Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Iemand enige indicatie van hoelang het duurt voordat ik voorbij het witte htc scherm kom bij het booten? Ik boot nu voor de 2e keer maar de 1e keer heb ik het niet bijgehouden omdat ik in de tussentijd andere dingen was gaan doen.

[ Voor 37% gewijzigd door jwdgk op 02-12-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:06:
heb bij mezelf op mijn hd2 android goed draaien,

maar bij een kameraad start de telefoon steeds opnieuw op, het is een vodafone branded telefoon

windows 6.5 mobile v.172
mdj froyo_hd_v4
hspl 3
radio v2.12

hij laat als je haret aanklikt het htc scherm zien, en dan reboot hij. iemand enig idee waaraan het kan liggen?

krijgen met de Jmz Android dual-boot de foutmelding van "compact framework needed"
"compact framework needed" error heeft te maken met het ontbreken van Microsoft .NET Compact Framework 3.5

Het voornaamste probleem wat er is als Android niet wil booten, is dat de files niet op de goede plek staan/de mappenstructuur niet goed is. Ook de startup.txt moet de goede info bevatten.
alex3305 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:14:
[...]

Unlocken met HardSPL en minimaal Radio 2.14 flashen, maar dat had je zelf ook kunnen vinden als je meer dan de laatste pagina gelezen had :+.
HSPL heeft ie al gedaan zoals je kunt lezen en waar haal jij de wijsheid vandaan dat je minimaal Radio 2.14 moet hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
jwdgk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:23:
Iemand enige indicatie van hoelang het duurt voordat ik voorbij het witte htc scherm kom bij het booten? Ik boot nu voor de 2e keer maar de 1e keer heb ik het niet bijgehouden omdat ik in de tussentijd andere dingen was gaan doen.
1e keer booten bij een verse build, zonder toegevoegde data.img, kan tot 20 minuten duren.
Daarna moet een boot maar hooguit een paar minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
CRXed schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:51:
[...]

1e keer booten bij een verse build, zonder toegevoegde data.img, kan tot 20 minuten duren.
Daarna moet een boot maar hooguit een paar minuten duren.
dan is er iets niet in orde, heb zeker 10-15 minuten gewacht. Nu krijg ik heel kort het boot schermpje. Denk voor ongeveer 1-2 seconde en dat word met 1/3 -1/4 gevuld met text. Daarna schakelt het over naar het witte scherm met htc in het groen en daar blijft
het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
Ok ik heb even gegoogled, op xda werd gezegd dat het root mapje android verwijderd diende te worden. Nu werkt alles weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:49:
[...]

"compact framework needed" error heeft te maken met het ontbreken van Microsoft .NET Compact Framework 3.5

Het voornaamste probleem wat er is als Android niet wil booten, is dat de files niet op de goede plek staan/de mappenstructuur niet goed is. Ook de startup.txt moet de goede info bevatten.

[...]

HSPL heeft ie al gedaan zoals je kunt lezen en waar haal jij de wijsheid vandaan dat je minimaal Radio 2.14 moet hebben? :?
bedankt,

bij toeval waren we later die dag nog even met die telefoon bezig, en met een andere bootloader werkte het gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
jcpearl schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:19:
ik heb op dit moment deze rom lopen MCCM SE v3.4 , werkt super!
nou heb ik een geek ding, als ik beneden de 30% kom met de batterij, dan komt er praat er steeds een russich vrouwtje in het russisch, waarschijnlijk dat de batterij bijna leeg is.
Herkent iemand dat en kun je het uitzetten?
Ik draai hem ook maar geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als we een nederlandse handleiding maken dan denk ik dat we veel mensen helpen hier. Iets voor in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23
Waarvan?

Ik heb van de week een stukje geschreven over Android op de HTC HD2. Dat gaat dan ook écht alleen over Android en niet over het flashen van (Radio) ROM's: http://www.ebooz.nl/2010/12/01/android-op-je-htc-hd2/

[ Voor 92% gewijzigd door EBOOZ op 03-12-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
EBOOZ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:35:
Waarvan?

Ik heb van de week een stukje geschreven over Android op de HTC HD2. Dat gaat dan ook écht alleen over Android en niet over het flashen van (Radio) ROM's: http://www.ebooz.nl/2010/12/01/android-op-je-htc-hd2/
Ik bedoel even simpel bewoorden van zeg maar de volgende stappen.

Task29
HSPL
Rom
Radio
Android
Kernel

Ik denk dat het nog geen half A4tje is.... Zal dit weekend wel even tijd vrij proberen te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ok. Het stukje over de radio mag je wat mij betreft schaamteloos kopiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Iedereen bedankt voor de repleys over mijn probleem met 3g en het installeren van een kernel. Het is niet gelukt en ik heb er voor gekozen om maar gewoon een nieuwe build te installeren. Nu Mdeejay HD 4.0.
Ik las veel positieve reacties over snelheid en batterij. Maar ik heb hem nu 2 dagen en hij is zeker niet zo snel als mijn vorige van Phiremod. Ik zag dat er nu ook al 4.1 is, maar ik weet niet zeker of daarin deze problemen zijn verholpen.
Het is dat ik het probleem met 3g en gprs had, anders had ik hem nooit aangepast (phiremod). Ik weet nu wel dat als een build het goed doet (batterij verbruik en snelheid) je beter de build kan behouden.

Maar goed, ik ga nu maar eens kijken naar een HD build die snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik vond MDJ HD 4.1 een drama qua snelheid, misschien dat het ook aan de rest van mijn setup ligt (WM build, sd kaartje etc) maar ik vond de snelheid erg laag in vergelijking met revolution 1.7

Omdat ik toch wat meer wilde heb ik HD2one 0.3.3RC2 eens geprobeerd en die bevalt tot dus ver erg goed, ben wel te spreken over de cyanogenmod 6.1 Dit is naar mijn idee hoe android bedoelt is, customizable :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik draai nu ook een dagje MDJ HD 4.1, maar ik vind hem juist iets sneller dan mijn vorige Sense Revolutuin builds. Ik heb een vergelijkbare score met Quadrant. Hij is echter wel merkbaar langzamer dan de MCCM HD-build, maar die heeft weer geen camcorder. Al met al vind ik de MDJ HD 4.1 een superbuild, en het kan alleen nog maar beter worden =D

Er wordt nog steeds gewerkt aan die NAND-flash klaarblijkelijk, en ook nog eens in combinatie met HD 4.1...

http://forum.xda-develope...hread.php?t=817261&page=5

edit: 4.2 is uit =D

[ Voor 22% gewijzigd door Julian op 03-12-2010 19:37 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Is er al een nand versie uit, want daar zit ik toch met spanning op te wachten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Het gaat hard nu. Zie dat MDJ FroYo HD v.4.2 ook al uit is

[ Voor 5% gewijzigd door sk0o op 03-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ga hem zo eens proberen. Duurt lang, 9246 items copiëren =/ Maar wel makkelijker dan flashen ;+)

Er is trouwens een gratis progje om de snelheid van de SD kaart te testen in de market, te vinden op SD speed. Ben wel benieuwd naar de verschillende resultaten.

[ Voor 46% gewijzigd door Julian op 03-12-2010 20:47 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
sk0o schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:51:
Het gaat hard nu. Zie dat MDJ FroYo HD v.4.2 ook al uit is
Hmm, was al tevreden met de snelheid, toch deze maar weer testen :P
v. 4.2:
- New kernel MDJ S7.4HD [OC1420 UV1000 SMARTASS EXTBAT CIFS]
- ROOT (SU + SuperUser Permissions)
- RAM optimization
- Speed optimization
- Fast & Stable
- All build-in apps updated (Maps, Adobe Flash Player, Twitter, Facebook, etc)
- Zipaligned
- Deodexed
- ROM is Adds free
- eReader removed

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 03-12-2010 20:57 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Heb hem er nou een klein uurtje opstaan en kan merken dat 4.2 veel sneller is bij mij (4.1 was waardeloos bij mij).

Gps werkt nog niet in deze build ofwel?

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XZSEALCQ.jpg
Kingston microSDHC Class 4 8GB

[ Voor 26% gewijzigd door sk0o op 03-12-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
sk0o schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:05:
Heb hem er nou een klein uurtje opstaan en kan merken dat 4.2 veel sneller is bij mij (4.1 was waardeloos bij mij).

Gps werkt nog niet in deze build ofwel?

Edit:
[afbeelding]
GPS heeft altijd gewerkt, in ieder geval vanaf de 3 series al. BTW, slechte waardes voor een class 4 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
sk0o schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:05:

Edit:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N6TD38N3.jpg
Stock 8GB class 6 kaartje die bij de telefoon zit.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Mijn 4 en 8 GB class6 kaartjes van Adata doen allebei 5/12.

4.2 is niet stabiel met widgets bij mij. 4.1 wel, maar hij is wel enorm sloom als je de market gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
draai nu JDMS 1.6 Ultimate Rc2, en gvd wat een snelheid! :D

had hiervoor de -=MDJ FroYo HD v.4.3=-, maar de JDMS is echt 10x sneller. quadrant scores van 2700 en hoger!

heerlijk.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Henkie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:06:

had hiervoor de -=MDJ FroYo HD v.4.3=-, maar de JDMS is echt 10x sneller. quadrant scores van 2700 en hoger!

heerlijk.
MDJ FroYo HD v.4.3 is nog niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Laatst online: 10-09 22:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ja dat snap ik ook wel, ik zei vanmorgen "NOG NIET", dat ie er nu wel is heeft dus niets met mijn post van vanmorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:44
Heb nu ook een HD rom draaien. De MDJ versies zijn inderdaad niet zo snel als de cedesmith versies, maar blijkbaar had cedesmith een shortcut genomen en geen sync in zijn inidrd,gz aangezet. Dit zorgde voor snelle Quadrant scores, maar ook voor datacorruptie. Ik had in ieder geval steeds apps die ik opnieuw moest installeren ivm een Forced Close.
Heb net de nieuwste MDJ geinstalleerd. De cedesmith versie had een enorm goede batterijduur, hoop dat dit nu ook verbeterd is in MDJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Laatst online: 10-09 22:54
Barfman schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:41:
[...]

Ja dat snap ik ook wel, ik zei vanmorgen "NOG NIET", dat ie er nu wel is heeft dus niets met mijn post van vanmorgen te maken :)
Excuus, had niet gezien dat er een paar uur tussen onze berichten in zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Frenkeman schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:40:
[...]

Excuus, had niet gezien dat er een paar uur tussen onze berichten in zat :)
Maakt niet uit, overigens is de nieuwe build MDJ FroYo HD 4.3 erg snel en stabiel. Batterij duur kan ik nog niets over zeggen, maar zal ongetwijfeld rond de 3 mAh liggen. 1830 punten met Quadrant is ook een goede score, hoogste voor mij met de Desire builds.

Voor diegene die hem willen installeren, hier een paar belangrijke tips:
Format je kaart full met SDFormater.
Gebruik geen bestaande data.img, maar laat een nieuwe maken (belangrijk).
Eenmaal voor het eerst android gestart, laat hem 5 minuten rusten.
Dan doe je het lockscreen open, en laat je hem weer rusten (5 minuten).
Na 5 minuten weer unlocken, en stel je provider in.
Daarna met je hardkey een reboot doen.
Wanneer android weer opgestart is, weer 5 minten rusten.
Daarna unlocken en de wizzard aflopen.
Eenmaal de wizzard gedaan, laat hem 5 minuten rusten.
Nu nog een keer rebooten, en daarna kan je alles instellen wat je wilt.

Je zal denken waarom moet dit nou, de desire heeft veel meer sync functies van onder meer autobackup files die dan naar je google account verzonden kunnen worden en andere zaken. Ook maakt hij een cache aan van sommige zaken, en maakt hij tumbnails van diverse applicaties (foto's, internet, weer footprints etc...)

-=MDJ FroYo HD v.4.3=-[kernel:MDJ S7.5HD]

v. 4.3:
- New kernel MDJ S7.5HD [OC1460 UV1000 SMARTASS CIFS] Not supported Extended battery
- Improved performance
- Added News app
- Small edit frameworks
- Other minor settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
mijn accu is in 1 nacht leeg, is niet normaal toch?

MCCM SE V3.4(FroyoStone Sense)[kernel hastarin r8.5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Currentwidget -> Logs maken -> Verbruik kijken na een nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:06:

heerlijk.
is alleen in het engels bestaat deze ook in het nederlands??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Mdeejay HD 4.3 die pas uit is en heeft tijdje goed gewerkt, alleen nu moest ik mijn telefoon opnieuw opstarten en kom ik in Windows Mobile.

Als ik dan CLRCAD.exe open dan krijg ik niet de vraag of ik die wil installeren.

Als ik haret.exe open krijg ik wel de vraag en wordt linux geopend, maar daarna blijft mijn HD2 hangen bij het witte opstart scherm met groene letters.

is er iemand die ook dit probleem heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:55:
[...]

is alleen in het engels bestaat deze ook in het nederlands??
alleen engels.. geen probleem toor mij.. hij is echt retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Henkie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:53:
[...]

alleen engels.. geen probleem toor mij.. hij is echt retesnel.
heb je een idee hoe al het rood veranderd in bv groen?
ik bedoel de highlights etc.
en inderdaad superrrrrrrsnellll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
sk0o schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:58:
[...]

Stock 8GB class 6 kaartje die bij de telefoon zit.;)
Met welk programma test jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn pc kijk ik tv maar daar heb ik vlc player nodig voor de stream te openen vlc player geeft mij dan de juiste active x .Mijn vraag bestaat er active x voor android?Dan nog een 2 de vraag bestaat er ook java voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:17:
Op mijn pc kijk ik tv maar daar heb ik vlc player nodig voor de stream te openen vlc player geeft mij dan de juiste active x .Mijn vraag bestaat er active x voor android?Dan nog een 2 de vraag bestaat er ook java voor android.
Active X is alleen voor windows.

Android apps zijn voor 99% geschreven in java, hoe gek het ook klinkt, je kan geen java installeren. Volgens mij zit er in android een Virtual Machine (Dalvik) die de apps omzet naar dex files. Op deze manier omzeilt Google de Java-licentie. Er is wel een app Java/J2ME Runner die wat java aankan, maar lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
jan-willem3 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:52:
[...]

Met welk programma test jij dat?
Zoek op SD speed in de market.

MDJ HD 4.3 bevalt heel goed tot nu, lekker snel. Achterlijk veel ruimte om te OC'en ook. Ik heb hem nu @ 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de HD 4.3 er gisteravond op gezet en met een volle batterij naar bed gegaan. De volgende morgen was de telefoon uit en de batterij helemaal leeg. Het blijft leuk dat android, maar door dit soort dingen vind ik het nog niet goed genoeg om dagelijks te gebruiken. Draai nu weer op WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Hurricane schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:09:
Ik heb de HD 4.3 er gisteravond op gezet en met een volle batterij naar bed gegaan. De volgende morgen was de telefoon uit en de batterij helemaal leeg. Het blijft leuk dat android, maar door dit soort dingen vind ik het nog niet goed genoeg om dagelijks te gebruiken. Draai nu weer op WM.
In tegenstelling tot jou draait het hier echt heerlijk :) Ben gister naar bed gegaan met ong. 60% restcapaciteit en zit nu op ongeveer 45% resterend. Wellicht moet je even kijken naar je Radio en een re-flash doen?

Het is echt verbazingwekkend hoe goed MDJ FroYo HD v.4.3 werkt. Het is snel, stabiel, zuinig en dat op stock speed. Set CPU heb ik dus ook niet meer nodig. Daarbij werkt HTCsense.com ook nog eens, qua 'telefoon kwijt = bellen' maar werkt alleen de locatiezoeker (nog) niet.

Ik heb al even gespeeld met de Desire HD van m'n vader en ik moet zeggen dat de beleving bijna net zo goed is. Waarschijnlijk gaat de HD2, als deze zo goed blijft lopen als nu, volgende maand naar m'n vriendin en neem ik zelf de Desire HD. Is ze ook eindelijk van die rare Samsung Spica af.... :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Julian schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:56:
[...]

Zoek op SD speed in de market.

MDJ HD 4.3 bevalt heel goed tot nu, lekker snel. Achterlijk veel ruimte om te OC'en ook. Ik heb hem nu @ 1300.
Hij was uit de market gehaald. Heb hem uiteindelijk nog gevonden.
Had iets van 5 mb write en 14 mb read maar het was wel een oude versie dus weet niet hoe betrouwbaar die is.
Het is een sandisk mobile ultra kaartje.

Qua build gebruik ik nu MIUI sneller dan een sense rom. Een heerlijke sms app en een goede muziek app. Die je overigens ook los kunt krijgen. Enige nadeel is dat het in het engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog een goede navigatieapp?

gebruik nou de standaard navigatie, maar vind die niet zo fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik wil graag android op de HD 2 maar als ik die HSPL installeer en android erop gooi, is mijn garantie dan verlopen?

En waar kan ik goede uitleg vinden over het installeren van android op de HD 2? En is de android market ook al beschikbaar op de android build?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
prrt warriorboy lees het topic eerst eens even door voordat je vragen gaat stellen!

ben nog steeds heel content met mijn JDMS build, maar over 2/3 weekjes toch maar een galaxy S halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:42:
Hoi ik wil graag android op de HD 2 maar als ik die HSPL installeer en android erop gooi, is mijn garantie dan verlopen?

En waar kan ik goede uitleg vinden over het installeren van android op de HD 2? En is de android market ook al beschikbaar op de android build?

bedankt.
Ja, hier en ja :)

Maar je kunt bij problemen de originele rom en spl herstellen door een stock rom te flashen vanaf een sd kaartje, staat ook in het HSPL topic op xda-developers.

Android market is gewoon onderdeel van android en zit er dus altijd bij. Er bestaat ook geen "de" android build, er zijn 101 verschillende. Het meeste werk voor compatibel maken zit echter in de kernel/drivers. Android zelf draait eigenlijk altijd zonder problemen zodra de kernel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
dtech schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:31:
[...]

Ja, hier en ja :)

Maar je kunt bij problemen de originele rom en spl herstellen door een stock rom te flashen vanaf een sd kaartje, staat ook in het HSPL topic op xda-developers.

Android market is gewoon onderdeel van android en zit er dus altijd bij. Er bestaat ook geen "de" android build, er zijn 101 verschillende. Het meeste werk voor compatibel maken zit echter in de kernel/drivers. Android zelf draait eigenlijk altijd zonder problemen zodra de kernel goed is.
Je hoeft toch alleen de laaste upgrade dan heb je radio 2.15 dus hoger dan 2.08. Dus dan kan je alles op je sd zetten en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Je moet inderdaad radio 2.08 hebben, maar niet elke ROM (en zeker de stock ROM) werkt even goed met android versies: o.a. hoger batterijgebruik en crashes schijnt het (vraag me niet waarom).

En om een custom rom te flashen heb je HSPL nodig. Ik had het trouwens ook nodig omdat ik een Vodafone branded toestel heb waarvoor de laatste radio 2.06 is.

Maar als je zonder te flashen android op je SD kaart gooit en haret.exe aanklikt is je garantie uiteraard niet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:45
jan-willem3 schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:23:
[...]

Je hoeft toch alleen de laaste upgrade dan heb je radio 2.15 dus hoger dan 2.08. Dus dan kan je alles op je sd zetten en gaan met die banaan.
niet als je een vodafone rom hebt, dan zit je stock op max 1.72 met radio 2.07

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
Ik heb steeds problemen met wegvallende connectie.

Nu hoor ik dat ik DNS1 en DNS2 moet veranderen in build.prop en dat het dan goed gaat werken.

Alleen kan ik die niet achterhalen voor hi.nl. Als iemand die wel weet kan je die even posten.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
gewoon google dns invulen of open dns server.
Deze gebruik ik dus zelf,en werkt prima met open dns:
208.67.222.222
208.67.220.220

[ Voor 49% gewijzigd door fragcompany op 05-12-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
bedankt zal het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Vergeet ook niet de telefoon modus op gsm/prl te zetten.
Dit kan je doen door code *#*#4636#*#* te bellen,dan de bovenste optie klikken,en dan zie je verschillende opties: dan dus gsm/prl nemen.
Vergeet niet te rebooten als je dit doet,ook als je de build.prop edit met nieuwe dns server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Nieuwe 7.6beta3-kernel maakt 4.3HD nog sneller =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

In het topic [KERNEL][04.12.10] -=MDJ=- s7.5 HD [OC1460-UV1000-SMARTASS-CIFS], maar daarin vind je ook dit:
7.6 smartass beta3 very laggy. :-(

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Tsja heleboel mensen klagen dat allerlei dingen laggy zijn. Vaak ligt het niet aan hetgeen ze downloaden maar aan de manier waarop ze het gebruiken. Hoewel een beta wel meer kans geeft op dingen die niet goed werken.

Bij mij is het in elk geval een rete snelle kernel, maakt HD 4.3 aanmerkelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Dit keer de desire_hd2 geprobeerd. Retesnel!

Sommige mensen halen 3000 punten in Quadrant!

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Was ik dat toevallig met 3000? lol (tinuz97 op xda)
Maar ik heb die build er ook snel afgegooid,telkens corrupte data image ;w
Leuk dat i/o performance init file,maar kompleet onbetrouwbaar voor je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik zie ook vaak mensen klagen over lag en foutmeldingen. Maar we hebben allemaal dezelfde HD, alleen hebben we verschillende WM roms en Radio's geintalleerd, dat kan het verschil maken. Ik zelf heb de BVVDROID Rom (eigen maak) en Radio 2.15.50.14, en hiermee draaid de Desire HD 4.3 echt heel goed. Ik doe met gemiddeld gebruik 30 uur met mijn batterij. Ik internet dan wat (niet zwaar), korte spelletjes zoals scrabble online, en heb google en htc sync gewoon aanstaan met een sync tijd van 3 uur. Ik weet gewoon zeker dat mensen die klagen niet goed lezen, en vaak de verkeerde config hebt. Daarbij zie ik ook dat mensen elke keer hun data.img meenemen naar een nieuwere versie, wat gewoon dom is. In je oude data.img staan namelijk de oude apps en instellingen, dus als je dan een andere build (en andere kernel) gaat gebruiken, lijd dit vaak tot problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik doe altijd een clean install....neem nooit data.img mee...maar in de cedesmith build maak je daar kans op omdat de i/o tweak (in and output) de data niet veilig wegschrijft zoals een 'normale' build dat wel doet.
Tevens lagt de de 7.6 kernel bij veel mensen wel,en is op 1459mhz zelfs langzamer als de hastarin kernel met linpack,quadrant etc.

EDIT:
ik lees net dat de smartass govenor lag veroorzaakt,performance mode bv niet.

[ Voor 11% gewijzigd door fragcompany op 06-12-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
ik haal met mijn JDMS ook wel eens bijna 3100 punten, vaak rond de 2800.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29c421l.jpg

homescreen:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dw8fb6.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Henkie op 06-12-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu android en en heb de radio versie 2.12 . Maar mn android crasht steeds (Mijn scherm doet nik meer en ik alles is gewoon gelocked lijk het wel.) Maar hoe kan ik dat nu oplossen? Andere Android builds werken weer niet ik krijg dan een zwart met HTC logo scherm bij de JDMS 1.5 onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Henkie schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:20:
ik haal met mijn JDMS ook wel eens bijna 3100 punten, vaak rond de 2800.

edit:

[afbeelding]

homescreen:

[afbeelding]
Mag ik vragen wat voor widgets je daar gebruikt hebt :) Je homescreen spreekt me erg aan :)
Die batterij widget heb ik al :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 06-12-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 01-09 21:10
Barfman schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:23:
... Daarbij zie ik ook dat mensen elke keer hun data.img meenemen naar een nieuwere versie, wat gewoon dom is. In je oude data.img staan namelijk de oude apps en instellingen, dus als je dan een andere build (en andere kernel) gaat gebruiken, leidt dit vaak tot problemen.
Nou, zo sterk zou ik het niet willen stellen. Ik heb data.img nu meegenomen van MDJ HD 3.6 => MDJ HD 3.7 => phireMOD Ace V1.0 => MDJ HD 4.0 => MDJ HD 4.3. En alles heeft steeds probleemloos gedraaid. En dat zonder ook maar één keer m'n SD kaart te formatteren. Je eerdere post over die hele procedure waarbij je alles steeds minuten lang tot rust moet laten komen had ik ook al op XDA gelezen, maar dat is domweg overdreven.

Het meenemen van een data.img is wel steeds met vergelijkbare builds. Het is wel wat minder verstandig een data.img te kopiëren van een Sense build naar een CM6 build of omgekeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door 4tune op 06-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het idee dat die nand versie komt als we allemaal al een Desire HD2 kunnen kiezen nadat ons abb verlopen is.....

@Joene. Ik ben ook benieuwd naar je widgets en homescreen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Ik heb het idee dat die nand versie er wel een keer komt, maar iedereen wacht op cotulla. De kernel is al zo goed als af, maar alles hangt nu af van magldr.

cotulla is al een dag of 40 niet op IRC @ htc-linux geweest. Wel komt hij daar wel eens langs als Delenn of AWOL, maar niet om over NAND versie van Android te lullen.

Het begint er een beetje op te lijken dat cotulla niet zoveel heil meer ziet in die lang verwachte NAND versie. Hij is ook al lang met andere projecten bezig. Mijn gok is dat de hooggespannen verwachtingen nooit waar gemaakt kunnen worden en dat magldr pas wordt gereleased als WP7 ermee kan worden geboot, inclusief Windows Live services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je een nand versie willen als de HD2 al beter presteert dan de concurrenten?
Na maanden door verschillende rom bouwers is er nog steeds het een en ander dat voor sommigen niet werkt.
Er is blijkbaar geen golden versie. Daarom zie ik het meer als extra en als het voor dagelijks gebruik kan nog beter. Zelfs bij een android telefoon is het ook niet 100%.

edit: en nu met gingerbread zul je al op xda horen.....when can I expect gingerbread for HD2?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Ben ik 100% met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Over gingerbread, dat zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Maar voorlopig wel zonder HTC Sense. Eerste port nog dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

4tune schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:32:
Over gingerbread, dat zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Maar voorlopig wel zonder HTC Sense. Eerste port nog dit jaar?
Niet dat ik sense heel erg ga missen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ben wel redelijk tevreden met mijn huidige build, maar weet iemand een goede HTC Sense Desire HD build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Chrisjuh_15 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:41:
[...]

Mag ik vragen wat voor widgets je daar gebruikt hebt :) Je homescreen spreekt me erg aan :)
Die batterij widget heb ik al :)
LauncherPro voor het homescreen.

linksboven SiMi Clock
rechtsboven SetCPU widget
daar onder Beautiful Widgets, dan het weather deel, met de FlatWhite skin
daar onder OneSeven Pro
daar onder Circular Battery

houtren vloer achtergrond, en de shortcuts onderaan zijn van launcherpro, de 2 buitenste weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Henkie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:45:
[...]

linksboven SiMi Clock
daar onder OneSeven Pro

houtren vloer achtergrond, en de shortcuts onderaan zijn van launcherpro, de 2 buitenste weggelaten.
Thanks!

Heeft het eigenlijk nut om een 4GB image te maken ipv een 1GB image? Qua peformance maakt dat toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders ik heb dit tablet gekocht
YouTube: Android 2 2 OS 512 RAM with Freescale iMX515 Cortex A8 Processor Tablet PC M8003

er staat android 2.2 op. nu zegt dit dat ik flash 10.1 moet bijwerken maar als ik dit doe installeerd de flash niet. iemand een idee hoe dit komt?

Ik vraag dit hier omdat ik de vorige dagen MDJ HD 4.2 had geinstalleerd op mijn htc hd 2 en toen kreeg ik ook veel meldingen dat verschillende apps niet geinstalleerd konden worden onder anderen angry birds.Toen ik daarna MDJ HD 4.3 erop zette was dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:01:
Even iets anders ik heb dit tablet gekocht
YouTube: Android 2 2 OS 512 RAM with Freescale iMX515 Cortex A8 Processor Tablet PC M8003

er staat android 2.2 op. nu zegt dit dat ik flash 10.1 moet bijwerken maar als ik dit doe installeerd de flash niet. iemand een idee hoe dit komt?

Ik vraag dit hier omdat ik de vorige dagen MDJ HD 4.2 had geinstalleerd op mijn htc hd 2 en toen kreeg ik ook veel meldingen dat verschillende apps niet geinstalleerd konden worden onder anderen angry birds.Toen ik daarna MDJ HD 4.3 erop zette was dit probleem verholpen.
Volkomen off topic, maar wow wat een mooie unit. Staat ook voor een soepele 163E incl. verzendkosten op ebay. Ongelofelijk..... Jammer dat ik zo weinig geld heb =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

linksboven SiMi Clock
daar onder OneSeven Pro

Hey ik heb nu hetzelfde draaien maar loop tegen één heel irritant ding aan. Als ik normaal gesproken op bellen druk dan krijg ik de dialer en type ik altijd ggewoon de naam in en daarna op bellen. Maar dat lijkt met deze dialer niet te kunnen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Gingerbread-goodness komt één dezer dagen onze kant op. Geweldig toch dat het allemaal zo snel geaat en dat je het zo makkelijk erop kan knallen. Eigenlijk is het zo wel beter dan in het NAND-geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julian schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:37:
[...]

Volkomen off topic, maar wow wat een mooie unit. Staat ook voor een soepele 163E incl. verzendkosten op ebay. Ongelofelijk..... Jammer dat ik zo weinig geld heb =(
Maar toch op de htc hd2 werken de apps veel beter .Goede gsm die we allemaal hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Vandaag komt MDeeJay nog met een Gingerbread rom, ben benieuwd...
Kerstmis komt vroeg zo met heel fijne Desire HD builds en straks dan ook Gingerbread

[ Voor 39% gewijzigd door Okki5 op 07-12-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
Ik zou maar paar weken wachten totdat alle bugs eruit zijn. Net zoals met froyo hadden ze een paar weken nodig om het goed te laten draaien.

Maar je kan natuurlijk altijd dualbooten met verschillende rom versies als je niet kan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
En dan nog het goede nieuws over Maps vandaag, en ik zag vandaag beta2 van Firefox langskomen. Vroege kerst inderdaad ;+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

[...]

linksboven SiMi Clock
daar onder OneSeven Pro

Danku zeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Gingerbread is al bootend gekregen op de Desire, en op IRC postte MDJ al een screenshot van gingerbread op de HD2 logfile van een niet helemaal geslaagde poging om gingerbread te booten =)

edit: gelukt!

[ Voor 51% gewijzigd door Julian op 07-12-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik zip-bestanden kan installeren met ROM manager aangezien je de HD2 niet kan rooten en dan in recovery booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik krijg zojuist de vraag of ik een systeemsoftwareupgrade uit wil voeren?
Draai Froyostone 2.2
Wil ik dit? :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Nee dat is al eerder besproken geweest kun je wel doen maar het toestel gaat niet op de juiste manier in recovery dus heeft geen zin. En draai nog steeds froyostone 2.2. Als je upgrade naar 3.4 weet je wat je gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
jan-willem3 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:56:
Nee dat is al eerder besproken geweest kun je wel doen maar het toestel gaat niet op de juiste manier in recovery dus heeft geen zin. En draai nog steeds froyostone 2.2. Als je upgrade naar 3.4 weet je wat je gemist hebt.
Dank.

Ik moet ook gaan upgraden :X
Ik vind alleen het installeren van die apps/instellingen zo kut. Kan mijn image van 2.2 gewoon mee naar 3.2? Dat zou al een hoop gedoe schelen :)

Iemand een snel lijstje wat ik moet doen qua radio/kernel en al die crap? Ik heb radio 2.10.50.28_2

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Als je titatnium backup download kun je de apps zo backuppen incl contacten/sms etc.
Radio 2.11.50
Als je op je huidige rom niks bijzonders hebt kun je vbn rom installeren
Je kunt eventueel nog een upgrade doen naar kernel 8.5.1 dan heb je geen haperingen in de muziek bij unlock.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841644

Alles werkt behalve 720P HD video record.

[ Voor 9% gewijzigd door LemonC200 op 08-12-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
jan-willem3 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:14:
Als je titatnium backup download kun je de apps zo backuppen incl contacten/sms etc.
Radio 2.11.50
Als je op je huidige rom niks bijzonders hebt kun je vbn rom installeren
Je kunt eventueel nog een upgrade doen naar kernel 8.5.1 dan heb je geen haperingen in de muziek bij unlock.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841644

Alles werkt behalve 720P HD video record.
vbn rom?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
*weg* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 09-12-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
LOL
Ik draai bij nader inzien natuurlijk wel 3.2 maar Android versie 2.2 8)7

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Dan heeft het alsnog wel wat voordelen verbeterde dataconnectie.
Betere camera waar zoom buttons gezichts detectie ook werken.
Geen touchscreen wat freezed voor een paar seconden.
Wat snelheids verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
jan-willem3 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:00:
Dan heeft het alsnog wel wat voordelen verbeterde dataconnectie.
Betere camera waar zoom buttons gezichts detectie ook werken.
Geen touchscreen wat freezed voor een paar seconden.
Wat snelheids verbeteringen.
Lees dat deze verder gaat waar Froyostone is gestopt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841644

Ah, zie dat ie niet in NL is, denk dat ik dan alleen de kernel up ga daten...

[ Voor 8% gewijzigd door Doopy-X- op 08-12-2010 15:35 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Hij is gewoon in nl hoor waar staat dat dat niet zo is.

lezen...
Whats work:
Almost Every things works :)
Now the camera 5mp without 'cloud'
Now the sound is loud enough :)
Now all very smooth And Fast :D
NO Freeze or SOD :D
LED lights
Youtube HD
3G connection Fast
Wifi hot spot
Usb data connection
Gps
BT
Multilanguage
All other items working like other build :)
Include 1 GB data.img for faster BOOTING.
En als je alleen kernel doet moet je handmatig de camera patchen met nieuwe libs overigens niet heel moeilijk. Of je moet kiezen voor hastarin 8.5.1 (oldcam)

[ Voor 93% gewijzigd door LemonC200 op 08-12-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
Draaien jullie android via de sd kaart of gewoon als volledige rom?
Ik lees namelijk verschillende dingen op het topic en ik kom er niet helemaal wijs uit.

heb nu android draaien via sd kaart maar wil hem eigenlijk ''volledig'' gaan draaien.

is het ook mogelijk om van WM rom een backup te maken?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Er is nog geen "volledige" ROM voor de HD2 ('n zgn NAND-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Hoop echt dat hij eerdaags komt :Y
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.