Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Review geschreven:
productreview: BlackBerry 9800 Torch Zwart review door DakuGosuto

Staan nu wat foto's bij.

[ Voor 10% gewijzigd door DakuGosuto op 26-10-2010 16:41 . Reden: foto's in review gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nizzell, heb hetzelfde probleem gehad, (toen en 8900), er is wel en programma dat je kan gebruiken (soort DOS) dan kan je die helemaal formatteren en opnieuw installeren met FTP.

Iets te laat nu, maar kan wel iemand anders helpen.

http://www.blackberryfreaks.com/JL_Cmder.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Goede review DakuGosuto! Thanx.
Accu is idd snel leeg als je de wifi continu aan laat en veel apps aanstaan. (Vergelijkbaar met de Bold 9700 is de accu van de 9700 veel beter.) Jammer... voor de rest ervaar ik hetzelfde als jij .

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
truffel50 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:50:
Accu is idd snel leeg als je de wifi continu aan laat en veel apps aanstaan. (Vergelijkbaar met de Bold 9700 is de accu van de 9700 veel beter.) Jammer... voor de rest ervaar ik hetzelfde als jij .
Zonder Wi-Fi houdt hij het best een tijdje uit, ik heb het nu uitstaan en heb zo min mogelijk apps aanstaan, heb hem zondagavond voor het laatst opgeladen is nu op 40%. Heb ook nog niet veel getelefooneerd dus misschien daarom dat hij het iets langer volhoudt, maar het spelen met die telefoon is naar mijn mening net zo zwaar aldaniet zwaarder.
Dus heel slecht is het ook weer niet, maar is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Ik denk namelijk dat de batterij het net aan een dag of anderhalf uithoudt(wat natuurlijk net vervelend uitkomt qua opladen) als je flink gaat bellen.
Plaatje ziet eruit als origineel. Die is nog niet verkrijgbaar in de webshop van RIM, laat even weten of het werkt als je hem binnen hebt, ben wel benieuwd!

btw. als jullie nog tips hebben voor mijn review neem ik die graag in ontvangst! Ook verzoekjes natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door DakuGosuto op 26-10-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:19:
Nizzell, heb hetzelfde probleem gehad, (toen en 8900), er is wel en programma dat je kan gebruiken (soort DOS) dan kan je die helemaal formatteren en opnieuw installeren met FTP.

Iets te laat nu, maar kan wel iemand anders helpen.

http://www.blackberryfreaks.com/JL_Cmder.html
Had ik ook gevonden, lukte me niet toen.
Maar zoiezo hoort een mobiel van 1 dag oud, niet zulke dingen te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb de mijne vandaag ook afgehaald! Mooi ding, flink zwaarder dan de 9700, nu de accu maar afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
truffel50 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:50:
[...]

Goede review DakuGosuto! Thanx.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best te spreken ben over de batterij. Ik heb hem sinds vrijdag aanstaan en hij zit nu op ~40%. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet echt van de apps ben en mijn werktelefoon heb gebruikt om te bellen (afgezien van 2 korte telefoontjes). Ik hou het voornamelijk bij surfen, e-mail en sms. Het batterij gebruik lijkt dan niet veel te verschillen van mijn Bolds.

Maar goed ik heb wel meer reviews gelezen die klagen over dat punt.

Het zou voor mij in ieder geval achteraf gezien, met het ding in gebruik, absoluut geen reden zijn om hem te laten liggen.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Bij de 9700 kost het aanzetten van WiFi maar heel weinig accu, lijkt me vreemd dat dit bij Torch ineens heel anders is :?

Zoeken naar WiFi (bijvoorbeeld aan laten staan als je thuis vertrekt) kost wél veel accu.

Voor de mensen die nieuw zijn met Blackberry's: apps moet je op de "harde" manier killen (dus via BB-toets > close) anders blijven ze in de achtergrond draaien en kosten ze dus accu. Bovendien wordt je telefoon wordt op er op termijn traag van.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 27-10-2010 09:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Ik heb vandaag mijn Torch binnengekregen via Typhone, maar wat ik echt idioot vindt is dat er niet gewoon een leren hoesje bij zit (Zat wel bij mijn pearl, 8110 en bold 9700), nou vraag ik mij af waar de OEM hoesjes (dus met magneetje voor toetsblokkering) te krijgen zijn, ik ben best wel koning lompheid en wil wat langer van mijn toestel genieten! Het hoesje beschermt ik moet zo'n leren hoesje hebben ;(

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Rubén89 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28:
Ik heb vandaag mijn Torch binnengekregen via Typhone, maar wat ik echt idioot vindt is dat er niet gewoon een leren hoesje bij zit (Zat wel bij mijn pearl, 8110 en bold 9700), nou vraag ik mij af waar de OEM hoesjes (dus met magneetje voor toetsblokkering) te krijgen zijn, ik ben best wel koning lompheid en wil wat langer van mijn toestel genieten! Het hoesje beschermt ik moet zo'n leren hoesje hebben ;(
Nou ze komen sowieso in RIM's eigen webshop link
Ben benieuwd of deze daadwerkelijk officieel is en al leverbaar is.

* DakuGosuto hoopt dat 1abc even gauw komt vertellen of het de goeie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Rubén89 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28:
Het hoesje beschermt ik moet zo'n leren hoesje hebben ;(
Hoesje van de Bold 9700 is perfect te gebruiken met de Torch!!

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een hoesje is zooooo vreselijk lelijk, dat zou ik nog niet gebruiken als ik 100 euro toe kreeg ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

truffel50 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:41:
[...]

Hoesje van de Bold 9700 is perfect te gebruiken met de Torch!!
Bij het hoesje van de Bold 9700 zitten de magneetjes toch niet exact op de juiste plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:00:
[...]

Bij het hoesje van de Bold 9700 zitten de magneetjes toch niet exact op de juiste plek?
Nee dat klopt. Heb ik nu net ondervonden. BB gaat niet uit als hij het hoesje ingaat.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:11

ACC

Kan je ook zelf kiezen dat hij alleen WIFI gaat gebruiken om mail op te halen en te surfen?
Of gaat dit per se via de Blackberry diensten van BV Vodafone?

Als je namelijk veel aan het pingen bent en msnen, zal hij dan die 250mb snel overschrijden?
Of gaan de e-mail en surf diensten via de standaard internet WEB abo van vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als Wi-Fi aanstaat, wordt automatisch Wi-Fi gebruikt om te surfen, mail, PING, etc.

Kijk maar onder 'verbindingen > status', daar staat dan: "Blackberry Internet Service: Wi-Fi".

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 28-10-2010 08:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07 03:06
Ik vind de lock key nog steeds onhandig, ik zou het fijn vinden als deze gedisabled kan worden en alleen de slider bepaalt wanneer de telefoon gelocked is of niet.

En natuurlijk ophangen met de slider is ideaal, want ik heb het gevonden. Na uren zoeken kan ik maar een conclusie trekken, ik heb er overheen gekeken. De instelling staat bij Setup->Options->Call Management ->In call settings.

Nu alleen de lock key nog en de telefoon doet precies wat ik wil.

[ Voor 37% gewijzigd door florisjan op 28-10-2010 13:00 . Reden: Gedeeltelijk opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Een vraagje dat misschien iemand weet. Tijdens een smsje tikken krijg ik soms een doorzichtige rechthoekje bovenop een woord dan gaan de letters op een andere plekje staan. Weet iemand wat dat is en hoe ik hem kan uitschakelen?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

truffel50 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:57:
Een vraagje dat misschien iemand weet. Tijdens een smsje tikken krijg ik soms een doorzichtige rechthoekje bovenop een woord dan gaan de letters op een andere plekje staan. Weet iemand wat dat is en hoe ik hem kan uitschakelen?
Is dat niet het gummetje??? (zo noem ik t maar) die je helpt om typefouten te herstellen?
UItzetten is mij ook nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Is dat niet het gummetje??? (zo noem ik t maar) die je helpt om typefouten te herstellen?
UItzetten is mij ook nog niet gelukt...
Dat zou kunnen maar toch vreemd dat een BB dat nodig heeft want voor gummen gebruik je toch de delete-toets (is veel sneller).;-)

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Hier zijn er verschillende cases te koop.
http://store.everythingberry.com/blackberry-torch-cases.htm
@ edit: Deze komen dus ook uit het buitenland. Lijkt me beter te wachten tot ze in Nederland komen.

[ Voor 33% gewijzigd door truffel50 op 28-10-2010 22:22 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een foto wil maken zie ik af en toe dikke strepen in mijn beeld. Ik weet niet of dit normaal is? Het lijkt wel of het stoort. Verder is de kwaliteit gewoon goed en het beeld ook. Maar soms komt er snel een beeld een "flitsende" balk in beeld. Hebben jullie hier ook last van? Test even je camera
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik "spam" deze ook nog even hier

Afbeeldingslocatie: http://www.destampertjes.net/blog/images/uploads/GoT_chat_barcode.png

Door deze barcode te scannen kan je lid worden van de GOT bbm chat group. Het is een .png, IE laat die niet zien maar Chrome (firefox) wel. Als je hem niet ziet download hem dan, link

Is gewoon een gezellige chat group waar je natuurlijk ook vragen kan stellen over de Blackberry. Kleine waarschuwing, je bb kan wat sneller leeg zijn als je lid bent van deze chat group :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Al twee dagen in bezit.
Vandaag werd ik gebeld: druk op de groene knop om op te nemene, reageert niet, toetsenbord uitgeschoven - reageert niet, geen enkele toets wilde reageren. Ik miste de oproep.
Ik moet toch niet elke keer het scherm ontgrendelen om een oproep op te kunnen nemen?
Later deed alles het gewoon.
Komt dit gedrag iemand bekend voor?

Weet iemand hoe je de batterij verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
truffel50 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:13:
@ edit: Deze komen dus ook uit het buitenland. Lijkt me beter te wachten tot ze in Nederland komen.
Bij deze site moet je wel Shipping $39.95 aan verzendkosten betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
DakuGosuto schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:10:

[...]

Plaatje ziet eruit als origineel. Die is nog niet verkrijgbaar in de webshop van RIM, laat even weten of het werkt als je hem binnen hebt, ben wel benieuwd!

btw. als jullie nog tips hebben voor mijn review neem ik die graag in ontvangst! Ook verzoekjes natuurlijk!
Inderdaad! Mooi plaatje en that's it.
Gisteren mail ontvangen:
"We apologise for the delay but we are currently awaiting a shipment of the Cases which we expect to receive within 1 to 2 weeks."

Dus: heb bestelling maar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
1abc schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:35:
[...]

Bij deze site moet je wel Shipping $39.95 aan verzendkosten betalen!
Precies, daarom wachten tot hij in Nederland verkrijgbaar is.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
1abc schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Inderdaad! Mooi plaatje en that's it.
Gisteren mail ontvangen:
"We apologise for the delay but we are currently awaiting a shipment of the Cases which we expect to receive within 1 to 2 weeks."

Dus: heb bestelling maar geannuleerd.
Balen, nou ja dan is het even afwachten tot RIM e-mailtjes verstuurd als ze beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Heeft iemand ervaring met BB enterprise server (installatie op server en vervongens koppelen met BB toestel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Ziet iemand in de agenda weeknummers? Die mis ik wel.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Kan iemand mij svp uitleggen waarfom ik geen email business account op mijn TGorch kan instellen. Op de server is de BES geinstallerd en elke keer als ik op de Torch een Enterprise account probeer te maken dat nlukt niet. Ik krijg telkens een email (op de pc) met een lange reeks codes en in de laatste regel "ENDETP 475165377"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
1abc schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:34:
Kan iemand mij svp uitleggen waarfom ik geen email business account op mijn TGorch kan instellen. Op de server is de BES geinstallerd en elke keer als ik op de Torch een Enterprise account probeer te maken dat nlukt niet. Ik krijg telkens een email (op de pc) met een lange reeks codes en in de laatste regel "ENDETP 475165377"...
Je moet daarvoor bij de ICT afdeling van je werk zijn. Dat kun je niet zelf doen.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
*offtopic* ik laat me morgen maar verrassen als de postbode om half 9 's ochtends met m'n torch pakket voor de deur staat, hopelijk slaap ik niet door de deurbel heen :S

Waar ik wel benieuwd naar ben is of vodafone idd de waarheid spreekt het zij de torch 9800 simlockvrij is, de klantenservice van vodafone zei me zolang nog even op de oude sim te draaien (kpn) helaas nog een maand wachten voor BB diensten, dat is dan wel weer jammer maar dan kan ik mooi alvast even aan het toestel wennen. Ideaal topic btw, want een handleiding van ±310 pagina´s is ook niet alles...

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
havana schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:20:
Als Wi-Fi aanstaat, wordt automatisch Wi-Fi gebruikt om te surfen, mail, PING, etc.

Kijk maar onder 'verbindingen > status', daar staat dan: "Blackberry Internet Service: Wi-Fi".
ben wel benieuwd hoe je dat instelt dan, vertel is :D

Overigens met de what's app functie, krijgen m'n maten alles dubbel binnen van mijn kant af, hoe kan dit? :/

[ Voor 13% gewijzigd door Jeweettoch13 op 30-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
Boss_666 NL schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

ben wel benieuwd hoe je dat instelt dan, vertel is :D

Overigens met de what's app functie, krijgen m'n maten alles dubbel binnen van mijn kant af, hoe kan dit? :/
Als zij ook BB's hebben lijkt mij logisch dat what's app via de normale BBM probeert te communiceren, misschien dat het daarom dubbelop wordt verzonden. Indien zij geen bb's hebben zou ik even kijken of er andere what's app gebruikers zijn die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ola!! Ik heb na 2 dagen Torch gebruik mn 9700 maar weer lekker gepakt! Ik kan er niet aan wennen! Accu te snel leeg voor mijn gebruik en de touch is niet aan mij besteedt. Als ik hem soms open ik weleens per ongeluk over het beeldscherm waardoor hij al reageert terwijl dat niet moet. Ik kan er ook niet mee tussen mn oor en schouder in telefoneren. Ik hoop dat mn vrouwtje dr aan kan wennen en anders gaatie in de verkoop.... Erg jammer, ik zie er al maaaanden naar uit en dan valt het me tegen... errug balen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Hoe stel je de gevoeligheid van de touchscreen goed in?
Mogelijkheid van instellen is: interval voor tikken van 100 tot 500.
wachtperiode: 100 tot 1000.
bij vegen: 1 tot 6.
Ik heb zitten testen. Bij alles op 100 en vegen op 1 zetten doet de screen niets behalve schuiven die doet het wel.
Dus voor liefhebbers van toetsen is dit de goede stand.
Ik heb hem op resp. 250, 300 en 2 staan.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Hoe kom ik bij mijn bestanden op de memory card? Is er iets zoals verkenner/explorer om door het geheugen van toestel/Memory card te zoeken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
1abc schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:44:
Hoe kom ik bij mijn bestanden op de memory card? Is er iets zoals verkenner/explorer om door het geheugen van toestel/Memory card te zoeken...?
Bij "alles" zie je, of bij "applications", zie je "bestanden".

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
truffel50 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

Bij "alles" zie je, of bij "applications", zie je "bestanden".
Ik zie ze! Dank.

[ Voor 34% gewijzigd door 1abc op 01-11-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Mijn Torch is ook binnen, en mijn 2 Bolds 9000 gaan op korte termijn de verkoop in, die zijn afgelost door de torch en de E72 :)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2natb3q.jpg
truffel50 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:13:
Ik heb een voorlopige oplossing voor de hoesjesloze torch! ;) :+
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2i8x155.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2wc2ouc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/qq4v3b.jpg
:D

[ Voor 32% gewijzigd door ninoxps op 03-11-2010 09:35 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Ik heb nu op ebay de orginele case besteld.
http://cgi.ebay.nl/Genuin...uches&hash=item27b6169cd8

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Cool zeg! laat ajb weten hoe die eruit ziet als je hem ontvangt... let vooral of het echt "genuine" is want volgens mij de "echte" mogen ze nog niet in Europa verkopen. Heb geprobeert hem via amazon te bestellen maar bij het stapje "afrekenen" krijg je het bericht met "het spijt ons maar dit product mag niet naar uw land worden uitgevoerd... of i.d."
Deze bedoel ik: http://www.amazon.com/Bla...ess&qid=1288807962&sr=1-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
De mijne komt uit Engeland en volgens beschrijving (HDW-31013-001) is het speciaal voor de Torch met lock mogelijkheid. Totaal € 19,=
Die van Amazon is met verzending veel duurder. € 29,=
Maar ik zal melden of het een echte is, als ik hem binnen heb.

[ Voor 14% gewijzigd door truffel50 op 03-11-2010 19:39 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
ninoxps schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:25:
Mijn Torch is ook binnen, en mijn 2 Bolds 9000 gaan op korte termijn de verkoop in, die zijn afgelost door de torch en de E72 :)
[afbeelding]

[...]

Ik heb een voorlopige oplossing voor de hoesjesloze torch! ;) :+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:D
dat hoesje heb ik ook erbij gekocht, waardeloos ding wat ik niet gebruik. Er zit bij mij alleen een screenprotector op en dat vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg vind, zo kan je het apparaat direct bewonderen als je het uit je broekzak haalt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Zou iemand mischien een klein review willen geven over zijn Blackberry Torch

Hoe is de snelheid ?
Is internet snel (met WIFI)
Plus/Min punten
Geluidskwaliteit van gesprekken/muziek/headset
Pingen ?,.. Zelfde als 9700 ?

Want ik lees alleen maar andere dingen IPV een klein review van iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand als de slider dicht is en dan aan de onderkant op de slider drukt dat daar speling in zit?
Ik ben net bij vodafone geweest en die jongen heeft ook dat toestel en die heeft het een beetje.
Misschien komt het door gebruik. Misschien is het altijd al maar ik heb er nu aps erg in.

Ik heb nog op internet gezocht naar een flimpje maar kon er nog niet zoveel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
marcelbakker7 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:59:
[...]

dat hoesje heb ik ook erbij gekocht, waardeloos ding wat ik niet gebruik. Er zit bij mij alleen een screenprotector op en dat vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg vind, zo kan je het apparaat direct bewonderen als je het uit je broekzak haalt :9
Is het hoesje van mijn Bold 9000 :P :+
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:19:
Heeft iemand als de slider dicht is en dan aan de onderkant op de slider drukt dat daar speling in zit?
Ik ben net bij vodafone geweest en die jongen heeft ook dat toestel en die heeft het een beetje.
Misschien komt het door gebruik. Misschien is het altijd al maar ik heb er nu aps erg in.

Ik heb nog op internet gezocht naar een flimpje maar kon er nog niet zoveel over vinden.
Mijn Collega en ik hebben beide een torch en hebben beide die speling.. (slecht afgewerkt lijkt het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50

Bij mijn Torch zit ook een beetje speling. Hij beweegt in ieder geval.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc

Zojuist gechecked: speling=0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm 3 met speling en ik ken er nog 2 die ook speling hebben tegen 1 die geen speling heeft.
@1abc heb je dus dicht en dan op het randje geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:45:
Hmm 3 met speling en ik ken er nog 2 die ook speling hebben tegen 1 die geen speling heeft.
@1abc heb je dus dicht en dan op het randje geklikt?
Als je dat bedoelt, het volgende: dat is volgens mij geen speling, er moet toch wat ruimte ertussen zitten wil je dat de "slider" niet tegen de rest "schuurt". Als ik op de onmderste randf van de slider druk dan wel, er valt wel wat in te drukken maar dan met zomaar "klik-klak" speling, er zit een behoorlijke/degelijke "vering" ingebouwd, of zie ik het nouw verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik nu dus even niet wat je zegt maar als mijn slider dicht is en ik druk op de menu knop of
op het pijltje dan voel ik wel dat hij naar beneden drukt (die speling zeg maar). Ik heb aan de ene kant ook het idee dat het zo hoort ook idd om de reden die jij zegt. Als ik maar de zijkant van mijn telefoon kijk en ik druk erop zie ik het bewegen. Nogmaals ik zie het nu pas en mij valt het nu pas op. Want ik vindt het echt een TOP toestel en wil hem echt niet kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk ook niet echt een defect is maar ik wil het wel zeker weten vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:38:
Ja dat weet ik nu dus even niet wat je zegt maar als mijn slider dicht is en ik druk op de menu knop of
op het pijltje dan voel ik wel dat hij naar beneden drukt (die speling zeg maar). Ik heb aan de ene kant ook het idee dat het zo hoort ook idd om de reden die jij zegt. Als ik maar de zijkant van mijn telefoon kijk en ik druk erop zie ik het bewegen. Nogmaals ik zie het nu pas en mij valt het nu pas op. Want ik vindt het echt een TOP toestel en wil hem echt niet kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk ook niet echt een defect is maar ik wil het wel zeker weten vandaar dat ik het hier vraag.
Ik denk dat het zo hoort Moos 1968.
Een ander detail: als ik de zijkant van het toestel tegen een lamp hou dan zie ik er echt geen licht tussen... hope u understand what I mean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je slider open hebt dan is je toetsenbord verlicht. Als je nu de slider dicht doet, kun je dan nog als je schuin kijkt je toetsenbord zien? Kun je bv ook al je je slider dicht is van links naar rechts doen een klein beetje. Dan ben ik gerust haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:46:
[1] Als je nu de slider dicht doet, kun je dan nog als je schuin kijkt je toetsenbord zien?
[2] Kun je bv ook al je je slider dicht is van links naar rechts doen een klein beetje. Dan ben ik gerust haha.
1. Niet
2. Ja. En dan hoor je een heeeel subtiel en gerafineerd klein getik, wat mij betreft mag BB een octrooi op dit "getik" aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maar als ik dus schuin er door heen kijke dan zie ik mijn toetsenbord branden tot hij uit gaat,
maar dat hebben nog 3 mensen dus dan zal dat ook wel zo horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Ik kon bb maps niet terugvinden op deze telefoon, of moet deze eerst via app world worden gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Bij mij stond bb maps er gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Bij mij ook.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1abc schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat het zo hoort Moos 1968.
Een ander detail: als ik de zijkant van het toestel tegen een lamp hou dan zie ik er echt geen licht tussen... hope u understand what I mean.
Nee, die speling hoort niet. Slechte afwerking. Zoek maar is op crackberry.com op: loose slider, slider wobble.

Dat ding hoort gewoon strak te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Torch heeft wanneer hij dicht zit ook een heel klein beetje speling, maar dit is volgens mij gewoon gezonde speling die de slider nodig heeft om goed open en dicht te kunnen gaan.

De lock knop is bij dit model beter te bedienen dan bij de vorige modellen. Een beetje te goed alleen, zelfs mijn broekzak krijgt het nu voor elkaar, of het toestel er nu op zijn kop op in zit of niet. Ik moet dus het toestel in een bb hoesje stoppen dat ik nog van een bold heb, omdat er anders van alles mee gebeurd.

Verder niets op aan te merken, alleen deze site, waar ik net met de 9800 op zat, vertraagt het toestel. Alles gaat dan een beetje langzamer en hij lijkt er wat moeite mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers , of ik zie iets over het hoofd, of ik doe iets gigantisch fout , maar:
hoe maakt je nou een foto? ik druk op de bovenste knop, er komt een flits, maar ik zie helemaal geen foto. ook niet als ik het via de trackpad doe , of het touchscreen. in alle gevallen focust hij wel, en geeft hij een flits. maar er word niets opgeslagen. Wat doe ik (hopelijk) fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:58:
Tweakers , of ik zie iets over het hoofd, of ik doe iets gigantisch fout , maar:
hoe maakt je nou een foto? ik druk op de bovenste knop, er komt een flits, maar ik zie helemaal geen foto. ook niet als ik het via de trackpad doe , of het touchscreen. in alle gevallen focust hij wel, en geeft hij een flits. maar er word niets opgeslagen. Wat doe ik (hopelijk) fout??
de knop bovenop verder doordrukken, het zijn eigenlijk 2 knoppen in 1, zachtjes indrukken is focussen, doordrukken is foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelbakker7 schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:41:
[...]

de knop bovenop verder doordrukken, het zijn eigenlijk 2 knoppen in 1, zachtjes indrukken is focussen, doordrukken is foto maken
Ik merk idd dat het een dubbele knop is. Nu weet ik in ieder geval dat die knop het wel goed doet, omdat ik eerst ook in de veronderstelling was dat ik geen functies eraan toe kon toewijzen, maar ik drukte gewoon te zacht.

MAAR: ik krijg nog steeds geen foto , ookal druk ik door. Nog wat hulp aub?

Verder nog een vraag over de connecties rechtsboven in het scherm: daar zie je je verbinding je wifi je 3g en je bluetooth. Als ik erop druk kom ik in het scherm, en staat er of ze aan of uit staan, en of ik de verbinding wil herstellen, maar ik kan in dit scherm niet de verbinding wijzigen, alleen bekijken. het wijzigen moet echt via de opties. klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:47:
[...]
...Als ik erop druk kom ik in het scherm, en staat er of ze aan of uit staan, en of ik de verbinding wil herstellen, maar ik kan in dit scherm niet de verbinding wijzigen, alleen bekijken. het wijzigen moet echt via de opties. klopt dit ?
Je kan toch de verbindingen aan- en uitzetten, zie hokje bij elke soort verbinding die wel opf niet ingewinkt is.

Over de foto's: heb je wel een memorycard in je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1abc schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:50:
[...]

Je kan toch de verbindingen aan- en uitzetten, zie hokje bij elke soort verbinding die wel opf niet ingewinkt is.

Over de foto's: heb je wel een memorycard in je toestel?
ja ik zie de hokjes en vinkjes , maar ik kan ze niet aanvinken via daar, alleen als ik naar hetzelfde menu ga via de opties :?

en ja er zit een kaartje in, filmen doet ie wel , maar hij maakt geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:54:
[...]
ja ik zie de hokjes en vinkjes , maar ik kan ze niet aanvinken via daar, alleen als ik naar hetzelfde menu ga via de opties :?
Vreemd, moet ik eerlijk toegeven! Juist deze optie: rechterbovenhoek van het scherm aanraken en alle mogelijke verbindingen aan en uit kunnen zetten door het bijbehorende hokje aan of uit te vinken, vind ik zo handig.
Probeer misschien de accu uit en weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja vond het ook erg handig als het zou werken: hoef je niet echt het menu in om effe snel the bluetooth aan te zetten, of thuis wifi weer op te pakken:

update, batterij verwijderen en er weer in heeft succes gehad.

eDIT: nu werkt de camera ook na de batterij!!!!
thank u very VERY much

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand ook mee terug gegaan ivm met de slider?
Ik was bij vodafone en die zeiden dat het zo hoort. (hij had het zelf ook)

Op crackberry proef ik ook een beetje dat het zo hoort en anderen zeggen weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:34:
Is er iemand ook mee terug gegaan ivm met de slider?
Ik was bij vodafone en die zeiden dat het zo hoort. (hij had het zelf ook)

Op crackberry proef ik ook een beetje dat het zo hoort en anderen zeggen weer niet
Losse slider hoort 100% zeker niet. Er zijn idd heel veel toestellen die het wel hebben, dit betekend echter niet dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het woord los is overdreven. Als hij dicht is en ik gebruik de menu knope dan voel ik
dat ik de slider indruk en op het moment dat ik heb dichtschuif kan je nog heel even snel het
verlichte toetsenbord zien. Tis niet zo als ik hem schut dat de slider heen en weer gaat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:26:
Nou het woord los is overdreven. Als hij dicht is en ik gebruik de menu knope dan voel ik
dat ik de slider indruk en op het moment dat ik heb dichtschuif kan je nog heel even snel het
verlichte toetsenbord zien. Tis niet zo als ik hem schut dat de slider heen en weer gaat hoor.
Je snapt wat ik bedoel, dat ding hoort vast te zitten zonder speling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Vind het jammer dat er nog zo'n weinig Themes zijn die gratis te downloaden zijn via worldapps, als ik die vergelijk met mijn vriendin die de Curve heeft 8520. Die heeft hele vette themes maar helaas OS4.70 en ik de 6.0

Helaas ondersteund de OS6.0 de vorige versies niet, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:33:
[...]

Je snapt wat ik bedoel, dat ding hoort vast te zitten zonder speling :P
Ik zit er ook best over na te denken om hem weg te brengen hoor. Het vervelende is dat ik niet
meer weet of het al was dat ik hem kreeg. Ik denk er deze week ff over na. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:33:
[...]

Ik zit er ook best over na te denken om hem weg te brengen hoor. Het vervelende is dat ik niet
meer weet of het al was dat ik hem kreeg. Ik denk er deze week ff over na. :?
Simpel, als je je eraan ergert breng je hem terug, kun je ermee leven doe je het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Wie van jullie gebruikt een screenprotector en zo ja, welke is de beste :) !
De BB hoes voor de Torch is nog niet verkrijgbaar in NL/EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Hier een nieuwe BB gebruiker met meteen een vraag:
Wat is nu de 'must have' app voor de BB? Ik heb al Shazam, Whatsapp en een barcode scanner.
Iemand nog een suggestie?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
Een weerapp, ik gebruik zelf beweather, maar er zijn ook nog andere.
Googlemaps is ook heel handig.
Batterywatch

Verder hangt het ook helemaal af van wat jij nodig hebt, of leuk vind.
Ik zou zeggen kijk regelmatig in appworld naar Featured items en de top 25.

• truffel50
1abc schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:21:
Wie van jullie gebruikt een screenprotector en zo ja, welke is de beste :) !
De BB hoes voor de Torch is nog niet verkrijgbaar in NL/EU?
Brando screenprotector is de beste! screenprotector.nl
En de case heb ik net binnen. Geweldig strak eromheen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=170558659800

Lidy

• 1abc
truffel50 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:23:
[...]

En de case heb ik net binnen. Geweldig strak eromheen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=170558659800
Bedankt. is de case zoals hier: http://bit.ly/buG2eb ?

• truffel50
Ja, dat is hem! Maar toch iets anders de BB-teken is bij mij chrome. Hij is helemaal zwart met een rode stiksel.

[ Voor 9% gewijzigd door truffel50 op 11-11-2010 19:38 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Ik ben er eindelijk achter wat voor processor de blackberry toch gebruikt!

RIM heeft ooit verklaard dat de processor in de torch, vernieuwd t.o.v. de bold 9700 en 9000.
Vervolgens kwam er een teardown en analayse waarbij Isuppli de hardware bekeek maar niks specifieks zij over de processor. http://www.isuppli.com/PublishingImages/Press%20Releases/2010-08-17_Blackberry_Torch.jpg

Nu kwam ik, terwijl ik aan het zoeken was naar info over het synaptics touchscreen van de torc,h op een pagina die ook een teardown en analyse uit hadden gevoerd maar dit keer grondig. http://www.ubmtechinsights.com/reports-and-subscriptions/investigative-analysis/blackberry-torch-9800/teardown/

Hierin wordt verklaard dat de processor in de blackberry torch de Marvell PXA940 is! tot nu toe nog onbekend.
http://www.ubmtechinsight..._9800/torch-front-web.jpg

Nou ken ik wel de PXA935 en deze wordt in tegenstelling tot de PXA930 (Welke in de 9700 gebruikt wordt) gebakken op het 45nm procedé, hieruit kunnen wij opmaken dat het zeer waarschijnlijk is dat ook de PXA940 gebakken is op 45 NM dit zou kunnen verklaren waarom de torch (welke toch door zijn grotere (touch!)screen meer stroom slurpt als de 9700 veel langer meegaat. En de boot-time van de torch t.o.v. de 9700 met OS6 vele male lager is. Ik ben echt blij dat ik erachter ben heb me de hele zomervakantie in Marvell sheeva technology en de verschillende cpu's verdiept en nu ben ik er eindelijk achter :9~ :*)

[ Voor 1% gewijzigd door Rubén89 op 12-11-2010 17:18 . Reden: tekst mooier gemaakt ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
truffel50 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:23:
[...]

Bedoel je deze http://www.screenprotecto...JaDy5iFnqUCFRsv3godXlSbIA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
De Blackberry Torch is in de Duitse Connect getest. Staat op nr 1! Beste smartphone ooit door hen getest. Is toch een leuke bevestiging van wat ik tot nu toe ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
palmeg schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:04:
De Blackberry Torch is in de Duitse Connect getest. Staat op nr 1! Beste smartphone ooit door hen getest. Is toch een leuke bevestiging van wat ik tot nu toe ervaren heb.
Je had best een link kunnen posten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
truffel50 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:29:
[...]
Ja, stond ook bij mijn bericht.
Je hebt gelijk. Ik heb alleen nog een laatste vraag hierover: past de folie volledig/keurig/perfect op het scherm of niet?
Vandaag een enorme teleurstelling. Had http://bit.ly/bz9d2X via amazon uk besteld, vandaag aangekomen, uit de verpakking, scherm dubbel e dwars gepoetst, de folie erop en.... TE KLEIN! Ongelovelijk dat zo'n duur product niet passend is gemaakt. Ik overdrijf niet als ik zeg dat aan de folie +/- 2,5 mm smaller is dan het scherm. Dat mag voor mij echt niet. Vandaag is per direct retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
1abc schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:32:
[...]

Je had best een link kunnen posten... ;)
Link naar een tijdschrift van papier gaat een beetje lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
1abc schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:43:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb alleen nog een laatste vraag hierover: past de folie volledig/keurig/perfect op het scherm of niet?
Vandaag een enorme teleurstelling. Had http://bit.ly/bz9d2X via amazon uk besteld, vandaag aangekomen, uit de verpakking, scherm dubbel e dwars gepoetst, de folie erop en.... TE KLEIN! Ongelovelijk dat zo'n duur product niet passend is gemaakt. Ik overdrijf niet als ik zeg dat aan de folie +/- 2,5 mm smaller is dan het scherm. Dat mag voor mij echt niet. Vandaag is per direct retour gegaan.
Ja de folie past perfect erop en makkelijk aan te brengen. en kost maar € 9.
Deze moet je hebben. Ultra clear : http://www.screenprotecto...JaDy5iFnqUCFRsv3godXlSbIA

Wat sneu van wat je vandaag gekregen hebt. :|

[ Voor 5% gewijzigd door truffel50 op 13-11-2010 19:35 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
truffel50 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:29:
[...]

Ja de folie past perfect erop en makkelijk aan te brengen. en kost maar € 9.
Deze moet je hebben. Ultra clear : http://www.screenprotecto...JaDy5iFnqUCFRsv3godXlSbIA

Wat sneu van wat je vandaag gekregen hebt. :|
Dank je, dat verzacht een beetje mijn jankie-jankie van vandaag. Heb deze zojuist besteld. Tweede poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
1abc schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:42:
[...]

Dank je, dat verzacht een beetje mijn jankie-jankie van vandaag. Heb deze zojuist besteld. Tweede poging!
Deze krijg je dinsdag in huis !! 8)

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Waar kan ik de toevoeging "Send from my Blackberry" voor mijn emails instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
1abc schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:57:
Waar kan ik de toevoeging "Send from my Blackberry" voor mijn emails instellen?
Ga naar 'setup', klik daarna op 'email accounts' en dan klik je één van je e-mail accounts aan en selecteer je 'edit'. Daar moet je het zien staan :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Spacey23 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:01:
Ga naar 'setup', klik daarna op 'email accounts' en dan klik je één van je e-mail accounts aan en selecteer je 'edit'. Daar moet je het zien staan :)
Bedankt. Ik heb een business account en zo te zien moet ik mijn netwerkbeheerder vragen om een "handtekening" in de server in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
BerryBuzz is ook een onmisbare app!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

palmeg schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:04:
hier staat toch wat anders (ook van Connect.de): Zugegeben: Als iPhone- oder Android-Killer taugt das Blackberry Torch kaum. Aber das kann und darf auch nicht das Ziel von RIM sein. RIM und Blackberry stehen für Smartphones, auf denen sich hervorragend Texte eingeben lassen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ