Volgens mij wilde het DFT-team dat gewoon niet, de developers van Magldr.
Ergens las ik op Twitter dat vrijdag een release dag was. Weet alleen niet of ze dit nu voor Android of Ubuntu is.
Ik hoop dat zaterdag een release komt want zondag ga ik op vakantie en wil ik zaterdag best een leuke nieuwe versie willen proberen
Ik hoop dat zaterdag een release komt want zondag ga ik op vakantie en wil ik zaterdag best een leuke nieuwe versie willen proberen
Dat gaat over Ubuntu v0.3
. Hij gaat het waarschijnlijk dan releasen, al is hij er nog niet helemaal zeker van.
EDIT: Zie net dat ze de wiki weer hebben aangepast: "No release date is known as of yet."
EDIT: Zie net dat ze de wiki weer hebben aangepast: "No release date is known as of yet."

[ Voor 30% gewijzigd door bartju op 24-09-2010 09:13 ]
Het is denk ik niet zozeer dat Cotulla de eer wil (meeste mensen weten toch wel dat bijna alles aan hem te danken is), maar hij wil de zogenaamde GPL-politie niet achter zich aan. Linux-fanaten zoals Dcordes zijn nogal geobsedeerd door de GNU public license, en terroriseren andere devvers/build makers tot ze hun source code vrij geven.jan-willem3 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:38:
Omdat cotulla denk ik even de eer met name in het begin voor zichzelf wil opstrijken. Het flauwe is namelijk dat met de huidige builds de makers daarvan alles opstrijken. Terwijl dat in verhouding tot een linux kernel maken veel moeilijker is. De enige build makers die zelf echt iets hebben gedaan zijn darkstone en dan1j3l.
Natuurlijk hebben ze wel gelijk dat die source vrijgegeven moet worden maar de manier waarop is erg irritant (Darkstone was hier behoorlijk het slachtoffer van, terwijl hij echt z'n best deed om aan alle eisen te voldoen).
Cotulla wil gewoon lekker ontwikkelen, zonder zich druk te hoeven maken om iedere patch te hoeven documenteren, dus is het nu maar closed source geworden.
Initial NAND development is officially finished and will be released to the public within 24 hours (24/09/10). Please be patient and please understand that this will be an alpha build so as always proceed with caution.
Wie had er het ook al weer over dat het niet deze maand komt.
Bron htc-linux.org
Bron htc-linux.org
[ Voor 3% gewijzigd door LemonC200 op 24-09-2010 10:55 ]
Haha precies, Cotulla en Dcordes hebben hier ook al de nodige discussies over gehad, maar aangezien Dcordes niet zonder Cotulla kan (bij wijs van spreke) moet hij Cotulla wel zijn gang laten gaan en terecht.Mikey5times schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:35:
[...]
Het is denk ik niet zozeer dat Cotulla de eer wil (meeste mensen weten toch wel dat bijna alles aan hem te danken is), maar hij wil de zogenaamde GPL-politie niet achter zich aan. Linux-fanaten zoals Dcordes zijn nogal geobsedeerd door de GNU public license, en terroriseren andere devvers/build makers tot ze hun source code vrij geven.
Natuurlijk hebben ze wel gelijk dat die source vrijgegeven moet worden maar de manier waarop is erg irritant (Darkstone was hier behoorlijk het slachtoffer van, terwijl hij echt z'n best deed om aan alle eisen te voldoen).
Cotulla wil gewoon lekker ontwikkelen, zonder zich druk te hoeven maken om iedere patch te hoeven documenteren, dus is het nu maar closed source geworden.
Cotulla heeft nu ook nog niks vrijgegeven alle spullen voor NAND mede door jouw reden maar ook nu omdat hij niet wilt dat er veel Telefoons kapot gaan omdat nog niet alles goed werkt. Dan zou hij de volle laag op hem krijgen
Dat is ook vreemd. Zoveel moeite hoef je niet te doen als je GPL source gebruikt, anders dan de LICENSE file ergens neerdumpen en je source ergens neer te mikken. M.a.w. er zal wel iets gedaan worden wat de licentie verbiedt, en dat betekent dan geen GPL software gebruiken. Dus waarschijnlijk een kwestie van 'ga ik het moreel goed doen' of 'niet zeiken ik wil gewoon iets werkend!'. Duidelijk welke optie gekozen isMikey5times schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:35:
[...]
Het is denk ik niet zozeer dat Cotulla de eer wil (meeste mensen weten toch wel dat bijna alles aan hem te danken is), maar hij wil de zogenaamde GPL-politie niet achter zich aan. Linux-fanaten zoals Dcordes zijn nogal geobsedeerd door de GNU public license, en terroriseren andere devvers/build makers tot ze hun source code vrij geven.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ja, die bootloader is geen linux natuurlijk, dus Cotulla hoeft zich dan ook niet aan de GPL te houden. Bij z'n linux-kernel patches doet hij dit wel.brama schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:29:
Dat is ook vreemd. Zoveel moeite hoef je niet te doen als je GPL source gebruikt, anders dan de LICENSE file ergens neerdumpen en je source ergens neer te mikken. M.a.w. er zal wel iets gedaan worden wat de licentie verbiedt, en dat betekent dan geen GPL software gebruiken. Dus waarschijnlijk een kwestie van 'ga ik het moreel goed doen' of 'niet zeiken ik wil gewoon iets werkend!'. Duidelijk welke optie gekozen isZwaar off-topic verder, ik zal mijn mening maar voor me houden.
Schijnt een fake te zijn.. Blijkt iemand te zijn geweest die voor de grap de wiki had aangepast.jan-willem3 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:55:
Initial NAND development is officially finished and will be released to the public within 24 hours (24/09/10). Please be patient and please understand that this will be an alpha build so as always proceed with caution.![]()
Bron htc-linux.org
http://irclog.netripper.com/?chan=htc-linux&day=24
Van de Twitter van Cotulla:
CotullaCode (Ctll)
I want to inform anybody, information at htc-linux-wiki in "Leo/Magldr" is not official and contains a lot of bullshit. don't trust it.
CotullaCode (Ctll)
About development.I am working on usbflash now.Users need flash MAGLDR.nbh and then use DFTAndroidInstaller,because SPL can't flash yaffs2.
Heb mijn htc weer terug van de maker dus kan ook weer verder,. Ik was toen bij mattc Leo + Froyo wSense 1.5b gebleven. Het grootste probleem voor mij wast dat ik niets op mijn sd kaart kon zetten via de usb kabel. Toen is mij verteld dat het aan de stock rom zou liggen en dat dit met een custom rom op te lossen is.
Maar met welke rom is het dan mogelijk om ding op je sd kaart te zetten zonder je telefoon (android) uit te hoeft zetten en je sd kaart eruit te halen en die in de pc te doen.??
Maar met welke rom is het dan mogelijk om ding op je sd kaart te zetten zonder je telefoon (android) uit te hoeft zetten en je sd kaart eruit te halen en die in de pc te doen.??
Voor zover ik weet kan je dat met alle huidige ROM's.
net geprobeerd met stock rom(1.66) maar wil niet,. Astro ziet de bestanden niet op de sd kaartFrigolamptje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:49:
Voor zover ik weet kan je dat met alle huidige ROM's.
[ Voor 21% gewijzigd door sk0o op 24-09-2010 21:33 ]
Nou het zou gewoon moeten werken bij mij werkt het in iedergeval maar misschien is stockrom ook niet zo android friendly.
Welke rom draai jij nu samen met android dan?jan-willem3 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:
Nou het zou gewoon moeten werken bij mij werkt het in iedergeval maar misschien is stockrom ook niet zo android friendly.
Deze eerste link en dan
CleanEX CoreDROID Ultra (no android).7z en die andere zit android maar die is van shubcraft en dus een beetje verourderd. Lekker veel ruimte en alles wat er in zit werkt goed die ultra is een speciale manilla versie die echt heerlijk snel is. Heb je wel cookies hometab 1.71 (1.85 word niet ondersteund) maar die werkt ook erg goed. Kleine tip de eerste keer dat je hem opstart laat hem naar muziek scannen in de music tab. Deze heeft een speciale mod namelijk dat ie niet elke keer hoeft te scannen. Maar dat werkt niet correct als je het de eerste boot niet laat doen. Daarom is dat van belang.
Je kunt elke radio gebruiken zelfde geld voor hspl. Maar mij bevalt de 2.11.50 radio het best.
Ik vind de rom nog sneller dan android werken dus
CleanEX CoreDROID Ultra (no android).7z en die andere zit android maar die is van shubcraft en dus een beetje verourderd. Lekker veel ruimte en alles wat er in zit werkt goed die ultra is een speciale manilla versie die echt heerlijk snel is. Heb je wel cookies hometab 1.71 (1.85 word niet ondersteund) maar die werkt ook erg goed. Kleine tip de eerste keer dat je hem opstart laat hem naar muziek scannen in de music tab. Deze heeft een speciale mod namelijk dat ie niet elke keer hoeft te scannen. Maar dat werkt niet correct als je het de eerste boot niet laat doen. Daarom is dat van belang.
Je kunt elke radio gebruiken zelfde geld voor hspl. Maar mij bevalt de 2.11.50 radio het best.
[ Voor 3% gewijzigd door LemonC200 op 25-09-2010 11:07 ]
Ik gebruik ook de Stock 1.66 ROM.
Sowieso kan je als je al in Android ben opgestart, altijd bij je SD kaart (met bijv Astro of ES Explorer)
Maar niet alle ROMs hebben USB ondersteuning, zodat je niet altijd via de PC bestanden naar je SD kaart kunt zetten. Wat wel belangrijk is, is dat je USB-foutondersteuning uit zet! Pas dan werkt USB met een kabel naar je PC.
Voor ROMs die ik gebruik, zie mijn signature.
Sowieso kan je als je al in Android ben opgestart, altijd bij je SD kaart (met bijv Astro of ES Explorer)
Maar niet alle ROMs hebben USB ondersteuning, zodat je niet altijd via de PC bestanden naar je SD kaart kunt zetten. Wat wel belangrijk is, is dat je USB-foutondersteuning uit zet! Pas dan werkt USB met een kabel naar je PC.
Voor ROMs die ik gebruik, zie mijn signature.
Weet er iemand of ik nederlandse android met Azerty op mijn HD2 kan zetten?
Fout,je kunt niet elke radio gebruiken.jan-willem3 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:05:
Deze eerste link en dan
Lees de faq op xda maar eens goed door.

Dank u Dank u ![b][message=34745860,noline] Wat wel belangrijk is, is dat je USB-foutondersteuning uit zet! Pas dan werkt USB met een kabel naar je PC.
Nu zit ik nog met het probleem dat als ik muziek app opstart dat hij ook de media geluiden(ringtone's) in de afspeellijst zet. dit tussen de muziek.
Weet iemand hoe je dit kan scheiden?
Oke alle 576 mb radio's danfragcompany schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:16:
[...]
Fout,je kunt niet elke radio gebruiken.
Lees de faq op xda maar eens goed door.
Mdeejay is ook met een nieuwe DesireHD build gekomen vandaag..
werkt echt perfect tot nu toe.. alleen camera heb ik niet aan het werk, maar dat gebruik ik toch niet!
beltonen werken ook perfect in deze build..
aanradertje dus..
werkt echt perfect tot nu toe.. alleen camera heb ik niet aan het werk, maar dat gebruik ik toch niet!
beltonen werken ook perfect in deze build..
aanradertje dus..
Verwijderd
Hoi peeps,
Ik heb eergister een hd2 gekocht en nu zou ik graag android langs wm draaien.
Ik las dat dit vanaf je sd kaart gaart dus ik d8 dat is great want als er wat verkeerd gaat je toestel gaat niet meer aan ofzo,dan haal je je sd kaart eruit en stuur je hem op.
Met custom roms die geflasht zijn zit je dan zonder garantie.
Maar nu lees ik toch dat je wel je radio moet updaten en dat is niet toegestaan ofwel?
Ik gebruik rom versie 1.66.404.1
En radio versie 2.07.51.22_2.
Alvast bedankt
Ik las dat dit vanaf je sd kaart gaart dus ik d8 dat is great want als er wat verkeerd gaat je toestel gaat niet meer aan ofzo,dan haal je je sd kaart eruit en stuur je hem op.
Maar nu lees ik toch dat je wel je radio moet updaten en dat is niet toegestaan ofwel?
Alvast bedankt
Volgens mij kun je de stock radio terugzetten zodat je je telefoon terug kunt sturen voor garantie, maar dat weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:23:
Hoi peeps,
Alvast bedankt
Ik heb vanmorgen mijn HD2 binnen gekregen en ben nog steeds aan het klooien om alles werkend te krijgen. Wifi werkte niet, dus ik probeer nu een andere build (Mdeejay Froyo Sense v. 2.3). Hopelijk werkt wifi zometeen gewoon..
edit: Nieuwe rom en nieuwe radio geprobeerd, maar wifi werkt nog steeds niet.
Hij gaat niet verder dan het ophalen van een nieuw IP adres. Mijn laptop werkt wel op dat netwerk, dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand bekend met deze problemen?
[ Voor 11% gewijzigd door Muurtegel op 25-09-2010 15:31 ]
Zie hier voor een stap voor stap guide:Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:23:
Hoi peeps,
Alvast bedankt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=732380 [ENG]
http://www.htc-hd2.com/tw...n-op-de-htc-hd2-tutorial/ [NLD]
(overigens gewoon van de sp)
Maar voor de garantie; je moet volgens mij ook altijd HSPL updaten, en zodra je dat doet vervalt je garantie. Waarschijnlijk kun je de oorspronkelijke HSPL wel terugzetten (gok ik, ik weet het niet zeker), dus dan heb je weer garantie. De vraag is echter als je telefoon kapot is en je wil hem opsturen, is de telefoon dan nog wel levend genoeg om de oorspronkelijke HSPL terug te zetten?
Verwijderd
Zo Ik heb android draaien:)
Fantastisch serieus,dit toestel had gewoon meteen met android geleverd moeten worden maargoed.
Op xda en die hd2 site staat:
Let op: wanneer je je HD2 ooit ter reparatie moet aanbieden bij je leverancier of HTC moet je deze HSPL er weer afhalen (door de standaard ROM vanaf je SD kaart te installeren), anders vervalt mogelijk je garantie!
Maar ik kan die orginele rom toch ook via men pc installeren?
VIa sd kaart zou ik niet weten hoe..
Fantastisch serieus,dit toestel had gewoon meteen met android geleverd moeten worden maargoed.
Op xda en die hd2 site staat:
Let op: wanneer je je HD2 ooit ter reparatie moet aanbieden bij je leverancier of HTC moet je deze HSPL er weer afhalen (door de standaard ROM vanaf je SD kaart te installeren), anders vervalt mogelijk je garantie!
Maar ik kan die orginele rom toch ook via men pc installeren?
Cotulla's laaste tweet
[/quote]
Okay, USBMassStorage is working in MAGLDR - it means users can access SD card without OS boot! Pretty nice feature :-)
[quote]
Wat is dit toch een gave telefoon
Dat via de sdcard is niet zo moeilijk. Gewoon een bestand op de sd zetten en dan herkent de bootloader hem en zet die de stockrom terug.
[/quote]
Okay, USBMassStorage is working in MAGLDR - it means users can access SD card without OS boot! Pretty nice feature :-)
[quote]
Dat via de sdcard is niet zo moeilijk. Gewoon een bestand op de sd zetten en dan herkent de bootloader hem en zet die de stockrom terug.
[ Voor 25% gewijzigd door LemonC200 op 25-09-2010 16:39 ]
[google=site:xda-developers.com leo flash rom from sd]Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:36:
[...]
>
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611433
>
4) Uninstallation
Only way to remove the HSPL is to flash an original SPL from SD card.
- Take any "RUU_signed.nbh" from a ship ROM and copy it to SD card.
- Rename it to "leoimg.nbh"
- Reset the device while pressing the volume down button.
En wat is die Cotulla toch een heldjan-willem3 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:37:
Cotulla's laaste tweet
[ Voor 25% gewijzigd door Pinobigbird op 25-09-2010 16:45 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Omdat Cotulla (en bepe, de makers van HSPL) het zegt. Als als Cotulla zegt dat het zo moet, dan moet het zo.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Geen moeilijke vragen stellen aub.Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:08:
Jah dat had ik gezien,maar waarom moet het vanaf de sd kaart en niet via de computer?
Zal wel iets te maken hebben met de beveiliging van de originele SPL. Maakt toch niet zoveel uit? In feite is het nog makkelijker dan via de computer
dan nog maar hopen dat het ook mogelijk is om een DesireHD rom NAND te kunnen draaienjan-willem3 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:37:
Cotulla's laaste tweet
[/quote]
[quote]
de nieuwste Mdeejay Bonus Build werkt perfect!
Verwijderd
Ok het doet het allemaal perfect.
Dus simpel gezegd gaat je telefoon kapot en hij kan nog wel even via je sd kaart stock rom erop zetten zodat die hspl weggaat dan heb je garantie.
Is de telefoon gewoon dood dan vaarwel met je garantie?
Dus simpel gezegd gaat je telefoon kapot en hij kan nog wel even via je sd kaart stock rom erop zetten zodat die hspl weggaat dan heb je garantie.
Is de telefoon gewoon dood dan vaarwel met je garantie?
Overstag!
Maandag ga ik opnieuw mijn telefoon flashen naar de nieuwste Artemis rom.
Ook wil dan een Android rom proberen.
Nu heb ik: SPL-1.66. HSPL moet ik die ook nog veranderen. Zoja welke en hoe? Kan dit gewoon zoals ik de huidige erop gezet heb of moet je eerst terug naar het orgineel?
bvd
Nu heb ik: SPL-1.66. HSPL moet ik die ook nog veranderen. Zoja welke en hoe? Kan dit gewoon zoals ik de huidige erop gezet heb of moet je eerst terug naar het orgineel?
bvd
Ja,omdat je een andere radio hebt die je nu hebt......dit kan met HSPL.berry eggens schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:07:
Overstag!
bvd
Neem gewoon de nieuwste van Cotulla,versie 3.0.
Gooi er een compatible windows mobile rom op,bv Miri xtralight versie 22 (htcpedia.com).
Radio 2.14 nog iets (is er maar 1 van)
En gaan met die banaan.
Ik gebruik momenteel bv als android M-Deejay 2.3.
Werkt goed,Linpack score van bijna 41 (daaggg nexus one,lol)
Alleen gmail updaten en maps werkt niet,ook uninstall niet,na reboot weer terug.
Maar dit heb ik al bij de maker gemeld (tinuz97 xda forum naam)
Als je daar mee kan leven,heb je een ontzettende goede,snelle Android,met fatsoenlijk hsdpa snelheid (PPP)
die ook nog eens blijft werken.
Wat meeste mensen wel vergeten is dit,als tip:
tik bij nr bellen pad dit in:
*#*#4636#*#*
Ga dan naar telefooninformatie,scroll naar onderen en stel voorkeurtype netwerk in op GSM auto (PRL)
Werkt als een tiet hier PPP,niks wegvallende verbinding etc etc
WEL rebooten erna!
[ Voor 32% gewijzigd door fragcompany op 25-09-2010 23:18 ]
Wat wel jammer is dat met geen gmail. ik mot wel gmail. en eigelijk wil il als backup een volledige werkende Windows.fragcompany schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:12:
[...]
Ja,omdat je een andere radio hebt die je nu hebt......dit kan met HSPL.
Gooi er een compatible windows mobile rom op,bv Miri xtralight versie 22 (htcpedia.com).
En gaan met die banaan.
Alleen gmail updaten en maps werkt niet,ook uninstall niet,na reboot weer terug.
Als je daar mee kan leven,heb je een ontzettende goede,snelle Android,met fatsoenlijk hsdpa snelheid (PPP)
*#*#4636#*#*
Ga dan naar telefooninformatie,scroll naar onderen en stel voorkeurtype netwerk in op GSM auto (PRL)
WEL rebooten erna!
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Dat is toevallig bij zijn versie van een custom rom.Livia schreef op zondag 26 september 2010 @ 00:42:
[...]
Wat wel jammer is dat met geen gmail. ik mot wel gmail. en eigelijk wil il als backup een volledige werkende Windows.
Ik kan namelijk wel Gmail gebruiken en updates
Verwijderd
Er is denk ik een vergissing in het spel, tuurlijk kan je Gmail gebruiken in de genoemde Android versie.
Hij is alleen niet te updaten via Market en ook Maps applicatie is niet zomaar te updaten.
Hij is alleen niet te updaten via Market en ook Maps applicatie is niet zomaar te updaten.
maximus1 schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:59:
[...]
Dat is toevallig bij zijn versie van een custom rom.
Ik kan namelijk wel Gmail gebruiken en updates
Verwijderd
The M-Deejay Android versies zijn gemaakt door M-Deejay en niet door tinus97 

fragcompany schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:12:
[...]
Ja,omdat je een andere radio hebt die je nu hebt......dit kan met HSPL.
En gaan met die banaan.
*#*#4636#*#*
WEL rebooten erna!
Ik heb net voor het eerst muziek geluisterd op mijn hd2 met android. Maar dat ging niet zo soepel.. Ik had veel last van haperingen (vooral in het begin van een nummer). Gaat dit bij jullie ook zo belabberd?
Ik gebruik de standaard htc muziek widget met deze rom: Mdeejay_eVo_Sense_v._1.1
Ik gebruik de standaard htc muziek widget met deze rom: Mdeejay_eVo_Sense_v._1.1
[ Voor 6% gewijzigd door Muurtegel op 26-09-2010 16:52 ]
Geen last van, gebruik zelf de laatste froyostone + nieuwste chuckyrom + gtx met radio 2.12.50.02_2Muurtegel schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:52:
Ik heb net voor het eerst muziek geluisterd op mijn hd2 met android. Maar dat ging niet zo soepel.. Ik had veel last van haperingen (vooral in het begin van een nummer). Gaat dit bij jullie ook zo belabberd?
Wel heb ik een ander probleempje met de music player, sinds ik ringtones heb geïnstalleerd via de media map, speelt de muziek speler ook heel die folder af. Niet echt iets wat ik wil horen tussen m'n eigen nummertjes
Weet iemand of je toevallig in de library kan instellen dat hij alleen de map music meeneemt?
Correct,werkt gewoon,alleen kan je niet updaten naar nieuwe versie van gmail.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:40:
Er is denk ik een vergissing in het spel, tuurlijk kan je Gmail gebruiken in de genoemde Android versie.
[...]
Goed inzicht
Ik las net ergens dat je dan een bestandje in de map moet zetten genaamd: '.nomedia'XNightmare schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:20:
[...]
Geen last van, gebruik zelf de laatste froyostone + nieuwste chuckyrom + gtx met radio 2.12.50.02_2
Wel heb ik een ander probleempje met de music player, sinds ik ringtones heb geïnstalleerd via de media map, speelt de muziek speler ook heel die folder af. Niet echt iets wat ik wil horen tussen m'n eigen nummertjes
Weet iemand of je toevallig in de library kan instellen dat hij alleen de map music meeneemt?
Zonder quotes uiteraard. Die folder wordt dan niet meegenomen in de player.
Ik heb ondertussen TuneWiki gedownload voor muziek. Lijkt best aardig te werken.
Ik heb problemen met de ringtones.
Ik heb gelezen dat je ze in de media map moet gooien. in de juiste submaps. Dit heb ik gedaan.. Maar ze komen bij instellingen > geluid> beltoon er niet bij te staan.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb gelezen dat je ze in de media map moet gooien. in de juiste submaps. Dit heb ik gedaan.. Maar ze komen bij instellingen > geluid> beltoon er niet bij te staan.
Top! dit werkt iddMuurtegel schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:28:
[...]
Ik las net ergens dat je dan een bestandje in de map moet zetten genaamd: '.nomedia'
Had dit in eerste instantie ook, zelfs na een reboot (wat wel vereist is). Maar na een tijdje stonden ze er spontaan wel bij, heel vreemd, maar het werkt nu bij mij wel...LoeWn schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:58:
Gewoon even Zedge van de market downloaden,gratis.LoeWn schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:58:
Problem solved als je dat gebruikt.
Ik heb 1,5 jaar geleden samen met een HD een 8gig micro sd kaart gekocht. Hoe kan ik zien hoe snel die is? (er staat een 2 omcirceld)
Moet ik een snellere bestellen om Android te draaien?
[ Voor 5% gewijzigd door berry eggens op 27-09-2010 07:33 ]
Nope, 2 kan ook.berry eggens schreef op maandag 27 september 2010 @ 02:59:
Ik heb 1,5 jaar geleden samen met een HD een 8gig micro sd kaart gekocht. Hoe kan ik zien hoe snel die is? (er staat een 2 omcirceld)
Heb je wel een HD2? of een HD?
En?? Is de NAND er al???
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 27-09-2010 08:52 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ja alleen nog niet voor het openbaar publiek:)
gebruik maken van google sync (je moet dan wel een google-account hebben, maar dat is sowieso handig met android)Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:08:
Hoe krijg ik mijn Windows contacten naar Android?
Lukt me namelijk niet..
dan kun je al je contacten met nummer, mailadres, enz zo online opslaan en later in android weer terug zetten (soort van myphone)
2 kan (class2)berry eggens schreef op maandag 27 september 2010 @ 02:59:
Maar ervaring is RETE traag.
Neem een klasse 6 als je vlot wilt,ik heb een 2-4-6 getest,6 reageert het snelste met android,4 kan ook,2 vind ik bagger.
Vooral met bv navigeren heb je met een klasse 6 voordeel,minder lag omdat het sneller kan laden.
Meeste mensen vergeten namelijk dat EN je android je sd kaart belast,maar ook je navigatie,muziek luisteren etc.
Hoor ook veel mensen bv klagen op xda: uhhhh my music lags,ja vind je gek met klasse 2 of 4 kaart,ding heeft daar simpelweg geen overhead meer voor lol.
Als je een nieuwe mocht kopen,is mijn advies een sandisk,of een kingston.
Heb ook een adata klasse 6 maar die haalt 'maar' 11-14mb/s.......de sandisk 18-19mb/s ghehe
Nu voel ik een vraag komen:ja maar gebruikt de hd2 die snelheid van een klasse 6 wel?
Antwoord is ja,installeer maar eens Appbrain market,download daar gratis sd card speed tester....
[ Voor 17% gewijzigd door fragcompany op 27-09-2010 11:46 ]
Mijn MP3 lagt ook in Android, met een class 6 kaartje! (Transcend)fragcompany schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:42:
[...]Hoor ook veel mensen bv klagen op xda: uhhhh my music lags,ja vind je gek met klasse 2 of 4 kaart,ding heeft daar simpelweg geen overhead meer voor lol.
Zie sig voor ROM.
Kan je aub dan eens Appbrain installeren als je wil?CRXed schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:54:
[...]
Mijn MP3 lagt ook in Android, met een class 6 kaartje! (Transcend)
Zie sig voor ROM.
Daar kan je namelijk sd card speedtester downloaden (icoontje is groen,en staat Sst op,dat is de goede)
Ben namelijk onderzoek aan het doen naar de kaartjes (klasse zegt ook niet alles,verschild nogal per merk,mijn sandisk bv ruim 6-9mb/s sneller als mijn adata klasse 6)
En dan even je score (mb/s) posten aub,alvast bedankt.
Woon je toevallig in de buurt van Oss lol?
Zie het bijna als een uitdaging om het bij jou even persoonlijk te checken

[ Voor 10% gewijzigd door fragcompany op 27-09-2010 13:07 ]
Helaas, woon niet in de buurt van Oss 
Je kan Speed tester ook in de gewone Market vinden hoor!
Zal eens testen
edit: ik kom op 10-12 uit, 8 Gb kaartje dat tot z'n nok toe vol zit.
Je kan Speed tester ook in de gewone Market vinden hoor!
Zal eens testen
edit: ik kom op 10-12 uit, 8 Gb kaartje dat tot z'n nok toe vol zit.
[ Voor 23% gewijzigd door CRXed op 27-09-2010 13:33 ]
Ik heb de afgelopen dagen aardig wat builds geprobeerd, maar het draait allemaal nog niet helemaal lekker. Kan iemand me een build aanraden? Ik wil niet al te veel meer proberen gezien ik iedere keer alle apps opnieuw moet installeren enzovoorts.. (Of is daar mss ook een oplossing voor?)
Uiterraad de HD2. Iemand nog een adres waar je voordelig SD kaartjes kan kopen.maximus1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:02:
[...]
Nope, 2 kan ook.
Heb je wel een HD2? of een HD?
Is Class 6 de max voor de had of kan 10 ook?
[ Voor 8% gewijzigd door berry eggens op 27-09-2010 14:00 ]
als je een nieuwe build op je sd-kaartje zet (mapje Android), dan moet je het bestandje data.img uit je 'oude' build niet verwijderen. als je die ook in het nieuwe mapje zet dan is alles zoals het was, alleen met de voordelen van de nieuwe buildMuurtegel schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:39:
Ik heb de afgelopen dagen aardig wat builds geprobeerd, maar het draait allemaal nog niet helemaal lekker. Kan iemand me een build aanraden? Ik wil niet al te veel meer proberen gezien ik iedere keer alle apps opnieuw moet installeren enzovoorts.. (Of is daar mss ook een oplossing voor?)
heb hier een merkloos class 4 8gb kaartje.
sd kaart tester zegt write 4mb/s
read 9mb/s
en denkt dat ik een class 4 heb
sd kaart tester zegt write 4mb/s
read 9mb/s
en denkt dat ik een class 4 heb
Volgens mij is het dan nog geen NAND hoor? Nou ken ik niet de precieze definitie van NAND maar Cotulla heeft volgens mij gezegd dat Android nog steeds op de SD kaart staat maar dat je niet eerst WM hoeft te starten. Wat opzich natuurlijk een verbetering is maar nog geen NAND...jan-willem3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:55:
Ja alleen nog niet voor het openbaar publiek:)
GC.Collect();
Data.img kan je niet zomaar uitwisselen tussen verschillende builds!Muurtegel schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:39:
Probeer Appbrain, kan je apps mee syncen.
Of gebruik Titanium backup. Kan je bij je een nieuwe build alles weer terugzetten, incl. user data.
Build die ik je kan aanraden die gewoon dagen achter elkaar blijft werken, staat in m'n sig.
[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 27-09-2010 16:20 ]
Hm.... werkt toch niet helemaal lekker, nu herkent ie m'n ringtones weer nietMuurtegel schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:28:
[...]
Ik las net ergens dat je dan een bestandje in de map moet zetten genaamd: '.nomedia'
Ik heb ondertussen TuneWiki gedownload voor muziek. Lijkt best aardig te werken.
Toch wel, je moet die .nomedia bestanden NIET plaatsen in de map ringtones en notifications, in de andere mappen wel, anders kun je geen ringtones/meldingstonen selecteren.
[ Voor 17% gewijzigd door XNightmare op 27-09-2010 16:53 ]
Verwijderd
Mijn HD2 valt heletijd uit door mijn SIM-Kaart. Als die er niet inzit..valt hij niet meer uit..
Wat moet ik nu doen? Even langs phonehouse ofzo?
Wat moet ik nu doen? Even langs phonehouse ofzo?
Wat ik ook laatst las in de IRC logs en niet weet of het al voorbijgekomen is...
Cotulla is het waarschijnlijk gelukt om de batterijduur zo nauwkeurig te meten dan je rechtsboven kunt zien hoe lang de batterij nog mee gaat (tijdsaanduiding) net zoals op de laptop.
Is wel vet
, Als je film gaat kijken op de HD2 weet je nog precies hoelang hij het vol houd met de film aan ^^
Cotulla is het waarschijnlijk gelukt om de batterijduur zo nauwkeurig te meten dan je rechtsboven kunt zien hoe lang de batterij nog mee gaat (tijdsaanduiding) net zoals op de laptop.
Is wel vet
Verwijderd
Zeker wel nice!maximus1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:09:
Wat ik ook laatst las in de IRC logs en niet weet of het al voorbijgekomen is...
Is wel vet, Als je film gaat kijken op de HD2 weet je nog precies hoelang hij het vol houd met de film aan ^^
En als je je SIM kaart wil laten vervangen, moet dat dan bij je provider?
Bij mij dus Vodafone?
Ja hun kunnen een nieuwe simkaart voor je.... maken/aanvragen.
Bedankt voor de tips! Ik heb Titanium backup geinstalleerd en het werkt. (Helaas niet al te overzichtelijk, maargoed)CRXed schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:20:
[...]
Data.img kan je niet zomaar uitwisselen tussen verschillende builds!
Probeer Appbrain, kan je apps mee syncen.
Of gebruik Titanium backup. Kan je bij je een nieuwe build alles weer terugzetten, incl. user data.
Build die ik je kan aanraden die gewoon dagen achter elkaar blijft werken, staat in m'n sig.
De rom in je build staat er nu op, werkt erg lekker. Kon em niet vinden op XDA, maar dat zal geen probleem zijn. Ik heb ook Setcpu geinstalleerd en ingesteld, eens kijken hoe lang mijn telefoon morgen meegaat.
Thanks!
Ik heb vanavond ook even gebruik gemaakt van Titanium, maar kreeg het niet voor elkaar om smsjes over te zetten.. als ik op restore klik dan geeft hij aan 'only data restore' ->'ok' en helaas wordt het niet terug gezet.Muurtegel schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:21:
[...]
Bedankt voor de tips! Ik heb Titanium backup geinstalleerd en het werkt. (Helaas niet al te overzichtelijk, maargoed)
De rom in je build staat er nu op, werkt erg lekker. Kon em niet vinden op XDA, maar dat zal geen probleem zijn. Ik heb ook Setcpu geinstalleerd en ingesteld, eens kijken hoe lang mijn telefoon morgen meegaat.
Thanks!
Kun je met setcpu je batterij duur verlengen??
Bij mij stottert muziek ook, maar dat komt doordat ik Mattc 1.8 draai. Meer users hebben er last van. Voorheen werkte het altijd goed met dezelfde SD kaart (standaard bijgeleverde 16gb kaart van sandisk). Het ligt dus aan de build zelf.
Voor SMSjes kan je SMS Backup and Restore gebruiken.sk0o schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:33:
[...]
Ik heb vanavond ook even gebruik gemaakt van Titanium, maar kreeg het niet voor elkaar om smsjes over te zetten.. als ik op restore klik dan geeft hij aan 'only data restore' ->'ok' en helaas wordt het niet terug gezet.
Kun je met setcpu je batterij duur verlengen??
Met SetCPU kan je profielen instellen, bijvoorbeeld als het scherm uitstaat dat ie nog maar op de helft of op de minimale snelheid draait, waardoor inderdaad je accuduur verlengd wordt.
Verwijderd
Vergeet even niet talking cat erop te zetten full versie op internet te vinden dit is een app dat iedereen laat lachen.
YouTube: Talking Tom
YouTube: Talking Tom
Je kunt inderdaad profielen maken en je cpu verbruik, in bepaalde standen, beperken.
Zie dit topic voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734886
Ik gebruik de settings die de persoon op pagina 3 gepost heeft.
Cotulla heeft een interessant screenshot op z'n site:

Als ik het goed begrijp, gaat dit over de NAND?
Wanneer komtie nou eens uit!!??
|Edit:
Als de Rom echt zo ultra is, dan heb ik er wel een kleine vergoeding voor over hoor..
Hoeveel wordt er trouwens gemiddeld gedoneerd? Want er wordt aardig wat werk verricht om dit mogelijk te maken, en ik wil ze er wel een beetje bij helpen hoor..
[ Voor 189% gewijzigd door Audione0 op 28-09-2010 10:27 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Iemand enig idee hoe je ook al weer de cache van HTC Peep leeg gooit in WM? Dit KAN voor veel vertragingsproblemen zorgen. Ik sta er niet van te kijken als dit ook invloed heeft op Android. Of is er ondertussen een CAB dat dat automatisch voor je doet..
Ik dacht ergens bij: Temp --> TwitEng --> Cache.. maar je moest 2 bestanden weg gooien!
Ik dacht ergens bij: Temp --> TwitEng --> Cache.. maar je moest 2 bestanden weg gooien!
Waar op de site heb je dit gevonden?Pinobigbird schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:53:
Cotulla heeft een interessant screenshot op z'n site:
[afbeelding]
Hoe zet je trouwens Sence uit bij een android build? Ik vind sence helemaal niets.. Ik heb verschillende Roms gebuikt met Sence en zonder, en vindt het zonder toch een beetje vlotter werken.
Echter zijn de Sence Roms wel wat gevulder met apps, die er dus standaard inzitten, vandaar ik een Sence build wil hebben, waarbij ik de sence wel helemaal uit kan schakelen
Echter zijn de Sence Roms wel wat gevulder met apps, die er dus standaard inzitten, vandaar ik een Sence build wil hebben, waarbij ik de sence wel helemaal uit kan schakelen
Ik weet het niet precies, maar ik heb gewoon LauncherPro gedownload en die ingesteld ipv sense. Krijg je nieuwe homescreens en kun je alles tot in de puntjes aanpassen naar je smaak.Audione0 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:03:
Hoe zet je trouwens Sence uit bij een android build? Ik vind sence helemaal niets.. Ik heb verschillende Roms gebuikt met Sence en zonder, en vindt het zonder toch een beetje vlotter werken.
Sense is meer dan alleen de launcher (homescreen). Sense betekent ook de widgets en een zooi apps, eigenlijk alles wat van HTC is. Denk aan de apps voor (beheer van) contacten, e-mail, sms, agenda, muziek, aandelen, fotoalbum, bookmarks, Facebook-integratie, Flickr-integratie, Footprints, het weer, het lock-screen etc. etc. Ook het instellingenmenu is aangepast door HTC.
Voor de meeste apps zijn er natuurlijk prima alternatieven die niet van HTC zijn, zoals de standaard Google e-mail-, agenda- en sms-applicatie in de non-Sense builds.
Voor de meeste apps zijn er natuurlijk prima alternatieven die niet van HTC zijn, zoals de standaard Google e-mail-, agenda- en sms-applicatie in de non-Sense builds.
Het werkt!!
Ziet er goed uit Android. Wel even wennen allemaal maar dat is een kwestie van tijd.
Ik gebruik deze rom en werkt lekker op één ding na. Ik heb geen internet. Wel via wifi maar niet via vodafone. Alhoewel er wel een 3g met 2 pijltjes boven in beeld staat. De pijltje zijn donker niet wit?
Als ik aplicaties via de pc op mijn andriod wil zetten om die vervolgens te installeren hoe moet dat?
Ziet er goed uit Android. Wel even wennen allemaal maar dat is een kwestie van tijd.
Ik gebruik deze rom en werkt lekker op één ding na. Ik heb geen internet. Wel via wifi maar niet via vodafone. Alhoewel er wel een 3g met 2 pijltjes boven in beeld staat. De pijltje zijn donker niet wit?
Als ik aplicaties via de pc op mijn andriod wil zetten om die vervolgens te installeren hoe moet dat?
Doe eens rebooten?? Ik denk dat het internet het dan wel doet
Als in opnieuw opstarten naar windows en dan wee naar android?Audione0 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:54:
Doe eens rebooten?? Ik denk dat het internet het dan wel doet
Zijn er mensen die dit spel spelen. Lijkt me geweldig. Ik snap alleen niet hoe ik een account moet maken. Vraagt om inlog gegevens maar niet de optie die te maken?!?!
Verwijderd
Ik gebruik deze rom (DroiD A66 SENSE v03) ook, maar sinds gister heb ik aantal malen meegemaakt dat lockscreen blijft hangen. Kan dan even niet unlocken, later lukt dit weer wel. Toch best wel vervelend als je dringend je tel nodig hebt. Heb jij daar ook last van, of weet je een oplossing?CRXed schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:54:
[...]
Mijn MP3 lagt ook in Android, met een class 6 kaartje! (Transcend)
Zie sig voor ROM.
Klinkt weer als een G-sensor probleempje? G-sensor uitschakelen en dan zou alles zonder freezes moeten werken. Een aantal pagina's terug heb ik beschreven hoe dat moet via je register.
EDIT: gevonden! lithje in "Android op de HTC HD2 - Deel 1"
[ Voor 19% gewijzigd door lithje op 28-09-2010 16:46 ]
meerwaarde van g-sensor vind ik nogal overtrokken; lijkt me een functie die je makkelijk kan missenlithje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:38:
Klinkt weer als een G-sensor probleempje [...]
d:)b
Verwijderd
Dan moet je even je apn settings van vodafone handmatig invoeren.berry eggens schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:47:
Het werkt!!
Ik draai nu sinds kort Android, maar loop tegen een paar dingen aan.
1. In Android reageert het touchscherm af en toe sloom en lijkt soms niet te reageren. Is dat het een fix op te lossen? Het lijkt voor te doen op meerdere builds die ik al heb geprobeerd, dus is niet build afhankelijk.
2. Een hybrid oplossing is leuk, maar is er een backup tool (zoals Microsoft My Phone) die in beide systemen is aan te spreken waarin ook SMS kan worden opgeslagen?
1. In Android reageert het touchscherm af en toe sloom en lijkt soms niet te reageren. Is dat het een fix op te lossen? Het lijkt voor te doen op meerdere builds die ik al heb geprobeerd, dus is niet build afhankelijk.
2. Een hybrid oplossing is leuk, maar is er een backup tool (zoals Microsoft My Phone) die in beide systemen is aan te spreken waarin ook SMS kan worden opgeslagen?
Verwijderd
En scheelt het veel?Muurtegel schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:48:
[...]
Je kunt inderdaad profielen maken en je cpu verbruik, in bepaalde standen, beperken.
Zie dit topic voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734886
Verwijderd
thx voor de info ff kijken of het werktlithje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:38:
Klinkt weer als een G-sensor probleempje? G-sensor uitschakelen en dan zou alles zonder freezes moeten werken. Een aantal pagina's terug heb ik beschreven hoe dat moet via je register.
Ik heb de settings maar geen idee waar dit in te voeren?Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:00:
[...]
Dan moet je even je apn settings van vodafone handmatig invoeren.
van Fmstrat of die van cw-data??Muurtegel schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:48:
[...]
1. is inderdaad een "groot" probleem waar ze nog veel mee bezig zijn dit eruit te halen. Voor zover ik weet kun je wel een ander Kernel gebruiken waardoor dit probleem verholpen is, maar dat vind ik te diep gaan. Ik wacht rustig af totdat er een build komt met het kernel ingebakken.Cardinal schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:05:
Ik draai nu sinds kort Android, maar loop tegen een paar dingen aan.
Things are cheaper for a reason
Dank voor je opmerking. Kernel 4.1 erop gezet en het draait als een zonnetje.
Verwijderd
Ik heb het gedownload alleen weet niet hoe ik het moet instaleren op android,Muurtegel schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:48:
[...]
Kan je me het plz uitleggen? Het lukt me niet..
Ik wacht nog even met setcpu ik kan nu makkelijk 1 dag doen met intensief gebruikt. ( 1.5b heb ik erop)
[ Voor 94% gewijzigd door sk0o op 29-09-2010 10:46 ]
Bij de DroiD A66 Sense ROM krijg je ook een mapje "gscript", met daarin 2 bestandjes om de G-sensor in en uit te schakelen. Start G-script op (zit als app in de ROM) en voeg die twee bestandjes toe.Nu kan je heel makkelijke de G-sensor in en uitschakelen in Android.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:29:
[...]
Ik gebruik deze rom (DroiD A66 SENSE v03) ook, maar sinds gister heb ik aantal malen meegemaakt dat lockscreen blijft hangen. Kan dan even niet unlocken, later lukt dit weer wel. Toch best wel vervelend als je dringend je tel nodig hebt. Heb jij daar ook last van, of weet je een oplossing?
Dit zal het freezen van het scherm grotendeels oplossen. Maar heb zelfs met G-sensor uit nog wel eens dat het lockscreen blijft hangen ja. Dan zit er niets anders op dan even te wachten.
Dit topic is gesloten.