Verwijderd

Right ik heb het spel gehaald bij de mediamarkt in eindhoven 44euro. Kartonnen hoes is troep, boekje zelf komt cheapig over. Maar goed ik heb het hoesje/boekje enigzins opgepimpt met stikkers dus vooruit :+
offtopic:
Oppimpen met stickers :|
Brugklas flashbacks!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:28:
[...]

Heb al even wat rondgegoogled maar niemand met een oplossing of waar het probleem door komt gevonden.
Nee ik kom wel een hoop forums tegen waar ze het over hetzelfde probleem hebben maar geen oplossing. Hopelijk word het snel gepatcht, ik wil de lost viking achievements halen maar met lag ving ik het niet echt leuk om te spelen. :P

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 20:41
Mocht iemand nog interesse hebben in het probleem wat ik heb met mijn setup (ATI X1900) en wat tot nu toe de bevindingen zijn:

Het probleem lijkt hem niet in SC2 te zitten, maar in mijn PC. De videokaart kan blijkbaar niet meer tegen temperaturen van 70C. Als de de fan handmatig op 100% zit blijft het spel stabiel en zonder artifacts. De temperatuur van de kaart is dan zo'n 50C.

Binnenkort maar eens kijken naar een goedkope maar werkbare vervanging van mijn x1900 kaartje :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 08:27
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:41:
[...]

spoiler:
de turret upgrade is jammer, die vond ik persoonlijk waardeloos, ben een 2e campaigne aan het doen voor alle andere upgrades en andere keuzes in de story line, de extra capaciteit, extra armor en extra range zijn erg goede upgrades om te hebben voor bunkers, verder is de opstelling belangrijk, gebruik maken van de higher grounds, siege tanks goed afschermen, de nydus worms hoef je niet te slopen, tenminste heb ik niet gedaan. Wat bij mij goed werkte was bunkers neerzetten in een kring, in het midden een aantal siege tanks en een paar SCV's die de boel repareren. :)
Mja, ik heb em gehaald inmiddels. Hoefde eigenlijk niks te veranderen aan m'n strat..alleen iets efficienter omgaan met units/scv's/placements tijdens de battles. Was wel close aan het einde, had nog iets van 3 secs te gaan ofzo voor ik zou verliezen :) Nu maar op brutal beginnen :D

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
RedruM schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:50:
Jezus, laatste missie op hard is geen kattepis.. tot nu toe vrijwel elke missie in 1x gehaald, maar ben nu echt al 6x opnieuw begonnen.. volgens mij doet ik iets fout :')
Haha, ik had de eerste keer ook zoiets van, errr misschien even de difficulty naar beneden schroeven, hard is wel erg hard. Maar goed een 2de keer geprobeerd en net gehaald, en daarna word je toch wel beloond met een erg leuk filmpje :)
Eergister gehaald, vandaag uitgespeeld.. tijd voor nog wat meer multiplayer games!

Tip voor deze missie:
spoiler:
Als je een voorgaande missie er voor had gekozen om de lucht zerg uit te schakelen en nu met een hoop nydus worms zit - heel veel tanks en een groepje Banshees om achter de Nydus worms aan te gaan werkte voor mij. Het artefact had nog de helft aan health en er zaten een paar zerglings op te rossen, maar gehaald is gehaald.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-11 16:24

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik had voor de lol de allereerste missie op Brutal gezet, op Normal fluitje van een cent op Brutal valt dat toch best wel tegen. :+

Geluidswolk

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Yeey zit in 4vs4 diamond. Wel raar, want een toch wel een aantal wedstrijden verloren. Nu nog alleen niet degraderen ;)

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Ik heb wat replays gedownload maar krijg op allen "unable to open replay". Kan er verder ook niks over vinden, behalve dat je de map eerst moet spelen, wat is dat voor onzin? Ik heb er 1 lokaal gespeeld, maar moet het persé online ofzo, voordat je de replay kunt kijken?

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 17:00
Gister Campaign uitgespeeld, elke seconde ervan genoten! (L) Ik heb zin in de volgende delen!! :DD
Einde van WoL is overigens erg satisfying :-)

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
Hogader schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:55:
Het moet er toch wel heel snel aankomen dat ik makkelijk potjes ga winnen.
Dit is voor te gek

Je staat netjes in brons met 3-3 (dus 50-50 en verwacht dus normaal potje) en heb daarna 3 keer tegen gold moeten spelen achter elkaar. Sta nu dus 3-6

Het moet er dus wel heel snel aankomen dat ik de potjes uber simpel ga winnen. En dan stug bij een gold league speler er neer zetten (slightly favored)
Het duurt enige tijd voordat het systeem een goed beeld heeft van je sterkte. In de Beta duurde het bij mij ongeveer 50 potjes voordat ik consequent met tegenstanders van een gelijkwaardig niveau gematched werd.
Zeker in eht begin zul je regelmatig met losing streaks te maken krijgen. Wanneer je wat meer gespeeld hebt zul je vanzelf merken dat je ongeveer de helft van je partijen gaat winnen.
Totdat je beter wordt natuurlijk en het systeem sterkere tegenstanders voor je gaat uitzoeken :)

Ter vergelijking, ik zit nu netjes op 12-12, maar daar zit wel een serie van zeven verloren partijen in :)
DeepSeven schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15:
Ik heb wat replays gedownload maar krijg op allen "unable to open replay". Kan er verder ook niks over vinden, behalve dat je de map eerst moet spelen, wat is dat voor onzin? Ik heb er 1 lokaal gespeeld, maar moet het persé online ofzo, voordat je de replay kunt kijken?
Ik denk dat dit komt omdat je de maps nog niet gedownload hebt. Als je inlogt en op de multiplayer knop klikt begint het spel waarschijnlijk vanzelf te downloaden. Wanneer je dat gedaan hebt kun je als het goed is ook alle replays bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Shadrin op 30-07-2010 21:58 ]

"The greatest harm can result from the best intentions"

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 21:06
Shadrin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:55:
[...]

Het duurt enige tijd voordat het systeem een goed beeld heeft van je sterkte. In de Beta duurde het bij mij ongeveer 50 potjes voordat ik consequent met tegenstanders van een gelijkwaardig niveau gematched werd.
Zeker in eht begin zul je regelmatig met losing streaks te maken krijgen. Wanneer je wat meer gespeeld hebt zul je vanzelf merken dat je ongeveer de helft van je partijen gaat winnen.
Totdat je beter wordt natuurlijk en het systeem sterkere tegenstanders voor je gaat uitzoeken :)

Ter vergelijking, ik zit nu netjes op 12-12, maar daar zit wel een serie van zeven verloren partijen in :)
Ik stond mooi 50-50, en na 3 partijen verwachte ik toch wel dat ik 1 keer niet bij een gold werd geplaatst (als brons), maar blijkbaar de 4de partij zelfs platinum. De hoop vandaag maar opgegeven, ging zowiezo niet goed vandaag. Na placement 2-3 gelijk de eerste potje gewonnen welke toen ook tegen gold was. Dus met andere woorden had ik beter in de gold league geplaatst kunenn worden, aangezien dat zo goed als mijn enigste tegenstanders zijn. ;)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:56:
Right ik heb het spel gehaald bij de mediamarkt in eindhoven 44euro. Kartonnen hoes is troep, boekje zelf komt cheapig over. Maar goed ik heb het hoesje/boekje enigzins opgepimpt met stikkers dus vooruit :+
Ga jij je even heel snel schamen! Het kartonnen doosje is sowieso veel beter dan zo'n goedkoop plastic prulletje. Als je stickers erop plakt, dan kan je net zo goed de CD in zo'n hoesje doen..

Verwijderd

Ow jongens jongens toch, jullie weten niet hoe mooi ik die paardenstikkers heb geplakt. Alsof ze erbij gedrukt zijn zo mooi.

• Shadrin
Hogader schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:01:
[...]

Ik stond mooi 50-50, en na 3 partijen verwachte ik toch wel dat ik 1 keer niet bij een gold werd geplaatst (als brons), maar blijkbaar de 4de partij zelfs platinum. De hoop vandaag maar opgegeven, ging zowiezo niet goed vandaag. Na placement 2-3 gelijk de eerste potje gewonnen welke toen ook tegen gold was. Dus met andere woorden had ik beter in de gold league geplaatst kunenn worden, aangezien dat zo goed als mijn enigste tegenstanders zijn. ;)
Het kan inderdaad goed zijn dat je na de placements te laag bent ingeschaald. Dat zijn tenslotte maar 5 partijen en het duurt echt wel 30-50 potjes voor er een goed beeld gevormd wordt door het systeem.
Houdt er ook rekening mee dat anderen ook in verkeerde leagues geplaatst kunnen zijn. De goldspeler waar je van won zou bijvoorbeeld best in de silver league kunnen thuishoren.
Over een paar weken wanneer jij meer gespeeld hebt en de meeste tegenstanders ook in de league zitten waar zij thuishoren zul je merken dat de tegenstanders een stuk gelijkwaardiger zijn t.o.v. jouzelf.

Kortom, geef het systeem wat tijd.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 23:20
Ik kan van iemand 7 uur gratis proberen krijgen, maar dan moet ik naar deze site: www.starcraft2.com/guest wil, dan krijg ik van Firefox de melding dat de site niet veilig is. Weet iemand of dit terecht is of gewoon een fout van firefox?

Verwijderd

Lizardz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:52:
Ik kan van iemand 7 uur gratis proberen krijgen, maar dan moet ik naar deze site: www.starcraft2.com/guest wil, dan krijg ik van Firefox de melding dat de site niet veilig is. Weet iemand of dit terecht is of gewoon een fout van firefox?
Volgens mij veilig, FF raakt in de war omdat blizzard die starcraft/guest site doorlinkt naar eenzelfde pagina maar dan naar de worldofwarcraft guest versie.
Lizardz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:52:
IE klaagt er ook over, en ik heb mijn 7 dagen pas zonder die site gedaan.

Ga naar battle.net
Scroll naar beneden, add a game
Als nodig is maak dan een account aan, anders inloggen
Game key enteren
Naar beneden weer scrollen, game client downloads.

Handel downloaden, daarna als hij klaar is gewoon inloggen met je guest account.

Ik heb hem ook gekocht afgelopen middag. Maar kan hem pas zondag gaan activeren (heb hem in studenten kamer laten liggen, nu bij ouders), ben benieuwd of dat goed gaat gezien dat ik de zuid-oost azie regio versie hebt doordat ik guest pass van een aussie heb gebruikt.

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 15:33
Goofy1978 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:48:
[...]

heb je sound provider in het spel op defauld staan?
je kan ook je soundblaster zelf aanklikken denk ik mischien helpt dat.
heb je een digitale speakerset of analoog?
digitaal zit met 1 stekker analoog met 3 voor 5.1
bij mij werkt het wel, heb een auzentech 7.1 soundblaster met een creative digital5500 als speakerset
Na wat research gedaan te hebben schijnt 't een algemeen probleem te zijn dat 7.1 / 5.1 / etc.. sound niet werkt. Enkel stereo, mono en pro logic. Misschien dat 't enkel werkt wanneer je speakers digitaal (coax of optisch) zijn aangesloten? Hopelijk wordt 't snel gefixed door blizzard, tot die tijd maar pro logic gebruiken..

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:56:
Pimp! Ik zat vanmiddag in een missie om Kerrigan tegen te houden om een soort module te vinden. In deze missie moest ik ik ook wat lui redden maar kon ze steeds niet vinden, 3 keer op 17/22 geëindigd en de laatste keer land ik units op een dak en toen begonnen ze te roepen :/ beetje zuur.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• arjen9551
  • Laatst online: 08-11 19:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:21:
Ow jongens jongens toch, jullie weten niet hoe mooi ik die paardenstikkers heb geplakt. Alsof ze erbij gedrukt zijn zo mooi.
Pics or it didn't happen!

ot: morgen nieuwe PC en dan eindelijk starcraft 2 spelen!

n.a.

• Hogader
Shadrin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:35:
[...]

Het kan inderdaad goed zijn dat je na de placements te laag bent ingeschaald. Dat zijn tenslotte maar 5 partijen en het duurt echt wel 30-50 potjes voor er een goed beeld gevormd wordt door het systeem.
Houdt er ook rekening mee dat anderen ook in verkeerde leagues geplaatst kunnen zijn. De goldspeler waar je van won zou bijvoorbeeld best in de silver league kunnen thuishoren.
Over een paar weken wanneer jij meer gespeeld hebt en de meeste tegenstanders ook in de league zitten waar zij thuishoren zul je merken dat de tegenstanders een stuk gelijkwaardiger zijn t.o.v. jouzelf.

Kortom, geef het systeem wat tijd.
Ik ben juist niet te laag ingeschaald, maar ik heb nog nooit tegen een echte brons speler mogen spelen. Mijn niveau is brons en ik zit in brons, maar het systeem heeft me tot dusver alleen maar tegen gold laten spelen.

Ik geef het systeem echter wel tijd, want ik snap dat het niet zo snel gaat.

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

80000

mrox

Iedereen heeft over 5 placement matches, ik heb er al 6 gespeeld en volgens het systeem nog 44 te gaan.

Iemand enig idee hoe dat zit 8)7 ? (Heb pas 1 SP missie gedaan) Heb simpelweg niet genoeg tijd om meer te spelen, maar na 12 jaar wachten, kan ik dit spel niet negeren. :9

• Shadrin
80000 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:10:
Iedereen heeft over 5 placement matches, ik heb er al 6 gespeeld en volgens het systeem nog 44 te gaan.

Iemand enig idee hoe dat zit 8)7 ?
Dat zijn practice matches, niet je placementmatches. Placement doe je pas nadat je de practice league volledig gespeeld hebt (alle 50 matches), of wanneer je die overslaat.

• MrVegeta
Wat? 50 practice matches? Wtf.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Pontifex
  • Laatst online: 05-11 10:37
Normaal gesproken hoef je maar 5 practice matches te spelen.

Verwijderd

Nee dat zijn placement matches, dat is wat anders.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Iemand al de 10.7a driver van Ati gebruikt om AA te forceren? Zo ver ik zie, zit het nog niet de 10,8 beta helaas. Dadelijk maar 10.7a proberen.

Btw, de campaign is zo epic !!!

*Edit*
Dus het werkt met 10.7a met edge hoef ik het niet te proberen gewoon in het menu 1 fps met settings op ultra.
Switch ik naar box dan is het nog "ok", maar ingame blijft ie rond de 50-60 hangen zonder units of wat dan ook.
Dus dat wordt wat als ik een army heb en ga vechten, dus ik laat AA uit of ik moet een 2de 5850 halen.
Maar met of zonder AA zo grote verschil vind ik het niet op 1920*1080. Mijn 5850 is clocked op 935/1230 en zonder AA blijft ie rond de 90 fps, maar AA aan is gewoon te lomp.

[ Voor 58% gewijzigd door An1mA op 31-07-2010 00:50 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Verwijderd

Shadrin schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:14:
[...]

Dat zijn practice matches, niet je placementmatches. Placement doe je pas nadat je de practice league volledig gespeeld hebt (alle 50 matches), of wanneer je die overslaat.
major WTF. Wie wil er nu in hemelsnaam 50 practice matches spelen 8)7

Verwijderd

Eenmaal in league. Wtf waar zijn mijn destructable rocks?

Ik heb nu 3 campaign missies op brutal gespeeld, maar ik zie dat ik een hoop achievements mis. (En als je dan toch speelt..) Zit er nog een leuke completed all missions on brutal achievement tussen. Of zal ik switchen naar hard zodat je die achievements wat makkelijker haalt.

• Maldred
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:49:
[...]

Eenmaal in league. Wtf waar zijn mijn destructable rocks?

Ik heb nu 3 campaign missies op brutal gespeeld, maar ik zie dat ik een hoop achievements mis. (En als je dan toch speelt..) Zit er nog een leuke completed all missions on brutal achievement tussen. Of zal ik switchen naar hard zodat je die achievements wat makkelijker haalt.
Volgens mij zitten er geen brutal achievements in. Wel een portrait wat je kan krijgen als je alle missies op brutal hebt voltooid.

• 80000
  • Laatst online: 01:40

80000

mrox

Shadrin schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:14:
[...]

bedankt, lezen is te moeilijk voor mij :F , overslaan dus.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb hem toenstraks ook maar gehaald :P
En hij ziet er grafisch toch wel leuk uit heb ik 't idee. Ik vraag me alleen af, ik heb een accountname aangemaakt en daar maar mijn voornaam ingevuld omdat ik dacht dat het gewoon voor profiles was etc. Maar kan ik dit niet meer veranderen??

• MrVegeta
Contact opnemen met Blizzard denk ik...

Ik wens je trouwens veel succes met StarCraft II als je in de eerste 3 schermpjes al niet goed leest wat er gebeurd...

[ Voor 63% gewijzigd door MrVegeta op 31-07-2010 01:08 ]

• ItMeAedri
SuX DeLuXe schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:58:
ik heb hem toenstraks ook maar gehaald :P
En hij ziet er grafisch toch wel leuk uit heb ik 't idee. Ik vraag me alleen af, ik heb een accountname aangemaakt en daar maar mijn voornaam ingevuld omdat ik dacht dat het gewoon voor profiles was etc. Maar kan ik dit niet meer veranderen??
Probeer een e-mail te sturen naar blizzard support met je verhaal, krijg je antwoord en ben je (hopelijk) geholpen, waar we natuurlijk van uitgaan!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-11 17:25

Pindamann

Human

De campaign is echt te vet!

En die turret upgrade voor bunkers is trouwens een ontzettend fijne :)

Verder na altijd maar Zerg te hebben gespeeld eens wat meer Protoss aanleren en daar nog wat ranked matches mee spelen morgen. Vind Protoss denk ik toch wat interessanter dan Zerg. Qua spelen maar ook qua looks enzo.

9800X3D | 3070

• Rannasha
  • Laatst online: 08-11 19:32

Rannasha

Does not compute.

Hogader schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:33:
[...]

Ik ben juist niet te laag ingeschaald, maar ik heb nog nooit tegen een echte brons speler mogen spelen. Mijn niveau is brons en ik zit in brons, maar het systeem heeft me tot dusver alleen maar tegen gold laten spelen.

Ik geef het systeem echter wel tijd, want ik snap dat het niet zo snel gaat.
Het systeem werkt achter de schermen iets anders dan je zou denken. Wat je kunt zien van een speler is z'n league, z'n positie in z'n division en het aantal punten dat hij heeft. Maar geen van deze dingen bepaalt je tegenstander. Er is namelijk nog een variabele... een verborgen "matchmaking rating" (MMR). Deze rating bepaalt tegen welke tegenstanders je komt te staan.

Het idee van de MMR is dat hij gevoelig is voor streaks. Win je een paar keer achter elkaar, dan zal de rating sneller omhoog gaan zodat je eerder tegen lastigere tegenstanders komt te staan. Het doel is om je uiteindelijk zo dicht mogelijk bij een 50% win-ratio te krijgen. Zodra je MMR ruimschoots binnen het bereik van een hogere (of lagere) league valt, wordt je gepromoveerd of gedegradeerd. Maar deze check gebeurt niet constant, alleen na een bepaald aantal potjes gespeeld te hebben. Je kunt dus in Bronze zitten, maar een MMR hebben die overeenkomt met de Gold league. Je zult dan tegen mensen uit Gold geplaatst worden. Verlies je vaak, dan zal je MMR snel zakken tot de tegenstanders die je tegenkomt ongeveer net zo goed zijn.

Zeker na de placement matches kan je MMR alle kanten op stuiteren. Hoe verder je win-ratio van de 50% afzit, hoe meer je MMR verandert. Zodra je een spelletje of 20 erop hebt zitten en op een 50% win-ratio zit, dan zal het wat stabilizeren. Maar dan kan het zeker nog zijn dat je een of zelfs 2 leagues van je "ware" league af zit.

Veel meer uitgebreide informatie over de matchmaking is hier te vinden:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=118212

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:44:
[...]

major WTF. Wie wil er nu in hemelsnaam 50 practice matches spelen 8)7
Tsja, waarschijnlijk erin gestopt voor diegene welk nog nooit eerder StarCraft of een RTS in het algemeen gespeeld hebben ;). Die steentjes beschermen hun tegen rushers :p. De langzamere combat pace zorgt er ook voor dat ze het een beetje bij kunnen houden ;).

En na die 50.... dan maar hopen dat ze er klaar voor zijn XD.

Weer een paar uurtjes vermaakt in multiplayer, blijft toch wel een beetje jammer though dat mensen frequent gewoon midgame er even vandoor gaan... Speel je toch ineens met minimaal 1 persoon minder. Ben zelfs al sommige tegengekomen welk direct het spel verlieten omdat de loading screen het andere team aangaf als favored |:(.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
op de USA server is de eerste patch (1.0.1) live!

later vandaag waarschijnlijk bij ons.
Our first patch for StarCraft II: Wings of Liberty is now live. This small patch addresses a few technical issues and makes some server-side optimizations; however, there are a couple of changes worth mentioning which are detailed in the official patch notes below.

StarCraft II: Wings of Liberty -- Patch 1.0.1

To get the latest news and interact with the community, visit our StarCraft II website. Be sure to check out our Game Guide for an in-depth look at StarCraft II gameplay. We wish you all the best on your journeys through the embattled Koprulu Sector!

Bug Fixes

* Campaign saves have been optimized.

* Fixed an issue with sound not playing on some 7.1 systems.
http://us.battle.net/sc2/en/blog/275330

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-11 15:58
Species5618 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:27:
[...]

Het systeem werkt achter de schermen iets anders dan je zou denken. Wat je kunt zien van een speler is z'n league, z'n positie in z'n division en het aantal punten dat hij heeft. Maar geen van deze dingen bepaalt je tegenstander. Er is namelijk nog een variabele... een verborgen "matchmaking rating" (MMR). Deze rating bepaalt tegen welke tegenstanders je komt te staan.

Het idee van de MMR is dat hij gevoelig is voor streaks. Win je een paar keer achter elkaar, dan zal de rating sneller omhoog gaan zodat je eerder tegen lastigere tegenstanders komt te staan. Het doel is om je uiteindelijk zo dicht mogelijk bij een 50% win-ratio te krijgen. Zodra je MMR ruimschoots binnen het bereik van een hogere (of lagere) league valt, wordt je gepromoveerd of gedegradeerd. Maar deze check gebeurt niet constant, alleen na een bepaald aantal potjes gespeeld te hebben. Je kunt dus in Bronze zitten, maar een MMR hebben die overeenkomt met de Gold league. Je zult dan tegen mensen uit Gold geplaatst worden. Verlies je vaak, dan zal je MMR snel zakken tot de tegenstanders die je tegenkomt ongeveer net zo goed zijn.

Zeker na de placement matches kan je MMR alle kanten op stuiteren. Hoe verder je win-ratio van de 50% afzit, hoe meer je MMR verandert. Zodra je een spelletje of 20 erop hebt zitten en op een 50% win-ratio zit, dan zal het wat stabilizeren. Maar dan kan het zeker nog zijn dat je een of zelfs 2 leagues van je "ware" league af zit.

Hoewel dit zeer waarschijnlijk wel dicht in de buurt zal zitten van wat Blizzard echt gebruikt is dit verhaal niet per definitie waar en zo breng je het wel over. Blizzard heeft niet bekend gemaakt hoe hun rankings werken (afaik) en zal dat ook wel nooit doen.

Dus dat even gezegd hebbende dat mensen het niet klakkeloos voor waar aannemen :). Maar again, het zal wel dicht in de buurt zitten :).

• Hogader
Species5618 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:27:
[...]

Hier ben ik dan ook totaal vanuit gegaan met mijn antwoorden op dit topic.

Ik had placement waarvan ik in brons kwam op de volgende manier: W-L-L-W-L. Geen echte streak dus. Ik werd gelijk 1ste match na placement tegen een gold geplaatst die ik toevallig won. 1 win streak dus. De volgende 4 potjes (allemaal vandaag) kwam ik allemaal tegen gold uit en 1 platinum. Ik zat op 50-50 met 1 win streak.

Beetje onlogisch om dan 4 keer achter elkaar tegen 2x hogere league en zelfs 3x hogere league te moeten, terwijl je dus na die potjes een 30-70 win-loss overhoud

• RedruM
Yay, even alle challenges gehaald op gold.. spectre portrait nu :D

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11 12:04
jullie ook het probleem dat achievements en dergelijke ingame totaal niet zichtbaar zijn. Het lijkt in een neverending loop te zitten met laden...

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de secret mission kan spelen? heb net Media blitz nog een keer gedaan en daar de secret mission unlocked maar als ik dan in het overzicht kijk van alle missies zie ik nergens de secret mission staan.

Verwijderd

Iemand anders ook een vaag Bladerunner _/-\o_ gevoel bij het spelen van de campaign? Misschien de stijl/stem van raynor die lijkt op die van eh volgens mij mccoy. (andere voiceactors, en stem verschilt toch wel een stuk ben ik nu achter)

En fufufufu waar blijven mijn finalfantasy cutscenes zoals in die trailer. Stelletje lamballen daar bij blizzard lekker lui de engine voor alles gebruiken. FFX all over again.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 10:42 ]

• Rannasha
  • Laatst online: 08-11 19:32

Rannasha

Does not compute.

Tegen het einde zitten er meer pre-rendered cutscenes in.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Puc van S.
  • Laatst online: 08-11 12:30
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:45:
Iemand anders ook een vaag Bladerunner _/-\o_ gevoel bij het spelen van de campaign? Misschien de stijl/stem van raynor die lijkt op die van eh volgens mij mccoy.

En fufufufu waar blijven mijn finalfantasy cutscenes zoals in die trailer. Stelletje lamballen daar bij blizzard lekker lui de engine voor alles gebruiken. FFX all over again.
Ik weet niet hoe ver je bent in de campaign, maar ik heb er toch al een redelijk aantal van die mooie cutscenes gehad hoor!
spoiler:
(waarbij die van zeratul toch wel het mooiste was!)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Pontifex
Muta schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:35:
op de USA server is de eerste patch (1.0.1) live!

later vandaag waarschijnlijk bij ons.

[...]

http://us.battle.net/sc2/en/blog/275330
Patch ook beschikbaar in EU
Start zojuist mijn game op en krijg de update: 5,7 Mb :)

• ItMeAedri
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:45:
Iemand anders ook een vaag Bladerunner _/-\o_ gevoel bij het spelen van de campaign? Misschien de stijl/stem van raynor die lijkt op die van eh volgens mij mccoy. (andere voiceactors, en stem verschilt toch wel een stuk ben ik nu achter)

De cinematic cutscenes krijg je vooral bij de belangrijke stukjes, ik vind de normale cutscenes overigens behoorlijk goed! Als je bijvoorbeeld net een missie start, zie je een stukje normaal speelveld, dat oogt gewoon mooi met de ingame cutscenes!

Ik zou zeggen, probeer jij maar zoiets te doen en dan praten we wel verder :+

(en voordat je met 'doe jij het dan!' terugkomt, neen, geen ervaring op dit gebied, wish I could do better :) )

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Weird, ik heb net een potje gewonnen vs zerg, alleen er stond `You have left the game`, en `Game in progress` :S

In m'n player profile staat gelukkig niet dat ik verloren heb. 4 games, 4 wins :)

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

Zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 31-07-2010 14:18 ]

• Maldred
CyCloneNL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:44:
Weird, ik heb net een potje gewonnen vs zerg, alleen er stond `You have left the game`, en `Game in progress` :S

In m'n player profile staat gelukkig niet dat ik verloren heb. 4 games, 4 wins :)
Heb ik ook soms. Server is soms wat traag. Lost zichzelf op na een tijdje :)
Bah, net eens online gespeeld, twee keer makkelijk gewonnen, dat was het probleem niet. Maar met wat googlen bleek dat je alleen tegen mensen uit je regio (continent) speelt, ik aan tegenstander gevraagd waar die vandaan komt, en ja hoor, australië. Stomme ding heeft me nu dus op australië staan vanwege australische guest pass, vind ik nogal belachelijk met een europees account.

Dus ben ik bang als ik mijn europese key ermee ga verbinden ik weer de handel opnieuw mag installeren, hopelijk pakt hij dan wel weer mijn account gewoon anders ben ik straks mijn naam ook nog kwijt.

Btw voor degene die hun voornaam hebben ingevuld, je hebt toch een hele zooi character sloten? (Of iets dergelijks?) Waar je aan het begin uit kan kiezen.

Editje: Met wat meer google-fu gevonden dat regio lock puur op de client zit, dus zal inderdaad handel opnieuw moeten installeren, maar kan nog wel huidige account dan gebruiken als het goed is. Wel debiel, and imo een groot minpunt, dat je niet met mensen van andere continenten kan spelen. De vertraging is een stuk minder erg dan shooters, en als hij bij standaard match making alleen binnen de regio kijkt lijkt me dat prima, maar waarom mag ik niet met een australische vriend spelen :/

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 31-07-2010 12:14 ]

• ItMeAedri
Jammer dat ze het niet zoals Warcraft en Diablo hebben gedaan, daar kon je gewoon selecteren in welke 'realm' je wilt spelen, vaak automatisch gekozen naar regio.

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 16:03
Zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 31-07-2010 14:19 ]

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Is hier al voorbij gekomen dat de hotfix voor SC2 AA uit is van ATi ?

je kan hem hier downen

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

Is ook een van de zeven redenen dat ik SC2 nog niet gekocht heb en waarschijnlijk nooit ga kopen. Ga niet een spel kopen om er daarna mee op een illegale server te spelen, waar ze de speler wel de meest basis dingen zoals LAN latency en een normale ladder geven, als die ooit al komen.

Van server veranderen en naam veranderen, daar ga je straks microtransactions voor betalen. Geen idee of Blizzard je nu nog zonder geld wil helpen. Net zoals je schijnbaar bij WoW, waar je ook nog eens een bedrag per maand betaald, voor standard dingen extra moet betalen.

Ik dacht dat ze een gigantisch team hadden speciaal voor de cinematics. En dan hebben ze alles met een engine gemaakt? Klinkt raar.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 14:02 ]

• ItMeAedri
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58:
Is ook een van de zeven redenen dat ik SC2 nog niet gekocht heb en waarschijnlijk nooit ga kopen. Ga niet een spel kopen om er daarna mee op een illegale server te spelen, waar ze de speler wel de meest basis dingen zoals LAN latency en een normale ladder geven, als die ooit al komen.

Van server veranderen en naam veranderen, daar ga je straks microtransactions voor betalen. Geen idee of Blizzard je nu nog zonder geld wil helpen. Net zoals je schijnbaar bij WoW, waar je ook nog eens een bedrag per maand betaald, voor standard dingen extra moet betalen.

Ik dacht dat ze een gigantisch team hadden speciaal voor de cinematics. En dan hebben ze alles met een engine gemaakt? Klinkt raar.
LAN wordt er binnenkort ingepatched.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Wat een spel!

Ben begonnen met de campaign op Hard, (meteen normal skippen :P)
Sommige achievements zijn wel ERG lastig om te halen. :/

Is er overigens een "goeie" volgorde van missies?

Edit:
Overigens lijkt SC2 alt-tabben niet leuk te vinden (onder Win7 64bit) :(

[ Voor 17% gewijzigd door Refragmental op 31-07-2010 14:22 ]

• Wmm
Zhalix schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:18:
[...]

LAN wordt er binnenkort ingepatched.
Huh wat? Bron? Afaik komt er GEEN lan, nimmer nooit niet. Er zou alleen een speciale lan versie komen voor professionele toernooien. Chatboxen worden wel ingepatched.

• Pontifex
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58:

Allereerst kan ik je gerust stellen dat er wel degelijk epische cinematics inzitten naast de prima filmpjes tijdens en tussendoor de missies.

Verder kan je wel blijven lopen zeuren dat vroeger alles beter was maar het zal toch nooit meer zo als vroeger worden. De afgelopen 10 jaar zijn games van hobby voor een kleine minderheid naar de grootste entertainment industrie geëvolueerd naast de doorontwikkeling van internet. Gevolg daarvan zijn dat bepaalde zaken anders moeten worden aangepakt om zowel meer publiek aan te trekken als financieel gezond te zijn.

Je doet nu net of ze bij Blizzard geen afwegingen maken waarom ze wel of niet een bepaalde functie in het spel maken. Of denk je dat ze bewust bepaalde zaken eruit laten om je te pesten?

Er heeft ontzettend veel werk in het spel gezeten en dat is er echt aan af te zien. Daarom is het ook onzin Blizzard af te doen als geldwolven want er zijn weinig games waar je zoveel vermaak van hebt voor de prijs die je ervoor betaald.

Uiteindelijk koop je een game voor een mooie ervaring en een hoop plezier en dat zit helemaal snor in SC2.
Of koop jij ook geen brood meer omdat het vroeger maar 20 cent kostte?

• MrVegeta
Refragmental schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:18:
Wat een spel!

Ben begonnen met de campaign op Hard, (meteen normal skippen :P)
Sommige achievements zijn wel ERG lastig om te halen. :/

Is er overigens een "goeie" volgorde van missies?

Edit:
Vroeg ik me ook af maar ik geloof (!) dat je alle missies kan doen voor je naar de eind missie gaat. Daar krijg je een aparte comunication lijn voor :).

Verwijderd

Pontifex schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:32:
[...]
De afgelopen 10 jaar zijn games van hobby voor een kleine minderheid naar de grootste entertainment industrie geëvalueerd naast de doorontwikkeling van internet.
Evaluatie, evolutie? :'(

:>
Daar waar ik jaren geleden Starcraft vreselijk moeilijk vond, lukt het mij tot nu toe aardig om de campaign op normal te spelen :)
Leuk verhaal en heerlijke cinematics! :D

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik snap het verhaal trouwens niet helemaal...

spoiler:
Aan het einde blijkt dat Tychus al die tijd al voor Arcturus werkte met als doel om de Queen of Blades met behulp van de artifacts menselijk te maken en vervolgens af te maken.

Aan het begin wekt Tychus de illusie dat hij slechts werkt voor Moebius die de artifacts voor veel geld van hem willen kopen, en Moebius lijkt dan een soort onafhankelijke groep.
Later blijkt dat Moebius deel uit maakt van de Dominion, en rechtstreeks werkt voor Valerian, maar blijkbaar ook voor Arcturus.
Was de hele scene waar Valerian opstond tegen zijn vader dan simpelweg een con om Jim Raynor te overtuigen? Want Valerian en Arcturus willen beide hetzelfde.
Wat is dan uberhaupt de rol van Jim Raynor in het plan van Arcturus & Valerian geweest?
De eerste artifact was bijvoorbeeld al in de handen van de Dominion en dus van Moebius en dus van de Mengsk familie. Waarom zouden ze dan dat halve Dominion leger opofferen aan Jim Raynor?
Als een van de belangrijkste doelen van Arcturus het vermoorden van Jim Raynor is, waarom gebruikt hij hem dan om z'n dirty work te doen, daar waar Jim min of meer overbodig is. Sure, hij heeft ervaring met vechten tegen Zerg, maar dat zullen er wel meer zijn.

De geheime "Piercing the Shroud" missie suggereert dat de Dominion (en Mengsk) ook samenwerken met een hogere macht, een Xel'Naga, Samir Duran en/of een Hybrid oid? Of doen ze lukraak experimenten?

• Pontifex
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:38:
[...]

Evaluatie, evolutie? :'(

:>
Daar waar ik jaren geleden Starcraft vreselijk moeilijk vond, lukt het mij tot nu toe aardig om de campaign op normal te spelen :)
Leuk verhaal en heerlijke cinematics! :D
Thanks typo gefixed :)

De SP challanges zijn trouwens een prima manier om spelers de snufjes van de MP bij te brengen. Vind het behoorlijk lastig soms want ben niet zo'n fantastisch met micro management :P maar met de tijd kan dat alleen maar beter gaan.

• Mag

Mag

Refragmental schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:18:
Edit:
Ja, bij mij werkt het prima, maar je moet echt bijna een minuut wachten als je terug naar SC2 tabbed.

• ItMeAedri
Mag schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:41:
Ik snap het verhaal trouwens niet helemaal...
[spoiler verhaal]
spoiler:
Denk dat de dominion niet veel moeite wou doen voor de artifacts, aangezien dat ze vooral op Protoss werelden lagen.

Verwijderd

Mag schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:48:
[...]

Ja, bij mij werkt het prima, maar je moet echt bijna een minuut wachten als je terug naar SC2 tabbed.
Hier hetzelfde, een minuut een zwart scherm, daarna werkt het weer, zal ook nog wel een keer gepatcht worden.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ach lekker boeiend allemaal, ik heb 't spel net en het boeit me geen reet dat ik ubern00b ben :D
Net eerste 3 potjes online gespeeld en na 2 loss ook mijn 1e overwinning te pakken.
Hoe blij je al niet kunt zijn met 3 Gateways te bouwen, wat Zealots te spammen en de vijand rushen })
Is toch heerlijk zoiets. Ik ga me nu nog niet druk maken om wanneer ik wat moet bouwen en welke counter-units te bouwen etc. Al die verplichtingen bah

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 15:49

Japser

Jeej!

Woei! Ik heb net de CE editie bemachtigd, vol met goodies: echt leuk ! :) Nu gauw ff testpotje online spelen!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak: Dont feed the trollsZojuist is zo ongeveer elk bericht dat de afgelopen twee uur geplaatst is verwijderd. Het valt me om eerlijk te zijn behoorlijk tegen hoe sommigen van jullie zich uit de tent laten lokken door een troll. Maak liever een topicreport zoals wat anderen deden, dan is er minder zooi om op te ruimen en hoeft dit topic ook minder lang dicht.

• Mag

Mag

Zhalix schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:51:
[...]

spoiler:
Denk dat de dominion niet veel moeite wou doen voor de artifacts, aangezien dat ze vooral op Protoss werelden lagen.
Beetje zwakke reden voor alle (potentiële) plotholes.

Wat is trouwens jullie idee voor de Heart of the Swarm campaign?

spoiler:
Ik denk aan het volgende;

1. Kerrigan heeft nog macht over een deel van de Zerg. En de campaign draait om het terugnemen van de macht over alle broods oid.
2. Een queen/cerebrate neemt de macht over van de Zerg. De campaign draait om het terugnemen van de macht over alle broods die nu rogue zijn.
3. Een aantal cerebrates fusen tot een nieuwe Overmind (zoals in SC). De campaign draait om het terugnemen van de macht over alle broods die nu rogue zijn.

Of denken jullie iets totaal anders?

• Tappone
  • Laatst online: 05-10 14:39
Bedankt Thezeroorez, Ik dacht dat ik een topicreport had gemaakt, maar zag net dat het venstertje nog open stond :( maar nu ist in ieder geval lekker schoontjes :)

@Mag
spoiler:
Ik denk dat we in het tweede deel een stuk meer van de hybrids gaan zien, en dat ze misschien zelfs nu direct controle over de Swarm nemen, zoals ze bij sommige Protoss/Zerg al deden (zeratul missies).

Misschien heeft Kerrigan ondanks dat ze weer mens is veel van haar invloed op Zerg behouden, en zal ze inderdaad vechten om controle terug te winnen hierover, om te voorkomen dat de Terrans eerst worden uitgeroeid (zoals in die toekomstvisies gezien werd). En dan in deel 3 misschien een all-out war tussen Protoss en Hybrids? Who knows :o

(Iemand anders heul benieuwd wie die Dark Voice is in de Protoss missies? Samir Duran misschien? :p)

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• Mag

Mag

Tappone schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:59:
@Mag
spoiler:
Ik denk dat we in het tweede deel een stuk meer van de hybrids gaan zien, en dat ze misschien zelfs nu direct controle over de Swarm nemen, zoals ze bij sommige Protoss/Zerg al deden (zeratul missies).

Misschien heeft Kerrigan ondanks dat ze weer mens is veel van haar invloed op Zerg behouden, en zal ze inderdaad vechten om controle terug te winnen hierover, om te voorkomen dat de Terrans eerst worden uitgeroeid (zoals in die toekomstvisies gezien werd). En dan in deel 3 misschien een all-out war tussen Protoss en Hybrids? Who knows :o

(Iemand anders heul benieuwd wie die Dark Voice is in de Protoss missies? Samir Duran misschien? :p)
spoiler:
In de Overminds vision zag je dat juist doordat Kerrigan dood was dit leidde tot het einde van het universum. Mede dankzij het feit dat de Hybrids de macht namen over de Zerg om de Protoss te verslaan (en vervolgens de Zerg ook afmaakte). Wellicht dat je wel gelijk hebt en Heart of the Swarm gaat om een soort power struggle tussen Kerrigan (ondersteund door Jim en evt Zeratul) en de Hybrids en/of Dark Voice over wie de macht neemt over de Zerg.
Klinkt op zich wel tof, maar ik vond juist het spelen van de "evil" Zerg in SC en BW tof (en UD in WC3), waarbij je eigenlijk precies jezelf aan het tegenwerken was in de campaign :P.

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

spoiler: title
Ik meen me ergens te herinneren dat de zerg campaign gewoon nog over Infested Kerrigan gaat. Er was ergens een interview over in 2008 sowieso maar dat is best een tijdje geleden

http://starcraft.wikia.com/wiki/Heart_of_the_Swarm

Misschien dat dat ook nog wel helpt?

Edit: Mocht je het afvragen, ik heb gegoogled tijdens het typen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Huuskes op 31-07-2010 18:10 ]

Gentoo BTW

• Mag

Mag

Tyr3ll schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:09:
spoiler: title
Ik meen me ergens te herinneren dat de zerg campaign gewoon nog over Infested Kerrigan gaat. Er was ergens een interview over in 2008 sowieso maar dat is best een tijdje geleden

http://starcraft.wikia.com/wiki/Heart_of_the_Swarm

Misschien dat dat ook nog wel helpt?

Edit: Mocht je het afvragen, ik heb gegoogled tijdens het typen :P
Ik kan me goed voorstellen dat het verhaal wat ze voor 2008 hadden geschreven vaak genoeg is veranderd. Bedenk wel dat we het over Chris Metzen hebben he. Die gast heeft zoveel veranderingen aangebracht, zelfs in bestaande verhaal lijnen (zie WC2 -> WOW <- WC3), dat ik hem er best nog wel voor aan zie dat het verhaal is aangepast de laatste 2 jaar.

• Tappone
  • Laatst online: 05-10 14:39
van al die zwarte vakjes wordt het topic wel beetje droevig :(

HEeft iemand anders last van enorm memorygebruik met SC2 trouwens? normaliter zat ik rond de 1 gig geloof ik in Campaign, op Ultra, maar ik heb nu al een paar keer het spel af moeten sluiten omdat ie over de 2.5 gig heen vliegt :(

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• Hogader
Net even in options de keybinds op grid gezet. Ben ook gelijk de basics van de zerg aant leren. Dus dat maakte de overstap van terran naar zerg nog makkelijker. Zowiezo kan ik met die keybinds nu gewoon sneller alles gebruiken en hoef ik niet de naam van de building te weten om hem te bouwen :P

• MrVegeta
Omg wat is die Achievement voor Media Blizz onder de 20 min debiel moeilijk?! Wat is daar nou een goede taktiek voor...

• RedruM
nooo, alle 5 placement matches gewonnen, nu platinum league..voel me nu al gestressed :')

• Mag

Mag

MrVegeta schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:28:
Omg wat is die Achievement voor Media Blizz onder de 20 min debiel moeilijk?! Wat is daar nou een goede taktiek voor...
Not sure, op Normal is dat heel makkelijk want je kan met 1 SCV+Udin alles slopen. De andere 2 bases pak je dan gewoon met MMM en je wint echt in 10 min ofzo... Op Hard is dat natuurlijk wat lastiger. Maar ik denk alsnog dat MMM (armory & lab upgraded) de beste keuze is.

Verwijderd

Did you try backing up your marines with some marines?

Verwijderd

Ik kwam gister op 22 minuten uit door met Odin meteen verder te slopen met een paar SCV's voor repairs en steeds verder aan te sterken met units, maarja nog steeds 2 minuten teveel, schijnbaar kan het efficiënter, zo nog eens een poging doen.

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Wat ik deed was gewoon met de Odin alles slopen en Thors bouwen + SCVs er achteraan. Werkte prima :)

Gentoo BTW

Verwijderd

Tyr3ll schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:03:
Wat ik deed was gewoon met de Odin alles slopen en Thors bouwen + SCVs er achteraan. Werkte prima :)
Voor de 20 minuten achievement op hard? Ik deed namelijk precies hetzelfde maar kwam daarmee 2 minuten te kort, volgens mij kom je sowieso tijd tekort als je alles sloopt ik laat de helft van de structures staan om tijd te besparen maar misschien is dat nog steeds teveel.

Verwijderd

Alt tabben werkt bij mij prima met win7 64 bit, misschien omdat ik windows classic thema gebruik.. Duurt ongeveer een seconde.

SC2 is en blijft heerlijk.. heerlijk.. goddelijk!

Ik merk wel dat de manieren een stuk minder zijn geworden sinds de release. De beta spelers waren allemaal top gozers die je gerust 3 minuten pauze geven voor een lekkere schijtbeurt, nu is dat nog maar de vraag.. Ook rage quitters zie je een stuk vaker.

Ik heb wel een vraag aan alle terran en protoss spelers (vooral terran): Waarom! vallen jullie een zerg speler niet aan als hij geen units heeft! Ik heb vaak zat dat ik gewoon drones pomp en na de eerste aanval maar 10 zerglings heb, en rustig mn expansions pak (met natuurlijk xel naga watchtowers zodat ik sneller kan reageren). Is het een soort angst om uit positie midden op de map gepwnd te worden? Met vroege agressie kan je echt veel bereiken, je ziet het aan de zerg vs zerg. Dat is een micro hel in tier 1.

Weet er iemand een site met de verkoopcijfers van SC2? Lijkt me wel grappig om te zien ^^

• Refragmental
Ik heb veel moeite met de Zero Hour missie, The Best Defence... achievement.
Wat is die achterlijk lastig zeg!

Ik heb al vanalles geprobeerd, ik krijg et maar niet voor elkaar. :(

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Na 5 missions werdt een schip de Skynard 2 genoemd.
En op de Jukebox is een nummer Free bird van lenard Skynard de artiest :D, leuk van die kleine verrassingen

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Verwijderd

Ik heb flink geoefend tegen de A.I, eerst tegen Medium, toen tegen Hard en nu tegen twee tegenstanders van Medium en ik win nu eenvoudig via M&M&M :)

Ik ga nu nog oefenen tegen twee hard computers, denken jullie dat ik het daarna online eens zou kunnen proberen of kan ik beter tegen zwaardere computers oefenen?

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:37:
Ik heb flink geoefend tegen de A.I, eerst tegen Medium, toen tegen Hard en nu tegen twee tegenstanders van Medium en ik win nu eenvoudig via M&M&M :)

Ik ga nu nog oefenen tegen twee hard computers, denken jullie dat ik het daarna online eens zou kunnen proberen of kan ik beter tegen zwaardere computers oefenen?
Nee, je kunt beter nu gelijk online spelen. Je wordt toch ingedeeld in een divisie die bij jouw level hoort waar veel meer mensen zijn die op jouw niveau spelen. Het doel van de matchmaker is dat iedereen uiteindelijk 50% van z'n matches wint. Het is echt niet zo dat er online alleen maar pro's spelen :P.

De AI speelt heel anders dan een menselijke tegenstander en spelen tegen de AI is dus alleen maar nuttig om het spel te leren kennen maar is geen gedegen oefening voor het online spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:37:

Offline skills zijn geen skills. Nu heb je straks allerlei zwakke dingen aangeleerd. Stap je vol goede moed in een online league en word je ingemaakt. Resultaat teleurgestelde speler.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Hebben er meer mensen last van dat soms na ladder matches er staat "You have left the game" ook al is dat niet wat er gebeurt is? Er staan dan vervolgens geen punten bij die je gekregen hebt en deze keer is de game zelfs niet opgenomen in de statistieken :(

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Ja, dat heb ik ook soms maar na een paar minuten komt alles weer tevoorschijn
motormuus schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:14:
Free bird van lenard Skynard de artiest :D
:'(

Gentoo BTW

• Refragmental
Refragmental schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:06:
Ik heb veel moeite met de Zero Hour missie, The Best Defence... achievement.
Wat is die achterlijk lastig zeg!

Ik heb al vanalles geprobeerd, ik krijg et maar niet voor elkaar. :(
Woohoo!!

Eindelijk gelukt!

Mar Sara Mastery!
Ongelofelijk wat een voldoening :D
Op hard is het lastig, maar als je het haalt dan voelt het super. Als ik daarna normal doe dan is het echt zo ontzettend makkelijk :D

Kan niet wachten om straks alle missies op Brutal te spelen!
Kan niet wachten op de Zerg campaign!!!!!!!!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wie weet hoe je screenshots in een lossless formaat kan saven? In WoW kan je dit veranderen van jpeg naar tga in de config.wtf file. Maar voor Starcraft heb ik deze optie nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Oh god alweer uren voorbij, dit spel is verslavend!! niet kopen :P
Ik geef dat stomme ladder systeem de schuld, wil alsmaar hogerop komen :P

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 14:39
Wat een verademing zeg! Gister de trial versie tijdje gespeeld ik heb gelijk geen oog dicht gedaan 's nachts, werd gewoon in het verhaal gezogen en bleef missie na missie maar spelen :P

Van de week dan ook even de retail versie kopen, al zal ik nog heel wat skirmish potjes moeten doen en een short key lijstje moeten maken :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Game Error
  • Laatst online: 05-11 13:43
Ik heb net mijn eerste potje starcraft ooit gespeeld. En meteen heb ik, door het kijken van het eerste filmpje van Totalbiscuit, genadeloos gewonnen. Meteen zijn rush counteren en toen velriet ie de game. Best een goed gevoel moet ik zeggen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 18:21
Een aantal heerlijke matches 4v4 achter de rug :D. In iedere match toch best wel wat tension iedere keer om wie pakt nu wie, hehe. Denk je dat ze met te veel zijn om er nog iets van te maken maar blijf je toch met ieder nog met een stuk of 5 a 10 units over, vlug een snelle counter en je schakelt er spoedig 1 uit van ze. De rest schrijft zichzelf XD.

Heb het gevoel dat ik via dat matchmaking systeem toch wel wat hoger geplaatst ben dan de silver league waar ik na mijn placement matches in geplaatst ben. In de afgelopen 10 matches is het niveau van mijn medespelers namelijk keer op keer sterk vooruit gegaan.

De 1e paar matches waren werkelijk hopeloos :p. Stonden ik en een andere bijv. klaar met Thors en Void Ray's, zaten de andere 2 nog met een klein legertje van marines en lings xD. Dat de verdediging daarbij vaak ook een grote gatenkaas was zal niemand verbazen, hehe.

Morgen weer lekker verder spelen. Moet alleen niet vergeten de campaign wat meer aandacht te geven :(.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:03:
Weet er iemand een site met de verkoopcijfers van SC2? Lijkt me wel grappig om te zien ^^
1.8 miljoen in VS + EU volgens vgchartz op dag 1. ( http://gamrfeed.vgchartz....on-day-1-excluding-korea/ )

Hoeveel het tot nu toe is inclusief Azie, geen idee. Maar zeker in Korea zal het ook wel flink veel verkocht zijn :p.

• Game Error
  • Laatst online: 05-11 13:43
Wat kan ik als terran tegen de proton onzichtbaarheid doen, ik was iemand zwaar hard aan het ownen tot ie onzichtbare poppetjes gebruikte om al mijn harversters te killen. Gelukkig won ik nogwel wel, maar het scheelde niet veel of hij had alles van me vernietigd.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie