Heb je 'n paar keer gereboot?
Even wachten ze zijn er nu nog niet echt. Kernel heeft vandaag een update gehad.jcpearl schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:18:
is er een cyanogenmod die 100% funactionaleit geeft? dus alle vitale odnerdelen als camera, gps, bleutooth werken? via xda heb ik geen overzicht meer. maar ik ben op zoek naar ervaringen
Morgen of overmorgen kun je wel verwachten denk ik. In termen van snelheid desire vs hd2. Beide met htc sense. Ik heb ze naast elkaar gehouden. Ik geef de hd2 op een schaal van 1 tot 100 85 punten als we kijken naar de snelheid vergeleken met de desire. Als je idd een cyanogen rom er bij pakt is het waarschijnlijk nog wel sneller dan de desire . Probleem is vooral de nog niet optimale batterij (toch zeker genoeg voor een dag) een enkel keertje een datadrop maar deze herstelt zich zelf. Dus dan zit je zeg maar een sec of 15 dat de internetpagina niet verder laad. En geen 720P in camera. Voor de rest werkt alles in princiepe.
Dat zou op zich wel gek zijn, want in andere builds werkte alles wel. Ik zal 'em nog eens proberen te downloaden ergens.CRXed schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:59:
[...]
Vreemd verhaal!
Enige wat ik kan bedenken is dat je .apk bestanden corrupt zijn (dan krijg je die parser error).
Ik kan prima losse .apk bestanden installeren (zie build in mn sig).
Of is je "storage" vol?
Hoe gebruiken jullie Exchange Hotmail?
Nee wel exchange. Why?EBOOZ schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:56:
[...]
Dat zou op zich wel gek zijn, want in andere builds werkte alles wel. Ik zal 'em nog eens proberen te downloaden ergens.
Hoe gebruiken jullie Exchange Hotmail?
Potdimme kbloem... je had gelijk
Ik heb een nieuwe APK gedownload vanaf XDA en zowel m'n Exchange van het werk als Hotmail Exchange doen het als een zonnetje!
Thanks very much!
Thanks very much!
Nieuwe froyo stone is uit je kunt hem gewoon upgraden door je data image te vervangen. Tevens zou je ook hastarin Release r8.5.1 er op kunnen zetten. Die heeft net weer een paar kleine fixes.
Hoe zet ik eigenlijk HDSPA uit, dat hij alleen gebruik maakt van 3G? Het lukt wel om 2G alleen aan te zetten, maar kan niks vinden over 3G alleen.
Een vriend van mij heeft een Vodafone locked/branded HD2, ik heb er Android op gezet( dus ook een Custom ROM en de hele rataplan) Maar nu loopt zijn telefoon continu vast. Ook met slechts een Custom ROM loopt hij steeds vast, en met Vodafone ROM gebeurt er niks bijzonders...
Weten jullie of het daar aan kan liggen? En is alleen Simlockvrij maken genoeg, om ook via de HTC site normale ROMS te kunnen downloaden, want als je daar met je S/N een normale ROM kunt downloaden dan zegt hij verkeerde S/N. Met mijn S/N kan ik namelijk wel normale ROMs downloaden.
Ik denk dat als je Simlockvrij maakt, dat je nog steeds geen normale ROM's kunt downloaden, maar het bestand wel kunt installeren op een Vodafone telefoon. Hij zegt nu namelijk dat het geen goeie ROM is voor deze telefoon. Je mag dus alleen Vodafone ROM's installeren.
Iemand een idee om dit gezeik er af te krijgen?
Weten jullie of het daar aan kan liggen? En is alleen Simlockvrij maken genoeg, om ook via de HTC site normale ROMS te kunnen downloaden, want als je daar met je S/N een normale ROM kunt downloaden dan zegt hij verkeerde S/N. Met mijn S/N kan ik namelijk wel normale ROMs downloaden.
Ik denk dat als je Simlockvrij maakt, dat je nog steeds geen normale ROM's kunt downloaden, maar het bestand wel kunt installeren op een Vodafone telefoon. Hij zegt nu namelijk dat het geen goeie ROM is voor deze telefoon. Je mag dus alleen Vodafone ROM's installeren.
Things are cheaper for a reason
Heb je een task29 gedaan voor het flashen van de nieuwe ROM?
\Ik las dat de maker van de MCCM builds, de 8.5 beter vond dan de 8.5.1. Ik denk dat je die anders even moet proberen. Ik draai overigens de laatste officiele 3.14 rom. Verder geen aanpassingen in radio-versies ofzo. Hij is helemaal clean, dus verder niks geinstalleerd.Pittie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:55:
[...]
Thx! Die heb ik eventjes geinstalleerd.
Ik heb ook de 8.5.1 geinstalleerd, (de files iig vervangen, maar bij mij is het idle verbruik iets van 50-70 mA
Wat hebben jullie dan nog anders gedaan? Maakt het ook nog wat uit welke WM ROM je draait? Want momenteel draai ik de standaard HTC versie.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
De laatste Froyo met nieuwste kernel op m'n HD2 geknald, 't lijkt allemaal nog 'n stuk soepeler te lopen. Als 't zo doorgaat, dan laat die NAND-versie maar mooi zitten
Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je HSPL 3 geinstalleerd hebt... Dit zou ook meteen het vodafone probleem moeten oplossen. Overigens vraag ik mij af hoe je aan een Vodafone branded device komt in Nederland... Mijn HD2 komt ook van Vodafone maar is gewoon simlock vrij en unbranded.Sloeber schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:34:
Een vriend van mij heeft een Vodafone locked/branded HD2, ik heb er Android op gezet( dus ook een Custom ROM en de hele rataplan) Maar nu loopt zijn telefoon continu vast. Ook met slechts een Custom ROM loopt hij steeds vast, en met Vodafone ROM gebeurt er niks bijzonders...
Verwijderd
Vodafone NL heeft wel degelijk HD2 branded toestellenOkki5 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:07:
[...]
Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je HSPL 3 geinstalleerd hebt... Dit zou ook meteen het vodafone probleem moeten oplossen. Overigens vraag ik mij af hoe je aan een Vodafone branded device komt in Nederland... Mijn HD2 komt ook van Vodafone maar is gewoon simlock vrij en unbranded.
http://www.htc.com/nl/Sup...spx?p_id=297&act=sd&cat=2
Graag gedaan, ik heet alleen geen kbloemEBOOZ schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:39:
Potdimme kbloem... je had gelijkIk heb een nieuwe APK gedownload vanaf XDA en zowel m'n Exchange van het werk als Hotmail Exchange doen het als een zonnetje!
Thanks very much!
Je haalt wat dingen door elkaar.Sloeber schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:34:
Met HSPL geïnstalleerd kan je elke ROM die je wilt op je telefoon installeren.
Maar een Vodafone serial blijft een Vodafone serial, dus daar kan je dan alsnog geen niet-Vodafone ROMs mee downloaden, dus die zal hij op een andere manier moeten zien te bemachtigen. (bijv, met jouw serial)
Sim-lock heeft hier allemaal niets mee te maken.
Het vastlopen gebeurd omdat er toch iets niet helemaal goed is gegaan waarschijnlijk bij de install, Task29 om het interne geheugen te wissen wordt aangeraden zodat er geen oude rommel meer opstaat, SD kaartje formatteren voordat je er Android op zet wordt ook geadviseerd.
Schijnt alleen te kunnen op de Samsung GalaxyDon3k schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:29:
Hoe zet ik eigenlijk HDSPA uit, dat hij alleen gebruik maakt van 3G? Het lukt wel om 2G alleen aan te zetten, maar kan niks vinden over 3G alleen.
(Open your phone’s dialer and enter this code: *#301279#)
En hoe is je ervaring ermee?jan-willem3 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:08:
Nieuwe froyo stone is uit je kunt hem gewoon upgraden door je data image te vervangen. Tevens zou je ook hastarin Release r8.5.1 er op kunnen zetten. Die heeft net weer een paar kleine fixes.
Hoe is het met het wegvallen dan de data verbinding?
Iets dergelijks kan ook op de HD2CRXed schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:20:
[...]
Schijnt alleen te kunnen op de Samsung Galaxy
(Open your phone’s dialer and enter this code: *#301279#)
dial : *#*#4636#*#*
De vraag was enorm waardoor Vodafone waarschijnlijk besloten heeft gewone toestellen uit te leveren ipv hun branded toestellen.Okki5 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:07:
[...]
Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je HSPL 3 geinstalleerd hebt... Dit zou ook meteen het vodafone probleem moeten oplossen. Overigens vraag ik mij af hoe je aan een Vodafone branded device komt in Nederland... Mijn HD2 komt ook van Vodafone maar is gewoon simlock vrij en unbranded.
Ikzelf heb ook een Vodafone toestel zonder simlock en brand gekregen bij verlenging via Vodafone.nl
Ja sorry, ik was niet zo duidelijk. In ieder geval heb ik zijn telefoon op dezelfde manier geprepareerd voor Android als mijn telefoon, die het helemaal goed doet.CRXed schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:02:
[...]
Je haalt wat dingen door elkaar.
Met HSPL geïnstalleerd kan je elke ROM die je wilt op je telefoon installeren.
Maar een Vodafone serial blijft een Vodafone serial, dus daar kan je dan alsnog geen niet-Vodafone ROMs mee downloaden, dus die zal hij op een andere manier moeten zien te bemachtigen. (bijv, met jouw serial)
Sim-lock heeft hier allemaal niets mee te maken.
Het vastlopen gebeurd omdat er toch iets niet helemaal goed is gegaan waarschijnlijk bij de install, Task29 om het interne geheugen te wissen wordt aangeraden zodat er geen oude rommel meer opstaat, SD kaartje formatteren voordat je er Android op zet wordt ook geadviseerd.
Dat betekent:
HSPL 3
ROM van 2.14.50 o.i.d., in ieder geval de nieuweren.
Custom ROM (Energy ROM)
SD Format, via windows verkenner doe ik het al niet meer, ik doe het altijd via het bestandje SD Formatter. Ik had eerst inderdaad ook altijd problemen met Android als Windows formatteerde.
Jij beschrijft trouwens, dat ik met mijn serial een normale HTC ROM kan downloaden en op zijn mobiel kan installeren. Dat kan dus NIET. Dat is heel apart, maar dan geeft hij dus gewoon een soort foutmelding als WRONG ID o.i.d. dus dat het de verkeerde telefoon voor die ROM is.
Task29 heb ik nog nooit gedaan, wat is dat precies?
Hoe heet het trouwens als je je telefoon gewoon helemaal compleet volledig 100% leegmaakt, en dan opnieuw alles installeert. Dus echt ALLE rotzooi eraf tot aan de bootloader. Dus dat ook vodafone splashscreen weggaat(dat gaat ook al bij een Custom ROM weg, maar simlock blijft.)?
Bedankt voor alle antwoorden, fijn dat jullie meedenken.
Ik snapte het al niet
Moet zeggen dat de Froyostone 3.3 met Hastarin 8.5 als een zonnetje draait. 6mA in standby, geen vastlopers en alles, behalve 720p filmen lijkt te werken.
Oeps! CRXed 
Ik draai ook 3.3 met hastarin 8.5 en dat gaat echt ontzettend soepel. Ik had met 3.2 i.c.m. hastarin 8.3 nog wel eens last van freezes tijdens het lopen, maar ook dat is weg
Ik draai ook 3.3 met hastarin 8.5 en dat gaat echt ontzettend soepel. Ik had met 3.2 i.c.m. hastarin 8.3 nog wel eens last van freezes tijdens het lopen, maar ook dat is weg
Deze cm6.1jcpearl schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:18:
is er een cyanogenmod die 100% funactionaleit geeft? dus alle vitale odnerdelen als camera, gps, bleutooth werken? via xda heb ik geen overzicht meer. maar ik ben op zoek naar ervaringen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823471
Ik had vanmorgen 'n leuk effect op m'n HD2, ik haalde 't toestel uit standby en kreeg alles in negatieve kleur. Scherm helemaal wit met accenten. Zag er wel grappig uit, maar heb toch maar gereboot. Daarna was alles weer bij 't oude
Ook wel is gehad. Bij mij was het atlijd met stock android or cm builds.
Hmm de bedoeling van HSPL is juist dat je daarna ELKE ROM op je telefoon kan zetten.Sloeber schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:49:
Jij beschrijft trouwens, dat ik met mijn serial een normale HTC ROM kan downloaden en op zijn mobiel kan installeren. Dat kan dus NIET. Dat is heel apart, maar dan geeft hij dus gewoon een soort foutmelding als WRONG ID o.i.d. dus dat het de verkeerde telefoon voor die ROM is.
Zekerweten dat HSPL goed in geïnstalleerd?
Wat jij hierboven beschrijft is dus......Task29Sloeber schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:49:
Hoe heet het trouwens als je je telefoon gewoon helemaal compleet volledig 100% leegmaakt, en dan opnieuw alles installeert. Dus echt ALLE rotzooi eraf tot aan de bootloader. Dus dat ook vodafone splashscreen weggaat(dat gaat ook al bij een Custom ROM weg, maar simlock blijft.)?
Met Task29 wis je je hele interne geheugen en blijft alleen de bootloader over.Sloeber schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:49:
Task29 heb ik nog nooit gedaan, wat is dat precies?
Maar nogmaals, simlock is iets totaal anders, heeft niets het het installeren van ROMs te maken!
Jep, HSPL is Echt goed geïnstalleerd. HTC ROM wil niet installeren met normale SPL bedoel ik.CRXed schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:00:
[...]
Hmm de bedoeling van HSPL is juist dat je daarna ELKE ROM op je telefoon kan zetten.
Zekerweten dat HSPL goed in geïnstalleerd?
[...]
Wat jij hierboven beschrijft is dus......Task29
[...]
Met Task29 wis je je hele interne geheugen en blijft alleen de bootloader over.
Maar nogmaals, simlock is iets totaal anders, heeft niets het het installeren van ROMs te maken!
Misschien zou ik dan toch eens Task29 moeten proberen... Bedankt!
Volgens mij moet je dan eerst 1.42 erop zetten en daarna de nieuwere versies....Sloeber schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:10:
[...]
Jep, HSPL is Echt goed geïnstalleerd. HTC ROM wil niet installeren met normale SPL bedoel ik.
Misschien zou ik dan toch eens Task29 moeten proberen... Bedankt!
Ik heb vanochtend ook mijn telefoon geupdated naar versie v3.4 Met als kernel 8.5. De batterijduur is nu geweldig! Vanochtend rond 10uur van de lader afgehaald. Vandaag niet heel veel speciaals ermee gedaan en de batterij zit nu op 70% Terwijl hij een dag eerder na 12uur helemaal compleet leeg was.Smarron schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:30:
[...]
\Ik las dat de maker van de MCCM builds, de 8.5 beter vond dan de 8.5.1. Ik denk dat je die anders even moet proberen. Ik draai overigens de laatste officiele 3.14 rom. Verder geen aanpassingen in radio-versies ofzo. Hij is helemaal clean, dus verder niks geinstalleerd.
Gelukkig, want nu kan ik tenminste android ook gebruiken. Dankjewel nog voor de tips.
Mijn idle verbruik is inderdaad nu ook minder dan 10mA, heb waardes van 3 gezien, en af en toe ook 7. Dik in orde dus
[ Voor 40% gewijzigd door Pittie op 28-11-2010 22:04 ]
Ik weet niet of het bestaat; ik heb het iig niet kunnen vinden:
De standaard batterij indicator is voor mij te grof; ik wil graag de status van mijn batterij per % zien. Het enige wat ik hiervoor heb kunnen vinden is de app battery indicator die een extra icoontje in de balk bovenin zet; nu heb ik dus 2 batterij iconen. Ik wil hier eigenlijk maar 1 hebben.
Soms komen er screenshots voorbij waarbij de de stock icoon ook al procenten heeft verwerkt. Iemand idee hoe en of dit mogelijk is met Froyo?
Verder zojuist Froyostone 3.4 geinstalleerd met standaard hastarin kernel 8.5. Eerst mijn settings en apps gebackuped met Titanium backup; dat scheelt wat werk.
De standaard batterij indicator is voor mij te grof; ik wil graag de status van mijn batterij per % zien. Het enige wat ik hiervoor heb kunnen vinden is de app battery indicator die een extra icoontje in de balk bovenin zet; nu heb ik dus 2 batterij iconen. Ik wil hier eigenlijk maar 1 hebben.
Soms komen er screenshots voorbij waarbij de de stock icoon ook al procenten heeft verwerkt. Iemand idee hoe en of dit mogelijk is met Froyo?
Verder zojuist Froyostone 3.4 geinstalleerd met standaard hastarin kernel 8.5. Eerst mijn settings en apps gebackuped met Titanium backup; dat scheelt wat werk.
[ Voor 13% gewijzigd door Shifty-PK op 28-11-2010 22:29 ]
Je zou gebruik kunnen maken van de extended control widget, die gebruik ik ook. Kan je heel makkelijk ook switches voor wifi, data, gps en nog veel meer dingen toevoegen. Kost je alleen wel wat ruimte op je homescreen.
Ik heb nu een rom heel goed draaiend. Alleen batterijduur is me iets te weinig..
Nu hoor ik veel verhalen over de nieuwe froyostone met de Hastarin 8.5..
Is het mogelijk dat ik alles even van mijn sd kaart verplaats naar mn pc, zodat als het me niet bevalt.. Ik alles zo weer terug kan zetten?
Of moet ik voor het testen echt even een andere sd kaart gebruiken?
Ik wil namelijk mijn huidige rom niet kwijt. Omdat ik echt heel lang met homescreen bezig geweest ben met 100den widgets en CM (plus mn verzameling van 50 apps ofzo die ik ook niet allemaal opnieuw il installeren...) etc
EDIT: shifty-pk.. Dan wordt er waarschijnlijk gebruik gemaakt van CM
Nu hoor ik veel verhalen over de nieuwe froyostone met de Hastarin 8.5..
Is het mogelijk dat ik alles even van mijn sd kaart verplaats naar mn pc, zodat als het me niet bevalt.. Ik alles zo weer terug kan zetten?
Of moet ik voor het testen echt even een andere sd kaart gebruiken?
Ik wil namelijk mijn huidige rom niet kwijt. Omdat ik echt heel lang met homescreen bezig geweest ben met 100den widgets en CM (plus mn verzameling van 50 apps ofzo die ik ook niet allemaal opnieuw il installeren...) etc
EDIT: shifty-pk.. Dan wordt er waarschijnlijk gebruik gemaakt van CM
[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 29-11-2010 11:24 ]
Bij mij werkt dat altijd, de boel verplaatsen naar m'n PC.
Ik test altijd op een 4GB kaartje en als 'ie bevalt zet ik de boel op m'n 8GB kaartje
Ik test altijd op een 4GB kaartje en als 'ie bevalt zet ik de boel op m'n 8GB kaartje
Hmm van 100-120 naar 200-300mA... Belachelijk..
Toch maar even wat met radio's kloten!
update:
Ik had de nieuwste 2.15. even 2.14 proberen!
update:
30-40mA.. met af en toe drops naar 150. veel beter al.Maar nog lange weg te gaan
update:
te vroeg gejuicht.. 300-400.. pff.. om gek van te worden.
Ik zal even mijn setup posten. Misschien dat iemand mij kan helpen.
HSPL: 2.08
RADIO: 2.14 (werkte beter dan 2.15.. voor een half uur
)
ROM: VBN Clarity
Android: alles geprobeerd..
BiffMod-HD2-v-1-2 werkt het beste
update:
update:
30-40mA.. met af en toe drops naar 150. veel beter al.Maar nog lange weg te gaan
update:
RADIO: 2.14 (werkte beter dan 2.15.. voor een half uur
[ Voor 38% gewijzigd door LoeWn op 29-11-2010 19:18 ]
Ik gebruik batt statt. Die laat in woorden zien hoe het eruit ziet. Vind het wel cool op mijn homescreen...Shifty-PK schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:28:
Ik weet niet of het bestaat; ik heb het iig niet kunnen vinden:
Probeer onderstaand eens....LoeWn schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:45:
Hmm van 100-120 naar 200-300mA... Belachelijk..
update:
update:
update:
RADIO: 2.14 (werkte beter dan 2.15.. voor een half uur)
RADIO: 2.15
Android: Froyostone 3.3
Hastarin 8.5
Ik heb dezelfde setup als hierboven met alleen de 2.12 radio en heb 5mA in standby.
Ja dat had ik dus... vaker 400mA dan 8mAkbloem schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:03:
[...]
Ik gebruik batt statt. Die laat in woorden zien hoe het eruit ziet. Vind het wel cool op mijn homescreen...
[...]
Probeer onderstaand eens....
Hastarin 8.5
Ik ga nu even de rom (BiffMod-HD2-v-1-2) opnieuw er op zetten (op mn andere sd kaartje).. Kijken of dit werkt..
[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 29-11-2010 20:57 ]
al een keer task29 geprobeerd en daarna de opzet zoals hierboven beschreven?
Als je de currentwidget gebruikt besef dan wel dat deze standaard elke minuut refreshed, dus als je scherm aan is tijdens een refresh ga je nooooit een lage waarde halen. Ook als er toevallig net een actieve data verbinding is zal ie niet onder de 100 zijn.LoeWn schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:52:
[...]
Ja dat had ik dus... vaker 400mA dan 8mAecht verschrikkelijk..
Ik ga nu even de rom (BiffMod-HD2-v-1-2) opnieuw er op zetten (op mn andere sd kaartje).. Kijken of dit werkt..
hmm heb je natuurlijk gelijk in. Niet aan gedacht.. Internet uitgeschakeld.. zo om de 5 minuten gekeken.. (voor de rest scherm zwart gelaten).. tussen de 350 en 450..
Probeer eens om je telefoon een keer of 4 achter elkaar te rebooten. Zet dan de currentwidget intverval op 5 minuten en check het na een half uurtje.
Ik gebruik Froyostone 3.3.
Net zoals bij voorgaande versies gebeurd het me nog wel eens dat de Navigatie gewoon wegvalt. Dan moet ik de navigatie weer opnieuw starten. Erg vervelend als dit onderweg gebeurd. Iemand hier ervaring mee?
Ook valt het scherm na max 15 minuten weg. Ook niet fijn als je langer gebruik maakt van de navigatie. Iemand hier tips over?
Net zoals bij voorgaande versies gebeurd het me nog wel eens dat de Navigatie gewoon wegvalt. Dan moet ik de navigatie weer opnieuw starten. Erg vervelend als dit onderweg gebeurd. Iemand hier ervaring mee?
Ook valt het scherm na max 15 minuten weg. Ook niet fijn als je langer gebruik maakt van de navigatie. Iemand hier tips over?
Ik snap al deze (goed bedoelde) tips niet helemaal. De meeste mensen willen via currentwidget weten wat hun telefoon verbruikt. Het is leuk om te weten wat mijn telefoon doet wanneer ik hem 4 x reboot, alle data connecties uitzet, bluetooth en wifi uit heb staan etc. Maar wat heb ik hieraan? Voor mij is het veel interessanter om te weten wat mijn telefoon doet bij normaal gebruik. Ik gebruik mijn telefoon namelijk de hele dag en heb nooit alles uit staan. Als ik dan een meting doe weet ik ten minste waar ik aan toe ben, en hoef ik ook niet raar op te kijken als de batterij om een uur of 6/7 's avonds leeg raakt.Prulleman schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:11:
[...]
Als je de currentwidget gebruikt besef dan wel dat deze standaard elke minuut refreshed, dus als je scherm aan is tijdens een refresh ga je nooooit een lage waarde halen. Ook als er toevallig net een actieve data verbinding is zal ie niet onder de 100 zijn.
Ik ga denk ik ook Android op mijn HD2 installeren, maar kan niet helemaal vinden wat een goede recente ROM is om te gebruiken, wat raden jullie aan? Ik vind Sense wel fijn
Het stroomverbruik wil nog wel eens verschillen na een reboot. Na 3 reboots kan je bijvoorbeeld een gemiddelde hebben van 200~300mA, maar het kan ook zomaar zijn dat je bij de 4e wel normale waarden krijgt. Net als de rest.
Ik zou currentwidget gewoon alles laten loggen, met een interval van 5 minuten. Na een dag kan je dan precies zien wat er gebeurd met het stroomverbruik op je telefoon.
Ik neem even mezelf als voorbeeld:
- In de nacht (alle data uit): Tussen de 5 en 17 mA. De lage waarden overheersen trouwens.
- In de trein muziek luisteren (data aan) Tussen de 98 en 570mA. Af en toe heb ik m'n scherm aan en lees ik wat nieuws, mail, etc.
Ik zou currentwidget gewoon alles laten loggen, met een interval van 5 minuten. Na een dag kan je dan precies zien wat er gebeurd met het stroomverbruik op je telefoon.
Ik neem even mezelf als voorbeeld:
- In de nacht (alle data uit): Tussen de 5 en 17 mA. De lage waarden overheersen trouwens.
- In de trein muziek luisteren (data aan) Tussen de 98 en 570mA. Af en toe heb ik m'n scherm aan en lees ik wat nieuws, mail, etc.
Als je alleen Android gaat gebruiken en dus niet meer WinMo, kan ik je VBN Reloaded 2 aanraden. Deze is geoptimaliseerd voor Android.dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:24:
Ik ga denk ik ook Android op mijn HD2 installeren, maar kan niet helemaal vinden wat een goede recente ROM is om te gebruiken, wat raden jullie aan? Ik vind Sense wel fijn
[ Voor 24% gewijzigd door EBOOZ op 30-11-2010 11:29 ]
Wat voor een sd kaartje heb je? De kingston 8gb class 4 schijnen heel zuinig in verbruik te zijn en andere weer vrij hoog in gebruik. Er zijn meerdere testen door mensen gedaan en er schijnt behoortlijk verschil in te zitten.LoeWn schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:52:
[...]
Ja dat had ik dus... vaker 400mA dan 8mAecht verschrikkelijk..
Daarnaast vind ik verbruik in standby juist heel belangrijk omdat hij het merendeel van de dag in standby staat. Is toch een fijn idee als je weet dat hij in standby nagenoeg niet leeg loopt. Ik heb mijn telefoon om 7.00 van de stroom afgehaald, 1 keer gebeld en 1 website bezocht en hij staat nu op 91%. Bij normaal gebruik, zonder al te veel spelen red je met gemak een hele dag. Dus 5-8mA in standby of 200mA lijkt me best een belangrijk verschil...
Die had ik idd al gezien, maar welke Android rom?[b][message=35122988,noline]
[...]
Als je alleen Android gaat gebruiken en dus niet meer WinMo, kan ik je VBN Reloaded 2 aanraden. Deze is geoptimaliseerd voor Android.
HSPL: 2.08dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:59:
[...]
Die had ik idd al gezien, maar welke Android rom?
Hastarin 8.5
Nou ik heb het met deze Sense build gedaan uiteindelijk, en mijn eerste indruk is echt supernice.
Wel het idee dat de 2.0.15 radio die ik heb gebruikt niet helemaal lekker werkt bij mij: 1-2 streepjes bereik constant terwijl ik voorheen altijd gewoon vol had.
Maar hoe zorg ik ervoor dat Android standaard opstart? Gen.Y Dualboot gaf een error en de meegeleverde EBL2 geeft gewoon Windows zodra je op android boot drukt...
Android staat in de root van m'n sd kaart aangezien dat bij Sense builds moest volgens de handleiding.
Wel het idee dat de 2.0.15 radio die ik heb gebruikt niet helemaal lekker werkt bij mij: 1-2 streepjes bereik constant terwijl ik voorheen altijd gewoon vol had.
Maar hoe zorg ik ervoor dat Android standaard opstart? Gen.Y Dualboot gaf een error en de meegeleverde EBL2 geeft gewoon Windows zodra je op android boot drukt...
Android staat in de root van m'n sd kaart aangezien dat bij Sense builds moest volgens de handleiding.
wat ik zeg is dat je geen 5 mA moet verwachten als je scherm aanstaat en/of als er een actieve dataverbinding is. Met dat laatste bedoel ik niet dat je data uit moet zetten, maar dat je erop moet letten dat er niet net een email binnengehaald wordt, bij een idle verbinding hoor je onder de 10 te zitten, maar als je bitjes door de lucht vliegen ga je daar gewoon overheen.boer95 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:18:
[...]
Ik snap al deze (goed bedoelde) tips niet helemaal. De meeste mensen willen via currentwidget weten wat hun telefoon verbruikt. Het is leuk om te weten wat mijn telefoon doet wanneer ik hem 4 x reboot, alle data connecties uitzet, bluetooth en wifi uit heb staan etc. Maar wat heb ik hieraan? Voor mij is het veel interessanter om te weten wat mijn telefoon doet bij normaal gebruik. Ik gebruik mijn telefoon namelijk de hele dag en heb nooit alles uit staan. Als ik dan een meting doe weet ik ten minste waar ik aan toe ben, en hoef ik ook niet raar op te kijken als de batterij om een uur of 6/7 's avonds leeg raakt.
Dus inderdaad jij snapt mijn goed bedoelde tip niet helemaal.
(ik heb met currentwidget als lage scores tussen de 5 en de 9, en af en toe zie ik een hoge score erbij zitten die ik dan meestal wel kan plaatsen mbv een email sync. met die scores heb ik dus gewoon mijn toestel zo ingesteld zoals ik em dagelijks gebruik
Ik heb nu 2x 16GB kaartjes beschikbaar (Sandisk en Kingston, beiden Class2) en ik dacht even simpel via ATTO erachter te komen welke van de 2 kaartjes het snelste zou werken voor Android. Helaas begrijp ik er na de tests niks meer van. Wie kan mij vertellen welke kaart het snelste werkt ?
Test met een length van 256MB. Overduidelijke winnaar is hier de Kingston. De writes zijn bij beide kaarten redelijk in evenwicht, maar de reads zijn met 13MB/s veel hoger dan de Sandisk met 9MB/s:

Toch dacht ik nog even een test te draaien met een length van 64KB en toen zag ik toch hele andere resultaten. De read snelheden van Kingston blijven erg stabiel op 13MB/s, maar de writes zakken in elkaar. De Sandisk laat hier juist veeel betere resultaten zien:

Hierna nog een test gedaan met een length van 128KB en daar zag ik nog steeds de slechte resultaten van Kingston naar boven komen met de writes. De reads blijven erg snel en stabiel. De Sandisk is wederom vele malen sneller in de writes:

Nu komt dus de vraag, welke kaart zal beter presteren in Android? Met bestanden lezen is de Kingston overduidelijk de winnaar in elke test, maar in hoeverre is de schrijfsnelheid van belang? Die van Kingston zijn namelijk bij kleine bestanden echt dramatisch te noemen.
En hoe snel is Android eigenlijk. Zometeen is de algemene werksnelheid van Android niet eens sneller dan 5MB/s, dan is de snelheid van de Kingston van 13MB/s sowieso overbodig en zou de Sandisk de algemene betere keuze zijn.
Voor de duidelijkheid heb ik het alleen over snelheden voor Android gebruik. Het kopieren van bestanden zoals films en muziek mag even buiten beschouwing gelaten worden.
Ben trouwens nu aan het testen hoe snel Android opstart in seconden vanaf WM, stiekem wel een goeie live-benchmark ...
Booten tot aan invoeren pincode:
Sandisk: 112 seconden
Kingston: 99 seconden
Test met een length van 256MB. Overduidelijke winnaar is hier de Kingston. De writes zijn bij beide kaarten redelijk in evenwicht, maar de reads zijn met 13MB/s veel hoger dan de Sandisk met 9MB/s:

Toch dacht ik nog even een test te draaien met een length van 64KB en toen zag ik toch hele andere resultaten. De read snelheden van Kingston blijven erg stabiel op 13MB/s, maar de writes zakken in elkaar. De Sandisk laat hier juist veeel betere resultaten zien:

Hierna nog een test gedaan met een length van 128KB en daar zag ik nog steeds de slechte resultaten van Kingston naar boven komen met de writes. De reads blijven erg snel en stabiel. De Sandisk is wederom vele malen sneller in de writes:

Nu komt dus de vraag, welke kaart zal beter presteren in Android? Met bestanden lezen is de Kingston overduidelijk de winnaar in elke test, maar in hoeverre is de schrijfsnelheid van belang? Die van Kingston zijn namelijk bij kleine bestanden echt dramatisch te noemen.
En hoe snel is Android eigenlijk. Zometeen is de algemene werksnelheid van Android niet eens sneller dan 5MB/s, dan is de snelheid van de Kingston van 13MB/s sowieso overbodig en zou de Sandisk de algemene betere keuze zijn.
Voor de duidelijkheid heb ik het alleen over snelheden voor Android gebruik. Het kopieren van bestanden zoals films en muziek mag even buiten beschouwing gelaten worden.
Ben trouwens nu aan het testen hoe snel Android opstart in seconden vanaf WM, stiekem wel een goeie live-benchmark ...

Booten tot aan invoeren pincode:
Sandisk: 112 seconden
Kingston: 99 seconden
[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 30-11-2010 15:15 ]
Probeer het eens in een andere drive/controller. Dit soort absurd lage snelheden kunnen bijna niet aan het kaartje zelf liggen.
Nu via USB-reader aangesloten ipv interne laptop cardreader:dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:09:
Probeer het eens in een andere drive/controller. Dit soort absurd lage snelheden kunnen bijna niet aan het kaartje zelf liggen.

De read snelheden zijn nog veel hoger geworden (18MB/s), dus de laptopcontroller is niet snel genoeg, maar de writes zijn nog even dramatisch als voorheen.
We hebben het nog wel steeds over de kleine bestanden waarin de Kingston slecht presteert.
en wat zijn de resultaten van een gevoelstest met android, app installeren, scrollen, adresboek openen en dat soort zaken, daar draait het uiteindelijk om.
Ik zit op 153 seconden, met een class6 4GB kaartje van Adata.... Maar Android loopt als een zonnetje.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Vandaag komt er een nieuwe versie van de Desire HD uit.
[UPD][BUILD][30.11.10]MDJ FroYo HD v.4.0[kernel:MDJ S7.3HD]
Wacht met spanning af, als de camera het doet, wordt dit mijn android versie
Wacht met spanning af, als de camera het doet, wordt dit mijn android versie
De Camera in de Sense HD-versies is gefixed, zie
HTC Leo: HD2 > HD2 Android Development > Camera SenseHD Finally Works !!!!
HTC Leo: HD2 > HD2 Android Development > Camera SenseHD Finally Works !!!!
works:
* camera (also with 3rd party apps like goggles, quickmark or cam360)
* camcorder (w/audio)
yet to fix:
* 720p (do NOT set hd resolutions in camcorder mode)
* some aftereffects in camera mode
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik ga even heeeelemaal opnieuw beginnen..
net task29 gedraait.
Nieuwe radio geflasht (2.15.50.14)
Keuze rom: VBN reloaded 2 (based on 3.14)
android: BiffMod-HD2-v1.3
Reden:
Heb biffmod al vaker gehad, kwam qua batterijduur het beste er uit. Maar ook de interface is geweldig. CM, met mooie mods.. Launcherpro dr bij. geen sense.. Ideaal.
Deze werkt goed met VBN en de gekozen radio (aldus de maker)
VBN heb ik zelf ook gebruikt. een oudere versie welliswaar..
VBN werkt ook goed op dezelfde radio. En werkt goed met biffmod (aldus de maker)
Ook start hij snel op. En is hij licht, en goed in batterijduur.
Dus nu even de roms installeren..
Wat is de beste manier om je SD te formatteren?
Via windows? SDFormatter 2.0?
Ik merk bij SDFormatter dat de aangegeven ruimte steeds kleiner wordt.. eerst was het 7,65, en sinds een paar keer flashen is het 7,41.. raar?
dus ik ben benieuwd. Morgen hele dag testen. En kijken of het beetje goed gaat qua batterijduur.
Dit is mijn laatste poging. Anders gaat de telefoon er uit
net task29 gedraait.
Reden:
Heb biffmod al vaker gehad, kwam qua batterijduur het beste er uit. Maar ook de interface is geweldig. CM, met mooie mods.. Launcherpro dr bij. geen sense.. Ideaal.
Deze werkt goed met VBN en de gekozen radio (aldus de maker)
VBN heb ik zelf ook gebruikt. een oudere versie welliswaar..
VBN werkt ook goed op dezelfde radio. En werkt goed met biffmod (aldus de maker)
Ook start hij snel op. En is hij licht, en goed in batterijduur.
Ik merk bij SDFormatter dat de aangegeven ruimte steeds kleiner wordt.. eerst was het 7,65, en sinds een paar keer flashen is het 7,41.. raar?
dus ik ben benieuwd. Morgen hele dag testen. En kijken of het beetje goed gaat qua batterijduur.
Dit is mijn laatste poging. Anders gaat de telefoon er uit
Gaat met de Kingston eigenlijk perfect. Bij het laden van foto's is er wel een kleine vertraging. Het installeren van programma's gaat ook erg snel.Prulleman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:07:
en wat zijn de resultaten van een gevoelstest met android, app installeren, scrollen, adresboek openen en dat soort zaken, daar draait het uiteindelijk om.
Volgens mij draaien we dan niet dezelfde ROM, anders is mijn class2 wel heel erg snel.Julian schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:34:
Ik zit op 153 seconden, met een class6 4GB kaartje van Adata.... Maar Android loopt als een zonnetje.
Had even niks te doen dus dacht ik test even MDJ FroYo HD v.4.
Sowieso dat ik niet meer terug ga naar: Mdeejay_FroYo_Revolution_v._1.7 of MCCM SE V3.4.
Dit werkt zo perfect, snel en soepel. (Weet alleen het batterij verbruik nog niet, gebruik de build met de bijgeleverde kernel.)

Sowieso dat ik niet meer terug ga naar: Mdeejay_FroYo_Revolution_v._1.7 of MCCM SE V3.4.
Dit werkt zo perfect, snel en soepel. (Weet alleen het batterij verbruik nog niet, gebruik de build met de bijgeleverde kernel.)

Bedankt voor de tip Barfman!Barfman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:44:
Vandaag komt er een nieuwe versie van de Desire HD uit.
[ Voor 28% gewijzigd door sk0o op 30-11-2010 20:50 ]
Edit: als je de builds gaat testen probeer niet elke een halfuur. Je moet een paar reboots doen en toch op zen minst een halve dag voordat je een conclusie kunt trekken. Maar biffmod roms zouden wel goed moeten werken dus...LoeWn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:58:
Ik ga even heeeelemaal opnieuw beginnen..
net task29 gedraait.
Reden:
Via windows kan wel gewoon geen fast format en met cluster grote van 32kb en fat32.
[ Voor 18% gewijzigd door LemonC200 op 30-11-2010 21:11 ]
Graag gedaan,sk0o schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:49:
Had even niks te doen dus dacht ik test even MDJ FroYo HD v.4.
[...]
Bedankt voor de tip Barfman!
Ben tot nu toe ook dik tevreden. Het lockscreen gaat nu lekker soepel en snel open, dit was bijd e vorige builds nog wat buggy af en toe. Ik heb mijn verbruik over het eerste uur in de gaten gehouden, en ik zit nu netjes op 6 mA op standby. Ik heb hem wel een 15 minuten na installatie lekker met rust gelaten, dit is het beste omdat hij eerst gaat synchen. camera en barcodescanner werken nu ook perfect, wat voor mij eerst de redenen was om even een andere build te nemen, dit hoeft nu niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 30-11-2010 21:22 ]
Hoeveel verschil heeft je WM-Rom op het gebruik van je Android?? zowel kwa snelheid als kwa stroom verbruik.
Draai nu:
ROM: Artemis V37 NLD (sens uit)
HSPL3: 2.08
Android: MCCM SE V3.4 FroyoStone Sense
Hastarin: r8.5.1
Vind de dingen wel lekker lopen, een complete reboot duurt ook niet erg lang, maar m'n accuduur vind ik wat te kort.
Gebruik ong 2 uur BT per dag, internet ong 30 min er op, bel wat, paar mailtjes. en red het net geen dag met de accu.
Current widget met een tijd van 5min. gaf rond de 70mAh aan in standby en 150-300mAh in gebruik.
Draai nu:
Vind de dingen wel lekker lopen, een complete reboot duurt ook niet erg lang, maar m'n accuduur vind ik wat te kort.
Gebruik ong 2 uur BT per dag, internet ong 30 min er op, bel wat, paar mailtjes. en red het net geen dag met de accu.
Current widget met een tijd van 5min. gaf rond de 70mAh aan in standby en 150-300mAh in gebruik.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ik gebruik de stock rom van WM, de laatste 3.14 (Dus verder geen aanpassingen in radio-versie enzo).HellStorm666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:32:
Hoeveel verschil heeft je WM-Rom op het gebruik van je Android?? zowel kwa snelheid als kwa stroom verbruik.
Draai nu:
Ik heb in standby nu 5mAh. Gisterochtend rond 08.00u van de lader. Niet veel mee gedaan, maar 's avonds om 23.00u had ik nog 30% over. Even een spelletje gespeeld, wat internet en Tweetdeck, wel een aantal keer gereboot om mijn SD kaart te testen.
Zelfde Android, maar de 8.5 Hastarin.
Lees even twee posts boven je:dtech schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:32:
Hoe test je eigenlijk dat baterijgebruik?
Via Current Widget dusCurrent widget met een tijd van 5min. gaf rond de 70mAh aan in standby en 150-300mAh in gebruik.
Hoe heb je geupdate naar deze versie? Heb je je data.img behouden of niet? Ik zit ook te twijfelen om maar eens te updaten, maar vind het terug zetten van programma's zo'n gedoe. Titanium backup heb ik wel geprobeerd, maar het lijkt alsof deze ook allerlei programma's die standaard in de build zitten backupped, ben er nog niet achter hoe ik dat kan uitschakelenBarfman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:18:
[...]
Graag gedaan,
Ben tot nu toe ook dik tevreden. Het lockscreen gaat nu lekker soepel en snel open, dit was bijd e vorige builds nog wat buggy af en toe. Ik heb mijn verbruik over het eerste uur in de gaten gehouden, en ik zit nu netjes op 6 mA op standby. Ik heb hem wel een 15 minuten na installatie lekker met rust gelaten, dit is het beste omdat hij eerst gaat synchen. camera en barcodescanner werken nu ook perfect, wat voor mij eerst de redenen was om even een andere build te nemen, dit hoeft nu niet meer.

Kan ik dus de data.img blijven gebruiken, gebruik nu MDJ FroYo Clean Sense 2.3.
Het beste is altijd een schone data.img te gebruiken. Je kan een data.img downloaden bij de betreffende versies, maar het is altijd beter om de eerste keer je eigen data.img te maken.jappas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:55:
[...]
Hoe heb je geupdate naar deze versie? Heb je je data.img behouden of niet? Ik zit ook te twijfelen om maar eens te updaten, maar vind het terug zetten van programma's zo'n gedoe. Titanium backup heb ik wel geprobeerd, maar het lijkt alsof deze ook allerlei programma's die standaard in de build zitten backupped, ben er nog niet achter hoe ik dat kan uitschakelen.
ik heb nu de dhd versie van desire spot
[build][1.12.2010][beta] desire hd2
omdat de normale versie ontzettend goed werkte.
en tot nu toe doet alles het behalve usb maar ik kijk zo wel even in de market.
iemand had een quadrant van 3051
[build][1.12.2010][beta] desire hd2
omdat de normale versie ontzettend goed werkte.
en tot nu toe doet alles het behalve usb maar ik kijk zo wel even in de market.
iemand had een quadrant van 3051
kheb nu deze versie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=795914 gedownload
Waar dient dat losse bestand data.img voor vraag ik me af? Is het belangrijk dit te downloaden en ook in je root van de sdkaart te zetten?
Waar dient dat losse bestand data.img voor vraag ik me af? Is het belangrijk dit te downloaden en ook in je root van de sdkaart te zetten?
Zojuist re stock-ROM 3.14 er op gezet, sens uit gezet, MCCM V3.4 er op gezet met R8.5 en begonnen met een nieuwe data.img, waarin ik de instellingen terug ga zetten via back-up programma.
Eens zien of m'n accu gebruik er beter van wordt.
Eens zien of m'n accu gebruik er beter van wordt.
Scientia Potentia Est
Als je zelf nog geen bestaande data.img hebt kun je met dat losse bestand de eerste keer sneller opstarten. Android hoeft dan zelf niet een hele data.img te genereren.jwdgk schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:17:
kheb nu deze versie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=795914 gedownload
Heb nu zelf:
RADIO: 2.12
ROM: WinMo stock 1.66
Android: MCCM Froyostone Sense3.4
Hastarin 8.5
Standbyverbruik 5-9 mA
[ Voor 10% gewijzigd door Quintus op 01-12-2010 17:03 ]
Unknown
Dat hoeft niet perse, ik heb mijn builds in mappen met de naam van de builds staan.dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:42:
Je moet voor EBL sowieso je startup.txt aanpassen, zodat hij ziet in welk pad je Android build staat.
data.img is het "interne" geheugen voor Android. Daar installeer je al je programma's in, zie het als een virtuele harde schijf.jwdgk schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:17:
Download je de bijgeleverde data.img, dan hoeft Android bij de eerste keer opstarten deze niet zelf te creëren, dat scheelt tijd. Gebruik je die file niet, dan wordt er dus automatisch 1 gemaakt, kan wel tot een half uurtje duren.
[ Voor 7% gewijzigd door CRXed op 01-12-2010 17:49 ]
Updateje:
Quadrant score is nu: 1447
is dit goed?
is dit goed?
Scientia Potentia Est
Is wel redelijk normaal ja.HellStorm666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:05:
Updateje:
is dit goed?
Ok een paar vraagjes....Barfman schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:18:
[...]
Graag gedaan,
Werkt de camera nu ook op 720? En is het nog op de Hastarin 8.5 kernel gebaseerd?
Kan je toch makkelijk zelf opzoeken?kbloem schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:49:
[...]
Ok een paar vraagjes....
Werkt de camera nu ook op 720? En is het nog op de Hastarin 8.5 kernel gebaseerd?
MDJ gebruikt zijn eigen kernels, en in deze zit MDJ S7.3HD
En geen 720Pp
yet to fix:
720p (do NOT set hd resolutions in camcorder mode)
Ben even een HD rom aan het proberen, MCCM HD V1.1 Beta2, en omg wat loopt die mooi en wat ziet alles er netjes uit. En heb nog niet eens gereboot... Ben benieuwd of er ook andere dingen niet werken behalve het filmen, anders ben ik zeker over (van MDJ Sense Froyo 1.7).
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
GPS werkt iig ook nietJulian schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:07:
Ben even een HD rom aan het proberen, MCCM HD V1.1 Beta2, en omg wat loopt die mooi en wat ziet alles er netjes uit. En heb nog niet eens gereboot... Ben benieuwd of er ook andere dingen niet werken behalve het filmen, anders ben ik zeker over (van MDJ Sense Froyo 1.7).
Wifi accepoint werkt niet
Modem via USB werkt niet
(allemaal te vinden op z'n pagina op XDA)
deze dingen zullen met beta3 of tegen die tijd de Final 1 wel komen.
Zodra GPS ed ook werken ga ik ook zeker over op de HD
Scientia Potentia Est
Bijna 3000 met nieuwe desire hd build cedesmithHellStorm666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:05:
Updateje:
is dit goed?
zo.... dat is een flinke verbetering danfragcompany schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:54:
[...]
Bijna 3000 met nieuwe desire hd build cedesmith
Zeker een extra reden om over te stappen zodra GSP ed werkt.
Scientia Potentia Est
Heb het geprobeerd met mijn oude data.img van MDJ FroYo Clean Sense 2.3, maar dat gaat niet!jappas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:55:
[...]
Hoe heb je geupdate naar deze versie? Heb je je data.img behouden of niet? Ik zit ook te twijfelen om maar eens te updaten, maar vind het terug zetten van programma's zo'n gedoe. Titanium backup heb ik wel geprobeerd, maar het lijkt alsof deze ook allerlei programma's die standaard in de build zitten backupped, ben er nog niet achter hoe ik dat kan uitschakelen.
Dingen lopen vast en bijv. bij de instellingen kan je niet Aanpassen kiezen, dan gaat ie gewoon naar het hoofdscherm.
Daarna schone versie van MDJ FroYo HD v4.0 geprobeerd, maar vind hem veel minder snel.
Helaas was het Android keyboard er ook niet mee te gebruiken, crasht, dus ben weer terug naar MDJ FroYo Clean Sense 2.3.
GPS werkt gewoon daarin hoor. Enige wat niet werkt is diskdrive maar dat kan met een programma genaamd multi-mount worden opgelost.HellStorm666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:24:
[...]
zo.... dat is een flinke verbetering dan....
Zeker een extra reden om over te stappen zodra GSP ed werkt.
ik heb op dit moment deze rom lopen MCCM SE v3.4 , werkt super!
nou heb ik een geek ding, als ik beneden de 30% kom met de batterij, dan komt er praat er steeds een russich vrouwtje in het russisch, waarschijnlijk dat de batterij bijna leeg is.
Herkent iemand dat en kun je het uitzetten?
nou heb ik een geek ding, als ik beneden de 30% kom met de batterij, dan komt er praat er steeds een russich vrouwtje in het russisch, waarschijnlijk dat de batterij bijna leeg is.
Herkent iemand dat en kun je het uitzetten?
Verwijderd
heb bij mezelf op mijn hd2 android goed draaien,
maar bij een kameraad start de telefoon steeds opnieuw op, het is een vodafone branded telefoon
windows 6.5 mobile v.172
mdj froyo_hd_v4
hspl 3
radio v2.12
hij laat als je haret aanklikt het htc scherm zien, en dan reboot hij. iemand enig idee waaraan het kan liggen?
krijgen met de Jmz Android dual-boot de foutmelding van "compact framework needed"
maar bij een kameraad start de telefoon steeds opnieuw op, het is een vodafone branded telefoon
windows 6.5 mobile v.172
mdj froyo_hd_v4
hspl 3
radio v2.12
hij laat als je haret aanklikt het htc scherm zien, en dan reboot hij. iemand enig idee waaraan het kan liggen?
krijgen met de Jmz Android dual-boot de foutmelding van "compact framework needed"
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 13:20 ]
Dat zal dan wel over de vorige versie gaan dan, want GPS werkt hier prima, en WiFi-hotspot werkt ook.HellStorm666 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:13:
[...]
GPS werkt iig ook niet
Wifi accepoint werkt niet
Modem via USB werkt niet
(allemaal te vinden op z'n pagina op XDA)
deze dingen zullen met beta3 of tegen die tijd de Final 1 wel komen.
Zodra GPS ed ook werken ga ik ook zeker over op de HD
Overigens 1750 punten met Quadrant @1190.
Hij loopt merkbaar soepeler dan de Desire-build die ik hiervoor had. Ook de fonts zijn beter, en de mogelijkheden om notificatiegeluiden in te stellen. Alleen de videocamera moet nog gefixed, ik doe het voorlopig dan maar even zonder.
Kan je een data.img die je gebruik van MCCM 3.4 gebruiken in een MDJ Froyo 4.1 HD?
Scientia Potentia Est
heb ik gisteren geprobeerd, maar geeft te veel 'hangers' . ik heb het maar even teruggedraaid.HellStorm666 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:36:
Kan je een data.img die je gebruik van MCCM 3.4 gebruiken in een MDJ Froyo 4.1 HD?
Overigens iemand mijn vraag opgemerkt over het Russische vrouwtje wat met dwingende stem allerlei zaken roept????
Holy moly, MDJ heeft al een HD-rom met werkende camcorder!! =D =D
Ik had t met een chinese of japanse stem.jcpearl schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:01:
[...]
heb ik gisteren geprobeerd, maar geeft te veel 'hangers' . ik heb het maar even teruggedraaid.
Overigens iemand mijn vraag opgemerkt over het Russische vrouwtje wat met dwingende stem allerlei zaken roept????
Dat wat je hoort zegt, volgende weg links afslaan.
Het zijn de stem test bestanden van google navigatie.
Bij mij stonden ze voor oa afspraken alarm, batterij alarm ed ingesteld.
Dit kan je handmatig in de instellingen ergens instellen naar een "normaal" geluidje.
Scientia Potentia Est
Unlocken met HardSPL en minimaal Radio 2.14 flashen, maar dat had je zelf ook kunnen vinden als je meer dan de laatste pagina gelezen hadVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:06:
heb bij mezelf op mijn hd2 android goed draaien,
windows 6.5 mobile v.172
mdj froyo_hd_v4
hspl 3
radio v2.12
Al een tijd heb ik zitten wachten tot de camera het deed op de HD-roms. Ik wil een HD-rom omdat je in de 'oude' Sense e-mail-app slechts 1 Exchange-account kan instellen en in de HD-versie meerdere. Echter... nu kom ik er achter dat de Sense HD e-mail-app een bug bevat waardoor de Hotmail Exchange-functie niet werkt 
Als ik een nieuwe e-mail apk (niet-HTC) installeer, kan ik dan wel de HTC Sense e-mail-widget gebruiken om de e-mails te lezen?
Als ik een nieuwe e-mail apk (niet-HTC) installeer, kan ik dan wel de HTC Sense e-mail-widget gebruiken om de e-mails te lezen?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
oh ik heb gisteren mobile maps 2010 geinstalleerd, misschien dat het daarmee te maken heeftHellStorm666 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:04:
[...]
Ik had t met een chinese of japanse stem.
Dat wat je hoort zegt, volgende weg links afslaan.
Het zijn de stem test bestanden van google navigatie.
Bij mij stonden ze voor oa afspraken alarm, batterij alarm ed ingesteld.
Dit kan je handmatig in de instellingen ergens instellen naar een "normaal" geluidje.
Nou gaat rap, was al heel erg te spreken over de 4.0 versie. Heb hem nu goed kunnen testen deze laatste 24 uur. Gisteren om 20:00 vol geladen (100%), en ik heb een half uurtje op internet gezeten vandaag, wat spelletjes gedaan, en een stukje navigatie van me werk naar huis net (7 km). Mijn batterij staat nu op (64%), dat is erg knap, en heb ik met geen ene andere ROM nog gehaald. Nu gaan we straks even de nieuwe versie testen waarin de camcorder het ook doet
MDJ FroYo HD v.4.1
v. 4.1:
- Fixed camcorder (800x480)
- Fixed 720p playback
- Added HTC_IME with arrow keys
- Other minor fixes
MDJ FroYo HD v.4.1
v. 4.1:
- Fixed camcorder (800x480)
- Fixed 720p playback
- Added HTC_IME with arrow keys
- Other minor fixes
Net met een clean install van MDJ Froyo HD V4.1 gewerkt, hij is te sloom vind ik.
Nu weer terug naar m'n andere SD met MCCM er op
Nu weer terug naar m'n andere SD met MCCM er op
Scientia Potentia Est
tot dus ver voelt MDJ Froyo HD V4.1 inderdaad nog niet heel snel aan, maar ik geef het nog een dagje of wat de kans om "te settelen". Je bent in het begin weer bezig om vanalles recht te zetten en te installeren, en dat vertraagt ook een boel
Nee, de enige die in aanmerking komen voor Hotmail exchange zijn Roadsync en Touchdown (Moxier mail weet ik niet zeker...). Ik gebruik ze beiden voor verschillende adressen omdat ik ondersteuning voor het synchroniseren voor taken nodig heb. Beide programma's hebben hun eigen widgets, maar roadsync heeft geen mail widget en de Touchdown widget heeft een relatief (in vergelijking met Sense) slechte gebruikswaarde.Pinobigbird schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:17:
Al een tijd heb ik zitten wachten tot de camera het deed op de HD-roms. Ik wil een HD-rom omdat je in de 'oude' Sense e-mail-app slechts 1 Exchange-account kan instellen en in de HD-versie meerdere. Echter... nu kom ik er achter dat de Sense HD e-mail-app een bug bevat waardoor de Hotmail Exchange-functie niet werkt
Niet kunnen scrollen is 1 van de grootste nadelen van de touchdown widget. Ook weigert de Touchdown widget soms om mails weer te geven... Maar volgens mij is er een trial, dus je kan het altijd even proberen
Dit topic is gesloten.