Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-08 20:51
ik draai nu al een poosje MDJ FroYo HD v.4.6 maar vanaf vorige week heb ik een probleem met wifi.
Ondanks dat ik MSN Droid X gebruik met de ingebouwde wifi lock wil het wel eens voorkomen dat mijn wifi uit gaat in stanby mode. Heb ook nog het appje WI-FI LocK gedownload maar deze verhelpt het probleem helaas niet.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? (het heeft altijd goed gewerkt, en ik heb zelf niks veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:06:
@Okki5 Super dat je de system.ext2 hebt aangepast. De Darkstone RAM build werkt nu ook voor mijn vodafone phone. Ik ben echter erg te spreken over de MDJ Gingerbread v1.0 RC5 RAM, ik krijg die nu nog niet aan de praat. Kan iemand hiervoor ook een aangepaste system.ext2 posten? Heb zelf geen idee hoe je zo'n bestand maakt.
Die heb ik eerder gepost als het goed is, zie deze post:
Het is de volledige aangepaste build van MDJ Gingerbread 1.0 RC5, je hoeft 'm dus alleen maar uit te pakken op je SD kaart.
Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:49:
Hier is dan de beloofde link:
MDJs Gingerbread v1.0 RC5 (26-12-2010) RAM voor Vodafone

Als het goed is werkt deze voor alle Nederlandse providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:04
Geen enkele ram build werkte PPP. ben overtuigd dat deze fixes het wel degelijk gaan doen.
Echter is het PPP verhaal bij mij niet alleen inherrent aan RAM builds, Sommige sense builds hebben precies hetzelfde probleem.

nieuwste .50 radio
WINMO energy (dec)
ANDROID MDJ Froyo HD (deze werkt PPP wel maar GPS lock duurt 20 min:/

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
rikm schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:45:
Geen enkele ram build werkte PPP. ben overtuigd dat deze fixes het wel degelijk gaan doen.
Echter is het PPP verhaal bij mij niet alleen inherrent aan RAM builds, Sommige sense builds hebben precies hetzelfde probleem.

nieuwste .50 radio
WINMO energy (dec)
ANDROID MDJ Froyo HD (deze werkt PPP wel maar GPS lock duurt 20 min:/
Ben jij toevallig dezelfde persoon als hunterr op XDA? dan hoef ik maar 1x antwoord te geven :P
Sommige Sense build werken inderdaad ook niet fatsoenlijk met PPP, ik weet niet precies waarom, maar o.a die desire Z build van 28 december werkte bij mij ook niet helemaal fatsoenlijk...
Zal daar ook eens naar proberen te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:20:
[...]

Het is de volledige aangepaste build van MDJ Gingerbread 1.0 RC5, je hoeft 'm dus alleen maar uit te pakken op je SD kaart.

[...]
Aii, daar heb ik overheen gelezen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:04
Okki5 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:51:
[...]

Ben jij toevallig dezelfde persoon als hunterr op XDA? dan hoef ik maar 1x antwoord te geven :P
Sommige Sense build werken inderdaad ook niet fatsoenlijk met PPP, ik weet niet precies waarom, maar o.a die desire Z build van 28 december werkte bij mij ook niet helemaal fatsoenlijk...
Zal daar ook eens naar proberen te kijken
ja klopt, een en dezelfde:) zoek een leuke sense build, liefst een van de nieuwere van desire HD. of Desire Z.
Maar nog geen goeie combi gevonden waar GPS goed snel werkt en PPP.
maar beetje spelen en verschillende builds proberen is leuk tijdverdrijf op het werk.Sommige mensen zijn vrij, (de meeste?) andere zitten op XDA en tweaker.

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Okki5 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:20:
[...]

[...]
Ik heb hem ook geinstalleerd en werkt soepel idd. Loop alleen tegen 2 problemen aan wat ik zo snel kon ontdekken.

Mijn batterij consumptie is 3773 mA dus met 16 uur is hij leeg (in flight modus) en verder standby zonder aangeraakt te hebben. Moet ik hem gewoon een paar keer resetten? Want de consumptie hoort maar rond de 180 mA te liggen toch? Ik draai standaard windows rom 3.14 met de daarbij geinstalleerde radio 2.15 dacht ik.

En thuis heb ik een verborgen draadloos netwerk die ik dus niet gekoppeld kan krijgen. Andere netwerken kan ik wel gewoon koppelen. Ik kan de SSID invoeren en wachtwoord, maar hij zegt dan gewoon buiten bereik terwijl dat zeker niet het geval is.

Wat ik ook merk is dat Whatsapp niet gemaakt is om tegelijkertijd op twee toestellen geinstalleerd te staan. heb het zowel op mijn hd2 als nokia E71, waarbij hij dus na de install op de hd2 een certificatie error gaf op de E71. (heb namelijk een dual sim)

[ Voor 11% gewijzigd door Guru1000 op 28-12-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Guru1000 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:20:
[...]

Ik heb hem ook geinstalleerd en werkt soepel idd. Loop alleen tegen 2 problemen aan wat ik zo snel kon ontdekken.

Mijn batterij consumptie is 3773 mA dus met 16 uur is hij leeg (in flight modus) en verder standby zonder aangeraakt te hebben. Moet ik hem gewoon een paar keer resetten? Want de consumptie hoort maar rond de 180 mA te liggen toch? Ik draai standaard windows rom 3.14 met de daarbij geinstalleerde radio 2.15 dacht ik.

En thuis heb ik een verborgen draadloos netwerk die ik dus niet gekoppeld kan krijgen. Andere netwerken kan ik wel gewoon koppelen. Ik kan de SSID invoeren en wachtwoord, maar hij zegt dan gewoon buiten bereik terwijl dat zeker niet het geval is.

Wat ik ook merk is dat Whatsapp niet gemaakt is om tegelijkertijd op twee toestellen geinstalleerd te staan. heb het zowel op mijn hd2 als nokia E71, waarbij hij dus na de install op de hd2 een certificatie error gaf op de E71. (heb namelijk een dual sim)
Lol 3773mA? dat is onmogelijk, het circuit op je pcb kan dat helemaal niet aan, wat gebruik je om te meten?
Bij mij is de consumptie in standby 5mA en bij gebruik 200 mA, dit zijn acceptabele waarden. gemeten met currentwidget.

Die Gingerbread rom is nog erg nieuw, dus verrassend is het niet dat er nog bugs in zitten. Als je er last van hebt is het misschien beter om naar de Superrram van Darkstone te gaan.

Bugs voor de Gingerbread build van MDJ:
1)geen gps
2)geen camcorder
3)Wifi doet dus raar...

Ik ben er nog niet ervaren genoeg mee om dat te fixen, maar wellicht dat de volgende RC veel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag overstappen op Android maar kan iemand mijn vertellen waar ik een goede nederlandstalige Rom van daan kan halen en welke voor een beginner goed te zonder risico te instaleren is.
ik draai nu op de nieuwste rom van Htc. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:14:
Ik wil graag overstappen op Android maar kan iemand mijn vertellen waar ik een goede nederlandstalige Rom van daan kan halen en welke voor een beginner goed te zonder risico te instaleren is.
ik draai nu op de nieuwste rom van Htc. _/-\o_
Je kan het beste even de Topic Start lezen, daar staat alles prima in. Je hoeft geen HSPL te installeren omdat je met de laatste rom van HTC over alle kwalificaties beschikt om Android te draaien.

Over de gevaren en garantie:
Zolang er geen HSPL op je telefoon hoef je je helemaal geen zorgen te maken mocht hij ooit terug moeten naar de garantie.
Android draaien op je HD2 is op dit moment zonder gevaren, je kan niks blijvend slopen (blijf uit het *#*#4636#*#* menu, daar kan je het jezelf heel moeilijk maken. gelukkig weet je niet wat dit is :) )

Stappen
1) Zoek een leuke build uit op het xda Android Development forum ze zijn bijna allemaal Nederlands. (Android is niet gebonden aan 1 taal zoals Windows Mobile)
2)Kopieer dit naar je SD kaart en zoek een leuke quickbooter, staat ook ergens in de startpost.
3)Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie
Ik blijf uit het #rewbvbs%43 of zo iets. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:59:
[...]

Hm dit faalt helaas, er is geen ruimte om die manier te gebruiken, de nieuwe files zijn groter dan de oude dus weigert hij. Ik moest helaas een nieuwe system.ext2 bouwen.

--edit-En met een nieuwe system.ext2 werk ook de superram build van Darkstone met vodafone :) De link volgt zodra de system.ext2 geupload is.
Je hoeft alleen de system.ext2 te vervangen.-edit-

-edit2-
Dit is de link voor de aangepaste system.ext2
-edit2-
Hé Okki5, heeft iemand jou wel eens verteld dat je een ongelofelijke held bent? _/-\o_ Zo niet dan bij deze: Held!
Dit werkt dus prima, ik zit nu lekker deze build te testen en gewoon met werkende Vodafone dataverbinding, waar ik dat eerder met geen enkele mogelijkheid zelf voor elkaar kreeg.
You so very much made my day!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
ZipoBibrok5-108 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:57:
[...]

Hé Okki5, heeft iemand jou wel eens verteld dat je een ongelofelijke held bent? _/-\o_ Zo niet dan bij deze: Held!
Dit werkt dus prima, ik zit nu lekker deze build te testen en gewoon met werkende Vodafone dataverbinding, waar ik dat eerder met geen enkele mogelijkheid zelf voor elkaar kreeg.
You so very much made my day!
Lol dankjewel, zo'n compliment doet een mens goed :P

Om het even wat georganiseerder te houden staan in deze link(/map) voor beide RAM builds de system.ext2 bestanden.

Wat valt de snelheid van andere builds ineens tegen zeg na de sneleid van de RAM builds te hebben beleefd :'( (zit nu aan de Desire Z build 0.3 van vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Okki5 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:56:
[...]

Lol 3773mA? dat is onmogelijk, het circuit op je pcb kan dat helemaal niet aan, wat gebruik je om te meten?
Bij mij is de consumptie in standby 5mA en bij gebruik 200 mA, dit zijn acceptabele waarden. gemeten met currentwidget.

Die Gingerbread rom is nog erg nieuw, dus verrassend is het niet dat er nog bugs in zitten. Als je er last van hebt is het misschien beter om naar de Superrram van Darkstone te gaan.

1)geen gps
2)geen camcorder
3)Wifi doet dus raar...

Ik ben er nog niet ervaren genoeg mee om dat te fixen, maar wellicht dat de volgende RC veel oplost.
Gebruikte dat standaard statistieken progje wat in de MDJ gingerbread built zit. Best uitgebreid je kon ook je cpu snelheid zien en beschikbaar en tijdelijk geheugen, netwerk gebruik iig bergen statistieken. En die gaf dat gebruik aan. Maar 50% batterij in 8 uur zonder ook maar iets gedaan te hebben en zelfs zonder in gsm/data verbinding is niet normaal lijkt mij. Ga morgen nog wel ff paar keer klooien en anders gooi ik de darkstone erop. Maar de snelheid van de gingerbread was super relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Als je gewoon een snelle build wilt moet je JDMS nemen. Die heeft goede batterij en er zijn geen bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 23:29

RammY

Dát!

Nog even verder getest ;)
Mobiele data werkt dus nu prima!
Alleen loopt mn Market af en toe niet lekker... die crasht dus soms.
En dan helpt alleen een reboot...

@Okki5 ;) fix dat :9 O-)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Waarschijnlijk komt Nand deze week uit, alles werkt nu goed, en ze zijn bezig met fine tuning. Cotulla wil hem voor 1 januari aan ons geven :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Barfman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:23:
Waarschijnlijk komt Nand deze week uit, alles werkt nu goed, en ze zijn bezig met fine tuning. Cotulla wil hem voor 1 januari aan ons geven :9
Eigenlijk weet ik niet wat we daar nog aan hebben, de Ram builds en zelfs de sd builds zijn sneller. Verder vind ik het persoonlijk altijd wel fijn om nog terug te kunnen naar wimo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Dat zou ik wel super vinden. :) Helemaal geen winmo meer alleen maar nog android direct van startup en hopelijk met batterylife van minimaal 2 dagen onder normaal gebruik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Okki5 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:56:
[...]

1)geen gps
2)geen camcorder
3)Wifi doet dus raar...

Nog even terug komend hierop: Je had gelijk, het bleek 3774 mV te zijn. Heb even currentwidget erop gezet en die geeft rond de 180 mA aan.

heb nu ook me wifi netwerk te pakken, door hem eerst weer even zichtbaar te maken en te verbinden en daarna weer te verbergen. Edit: toch weer te vroeg gejuicht, want zodra ik wifi uit zet en weer aan kan hij hem wederom niet vinden. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Guru1000 op 29-12-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Nu ben ik wel heel benieuwd wat de voordelen van nand t.o.v. ram is. Heb echt heel lang uitgekeken naar de nand versie maar ben nu ook zeer te spreken over de supersnelle ram versie.

Het enige voordeel dat ik me nu kan bedenken is de directe boot zonder tussenkomst van winmo. Overigens vind ik bij geen enkele build of radio rom dat mijn batterij het lang uithoudt. Hoop dat het bij een nand versie beter is dan een simkaart versie of rom versie. Na mijn werkdag moet hij altijd aan de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
RammY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:14:
Nog even verder getest ;)
Mobiele data werkt dus nu prima!
Alleen loopt mn Market af en toe niet lekker... die crasht dus soms.
En dan helpt alleen een reboot...

@Okki5 ;) fix dat :9 O-)
Lol dit ben ik nog niet tegen gekomen... Bij mij ging het gewoon allemaal goed, nooit een crash gehad.
Wel had ik in het begin bij de market een force close voor media.dinges, even opnieuw kopieren loste gelukkig dat probleem op. Misschien dat dat bij jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:42:
[...]

Eigenlijk weet ik niet wat we daar nog aan hebben, de Ram builds en zelfs de sd builds zijn sneller. Verder vind ik het persoonlijk altijd wel fijn om nog terug te kunnen naar wimo.
Als je niet meer kan opstarten ben je waarschijnlijk je garantie kwijt?.
In reviews en ervaringen wordt ook op het hoge verbruik van de desire HD gesproken. Naar mijn mening verbruikt android gewoon meer dan WM6.5.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Okki5 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:25:
[...]

Lol dit ben ik nog niet tegen gekomen... Bij mij ging het gewoon allemaal goed, nooit een crash gehad.
Wel had ik in het begin bij de market een force close voor media.dinges, even opnieuw kopieren loste gelukkig dat probleem op. Misschien dat dat bij jou ook werkt.
Even niet echt een idee wat voorn proces er precies crasht..
Zal het wel even in de gaten houden.
Voor de rest werk het prima!!

offtopic:
OMG! Keen op je Android _/-\o_ (Commander Genius)
Ge-ni-aal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
jan-willem3 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:35:
Als je gewoon een snelle build wilt moet je JDMS nemen. Die heeft goede batterij en er zijn geen bugs.
Die build ziet er goed uit, maar werken alle data connections ook goed met vodafone? aangezien ik vodafone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:28:
[...]

Als je niet meer kan opstarten ben je waarschijnlijk je garantie kwijt?.
In reviews en ervaringen wordt ook op het hoge verbruik van de desire HD gesproken. Naar mijn mening verbruikt android gewoon meer dan WM6.5.
Nouja opstarten zal je altijd wel kunnen, tenzij het een hardware probleem is. De bootloader voor NAND is zo ontworpen dat deze altijd zal laden, maar zodra de mensen bij de garantie die bootloader zien kun je het wel schudden :P Hetzelfde geld overigens voor HSPL, zorg altijd dat je geen HSPL erop hebt staan als het hij terug moet naar de garantie.
RammY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:45:
[...]

offtopic:
OMG! Keen op je Android _/-\o_ (Commander Genius)
Ge-ni-aal!
:D _/-\o_ :D

[ Voor 23% gewijzigd door Okki5 op 29-12-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Staat HSPL er ook nog op als je de 3.14 ROM er op hebt geflasht? Die flasht toch ook je nieuwe radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
RammY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:09:
Staat HSPL er ook nog op als je de 3.14 ROM er op hebt geflasht? Die flasht toch ook je nieuwe radio?
Als het goed is wel, maar even controleren kan geen kwaad ;)

Is er al iemand aan het spelen met de desire Z build van vandaag?

[ Voor 11% gewijzigd door Okki5 op 29-12-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Er zitten wel degelijk voordelen aan de Nand versie. Ram versie kan altijd corrupt raken, en dan moet je dus opnieuw beginnen. Ook is er het probleem van ruimte, een desire HD zal niet op een ram versie kunnen. Via SD kaart is ook wel te doen, maar je internet snelheid heeft wel een beperking, die heb je via de ram versie weer niet, en via nand waarschijnlijk ook niet. Volgens Cotulla kan je magldr gewoon overschrijven met een stock windows via sd kaart, je hebt daarna gewoon weer SPL erop staan. En wie weet, komt er wel een nand dualboot versie ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Barfman op 29-12-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Barfman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:17:
Er zitten wel degelijk voordelen aan de Nand versie. Ram versie kan altijd corrupt raken, en dan moet je dus opnieuw beginnen. Ook is er het probleem van ruimte, een desire HD zal niet op een ram versie kunnen. Via SD kaart is ook wel te doen, maar je internet snelheid heeft wel een beperking, die heb je via de ram versie weer niet, en via nand waarschijnlijk ook niet. Volgens Cotulla kan je magldr gewoon overschrijven met een stock windows via sd kaart, je hebt daarna gewoon weer SPL erop staan. En wie weet, komt er wel een nand dualboot versie ;)
Het enige wat corrupt kan raken aan een ram build is de system.ext2, de Data.img kan niet beschadigt raken, deze wordt immers niet in het ram geladen. Het ruimte gebrek is wel een klein probleem, maar de enige 2 redenen waarom ik naar een Desire Z of HD build toe zou willen is een fijnere browser en betere DLNA (dan de AOSP build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een OTA update van de desire HD. Kunnen wij met een romversie Desire HD ook OTA updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:29:
Er is een OTA update van de desire HD. Kunnen wij met een romversie Desire HD ook OTA updaten?
Dat hangt er een beetje vanaf wat er in de OTA zit, sommige zouden wel kunnen, maar zodra de OTA ook betrekking heeft op je kernel kan je het wel schudden. Mede daarom hebben de meeste developers OTA uitgezet, dus waarschijnlijk is het niet dat je de OTA kan meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Okki5 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:12:
[...]

Als het goed is wel, maar even controleren kan geen kwaad ;)

Is er al iemand aan het spelen met de desire Z build van vandaag?
Ja! Vind deze een stukje beter qua snelheid dan de build van Mdeejay, en nog een voordeel is dat je homescreen en menu etc ook meekantelen. Alleen de camcorder werkt blijkbaar nog niet, als je op de opnemen knop klikt springt 'ie terug naar het menu. Ook zijn er nog wat kleinere bugs, maar die zullen wel verholpen worden binnenkort. :)

En was dit al gemeld (NAND)? :D
[9:04pm] <BazGee> also is it very close to release? or still weeks away ?
[9:05pm] <Cotulla> seems close... most things are working
[9:05pm] <Cotulla> we wants release it before new year
[9:06pm] <BazGee> so week or so
[9:06pm] <Cotulla> yeah 1 Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

J0ey schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:53:
[...]
En was dit al gemeld (NAND)? :D
[...]
Ja ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een groot probleem met de Android versie (MDJ FroYo Revolution 1.5) die ik op mijn sd-kaart heb staan. Gisteren startte mijn hd2 spontaan opnieuw op. :S Sinds die tijd werken mijn widgets niet meer, krijg ik de ene na de andere melding dat programma's en processen gestopt zijn en willen veel programma's niet eens meer starten. Echt balen dus! :( Meerdere keren opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.
Iemand een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen is zonder dat ik al mijn programma's, smsjes, enz. kwijt ben? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:56:
Sinds gisteren een groot probleem met de Android versie (MDJ FroYo Revolution 1.5) die ik op mijn sd-kaart heb staan. Gisteren startte mijn hd2 spontaan opnieuw op. :S Sinds die tijd werken mijn widgets niet meer, krijg ik de ene na de andere melding dat programma's en processen gestopt zijn en willen veel programma's niet eens meer starten. Echt balen dus! :( Meerdere keren opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.
Iemand een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen is zonder dat ik al mijn programma's, smsjes, enz. kwijt ben? _/-\o_
Het beste wat je kunt proberen is de system.ext2 die bij je gedownloade build zat opnieuw naar je SD kaart kopieren(overschrijven dus), daarin staan geen persoonlijke gegevens. Mocht dat niet werken dan weet je dat de fout in de data.img zit en kan je beter helemaal opnieuw beginnen.
Je zou eventueel nog titanium backup kunnen downloaden, daarmee kan je de meeste gegevens backuppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Okki5 op 29-12-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Is het iemand al opgevallen dat bij de SuperRAM .. als je de HD2 oplaad dat hij bij 90% al een groene led geeft? Onder de 90% een oranje...?

Is dit normaal bij Android?
Ik ben gewend een groene te krijgen bij 100% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

RammY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:43:
Is het iemand al opgevallen dat bij de SuperRAM .. als je de HD2 oplaad dat hij bij 90% al een groene led geeft? Onder de 90% een oranje...?

Is dit normaal bij Android?
Ik ben gewend een groene te krijgen bij 100% ;)
Ik heb dat bij 93%.
Ik heb toen in WinMo opgestart, daar was de batterij ook 93%. Heb ik daar verder lopen laden en toen schoot hij naar een paar minuten ineens van 93% naar 100%. In Android was hij daarna ook 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:05:
[...]

Het beste wat je kunt proberen is de system.ext2 die bij je gedownloade build zat opnieuw naar je SD kaart kopieren(overschrijven dus), daarin staan geen persoonlijke gegevens. Mocht dat niet werken dan weet je dat de fout in de data.img zit en kan je beter helemaal opnieuw beginnen.
Je zou eventueel nog titanium backup kunnen downloaden, daarmee kan je de meeste gegevens backuppen.
Ik ga het vanavond proberen. Hoop dat het lukt. In ieder geval bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Heb nu darkstone android erop gezet, maar market is behoorlijk traag met het starten van de download en dat via wifi.

edit: na reboot gewoon snel werkend.

[ Voor 14% gewijzigd door Guru1000 op 29-12-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:05:
[...]

Helaas, het heeft niet gewerkt. Ben bang dat ik een flink klusje te doen heb nu... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:18
Nog iemand hier die een Magicsim 26th 3G cut dual sim adapter gebruikt in zijn HTC HD2? Hij werkt perfect onder Windows Mobile 6.5 maar in Android wil het niet werken (althans niet bij de RAM-Rom's en de JDMS-rom).

Na wat prutsen kom ik tot deze constateringen:
- Als ik de gsm start in WinMo en dan de pincode invoer als hij daarom vraagt, dan wil de dual sim app in Android niet starten
- Als ik de gsm start in WinMo en dan op annuleren druk als hij om de pincode vraagt (dus geen verbinding), dan wil de dual sim app wel starten in Android, maar kan ik alsnog niet van sim wisselen.
- Als ik sim1 instel in WinMo dan geeft hij in Android ook sim1, als ik in WinMo sim2 instel, dan krijg ik in Android ook sim2 te zien.
- Het probleem komt alleen voor bij de RAM-builds (en de JDMS build), alle android-van-sd roms werken perfect met de dual sim adapter.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doopy-X- schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:17:
[...]

Ik kom er achter dat ik geen LED knipper krijg bij ontvangen van SMS/Mail en mail synchronisatie loopt niet echt lekker.

Ik ga es ff rebooten om te zien of het dan beter gaat...
Als je een reboot (= hard reset toch?) doet, ben je dan alles kwijt en is het opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde 'probleem' bij mijn MDJ V4.6 versie... Ook batterijverbruik is hier hoog. Kan er nauwelijks een dag mee.

Voor de rest weinig problemen met MDJ V.4.6 versie. Althans, nog niet tegen aan gelopen. Zijn er problemen bekend bij deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat de batterij in Android niet verder opgeladen wordt dan 88 a 91 %.
Laatst heb ik, geen idee waardoor, toch de batterij op kunnen laden 100%. De batterij gaat dan ook opmerkelijk langer mee.

Is er een mogelijkheid om Android tot 100% op te laden, via windows hierboven is een eventuele optie?!
Zijn er nog meer mogelijkheden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Batterijverbruik wordt geregeld met de Kernel, en aangezien er veel verschillende kernels zijn, zijn er ook verschillen met opladen. Ik gebruik een oude kernel van MDJ (zie sig.) en kan altijd in Android tot 100% laden. Er zijn kernels die problemen geven, dus je zou eens kunnen proberen je kernel te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
CRXed schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:01:
Batterijverbruik wordt geregeld met de Kernel, en aangezien er veel verschillende kernels zijn, zijn er ook verschillen met opladen. Ik gebruik een oude kernel van MDJ (zie sig.) en kan altijd in Android tot 100% laden. Er zijn kernels die problemen geven, dus je zou eens kunnen proberen je kernel te wisselen.
Klinkt goed, hoe wissel ik van Kernel en is dat mogelijk zonder te wisselen van Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
HD2 Android NAND is klaar.
MAGLDR V1.09 has entered private testing phase by experienced users today
Van de chat:
Eerste testen waren goed, en nand lijkt toch wel iets sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Waar haal je dat precies vandaan als ik vragen mag? Ik kan het namelijk niet vinden in de logs op irc. En aangezien deze berichten zich al vaker de ronde gedaan hebben.

• Barfman
rdohmen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:56:
Waar haal je dat precies vandaan als ik vragen mag? Ik kan het namelijk niet vinden in de logs op irc. En aangezien deze berichten zich al vaker de ronde gedaan hebben.
#xda-devs
irc.freenode.net

• Okki5
De Desire Z build van 29-12 (0.3.1n van dandiest)) heb ik ondertussen ook werkend gekregen met Vodafone. Een aangepaste system.ext2 zal over een kwartier ofzo op mijn server verschijnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Okki5 op 30-12-2010 01:52 ]

• RammY

RammY

Dát!

Is dit dan ook weer ongedaan te maken dan zonder sporen achter te laten?
Ik hou van mijn garantie op mijn toestel namelijk ;)

• Guru1000
ben nou 2 dagen aan het kloten met android en de darkstone versie houd het 13 uur uit op 1 charge. En daarvan is 6 uur in flight mode en de overige 7 uur gewoon zonder bellen smsen of wat dan ook. :'(

Hopelijk gaat de nand versie zometeen 2 dagen mee met normaal gebruik, want 13 uur of minder is niet acceptabel voor mij helaas.

• RammY

RammY

Dát!

Hoeveel vebruik je ?
Zie CurrentWidget ...

Ik verbruik standby zoon 5 a 10 mA

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

RammY schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:24:
Is dit dan ook weer ongedaan te maken dan zonder sporen achter te laten?
Ik hou van mijn garantie op mijn toestel namelijk ;)
Volgens mij wel, als je telefoon opstart met "volume down" en je vanaf daar de telefoon met usb aansluit en met MTTY een format uitvoerd. Op SD kaart zet je een officiële rom zet die je LEOIMG.nbh noemt. Als je dan met volume down + up start en de leoimg.nbh installeert lijkt het me dat je de telefoon toch weer in normale staat is?

• RammY

RammY

Dát!

Ik wacht wel eerst de eerste problemen af ;)
Ben er nog wel huiverig voor...

Of eens kijken of er iemand een bricked HD2 heeft :) daar mee stoeien...

• Okki5
mickjuh schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:51:
[...]

Volgens mij wel, als je telefoon opstart met "volume down" en je vanaf daar de telefoon met usb aansluit en met MTTY een format uitvoerd. Op SD kaart zet je een officiële rom zet die je LEOIMG.nbh noemt. Als je dan met volume down + up start en de leoimg.nbh installeert lijkt het me dat je de telefoon toch weer in normale staat is?
Lijkt mij ook, met een task 29 en 28 moet alles weer teruggebracht kunnen worden...

Maar vergeet niet dat we op dit moment Android kunnen draaien zonder onze garantie weg te gooien. Op dit moment is het mogelijk als de HD2 crasht in Android met 1 of andere hardware crash, dan is het een kwestie van de SD kaart eruit halen en opsturen naar de garantie. Maakt niet uit of hij nog aangaat of niet.

Maar als er met MAGLDR erop een hardware crash optreedt en je krijgt 'm niet meer aan, dan gaat de garantie dat echt niet voor je vergoeden.

En laten we wel wezen, meestal stuur je een toestel naar de garantie voor een hardware fout toch?

• RammY

RammY

Dát!

offtopic:
En het liefst pas na een jaar als je een 2 jarig abbo hebt ;)
Krijg je ook nog een nieuwe ook nog :P

Aan gezien ik al "vlekken" op mijn scherm heb sinds het begin (maar ze me niet storen), en het scherm links boven dood is (door een valletje waarje verder niks van kan zien)... bied ik het toestel straks graag even ter reparatie aan...
Dan wil ik wel de zekerheid hebben van mijn verzekering.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Okki5 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:11:
[...] Maar als er met MAGLDR erop een hardware crash optreedt en je krijgt 'm niet meer aan, dan gaat de garantie dat echt niet voor je vergoeden.
Als de hardware het echt zou begeven dan heb je wel een probleem. Maar volgens mij zul je sneller problemen hebben met de software dan met de hardware.

• Okki5
mickjuh schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:32:
[...]

Als de hardware het echt zou begeven dan heb je wel een probleem. Maar volgens mij zul je sneller problemen hebben met de software dan met de hardware.
Alle problemen met software zijn op te lossen op de een of andere manier :P De hardware problemen niet ;)
We hebben allemaal prima bootloaders die beschermen tegen bricken en de rest is te fixen door opnieuw te flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door Okki5 op 30-12-2010 12:04 ]

Verwijderd

mickjuh schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:32:
[...]

Het moet maar blijken of met NAND het batterij verbruik drastisch afneemt en nog sneller is.
Vooralsnog denk ik dat het voor de ontwikkelaars meer de uitdaging is maar of je daarmee je garantie op het spel wilt zetten is ieders keuze.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Okki5 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:03:
[...]

Alle problemen met software zijn op te lossen op de een of andere manier :P De hardware problemen niet ;)
We hebben allemaal prima bootloaders die beschermen tegen bricken en de rest is te fixen door opnieuw te flashen.
Precies, software problemen zijn niet erg. Daarmee kun je altijd nog terug naar de standaard officiële roms. Maar de NAND versie wordt nu ook al een maand of twee getest door developers en heb niet vernomen dat zij hardware problemen hebben gekregen waardoor het toestel onbruikbaar is geworden. Ik acht de kans daarom wel erg klein dat je je toestel hiermee hardwarematig kapot maakt. Toch wacht ik zoals bij elke rom wel eerst even wat reacties af :)

• RammY

RammY

Dát!

Het gaat er niet om of je het toestel brickt bij het flashen van NAND maar dat als je toestel gewoon defect raakt.
Bij scherm naar de mallemoeren, knoppen die er af vallen, of whatever dat je verzekering dekt...

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
RammY schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:10:
Ik wacht wel eerst de eerste problemen af ;)
Ben er nog wel huiverig voor...

Of eens kijken of er iemand een bricked HD2 heeft :) daar mee stoeien...
Eensch! Hoewel ik normaal een "early adopter" ben met spielerij voor m'n telefoon, wacht ik nu ook wel even. Ik wacht er immers al een half jaar op, dus die paar weken erbij kan ook nog wel :+

• Guru1000
RammY schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:44:
Hoeveel vebruik je ?
Zie CurrentWidget ...

Ik verbruik standby zoon 5 a 10 mA
Zal hem eens een tijdje laten loggen om te kijken maar als hij gewoon aan staat zit het rond de 180 mA. Merk ook dat er enkele programma's continu weer aan gaan, zodra je ze afgesloten hebt.

Edit: de programmas die blijven lopen of opnieuw opstarten zijn:

* Google zoeken
* astro
* market
* voice dialer
* en Superuser

Nu 5 min. gelogd en geeft 69 mA tijdens standby. Blijkbaar zit daar mijn probleem dus, maar wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen. Ik gebruik trouwens de originele 2 Gb sd kaart die je erbij geleverd kreeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Guru1000 op 30-12-2010 16:55 ]

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Okki5 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:50:
De Desire Z build van 29-12 (0.3.1n van dandiest)) heb ik ondertussen ook werkend gekregen met Vodafone. Een aangepaste system.ext2 zal over een kwartier ofzo op mijn server verschijnen.
Helaas krijg ik geen werkende Vodafone dataverbinding op de nieuwe build van Darkstone. Ik heb de originle system.ext2 vervangen door jouw gemodificeerde versie maar ondanks vele malen rebooten doet ie t niet. Dus maar weer terug naar MDJ46

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Guru1000 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:35:
[...]
Zal hem eens een tijdje laten loggen om te kijken maar als hij gewoon aan staat zit het rond de 180 mA. Merk ook dat er enkele programma's continu weer aan gaan, zodra je ze afgesloten hebt.

Nu 5 min. gelogd en geeft 69 mA tijdens standby. Blijkbaar zit daar mijn probleem dus, maar wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen. Ik gebruik trouwens de originele 2 Gb sd kaart die je erbij geleverd kreeg.
Ik heb hetzelfde met de RAM 1.5 versie van Darkstone. 211 mA als het scherm aan staat en 55 mA in standby. Nu zie ik ook dat er veel applicaties open staan, maar ik heb bijvoorbeeld de automatische update van twitter uitstaan. Helpt het nog om heel veel processen te killen?

• Guru1000
mickjuh schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:54:
[...]

Ik heb hetzelfde met de RAM 1.5 versie van Darkstone. 211 mA als het scherm aan staat en 55 mA in standby. Nu zie ik ook dat er veel applicaties open staan, maar ik heb bijvoorbeeld de automatische update van twitter uitstaan. Helpt het nog om heel veel processen te killen?
toevallig ook deze programmas:

* Google zoeken
* astro
* market
* voice dialer
* en Superuser

redelijk vergelijkbaar jouw verbruik. Twitter gebruik ik niet, maar die data services vreten idd stroom. Maar op winmo kan ik precies 2 dagen rond komen op een charge en dat is nog net acceptabel.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Guru1000 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:57:
[...]

toevallig ook deze programmas:

* Google zoeken
* astro
* market
* voice dialer
* en Superuser

redelijk vergelijkbaar jouw verbruik. Twitter gebruik ik niet, maar die data services vreten idd stroom. Maar op winmo kan ik precies 2 dagen rond komen op een charge en dat is nog net acceptabel.
Ja inderdaad. Die stonden allemaal aan bij mij, ik heb alles afgesloten met advanced task manager behalve currentwidget maar het neemt niet af :'(

• Guru1000
Is dit nog iets waar android gebruikers echt voor moeten uitkijken?

http://blog.mylookout.com/2010/12/geinimi_trojan

Verwijderd

Guru1000 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:25:
Is dit nog iets waar android gebruikers echt voor moeten uitkijken?

http://blog.mylookout.com/2010/12/geinimi_trojan
Zie de reacties bij het FP-artikel Afbeeldingslocatie: http://www.downloadatoz.com/_imgbank/1002/Free-Large-Android-Icons.icon.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 17:31 ]

• RammY

RammY

Dát!

Hmzz... de superram houd mn beltoontjes niet vast...
Heb mp3 ingesteld met n progje... MP3 Ringtone Maker 1.5, tonen staan wel in de lijst maar na een reboot staan ze niet meer geselecteerd...

Na netjes uitzetten en aanzetten werkt het wel weer... :)
Reboot dus niet....

[ Voor 26% gewijzigd door RammY op 31-12-2010 08:06 ]

• Okki5
Roelf-99 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:36:
[...]

Helaas krijg ik geen werkende Vodafone dataverbinding op de nieuwe build van Darkstone. Ik heb de originle system.ext2 vervangen door jouw gemodificeerde versie maar ondanks vele malen rebooten doet ie t niet. Dus maar weer terug naar MDJ46
Ik hoorde nog van 1 iemand anders bij wie het niet direct werkte, bij hem hielp het om de APN instellingen opnieuw in te voeren van de Vodafone site. Dat kan je ook nog proberen!

• Novadecasa
Novadecasa schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:06:
[...]

Klinkt goed, hoe wissel ik van Kernel en is dat mogelijk zonder te wisselen van Android versie?
En zo ja, wat is de beste Kernel versie?

• LemonC200

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
Haha wilde ik ook posten maar je bent mij voor jan-willem! Nu maar wachten of het allemaal goed loopt! Heb je voor de nand versie btw een hd2 nodig met hspl of kan je vanaf de laatste officiële ROM flashen?

Verwijderd

Super werkt die .Moeten we setcpu installeren om zoweinig mogelijk batterij verbruik?

• LemonC200
Volgens mij heb je hspl nodig weet het niet zeker anyway ik heb het nu net draaien en alles werkt lekker.
De snelheid is echt gewoon die van een normale desire. Hoewel de sd versies behoorlijk snel waren was er altijd die rare lag als je sommige apps voor het eerst opende. Alles opent nu gewoon netjes data werkt goed. En als het goed is krijgen we ook een mooi batterij verbruik.

Edit op het forum kun je nu ook andere roms vinden :o
Zoals de desire hd rom en cyanogenmod rom dus voor ieder wat wils.

[ Voor 14% gewijzigd door LemonC200 op 30-12-2010 21:26 ]

Verwijderd

HSPL alleen als je problemen krijgt met booten magldr.

1. Welke versie rom winmo had je erop?
2. Wat is het verbruik in standby?

• LemonC200
1. Clean ex
2. Standby 2 ma had wel de gps een keer aan uit gehad weet niet of dat uitmaakt

Echt het is trouwens ook veel sneller.

[ Voor 18% gewijzigd door LemonC200 op 30-12-2010 21:51 ]

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
NAND werkt super! De market downloads gaan nu op prima snelheid, ik heb nog geen enkele lag gemerkt en het booten gaat een stuk sneller! O+

hopelijk komt er nog de mogelijkheid om gewoon gelijk door te starten in Android. Zonder eerst het DFT logo etc, komt toch wat minder over als je het aan iemand laat zien vind ik. (klein detail.. maarja. :))

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik denk dat ik NAND nog maar eens een paar dagen/weken laat wachten, totdat de meeste problemen aan het licht zijn gekomen (en opgelost zijn ;)).

Draai momenteel de Desire Z build van dandiest, moet zeggen dat dat goed draait. Alles lijkt wat sneller te reageren dan de laatste builds van MDJ :). Alleen blijf ik last houden van een unlock vertraging, heb wat op XDA lopen zoeken, maar kan niks vinden wat een oplossing zou kunnen zijn. Het lijkt alsof de vertraging langer is als het scherm net gelocked is.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Is een bekend probleem. Ik heb er ook last van in vrijwel elke rom.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
J0ey schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:28:
NAND werkt super! De market downloads gaan nu op prima snelheid, ik heb nog geen enkele lag gemerkt en het booten gaat een stuk sneller! O+

hopelijk komt er nog de mogelijkheid om gewoon gelijk door te starten in Android. Zonder eerst het DFT logo etc, komt toch wat minder over als je het aan iemand laat zien vind ik. (klein detail.. maarja. :))
Dat dft logo ligt gewoon aan welke rom je installeert. Het vertraagt het booten niet het is gewoon in plaats van dat zwarte met groene logo wat je eerst altijd zag.

Voor degene die nog snelle links zoeken.
http://htcfanboys.com/MAGLDR/

[ Voor 5% gewijzigd door LemonC200 op 31-12-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Vanacht om 4 uur meld Cotulla op twitter:
"MAGLDR V1.11 released. GO GO GO stuck fixed"

Ik ga na het weekend de NAND proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:55
Nand werkt helemaal super. Heb nog geen enkele bug kunnen ontdekken. Heb z4root gebruikt om root access te krijgen om mijn titanium backup terug te zetten. Bye-bye winmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Hmz.. vanuit de Frontpage merk ik dat je dus op de normale manier weer een normale WiMo ROM kan flashen...
Als dat zo is :) ... en de bootloader word ook weer goed geflasht :)
Dan moet er geen sprake zijn van sporen ..

Iemand die dit kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb een groot probleem: gisteren direct MAGLDR geinstalleerd, geen probleem.
in het menu optie 4 gekozen, maar mijn hd2 maakt geen usb verbinding met mijn win XP laptop.
Ik kom dus niet verder. 100x geprobeerd. hspl3 eroverheen gegooid.
ik heb dus nu een niet werkende hd2 met alleen MAGLDR.

nu probeer ik een stock winrom erop te flashen, maar hij komt niet verder dan het htc logo en 0%...

ik word gek, wie helpt aub????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

ik zou eerst eens een andere pc proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Ik heb radio 3.03, volgens mij is er nog steeds geen mogelijkheid om terug te gaan naar 2.08 toch?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
nand is echt zó stabiel. niet normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
jcpearl schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:54:
in het menu optie 4 gekozen, maar mijn hd2 maakt geen usb verbinding met mijn win XP laptop.

nu probeer ik een stock winrom erop te flashen, maar hij komt niet verder dan het htc logo en 0%...

Heb je wel als je op optie 4 staat op de opneemtoets gedrukt? Was mijn fout namelijk ook eerst. Om terug Windows te flashen moet je wanneer je je tel boot, direct de volume down toets ingedrukt houden, totdat je het gekleurde venster krijgt met onderaan USB in beeld. Daarna gewoon je windows ROM installeren via PC.

Maareh...ik ben al weer terug naar mn oude Gingerbread build...Na een aantal uurtjes kloten trouwens, want had ook de problemen als boven. Bij mij was de Nand super traag en had idd geen Root Acces voor oa Titanium Backup. Heb dat Z4root ding ook geprobeerd, maar deed het bij mij niet, waarschijnlijk toch zelf iets fout gedaan.

Helaas na Nand was mijn SD kaartje corrupt, want kreeg steeds bootloop bij mijn oude Gingerbread build, ook wanneer ik een clean install deed. Dus helaas SD kaartje moeten formateren en van begin af aan starten, was weer lekker wat tijd :P Ben nu weer blij met mn oude build.

Wacht nog ff een weekje denk voor ik opnieuw ga stuntelen, was nu een vrij slapeloos nachtje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:55
Stabiel en in standby 4Ma 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb optie 4 wel 100x geprobeerd met opneemtoest, dan komt we wait for usb....usb te staan, verder niets.

verder lukt me het wel om vanaf start, volumelaag ingedrukt te houden, en vervolgen te starten een winrom te flashen maar dan kom ik niet verder dan 0%!!!

ik kan nu dus niets met mijn hd2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
jcpearl schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:54:

Las dat het probleem ligt aan de usb driver van win XP. Andere pc zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
RammY schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:37:
Hmz.. vanuit de Frontpage merk ik dat je dus op de normale manier weer een normale WiMo ROM kan flashen...
Als dat zo is :) ... en de bootloader word ook weer goed geflasht :)
Dan moet er geen sprake zijn van sporen ..

Iemand die dit kan testen?
wat ik las op xda is dat hspl blijft via de normale wimo rom update, tenzij je het flashed via SD kaart?

Ik snap overigens nog de ballen van hspl, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Euhmm waar had ik gelezen dat als je de laaste WiMo ROM hebt, je geen HSPL meer nodig had?
Kan aan mij liggen hoor :)

Zowiezo kun je toch HSPL er weer af halen?
Dus dat spoor is niet zichbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

jcpearl schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:24:
ik heb optie 4 wel 100x geprobeerd met opneemtoest, dan komt we wait for usb....usb te staan, verder niets.

verder lukt me het wel om vanaf start, volumelaag ingedrukt te houden, en vervolgen te starten een winrom te flashen maar dan kom ik niet verder dan 0%!!!

ik kan nu dus niets met mijn hd2 :(
Volgens mij lag het inderdaad aan de usb driver in XP. Maar wat je nog kan doen (als je die mogelijkheid hebt):

- Download de officiele windows mobile rom
- Hernoem de *.nbh file naar LEOIMG.nbh
- Zet dit bestand op een SD kaart die je vervolgens in je HD2 plaatst
- Start de telefoon op met volume down ingedrukt
- Hij zal nu vragen om de LEOIMG.nbh te flashen door op power te drukken. Doe dit en de officiele windows mobile rom en radio rom worden nu op je telefoon gezet.
- Als dit klaar is krijg je de melding om de telefoon te herstarten, houdt nu de volume down en volume up ingedrukt en druk de hard reset knop in met een pen.
- Hij vraagt nu om een restore uit te voeren door op volume up te drukken, doe dit.

De NAND versie zou wel moeten werken maar onder XP waren er wel meerdere mensen met problemen las ik zo

[ Voor 12% gewijzigd door mickjuh op 31-12-2010 13:48 . Reden: Fouten verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
RammY schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:46:
Euhmm waar had ik gelezen dat als je de laaste WiMo ROM hebt, je geen HSPL meer nodig had?
Kan aan mij liggen hoor :)

Zowiezo kun je toch HSPL er weer af halen?
Dus dat spoor is niet zichbaar...
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Met de laatste wimo rom heb je geen hspl nodig wanneer je SD versie van android wilt draaien. Maar nand versie is dit wel noodzakelijk.

En installen van hspl met 3.14 rom is ook wat mee, maar weet niet precies hoe dit zit. Of dit nou in één keer kan of dat je eerst winmo moet downgraden naar 1.66. Iemand die dit kan uitleggen hier?

hspl is wel te verwijderen maar niet op de manier zoals jij zei iig. Hoe dan wel is volgens mij door te flashen via sd kaart denk? Maar dat weet ik niet zeker. Maar andere hier kunnen dat wel zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Guru1000 op 31-12-2010 11:11 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.