Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC4 van greenpois0n is uit hoor.

mc model moet het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
musiqman schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:42:
Ja een 10je per 3 maanden zet geen soda aan de dijk :( en kennelijk hebben ze de servers zo geupdate dat andere bedrijven geen unlocks meer kunnen doen zals cdmedia.nl e.d.
Soda? Doe maar 'zoden aan de dijk'. Of trap ik nu ergens in? :P

Maar ehm heb ook nog een nuttige bijdrage aan je verhaal: Ik had een tweet gezien dat ze bezig zijn een unlock te maken voor software IOS 4.2, dus dat is nog wachten tot zeker eind november verwacht ik!

Zijn er trouwens meer mensen op dit forum die proberen te leren om zelf exploits te zoeken voor jailbreaktools? Of die dit al kennen en het proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Het scheen zo te zijn dat er een unlock voor 4.1. uitkomt als 4.2 uit is. Waneer komt 4.12 dan uit?

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 11:23
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:03:
RC4 van greenpois0n is uit hoor.

mc model moet het nu doen.
bedankt, even proberen :)

-edit- hij werkt :D

[ Voor 5% gewijzigd door hardware.tom op 18-10-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@hardware.tom

is hij ook stabiel? hoorde dat greenpoison nog wel eens wou crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Gropah schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:56:
@hardware.tom

is hij ook stabiel? hoorde dat greenpoison nog wel eens wou crashen?
dan moet ik er even wat langer mee spelen, tot nu toe geen verschil in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik heb ook nog zo'n beroemde 3G 8GB liggen (oftewel de 2G dus) en het lijkt te zijn gelukt. Ik ga hem nu verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

ijskonijn

Now MOVE!

ijskonijn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Nou die kan ik je vertellen: Limera1n werkt helemaal niet met de iPhone 3G :+
Ik denk dat ik 'm vanavond ook maar restore, dan maar eventjes zonder jailbreak inderdaad. Dit is echt te irritant
Even een update: Na wat googelen zag ik een interessante post, over iemand die precies hetzelfde had nadat hij zijn iPhone in een dock had gehad. En wat blijkt? Dat is de oorzaak!

Ik heb een Logitech dock (Pure-Fi Anywhere) en zodra ik de iPhone hierin zet, lijkt het probleem zich voor te doen. Een reboot is dan de enige oplossing. Het viel me al op dat ik sinds 4.1 geen geluid uit de speakers van de dock kwam maar gewoon uit de iPhone zelf. Ik heb het dock niet meer gebruikt en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Of dit nu aan een jailbreak ligt of dat dit dock problemen veroorzaakt met 4.1 weet ik niet

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Iphone 4 drijft me tot waanzin!!
Heb hem nu een dag of 3 in gebruik maar sta op het punt om dat ding nooit meer te gebruiken.

Een maand geleden mee uit Amerika genomen en elke dag op tweakers gekeken of er al een jailbreak uit was.
Na lang wachten geduld eindelijk beloond, iphone gejailbreakt met Greenpoison, baseband behouden met Tinyumbrella en unlock met Ultrasnow. Na wat gepiel leek alles te werken, goed bereik met T-mobile en ook 3G werkt prima.

Nu 3 dagen verder... telefoon staat constant op ''geen service'', waar ik normaal vol bereik heb.
het vervelendste van alles is dat als hij op ''geen service springt'', hij vaak ook niet terug komt op het T-mobile netwerk.
Ik moet dus constant op mijn Iphone kijken of hij nog service heeft. Zoniet, dan moet ik eerst de simkaart er
een aantal keer uithalen, netwerkinstellingen herstellen en rebooten voordat ie het weer doet.
dan kan hij ook zomaar een halve dag goed werken en dan is het een super ding!

Zou dit komen door de Jailbreak/Unlock of heb ik een maandagochtend modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-08 07:39
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:48:
Mijn Iphone 4 drijft me tot waanzin!!
Heb hem nu een dag of 3 in gebruik maar sta op het punt om dat ding nooit meer te gebruiken.

Een maand geleden mee uit Amerika genomen en elke dag op tweakers gekeken of er al een jailbreak uit was.
Na lang wachten geduld eindelijk beloond, iphone gejailbreakt met Greenpoison, baseband behouden met Tinyumbrella en unlock met Ultrasnow. Na wat gepiel leek alles te werken, goed bereik met T-mobile en ook 3G werkt prima.

Nu 3 dagen verder... telefoon staat constant op ''geen service'', waar ik normaal vol bereik heb.
het vervelendste van alles is dat als hij op ''geen service springt'', hij vaak ook niet terug komt op het T-mobile netwerk.
Ik moet dus constant op mijn Iphone kijken of hij nog service heeft. Zoniet, dan moet ik eerst de simkaart er
een aantal keer uithalen, netwerkinstellingen herstellen en rebooten voordat ie het weer doet.
dan kan hij ook zomaar een halve dag goed werken en dan is het een super ding!

Zou dit komen door de Jailbreak/Unlock of heb ik een maandagochtend modelletje?
Een vriend van mij had dit ook.
Hij heeft een nieuwe micro-sim opgehaald en toen was het probleem verholpen.

Heb je al een micro-sim? of een bijgeknipte normale sim.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Een vriend van mij had dit ook.
Hij heeft een nieuwe micro-sim opgehaald en toen was het probleem verholpen.

Heb je al een micro-sim? of een bijgeknipte normale sim.
Thanks voor de tip, maar ik heb een gloednieuwe microsim, dus ik denk niet dat het daaraan kan liggen.
ik kan natuurlijk voor de zekerheid een nieuwe halen...

Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 22:51
Al bekend wanneer er een nieuwe versie van iPhone Dev Team uitkomt?

Ik ben een simlockvrije iPhone 4 icm Mac OSX, wat is nou de beste tool om te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14

KoudeAardbei

Moderator

Vervalt nu de Unlock bij CDMedia.nl mocht je die gedaan hebben?
las vanmorgen zoiets op forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:42:
Je hoeft hiervoor niet te jailbreaken... iTunes maakt een backup van je iPhone (inclusief sms), deze kun je uit de backup "uithalen".

Ik zoek even voor je hoe dat moet...

//EDIT: iPhone Backup Extractor
http://www.iphonebackupextractor.com/
http://www.supercrazyawesome.com/

Succes!
Weet je toevallig ook een gratis programma? bij iphonebackupextractor moet ik eerst een license
aanschaffen voordat ik hem kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
ivo-nl schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:20:
Al bekend wanneer er een nieuwe versie van iPhone Dev Team uitkomt?

Ik ben een simlockvrije iPhone 4 icm Mac OSX, wat is nou de beste tool om te jailbreaken?
Pawnagetool komt binnenkort uit. Maar hoe je moet unlocken staat hier nou al 100x beschreven... En nee: niet een van beide methoden is specifiek beter, sommigen hebben problemen met de een sommigen met de ander en meestal werken ze allebei goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:12:
Weet je toevallig ook een gratis programma? bij iphonebackupextractor moet ik eerst een license
aanschaffen voordat ik hem kan gebruiken...
2e link, is gratis :? Anders effe Googelen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 19-10-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan geen apps killen met sbsettings, volgens mij had ik eerder gelezen dat je juist wel kon killen en dat wel met 1 knop, hoe zit het nou, kijk ik verkeerd of werkt het echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:27

Simkin

Bzzzzz

ijskonijn schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:57:
[...]

Even een update: Na wat googelen zag ik een interessante post, over iemand die precies hetzelfde had nadat hij zijn iPhone in een dock had gehad. En wat blijkt? Dat is de oorzaak!

Ik heb een Logitech dock (Pure-Fi Anywhere) en zodra ik de iPhone hierin zet, lijkt het probleem zich voor te doen. Een reboot is dan de enige oplossing. Het viel me al op dat ik sinds 4.1 geen geluid uit de speakers van de dock kwam maar gewoon uit de iPhone zelf. Ik heb het dock niet meer gebruikt en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Of dit nu aan een jailbreak ligt of dat dit dock problemen veroorzaakt met 4.1 weet ik niet
ik kan dit bevestigen! Zodra ik de iPhone dock treed het probleem op. Ik maak gebruik van een apple-brand dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:05

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:45:
ik kan geen apps killen met sbsettings, volgens mij had ik eerder gelezen dat je juist wel kon killen en dat wel met 1 knop, hoe zit het nou, kijk ik verkeerd of werkt het echt niet?
In je processenlijst bij SBSettings gewoon swipen over een proces en je ziet een deletetekentje. Daarmee kan je ze gewoon handmatig killen. Ideaal!

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:17:
[...]

2e link, is gratis :? Anders effe Googelen... :)
2e link is gratis maar draait alleen op mac, ik heb een win versie nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit las ik net op twitter.

PwnageTool 4.1 is out! http://is.gd/g9PDf (AppleTV 2G: welcome to the jailbreak family!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-08 21:45
kan je een 3GS ook unlocken (jailbreak maar carrier unlock) met die pwnagetool? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk (3GS draait 4.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij geldt JB voor alle iPads,Phones e.d.dus zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!GN!T!ON schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 02:25:
kan je een 3GS ook unlocken (jailbreak maar carrier unlock) met die pwnagetool? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk (3GS draait 4.1).
Juist als je afhankelijk bent van een Unlock moet je Jailbreaken met de PWNagetool.
Je moet namelijk een Firmware maken (met die tool) ZONDER Baseband update (waardoor je unlock dus blijft bestaan)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

pwnagetool is 'groot' nieuws omdat:
-het is het platform voor toekomstige JB's gebaseerd op de A4 processor (aka bij volgende FW's hoeven we niet zo lang te wachten op een JB omdat het platform er al is (i.c.m bootrom exploit(s))
-het is nu mogelijk voor 3GS om de baseband te behouden bij een update naar 4.1 (bij de iPhone4 kon het al in combinatie met tinyumbrella, voor de 3GS was het nog niet mogelijk)
-pwnagetool methode geeft ietsjes meer instelmogelijkheden (o.a. grootte root partitie en prepackaged cydia apps/repo's)

maar antwoord op je vraag: ja pwnagetool biedt de mogelijkheid je oude basebands te unlocken, alleen niet met een vinkje of een out of the box knopje (kijk punt 3) Meer info erover ga je hier van mij niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
randje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:57:
-pwnagetool methode geeft ietsjes meer instelmogelijkheden (o.a. grootte root partitie en prepackaged cydia apps/repo's)
Helaas werkt dat bij mij niet, standaard repo's die erin staan, functioneren prima, maar een aantal die ik zou willen gebruiken, en perse nodig heb omdat mijn wifi (van iPhone) kapot is, functioneren niet, hierdoor kan ik niet een eigen firmware bouwen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:32
Is, met elke firmware die ik maak met PwnageTool 4.1, de baseband behouden, of is dit een vinkje die ik ergens moet zetten?
Het betreft een iPhone 4, nu op 4.0.1 met de baseband 01.59.00, welke ik dus graag naar 4.1 wil hebben met behoud van deze baseband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik heb het 1 en ander al doorgelezen maar ik wil dit alsnog even zeker weten.

Ik heb zojuist van iemand een iphone 3GS 16GB overgekocht die origineel van T-mobile is en waar dus een Simlock op zit.
Nu is het IOS type: 4.1

Ik zou graag deze telefoon willen jailbreaken EN unlocken.

Is dit beide mogelijk? Het gaat me vooral om het Unlocken want ik heb dus een Vodafone simkaartje die er uiteindelijk in moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan op dit moment niet unlocken. De unlock voor die baseband komt pas wanneer iOS4.2 uitkomt. Je kan hem wel jailbreaken (greenpois0n werkt goed) en daarmee wordt hij ook ineens gehacktiveerd zodat hij niet om een T-Mobile SIM gaat zeuren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Petervanakelyen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:58:
Je kan op dit moment niet unlocken. De unlock voor die baseband komt pas wanneer iOS4.2 uitkomt. Je kan hem wel jailbreaken (greenpois0n werkt goed) en daarmee wordt hij ook ineens gehacktiveerd zodat hij niet om een T-Mobile SIM gaat zeuren.
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik hem jailbreaken met greenpois0n, als dit voltooid is kan ik mijn Vodafone simkaart in de Iphone plaatsen? :)

Top, ik ga het even proberen.
Ik laat het nog even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44
Even voor de zekerheid toch vragen

Touch 3G, iOS 4.01, JB met een zooi eigen instellingen en themes en folderenhancer, enz.
Oftewel, ik wil mijn huidige setup niet kwijt raken.

Als ik update naar iOS 4.1 ben ik dan alles kwijt? Ook als ik er gelijk GP overheen kieper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
brndst schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:59:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp kan ik hem jailbreaken met greenpois0n, als dit voltooid is kan ik mijn Vodafone simkaart in de Iphone plaatsen? :)

Top, ik ga het even proberen.
Ik laat het nog even weten.
Nee, dat heb ik niet gezegd ;) Het gaat hier over 3 dingen:

- Jailbreaken (installeren van apps buiten de AppStore om)
- Hacktiveren (de activatie van je iPhone omzeilen)
- Unlocken (SIM-lock verwijderen)

Als je een iPhone koopt, moet je hem eerst aan iTunes hangen voor je hem kan gebruiken. iTunes gaat niet verder met de activatie zolang je er geen SIM-kaart in plaatst van T-Mobile. Jij kan je iPhone dus niet gebruiken aangezien je niet voorbij de activatie zal komen. Greenpois0n doet de 2 bovenste stappen in één klap, en zorgt er dus voor dat je hem wel kan gebruiken (als iPod Touch), maar dus niet dat de SIM-lock weg is :)
maartend schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:06:
Even voor de zekerheid toch vragen

Touch 3G, iOS 4.01, JB met een zooi eigen instellingen en themes en folderenhancer, enz.
Oftewel, ik wil mijn huidige setup niet kwijt raken.

Als ik update naar iOS 4.1 ben ik dan alles kwijt? Ook als ik er gelijk GP overheen kieper?
Hangt er een beetje van af. Als je een update doet naar iOS4.1, zijn alle gekraakte applicaties die je hebt geinstalleerd weg, de instellingen (savegames ook, normaal) blijven echter bewaard. Als je dus na de upgrade al je applicaties terug installeert, hebben die nog wel dezelfde instellingen als voor de upgrade.

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-10-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45
Hangt er een beetje van af. Als je een update doet naar iOS4.1, zijn alle gekraakte applicaties die je hebt geinstalleerd weg, de instellingen (savegames ook, normaal) blijven echter bewaard. Als je dus na de upgrade al je applicaties terug installeert, hebben die nog wel dezelfde instellingen als voor de upgrade.
[/quote]

geld dit ook voor mijn 3G op spirit JB 3.1.3. Kan ik zomaar updaten naar 4.1? Zonder restore of wat dan ook eerst te doen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, dat gaat zonder probleem. Heb het onlangs nog gedaan op de iPhone 3GS van familie (Spirit 3.1.3 naar iOS4.1). Gewoon upgraden via iTunes, die maakt een backup-image, die na de upgrade gerestored wordt en dan jailbreaken met greenpois0n.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Petervanakelyen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:31:
Ja, dat gaat zonder probleem. Heb het onlangs nog gedaan op de iPhone 3GS van familie (Spirit 3.1.3 naar iOS4.1). Gewoon upgraden via iTunes, die maakt een backup-image, die na de upgrade gerestored wordt en dan jailbreaken met greenpois0n.
Twijfel of ik m wel wil jailbreaken. Me 3G wordt wel trager merk ik. Kan ook gewoon updaten zonder eventuele JB erna?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alekz87 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Twijfel of ik m wel wil jailbreaken. Me 3G wordt wel trager merk ik. Kan ook gewoon updaten zonder eventuele JB erna?
Restoren kun je altijd doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Alekz87 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Uiteraard. Om het helemaal netjes te doen zou ik kiezen voor "Restore" in plaats van "Upgrade" dan. Alles is dan weg, maar apps synchroniseer je heel gemakkelijk en je voorkomt dat er nog jailbreak-zooi achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Leun daar niet te sterk op. Ik ben nog niet tegengekomen hoe je hem écht compleet formatteert zoals hij van de fabriek kwam.

Restoren dmv een firmware flash werkt niet. De hyves-app kan na installatie gewoon inloggen. Er blijven dus helaas nog dingen achter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Als je restored terwijl je iPhone in DFU-modus staat wordt in principe alles waar een JB-appje aan kan zitten overschreven, verschil met "normale" restore is dat nu ook de bootloader overschreven wordt, en dat zijn juist de dingen die bijv. limera1n aanpassen om custom software te kunnen gaan draaien.

Je JB (het userland gedeelte) ben je sowieso kwijt bij elke flash. De jailbreak van jealbreakme.com zat bijv geheel in het userland (cmiiw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:06
Ik heb hier op tweakers een iPhone 3G gekocht. Deze heeft een T-Mobile sim lock, dus ik wou deze verwijderen. Helaas heeft de vorige eigenaar er nog 4.1 op geïnstalleerd, dus voor zo ver ik weet is het dus nog niet mogelijk om hem te unlocken.
Greenpois0n werkt momenteel nog niet op een 3G, maar ik heb hem nu al wel kunnen jailbreaken met RedSn0w. Het probleem daarmee is dat ik in Cydia geen sources kan toevoegen..
Kortom: ik zit met een duur stuk nutteloos speelgoed.

Is het aan te raden om te wachten op een unlock voor de 3G? Of kan ik beter een tweaker zoeken die mijn telefoon legaal kan unlocken in een T-Mobile store (hij is immers al wel meer dan 1 jaar oud, garantie is vervallen)? Het nadeel van de laatste optie is natuurlijk wel dat ik in België woon, dus 2 keer internationale verzendingskosten moet betalen. Is de laatste optie uberhaupt mogelijk nadat ik hem gejailbreakt heb? (Ik zie hierboven berichten over het al dan niet sporen achterlaten bij restoren)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 13:45

Maxow

Hidden Sound System

Als je t-mobile belt kun je gewoon aangeven dat je je toestel wilt unlocken. Zij activeren vervolgens iets waardoor je bij je volgende connectie met iTunes je simlock kwijt bent (moet je wel een simkaart van een andere provider voor hebben trouwen). En dat je toestel gejailbreakt is geweest of nog steeds is maakt daar echt niet voor uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat T-Mobile bellen als niet-1e eigenaar werkt niet altijd. Soms laten ze je 120 euro lappen.

Zie ook: Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 24-10-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Probeer een 3G op 4.1 te jailbreaken.
Met Sn0wbreeze geprobeerd met Hacktivate, maar na restore meldt iTunes dat hij niet kan connecten naar de telefoon. Doe ik hetzelfde zonder hacktivate (eigenlijk niet nodig), kan iTunes wel connecten maar meldt hij dat de telefoon beschadigd is en ik me maar bij een Apple center moet melden :)

Wat is nu de way to go voor een 3G op 4.1 met oude bootrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Malantur schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:39:
Ik heb hier op tweakers een iPhone 3G gekocht. Deze heeft een T-Mobile sim lock, dus ik wou deze verwijderen. Helaas heeft de vorige eigenaar er nog 4.1 op geïnstalleerd, dus voor zo ver ik weet is het dus nog niet mogelijk om hem te unlocken.
Greenpois0n werkt momenteel nog niet op een 3G, maar ik heb hem nu al wel kunnen jailbreaken met RedSn0w. Het probleem daarmee is dat ik in Cydia geen sources kan toevoegen..
Kortom: ik zit met een duur stuk nutteloos speelgoed.

Is het aan te raden om te wachten op een unlock voor de 3G? Of kan ik beter een tweaker zoeken die mijn telefoon legaal kan unlocken in een T-Mobile store (hij is immers al wel meer dan 1 jaar oud, garantie is vervallen)? Het nadeel van de laatste optie is natuurlijk wel dat ik in België woon, dus 2 keer internationale verzendingskosten moet betalen. Is de laatste optie uberhaupt mogelijk nadat ik hem gejailbreakt heb? (Ik zie hierboven berichten over het al dan niet sporen achterlaten bij restoren)
Heb je Twitter? Ik heb mijn iPhone 3G, net zoals bij jou gelockt door T-Mobile, gratis en zonder enig enkel probleem kunnen laten unlocken via de T-Mobile Webcare op Twitter. Het kan even duren voor ze antwoorden, maar ze zijn heel vriendelijk :)

Ik zou overigens (na unlock) een restore doen naar de officiele iOS4.1, en dan sn0wbreeze gebruiken om een custom IPSW te maken die je in DFU-mode kan restoren.
UltraSub schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:37:
Probeer een 3G op 4.1 te jailbreaken.
Met Sn0wbreeze geprobeerd met Hacktivate, maar na restore meldt iTunes dat hij niet kan connecten naar de telefoon. Doe ik hetzelfde zonder hacktivate (eigenlijk niet nodig), kan iTunes wel connecten maar meldt hij dat de telefoon beschadigd is en ik me maar bij een Apple center moet melden :)

Wat is nu de way to go voor een 3G op 4.1 met oude bootrom?
Probeer eens met redsn0w?

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-10-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja.. Vanavond eens proberen. Ik meld me wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:06
Petervanakelyen schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:45:
[...]

Heb je Twitter? Ik heb mijn iPhone 3G, net zoals bij jou gelockt door T-Mobile, gratis en zonder enig enkel probleem kunnen laten unlocken via de T-Mobile Webcare op Twitter. Het kan even duren voor ze antwoorden, maar ze zijn heel vriendelijk :)
Ik heb voorlopig nog even gemaild of de vorige eigenaar de unlock code nog even kan aanvragen. Als hij dit om een of andere reden niet wilt doen dan kom ik hier op terug..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 13:45

Maxow

Hidden Sound System

MsG schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:16:
Dat T-Mobile bellen als niet-1e eigenaar werkt niet altijd. Soms laten ze je 120 euro lappen.

Zie ook: Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar
Hmm, dat wist ik niet. Best smerige actie op zich.. om op die manier nog even extra geld binnen te hengelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die mij nog wat tips willen geven?

Ik heb er de bekende tweaks al op.

SBSettings
BiteSms
Remove Recents (laat alleen draaiende apps zien in de multiTaskBar)
FaceBreak (Facetimen over 3g)
iAdKiller
En winterboard voor de 2 volgende LockScreen Tema's

http://img827.imageshack.us/img827/3464/foto1bu.png

http://img156.imageshack.us/img156/9854/foto2a.png

Zijn er hier nog mensen die zweren bij bepaalde Tweaks en/of Jailbreak Apps?

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-10-2010 22:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Home Page in Safari en Mail Read zijn wel handige (helaas beide betalend). YxFlash voor filmpjes/videos, WiFiFoFum en eWiFi, Rename II, iFile,... zijn ook erg handig.

Het lijkt me overigens een héél goed idee om van je screenshots hierboven thumbnails te maken :+

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:45:
Ik zou overigens (na unlock) een restore doen naar de officiele iOS4.1, en dan sn0wbreeze gebruiken om een custom IPSW te maken die je in DFU-mode kan restoren.

[...]

Probeer eens met redsn0w?
Even een "waar ben je in hemelsnaam mee bezig"-reactie, maar 't moet. Je geeft bij de een aan om Sn0wbreeze te gebruiken en bij de ander Redsn0w. De ander geeft al aan dat SB niet goed werkt en zelfs in de TS staat dat het de grootst mogelijk troep is om te gebruiken met alle gevaren van dien (OS naar de klote, iPhone gaar, etc.)
Houd het dus bij een tool, liefst dus een die niet je hele computer om zeep kan helpen en van een betrouwbare bron is. Dank je O-)

@donstil, maak alstublieft thumbnails. Deze grote afbeeldingen zijn foeilelijk hier. Het geeft mij het idee alsof het door een of andere spam bot is gemaakt die iets probeert te verkopen :P. Voor je vraag over apps verwijs ik je naar de Topic Warning die heel mooi linkt naar [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2 :). Oh, en aan je punctuatie te zien stel je geen vraag, dat doe je met een vraagteken (?) namelijk en niet een punt :+.

[/muggenzifterijmodus]

@malantur,
Neem contact op met de persoon waarvan je de iPhone hebt gekocht en vraag of hij contact op neemt met T-mobile voor de unlock. Staat wel zo netjes van hem/haar als after-sales dienst en kost praktisch geen moeite.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net m'n iPhone 4 iOS4.1 geJB'd met greenpois0n. Werkte van de eerste keer, so did cydia. Nu heb ik een probleem: Apps die'k geinstalleerd heb via de appstore (dus niet de std apps zoals de calculator, weather etc) doen het niet meer. Wanneer ik ze opstart crashen ze direct. Geen warning, geen notification, gewoon net of de app start niet. Dit heb ik met alle pre-gejailbreakte apps. Met apps die'k nu install heb'k dit niet.
Iemand een idee wat'k best kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 03:02:
Heb net m'n iPhone 4 iOS4.1 geJB'd met greenpois0n. Werkte van de eerste keer, so did cydia. Nu heb ik een probleem: Apps die'k geinstalleerd heb via de appstore (dus niet de std apps zoals de calculator, weather etc) doen het niet meer. Wanneer ik ze opstart crashen ze direct. Geen warning, geen notification, gewoon net of de app start niet. Dit heb ik met alle pre-gejailbreakte apps. Met apps die'k nu install heb'k dit niet.
Iemand een idee wat'k best kan doen?
Heb ik ook, ik denk dat ik hem er maar afgooi. Kan je greenpoison gewoon restoren en dan Limera1n geruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die bug heb ik even los van de jailbreak ook gehad. Bij mij was het een corrupte backupdata. Heb toen alles handmatig overgezet via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:35:
[...]

Heb ik ook, ik denk dat ik hem er maar afgooi. Kan je greenpoison gewoon restoren en dan Limera1n geruiken?
Meh. Restore via iTunes werkt niet. Hij zegt dat m'n network connection timeout terwijl ik een perfecte verbinding heb... Iemand een idee? Kan'k de iphone ook gewoon formatten zonder iTunes?
edit: ik zit op win7 fwiw

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:42:
[...]

Meh. Restore via iTunes werkt niet. Hij zegt dat m'n network connection timeout terwijl ik een perfecte verbinding heb... Iemand een idee? Kan'k de iphone ook gewoon formatten zonder iTunes?
edit: ik zit op win7 fwiw
Internetconnectie valt weg? Dus dat is tijdens het downloaden van de firmware? Je kan deze ook gewoon via de site felixbruns.de downloaden. Gewoon naar de site gaan, klikken op iPod Firmware (staat ook firmware voor iphone ;) ) dan kies je bij iPhone / iPod touch / iPad / Apple TV voor jouw iphone en software (ik verwacht iPhone 4 (4.1/....) en druk daarna op download.

Als je hem dan gedownload hebt, koppel je je iPhone aan je pc, je houdt de shift-knop in, en je drukt op herstellen of restore (ik ga er even vanuit dat je Windows hebt). Je kan dan een andere fimware selecteren, dus dan kies je de firmware die je net gedownload hebt! Als je de verkeerde hebt, hoort iTunes een foutmelding te geven.

Probeer het maar eens. Dan heb je weer een frisse installatie. Het is ook meestal aan te raden de jailbreak uit te voeren als je je software vers hebt geinstalleerd (dus voordat je alle apps hebt gesynchroniseerd en backup terug hebt gezegd, maar let wel op dat je eerst via iTunes je apparaat activeert zodat je op je homescreen kan van de iPhone). Hopelijk kom je eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hero Of Time schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Even een "waar ben je in hemelsnaam mee bezig"-reactie, maar 't moet. Je geeft bij de een aan om Sn0wbreeze te gebruiken en bij de ander Redsn0w. De ander geeft al aan dat SB niet goed werkt en zelfs in de TS staat dat het de grootst mogelijk troep is om te gebruiken met alle gevaren van dien (OS naar de klote, iPhone gaar, etc.)
Houd het dus bij een tool, liefst dus een die niet je hele computer om zeep kan helpen en van een betrouwbare bron is. Dank je O-)
Zowel sn0wbreeze als redsn0w doen het hier op mijn iPhone 3G zonder enig probleem. Ik weet niet waarom anderen er zoveel problemen mee hebben, maar bij mij doet het perfect wat het moet doen en sowieso kan je je iPhone terug in DFU zetten en met een officiele IPSW restoren moest het misgaan. Dat de persoon die de tool heeft gereleased niet zuiver is, wil niet zeggen dat je iPhone daar opeens 'gaar' van zal worden of al helemaal dat het je OS naar de bom helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:35:
[...]
Als je hem dan gedownload hebt, koppel je je iPhone aan je pc, je houdt de shift-knop in
Thx man, dit werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Malantur schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

Ik heb voorlopig nog even gemaild of de vorige eigenaar de unlock code nog even kan aanvragen. Als hij dit om een of andere reden niet wilt doen dan kom ik hier op terug..
Houd er rekening mee dat je dan ook met je telefoon naar de originele eigenaar moet om hem via zijn itunes account te unlocken. Tenminste dat moest ik wel met de oude 3g van mijn zusje. Hier met mijn itunes account deed hij niets.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:13:
En winterboard voor de 2 volgende LockScreen Tema's

http://img827.imageshack.us/img827/3464/foto1bu.png

http://img156.imageshack.us/img156/9854/foto2a.png

Zijn er hier nog mensen die zweren bij bepaalde Tweaks en/of Jailbreak Apps?
Welke thema's zijn dit, kan ze nergens anders vinden?

Ontopic; Zit hier met een simlockvrije 3GS die met 4.1 en een geprobeerde jailbreak blijft hangen bij het opstarten. Krijg hem onmogelijk aan de praat :/ Alles al zo'n beetje geprobeerd, opsturen voor reparatie dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

DFU modus werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrvdj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Heeft er iemand ervaring met de betaalde unlock methodes van internet voor een iphone 4 4.1. Deze geven aan zonder JB de iphone, los van de softwareversies, te kunnen unlocken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 18-08 15:29

mindcre8r

Tradepedia

*snip* we gaan je hier niet helpen met warez

[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2010 13:23 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
djrvdj schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:01:
Heeft er iemand ervaring met de betaalde unlock methodes van internet voor een iphone 4 4.1. Deze geven aan zonder JB de iphone, los van de softwareversies, te kunnen unlocken?

Alvast bedankt!
Moet je niet vertrouwen. Dat zijn gewoon websites die je proberen geld af te luizen. Als de unlock er is, zal je het echt wel merken.

*snip*

[ Voor 22% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een iPad 3.2.2 JB-en, kan dat het best met greenpoison? Appeltje eitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
Greenpoison of limerain, maakt beide niet uit. Volg de stappen gewoon en je Ipad is binnen een mum van tijd gejailbreakt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:24

pvr

Ik heb nu eenpaar weekjes de iphone 4 los gekocht (Apple Firmware : 4.1) simlock vrij, abbo telfort.
Zit er al een tijdje over te denken om de iphone 4 te JB.

Alleen lees ik berichten dat er veel mensen geen verbinden hebben, met hun iphone 4 JB. :?

En welke kan ik beter nemen qua stabiliteit, de greenp0ison of de limera1n.

BVD :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
pvr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:19:
Ik heb nu eenpaar weekjes de iphone 4 los gekocht (Apple Firmware : 4.1) simlock vrij, abbo telfort.
Zit er al een tijdje over te denken om de iphone 4 te JB.

Alleen lees ik berichten dat er veel mensen geen verbinden hebben, met hun iphone 4 JB. :?

En welke kan ik beter nemen qua stabiliteit, de greenp0ison of de limera1n.

BVD :)
Normaal heeft dat er niets mee te maken. Greenpois0n is overigens stabieler dan limera1n, hoewel ik nooit problemen heb gemerkt (3GS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:00:
Greenpoison of limerain, maakt beide niet uit. Volg de stappen gewoon en je Ipad is binnen een mum van tijd gejailbreakt.
Mij lukte het alleen maar met Greenpois0n. Ik heb ze namelijk allebei geprobeerd, maar Greenpois0n werkte niet zoals het hoorde. De batterij gaat wel een stuk minder lang mee, maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

syltheboy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Mij lukte het alleen maar met Greenpois0n. Ik heb ze namelijk allebei geprobeerd, maar Greenpois0n werkte niet zoals het hoorde. De batterij gaat wel een stuk minder lang mee, maar dat neem ik voor lief.
hoe merk je dat de batterij minder lang mee gaat?
Ik heb zelf ook het gevoel dat een JB device minder lang meegaat, maar dat komt omdat (ik zelf dan) vaak theme's en cydia apps heb die background updates uitvoeren (bijv. weather)

ik zou weleens een duurtest willen zien tussen JB en non-JB onder dezelfde omstandigheden (Geen restore, zelfde apparaat, zelfde plek, etc)

iemand een extra apparaat over? *hinthint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

heeft iemand nog een idee hoe ik mn ipod touch 2g mc in dfu mode krijg?
ik heb bijna alles al geprobeerd en ben nu echt hopeloos

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

sabir96 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:39:
heeft iemand nog een idee hoe ik mn ipod touch 2g mc in dfu mode krijg?
ik heb bijna alles al geprobeerd en ben nu echt hopeloos
ik denk serieus dat je toch ergens iets niet goed doet...
(had wel je vorige posts gelezen dat je echt de instructies had opgevolgd etc.)

laat het anders iemand anders proberen waarbij jij dan geen enkele instructie geeft (no offence, maar straks is het iets heel lulligs zoals powerknop en homebutton door elkaar halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 20 pogingen met greenpois0n geef ik het op. Wat doe ik fout? Hij gaat in dfu mode, maar elke keer foutmelding dat het mislukt is, iPad 3.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

welke foutmelding?
limera1n al geprobeerd?
pwnagetool al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]randje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:14[/message]:
welke foutmelding?
limera1n al geprobeerd?
pwnagetool al geprobeerd?
Jailbraeak failed!
Ik las dat ik niet de enige ben. Met Limera1n werkt wel alles ok?

Update: op een andere netbook met windows7 (zelfde versie) lukte het in een keer met pois0n.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

randje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:57:
[...]

ik denk serieus dat je toch ergens iets niet goed doet...
(had wel je vorige posts gelezen dat je echt de instructies had opgevolgd etc.)

laat het anders iemand anders proberen waarbij jij dan geen enkele instructie geeft (no offence, maar straks is het iets heel lulligs zoals powerknop en homebutton door elkaar halen)
de powerknop zit bovenop en de homeknop nder het scherm, zo dom kan ik niet zijn als ik gymnasium doe 8)7

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
sabir96 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:00:
[...]

de powerknop zit bovenop en de homeknop nder het scherm, zo dom kan ik niet zijn als ik gymnasium doe 8)7
Hahahaha nee dat is niet lastig. Wat ik wel heb gemerkt, is dat bij een iPod van vriendin van me (geen idee welke versie) ik de power knop minder lang ingedrukt moest houden. Dus misschien spelen met ipv 10 seconden powerknop gewoon 8 seconden, of juist 12 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 18-08 15:29

mindcre8r

Tradepedia

ik heb gister en vandaag 2 ipads met limera1n gebraked dus het kan cker.

gedaan volgens de manual zoals in de OP staat.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:47
Ik heb ook net mijn nieuwe iPad met Greenpois0n gejaibreaked, geen problemen gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
sabir96 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:00:
[...]

ken er zat die t niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb hier een 3G die ik naar 4.1 had getild en jailbreaked. Wifi was vernaggeld, dus ik denk ik ga for the time being gewoon lekker terug naar 3.1.3. 3G doet niet aan SHSH, dus geen probleem. Dus wel blijkbaar. Krijg na de restore een iTunes error 1015. Heeft het met de baseband te maken? Of moet ik wel wat met Cydia doen? Hoe krijg ik hem weer op een oudere versie? Hoef niet perse een jailbreak, moet alleen testen of mijn wifi probleem dan opgelost is.

/edit
Dus niet, maar het lijkt er wel op, dat bedoel ik :)

/edit 2
Laat maar, al gevonden. Blijkt dat je een 3G gewoon even uit recovery moet trappen met TinyUmbrella als hij gerestored is. iTunes doet het niet voor je omwille van de error.

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 28-10-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn ipad te JB-en met Limera1n, gisteren wel 4 keer geprobeerd. Het rare is is dat ik op mijn PC wel de melding krijg dat de ipad gereed is, terwijl mijn ipad niks doet (geen logo van Limera1n) en in DFU modus blijft hangen. Het enige wat ik dan kan doen is een full restore mbv Itunes.
Zie ik iets over het hoofd? anders vanavond in Greenp0ison verdiepen.

lees zojuist dat je dmv RecBoot je idevices ook uit DFu modus kan halen zonder full restore. Klopt dat?(uit ervaring graag)

[ Voor 13% gewijzigd door GG---77 op 28-10-2010 11:02 . Reden: Reboot? ]

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
RecBoot werkt inderdaad prima. Ik zou overigens sowieso proberen te jailbreaken met greenpois0n, er zijn mensen die een flink verkorte accuduur rapporteren met limera1n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:03:
Na 20 pogingen met greenpois0n geef ik het op. Wat doe ik fout? Hij gaat in dfu mode, maar elke keer foutmelding dat het mislukt is, iPad 3.2.2
Ik heb m'n eigen iPad en iPhone 4 gejailbreaked, ging als een zonnetje. Onlangs een collega geholpen en daarbij lukte het dus ook niet. Ook zeker 20 keer geprobeerd, maar niks leek te helpen. Zowel Limera1n als greenpois0n deed niks. De oplossing bleek in ons geval te zijn om een full backup te maken, restore naar 3.2.2 firmware en direct daarna jailbreaken. Na de restore deed de jailbreak het de eerste keer goed.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Wie weet hoe ik mijn toestel kan activeren nadat ik hem bv heb geupdate naar 4.1

Ik heb op dit moment 4.1 met de juiste baseband waardoor unlock mogelijk is. Alleen ik heb nog steeds Facetime niet terug kunnen toveren, dus dacht 4.1 opnieuw erin knallen met een custom firmware met behoud van baseband versie.. Alleen is dit wel mogelijk, zo ja hoe?

Laatste keer heb ik toestel niet geactiveerd, maar heb ik activatie scherm kunnen skippen door gelijk limerain te runnen en dus te jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
SYQ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:24:
Wie weet hoe ik mijn toestel kan activeren nadat ik hem bv heb geupdate naar 4.1

Ik heb op dit moment 4.1 met de juiste baseband waardoor unlock mogelijk is.... ...dus dacht 4.1 opnieuw erin knallen met een custom firmware met behoud van baseband versie.. Alleen is dit wel mogelijk, zo ja hoe?
Met PwnAgeTool kun je een eigen Custom Firmware bouwen, hierin kun je de 'iPhone activatie' activeren (zie screenshot hieronder), baseband blijft ook behouden met deze CFW. (alleen voor mac, gebruik vmware)

2e optie is Sn0wbreeze maar deze wordt niet geadviseerd, het zorgt alleen maar voor problemen, iPhone wordt instabiel, softwarematig veroorzaakt het alleen maar vreemde dingen, jailbreak en activatie werkt wel, maar wees gewaarschuwd.

Acticatie in PwnAgeTool
Afbeeldingslocatie: http://www.iclarified.com/images/tutorials/12348/42095/42095.png

iPhone | How to Jailbreak Your iPhone 4 Using PwnageTool (Mac) [4.1]

3e optie, van iphoneclub.nl kant en klare CFW voor iPhone 4 en FW 4.1 plukken, waaarin ook de activatie is verwerkt.
4e optie (niet CFW), onbewerkt FW 4.1 downloaden en shift + restore in iTunes, greenpoison of limerain gebruiken.
5e optie (niet CFW), activatie simkaart kopen, deze activeert de iPhone alsof het een officiele simkaart bevat, (zoals op http://www.dealextreme.co...iphone%20actvcation%20sim en op andere, ook NLse, websites)

[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 28-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

oke thanks, straks even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-08 23:14
Even een (wellicht overbodige) waarschuwing: als je een gelockte telefoon hebt waarvoor je geen unlock nodig hebt, kun je beter niet 'hacktiveren', dit kan er soms voor zorgen dat smsen/mmsen minder goed werkt. Hier zijn wel fixes voor in Cydia, maar als je niet wilt unlocken, kun je beter niet hacktiveren tijdens het jailbreaken. Greenpois0n checkt zelf of hacktivatie nodig is (Limera1n weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Petervanakelyen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:34:
RecBoot werkt inderdaad prima. Ik zou overigens sowieso proberen te jailbreaken met greenpois0n, er zijn mensen die een flink verkorte accuduur rapporteren met limera1n.
Bedankt voor de tip. Met greenpois0n was het in een keer raak, dus had al met al Recboot niet nodig!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry... mag niet...... :X

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:16:
Ik heb een iphone 3G te beschikking waarop 4.1 is geïnstalleerd omdat hiervoor nog geen jailbreak mogelijk is volgens een bekende heb ik hem laten downgraden naar 4.0. Dit is gelukt en nu wil ik hem graag laten unlocken om zo mijn kpn simkaart te kunnen gebruiken.. Helaas wilde via cydia en dan het programma ultrasnow het niet lukken. In Itunes herkent ie wel de iphone met de kpn simkaart erin maar hij blijft zoeken naar het netwerk.

Toen kon een mogelijke optie zijn dat de baseband niet mee is gedowngraded waardoor hij simlock vrij maken niet wou lukken. Nu heb ik via het programma Fuzzyband geprobeerd dit in orde te krijgen maar dan geeft ie aan dat er voor mijn baseband nog geen downgrad mogelijk is.

Fuzzyband geeft deze gegevens weer: Bootloader version: 06.04 Baseband version: ICE2-05.14.02

Is er iemand die me kan helpen? Ik ben niet zo'n hele bekende met deze programma's maar hoop toch nog gebruik te kunnen maken van de 3g..
dit mag hier volgens mij niet worden besproken hier. Maar het is niet mogelijk om te downgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
In de TS staan de huidige regels. Unlocken is voor de iPhone een uitzondering en mag dus. Maar probeer het tot een minimum te houden, want anders wordt dit een unlock topic ipv jailbreak. In de TS staat ook dat het downgraden van de firmware geen downgrade van je baseband betekend. Dit is tot op heden onmogelijk om te downgraden. Zit je dus op 4.1 (of de baseband ervan), dan zul je moeten wachten tot de nieuwe unlock van 4.2 beschikbaar is. Tot die tijd heb je een dure uitvoering van een iPod Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 01-08 20:34
Heerlijk artkel van Paul Pols (beter bekend als Mr. Paul Durden): http://www.iphoneclub.nl/...ge-jailbreaks-en-unlocks/

Duidelijker is het niet te vinden. iPhoneclub doet het echt heel erg op Jailbreak gebied de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
randje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:05:
ik zou weleens een duurtest willen zien tussen JB en non-JB onder dezelfde omstandigheden (Geen restore, zelfde apparaat, zelfde plek, etc)

iemand een extra apparaat over? *hinthint*
Tuurlijk gaat de batterijtijd naar beneden:

Als je jailbreakt, doe je dat omdat je meer applicaties wil gebruiken.
Applicaties gebruiken stroom, background applicaties (ook sommige tweaks) gebruiken constant een beetje stroom.

Meer applicaties -> meer stroomverbruik -> kortere batterijduur.

Ik merk wel dat als ik een tijdje jailbroken ben, ik echt 30% per nacht verlies. Terwijl met een freshly jailbroken device ik maar 6% per nacht verlies. Ach, zo lang de iPhone een hele dag haalt, vind ik het goed. Het blijft een gebruiksvoorwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:17:
[...]

Ik merk wel dat als ik een tijdje jailbroken ben, ik echt 30% per nacht verlies. Terwijl met een freshly jailbroken device ik maar 6% per nacht verlies. Ach, zo lang de iPhone een hele dag haalt, vind ik het goed. Het blijft een gebruiksvoorwerp :)
QFT! Het is wel tof dat je telefoon een paar dagjes meegaat, maar met een iPhone moet je niet lopen pochen over dit soort zaken (er zijn genoeg andere dingen die amazing zijn), of dan koop je beter een Nokia'tje ;)

Persoonlijk leg ik hem ook iedere dag aan de lader, maar hoef dan tijdens de dag nooit te denken van "ow beter run ik die app niet, want m'n batterij moet nog twee dagen meegaan!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij maakt puur de jailbreak zelf (weet niet wat die onder water doet) zeer weinig, tot geen verschil. Echter doet men een jailbreak zoals gezegd inderdaad niet voor niets. Zo heb ik een SBSettings Daemon aanstaan waarmee ik met 1 swipe al mijn functionaliteiten kan beheren. Dat zal best wat stroom kosten, maar dat heb ik er maar al te graag voor over.

Ik vraag me af of de softwarematige unlock ook veel stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Vanx schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:17:
[...]

Tuurlijk gaat de batterijtijd naar beneden:

Als je jailbreakt, doe je dat omdat je meer applicaties wil gebruiken.
Applicaties gebruiken stroom, background applicaties (ook sommige tweaks) gebruiken constant een beetje stroom.

Meer applicaties -> meer stroomverbruik -> kortere batterijduur.

nee maar je snapt denk ik niet wat ik precies bedoelde:

in het stukje tekst voor de tekst die jij van me quote staat er ook dat ik denk dat het komt door de extra cydia apps. (Zoals jij het neerzet is de jailbreak zelf niet hetgeen wat de batterytijd naar beneden haalt, maar de (cydia) apps die je (zeer waarschijnlijk) installeert en dat is precies wat ik al zei te vermoeden)

ik vraag me dus af of de accuduur onder dezelfde omstandigheden met uitzondering van jailbroken of niet-jailbroken (dat betekent dus geen cydia apps in JB staat, omdat dat dan al niet onder 'dezelfde omstandigheden' valt) even lang meegaat tussen een JB en niet-JB apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verschil in batterijgebruik tussen verse iDevice en verse iDevice met verse JB geeft geen verschil. Ik heb met mijn iPhone 3Gs, waar het een en ander al mee is gedaan, geen enkel probleem dat ik 'm elke dag aan de lader moet hangen. Zo heb ik nu nog 22% over en ik weet zeker dat als ik morgenochtend (zal eerder middag zijn :P) ga kijken hoe ver de accu is, dat dit op +/- 20% is. Ik verlies geen 30% zoals Vanx, maar dat zal ook wel komen omdat mijn iPhone nieuwer is dan de zijne en een ander model (geloof ik, je hebt toch geen 3Gs?).

Wel toegegeven, ik heb 3G standaard uit want het heeft geen toegevoegde waarde voor mij, GPS staat uit, wifi staat uit, BT uit (tenzij ik m'n headset gebruik en dat is enkel in de auto), dus die energievreters doen niets.

Edit:
Nou, ok, het was niet rond de 20%, maar 13%. Toch valt dat best mee vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 31-10-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
randje schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:11:
in het stukje tekst voor de tekst die jij van me quote staat er ook dat ik denk dat het komt door de extra cydia apps. (Zoals jij het neerzet is de jailbreak zelf niet hetgeen wat de batterytijd naar beneden haalt, maar de (cydia) apps die je (zeer waarschijnlijk) installeert en dat is precies wat ik al zei te vermoeden)

ik vraag me dus af of de accuduur onder dezelfde omstandigheden met uitzondering van jailbroken of niet-jailbroken (dat betekent dus geen cydia apps in JB staat, omdat dat dan al niet onder 'dezelfde omstandigheden' valt) even lang meegaat tussen een JB en niet-JB apparaat.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het is eigenlijk niet zo interessant om te onderzoeken. Als je jailbreakt en dan niks installeert, kan je net zo goed niet jailbreaken.

Technisch, denk ik alleen dat het booten iets meer stroom kost. Er moet immers code geinject worden en dat kost CPU time. Daarna is er verder niks actiefs meer, dus zou het geen stroom meer mogen kosten. Als de jailbreaktool een niet perfecte injectie heeft, dan zou er een service constant aan het restarten kunnen zijn. Dat kost wel stroom. Unlocken kost ook iets meer stroom, er moet namelijk een daemon draaien in de Baseband en daardoor kan die niet in zijn laagste powerstate.
Hero Of Time schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:16:
Zo heb ik nu nog 22% over en ik weet zeker dat als ik morgenochtend (zal eerder middag zijn :P) ga kijken hoe ver de accu is, dat dit op +/- 20% is. Ik verlies geen 30% zoals Vanx, maar dat zal ook wel komen omdat mijn iPhone nieuwer is dan de zijne en een ander model (geloof ik, je hebt toch geen 3Gs?).
Gister tot 99% laten opladen en vanochtend was er nog 93% over :) Met een 1 week oude Pwnagetool jailbreak. Mijn iPhone 3GS is nu een paar maandjes oud. Ik heb hem al 2x naar T-mobile gebracht voor een nieuwe, en ik ga het in de meivakantie weer doen :)

Het volumeknopje zit te laag in de behuizing namelijk, nou kan ik volume niet wijzigen terwijl de iPhone in mijn zak zit. Best irritant, maar voor de meeste mensen geen reden om hem op te sturen. Voor mij wel ;)

Heerlijk zon krasvrije iPhone met een batterij die beter wordt na de eerste weken gebruik.

Ik denk dat de AppleTV de jailbreak community weer een grote boost kan geven. Het is toch allemaal een beetje minder de laatste tijd, veel dingen heeft Apple in iOS 4.0 toegevoegd. Alleen de warez scene blijft groter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb een 3GS met OS4.01 en heb tegenwoordig regelmatig dat opeens al mijn applicaties van mijn telefoon verdwenen zijn. Het gaat dan op applicaties die met iTunes en met Installous geinstalleerd zijn, Cydia en Rock blijven gewoon beschikbaar. Als ik vervolgens een aantal apps via installous opnieuw installeer komen ze spontaan weer terug.... Heeft iemand een idee over hoe dit op te lossen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
artbij schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:02:
Ik heb een 3GS met OS4.01 en heb tegenwoordig regelmatig dat opeens al mijn applicaties van mijn telefoon verdwenen zijn. Het gaat dan op applicaties die met iTunes en met Installous geinstalleerd zijn, Cydia en Rock blijven gewoon beschikbaar. Als ik vervolgens een aantal apps via installous opnieuw installeer komen ze spontaan weer terug.... Heeft iemand een idee over hoe dit op te lossen?
Heb hetzelfde gehad, ik heb hem hersteld, opnieuw geJB't en nu heb ik geen problemen :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods