Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
Eric_Cantona schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:48:
Er is nog geen "volledige" ROM voor de HD2 ('n zgn NAND-versie).
ok;e dan.

nu weet ik ook meteen wat ze daarmee bedoelen haha;)
Zal wel mooi zijn als die er bijna aankomt:D

EDIT: Ik draai nu MDJ FroYo HD v.4.3 MDJ S7.5HD alleen ik vind deze nogal langzaam reageren enzo. Hebben jullie misschiens een aanrader om te proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door whitedevil1988 op 08-12-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draaien de roms ook op een Samsung B7620 armani??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:22:
draaien de roms ook op een Samsung B7620 armani??
Nee, alleen op een HD2. Als je dat op een samsung wil moet je eerst maar Rooten en kijken of er ROMS voor zijn. google maar;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Na een paar maanden Froyostone 3.2 gedraaid te hebben, draaide het systeem de laatste week erg slecht. Ik denk dat het verstandig is om na een tijdje de rom opnieuw op je sd kaart te zetten.

Ik heb zojuist dus de MDJ froyo HD 4.4 geinstalleerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
whitedevil1988 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:12:
[...]

ok;e dan.

nu weet ik ook meteen wat ze daarmee bedoelen haha;)
Zal wel mooi zijn als die er bijna aankomt:D

EDIT: Ik draai nu MDJ FroYo HD v.4.3 MDJ S7.5HD alleen ik vind deze nogal langzaam reageren enzo. Hebben jullie misschiens een aanrader om te proberen?
JDMS
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=782301
Kan gewoon in nl. Of je moet een normale sense rom nemen.

HD roms zijn de langzaamste die er zijn omdat ze al gemaakt zijn voor betere toestellen desire hd.

[ Voor 4% gewijzigd door LemonC200 op 09-12-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Mwah inmiddels draait die HD 4.4. zeker zo goed als zo'n sense-rom, althans bij mij...

Ik heb gemerkt dat als ik verder dan 1150 Mhz overclock, dat er in de loop van de tijd fouten insluipen. Widgets die het niet meer doen enzo. Hoe harder ik hem OC hoe sneller het stuk gaat.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
bedankt jan-willem3 dan ga ik dat vandaag er eens op knallen.

Heb gisteravond ook nog Froyo 4.4 geprobeerd hierbij was hetzelfde als de 4.3 versie. langzaam en leek af en toe wel als die bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik vind dat de HD 4.4 erg traag is. Bij mij wel in ieder geval. En ik heb een verse install gedaan en alles netje laten syncen. En daarna een aantal keer gereboot.. De HD rom werkt wel erg fijn qua interface, maar loopt gewoon niet soepel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Een tip (die bij mij allesinds heel goed werkte) om MDJ Froyo HD 4.4 wat sneller te laten werken is om met setcpu de governor op interactive te zetten (ipv smartass), en de min cpu op 422.

Ik merk geen achteruitgang in batterijverbruik, maar de rom werkt wel veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:45
4.4 draaide bij mij erg traag op een 4.3 data image (soort van upgrade..), verse install gedaan en nu werkt het wel soepel (voor een DHD rom) maar kan nog niet zeggen hoe het batterij verbruik is.. lijkt erop dat deze wat vaker rond de 60mA blijft hangen. heb ook even met set cpu zitten spelen, maar dan lijkt het erop dat bij de meeste instellingen de cpu helemaal niet meer terug klokt... set cpu er weer afgegooid, maar nog steeds niet helemaal ok. Misschien dat dat ook de reden is van de 60mA. slechte cpu scaling.

anyway, hou het verbruik een beetje in de gaten en verder ben ik tot zover wel happy met 4.4

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb de HD roms eraf gegooid. Werkt allemaal niet soepel, naar mijn idee. En de voordelen vind ik te verwaarlozen. Ik heb nu de SkinnyAce van Phiremod. Dit is voor mij de beste rom tot nu toe. Batterij gaat makkelijk een dag mee (whatsap, bewegende achtergrond, Gtalk, push met 2 accounts en agenda, half uur bellen, half uur muziek via bluetooth) en hij werkt net zo soepel en snel als een "echte" desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Op dit moment ben ik heel erg te spreken over de Desire HD rom van cedesmith deze werkt verreweg het vlotst van alle Desire HD builds, en ja ik heb ze allemaal geprobeert :P Download wel even de updates in de 2e post voor een werkende videocamera. Deze rom werkt net zo snel als de standaard desire builds, en is gewoon erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Nondeju, die JDMS 1.6 ultimate is echt heel erg snel!
Ben nu al dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
ik heb vanavond dan wel wat te proberen... ga die desire hd rom van cedesmith ook nog proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Muurtegel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:51:
Nondeju, die JDMS 1.6 ultimate is echt heel erg snel!
Ben nu al dik tevreden!
Yep,die heeft een hoog nondeju gehalte.
Maar ik heb hem er weer afgeknikkerd,bluetooth jabra bt3030 werkt wel voor bellen en muziek luisteren,maar mijn knoppen werken niet zoals play/pauze/skip/previous....ook nondeju! (lol)
Dus maar even naar een andere build totdat ze dit gefixt krijgen,alhoewel ik daar op xda geen antwoord op krijg,zit namelijk dagelijks op de fiets om muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
whitedevil1988 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:56:
ik heb vanavond dan wel wat te proberen... ga die desire hd rom van cedesmith ook nog proberen dan.
Zou ik de JDMS nemen,maar dat is persoonlijke voorkeur,zelfde performance als de cedessmith (zelfde initrd,cq i/o performance) maar zonder corruptie,althans als ik voor mijzelf spreek,niet ieder 1 heeft dit,maar velen wel zonder fix (en tja de fix maakt het weer sloom zoals de oude initrd file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw op GOT, ben al jaren een trouwe bezoeker dus geen total noob.
Maar ik heb wel een vraag:
Is het mogelijk om mijn oude data.img ( van mijn huidige froyostone v2 mod) te behouden als ik er een op de DHD gebaseerde mod opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ai,dat is nou een vraag die ik eigenlijk ook wel zou willen weten. Benieuwd naar de komende reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Henkie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:45:
[...]

LauncherPro voor het homescreen.

linksboven SiMi Clock
rechtsboven SetCPU widget
daar onder Beautiful Widgets, dan het weather deel, met de FlatWhite skin
daar onder OneSeven Pro
daar onder Circular Battery

houtren vloer achtergrond, en de shortcuts onderaan zijn van launcherpro, de 2 buitenste weggelaten.
heb je misschien een link van die circular battery, kan em via de market of google niet vinden (vind alleen taskbar icoontjes) ziet er erg fraai uit zo bij elkaar
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:21:
Hallo ik ben nieuw op GOT, ben al jaren een trouwe bezoeker dus geen total noob.
Is het mogelijk om mijn oude data.img ( van mijn huidige froyostone v2 mod) te behouden als ik er een op de DHD gebaseerde mod opzet?
Je kan het proberen, maar ik verwacht dat het niet of op zijn best slecht werkt.
Als je een backup van je huidige situatie maakt kan je altijd terug naar de oude, maar ik zou gewoon een verse install doen, data images werken vaak alleen binnen vergelijkbare versies

[ Voor 34% gewijzigd door Prulleman op 09-12-2010 16:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:21:
Ik heb al gelezen dat sommigen daar in geslaagd zijn, maar ik zou het toch afraden... Ik denk dat je beter de tijd neemt om een half uurtje alles in te stellen enzo, dan achteraf vervelende fouten te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je misschien een link van die circular battery, kan em via de market of google niet vinden (vind alleen taskbar icoontjes) ziet er erg fraai uit zo bij elkaar

circular battery zoek gewoon battery staat erbij hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik vond hem met circle battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 10-09 22:14
circle battery widget heet hij inderdaad..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Zo, toch de boel maar even geupdate.

Radio 2.15.50.14 en MCCM SE V3.4(FroyoStone Sense) [kernel hastarin r8.5] geinstalleerd. Geen centje pijn met de data.img *O*

Haal 1566 in Quadrant d:)b

Binnenkort ook maar even een kale JDMS 1.6 Ultimate Rc2 proberen, als ik zie wat die voor benchmarks haalt :o
Merk je dat nu echt in de praktijk?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Doopy-X- schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:18:
Zo, toch de boel maar even geupdate.

Radio 2.15.50.14 en MCCM SE V3.4(FroyoStone Sense) [kernel hastarin r8.5] geinstalleerd. Geen centje pijn met de data.img *O*

Haal 1566 in Quadrant d:)b

Binnenkort ook maar even een kale JDMS 1.6 Ultimate Rc2 proberen, als ik zie wat die voor benchmarks haalt :o
Merk je dat nu echt in de praktijk?
Als je deze in quadrant advanced draait, zul je zien dat 2/3 van de score I/O score is. De rest van de prestaties zijn bijna het zelfde. Moet je kijken of door die I/O score alles heel snel loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Ik heb die JDMS even geprobeerd en moet zeggen draaid erg goed door die initrd.gz van cedesmith opent alles bijna instant. Je drukt op google maps en bin een paar milliseconden staat ie voor je zelfs als je hem voor de eerste keer opent normaal moet je altijd wachten 5 sec ofzo. Zeg maar een soort ssd op je telefoon 8)

[ Voor 6% gewijzigd door LemonC200 op 09-12-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
Okki5 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:43:
Op dit moment ben ik heel erg te spreken over de Desire HD rom van cedesmith deze werkt verreweg het vlotst van alle Desire HD builds, en ja ik heb ze allemaal geprobeert :P Download wel even de updates in de 2e post voor een werkende videocamera. Deze rom werkt net zo snel als de standaard desire builds, en is gewoon erg fijn.
Deze draait echt super. bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Weer eens een gewone Desire rom geprobeerd, en die loopt toch beter dan de HD 4.4 =|

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Persoonlijk vind ik batt statt free iets mooier.... Maar wat is die JDMS 1.4 een vette rom zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Nu draai ik dus die MCCM SE V3.4 en daar zit hastarin r8.5 in.

Echter heb ik nog steeds het probleem dat als ik mijn telefoon unlock dat de muziek 1 seconde stopt :{

Iemand een idee?

edit: hmmm, misschien zit in die build de gewone 8.5 en niet de 8.5.3. Nu wil ik die update wel proberen maar ik kan nergens de oude 8.5 vinden mocht het fout gaan....is dit wel veilig?

[ Voor 34% gewijzigd door Doopy-X- op 10-12-2010 09:44 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ben nu al 2 dagen aan de gang met mdj 4.3/4.4 en 7.5/7.6/7.7 maar ik ben er echt ontevreden over. Het werkt perfect... tot de eerste restart. Wanneer ik 1x herstart krijg ik errors "android.process.acore".

Dit is echt irritant.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LyP0 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:00:
Ben nu al 2 dagen aan de gang met mdj 4.3/4.4 en 7.5/7.6/7.7 maar ik ben er echt ontevreden over. Het werkt perfect... tot de eerste restart. Wanneer ik 1x herstart krijg ik errors "android.process.acore".

Dit is echt irritant.
al een keer geprobeerd je SD te formatteren en goed te kijken wat je terug zet? Ik heb nu 4.4 met de standaard kernel en ik heb geen problemen, qua snelheid een heel stuk beter dan 4.1 en verder weinig tot geen vertragingen.

Ik had na een 4.3>4.4 upgrade problemen en ben toen weer eens met een hele nieuwe sd format begonnen (64kb cluster via windows 7 en geen quickformat).
Apps werden wel automatisch uit de market gehaald (doet de sense sync dit of google sync?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hier is de handleiding. Graag bevindingen want dan pas ik hem nog even aan en misschien dat hij dan in de OP kan?

Voor de upgrade van je telefoon moeten grofweg vier dingen gebeuren.

1. HSPL, Dit is de bootloader.
2. Een Windows ROM installeren.
3. Een Radio ROM installeren. Deze zorgt voor de verbinding met je mobiele netwerk.
4. Android installeren

1. HSPL

De standaard bootloader die vanuit de fabriek op je telefoon staat laat het niet toe om andere rom versies op je toestel te installeren. Versie HSPL 2.08 kun je op de onderstaande link downloaden. Download het bestand HSPL2_Run.zip

http://forum.xda-develope...p?t=611433&highlight=hspl

Pak het gedownloade bestand uit, zorg dat je een active sync verbinding hebt en start HSPL2_RUN.exe.

Let op, met deze stap vervalt ook al de garantie. Gaat je toestel kapot dan heb je dus geen garantie meer. Mocht je nog in staat zijn om je telefoon te herinstalleren bij een defect doe dat dan voordat je deze naar Vodafone of HTC of wie dan ook opstuurd. In de bovenstaande link staat ook welke versie je dan moet installeren.

2. Windows ROM

Je moet een andere ROM versie van windows op je toestel installeren om goed te kunnen werken met Android. Deze ROM versies zijn namelijk helemaal uitgekleed zodat het een zo min mogelijke belasting levert op je telefoon.

Op de onderstaande link kun je OZDROID downloaden. Deze heeft gelijk een firmware update in de rom verwerkt zodat je betere hardware drivers hebt. Dit vind ik persoonlijk de beste rom voor Android.

*knip*

Het installeren van de rom is erg simpel. Als je het zipbestand uitpakt krijg je twee bestanden te zien.
CustomRUU.exe is het programma waarmee je de telefoon kunt flashen en RUU_Signed.nbh is de daadwerkelijke ROM die naar de telefoon geschreven word. Het programma is behoorlijk straight forward. Je moet alleen zorgen dan je vanuit Windows op je telefoon een werkende active sync verbinding hebt. Dus niet vanuit Android!!

3. Radio Versie installeren

De Radio versie zorgt er dus voor dat je verbinding hebt met je mobiele netwerk en deze moet dus ook geinstalleerd worden. Als je een radio versie gedownload hebt van onderstaande locatie dan installeer je deze exact hetzelfde als de windows ROM. Je hebt ook het CustomRUU programma nodig en een RUU_Signed.nbh. Echter zit in de Radio versie van RUU_Signed.nbh geen windows versie maar alleen de software voor de radio.

*knip*

Bovenstaande radioversie, Radio Leo 2.15.50.14, lijkt voor meeste netwerken in nederland perfect te werken. Kom je toch nog problemen tegen met wegvallen van internet, gekraak tijdens bellen enz, dan kun je op de onderstaande locatie een andere radio versie proberen.

*knip*

Mocht je een radio versie downloaden waar het programma CustomRUU niet bij zit, download het tooltje dan van onderstaande locatie en kopieer deze in dezelfde map als het bestand RUU_Signed.nbh en voer deze uit.

http://rapidshare.com/files/303582680/CustomRUU.exe

Als je de windows rom en de radio versie geinstalleerd hebt dan moet je vanuit windows al gewoon kunnen bellen en internetten. Test dit dus altijd even na deze stap. Als dat allemaal werkt dan kun je overgaan tot de installatie van Android.

4. Android installatie

Om te beginnen, er zijn heel veel android builds uit. Sommige zijn goed en sommige niet. Sommige werken voor jou toestel en sommige weer niet. Het is dus heel belangrijk om de bevindingen te lezen van tweakers. Maak daar een account aan en lees gewoon veel het forum en vaak weet je dan al wel of een release wel of niet voor jou zal werken. Lees het topic van tweakers op onderstaande locatie en zorg dat je bij een nieuwe versie altijd eerst de bevindingen van anderen leest.

Android op de HTC HD2 - Deel 1

Zoals al eerder aangegeven zijn er heel erg veel roms voor android te downloaden. Deze kun je allemaal op onderstaande locatie vinden. Ze zijn allemaal op datum gesorteerd en de thread van xda staat er ook altijd bij met eventuele extra handleidingen.

http://android.hd2roms.com/

Zorg allereerst dat je een geformatteerde sd-kaart hebt om problemen te voorkomen. Het hoeft niet percee maar het is altijd goed om met een schone lei te beginnen. Als je een android versie download en deze uitpakt dan tref je daarin altijd een android mapje aan. zijn het losse bestanden maak dan zelf een mapje android aan en kopieer deze bestanden daarin. Kopieer vervolgens het hele mapje Android naar je sd-kaart en voila, je hebt android geinstalleerd.

In de Windows ROM die ik in deze handleiding adviseer zit het tooltje CleanDroid. Deze geeft je bij opstarten de keuze of je windows wil starten of Android. Hij kijkt voor android altijd op je sd-kaartje naar het mapje Android wat je daar zelf naartoe gekopieerd hebt en zal vandaaruit automatisch android laden.

Herstart en selecteer Android en zorg dat je toestel helemaal android geladen heeft. Ik weet dat je dan direct aan het prutsen wilt gaan maar het is altijd beter om in totaal een keer of drie te herstarten. Doe je dit niet dan kun je tegen problemen aanlopen.

Bij een installatie van een nieuwe android versie hoef je in principe alleen maar het mapje android op je sd-kaart te hernoemen en het nieuwe mapje android op je sd-kaart te kopieren. Echter, ik vind dat je altijd beter met een schone sd-kaart kunt beginnen.

Extra opmerkingen

Als je een HTC toestel hebt, dus geen vodafone branded toestel, dan kun je je rom updaten naar stock rom 3.14. deze is van de officiele HTC site te downloaden en dan heb je automatisch radio versie 2.15. Deze is ook geschikt voor Android. Hiermee hoef je dus alleen nog maar android op je SD te plaatsen en verlies je ook geen garantie. Of deze versie even snelle resultaten geeft in Android weet ik niet.

Let op, Dit geld niet voor Vodafone toestellen!!!

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 12-12-2010 09:04 . Reden: Links naar WM-roms verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
kbloem schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:41:
Hier is de handleiding. Graag bevindingen want dan pas ik hem nog even aan en misschien dat hij dan in de OP kan?
Hulde!

Misschien ook nog handig om iets te vertellen over de kernels?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Misschien kan je ook een speciale noob rom maken. Want met de nieuwste officiele HTC rom is de radio versie hoog genoeg en kan je dus het installeren van HSPL, Custom rom en andere radio versie allemaal overslaan en gaat je garantie niet verloren.

Voor de rest, top initiatief en geweldig mooi uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rdohmen schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:50:
Misschien kan je ook een speciale noob rom maken. Want met de nieuwste officiele HTC rom is de radio versie hoog genoeg en kan je dus het installeren van HSPL, Custom rom en andere radio versie allemaal overslaan en gaat je garantie niet verloren.

Voor de rest, top initiatief en geweldig mooi uitgewerkt.
Inderdaad, Ik zou dit zeker met bold letters opnemen, iets als dit:
Als je stock rom kan updaten naar stock 3.14 heb je automatisch radio 2.15 (hoog genoeg voor android)
Hiermee hoef je dus alleen nog maar android op je SD te plaatsen en verlies je ook geen garantie.
Als je een vodafone toestel hebt, kan dit (nog) niet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Doopy-X- schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:46:
[...]

Hulde!

Misschien ook nog handig om iets te vertellen over de kernels?
Ja daar maken we denk ik een apart hoofdstuk van. Ik heb al wel zitten denken om het erin te zetten maar de meeste build makers propper er al de beste kernel in voor hun eigen build.

Maar ik denk dat we dat gewoon in een andere handleiding moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Prulleman schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:56:
[...]

Inderdaad, Ik zou dit zeker met bold letters opnemen, iets als dit:
Als je stock rom kan updaten naar stock 3.14 heb je automatisch radio 2.15 (hoog genoeg voor android)
Hiermee hoef je dus alleen nog maar android op je SD te plaatsen en verlies je ook geen garantie.
Als je een vodafone toestel hebt, kan dit (nog) niet
Ok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ben gisteren eens weer lekker aan het knooien geweest met m'n HD2.
Ik blijf alleen een Error 262 krijgen met het updaten naar de nieuwste stock ROM.
Momenteel draai ik een gehackte EnergyROM. HSPL is al verwijderd.
Als Android versie draai ik momenteel Froyo 4.4 van MDJ, maar ik vind hem toch eigenlijk te traag.
Ik wil echter eerst graag de nieuwste stock ROM op m'n telefoon knallen voor ik ga verder spelen.
Alle oplossingen tot nu toe, incl. het hernoemen van de update naar leoimg.nbh en via SD card proberen te updaten lukte niet, maar bleef hangen op loading file...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Iemand die mijn vraag over de kernel kan beantwoorden? En als ik gewoon kan updaten, kan dit direct vanuit Android of moet ik eerst naar WM?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
kbloem, geweldig!! Ik zou nog wel vermelden dat als je Android voor het eerst boot, dat hij dan geruime tijd nodig heeft, zeker als je geen data.img meeneemt. En onwetende gebruiker zal anders middenin het proces izjn batterij eruit trekken.

Doopy, copieer gewoon je huidige Android/zimage van je SD-kaart af, dan heb je je backup-kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik begin met een cleane install dus...Zowieso werkt het wanneer ik voor de eerste keer boot. Als ik dan herstart gaat het fout. Zo lang ik niet reboot werkt ie als een zonnetje...

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LyP0 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:39:
[...]

Ik begin met een cleane install dus...Zowieso werkt het wanneer ik voor de eerste keer boot. Als ik dan herstart gaat het fout. Zo lang ik niet reboot werkt ie als een zonnetje...
wat bedoel je precies met een cleane install? er komt ook heel veel zooi buiten de Android folder terecht die invloed kan hebben op je install. Het kan zo zijn dat alleen het weggooien van de Android map en een nieuwe plaatsen niet genoeg is..

Bij vage problemen zeker de moeite waard om een keer op een echt leeg kaartje te beginnen.

Als het probleem niet op je SD kaart zit, blijven alleen de volgende mogelijke oorzaken nog over:
- sd kaart stuk
- WM rom niet/slecht compatible
- Radio niet/slecht compatible
- combinatie WM/Radio niet/slecht compatible

kortom, lijkt me de moeite om eerst eens te beginnen met een sd format

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 10-12-2010 11:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10-2021
Ok. Ik draai nu de MDJ Revolution HD v.1.1.

Ik heb verder:
Artemis 42.0 NLD
Radio 2.15.50.14

Mijn probleem is dat ik klachten van mensen krijg die mijn smsjes niet ontvangen. Ik heb echt geen idee wat te doen. In WM moest ik portal.mmm verwijderen om een goede internet verbinding te krijgen. Ik dacht niet dat dit hier iets mee te maken had en op Android deed mijn internetverbinding het gewoon goed, toch verwijderd. Maar nog steeds heb ik het sms probleem. Mensen ontvangen wel wat, maar niet alle smsjes die ik verzend.

Ik ben hard op zoek naar een oplossing hiervoor want Android is naar mijn mening echt stukken beter dan Windows Mobile.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben :)

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Julian schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:37:
Doopy, copieer gewoon je huidige Android/zimage van je SD-kaart af, dan heb je je backup-kernel.
De zimage is de daadwerkelijke kernel en dus voldoende als backup?
In de zip van hastarin staan naast de zimage ook nog een zooi .ko + .sh files, een config en diff...neem aan dat al die bestanden wel allemaal naar de Android map moeten?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Jan888 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:54:

Ik heb verder:
Artemis 42.0 NLD
Radio 2.15.50.14

Mijn probleem is dat ik klachten van mensen krijg die mijn smsjes niet ontvangen. Ik heb echt geen idee wat te doen. In WM moest ik portal.mmm verwijderen om een goede internet verbinding te krijgen. Ik dacht niet dat dit hier iets mee te maken had en op Android deed mijn internetverbinding het gewoon goed, toch verwijderd. Maar nog steeds heb ik het sms probleem. Mensen ontvangen wel wat, maar niet alle smsjes die ik verzend.

Ik ben hard op zoek naar een oplossing hiervoor want Android is naar mijn mening echt stukken beter dan Windows Mobile.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben :)

Alvast bedankt voor de reacties!
Je smsjes gaan niet via je internet verbinding normaal, dus dat zou er compleet los van moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Ja dat dacht ik inderdaad al. Maar ik wist echt niet wat ik moest doen dus heb ik dat maar geprobeerd. Kan een andere radioversie een oplossing zijn misschien? Of is 2.15.50.14 gewoon een goeie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Doopy-X- schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:56:
[...]

De zimage is de daadwerkelijke kernel en dus voldoende als backup?
In de zip van hastarin staan naast de zimage ook nog een zooi .ko + .sh files, een config en diff...neem aan dat al die bestanden wel allemaal naar de Android map moeten?
Als je ook nog kernelmodules (ko) enzo gaat vervangen kan je het beste gewoon je hele map Android backuppen.

Ik heb verder nooit een kernel van Hastarin vernieuwd, dus ik weet niet precies wat daar allemaal voor nodig is, maar dat zal neem ik aan op pagina 1 van de thread erover op XDA wel vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jan888 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:54:

Ik heb verder:
Artemis 42.0 NLD
Radio 2.15.50.14
Ik zou ook een andere windowsrom proberen. De Artemis rom vreet al behoorlijk wat geheugen bij boot. En als je graag over wilt op android kun je beter een windows versie pakken die daarvoor gemaakt is. Dat zou ik als eerste doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die last hebben van als Android draait en je tel zit in je broekzak, dat hij dan vanzelf unlocked en allerlei dingen gaat doen zonder dat je dit wil?
Met Windows blijft m'n tel gewoon gelocked in m'n broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:38:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van als Android draait en je tel zit in je broekzak, dat hij dan vanzelf unlocked en allerlei dingen gaat doen zonder dat je dit wil?
Ja, daar heb ik ook last van en er zijn meer mensen die dat gemeld hebben in dit topic.

Een soort van oplossing is om bij security settings een screenlock in te stellen, bijvoorbeeld één waarbij je zo'n patroon moet tekenen.

Nadeel is dan wel dat je met een dubbel lockscreen zit. Als er iemand een betere oplossing heeft gevonden, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Draai je toevallig een desire build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Mikey5times schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:42:
[...]

Ja, daar heb ik ook last van en er zijn meer mensen die dat gemeld hebben in dit topic.

Een soort van oplossing is om bij security settings een screenlock in te stellen, bijvoorbeeld één waarbij je zo'n patroon moet tekenen.

Nadeel is dan wel dat je met een dubbel lockscreen zit. Als er iemand een betere oplossing heeft gevonden, dan hoor ik het graag!
Ik had er ook erg veel last van! Ik heb dus nu ook een screenlock ingesteld met een pattern. Werkt perfect! Wel omslachtig, maar het heeft ook wel weer wat.
kbloem schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:46:
Ik draai in elk geval de MCCM 3.4.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Smarron schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:13:
[...]
Ik draai in elk geval de MCCM 3.4.
Heb jij het probleem ook dat als je je screen unlocked dat je muziek een seconde stopt?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Als je een hele versche ROM neemt waarvan de data.img niet uitwisselbaar is met de ROM die je gebruikt, wat is dan de beste manier om al je apps daarin te krijgen?

Downloaden en alles opnieuw installeren & instellen OF
Backup maken met bijv. titan en die inlezen (als dit überhaupt kan)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
kbloem schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:46:
[...]

Ik zou ook een andere windowsrom proberen. De Artemis rom vreet al behoorlijk wat geheugen bij boot. En als je graag over wilt op android kun je beter een windows versie pakken die daarvoor gemaakt is. Dat zou ik als eerste doen...
Oke bedankt. Maar heeft het grote geheugengebruik van Artemis er dan iets mee te maken dat sommige mensen mijn smsjes niet aankrijgen? En welke ROM stel je voor? De originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Heb nu versie 1.2 geinstalleerd. Nog steeds problemen met SMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Doopy-X- schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:32:
[...]

Heb jij het probleem ook dat als je je screen unlocked dat je muziek een seconde stopt?
Ik luister eigenlijk nooit naar muziek op de telefoon, maar ik ga het nu even voor je testen.

Zo, even getest met de standaard music player. Als ik het scherm uitzet en dan aandoe, dan stopt de muziek inderdaad, maar het is niet meer dan een kleine hapering. Zeker geen seconde, eerder 1/10 seconde ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Smarron op 10-12-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Smarron schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:54:
[...]
Ik luister eigenlijk nooit naar muziek op de telefoon, maar ik ga het nu even voor je testen.

Zo, even getest met de standaard music player. Als ik het scherm uitzet en dan aandoe, dan stopt de muziek inderdaad, maar het is niet meer dan een kleine hapering. Zeker geen seconde, eerder 1/10 seconde ofzo.
Dank voor het testen! d:)b

WTF

Had ook de JDMS build erop gezet, wilde nog wat dingen uit de andere build halen dus ik ga weer naar WM, wil de JDMS-Android map hernoemen. WM verkenner vraagt of ik het zeker weet dat ik de systeemmap Android wil hernoemen, ik zeg ja en *poef* map weg.

Alleen de oude hernoemde androidmap (MCCM) staat er nog.

Kan hem nergens meer vinden op mijn SD-card, terwijl de ruimte die hij innam nog wel steeds bezet is.

Iemand enig idee?

:/

[ Voor 33% gewijzigd door Doopy-X- op 10-12-2010 22:28 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Via recovery de map teruggevonden maar ik kan hem niet nogmaals verwijderen om de ruimte vrij te maken :{

Dat wordt dus een format...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb synic op mijn kaartje staan en format nooit anders ben ik dit altijd kwijt ik verwijder gewoon de android map en gooi de andere erop.En dit doe ik zelfs als ik android draai.opnieuw opstarten en dual boot.ik heb 4.1 tot4.4 erop gehad maar deze draaien allemaal vierkant(te traag)nu staat er een rom op waar ik niet meer van weet welke maar draaid als een klok .Geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Ik heb gemerkt dat bij de desire builds het lockscreen anders reageert, als je dan ergens een paar cm boven de slider begint te vegen, hoef je de slider maar een mm te verschuiven om te unlocken. Bij de DHD build moet je daadwerkelijk de slider een stuk verschuiven, onafhankelijk hoever je daarboven bent begonnen met vegen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik heb met winamp en de standaard speler geen hapering met phiremod skinnyevo 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik gebruik ook altijd een pattern om zakgesprekken te voorkomen. Maar met de JDMS 1.6 rom hoef ik niet meer dubbel te unlocken. Toen ik het patroon had ingesteld, verdween de slide to unlock! Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Muurtegel schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:18:
Ik gebruik ook altijd een pattern om zakgesprekken te voorkomen. Maar met de JDMS 1.6 rom hoef ik niet meer dubbel te unlocken. Toen ik het patroon had ingesteld, verdween de slide to unlock! Ideaal!
En we gaan de JDMS 1.6 daarom maar even testen! :)

edit:
Werkt perfect, super!

Ik ga deze nu even goed testen, het is mogelijk de perfecte vervanger voor mijn MCCM 3.4. Voelt echt heel snel aan. Als alles ook naar behoren werkt is is dit een blijvertje!

[ Voor 22% gewijzigd door Smarron op 11-12-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, ik gebruik Froyostone 3.4

Hoe kan ik zo'n pattern instellen? heb het al gevonden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Jammer, de JDMS 1.6 gaat weer de kast in. Als ik een foto maak, freezed het toestel. Reageert nergens meer op en start vervolgens helemaal opnieuw op.

Ik ben echt te spreken over de snelheid, maar er zit geen NL-taal op (voor tekst dan), camera werkt niet en is niet volledige wide-resolutie. Voorlopig terug naar de MCCM 3.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb Widgetlocker geïnstalleerd, dan kun je 'n slider van links naar rechts instellen. Werkt prima en je kunt nog vanalles op je lockscreen (widgets) planten ook nog. En 'n custom wallpaper ipv de standaard wallpaper die je voor je homescreen hebt ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 16:06
Eric_Cantona schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:19:
[...]

Ik heb Widgetlocker geïnstalleerd, dan kun je 'n slider van links naar rechts instellen. Werkt prima en je kunt nog vanalles op je lockscreen (widgets) planten ook nog. En 'n custom wallpaper ipv de standaard wallpaper die je voor je homescreen hebt ingesteld :)
is er ook een app om alleen je lockscreen wallpaper te veranderen??. Zelf heb ik er geen last van dat mijn telefoon soms unlockt in me broekzak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 16:06
/delete

[ Voor 98% gewijzigd door sk0o op 11-12-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:18:
Die ROM ziet er ook super mooi uit, even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Smarron schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:18:
Jammer, de JDMS 1.6 gaat weer de kast in. Als ik een foto maak, freezed het toestel. Reageert nergens meer op en start vervolgens helemaal opnieuw op.

Ik ben echt te spreken over de snelheid, maar er zit geen NL-taal op (voor tekst dan), camera werkt niet en is niet volledige wide-resolutie. Voorlopig terug naar de MCCM 3.4!
Met de camera heb ik ook wat problemen. Volgens mij is die app niet helemaal goed.
Ik ga eens een andere camera app proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Muurtegel schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:01:
[...]

Met de camera heb ik ook wat problemen. Volgens mij is die app niet helemaal goed.
Ik ga eens een andere camera app proberen..
Laat maar weten of een andere app wel werkt. Belangrijkste voor mij is of hij ook in breedbeeld foto's kan maken, want daar leek het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah heerlijk. Andere NL HD2 Android XDA liefhebbers :-)
Gebruik al een tijdje JDMode van atoore (maker JDMS) en 8.5 hastarin icm OzDroid. Werkt prima.

Heeft iemand 720p al werkend? Zit ik best een beetje op te wachten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben op zoek naar een goede en stabile, accu zuinige Android waar GEEN Sens op zit. Het liefste met Launcher Pro, en anders gewoon Android standaard.

Welke Android moet ik nemen?
Gebruik nu MCCM SE V3.4 met R8.5 en deze bevalt prima op sens na.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je kan launcher pro er toch gewoon naast zetten, ik heb het nu ook draaien op MDJ 4.4 (DHD). Ik zie nu met launcher pro niks meer van sense, zelfd de sense widgets zijn niet meer zichtbaar bij het selecteren van een nieuwe widget.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Prulleman schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:26:
je kan launcher pro er toch gewoon naast zetten, ik heb het nu ook draaien op MDJ 4.4 (DHD). Ik zie nu met launcher pro niks meer van sense, zelfd de sense widgets zijn niet meer zichtbaar bij het selecteren van een nieuwe widget.
Probleem is dat sens nogsteeds op de achtergrond draait.
Daarbij blijf je ook die waardeloze sens lockscreen houden.

Zoek eigenlijk een Android versie met Launcher Pro er standaard op, verder niets, en een lockscreen met lock horizontaal.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Smarron schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:59:
[...]
Laat maar weten of een andere app wel werkt. Belangrijkste voor mij is of hij ook in breedbeeld foto's kan maken, want daar leek het niet op.
Precies, was wel een prachtige snelle build namelijk maar camera is voor mij ook erg belangrijk. Ik ben benieuwd of je het oplost :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
HellStorm666 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:28:
Ik ben op zoek naar een goede en stabile, accu zuinige Android waar GEEN Sens op zit. Het liefste met Launcher Pro, en anders gewoon Android standaard.

Welke Android moet ik nemen?
Gebruik nu MCCM SE V3.4 met R8.5 en deze bevalt prima op sens na.
Je kan toch kiezen voor een CM6.1 build. Probeer HD2ONE eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de beta desire hd2 geprobeerd en het volgende is mij opgevallen:

1. Voelde zeer solide en snel aan
2. Verbruikte veel energie (maar ik had ergens gelezen dat android zowieso veel energie verbruikte) itt mijn huidge WM rom.
3. Je moet constant de back button drukken om terug te gaan. Bij WM6.5 kan je gewoon met kruisje of softpijl teruggaan.
4. Weliswaar draait android vanaf de sd kaart maar hij heef toch 20 mb op mijn tel geheugen geinstalleerd.

iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:36:
Ik heb de beta desire hd2 geprobeerd en het volgende is mij opgevallen:

1. Voelde zeer solide en snel aan
2. Verbruikte veel energie (maar ik had ergens gelezen dat android zowieso veel energie verbruikte) itt mijn huidge WM rom.
3. Je moet constant de back button drukken om terug te gaan. Bij WM6.5 kan je gewoon met kruisje of softpijl teruggaan.
4. Weliswaar draait android vanaf de sd kaart maar hij heef toch 20 mb op mijn tel geheugen geinstalleerd.

iemand dezelfde ervaringen?
1) Ja dat vind ik ook, voor mij is het nog steeds de beste desire HD rom, net zo snel als je gewone desire roms maar dan met een fijnere browser.
2) bij mij gebruikt hij in standby 6 ma, maar dat is met direct push aan op touchdown en roadsync. Valt mij dus wel mee eigenlijk.
3)Dat is standaard zo in Android, dat hoort gewoon bij het besturingssysteem. Dat is ook net het punt wat mij zorgen maakt,bij mijn vorige 3 HTC toestellen waren na 1,5 jaar gebruik hooguit 1 of 2 werkende knoppen over. De toekomst zal leren hoe dat met de HD2 gaat.
4) Dat is simpelweg onmogelijk, de huidige builds gebruiken géén interne opslag. Besef wel dat Android draait in een image, android denkt dus dat het in het telefoongeheugen draait en telefoon oplag heeft, maar eigenlijk draait het in system.img en is het "telefoongeheugen" zoals Android dat ziet eigenlijk het data.img bestand. In Android zie je dus telefoongeheugen en SD als verschillend geheugen, maar het is hetzelfde medium (de sd kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Doopy-X- schreef op zondag 12 december 2010 @ 08:50:
[...]

Precies, was wel een prachtige snelle build namelijk maar camera is voor mij ook erg belangrijk. Ik ben benieuwd of je het oplost :)
Helaas niet. Ik heb wel camera 360 erop gezet en getest. Ik had geen last van vastlopers meer, maar er zit helaas geen widescreen support in deze build. Dat is voor mij de enige reden om niet over te stappen. Ook geen NL, maar daar kan ik wel mee leven.

Hopelijk dat ze dat met een volgende build oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:31:
[...]

Probleem is dat sens nogsteeds op de achtergrond draait.
Daarbij blijf je ook die waardeloze sens lockscreen houden.

Zoek eigenlijk een Android versie met Launcher Pro er standaard op, verder niets, en een lockscreen met lock horizontaal.
JDMS, JDMode, elke niet sense build volstaat. Wel zelf even launcher pro erop zetten. Zelf vond ik HD2Froyo v3.7 en SuperHD2 v1.4 goed draaien. En geheel nederlands ondersteund (menu's, navigatie, spraakzoeken). ik probeer een build aleen als ie muli language is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Okki5 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:51:
[...]
3)Dat is standaard zo in Android, dat hoort gewoon bij het besturingssysteem. Dat is ook net het punt wat mij zorgen maakt,bij mijn vorige 3 HTC toestellen waren na 1,5 jaar gebruik hooguit 1 of 2 werkende knoppen over. De toekomst zal leren hoe dat met de HD2 gaat.
Probeer deze eens. Voegt een sidebar met software keys toe.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865525
Okki5 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:51:
[...]
4) Dat is simpelweg onmogelijk, de huidige builds gebruiken géén interne opslag. Besef wel dat Android draait in een image, android denkt dus dat het in het telefoongeheugen draait en telefoon opslag heeft, maar eigenlijk draait het in system.img en is het "telefoongeheugen" zoals Android dat ziet eigenlijk het data.img bestand. In Android zie je dus telefoongeheugen en SD als verschillend geheugen, maar het is hetzelfde medium (de sd kaart).
'tis maar net welk gedeelte van interne opslag je bedoeld. De Android core wordt wel degelijk naar RAM geheugen gekopieerd. Het portie RAM geheugen dat wordt gebruikt en de locatie worden bepaald in startup.txt, lees zelf maar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 10-09 22:14
iemand enig idee hoe ik in mijn JDMS build hetgingerbread toetsenbord krijg?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe wm rom geïnstalleerd namelijk OZDRIOD 2.00 en nieuwe radio versie namelijk 2.15.50.14 en MDJ FroYo HD 4.4.
Dus nu dacht ik de hele wereld aan te kunnen ;)
Maar het is zo traag als dikke stront…

Deze combo zou toch redelijk moeten werken ?
Voor het installeren heb ik mijn sd card geformateerd
MVG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 19:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Die combi zou inderdaad gewoon normaal moeten werken.
Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat je een hele traag sd hebt.
Verder kun je beter de builds van cedesmith gebruiken die zijn al vaker in dit topic genoemd en dan met alle updates van post 2 in de thread op xda.

Edit of je gebruikt deze nieuwe build van darkstone!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870518

[ Voor 16% gewijzigd door LemonC200 op 12-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je android gestart heb is er ook een mogelijk terug te gaan naar wm6.5 zonder dat je je HD2 opnieuw moet opstarten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:34:
Als je android gestart heb is er ook een mogelijk terug te gaan naar wm6.5 zonder dat je je HD2 opnieuw moet opstarten?
Nee, er bestaat geen terug, Winmo wordt volledig afgesloten bij het opstarten van Android.

[ Voor 15% gewijzigd door Okki5 op 12-12-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ik vind dit zo awesome he! Ik heb nu XBMC op mijn computer gezet. En XBMC remote op mijn HD2, en nu bedien ik alles via mijn mobiel. Geweldig!

Ik ben zo blij met android op mijn telefoon he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
darkstone is terug idd. De build is supersnel maar helaas geen data via vodafone + robotstemmen. Zo jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ruffzz schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:19:
darkstone is terug idd. De build is supersnel maar helaas geen data via vodafone + robotstemmen. Zo jammer dit
Haha, ik las het ook al @ xda. Ik heb hem er nu ook opstaan en data werkt inderdaad niet. Ik heb ook Vodafone. Als ik handmatig een netwerk zoek, kan ik al niks vinden. Echt jammer inderdaad.

Ik denk dat hier echt wel snel een fix voor komt, aangezien mensen uit andere landen hier ook last van hebben.

Maar ik heb nog niet meegemaakt dat een rom zo snel is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffzz schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:19:
Ja helaas werkt nog niet alles. Maar dat het via de ram opstart en draait zou in theorie toch betekenen dat het zuiniger is?. Ik wacht nog wel tot er wat verbeterd wordt of andere rombakkers deze methode overnemen.
Liefst van de beta desire hd2

Wie kan vertellen hoeveel ram er verbruikt wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
4tune schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:56:
'tis maar net welk gedeelte van interne opslag je bedoeld. De Android core wordt wel degelijk naar RAM geheugen gekopieerd. Het portie RAM geheugen dat wordt gebruikt en de locatie worden bepaald in startup.txt, lees zelf maar na.
Dat klopt, er wordt informatie in de Ramdisk geladen, die een paar mb is (de initrd) (of in de nieuwe Darkstone build wat groter zodat de hele build erin past), maar dat is niet in het interne opslaggeheugen wat we van Windows Mobile kennen (waar oa My Documents instaan).

Die sidebar is inderdaad een oplossing, ik zag dat veel mensen op XDA al problemen hebben met de knoppen, maar zolang dat bij mij nog niet het geval is ben ik blij dat lelijke ding nog niet te hoeven gebruiken. Is er al iemand op GOT met kapotte knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:54:
Wie kan vertellen hoeveel ram er verbruikt wordt?
Ik had nog iets meer dan 200MB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
die ram versie werkt hier ook niet met vodafone zakelijk.. helaas, voelt wel snel aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Heb nu HD2ONE er op gezet, eens zien hoe die bevalt.
Is iig wel lkkr veel in te stellen :D

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Heeft er iemand anders misschien enig idee hoe ik mijn sms probleem kan oplossen? Op XDA krijg ik ook geen reactie, ben ik de enige?

KPN
Artemis ROM 42.0 NL
Radio 2.15
Android build: MDJ Revolution HD v.1.2

Alles werkt perfect het enige wat me tegenhoud van Android 24/7 gebruiken is dat mensen sommige smsjes van mij niet aankrijgen.

Iemand enig idee wat ik kan proberen/doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Jan888 schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:24:
Heeft er iemand anders misschien enig idee hoe ik mijn sms probleem kan oplossen? Op XDA krijg ik ook geen reactie, ben ik de enige?

KPN
Artemis ROM 42.0 NL
Radio 2.15
Android build: MDJ Revolution HD v.1.2

Alles werkt perfect het enige wat me tegenhoud van Android 24/7 gebruiken is dat mensen sommige smsjes van mij niet aankrijgen.

Iemand enig idee wat ik kan proberen/doen om dit op te lossen?
- Andere Windows rom gebruiken ?
- Binnen 30 seconden na opstarten van WinMo Android opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan888
Ja dat tweede heb ik al geprobeerd maar dat is volgens mij niet de oplossing.
Een andere Windows ROM kan ik inderdaad proberen. Zou dat theoretisch een oplossing kunnen zijn? En welke ROM raden jullie me aan?

Draait al iemand de nieuwe build van Darkstone?
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.