Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:48:
[...]

Volgens mij lag het inderdaad aan de usb driver in XP. Maar wat je nog kan doen (als je die mogelijkheid hebt):

- Download de officiele windows mobile rom
- Hernoem de *.nbh file naar LEOIMG.nbh
- Zet dit bestand op een SD kaart die je vervolgens in je HD2 plaatst
- Start de telefoon op met volume down en volume up ingedrukt
- Hij zal nu vragen om de LEOIMG.nbh te flashen. Doe dit en de officiele windows mobile rom en radio rom worden nu op je telefoon gezet.

De NAND versie zou wel moeten werken maar onder XP waren er wel meerdere mensen met problemen las ik zo
Volgens mij is dit gewoon HET antwoord op de meeste problemen.
Als je helemaal vast zit met een telefoon die niks meer laad, en via de pc werkt het om verschillende redenen niet (admin rechten, usb drivers, windows versies etc etc). Hiermee heb je dan niet alleen de officiele windows rom en radio terug, maar ook de orginele SPL, waarmee je je toestel weer gewoon voor garantie kan opgeven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Prulleman schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:10:
[...]

Als je helemaal vast zit met een telefoon die niks meer laad, en via de pc werkt het om verschillende redenen niet (admin rechten, usb drivers, windows versies etc etc). Hiermee heb je dan niet alleen de officiele windows rom en radio terug, maar ook de orginele SPL, waarmee je je toestel weer gewoon voor garantie kan opgeven
Precies, ik heb dit ook 1x gedaan omdat ik de HSPL die al op mijn telefoon stond niet kon updaten naar een nieuwe versie. Heb toen die stappen gevolgd die ik hierboven beschreven heb en mijn telefoon was weer zoals hij uit de winkel kwam (inclusief originele SPL) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Als mensen bij installatie niet voorbij het witte HTC splash komen, dan is de HSPL te oud. Ik had versie 1.66 en 2.08 werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Smarron

The bend

mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:16:
[...]

Precies, ik heb dit ook 1x gedaan omdat ik de HSPL die al op mijn telefoon stond niet kon updaten naar een nieuwe versie. Heb toen die stappen gevolgd die ik hierboven beschreven heb en mijn telefoon was weer zoals hij uit de winkel kwam (inclusief originele SPL) :)
Dat werkt dus ook met de SPL 3.03 ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

RammY

Dát!

Prulleman schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:10:
[...]

Das een bevestiging die we nodig hadden ;)

Lijkt me iets voor de TS :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:34:
[...]
Dat werkt dus ook met de SPL 3.03 ??
Ik wou destijds HSPL3 installeren maar kon niet updaten, kreeg een foutmelding. Heb toen de officiële rom erop gezet (waardoor mijn HSPL versie er af ging en ik de originele SPL erop kreeg). Heb toen HSPL3 er op proberen te zetten, dat ging goed zonder foutmeldingen maar toen ik keek zag ik dat ik 2.08 er op had staan. Dat was een nieuwere versie dan ik er voorheen op had staan dus ik vond het wel goed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:51:
[...]

Ik wou destijds HSPL3 installeren maar kon niet updaten, kreeg een foutmelding. Heb toen de officiële rom erop gezet (waardoor mijn HSPL versie er af ging en ik de originele SPL erop kreeg). Heb toen HSPL3 er op proberen te zetten, dat ging goed zonder foutmeldingen maar toen ik keek zag ik dat ik 2.08 er op had staan. Dat was een nieuwere versie dan ik er voorheen op had staan dus ik vond het wel goed zo :P
Ik heb nu de laatste 3.14 en ik weet dat ik niet op de normale manier kan downgraden naar 1.66. Of had jij wel 3.14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:55:
[...]
Ik heb nu de laatste 3.14 en ik weet dat ik niet op de normale manier kan downgraden naar 1.66. Of had jij wel 3.14?
Heb je het over SPL nu? Ik weet niet welke SPL versie ik had, ik heb toen de laatste officiële rom van HTC gedownload. Als je SPL er op hebt staan kun je volgens mij altijd updaten naar HSPL. De HSPL versie die ik toen vanaf een originele rom kon updaten vind je hier: http://bit.ly/9g3EkJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:13:
[...]

Heb je het over SPL nu? Ik weet niet welke SPL versie ik had, ik heb toen de laatste officiële rom van HTC gedownload. Als je SPL er op hebt staan kun je volgens mij altijd updaten naar HSPL. De HSPL versie die ik toen vanaf een originele rom kon updaten vind je hier: http://bit.ly/9g3EkJ
Dan heb jij denk ik de 1.66 rom gebruikt. Ik weet dat sinds de laatste 3.14 rom, de SPL niet compatible meer was, dus downgraden van 3.14 naar 1.66 kan sowieso niet meer. Of er moet in de afgelopen paar maand iets ontwikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Downgraden naar een officiële Htc rom kan prima, Ik heb vanmorgen van 3.14 NL gedowngrade naar 1.66. Op Xda is een topic te vinden met alle officiele roms ook de NL versie.

Link naar het topic

[ Voor 20% gewijzigd door rdohmen op 31-12-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Moet je niet flashen met MicroSD om de originele SPL terug te krijgen? Tenzij dat recent veranderd is maar ik weet zeker dat de SPL niet overschreven wordt door een normale USB-flash. Ik heb ook een paar keer de stock rom geflasht nadat ik geHSPL'ed had en kon daarna ook custom ROMS flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
dtech schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:29:
Moet je niet flashen met MicroSD om de originele SPL terug te krijgen? Tenzij dat recent veranderd is maar ik weet zeker dat de SPL niet overschreven wordt door een normale USB-flash. Ik heb ook een paar keer de stock rom geflasht nadat ik geHSPL'ed had en kon daarna ook custom ROMS flashen...
even lezen. laatste 2 pagina's is het al paar keer besproken. je moet dus via SD kaart flashen voor verwijdering van hspl en terug te komen naar spl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:48
Als je een filmpje wilt zien hoe je HSPL nu precies verwijderd: YouTube: How to uninstall HSPL (HardSPL) from the HTC HD2 (Leo) Dit had mij vorige week nog uit de brand geholpen, toen ik later zag dat er een nieuwe WinMo rom uit kwam, waardoor je HSPL niet meer hoefde te flashen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

rdohmen schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:20:
Downgraden naar een officiële Htc rom kan prima, Ik heb vanmorgen van 3.14 NL gedowngrade naar 1.66. Op Xda is een topic te vinden met alle officiele roms ook de NL versie.

Link naar het topic
Ik heb het geprobeerd door de image uit te pakken naar de SD, te booten met volume up en down (werkt sowieso niet), en daarna via YouTube: Flashing a custom HTC HD2 (Leo) rom using an SD Card (Using HSPL) nogmaals geprobeerd met alleen volume down. Dit lijkt te werken, maar hij blijft vervolgens hangen in het regenboogscherm.

Kun je mij exact uitleggen hoe jij het hebt gedaan? Jij had dus ook SPL 3.03 ? Want dat is het enige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 18-08 09:25
Ik ben gevraagd om een HTC HD2 te voorzien van Android. Wat kan ik beter doen met het oog op zo min mogelijk risico en meeste kans op algemeen succes?
  1. LEO Stock Desire NAND ROM 30dec installeren (over WM heen dus) xda-thread
  2. darkstone SuperRAM 30dec installeren 30dec (naast WM) xda-thread
Optie 2 lijkt mij het beste omdat
  • ik dan zo terug kan booten naar WM, mocht het tegenvallen of problemen hebben
  • deze sneller is dan optie 1 (RAM sneller dan NAND), dus betere gebruikerservaring
En hoe zit het met booten naar Android... als je het toestel uit zet en weer aan zet moet je dan (optie 2) altijd via Windows Mobile, haret.exe starten? Das wel weer een minpunt voor optie 2 dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Arnout op 31-12-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:20:
[...]
Ik heb het geprobeerd door de image uit te pakken naar de SD, te booten met volume up en down (werkt sowieso niet), en daarna via YouTube: Flashing a custom HTC HD2 (Leo) rom using an SD Card (Using HSPL) nogmaals geprobeerd met alleen volume down. Dit lijkt te werken, maar hij blijft vervolgens hangen in het regenboogscherm.

Kun je mij exact uitleggen hoe jij het hebt gedaan? Jij had dus ook SPL 3.03 ? Want dat is het enige probleem.
Dan heb je de volume down + up niet goed ingedrukt. Met de linkerhand houd ik volume down ingedrukt en daarna volume up. Je moet ze dus beide ingedrukt houden en dan start je de telefoon met de powerknop met je rechterhand. Als je die 2 knoppen ingedrukt houdt tijdens het opstarten dan krijg je de melding dat je met volume up een restore kan doen.

*edit*
Wacht even; als je de LEOIMG.nbh op je microsd kaart hebt moet je volume down alleen inhouden. Dan zal hij zeggen dat je met de powerknop de image er op kan zetten

[ Voor 8% gewijzigd door mickjuh op 31-12-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:34:
[...]

Dan heb je de volume down + up niet goed ingedrukt. Met de linkerhand houd ik volume down ingedrukt en daarna volume up. Je moet ze dus beide ingedrukt houden en dan start je de telefoon met de powerknop met je rechterhand. Als je die 2 knoppen ingedrukt houdt tijdens het opstarten dan krijg je de melding dat je met volume up een restore kan doen.
Ja, restore had ik ook. Toen heeft hij alleen een soort hard reset uitgevoerd, maar ik zat nog steeds met SPL 3.03. Dus dat werkte niet daarvoor.

Ik heb nu via USB de 1.66 rom geflashed en ik heb nu weer SPL 1.66. Volgens mij zijn we er. Ik laat het weten als de rest ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
mickjuh schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:48:
[...]

Volgens mij lag het inderdaad aan de usb driver in XP. Maar wat je nog kan doen (als je die mogelijkheid hebt):

- Download de officiele windows mobile rom
- Hernoem de *.nbh file naar LEOIMG.nbh
- Zet dit bestand op een SD kaart die je vervolgens in je HD2 plaatst
- Start de telefoon op met volume down en volume up ingedrukt
- Hij zal nu vragen om de LEOIMG.nbh te flashen. Doe dit en de officiele windows mobile rom en radio rom worden nu op je telefoon gezet.

De NAND versie zou wel moeten werken maar onder XP waren er wel meerdere mensen met problemen las ik zo
ik heb een originele op de sd kaart gezet en gedaan wat je zegt, blijft nu hangen op wit scherm met blauwe letters : loading.....

ik word gek!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:39:
[...]
Ja, restore had ik ook. Toen heeft hij alleen een soort hard reset uitgevoerd, maar ik zat nog steeds met SPL 3.03. Dus dat werkte niet daarvoor.

Ik heb nu via USB de 1.66 rom geflashed en ik heb nu weer SPL 1.66. Volgens mij zijn we er. Ik laat het weten als de rest ook lukt.
Ja, excuses. Ik haalde wat stappen door elkaar.
Je moet de LEOIMG.nbh op je microsd kaart zetten. De telefoon opstarten met alleen volume down en dan met de powerknop kan je de image laden.

Als dit klaar is wordt aangeraden om de telefoon op te starten met volume down en volume up om een restore uit te voeren van de net nieuw geflashte rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
dtech schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:29:
Moet je niet flashen met MicroSD om de originele SPL terug te krijgen? Tenzij dat recent veranderd is ....
Guru1000 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:
even lezen. ... je moet dus via SD kaart flashen voor verwijdering van hspl en terug te komen naar spl.
Had niet gezien dat het inderdaad om SD flashen ging bij Prulleman, dacht dat hij dacht dat je met een normale flash de SPL terugkreeg.

[ Voor 50% gewijzigd door dtech op 31-12-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok lekker dan. Telefoon start niet meer op. Blijft na het installeren van MAGLDR hangen in het witte scherm met groen HTC logo.

Rest via power en volume up en down al geprobeerd. Rest is succesvol, maar hij boot nog steeds niet.

Ik had HSPL 2.08 erop gezet, toen MAGLDR geinstalleerd. Alles leek goed te gaan, behalve dat hij nu niks meer doet. :( Via de bootloader nu weer de 1.66 rom erop aan het zetten.

Ik had MAGLDR 1.10, zo versie 1.11 proberen. En ook even HSPL3 gedownload ipv HSPL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:11
Sorry hoor mensen dit is een Android topic en al het gepraat over (H)SPL en originele Windows ROMS hoort hier niet thuis vind ik !!

Ik heb een topicreport gedaan met de vraag of de posts over (H)SPL verwijderd mogen worden.
Dit hoort in het Windows topic thuis of start zelf een eigen topic aub.

[ Voor 37% gewijzigd door CRXed op 31-12-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

CRXed schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:34:
Sorry hoor mensen dit is een Android topic en al het gepraat over (H)SPL en originele Windows ROMS hoort hier niet thuis vind ik !!

Ik heb een topicreport gedaan met de vraag of de posts over (H)SPL verwijderd mogen worden.
Nou, volgens mij gaat dit juist over de stappen die je moet nemen voordat Android geflashed kan worden. Dat dat proces nou niet bij iedereen even vlekkeloos verloopt is jammer en volgens mij komen de mensen dan hier terecht om het te delen.

Maar ik wil best een aparte thread openen, want dit hoort zeker niet thuis in het HTC HD2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 21:41
hallo mensen

ik heb MDJ FroYo Sense Clean v. 2.4 android op mijn HD2 gezet alleen ik heb thuis een proxyserver en kan dus niet via wifi op het internet. wie weet hoe dat moet?
dank U

[ Voor 27% gewijzigd door joshje op 31-12-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nu een aantal dagen MDJ Gingerbread v1.0 RC4 (SD) draaien, en ben vol lof over android! Wat een heerlijk OS. :) Alleen heb ik zelf 1 probleempje: dataverbinding verbinding valt 'regelmatig' weg en is alleen de herstellen wanneer ik de APN gegevens raadpleeg. Bovendien zie ik, dat ik KPN gegevens heb, terwijl ik toch echt een abonnement heb bij Hi...

Edit: Iemand enig idee hoe ik Angry Birds kan backupen? Wil binnenkort wel eens testen met een nieuwe rom, maar wil de levels niet meer opnieuw spelen. :D

[ Voor 18% gewijzigd door SparTi op 31-12-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:11
SparTi schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:49:
Ik heb nu een aantal dagen MDJ Gingerbread v1.0 RC4 (SD) draaien, en ben vol lof over android! Wat een heerlijk OS. :) Alleen heb ik zelf 1 probleempje: dataverbinding verbinding valt 'regelmatig' weg en is alleen de herstellen wanneer ik de APN gegevens raadpleeg. Bovendien zie ik, dat ik KPN gegevens heb, terwijl ik toch echt een abonnement heb bij Hi...

Edit: Iemand enig idee hoe ik Angry Birds kan backupen? Wil binnenkort wel eens testen met een nieuwe rom, maar wil de levels niet meer opnieuw spelen. :D
Angry Birds backuppen kan met Titanium Backup.
Hi = een merk van KPN, dus dat klopt.
Wegvallende dataverbinding is een bekend probleem, je kan proberen de DNS server aan te passen in de build.prop file (google even hoe dat moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:35
Nou na een dagje behoorlijk ziek zijn ben ik er weer, heb gelijk de nand erop gezet, en alles werkt toppie. Ik kan je wel vertellen dat de standaard desire ROM erg snel is, en alles werkt perfect. Ik denk dat we met nand erg dicht in de buurt komen met de ram versie, alleen werkt de nand versie natuurlijk vele malen beter zonder beperkingen die je bij de ram versie wel hebt. Nu nog even wachten op de Desire HD versie, want daar gaan we voor :P

Ik heb het volgende gedaan:

Ik had me eigen ROM erop staan, met radio versie 2.15.50.14 (576 RAM compatible)
Ik heb daarna eerst Task29 uitgevoerd, zodat de Windows ROM er helemaal af is. Deze Task29 verwijdert trouwens niet je radio. Je hebt ook Task29 via mtty, die moet je niet gebruiken, want haalt ook je radio eraf. Nadat ik Task29 hebt uitgevoerd, houd je de onderste volumeknop ingedrukt totdat je in het bootmenu van windows komt, wacht totdat er USB onderin staat, en je kan dan aan de gang met MAGLDR. Wanneer die klaar is, boot die vanzelf naar het MAGLDR menu. Daarna via optie 4 de ROM installeren, en je hebt een lekkere snelle android ROM. Heb gelijk even geroot, zodat ik een restart widget kon gebruiken.

Goede uitleg voor noobs kan je HIER vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 31-12-2010 15:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:28:
Ok lekker dan. Telefoon start niet meer op. Blijft na het installeren van MAGLDR hangen in het witte scherm met groen HTC logo.

Rest via power en volume up en down al geprobeerd. Rest is succesvol, maar hij boot nog steeds niet.

Ik had HSPL 2.08 erop gezet, toen MAGLDR geinstalleerd. Alles leek goed te gaan, behalve dat hij nu niks meer doet. :( Via de bootloader nu weer de 1.66 rom erop aan het zetten.

Ik had MAGLDR 1.10, zo versie 1.11 proberen. En ook even HSPL3 gedownload ipv HSPL2.
heb hetzelfde probleem.. na MAGLDR gaat hij niet verder naar de keuzeopties :S
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

dempie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:18:
[...]

iemand een oplossing?
Long Hold the Power Button when resetting the phone and the menu will appear
Werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
dempie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:18:
[...]

iemand een oplossing?
ah zie het al..
geen radioversie die RAM 576 support.. werkt nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000

Naar mijn mening is dit nu juist wel van belang geworden sinds de nand versie is uitgekomen, aangezien je niet kan flashen naar Android zonder hspl. ;)

Lijkt mij dus verstandig dit wel te laten staan in dit topic en zelfs toe te voegen aan het starttopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru1000 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:31:
[...]

Naar mijn mening is dit nu juist wel van belang geworden sinds de nand versie is uitgekomen, aangezien je niet kan flashen naar Android zonder hspl. ;)

Lijkt mij dus verstandig dit wel te laten staan in dit topic en zelfs toe te voegen aan het starttopic!
Dus alleen de officiele rom 3.14 is niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 07-08 12:21
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:36:
[...]

Dus alleen de officiele rom 3.14 is niet genoeg?
Wat staat er nou? :) Nee je moet HSPL 3.0 (2.08) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 18:39
kun je naast de NAND rom ook android via je sd kaartje opstarten of kan dit alleen izm winmo

kan ereigenlijk nergens meer iets over vinden ,dacht dat ik zo iets nl een paar weken geleden ergens gelezen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk. Toon eigen initiatief voor je hier post.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 31-12-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 07-08 12:21
indofk schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:18:
kun je naast de NAND rom ook android via je sd kaartje opstarten of kan dit alleen izm winmo

kan ereigenlijk nergens meer iets over vinden ,dacht dat ik zo iets nl een paar weken geleden ergens gelezen had
Nand is vooral bedoeld voor Android. Of bedoel je Windows Phone 7 op NAND en Android op je SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20

Heb je wel gelezen waar al die HSPL posts over gaan? Over het installeren van Android. Dus helemaal het juiste topic.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet ook wel dat het hier geen helpdesk is maar ik zit al de hele dag te worstelen met dit probleem en kan er niet uitkomen dus kan iemand mij toch wel helpen welke prog ik nodig hebt om mijn htc hd2 te verbinden met met de computer met de namd MAGLDR 1.10.
Als dit windows zou zijn dan wist ik het wel maar nu niet.
ik heb al htc sync geprobeerd maar dat werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
ik bedoel naast de NAND versie (android dus) je ook android via de sd kaart kunt draaien

EDIT ... nee dus

[ Voor 210% gewijzigd door indofk op 31-12-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je vragen welke sync programma je gebruikt want ik wil dat ook doen maar ik kan niet synceren, heb al htcsync geprobeert maar dat helpt miet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08 23:11

Known problem.

Problem: On some devices MAGLDR won't boot at all (HTC logo stay after turn on).
Solution: Install HSPL208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:27:
Mag ik je vragen welke sync programma je gebruikt want ik wil dat ook doen maar ik kan niet synceren, heb al htcsync geprobeert maar dat helpt miet.
Windows Mobile Device Center met Win7 x64.
jan-willem3 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:35:
Known problem.

Problem: On some devices MAGLDR won't boot at all (HTC logo stay after turn on).
Solution: Install HSPL208.
Heb ik er nu al zo'n 5x op geflasht, maar dat heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
ik heb een paar uur geleden sucsesvol NAND geinstalleerd op de manier zoals barfman het ook gedaan heeft.
hus incl een task 29 (haald je winmo rom er af maar niet je radio)dan heb je iig een schone instal en dus minder kans dat er iets achterblijft en dus conflicten krijgt, eerst moest ik mn hspl 1.66 upgraden naar 2.08 omdat hspl 1.66 niet werkt met MAGLDR (heb versie 111 gebruikt) die kon ik gewoon over de oude heen zetten toen ik task 29 had uitgevoerd en weer terug ging naar mn bootloader heb ik MAGLDR 1.11 (rechtermuisknop ,als administrator uitvoeren) geinstalleerd ,toen ie in het menu terug kwam optie 4 met de volume knop geselecteerd en met de de meest linkse knop (de opneemknop) bevestigd , daarna de nand rom uitgekozen (weer rechtermuisknop ) en toen ging die de rom installeren en nu draai ik NAND ,en het loopt soepeler dan ik ooit een via sd kaart gedraaide android versie heb geprobeerd zonder slowdowns en een goedlopende internet verbinding (vodafone) ik heb radio 2.10 xxxxx en mn pc draaid op win vista en installeerde de juiste usb drivers automatisch als je je eenbeetje verdiept in hoe je het moet doen dan moet het iedereen lukken veel sucses en een goed uiteinde iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:47:
[...]
Windows Mobile Device Center met Win7 x64.

[...]
Heb ik er nu al zo'n 5x op geflasht, maar dat heeft niks geholpen.
die heb ik ook maar geen verbinding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:47
indofk schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:11:
...het loopt soepeler dan ik ooit een via sd kaart gedraaide android versie heb geprobeerd zonder slowdowns en een goedlopende internet verbinding (vodafone) ....
En welke ROM draai je?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
O ja dat was ik vergeten neer te zetten

Ik draai de standard désiré ROM
De desire hd ROM daar wacht ik nog ff mee omdat daar nog niet alles mee werkt

Alles draait nog steeds erg soepel , ben nog nergens tegen aan gelopen
Vind hem zelfs sneller draaien dan de originele desire van mn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Allereerst een ieder de beste wensen en een gezond 2011.

Ik heb een klein probleempje met android, ik draai nu via NAND echter het probleem had ik al toen ik android draaide via SD, en heb verschillende ROM's geprobeerd, maar gaven allemaal dezelfde resultaat.

Alles werkt perfect op 1 ding na, Als ik iemand ga bellen, en gesprek is voorbij, dan blijft scherm zwart, soms zie je de knoppen nog oplichten, echter scherm en knoppen reageren nergens meer op ?

Wordt ik gebeld, dan is er niks aan de hand en kan ik het gesprek gewoon zelf beeindigen en loopt hij dus niet vast.

MAGLDR 1.10
RADIO_2.12.50.02_2
HSPL 2.08.
NAND ROM

Heb heel veel gelezen, om te zien of er meer mensen waren met dit probleem, maar kan niet het echte antwoord vinden, vandaar mijn vraag op dit prachtige forum. _/-\o_

Mvg

Ferdinand Paternoster

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Wat je zou kunnen proberen is een andere radio ,ik gebruik de 2.10
Met de standard desire ROM . Vraagje , en in winmo had je daar geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Nee in Winmo werkte alles correct,

Dan moet ik even opzoek naar 2.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb als het goed is gegaan, nu radio 2.10 erop staan, het probleem is nog steeds aanwezig.

Als ik iemand bel. kan ik wel ophangen voordat de andere opneemt, alleen daarna blijft scherm zwart.

Wat ook opvalt is tijdens het bellen, is het scherm zwart en kan ik de keypad niet opvragen zoals in Winmo,

Zou dit met de HTC sense te maken hebben ??????? :o ben een leek dus miss denk ik wel helemaal de verkeerde kant op

Grt Ferdinand

ps. edit -- Miss brengt dit een betere beeld.

Ik bel iemand op, na gesprek hang ik op of de andere kant, dan blijft scherm zwart, zodra ik weer gebeld wordt en druk op telefoontoest ( meest rechtse en het scherm is op dat moment nog steeds zwart ) dan komt
het scherm opeens weer tot leven maar is de verbinding wel verbroken ( oproep gemist )

Dit een paar x zo geprobeerd en krijg elkaar dezelfde resultaat, dus de mobiel hangt niet echt, alleen scherm is niet actief ???

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, het is dan uiteindelijk gelukt. Ik heb er sinds 1 minuut Android @ NAND opstaan. Geheel door mijn eigen schuld ging het elke keer mis. Ik las de allereerste zin in de howto gewoon niet.

De officiele 1.66 ROM had dus een radio van 2.06 aan boord, wat ik totaal over het hoofd heb gezien. Stond notabene in de bestandsnaam. :X Ik heb 2.15 geflashed en direct kreeg ik het bootmenu van MAGLDR te zien. De radio was dus gewoon te laag. Het flashen ging simpel en snel en nu heb ik de stock Desire rom geflashed.

Dus wat voor mij heeft gewerkt:

- ROM: _HTC HD2_RUU_Leo_HTC_NLD_1.66.404.1_Radio_Signed_15.30.50.07U_2.06.51.07_Ship
- Radio: Radio_Leo_2.15.50.14 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611787)
- SPL: 2.08 HSPL (via HSPL3 http://forum.xda-develope...php?p=6891358#post6891358)
- MAGLDR: 1.11 (http://forum.xda-develope...p?p=10197474#post10197474)
- NAND: LEO_STOCK_DESIRE

Mooi begin van 2011! Nu kijken of hij ook goed werkt. Maar de bootloader staat erop, dus dat hele proces hoeft nou niet meer. Het testen van de roms kan beginnen!

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 01-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Kunnen NAND gebruikers al wat vertellen over de batterij levensduur bij een volledige lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Guru1000 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:10:
Kunnen NAND gebruikers al wat vertellen over de batterij levensduur bij een volledige lading?
Mijn eerste test was vanacht, 8 uur standby met een gebruik van 2 %. Nu vanavond eens kijken hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Barfman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Mijn eerste test was vanacht, 8 uur standby met een gebruik van 2 %. Nu vanavond eens kijken hoe het er voor staat.
Dat is dus zeer positief, aangezien ik met de SD variant in 8 uur standby 50% verbruikte. :X

Zit ff te twijfelen of ik nu al moet overstappen op android nand of dat ik nog even wacht tot er een Desire HD built uit is waarbij ook alles compromisloos functioneert.

Ben sowieso benieuwd naar het batterij verbruik van meerdere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Toch blijf ik 1 ding gek vinden.
Ik zie nog steeds een bootschermpje cq afbeelding van windows mobile met nand.
Ik heb overigens anders geflasht:
Hspl menu in (volume down en powerbutton)
Task29 erover geknald,weer hspl menu in,MAGLDR111 erop,daarna de NAND rom.
Werkt ook goed,snap alleen dus niet dat ik nog steeds een bootafbeelding zie van mijn oude wm rom lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 20:42
Ik maak zelf gebruik van de SD kaart versie. Op dit moment de MCCM 4.0 versie.
Deze draait prima. Echter iedere keer als ik reboot, dus terug naar windows mobile (voornamelijk voor tomtom) dan kom ik met geen mogelijkheid meer in android.

De enige oplossing is dan om alles op mijn SD kaart te verwijderen, vervolgens de files van de rom er weer op tezetten en mijn image terug zetten. Op zich verlies ik er geen data mee, maar het is wel mega irritant.

Nu dacht ik dat het misschien aan mijn ROM lag, dus ik dacht probeer eens een andere. Echter de MDJ doet precies hetzelfde op een ander SD kaartje! Dus de eerste keer start het fatsoenlijk op, echter na een keer opnieuw opstarten, precies hetzelfde verhaal.

Dus met 2 verschillende ROMs en twee verschillende SD kaartjes heb ik deze problemen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

De NAND versie is voorlopig geen optie, omdat ik graag windows mobile 6.5 behoudt voor tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:03
Valt het de NAND gebruikers ook op dat de verhoudingen van het beeld anders zijn? De knoppen en de taakbalk zijn allemaal net iets kleiner. Ziet er wel netter uit. Alleen het toetsenbord is nu ook wat kleiner.. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Convoy

g44p

LoeWn schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:20:
Valt het de NAND gebruikers ook op dat de verhoudingen van het beeld anders zijn? De knoppen en de taakbalk zijn allemaal net iets kleiner. Ziet er wel netter uit. Alleen het toetsenbord is nu ook wat kleiner.. Jammer..
Is aan te passen:

download es file explorer on the market
open it.and on the upper left pres the sd card sign to make it look like house (home means your in the internal memory)

the scrol down to "system" and find and click on build.prop.and open it with "es note editor"

then find ro.sf.lcd_density.

Normaal staat deze altijd op 240 ;)

suc6 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:33
Guru1000 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:10:
46% van de batterij verbruikt op 25,5u, dus net geen 2% per uur. Dit bij matig gebruik (af en toe smsje sturen, af en toe Wifi even aan, af en toe spelletje spelen). Zal hem straks eens volledig opladen en dan testen hoe lang het duurt als ik constant Wifi aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 27-06 19:05
fragcompany schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:10:
Werkt ook goed,snap alleen dus niet dat ik nog steeds een bootafbeelding zie van mijn oude wm rom lol.
Dit is niet heel gek. Waarschijnlijk heb je met het flashen van een rom een keer een nieuw splash-screen er op gezet. Je kan alleen dat bootscreen veranderen. Ik zal eens even kijken of ik makkelijk de bestanden daarvoor hier neer kan zetten straks.
Het is eigenlijk je bootscreen die je dus ziet (zeg maar van je BIOS)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:03
freekweb schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Is aan te passen:

open it.and on the upper left pres the sd card sign to make it look like house (home means your in the internal memory)

the scrol down to "system" and find and click on build.prop.and open it with "es note editor"

suc6 O-)
Thnx voor de tip.
Heb er even mee 'gespeeld'..
220 is wel leuke verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je een sd build om kan zetten naar ROM ( tbv NAND) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:04:
Weet iemand misschien hoe je een sd build om kan zetten naar ROM ( tbv NAND) ?
Wat is je doel? instellingen etc behouden of wil je zelf een NAND ROM gaan bouwen (omdat ie nog niet bestaat)?
Als je het eerste bedoelt kan je beter aan de backup software zoals titanium ofzo en bij het 2e zou ik zeggen, ga eens op XDA snuffelen

Ik heb nu ook de cyanogenmod NAND draaien (v1.02 van ocm7) Hierbij wel nog de wifi fix moeten uitvoeren, maar verder geen problemen tegen gekomen.

setup:
vodafone branded toestel
hspl 2.08
oude wm rom duttys
radio 2.15.?

MAGLDR 1.11 (lukte niet via windows 7 vmware fusion op de mac, dus via oude xp laptop, admin account)
NAND ROM: [Dec 30][NAND] CMN 6.1 v1.02 [RMNET] [SMARTASS] [Kernel: Hastarin 8.6 Custom]
los wifi patch uitgevoerd omdat deze fout was toegevoegd in de 1.02 versie die ik had, maar dat ging zonder problemen.
Alles wat ik tot nu toe heb getest werkt, installaties uit de market gaan razend snel, nog geen hapering gemerkt en alles lijkt te werken. Accu lijkt het ook langer vol te houden, maar ik heb er zoveel mee gespeeld dat ik dat op dit moment alleen een gevoel is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Wat is je doel? instellingen etc behouden of wil je zelf een NAND ROM gaan bouwen (omdat ie nog niet bestaat)?
Als je het eerste bedoelt kan je beter aan de backup software zoals titanium ofzo en bij het 2e zou ik zeggen, ga eens op XDA snuffelen
<snip>
Accu lijkt het ook langer vol te houden, maar ik heb er zoveel mee gespeeld dat ik dat op dit moment alleen een gevoel is.
De CMN rom draai ik ook. Werkt erg goed. Heb volgens mij nog de 1.0 versie maar ondervindt geen problemen. BT, wifi, alles werkt. Batterij gaat inderdaad langer mee door de 2ma verbruik in standby. Lijkt ook iets minder stroom te gebruiken als je er mee werkt.

Ik wil eerlijk gezegd de JDMode build op NAND hebben. Zal wel weer veel tijd in moeten gaan zitten ben ik bang. Misschien wel makkelijker om de roms in de gaten te houden op XDA nu ze eruit vliegen als broodjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Gisteren viel mijn telefoon ineens uit en sindsdien kan ik niet meer in Android booten: na Haret krijg ik alleen het zwarte bootscherm met groene HTC letters en verder niks: blijft daar gewoon op staan (zelfs na 2 uur).

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan wel een nieuwe versie van Android er op zetten (is NAND al een beetje stabiel? Want de dingen die ik hier lees vind ik niet heel aanmoedigend) maar als die ook niets werkt schiet ik niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 20:42
dtech schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:33:
Gisteren viel mijn telefoon ineens uit en sindsdien kan ik niet meer in Android booten: na Haret krijg ik alleen het zwarte bootscherm met groene HTC letters en verder niks: blijft daar gewoon op staan (zelfs na 2 uur).

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan wel een nieuwe versie van Android er op zetten (is NAND al een beetje stabiel? Want de dingen die ik hier lees vind ik niet heel aanmoedigend) maar als die ook niets werkt schiet ik niks op...
dit is volgens mij hetzelfde als wat ik heb.
Wat je kunt proberen is alles backuppen uiteraard.

Daarna je rom opnieuw op je sd kaart zetten (clean vanaf xda)
Vervolgens zet je dan je image file erbij.

Als het goed is moet het dan wel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oggyogg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 09:32
Mijn ervaring met batterijgebruik is als volgt.
Scherm uit: 3-5 mA
Tijdens een kwartiertje internetten: 250-650 mA
Hij werd ook erg warm, batterij ging als een gek leeg.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Morgen maar Task29 en opnieuw proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

oggyogg schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:37:

Ik heb 2 mA met scherm uit, rond de 150mA - 250 mA met scherm aan.
freekweb schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Is aan te passen:

suc6 O-)
In de nand versie kan ik dit bestand niet opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verbruik van 650 mA is wel erg veel. Ik zie bij gebruik van browser max 400 mA. De achterkant wordt dan ook wel warm idd. Die 3-m mA lijkt me verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech

Dat had ik met de originele WM ROM. Even klooien met Radio's zou je een beetje kunnen helpen: maar de batterij kan (en mag) gewoon warm worden.

Maakt ook uit of je Bluetooth/GPS/Wifi aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

In de nand versie kan ik dit bestand niet opslaan.
met es file explorer wel, werkt hier prima in de NAND versie ;-]

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 01-01-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met beta desire hd2 via sd kaart kom ik op 3-6mA standby en gemiddeld 375 mA tijdens internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

freekweb schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Heb ik. Ga met Es file explorer naar /system/ en druk op build.prop, open het met Es Wijzig notitie. Als ik iets wijzig en op Windows menu knop druk en klik op Opslaan krijg ik:

Fout opgetreden bij opslaan. Toch afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info,

Zojuist de kernel van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=895268 in de CMN 1.6 v1.00 via batch file geinstalleerd. Behalve Bluetooth werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Dit heb ik daarnet even in elkaar geknutseld:

Kleur:
Afbeeldingslocatie: http://www.stapnet.com/HD2/HD2-kleur.jpg

ook een wat strakkere:
Afbeeldingslocatie: http://www.stapnet.com/HD2/HD2-ZW.jpg

Klik HIER om een zip te downloaden waarmee je eigen plaatje of die van mij kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Batt verbruik in standby is hetzelfde tussen de 3 en 6ma
Het verbruik tijdens gebruik van de phone is lager... omdat nand minder stroom vraagt dan een SD kaart.

Voor mijn gevoel draait het allemaal wat smoother maar niet echt sneller. Wat wel een nadeel is is het opslaggeheugen voor apps, die is een stuk kleiner. Als je een Nand versie wilt gebruiken moet je daar wel op letten. Gelukkig kunnen vele apps naar SD worden gezet.

Grtz,
fragcompany schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heel wat roms geroot op mijn hd2 en heel wat roms van abdroid op de sd kaart gezet maar na de laaste root van MAGLDR1.10 die bijna gelijk was als de rom die ik op de sd kaart had kan ik miet meer rooten want ik wil nu naar MAGLDR 1.11 maar kan nu op geen enkel manier verbinding tussen de telefoon en pc krijgen.
Ik verbind de telefoon met de pc ( windows7 32 bit) maar windows mobile aparaatcenter wil mar niet werken ook heb ik htc sync geprobeert en dat werkt ook niet.
Wie wil mij graag helpen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:31:
ik heb heel wat roms geroot op mijn hd2 en heel wat roms van abdroid op de sd kaart gezet maar na de laaste root van MAGLDR1.10 die bijna gelijk was als de rom die ik op de sd kaart had kan ik miet meer rooten want ik wil nu naar MAGLDR 1.11 maar kan nu op geen enkel manier verbinding tussen de telefoon en pc krijgen.
Ik verbind de telefoon met de pc ( windows7 32 bit) maar windows mobile aparaatcenter wil mar niet werken ook heb ik htc sync geprobeert en dat werkt ook niet.
Wie wil mij graag helpen om dit op te lossen.
Ten eerste.. rooten is niet hetzelfde als flashen.
Waarschijnlijk heb je windows roms altijd geflashed vanuit een opgestarte wm en de update .exe op de pc. Die gaat dan via app center de telefoon in de bootloader zetten en daarna de rom of magldr flashen.
Nu heb je android en kan je dus niks met app center. Je zal zelf de telefoon in de bootloader moeten zetten om te kunnen flashen. Je doet dit door de vol.down ingedrukt te houden en dan de power knop kort in te drukken (volume pas los laten als je in het 3 kleuren scherm zit)
Vanuit hier kan je volgens mij weer verder. Mocht dit ook niet werken, kan je altijd nog een wm rom via sd flashen, zodat je helemaal van voor kan beginnen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OP
Prulleman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:11:
[...]

Ten eerste.. rooten is niet hetzelfde als flashen.
Waarschijnlijk heb je windows roms altijd geflashed vanuit een opgestarte wm en de update .exe op de pc. Die gaat dan via app center de telefoon in de bootloader zetten en daarna de rom of magldr flashen.
Nu heb je android en kan je dus niks met app center. Je zal zelf de telefoon in de bootloader moeten zetten om te kunnen flashen. Je doet dit door de vol.down ingedrukt te houden en dan de power knop kort in te drukken (volume pas los laten als je in het 3 kleuren scherm zit)
Vanuit hier kan je volgens mij weer verder. Mocht dit ook niet werken, kan je altijd nog een wm rom via sd flashen, zodat je helemaal van voor kan beginnen
het eerste werkt niet en kan j e me ook vertellen hoe ik WM via sd moet flaschen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Orginele rom downloaden, exe uitpakken met bv winrar, grootste bestand hernoemen naar leoimg.nbh, deze in de root van je sd zetten en dan toestel aanzetten met volume down knop ingedrukt.

Je bent dan wel alles kwijt, je moet dan opnieuw aan de slag met hspl etc. je telefoon is dan weer als uit de doos

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 02-01-2011 04:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Barfman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Nou, hier een update over mijn batterij verbruik. Ben na gisteren 16:30 de stad in gegaan voor een Nieuwjaarsborrel, en heb af en toe een sms gestuurd, paar foto's gemaakt en even op internet geweest om iets op te zoeken. Verder heb ik wat handige dingetjes laten zien aan mijn maten die android wilde zien op mijn HD2, en uiteraard een stukje Angry Birds gespeeld. Mijn batterij stond na de nacht (zie eigen quote) op 97 %, en nu om 09:46 staat hij op 85%. Ik kan dus wel stellen dat de batterij verbruik erg goed is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29

Q-bone

Dusss...

Heb een standby van 17ma en met scherm aan 475...

Heb desire dft (30december release) en radio 15.50

Doen jullie nog andere zaken om het stroomverbruik te laten dalen? setcpu oid?

Daarnaast krijg ik z4root acces niet aan het werk, iemand nog ideeen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

freekweb schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:05:
Ik gebruik ook ES File Explorer, maar het werkt hier ook niet. Ik krijg ook een foutmelding. Welke rom draai je? Want ik denk dat het Sense te maken heeft. Met de SD-versie van JDMS (zonder Sense) kon ik de density ook aanpassen, maar met de SD-versie van MCCM (Sense) weer niet.
Camiel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:11:
Dit heb ik daarnet even in elkaar geknutseld:

Kleur:
[afbeelding]

ook een wat strakkere:
[afbeelding]

Klik HIER om een zip te downloaden waarmee je eigen plaatje of die van mij kunt gebruiken.
Mooi! Die ga ik proberen. De onderste vind ik erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:17

Zeror

Ik Henk 'm!

Na een goeie 8 maanden ofzo dat ik de HTC HD2 nu heb, begin ik Windows Mobile langzamerhand echt spuugzat te worden. Wat een faal OS zeg :r .
Nu wil ik dus Android erop knallen, maar ik ben een beetje bang voor de eventuele nadelen. Bijv. Proberen Android te installeren, maar telefoon crasht en wordt onbruikbaar ofzo.

Graag zou ik de onderstaande rom op m'n telefoon willen zetten, want dat ziet er allemaal best gelikt uit :) :

Waar haal je een dergelijke rom vandaan? Is dit een goeie rom of kan beter voor een andere rom/android versie gaan? Het installeren van zo'n rom is dat moeilijk? Kan er iets fouts gaan waardoor mijn telefoon onbruikbaar wordt??

Ik hoop hier wat antwoorden te vinden op mijn vragen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Rakkerzero schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:05:
Na een goeie 8 maanden ofzo dat ik de HTC HD2 nu heb, begin ik Windows Mobile langzamerhand echt spuugzat te worden. Wat een faal OS zeg :r .
Nu wil ik dus Android erop knallen, maar ik ben een beetje bang voor de eventuele nadelen. Bijv. Proberen Android te installeren, maar telefoon crasht en wordt onbruikbaar ofzo.

Graag zou ik de onderstaande rom op m'n telefoon willen zetten, want dat ziet er allemaal best gelikt uit :) :

[video]

Waar haal je een dergelijke rom vandaan? Is dit een goeie rom of kan beter voor een andere rom/android versie gaan? Het installeren van zo'n rom is dat moeilijk? Kan er iets fouts gaan waardoor mijn telefoon onbruikbaar wordt??

Ik hoop hier wat antwoorden te vinden op mijn vragen.
Alle antwoorden kan je al terug vinden in dit topic. Neem even de tijd en lees hier en daar wat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Smarron schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:01:
[...]
Ik gebruik ook ES File Explorer, maar het werkt hier ook niet. Ik krijg ook een foutmelding. Welke rom draai je? Want ik denk dat het Sense te maken heeft. Met de SD-versie van JDMS (zonder Sense) kon ik de density ook aanpassen, maar met de SD-versie van MCCM (Sense) weer niet.
Dat zou kunnen idd, ik zelf gebruiik MDJ_GingerBread_HD2_v.1.2_NAND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

freekweb schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:19:
[...]

Dat zou kunnen idd, ik zelf gebruiik MDJ_GingerBread_HD2_v.1.2_NAND
Dan klopt het wat ik al vermoedde. Die is zonder Sense en daar werkte het met een SD-installatie ook al goed mee.

Het enige wat mij bevalt met Sense is de favoriete contactpersonen en de USB-tethering wanneer de stroom eraan wordt gezet (veel makkelijker dan die losse tooltjes). De rest gebruik ik eigenlijk vrijwel niet en kan ik missen. Ik ben al op zoek geweest naar contacten-widgets die het Sense idee nabootsen, maar heb nog eigenlijk geen goede vervanger kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oggyogg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 09:32
Heb vanochtend de [Dec 18][SD][RAM] darkstone SuperRAM FroYo v1.5 [kernel: Hastarin custom] geprobeerd, na gisteren een enorme battery drain gehad te hebben met de eerste NAND ROM.

Ik ben hier toch wel heel erg tevreden over! Battery usage is ongeveer 5-7 mA met screen off, en tijdens youtube streaming, Rainy Days scrollen en zoomen 200-450 mA

Zodra het opstarten van een SD Android build vanuit MAGDLR helemaal werkt, ga ik verder met het testen van NAND.
Tot nu toe zie ik nog niet genoeg voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:17

Zeror

Ik Henk 'm!

Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Alle antwoorden kan je al terug vinden in dit topic. Neem even de tijd en lees hier en daar wat door.
84 pagina's lopen doorspitten..... :/

Ik zou toch graag antwoord willen op mijn laatste vraag. Kan er iets fout gaan waardoor mijn telefoon onbruikbaar wordt?? Want ik heb namelijk geen back-up telefoon beschikbaar en dan zou ik zonder zitten en dat kan ik er echt niet bij hebben op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 02-01-2011 11:50 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-08 12:59

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Rakkerzero schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Ik zou toch graag antwoord willen op mijn laatste vraag. Kan er iets fout gaan waardoor mijn telefoon onbruikbaar wordt?? Want ik heb namelijk geen back-up telefoon beschikbaar en dan zou ik zonder zitten en dat kan ik er echt niet bij hebben op dit moment.
Lees de laatste 5 pagina's door en je hebt je antwoord.

We zijn hier niet om 't je voor te kauwen, met alle respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

Er bestaat ook nog een zoekknop, als niemand meer zelf wat wil opzoeken, dan komt het topic vol te staan met herhalingen. Jouw laatste vraag is ook al uitgebreid besproken, doe eerst even wat moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Even paar avondjes je in verdiepen en je weet redelijk wat je wel en niet kan doen en wat je wel en niet moet doen, met de verschillende android versies (SD/SDram/ROMnand).

Lees de newbie topics op xda en je bent snel genoeg op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 12:09
zojuist me eerste nand geinstalleerd, ik had gekozen voor de mdeejay revolution, dramatische build!!!!!!!!!!!! ;(

Krijg errors dat er geen geheugen is en tevens zijn de knoppen voor het intoetsen van de pincode niet zichtbaar....

Ik ga nu de NexusHD2-Froyo V1.9a NAND installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Volgens mij blijft er bij nand builds die Froyo draaien maar weinig ruimte over om programmas te installeren. Ik wacht nog even op een verbeterde Gingerbread van Mdeejay, liefst met GPS... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Camiel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:53:
Volgens mij blijft er bij nand builds die Froyo draaien maar weinig ruimte over om programmas te installeren. Ik wacht nog even op een verbeterde Gingerbread van Mdeejay, liefst met GPS... :)
Ik heb er al 30 op staan, en dan kan ik ze ook nog verplaatsen naar SD als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ga nu de DFT build installeren, totdat er een fatsoenlijke gingerbread build beschikbaar is.

Baterry usage is goed met DFT build, gemiddeld 2ma - 5ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Camiel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:53:
Ligt niet aan Froyo, maar aan sense. Sense neemt veel ruimte in..

Ik houd de NAND ontwikkelingen al een hele tijd in de gaten, maar heb nog geen NAND rom geïnstalleerd. Wacht nog even op een Gingerbread rom met GPS en camera.

[ Voor 18% gewijzigd door Muurtegel op 02-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Zelf ben ik geïnteresseerd in een Desire HD built of idd een Gingerbread built.

Geen van beide zijn volledig functioneel uit, dus het is nog even wachten. Ik moet zeggen dat momenteel de MDJ revolution HD built er het beste uitziet. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=866558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
Guru1000 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:26:
Zelf ben ik geïnteresseerd in een Desire HD built of idd een Gingerbread built.

Geen van beide zijn volledig functioneel uit, dus het is nog even wachten. Ik moet zeggen dat momenteel de MDJ revolution HD built er het beste uitziet. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=866558
klopt.. maar vind die animaties en lettertype maar niets.. ben niet de enige zo te zien op xda:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Jij mag zo langzamerhand wel eens weten dat er op GoT een zoekfunctie bestaat. Dit topic is er niet om je aan het handje te houden, dus doe zelf wat moeite.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.