Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:59:
Help! Gisteren was ik Angry Birds aan het spelen, ineens een zwart scherm en een zoemend geluid uit de speaker. Batterij eruit, en sindsdien krijg ik bij startup alleen nog maar het scherm zoals hieronder. Heb .......
Ik denk ook dat het met een task 29 is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Doopy-X- schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:19:
De cam werkt toch niet helemaal naar behoren, hij slaat de instellingen niet op en de foto's worden ook niet over de volledige lengte/breedte van het scherm gemaakt. Zijn hier al oplossingen voor?
Hmm heb al heel wat foto's gemaakt en werkt prima met Froyostone 3.2!
Wel nieuwe kernel (zie sig), misschien zit daar een verschil in?

Foto's over volledige breedte kan je zelf instellen (Breedbeeld optie).

Heb nu wel de 5Mpix optie bij de cam, foto's worden qua data wel groter, maar qua pixels zijn ze nog gewoon 3Mpix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

CRXed schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:34:
[...]

Hmm heb al heel wat foto's gemaakt en werkt prima met Froyostone 3.2!
Wel nieuwe kernel (zie sig), misschien zit daar een verschil in?

Foto's over volledige breedte kan je zelf instellen (Breedbeeld optie).

Heb nu wel de 5Mpix optie bij de cam, foto's worden qua data wel groter, maar qua pixels zijn ze nog gewoon 3Mpix
Ik heb breedbeeld ook ingesteld en als je de foto schiet is ook het hele display gebruikt. Bij het terugkijken blijfk dat het toch geen breedbeeld foto is. Kun je dat even controleren?

Andere vraag. Is er ergens in te stellen dat het display verlicht blijft als de telefoon op externe stroom zit? Ik kan slechts 1 algemene instelling vinden voor de tijdsduur dat het display uitgaat. Ik had hem op 1 minuut staan, maar met navigeren is dat uiteraard geen doen. Ik heb hem nu op 30 minuten staan, langer kan niet. Maar heb ik geen externe stroom, moet ik het display zelf uitdoen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Smarron schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:57:
[...]
Ik heb breedbeeld ook ingesteld en als je de foto schiet is ook het hele display gebruikt. Bij het terugkijken blijfk dat het toch geen breedbeeld foto is. Kun je dat even controleren?
Je hebt gelijk, de foto zelf is niet breedbeeld!
Maar dit moet je eigenlijk ook niet willen, omdat dit een lagere resolutie oplevert
Andere vraag. Is er ergens in te stellen dat het display verlicht blijft als de telefoon op externe stroom zit? Ik kan slechts 1 algemene instelling vinden voor de tijdsduur dat het display uitgaat. Ik had hem op 1 minuut staan, maar met navigeren is dat uiteraard geen doen. Ik heb hem nu op 30 minuten staan, langer kan niet. Maar heb ik geen externe stroom, moet ik het display zelf uitdoen.
Hmm bij Navigeren met Google blijft het display sowieso aan? Maakt niet uit welke instelling je dan hebt ingesteld.
Ik denk dat het app-afhankelijk is, ipv een systeeminstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Dat denk ik ook... met Sygic blijft bij mij het scherm ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
dempie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

bij mij start die rom telkens opnieuw op.. dat groene androidlogo komt dan in beeld en vervolgens kan ik het scherm unlocken en komt het androidpoppetje (logo) weer in beeld.. heb met 3 verschillende HD2's geprobeerd en ook met verschillende sd-kaartjes..
iemand hier een oplossing voor? of hetzelfde..?!
betreft de build van Mdeejay (rEVOlution 30/10/2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

CRXed schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:46:
[...]
Je hebt gelijk, de foto zelf is niet breedbeeld!
Maar dit moet je eigenlijk ook niet willen, omdat dit een lagere resolutie oplevert
Mja, zo denderend zijn al die megapixels niet. Het blijft een telefoonfoto, maar ik vind dat de foto's er in WM wel wat beter uitzien en stiekem wil ik gewoon dat Android luistert naar wat ik instel, toch een klein minpuntje gevonden. En een 2e hieronder.
Hmm bij Navigeren met Google blijft het display sowieso aan? Maakt niet uit welke instelling je dan hebt ingesteld.
Ik denk dat het app-afhankelijk is, ipv een systeeminstelling
EBOOZ schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:11:
Dat denk ik ook... met Sygic blijft bij mij het scherm ook aan.
iGO My Way ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Smarron schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:57:
[...]

Zoek eens in de market. Ik kwam tijdens het browsen verschillende apps tegen die dit voor je doen.

Kreeg net btw een PM met de vraag welke versies ik op mijn hd2 draai. Blijkbaar is het niet toegestaan om links naar de roms te posten en is mijn bericht van een paar pagina's terug weggehaald (Sorry moderators, had er niet over nagedacht.)

Dus hier nogmaals mijn setup, maar dan zonder links:

Windows Mobile: VBNDroid
Radio: 2.15.50.14
Android: Froyostone 3.2
Kernel: Hastarin r8

Als je voor het installeren van de WM Rom even Task29 uitvoert schijnt het allemaal wat beter te lopen. En na installatie van iedere rom even opstarten, alles laten configureren en rebooten. Dan loopt ie het beste. (BTW: Task29 niet uitvoeren als je WM Rom niet wil vervangen!)

Ik heb btw de bootloader op 3 seconden autoboot gezet zodat android asap geboot wordt. Schijnt goed te zijn voor je batterij verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Muurtegel schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:34:
Zoek eens in de market. Ik kwam tijdens het browsen verschillende apps tegen die dit voor je doen.
Volgens mij de algemene Android oplossing gevonden!

Ik heb hem nu aan de stroom hangen. Dan bovenin het scherm het rolgordijn (of wat dan ook) naar beneden gehaald. Daar kan ik kiezen om het scherm nooit uit te laten gaan als deze opgeladen wordt. :)

Direct even testen in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:20:
[...]
Mja, zo denderend zijn al die megapixels niet. Het blijft een telefoonfoto, maar ik vind dat de foto's er in WM wel wat beter uitzien
Het viel me gisteren op hoe verschrikkelijk de camera onder WM de foto's comprimeert. Het mag dan wel 5MP zijn, maar door de hoge mate van compressie blijft daar erg weinig van over. Maak maar eens foto van een loofboom met blaadjes en schrik. En dat is met de 'super fine' instelling onder WM.

Vanavond onder android ook eens testen of het daar zo erg is.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
brama schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:52:
[...]

Het viel me gisteren op hoe verschrikkelijk de camera onder WM de foto's comprimeert. Het mag dan wel 5MP zijn, maar door de hoge mate van compressie blijft daar erg weinig van over. Maak maar eens foto van een loofboom met blaadjes en schrik. En dat is met de 'super fine' instelling onder WM.

houd er rekening mee dat je met weinig licht (dus savonds) veel ruis op de foto's krijgt. De camera sensor kan het licht dan niet goed waarnemen en verhoogt de ISO. (En gezien het geen high end camera chips zijn, worden de foto's dan lelijk).

Geen foto's met slechte licht omstandigheden maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb onderstaande cab geinstalleerd met de bijbehorende instellingen
En zo slecht waren de fotos niet, vooral de close ups vielen niet tegen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=598952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:07:
[...]

Ik denk ook dat het met een task 29 is op te lossen.
Kan iemand me uitleggen hoe ik dit ga doen zonder activesync verbinding? Ik heb er op gegoogled, maar kan niet vinden of het zonder activesync (met een werkende WinMo dus) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Muurtegel schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:37:
[...]

houd er rekening mee dat je met weinig licht (dus savonds) veel ruis op de foto's krijgt. De camera sensor kan het licht dan niet goed waarnemen en verhoogt de ISO. (En gezien het geen high end camera chips zijn, worden de foto's dan lelijk).

Geen foto's met slechte licht omstandigheden maken dus.
Dat was absoluut niet het geval. Het was in vol daglicht, met een heldere hemel, en de zon in de rug. Ideale omstandigheden, dus pure compressie-ellende. Bovendien kun je ruis erg goed van compressie-artifacts onderscheiden! Beetje rare aanname die je hier maakt eerlijk gezegd.

@alteclansing Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Eens proberen straks.

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 01-11-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:19:
[...]

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit ga doen zonder activesync verbinding? Ik heb er op gegoogled, maar kan niet vinden of het zonder activesync (met een werkende WinMo dus) kan.
activesync installeren, en geluidstoets naar beneden houden wanneer je je telefoon aan zet. Hij komt dan in het bootmenu.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:19:
[...]

Das heel makkelijk je houd gewoon de volumetoets naar beneden aangedrukt en drukt op de power button vervolgens kom je in de bootloader plug je de kabel er in wacht je tot de stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. En start je deze exe. Nadit gedaan te hebben moet je of de htc rom via sd flashen of een custom rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:22:
[...]

Das heel makkelijk je houd gewoon de volumetoets naar beneden aangedrukt en drukt op de power button vervolgens kom je in de bootloader plug je de kabel er in wacht je tot de stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. En start je deze exe. Nadit gedaan te hebben moet je of de htc rom via sd flashen of een custom rom installeren.
Dit heb ik gedaan, maar dan krijg ik de volgende melding (op mijn pcscherm): The image file is corrupted. Please check your Update Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
brama schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:21:
[...]

Dat was absoluut niet het geval. Het was in vol daglicht, met een heldere hemel, en de zon in de rug. Ideale omstandigheden, dus pure compressie-ellende. Bovendien kun je ruis erg goed van compressie-artifacts onderscheiden! Beetje rare aanname die je hier maakt eerlijk gezegd.

@alteclansing Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Eens proberen straks.
volgens mij was dat gericht op jouw uitspraak ''ga het vanavond met android uit proberen,, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:33:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar dan krijg ik de volgende melding (op mijn pcscherm): The image file is corrupted. Please check your Update Utility.
Je hebt hspl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
erik23 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:54:
[...]

volgens mij was dat gericht op jouw uitspraak ''ga het vanavond met android uit proberen,, :)
Inderdaad, toen ik dat las en naar buiten keek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:33:
[...]

Welke rom had je precies erop, en welke HSPL versie had je erop.
Schrijf even op wat er precies in dat gekleurde (4 kleuren screen) staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 01-11-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:36:
[...]

Welke rom had je precies erop, en welke HSPL versie had je erop.
Schrijf even op wat er precies in dat gekleurde (4 kleuren screen) staat.
PB81100 HX-BC
SPL-2.08.HSPL 8G XE
0x05
CotullaHSPL 0x30

In het witte deel staat Serial, en als ik 'm aansluit op USB staat er usb (logisch).

ROM was gewoon stock HTC WinMo geloof ik, ik hem hem tweedehands gekocht en ROM zag er iig standaard uit, en ik heb daar verder ook niets aan veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Uitgevoerd als admin die setup? En download hem voor de zekerheid nog is opnieuw. HSPL is een custom bootloader waarschijnlijk heeft de eigenaar van wie je hem gekocht heeft de stockrom er op gezet vlak voor de koop, maar de bootloader niet vewijdert.. Mocht dit niet werken raad ik je aan de stockrom van de htc site te downloaden openen met winrar. De nbh file er uit halen. Deze op een lege fat32 (32kb) sd kaart te zetten met de naam leoimg.nbh. En vervolgens opstarten met de volume down toets. Dan geeft hij aan dat je je rom kunt updaten. Mocht hij zeggen your vendor id is not valid. Dan heb je een brandend toestel gekocht. Wat overigens een kleine kans is want hspl met stockrom werkt namelijk niet goed op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:14:
Uitgevoerd als admin die setup? En download hem voor de zekerheid nog is opnieuw. HSPL is een custom bootloader waarschijnlijk heeft de eigenaar van wie je hem gekocht heeft de stockrom er op gezet vlak voor de koop, maar de bootloader niet vewijdert.. Mocht dit niet werken raad ik je aan de stockrom van de htc site te downloaden openen met winrar. De nbh file er uit halen. Deze op een lege fat32 (32kb) sd kaart te zetten met de naam leoimg.nbh. En vervolgens opstarten met de volume down toets. Dan geeft hij aan dat je je rom kunt updaten. Mocht hij zeggen your vendor id is not valid. Dan heb je een brandend toestel gekocht. Wat overigens een kleine kans is want hspl met stockrom werkt namelijk niet goed op het moment.
Eerste werkt niet, en als ik de van de htc-site gedownloade NBH-file wil installeren, verschijnt er bij de bootloader alleen heel kort loading in beeld maar gaat hij daarna toch terug naar het 4-kleurige scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
erik23 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:54:
[...]

Ah, my bad, verkeerd gelezen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:29:
[...]

Eerste werkt niet, en als ik de van de htc-site gedownloade NBH-file wil installeren, verschijnt er bij de bootloader alleen heel kort loading in beeld maar gaat hij daarna toch terug naar het 4-kleurige scherm..
Even een hint hoe je hem sneller kan instaleren via de nieuwste HTC install. Boot eerst naar de bootloader (die met die 4 kleurtjes en laat je pc de driver hier voor instaleren. Draai nu de HTC rom install en klaar is kees. als je task 29 niet werkt zou ik eerst eens terug gaan naar de orinele HTC rom en daarna eventueel weer HSPL er over heen gooien. en dan een taksk 29

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 02-11-2010 00:06 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dan krijg ik weer een foutmelding:
"Dit NBF-bestand kan niet worden gebruikt op de PDA-telefoon. Verkrijg een recenter NBF-bestand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Okki5 op 02-11-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Iemand al eens een miui build geprobeerd? Voor zover ik zie zijn deze ook al even functioneel als de andere builds. Heb niet zoveel tijd om te 'spelen' voor het moment, maar ga dit binnenkort toch zelf eens proberen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:49:
Ook dan krijg ik weer een foutmelding:
"Dit NBF-bestand kan niet worden gebruikt op de PDA-telefoon. Verkrijg een recenter NBF-bestand."
welke rom gebruik je de laatste van HTC ?
Er is er namelijk een recente uit gekomen
http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1046&news_id=784
deze dus.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Frigolamptje schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:40:
Iemand al eens een miui build geprobeerd? Voor zover ik zie zijn deze ook al even functioneel als de andere builds. Heb niet zoveel tijd om te 'spelen' voor het moment, maar ga dit binnenkort toch zelf eens proberen ook :)
Ziet er uit als leuke spielerij! Ben 'em nu aan het downloaden (build 11.01) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
EBOOZ schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:05:
[...]

Ziet er uit als leuke spielerij! Ben 'em nu aan het downloaden (build 11.01) :)
Wat is de miui buil precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:53:
[...]

welke rom gebruik je de laatste van HTC ?
Er is er namelijk een recente uit gekomen
http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1046&news_id=784
deze dus.
Dat is degene die ik ook gebruikt heb, zowel via de installer via pc als de nbh file op sdkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:10:
[...]

Dat is degene die ik ook gebruikt heb, zowel via de installer via pc als de nbh file op sdkaart..
Ik denk dat je SD Kaart corrupt is geraakt door die game die je speelde. Download SDFormater, haal je SD kaartje uit je telefoon, en stop hem in een cardreader. Formateer hem met deze instellingen: Options: Full Erase: ON, Format Size: Off
Probeer alles nu nog een keer, ook al gaat het een keer fout, gewoon 2 of 3 keer proberen totdat hij de rom goed oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Muurtegel schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:40:
[...]

Wat is de miui buil precies?
Nou... voor zover ik kon zien in de twee tellen die ik 'em heb gebruikt is het een iPhone look-a-like. Schijnbaar heeft de ROM veel leuke extra's, maar ik kwam wat apps tegen in het chinees/japans (doorhalen wat niet van toepassing is) en daar kwam ik niet echt verder mee.

Buiten dat... Als ik IOS had gewild, had ik wel een iPhone gekocht. Ben weer lekker terug naar FroyoStone Sense 3.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:05:
[...]

Ik denk dat je SD Kaart corrupt is geraakt door die game die je speelde. Download SDFormater, haal je SD kaartje uit je telefoon, en stop hem in een cardreader. Formateer hem met deze instellingen: Options: Full Erase: ON, Format Size: Off
Probeer alles nu nog een keer, ook al gaat het een keer fout, gewoon 2 of 3 keer proberen totdat hij de rom goed oppakt.
Tientallen keren geprobeerd, heeft helaas ook geen effect..

Ik zit er zo langzamerhand aan te denken om hem op te sturen naar HTC. Recht op garantie is vervallen omdat er nog Cotulla's HSPL opstaat welke ik er met geen mogelijkheid vanaf krijg, maar ik ben bereid te betalen, want een brick heb ik ook niks aan.

Zou HTC er meer mee kunnen dan ik thuis, of zou de telefoon simpelweg afgeschreven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:04:
[...]

Ik zit er zo langzamerhand aan te denken om hem op te sturen naar HTC. Recht op garantie is vervallen omdat er nog Cotulla's HSPL opstaat welke ik er met geen mogelijkheid vanaf krijg, maar ik ben bereid te betalen, want een brick heb ik ook niks aan.

Zou HTC er meer mee kunnen dan ik thuis, of zou de telefoon simpelweg afgeschreven zijn?
Ik zou eerst hulp op XDA gaan zoeken, zei weten daar meestal meer dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
[...]

Nog even voor mijn info... heb je alleen de 3.14 release gebruikt om te flashen vanaf je SD kaart? Ik heb ergens berichten gelezen dat HSPL 2 een conflict geeft als je 3.14 wilt flashen. Je zou dan nog 1.66 kunnen proberen.

Als dat niet lukt zijn mijn opties eerlijk gezegd op... ;w

[ Voor 6% gewijzigd door EBOOZ op 02-11-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:04:
[...]

Werkt de HSPL 3 installatie misschien nog? Dan kan je 'm in iedergeval terug zetten naar de standaard bootloader:
http://forum.xda-develope...?p=6891358&postcount=1893
Hiermee kan je de standaard bootloader terugzetten en misschien ook wel weer fatsoenlijk flashen. De standaard bootloader terugzetten kan heel simpel door het programma te starten en iets anders te selecteren dan HSPL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

EBOOZ schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:14:
[...]

Nog even voor mijn info... heb je alleen de 3.14 release gebruikt om te flashen vanaf je SD kaart? Ik heb ergens berichten gelezen dat HSPL 2 een conflict geeft als je 3.14 wilt flashen. Je zou dan nog 1.66 kunnen proberen.

Als dat niet lukt zijn mijn opties eerlijk gezegd op... ;w
Ik had geen probleem met HSPL2 en 3.14 flashen vanaf SD. gelukkig

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
[...]

Hoe groot is je bestand wat je gedownload hebt?
Moet 200 MB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Android op hd2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okki5 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:28:
[...]

Werkt de HSPL 3 installatie misschien nog? Dan kan je 'm in iedergeval terug zetten naar de standaard bootloader:
http://forum.xda-develope...?p=6891358&postcount=1893
Hiermee kan je de standaard bootloader terugzetten en misschien ook wel weer fatsoenlijk flashen. De standaard bootloader terugzetten kan heel simpel door het programma te starten en iets anders te selecteren dan HSPL...
Het programma werkt, zowel als ik HSPL als de niet-HSPL optie selecteer. De installatie wordt gewoon afgemaakt, en hij zegt dat het gelukt is. Als ik reboot staat er in het 4-kleurenscherm echter nog steeds cotullahspl, en ook als ik hem daarna aan mijn pc hang zegt het installatieprogramma nog steeds dat de huidige versie 2.08.HSPL is.
CRXed schreef op woensdag 03 november 2010 @ 03:08:
[...]

Hoe groot is je bestand wat je gedownload hebt?
Moet 200 MB zijn.
Het bestand wat ik uit de officiele HTC-installer heb gehaald is 272 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:18:
[...]

Het programma werkt, zowel als ik HSPL als de niet-HSPL optie selecteer. De installatie wordt gewoon afgemaakt, en hij zegt dat het gelukt is. Als ik reboot staat er in het 4-kleurenscherm echter nog steeds cotullahspl, en ook als ik hem daarna aan mijn pc hang zegt het installatieprogramma nog steeds dat de huidige versie 2.08.HSPL is.

[...]

Het bestand wat ik uit de officiele HTC-installer heb gehaald is 272 mb.
Onlangs heb ik de HSPL verwijderd door de originele NLD (Stock) rom 1.66 te flashen van mijn SD kaart.
Ik wil je deze file wel toesturen, zodat je het op dezelfde wijze kunt uitvoeren.
1 hernoemen naar LEOIMG.NBH
2 kopieren naar SD kaart (mbv cardreader)
3 flash dmv vol down + rewset

[ Voor 49% gewijzigd door Roelf-99 op 03-11-2010 14:26 . Reden: toevoeging quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:08
lees het topic eens door, en daarna het xda-developers forum :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Prulleman schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:20:
[...]

lees het topic eens door, en daarna het xda-developers forum :)
Ik vermoed dat de persoon die je quote de aandacht weer wil leiden naar Android op de HD2, waar dit topic voor bedoeld is, ipv het verwijderen van hspl, wat totaal niks met dit topic te maken heeft.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 17:08
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:24:
[...]

Ik vermoed dat de persoon die je quote de aandacht weer wil leiden naar Android op de HD2, waar dit topic voor bedoeld is, ipv het verwijderen van hspl, wat totaal niks met dit topic te maken heeft.
ah, dat kan natuurlijk ook |:(
en eens :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een app waarmee je de audio van je google navigatie doorstuurt naar je BT Parrot carkit? Heb er al een paar geprobeerd maar tot nu toe zonder suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
@ Snoeikoei, juist! Excuses voor de multi interpretabele communicatie, maar in de auto is het lastig uitgebreide teksten te schrijven ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:54:
Weet iemand een app waarmee je de audio van je google navigatie doorstuurt naar je BT Parrot carkit? Heb er al een paar geprobeerd maar tot nu toe zonder suc6.
Bij mij werkt dit standaard. Het werkt in iedergeval als ik muziek afspeel via bluetooth via ad2p en vervolgens google nav gebruik. Probleem is wel dat de audio niet automatisch verspeeld als google nav zijn zinnetje heeft gezegd.

Waar je bij het pairen wel voor moet zorgen is dat er een vinkje bij media moet staan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mooi spul dat Android, ik ben echt super tevreden. Voor bijna alles is wel 'n app in de market, al doe ik 't voorlopig nog met gratis apps, dus ik zal nog niet je-van-het hebben voor alles.

Eén vraagje, aangezien ik veel zakelijk bel met m'n privé nummer zou ik mijn tel.nr. graag af willen schermen voor "onbekende" nummers. Dus m'n nummer alleen meezenden bij contacten. Dit was in WM wel mogelijk, maar in de instellingen krijg ik 't niet voor elkaar en via de market kom ik vooralsnog niets tegen. Kan iemand me op 'n goed spoor zetten?

Verder vind ik 't jammer dat ik niet 1-2-3 de wallpaper van m'n schermbeveiliging apart kan instellen zonder dat m'n achtergrond verandert. Ik weet dat er apps voor zijn, maar die werken mijns inziens niet super (zal ook wel komen door de gratis versies). Iemand daar nog 'n tip over?

Als laatste, wat ik al eerder vroeg: weet iemand hoe ik 't geluid van Motonav standaard uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ben er ook achter gekomen dat de briljante app FXcamera de portrait genomen foto's in landscape opslaat. Ook als ik ze daarna omdraai in het album zodat ze in portrait te zien zijn, komen ze in landscape online wanneer ik ze upload :{

[ Voor 37% gewijzigd door Doopy-X- op 03-11-2010 23:19 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out of Order
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 23:28

Out of Order

Music rocks the heartbeat

Ik heb de laatste tijd een paar keer gehad dat mijn hardware knoppen een gesprek opnemen in de broekzak. Heel vervelend, want de persoon aan de andere hangt vervolgens op, maar de telefoon gaat niet niet gelijk op slot, met alle gevolgen van dien. In WM kon je dit instellen met het volgende programma.... is dit in Andriod ook mogelijk? Zodat je alleen met een swype over je scherm opneemt? Ik kan het niet vinden bij de instellingen....

Out of Order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Out of Order schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:28:
Ik heb de laatste tijd een paar keer gehad dat mijn hardware knoppen een gesprek opnemen in de broekzak. Heel vervelend, want de persoon aan de andere hangt vervolgens op, maar de telefoon gaat niet niet gelijk op slot, met alle gevolgen van dien. In WM kon je dit instellen met het volgende programma.... is dit in Andriod ook mogelijk? Zodat je alleen met een swype over je scherm opneemt? Ik kan het niet vinden bij de instellingen....
Is mij ook al een paar keer overkomen. Nog eens goed in de market zoeken, heb er ook nog nix voor gevonden.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Ik zit nou al dagen op verschillende manieren te kloten maar het is me nog niet gelukt om een eigen .wav als sms-tone te gebruiken. Iemand een oplossing?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Doopy-X- schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:36:
Ik zit nou al dagen op verschillende manieren te kloten maar het is me nog niet gelukt om een eigen .wav als sms-tone te gebruiken. Iemand een oplossing?
Right, on the SD card, create a folder called "Media" - without the quotes obviously..lol
Then inside that "Media" folder, create folders called, "Notifications", "Ringtones", "Alarms". - again, without quotes.
Now, if you want to change your message tone, chuck your .mp3's in the "Notifications" folder, then open your message client(the little green icon on the home screen), press the menu touch sensitive button(lower left under the screen), select "Settings" then scroll down to Ringtones, and just change it there.

This can be done for main notifications, for emails, Calendar, messages, and you can put mp3's in the Ringtones folder and set them too, in the main phone settings screen, and you can change the tones for just about everything.

Ik denk alleen wel dat je de mappen/bestanden moet maken/kopieren in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
[...]

Nog even hierop inhaken: Camera onder Android is *stukken* beter. In plaats van ~600K files (of ~750K met die windows hack) worden ze nu ~1000k. Nog steeds vrij klein voor een 5MP camera volgens mij, maar het scheelt toch enorm in de artifacts.

Ik heb de MDJ FroYo Revolution 1.2 build gebruikt, deze heeft 5MP camera support. En ziet er erg mooi uit IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:29:
[...]

Nog even hierop inhaken: Camera onder Android is *stukken* beter. In plaats van ~600K files (of ~750K met die windows hack) worden ze nu ~1000k. Nog steeds vrij klein voor een 5MP camera volgens mij, maar het scheelt toch enorm in de artifacts.

Ik heb de MDJ FroYo Revolution 1.2 build gebruikt, deze heeft 5MP camera support. En ziet er erg mooi uit IMHO.
Ja maar als je moblie netwerken wil installeren krijg ik steeds een foutmelding.Bij mij toch zodoende was ik verplicht deze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
CRXed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:22:
[...]

Right, on the SD card, create a folder called "Media" - without the quotes obviously..lol
Then inside that "Media" folder, create folders called, "Notifications", "Ringtones", "Alarms". - again, without quotes.
Now, if you want to change your message tone, chuck your .mp3's in the "Notifications" folder, then open your message client(the little green icon on the home screen), press the menu touch sensitive button(lower left under the screen), select "Settings" then scroll down to Ringtones, and just change it there.

This can be done for main notifications, for emails, Calendar, messages, and you can put mp3's in the Ringtones folder and set them too, in the main phone settings screen, and you can change the tones for just about everything.

Ik denk alleen wel dat je de mappen/bestanden moet maken/kopieren in Windows.
Die mappen had ik al staan ;)

Grappig dat via berichten ik die geluiden wel krijg en via de standaard menu-optie geluid eerst niet 8-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:55:
[...]

Ja maar als je moblie netwerken wil installeren krijg ik steeds een foutmelding.Bij mij toch zodoende was ik verplicht deze te verwijderen.
Ah, works for me. Sterker nog, out of the box. De vorige (FroyoStone V?.?) vereiste handmatige aanpassingen, omdat mijn simkaartje nog Orange is, maar het netwerk inmiddels T-Mobile. Ik moest wel nog handmatig 'roaming' aanzetten, maar het APN was meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Toch is de batterij bij android kut. Ik heb hem nu standby op 7mA en toch gaat hij per 8 minuten een procent achteruit. Dat betekend dat je 800 minuten standby hebt en dat is dus een uurtje of 13 zonder te bellen en dat vind ik toch wel onacceptabel.

Ik heb taskkiller geinstalleerd, in windows alles op flightmodus staan en toch pakt hij nog zoveel stroom. Toen heb ik nog die nieuwe light.nogwat.so geinstalleerd en nog steeds hetzelfde verbruik...

Iemand nog ideeen? Ik wil eigenlijk weer terug hoe vet ik het ook vind alleen door de batterij. Ik bel veel voor mijn werk en ik moet hem nu aan een usbkabel laten hangen om de dag door te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Andere kernel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik hastarin 8 op aanraden van een medetweaker... Volgens mij is er nog niet heel veel beters uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
kbloem schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:53:
Toch is de batterij bij android kut. Ik heb hem nu standby op 7mA en toch gaat hij per 8 minuten een procent achteruit. Dat betekend dat je 800 minuten standby hebt en dat is dus een uurtje of 13 zonder te bellen en dat vind ik toch wel onacceptabel.

Ik heb taskkiller geinstalleerd, in windows alles op flightmodus staan en toch pakt hij nog zoveel stroom. Toen heb ik nog die nieuwe light.nogwat.so geinstalleerd en nog steeds hetzelfde verbruik...

Iemand nog ideeen? Ik wil eigenlijk weer terug hoe vet ik het ook vind alleen door de batterij. Ik bel veel voor mijn werk en ik moet hem nu aan een usbkabel laten hangen om de dag door te komen...
Dat is volgens mij toch onoverkomelijk. Ik heb een verbruik van 5ma in standby, maar als je de telefoon gebruikt dan moet ik hem toch een keer opladen in de middag. Als ik kijk naar mA na een gesprek dan zie ik 400 staan. Ik gebruik voor de rest wel bijna alle opties behalve de weer app: 3g continue, pushmail voor 2 mailboxen, exchange, uur muziek via bt, uurtje internet en een ca half uur bellen, 10 smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
13 uur vind ik wel weinig.. Mijn hd2 is ondertussen al zo'n 29 uur van de stroom af en ik heb nog 4/10 strepen batterij. Ondertussen gewoon meet gebeld, smst, gebrowst en muziek gestreamd. (Hoewel niet erg veel dit keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Met een standby verbruik van 7ma zou je in theorie de volgende standby tijd moeten hebben:
1200mah accu / 7 mah = 171 uur ; dat is 7 dagen standby. Dat is wel erg optimistisch maar je komt met 13uur komt niet echt in de buurt.

Ik heb wel eens meegemaakt dat de hd2 in stanby 80mah verbruikt en dan gaat het hard. Soms staat er een app te draaien die dit hoge verbruik verklaard; taskkiller kan hier dan een oplossing bieden.

Interesante bevinding: wifi verbruikt minder energie dan 3g. Met lage brightness wifi 250mah; met 3g 350mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
kbloem schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:53:

Heb je al eens je logs bekeken?
Want 7mA is perfect, alleen ik heb het idee dat dat niet constant is. Zet bij curentwidget je logs aan en kijk dan eens hoe het stroomverbruik over langere tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

CRXed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:58:
[...]

Want 7mA is perfect, alleen ik heb het idee dat dat niet constant is. Zet bij curentwidget je logs aan en kijk dan eens hoe het stroomverbruik over langere tijd is.
't is al een beetje laat, maar ik zou dit voor mezelf wel even willen loggen, kun je vertellen waar ik dat vind?
http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=37360168cd12a0b1 geeft me niks hierover :(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call Log Widget apk ............en google maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CRXed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:58:
[...]

Nou ik, heb de logs nu goed bekeken en ik zie dat op het moment dat er een mailtje binnen komt het verbruik gedurende een minuut of vijf naar de 220 mA schiet. Dan gaat er een procentje van de batt af...

Ik heb het idee dat ik met gmail een push verbinding heb. Weten jullie hoe ik die op eens per half uur kan zetten? Krijg het niet te vinden in de instellingen...

Ik moet nu achteraf ook wel het eea relativeren want ik ben als een malle aan het klooien met android omdat ik het net nieuw heb. Mijn hd2 zakte in twee uur intensief gebruik ook naar de 30%. Ik heb het idee dat het android verbruik na 2 uur rond de 10 zal zitten. Dan is het verschil niet eens dramatisch....

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 05-11-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik heb de current widget ook even gedownload en mij valt het tot nu toe ook aardig tegen. Gemiddeld dropt m'n batterij met 1% gedurende 10 minuten. Ook zie ik mijn verbruik niet lager gaan dan 56MA, maar dat kan nog wel eens komen, omdat ik alles vol gas aan heb staan :) (3 mail accounts, waarvan 2 Exchange i.c.m. pushmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Hoi,ik heb sinds eergisterennacht ook Android op een HD2. Was nog even een gedoetje, er bleek een te nieuwe firmware (en dus een te nieuwe SPL) op te staan, zodat hardSPL eerst niet eroverheen wilde. Uiteindelijk gelukt, daarna nog een hoop geklooid met windows-, radio- en android-versies tot ik een goed werkend geheel had. Ik had gelukkig ong een klasse 6 4 GB kaartje liggen.

Ik kom van Symbian (gebruik ik al jaren en jaren) en ik ben echt helemaal verbaasd door Android. Na een uurtje gebruik wist ik genoeg. Nokia's hebben dan wel betere camera's maar qua smartheid is Android toch een stuk smarter. B.v., toen ik al mijn contacten had overgebeamd via bluetooth als businesscards en ik drukte op de eerste businesscard vroeg het OS mij: wilt u misschien alle businesscards in één keer importeren? JA was mijn antwoord en daar ging die. Toen hij klaar was wiste hij meteen de .vcf-filetjes. Onder Symbian had ik waarschijlijk elk los contact per contact moeten importeren met een stuk of 5 clicks en daarna nog alle overbodige files moeten weggooien.

Android is echt in alle opzichten jaren verder.

Het loopt ook fantastisch, ik heb nog met een scheef oog naar de Desire HD gekeken maar dat lijkt me niet echt nodig. Alleen 720p mkv trekt hij niet, magoed daar kan ik mee leven.

Ik draai phireMOD_SkinnyEVO_v1.6. Dat werkte niet geweldig samen met sommige windows-roms, soms wilde android niet goed booten (bleef hangen tijdens het booten). Heb nu een titanium-biuld van Energy (lekker licht) en daarmee werkt het allemaal vlekkeloos. Radio is nieuwste versie.

Over baterijgebruik: de powerwidget helpt daarbij waarschijnlijk een stuk. Ik heb wifi, GPS, BT maar ook synchronisatie meestal uit staan. Magoed ik heb hem pas net dus ik weet nog niet of dat echt veel helpt.

Zakbellen heb ik ook al een paar keer gehad =|

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Dat zakbellen is inderdaad een probleem. Vandaar dat ik bij de beveiligings instellingen een patroon ingesteld heb. Het is helaas een extra actie met unlocken, maar voorkomt wel de zakgesprekken. Wat je batterij helpt is vooral de nieuwste software gebruiken. Dus nieuwste android en kernel. En android automatisch binnen 3 sec laten booten scheelt ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
EBOOZ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:42:
Ik heb de current widget ook even gedownload en mij valt het tot nu toe ook aardig tegen. Gemiddeld dropt m'n batterij met 1% gedurende 10 minuten. Ook zie ik mijn verbruik niet lager gaan dan 56MA, maar dat kan nog wel eens komen, omdat ik alles vol gas aan heb staan :) (3 mail accounts, waarvan 2 Exchange i.c.m. pushmail).
Rebooten tot je een normale standby waarde krijgt (6-11MA). Zelf ook meegemaakt, na 2 of 3 reboots had ik weer een normale standby waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hbvl.be/nieuws...er-de-ultieme-gadget.aspx

zou dit ook werken op een htc hd2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Op de site van de fabrikant staat dat andere platforms binnenkort ook ondersteund worden. Ik vermoed dus van wel, maar nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
http://v.youku.com/v_show/id_XMjE5OTU0MDY0.html >:) (Geen Android, maar denk dat dit hier ook welkom is. Als de ontwikkeling zo verder gaat moet er mss wel een apart topic opgericht worden?)

Net gelezen dat het toch één of andere interface is met 6.5 core. Zou toch een echte port zijn, geen zekerheid, oordeel dus vooral zelf ;). Nuja, gelukkig hebben we Android nog! Zag in het NAND update topic dat de corruptie van de roms wellicht verholpen is.

[ Voor 43% gewijzigd door Frigolamptje op 06-11-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Frigolamptje schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:05:
http://v.youku.com/v_show/id_XMjE5OTU0MDY0.html >:) (Geen Android, maar denk dat dit hier ook welkom is. Als de ontwikkeling zo verder gaat moet er mss wel een apart topic opgericht worden?)

Net gelezen dat het toch één of andere interface is met 6.5 core. Zou toch een echte port zijn, geen zekerheid, oordeel dus vooral zelf ;). Nuja, gelukkig hebben we Android nog! Zag in het NAND update topic dat de corruptie van de roms wellicht verholpen is.
Jawel.... geef het wat tijd maar WP7 gaat echt komen voor de HD2. Wat een revolutionaire telefoon is dit toch (Nouja dankzij XDA) !
WM6.5, WP7 en Android. Wat wil je nog meer?

Oh ja ... engadget heeft ook wat laten weten.

---------------------------------------------------------
Nog wat laatste nieuws omtrent NAND :

MAGLDR is a bootloader for HTC Leo / HD2 that allows direct OS booting from NAND, developed by DFT team members. Currently it is still a work in progress and not available to the public.

MAGLDR is closed source. It will eventually be able to do more than just boot a Linux kernel from NAND. No release date is known as of yet. NAND support in the Linux kernel is done, DFT team (Cotulla et al.) is now working on bootloader/flasher.

* Choose between WM 6.5 / Linux-based OS
* WM 6.5 can be installed on NAND while Android could be launched from SD, or two Linux-based OS's can be launched; one from NAND and one from SD.
* Select different kernels (you can load kernel from list)
* TTY mode for developers. (ability to dump dmesg after crash and etc)
* Built-in Tetris
* Support YAFFS2 partitions flash via USB / from SD. Up to 8 YAFFS2 partitions.

* Bad Audio Quality Fixed So Far
* Battery Driver Fully Implemented
* Nand Corruption Fixed

What to do:

* Fixing Some Minor Bug's
* Fixing RMNET PPP Data Issues

[ Voor 48% gewijzigd door Ruffzz op 06-11-2010 22:49 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 08:37
Hopelijk heeft iemand hier ervaring met het onderstaande probleempje.

Ik draai al een aantal maanden 24/7 mijn HD2 op Android. Bevalt prima! Wat me helaas niet lukt is om offline navigatie apps te gebruiken (Sygic, Motonav). Installeren van de APK gaat prima, naar de SD kaart kopieren van de kaart ook, maar vervolgens kan de navigatie de kaart folder op de SD kaart niet vinden. Opnieuw opstarten/(dis)mounten van de SD kaart helpt niet.

Overigens werkt Navdroyd wel naar behoren. Apk installeren, kaart downloaden naar de SD kaart via Wifi...werkt feilloos?! :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
everb schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:43:
Hopelijk heeft iemand hier ervaring met het onderstaande probleempje.

Ik draai al een aantal maanden 24/7 mijn HD2 op Android. Bevalt prima! Wat me helaas niet lukt is om offline navigatie apps te gebruiken (Sygic, Motonav). Installeren van de APK gaat prima, naar de SD kaart kopieren van de kaart ook, maar vervolgens kan de navigatie de kaart folder op de SD kaart niet vinden. Opnieuw opstarten/(dis)mounten van de SD kaart helpt niet.

Overigens werkt Navdroyd wel naar behoren. Apk installeren, kaart downloaden naar de SD kaart via Wifi...werkt feilloos?! :?

Iemand een idee?
Werkt hier perfect.

Probeer anders eens MDJ FroYo Sense Revolution v.1.5
Ik had ook dikke probs met vanalles op mijn sd-kaart te zetten terwijl Android draaide. Kon het er wel opzetten maar dan vond hij de nieuwe files niet in Android etc.... maw mount/unmount ging niet goed.
Met de builds van MDJ krijg je de mooie sense interface welke je kan kiezen wat er gebeurd als je de USB kabel insteekt.

Probeer anders ndrive eens (en die build van MDJ) deze kan je voor sommige landen 7 dagen gratis uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
met al die besturingssystemen hebben we nu een htc desire hd7
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
Luke-san schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:01:
[...]

Werkt hier perfect.

Probeer anders eens MDJ FroYo Sense Revolution v.1.5
Ik had ook dikke probs met vanalles op mijn sd-kaart te zetten terwijl Android draaide. Kon het er wel opzetten maar dan vond hij de nieuwe files niet in Android etc.... maw mount/unmount ging niet goed.
Met de builds van MDJ krijg je de mooie sense interface welke je kan kiezen wat er gebeurd als je de USB kabel insteekt.

Probeer anders ndrive eens (en die build van MDJ) deze kan je voor sommige landen 7 dagen gratis uittesten.
Draaide al op die build. Toch maar weer eens opnieuw geprobeerd en heb Sygic nu op mysterieuze manier aan de praat. Motonav weigert nog steeds elke dienst :? Ach...1 van de 2 is een mooi gemiddelde...

Zal ndrive ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sygic geeft bij mij 'n wat blurry beeld. Motonav werkt prima, alleen wil ik 't geluid uit zetten maar dat gaat niet. Geluid is sowieso bij mij wat hakkelig (waarschijnlijk wat trage sd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

-verkeerde topic 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door -SaveMe- op 07-11-2010 15:22 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
everb schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:01:
[...]

Draaide al op die build. Toch maar weer eens opnieuw geprobeerd en heb Sygic nu op mysterieuze manier aan de praat. Motonav weigert nog steeds elke dienst :? Ach...1 van de 2 is een mooi gemiddelde...

Zal ndrive ook eens proberen!
Ahhh die Motonav. De folders moeten in de Android folder staan en niet in de root van de sd-kaart.
iGO8 is trouwens superieur op WinMobile, niets dat daar aan kan. Ik heb deze officieel en is de enigste reden dat ik de HD2 heb gekocht. De Android versies trekken op niet veel.

Ik heb nu N-drive eens getest, maar deze valt al af bij mij door zeer grove fouten in de kaarten. Weet niet waar ze die vandaan hebben gehaald maar gisteren stuurde men mij door een straat die al meer dan een jaar eenrichtingsverkeer geworden was. In iGO was deze trouwens vorig jaar al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Luke-san schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:20:
[...]

Ahhh die Motonav. De folders moeten in de Android folder staan en niet in de root van de sd-kaart.
iGO8 is trouwens superieur op WinMobile, niets dat daar aan kan. Ik heb deze officieel en is de enigste reden dat ik de HD2 heb gekocht. De Android versies trekken op niet veel.

Ik heb nu N-drive eens getest, maar deze valt al af bij mij door zeer grove fouten in de kaarten. Weet niet waar ze die vandaan hebben gehaald maar gisteren stuurde men mij door een straat die al meer dan een jaar eenrichtingsverkeer geworden was. In iGO was deze trouwens vorig jaar al aangepast.
Ik heb iGO My Way op Android draaien. Vergelijkend met iGO8 op WM is het inderdaad vrij simpel, echter de kaarten en POI's van iGO8 zijn gewoon te gebruiken in My Way, waardoor dat in elk geval geen verschil geeft. Ik navigeer er in elk geval prima mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:17

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik wacht met smart op de WP7 rom, ik zou hem toch graag testen. Zeker als NAND dalijk werkt, kun je WP7 en Android op je telefoon draaien :)

Blij dat ik voor de HD2 ben gegaan en niet voor de iPhone 4 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Helaas, we hoeven geen froyostone 3.3 meer te verwachten, de ontwikkelaar is ermee gestopt ivm tijd:

Hi everyone, I'd like to let everyone know that I will no longer be updating my builds.

This is mainly due to the lack of time and that I have a lot of work for university to do.

I'd like to thank everyone who donated to me, I have sent an email to each and every one of you

I'd like to thank everyone who supported me throughout the last few months and I'd like to thank everyone at #htc-linux & #htc-linux-chat for their help and for being awsome!

I won't leave just so suddenly though, I will give one last thing to the HD2 Android community that everyone will be able to use. Maybe it'll be ready in the next week or so.

Once again, many thanks!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Las het net ook, erg jammer. Iemand al suggesties voor een opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Hmz het verbinden in de gegevensopslag-modus leidt bij mij ook tot problemen. Alle eerdere problemen zijn daar waarschijnlijk ook uit voort gekomen. Ik zie onder Android nieuwe files ook pas na een reboot. En soms wordt mijn data.img beschadigd =( Misschien eens een andere build proberen, ik heb nu phiremod skinnyevo 1.6.

edit: ik zie het OS wel de SD unmounten en vervolgens wer voorbereiden voor gebruik als ik hem 'veilig verwijder' uit mijn machine, maar dat werkt dus niet goetd.

[ Voor 20% gewijzigd door Julian op 07-11-2010 21:40 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
Luke-san schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:20:
[...]

-----verhaal-----
Werkt bij mij niet...krijg de melding "Please insert your MOTONAV SD card".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Even een heads-up voor de mensen die de Hastarin 8.1 Kernel willen installeren: Wanneer je apps naar je sd-kaart hebt verplaatst, verplaats deze dan eerst naar je telefoon want na de update werken deze apps anders niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Groentenman schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:27:
Even een heads-up voor de mensen die de Hastarin 8.1 Kernel willen installeren: Wanneer je apps naar je sd-kaart hebt verplaatst, verplaats deze dan eerst naar je telefoon want na de update werken deze apps anders niet meer.
Las veel goeds over de nieuwe kernel, dus ging hem ook proberen, maar las toen dat mensen met een mdj build nog betere resultaten haalden met mdj zijn kernel. Las in het topic dat hij vandaag zijn 2e versie released, dus aangezien ik een mdj build gebruik zal ik die dan maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hastarin v8 is de eerste kernel die ik gebruik dus ik kan weinig zeggen over andere builds. Maar ik ben dik tevreden over de versie die ik nu heb draaien. Ik heb geen vastlopers, dataverbindingen die niet werken of wat dan ook dus ik zie geen enkele rede om over te stappen op een andere build...

Ik wacht op een NAND versie en dan ga ik weer even prutsen. Maar voor nu werkt hij voor mij voor 100% naar tevredenheid.

Muurtegel bedankt!

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:41:
[...]

Las veel goeds over de nieuwe kernel, dus ging hem ook proberen, maar las toen dat mensen met een mdj build nog betere resultaten haalden met mdj zijn kernel. Las in het topic dat hij vandaag zijn 2e versie released, dus aangezien ik een mdj build gebruik zal ik die dan maar eens proberen!
Welke mdj build gebruik je?
En is dat Desire of Desire HD? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:23:
[...]

Welke mdj build gebruik je?
En is dat Desire of Desire HD? :)
MDJ revolution, 1.3 volgens mijn telefoon. Zie dat ze ondertussen al bij 1.5 zitten, gebruik de build nog maar 1 week nochtans en was toen nieuw. Geen problemen mee, ben normaal niet zo voor sense, maar deze build is wel mooi aangepast (vind ik ;) ). En is desire based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
MDJ 1.5 is inderdaad een fijne build, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Omdat Darkstone ermee stopt :'( heb ik nu ook eens een MDJ build geprobeerd en wel de "MDJ FroYo Sense Clean v. 2.3". Kon gewoon de DATA.IMG van mijn Froyobuild gebruiken en alles is nog hetzelfde :*)
Maar dan nu nog wel met de kans op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Desire HD nog niet zo stabiel?
Want ik merk dat niet veel mensen de HD optie gebruiken, vind het zelf namelijk veel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Julian schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:44:
MDJ 1.5 is inderdaad een fijne build, dank voor de tip!
Gebruik hem nu icm met zijn s2 kernel die deze namiddag uitkwam (de 1.5 build heeft de s1 kernel). Maar sneller en vlotter dan dit kan Android niet meer komen denk ik... Ik weet niet hoe lang de HD2 in winmo op een acculading meegaat want heb mijn hd2 enkel met Android gebruikt, maar denk dat NAND niet zo veel meer zal kunnen toevoegen op de huidige sd builds (buiten hopelijk energieconsumptie dan) :)
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.