een liddle druppel lader. En ik had het net toch fout? ik moet serie schakelen om 24 volt te krijgen? en niet parallel
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 348799 op 19-10-2010 20:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 348799
een liddle druppel lader. En ik had het net toch fout? ik moet serie schakelen om 24 volt te krijgen? en niet parallel
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 348799 op 19-10-2010 20:32 ]
Om aan 24V te komen zet je de accu's in serie. Ik neem aan dat je een lader hebt voor 12V accu's? Dan kan je je accu's los of parallel laden. Ik raad je aan om ze los op te laden. Doordat de accu's niet 100% identiek aan elkaar zullen zijn zal er altijd een spanningsverschil tussen de accu's zijn Hierdoor krijg je dat de accu's elkaar op/af gaan laden als je ze parallel verbindt.Anoniem: 348799 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:31:
[...]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Anoniem: 377137
KloptNitrous schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:57:
Hallo,
Ik wil graag een kratradio bouwen met hKS (kant en klaar kopen). Ik wil de lader en de voeding inbouwen en aan de buitenkant van de krat slechts 1 aansluiting (voor zo’n eurostekker).
Als ik het goed begrijp schakelt de hKS dan automatisch over naar de voeding als de accu onder een bepaald voltage komt.
Yup, gewoon splitsen, is geen probleem. Wel alles goed isoleren, zorg in ieder geval voor dat er geen blote verbindingen zijn!Nu mijn vraag: Hoe schakel ik de eurostekker aan de binnenkant van de kist met de oplader én de voeding? Dus bij het gele op dit plaatje. Ik denk gewoon aan elkaar knopen? Of is dit gevaarlijk ivm netspanning.
[afbeelding]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Bedankt voor je antwoord. Ik heb besloten de leds voorlopig achterwege te laten.TBTL schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:13:
[...]
Nee, ze moeten parallel aan de versterker (maar in serie met de led moet wel een weerstand, als deze nog niet in de led is ingebouwd)
[...]
Ja, maar dan zal de accu wel langzaam leeglopen als de versterker uit staat (als je de schakelaar altijd op aan hebt). Hij kan beter parallel aan de versterker (dan hoef je ook niet met die schakelaar de voltmeter aan en uit te zetten).
OK bedankt, dat gaat helemaal goedkomen!wesleytjuh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:03:
[...]
Klopt
[...]
Yup, gewoon splitsen, is geen probleem. Wel alles goed isoleren, zorg in ieder geval voor dat er geen blote verbindingen zijn!
Tja, het is altijd handig natuurlijk. Mocht er ergens iets sluiting maken dan sluit je niet gelijk je accu kort maar springt je zekering. Stuk beter voor de levensduur van je accu en eventuele brandveiligheidNitrous schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:12:
[...]
OK bedankt, dat gaat helemaal goedkomen!
Is het aanbevolen om nog ergens een zekering in te bouwen en waarom wel/niet?
OK, ik daar zal ik eens over na gaan denken.wesleytjuh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:25:
[...]
Tja, het is altijd handig natuurlijk. Mocht er ergens iets sluiting maken dan sluit je niet gelijk je accu kort maar springt je zekering. Stuk beter voor de levensduur van je accu en eventuele brandveiligheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Nitrous op 20-10-2010 07:11 ]
Anoniem: 372189
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 372189 op 20-10-2010 16:37 ]
Dat je zekering eruit slaat komt door een kortsluiting. Een nieuwe zekering erin zetten zonder de kortsluiting te verhelpen heeft geen nut. Iets zegt me dan ook dat je TA2024 naar de eeuwige jachtvelden is, ook door kortsluiting. Meet alles eens na met een multimeter, iets anders zie ik eigenlijk niet.Anoniem: 372189 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
Alweer een vraagje hoe kan ik kijken hoe mij TA2024 het nog doet.. Want ik had alles goed aangesloten en nu komt er weer geen geluid meer uit:(.
En bij me MCA-200 Is de zekering eruit geslagen.. Op een accu van 17Ah. Daar zit een zekering van 5A in kan ik gewoon weer een nieuwe kopen van 5A of zal hij er dan weer uit slaan?![]()
Gr.john
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ja, Ik heb alles al nagemeten op me TA2024 maar als ik Amperé wil meten. Slaat hij uit en maakt sluiting.Malantur schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:45:
[...]
Dat je zekering eruit slaat komt door een kortsluiting. Een nieuwe zekering erin zetten zonder de kortsluiting te verhelpen heeft geen nut. Iets zegt me dan ook dat je TA2024 naar de eeuwige jachtvelden is, ook door kortsluiting. Meet alles eens na met een multimeter, iets anders zie ik eigenlijk niet.
Ik zet hem gwwn aan met zo'n eurosnoer ofzo wat je er in kan steken. En is de gele en zwarte? Dan moet hij op mijn multimeter 12V aan geven?Malantur schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:06:
Ampere moet je meten in serie met wat je wil meten. Als je de meter parallel zet dan maak je een mooie kortsluiting waarmee je je spullen kapot kan maken.
Over je voeding: zet je hem aan met de groene en zwarte kabel? Zo ja, dan zou hij normaal aan moeten gaan. Als hij dit niet doet dan schakelt hij zichzelf meteen uit omdat hij geen belasting op de lijnen ziet. In dat geval moet je er een weerstand aanhangen.
De 12V kan je vinden tussen elke willekeurige gele en zwarte draad.
Anoniem: 374774
In volt-stand moet hij inderdaad 12V geven tussen de gele draad en de zwarte. Wil je ampere meten dan moet je aan de ene kant de gele draad aansluiten, en aan de andere kant het punt waardat de gele draad normaal toe komt.Anoniem: 372189 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:18:
[...]
Ik zet hem gwwn aan met zo'n eurosnoer ofzo wat je er in kan steken. En is de gele en zwarte? Dan moet hij op mijn multimeter 12V aan geven?
Aftakken kan je doen, maar je moet dan in ieder geval wel zorgen dat je tijdig stopt met laden want als je blijft bijladen dan komt er zuurstof- en waterstofgas vrij. Vandaar is het aan te raden om een druppellader te kopen. Helaas zijn die van rond de 3A wel redelijk duurAnoniem: 374774 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:20:
hey
ik heb op het moment een adapter van een oude camera of iets dergelijks gevonden die 2.1 a geeft.
hiermee kan ik mijn autoradio en boxen laten draaien.
maar nu is mijn vraag, kan ik tijdens dat ik via netstroom aan het spelen ben ook met diezelfde adapter de accu's laden?
met een splitsing, of iets dergelijks? of kan ik dan niet meer op vol vermogen de radio laten afspelen?
( heb 4x7ah, accu's voordat iemand zegt dat ik met teveel ah laad)
alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Malantur op 22-10-2010 12:42 ]
alvast bedankt.Malantur schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:08:
[...]
In volt-stand moet hij inderdaad 12V geven tussen de gele draad en de zwarte. Wil je ampere meten dan moet je aan de ene kant de gele draad aansluiten, en aan de andere kant het punt waardat de gele draad normaal toe komt.
[...]
Aftakken kan je doen, maar je moet dan in ieder geval wel zorgen dat je tijdig stopt met laden want als je blijft bijladen dan komt er zuurstof- en waterstofgas vrij. Vandaar is het aan te raden om een druppellader te kopen. Helaas zijn die van rond de 3A wel redelijk duur
Ik weet het niet zeker maar je speakers werken toch niet op 12V? Je versterker werkt op 12V en je speakers hebben 4ohm (of 8, of iets dergelijks) en je veranderd de weerstand op je speaker door die led er tussen te zetten volgens mij...Anoniem: 372189 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:37:
Vraagje:P
Dit werkt?
Wat wel werkt is een led aansluiten in serie met een 470 ohm weerstand, dus:
(ene pool speaker)----------(+)led(-)----\[470ohm]-----------(andere pool speaker)
Welke pool van de speaker je neemt maakt niet uit, muziek is wisselspanning!
Zag ik in deel 2 staan.
[ Voor 15% gewijzigd door boppos op 21-10-2010 11:20 ]
naast een maffe opzet is het ook zo dat die versterker van een 1.4v p-p signaal uitgaat (ongeveer) voor maximaal vermogen en jouw basgitaar dat nooit uitstuurt. eerst dus een bas->lijnsignaal omzettertje bouwen!Anoniem: 276805 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:34:
[...]
Dus ik heb gebruik gewoon een te slappe voeding? Dan zou ik er dus eentje van 750W moeten hebben?![]()
Als ik de versterker door een simpele Marquant 2x100Watt vervang zou hij het moeten doen, of vraagt de subwoofer dan nog steeds te veel van de voeding en kan ik beter een 200W subwoofer ergens vandaan halen?
Want ik ben namelijk bang dat als ik een TA2024 haal dat ik dan niet genoeg vermogen heb om mijn basgitaar leuk te laten klinken.
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Klopt het dat deze: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1802 dan ook gewoon werkt?Michel5128 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:30:
1 stuk(s) Miniatuur relais FTR-F1CD 12VDC Dickbest Kan hem niet vinden welke heb ik nodig? Als er 1 tussen staat hoe sluit ik hem aan met de lader en voeding? http://www.dickbest.nl/we...ct=viewProd&productId=443. Ik zie er zo niet bij staan of het een type A of type B is. Dit kun je eenvoudig meten met een multimeter op de ohm stand. Dan twee pootjes meten die in de 'uit' stand verbonden zijn (bijv voeding en versterker). Kleine waarde = verbonden, oneindige waarde = niet verbonden.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 372189 op 21-10-2010 15:48 ]
John, sorry hoor
[ Voor 27% gewijzigd door boppos op 21-10-2010 16:44 ]
Ja dat klopt schakelaars en ledjes lukt wel maar bij die pc voeding en acculader en eurostekker chassis ik weet niet hoe ik dat aan mijn accu moet koppellen? En die versterker tussen de autoradio ..boppos schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:37:
[...]
John, sorry hoormaar ga eens wat basis elektronica principes leren! Google eens op Ampère, Ah, Voltage, Watt, Ohm. En kijk ook eens op wikipedia.
Lees dan dit topic nog eens door, misschien begrijp je dan wat er geadviseerd wordt en wat anderen al eerder hebben gevraagd. Als je een kleinbeetje nadenkt dan kan je dat schema zo invullen.
John, kijk nou zelf eens naar je tekening wat je er hebt staan. LINE OUT wat zou dat betekenen?Anoniem: 372189 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:06:
Nieuw schema:D
[afbeelding]
Klopt het nou kwa schakeling?
En kan ik dat ledje op deze manier wel schakelen aan/uit?
En weet er nou niemand met die autoradio en versterker:(
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Als jij je een RCA splitter gebruikt (dus 1 input, 2 output en dat 2x (linkse en rechtse signaal)) zou het volume niets moeten uitmaken. het signaal veranderd verder niet, je deelt alleen een signaal.Anoniem: 377137 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:31:
hallo luitjes,
als je 2 versterkers aansluit op 1 mp3 speler spelen ze dan alle bij de helft zachter of valt dat wel mee?
en hoe zou je het voor elkaar kunnen krijgen dat het niet zachter wordt?
een voorversterker gebruiken ofzo?
ik stel weer veelte achtelijke vragenmaar zou het tog heel fijn vinden als iemand eventjes antwoord zou kunnen geven
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
maar dat krijg je tog een mono signaal of niet ? dat kan je tog niet aansluiten op een ta2024Annuk schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:48:
[...]
Als jij je een RCA splitter gebruikt (dus 1 input, 2 output en dat 2x (linkse en rechtse signaal)) zou het volume niets moeten uitmaken. het signaal veranderd verder niet, je deelt alleen een signaal.
Dus ze gaan niet zachter spelen normaal gesproken.
Kijk goeie informatie bedankt!Annuk schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:46:
[...]
John, kijk nou zelf eens naar je tekening wat je er hebt staan. LINE OUT wat zou dat betekenen?
Een klein beetje logisch na denken graag. en wil je de versterker schakelen op je radio of appart?
als je de versterker appart wilt gebruiken (zonder radio) dan moet je de + van de accu gewoon doorlussen naar je versterker. als je de versterker op de radio wilt laten werken moet je hem verbinden aan de REM(ote) aansluiting van je radio (waars blauwe kabel).
Maar wat je eerder al beschreef, als je de versterker op de radio aansluit doen 2 andere boxen het niet. dat klopt/is logisch, omdat je dan aangeeft dat het (bijv. rear) signaal naar versterker moet dus niet rechtstreeks naar de boxen en dus geeft hij dat niet door.
Als je een wat betere versterker hebt (bijv van pioneer) dan zou het wel kunnen om bijv 6 of 8 boxen te laten spelen via radio + versterker maar dat gaat niet op bij de MCA-200.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Ja hoor, klopt zo. De HKs heeft al aan en uit schakelaars. Spanningsindicator op een plek waar hij direct stroom van de accu heeft, eventueel met een schakelaar er tussen.Schnitzel schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:19:
Goed, ik ben weer eens even bezig geweest. De accu (7,2Ah lood-gelaccu) is ondertussen binnen, dankzij een aardige directeur van een beveiligingsbedrijf. Ik heb alleen geen flauw idee hoe goed ie nog is, maar als dat tegenviel mocht ik zo een andere op komen halen. Ze hadden er toch genoeg.
Verder heb ik even een schakelingetje in elkaar gezet in Paint. Hier is ie:
[afbeelding]
Hier had ik dan nog een paar vraagjes over.
1) allereerst natuurlijk: klopt dit zo, of begrijp ik d'r echt geen snars van?
2) Waar kan ik het beste de aan/uit schakelaar maken? Of zit die in de hKS...
3) Waar kan mijn spanningsindicator van een paar posts terug? Over de accu heen? en wat gebeurt er dan als je de indicator aanzet terwijl de accu aan het laden is?
Heel erg bedankt alvast. Ik heb al heel veel aan de op/aanmerkingen hier gehad...
Die zal ook werken maar kan een maximale stroom aan van 2A. Dit is net toereikend voor alleen een ta2024 vandaar dat ik de iets zwaardere aanraadde. De weerstand (impedantie) van de spoel geeft aan hoeveel stroom de spoel zal trekken. Bij een hogere impedantie loopt er een kleinere stroom door de spoel. In dit geval is dat gunstig dus je kunt dan het beste voor de 960ohm gaan.boppos schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:04:
[...]
Klopt het dat deze: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1802 dan ook gewoon werkt?
En wat doet het aantal ohms van de spoel er toe?
Ik vind het een beetje onoverzichtelijk en omdat ik geen zin heb ieder draadje te volgen beantwoord ik wat algemene dingen. Een LED kun je absoluut niet op 230v aansluiten! Dit doe je altijd met een geschikte weerstand en dan op 12v ofzo. Ook wil je de 230v kant van de voeding en lader schakelen. Ik wil ivm de veiligheid adviseren dit niet te doen, en de schakelaar steeds tussen de laagspanningsdraden te plaatsen.Anoniem: 372189 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:06:
Nieuw schema:D
[afbeelding]
Klopt het nou kwa schakeling?
En kan ik dat ledje op deze manier wel schakelen aan/uit?
En weet er nou niemand met die autoradio en versterker:(
Als je enkel het signaal splitst zal het geluid niet zachter klinken. Een voorversterker is dus niet nodig.Anoniem: 377137 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:31:
hallo luitjes,
als je 2 versterkers aansluit op 1 mp3 speler spelen ze dan alle bij de helft zachter of valt dat wel mee?
en hoe zou je het voor elkaar kunnen krijgen dat het niet zachter wordt?
een voorversterker gebruiken ofzo?
ik stel weer veelte achtelijke vragenmaar zou het tog heel fijn vinden als iemand eventjes antwoord zou kunnen geven
Wat je hier zegt is echt onzin. De lineout van de radio doet het altijd, ongeacht of er nou 2 of 4 luidsprekers zijn aangesloten. 4 Luidsprekers op de radio en 2 aan de versterker kan dus prima. Of het gewenst is is een tweede. De extra versterker verbruikt namelijk in verhouding meer energie dan dat je er volume voor terug krijgt. 4 luidsprekers geven over het algemeen genoeg lawaai...Annuk schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:46:
[...]
Maar wat je eerder al beschreef, als je de versterker op de radio aansluit doen 2 andere boxen het niet. dat klopt/is logisch, omdat je dan aangeeft dat het (bijv. rear) signaal naar versterker moet dus niet rechtstreeks naar de boxen en dus geeft hij dat niet door.
Ja dat weet iklredev schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:39:
Wat al heel vaak voorbij is gekomen: Met een 12V voeding kan je NIET een 12V accu opladen. Daar heb je een geregelde stroom (een gemaximaliseerd doorgelaten A ) met een spanning van 13,8 volt voor nodig. Dat is precies wat een lader doet.
Een gelaccu lader bijv. Laad met maximaal 600mA en een spanning van rond de 13,8V.
Als je wilt schakelen tussen voeding, lader en accu's, dan kan dat met een dubbelpolige wisselschakelaar:
[afbeelding]
Anoniem: 340627
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 340627 op 22-10-2010 16:14 ]
Dat moet nog gebeuren jaThinkPadd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:11:
Zou je niet nog iets over je speakers plaatsen ter bescherming?
Nogmaals ga googlen op basis electronica zoals ik al eerder schreef en lees eens wat over al die onderwerpen. Door die 2 accu's te koppelen kan je namelijk 24V krijgen met 17à18Ah of 12V met ca. 35Ah. Er wordt altijd aangeraden accu's van hetzelfde merk en capaciteit (Ah) te gebruiken.Anoniem: 372189 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:40:
Hmm ik kan toch wel een pc-voeding inbouwen die geeft volgens mij 12A dat is toch ruim voldoende? En het zij 2accu's van eentje 18Ah en eentje van 17Ah . En tegelijk op laden. gaan dan sneller je accu's stuk?
Anoniem: 378835
ik wilde eerst ook pc voeding, maar ik geef je een tip, ga zoeken naar oude laptop adapters, camera adapters of iets dergelijks, ik kan nu op z'n adapter me autoradio en boxen goed laten draaien.Anoniem: 372189 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:40:
Hmm ik kan toch wel een pc-voeding inbouwen die geeft volgens mij 12A dat is toch ruim voldoende? En het zij 2accu's van eentje 18Ah en eentje van 17Ah . En tegelijk op laden. gaan dan sneller je accu's stuk?
Ja, daar was ik al opzoek naar want het kleiner en makkelijker aantesluiten. Ik heb een hele grote kist van 18mm MDF. Ik post hem als hij helemaal klaar is. Ik kan nog een voeding kwijt in mijn kist er zit 90watt RMS In. Op 2x18ah accu's want hij staat toch op wielen. Haha jij zei 13.5V dat is toch wel het max?Anoniem: 374774 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:15:
[...]
ik wilde eerst ook pc voeding, maar ik geef je een tip, ga zoeken naar oude laptop adapters, camera adapters of iets dergelijks, ik kan nu op z'n adapter me autoradio en boxen goed laten draaien.
en zoek dan ook een adapter van 13.5 volt die ongeveer 1/10 amperage heeft van de accu('s )
( accu mag je maar laden met 1/10 van totale amperage van de accu )
en als je adapters gebruikt heb je niet zoveel ruimte in beslag, en heb je geen pc voeding nodig, waar je ook nog vanalles aan moet veranderen om 12v te krijgen, aangezien je iets moet overbruggen en de +5v moet belasten.
en, je hebt al 2 best zware accu's, wordt wel beetje zwaar ofniet? en 18, ah zijn grote joekels
hoe wil je dat kwijt?
denk dat je met een ook al ver toerijkt ( ik heb 3x7ah, en nog een 7 ah reserve )
Tom
12 volt accu's kan je niet met 12 volt laden.Anoniem: 372189 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:04:
[...]
Ja, daar was ik al opzoek naar want het kleiner en makkelijker aantesluiten. Ik heb een hele grote kist van 18mm MDF. Ik post hem als hij helemaal klaar is. Ik kan nog een voeding kwijt in mijn kist er zit 90watt RMS In. Op 2x18ah accu's want hij staat toch op wielen. Haha jij zei 13.5V dat is toch wel het max?
Okee. En ik heb denk ik 5 a 6 ampere nodig. Jij heb er nog een paar liggen voor hoeveel verkoop je ze??Anoniem: 374774 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:57:
[...]
12 volt accu's kan je niet met 12 volt laden.
moet je laden met 13.5/13.8 zoiets
en je hebt adapters van 13.5 volt, dus het is maar een hint![]()
heb er atm paar liggen doordat ik in een doos vol adapters heb kunnen neuzen.
Je laadt een accu met 13.8V(13.5 kan maar dan zal deze nooit helemaal vol raken), en een begrensde stroom. Met 1/10 van de totale capaciteit dus in jouw geval 1/10 van 2*18 = 3,6A. Je moet dus opzoek gaan naar een druppellader met een maximale laadstroom van 3,6A. Dit zal vele malen beter zijn dan een standaard adapter.Anoniem: 372189 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:19:
[...]
Okee. En ik heb denk ik 5 a 6 ampere nodig. Jij heb er nog een paar liggen voor hoeveel verkoop je ze??
Ik zal even googlen maar ik kan toch gwwn apart opladen met een standaard die van kratradio.nl en ik heb er nog eentje boven liggen. Ik heb die acculader even gepakt van boven dit staat erop:wesleytjuh schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:47:
[...]
Je laadt een accu met 13.8V(13.5 kan maar dan zal deze nooit helemaal vol raken), en een begrensde stroom. Met 1/10 van de totale capaciteit dus in jouw geval 1/10 van 2*18 = 3,6A. Je moet dus opzoek gaan naar een druppellader met een maximale laadstroom van 3,6A. Dit zal vele malen beter zijn dan een standaard adapter.
Nou zal je niet snel een (goedkope) druppellader met een laadstroom van 3,6A vinden dus misschien is het een idee om een circuitje op te bouwen met een L200 of LM350 bijvoorbeeld. Google daar maar eens op, L200 charger bijvoorbeeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 372189 op 23-10-2010 11:00 ]
Anoniem: 378835
sorry voor de post. wat bleek nou. mijn jackkabel was gebroken binnenin (dus het was niet te zien) heb ondertussen een nieuwe kabel gehaald. en het werkt perfect.Anoniem: 378835 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:06:
hoi.
ik heb niet zo lang geleden mijn ta2024 gekregen. nu ik hem net aansloot kwam ik er achter dat 1 speaker kanaal het niet deed. het ligt echt aan de ta2024 ik heb al geprobeerd door de luidsprekers om te wisselen van kanaal. maar geen resultaat. kunnen Jullie mij misschien een tip geven. want eerder las ik dat een ta2024 al intern gebridst is. dus 2 speakers op 1 kanaal lijkt me geen goede oplossing.
7.5 AAnoniem: 372189 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:26:
[...]
Ik zal even googlen maar ik kan toch gwwn apart opladen met een standaard die van kratradio.nl en ik heb er nog eentje boven liggen. Ik heb die acculader even gepakt van boven dit staat erop:
12V Gelijkspanning 3.5/6.5A
http://www.absaar.com/ind...etail]=9%20Amp%2012V%20EL
Maar dan de oudere versie de zwarte
zou dit het trekken?
Ik heb net ff uitgerekent hoeveel A mijn zo gebruikt het komt op 7.5A met dit sommetje
6*15W RMS = 90W
90W / 12V = 7.5 Ampère verbruik.
Kan ik 4.7 Uur spelen. Dat is natuurlijk wel wat weinig vandaar moet er adapter/Voeding in.
Ja klopt als dat sommetje klopt dan is het zo maar ik heb er nog een extra versterker tussen hangen he.Anoniem: 374774 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:39:
[...]
7.5 A
damn
ik kan met een 2.1a adapter op vol vermogen draaien, en heb een autoradio.
jij toch ook dacht ik?
vind 7.5 a wel erg veel.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 374774 op 24-10-2010 16:16 ]
Het is een 2x3 watt versterkertje. Erg leuk! (en vooral heel kleinAnoniem: 374774 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:05:
ziet er wel vet uit![]()
maar wat heb je hier voor gebruikt?
toch geen ta2024 of iets dergelijks?
Anoniem: 360147
Anoniem: 337972
Anoniem: 360147
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq