-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Bedankt Sherlock! Als het je niet zint moet je even een topic report doenVerwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:22:
[...]
Het forum is duidelijk veranderd van naamgeving.
Het is veranderd van het benoemen van soort toestel naar juist naar puur het soort OS dat er op draait
Dit gaat niet over een Windows Phone maar een Android
Juz charge until 100% in winmo then after that it'll be ok...Smarron schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:27:
[...]
Hebben heel veel mensen last van, ik ook. Echter niet altijd, want nu staat hij op 100%.
It's an issue with the EVO kernel..
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hij is wat sneller dan de oude versie dus dat is fijn =) Ik moet nog wel even in de gaten houden hoe het gaat met het stroomverbuik, dat lijkt vooralsnog hoger te zijn.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
hmm
filmke is gemaakt op 8oktober en ik vind er niks over terug ?
Dat klopt als een bussk0o schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:48:
heb even een vraagje, als ik bijvoorbeeld de nieuwe MDJ FroYo Sense Revolution v.1.7 op mijn HD2 zet met de Data.img van 1.6 dan heb ik toch wel gewoon 1.7 op mijn hd2 staan?
Verwijderd
YouTube: HTC HD2 BOOTING WP7 WINDOWS PHONE 7 (XDA-CHINA) video2
klopt merk het ook, heb jij de bijbehorende kernel in gebruik?Julian schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:03:
1.7 is sneller met de sd, unlocken gaat bv sneller. Quadrant is naar 1700 gegaan
Gebruik je ook de app LED me know?? of werkt het notificatie led ledje bij jou wel gewoon goed? (ik gebruik kernel 8.4)
Ik denk dat ik hem vanavond ga uitproberen. Ik was erg te spreken over de 3.2 versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841644
Ben hem nu aan het download.Smarron schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:00:
Heeft iemand de nieuwe Froyostone Sense v3.3 (nu onder de naam MCCM SE V3.3) al geprobeerd? Is een upgrade van de populaire 3.2 versie. Iemand anders is met deze rom verder gegaan.
Ik denk dat ik hem vanavond ga uitproberen. Ik was erg te spreken over de 3.2 versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841644
Edit: ben weer terug gegaan naar Mdeejay 1.7
[ Voor 4% gewijzigd door sk0o op 20-11-2010 17:03 ]
en nu vraag ik me af of iemand deze achtergrond kan extracten?

Ik gebruik de bijbehorende kernel ja. Led deed het al, dus heb die service disabled.sk0o schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:26:
[...]
klopt merk het ook, heb jij de bijbehorende kernel in gebruik?
Gebruik je ook de app LED me know?? of werkt het notificatie led ledje bij jou wel gewoon goed? (ik gebruik kernel 8.4)
erik23 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:56:
ik ben al eerder een request voor een achtergrond tegengekomen, en nu ben ik overgestapt van froyosense revolution naar desire spot.
en nu vraag ik me af of iemand deze achtergrond kan extracten"afbeelding"

Volgens mij is er wel kwaliteit verlies. weet niet hoe je kan extracten dit is een printscreen van mijn wallpaper
[ Voor 40% gewijzigd door sk0o op 21-11-2010 13:02 ]
Ik heb deze er ook op gezet (na ruim een maand zonder Android). Het stroomgebruik is bij mij echter enorm, na een paar uur zonder bellen en wel redelijk wat dataverkeer is ie helemaal leeg. Bij de oude versies die ik gebruikte (ik weet niet meer precies welke) was dit beduidend beter.Julian schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:03:
1.7 is sneller met de sd, unlocken gaat bv sneller. Quadrant is naar 1700 gegaan
Is hier een oplossing voor? Of kunnen jullie een build aanraden waar dit probleem minder groot is.
jan-willem3 schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:14:
froyostone 3.3 deze heeft een hastarin kernel. Mdeejay builds slurpen bij mij ook batterij.
Ik heb hem even getest, maar ik ga weer terug naar de 3.2. Er zijn vanuit deze rom al een aantal programma's geinstalleerd welke ik wel kan de-installeren, maar na een reboot zijn ze weer terug. Ik wil liever zelf bepalen wat ik geinstalleerd wil zien. Verder krijg ik voor geen mogelijkheid mijn eigen Swype geinstalleerd, omdat de installatie elke keer mislukt. Heeft denk ik te maken met de oude versie die er al op staat.Eric_Cantona schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:06:
Ik heb froyo 3.3 met hastarin 8.2 (volgens mij) en dat loopt aardig. Vanaf 19u tot nu op de accu van 93% naar 81%. Oude data image overgezet naar de nieuwe versie, dat gaat ook zonder problemen.
Jammer, want verder werkt hij prima.
Probeer eens met de SD kaart ontkoppelt in de instellingen, dit helpt bij een groot aantal applicaties die niet willen installeren.Smarron schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:11:
[...]
[...]
Ik heb hem even getest, maar ik ga weer terug naar de 3.2. Er zijn vanuit deze rom al een aantal programma's geinstalleerd welke ik wel kan de-installeren, maar na een reboot zijn ze weer terug. Ik wil liever zelf bepalen wat ik geinstalleerd wil zien. Verder krijg ik voor geen mogelijkheid mijn eigen Swype geinstalleerd, omdat de installatie elke keer mislukt. Heeft denk ik te maken met de oude versie die er al op staat.
Jammer, want verder werkt hij prima.
Toevallig bluetooth aan? Sense builds met een recente EVO kernel verbruiken ruim 10x zoveel met bluetooth aan als andere builds met bluetooth... (Kernel bug)jswinkels schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:02:
[...]
Ik heb deze er ook op gezet (na ruim een maand zonder Android). Het stroomgebruik is bij mij echter enorm, na een paar uur zonder bellen en wel redelijk wat dataverkeer is ie helemaal leeg. Bij de oude versies die ik gebruikte (ik weet niet meer precies welke) was dit beduidend beter.
Is hier een oplossing voor? Of kunnen jullie een build aanraden waar dit probleem minder groot is.
Die zitten in het mapje AndroidApps, en die worden bij eerste boot geinstalleerd.Smarron schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:11:
[...]
[...]
Ik heb hem even getest, maar ik ga weer terug naar de 3.2. Er zijn vanuit deze rom al een aantal programma's geinstalleerd welke ik wel kan de-installeren, maar na een reboot zijn ze weer terug.
Als je ze weggooit uit die map, installeren ze ook niet meer.
Okki5 schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:23:
Probeer eens met de SD kaart ontkoppelt in de instellingen, dit helpt bij een groot aantal applicaties die niet willen installeren.
Thanks voor de tips, dat wist ik niet. Ik ga het vanmiddag dan nog eens proberen.CRXed schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:33:
Die zitten in het mapje AndroidApps, en die worden bij eerste boot geinstalleerd.
Als je ze weggooit uit die map, installeren ze ook niet meer.
Ideaal met 2 16GB SD-kaartjes. Kun je lekker testen.
bedankt!sk0o schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:26:
[...]
afbeeldingen
Volgens mij is er wel kwaliteit verlies. weet niet hoe je kan extracten dit is een printscreen van mijn wallpaper
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Ik ga het in elk geval vandaag proberen. Ff m'n sim 2 uurtjes in een andere telefoon =)
Eric_Cantona schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:06:
Ik heb froyo 3.3 met hastarin 8.2 (volgens mij) en dat loopt aardig. Vanaf 19u tot nu op de accu van 93% naar 81%. Oude data image overgezet naar de nieuwe versie, dat gaat ook zonder problemen.
Ik ga de Froyo 3.3 maar eens proberen. Ik heb inderdaad een bluetooth stereo headset, deze is voor mij vrij essentieel: ik luister veel muziek. Bluetooth staat in principe altijd aan.Okki5 schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:26:
[...]
Toevallig bluetooth aan? Sense builds met een recente EVO kernel verbruiken ruim 10x zoveel met bluetooth aan als andere builds met bluetooth... (Kernel bug)
Alles werkt nu dus goed. De camera maakt nu breedbeeldfoto's op een max. resolutie van 2592x1552. Dus geen verplichte 4:3 formaat meer.
Dus nu ben ik wel erg te spreken over deze rom. Ik gebruik vrijwel geen BlueTooth, dus daar kan ik niks over vertellen.
Even mezelf quoten. Ik heb het opgelost door een tip van een collega.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:19:
Ik heb de laatste tijd een vreemd probleem met Android.
Als ik mn phone herstart of de batterij is leeg en ik moet daardoor Android herstarten in WM, blijft de phone hangen op het zwarte scherm met HTC erop.
Formateer ik daarna m'n SD kaartje en zet ik Android er weer op, dan werkt het weer als een trein.
Hoe kan ik dit oplossen?
Mensen die dit ook hebben moeten in hun Windows Mobile via de file explorer de map Android inclusief inhoud verwijderen. Dan start Android direct weer op
Lijkt me niet, als je de map Android verwijderd, dan heb je geen Android meer op je SD, dus start windows automatisch op.Chrisjuh_15 schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:35:
[...]
Even mezelf quoten. Ik heb het opgelost door een tip van een collega.
Mensen die dit ook hebben moeten in hun Windows Mobile via de file explorer de map Android inclusief inhoud verwijderen. Dan start Android direct weer op
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik heb reeds een Desire HD besteld bij mijn nieuwe abonnement, maar de levering duurt waarschijnlijk nog enkele weken, dus wellicht kan ik op deze manier kennis maken met het Android platform.
Wat is de beste Android ROM voor de HD2?
Alvast bedankt!
Tja, misschien fout of niet, Android werkt gewoon naar behoren. Dat je dan eens in de zoveel tijd dat mapje moet verwijderen is voor mij niet zo'n groot issueTermy schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:29:
Dit is een bekend probleem bij mensen die niet de Android map onder de root zetten maar de inhoud van de map (dit is dus fout). Om het op te lossen moet je de readme en legio andere how-to's correct lezen.
Froyostone 3.3 werkt goed die kun je vinden op het xda forum wel na de eerste setup rebooten. En let op de map android apps in de map android anders worden er misschien programma's geinstalleerd die jij niet wil. Je kunt ze er eigenlijk allemaal afhalen alleen super user zou ik er op laten staan.Vjenne-ICT schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:27:
Kom bij toeval dit topic tegen en ben zeer geïnteresseerd in Android op mijn HD2.
Ik heb reeds een Desire HD besteld bij mijn nieuwe abonnement, maar de levering duurt waarschijnlijk nog enkele weken, dus wellicht kan ik op deze manier kennis maken met het Android platform.
Wat is de beste Android ROM voor de HD2?
Alvast bedankt!
en?Julian schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:14:
Ben benieuwd of de volgende info van HTC over de DHD ook werkt voor ons apparaat:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Ik ga het in elk geval vandaag proberen. Ff m'n sim 2 uurtjes in een andere telefoon =)
Waarom ben je teruggegaan?sk0o schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:19:
[...]
Ben hem nu aan het download.
Edit: ben weer terug gegaan naar Mdeejay 1.7
Heb nu froyosense 2.4 en zit te denken om deze rom eens te proberen, maar als jij terug bent gegaan naar mdeejay 1.7 bestaat de kans dat ik zelfde doe, maar dan met de 2.4
I don't drive fast, I only fly low!
Heb geprobeerd om deze te combineren met de hastarin 8.4 kernel maar dit geeft probs met de wireless (ook na de voorgestelde oplossing te proberen.)
Nu dacht ik om uit te proberen
froyostone 3.3
mdj clean sense 2.4
frg83D
maar bij elke rom blijf hij hangen bij het HTC logo, ik weet dat het lang kan duren de 1e keer maar 30+ lijkt me toch echt niet normaal.
owjah klopt, ik maak inderdaad gebruik van de bijgeleverde data.img.
Mijn info
WM energy rom laatste nieuwe
radio 2.12.50
hspl volgens mij 2.08
[ Voor 23% gewijzigd door LyP0 op 22-11-2010 11:50 ]
ik voel me lekkaah !!!
Is je sd card geformateerd?
welke windows rom gebruik je?
Welke radio versie gebruik je?
Welke hspsl versie gebruik je?
kortom iets meer info is denk wel vereist om mee te kunnen denken voor ons ..
I don't drive fast, I only fly low!
Task29 een keer uitvoeren?LyP0 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:29:
Ik krijg helaas geen enkele rom aan het werken behalve de hyperdroid.
Heb geprobeerd om deze te combineren met de hastarin 8.4 kernel maar dit geeft probs met de wireless (ook na de voorgestelde oplossing te proberen.)
Nu dacht ik om uit te proberen
froyostone 3.3
mdj clean sense 2.4
frg83D
maar bij elke rom blijf hij hangen bij het HTC logo, ik weet dat het lang kan duren de 1e keer maar 30+ lijkt me toch echt niet normaal.
owjah klopt, ik maak inderdaad gebruik van de bijgeleverde data.img.
Mijn info
WM energy rom laatste nieuwe
radio 2.12.50
hspl volgens mij 2.08
Naja ik weet het natuurlijk pas als ik er een tijdje mee gewerkt heb. Tijdens het uitvoeren van de procedure viel me op dat hij (natuurlijk) niet 8 uur + 1 uur + 1 uur bleef laden, op een gegeven moment is hij gewoon vol.
Gisterenavond om 21:00 was ik ermee klaar, ik zit nu op 50%. Ik heb er weinig mee gedaan behalve bij elkaar misschien 20 minuten internetten, ff Google Goggles laten zien aan iemand en wat telefoongesprekken. Het zal echt nog wel wat langer duren voor ik meer zicht heb op of de capciteit van de batterij inderdaad is toegenomen.
Het stroomverbruik van mdj froyo sense revolution 1.7 is wel afgenomen inmiddels, meestal 5 ma standby.
LyPo, heb je wel je SD geformatteerd dan voor je alles erop gooide? Als je alles gewoon wist en er iets nieuws opzet krijg je vaak problemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Julian op 22-11-2010 13:20 ]
Ik heb nu wel een nieuw kaartje besteld zodat ik lekker snel kan switchen.
Task29 probeer ik nu te downloaden en ik zal er zo mee aan de slag gaan.
ik voel me lekkaah !!!
Nah onzin! Heb nog nooit mijn kaartje geformatteerd en heb al meer dan 10 builds geprobeerd.Julian schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:21:
Je moet wel echt formatteren tussen builds door in mijn ervaring, anders gaat het gewoon mis.
Formatteren wordt aangeraden voor de mensen die gewoon wat minder weten wat ze aan het doen zijn zodat de makers van de builds zeker weten dat er met een schone lei begonnen is.
Ik heb nu 3 verschillende builds op mijn kaartje staan, in mappen die niet eens Android heten, maar de naam van de build en dan moet je de Startup.txt aanpassen. Booten doe ik met een multiboot app.
Wat ik wil zeggen is dus dat formatteren geen vereiste is, maar dat het wel heel belangrijk is dat de Android bestanden in de goede mappen staan, anders lukt booten inderdaad niet.
Verder is het belangrijk dat je bij een nieuwe Kernel ook de juiste modules gebruikt, anders krijg je inderdaad problemen met Wifi. Doet Wifi het niet, dan is dit ook weer een teken dat er iets mis is gegaan.
Ff een update over het batterij-laad verhaal; dat maakt volgens mij weinig uit. Vandaag om 17:30 viel mijn telefoon uit wegens gebrek aan juice. Hij heeft dus nog geen 24 uur uitgehouden. Ik had een erg drukke dag, dus geen tijd om mee te spelen maar wel veel mee gebeld. Maar dat zou niet zo veel stroom moeten kosten, m.n. omdat het scherm dan uitstaat. Wat mij betreft dus niet de moeite om te herhalen, dit experiment.
ik heb zowieso eens een nieuwe kaart besteld, class 6. Draai nu op een class 2 dus ik hoop toch wel een duidelijk verschil te merken.
Tot nu toe is de snelste rom die k getest heb de frg83D + hastarin 8.4
ik voel me lekkaah !!!
Zie, dan was er gewoon een probleempje met de mappen/bestanden die niet op de goede plek stonden of niet bij elkaar pastten.LyP0 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:34:
Ja het werk nu, heb echter task 29 niet gedaan/niet geformat. Simpelweg de sd kaart leeg gooien.
ik heb zowieso eens een nieuwe kaart besteld, class 6. Draai nu op een class 2 dus ik hoop toch wel een duidelijk verschil te merken.
Van een class 6 kaartje moet je niet teveel verwachten, Android zelf wordt er niet sneller van, wel het inladen van bijv. foto's en video's.
Heb dat cab programma geinstalleeerd, maar kan die bestanden niet vinden.
En wat bedoelen ze met Cab bestand installeren??? Welk cabbestand moet ik dan hebben? Die op de originele sd kaart van tomttom staat.
Wat moet ik daarmee dan?
Vervelend, want als het zou werken dan zou ik handsfree kunnen bellen in mn auto.
Ik las een veel makkelijkere uitleg op internet waarom gezegd werd dat je bij 2 bestanden alleen maar de naam hoefde te veranderen.
Dit waren 2 bestanden in Windows, maar die krijg ik niet zichtbaar op mn laptop. Misschien dat HTC de map verbergt?
[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 23-11-2010 10:11 ]
Binnen android kun je niets met cabinet files toch??Ferry34 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:09:
Ik begrijp helaas weinig tot niet over hoe ik bluetooth werkend moet krijgen icm tomtom navigator.
Heb dat cab programma geinstalleeerd, maar kan die bestanden niet vinden.
En wat bedoelen ze met Cab bestand installeren??? Welk cabbestand moet ik dan hebben? Die op de originele sd kaart van tomttom staat.
Wat moet ik daarmee dan?
Vervelend, want als het zou werken dan zou ik handsfree kunnen bellen in mn auto.
Ik las een veel makkelijkere uitleg op internet waarom gezegd werd dat je bij 2 bestanden alleen maar de naam hoefde te veranderen.
Dit waren 2 bestanden in Windows, maar die krijg ik niet zichtbaar op mn laptop. Misschien dat HTC de map verbergt?
Ik ben dit weekend op google maps naar belgie gereden en dat werkte echt perfect. Zelfs bij Eindhoven waar iedere navigatie op hol slaat ging hij perfect. De files klopte tot op de meter en het is nog een gratis pakket ook. Vooral satelietbeelden tijdens het rijden vind ik mooi. Dan heb je die kansloze 3d objecten niet nodig hoor....
cab files kan je niks mee onder android, deze werken alleen met windows mobile
@kbloem, wat doet google maps als je gaat roamen? wordt de kaart data rond de route al gedownload in NL of zit je gewoon met hoge roaming data kosten?
Ik kan op Xda moeilijk onderscheiden welke wel en juist geen sence hebben.
Ik wil Android zonder Sense nl.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn V3.2 zichzelf reset, muziek gaat haperen, de performance naar beneden schiet en nog wat van die rare eigenaardigheden...
Ik zat maar een kilometer of 20 over de grens. De satelietview viel weg zodra ik de grens over was maar de kaart en gps bleven gewoon hun werk doen. Roaming heb ik uit staan en zag ook dat de verbinding weg viel doordat de satelietview niet meer werkte. Die werkt hij realtime bij. Ik weet niet hoe het met de route gaat als je laten we zeggen tot parijs rijd want ik weet niet hoe de buffer opgebouwd word. Ook weet ik niet hoe hij dynamisch met routes omgaat als je een afslag mist. Maar voor de vaste route die ik reed ging alles dus gewoon perfect. Ga er ook wel vanuit dat heren google dat goed uitgevogeld hebben....Prulleman schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:48:
@kbloem, wat doet google maps als je gaat roamen? wordt de kaart data rond de route al gedownload in NL of zit je gewoon met hoge roaming data kosten?
En, heb je al (positieve) ervaringen?EBOOZ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:59:
Ik ben MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense maar even aan het downloaden.
Heb de laatste tijd steeds vaker dat mijn V3.2 zichzelf reset, muziek gaat haperen, de performance naar beneden schiet en nog wat van die rare eigenaardigheden...
Ik draai hem nog steeds en ga niet meer terug naar de 3.2. Ik ben er zeer tevreden over.
We (DFT team) at the end able to run WP7 on our LEOs, most of stuffs are really working: GSM,GPRS,Camera,GSensor,USB,SD,BT,WLAN,etc.
But new "Windows Phone Genuine" doesn't allow to use any Windows Live services
it will be released soon, but don't expect anything from it - without Live services it's not really usable
As well as MAGLDR development (used by Android & WP7) a bit delayed, because some problems takes more time.
Klinkt goed dat er nog progress is in beide! Helaas van WP7 dat alle live services niet zullen werken, voor nu
Welcome to Tmobile. Hier ook een ontevreden gebruiker. Draai ook de Froyo 3.2 maar dat heeft er niks mee te maken naar mijn idee.EBOOZ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:50:
Maar ik begin nu te twijfelen of dat hangen van de internetverbinding aan Android ligt of aan de fan-tas-tische dienstverlening van T-Mobile
vanavond ook maar de 3.3 erop zetten! Ben erg benieuwd.
Burn It - Burn All
Ok. Als ik tijd heb zal ik er even verder mee gaan spelen.jan-willem3 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:30:
Het ligt aan android alle builds hebben dit probleem de nieuwste hebben op dit gebied verbeteringen maar zijn nog steeds niet 100%. In de meeste gevallen zou de internet verbinding weer moeten terug komen binnen 20 sec. Is dit niet het geval data even aan en uit doen kost ook niet veel tijd. In de trein krijg je tevens ook meer drops omdat je constant van mast wisselt.
Overigens heb ik 3.3 gisteravond bij een vriend van mij (a-technisch) op z'n SD-kaart gezet, maar het viel me op dat de contacten niet werden getoond na Sprite Migrate. Iemand hier een idee over? Bij 3.2 werkte het bij mij namelijk wel...
Dat was ook mijn idee
[ Voor 14% gewijzigd door EBOOZ op 24-11-2010 13:17 ]
Jammer dat microsoft weer moeilijk moet doen.bartju schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:27:
De laatste 4 tweets van Cotulla:
We (DFT team) at the end able to run WP7 on our LEOs, most of stuffs are really working: GSM,GPRS,Camera,GSensor,USB,SD,BT,WLAN,etc.
But new "Windows Phone Genuine" doesn't allow to use any Windows Live servicesSo it's mostly "Demo" of WP7. No bypass ways are known
it will be released soon, but don't expect anything from it - without Live services it's not really usable
As well as MAGLDR development (used by Android & WP7) a bit delayed, because some problems takes more time.
Klinkt goed dat er nog progress is in beide! Helaas van WP7 dat alle live services niet zullen werken, voor nu..
[ Voor 3% gewijzigd door LemonC200 op 24-11-2010 14:29 ]
Gek hè, dat software beschermd wordt? Zou jij voor een bedrijf willen werken waar je geen loon krijgt, omdat het toch een leuke baan isjan-willem3 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:51:
[...]
Jammer dat microsoft weer moeilijk moet doen.

Overigens draait Android nu al een paar weken retestabiel op mijn vader zijn telefoon. Ik heb er MDJ Froyo Revolution met z'n S5 kernel geloof ik. Batterijduur is erg goed, zo'n 5mA in standby stand en de telefoon is lekker snel! Alles draait overigens op een 4GB klasse 6 MicroSD. Hijzelf is helemaal tevreden in ieder geval
Als ik een windows phone 7 had ging ik toch echt applicaties en misschien wel muziek via de zune store kopen. Verdienen ze toch echt geld aan mij. Tuurlijk zitten er ook kosten verbonden aan die cloud services.alex3305 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:32:
[...]
Gek hè, dat software beschermd wordt? Zou jij voor een bedrijf willen werken waar je geen loon krijgt, omdat het toch een leuke baan is? Dat denk ik niet.
Plus wat ik al zei als ze ons gewoon een upgrade zouden geven. Zouden ze een aanzienlijk groter markt aandeel krijgen.
Helaas is de batery life zwaar $%&#
Vanmorge om 9 uur was ie 100% vol. om half 12 vanmiddag gaf ie al een melding "minder dan 20%".
verbruik hier is onverklaarbaar hoog, 250-300 mA idle....
Alles staat uit, geen aps op de achtergrond, geen wifi, geen 3g, geen gps niks. Het merkwaardige is dat wanneer ik bijv angry birds speel het verbruik om laag gaat naar 60-70 mA.
ik voel me lekkaah !!!
Ik kan Email.apk, Launcher-Pro.apk, etc. niet installeren op 3.3. How come? Als ik m'n SD kaart ontkoppel kan ik niet meer bij de APK'tjes, dus dat schiet ook niet op
Heb je er 'n taskkiller opstaan?LyP0 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:52:
Ik heb hier dus nu frg83D draaien met hastarin 8.5, ik moet zeggen dat ik m zeer lekker/snel vind werken.
Helaas is de batery life zwaar $%&#
Vanmorge om 9 uur was ie 100% vol. om half 12 vanmiddag gaf ie al een melding "minder dan 20%".
verbruik hier is onverklaarbaar hoog, 250-300 mA idle....
Alles staat uit, geen aps op de achtergrond, geen wifi, geen 3g, geen gps niks. Het merkwaardige is dat wanneer ik bijv angry birds speel het verbruik om laag gaat naar 60-70 mA.
Ik weet niet of 't daaraan ligt, maar ik heb 'n tijd zonder taskkiller gedaan en weinig problemen ondervonden van hoog batterijverbruik, sinds 'n paar dagen kill ik af en toe de tasks (via 'n widget) en vliegt m'n batterij leeg zo lijkt 't. Vandaag weer es niet gedaan en sinds vanmorgen 9u ongeveer 17% ingeleverd (niet echt veel gedaan met de telefoon, dus dat scheelt ook).
't Lijkt dus echt dat Android z'n processen goed onder controle heeft. Maar zoals gezegd, ik weet niet zeker of 't daar aan ligt.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
[ Voor 81% gewijzigd door Eric_Cantona op 24-11-2010 19:21 ]
Ok, ik heb na mijn luie vraag hierboven even wat dingen gechecked, maar ik kom er niet uit.EBOOZ schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:58:
Ik kan Email.apk, Launcher-Pro.apk, etc. niet installeren op 3.3. How come? Als ik m'n SD kaart ontkoppel kan ik niet meer bij de APK'tjes, dus dat schiet ook niet op
Ik wil dus Hotmail via Exchange gebruiken, maar met de standaard e-mail applicatie van HTC Sense krijg ik een foutmelding, omdat het protocol niet wordt ondersteund. In build 3.2 installeerde ik dan Email.apk uit de originele niet Sense-build en die deed het vervolgens prima.
Als ik nu echter via Astro, ES Explorer (ofzoiets) of via Root Explorer het bestand openen en wil installeren krijg ik de foutmelding: "Applicatie niet geïnstalleerd". That's it...
Ik heb al geprobeerd om de .apk op een andere locatie te zetten en mijn SD-kaart te ontkoppelen, maar dan krijg ik dat het bestand niet goed geparsed kan worden.
Ik heb ook geprobeerd om de .apk in /system/app te kopiëren en vervolgens te rebooten. De applicatie staat dan wel in m'n lijst met applicaties, maar als ik hem wil configureren geeft 'ie wederom een foutmelding. Dit keer dat het proces is gestopt.
Kortom: help?!
Applicaties via de Market gaan wél prima en ook widgets die ik installeer via een los .apk bestand (zoals extended controls) doen het goed.
T-Mobile NL
Name: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: *
Password: *
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS proxy: 010.010.010.011
MMS port: 8080
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default
Ik draai Froyo Sence V3.3 op de HTC HD2. (ook al de 3.2 gehad)
Ik hang aan elk contact een foto, Nu kun je dit doen via je telefoon of je gmail. Als ik via de telefoon een foto toewijst aan een contactpersoon van laten we zeggen 500Kb kun je hem uitsnijden voor het juiste formaat wat voor contact personen bedoeld is.
De foto, die op dat moment wordt ingeladen is van goede kwaliteit van laten we zeggen een 300*300pix. Dus als je iemand belt of je wordt gebeld dan krijg je de foto groot te zien en is ie "loepzuiver"
Ga ik syncen met mijn gmail zet ie hem naar 16*16pix of zo en ziet het er niet meer uit als iemand belt.

laad ik de foto's op dezelfde manier in via mijn Gmail heb ik hetzelfde. Hopeloos is het.
Ik vermoed dat Gmail een standaard thumbje maakt van misschien nog geen 3Kb of zo.
Iemand een oplossing hiervoor of hetzelfde?
Burn It - Burn All
Ga nu JDMode v1.0 (11-22-2010) met Hastarin 8.4 kernel testen. Laat het jullie weten. --------> CRAP
Ben nu MCCM SE V3.3 aan het downloaden waar volledig 800x480 opnemen mogelijk is. De foto kwaliteit schijnt beter te zijn dan die met WM6.5
[ Voor 14% gewijzigd door Kenny_026 op 25-11-2010 14:48 ]
Waarom doe je het niet via gmail zelf dan? Hoe gaat dat?mistermaxmax schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:34:
Wie heeft hetzelfde en een oplossing?
Ik draai Froyo Sence V3.3 op de HTC HD2. (ook al de 3.2 gehad)![]()
Ik hang aan elk contact een foto, Nu kun je dit doen via je telefoon of je gmail. Als ik via de telefoon een foto toewijst aan een contactpersoon van laten we zeggen 500Kb kun je hem uitsnijden voor het juiste formaat wat voor contact personen bedoeld is.
De foto, die op dat moment wordt ingeladen is van goede kwaliteit van laten we zeggen een 300*300pix. Dus als je iemand belt of je wordt gebeld dan krijg je de foto groot te zien en is ie "loepzuiver"![]()
Ga ik syncen met mijn gmail zet ie hem naar 16*16pix of zo en ziet het er niet meer uit als iemand belt.![]()
laad ik de foto's op dezelfde manier in via mijn Gmail heb ik hetzelfde. Hopeloos is het.
Ik vermoed dat Gmail een standaard thumbje maakt van misschien nog geen 3Kb of zo.![]()
Iemand een oplossing hiervoor of hetzelfde?
1. Restart phone via the Power menu (or shutdown if you don't have Restart option)
2. Once it vibrates eject microSD card
3. Place the card in your PC reader
4. Copy the zImage and root folder in to the Android folder on the SD card via PC
5. Optionally copy in haret.exe and initrd.gz to the same folder
6. Edit your startup.txt to make sure the KERNEL is using the zImage
The relevant line after editing in my startup.txt looks like this:
set KERNEL zImage
6. Put SD card back in and reboot WM
7. Boot Android (in my case via a bootloader, but you can manually run CLRCAD.exe followed by haret.exe)
Ik heb dit helemaal gevolgd en ik zie bij Software informatie ook deze kernel 8.5b ook weer staan. Mag ik dan vanuit gaan dat alles nu goed is?
Yepmrpink83 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:57:
Iemand ervaring met het updaten van een Hastarin kernel: zoals ik het zie is het toch niet echt rocket science. Of ik zie het dus verkeerd. Onderstaande uit de readme:
Ik heb dit helemaal gevolgd en ik zie bij Software informatie ook deze kernel 8.5b ook weer staan. Mag ik dan vanuit gaan dat alles nu goed is?
Thanks, alleen jammer dat ik dus nog steeds geen 3g verbinding heb. Ben bang dat ik weer een andere build moet proberen. Zou iemand anders een zijn t-mobile APN instellingen willen vergelijken met die van mij?
Ik heb geen t-mobile dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik vind de MCCM SE V3.3 FroyoStone Sense die ik nu heb wel prettig. Goede eerste indruk.mrpink83 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:23:
[...]
Thanks, alleen jammer dat ik dus nog steeds geen 3g verbinding heb. Ben bang dat ik weer een andere build moet proberen. Zou iemand anders een zijn t-mobile APN instellingen willen vergelijken met die van mij?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik had ook groene foto's met flits met mdj froyo sense revolution 1.7, met een andere build.prop in /system was ook dat verholpen.
Heb daarvoor nog een task29 en een andere wimo rom geprobeerd (VBNRom, staat er nog steeds op nu), maar dat hielp niet. De andere radio dus wel. Wellicht een goede tip voor anderen.
De accu houdt het nog steeds minder dan 24 uur uit, maar in standby verbruikt hij weinig. Ik kan er best mee leven. Android loopt verder gruwelijk goed.
Op één dingetje na dan, misschien weet iemand er iets op: ik gebruik vaak m'n telefoon als wireless hotspot, met m'n I8910 (Symbian) ging dat altijd perfect, alleen met deze unit niet. Als ik meer dan 2 minuten achter elkaar werkend internet heb is het veel. DNS stopt ermee enzo. Iemand tips?
Wat anders is nij mij is het volgende:mrpink83 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:20:
Ik heb onlangs mijn kernel geupdate naar hastarin 8.2 (en vandaag weer naar 8.5) en sinds dat ik dat heb gedaan, krijg ik 3g niet meer aan de praat. Ik zie alleen nog maar de G staan (van gprs neem ik aan). In WM werkt 3g wel gewoon. Netwerkmodus veranderen helpt niet, blijft altijd op G staan. Hieronder mijn apn instellingen. Heb android van Phiremod.
T-Mobile NL
Name: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: *
Password: *
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS proxy: 010.010.010.011
MMS port: 8080
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default
APN: internet
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld
MMS gebruik ik niet is dus ook allemaal niet ingesteld.
Ik mis bij jou nog een optie, nl vericficatietype: pap.
Gisterenavond kwam ik om 18.00 op visite bij een maatje van mij met nog 49% batt. Ik heb tussendoor wat mailtjes ontvangen en 1 gesprek gevoerd en toen ik om 22.30 thuis kwam was hij leeg. Dat is dus onacceptable. Kennen jullie dit ook?
Ja, de 8.5 werkt hier ook erg goed. Idle vanuit standby 8mA, dat was met de 8.4 al 50 mA.EBOOZ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:30:
Ik zou een stap vooruit doen... Ik heb Hastarin 8.5 en ik schommel in standby tussen de 4 en 7mA
Verwijderd
Ik heb er een alleen deze is helaas alleen in het Engels en Duits, geen Nederlands.
Of is er een manier om er Nederlands erbij / erop te zetten?
Draaide het al op mijn Desire, maar die viel met een gebroken scherm tot gevolg.
MIUI rom is een iOS achtige rom die erg vlot en lekker werkt.
De linkjes:
De door mij gebruikte radio: http://forum.jayceooi.com/viewtopic.php?f=6&t=459
CustomRUU om de radio te flessen: http://forum.jayceooi.com/viewtopic.php?f=6&t=416
En dan MIUI rom zelf: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823737
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Iemand ook misschien zo'n probleem ?
En welke rom gebruiken jullie ?
Groetjes
Serdar
8.5 is de versie van de hastarin kernel.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:42:
Welke ROM versie 8.5 hebben jullie exact dan?
Ik heb er een alleen deze is helaas alleen in het Engels en Duits, geen Nederlands.
Of is er een manier om er Nederlands erbij / erop te zetten?
Als ROM gebruik ik MCCM SE V3.3(FroyoStone Sense)
Vreemd verhaal!EBOOZ schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:06:maar als ik hem wil configureren geeft 'ie wederom een foutmelding. Dit keer dat het proces is gestopt.
Kortom: help?!Ik heb het trouwens ook met andere applicaties die ik achteraf wil installeren en "in" het Android OS gaan zitten zoals com.piratemedia.musicmod-1 en se.catharsis.android.calendar-1.
Applicaties via de Market gaan wél prima en ook widgets die ik installeer via een los .apk bestand (zoals extended controls) doen het goed.
Enige wat ik kan bedenken is dat je .apk bestanden corrupt zijn (dan krijg je die parser error).
Ik kan prima losse .apk bestanden installeren (zie build in mn sig).
Of is je "storage" vol?
Met welk programma kun je dat zien als ik vragen mag?Smarron schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:31:
[...]
Ja, de 8.5 werkt hier ook erg goed. Idle vanuit standby 8mA, dat was met de 8.4 al 50 mA.
Want sinds vandaag heb ik ook android geinstalleerd en het loopt geweldig, alleen gaat de batterij wel erg rap omlaag.. (Vanochtend een uurtje angr brids gedaan, maar rond 4uur vanmiddag was ie toch ver leeg. Kwam om 8uur 's ochtends van de lader af)
Thx! Die heb ik eventjes geinstalleerd.Smarron schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:21:
Current widget! Gratis op Market te vinden.
Ik heb ook de 8.5.1 geinstalleerd, (de files iig vervangen, maar bij mij is het idle verbruik iets van 50-70 mA
Wat hebben jullie dan nog anders gedaan? Maakt het ook nog wat uit welke WM ROM je draait? Want momenteel draai ik de standaard HTC versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Pittie op 26-11-2010 22:55 ]
Dit topic is gesloten.