Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
jappas schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:05:
Wat is eigenlijk het probleem dat van de RAM versies geen enkele Sense bevat. Sense is in feite toch alleen een schil over Android. Daarvoor zou het toch niet uit mogen maken van waar het gedraaid word?

En zit hier al wat schot in, heb XDA een beetje bekeken, maar kan zo direct niet wat vinden. Zelf vind ik Sense toch wel een pre namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door johansw op 19-12-2010 12:21 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
Voor zover ik heb kunnen lezen heeft dit vooral te maken met de omvang in data van Sense. Dan blijft er te weinig RAM geheugen over voor andere programma's over. MDJ was er wel mee bezig maar hij is nu geloof ik andere Roms weer aan het updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
Ik ben ook maar overgestapt naar MDJ FroYo HD v.4.5, want ik begon Sense toch wel een beetje te missen.

Mijn eerste install vond ik vrij laggy trouwens! Heb er deze morgen mee lopen spelen en de performance is niet echt super vind ik. Ben 'em nu opnieuw aan het installeren en dit keer met een Hastarin kernel. Hopelijk loopt dat wat soepeler.

Ik heb trouwens ook de Desire HD build van MCCM geprobeerd en die loopt een stuk soepeler, maar het nadeel aan die build is dat Exchange ActiveSync voor Hotmail het niet doet. Dat is in de MDJ build wel weer het geval.

[ Voor 24% gewijzigd door EBOOZ op 19-12-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
sk0o schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:38:
[...]

Ik heb nu al 5 keer gehad met froyo V1.5 dat als ik hem reboot ik een zwart scherm krijg maar zie wel de notification bar maar voor de rest is het een zwart vlak,,.
Ik heb dit probleem nu na elke reboot.. wat kan ik hier tegen doen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
edit..

nvm..

[ Voor 97% gewijzigd door LoeWn op 21-12-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
nee, Heb de oplossing al gevonden!!.

SD > Android > Root > Data > App > de apk van launcher pro vervangen door en launcher +. Done!

-Weet iemand hoe je de trilfunctie van het unlock scherm kan uitzetten?

[ Voor 12% gewijzigd door sk0o op 19-12-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de desire hd2 build al in gebruik en de volgende is mij opgevallen:

1. Soms haakt het (vooral na installatie van een app). Dat was al bekend
2. GPS/Marketplace/bellen/internet/flash werkt
3. Standbye was 4% na 6 uur.
4. De licht sensor reageert wat traag.
5. Ik krijg helaas net als de vorige WM rom van HTC gekraak tijdens bellen
6. Ook wordt de belvolume als ik iemand ga bellen op max gezet (net als vorig rom WM).

De laatste 2 opmerkingen zijn juist door de nieuwe WM rom van HTC opgelost.
Lijkt erop dat HTC hiermee weer in de fout is gegaan. Jammer want afgezien hiervan is de build toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:07

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:16:
...De laatste 2 opmerkingen zijn juist door de nieuwe WM rom van HTC opgelost.
Lijkt erop dat HTC hiermee weer in de fout is gegaan. Jammer want afgezien hiervan is de build toch wel erg mooi.
Ik snap niet precies wat je nou wilt zeggen... HTC is in de fout gegaan door je 2 laatste opmerkingen op te lossen? :?

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:46:
[...]

Ik snap niet precies wat je nou wilt zeggen... HTC is in de fout gegaan door je 2 laatste opmerkingen op te lossen? :?
De laatste 2 punten had ik ook tot ik de laatste officiele WM rom geflashed heb. Helder geluid en belvolume is niet max als ik iemand bel.
Met de Desire HD rom zijn deze doodleuk teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je gaat HTC de schuld geven van 'n custom rom die eigenlijk niet eens voor je telefoon bedoeld is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:19:
Je gaat HTC de schuld geven van 'n custom rom die eigenlijk niet eens voor je telefoon bedoeld is? :')
Yep, anders dan dat kan ik het niet verklaren. De rest werkt wel goed. Ook multitaal.
Ik krijg precies dezelfde fouten en die is met de officiele rom 3.14 gefixt. Heeft wel bijna een jaar geduurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Super ram 1.5 maakt bij mij steeds de data.img bestanden kapot op de een of andere manier, en daardoor wil die niet meer booten.. als ik een schone data.img plaatst dan boot hij wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Ik weet niet of dit al aan de orde is geweest,heb een paar pagina's terug gekeken maar niks gevonden,dus bij deze:
MCCM heeft ook nieuwe builds,maar is verhuist van XDA naar Htcpedia (iets vanwege dat hij een ban aan de broek heeft op xda,schijnt gebaseerd te zijn op de builds van mdeejay)
Afijn,toch werken de MCCM versies bij mij beter,ik gebruik nu de MCCM_HD_V3.0.2_Desire_HD_ en werkt prima,3g/hsdpa etc etc en lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46

Smarron

The bend

Goeie tip, ik was die Mccmjoon al kwijt. :D

Ik ben de MCCM_HD_V3.0.2_Desire_HD nu aan het booten. Ik laat mijn bevindingen wel achter.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02
Ik wil de MCCM HD rom ook binnenkort gaan gebruiken, gebruik nu zijn desire build. Is de HD build ook in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:08:
Eergisteren de laatste JDMS erop gezet, ditmaal naar versie 1.6.2. Werkt erg goed! De 1.6.1 had bij mij nog wat kleine probleempjes, maar ik heb met deze versie nog niks kunnen vinden wat niet werkt. Er zit geen Sense op, maar dat mis ik totaal niet en stiekem was ik al lang op zoek naar een build zonder Sense.

Ik heb er nog niet mee genavigeerd, maar ik krijg wel gewoon een fix. Ook 3G internet en WiFi en de fotocamera (widescreen) werken prima.

Ik ben zo langzamerhand al mijn data aan het verplaatsen van de MCCM 3.4, want ik denk wel dat deze er voorlopig opblijft!

Ik heb in de startup.txt de lcd density van 240 naar 192 gezet, waardoor alles net wat kleiner wordt, maar er veel ruimte over is. Ik heb op de homescreen nu plek gemaakt voor 5 icoontjes horizontaal en 6 verticaal en een eigen lettertype ingesteld. Heerlijk die ruimte!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Browsen lijkt misschien wat klein, maar ik vind het op deze grootte echt perfect!
Ik kan in de startup.txt niets vinden over lcd density kun je uitleggen hoe ik dit kan doen a.u.b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Groentenman schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:06:
Ik wil de MCCM HD rom ook binnenkort gaan gebruiken, gebruik nu zijn desire build. Is de HD build ook in het Nederlands?
Jip als je die ik bv gebruik van MCCM neemt heb je netjes een nederlandse optie (meertalig dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:23:
[...]

Ik kan in de startup.txt niets vinden over lcd density kun je uitleggen hoe ik dit kan doen a.u.b?
Dit staat er in mijn startup.txt:
set mtype 2524
set ramaddr 0x11800000
set ramsize 0x1e400000
set initrd_offset 0x00a00000
set KERNEL zImage
set initrd initrd.gz
set cmdline "rel_path=Android data_size=1024 lcd_density=192 gps_zone=nl"
boot

### Leave cmdline as default if you don't know what you are doing ###
# default: set cmdline "rel_path=Android"
# sample: set cmdline "rel_path=Android data_size=512 lcd_density=200 gps_zone=us"

### Meaning of Variable ##################################################
# rel_path: folder name of the build #
# data_size: size of data.img, 1024 means 1024MB #
# lcd_density: default value for android is 240
# gps_zone: country code, us, fr, jp, etc.
### Leave cmdline as default if you don't know what you are doing ###
Ik heb de lcd_density, de data_size en de gps_zone gewijzigd.
Groentenman schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:06:
Is idd multilanguage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:52
ik gebruik ook de super ram froyo 1.5 versie.

Alles werkt perfect, echter heb ik 1 groot nadeel.

Ik heb geen return <enter> key tijdens het smsen, ik zie alleen een stomme smiley key. Hoe kan ik dit fixen??????????

Dit is overigens sowieso een veel gehoord probleem bij nexus one.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:15
Dat probleem heb ik ook bij mijn build. Zelfs met mijn swype keyboard krijg ik ipv een return key een smily die ik nooit zal gebruiken.. Beetje doelloos dus..

(Op mijn oude rom stond er, met hetzelfde swype keyboard, wel een return toets..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Dit zal vast weleens vaker gevraagd zijn..
Maar heeft er iemand een oplossing voor het probleem dat als je iets op je sd kaart zet dat het niet in android te vinden is? Soms ook niet na reboot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:17:
De MDJ FroYo HD v.4.5 is net gereleased, ik ben hem nu aan het downloaden. Ik was al erg tevreden over 4.3 versie, dus ik ben erg benieuwd hoe deze presteert...
Mijn 3G doet het hier niet, iemand oplossingen daarvoor?
Want verder is het echt fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:25:
[...]

Lees de beginpost eens van de rom maker ;)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:52
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:25:
[...]

je moet sowieso rebooten en als je vodaphone hebt en froyo superram heb je pech, werkt namelijk (nog) niet met vodaphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Voor degene die geinteresseerd zijn: hier een werkend Gingerbread keyboard voor op de HD2! (weet niet of het op een HD-build werkt), makkelijk te installeren via een .apk-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:57:
Voor degene die geinteresseerd zijn: hier een werkend Gingerbread keyboard voor op de HD2! (weet niet of het op een HD-build werkt), makkelijk te installeren via een .apk-bestand.
YouTube: Hands on with the Android 2.3 Gingerbread Keyboard! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
tnx voor de APK! werkt hier goed! (JDMS 1.6.2 build)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
Henkie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:03:
tnx voor de APK! werkt hier goed! (JDMS 1.6.2 build)
op de jdms 1.6.2 zat toch al de gingerbread keyboard? of was die alleen gingerbread skinned?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Die zat er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:15
Als ik mijn radio wil updaten van 2.06.51.07 naar 2.11.50.20 om andriod te kunnen draaien komt hij met een error tijdens het updaten. Als hij gaat updaten en je ziet op je telefoon het htc logo blijft hij op 0% staan. Hoe kan dit?

[ Voor 22% gewijzigd door geldermalsen op 21-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
Is je telefoon wel HSPL unlocked? Volgens mij kun je anders niet zomaar je Radio updaten. Wat ook nog uitmaakt is welke kabel of welke USB poort je genruikt. Liefst met zo kort mogelijke kabel zo dicht mogelijk op het moederbord (achterop bijvoorbeeld).

Ik draai nu een weekje HD2ONE maar ik vind hem wel erg snel leeg gaan. Maar aan de andere kant ben ik nu wel fan van de cyanogenmod. Daar is net wat meer in te stellen en het werkt wat soepeler als de Froyo HD builds. De Streak build (niet RAM, daar werkt mijn vodafone niet mee) van MDJ is ook zeer ok, alleen heb ik het niet op de Dell launcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik gebruik wel een aangepaste HSPL, echter weet ik niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
geldermalsen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:50:
Als ik mijn radio wil updaten van 2.06.51.07 naar 2.11.50.20 om andriod te kunnen draaien komt hij met een error tijdens het updaten. Als hij gaat updaten en je ziet op je telefoon het htc logo blijft hij op 0% staan. Hoe kan dit?
probeer anders eens gewoon de hele 3.14 rom update (van de HTC site) te draaien, dan heb je gelijk radio 2.15 en blijft je garantie gewoon intact. Als je een vodafone branded toestel hebt gaat dit helaas niet, daar is 3.14 nog niet voor uit en zit je op 1.72 met radio 2.07 (niet genoeg voor android)

/edit net te laat dus... laat maar ;)
geldermalsen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:49:
Ik gebruik wel een aangepaste HSPL, echter weet ik niet welke.

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 21-12-2010 13:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Thx, ben nu de rom aan het downloaden. Hoe kan ik het beste een backup maken zodat ik niet weer alles opnieuw moet installeren zoals tomtom.

Rom download loopt steeds vast.

[ Voor 11% gewijzigd door geldermalsen op 21-12-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geldermalsen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:06:
Thx, ben nu de rom aan het downloaden. Hoe kan ik het beste een backup maken zodat ik niet weer alles opnieuw moet installeren zoals tomtom.

Rom download loopt steeds vast.
Voor een backup van windows software kan je beter in het windows topic zijn, misschien dat een search daar wel wat software tips voor backups opleverd

Heeft iemand misschien al ervaring met ene MDJ HD 4.4 (of 4.5) > 4.6 update met behoud van data image? van 4.3 naar 4.4 ging het bij niet meer soepel, maar misschien dat ik ook te ongeduldig was..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Is de rom misschien ook ergens anders te downloaden Htc download loopt steeds vast.

Rom uiteindelijk wel kunnen downloaden, nu proberen of andriod wel werkt :)

Nu probeer ik SuperRAM FroYo V1.5 - HTC HD2 Android - 18 dec. build te instaleren.
Alleen tijdens de installatie komt HTC in het groen op me scherm en hier blijft hij op hangen.

[ Voor 67% gewijzigd door geldermalsen op 21-12-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geldermalsen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:29:
Is de rom misschien ook ergens anders te downloaden Htc download loopt steeds vast.

Rom uiteindelijk wel kunnen downloaden, nu proberen of andriod wel werkt :)

Nu probeer ik SuperRAM FroYo V1.5 - HTC HD2 Android - 18 dec. build te instaleren.
Alleen tijdens de installatie komt HTC in het groen op me scherm en hier blijft hij op hangen.
Als er een data image moet worden aangemaakt kan dit 10 minuten of langer duren (als je kaartje wellicht niet heel snel is zou ik de telefoon zeker 20 minuten met rust laten)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
CRXed schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:57:
heb hem met de MDJ FroYo HD v.4.5 geinstallerd maar als ik iets wil intypen krijg ik een foutmelding en sluit ie vanzelf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Erg raar denk probeer het opnieuw en in 2 sec geinstalleerd nu maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
indofk schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:50:
[...]

heb hem met de MDJ FroYo HD v.4.5 geinstallerd maar als ik iets wil intypen krijg ik een foutmelding en sluit ie vanzelf,
Zoals vermeld, werkt niet goed op een HD build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Nog een klein probleempje, als ik andriod gebruik en ik word gebeld krijgt de beller meteen voicemail. Dit terwijl alles goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik google talk kan downloaden, heb namelijk zelf een ROM gemaakt en waarom weet ik niet maar gTalk zit er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:00:
Weet iemand waar ik google talk kan downloaden, heb namelijk zelf een ROM gemaakt en waarom weet ik niet maar gTalk zit er niet in?
Kun je mij die link geven waarin je zelf je rom kunt samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffzz schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:21:
[...]

Kun je mij die link geven waarin je zelf je rom kunt samenstellen?
Daar is niet echt een link voor ...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

geldermalsen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:29:
Bij mij draait ie prima. Installeer hem wel clean.. mijn data.img hergebruiken werkte bij mij ook niet
Backup je SD, format je SD kaart opnieuw, zet alleen die bestanden uit die SuperRAM rar op je SD en boot je telefoon ermee. Als dat werkt, zet dan handmatig je fotos en zo terug.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:19:
[...]

je moet sowieso rebooten en als je vodaphone hebt en froyo superram heb je pech, werkt namelijk (nog) niet met vodaphone.
Ik heb gereboot, en geen froyo superram. Nog steeds geen resultaat :(

EDIT: Hmm zijn dit de APN instellingen?
http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Waar kan ik die invullen, heb namelijk geen idee..

EDIT: Oke laat maar guys, heb het nu gevonden en het werkt, thanks! :D _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 19:42 ]

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Hier nog een oplossing voor als je te hard volume hebt bij bellen en te hoge mic gain.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

SuperRAM FroYo V1.5 Hoe is het stroom verbruik bij jullie?

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:38:
Ik vond hem persoonlijk schrikbarend hoog. Ik kon nog geen dag uithouden met die ROM. Ik ben nu weer terug naar de MDJ 4.6, die lijkt op mijn device veel aardiger voor de batterij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HD2 draait op MDJ HD 4.6 (Hastarin 8.6 Kernel, WM: Energyrom augustus met EBL) en ik had met radio 2.15 lage drainage maar toch kon ik het nog geen dag uithouden met m'n telefoon... Na aanraden van iemand op XDA heb ik nu radio 2.10 erop gezet. Nu draai ik nog even de battery refresh (*1) dus kan ik er nog vrij weinig over zeggen of dit uitmaakt.

Wake-up uit standby was meestal traag, maar nu ik in setcpu een profile heb gemaakt voor screen off gaat het veel beter. Ik gebruik de interactive governor voor dat profiel, min 245 max 384. De gewone setting die ik gebruik is on demand (up=30) 245-998.

*1 = http://androidcommunity.com/forums/302769-post2.html en dan vanaf 100% leeg laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Mijn batterij gaat ook de laatste tijd erg snel leeg, zowel voor normale als RAM roms. Nu las ik gisteren op XDA dat Darkstone adviseert om een 2.08 of 2.10 radio rom te gebruiken als je last hebt van hoog batterijverbruik in Android. Denk dat ik dat eens ga proberen. Gebruik nu een 2.15 radio rom.
------ Got Bad Battery life in android? I can help!! ------

after being given the idea by JW, i have done extensive testing with various radios using current widget. I can confirm that the worst radio you can have for battery life in android, by far, is 2.15.xx and 2.14.xx

With radio 2.10.50.28_2 or 2.08.50.05 i am getting a constant 6/7 mA in standby, even with wifi still active and around 100mA less useage when phone on and being used!

you can download them here:
2.08.50.05 - is here
2.10.50.28_2 - is here

flash them in bootloader, boot to WM (you may need to reset your date and time - flashing radios sometims changes it, then boot to android and enjoy!

[ Voor 61% gewijzigd door mickjuh op 24-12-2010 13:09 . Reden: quote van XDA er bij geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Core Droid HD
v0.4 (24.12.2010)
ik heb deze eens geinstalleert eens kijken of de batterij beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste voor mij tot nu toe. zeer tevreden. accu trekt het net 2 dagen bij gemiddeld gebruik. ( half uurtje mailen, uurtje surfen, half uurtje games en zo links en rechts wat bellen). Radio 2.12.
eigenlijk maar 1 minpintje toe nu toe; BT connecten met pc lukt, ze vinden elkaar, en lijken ook te pairen, maar kan vervolgens toch geen bestandjes van pc naar hd2 zenden. herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Misschien moeten we het eens omdraaien: is er iemand bij wie dataverkeer op SupperRAM Froyo + Vodafone WEL werkt?

In het topic op XDA-Developers zie ik een handjevol landgenoten die net als ik geen dataverkeer hebben in deze combi. Superjammer want de rom draait verder geweldig maar zonder dataverkeer is dat helaas niks waard.

Ook in dit topic zie ik veel Vodafone problemen, Deze settings werken niet. Een paar wijzigingen gekopieerd van Android / Vodafone vrienden werkten ook niet.

In combinatie met bovenstaande settings maakt het ook geen verschil of voorkeursnetwerktype volgens de readme op GSM/CDMA auto (PRL) of WCDMA (zoals bij android vrienden) staat. Check via phone dialer: *#*#4636#*#* / telefooninformatie).

Volgens mij heb ik alle combinaties geprobeerd, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. Daarom de vraag: wie heeft het WEL draaiend?
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:07:
[...]
EDIT: Hmm zijn dit de APN instellingen?
http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Waar kan ik die invullen, heb namelijk geen idee..

EDIT: Oke laat maar guys, heb het nu gevonden en het werkt, thanks! :D _/-\o_
Jij bijvoorbeeld? Vodafone of een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

robinVerdegaal schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:54:
Misschien moeten we het eens omdraaien: is er iemand bij wie dataverkeer op SupperRAM Froyo + Vodafone WEL werkt?
Ik had met KPN ook geen dataverkeer. Heb tijdens de first boot het instellen van een Gmail account overgeslagen. Ben toen naar Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunt gegaan en een stip gezet voor de goede instellingen. Deze stonden bij mij al ingesteld maar stond niet aangestipt. Reboot gedaan en in WinMo opgestart, de telefoon aangesloten via usb. Heb op de SD kaart de map "data" onder Android/root/ verwijderd. Heb de telefoon opnieuw opgestart, en had ik had verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
Ik gebruik zelf SuperRAM FroYo V1.5 rom, werkt lekker snel en goed.
De batterij ging wel snel leeg, maar daar heb nu een oplossing voor.
Ik gebruik de setcpu app .
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734886
Ik heb de zelf instelling gedaan als in tut, Zit nu op 45% en telefoon heeft al bijna 4 uur verbinding met internet via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 23:29

RammY

Dát!

Hier ook geen internet via Vodafone....

Heb al geprobeerd de DNS adressen aan te passen in de build.prop maar ook dat werkt niet...

Snap er niks van...
Helaas de oplossing die mickjuh aandroeg werkt ook niet :(

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:31:
Hier ook geen internet via Vodafone....

Heb al geprobeerd de DNS adressen aan te passen in de build.prop maar ook dat werkt niet...

Snap er niks van...
Helaas de oplossing die mickjuh aandroeg werkt ook niet :(
waarom staren sommigen zich blind op de SupperRAM? Als ik xda lees is het echt nog een beta versie
en zou darkstone tzt met een volgende release komen. Je hebt er niks aan als je snel kan booten maar daarna android links en rechts hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

De afgelopen dagen verschillende roms geprobeerd na een tijd lang gewoon de standaard Vodafone ROM the hebben gebruikt en geen Android, omdat mijn SD-kaartje kapot was. Maar nu heb ik steeds dat mijn telefoon in Android niet uit de standby komt. Ik heb twee verschillende Android Roms geprobeerd, met de Windows ROM 'OzDroid'. Net heb ik een andere windows ROM geïnstalleerd, maar dat bood geen verandering. Weet iemand waar dit aan kan liggen? De hele tijd de accu eruit trekken en weer tien minuten wachten wordt ik een beetje moe van. Welke combinatie gebruiken jullie precies?

[ Voor 12% gewijzigd door RaJitsu op 25-12-2010 00:45 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:57:
[...]

waarom staren sommigen zich blind op de SupperRAM? Als ik xda lees is het echt nog een beta versie
en zou darkstone tzt met een volgende release komen. Je hebt er niks aan als je snel kan booten maar daarna android links en rechts hapert.
Het is wel makkelijk als je het ook uit kunt proberen he ...
Via WiFi werkt alles vlekkeloos namelijk...
en tegenwoordig heb je op een smartfoon toch echt internet nodig om zoon ding / os uit te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:06:
[...]

Het is wel makkelijk als je het ook uit kunt proberen he ...
Via WiFi werkt alles vlekkeloos namelijk...
en tegenwoordig heb je op een smartfoon toch echt internet nodig om zoon ding / os uit te kunnen testen.
dat bedoel ik. Werkt het is het mooi meegenomen anders jammer en wacht geduldig tot het
ooit door iemand gefixed wordt. En zoals je 1e zin heb je vodafone werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
RaJitsu schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:05:
De afgelopen dagen verschillende roms geprobeerd na een tijd lang gewoon de standaard Vodafone ROM the hebben gebruikt en geen Android, omdat mijn SD-kaartje kapot was. Maar nu heb ik steeds dat mijn telefoon in Android niet uit de standby komt. Ik heb twee verschillende Android Roms geprobeerd, met de Windows ROM 'OzDroid'. Net heb ik een andere windows ROM geïnstalleerd, maar dat bood geen verandering. Weet iemand waar dit aan kan liggen? De hele tijd de accu eruit trekken en weer tien minuten wachten wordt ik een beetje moe van. Welke combinatie gebruiken jullie precies?
Zie signature voor mijn combinatie. De Sleep of Death (SOD) is toch een bug van oudere ROMs en niet meer van de nieuwere? Ik heb het in ieder geval nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb gingerbread mdj ram 1.0 geinstaleerd, alles werkt goed, maar 1 ding niet.
ik probeer een excahnge account toe te voegen, maar bij het scherm waar je je email en passwoord in moet vullen, werkt de button 'volgende' niet, die kun je gewoon niet indrukken? snap er niet van, heb al gereboot! niets helpt.

kent iemand dit en weet iemand dit op te lossen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

CRXed schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:05:
[...]

Zie signature voor mijn combinatie. De Sleep of Death (SOD) is toch een bug van oudere ROMs en niet meer van de nieuwere? Ik heb het in ieder geval nooit meer.
Thanx, ik ga het proberen....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Help, ik kom er niet uit!

Altijd als ik video stream naar mijn HD2, komt er een icoontje in het midden van het beeld te staan!
Dit is zo met de 3FM app, waar je de webcam kan streamen en hetzelfde gebeurt met de VLC Stream & Convert app.

In het begin gaat het goed, maar na 30 seconden ofzo, dan staat het icoontje opeens in het midden, zie screenshots.

Weet iemand hier meer van ? Ik heb gezocht, maar kan er niks over vinden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/hd2/screenshot_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crxed.nl/hd2/screenshot_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

jcpearl schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:25:
ik heb gingerbread mdj ram 1.0 geinstaleerd, alles werkt goed, maar 1 ding niet.
ik probeer een excahnge account toe te voegen, maar bij het scherm waar je je email en passwoord in moet vullen, werkt de button 'volgende' niet, die kun je gewoon niet indrukken? snap er niet van, heb al gereboot! niets helpt.

kent iemand dit en weet iemand dit op te lossen?????
Alles? Ook GPS? Want volgens MDJ werkt die namelijk nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Zie dat MDJ net een Gingerbread RAM versie heeft gereleased, iemand hier al ervaringen mee?
Ga deze zo maar eens proberen, zal mijn bevindingen wel laten weten.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Gingerbread RAM versie 17. 42 uren erop en de batterij staat nu op 56 procent dus deze lijkt me wel ok.werkt ook vrij vlot.mobile maps sygic geeft wel een fout.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Lijkt hier inderdaad allemaal erg vlotjes te lopen.
Moest volgens de instructies de map AndroidApps verwijderen na de eerste boot, maar ik kan die hele map nergens vinden...
En Market lijkt af en toe erg lang te laden, maar zo snel als deze release heb ik nog geen Android versie op mijn telefoon gehad, wat een snelheid.
Ben inderdaad wel erg nieuwsgierig naar de batterijduur...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al iemand gelukt om navigatie software te installeren?
Het lukt mij niet omdat de nav software geen sd kaart detecteert.

@Smarron: ik draai de beta desire HD2. Navigon installeert wel maar kan de landen in de mappen niet herkennen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:52:
Is het al iemand gelukt om navigatie software te installeren?
Het lukt mij niet omdat de nav software geen sd kaart detecteert.
In het in het algemeen navigatiesoftware installeren of met een bepaalde rom? Kun je iets specifieker zijn?

Ik heb op elke rom die ik draaide Sygic Aura, iGo MyWay en Navigon kunnen installeren. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Iemand al een dualboot op je windows virtual pc gedaan met android, schijnt goed te werken, en je kan heel makkelijk apps testen op je pc.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
Als je slechte data connectie hebt moet je root explorer downloaden. En dan naar system => build.prop gaan. Die open je met een txt editor en ga je helemaal naar beneden. Daar kan je de DNS settings aanpassen. Ik gebruik nu ip's van opendns (208.67.222.222 en 208.67.220.220) en het werkt nu weer stabiel. Met google opendns kreeg ik vaak wegvallende data connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Core Droid HD
v0.4 (24.12.2010)
deze vind ik toch nog de mooiste alles werkt maar is wel een beetje trager.En met setcpu werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
SilencerNL schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:23:
[...]

Alles? Ook GPS? Want volgens MDJ werkt die namelijk nog niet...
inmiddels de email fout al verholpen.
3 dagen gedraaid, maar grootste probleem is dat de vaste toetsen elke keer oplichten, kost veel stroom.

ik heb nu mccm GB gedownload van HTCpedia (hij is niet meer actief op xda).
Deze versie schijnt gps te hebben en geen fout van de vaste toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
robinVerdegaal schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:54:

In het topic op XDA-Developers zie ik een handjevol landgenoten die net als ik geen dataverkeer hebben in deze combi. Superjammer want de rom draait verder geweldig maar zonder dataverkeer is dat helaas niks waard.

Ook in dit topic zie ik veel Vodafone problemen, Deze settings werken niet. Een paar wijzigingen gekopieerd van Android / Vodafone vrienden werkten ook niet.

In combinatie met bovenstaande settings maakt het ook geen verschil of voorkeursnetwerktype volgens de readme op GSM/CDMA auto (PRL) of WCDMA (zoals bij android vrienden) staat. Check via phone dialer: *#*#4636#*#* / telefooninformatie).

Volgens mij heb ik alle combinaties geprobeerd, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. Daarom de vraag: wie heeft het WEL draaiend?

[...]

Jij bijvoorbeeld? Vodafone of een andere provider?
Heb het werkend gekregen door wat instellingen bestanden uit eerdere roms te plakken in de nieuwe MDJ RAM editie build van 1.0 RC5.
Zal deze aangepaste rom ff uploaden, dan krijg je zo de link

-edit- oeps ik zie dat je de Superram van bedoeld, kan je die thread op XDA ff linken, dan pas ik die ook wel even aan als je wilt-edit-

[ Voor 4% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb een htc hd2 en al meerdere malen geprobeerd om android erop te zetten. Ik ben niet zo goed in de 'vaktaal' die jullie hier uitspreken, dus hoop dat ik jullie goed begrijp en jullie mij. Twee keer heb ik dus geprobeerd om via een rom android erop te zetten. Omdat het zwarte scherm met de kleine witte lettertjes mij te lang duurde (en vast bleef zitten na 4 regels) heb ik dat twee keer voortijdig gestopt door de batterij eruit te halen.

Vervolgens heb ik geprobeerd om met andere rom's android erop te zetten (nadat ik mijn sd kaart heb geformatteerd) maar krijg elke keer de volgende foutmelding: 'Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als probleem zich blijft voordoen.'

Voordat ik mijn sd kaart geformatteerd had, gaf die deze melding nog niet. Zou het daar aan liggen? Ik heb dus ook al verschillende versies geprobeerd. Ook de versie die het eerst 2 keer wel deed, doet het nu niet meer.

Ideeën hoe ik alsnog android op mijn hd2 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Hier is dan de beloofde link:
MDJs Gingerbread v1.0 RC5 (26-12-2010) RAM voor Vodafone

Als het goed is werkt deze voor alle Nederlandse providers.

[ Voor 47% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Het ging toch om de SupperRAM Froyo build?
Of werkte de MDJ ook niet met Vodafone ...
Als de SupperRAM Froyo met Vodafone werkt is dit wel :9~
Die werkt heerlijk ;)

Zal deze ook even proberen als ik er aan toe kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
RammY schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:55:
Het ging toch om de SupperRAM Froyo build?
Of werkte de MDJ ook niet met Vodafone ...
Als de SupperRAM Froyo met Vodafone werkt is dit wel :9~
Die werkt heerlijk ;)

Zal deze ook even proberen als ik er aan toe kom...
Achja ik zie nu dat je die bedoeld, maar de Gingerbread rom van MDJ werkte inderdaad eerst ook niet op Vodafone...
Kan je misschien even een linkje sturen naar die superram build? kan 'm niet vinden op XDA... Waarschijnlijk is daar hetzelfde mee mis dan, en wil ik dat ook wel ff fixen als je liever Froyo hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:59:
[...]

Achja ik zie nu dat je die bedoeld, maar de Gingerbread rom van MDJ werkte inderdaad eerst ook niet op Vodafone...
Kan je misschien even een linkje sturen naar die superram build? kan 'm niet vinden op XDA... Waarschijnlijk is daar hetzelfde mee mis dan, en wil ik dat ook wel ff fixen als je liever Froyo hebt.
Ze werken allebij niet voor vodafone users, op een enkeling na dan.

darkstone SuperRAM FroYo v1.5

MDJ Gingerbread=- v. 1.0 RC5 RAM

Is het overigens niet makkelijker om de files die aangepast zijn te posten hier, je kan ze dan toch overschrijven bij een reboot via de map root

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 27-12-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Barfman schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:17:
[...]

Ze werken allebij niet voor vodafone users, op een enkeling na dan.

darkstone SuperRAM FroYo v1.5

MDJ Gingerbread=- v. 1.0 RC5 RAM

Is het overigens niet makkelijker om de files die aangepast zijn te posten hier, je kan ze dan toch overschrijven bij een reboot via de map root
Prima, ben bezig nu met die darkstone build, die van MDJ werkt prima (in ieder geval op Vodafone) nu als je 'm download uit mijn vorige post.

-edit- goed idee, Barfman, zal ik even doen... (is ook wat beter voor m'n server)

[ Voor 5% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

_/-\o_ Barfman

Die SuperRAM is zoooooo snel... ;)

@Okki5
Als dit te fixen is zou mooi zijn..
Maar wat gaat er nou mis dan?
Voor zover ik kan zien is er niks mis met de APN instellingen.
Hoogstens met DNS servers die meegegeven worden in de build.prop
Hij maakt op een of andere manier geen juiste PPP call ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:49:
Hier is dan de beloofde link:
MDJs Gingerbread v1.0 RC5 (26-12-2010) RAM voor Vodafone

Als het goed is werkt deze voor alle Nederlandse providers.
Deze link doet het niet, 400 melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Barfman schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:22:
[...]

Deze link doet het niet, 400 melding.
en deze?
RammY schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:21:
_/-\o_ Barfman

Die SuperRAM is zoooooo snel... ;)

@Okki5
Als dit te fixen is zou mooi zijn..
Maar wat gaat er nou mis dan?
Voor zover ik kan zien is er niks mis met de APN instellingen.
Hoogstens met DNS servers die meegegeven worden in de build.prop
Hij maakt op een of andere manier geen juiste PPP call ofzow.
Ergens in de PPP instellingens staat iets fout, ik heb geen idee wat, maar door al die betanden te vervangen met werkende werkt het wel :P

Trouwens die MDJ Gingerbread RAM editite is net zo snel als Darkstone's Froyo Ram build hoor;)
Je hebt dan alleen android 2.3 ipv 2.2.1 maar helaas geen werkende camcorder (foto's kunnen wel).

[ Voor 56% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ja doet het prima deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Barfman schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:17:

Hm dit faalt helaas, er is geen ruimte om die manier te gebruiken, de nieuwe files zijn groter dan de oude dus weigert hij. Ik moest helaas een nieuwe system.ext2 bouwen.

--edit-En met een nieuwe system.ext2 werk ook de superram build van Darkstone met vodafone :) De link volgt zodra de system.ext2 geupload is.
Je hoeft alleen de system.ext2 te vervangen.-edit-

-edit2-
Dit is de link voor de aangepaste system.ext2
-edit2-

[ Voor 32% gewijzigd door Okki5 op 27-12-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:59:
[...]

Hm dit faalt helaas, er is geen ruimte om die manier te gebruiken, de nieuwe files zijn groter dan de oude dus weigert hij. Ik moest helaas een nieuwe system.ext2 bouwen.

--edit-En met een nieuwe system.ext2 werk ook de superram build van Darkstone met vodafone :) De link volgt zodra de system.ext2 geupload is.

-edit2-
-edit2-
Thnx, zullen wel wat mensen blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Overigens vind ik Gingerbread veel fijner dan Froyo, 2 exchange accounts tegelijkertijd, waaronder support voor de Hotmail exchange is al een enorme verbetering. Zo zijn er nog wel meer kleine verbeteringen die 2.3 gewoon fijner maken dan 2.2. Voorlopig kan ik prima leven zonder camcorder, Ginger bread geeft zoveel voordelen dat die camcorder me niks meer kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
2 exchange accounts tegelijkertijd, waaronder support voor de Hotmail exchange is al een enorme verbetering.
Hmm dat heb ik ook op mijn Froyo build hoor! Met de Froyo Mail app, niet de HTC Sense Mail

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 27-12-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:37:
Hallo allen,

Ik heb een htc hd2 en al meerdere malen geprobeerd om android erop te zetten. Ik ben niet zo goed in de 'vaktaal' die jullie hier uitspreken, dus hoop dat ik jullie goed begrijp en jullie mij. Twee keer heb ik dus geprobeerd om via een rom android erop te zetten. Omdat het zwarte scherm met de kleine witte lettertjes mij te lang duurde (en vast bleef zitten na 4 regels) heb ik dat twee keer voortijdig gestopt door de batterij eruit te halen.

Vervolgens heb ik geprobeerd om met andere rom's android erop te zetten (nadat ik mijn sd kaart heb geformatteerd) maar krijg elke keer de volgende foutmelding: 'Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als probleem zich blijft voordoen.'

Voordat ik mijn sd kaart geformatteerd had, gaf die deze melding nog niet. Zou het daar aan liggen? Ik heb dus ook al verschillende versies geprobeerd. Ook de versie die het eerst 2 keer wel deed, doet het nu niet meer.

Ideeën hoe ik alsnog android op mijn hd2 kan krijgen?
Je moet iets meer info geven:
-Welke Windows Rom gebruik je?
-Is je Radio hoger dan 2.08?

Door het formatteren is er waarschijnlijk ook iets verdwenen wat je op Windows geïnstalleerd had, waardoor je nu die error van certificaat krijgt. Kan zijn dat je .NET Compact Framework 3.5 kapot is bijvoorbeeld.

Ik raad je aan om als eerste eens vers te beginnen met een goede Windows ROM, liefst de laatste officiële 3.14 zodat je Radio ook gelijk goed is en je verder niks hoeft te tweaken om Android te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Okki5 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:59:
[...]

-edit2-
-edit2-
Hmz...

Volgens de *#*#4636#*#* stats heb ik wel PPP (tenminste ongeveer gelijk aantal PPP packets verzonden en ontvangen... ) maar internet niet :?
Wat heb ik vernaggelt? :P

Edit: hmm.. wel IP verkeer maar geen DNS...

Edit 2:
setprop ro.kernel.android.ndns 2
setprop net.eth0.dns1 208.67.222.222
setprop net.eth0.dns2 208.67.220.220
In een terminal did the trick ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RammY op 28-12-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:10:
[...]

Je moet iets meer info geven:
-Welke Windows Rom gebruik je?
-Is je Radio hoger dan 2.08?

Door het formatteren is er waarschijnlijk ook iets verdwenen wat je op Windows geïnstalleerd had, waardoor je nu die error van certificaat krijgt. Kan zijn dat je .NET Compact Framework 3.5 kapot is bijvoorbeeld.

Ik raad je aan om als eerste eens vers te beginnen met een goede Windows ROM, liefst de laatste officiële 3.14 zodat je Radio ook gelijk goed is en je verder niks hoeft te tweaken om Android te kunnen draaien.
Ik heb de nieuwste rom versie van windows mobile geïnstalleerd en android heb ik inmiddels ook goed kunnen installeren op m'n telefoon.

Enige probleem is nu nog: als ik m'n telefoon uit zet en hem weer aan zet, start die automatisch in windows mobile op. Ik kan dan niet in android komen. Hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Niet. Je moet eerst WinMo opstarten en daarna Android. Je kan dit ook makkelijk doen via een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:00:
[...]

Ik heb de nieuwste rom versie van windows mobile geïnstalleerd en android heb ik inmiddels ook goed kunnen installeren op m'n telefoon.

Enige probleem is nu nog: als ik m'n telefoon uit zet en hem weer aan zet, start die automatisch in windows mobile op. Ik kan dan niet in android komen. Hoe moet ik dit oplossen?
Misschien kan je zelf ook eerst even gaan zoeken hoe en wat, alles staat namelijk gewoon in de TS van dit topic. Android op de HTC HD2 - Deel 1 Onderaan bij Bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
RammY schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:58:
[...]

Hmz...

Volgens de *#*#4636#*#* stats heb ik wel PPP (tenminste ongeveer gelijk aantal PPP packets verzonden en ontvangen... ) maar internet niet :?
Wat heb ik vernaggelt? :P

Edit: hmm.. wel IP verkeer maar geen DNS...

Edit 2:
setprop ro.kernel.android.ndns 2
setprop net.eth0.dns1 208.67.222.222
setprop net.eth0.dns2 208.67.220.220
In een terminal did the trick ;)
Vreemd dat het bij mij wel werkte zonder die DNS servers van Opendns... Maar ik zal ze wel even aanpassen in de system.ext2, dat is voor minder bedreven mensen dan jij ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Heb laatst met de (root\system\)build.prop lopen stoeien...
Daar heb ik ze geloof ik uit gehaald :P want daar stonden ze in...
Dacht dat ie via die weg iets middels PPP deed... stond ook PPP bij...

Middels deze actie staan ze er dus weer in (neem ik aan... )
Dus....

Niet dus..:
code:
1
2
3
4
# net.ppp0.dns1=62.140.138.237
# net.ppp0.dns2=62.140.140.250
# net.dns1=62.140.138.237
# net.dns2=62.140.140.250

Had ze dus nog netjes uitgecommenteerd staan..
Vaag.. geen idee waar ie ze laat dan.
Kon iig wel IP browsen voor dat ik een DNS toevoegde..

Edit 2: die van OpenDNS stonder er in... ik heb ze eerst vervangen voor die van Vodafone...

[ Voor 75% gewijzigd door RammY op 28-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
blaat

[ Voor 98% gewijzigd door Okki5 op 28-12-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Okki5 Super dat je de system.ext2 hebt aangepast. De Darkstone RAM build werkt nu ook voor mijn vodafone phone. Ik ben echter erg te spreken over de MDJ Gingerbread v1.0 RC5 RAM, ik krijg die nu nog niet aan de praat. Kan iemand hiervoor ook een aangepaste system.ext2 posten? Heb zelf geen idee hoe je zo'n bestand maakt.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.