Prachtige win dus
. ik ben nog niet zo best in de MP, dus ben weer lekker met SP bezig
awesome filmpjes.
Kijk... als ik dit lees, wordt ik al angstig... I such at MPHogader schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:41:
Zo net even de placement matches van 1v1 afgemaakt. 2/5 gewonnen en bijna 3/5 maar die dan weer net niet (ook al zei de tegenstander al GG, hij bleek nog een kans te hebben)
Daarna gelijk even wat puntjes weten te scoren. Kreeg in de brons league ineens een match tegen iemand uit de gold league. Terran vs Terran. Door de scans zag ik dat hij voor een marauder rush ging. Ik dacht, dit wordt winst want ik was al bezig die soort rush te counteren. Paar bunkers met marines en zelf wat marauders deden de truck. Ondertussen me eigen soort tactiek verder doorgevoerd. Techen naar Banshees met cloak (ideaal om enemy economy omver te rapen). Zag met scouts dat hij voor meer marauders ging en wat siege tanks, dus zetten zelf wat siege tanks in siege mode neer bij men base.
VERDER ZIE BOVEN
Ik ga binnenkort voor het eerst in jaren weer aan StarCraft beginnen (speel bijna alleen maar consoles, maar voor Blizzard maak ik natuurlijk een uitzondering). Als ik die verhalen soms lees heb ik het gevoel dat echt IEDEREEN doorgewinterde SC fanaat is hier. Heb ik uberhaupt op het laagste nivo kans dat ik tegen mede-noob tegenstanders kom en dus een leuk potje kan spelen, of zijn er andere mensen die ook maar gewoon op gevoel een beetje aanklooien? Ik ben altijd voornamelijk van de campaign geweest, maar het zou leuk zijn af een toe een casual potje te kunnen doen zonder dat je na 20 seconden al verloren hebt.
Als je verliest, wordt je vanzelf bij de noobs ingedeeld
dus ook al ben je niet goed kan je gewoon leuk mp spelen. Overigens kan je bijv. ook co-op tegen ai.
Ik heb mijn placement matches achter de terug, bij 2v2 random en 2v2 met iemand die ik toevallig ontmoette bij een match ben ik allebei bij gold ingedeeld. Dit zal echter wel pittig worden, wel sc1 en de beta gespeeld, maar niet zoveel dat ik precies alle units en counters goed ken. Bij de beta zat ik meestal in silver. Maar ik kan me voorstellen dat in de beta meer goede spelers meededen, dus dan goud nu makkelijker is?
Ik heb mijn placement matches achter de terug, bij 2v2 random en 2v2 met iemand die ik toevallig ontmoette bij een match ben ik allebei bij gold ingedeeld. Dit zal echter wel pittig worden, wel sc1 en de beta gespeeld, maar niet zoveel dat ik precies alle units en counters goed ken. Bij de beta zat ik meestal in silver. Maar ik kan me voorstellen dat in de beta meer goede spelers meededen, dus dan goud nu makkelijker is?
Ps4/switch gamer
god, mijn grafische kaart is lekker heet geworden net, en deed de pc crashen, ff downclocken dat ding maar.
ik ben zelf ook een opper noob en heb zelf maar enkele potjes SC1 gespeeld (shame on me), maar SC2 lijkt me een erg leuk spel, maar ik zuig in fast paced stategy games waarbij micro'n de belangrijkste rol speelt.
Nou lees ik over die placement matches om hoger in de rang te komen. MOET je hieraan deelnemen, zodat je uiteindelijk tegen dezelfde niveau tegenstanders speelt (zoals in Heroes of Newerth), of is dit een optie? Hoe vind je anders spelers rond je eigen niveau?
Nou lees ik over die placement matches om hoger in de rang te komen. MOET je hieraan deelnemen, zodat je uiteindelijk tegen dezelfde niveau tegenstanders speelt (zoals in Heroes of Newerth), of is dit een optie? Hoe vind je anders spelers rond je eigen niveau?
Ja dat moet, daarna speel je tegen je eigen niveauTjukkie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:08:
ik ben zelf ook een opper noob en heb zelf maar enkele potjes SC1 gespeeld (shame on me), maar SC2 lijkt me een erg leuk spel, maar ik zuig in fast paced stategy games waarbij micro'n de belangrijkste rol speelt.
Verwijderd
Ha! Join the club! Al heb ik Starcraft 1singleplayer best vaak gespeeld, online ben ik niks waard :-P Al die rushers die al na 5 minuten mijn basis in de pan komen hakken :-PTjukkie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:08:
Hopelijk blijf ik lekker in de Noob-ladder hangen als ik eens online ga!
Er zou een noobclan moeten komen xD, die enkel custom matches tegen elkaar spelen ofzo hahaVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:11:
[...]
Ha! Join the club! Al heb ik Starcraft 1singleplayer best vaak gespeeld, online ben ik niks waard :-P Al die rushers die al na 5 minuten mijn basis in de pan komen hakken :-P
Hopelijk blijf ik lekker in de Noob-ladder hangen als ik eens online ga!
echt grappig om te lezen hoe iedereen die zichzelf "slecht" vind voor sc2 multiplayer.
ik heb duizenden games gespeeld met broodwar. 1v1/2v2 en Use Map Settings (custom games)
Maar zelfs ik word ook afgeslacht regelmatig (naja in de beta dan, ben nu 5-0 in placement matches)
Ben niet bang om te worden geownt bij de multiplayer. Dit gebeurt iedereen, ook de pro's. De divisies die blizzard heeft aangebracht (bronze/silver/gold/etc) die zijn voor beginners erg goed. Hou er wel rekening mee, dat er af en toe wel eens iemand tussen kan zitten, die je helemaal sloopt. Gewoon omdat die verkeerd zit, of placement matches moet doen.
Verder mis ik nu pas echt chat channels. De nederlandse brood war community was erg hecht en groot. Maar door de afwezigheid van een algemeen nationaal chat channel bij bnet2.0. Heb ik geen idee hoe ik in contact moet komen met mijn oude vrienden. En zelfs oude clan members. Dit maakt het zoveel leuker om te spelen, met vrienden. Potjes tegen elkaar. Strategieën oefenen. Aankutten, samen 2v2/3v3/4v4 spelen en ownen met meesterlijke strats.
maja zo ver is het nog niet...., mochten er hier mensen zitten van de oude brood war community. Add me op battle.net en dan kunnen we samen spelen. Ik gok mijn skill nu op Gold, maar ik heb nog niet zo'n goed idee.
Anyway, nu werken!
AtrociouS.133 @ Europe
ik heb duizenden games gespeeld met broodwar. 1v1/2v2 en Use Map Settings (custom games)
Maar zelfs ik word ook afgeslacht regelmatig (naja in de beta dan, ben nu 5-0 in placement matches)
Ben niet bang om te worden geownt bij de multiplayer. Dit gebeurt iedereen, ook de pro's. De divisies die blizzard heeft aangebracht (bronze/silver/gold/etc) die zijn voor beginners erg goed. Hou er wel rekening mee, dat er af en toe wel eens iemand tussen kan zitten, die je helemaal sloopt. Gewoon omdat die verkeerd zit, of placement matches moet doen.
Verder mis ik nu pas echt chat channels. De nederlandse brood war community was erg hecht en groot. Maar door de afwezigheid van een algemeen nationaal chat channel bij bnet2.0. Heb ik geen idee hoe ik in contact moet komen met mijn oude vrienden. En zelfs oude clan members. Dit maakt het zoveel leuker om te spelen, met vrienden. Potjes tegen elkaar. Strategieën oefenen. Aankutten, samen 2v2/3v3/4v4 spelen en ownen met meesterlijke strats.
maja zo ver is het nog niet...., mochten er hier mensen zitten van de oude brood war community. Add me op battle.net en dan kunnen we samen spelen. Ik gok mijn skill nu op Gold, maar ik heb nog niet zo'n goed idee.
Anyway, nu werken!
AtrociouS.133 @ Europe
laatste online spel dat ik een beetje intensief gespeeld heb, is Heroes of Newerth. Ik stroomde in als totale noob, terwijl het merendeel van de spelers DoTA veteranen waren. Werd dus in vrijwel elk potje keihard geownt en uitgescholden
Vroeg me gewoon af of datzelfde tafereel zich gaat herhalen bi SC2.
Ok, dus je MOET placement matches doen en copper is de laagste. Zitten daar de echte beginners in, zoals ik?

Ok, dus je MOET placement matches doen en copper is de laagste. Zitten daar de echte beginners in, zoals ik?
Ik heb 1 echte beginner gezien, die wist niet dat er meer dan marines warenTjukkie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:29:
laatste online spel dat ik een beetje intensief gespeeld heb, is Heroes of Newerth. Ik stroomde in als totale noob, terwijl het merendeel van de spelers DoTA veteranen waren. Werd dus in vrijwel elk potje keihard geownt en uitgescholden![]()
Daar heb ik leuk mee gespeeld (alles in zijn expansion zitten bouwen en toen hij aanviel hem keihard geownt
Maar je kunt ook pech hebben en tegen een gold/platinum iemand moeten, dan word je zelf geowned. ook al meegemaakt. je moet gewoon lekker lol maken.
Ik speel ook niet om te micro'en en te macroén, maar om het leuk te hebben
Echte beginners en mensen die zo hard zuigen dat ze een tennisbal door een tuinslang krijgenTjukkie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:29:
laatste online spel dat ik een beetje intensief gespeeld heb, is Heroes of Newerth. Ik stroomde in als totale noob, terwijl het merendeel van de spelers DoTA veteranen waren. Werd dus in vrijwel elk potje keihard geownt en uitgescholden![]()
(Voor iemand zich beledigd voelt, ik zat zelf in de beta in bronze
[ Voor 61% gewijzigd door Cronax op 29-07-2010 16:34 ]
ah yeah je leert het best snel vond ik, heb de beta best wel veel gespeeld en afentoe wat van die HDhusky filmpjes gekeken, en dan denk je wel van ah hey zo kan het dus ook. denk dat het handig is om qua bouw order op 1 ras te richten, ikzelf doe dat door alleen maar protoss te spelen omdat ik die gewoon het coolst vind
. (alhoewel de rest nu in de live ook wat meet begint te trekken)
Bij de Day9 KOTB launch party al gezien..
TLOwnage
YouTube: Teamliquid Presents TLOwnage
Zo kan je je 5 placement matches natuurlijk ook spelen...
TLOwnage
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Man ik baal ervan dat er geen CGI cutscenes meer zijn zoals de intro, of komt dit nog later in de single player?
edit: oke gelukkig want die ingame cutscenes vind ik niet zo stijlvol als de intro.
edit: oke gelukkig want die ingame cutscenes vind ik niet zo stijlvol als de intro.
[ Voor 27% gewijzigd door mitchel op 29-07-2010 17:00 ]
Dat komt inderdaad later nog.mitchel schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:50:
Man ik baal ervan dat er geen CGI cutscenes meer zijn zoals de intro, of komt dit nog later in de single player?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Zijn er mensen die wat kunnen vertellen over de performance? Ik heb een laptop en PC die vrij dicht bij elkaar liggen ;
Laptop ; Core2duo 2,0Ghz - 8600GT-M 2GB geheugen
PC ; AMD64 2,2Ghz (Low wattage) 8600GTS en 2GB geheugen
Beide met Windows Vista
De "illegale" versie doet het bij mij niet, daar wou ik eigenlijk even mee kijken of het wel te spelen valt voordat ik ergens tussen de 45 - 55 euro uitgeef.
System requirements zijn zeer laag, maar dat wilt niet zeggen dat het ook speelbaar is.
Beide met Windows Vista
De "illegale" versie doet het bij mij niet, daar wou ik eigenlijk even mee kijken of het wel te spelen valt voordat ik ergens tussen de 45 - 55 euro uitgeef.
System requirements zijn zeer laag, maar dat wilt niet zeggen dat het ook speelbaar is.
Ik heb een phenom 955 (be) en een magere 2600xt, en ik heb (welliswaar niet alles op high staan) geen problemen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Was dit in een gamemenu? Deze zijn niet frame-limited en dus is je vidcard heel hard bezig die menu's te tonen.Eduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:06:
god, mijn grafische kaart is lekker heet geworden net, en deed de pc crashen, ff downclocken dat ding maar.
Te fixen door de volgende regels toe te voegen aan je variables.txt:
frameratecapglue=30
frameratecap=60
bron: http://gameinformer.com/b...t-ii-overheating-bug.aspx
Mijn sys specs voor mijn minor upgrade waren een Intel E6600 (2,4 Ghz), 8600GTS en 2gb geheugen. Daar draaide SC2 prima op zolang je de eye-candy uit laat. Dit was overigens tijdens de beta. Na release draai met met 4gb geheugen en een HD5750 waarmee alle settings wel op high kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:06:
Zijn er mensen die wat kunnen vertellen over de performance? Ik heb een laptop en PC die vrij dicht bij elkaar liggen ;
Beide met Windows Vista
[ Voor 44% gewijzigd door Stealth2000 op 29-07-2010 17:15 . Reden: extra reply toevoegen ]
Zelf draai ik SC2 ook op mn laptop. Die heeft een C2D T8300 (2,4Ghz), 8600M-GT en 4GB geheugen.
Draait prima en heb weinig problemen. Nog niet echt uit kunnen proberen met echt hele grote battles, maar denk dat ik die ook niet zal voeren
Kan vanavond wel even kijken op wat voor settings ik draai, heb ze momenteel gewoon standaard gelaten.
Draait prima en heb weinig problemen. Nog niet echt uit kunnen proberen met echt hele grote battles, maar denk dat ik die ook niet zal voeren
Kan vanavond wel even kijken op wat voor settings ik draai, heb ze momenteel gewoon standaard gelaten.
-
Nee, in een missieStealth2000 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Was dit in een gamemenu? Deze zijn niet frame-limited en dus is je vidcard heel hard bezig die menu's te tonen.
frameratecapglue=30
frameratecap=60
[...]
Mijn sys specs voor mijn minor upgrade waren een Intel E6600 (2,4 Ghz), 8600GTS en 2gb geheugen. Daar draaide SC2 prima op zolang je de eye-candy uit laat. Dit was overigens tijdens de beta. Na release draai met met 4gb geheugen en een HD5750 waarmee alle settings wel op high kunnen.
Op mijn mac draait hij goed op alles low, behalve de textures, die kunnen medium. (zowieso zijn de 9400M drivers op het moment ruk, dus daar zal het wel aan liggen
mac draait steady 60 FPS, tot je animation detail van low afhaalt, dan gaat hij zuigen naar 20
[ Voor 4% gewijzigd door Eduardboon op 29-07-2010 17:26 ]
Wat is toch dat micro'en en macro'en?Eduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Ik heb 1 echte beginner gezien, die wist niet dat er meer dan marines waren.
Daar heb ik leuk mee gespeeld (alles in zijn expansion zitten bouwen en toen hij aanviel hem keihard geownt)
Maar je kunt ook pech hebben en tegen een gold/platinum iemand moeten, dan word je zelf geowned. ook al meegemaakt. je moet gewoon lekker lol maken.
Ik speel ook niet om te micro'en en te macroén, maar om het leuk te hebben. en dat wil wel aardig.
Micro'en is met hotkeys de speciale krachten van je units gebruiken en wegrennen-aanvallen
Macro'en is met hotkeys je basis laten produceren
Krijgen jullie ook een "Map not found" error als jullie sommige custom maps proberen te spelen? Ik krijg deze error nu plotseling bij enkele maps. Gister deden ze het nog prima.
Hoe kan je de fps zien?Eduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:25:
[...]
Nee, in een missie. heb er vaker last van, dus bekend probleem. een 2.5 jaar oude 8800GT die niet meer al te best is. heb hem nu gedownclocked en het draait weer als een zonnetje. al zijn protos motherships echte fps killers!
Op mijn mac draait hij goed op alles low, behalve de textures, die kunnen medium. (zowieso zijn de 9400M drivers op het moment ruk, dus daar zal het wel aan liggen).
mac draait steady 60 FPS, tot je animation detail van low afhaalt, dan gaat hij zuigen naar 20.
60fps is zover ik weet het maximum aantal.
ik schat het meer, als in: als de performance hetzelfde blijft door het hele potje, dan is het constant 60 fps
Als het flink zakt, zo flink dat je het echt vervelend vind, dan zit het rond de 20 (in my opinion)
Verwijderd
ctrl+F.
en als dat niet werkt shift of alt erbij gebruiken.
hogere fps dan 60 is zowiezo mogelijk
en als dat niet werkt shift of alt erbij gebruiken.
hogere fps dan 60 is zowiezo mogelijk
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:45 ]
Ik ben net klaar met de campaign en ik kom maar uit op 23/26... ofwel, ik heb er blijkbaar een paar gemist dus...
Ik weet dat ik niet alle protoss missies heb gedaan, is er een manier om dat alsnog te doen? Ik heb 2 saves, 1 is van 6/26 missies... daar schiet ik dus ook weinig mee op en een andere is dat ik al op de zerg planeet ben, ofwel niet meer bij de artifact kan. Dus vraag is, weet iemand hoe ik alsnog de gemiste missies kan doen zonder alles weer overnieuw te doen?
Ik weet dat ik niet alle protoss missies heb gedaan, is er een manier om dat alsnog te doen? Ik heb 2 saves, 1 is van 6/26 missies... daar schiet ik dus ook weinig mee op en een andere is dat ik al op de zerg planeet ben, ofwel niet meer bij de artifact kan. Dus vraag is, weet iemand hoe ik alsnog de gemiste missies kan doen zonder alles weer overnieuw te doen?
[ Voor 12% gewijzigd door Shiro op 29-07-2010 18:07 ]
SR+ MiC
60fps is over het algemeen niet mogelijk omdat het aantal hertz van een beeldscherm over het algemeen 60 isEduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:40:
[...]
60fps is zover ik weet het maximum aantal.
ik schat het meer, als in: als de performance hetzelfde blijft door het hele potje, dan is het constant 60 fps.
Als het flink zakt, zo flink dat je het echt vervelend vind, dan zit het rond de 20 (in my opinion)
Als je een beeldscherm heb met een hogere hertzgehalte (dual-dvi voor 120hertz) kan the theoretisch 120 fps krijgen (Al zie je na 60 nauwelijks verschil, wat scherper met schermen verslepen, ect)
Verwijderd
Ballercraft at its best.m0nk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:48:
TLOwnage
dan zie je 60fps dus wel als je beeldscherm 60Hertz is heZhalix schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:08:
[...]
60fps is over het algemeen niet mogelijk omdat het aantal hertz van een beeldscherm over het algemeen 60 is
Als je een beeldscherm heb met een hogere hertzgehalte (dual-dvi voor 120hertz) kan the theoretisch 120 fps krijgen (Al zie je na 60 nauwelijks verschil, wat scherper met schermen verslepen, ect)
Anyway, mijn scherm is 75Hertz.
Zal nu weer verder campaignen
http://www.insidegamer.nl...t-chatrooms-na-patch.html
Op de fora van Battle.net heeft een communitymanager van Blizzard gezegd dat er chatrooms beschikbaar komen middels een patch voor Starcraft II: Wings of Liberty. In de post worden de eerste details van de chatrooms ook al uitgelegd: "Het systeem zal draaien om groepen en het wordt mogelijk om publieke kanalen te bezoeken die aansluiten bij jouw interesses. Ook komen er privékanalen (die in de planning staan ergens binnen een paar maanden na release), waar je in contact kan komen met jouw vrienden."
eer we de chatrooms precies kunnen verwachten is dus nog niet duidelijk, alsook of een eventuele patch nog andere veranderingen met zich mee zal brengen. Meer weten over de game? Lees dan één van de geschreven achtergronden, bekijk wat video's of bezoek de screenshotpagina.
Op de fora van Battle.net heeft een communitymanager van Blizzard gezegd dat er chatrooms beschikbaar komen middels een patch voor Starcraft II: Wings of Liberty. In de post worden de eerste details van de chatrooms ook al uitgelegd: "Het systeem zal draaien om groepen en het wordt mogelijk om publieke kanalen te bezoeken die aansluiten bij jouw interesses. Ook komen er privékanalen (die in de planning staan ergens binnen een paar maanden na release), waar je in contact kan komen met jouw vrienden."
eer we de chatrooms precies kunnen verwachten is dus nog niet duidelijk, alsook of een eventuele patch nog andere veranderingen met zich mee zal brengen. Meer weten over de game? Lees dan één van de geschreven achtergronden, bekijk wat video's of bezoek de screenshotpagina.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Dat is heel vet, alleen maar goed. Zo leer je nieuwe mensen kennen, iets wat private chatten (Xbox Live anyone?) helemaal dood slaat.
Even tegen een AI de grappige Raven rush tactiek geprobeerd. Echt grappig hoe sterk die autoturrets zijn als je met 10 ravens binnenvalt en gewoon een berg van die dingen neergooit.m0nk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:48:
TLOwnage
Instant gg van de ai
Verwijderd
Ik heb zelf het spel nog niet gekocht omdat ik wacht op een goed werkend ladder systeem, user en ladder maps, Kespa, LAN latency, chatrooms en een andere attitude van Blizzard. Vrees dat dat er nooit van gaat komen.
Tenzij je bij de beste 1% of slechtste 1% hoort is je win percentage altijd heel dicht bij de 50% Als je minder dan 30% wint speel dan nog eens 10 potjes want dan heb je gewoon pech gehad en ga je er nu een hele hoop winnen, wat je ook doet.
TvT speel je met siege tanks en vikings. Maakt je tegenstander geen vikings dan kun je banshees maken. Je maakt gebruik van de range van de siege tanks en de vision van de vikings. Je wilt 1 meer viking dan je tegenstander zodat je al zijn vikings dood kan maken en dan in range van zijn siege tanks kunt siegen, als je dat al zou willen. Je moet misschien een replay downloaden om te zien hoe het werkt, maar dat is de standard manier van TvT. Siege tanks kun je gewoon niet aanvallen, zelfs niet met andere siege tanks. Wat je wel kunt doen is 1 siege tank van je tegenstander dood maken met 3 of meer van jezelf door precies op de goede plek de siegen en te zorgen dat je tegenstander geen vision heeft.
En dat van rushen, als je na 5 minuten al verliest is dat niet de schuld van de rush. Grote kans dat je tegenstander gewoon eenheden bouwt en dat jij gewoon zulke grove fouten maakt dat je gelijk verliest. Je gaat gewoon af en toe een potje spelen waar je geen kans lijkt te hebben. De match making matched vooral om 50% te krijgen en niet om zo veel mogelijk van je games heel close te maken. Dus als je op 55% zit dan wordt je gewoon een paar keer gematched tegen iemand die veel hoger ingeschat wordt. En dan wordt je weggespeeld.
Je ziet op een bepaald niveau heel veel mensen vanaf 1 basis heel veel units maken en daarmee vallen ze aan, wat je als hun tegenstander ook doet. En dan verwachten ze te winnen. Het werkt voor hun vaak dus zo spelen ze. Als jij dan teched en expand verlies je automatisch. Je moet dat herkennen of heel safe spelen en dan win je. Die gasten spelen elk potje op dezelfde manier en kunnen dat opzich goed. Maar als het niet werkt verliezen ze omdat ze geen idee hebben wat ze daarna zouden moeten doen. Vaak zie je dat ze mined out zijn voordat ze een tweede basis hebben, dat soort domme dingen. Het jammere van SC2 is dat het heel makkelijk is om te macroen en dat micro niet belangrijk is. Dus als je op de foute strategie zitten en zei zitten toevallig op de goede dan kun je niet veel doen.
Tenzij je bij de beste 1% of slechtste 1% hoort is je win percentage altijd heel dicht bij de 50% Als je minder dan 30% wint speel dan nog eens 10 potjes want dan heb je gewoon pech gehad en ga je er nu een hele hoop winnen, wat je ook doet.
TvT speel je met siege tanks en vikings. Maakt je tegenstander geen vikings dan kun je banshees maken. Je maakt gebruik van de range van de siege tanks en de vision van de vikings. Je wilt 1 meer viking dan je tegenstander zodat je al zijn vikings dood kan maken en dan in range van zijn siege tanks kunt siegen, als je dat al zou willen. Je moet misschien een replay downloaden om te zien hoe het werkt, maar dat is de standard manier van TvT. Siege tanks kun je gewoon niet aanvallen, zelfs niet met andere siege tanks. Wat je wel kunt doen is 1 siege tank van je tegenstander dood maken met 3 of meer van jezelf door precies op de goede plek de siegen en te zorgen dat je tegenstander geen vision heeft.
En dat van rushen, als je na 5 minuten al verliest is dat niet de schuld van de rush. Grote kans dat je tegenstander gewoon eenheden bouwt en dat jij gewoon zulke grove fouten maakt dat je gelijk verliest. Je gaat gewoon af en toe een potje spelen waar je geen kans lijkt te hebben. De match making matched vooral om 50% te krijgen en niet om zo veel mogelijk van je games heel close te maken. Dus als je op 55% zit dan wordt je gewoon een paar keer gematched tegen iemand die veel hoger ingeschat wordt. En dan wordt je weggespeeld.
Je ziet op een bepaald niveau heel veel mensen vanaf 1 basis heel veel units maken en daarmee vallen ze aan, wat je als hun tegenstander ook doet. En dan verwachten ze te winnen. Het werkt voor hun vaak dus zo spelen ze. Als jij dan teched en expand verlies je automatisch. Je moet dat herkennen of heel safe spelen en dan win je. Die gasten spelen elk potje op dezelfde manier en kunnen dat opzich goed. Maar als het niet werkt verliezen ze omdat ze geen idee hebben wat ze daarna zouden moeten doen. Vaak zie je dat ze mined out zijn voordat ze een tweede basis hebben, dat soort domme dingen. Het jammere van SC2 is dat het heel makkelijk is om te macroen en dat micro niet belangrijk is. Dus als je op de foute strategie zitten en zei zitten toevallig op de goede dan kun je niet veel doen.
Ik merk dat ik mezelf een beetje tegensprak, ik had eigenlijk een andere bedoeling jaEduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:19:
[...]
dan zie je 60fps dus wel als je beeldscherm 60Hertz is he.
Anyway, mijn scherm is 75Hertz.
Zal nu weer verder campaignen
Anyway, SC2 ontopic!
Net een mooi 1v1 potje gewonnen, ik zerg tegen terran. Vlug doorgeteched naar mutalisks en de terran kon niets meer, stond al 5 minuten vast op 12 marines en 2 siege tanks! Kom ik aan met 17 mutalisks, vlug naar de workers
Dank je! Bij mij is SC2 dus ook al twee keer in een menu vastgelopen, daarbij mijn hele pc meenemend. Iets wat in tot nu toe nog nooit gezien had. Inderdaad net alsof de boel overheated was. Toen ik met Speedfan een game lang de temperatuur ging monitoren, heb ik heel snel een game gestart en kwam ik het dus niet tegen.. Handige tip, minder handige bugStealth2000 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Was dit in een gamemenu? Deze zijn niet frame-limited en dus is je vidcard heel hard bezig die menu's te tonen.
frameratecapglue=30
frameratecap=60
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Weet iemand of die infestor infested terrans rush met burrow nog mogelijk is? zoja, dan mijd ik zerg spelers even
Burrow is toch Tier 2?Eduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:39:
Weet iemand of die infestor infested terrans rush met burrow nog mogelijk is? zoja, dan mijd ik zerg spelers even
Redelijk late rush of niet?
Oh noes.. No more TreinTijden :(
je wilt niet weten hoe snel ze daar zijn
.
Net weer een potje bronze gedaan, ZvP. totaal ingemaakt, had een dik leger vol zerglings en roaches, maar hij kon net wat sneller zealots en stalkers produceren, en daarna void rays. helaas.
Edit: Zie net dat hij in de Silver league speelt.
Net weer een potje bronze gedaan, ZvP. totaal ingemaakt, had een dik leger vol zerglings en roaches, maar hij kon net wat sneller zealots en stalkers produceren, en daarna void rays. helaas.
Edit: Zie net dat hij in de Silver league speelt.
[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 29-07-2010 19:56 ]
Hoera! eindelijk gewonnen
ik doe altijd random ras, werd nu protoss, moest tegen de zerg.
Ik beetje twijfelachtig, maar ik spamde de hotkeys voor drones behoorlijk, op 9/11 een pylon gedumpt, en daarna gateway, pylon, gateway, cybernetics en robot dinges. had mazzel dat hij niet voor roaches ging met al mijn zealots
.
Jammer dat ik het van early tier 1 zooi moet hebben, heb ook wel zin in een intens gevecht, maar het is echt winnen of verliezen in de eerste 10 minuten. helaas.
Ik beetje twijfelachtig, maar ik spamde de hotkeys voor drones behoorlijk, op 9/11 een pylon gedumpt, en daarna gateway, pylon, gateway, cybernetics en robot dinges. had mazzel dat hij niet voor roaches ging met al mijn zealots
Jammer dat ik het van early tier 1 zooi moet hebben, heb ook wel zin in een intens gevecht, maar het is echt winnen of verliezen in de eerste 10 minuten. helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door Eduardboon op 29-07-2010 20:20 ]
Grmbl... mooi balen... hele beta op m'n desktop gespeeld... geen centje pijn... nu voor het eerst SC2 spelen op m'n desktop (vista x64)... crasht uit elk spelletje... dan maar weer terug naar m'n laptop (waar ik tot nu toe op gespeeld heb...)... alleen is de performance daar zo bagger van 
Morgen maar Windows 7 x32 installeren... heb ik al een tijdje liggen... ... ... krijg tijdens het installeren van SC2 ook al een melding over het niet compatible zijn van de video drivers... nog meer mensen die melding gehad?
Morgen maar Windows 7 x32 installeren... heb ik al een tijdje liggen... ... ... krijg tijdens het installeren van SC2 ook al een melding over het niet compatible zijn van de video drivers... nog meer mensen die melding gehad?
Less = more
Da's balen idd. waarom installeer je geen windows 7 x64? op windows 7 zal het in ieder geval sneller draaienIWriteCode schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:23:
Grmbl... mooi balen... hele beta op m'n desktop gespeeld... geen centje pijn... nu voor het eerst SC2 spelen op m'n desktop (vista x64)... crasht uit elk spelletje... dan maar weer terug naar m'n laptop (waar ik tot nu toe op gespeeld heb...)... alleen is de performance daar zo bagger van
Als je het niet erg vindt om een basis op te bouwen, dan wel.Thomasthomas schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:07:
Ik vind Dawn of War 2 erg leuk, is dit spel dan ook wat voor mij?
Ik kon de CE toch niet laten liggen en ik moet zeggen; ik ben erg onder de indruk!
Deze game is onbeschrijfbaar veel beter dan DW2. (niet dat DW2 slecht was)Thomasthomas schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:07:
Ik vind Dawn of War 2 erg leuk, is dit spel dan ook wat voor mij?
SC2 is beste RTS ooit met afstand dat durf ik makkelijk te zeggen.
Heb de afgelopen 12 jaar honderden games gespeeld en SC2 staat voor mij bovenin de top zo niet op nummer 1 en dan moet wat zeggen
Zit nu op missie 25 van de 26 wat een ongelofelijke fantastisch campaign!
Het speelt als een boek of film maar alleen heb jij alle controle en speel je zelf.
De gameplay, de variatie, het verhaal, de cut-scenes tussendoor, voice acting en veel meer het klopt allemaal. Wat is het allemaal fantastisch afgewerkt.
Ik kom alle superlatieven tekort en dat is meer dan terecht voor Starcraft 2
*Pontifex gaat nu missie 25 en 26 spelen en zal daar weer uren mee zoet zijn!
god, de laatste crystal missie is pas een PC killer, wat jankt mijn pc na die missie. hehe.
Gelukkig was ik toe aan vervanging in december 2009 dus heb hier nergens last vanEduardboon schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:54:
god, de laatste crystal missie is pas een PC killer, wat jankt mijn pc na die missie. hehe.
Ik heb het ruim 42 minuten vol gehouden
hehe ik wel langer, collosus spamPontifex schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:58:
[...]
Gelukkig was ik toe aan vervanging in december 2009 dus heb hier nergens last van
Ik heb het ruim 42 minuten vol gehoudenturret spam
Maar mothership maakt de lag enorm, ff wegscrollen en het is stukken beter
Uiteindelijk hele zerg basis weggeveegt, maar heplt niets he ˆˆ
[ Voor 9% gewijzigd door Eduardboon op 29-07-2010 21:02 ]
Pffoeeh, de missies worden al wat moeilijker, vooral als je de achievements wilt halen. Net de achievement gescoord tijdens die mine missie, geen scv's maken voor je het contract binnen hebt... wel 3 keer over gedaan
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
@EduardBoon dat heb ik ook last van.. gister 3v3 met vrienden... wij gold nummer 9999ste ofzo en we kwamen 2x tegen Plat league nummer 2....
Misschien dat de EU 'Platinum league' gewoon dicht bij elkaar ligt kwa niveauzonglew00 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:24:
@EduardBoon dat heb ik ook last van.. gister 3v3 met vrienden... wij gold nummer 9999ste ofzo en we kwamen 2x tegen Plat league nummer 2....
Zojuist de campaign afgerond op normal, moet alleen nog de secret mission zal de spoiler nu eens lezen.
Voor mijn ervaringen lees paar posts hierboven.
Laatste cut-scene was echt epic
ben benieuwd wat er in het tweede deel van de trilogy gaat gebeuren.
Voor mijn ervaringen lees paar posts hierboven.
Laatste cut-scene was echt epic
Heb mijn eerste multiplayer gewonnen > cloacked banshees
.
Weet iemand welke unit van terran cloacked units kan zien?
Verwijderd
De Raven, of gewoon een scan?Blue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:07:
Heb mijn eerste multiplayer gewonnen > cloacked banshees.
Missile turrets en RavensBlue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:07:
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ghost > EMP (werkt ook op DT's.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
TS is bijgewerkt met spelerID's!

Wil je ook in de lijst staan? Stuur je gegevens dan via
DM door.

GoT-naam | Battle.net ID | Character Code | Type | League |
---|
Gebruik in je DM aub de volgende code met daarin jouw gegevens (invullen tussen de ][ ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [code] [tr] [td=,,center][/] [td=,,center][/] [td=,,center][/] [td=,,center][/] [td=,,center][/] [/tr] [/code] |
[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 29-07-2010 22:21 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Een taktiek die ik ook vaak gebruik. Hun aanvallen afhouden en ondertussen stiekem aan een starport met cloaked banshees beginnen. De keren dat ze dan mijn starport niet scouten heb ik gewonnen. Ineens zijn al hun scv's (en dergelijke) dood door raketten die uit het niets komenBlue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:07:
Zo ik sluit mij vanavond wederom aan bij het Starcraft 2 volk zojuist eindelijk mijn CE binnen gekregen ( althans eerder vanavond maar moest nog een verplicht dinee volgen
) na 9 jaar dat ik mijn starcraft neerlegde ben ik dus weer terug 
Eens kijken hoeveel er veranderd is en hoe snel ik alles weer onder de knie heb
Eens kijken hoeveel er veranderd is en hoe snel ik alles weer onder de knie heb
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Man, dan is die strategie toch op hoor!
Ik rush meestal naar 2 starports, vervolgens maak ik snel 4 banchees, en uiteraard de cloack up, Vervolgens vlieg ik naar hun basis, zul je zien dat ze mij op hetzelfde moment ook aanvallen.
Komen er net 2 nieuwe banshees uit de starport > cloacked!! In de verdediging zijn ze helemaal OP, wie gaat er nu met een raven aanvallen, en een missile turret neem je ook niet mee. En bij een scan ga je gewoon even weg (of ze hebben de basis niet geupped), laat hun jouw chokepoint maar destroyen, jij helpt op hetzelfde moment heel hun eco om zeep en de rest van zijn leger pak je na de scan wel!
Ik vind deze al OP hoor, ook al heb ik pas enkele tientallen games gespeeld en dus niet goed kan beoordelen... Terrans hebben gewoon nog een ground unit nodig die cloacks detect imo...
Aan de andere kant, als het OP wordt en vaak gebruikt dan wordt er wel een keer een missile turret gebouwd want serieus NIEMAND BOUWT DIE (soms alleen bij chokepoint).
[ Voor 8% gewijzigd door Blue_Fear op 29-07-2010 23:29 ]
23/26 dan mis je denk ik 2 van Zeratul en de geheime missie.Shiro schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:06:
Ik ben net klaar met de campaign en ik kom maar uit op 23/26... ofwel, ik heb er blijkbaar een paar gemist dus...
Er zijn in totaal 29 missies. De 26 die wordt aangegeven is exclusief de 3 optionele missies.
Of je gooit een scan neer (waardoor de banshee's meestal even verplaatst worden) waardoor je genoeg tijd heb om 1-2 turrets te plaatsen (en/of een raven te maken).Blue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:28:
[...]
Ik rush meestal naar 2 starports, vervolgens maak ik snel 4 banchees, en uiteraard de cloack up, Vervolgens vlieg ik naar hun basis, zul je zien dat ze mij op hetzelfde moment ook aanvallen.
Komen er net 2 nieuwe banshees uit de starport > cloacked!! In de verdediging zijn ze helemaal OP, wie gaat er nu met een raven aanvallen, en een missile turret neem je ook niet mee. En bij een scan ga je gewoon even weg (of ze hebben de basis niet geupped), laat hun jouw chokepoint maar destroyen, jij helpt op hetzelfde moment heel hun eco om zeep en de rest van zijn leger pak je na de scan wel!
Ik vind deze al OP hoor, ook al heb ik pas enkele tientallen games gespeeld en dus niet goed kan beoordelen... Terrans hebben gewoon nog een ground unit nodig die cloacks detect imo...
Aan de andere kant, als het OP wordt en vaak gebruikt dan wordt er wel een keer een missile turret gebouwd want serieus NIEMAND BOUWT DIE (soms alleen bij chokepoint).
Of je gebruikt de ghost (EMP shot) om de energie van de Banshees naar 0 te brengen (na een scan) waardoor ze niet meer kunnen cloaken
Er zijn vast nog wat manieren, maar ik speel zelf voornamelijk Zerg online
Ghost?Terrans hebben gewoon nog een ground unit nodig die cloacks detect imo
Ik heb ondertussen de 7 uur versie ook aan de praat gekregen en wat gespeeld, ervaringen:
Zal vast aan mij liggen, maar ik vind in de campaign de tussenstukjes, voornamelijk die waar je wat rond kan klikken, regelmatig langdradig. In ieder geval degene die ik tot nu toe heb gehad. Al maakt campaign mij verder niet zo heel veel uit.
Koste toch nog een paar keer voor ik van hard tegen ai kon winnen. Heb wel nooit eerder SC gespeeld, maar viel me wel tegen van mezelf (heb een hekel aan verliezen van computer in een strategie spel). Mijn voornaamste fout was te laat beginnen met maken van hoop units, en dat je dat meteen vanuit twee barracks moet doen ipv één.
Het counter systeem zou een stuk beter in de UI tot uiting moeten komen. Geef bij productie al aan waar hij bonussen tegen krijgt, en laat mij makkelijk zien wat voor een type unit iets is. (Wat bij terran nog wel logisch is, maar bij zergs moeilijker).
Wat ik trouwens niet begrijp, ik zat wat te googlen daarom op het counter systeem, en kwam al snel op een hoop geklaag uit dat door harde counters het random zou worden (heet goed scouten en gebalanceerd leger maken), en micro een mindere rol zou spelen. Nu is military micro niet een favoriet van mij dus heb ik daar niks op tegen, maar belangrijker, hoe zou dit minder worden? Tuurlijk je kan dan niet winnen door één type te spammen en goede micro, maar het wordt juist belangrijker om te zorgen dat je units het juiste target aanvallen.
Bijzonder irritant dat de handel crasht als ik direct afsluit ipv eerst uit te loggen.
Al met al wel een redelijk spel lijkt mij. Al weet ik nog niet of het echt iets is voor mij, ik denk toch dat het meer een click fest online zal zijn vergeleken met wat ik liefts heb. Al zal dat ook wel afhangen van de units die je maakt. (Ghosts zullen redelijk wat baby-sitting nodig hebben, marines stuk minder). Maar je ziet het wel terug in de obsessie die sommige hebben met hoeveelheid muis klikken per minuut, dat zie je bij AOE niet terug.
Btw vraagje, op welke snelheid wordt normaal online gespeeld? Normal of fast?
Editje:
Kreeg ik ook bij mijn HD5850, werkt prima. (Nou ja behalve die crashes als ik sluit zonder eerst uit te loggen).krijg tijdens het installeren van SC2 ook al een melding over het niet compatible zijn van de video drivers... nog meer mensen die melding gehad?
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 30-07-2010 00:09 ]
Kreeg die melding ook, dus maar even mijn outdated nvidia gpu drivers geupdate.IWriteCode schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:23:
Draai zelf W7 64bit, dus waarom die niet proberen?
@Hierboven, faster volgens mij
Op fast wordt normaal gespeeld.furby-killer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:01:
[...]
Btw vraagje, op welke snelheid wordt normaal online gespeeld? Normal of fast?
Editje:
[...]
9800X3D | 3070
Zelfs met missile turrets is het goed te doen.Blue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:28:
[...]
Toevallig heb ik gisteren een TvT match gespeeld waarbij ik ook voor cloaked banshees gegaan ben.
Zal even voor de fun de replay online zetten: linkje. Het is Copper divisie, dus verwacht geen strategische wonderen
Tegenstander gaat voor mass marine/marauder + wat reapers, ik tech meteen door naar 2 airports + cloak. Zodra hij merkt dat ik banshees aan het maken ben zet hij meteen zijn hele basis vol met turrets. Je vind echter altijd wel een vergeten plaats om te harassen binnen zijn basis
Dus ja, bij TvT ga ik ook steevast voor banshees. Ik heb nog niet ZOveel matches gespeeld, maar met deze situatie heb ik nog nooit verloren.
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 30-07-2010 00:14 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wow, net mn eerste 1vs1 gehad, Protoss (me) tegen Terran (mn vriendin
).
Had de Terran tot 3 keer toe op het randje van de afgrond maar op een gegeven moment kwamen er air-units in het spel. Ik met mn Immortals en nog wat andere units (was nog redelijk vroeg in het spel) had geen schijn van kans.
Daarna meteen stalkers gebouwd..... maar die zijn echt veel te slap!
Had er een aantal mee genomen maar ze hebben geen schijn van kans tegen de airunits van de terran. De ratio van mijn verliezen tegenover de terran airunits staan echt niet in verhouding... (daarom mis ik de dragoons).
Iemand hier nog meer last van en tips/strategieën? (dit gaat wel over het begin van de game als je nog niet genoeg resources hebt.
btw: Immortals zijn echt insane sterk! I love'm
Had de Terran tot 3 keer toe op het randje van de afgrond maar op een gegeven moment kwamen er air-units in het spel. Ik met mn Immortals en nog wat andere units (was nog redelijk vroeg in het spel) had geen schijn van kans.
Had er een aantal mee genomen maar ze hebben geen schijn van kans tegen de airunits van de terran. De ratio van mijn verliezen tegenover de terran airunits staan echt niet in verhouding... (daarom mis ik de dragoons).
Iemand hier nog meer last van en tips/strategieën? (dit gaat wel over het begin van de game als je nog niet genoeg resources hebt.
meer stalkers maken, en die air to air units uit de stargatesixl85 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:15:
Wow, net mn eerste 1vs1 gehad, Protoss (me) tegen Terran (mn vriendin).
1 antwoord: Scouten. Als ik een starport met een techlab zie bouw ik meteen turrets aan men mineralline en zorg ik ervoor dat ik een raven met een paar vikings heb. Ik ga meestal sowieso voor een hellion medivac drop (zonder addon op starport) dus even een techlab maken is ook geen moeite.Blue_Fear schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:28:
[...]
De enige games die ik trouwens win zijn de games waar ik de vijand zijn economie compleet kapot krijg met wat harassment. Tot midgame kan ik redelijk mee, maar eenmaal ik richting lategame ga heb ik geen flauw idee meer wat te bouwen. Ik weet de counters wel en ik weet wat de vijand gaat doen, en dus in het eerste grote gevecht zal ik nog ietwat levend zijn, maar daarna loop ik vast in de meer-van-hetzelfde-maken-ook-al-werkt-het-niet syndroom
Voor mensen die zich nog afvragen hoe hun videokaart met Starcraft 2 om zal gaan is dit waarschijnlijk wel een goeie link om even te bekijken, misschien handig voor OP ook.
http://www.techspot.com/review/305-starcraft2-performance/
http://www.techspot.com/review/305-starcraft2-performance/
Heel bekend, heb al een paar keer gehad dat ik een berg tanks en vikings had en het gewoon niet meer wist.Niosus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:23:
[...]
De enige games die ik trouwens win zijn de games waar ik de vijand zijn economie compleet kapot krijg met wat harassment. Tot midgame kan ik redelijk mee, maar eenmaal ik richting lategame ga heb ik geen flauw idee meer wat te bouwen. Ik weet de counters wel en ik weet wat de vijand gaat doen, en dus in het eerste grote gevecht zal ik nog ietwat levend zijn, maar daarna loop ik vast in de meer-van-hetzelfde-maken-ook-al-werkt-het-niet syndroom
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Is er een hotkey voor het selecteren en vinden van je basis?? Dus bijvoorbeeld B(basis) en dan S(SCV) of kan ik dit zelf instellen (heb gekeken maar niet gevonden).
Assign hem aan een control group (Ctrl+#), vervolgens selecteren met dat # en dan S, en als je het # dubbel "klikt" spring je naar de locatie van die Command Center.
Mooi! Ik ga hem dan ook maar halen denk ik, eerst nog even DoW2 Chaos Rising uitspelenPontifex schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:53:
[...]
Deze game is onbeschrijfbaar veel beter dan DW2. (niet dat DW2 slecht was)
SC2 is beste RTS ooit met afstand dat durf ik makkelijk te zeggen.
Heb de afgelopen 12 jaar honderden games gespeeld en SC2 staat voor mij bovenin de top zo niet op nummer 1 en dan moet wat zeggen
Zit nu op missie 25 van de 26 wat een ongelofelijke fantastisch campaign!
Het speelt als een boek of film maar alleen heb jij alle controle en speel je zelf.
De gameplay, de variatie, het verhaal, de cut-scenes tussendoor, voice acting en veel meer het klopt allemaal. Wat is het allemaal fantastisch afgewerkt.
Ik kom alle superlatieven tekort en dat is meer dan terecht voor Starcraft 2iedereen die van games houd zal genieten.
*Pontifex gaat nu missie 25 en 26 spelen en zal daar weer uren mee zoet zijn!
Ik heb niet super veel strategy gespeeld, maar ongeveer mijn eerste echte game was Anno 1602, vond ik echt geweldig, net zoals de rest uit de serie (en dan vooral 1404 en 1503
Voor de rest wel eens bij vrienden Warcraft 3 gespeeld, vond ik ook vermakelijk.
Ja dat weet ik, maar kan ik niet in de hotkey list een vaste key voor het command center aanwijzen? En als je er dubbel op klikt dat hij dan naar de volgende Command Center gaat? Het zou wel slecht zijn als dat niet kon, zelfs in age of empires 3 kan datBomin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:47:
Assign hem aan een control group (Ctrl+#), vervolgens selecteren met dat # en dan S, en als je het # dubbel "klikt" spring je naar de locatie van die Command Center.
[ Voor 15% gewijzigd door Blue_Fear op 30-07-2010 00:59 ]
Verwijderd
yep, en bij starcraft 2 kan dat nietBlue_Fear schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:52:
[...]
Ja dat weet ik, maar kan ik niet in de hotkey list een vaste key voor het command center aanwijzen? En als je er dubbel op klikt dat hij dan naar de volgende Command Center gaat? Het zou wel slecht zijn als dat niet kon, zelfs in age of empires 3 kan dat
het is me gelukt om in gold te komen met 3 wins en 2 losses, dus ik zat blijkbaar tegen erg goede tegenstanders
@ Blue_Fear
Dat is dus de grens waar de computer stopt met intelligent doen voor jouw gemak en jij dus je best moet gaan doen.
Ik vraag me af op wat voor moeilijkheidsgraad men de campaign hier speelt. Ik probeer hem op Hard en zoveel mogelijk achievements mee te pakken, maar sommige zijn echt onmogelijk xD Wat meehelpt (maar wel een beetje het spelplezier vermindert) is dat de missies voor een groot deel gescript zijn. De 2e keer is 20x zo makkelijk omdat je weet wat je kan verwachten. De variatie in de AI is minimaal. Meer mensen die Hard een echte uitdaging vinden?
Dat is dus de grens waar de computer stopt met intelligent doen voor jouw gemak en jij dus je best moet gaan doen.
Ik vraag me af op wat voor moeilijkheidsgraad men de campaign hier speelt. Ik probeer hem op Hard en zoveel mogelijk achievements mee te pakken, maar sommige zijn echt onmogelijk xD Wat meehelpt (maar wel een beetje het spelplezier vermindert) is dat de missies voor een groot deel gescript zijn. De 2e keer is 20x zo makkelijk omdat je weet wat je kan verwachten. De variatie in de AI is minimaal. Meer mensen die Hard een echte uitdaging vinden?
ja ik kwam in low silver met 4 wins 1 loss, placement systeem loopt nog niet helemaal lekker, won net 2 keer van een platinum mannetje..Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:06:
[...]
yep, en bij starcraft 2 kan dat nietdus gewoon Ctrl+#
het is me gelukt om in gold te komen met 3 wins en 2 losses, dus ik zat blijkbaar tegen erg goede tegenstanders
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Behoorlijk wat losers online die alleen battleships bouwen en je dan slopen, daar is gewoon niet tegen te vechten

vet spel, speelt echt supervloeiend, met alles op ultra en 1920x1200 
ga hem binnenkort ff kopen, kan niet wachten op een potje turret defense
!
ga hem binnenkort ff kopen, kan niet wachten op een potje turret defense
Verwijderd
Als hij genoeg battlecruisers heeft.partyondude schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:28:
Behoorlijk wat losers online die alleen battleships bouwen en je dan slopen, daar is gewoon niet tegen te vechten
Dan hoor je toch ook eigenlijk genoeg AA te kunnen hebben?
Viking > battlecruisersVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:37:
[...]
Als hij genoeg battlecruisers heeft.
We hadden echt veel turrets, maar dat maakt geen bal uit als ze samen met 10 of 15 battlecruisers aankomen, als het er niet meer waren. Persoonlijk zie ik er dan niet zo heel erg meer de lol van inVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:37:
[...]
Als hij genoeg battlecruisers heeft.

Je moet wel bedenken, jullie/jij laat hun die battlecruisers bouwen, ik bedoel om aan die tech te komen, zal je ground army in de eerste 10 minuten super zwak zijn.
Ja, het is gewoon een feit, laat je de vijand lekker doortechen, of ga je pushen zodat hij zich eerder op andere dingen moet focussen. Een ding is zeker, als je 15 battlecruisers tegen je heb... 'HELL.. you're screwed!'
Turrets zijn inderdaad niet al te best tegen BC's. Je kan beter een hoop Vikings bouwen. Natuurlijk moet je dan wel op tijd scouten dat hij voor BC gaat. Een Fusion Core geeft het natuurlijk weg, maar een hoop Starports met Techlab zonder dat je Banshees of Ravens ziet is ook een teken.partyondude schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:43:
[...]
We hadden echt veel turrets, maar dat maakt geen bal uit als ze samen met 10 of 15 battlecruisers aankomen, als het er niet meer waren. Persoonlijk zie ik er dan niet zo heel erg meer de lol van in
En zoals al eerder gezegd, op het moment dat je tegenstander an het techen is kun je natuurlijk ook een groot grondleger bouwen en aanvallen. Kans is dat je, wanneer je aggressief genoegd bent, hem verslaat voordat de eerste BC op het veld komt.
"The greatest harm can result from the best intentions"
Amazon is trouwens extreem goed met op de dag leveren als hij van te voren is besteld zelfs met gratis afleveren. Amazon verstuurt het namelijk gewoon een aantal dagen eerder waardoor je het toch op de release dag hebt.Gonadan schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:20:
[...]
Negen van de tien keer worden software en media uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.
Tenzij deze gesealed geleverd worden en ook op die manier geretourneerd worden.
[...]
Dan heb jij mazzel.
ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max
Verwijderd
Een grote groep battlecruisers pak je met gemak aan met een aantal ghosts en vikings.
Net de Wings of Liberty campaign uitgespeeld op hard, de campaign is echt beter dan iedere RTS die ik tot nu toe gezien heb, ik kan niet wachten op de andere delen van de trilogie, wel had het van mij wat moeilijker gemogen, de eind missies in Starcraft 1 heb ik een stuk langer over gedaan.
Nu maar concentreren op het multiplayer gedeelte.
Net de Wings of Liberty campaign uitgespeeld op hard, de campaign is echt beter dan iedere RTS die ik tot nu toe gezien heb, ik kan niet wachten op de andere delen van de trilogie, wel had het van mij wat moeilijker gemogen, de eind missies in Starcraft 1 heb ik een stuk langer over gedaan.
Nu maar concentreren op het multiplayer gedeelte.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 04:19 ]
Spesh, daar is Brutal voor.
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Verwijderd
Ik bedoel de laatste paar missies, die hadden best wat moeilijker gemogen dan de eerdere missies en vooral het laatste level verwacht je een flinke uitdaging maar die was eigenlijk qua moeilijkheidsgraad hetzelfde als de rest. Het laatste level in Starcraft 1 leek bijna onmogelijk de eerste paar pogingen, als het dan eindelijk lukt geeft dat een goed gevoel en dat miste ik een beetje in Starcraft 2, gelukkig maken de geweldige cinematics en het verhaal weer een hoop goed.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 04:41 ]
Score! Wat een gave single player is dit zeg
Ik moet mezelf echt naar bed trappen... elke missie wil ik weer verder kijken wat het verhaal brengt etc.
En lol @ massmarine. Die slopen echt alles
.
En lol @ massmarine. Die slopen echt alles
Houdt het nuttig, dat staat niet voor niets in de topicwaarschuwing.
[ Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 30-07-2010 11:00 ]
Life is what you others make it.
Hetzelfde geldt voor jou.
[ Voor 71% gewijzigd door psychoclown op 30-07-2010 11:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie