Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Eric_Cantona schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:39:
Vandaag ook eens Froyosense uitgeprobeerd. Ik had in 't begin mijn twijfels nog, maar ik ben positief verrast. Ik heb maar weer snel 't Android-kaartje eruit gegooid, want ik wil wachten op 'n NAND-versie. Ik kan niet 2 dingen tegelijk "bijhouden" en heb me nog niet genoeg verdiept in hoeverre ik Android kan customizen en naar m'n hand kan zetten.

Tot die tijd verlekker ik me maar met topics over Android en blijf ik dromen ;)
Ik heb hier laatst een keer wat over gezocht en gelezen, en zover ik het begrijp is dit nog niet zo makkelijk en al helemaal niet zover. Via HARET is de hardware ondersteuning veel beter/makkelijker omdat windows deze al heeft geinitialliseerd. Bij een cold boot android zijn er nog redelijk veel problemen qua hardware.

Ik had zelf ook gehoopt dat de laatste kleine puntjes (af en toe haperen, accu duur etc) van android op de HD2 snel opgelost zouden worden met een NAND versie, maar ik denk dat dit nog redelijk ver weg is.
(als ik het mis heb hoor ik het ook graag :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

De grootste stap op dit moment voor nand is volgens de XDA en de developers dat er een corruptie plaats vind in de software. En het accu gebruik terwijl de telefoon aan staat. In standby met de nieuwe bat drivers schijnt de telefoon over 9 uur een 4% loss van batterij te hebben.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Market doet het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:17

Chrisjuh_15

Facta non verba

Shunt schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:45:
De grootste stap op dit moment voor nand is volgens de XDA en de developers dat er een corruptie plaats vind in de software. En het accu gebruik terwijl de telefoon aan staat. In standby met de nieuwe bat drivers schijnt de telefoon over 9 uur een 4% loss van batterij te hebben.
Dat zou wel mooi zijn :) Mijn HD2 is nu echt wel binnen 7 uur leeg bij gewoon dagelijks gebruik (gebruik de FroyoStone 3,2 rom). Dus dat zou wel een lekkere opsteker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Net mijn contacten uit WM geexporteerd en geimporteerd in mijn Gmail. Toen Android weer aangezet en hij zette automatisch al mijn contacten over! Echt perfect!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Smarron schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:30:
Net mijn contacten uit WM geexporteerd en geimporteerd in mijn Gmail. Toen Android weer aangezet en hij zette automatisch al mijn contacten over! Echt perfect!
Dat moet ik ook maar eens gaan doen...dat klinkt goed!

Wat betreft die accuduur in Android moet het inderdaad nog iets beter en dan ben ik helemaal om!
Ik gebruik 3.7 Mdeejay Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik heb nu een batterij verbruik die bijna gelijk is aan windows 6.5. Ik gebruik voor mijn windows versie de VBNROM Reloaded 2, en voor android de Desire HD 3.7 met de nieuwste hastarin r7.7 kernel, werkt als een tierelier. de hastarin r7.7 kernel kan je gewoon in je map (Androis) gooien zoals je hem uitpakt. Kopieer alles met overschrijven, en zorg dat het mapje "root" ook in je android map staat, daar zitten namelijk nieuwe files voor je 3g verbinding in die nu perfect werkt bij mij. Na een reboot copieerd hij vanzelf die bestandjes naar je root system map.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Barfman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:36:
Ik heb nu een batterij verbruik die bijna gelijk is aan windows 6.5. Ik gebruik voor mijn windows versie de VBNROM Reloaded 2, en voor android de Desire HD 3.7 met de nieuwste hastarin r7.7 kernel, werkt als een tierelier. de hastarin r7.7 kernel kan je gewoon in je map (Androis) gooien zoals je hem uitpakt. Kopieer alles met overschrijven, en zorg dat het mapje "root" ook in je android map staat, daar zitten namelijk nieuwe files voor je 3g verbinding in die nu perfect werkt bij mij. Na een reboot copieerd hij vanzelf die bestandjes naar je root system map.
Wat voor problemen had je dan met de 3G en is dat het enige wat de Hastarin r 7.7 doet? Of haal je op een andere manier nog zo'n goede batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Novadecasa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Wat voor problemen had je dan met de 3G en is dat het enige wat de Hastarin r 7.7 doet? Of haal je op een andere manier nog zo'n goede batterijduur?
De laatste Hastarin wordt altijd aangeraden, deze zijn gewoon steeds beter. Met de vorige hasterin had ik vaak connection lost, daar heb ik nu geen last meer van. Maar om je batterijduur te verlengen is het belangrijker om een goede WM rom te hebben, De Android builds gebruiken namelijk de drivers vanuit het windows systeem. Die VBNROM reloaded 2 is speciaal gemaakt om Android te kunnen gebruiken op een zuinige manier. Er zijn bijv drivers gemod en getweakt.

•CUSTOM OS BASE MIX - BEST ANDROID COMPATIBILITY
•WM Builds 21913/24634
•Modded special WM Battery Driver
•Titanium Only
•Pagepool 15 MB
•Power Management Tweak Buitlin
•Optimized Memory Tweak Builtin
•Nokia Font Default
•Super Smooth and Fast Boot
•Exceller Multiple Build Loader
•Wm5torage for USB Drive Option
•Free Memory on First Boot : 315+ MB

Ik boot mijn windows in 5 seconde, dat is heel erg rap. Windows zelf is helemaal uitgekleed, en eigenlijk alleen maar voor normaal gebruik te gebruiken, bellen, sms'n en mailen. Maarja, ik heb nu die Desire HD 2.7 erop als vaste OS, dus heb ik windows niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 28-10-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Barfman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:05:
[...]

De laatste Hastarin wordt altijd aangeraden, deze zijn gewoon steeds beter. Met de vorige hasterin had ik vaak connection lost, daar heb ik nu geen last meer van. Maar om je batterijduur te verlengen is het belangrijker om een goede WM rom te hebben, De Android builds gebruiken namelijk de drivers vanuit het windows systeem. Die VBNROM reloaded 2 is speciaal gemaakt om Android te kunnen gebruiken op een zuinige manier. Er zijn bijv drivers gemod en getweakt.

•CUSTOM OS BASE MIX - BEST ANDROID COMPATIBILITY
•WM Builds 21913/24634
•Modded special WM Battery Driver
•Titanium Only
•Pagepool 15 MB
•Power Management Tweak Buitlin
•Optimized Memory Tweak Builtin
•Nokia Font Default
•Super Smooth and Fast Boot
•Exceller Multiple Build Loader
•Wm5torage for USB Drive Option
•Free Memory on First Boot : 315+ MB

Ik boot mijn windows in 5 seconde, dat is heel erg rap. Windows zelf is helemaal uitgekleed, en eigenlijk alleen maar voor normaal gebruik te gebruiken, bellen, sms'n en mailen. Maarja, ik heb nu die Desire HD 2.7 erop als vaste OS, dus heb ik windows niet meer nodig.
Kijk info waar ik wat aan heb!!

Dankjewel!
Maar die Desire HD 2.7 ROM is dan heel anders dan de Froyo die ik heb?
Dat Android drivers van Windows gebruikt wist ik niet, dat moet ik dan ook maar installeren om een kale windows te hebben.
Ik heb de nieuwste 3.14 ROM geinstalleerd en toen gelijk de android bootcamp en de genoemde Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Novadecasa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Kijk info waar ik wat aan heb!!

Dankjewel!
Maar die Desire HD 2.7 ROM is dan heel anders dan de Froyo die ik heb?
Dat Android drivers van Windows gebruikt wist ik niet, dat moet ik dan ook maar installeren om een kale windows te hebben.
Ik heb de nieuwste 3.14 ROM geinstalleerd en toen gelijk de android bootcamp en de genoemde Froyo.
Tja, het draaid wel op die 3.14, maar het verschil is zo overduidelijk, dat ik toen maar heb besloten om op android te blijven. Froyo, dat is ook de HD versie : Mdeejay FroYo HD v.3.7 Overigens zal het ongeveer een uurtje duren voordat android lekker loopt hoor. In het begin gaat hij namelijk alles syncen en updaten via market. Je kan natuurlijk ook alles uit zetten, maar dan heb je natuurlijk geen profijt van alle mooie opties die in android zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 28-10-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdeejay FroYo HD v.3.7 daar werkt de camera toch niet of zit ik fout?

Mdeejay_eVo_Sense_v._2.2_REVOlution bij deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Barfman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:28:
[...]

Tja, het draaid wel op die 3.14, maar het verschil is zo overduidelijk, dat ik toen maar heb besloten om op android te blijven. Froyo, dat is ook de HD versie : Mdeejay FroYo HD v.3.7 Overigens zal het ongeveer een uurtje duren voordat android lekker loopt hoor. In het begin gaat hij namelijk alles syncen en updaten via market. Je kan natuurlijk ook alles uit zetten, maar dan heb je natuurlijk geen profijt van alle mooie opties die in android zitten.
Zou je kunnen uitleggen welke onderdelen ik daar voor nodig ben en wat ik daar voor moet doen? (mogelijk via Direct Message)

Wat betreft Android moet ik nog even kijken hoe alles werkt met syncen etc waar je het over hebt, ik gebruik het net 2 dagen. Als alles goed werkt, dan wil ik ook wel bij Android blijven. In deze versie werkt alleen de camera nog niet en ik weet nog niet hoe het zit met TomTom, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Als de accuduur beter is, of nog als in windows wil ik zeker over. Het draait veel stabieler dan WM, daar had ik vaak vastlopers.

Alvast bedankt ;)
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:36:
Mdeejay FroYo HD v.3.7 daar werkt de camera toch niet of zit ik fout?

Mdeejay_eVo_Sense_v._2.2_REVOlution bij deze wel.
Correct, en via XDA is er ook te vinden dat GoogleMaps ook niet helemaal optimaal werkt als ik het goed herriner.

[ Voor 13% gewijzigd door Novadecasa op 28-10-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Gebruik nu V3.2 + hastarin r7.7 + Rom 3.14. Is er een oplossing voor sd kaart probleem?? Als ik mijn HD2 aan de usb hang en ik zet bijvoorbeeld muziek op me sd kaart dan zie ik deze bestanden niet in android. maar via usb op de computer zie ik de bestanden wel staan op de sd kaart.. Dit geldt voor alles muziek, video, foto's..

Heb automount erop gezet en usb fout melding uitgezet maar dit helpt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:25
sk0o schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:55:
Gebruik nu V3.2 + hastarin r7.7 + Rom 3.14. Is er een oplossing voor sd kaart probleem?? Als ik mijn HD2 aan de usb hang en ik zet bijvoorbeeld muziek op me sd kaart dan zie ik deze bestanden niet in android. maar via usb op de computer zie ik de bestanden wel staan op de sd kaart.. Dit geldt voor alles muziek, video, foto's..

Heb automount erop gezet en usb fout melding uitgezet maar dit helpt helaas niet..
Had precies 't zelfde probleem. Oplossing is usb foutopsporing aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sk0o schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:55:

Had ik ook totdat ik een map verwijderd had op mijn sd kaart met daarin 500 apk bestanden die ik op het internet gevonden had.Sindsdien geen problemen meer.Ik installeer nu de apk bestanden via htc sync gaat trouwens ook veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
-Andy- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:09:
[...]

Had precies 't zelfde probleem. Oplossing is usb foutopsporing aanzetten.
Werkt voor mij niet helaas. Het gekke is dat als ik muziek op de sd kaart zet ik ze niet kan vinden in de telefoon en als ik hem weer aan de usb hang staan ze er wel gewoon. :/
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Had ik ook totdat ik een map verwijderd had op mijn sd kaart met daarin 500 apk bestanden die ik op het internet gevonden had.Sindsdien geen problemen meer.Ik installeer nu de apk bestanden via htc sync gaat trouwens ook veel sneller.
htc sync maar eens proberen maar heeft dat ook te maken met overdracht van muziek?? Het is toch meer voor mails en contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me ook af waarom het nu wel goed werkt en toen ik die map erop had niet.Mijn kaartje van 16 gb zat toen wel bijna vol op 500mb na .Ik heb htc sync 3.0.5422 daar kan je dat mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Heb sync even geprobeerd en werkt goed. (Y). Alleen zit ik nu met het probleem dat alle audio tussen mijn muziek staat,. het al geprobeerd met een txt mapje met de naar ".nomedia" maar dat werkt niet goed.. Iemand hier een betere oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En weer een corrupte WM. Volgens mij heeft het te maken met het aansluiten met USB. Want ik heb een paar keer gereboot en niks aan de hand. Zojuist even verbonden gehad aan de PC en het is weer raak in WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Muurtegel schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:41:
Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat Haret en CRLD gebruikt kunnen worden zonder iedere keer toestemming te geven? Ik gebruik een automatische bootloader die ze beide gebruikt, maar ik moet telkens toestemming geven om de applicaties te draaien.
Remove the "unknown publisher" Message when Installing?
Yes, there's a registry hack for this. With a registry editor, go to HKLM\Security\Policies\Policies\0000101a and change the value to "1". This will disable warnings. If you don't want to make the edit yourself, I believe Tweaks2k2 has this feature as well.

Daarna wel 1 keer je telefoon uitzetten voordat je naar Android gaat, anders onthoudt hij de verandering in je register niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Smarron schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:17:
En weer een corrupte WM. Volgens mij heeft het te maken met het aansluiten met USB. Want ik heb een paar keer gereboot en niks aan de hand. Zojuist even verbonden gehad aan de PC en het is weer raak in WM.
Vaag hoor!
Had je USB aangesloten in WM of Android? En via welke optie? Want ook met USB aansluiten kan je kaartje ge-unmount worden (en dus corrupt raken als er net gelezen/geschreven wordt.)
Ik zou even je SD kaart formatteren en je files er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
sk0o schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:15:
Heb sync even geprobeerd en werkt goed. (Y). Alleen zit ik nu met het probleem dat alle audio tussen mijn muziek staat,. het al geprobeerd met een txt mapje met de naar ".nomedia" maar dat werkt niet goed.. Iemand hier een betere oplossing voor
Heb je wel een goed .nomedia bestand aangemaakt dan?

Save the blank file as “.nomedia”
Make sure that the Save as type is set as “All Files” instead of “Text documents”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:11:
[...]

Heb je wel een goed .nomedia bestand aangemaakt dan?

Save the blank file as “.nomedia”
Make sure that the Save as type is set as “All Files” instead of “Text documents”
Heb hem via die uitleg gemaakt maar werkt niet 100%,. Heb dan nog maar 1 ringtone de rest vind hij niet meer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Heb wel een paar keer per dag dat mijn dataverbinding (Vodafone) gewoon vastloopt :{ Iemand hier een oplossing voor?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Doopy-X- schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:18:
Heb wel een paar keer per dag dat mijn dataverbinding (Vodafone) gewoon vastloopt :{ Iemand hier een oplossing voor?
Staat hier een paar posts hoger dat met de nieuwe Hastarin kernel (7.7) de verbinding weer een stuk stabieler is geworden, welicht dat dat helpt.

En weer goed nieuws van het NAND-front:
CM6.1 RC1 came out today and is running smoothly in my nand build... no problems other than we still have to use ppp rather than rmnet
Een release komt nu toch echt wel dichtbij lijkt me :*) . Als ze al de rest perfect werkend hebben mogen ze van mij beginnen met een rmnet release :)

[ Voor 31% gewijzigd door Frigolamptje op 29-10-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Ik heb de beste Android oplossing ooit voor mezelf.. gister de HD2 verkocht en vandaag komt er een Desire binnen!! :+

Ik ben gewoon compleet klaar met WM wat nooit 100% zal werken, welke custom ROM je ook gebruikt en ik heb helemaal klaar met het wachten op een 100% Android. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat er een fatsoenlijke NAND is waarbij bijv. ook het batterijgebruik normaal is zonder allerlei foefjes etc.

Ik wil gewoon bellen en verder nergens over na hoeven te denken met een geweldige OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
lithje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:21:
Ik heb de beste Android oplossing ooit voor mezelf.. gister de HD2 verkocht en vandaag komt er een Desire binnen!! :+

Ik ben gewoon compleet klaar met WM wat nooit 100% zal werken, welke custom ROM je ook gebruikt en ik heb helemaal klaar met het wachten op een 100% Android. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat er een fatsoenlijke NAND is waarbij bijv. ook het batterijgebruik normaal is zonder allerlei foefjes etc.

Ik wil gewoon bellen en verder nergens over na hoeven te denken met een geweldige OS.
Ook getwijfeld, maar ik zou het scherm teveel missen. En een Android phone met gelijkaardig scherm kost me net iets teveel, zeker omdat er intern amper iets gewijzigd is. En NAND is nu eerder een kwestie van dagen denk ik dan van weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Frigolamptje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:33:
[...]

Ook getwijfeld, maar ik zou het scherm teveel missen. En een Android phone met gelijkaardig scherm kost me net iets teveel, zeker omdat er intern amper iets gewijzigd is. En NAND is nu eerder een kwestie van dagen denk ik dan van weken :)
Dat denk ik niet. Er zijn nog een aantal problemen die opgelost moeten worden voordat er een release komt. Een van die problemen zijn de badblocks die NAND veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:04:
[...]

Remove the "unknown publisher" Message when Installing?
Yes, there's a registry hack for this. With a registry editor, go to HKLM\Security\Policies\Policies\0000101a and change the value to "1". This will disable warnings. If you don't want to make the edit yourself, I believe Tweaks2k2 has this feature as well.

Daarna wel 1 keer je telefoon uitzetten voordat je naar Android gaat, anders onthoudt hij de verandering in je register niet!
Thanks, ik ga het meteen even proberen.

Edit: Heb even de VBNROM RC3 basic geprobeerd en dat werkt echt heel erg goed! Meteen de kernel geupdate naar 7.7. Mijn HD2 start nu echt heel erg snel op! Wat ik nu gebruik:

*weg* zie Beleid met betrekking tot custom ROM's voor het waarom

Ik heb geent tijd om alle links te controleren en heb ze derhalve allemaal verwijderd.

[ Voor 54% gewijzigd door pven op 29-10-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Ik heb nu ook 2 unlockscreens...
De slider die je naar beneden moet halen en daarna het patroon.

Kan ik die slider niet ergens uitzetten?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Doopy-X- schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:03:
Ik heb nu ook 2 unlockscreens...
De slider die je naar beneden moet halen en daarna het patroon.

Kan ik die slider niet ergens uitzetten?
Daar heb ik wel eens naar gezocht.. Ik unlockte mijn hd2 in mijn broekzak, dus heb toen het patroon toegevoegd.
Bleek uiteindelijk aan een foute android build te liggen waarmee je de slider kon unlocken door twee keer op home te drukken..

Maar ik heb niets fatsoenlijks kunnen vinden hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:49
Muurtegel schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

Daar heb ik wel eens naar gezocht.. Ik unlockte mijn hd2 in mijn broekzak, dus heb toen het patroon toegevoegd.
Bleek uiteindelijk aan een foute android build te liggen waarmee je de slider kon unlocken door twee keer op home te drukken..

Volgens mij kan dit niet en het ligt niet aan een foute build. Het is in elke build zo, ook de officiele, dat je door 2 keer op de menuknop te drukken de telefoon unlocked.

it's not a bug, it's a feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Muurtegel schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:59:
[...]
Edit: Heb even de VBNROM RC3 basic geprobeerd en dat werkt echt heel erg goed! Meteen de kernel geupdate naar 7.7. Mijn HD2 start nu echt heel erg snel op!
Ik ga jouw combi ook even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
mccAin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

Volgens mij kan dit niet en het ligt niet aan een foute build. Het is in elke build zo, ook de officiele, dat je door 2 keer op de menuknop te drukken de telefoon unlocked.

it's not a bug, it's a feature
Het is een feature voor telefoons waar deze button niet makkelijk per ongeluk in te drukken is. Voor de HD2 is dit absoluut geen feature en zou deze absoluut niet aan moeten staan.

In mijn huidige build heb ik het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Muurtegel schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

Thanks, ik ga het meteen even proberen.

Edit: Heb even de VBNROM RC3 basic geprobeerd en dat werkt echt heel erg goed! Meteen de kernel geupdate naar 7.7. Mijn HD2 start nu echt heel erg snel op! Wat ik nu gebruik:

*knip*
Ik heb deze combinatie ook, behalve dat ik de VBN Reloaded 2 ROM heb gepakt van 8 oktober.
Is er een reden dat jij de oudere RC3 gebruikt?

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 29-10-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik vraag me al de hele tijd iets af:

Vaak lees is dat, om batterij te besparen, wordt aangeraden om in WinMo de telefoon op Vliegtuigmodus te zetten.
Maar als ik dat doe, of als ik sowieso geen dataverbinding heb in WinMo door ontbrekende APN gegevens (zoals bij de VBNROM *Reloaded 2* ROM), dan heb ik ook geen G/3G verbinding in Android!

Ik heb het nagevraagd bij VBN, de rom-bouwer en kreeg als antwoord:
"I have never had a data connection in WM before starting Android EVER ! Also tried the flightmode many times in WM and no effect in Android....

As long as you start Android immediately on WM boot, it will have negligent effect on Android"
Heeft iemand hier wat zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Muurtegel schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

Had het geregeld met mijn WM build dat ik mensen belde uit mijn broekzak, nu dus blij dat ik het patroon heb maar 2 unlocks achter elkaar is wel wat TE ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Doopy-X- schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Had het geregeld met mijn WM build dat ik mensen belde uit mijn broekzak, nu dus blij dat ik het patroon heb maar 2 unlocks achter elkaar is wel wat TE ;)
Ik vind het een erg vaag verhaal! Maar ik lees inderdaad dat 2x MENU button de foon zou unlocken in Android.... ik heb dit net geprobeerd en krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar?!!??!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Mjah, met Android heb ik ook nog nergens last van :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:34:
Ik vraag me al de hele tijd iets af:

Vaak lees is dat, om batterij te besparen, wordt aangeraden om in WinMo de telefoon op Vliegtuigmodus te zetten.
Maar als ik dat doe, of als ik sowieso geen dataverbinding heb in WinMo door ontbrekende APN gegevens (zoals bij de VBNROM *Reloaded 2* ROM), dan heb ik ook geen G/3G verbinding in Android!

Ik heb het nagevraagd bij VBN, de rom-bouwer en kreeg als antwoord:

[...]

Heeft iemand hier wat zinnigs over te zeggen?
Denk dat het probleem ligt bij je Android rom. Nieuwste hastarin kernel en bijhorende modules gekopieerd? APN instellingen verwijderen en opnieuw instellen met APN backup? En anders eens een evo-based kernel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Frigolamptje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

Denk dat het probleem ligt bij je Android rom. Nieuwste hastarin kernel en bijhorende modules gekopieerd? APN instellingen verwijderen en opnieuw instellen met APN backup? En anders eens een evo-based kernel problemen.
Check m'n sig voor info, ja ik heb alle laatste builds etc.
Ik zeg niet dat ik geen data-connectie heb ik Android, want die heb ik wel gewoon. Maar alleen als ik die eerst in WM heb ingesteld en aan heb staan! En dát vind ik juist zo vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Ik zeg niet dat ik geen data-connectie heb ik Android, want die heb ik wel gewoon. Maar alleen als ik die eerst in WM heb ingesteld en aan heb staan! En dát vind ik juist zo vaag.
Ik gebruik dezelfde radio, dezelfde kernel en ook een VBN rom (clarity ofzo, weet niet exact welke versie, maar veel verschil zal dat wel niet uitmaken zeker?). Het enige wat anders is is dus je Android rom, ik zou gewoon eens een andere rom proberen, dankzij de sd-kaart versies kost dat je ook geen 5 minuten meer :) . (Gebruik zelf met uiterste tevredenheid de phiremod cm6 v1.3, geen sense, batterij 4-5-6 MA in standby) En anders eens exact dezelfde combo proberen als de dev van de rom, als hij zegt wel internet te hebben met vliegtuigmodus in winmobile.

Edit: Ziet net op XDA dat het er op lijkt dat de devs het PPP probleem ook opgelost hebben. Ik blijf erbij dat het nu wel eens snel zou kunnen gaan. Hoe minder issues, hoe meer dev's er zijn om de overgebleven problemen op te lossen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frigolamptje op 29-10-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Een interessant stukje + video over waarom je geen taskkillers moet/hoeft te gebruiken

http://www.droidforums.ne...er-google-developers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Dat is niet zo vaag hoor, android gebruikt alle windows drivers om te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:29:
[...]

Ik heb deze combinatie ook, behalve dat ik de VBN Reloaded 2 ROM heb gepakt van 8 oktober.
Is er een reden dat jij de oudere RC3 gebruikt?
Ik wist niet goed welke ik moest gebruiken en zag dat deze geen overbodige WM apps heeft.. verder zit er volgens mij nauwelijks verschil tussen de builds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Barfman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:32:
[...]

Dat is niet zo vaag hoor, android gebruikt alle windows drivers om te kunnen draaien.
Niet helemaal waar, maar ik snap wat je bedoelt.
Toch blijft het raar dat iedereen die ik spreek die echt alleen Android draait, de dataverbinding in Windows uit heeft staan/niet ingesteld heeft en dat dat bij mij niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Hebben meer mensen wel is last van wanneer ze hun lockscreen willen openen het beeld heen en weer gaat na het sliden en het scherm een eigen leven lijdt. Dit gebeurd ook wel is wanneer ik van mijn homescreen swype naar het scherm ernaast dan blijft die een soort hangen en telkens heen en weer schuiven... Ik draai Froyostone 3.2 met hastarin 7.6 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:06:
[...]

Vaag hoor!
Had je USB aangesloten in WM of Android? En via welke optie? Want ook met USB aansluiten kan je kaartje ge-unmount worden (en dus corrupt raken als er net gelezen/geschreven wordt.)
Ik zou even je SD kaart formatteren en je files er opnieuw opzetten.
Ik had USB aangesloten met Android, toen als externe harde schijf gemount. Ik heb de telefoon er wel gewoon weer afgehaald zonder iets te doen. Ik ben dat zo gewend vanuit WM, dus weet echt niet of dat wel mag via Android, of dat ik hem eerst netjes moet disablen ofzo voordat ik hem loskoppel van de PC.

Als dat wel zo is, hoor ik het graag. Dan ga ik er toch even mee testen!

Overigens blijft alles in Android wel opgeslagen, dat is echt heel goed. Toen ik een hard reset had uitgevoerd merkte ik pas hoe slecht Sense werkt vergeleken met Android. Ik irriteerde me kapot. Snel wat tweaks uitgevoerd die op xda staan en hij werkt en reageert alweer stukken beter en sneller. Maar toch ben ik echt gecharmeerd van Android. Het werkt gewoon snel, en alles doet het gewoon. Veel meer apps beschikbaar en de menu's aan te passen naar eigen smaak, zonder tussenkomst van een programma. Het enige waar ik wel enorm aan moet wennen is de knopjes die toch wel veel in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:30:
[...]

Niet helemaal waar, maar ik snap wat je bedoelt.
Toch blijft het raar dat iedereen die ik spreek die echt alleen Android draait, de dataverbinding in Windows uit heeft staan/niet ingesteld heeft en dat dat bij mij niet kan.
Ligt aan de combo wm en android,soms kan ik het wel,soms niet.
Nu ben ik helaas de combo vergeten,wat ik niet vergeten ben is dat ik wel altijd Dutty's troy wm gebruik.
Maar weet niet meer met welke combo het nu wel werkte (wm in vliegtuig modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Dit nieuws ziet er wel ok uit voor de NAND versie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817261

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Ik draai al enige tijd froyostone 3.2. Helaas bleef t groene notify lampje branden, dus gaf mijn telefoon een reset via standbye -> uitschakelen > opnieuw aanzetten.
Helaas, terug in windows, herkent hij de sd card niet en zegt hij : No storage memory detected. dus geen android meer.
Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid terug.. iemand anders dit probleem ook gehad?
En hoe los ik t op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat groene lichtje had ik gisteren ook, even de oplader/usb-kabel erin en 't sprong op rood en daarna bij 't uithalen was 't weg. Dus volgens mij hoef je daar de volgende keer geen reset voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Er is een nieuwe kernel:
Release r8 - 30/10/2010
- MAJOR CHANGES = now closer to main tree
- Removed gauner1986s video driver tweaks (they were causing issues merging the main tree)
- DOES NOT support extended batteries due to the new ace based driver (until I can figure out a fix, best bet for eb users is to catch myself and/or Markinus on IRC over the next week or so and we may be able to test further)
- DOES NOT support Overclocking/Undervolting/AXI My testing shows they provide minimal benefit in day to day use, and tend to cause unpredictable errors that will make troubleshooting remaining issues (like data issues) harder. I may release a kernel with these things when everything is running smoothly, but until then I won't even be running one on my phone.
- Perflocked = You can't even underclock with SetCPU. My reasoning is the same as above.
- Merged main tree (updated battery driver from Desire HD kernel, plus a tweak to help prevent oom errors)
- Updated wifi.mac patch by mdebeljuh (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8828147)
- Added PPP patch from http://docs.openmoko.org/trac/ticket/2212 (no this does not fix everything with PPP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Vanavond maar eens testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik heb 'em er net opgegooid met FroyoStone Sense - V3.2. Lijkt op zich wel iets soepeler weer te draaien, maar ik ben voornamelijk benieuwd naar het batterijverbruik. Overigens heb ik met de combi van Muurtegel ongeveer hetzelfde verbruik als met WM. Ik heb daarbij ook SuperPower geïnstalleerd.

Zonet ook Mdeejay FroYo HD v.3.7 met hastarin R8 geprobeerd. Ziet er beter uit dan de "oude" Sense interface, maar ze hebben het probleem met het accepteren van SSL certificaten i.c.m. Exchange daarin niet gefixt en daarnaast is de performance een stuk minder dan met FroyoStone Sense 3.2.

Ik blijf voorlopig bij FroyoStone, al kan ik niet wachten op een NAND met de nieuwe Sense interface :)

[ Voor 3% gewijzigd door EBOOZ op 30-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ben opzich geneigd om de nieuwe kernel te testen, maar dat zal dan neem ik aan vrij slecht voor mijn batterij gebruik zijn als SetCPU niet te gebruiken is?

Of zijn er meer methodes om batterij te sparen? Zonder SetCPU en Automatic Task Killer kom ik de dag niet rond vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Ben net ook nog even bezig geweest met Android,.

Draai nu:
Rom: VBNDroid-Reloaded2Alt-21913-Oct08
Radio: 2_15_50_14
Android: FroyoStone_Sense_V3.2
Kernel: Hastarin R8

Wat draaid mijn HD2 nu lekker snel. echt een aanrader om met dit lijstje te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Vooral de laatste kernel is belangrijk als je nu froyostone zonder de nieuwste kernel erop zet dan heb je eigenlijk al weer een verouderde versie.

[ Voor 11% gewijzigd door LemonC200 op 30-10-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Zijn er meer mensen waarbij de market niet werkt met hastarin r8 met V3.2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
sk0o schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:45:
bij mij werkt ie idd ook niet.. hij download niets..
maar heb nog niet de nieuwste kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
sk0o schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:45:
Nope werkt prima.

De nieuwe kerel schijnt btw al geoptimaliseerd te zijn qua CPU. Dus setcpu e.d. zijn dan niet meer nodig. En de batterij lijkt niet slecht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
dempie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:32:
[...]

bij mij werkt ie idd ook niet.. hij download niets..
maar heb nog niet de nieuwste kernel
Muurtegel schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:34:
[...]

Nope werkt prima.

De nieuwe kerel schijnt btw al geoptimaliseerd te zijn qua CPU. Dus setcpu e.d. zijn dan niet meer nodig. En de batterij lijkt niet slecht! :)
Na 2 keer te hebben gereboot werkt hij hier ook, maar nog niet 100%. soms geeft hij aan "download mislukt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Dat doet ie bij mij ook market probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Market lag weer te kloten ja, bij mij ook op en af dat 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Vjenne-ICT schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:20:
Kom bij toeval dit topic tegen en ben zeer geïnteresseerd in Android op mijn HD2.

Ik heb reeds een Desire HD besteld bij mijn nieuwe abonnement, maar de levering duurt noig ruim 3 weken, dus wellicht kan ik op deze manier kennis maken met het Android platform.

Wat is de beste Android ROM voor de HD2?
Niemand? Ben niet echt thuis in android platform...... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:45:
[...]

Niemand? Ben niet echt thuis in android platform...... Thanks!
Dat is voor iedereen anders, ik zou zeggen lees wat door het topic, en trek je conclusies. Anders kan je altijd nog op XDA rond kijken, staat ook genoeg info over alle builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenrahl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 14:49
Vjenne-ICT schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:20:
Kom bij toeval dit topic tegen en ben zeer geïnteresseerd in Android op mijn HD2.

Ik heb reeds een Desire HD besteld bij mijn nieuwe abonnement, maar de levering duurt noig ruim 3 weken, dus wellicht kan ik op deze manier kennis maken met het Android platform.

Wat is de beste Android ROM voor de HD2?
ik ben ook aan het wachten op m'n desire HD. Ondertussen draai ik de desire HD rom op mijn HD2. Ik weet niet of het de "beste" android rom is maar alles werkt vlot. enkel de camera werkt niet. Je kunt hem vinden op deze site. Ik raad wel aan de laatste officiële rom van htc te downloaden en je HSPL te laten overschrijven (dus de rom vanaf je SD kaart installeren) moest je een HSPL hebben. sommige hebben hier blijkbaar problemen mee. Veel wacht pret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

Heb toevallig net de laatste 3.14 via sd kaart erop gezet.
Was mijn eerste flash via de sd trouwens en zie dat de HSPL eraf is..

Precies wat ik nodig had trouwens, nu kan ik hem weer eens opsturen voor de verzekring voor alles lichtplekken in mijn scherm en krasjes.

Ik draai trouwens de Desire Z software die nu op 1.3 is..(wel froyo) en werkt als een trein!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
darkenrahl schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:55:
[...]

ik ben ook aan het wachten op m'n desire HD. Ondertussen draai ik de desire HD rom op mijn HD2. Ik weet niet of het de "beste" android rom is maar alles werkt vlot. enkel de camera werkt niet. Je kunt hem vinden op .....
Kun je beter deze nemen die is veel meer uptodate en dan het liefst met de kernel hastarin 8. Installeren is niet heel moeilijk laatste htc update er op vervolgens pakje de map android die in de build zit zet je deze op de sd ga je met de verkenner naar die map in die map vind je crlad,exe start deze (doet niks) en vervolgens op je haret.exe duurt eventjes en tada. Kernel update is mss lastig maar dat hoeft in eerste instantie niet.

Edit kun je ook wel af met een gewone sense rom neem dan deze daar zit de nieuwste kernel al bij en hoef je alles dus alleen op de sd te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door LemonC200 op 31-10-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
De cam werkt toch niet helemaal naar behoren, hij slaat de instellingen niet op en de foto's worden ook niet over de volledige lengte/breedte van het scherm gemaakt. Zijn hier al oplossingen voor?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Doopy-X- schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:19:
De cam werkt toch niet helemaal naar behoren, hij slaat de instellingen niet op en de foto's worden ook niet over de volledige lengte/breedte van het scherm gemaakt. Zijn hier al oplossingen voor?
Volgens mij werkt deze met de Froyo Sense 3.2 wel gewoon goed. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Smsjes blijven toch wel bewaard als je er een nieuwe rom op gooit? Of moet je die backuppen middels een programma'atje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Chrisjuh_15 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:00:
Smsjes blijven toch wel bewaard als je er een nieuwe rom op gooit? Of moet je die backuppen middels een programma'atje?
Moet je backuppen, denk dat titanium backup dit wel kan, weet niet of dit het beste programma is, heb het zelf nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb de vorige keer gewoon m'n data.img bewaard en die weer teruggezet. Werkte ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

XNightmare schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:18:
Ik heb de vorige keer gewoon m'n data.img bewaard en die weer teruggezet. Werkte ook prima
Dat is erg handig! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel72
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 12:21
Hallo,

Ik heb mijn HD 2 al diverse keren geflashed. Echter dit waren echter altijd de custom roms. Nu heb ik gisteren een android versie er opgezet en dit vond ik er wel erg gelikt uitzien. Deze versie haperde echter nog al. Door de hoeveelheid diverse androidversies weet ik niet wat op dit moment de meest stabiele en bestwerkende Android versie voor de HD 2 is. Kan iemand ven vertellen welke dit op dit moment is ? Graag wel een NL versie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Smarron schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:41:
[...]
Volgens mij werkt deze met de Froyo Sense 3.2 wel gewoon goed. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
Serieus? Gebruik de froyostone 3.2 en heb de problemen wel :'(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Giel72 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:48:
Hallo,

Ik heb mijn HD 2 al diverse keren geflashed. Echter dit waren echter altijd de custom roms. Nu heb ik gisteren een android versie er opgezet en dit vond ik er wel erg gelikt uitzien. Deze versie haperde echter nog al. Door de hoeveelheid diverse androidversies weet ik niet wat op dit moment de meest stabiele en bestwerkende Android versie voor de HD 2 is. Kan iemand ven vertellen welke dit op dit moment is ? Graag wel een NL versie.

Alvast bedankt.
Op het moment draai ik nu:

Rom: VBNDroid-Reloaded2Alt-21913-Oct08
Radio: 2_15_50_14
Android: FroyoStone_Sense_V3.2
Kernel: Hastarin R8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Slecht nieuws voor iedereen die dacht dat NAND sneller zou zijn dan met een SD kaartje :P
Zie bericht nr 15..

[ Voor 26% gewijzigd door Ruffzz op 31-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ruffzz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:23:
Slecht nieuws voor iedereen die dacht dat NAND sneller zou zijn dan met een SD kaartje :P
Zie bericht nr 15..
Qua cijfers jah.

Het schrijven gaat langzamer.
Het lezen gaat vele malen sneller
Latency is veel lager

Je schrikt idd van zo'n bericht maar in de praktijk is NAND toch echt sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat lijkt me ook wel ja. Ik heb toevallig gisteren genavigeerd via Android met Motonav (igo voor Android), dat valt nog wat tegen. 't Hakkelt ietwat omdat de sd-kaart constant in gebruik is.

Gebruiken meer mensen hier Motonav? Is er 'n manier om 't geluid uit te zetten (in 't programma), ik hou namelijk niet zo van de gesproken aanwijzingen. Ik kijk wel op 't scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

XNightmare schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:18:
Net de data.img bewaard en teruggezet, alleen ik had Launcherpro ipv HTC Sense, nu staat Launcherpro niet meer geinstalleerd en crashed het dus constant. Ik kan weinig meer dan in mn Twitter rondhangen... Hoe dat weer te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:18:
Vooral de laatste kernel is belangrijk als je nu froyostone zonder de nieuwste kernel erop zet dan heb je eigenlijk al weer een verouderde versie.
Eventueel een download linkje?
En waar moet ik die kernel plaatsen? Ergens in het android mapje lijkt me? (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Chrisjuh_15 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

Net de data.img bewaard en teruggezet, alleen ik had Launcherpro ipv HTC Sense, nu staat Launcherpro niet meer geinstalleerd en crashed het dus constant. Ik kan weinig meer dan in mn Twitter rondhangen... Hoe dat weer te installeren?
Je kunt niet zomaar iedere keer je image kopiëren, soms gaat dat goed maar meestal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Yup idd, ik was van froyostone V2 naar 3.2 gegaan, dat ging wel goed bij mij.
Had ik mss even moeten vermelden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Muurtegel schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

JE kunt niet zomaar iedere keer je image kopiëren, soms gaat dat goed maar meestal niet..
Got it, was ook wel redelijk stom van me. Draai nu de Mdeejay_eVo_Sense_v._2.3Revolution rom, alleen werkt de market niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Chrisjuh_15 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Got it, was ook wel redelijk stom van me. Draai nu de Mdeejay_eVo_Sense_v._2.3Revolution rom, alleen werkt de market niet.
bij mij start die rom telkens opnieuw op.. dat groene androidlogo komt dan in beeld en vervolgens kan ik het scherm unlocken en komt het androidpoppetje (logo) weer in beeld.. heb met 3 verschillende HD2's geprobeerd en ook met verschillende sd-kaartjes..
en de market werkt uberhaupt niet.. ook niet op een htc hero..

[ Voor 5% gewijzigd door dempie op 31-10-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

dempie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:12:
[...]
en de market werkt uberhaupt niet.. ook niet op een htc hero..
Ah das goed om te horen, dan ga ik niet weer een nieuwe rom proberen :)

Edit: als de downloads niet lukken: annuleer en probeer opnieuw. Dit werkt bij mij iig :)

[ Voor 15% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 31-10-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdeejay_eVo_Sense_v._2.2_REVOlution daar werkt alles mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Groentenman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:18:
Hebben meer mensen wel is last van wanneer ze hun lockscreen willen openen het beeld heen en weer gaat na het sliden en het scherm een eigen leven lijdt. Dit gebeurd ook wel is wanneer ik van mijn homescreen swype naar het scherm ernaast dan blijft die een soort hangen en telkens heen en weer schuiven... Ik draai Froyostone 3.2 met hastarin 7.6 kernel.
Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zou de hele zooi eens even opnieuw installeren als ik jou was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Probleem opgelost voor iedereen die een corrupte WM heeft na Android gebruik!

Ik heb nu (jaja, zojuist weer) voor de 3e keer een corrupte WM gekregen. Geen enkel programma start dan op wat geinstalleerd staat op de SD-kaart, sterker nog, hij opent helemaal niks van de SD-kaart.

De melding van: Programma niet starten vanwege onbetrouwbaar certificaat blabla ... is opgelost!

Download Security Configuration Manager vanaf hier: http://www.mediafire.com/?k1egbyo05gs

Zorg er wel voor dat deze op een XP-machine geinstalleerd wordt, of in elk geval 32-bit OS, anders werkt het sowieso niet. Op die machine dien je ook Active Sync te hebben, want je HD2 moet aangesloten zijn (en niet als externe schijf).

Open het programma na installatie, zet de security option op: Security Off en druk dan op de Provision button. Even wachten en de HD2 zal vertellen dat er wat geinstalleerd is ...

En de telefoon is weer 100% functioneel! Scheelt weer een hard reset, dus nu zal ik zeker veel vaker Android draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Voor de mensen die de PPP problemen willen oplossen, er is weer wat nieuws om te proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824413

Tot nu toe heb ik geen drop meegemaakt, dus het proberen waard... Let wel op, het kan je build slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Okki5 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:00:
Voor de mensen die de PPP problemen willen oplossen, er is weer wat nieuws om te proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824413

Tot nu toe heb ik geen drop meegemaakt, dus het proberen waard... Let wel op, het kan je build slopen.
Nieuwe hastarin kernel schijnt ook wonderen te doen. Ik heb iig nergens last van.

Edit: Hoeveel battery drain hebben jullie eigenlijk? Ik haal ondertussen 5mA in standby zonder setcpu en taskkillers.

[ Voor 12% gewijzigd door Muurtegel op 31-10-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Doopy-X- schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

Serieus? Gebruik de froyostone 3.2 en heb de problemen wel :'(
Mijn excuses, het werkt inderdaad niet.

Morgen iGO MyWay proberen. Het ziet er vergeleken met de 8.3 versie van WM erg simpel uit, maar wel enorm duidelijk en het is erg snel.

[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 31-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Gisteren was ik Angry Birds aan het spelen, ineens een zwart scherm en een zoemend geluid uit de speaker. Batterij eruit, en sindsdien krijg ik bij startup alleen nog maar het scherm zoals hieronder. Heb inmiddels een hard reset geprobeerd, maar dat werkt niet. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5531/snc11184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset met de sd kaart eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al geprobeerd, heeft geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Opnieuw een WM ROM flashen? Inclusief Task29...

[ Voor 27% gewijzigd door EBOOZ op 01-11-2010 08:47 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.