Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 22:09
Anoniem: 372189 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:45:
[...]

Wat maak je er nou een probleem van als je nou een keer op een link klik.. of moet wachten dat je hem geladen heb?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik plaatjes die achter een link zitten vaak gewoon oversla tenzij ik echt geinteresseerd ben. Daarnaast, als je op jouw imageshack linkjes klikt zit daarachter ook nog eens een plaatje van 3mb. Het is voor degene waar je hulp aan vraagt wel zo fijn als je het hem niet te moeilijk maakt je te helpen ;).

Anyways iemand ideetjes hoe ik mijn kratradio het beste kan beschermen tegen vocht? Er is tot nu toe nog geen vocht ingekomen, maar heb liever geen doorgebrande circuits door een hoog vochtgehalte als ik een avondje gezellig buiten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
xammies schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:01:
Nou, ik heb inderdaad geduldig gewacht op mijn pakketje van Levi van kratradio.nl. De hele zaterdag is er iemand thuisgebleven om te zorgen dat de chauffeur niet voor een leeg huis komt te staan. Inmiddels is het pakketje er nog steeds niet. Vanavond heb ik het uiterlijk nodig ivm. een week weg. Er wordt gezegd dat je pakketje dinsdag wordt verstuurd, vervolgens verstuurd hij het vrijdag, zegt hij, en zaterdag heb je het nog steeds niet. Wie weet hoe ik nu alsnog voor een week een druppellader voor mijn gelaccu kan bemachtigen? Ik woon in Zeist.
Bedankt!
Balen dat het zo gegaan is xammes. De postbode is overigens wel geweest volgens tracktrace.nl. Dessalniettemin is het mijn fout dat je het pakketje later opgestuurd heb gekregen. Zoals ik je gemaild heb moet je me maar even aangeven waar je heen bent en of daarnaar toe versturen mogelijk is.
[...]
Wat maak je er nou een probleem van als je nou een keer op een link klik.. of moet wachten dat je hem geladen heb?
Het is gewoon makkelijker en zoals ^^ als zegt worden gelinkte plaatjes snel overgeslagen. Daarbij is imageshack gewoon een heel schreeuwering gebeuren en pijnlijk voor de ogen :P (tinypic ook, maar daar heeft alleen de uploader last van :) )

[ Voor 20% gewijzigd door lredev op 12-09-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Jij wilt toch graag iets laten zien of je wilt toch een vraag beantwoord hebben? Dan is het toch in jouw voordeel om het op een manier te doen, die ervoor zorgt dat je plaatjes netjes geplaatst worden, zonder dat die irritante host gebruikt wordt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372189

Na dan zal ik me foto's in het vervolg maar er gwwn op zette met [IMG][/IMG] .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

lredev schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:19:
[...]
De postbode is overigens wel geweest volgens tracktrace.nl.
Off topic: als ik een euro kreeg voor elke keer dat de site dat aangaf en ik zeker niemand heb gezien, kon ik een leuk feestje vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Blue-Tiger schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:38:
[...]

Goed, concreet en kort :) Een tweetal maandjes geleden werd hier echter ook gezegd dat het niet zoveel uitmaakte, gesloten of BR-systeem, dus heb ik voor die laatste optie gekozen omdat er toch vrij weinig fout kon gaan. In ieder geval, TS-parameters krijg je niet bij autospeakers dus echt afstemmen kan dan ook niet. Maar dit is achteraf gewoon een goeie les geweest voor de volgende keer :*)
Tja, een kratradio is meestal een "quick and dirty" herriebak, alhoewel er ook lieden zijn die hem actief corrigeren met een minidsp :P en de meeste kratradiobouwers zijn nieuw en onbekend in zelfbouw land, die kan je niet kwalijk nemen dat ze je een poort aanraden.

Maar goed, er is een vieze en snelle methode om tóch je poort af te stemmen. Laten we zeggen dat jij je poort op 60Hz wil tunen. Je sluit je kist.. eh koffer aan op je PC die bijv. winisd draait, of een andere frequentiegenerator. Vervolgens laat je die een toon van 60Hz spelen.

Nu heb je een aantal opgerolde papieren buisjes gemaakt in verschillende lengtes die je om de beurt in je kist stopt. Soms moet je nog een beetje knippen, of er een paar over elkaar schuiven oid.

Als nu je toon het beste/hardste te horen is, maar het lijkt alsof de speaker "stilstaat" heb je je tuningsfrequentie ongeveer gevonden. Op die maar zaag je je echte buis af, of je verlengt hem tot die maat.

Als je buis een doorsnee heeft van 8cm, begin dan eens tussen de 20 en de 40 vm

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik neem alles terug wat Levi betreft, hij heeft me gebeld en komt speciaal mijn kant op om alsnog de druppel lader te brengen! Service van Kratradio.nl is top. Nu genieten van m'n radiotje.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Lader inmiddels gekregen, werkt perfect, bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door xammies op 12-09-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Daarom, ik snapte al niet waarom je hier gepost had; gewoon even bellen, dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

teacher schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:19:
[...]

Tja, een kratradio is meestal een "quick and dirty" herriebak, alhoewel er ook lieden zijn die hem actief corrigeren met een minidsp :P en de meeste kratradiobouwers zijn nieuw en onbekend in zelfbouw land, die kan je niet kwalijk nemen dat ze je een poort aanraden.

Maar goed, er is een vieze en snelle methode om tóch je poort af te stemmen. Laten we zeggen dat jij je poort op 60Hz wil tunen. Je sluit je kist.. eh koffer aan op je PC die bijv. winisd draait, of een andere frequentiegenerator. Vervolgens laat je die een toon van 60Hz spelen.

Nu heb je een aantal opgerolde papieren buisjes gemaakt in verschillende lengtes die je om de beurt in je kist stopt. Soms moet je nog een beetje knippen, of er een paar over elkaar schuiven oid.

Als nu je toon het beste/hardste te horen is, maar het lijkt alsof de speaker "stilstaat" heb je je tuningsfrequentie ongeveer gevonden. Op die maar zaag je je echte buis af, of je verlengt hem tot die maat.

Als je buis een doorsnee heeft van 8cm, begin dan eens tussen de 20 en de 40 vm
Kijk, daar gaan we nog wat mee kunnen :*) De eerste BR-poort is al bewerkt met de zaag (grofweg de helft eraf) en dat klinkt al beter. Gelukkig, dus, heb ik toendertijd meteen besloten 2 van die poortjes mee te nemen dus ik heb er nog een reserve. Deze week ook een redelijk gatenkaasrooster dus denk ik ook wel tijd om daar even mee te spelen :) Will let you know how it turns out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Anoniem: 372189 schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:13:
De kleine blauwen condensator is 4,7MFD 50VNP
Mooi, dat is de goede waarde voor een 8 ohm tweeter en 4000Hz. Zet die kleine in serie met de tweeter en je bent er. Als nu de hoge tonen iets te hard zijn in de totale balans, kun je de weerstand van 1 ohm er ook mee in serie zetten: op het orginele printje zitten de kleine condensator en de weerstand ook met elkaar in serie.
Zonder de oorspronkelijke aansluitingen te kennen heb ik geen aanwijzingen hoe de spoel en de grote condensator waren aangesloten. Succes!

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeBolle schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:48:
[...]

Mooi, dat is de goede waarde voor een 8 ohm tweeter en 4000Hz. Zet die kleine in serie met de tweeter en je bent er. Als nu de hoge tonen iets te hard zijn in de totale balans, kun je de weerstand van 1 ohm er ook mee in serie zetten: op het orginele printje zitten de kleine condensator en de weerstand ook met elkaar in serie.
Zonder de oorspronkelijke aansluitingen te kennen heb ik geen aanwijzingen hoe de spoel en de grote condensator waren aangesloten. Succes!
Top! Bedankt.

Ik ga het morgen of dinsdag doen. En ik zal weer een foto uploaden.:D

Bedankt

Gr.john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374774

ik lees al een tijdje mee, en ben ook bezig met een bierkratradio te maken.
Deze laat ik draaien op accu, en als de mogelijkheid er is op voeding.
tevens sluit ik ook een oplader aan voor de accu die ook op netvoeding gaat.

nu is mijn vraag :

kan ik de voeding en oplader in een stekker verwerken?
:?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 374774 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:08:
ik lees al een tijdje mee, en ben ook bezig met een bierkratradio te maken.
Deze laat ik draaien op accu, en als de mogelijkheid er is op voeding.
tevens sluit ik ook een oplader aan voor de accu die ook op netvoeding gaat.

nu is mijn vraag :

kan ik de voeding en oplader in een stekker verwerken?
:?

alvast bedankt
Nee. De voeding en de oplader passen niet in een stekker. Maar het kan ook zijn dat je wat anders bedoelt ;)

Wil je het simpel doen (en veilig) gooi dan verlengsnoertje met 3 stopcontacten in je kist. WIl je het mooi doen, pak dan een stekkerchassis:
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/wpsc/product_images/EL-STA301.JPG

Bouw die in je krat (2 gaatjes boren en mooi op maat vijlen) Knip de snoeren van de lader en de voeding af. Haal een flink stukbuitenmantel eraf. Strip van de bruine en blauwe draadjes ieder een kleine centimeter van de kern, Draai de gelijke kleuren in elkaar, schuif er een stukje wijde krimpkous omheen,

Dan:
of steek de samen gedraaide draden in een fastonschoentje en knijp deze vast en werk het veilig af met de krimpkous

of soldeer ze goede op het stekkerchassis en werk het af met de krimpkous.

Dan nog een eurostekkertje van een oude radio, (of aanschaffen) en je hebt een mooi afgewerkt 220V gedeelte. De gelijkstroom kan werk je af met een dubbelpolige wisselschakelaar of een hKS.

En klaar is de cartepan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lredev schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:47:
[...]

Nee. De voeding en de oplader passen niet in een stekker. Maar het kan ook zijn dat je wat anders bedoelt ;)

Wil je het simpel doen (en veilig) gooi dan verlengsnoertje met 3 stopcontacten in je kist. WIl je het mooi doen, pak dan een stekkerchassis:
[afbeelding]

Bouw die in je krat (2 gaatjes boren en mooi op maat vijlen) Knip de snoeren van de lader en de voeding af. Haal een flink stukbuitenmantel eraf. Strip van de bruine en blauwe draadjes ieder een kleine centimeter van de kern, Draai de gelijke kleuren in elkaar, schuif er een stukje wijde krimpkous omheen,

Dan:
of steek de samen gedraaide draden in een fastonschoentje en knijp deze vast en werk het veilig af met de krimpkous

of soldeer ze goede op het stekkerchassis en werk het af met de krimpkous.

Dan nog een eurostekkertje van een oude radio, (of aanschaffen) en je hebt een mooi afgewerkt 220V gedeelte. De gelijkstroom kan werk je af met een dubbelpolige wisselschakelaar of een hKS.

En klaar is de cartepan!
dus als ik het goed begrijp gewoon de 2 pluspolen , en 2 minpolen aan elkaar solderen, en in ''chassis '' solderen?

alvast bedankt

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 374774 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:53:
[...]

dus als ik het goed begrijp gewoon de 2 pluspolen , en 2 minpolen aan elkaar solderen, en in ''chassis '' solderen?

alvast bedankt

Tom
Ja, dat van bruin bij bruin en blauw bij blauw is voor de netheid. aangezien het wisselspanning is, is er niet echt sprake van een plus of min. (voor wat betreft de 220 kant dan he!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt :)

weet ik weer meer en kan ik weer verder.

tevens fijn schema op je site!
en binnenkort ook even bestelling doen ;)

Gr Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt toch een nul en een fase bij 220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JvS schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:14:
Ja, maar binnen een apparaat maakt dat niet uit. Je kan de stekker immers ook andersom in het stopcontact doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

JvS schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:14:
Wisselspanning :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Speakerkratje eindelijk 'af'
Nouja, 'af', een kratje is nooit af O-)
Er moet sowieso nog een voltmeter etc in, maar dat komt later.

Kratje tot nu toe:

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24b0qit.jpg
Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/141lagz.jpg
Binnenkant :9
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/111t64p.jpg
Nog een x
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ftq1eb.jpg

Heineken krat, met volledig houten binnenwerk, onderkant en deksel.
Deksel en onderkant verdwijnen volledig in het krat :*)
Houten binnenwerk, voor meer stevigheid, betere afwerking en geen schroefjes e.d. aan de buitenkant van het krat.

Verder,
2X Scania 4Ohm, 25W Rms Speakers
MarQuant MCA-200 Amp. :X
12V, 7,2 Ah Loodgel accu
Tulp to jackplug kabel

en natuurlijk, schroefjes, audiodraad en al die zooi :P

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet bel schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:41:
Er moet sowieso nog een voltmeter etc in, maar dat komt later.

Kratje tot nu toe:

Zijkant
[afbeelding]
Zijkant
[afbeelding]
Binnenkant :9
[afbeelding]
Nog een x
[afbeelding]

Heineken krat, met volledig houten binnenwerk, onderkant en deksel.
Deksel en onderkant verdwijnen volledig in het krat :*)
Houten binnenwerk, voor meer stevigheid, betere afwerking en geen schroefjes e.d. aan de buitenkant van het krat.

Verder,
2X Scania 4Ohm, 25W Rms Speakers
MarQuant MCA-200 Amp. :X
12V, 7,2 Ah Loodgel accu
Tulp to jackplug kabel

en natuurlijk, schroefjes, audiodraad en al die zooi :P
hmm dat zou ik eerst ook doen de deksel er in laten zakken alles op maat behalve ging hij niet meer open want die schanieren wat ik had gekocht waren daar niet geschikt voor :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Piet bel schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:41:
[knip]
Ziet er strak uit.
Ik vind de sobere buitenkant (weinig uitwendige spulletjes) erg gaaf.
Die van mij zit vol met dingen haha (autoradio, voltmeter, knopjes, scharnieren en ga maar door), maar is ook meer voor de grap gebouwd (uit oude onderdelen).

[ Voor 52% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-09-2010 18:38 . Reden: quote ingekort ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindijer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2018
Goedenavond

Ik heb een tijdje terug hier op het forum een bericht geplaatst over mijn zelfgebouwde Hks beveiliging. Ik heb toen even contact gehad met Iridev en heb toen een nieuwe gesoldeerd met het idee dat ik de eerste verprutst heb, maar ik heb nu hetzelfde resultaat behaald, niks.

Het LEDje gaat even aan als ik op de groene knop druk, gepaard met een tik geluid dat vanuit het miniatuur relais komt. Op een of andere manier lijkt het of het relais de stroom probeert te pakken, maar uiteindelijk te weinig heeft en weer afhaakt.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en/of weet iemand wat de oplossing is? Hoeveel spanning moet het miniatuur relais hebben? Conrad zegt 5 volt, maar ik meet maar 1,3 volt. Dat lijkt mij te weinig. Zou het anders kunnen zijn dat het relais kapot is?

Ik heb tevens alles gecheckt en alles zit vol honderd procent goed. Ik zie ook dat veel mensen hun kist handmatig schakelen, is dat makkelijker dan zo'n automatische schakeling?

Versterker werkt, accu op lader werkt en voeding op versterker werkt, want als ik de netvoeding aansluit gaat de lader op charge en krijg ik geluid uit mijn boxen. Daar ben ik dan wel blij mee!

Accu staat op het moment 12,60 volt. Dat moet voldoende zijn.
Alle spullen (accu, versterker, lader en voeding) zijn bij Kratradio.nl vandaan, behalve de speakers.

Ik hoop op een leuk antwoord, want dit duurt nou al veel te lang... zucht... :|

Lindijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Anoniem: 372189 schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:58:
[...]

hmm dat zou ik eerst ook doen de deksel er in laten zakken alles op maat behalve ging hij niet meer open want die schanieren wat ik had gekocht waren daar niet geschikt voor :F
Tjaa, zelfde probleem had ik eigenlijk ook :X
Maar op deze manier, met 4 van die witte 'gleufjes' loopt t evengoed mooi.
Deksel klein stukje optillen, naar je toe schuiven en dan helemaal opendoen.

Werkt perfect :*)

Kratradio + nokia 5800Xm is btw The bomb, zelfde hierzo :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Mud.Starrr schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:35:
[...]

Ziet er strak uit.
Ik vind de sobere buitenkant (weinig uitwendige spulletjes) erg gaaf.
Die van mij zit vol met dingen haha (autoradio, voltmeter, knopjes, scharnieren en ga maar door), maar is ook meer voor de grap gebouwd (uit oude onderdelen).
Tjaa, Ik wilde het er strak uit laten zien, vandaar ook het houten binnenwerk waarin alles verwerkt is :*)
En in 'open' ruimte tussen waar de handvaten zitten, zit m'n aan-uit schakelaar, en mn jackplugje :D

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga binnenkort ook een Autoradio er in bouwen. Zijn er nog belangrijke tips trucs? Voor het in bouwen?

Gr.john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Anoniem: 372189 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:44:
Ik ga binnenkort ook een Autoradio er in bouwen. Zijn er nog belangrijke tips trucs? Voor het in bouwen?

Gr.john
Ja, Zorg dat die goed stevig vast zit, Bouw met hout een stellage om het gewicht op te vangen(dat dus niet al het gewicht op het gat in de krat komt te zitten).
en laat het frontje verzinken in je krat. mijn frontje is afgebroken toen er iemand langs liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Lindijer schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:30:
Goedenavond

Ik heb een tijdje terug hier op het forum een bericht geplaatst over mijn zelfgebouwde Hks beveiliging. Ik heb toen even contact gehad met Iridev en heb toen een nieuwe gesoldeerd met het idee dat ik de eerste verprutst heb, maar ik heb nu hetzelfde resultaat behaald, niks.

Het LEDje gaat even aan als ik op de groene knop druk, gepaard met een tik geluid dat vanuit het miniatuur relais komt. Op een of andere manier lijkt het of het relais de stroom probeert te pakken, maar uiteindelijk te weinig heeft en weer afhaakt.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en/of weet iemand wat de oplossing is? Hoeveel spanning moet het miniatuur relais hebben? Conrad zegt 5 volt, maar ik meet maar 1,3 volt. Dat lijkt mij te weinig. Zou het anders kunnen zijn dat het relais kapot is?

Ik heb tevens alles gecheckt en alles zit vol honderd procent goed. Ik zie ook dat veel mensen hun kist handmatig schakelen, is dat makkelijker dan zo'n automatische schakeling?

Versterker werkt, accu op lader werkt en voeding op versterker werkt, want als ik de netvoeding aansluit gaat de lader op charge en krijg ik geluid uit mijn boxen. Daar ben ik dan wel blij mee!

Accu staat op het moment 12,60 volt. Dat moet voldoende zijn.
Alle spullen (accu, versterker, lader en voeding) zijn bij Kratradio.nl vandaan, behalve de speakers.

Ik hoop op een leuk antwoord, want dit duurt nou al veel te lang... zucht... :|

Lindijer
Ik heb even wat foto's geupload en in een albumpje geplaatst, wellicht heb je er wat aan: http://www.mijnalbum.nl/Album=A36VF7JL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindijer
lredev schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:43:
[...]

Ik heb even wat foto's geupload en in een albumpje geplaatst, wellicht heb je er wat aan: http://www.mijnalbum.nl/Album=A36VF7JL
Heel erg bedankt, als het nu wel lukt dan zal ik als de kist compleet is, wat foto's hier op het forum zetten.

Ik ga ook nog proberen als het nog steeds niet werkt om een andere accu te vinden en die te proberen. Buurman zal er vast nog wel een hebben liggen.

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindijer
Hoe zou je erachter kunnen komen dat het IC stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Anoniem: 374774 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:53:
[...]

alvast bedankt

Tom
Ja, maar je kunt ook een adapter nemen van 12 volt, die een amperage van ongeveer 2A aankan.(Dus niet Ah!) En dan maak je een stekker in je speakerkrat die 3 kanten op kan, in het midden(uit) naar voor(accu) en naar achter(adapter) Dan soldeer je de draad van de adapter bijvoorbeeld aan die stekker, en de draden naar de accu. En dan kun je die stekker gewoon in je krat laten liggen.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn autoradio zit nu in mijn krat. Kom ik er achter dat de CD speler stuk is hij geeft de fout Disc error 1 aan..:@

Maarja ik wil ook nog via mijn mobiel muziek luisteren en een AUX functie zit er niet op wel Line in en Line out Weet niet wat dat betekent.:S?

Maar hoe moet ik me versterker er nog bij aansluiten zodat ik kan overschakelen naar autoradio en versterker?

Gr.john:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reiniertjuhhh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:36:
[...]

Ja, maar je kunt ook een adapter nemen van 12 volt, die een amperage van ongeveer 2A aankan.(Dus niet Ah!) En dan maak je een stekker in je speakerkrat die 3 kanten op kan, in het midden(uit) naar voor(accu) en naar achter(adapter) Dan soldeer je de draad van de adapter bijvoorbeeld aan die stekker, en de draden naar de accu. En dan kun je die stekker gewoon in je krat laten liggen.
dat is ook nog geen dom idee, zal het ook eens overwegen.
bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372189 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:29:
Mijn autoradio zit nu in mijn krat. Kom ik er achter dat de CD speler stuk is hij geeft de fout Disc error 1 aan..:@

Maarja ik wil ook nog via mijn mobiel muziek luisteren en een AUX functie zit er niet op wel Line in en Line out Weet niet wat dat betekent.:S?

Maar hoe moet ik me versterker er nog bij aansluiten zodat ik kan overschakelen naar autoradio en versterker?

Gr.john:P
line in line out . is een witte en rode tulp stekker neem ik aan?
zou je in princiepe een aux van kunnen maken.
maar..
aangezien jou radio geen '' aux '' stand heeft zal hij de mp3/telefoon niet kunnen configureren, en niet kunnen afspelen.

heb zelf hetzelfde probleem met me radio. bij mij is die ingang namelijk afgestemt op een cd wisselaar...

hoop dat ik hetzelfde bedoel als jou!

Gr Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374774 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:35:
[...]

line in line out . is een witte en rode tulp stekker neem ik aan?
zou je in princiepe een aux van kunnen maken.
maar..
aangezien jou radio geen '' aux '' stand heeft zal hij de mp3/telefoon niet kunnen configureren, en niet kunnen afspelen.

heb zelf hetzelfde probleem met me radio. bij mij is die ingang namelijk afgestemt op een cd wisselaar...

hoop dat ik hetzelfde bedoel als jou!

Gr Tom
Ik heb model een jvc kd-mx2900r er is wel een optie voor Line in. Maar niet zodirect ik even me mobiel er aansluit en dat me mobiel knalt?

en weetje niet toevallig hoe me versterker er tussen moet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372189 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:40:
[...]

Ik heb model een jvc kd-mx2900r er is wel een optie voor Line in. Maar niet zodirect ik even me mobiel er aansluit en dat me mobiel knalt?

en weetje niet toevallig hoe me versterker er tussen moet? :9
haha, sorry bedoelde tulp ingang, mijn fout ;)

en versterker? waarom een versterker gebruiken als je een autradio hebt?
je kunt je boxen toch ook rechtstreeks via de autoradio aansluiten?

Tom

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 374774 op 14-09-2010 20:09 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:18
Koen g schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:55:
Nadat ik eerst al eens de meest hufterprove kratradio heb gemaakt voor een vriend, heb ik nu besloten om zelf een kistradio'tje te maken. :)

ingredienten:

- 8'' woofertje
- een subfilter
- 6,5'' woofertje voor hoog/mid
- marquant mca-475 :X
- 15ah accu'tje + zekeringetje
- computervoeding
- een omschakelaar om van voeding te switchen naar accu en vice versa
- 15 mm mdf
- veeel schroeven en montage kit :9
- kilometers kabel en heel veel aluminium hoekprofiel.
Zo nu is die dan af :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-X83SQGX3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VG7ZTVHZ.jpg

Aan de zijkant zit een eurostekker chassis en aan/uit schakelaar.
Bovendien is de 15ah accu overleden, en vervangen door eentje van 18ah :)
Komt een erg goed geluid uit! zit lekkere kick in die je ook voelt :+

Maar nu heb ik nog even een vraagje, als ik de kist aansluit op een mp3 of mobiel ( nokia n900 ) dan gaat het lang niet zo hard als wanneer ik het aan een mengpaneel hang of laptop. Is er mss een simpele mogelijkheid om het signaal iets harder de versterker in te sturen? simpel potmetertje ?

voor de geinteresseerden of mensen die zich vervelen ;) hier alle foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLBA3KEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374774 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:09:
[...]

haha, sorry bedoelde tulp ingang, mijn fout ;)

en versterker? waarom een versterker gebruiken als je een autradio hebt?
je kunt je boxen toch ook rechtstreeks via de autoradio aansluiten?

Tom
Heb me tulp stekkers er aan gezet en ze werken lang niet zohard als via de FM Radio. Maarja en ik ben er ook achtergekomen dat het echt je accu LEEG zuigt... K'zal binnenkort me kratje afwerken alles mooi maken. Dan gooi ik hem wel ff online(staat hij al maar zonder autoradio etc. Zit trouwens Perfect geluid in!.. Maar ik erger me er nog steeds aan dat de CD speler het niet doet.. Dat vindt ik echt jammer. is daar nou echt geen trucje voor.. ;)
En waar kan ik een goede kopen electrice buige bare antennen kopen? :+

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Koen g schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:21:
[...]

Zo nu is die dan af :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Aan de zijkant zit een eurostekker chassis en aan/uit schakelaar.
Bovendien is de 15ah accu overleden, en vervangen door eentje van 18ah :)
Komt een erg goed geluid uit! zit lekkere kick in die je ook voelt :+

Maar nu heb ik nog even een vraagje, als ik de kist aansluit op een mp3 of mobiel ( nokia n900 ) dan gaat het lang niet zo hard als wanneer ik het aan een mengpaneel hang of laptop. Is er mss een simpele mogelijkheid om het signaal iets harder de versterker in te sturen? simpel potmetertje ?

voor de geinteresseerden of mensen die zich vervelen ;) hier alle foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLBA3KEN
Wat voor een versterker gebruik je? Indien het een TA2024 is kan dit door simpelweg een 4k7 ohm weerstandje over R2 en R4 te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Koen g schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:21:
[...]

Potmetertje kan maar weinig (niets :+ ) versterken. Je kan een voorversterkertje ervoorhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372189 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:46:
[...]

Heb me tulp stekkers er aan gezet en ze werken lang niet zohard als via de FM Radio. Maarja en ik ben er ook achtergekomen dat het echt je accu LEEG zuigt... K'zal binnenkort me kratje afwerken alles mooi maken. Dan gooi ik hem wel ff online(staat hij al maar zonder autoradio etc. Zit trouwens Perfect geluid in!.. Maar ik erger me er nog steeds aan dat de CD speler het niet doet.. Dat vindt ik echt jammer. is daar nou echt geen trucje voor.. ;)
En waar kan ik een goede kopen electrice buige bare antennen kopen? :+

8)7
buigbare antenne?

kunt het ook anders doen :

- koperdraad in je krat leggen, en door alle hoeken leiden
( dit geeft niet altijd goed ontvangst, bij sommigen werkt het goed, bij anderen weer niet .. )

- antenne van een radio pakken of van een auto die uitschuifbaar is.

- gewone antenne van een auto ( niet uitschuifbare )

;)

Anoniem: 374446

ik heb mijn versterker binnan van 400 watt ik wil hem testen door hem op een computer voeding aan te sluiten waar aan moet ik dan de moex draadjes verbinden ik bedoel welke kleur moet op welke ingang van versterker
geel - rood -zwart - zwart zijn de kleur draadjes

bedankt mvg yorick

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 374774 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:56:
[...]

buigbare antenne?

kunt het ook anders doen :

- koperdraad in je krat leggen, en door alle hoeken leiden
( dit geeft niet altijd goed ontvangst, bij sommigen werkt het goed, bij anderen weer niet .. )

- antenne van een radio pakken of van een auto die uitschuifbaar is.

- gewone antenne van een auto ( niet uitschuifbare )

;)
Ik gebruik een wifi antenne, werkt ook perfect en kun je draaien en kantelen enzo.
Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:56:
ik heb mijn versterker binnan van 400 watt ik wil hem testen door hem op een computer voeding aan te sluiten waar aan moet ik dan de moex draadjes verbinden ik bedoel welke kleur moet op welke ingang van versterker
geel - rood -zwart - zwart zijn de kleur draadjes

bedankt mvg yorick
Rood + zwart is volgens mij 12 volt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Oke bedankt !
Alleen zie ik net dat mijn computer voeding die ik nog had liggen kapot is ik heb nu een adapter gepakt
met een 12 volt uitput 4A
ik knipte het draadje door er zit een buitenste koper draadje dan een plastic draadje met daarin ook een koper draadje. Er staat op de achterkant dat het buitenste draadje de min is en het binnenste de +
ik sloot hem aan op de versterker de binnenste op de + van de versterker en de buitenste op de (staat op mijn versterker) GND ik denk dat dat de - is maar er gebeurde niks, moet ik ook nog wat met de rem doen ?

of doe ik iets verkeerd bedankt mvg yorick

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:01:
moet ik ook nog wat met de rem doen ?
[...]
of doe ik iets verkeerd bedankt mvg yorick
Je moet de topicstart lezen, daar staat in wat je met de REM moet doen :Y

aansluiten op de plus dus moet ik een draadje trekken van rem naar de plus van de voeding?
thanks mvg yorick

het heeft niet geholpen
zo had ik het gedaan ik heb wat foto's genomen dat is duidelijker dan woorden

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/29pc561.jpg
van dichtbij

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2nlu8ab.jpg
van wat verder af dat uitstekende zwarte plastic is niks

doe ik wat verkeerd ? bedankt mvg yorick

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

tja.. hoeveel spanning meet je op de polen van de adapter?
Is de zekering van de versterker nog heel?

Oh ja: als je zelf de laatste post heb en je wil wat toevoegen, gebruik dan de edit knop.
Verder is groeten niet nodig op het forum.

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:29:
het heeft niet geholpen
zo had ik het gedaan ik heb wat foto's genomen dat is duidelijker dan woorden

[afbeelding]
van dichtbij

[afbeelding]
van wat verder af dat uitstekende zwarte plastic is niks

doe ik wat verkeerd ? bedankt mvg yorick
Ik weet niet precies wat je met je draden hebt gedaan, maar goed ziet't er niet uit :?
Probeer het eens op deze manier, dat werke iig voor mij :+

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/8yt0cg.jpg

Gewoon, +op +, -op - en een stukje draad laten lopen vanaf + naar rem (bij mij dat kleine stukje rode draad)
Dit doet voldoende ;)

Techjunk & gadgetfreak

teacher schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:54:
tja.. hoeveel spanning meet je op de polen van de adapter?
Is de zekering van de versterker nog heel?

Oh ja: als je zelf de laatste post heb en je wil wat toevoegen, gebruik dan de edit knop.
Verder is groeten niet nodig op het forum.
thanks voor je reactie is er ook nog een andere mogelijkheid hoe ik kan testen of mijn versterker het nog doet?
ik weet niet of er spanning op de polen zit
maar is mijn opstelling van de draadjes wel goed?
ik heb nog genoeg adapters liggen dus is het verstandig nog een keer te proberen
maar ik moet eerst weten of mijn opstelling van draadjes goed? want anders is het zonde van mijn adapters

thanks
later yor

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:02:
[...]

thanks voor je reactie is er ook nog een andere mogelijkheid hoe ik kan testen of mijn versterker het nog doet?
ik weet niet of er spanning op de polen zit
maar is mijn opstelling van de draadjes wel goed?
ik heb nog genoeg adapters liggen dus is het verstandig nog een keer te proberen
maar ik moet eerst weten of mijn opstelling van draadjes goed? want anders is het zonde van mijn adapters

thanks
later yor
Doe mijn opstelling van draadjes, weet je iig zeker dat je goed zit.
Kun je daarna mooi testen :+

Techjunk & gadgetfreak

Piet bel schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:04:
[...]

Doe mijn opstelling van draadjes, weet je iig zeker dat je goed zit.
Kun je daarna mooi testen :+
nope nog steeds gaat er geen power lichtje branden..
:(

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

zekering nog heel?

• lredev
Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:38:
[...]

nope nog steeds gaat er geen power lichtje branden..
:(
> Doet je voeding het? Nameten met een multimeter

haha ik ben wel heel erg bezig zeg ik heb de zekering niet eens aangesloten ik wist niet dat dit de zekering was die ik bij mijn pakket kreeg die ik via marktplaats heb gekocht
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/5cnlz.jpg
klopt het dat dit de zekering is ?

en waar moet ik die dan op aansluiten?
tx

EDIT Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/15np0cl.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 374446 op 15-09-2010 18:01 ]

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
ja dit je zekering.
DIe zet je tussen de + (fase) van je accu naar je versterker.

• lredev
yoyo6,

Deze zekering:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/qz19qp.jpg

en wat moet ik daar dan mee doen? :$
sorry ik ben erg amateur met dit maar ik vind het super tof
ik zie dat ik hem er wel uit kan halen er staat onder FUSE
hoe moet ik de zekering aansluiten is mijn vraag?

bedankt !

Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:07:
[...]

en wat moet ik daar dan mee doen? :$
sorry ik ben erg amateur met dit maar ik vind het super tof
ik zie dat ik hem er wel uit kan halen er staat onder FUSE
hoe moet ik de zekering aansluiten is mijn vraag?

bedankt !
eruit halen en even doormeten of deze zekering niet kapot is ;)
als ie kapot is even een nieuwe steekzekering erin zetten.

Anoniem: 374774 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:11:
[...]

eruit halen en even doormeten of deze zekering niet kapot is ;)
als ie kapot is even een nieuwe steekzekering erin zetten.
okeoke
en kan ik deze ook gebruiken inplaats van die steek zekering ?
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/5cnlz.jpg

of heb ik daar niks aan?

tx

EDIT :
ik heb net getest om die caliber zekering tussen de + te zetten, maar heeft ook niks uitgepakt.
Als ik een nieuwe steekzekering haal is dan de kans groot dat hij het wel doet, of had hij het ook al met die caliber zekering moeten doen?

tx

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 374446 op 15-09-2010 21:07 ]

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb nog deze mp3 module gevonden ( wel duur)
ik weet niet of er een output op zit net zoals de "china" mp3 decoders.
hij ziet er wel stoer uit 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/JB_Systems_MPL1_media_player1.jpg
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=466724

• lredev
Anoniem: 374446 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:20:
[...]

okeoke
en kan ik deze ook gebruiken inplaats van die steek zekering ?
[afbeelding]

of heb ik daar niks aan?
Dat is eentje die je extra tussen de plus van je accu en de plus van je versterker kan zetten.

Die steekzekering die doet hetzelfde, maar dan intern. Als de verbinding in de rode cirkel is doorgebrand dan issie stuk!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iChyEL27wmo8m0QEJ5rNs9BO/full.jpg
tx

EDIT :
ik heb net getest om die caliber zekering tussen de + te zetten, maar heeft ook niks uitgepakt.
Als ik een nieuwe steekzekering haal is dan de kans groot dat hij het wel doet, of had hij het ook al met die caliber zekering moeten doen?

tx
Dat helpt niets als die andere zekering al stuk is / er niet inzit.

Een multimeter is overigens eigenlijk een vereiste bij een beetje spelen met electronica. kost je maximaal een tientje bij de bouwmarkt of een poep en een scheet bij de action.
eko990 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:06:
Ik heb nog deze mp3 module gevonden ( wel duur)
ik weet niet of er een output op zit net zoals de "china" mp3 decoders.
hij ziet er wel stoer uit 8)
[afbeelding]
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=466724
Zou me niets verbazen als die vanbinnen niet anders is dan die china mp3's ;)

[ Voor 18% gewijzigd door lredev op 15-09-2010 21:57 ]

heel raar hij doet het ineens :S
nja maakt niet uit gelukkig doet hij het !
hij komt van marktplaats voor 20 euri + 2 boschmann boxen ook 400 watt :)
die liet ik niet voorbij schieten!

maar allemaal bedankt en ik zal de foto's plaatsen als ik begin met bouwen !

Nou heb ik een vraagje.. Ik wil een PC-voeding in mijn krat bouwen. Maar

1: Hoe sluit ik hem aan?
2: Waar dient het voor?:S :+
3: En hij moet zeker op netstroom?
4: Kan het ook als ik hem op het net aansluit dat hij over het net gaat en als ik hem er weer afhaal dat hij dan op me accu speelt?

Hier een paar foto's:

Draden:S
http://i53.tinypic.com/30t55p2.jpg

PC-Voeding:
http://i51.tinypic.com/2uzzf2v.jpg

Gr.john

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 16-09-2010 18:24 . Reden: Fotosize ]

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 09:18
Anoniem: 372189 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:22:

2: Waar dient het voor?:S
4: Kan het ook als ik hem op het net aansluit dat hij over het net gaat en als ik hem er weer afhaal dat hij dan op me accu speelt?
1. Geen flauw idee.
2. Waarom wil je een PC-voeding in je kast als je niet weet waar het voor dient?
3. Ja, dat ding haalt z'n 230V niet uit de lucht.
4. Daar is de hKS of een DPDT-schakelaar voor.

BBotman schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:29:
[...]

1. Geen flauw idee.
2. Waarom wil je een PC-voeding in je kast als je niet weet waar het voor dient?
3. Ja, dat ding haalt z'n 230V niet uit de lucht.
4. Daar is de hKS of een DPDT-schakelaar voor.
1: Hmm
2: Dat meerdere mensen het hebbe en ik toch wel nieuwsgierig ben.
3: dacht ik al
4: DPDT-schakelaar. heb ik.

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 09:18
Anoniem: 372189 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:30:
[...]

1: Hmm
2: Dat meerdere mensen het hebbe en ik toch wel nieuwsgierig ben.
3: dacht ik al
4: DPDT-schakelaar. heb ik.
1. Lees deze vorige topics even globaal door, ik heb het een paar keer voorbij zien komen.
2. De voeding geeft 12V, daar kan je kist op draaien zodat je niet van de accu hoeft te spelen. Naar mijn mening kan je beter een 12V 3A voeding kopen op bijvoorbeeld www.baco-army-goods.nl
3. -
4. Aansluitschema staat op www.kratradio.nl

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 372189 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:22:

2: Waar dient het voor?:S :+
1: Heleboel draadjes strippen, gele draad (+12V) en willekeurige zwarte draad verbinden aan de 12V en ground-pool van je versterker.
2: Ik gok stroomtoevoer? Wat doet zo'n ding bij pc's meestal? :)
3: Nee, de 230V input plug je in een portable deeltjesversneller. Ja dus...
4: Iets met DPDP switches en de hKS, zelf geen ervaring mee (Ja, echt :o )

BBotman schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:36:
[...]

1. Lees deze vorige topics even globaal door, ik heb het een paar keer voorbij zien komen.
2. De voeding geeft 12V, daar kan je kist op draaien zodat je niet van de accu hoeft te spelen. Naar mijn mening kan je beter een 12V 3A voeding kopen op bijvoorbeeld www.baco-army-goods.nl
3. -
4. Aansluitschema staat op www.kratradio.nl
Moet hij 12V(logish) ook 3A voeding zijn? Want ik kan hem niet vinden op die site:S

Blue-Tiger schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:40:
[...]

1: Heleboel draadjes strippen, gele draad (+12V) en willekeurige zwarte draad verbinden aan de 12V en ground-pool van je versterker.
2: Ik gok stroomtoevoer? Wat doet zo'n ding bij pc's meestal? :)
3: Nee, de 230V input plug je in een portable deeltjesversneller. Ja dus...
4: Iets met DPDP switches en de hKS, zelf geen ervaring mee (Ja, echt :o )
1 je moet de rode en de zwarte hebben die zijn 12 volt van de molex

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Anoniem: 374446 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:55:
[...]

1 je moet de rode en de zwarte hebben die zijn 12 volt van de molex
ik weet niet wat jij zegt.
zwart + geel is 12 volt hoor.

maar ff sirrieus, deze vragen zijn met 2 klikjes te vinden in of de topicstart of op google

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:18
Painore schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:24:
[...]

Wat voor een versterker gebruik je? Indien het een TA2024 is kan dit door simpelweg een 4k7 ohm weerstandje over R2 en R4 te solderen.
Ik gebruik een 4 kanaals marquant mca-475 8)7
Ik zal er dus een voorversterkertje tussen moeten plaatsen?

duifi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:43:
[...]

ik weet niet wat jij zegt.
zwart + geel is 12 volt hoor.

maar ff sirrieus, deze vragen zijn met 2 klikjes te vinden in of de topicstart of op google
oke sorry dan is dat het ja :P

heeft iemand enig idee hoe je dit ijzer zou kunnen buigen Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/s5zqtw.jpg

• lredev
Anoniem: 374446 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:56:
heeft iemand enig idee hoe je dit ijzer zou kunnen buigen [afbeelding]
Eerst de hoekjes eruitzagen. Dan met een kraspen langs een lineaal mooi strakke lijn trekken (binnenzijde van de buiging) dan met een constructie van hardhout en of staal in combinatie met lijmklemmen of workmate. geen zin om het uit te "painten" :P

zoeits: http://www.eaa.org/experi.../2009-05_howto_brakes.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch even mededelen dat ik erg tevreden ben over service kratradio.nl
bestelt en na 2 dagen pakketje binnen !
zie je niet vaak.

bedankt! :)

• xammies
Hallo,

Kratradio eindelijk af en al een week meegeweest naar het buitenland! Is het geld zeker waard.

Onderdelen (heel simpel gehouden ja):
- 12v 7ah accu
- Acculader van kratradio.nl
- Marquant mca-200
- 2x pioneer speakers (2x 130 watt)
- Schakelaar
- Voltmeter
- Scharnieren, koffersluiting, handvat, schroefjes etc.
- Grolschkrat

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=204726036&key=MIFIT838
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=204725986&key=MFIM3OPY
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=204725977&key=A74MOAU6

Nu is het enige wat ik nog wil deze subwoofer inbouwen:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=204725771&key=YX4BQQEU

Het is een Samsung woofer van 13 cm, 6 ohm, 40 watt (uit een computer subwoofer gesloopt).
Ik weet alleen niet helemaal hoe je hem moet aansluiten. Ik heb die vier kabeltjes die eraan zitten aangesloten bij de aansluitingen waar de speakers inzaten maar toen kwamen er voornamelijk hoge tonen uit en geen bass zoals ik die hoorde met de computer. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd.

In ieder geval een weekje van genoten. Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door xammies op 18-09-2010 14:59 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mijn bierkratje is ook af.
Hij is gemaakt van oude onderdelen had ik nog liggen.
Ik was in totaal een kleine 40 euro kwijt aan dingetjes die ik niet zomaar had liggen.
Hij ondersteund naast radio ook MP3 cd's en een minijack-aansluiting voor MP3 speler of telefoon.
Binnenin kun je nog 4 biertjes kwijt, en er is ook nog ruimte om bijvoorbeeld wat te eten mee te nemen (broodtrommeltje ofzo).
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs299.ash2/57913_447539264216_541759216_5186214_3447770_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs299.ash2/57913_447539274216_541759216_5186216_7954926_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs599.snc4/57913_447539284216_541759216_5186218_7623559_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs619.snc4/57913_447539294216_541759216_5186220_6541435_n.jpg

Aan de binnenkant heb ik blacklights, en de binnenkant is bespoten met verf die daar op reageert.
In het donker met de blacklights aan licht het hele kratje mooi op:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs645.snc4/60501_447539639216_541759216_5186252_518885_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs325.ash2/60501_447539644216_541759216_5186253_2876638_n.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-09-2010 19:39 . Reden: Wat toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 21:37
Volgensmij is dat het eerste bierkratje dat een complete fotoshoot in het weiland heeft gekregen :+. Foto v/d binnenkant is ook altijd wel leuk.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bartske schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:47:
Volgensmij is dat het eerste bierkratje dat een complete fotoshoot in het weiland heeft gekregen :+. Foto v/d binnenkant is ook altijd wel leuk.
haha, ik was mijn nieuwe kite aan het testen en kratje mocht mee.
En mijn camera was ook mee toevallig, dus even foto's gemaakt.
Binnenkant vind ik niet zo boeiend maar ik zal nog wel eens een foto maken haha.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 21:37
Mud.Starrr schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:56:
[...]

haha, ik was mijn nieuwe kite aan het testen en kratje mocht mee.
En mijn camera was ook mee toevallig, dus even foto's gemaakt.
Binnenkant vind ik niet zo boeiend maar ik zal nog wel eens een foto maken haha.
Vind jij niet zo boeiend misschien, maar je kan anderen weer op ideeën brengen zo :). Niet dat zoiets met dat licht bij mijn kratje gaat werken, want die is van 12mm mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bartske schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:08:
[...]

Vind jij niet zo boeiend misschien, maar je kan anderen weer op ideeën brengen zo :). Niet dat zoiets met dat licht bij mijn kratje gaat werken, want die is van 12mm mdf.
Snap ik, ik bedoelde dat ik het niet zo boeiend vind en daarom geen foto had gemaakt.
Maar ik zal er nog een foto van maken speciaal voor jullie als ik weer tijd heb (het leven is druk :P)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb ik een klein probleempje zie foto:

http://i53.tinypic.com/2qjf33s.jpg

Het draadje is eruit..
hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 19-09-2010 16:16 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Pinnetje even verwijderen en opnieuw het draadje erin klemmen of eventueel voorzichtig solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 374446 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:56:
heeft iemand enig idee hoe je dit ijzer zou kunnen buigen [afbeelding]
Dit kratje heb ik een flinke tijd geleden gemaakt. In principe is zo'n deksel vrij simpel te maken met het juiste gereedschap. Ik heb dit toendertijd gemaakt op mijn werk.

Eerst heb ik een aluminium plaat(3mm dik) geknipt op de juiste maat met een schaar zoals deze
Afbeeldingslocatie: http://metaalbewerking.paginamarkt.nl/foto/2010/07/21/haco%20haco.jpg
Daarna heb ik de hoekjes eruit geknipt met een uithoekschaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.machinefabriek-poot.nl/images/16%20-%20Uithoekmachine.jpg
Hierna heb ik de hoekjes eraan gezet met een kantbank.
Afbeeldingslocatie: http://www.machinefabriek-poot.nl/images/15%20-%20Zetbank.jpg

Vrij simpel zoals ik al zei, als je maar het juiste gereedschap tot je beschiking hebt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
wesleytjuh schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:34:
[...]

Dit kratje heb ik een flinke tijd geleden gemaakt. In principe is zo'n deksel vrij simpel te maken met het juiste gereedschap. Ik heb dit toendertijd gemaakt op mijn werk.

Eerst heb ik een aluminium plaat(3mm dik) geknipt op de juiste maat met een schaar zoals deze
[afbeelding]
Daarna heb ik de hoekjes eruit geknipt met een uithoekschaar.
[afbeelding]
Hierna heb ik de hoekjes eraan gezet met een kantbank.
[afbeelding]

Vrij simpel zoals ik al zei, als je maar het juiste gereedschap tot je beschiking hebt.
Hey die staat bij mij ook in de garage O-)
Mooi dat je zo iets tot je beschikking hebt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze voltmeter kan ik die gewoon aansluiten op mijn accu zodat ik nog kan zien hoeveel volt hij heeft,
want dan hoef ik geen dure druppellader te kopen. dan laad ik de accu op via een gewone voeding
en kijk ik af en toe hoe vol de accu is via de voltmeter

is mijn theorie goed?:P
thanks
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/wpsc/product_images/Voltmeter-006.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of je een accu kunt laden met een voeding weet ik niet. Maar daarnaast dat het niet relaxed is en je mogelijk net effe niet op het goede moment keek en je daarmee je accu sloopt. Da;s een risico dat je dan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:20:
Of je een accu kunt laden met een voeding weet ik niet. Maar daarnaast dat het niet relaxed is en je mogelijk net effe niet op het goede moment keek en je daarmee je accu sloopt. Da;s een risico dat je dan loopt.
ja daar heb je gelijk in!
maar als ik de accu met een druppel lader op laad dan moet ik steeds mijn deksel eraf halen om hem op te laden of is er ook een andere manier zodat ik niet steeds de deksel eraf hoef te halen?
thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke helaas in werkelijkheid blijkt het altijd moelijker dan het is :P
maar als ik de accu met een druppel lader op laad dan moet ik steeds mijn deksel eraf halen om hem op te laden of is er ook een andere manier zodat ik niet steeds de deksel eraf hoef te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374446 schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:05:
[...]

boor 2 gaten in je kist, maak daar 2 ingangen in ( een min , en de andere plus )
sluit de min op de min van de accu, de plus op de plus van de accu, en maak stekkertjes op de druppellader die in de ingangen van de kist passen.

zoals hier ( de zwarte en rode ingangen , foto even geleend ;) )
http://tweakimg.net/g/for...uh/Kratradio/DSC02574.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Anoniem: 374446 schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:05:
[...]

Gewoon 2 gaten in je kist boren.

2 bouten er door heen.
aan de binnen kant een draadje van de + kant van de accu aan de bout vast maken.
En van de - kan aan die andere bout,

aan de voorkant ff aangeven wat de + en de - is.

Krokodillenbek op de bouten en klaar is yoyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]
Webstarr schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:09:
[...]

Gewoon 2 gaten in je kist boren.

2 bouten er door heen.
aan de binnen kant een draadje van de + kant van de accu aan de bout vast maken.
En van de - kan aan die andere bout,

aan de voorkant ff aangeven wat de + en de - is.

Krokodillenbek op de bouten en klaar is yoyo
yo die is mooi ja super bedankt !
ik had dit weekend een kratradio gemaakt maar ik vond hem niet zo mooi mijn versterker paste er ook niet in en boxen ook niet die waren wat te groot :P
dus ben ik vanavond bezig geweest met een nieuwe alleen dan van houd ("kist-radio")
ik zal jullie morgen foto's laten zien.
weet iemand misschien ook hoe je een autoradio en mp3 speler kunt aansluiten op een autoversterker die 1 tulp output heeft ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan met me maatje een kistradio te maken..Maar ik heb een vragen.

1: Hoe kan ik er een volume knop en een bass knop op maken?
2: Hij moet ook als gitaarversteker gebruikt kunnen worden en ook gewoon voor telefoon. Maar hoe sluit ik een gitaarplug aan?
3: Dat kan allemaal op de TA2024?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 372189 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:11:

2: Hij moet ook als gitaarversteker gebruikt kunnen worden en ook gewoon voor telefoon. Maar hoe sluit ik een gitaarplug aan?

Bedankt.
Punt 2:
Zorgen dat je voor de de MP3 speler een minijack aansluiting hebt...en dan een verloop van minijack naar jack er op schuiven voor de gitaar.
Ik denk alleen wel dat hij gaat brommen zonder aarde.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40

tomtommie

Alaaf!

Anoniem: 372189 schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:11:

Bedankt.
Op die bass knop na denk ik dat alles wel moet kunnen met een ta2024, kijk eens even in de topic start, daar staat ook iets over een volume knop.
Gitaarplug, daar heb je inderdaad verloopstukjes voor naar een 3,5mm jack. Hoe je een female jack plug moet aansluiten zie je ook in de topicstart staan.

@wesleytjuh haha het lag ook op het puntje van mijn tong om al die apparatuur op te noemen hoe je zo'n plaat maakt. Natuurlijk wel het makkelijkst, maar met een beetje huis tuin en keuken gereedschap kom je ook wel een eind!

Overigens van het weekend nog een klein beetje aan mijn kistradiotje gewerkt. Ik had nog altijd graag een aansluiting voor een voeding en een oplader, dus ik heb tijdelijk de 18Ah accu omgewisseld voor een 7Ah en een oplader en voeding erin geklust. Moet alleen nog de driepolige knop solderen om alles te verbinden:
- links = accu
- midden = voeding
- rechts = opladen en voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kom op, iets meer zelf uitzoeken / bedenken moet toch wel kunnen?

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 20-09-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier ook een begin van mijn kistradio er komt in
2x 400 watt boschmann boxen
xxl versterker 420 wat
autoradio
accu
Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?attid=0.3&disp=emb&view=att&th=12b2f3099eab5ede
Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?attid=0.1&disp=emb&view=att&th=12b2f3099eab5ede
Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?attid=0.2&disp=emb&view=att&th=12b2f3099eab5ede

ik heb 2 vragen
1: hoe sluit ik een bassbox er extra op aan ik las bij de intropage een extra versterker en extra weerstanden
helaas ben ik niet zon technicus dus snapte ik het natuurlijk weer niet..
kan ik niet gewoon zon basbox in een kanaal doen links of rechts dat is dat zeker niet stereo? en is er ook nog een makkelijke manier?

2:weet iemand misschien ook hoe je een autoradio en mp3 speler kunt aansluiten op een autoversterker die 1 tulp output heeft ?
ik zag op kratradio.nl een switch maar is er ook iets anders ik vind die switch niet zo mooi want je kan hem niet inbouwen

thanks a lot
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.