Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

Pinobigbird

doesn't share food!

"radius button" moet zijn "radio button", oftewel selecteer het bolletje achter je zojuist ingevoerde APN uit de lijst met APN's.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen vandaag is de nieuwe ROM-upgrade op de htc site gekomen. Ik heb mijn radio ge-update om Android te kunnen draaien nu heb ik dus :

ROM: stock 1.66
Radio : 2.10.50.28_2
HSPL : 2.08 (HSPL 3 gebruikt)

ik heb geen vodafone-branded toestel ofzo gewoon normale versie. Mijn vraag is kan ik de update gewoon installeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Pinobigbird schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:54:
"radius button" moet zijn "radio button", oftewel selecteer het bolletje achter je zojuist ingevoerde APN uit de lijst met APN's.
Thanks, daar was ik net ook achtergekomen. Ik heb nu onderstaande instellingen gebruikt en kon nu wel een het knopje aanvinken.
Name: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: *
Password: *
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS proxy: 010.010.010.011
MMS port: 8080
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default

Enige verschil is dat ik nu bij username en password "tmobile" heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:01:
Mensen vandaag is de nieuwe ROM-upgrade op de htc site gekomen. Ik heb mijn radio ge-update om Android te kunnen draaien nu heb ik dus :

ROM: stock 1.66
Radio : 2.10.50.28_2
HSPL : 2.08 (HSPL 3 gebruikt)

ik heb geen vodafone-branded toestel ofzo gewoon normale versie. Mijn vraag is kan ik de update gewoon installeren of niet?
Wat ik begrepen had wel. Je had HSPL nodig om de Radio te flashen zodat je Android kon draaien vanaf SD. Met deze update wordt als het goed is ook je Radio geüpdate waardoor je gewoon Android moet kunnen draaien zonder je telefoon opnieuw te flashen.

Ik ga het zelf nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

mrpink83 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:16:
Ik heb nu de Phiremod op mijn hd2. Rom werkt goed, maar ik kom niet helemaal uit de APN settings. Ik heb alles ingesteld voor T-mobile, maar ik weet niet wat de laatste stap is.
5. Press the radius button next to your new APN and you're good to go!

Ik zie die radius button niet of ik weet niet waar die wel moet staan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=791835

Oké, blijkbaar zie ik geen radius button omdat ik de instellingen verkeerd heb. Ik hoef toch alleen de internet instellingen van T-mobile in te stellen? Heeft iemand een linkje naar de werkende instellingen? Uiteraard al gegoogled en geprobeerd, maar ik kan niet de juiste vinden.
Oh wat ben ik toch blij met mijn notitie die ik al jaren gebruik :P
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Vodafone Particulier
- APN: live.vodafone.com
- Username: vodafone
- Password: vodafone

Vodafone Zakelijk (Abonnement)
- APN: office.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone

Vodafone Blackberry (Abonnement)
- APN: blackberry.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone

T-Mobile
- Username: tmobile
- Password: tmobile

Telfort
- Username: telfort
- Password: telfort

Orange
- Username: (leeg laten)
- Password: (leeg laten)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Wat ik begrepen had wel. Je had HSPL nodig om de Radio te flashen zodat je Android kon draaien vanaf SD. Met deze update wordt als het goed is ook je Radio geüpdate waardoor je gewoon Android moet kunnen draaien zonder je telefoon opnieuw te flashen.

Ik ga het zelf nu ook doen.
ROM Update geïnstalleerd en draaiend en Android werkt ook gewoon nog steeds....alleen jammer dat JMZ Dual Boot niet meer werkt. Na de eerste reboot werkte het programma wel maar kreeg ik BSOD, na andere reboots start het programma niet eens (al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd ook, maar helaas). Dan maar handmatig opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

ROM Update geïnstalleerd en draaiend en Android werkt ook gewoon nog steeds....alleen jammer dat JMZ Dual Boot niet meer werkt. Na de eerste reboot werkte het programma wel maar kreeg ik BSOD, na andere reboots start het programma niet eens (al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd ook, maar helaas). Dan maar handmatig opstarten.
Voor mij een reden om even te wachten tot de JMZ dual boot weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Het lijkt me stug dat een rom-update ervoor zorgt dat een Windows Mobile-applicatie niet meer werkt. Een BSOD? Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Start JMZ Dual Boot wel bij een Windows Mobile-boot? Zo ja, wat gebeurt er daarna, wordt Haret wel of niet opgestart? Als JMZ Dual Boot niet automatisch start, kan je JMZ Dual Boot dan wel starten als applicatie vanuit Windows Mobile?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Na het invoeren van het serienr. krijg ik weer netjes te horen dat het niet voor mijn Vodafone toestel bedoeld is.. :? Dit is de laatste keer dat ik een branded toestel heb gekocht. Je hebt er verder totaal geen last van op je phone, maar wel met dit soort zaken dus!

Scheelt dat hij binnenkort waarschijnlijk toch de verkoop in gaat.. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door lithje op 19-10-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
lithje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:
Na het invoeren van het serienr. krijg ik weer netjes te horen dat het niet voor mijn Vodafone toestel bedoeld is.. :? Dit is de laatste keer dat ik een branded toestel heb gekocht. Je hebt er verder totaal geen last van op je phone, maar wel met dit soort zaken dus!

Hoe kun je zien of je telefoon branded is?
(Mijn HD2 komt ook van Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

Het lijkt me stug dat een rom-update ervoor zorgt dat een Windows Mobile-applicatie niet meer werkt. Een BSOD? Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Start JMZ Dual Boot wel bij een Windows Mobile-boot? Zo ja, wat gebeurt er daarna, wordt Haret wel of niet opgestart? Als JMZ Dual Boot niet automatisch start, kan je JMZ Dual Boot dan wel starten als applicatie vanuit Windows Mobile?
Gewoon, je zag Linux opstarten en ipv het HTC logo werd het scherm gewoon blauw en moest ik de accu verwijderen om de telefoon weer opnieuw op te kunnen laten starten. Daarna startte JMZ gewoon niet meer bij het booten, de telefoon ging direct door naar WM.

Hmm, nu doet hij het dus ineens wel 8)7 Wilde kijken of hij via WM wel wilde starten (had dat namelijk nog niet geprobeerd) en toen startte JMZ wel op en start Android ook door. Storm in glas water dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Muurtegel schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

Hoe kun je zien of je telefoon branded is?
(Mijn HD2 komt ook van Vodafone)
bij het opstarten komt een keer een rood scherm met vodafone logo voorbij, en het branded model kent alleen de vodafone prive en business verbindingen. De niet branded heeft een grotere database aan verbindingen.
Beide modellen zijn geleverd door vodafone
Frigolamptje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:20:
[...]

Het is natuurlijk een beetje een dooddoener, maar als je deze wat aan de hoge kant vindt qua verbruik, welke vond jij dan wel goed qua verbruik?
gebruik het pas net, heb alleen froyo 3.1 en 3.2 gebruikt, en bij beide is het stroom verbruik aan de hoge kant voor dagelijks gebruik

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 19-10-2010 16:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En idd, met een Vodafone branded toestel moet je wachten tot Vodafone zelf een nieuwe rom uitbrengt, of HSPL installeren en een non-branded ROM flashen (maar dan ben je je garantie kwijt als er iets mis gaat; voorlopig is er GEEN weg terug van de nieuwe ROM naar een oude). Da's de prijs die je betaalt voor een goedkope(re) HD2.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Nu er in de nieuwe ROM een hogere radio versie zit kan je dan zonder dingen aan te passen android draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Groentenman schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:35:
Nu er in de nieuwe ROM een hogere radio versie zit kan je dan zonder dingen aan te passen android draaien?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je via de sd card flash altijd terug naar een willekeurige rom.
SPL kan in ieder geval terug gezet worden op deze manier:
XDA
4) Uninstallation
Only way to remove the HSPL is to flash an original SPL from SD card.
- Take any "RUU_signed.nbh" from a ship ROM and copy it to SD card.
- Rename it to "leoimg.nbh"
- Reset the device while pressing the volume down button.
lithje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10:

Voor de mensen die 3.14 niet kunnen downloaden... Deze is nog niet beschikbaar voor nederlandse toestellen voor zover ik weet, de WWE versie kan je via HTC niet downloaden met een NL serial nr.
Branded of niet branded, NL is gewoon achtergesteld

[ Voor 47% gewijzigd door Prulleman op 19-10-2010 16:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Hij is sinds vandaag uit. Ik kon hem gelijk downloaden door mijn serienummer in te voeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

De discussie over het flashen van WinMo-roms hoort thuis in HTC HD2 - Deel 14, laten we het hier over Android op de HD2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:19:
[...]

Heb het nu draaien en het draait gewoon net als 3.1 maar dan weer ietsje sneller. Weet niet welke berichten jij dan leest maar vooralsnog geen problemen. (heb enkel die 2 files vervangen)
Op XDA zijn er een hoop mensen die problemen hebben met data-disconnects, veel meer freezes van het scherm en hoog accuverbruik, terwijl dat in 3.1 allemaal wel goed was. Misschien kan het komen doordat het allemaal buitenlandse providers zijn waar dingen anders werken, maar zulke berichten hoor je toch liever niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Vandaag Froyo 2.2v3.2 op mn HD2 gegooid en wilde mijn iPhone smsjes overzetten. Nu gebruik ik het programmaatje SMS Backup & Restore alleen geeft, ondanks dat ik de XML file in de juiste map op de SD kaart zet, het programma aan dat ie geen backup file kan vinden!

Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:37:
[...]

Op XDA zijn er een hoop mensen die problemen hebben met data-disconnects, veel meer freezes van het scherm en hoog accuverbruik, terwijl dat in 3.1 allemaal wel goed was. Misschien kan het komen doordat het allemaal buitenlandse providers zijn waar dingen anders werken, maar zulke berichten hoor je toch liever niet....
Nog geen last van freezes, sinds de update ook nog geen last van data disconnects (wat ik eerst wel had met 3.1) en volgens mij is het accuverbruik wel iets hoger maar niet drastisch hoger.

Ben tot nu toe gewoon erg tevreden over 3.2, werkt weer iets soepeler en tot nu toe hoef ik de data connectie niet telkens te resetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik wil radio 2.12.50.02.2 er op zetten maar ik zie dat er als comment "Asia 3.04" achter staat. Kan iemand me uitleggen wat dit inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

In eerste instantie wilde ik wachten tot de nand-release maar na hier berichten over de nieuwe Froyo 3.2 te hebben gelezen begon het mij toch te kriebelen.
- Nieuwste officiele rom van de htc site geplukt
- Hspl 3 geflashed
- Sd geformateerd
- Froyo gecopy-pasted
- Jmz geinstalleerd

Heb nu helaas visite en dus nog niet echt tijd gehad om echt aan het klooien te gaan (ook zo onbeschoft hè)
Maar 1e indruk is zeker goed. Stiekem al wel beetje met de youtube en navigatie-app geklooid en tot nog toe lijkt alles mij vrij stabiel. Alles is ook vrij responsief.
Ik houd dus in ieder geval de komende tijd android aan als main-os... ben zeer benieuwd wat het mij allemaal te bieden heeft!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
jmz boot werkt niet bij mij, hij geeft een fout melding en geeft aan afsluiten en boot dan windows.

heb alles verder goed om me sd kaart staat qua root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Pinobigbird schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:53:
De discussie over het flashen van WinMo-roms hoort thuis in HTC HD2 - Deel 14, laten we het hier over Android op de HD2 hebben.
Grootste drempel is voor veel mensen wellicht HSPL installeren om de radio te updaten.. Dat is als je officieel naar 3.14 met nieuwe radio kan flashen geen probleem meer. Lijkt me een goede reden om dit toch te noemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Vorige week de melding dat ik 80% meer dan gemiddeld aan data verbruikte, nu net een smsje dat dat 100% is en dat mn snelheid verlaagd wordt tot het eind vd maand. Terwijl ik juist de afgelopen dagen thuis expres met wifi aan heb gezeten om dit te voorkomen...
Weet iemand misschien een applicatie die per app bekijkt hoeveel data die verstookt? Want ben nu toch echt wel benieuwd wat er verantwoordelijk is voor dit gezever. Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn appjes die je gehele dataverbruik geven, maar niet per applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Prulleman schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:58:
[...]

Grootste drempel is voor veel mensen wellicht HSPL installeren om de radio te updaten.. Dat is als je officieel naar 3.14 met nieuwe radio kan flashen geen probleem meer. Lijkt me een goede reden om dit toch te noemen
Wat is de radioversie van de nieuwe rom?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan vertellen welke froyo versie het meest stabiel is waarbij alles in een keer werkt zoals gps/wifi/camera etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:36:
wie kan vertellen welke froyo versie het meest stabiel is waarbij alles in een keer werkt zoals gps/wifi/camera etc
Probeer Froyostone 3.2 eens, die werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Probeer Froyostone 3.2 eens, die werkt bij mij prima.
Hoe is Froyostone met de dataconnectie? De meeste recente builds geven mij een zeer onstabiele dataconnectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Okki5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Hoe is Froyostone met de dataconnectie? De meeste recente builds geven mij een zeer onstabiele dataconnectie...
prima, draai de build nu sinds hij uit is en dataconnectie is nog geen 1 keer weggevallen :)
btw, angry birds werkt hier ook op :) errug verslavend :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Xanion schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:20:
[...]

Wat is de radioversie van de nieuwe rom?
2.15.50.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
dempie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

prima, draai de build nu sinds hij uit is en dataconnectie is nog geen 1 keer weggevallen :)
btw, angry birds werkt hier ook op :) errug verslavend :P :+
Ah dankjewel,
Ondertussen heb ik ook een manier gevonden om de verbinding stabiel te maken op mijn favoriete build, Froyo Z met Hastarin 7.6, er bleken wat dns servers te missen in build.prop :) Ondertussen al een uur zonder drops, wat een unicum is voor deze build bij mij :)
Angry birds ziet er idd leuk uit! dankje voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Okki5 op 20-10-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Hmm, sinds vanochtend crasht mijn gmail app in froyostone 3.2

Toen ik hem zojuist rebootte kreeg ik bij boot alleen een blauw scherm..

Zometeen nog maar eens proberen..

edit: 3 keer rebooten heeft het blauwe scherm opgelost..
edit2: Laat maar, ik downgrade nu naar froyostone 3.1

[ Voor 24% gewijzigd door Muurtegel op 20-10-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Wat is nu de beste android rom voor op de HD2? Ik zie nu door de bomen het bos niet meer en heb er al heel veel uitgeprobeerd. Liefst de Desire HD (maar die heeft geen cam) dus dan wordt het de desire rom, maar welke precies van XDA, want er staan een hoop!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Blijkbaar lag het crashen van gmail niet aan de android build, want ik heb het nu nog steeds >_>
Vanmiddag maar eens helemaal opnieuw installeren, dan zal het wel over zijn.
vanpeltje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:16:
Wat is nu de beste android rom voor op de HD2? Ik zie nu door de bomen het bos niet meer en heb er al heel veel uitgeprobeerd. Liefst de Desire HD (maar die heeft geen cam) dus dan wordt het de desire rom, maar welke precies van XDA, want er staan een hoop!
Probeer froyostone 3.2 eens (Zie posts hierboven)

edit: Vraagje! Vandaag is mijn vodafone abonnement ingegaan en kan ik dus voor het eerst gebruik maken van 3G. (Tot nu toe dus nog niet gedaan, maar werkte wel met BEN). Zonet heb ik Froyostone 3.2 opnieuw geinstalleerd. Helemaal clean. Maar ik krijg geen 3g verbinding. Iemand enig idee wat ik daarvoor moet doen?

Heb net deze settings geprobeerd: http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ (Vodafone), maar nog geen resultaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Muurtegel op 20-10-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48

Ding

Boii

Ik draai nu ruim 6 weken permanent android op mijn HD2.
Als je bedenkt dat ik dat tot nog toe vanaf een class2 kaartje deed, kun je je voorstellen dat ik nu ik vanaf een class 6 kaartje draai, helemaal in mijn nopjes ben.
Al jaren ben ik een verstokte windows mobile gebruker, maar ik acht de kans groot dat ik WM nooit meer zal gebruiken behalve om Android op te starten.
Al mijn apps hebben een volwaardige, of zelfs een betere vervanging onder Android.
Op dit moment draai ik Froyostone 3.2, welke ik ECHT kan aanraden.

Dit is inmiddels mijn 4e windows telefoon, en tweaken en flashen heb ik altijd leuk gevonden.
Dat ik mijn telefoon minimaal eens in de twee dagen moest rebooten was ik al jaren gewend.
Minimaal eens in de twee weken kon ik mijn telefoon weer flashen omdat iets de boel volledig overhoop had gegooid, ook al had ik niets nieuws geinstalleerd.
Wat een andere wereld heb ik betreden!
Mijn telefoon reboot ik nu helemaal niet meer.
Flashen?
Alleen als ik er zin in heb, en niet omdat alles weer een puinhoop is geworden.

Ik zeg: Twee duimen omhoog voor Android op de HD2!
_/-\o_

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je Android niet moet vergelijken met WM maar met WP7 en/of iPhone.
Het is duidelijk dat WM passe is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:35:
edit: Vraagje! Vandaag is mijn vodafone abonnement ingegaan en kan ik dus voor het eerst gebruik maken van 3G. (Tot nu toe dus nog niet gedaan, maar werkte wel met BEN). Zonet heb ik Froyostone 3.2 opnieuw geinstalleerd. Helemaal clean. Maar ik krijg geen 3g verbinding. Iemand enig idee wat ik daarvoor moet doen?

Heb net deze settings geprobeerd: http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ (Vodafone), maar nog geen resultaat.
Die settings lijken me correct, maar ik heb ook Vodafone en sinds ik vanmiddag Froyostone 3.2 erop heb gezet niets anders dan problemen met data-verbinding! Valt constant weg! Waar ik al bang voor was als je de reacties op XDA leest.
Maar met 3.1 had ik hier totaal geen last van.

Is er iemand anders hier die Vodafone heeft en deze problemen niet herkent? Zou diegene zijn APN settings hier neer willen zetten? Bedankt.

Anders ga ik weer terug naar 3.1.....

@Muurtegel: heb je je gegevensverbinding in Windows wel aan staan?
Sommige mensen raden aan om Vliegtuigmodus aan te zetten in Windows, om zo battery te besparen in Android, maar ik merk dat dan in Android de data-verbinding helemaal niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 20-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Na dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=812930
Werkt vodafone bij mij veel stabieler getest in trein waarmee ik van een heleboel masten switch.
Gewoon leeg laten die dns settings bij mij stond er eerst wat anders namelijk.

Gebruikt trouwens deze build:
(BUILD)(10.18.2010) BiffMod-HD2 v1.0 CyanogenMod 6.0 (Kernel-Hastarin 7.6)
Bluetooth werkt nog niet word aan gewerkt zo snel als mogelijk. Maar het is echt heel wat sneller dan die sense roms. Een van de weinige builds met stock android cm6 icm met htc kernel. Andere builds gebruiken nexus one. Dit voelt eindelijk aan als een een android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
CRXed schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:17:
[...]

Die settings lijken me correct, maar ik heb ook Vodafone en sinds ik vanmiddag Froyostone 3.2 erop heb gezet niets anders dan problemen met data-verbinding! Valt constant weg! Waar ik al bang voor was als je de reacties op XDA leest.

Is er iemand anders hier die Vodafone heeft en deze problemen niet herkent? Zou diegene zijn APN settings hier neer willen zetten? Bedankt.

Sommige mensen raden aan om Vliegtuigmodus aan te zetten in Windows, om zo battery te besparen in Android, maar ik merk dat dan in Android de data-verbinding helemaal niet werkt.
Nee ik heb in windows helemaal niets ingesteld. In windows unlock ik mijn sim kaart ook nooit, dus verbinding maakt hij daar zoiezo niet in. Anders moet ik zometeen 3.1 er maar weer op zetten :(.

Zou een andere kernel een oplossing kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
CRXed schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:17:
[...]

Ik ben begonnen met 3.1 en deze geupgrade naar 3.2 (2 files vervangen). In beide geen problemen met Vodafone zakelijk, onder 3.1 ingesteld met de auto settings voor vodafone zakelijk.

dit staat er in mijn settings (dus automatische settings vodafone zakelijk uit 3.1):
Naam: Vodafone Business
APN: office.vodafone.nl
proxy: niet ingesteld
poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: ***** (als ik het goed heb is dit ook gewoon "vodafone")
server: niet ingesteld
mmsc: niet ingesteld
mms proxy: niet ingesteld
mms poort: niet ingesteld
mms prot: wap 2.0
mcc: 204
mnc: 04
verificatietype: PAP
APN-type: default

voor vodafone prive moet je volgens mij alleen office.vodafone.nl vervangen door live.vodafone.com

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

Ik ben begonnen met 3.1 en deze geupgrade naar 3.2 (2 files vervangen). In beide geen problemen met Vodafone zakelijk, onder 3.1 ingesteld met de auto settings voor vodafone zakelijk.

dit staat er in mijn settings (dus automatische settings vodafone zakelijk uit 3.1):
*knip*

voor vodafone prive moet je volgens mij alleen office.vodafone.nl vervangen door live.vodafone.com
Die instellingen heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg geen internet. Hij geeft wel aan dat hij verbonden is, maar google.com openen doet hij niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Muurtegel op 20-10-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
Ik heb zonet Froyo 3.2 op mijn kaart gezet en ik moet eerlijk zeggen dat Android al sneller werkt dan Win 6.5. Wat een verademing. En dankzijn de nieuwste ROM van HTC was het ook niet meer nodig om de radio + HSPL te flashen. Dit was voor mij de reden om gelijk over te stappen (ik wachtte eigenlijk op de NAND versie). Ik ben alleen een leek in Android. Lukt me niet om de widgets te verwijderen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Die instellingen heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg geen internet. Hij geeft wel aan dat hij verbonden is, maar google.com openen doet hij niet.
Juist dat is een bekend probleem, toevallig vond ik in het begin van de middag een oplossing hiervoor met Vodafone prive.. Bij mij werkt de dataverbinding nu 6 uur stabiel zonder disconnects :) Op Froyo Z

Hiervoor heb ik deze wrapper (28 september volgens mij): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794309

Vervolgens heb ik in \system\build.prop de dns waarden wat veranderd (staan onderin, zijn waarden van OpenDNS aangezien Vodafone geen eigen DNS server heeft):
net.ppp0.dns1=208.67.222.222
net.ppp0.dns2=208.67.220.220
net.dns1=208.67.222.222
net.dns2=208.67.220.220

De eerste 2 waarden staan er waarschijnlijk al, de laatste 2 zijn echter essentieel en staan er niet standaard.
Gebruik bijvoorbeeld root explorer om build.prop aan te passen.

En in het 'geheime' telefoon (bel *#*#4636#*#* )menu heb ik de volgende instellingen staan:
GSM auto (PRL)
ciphering OFF
DNS 0.0.0.0 not allowed

De APN instelling heb ik niet veranderd.

Dan even herstarten en in mijn geval werkt het nu perfect.
Dit werkt overigens ook voor de Desire HD en Z builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

de widget ingedrukt houden en na het trillen kun je hem verslepen naar onderen ('verwijderen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Okki5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

Juist dat is een bekend probleem, toevallig vond ik in het begin van de middag een oplossing hiervoor met Vodafone prive.. Bij mij werkt de dataverbinding nu 6 uur stabiel zonder disconnects :) Op Froyo Z

Hiervoor heb ik deze wrapper (28 september volgens mij): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794309

Vervolgens heb ik in \system\build.prop de dns waarden wat veranderd (staan onderin, zijn waarden van OpenDNS aangezien Vodafone geen eigen DNS server heeft):
net.dns1=208.67.222.222
net.dns2=208.67.220.220

De eerste 2 waarden staan er waarschijnlijk al, de laatste 2 zijn echter essentieel en staan er niet standaard.

En in het 'geheime' telefoon (bel *#*#4636#*#* )menu heb ik de volgende instellingen staan:
GSM auto (PRL)
ciphering OFF
DNS 0.0.0.0 not allowed

Ik snap er niks van. Volgens dat topic moet ik een bestandje in deze folder vervangen: root/system/lib
Maar hoe kom ik daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Dowload de app root explorer van de market. Ga naar system/lib en plak het bestand. Ook kan je Droidexplorer downloaden voor de PC en het vanaf de pc doen, dat is wellicht handiger maar net wat minder betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
dempie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:16:
[...]

de widget ingedrukt houden en na het trillen kun je hem verslepen naar onderen ('verwijderen')
Bedankt. Ik zal wat meer met android moeten spelen. Dit is echt zoveel beter dan Win 6.5. Hopelijk is het batterijverbruik hetzelfde of minder als in Win 6.5.

[ Voor 79% gewijzigd door Safaci op 20-10-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07

Zyron

BWRAAAAP

Froyo 3.2 geeft mij het probleem dat 'ie uberhaupt niet opstart. Blijft hangen op het groene HTC logo, daarna black screen en niets meer..

Draai nu MDeejay Froyo maar elk minuut valt m'n bereik met Voda NL weg. Heb de nieuwste HTC Rom erop gegooid met HSPL, maar het lijkt geen succes. Denk dat ik vanavond nog terugflash naar oude radio etc.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetentje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 15:19
Hallo mensen ik ben winmo nu toch echt wel een beetje beu en zit te denken om over te stappen naar Andriod. Maar ik vind het allemaal wel een beetje erg ingewikkeld. Dus zou iemand mij misschien kunnen verwijzen naar een tutorial o.i.d.? En welke build van android is nu voor op de HD2 het stabielste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Voetentje schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:01:
Hallo mensen ik ben winmo nu toch echt wel een beetje beu en zit te denken om over te stappen naar Andriod. Maar ik vind het allemaal wel een beetje erg ingewikkeld. Dus zou iemand mij misschien kunnen verwijzen naar een tutorial o.i.d.? En welke build van android is nu voor op de HD2 het stabielste?
Wat je nu het beste kan doen is je HD2 ROM upgraden naar de nieuwste HD2 ROM. Deze staat sinds gister op de htc site: http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1046&news_id=784
Hierdoor hoef je niet HSPL3 en een nieuwe radio versie op je HD2 te flashen.
Ik gebruik Froyo 3.2 en heb nog geen bugs kunnen vinden. Deze kun je downloaden op XDA of ergens anders. Vervolgens formateer je je SD-kaart en maak je een back-up van je gegevens als je dat nodig vindt. Daarna zet je de map "android" in de root van je SD-kaart. Dus zo ://opslagkaart/android . Dus android zit NIET in een andere (sub)map. Vanuit WinMo kun je via verkenner Android opstarten. Eerst klik je op CLRCAD.EXE. Er gebeurt dan niks. Daarna klik je op HaRet.exe en voila.

[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 20-10-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Okki5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:41:
Dowload de app root explorer van de market. Ga naar system/lib en plak het bestand. Ook kan je Droidexplorer downloaden voor de PC en het vanaf de pc doen, dat is wellicht handiger maar net wat minder betrouwbaar.
Ik heb de instellingen doorgevoerd, maar nu start android helaas niet meer op.. Na het groene HTC logo blijft het scherm zwart en trilt de telefoon af en toe kort.. beetje vreemd..

edit: Ik las pas dat ppp erg buggy is en niet veel voordeel heeft boven rmnet. Weet iemand hoe je kunt switchen naar rmnet in froyostone 3.2?

[ Voor 12% gewijzigd door Muurtegel op 20-10-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

Ik heb de instellingen doorgevoerd, maar nu start android helaas niet meer op.. Na het groene HTC logo blijft het scherm zwart en trilt de telefoon af en toe kort.. beetje vreemd..

edit: Ik las pas dat ppp erg buggy is en niet veel voordeel heeft boven rmnet. Weet iemand hoe je kunt switchen naar rmnet in froyostone 3.2?
3.1 gebruikte RMNET dus ik denk dat ik terug ga naar die build.
Zo eerst nog even proberen wat mensen als oplossing hebben gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik probeerde daarstraks de 3.1 build, maar voor mij werd het er niet beter op.

edit: Ik gebruik overigens de .12 Radio

[ Voor 21% gewijzigd door Muurtegel op 20-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

dit staat er in mijn settings

....

Bedankt, maar met deze settings kan dus niet geMMSt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Okki5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

net.dns1=208.67.222.222
net.dns2=208.67.220.220

GSM auto (PRL)
ciphering OFF
DNS 0.0.0.0 not allowed

Dank voor deze post! Ik heb alle instellingen nu precies hetzelfde zoals jij en ga het morgen proberen.
Ik heb hier thuis alleen maar GPRS bereik, en geen 3G/H.
Hopelijk werkt het, ik laat het zsm weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 23:28

Out of Order

Music rocks the heartbeat

Muurtegel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:46:
Hmm, sinds vanochtend crasht mijn gmail app in froyostone 3.2

Toen ik hem zojuist rebootte kreeg ik bij boot alleen een blauw scherm..

Zometeen nog maar eens proberen..

edit: 3 keer rebooten heeft het blauwe scherm opgelost..
edit2: Laat maar, ik downgrade nu naar froyostone 3.1
Ik krijg eenzelfde routine qua blauw scherm. Heb je toevallig net daarvoor ook de laatste ROM van HTC 3.14 geïnstalleerd? Ik namelijk net wel en kreeg ook 3x een blauw scherm tijdens het opstarten van Froyostone 3.2. De 4e keer werkte hij weer gewoon. Mijn uitgangspunt was de HTC stock ROM 1.66.404.1 met radio 2.12.50.02_2 & HSPL3.

Voor degene die ook de nieuwe HTC ROM willen proberen (bron):
@iedereen : ik heb inmiddels gelezen op XDA dat HSPL3 (2.08) problemen kan geven. Dat was bij mij blijkbaar het geval. Dit was ook de reden dat er bij mij 576 RAM werd weergegeven (maar blijkbaar is er maar 200 operationeel). Ook het opslaggeheugen werd hierdoor minder (175).
Maar ik heb ook gelezen dat de nieuwe ROM niets toevoegt en zelfs een paar hinderlijke dingetjes in zich heeft. Als je persé de nieuwe ROM wilt en HSPL hebt; flash eerst terug naar 1.66 vanaf je SD kaart om HSPL eraf te krijgen (elders in dit blog staat hoe je dat moet doen). Daarna kun je de nieuwe stock ROM gewoon flashen op de gebruikelijke manier.
Met de nieuwe ROM kun je ook Android draaien, want die heeft radio 2.15.
Met de nieuwe ROM kun je (voorlopig) geen custom ROMs meer flashen want schijnt niet compatible te zijn met HSPL3.

p.s. Om te kunnen downgraden heb je zover ik weet echt HSPL nodig, dus na installatie van de nieuwe ROM gaat dat niet meer als je HSPL eraf gegooid hebt.
Kortom, volgens mij moet je echt een keus maken voor je gaat flashen, voorlopig is er geen weg terug naar de oude ROM als je HSPL eraf gegooid hebt.
Kortom; ik heb 1.66 weer draaien, want anders heb ik met de combi HSPL3 en ROM 3.14 maar 50mb ram vrij |:(

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik snap het probleem niet.
Waarom zou je nog HSPL3 willen dan?
Dit is alleen nodig als je Windows Roms wil flashen.
Aangezien de meesten in de topic toch alleen Android draaien, kan je gewoon de nieuwste 3.14 ROM van HTC pakken en vanaf daar Android opstarten, zonder dat je HSPL nodig hebt.

Heeft niks te maken met blauwe schermen of wat dan ook.
Ik draai zelf ook Froyostone 3.2 op de 3.14 ROM en heb nog nooit HSPL3 gebruikt.

Ik weet niet of anderen dit ook zo doen, maar ik heb Sense uitgezet in Windows, dat scheelt weer met opstarten/booten mocht je een keer Android moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Hm lol de oplossing die ik eerder geplaatst had kan ik niet werkend krijgen met Mdeejay's Froyo Z 1.3 , wellicht is er toch nog iets wat ik vergeet. Maar de 1.2 doet het nog wel prima:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

CRXed schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:20:
Ik snap het probleem niet.
Waarom zou je nog HSPL3 willen dan?
Dit is alleen nodig als je Windows Roms wil flashen.
Aangezien de meesten in de topic toch alleen Android draaien, kan je gewoon de nieuwste 3.14 ROM van HTC pakken en vanaf daar Android opstarten, zonder dat je HSPL nodig hebt.
Je geeft zelf al de reden voor het gebruik van HSPL3: Andere Windows ROM builds... Hoezeer geliefd mijn Android HD2 combi ook is; het werkt nog niet helemaal perfect (video opname bijvoorbeeld was erg handig geweest afgelopen zaterdag bij Sting in Gelredome). Daarom zou ik graag de mogelijkheid willen behouden (zolang Android nog niet beschikbaar is voor NAND) om ook WM zo in te richten als ik het wil, zodat ik de twee naast elkaar kan gebruiken indien gewenst. Als je nu kiest voor de SPL van 3.14 kun je (voorlopig) geen andere builds gebruiken.
Heeft niks te maken met blauwe schermen of wat dan ook.
Ik draai zelf ook Froyostone 3.2 op de 3.14 ROM en heb nog nooit HSPL3 gebruikt.
Aangezien je nooit HSPL3 hebt gebruikt, hoe kun je dan beweren dat het niets met de blauwe schermen vandoen heeft? Ik probeer alleen maar uit te vinden of dit fenomeen zich voordoet met deze combinatie van software.
Ik weet niet of anderen dit ook zo doen, maar ik heb Sense uitgezet in Windows, dat scheelt weer met opstarten/booten mocht je een keer Android moeten herstarten.
Slimme zet voor de non dual booters onder ons.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Out of Order schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:39:Aangezien je nooit HSPL3 hebt gebruikt, hoe kun je dan beweren dat het niets met de blauwe schermen vandoen heeft? Ik probeer alleen maar uit te vinden of dit fenomeen zich voordoet met deze combinatie van software.
Ik bedoelde het eigenlijk andersom: Ik heb ook een blauw scherm gehad, zonder HSPL3 ;)
En dat was nadat ik met de wrapper en de build.prop had zitten spelen. Een reboot en het was weer opgelost.
Wat ik dus wil zeggen is dat een blauw scherm meer aan de Android build ligt, dan aan de HSPL versie.

En video opnames werken gewoon in de Froyostone 3.1 / 3.2 builds hoor!

/edit: trouwens, dat er in Windows nu minder geheugen vrij is doordat ik een niet-compatible SPL 1.66 met de 3.14 ROM gebruik, is totaal niet te merken in het gebruik van Android!
De enige app die ik in Windows heb geinstalleerd is Exceller dual boot en verder gebruik ik een kale 3.14, zonder Sense dus.

[ Voor 22% gewijzigd door CRXed op 20-10-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

CRXed schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

Ik bedoelde het eigenlijk andersom: Ik heb ook een blauw scherm gehad, zonder HSPL3 ;)
En dat was nadat ik met de wrapper en de build.prop had zitten spelen. Een reboot en het was weer opgelost.
Wat ik dus wil zeggen is dat een blauw scherm meer aan de Android build ligt, dan aan de HSPL versie.

En video opnames werken gewoon in de Froyostone 3.1 / 3.2 builds hoor!

/edit: trouwens, dat er in Windows nu minder geheugen vrij is doordat ik een niet-compatible SPL 1.66 met de 3.14 ROM gebruik, is totaal niet te merken in het gebruik van Android!
De enige app die ik in Windows heb geinstalleerd is Exceller dual boot en verder gebruik ik een kale 3.14, zonder Sense dus.
Aha! Vandaar.... Tsja, het blijft wel een vreemd fenomeen, want voor de update naar 3.14 draaide mijn Froyostone zonder problemen (blauw scherm that is..). Na de update kreeg ik 3 keer dat blauwe scherm.

Mmm ik heb zowel 3.1 als 3.2 draaiende gehad, maar als ik video modus selecteer en ik druk op de record button, dan vliegt de app eruit en ben ik weer in het homescreen. Misschien iets te maken met waar de files naar toe worden geschreven? Ik kan in de camera app deze instelling niet vinden... Suggesties? /edit: hij stond nog op H264.... 8)7

Over dat laatste; tsja Andriod maalt er blijkbaar niet om... Toch begrijp ik nog niet helemaal wat er nu gebeurd als je eerst WM opstart en daar vervolgens Android "overheen" start. Blijft WM nu draaien? Of wordt je telefoon echter opnieuw geboot in Android? Dat eerste lijkt me aannemelijker, maar dan zou je toch zeggen dat je een geheugen probleem moet krijgen. Kun je eens kijken hoeveel geheugen er vrij is in WM en vervolgens in Andriod?

/edit: in WM geeft bij mij met alle applicaties gekilled: 198mb vrij... Vervolgens start ik Android op en heb ik volgens Advanced Task Killer (ook met alle applicatie gekilled): 259mb vrij.

[ Voor 6% gewijzigd door Out of Order op 21-10-2010 00:25 ]

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Windows ROM 3.14 met SPL 1.66:

Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/hd2/mem1.jpg

Android Froyostone 3.2 met 1GB data.img

Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/hd2/mem2.jpg

Over dat Android over Windows heen draait: Windows wordt compleet afgesloten!
"Windows is completely shutdown. That is what the purpose of haret.exe is. Haret's job is shutdown the WInMo OS and setup a boot disk, load the drivers and kernal, and startup the Android OS. If you watch the Android boot process, you will be able to see exactly what is going on. So the haret "bootloader" basically reboots your HD2 and tells it to boot from your SD card. So to answer your question, no, Android is not running along side or on top of WINMo."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vreemd, ik heb veel meer programmageheugen met de nieuwste ROM (WWE, gewoon "legaal" geflasht via activesync zonder hspl):

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1354/5101788232_44bcbf38e8_b.jpg

Waar komt dat grote verschil vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
XNightmare schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:14:
Vorige week de melding dat ik 80% meer dan gemiddeld aan data verbruikte, nu net een smsje dat dat 100% is en dat mn snelheid verlaagd wordt tot het eind vd maand. Terwijl ik juist de afgelopen dagen thuis expres met wifi aan heb gezeten om dit te voorkomen...
Weet iemand misschien een applicatie die per app bekijkt hoeveel data die verstookt? Want ben nu toch echt wel benieuwd wat er verantwoordelijk is voor dit gezever. Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn appjes die je gehele dataverbruik geven, maar niet per applicatie.
ook ik ontving gisteren het smsje van HI van de 80% dus ben benieuwd of ik deze maand de 100% nog haal..
Is er toevallig al bekend welk prog. voor dit hoge verbruik zorgt? (niet dat het mij veel kan schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
rjvisje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

ook ik ontving gisteren het smsje van HI van de 80% dus ben benieuwd of ik deze maand de 100% nog haal..
Is er toevallig al bekend welk prog. voor dit hoge verbruik zorgt? (niet dat het mij veel kan schelen)
Ja, ik had even een crosspost gedaan in het android software topic. Het programmaatje heet trafficstats, gewoon vanuit de market te downloaden (gratis versie is prima).
Bij mij verstookte mn mail applicatie bizar veel data, echt zo'n 10mb per 2 uur ofzo. Wat bleek, ik had met mn lompe hoofd ingesteld datie de volledige mail moet binnenhalen (dus ook met bijlagen enzo). Tjah, als je steeds van die mailtjes van webshops binnenkrijgt in de vorm van een hele grote afbeelding tikt dat wel aardig aan 8)7.
Heb het maar mooi teruggezet naar 5kb per mailtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
CRXed schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

Dank voor deze post! Ik heb alle instellingen nu precies hetzelfde zoals jij en ga het morgen proberen.
Ik heb hier thuis alleen maar GPRS bereik, en geen 3G/H.
Hopelijk werkt het, ik laat het zsm weten!
En? Werkt het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik gebruik sinds gister Mdeejay_eVo_Sense_v1.8_Revolution.
Nu heb ik een probleem met bellen. Mijn telefoonlijst bestaat uit normale nummers, dus 06-XX XX XX XX.
Wanneer ik iemand bel, wordt er automatisch een 1 voor het telefoonnummer gezet waardoor het nummer alsvolgt wordt weergegeven 1-06X-XXX-XXXX. Ik heb overal gezocht maar heb geen idee hoe ik dit aan kan passen. Hopelijk kan iemand me helpen want niet kunnen bellen is vrij onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:46:
Nu heb ik een probleem met bellen. Mijn telefoonlijst bestaat uit normale nummers, dus 06-XX XX XX XX.
Wanneer ik iemand bel, wordt er automatisch een 1 voor het telefoonnummer gezet waardoor het nummer alsvolgt wordt weergegeven 1-06X-XXX-XXXX. Ik heb overal gezocht maar heb geen idee hoe ik dit aan kan passen. Hopelijk kan iemand me helpen want niet kunnen bellen is vrij onhandig.
heb hetzelfde probleem gehad, daarom maar terug gegaan naar andere build..
grafisch vind ik die rom wel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de htcsense.com even bekijken dus een htc desire HD rom uit proberen.

Nu had ik de Mdeejay FroYo HD v.3.6 gedownload alles op sd kaartje gezet.
Als ik hem probeer te zeggen zoals beschreven staat blijft die in het HTC witte begin scherm hangen.
Er staat dat het voor de eerste keer 10 a 15min duren maar na een half uur nog steeds geen verandering.

Iemand een tips zodat die wel verder opstart?

alvast bedankt

Sylvana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:

Als ik hem probeer te zeggen zoals beschreven staat blijft die in het HTC witte begin scherm hangen.
Er staat dat het voor de eerste keer 10 a 15min duren maar na een half uur nog steeds geen verandering.

alvast bedankt

Sylvana
gewoon android opnieuw opstarten vanuit winmo, geheid dat het dan wel werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag overgestapt naar froyostone 3.2, maar hoe zet je die googleads uit bij bepaalde apps die je download? Nu heb ik bij advanced task killer ineens google ads onderaan scherm staan. Dit had ik bij droid a66 niet. Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:55:

alvast bedankt

Sylvana
Het creeren van een data file van 1 GB duurt heel lang. Wat ik zelf altijd doe is de standaard 1GB data file downloaden van XDA (zelfde post als die build van jou) en dan kopieren naar de Android map op je SD kaart. Dat scheelt heel veel tijd de eerste keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Okki5 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:24:
Hm lol de oplossing die ik eerder geplaatst had kan ik niet werkend krijgen met Mdeejay's Froyo Z 1.3 , wellicht is er toch nog iets wat ik vergeet. Maar de 1.2 doet het nog wel prima:S
Nou inmiddels heb ik ook op de Desire Z 1.3 build een stabiele data verbinding via PPP, dit keer met Ciphering On en DNS op 0.0.0.0 allowed in het *#*#4636#*#* menu... De Wrapper en de build.prop is wel zo aangepast als in m'n vorige post staan.

Overigens draai ik als Windows rom de laatste officiele HTC Radio en Rom, het is dus hoogstwaarschijnlijk dat de build.prop instellingen en de wrapper de bepalende factoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik draai nu sinds de release FroyoStone Sense V3.2 naar alle tevredenheid, alleen krijg ik Exchange maar niet ingesteld... Ik krijg constant de error:
FOUT. Aanmaken van account is mislukt. Probeer later opnieuw.
Heeft iemand dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07

Zyron

BWRAAAAP

De HTC Mail client werkt niet met Exchange.. probeer het programma Improved Mail. Staat in de market.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zyron schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:13:
De HTC Mail client werkt niet met Exchange.. probeer het programma Improved Mail. Staat in de market.
Bedankt voor de tip! Werkt helemaal super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Het creeren van een data file van 1 GB duurt heel lang. Wat ik zelf altijd doe is de standaard 1GB data file downloaden van XDA (zelfde post als die build van jou) en dan kopieren naar de Android map op je SD kaart. Dat scheelt heel veel tijd de eerste keer....
Die had ik idd al gedownload wist alleen niet wat ik er precies mee moest...

Hij is nu weer aan het opstarten en is al een stap verder dan de vorige pogingen had het denk al 3 keer geprobeerd. Dus we wachten nog even af

Geef zo wel even een update als het gelukt is

update!!!

Het is gelukt!!!!!!! bedankt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Helaas, het leek even goed te gaan, maar de laatste 4 uur 3x een vastlopende dataverbinding gehad.
Er blijft dan bij het data symbool (G of 3G of H) het pijltje omhoog aanstaan er verder gebeurt er niks meer. Enige mogelijkheid is dan nog de Vliegtuigmodus aan en uit te zetten.

@Okki5, ik snap niet dat het bij jou wel werkt, ik heb exact dezelfde instellingen, maar ik ga weer terug naar 3.1.
3.2 is teveel moeite om werkend te krijgen, terwijl 3.1 zo in 1 keer feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:31:
Sinds vandaag overgestapt naar froyostone 3.2, maar hoe zet je die googleads uit bij bepaalde apps die je download? Nu heb ik bij advanced task killer ineens google ads onderaan scherm staan. Dit had ik bij droid a66 niet. Iemand een id?
Die kan je niet uitzetten, waarschijnlijk had je bij de Droid A66 de betaalde versie van ATK erop staan en nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
SnoeiKoei schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Vreemd, ik heb veel meer programmageheugen met de nieuwste ROM (WWE, gewoon "legaal" geflasht via activesync zonder hspl):

[afbeelding]

Waar komt dat grote verschil vandaan?
Dat is dus het verschil, dat jij geen HSPL hebt. De nieuwe ROM is niet compatibel met HSPL, vandaar dat er in Windows te weinig geheugen overblijft.

[ Voor 14% gewijzigd door CRXed op 21-10-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Okki5 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:51:
[...]

Nou inmiddels heb ik ook op de Desire Z 1.3 build een stabiele data verbinding via PPP, dit keer met Ciphering On en DNS op 0.0.0.0 allowed in het *#*#4636#*#* menu... De Wrapper en de build.prop is wel zo aangepast als in m'n vorige post staan.

Overigens draai ik als Windows rom de laatste officiele HTC Radio en Rom, het is dus hoogstwaarschijnlijk dat de build.prop instellingen en de wrapper de bepalende factoren zijn.
Deels mee eens,ook de build die gebruikt wordt van android speelt een belangrijke rol.
Sinds ik Mdeejay Desire hd 3.6 build gebruik heb ik 0 connection lost out of the box zonder build.prop veranderingen.
De logica die ik gebruik is dat de hardware van de desire hd dichter in de buurt komt van de hd2 als bv een nexus build.
Heb zowat alle android builds getest,inclusief alle tweaks oa dns setting,gsm prl mode,radio's.....maar geen 1 build is zo stabiel met PPP als deze Mdeejay build als het op connectie aankomt.
Ok,balen dat youtube stottert in HQ en de camera werkt nog niet,maar daar zijn ze al mee bezig,zie XDA topic.
Combineer deze build met hastarin laatste 7.6 kernel,en het gaat als de brandweer.
Op het moment van schrijven gebruik ik hierbij HSPL 3,Miri's extra light rom (windows mobile) v23 en radio 2.15,dit op een Sandisk ultra class 6 micro sdhc kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door fragcompany op 22-10-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CRXed schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:37:
[...]maar ik ga weer terug naar 3.1.
Hmm dat gaat dus niet!!!! :(
zImage en System.ext2 van 3.1 er weer op gezet, maar dan blijft Android bij het opstarten hangen bij het HTC logo op zwart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

CRXed schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:39:
[...]

Dat is dus het verschil, dat jij geen HSPL hebt. De nieuwe ROM is niet compatibel met HSPL, vandaar dat er in Windows te weinig geheugen overblijft.
Gewoon uit nieuwsgierigheid dan... waarom heb je de nieuwe rom met HSPL geflasht dan? Heb je een branded toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order

Out of Order

CRXed schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:23:
Windows ROM 3.14 met SPL 1.66:

Over dat Android over Windows heen draait: Windows wordt compleet afgesloten!
"Windows is completely shutdown. That is what the purpose of haret.exe is. Haret's job is shutdown the WInMo OS and setup a boot disk, load the drivers and kernal, and startup the Android OS. If you watch the Android boot process, you will be able to see exactly what is going on. So the haret "bootloader" basically reboots your HD2 and tells it to boot from your SD card. So to answer your question, no, Android is not running along side or on top of WINMo."
Dank; zeer verhelderend. Dat maakt vervolgens ook een boel sense als je die geheugen plaatjes ziet!
CRXed schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:49:
[...]
Hmm dat gaat dus niet!!!! :(
zImage en System.ext2 van 3.1 er weer op gezet, maar dan blijft Android bij het opstarten hangen bij het HTC logo op zwart.....
Gisteren net te laat om mijn mobiel aan de lader te leggen dus Android gooide zichzelf op zwart. Vanochtend toen in Android weer probeerde te starten, kreeg ik mijn befaamde blauwe scherm weer te pakken. Na 3x opstarten met een blauw scherm, komt vrolijk het zwarte scherm met HTC weer terug. Heb Froyostone 3.2, HSPL3, ROM 1.66 & Radio 2.12.50.02_2.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:38:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid dan... waarom heb je de nieuwe rom met HSPL geflasht dan? Heb je een branded toestel?
Waarschijnlijk om de radio te updaten naar een nieuwere versie, zodat hij Android kon draaien. Bij de nieuwe ROM zit nu een radio versie die wel geschikt is voor Android, dus ik HSPL niet meer nodig. Andere reden kan het draaien van niet orginele WM-ROMs zijn.

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Gisteren maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Ik had de nieuwe officiele rom van htc al geinstalleerd, dus froyostone 3.2 gedownload, uitgepakt en gekopieerd naar mijn sd sandisk class 4, inclusief 1gb data image, zonder de kaart te formateren.

Vervolgens de 2 bestanden volgens instructuctie uitgevoerd: clrcad.exe en haret.exe en HOPPA android loopt als een tierelier!

Gewoon in 15 minuten android geinstalleerd op mijn hd2! En alles werkt gewoon helemaal zonder moeilijk te doen met data verbindingen, etc. Synchen met google en al mijn email en contact personen direct ter beschikking. Echt helemaal super. Ook geen last van performance problemen oid.

De enige probleempjes die ik nu heb ervaren zijn:
- Batterij van 70% naar 0% in 5 uur met redelijk intensief gebruik van wifi, gps, etc. Dus verklaarbaar maar wel rap. Op zich geen probleem voor mij want de hd2 lag bij mij al overal aan de lader.
- Layer app met funda werkt de compass niet zoals ik zou verwachten. in google maps werkt compass wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's gebruiken jullie om Android te booten of doen jullie het gewoon via verkenner ff klikken? Ik zoek een handig programma waarbij ik het liefst als bij bootup kan kiezen Android of Winmo? En zijn er ook programma's waarbij je 2 Android builds tegelijk hebt dus wel dat je moet kiezen maar allebei op 1 SD-kaartje?
Ik kan namelijk niet zoveel vinden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:13:
Welke programma's gebruiken jullie om Android te booten of doen jullie het gewoon via verkenner ff klikken? Ik zoek een handig programma waarbij ik het liefst als bij bootup kan kiezen Android of Winmo? En zijn er ook programma's waarbij je 2 Android builds tegelijk hebt dus wel dat je moet kiezen maar allebei op 1 SD-kaartje?
Alleen op XDA-forums staan al meerdere dual / multiboot applications. Ik vraag me af hoe je zoekt als je "niet zoveel kan vinden" want alleen "hd2 multi boot" in google levert al 185.000 resultaten op waarvan een heleboel zinnige.

Google "hd2 multi boot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:38:
[...]
Inderdaad wat Out of Order zegt, er staat bij mij nog een oude HSPL op om de Radio te upgraden, omdat in de oude 1.66 ROM geen goede radio zat voor Android.
Achteraf gezien had ik beter via de SD kaart kunnen flashen naar de nieuwe ROM zodat ik geen HSPL meer had, maar aangezien ik alleen nog Android gebruik en het geheugen in Windows totaal geen effect heeft op Android, laat ik het lekker zo :)
Heb geen brandend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:13:
Bekijk de FAQ op pagina 1 eens zou ik zeggen..... :O
Wat jij vraagt, kan Exceller Multiboot

[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 22-10-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Gisteravond ook Android op mijn vaders nieuwe HD2 gezet. Installatie duurde ongeveer een half uurtje (FroyoStone 3.2) en was erg gemakkelijk. Android draait nu erg goed en vooral erg snel. Het enige issue waar wij last van hadden was dat het kalibreren van de G-Sensor totaal de mist in ging. Dus het wisselen tussen landschap en portretmodus is nu wat aan de wazige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
ik draai nu nog steed mattc Leo + froyo wSense 1.7. Heb me hd2 naar 3.14 geupdate met HSPL en heb nu ook totaal 208mb vrij in WM. (had beter eerst spl erop kunnen zetten dus ;) )

Overstap naar V3.2 zou ik graag willen maar.. bij het makenvan back up van bestanden loopt ik zelf altijd vast, krijg dat nooit voor elkaar. heb al geprobeerd met Titanium Backup maar krijg het niet voor elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:46:
Volgens mij staat de oplossing daarvoor met behoorlijk grote rode letters in de startpost.
For fixing the extra 011 added to number whenever + is there in front of the number in the evo cdma rom, you have to replace com.android.phone_preferences.xml (included in archive) in /data/data/com.android.phone/shared_prefs folder or use this script for GScript Lite -> http://www.multiupload.com/8Y1XGSLDH3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Shifty-PK schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:05:
De enige probleempjes die ik nu heb ervaren zijn:
- Batterij van 70% naar 0% in 5 uur met redelijk intensief gebruik van wifi, gps, etc. Dus verklaarbaar maar wel rap. Op zich geen probleem voor mij want de hd2 lag bij mij al overal aan de lader.
- Layer app met funda werkt de compass niet zoals ik zou verwachten. in google maps werkt compass wel gewoon goed.
Probleem 2 met kompas is inmiddels opgelost door de g sensoren te ijken met het scherm naar beneden, waardoor layar, Google stars perfect werkt.

Eigenlijk zijn er maar weinig dingen die ik mis uit wm6.5 maar een daarvan is bluetooth tethering. Heb pdanet hiervoor geïnstalleerd maar werkt niet zo lekker en stabiel als in wm6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
ik ben op het moment willekeurige builds aan het uitproberen. Kan er niet tegen dat 3G niet werkt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
sk0o schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:51:
ik draai nu nog steed mattc Leo + froyo wSense 1.7. Heb me hd2 naar 3.14 geupdate met HSPL en heb nu ook totaal 208mb vrij in WM. (had beter eerst spl erop kunnen zetten dus ;) )

Overstap naar V3.2 zou ik graag willen maar.. bij het makenvan back up van bestanden loopt ik zelf altijd vast, krijg dat nooit voor elkaar. heb al geprobeerd met Titanium Backup maar krijg het niet voor elkaar....
Wat wil je backuppen dan? Titanium backup werkt bij mij altijd prima, ben ook van 3.1 naar 3.2 geegaan.
Als je alleen de 2 aangegeven bestanden vervangt, behoud je trouwens al je gegevens en hoef je niks te backuppen.
Backup van losse bestanden kan je het best via Windows doen.

/edit: o ik zie dat je niet van versie 3.1 komt, my bad.
Nou zoals ik al zei, je kan het beste al je gegevens zoals foto's backuppen via windows, je contacten via gmail en je smsjes met SMS backup and restore.

[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 23-10-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
CRXed schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:25:
[...]

Wat wil je backuppen dan? Titanium backup werkt bij mij altijd prima, ben ook van 3.1 naar 3.2 geegaan.
Als je alleen de 2 aangegeven bestanden vervangt, behoud je trouwens al je gegevens en hoef je niks te backuppen.
Backup van losse bestanden kan je het best via Windows doen.

/edit: o ik zie dat je niet van versie 3.1 komt, my bad.
Nou zoals ik al zei, je kan het beste al je gegevens zoals foto's backuppen via windows, je contacten via gmail en je smsjes met SMS backup and restore.
Ben van 1,7 matcc Leo naar V3.2 gegaan. Draaien jullie V3.2 met de evo kernel die erbij zit of 7.6?

Edit: Heb nu wel last van reclame in app's met V3.2. Met Mattc 1.7 had ik hier totaal geen last van.. Is er een manier om de reclames te blokken?

[ Voor 9% gewijzigd door sk0o op 23-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
sk0o schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

Ben van 1,7 matcc Leo naar V3.2 gegaan. Draaien jullie V3.2 met de evo kernel die erbij zit of 7.6?

Edit: Heb nu wel last van reclame in app's met V3.2. Met Mattc 1.7 had ik hier totaal geen last van.. Is er een manier om de reclames te blokken?
Adfree in de market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Dank u Dank u,

[ Voor 75% gewijzigd door sk0o op 23-10-2010 16:00 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.