Mocht je wel een BIS Bundel nemen, dan heb je de optie om bij je Gmail Account naast Mail ook Contacten en Agenda te laten syncen, mocht je deze niet nemen is er altijd nog Google Sync, werkt voor Agenda Prima, maar Contacten raken nog wellis hun "Persoonlijke Ringtones" kwijt (weet ik uit ervaring).
De Software ben ik niet in thuis, maar op de Windows Versie kon ik mn Contacten en Agenda Syncen, maar dit gebruik ik nu niet meer aangezien dit nu RealTime OTA gebeurd.
Arosa schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:03:
Naast de agenda zal ik ook het toestel gebruiken voor telefoneren, sms, e-mail (gmail), beetje internet en af en toe adres opzoeken middels Google Maps. Ik heb m'n abonnement al geregeld, namelijk een Vodafone Bel+Sms+Web 190 Sim Only. Ik neem aan dat een speciaal Blackberry abonnement door deze zaken overbodig is.
Opzich is dit correct, al zal Internet wellicht niet direct werken, ook MSN, Twitter, FaceBook Clients van RIM zelf zullen niet werken zonder BIS. Maar voor een beetje Browsen en Mailen via GMail App werkt het (in iedergeval via WiFi) Prima (wel moet je dan even kijken hoe je de TCP/IP Instellingen moet instellen.
Arosa schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:03:
Voor mailen middels m'n Gmail-account, wat is dan de beste optie? De app van Google of het mailprogramma van Blackberry. Volgens mij zijn beide uit te schakelen tijdens vakanties in het buitenland. Heeft iemand beide al eens vergeleken?
Bij het gebrek aan een BIS Bundel, ben je niet in staat om mail binnen te halen via het mailprogramma van BlackBerry, wellicht dat de GMail app de ontvangen bestanden in deze Inbox kan plaatsen, maar dit was een maand of 6 geleden in iedergeval nog geen optie.