Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
berry eggens schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:31:
[...]

Ik heb de settings maar geen idee waar dit in te voeren?
Zelf ook een beetje je best doen he! Ga naar Draadloos en netwerken in de Instellingen en dan kan je bij Mobiele netwerken je toegangspunten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
CRXed schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:52:
[...]

Zelf ook een beetje je best doen he! Ga naar Draadloos en netwerken in de Instellingen en dan kan je bij Mobiele netwerken je toegangspunten toevoegen.
Hehe vervelend dit!
Was de eerste keer dat ik Android in de handjes kreeg. Blijkt dat er een bug in de rom zat. Als je op mobiele netwerken drukte ging hij weer naar home screen!?!?! Heb immidels een ander draaien en daar gaat het wel goed. Ik merk nu indd wel dat de verbinding niet stabiel is (valt soms weg).

• CRXed
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:59:
[...]

Ik heb het gedownload alleen weet niet hoe ik het moet instaleren op android,
Kan je me het plz uitleggen? Het lukt me niet.. :(
Heb je een APK file gedownload? Dan moet je nu eerst Astro of Linda File Manager downloaden en dan kan je de APK installeren.

• CRXed
Cardinal schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:56:
Dank voor je opmerking. Kernel 4.1 erop gezet en het draait als een zonnetje.
Is het zo makkelijk als ik denk dat het is? zImage en Root mapje van de nieuwe Kernel kopieren naar SD kaartje in Windows, en dan weer Android booten en dan werkt alles weer?
En gebruik jij 4.1 kernel van hastarin? Er is ook al een 5 Kernel nu namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door CRXed op 29-09-2010 00:14 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Theoretisch ja, alleen versie 5 werkte bij mij niet. Deze bleef steken en zorgde voor een reboot van het systeem. Versie 4.1 was geen probleem.

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Helaas heb ik soms het probleem met de rechter onderkant van het scherm:
filmpje..

En dan unlockt de telefoon zich zelf. NU is dit in Wm6.5 op te lossen door een less sensitive CAB.

Maar als ik deze cab install in windows, Werkt dat dan ook in android?? of staat het daar los van.
(heb het probleem nu 2 dagen niet gehad, dus heb het zelf nog niet geprobeerd.)

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:29:
[...]

Ik gebruik deze rom (DroiD A66 SENSE v03) ook, maar sinds gister heb ik aantal malen meegemaakt dat lockscreen blijft hangen. Kan dan even niet unlocken, later lukt dit weer wel. Toch best wel vervelend als je dringend je tel nodig hebt. Heb jij daar ook last van, of weet je een oplossing?
Heb ik inderdaad ook last van. Bij andere builds niets van gemerkt..
Ik heb geen idee. Had de telefoon net en heb het meteen ingesteld. In het begin ging de batterij snel (maar toen speelde ik er ook continu me), nu gaat ie prima een dag mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Muurtegel op 29-09-2010 11:43 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Android op NAND: Klik

Ziet er goed werkend uit, jammer dat 3g/wifi/bluetooth/... niet getoond wordt.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Gaat snel zeg! Ik heb een bijgewerkte video gekeken, waar schijnbaar nog 10 seconden vanaf wordt gehaald: YouTube: HTC HD2 Nand Boot with Yaffs checkpointing workng

Het is bijna zover! :)

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen in hoeverre android voor HD2 werkt op het moment?
Het is namelijk een lange tijd geleden dat ik hier gekeken heb, en vroeg me af of de functionaliteit verbeterd is.
Wat zijn de minpunten op het moment?

Groeten Koen

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
jwdgk schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:51:
Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen in hoeverre android voor HD2 werkt op het moment?
Het is namelijk een lange tijd geleden dat ik hier gekeken heb, en vroeg me af of de functionaliteit verbeterd is.
Wat zijn de minpunten op het moment?

Groeten Koen
Moet je even op xda bij de verschillende builds kijken...

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Cardinal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:15:
Theoretisch ja, alleen versie 5 werkte bij mij niet. Deze bleef steken en zorgde voor een reboot van het systeem. Versie 4.1 was geen probleem.
Je moet ook wel set cmd line ''nand_boot=0''
in startup.txt zetten anders werkt het uiteraard niet.

• jwdgk
Heb echt geen idee waar ik moet beginnen tussen al die threads. Welke hardware eigenschap van het apparaat werkt niet itt WM? En welke "build" zou ik moeten nemen

[ Voor 42% gewijzigd door jwdgk op 29-09-2010 18:54 ]

• sk0o
ik heb net hastarin r6 erop gezet samen met mattc Leo + Froyo wSense 1.8. Internet met wifi werkt, alleen kan ik niks downloaden uit de android market hij zegt "download mislukt". Weet misschien iemand waar dit aan kan liggen??

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
jwdgk schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:53:
Heb echt geen idee waar ik moet beginnen tussen al die threads. Welke hardware eigenschap van het apparaat werkt niet itt WM? En welke "build" zou ik moeten nemen
Alles doet het :)
Dat is het mooie juist. Misschien dat je de Gsensor uit moet zetten omdat software problemen verhelpt maar in principe doet alles het

• LemonC200
sk0o schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:02:
ik heb net hastarin r6 erop gezet samen met mattc Leo + Froyo wSense 1.8. Internet met wifi werkt, alleen kan ik niks downloaden uit de android market hij zegt "download mislukt". Weet misschien iemand waar dit aan kan liggen??
Telefoon een keer opnieuw opstarten market killen met taskmanager en opnieuw proberen

• sk0o
jan-willem3 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:40:
[...]

Telefoon een keer opnieuw opstarten market killen met taskmanager en opnieuw proberen
al gedaan, geen effect. ben nu terug gegaan naar 1.5b en dan werkt alles goed.

• berry eggens
sk0o schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:02:
Heb ik ook gehda met deze rom. Instellen wilde niet omdat er een foutmelding voor de dag kwam. Ben maar naar een andere gegaan.

• Muurtegel
De DroiD A66 SENSE v03 build vind ik niet zo fantastisch. Zelfs met de G-sensor uitgeschakeld merk ik constant dat het touch screen niet werkt wanneer de telefoon van de lock gehaald wordt. Ik denk dat ik toch maar een andere build ga proberen, zo kan ik mijn telefoon niet gebruiken :')

Iemand nog suggesties?

• berry eggens
Ik gebruik nu Mikenificent 2.1 rom met FroyoStone Sense - V3.1 en radio 2.14 en ben er zeer content mee. Heb er nu 3 uur mee gespeeld 78% batterij over.
Jammer alleen dat World War niet kan op die zelf gemaakte roms.

Iemand enig idee hoe je locatise kunt verwijderen? Keb gezogt O-) maar kan niet vinden.

• sk0o
berry eggens schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:55:
[...]

Heb ik ook gehda met deze rom. Instellen wilde niet omdat er een foutmelding voor de dag kwam. Ben maar naar een andere gegaan.
oké,. ben zelf ook maar terug gegaan naar 1.5b.

[ Voor 65% gewijzigd door sk0o op 29-09-2010 21:23 ]

• Muurtegel
berry eggens schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:04:
Ik gebruik nu Mikenificent 2.1 rom met FroyoStone Sense - V3.1 en radio 2.14 en ben er zeer content mee. Heb er nu 3 uur mee gespeeld 78% batterij over.
Jammer alleen dat World War niet kan op die zelf gemaakte roms.

Iemand enig idee hoe je locatise kunt verwijderen? Keb gezogt O-) maar kan niet vinden.
Maakt het veel uit welke WM rom je draait? Of gaat het erom dat je WM rom 'Android vriendelijk' is?

• berry eggens
Muurtegel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:26:
[...]

Maakt het veel uit welke WM rom je draait? Of gaat het erom dat je WM rom 'Android vriendelijk' is?
Geen idee. Dit is de enige waarmee ik Android gedraaid heb.
Even over het verwijderen van locatie. Ik heb het. Ben er na dik 24uur Andriod achter gekomen dat de middelste knop een funtie heeft :z . Ik gebruikte onder windows nooit een knop.

• Muurtegel
berry eggens schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:49:
[...]

Geen idee. Dit is de enige waarmee ik Android gedraaid heb.
Even over het verwijderen van locatie. Ik heb het. Ben er na dik 24uur Andriod achter gekomen dat de middelste knop een funtie heeft :z . Ik gebruikte onder windows nooit een knop.
Duurde bij mij ook even voordat ik door had dat er nog een menu was met de windows knop :'). Ik ben nu FroyoStone_sense_3.1 aan het installeren. Ben benieuwd!

Ik las overigens dat je batterijduur ook afhangt van het soort geheugenkaartje dat je gebruikt. mijn class 6 transcent geheugenkaartje verbruik bijvoorbeeld 10 keer zoveel stroom als een even snelle class 4 kingston geheugenkaartje. Ik baal al dat dit kaartje blijkbaar niet zo snel is als beloofd, maar nu verbruikt het ook nog meer energie >_<

• maximus1
Muurtegel schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:55:
[...]

Duurde bij mij ook even voordat ik door had dat er nog een menu was met de windows knop :'). Ik ben nu FroyoStone_sense_3.1 aan het installeren. Ben benieuwd!

Ik las overigens dat je batterijduur ook afhangt van het soort geheugenkaartje dat je gebruikt. mijn class 6 transcent geheugenkaartje verbruik bijvoorbeeld 10 keer zoveel stroom als een even snelle class 4 kingston geheugenkaartje. Ik baal al dat dit kaartje blijkbaar niet zo snel is als beloofd, maar nu verbruikt het ook nog meer energie >_<
Achjah, dat probleem is weg met NAND dus zo erg is het niet :)
Main Factor blijft het beeldscherm...

• berry eggens
maximus1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:36:
[...]

Achjah, dat probleem is weg met NAND dus zo erg is het niet :)
Main Factor blijft het beeldscherm...
Wat blijft er met het beeldscherm

• CRXed
Stroomverbruik!

@Muurtegel: Ik heb exact hetzelfde kaartje! Hoe weet jij dat ie zoveel stroom verbruikt dan? Ten opzichte van een ander kaartje bedoel ik dan.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Godsamme!
Wilde ik de settings van setcpu voor je plaatsen CRXed,flikker ik gisteravond thee over de telefoon!
Meteen de accu eruit gehaald,droog gemaakt met een doek,10 minuten fohn op lage stand erop,en ligt nu in een bak met droge rijst.
Wat kan ik er nog meer aan doen?
Of in welk topic kan ik dit het beste plaatsen?
Geen garantie,ga ik ook niet doen ofcourse,maar hoe maak ik dat kreng open zodat ik echt goed schoon kan maken? Heb me een bult gezocht op youtube bv voor een filmpje,een how to ofzo.
Goddammit :N

[ Voor 24% gewijzigd door fragcompany op 30-09-2010 13:04 ]

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

fragcompany schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:02:
Godsamme!
Wilde ik de settings van setcpu voor je plaatsen CRXed,flikker ik gisteravond thee over de telefoon!
Meteen de accu eruit gehaald,droog gemaakt met een doek,10 minuten fohn op lage stand erop,en ligt nu in een bak met droge rijst.
Wat kan ik er nog meer aan doen?
Of in welk topic kan ik dit het beste plaatsen?
Geen garantie,ga ik ook niet doen ofcourse,maar hoe maak ik dat kreng open zodat ik echt goed schoon kan maken? Heb me een bult gezocht op youtube bv voor een filmpje,een how to ofzo.
Goddammit :N
zat er suiker in de thee?

d:)b

• fragcompany
Uh nee,dat niet......was het dan nog erger?
En waar kan ik dit het beste plaatsen op tweakers,denk dat het offtopic is namelijk,mijn excuus daarvoor....

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

fragcompany schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:12:
Uh nee,dat niet......was het dan nog erger?
En waar kan ik dit het beste plaatsen op tweakers,denk dat het offtopic is namelijk,mijn excuus daarvoor....
suiker bemoeilijkt het verdampen van het vocht.

was het groene thee of earl grey (of iets anders)?

d:)b

• fragcompany
Gewone normale,maar lekker vond hij het niet lol.
Ik ga even nogmaals de search gebruiken van tweakers (kan het echt niet vinden) om te kijken waar de juiste sectie is voor deze vraag....

• Muurtegel
Er is niet veel wat je kunt doen. Gewoon op laten drogen en hopen dat je de batterij er op tijd uit gehaald hebt. Als je eenmaal denkt dat ie helemaal droog is kun je hem weer aanzetten en kijken of ie nog werkt. En anders toch maar eens kijken wat je verzekering ervan zegt..
CRXed schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:27:
Stroomverbruik!

@Muurtegel: Ik heb exact hetzelfde kaartje! Hoe weet jij dat ie zoveel stroom verbruikt dan? Ten opzichte van een ander kaartje bedoel ik dan.
Zie dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770903

• CRXed
fragcompany schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:15:
Ik ga even nogmaals de search gebruiken van tweakers (kan het echt niet vinden) om te kijken waar de juiste sectie is voor deze vraag....
Vraag het anders even aan Xmoo, die had videos geplaatst van hoe je een HD2 uit elkaar moet halen en weer in elkaar kan zetten, maar die zijn verwijderd van YouTube.

• CRXed
Hmm das mooi ruk dan.....maar ik ga nog geen ander kaartje kopen, misschien is het met een NAND versie straks weer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:23
Even een noobenvraag. Maar als ik android er op zet ((FroyoSense V3.1). Kan ik dan, als ik dat wil, nog terug naar de orginele windows 6.5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ja je boot gewoon vanaf de sd kaart dus winmobile blijft er op staan en die froyostone die gebruik ik ook erg goeie build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
We hebben een alias gemaakt in Android Based Mobiles. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50

Audione0

Strijdt der titanen

maurits82 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:46:
Even een noobenvraag. Maar als ik android er op zet ((FroyoSense V3.1). Kan ik dan, als ik dat wil, nog terug naar de orginele windows 6.5???
Ja, na een reboot..

Installeer even dit? (onde win mobile) Erg handig!
Kun je dual booten :*)

http://megaupload.com/?d=PT09I75M

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
hallo,
Ik heb froyo 2.2 erop gezet, eerste keer dat ik dit bootte deed hij het gewoon. Nu boot ik android opnieuw , en er blijft dit staan. De laatste regel herhaalt zich zegmaar, iemand hier ervaring mee?

failed to find rootfs on SD Card. You need to unzip a rootfs
zip file to the root of your sd card
can't access tty job control turned off
/ # [ 52.8897981] ACR=3746 Fl = 1256 RAAC=80

[ Voor 3% gewijzigd door jwdgk op 01-10-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
fragcompany schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:15:
Gewoon 3 dagen in een bak dessertrijst zetten, neemt heel snel vocht op.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Voor het eerst vandaag Mdeejay Froyo Sense v. 2.2 NextSense erop gezet, en alles ging in èèn keer goed. Ik moet zeggen dat ik wat terughoudend was met android, niet dat het een slecht OS zou zijn, maar omdat het nog niet 100% goed werkt. Ik dacht vandaag ik ga het dan toch maar proberen, en ik ben eigenlijk gelijk verkocht ondanks dat er een paar apps nog niet goed werken. Het enige wat ik nog wel lastig vind, is dat Android je SD Card helemaal vol gooit met mappen. Ik heb keurig allemaal mappen op mijn WM gemaakt, maar nu ben ik een beetje het overzicht kwijt. Ik had liever gehad dat Android alle mappen in de Android folder had aangemaakt. Maarja, het is dan te hopen dat Android op je interne geheugen straks beschikbaar komt, dan ben ik ook van dat probleem af. verders, ik blijf voorlopig even stoeien met Android.Ik heb een beetje het gevoel alsof ik een nieuwe HD2 heb :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
[b][message=34783007,noline]Ik heb een beetje het gevoel alsof ik een nieuwe HD2 heb :P
Precies hetzelfde...

Heb het begin meegedaan met Android maar wacht nu totdat er een volledig werkende NAND versie.
Als ik die dan installeer en meteen vol kan gebruiken is het gewoon alsof je een nieuwe telefoon hebt :)

Zou de prijs van de HD2 dan ook niet stijgen tweedehands? Want volgens mij is het enige nadeel (voor veel mensen) dat er WM op zit en geen Android. :P

(ps: WLAN doet het nu in NAND, grootste probleem op het moment is dat de Lsensor nog totaal niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Tip voor mensen die de Desire hd build gebruiken van M-deejay of Darkstone.
Installeer de nieuwe M-deejay Vision build maar eens,zogoed als dezelfde functies als de desire build,zelfde sense etc,alleen UBER snel vergeleken de desire builds.
Alleen dezelfde problemen als de desire: camera werkt ook nog niet zeg ik er even bij.
Oh en telefoon werkt weer prima na de rijst,geen zichtbare,of andere schade gelukkig :Y
Mocht je ooit iets willen weten kan je altijd pm sturen op Xda,ik ben daar actiever (lees erg actief in testen van builds lol) dan hier. tinuz97 op xda :w
Oh en een performance tip:
Formatteer je sd kaart maar eens met 64k clustersize,scheeld enorm,en kan bij mensen die mp3 lag hebben of skipping het probleem voor 100% verhelpen.

[ Voor 28% gewijzigd door fragcompany op 02-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
jwdgk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:20:
hallo,
Ik heb froyo 2.2 erop gezet, eerste keer dat ik dit bootte deed hij het gewoon. Nu boot ik android opnieuw , en er blijft dit staan. De laatste regel herhaalt zich zegmaar, iemand hier ervaring mee?

failed to find rootfs on SD Card. You need to unzip a rootfs
zip file to the root of your sd card
can't access tty job control turned off
/ # [ 52.8897981] ACR=3746 Fl = 1256 RAAC=80
Hmm vreemd, misschien is er iets mis met de android build. Ik zou gewoon even de SD kaart formatteren en een andere build proberen.
Deze heb ik nu: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747492
En werkt echt ontzettend goed! Erg goed voor de batterij en geen problemen met freezes of crashes..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Dual boot geinstalleerd, op het apparaat, maar als ik hem opnieuw opstart kan ik niet kussen tussen Android of Windows, hij start dan direct Windows, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

fragcompany schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:42:
[...]

2 kan (class2)
Maar ervaring is RETE traag.
Neem een klasse 6 als je vlot wilt,ik heb een 2-4-6 getest,6 reageert het snelste met android,4 kan ook,2 vind ik bagger.
Vooral met bv navigeren heb je met een klasse 6 voordeel,minder lag omdat het sneller kan laden.
Meeste mensen vergeten namelijk dat EN je android je sd kaart belast,maar ook je navigatie,muziek luisteren etc.
Hoor ook veel mensen bv klagen op xda: uhhhh my music lags,ja vind je gek met klasse 2 of 4 kaart,ding heeft daar simpelweg geen overhead meer voor lol.
Als je een nieuwe mocht kopen,is mijn advies een sandisk,of een kingston.
Heb ook een adata klasse 6 maar die haalt 'maar' 11-14mb/s.......de sandisk 18-19mb/s ghehe
Nu voel ik een vraag komen:ja maar gebruikt de hd2 die snelheid van een klasse 6 wel?
Antwoord is ja,installeer maar eens Appbrain market,download daar gratis sd card speed tester....
Bedankt voor de tips kerel :)
Ik ben best wel een knutselaar en heb al van alles met m'n HD en HD2 gedaan :P Maar ik had er nooit over nagedacht dat (ook) ik een 'maar' klasse 2 SD gebruikte (idd, ook die SD uit de HD1, die is 8GB, bij de HD2 kreeg je maar een 2GB, best stom).

Dus ik ga eens een klasse 6 Kingston opzoeken :) d:)b

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik zou een sandisk nemen.........zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

fragcompany schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:58:
Ik zou een sandisk nemen.........zelf weten
Ik heb net een beetje zitten zoeken en de meeste Kingstons op een rijtje gezet (ze hebben ook class 10, maar ik weet niet of dat kan in de HD2 en of dat veel batterij kost), maar Sandisk heb ik nog niet naar gezocht.
Heb je een aanrader? Wil wel graag 16GB. M'n huidige class 2 8 GB zit vrij vol :(

Of gewoon wachten op Android via het interne geheugen uiteraard..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ik heb een sandisk 4gb mobile utltra micro sd hc class 6. Werkt perfect haalt ongeveer 20 mb read en 7 mb write. Niet zo heel duur 15 euro dacht ik. Ik heb gebebruikte de meeste recente builds. Ik heb geen last gezien van haperende muziek of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

jan-willem3 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:14:
Ik heb een sandisk 4gb mobile utltra micro sd hc class 6. Werkt perfect haalt ongeveer 20 mb read en 7 mb write. Niet zo heel duur 15 euro dacht ik. Ik heb gebebruikte de meeste recente builds. Ik heb geen last gezien van haperende muziek of iets in die richting.
Ah, ik heb net een test gedaan met mijn 2GB class 2 kaart, 4MB read, 4MB write (gemiddeld, na 3x testen)

:X

En ik vond Android nu al snel (en wil iig al niet meer terug naar WP).. kun je nagaan hoe brak Windows Phone soms wel niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
DeMoN schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:32:
[...]

Ah, ik heb net een test gedaan met mijn 2GB class 2 kaart, 4MB read, 4MB write (gemiddeld, na 3x testen)

:X

En ik vond Android nu al snel (en wil iig al niet meer terug naar WP).. kun je nagaan hoe brak Windows Phone soms wel niet is...
Windows mobile zeker, windows phone is nog even afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Frigolamptje schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:50:
[...]

Windows mobile zeker, windows phone is nog even afwachten ;)
6.5 heet ook al WP. Daar doelde ik ook op ;)
WM is Idd nog brakker :p

WP7 zal fantastisch worden, maar ik ben bang tegelijkertijd ook te gesloten en dan word ik wellicht Android-gebruiker for life ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Er zijn weer 2 nieuwe ROM's uitgekomen:
Desire Z(2.2):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=796889
Desire HD(2.2):x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=795914

Grootste verschil tussen de 2?(beide getest)

Desire HD heeft dat dolby gedoe in de music player staan(wat de HD2 volgens mij gewoon niks bij uitvoert als het wordt ingeschakeld) Desire Z heeft sneltoetsen instellingen in het instellingen menu.

Met het draaien van Quadrant kom ik met de HD op 1632 punten en de Z 1768 punten.

Dus hieruit mag je concluderen dat je het best nu de Z kan draaien.

Beide ondersteunen trouwens nog niet camerafunctie.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Quadrant is niet echt betrouwbaar. Draai hem maar een paar keer vaker en je scores worden zo een keer 100 punten hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De laatste tijd heb ik wel veel 'zakgesprekken'. De telefoon gaat heel makkelijk van het slot af wanneer er twee keer op de windows toets gedrukt wordt. Erg vervelend, heb zo al een aantal keer mensen per ongeluk gebeld en zelfs gesmst.

Iemand enig idee hoe ik die toets uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
jan-willem3 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:13:
Quadrant is niet echt betrouwbaar. Draai hem maar een paar keer vaker en je scores worden zo een keer 100 punten hoger.
Dat niet,maar wel een goede indicatie....ik gebruik het samen met Linpack.
De Vision build (ofwel de Z) is beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
fragcompany schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:20:
[...]

Dat niet,maar wel een goede indicatie....ik gebruik het samen met Linpack.
De Vision build (ofwel de Z) is beduidend sneller.
kvind het lettertype wat wordt gebruikt wel geinig.. maar na een uurtje irriteerde het me al lichtelijk en ben ik teruggegaan naar de Desire HD build..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Froyostone 3.1 erop gezet, alleen doet 3G het nu niet,
Ik heb vodafone, maar moet ik nu al die instellingen opnieuw invullen?
Weet niet precies hoe het werkt in Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Op XDA staat een nieuwe NLD rom (wss een officiele), maar deze heeft echter een spl van 3.03, heeft iemand al de ervaring of het voor android uitmaakt dat ik deze rom erop zou zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik heb ook voor nu FroyoStone Sense 3.1, opzich prima hoewel het jammer is dat bepaalde apps niet werken, zelfde met .apk bestanden. Waarschijnlijk omdat de rom gedraaid wordt vanaf de SD kaart? Ook jammer dat de spellen (papijump, etc) nog niet goed zijn voor de resolutie, terwijl de HTC Evo ook een 4,3 scherm heeft met Android, hoe gaat dat dan?

Ik hoop in ieder geval dat er snel een mogelijkheid komt om WinMo in een hoekje te zetten en gewoon te booten vanaf Android, zou een stuk gebruiksvriendelijker zijn, ook ivm de batterijduur.

Voor nu wel redelijk tevreden, maar ik denk dat er toch veel meer uit te halen valt. (niet dat ik het beter kan hoor! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Moet je unmount sd doen en dan installeren en vervolgens weer mounten. ff googlen ergens in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu 1 dag op Android met mijn HD2 en ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben door de snelheid van deze combinatie. Nog even testen met de accuduur (met mijn gebruik zou de HD2 met Android een hele dag mee moeten gaan als ik hem 's morgens van de lader haal en er 's avonds weer aan hang en Wifi tussendoor uitzet) en dat dat fatsoenlijk werkt ben ik bang dat ik WM helemaal niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
misschien dat ik het gemist heb, maar was er ondertussen al een manier gevonden om ook smsjes zowel in WM als in Android netjes in de inbox te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 13:45

iichel

Gazoooo

Iemand al een manier gevonden om Google Maps te updaten?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ik update hem via de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 13:45

iichel

Gazoooo

Ik krijg een error met een Desire ROM. Ik gebruik FroyoStone V2 (want 3.1 werkt niet echt beter, eerste indruk)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik probeerde gister froyostone_sence_v3.1.7z te instaleren op mijn hd2, maar elke keer als ik Haret druk krijg ik het laad balkje waar booting linux boven staat, maar zo gauw die klaar is met laden krijg ik een zwart scherm. Eerst staan er linksboven nog een paar regels met tekst maar deze vervagen na een paar seconden en dan blijft het scherm op zwart en reageert hij niet meer.... weet iemand wat ik fout doe?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Radio 2.08 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
klinkt als wat ook mijn fout was in het begin, idd het probleem van de verkeerde Radio.

Ik heb de instructies uit de volgende link gevolgd en android draait nu bij mij als een zonnetje.
http://www.htc-hd2.com/vi...-de-htc-hd2/#comment-6365

ik had alleen ook WM geupdate naar RUU_Leo_S_HTC_NLD_3.14.404.1_Radio_15.42.50.09U_2.14.50.04_LEO_S_Ship, maar dan werkt het dual boot prog. niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 08-09 20:57
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:50:
hoi,

ik probeerde gister froyostone_sence_v3.1.7z te instaleren op mijn hd2, maar elke keer als ik Haret druk krijg ik het laad balkje waar booting linux boven staat, maar zo gauw die klaar is met laden krijg ik een zwart scherm. Eerst staan er linksboven nog een paar regels met tekst maar deze vervagen na een paar seconden en dan blijft het scherm op zwart en reageert hij niet meer.... weet iemand wat ik fout doe?

groetjes
ik gok dat je even de bestanden opnieuw moet kopieren.
lijkt me dat er iets mis is met de zimage.
anders gewoon wachten.
sommigen zimages hebben een plaatje inplaats van bewegende text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Deze pagina is weer geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.06, dus wat moet ik daarmee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Laatst online: 09-02-2021
Nou mijn HD2 is officieel naar de klote :@ Ik krijg echt helemaal de schijt van die kuttelefoon.

In eerste instantie de bekend problemen, vastlopen tijdens navigeren/internetten/youtube en dan 4 of 5 keer opnieuw opstarten.

Inmiddels start alleen nog het witte scherm op met HTC erin, telefoon gaat vervolgens uit en dan weer aan en dit gaat continu door. Ook de rom en radio versie komen niet meer onderin beeld.

Iemand misschien nog iedeeen of tips wat ik nog kan proberen. Heb de htc helpdesk al gebeld om het ding in te sturen. Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eerst HSPL installeren? daarna de radio updaten en dat radio bestandje downloaden en op mijn sd kaart zetten?

en hoe kan ik kijken welk spl nummer ik nu heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Guru1000 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:29:
Nou mijn HD2 is officieel naar de klote :@ Ik krijg echt helemaal de schijt van die kuttelefoon.

In eerste instantie de bekend problemen, vastlopen tijdens navigeren/internetten/youtube en dan 4 of 5 keer opnieuw opstarten.

Inmiddels start alleen nog het witte scherm op met HTC erin, telefoon gaat vervolgens uit en dan weer aan en dit gaat continu door. Ook de rom en radio versie komen niet meer onderin beeld.

Iemand misschien nog iedeeen of tips wat ik nog kan proberen. Heb de htc helpdesk al gebeld om het ding in te sturen. Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.?
Mischien de HD2 in boot(flash) modus opstarten en een ander firmware erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
dCY schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:47:
[...]

Mischien de HD2 in boot(flash) modus opstarten en een ander firmware erop zetten?
Hmm, daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan hem nu iig zonder problemen opsturen voor software repair onder garantie. En het gene wat ik heb gelezen is het moederbord wat de initiële problemen geeft mbt het warm worden en uitgaan.

Maar probeer graag dingen uit voordat ik hem 100% zeker moet opsturen, want heb daar weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
In hoeverre kan je windows mobile gewoon terugflashen na een NAND installatie via HSPL? Ik ben nl. wel benieuwd, maar ben een beetje te bang om met een hele dure baksteen te blijven zitten. WM flashen is geen probleem, maar van Android naar WM? En is er al een NLD NAND versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:29:
[...]

dus eerst HSPL installeren? daarna de radio updaten en dat radio bestandje downloaden en op mijn sd kaart zetten?

en hoe kan ik kijken welk spl nummer ik nu heb?
alles staat daar toch echt uitgelegd in de verschillende topics, berichten en youtube filmpjes, graag eerst even dat goed doornemen en zelf wat zoeken.

mbt. spl versie
http://lmgtfy.com/?q=check+your+spl+htc+hd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 08-09 20:57
Guru1000 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:29:

was alles origineel.
probeer bij het opstarten de volume knop omlaag in te drukken.
als je nu het gestreepte scherm tegenkomt is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjvisje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

alles staat daar toch echt uitgelegd in de verschillende topics, berichten en youtube filmpjes, graag eerst even dat goed doornemen en zelf wat zoeken.

mbt. spl versie
http://lmgtfy.com/?q=check+your+spl+htc+hd2
sorry dat ik zo veel vraag maar ik ben niet zo technisch:P
ik heb spl 1.660.000 maar dan mag ik dus die HSPL toch niet installeren omdat bij het filmpje staat dat dat alleen bij 1.4200000 mag. maar moet ik die stap dan gewoon over slaan en de radio updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
erik23 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

was alles origineel.
probeer bij het opstarten de volume knop omlaag in te drukken.
als je nu het gestreepte scherm tegenkomt is het goed
Yep alles is origineel. Kreeg dus ook gestreepte scherm.

Net hard reset gedaan, dus beide knoppen ingedrukt en hard reset bevestigd. Zegt hard reset geslaagd, maar nu krijg ik alleen nog het HTC scherm en valt nu niet meer uit. Zit dus al progressie in 8)7

Weet wel dat zodra hij het weer doet hij in de verkoop gaat en er een Desire HD terugkomt met android.

Oeps zie eigenlijk nu pas dat ik in het verkeerde topic zit. :X My bad.

[ Voor 5% gewijzigd door Guru1000 op 04-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

sorry dat ik zo veel vraag maar ik ben niet zo technisch:P
ik heb spl 1.660.000 maar dan mag ik dus die HSPL toch niet installeren omdat bij het filmpje staat dat dat alleen bij 1.4200000 mag. maar moet ik die stap dan gewoon over slaan en de radio updaten?
hmm, daar begin ik even te twijfelen, je kan natuurlijk gewoon proberen de radio te updaten, maar heb zo'n vermoeden dat dat niet gaat werken (je kan iig niks verprutsen als het niet werkt), volgens mij had ik wel ook gewoon 1.66..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjvisje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:23:
[...]

hmm, daar begin ik even te twijfelen, je kan natuurlijk gewoon proberen de radio te updaten, maar heb zo'n vermoeden dat dat niet gaat werken (je kan iig niks verprutsen als het niet werkt), volgens mij had ik wel ook gewoon 1.66..
okee, maar op http://www.htc-hd2.com/tw...n-op-de-htc-hd2-tutorial/ staat ook een uitleg en deze had ook de 1.66 zou ik dan beter deze kunnen proberen? Ben een beetje bang dat dalijk mijn telefoon kapot gaat of kan dat niet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
[...]

okee, maar op http://www.htc-hd2.com/tw...n-op-de-htc-hd2-tutorial/ staat ook een uitleg en deze had ook de 1.66 zou ik dan beter deze kunnen proberen? Ben een beetje bang dat dalijk mijn telefoon kapot gaat of kan dat niet?:P
In principe kan je niks slopen, want je kan altijd weer een andere ROM erop zetten.
Je moet terug naar SPL 1.42 en dat kan je doen door de originele 1.48 ROM erop te zetten via je SD kaartje.
Daarna HSPL erop, daarna Radio updaten en daarna genieten van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
[...]

kijk met een beetje eigen onderzoek kom je er ook wel.
zoals hierboven al gemeld staat valt er weinig te slopen en linksom of rechtsom het zal allebei wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Paultje3181 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:14:
In hoeverre kan je windows mobile gewoon terugflashen na een NAND installatie via HSPL? Ik ben nl. wel benieuwd, maar ben een beetje te bang om met een hele dure baksteen te blijven zitten. WM flashen is geen probleem, maar van Android naar WM? En is er al een NLD NAND versie?
Voor zover ik weet is NAND nog in ontwikkeling en nog niet publiekelijk vrijgegeven. Wat we nu doen is een Radio flashen die er voor zorgt dat geluid bellen enz werkt op je android. Die Radio kun je terugflashen naar het origineel..

Daarna zet je android op je SD kaart en gebruik je wat programma's om het op te starten.

Ik heb zelf ook WM geflasht naar een custom rom, maar het schijnt dat dat niet vereist is.

Voor een complete guide: http://ip208-100-42-21.st...read.php?t=732380&page=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

hstoker

Yatta!

Muurtegel schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Voor zover ik weet is NAND nog in ontwikkeling en nog niet publiekelijk vrijgegeven. Wat we nu doen is een Radio flashen die er voor zorgt dat geluid bellen enz werkt op je android. Die Radio kun je terugflashen naar het origineel..

Daarna zet je android op je SD kaart en gebruik je wat programma's om het op te starten.

Ik heb zelf ook WM geflasht naar een custom rom, maar het schijnt dat dat niet vereist is.

Voor een complete guide: http://ip208-100-42-21.st...read.php?t=732380&page=50
Leuke link geef je: This is extremely out of date at this point. Its in no way helpful or informative, either update or unsticky cause there is no valuable information in here that hasnt completely changed.

:P

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
hstoker schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:02:
[...]

Leuke link geef je: This is extremely out of date at this point. Its in no way helpful or informative, either update or unsticky cause there is no valuable information in here that hasnt completely changed.

:P
Ik heb deze guide vorige week gebruikt en hij werkt nog prima :P.
Ik zou alleen zelf even op zoek gaan naar up-to-date Radio's en Rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:25
Iemand een goed adresje om de touchscreen te laten vervangen bij de bedrijven die ik vind kost het allemaal 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
geldermalsen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:41:
Iemand een goed adresje om de touchscreen te laten vervangen bij de bedrijven die ik vind kost het allemaal 200 euro.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:23:
[...]
Ik heb hem destijds laten vervangen voor 140. Op google even zoeken op ReparatieGSM (aan elkaar). Dan moet je een hit op marktplaats vinden. Is een jongeman in rijssen. Heeft het bij mij mooi gefixt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Superhandige site, staat ook in de 1e post nu!

http://android.hd2roms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
zowel via exchange als via mijn google account heb ik opeens op het moment problemen om mijn agenda te syncen met m'n android (FroyoSense V3.1), meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CRXed

ik heb goede ervaring met pdatechcenter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Heb je hem al geprobeerd? Of iemand anders? Ben benieuwd naar de resultaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Muurtegel schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:02:
[...]

Heb je hem al geprobeerd? Of iemand anders? Ben benieuwd naar de resultaten..
Yep,en werkt prima........merk verder nog geen verschil ofzo met 2.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Pfff.. die NAND versie kan me niet snel genoeg komen!

Ben echt klaar met de SD-card versie, altijd wel iets! En een 100% goede WM-ROM vinden valt ook niet mee.
De workflow van een WM-ROM valt echt tegen als je eenmaal een Android phone in handen hebt gehad.

Als die NAND versie ook niets wordt ben ik echt in staat de boel te verkopen en 300,- euro bijleggen voor een Desire HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

lithje schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:45:
Pfff.. die NAND versie kan me niet snel genoeg komen!

Ben echt klaar met de SD-card versie, altijd wel iets! En een 100% goede WM-ROM vinden valt ook niet mee.
De workflow van een WM-ROM valt echt tegen als je eenmaal een Android phone in handen hebt gehad.

Als die NAND versie ook niets wordt ben ik echt in staat de boel te verkopen en 300,- euro bijleggen voor een Desire HD!
Same here!
Al verschillende WM-ROMS getest. Enkelen lijken het goed te doen, maar beginnen na 2-3 weken toch de eerste kuren te vertonen. Android op SD is gewoon nog te instabiel om mee te werken. Het wordt steeds aantrekkelijker maar gewoon voor die Desire HD te gaan en alle frustratie voor 525 euro af te kopen..
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.