Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met dit:

http://www.kratradio.nl/products-page/mp3-spelers/

?

Wat zijn de nadelen ervan?

gr.john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:15:
Wie heeft er ervaring met dit:

http://www.kratradio.nl/products-page/mp3-spelers/

?

Wat zijn de nadelen ervan?

gr.john
Het nadeel is dat er geen auto bij zit.

Maar serieus: wat verwacht je ervan? Wat wil je ermee doen? Het speelt USB, SD, FM radio en alles via AUX jack. Wat wil je meer weten?
Exact die vraag komt trouwens om de 2 pagina's terug hier in dit topic :?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Hi

Ik zit met een probleem.
Ik heb een LPT kabel met een gegoten kop.
Nu moet ik weten welke kabel bij wel gaatje hoort.
Ze zeiden kabel doorknippen en op de "Piep" stand zetten, Alleen voor ik mijn kabel verkloot Kan iemand ff goede infogeven?

This voor die schema van verdonshort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:40:
Zal ik mij foto's ook maar eens posten.

Open krat:P
[afbeelding]

Binnenkant.
[afbeelding]

Voorkant.
[afbeelding]

TA2024(weerstandsmod)
[afbeelding]

Vragen zet maar neer!
Waarom heb je twee draden naar de GND van de TA2024 lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:04:
[...]

Waarom heb je twee draden naar de GND van de TA2024 lopen?
Voor de voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Ik ga nu beginnen met het zagen van de plankjes voor mijn minikistje. Ik heb helaas mijn jack-inbouwbus laten overlijden en heb dus een nieuwe nodig. Aangezien ik al mijn onderdelen al binnen heb, dit onderdeel ongeveer EUR 1,- kost en Conrad de enige website is waar ik dit onderdeel kan vinden ben ik op zoek naar iemand die nog een grote bestelling gaat doen en deze voor me mee kan bestellen tegen onkostenvergoeding en verzendkosten naar mij toe. Wie helpt me :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
BBotman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:29:
Ik ga nu beginnen met het zagen van de plankjes voor mijn minikistje. Ik heb helaas mijn jack-inbouwbus laten overlijden en heb dus een nieuwe nodig. Aangezien ik al mijn onderdelen al binnen heb, dit onderdeel ongeveer EUR 1,- kost en Conrad de enige website is waar ik dit onderdeel kan vinden ben ik op zoek naar iemand die nog een grote bestelling gaat doen en deze voor me mee kan bestellen tegen onkostenvergoeding en verzendkosten naar mij toe. Wie helpt me :) ?
zal even kijken of ik er nog eentje heb liggen ;) Niet het geval helaas. Ze komen wel met een weekje ofzo in de collectie :-)

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 31-08-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
lredev schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

zal even kijken of ik er nog eentje heb liggen ;) Niet het geval helaas. Ze komen wel met een weekje ofzo in de collectie :-)
Oké, bedankt. Dan wacht ik nog een weekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Ik heb op DealExtreme zo'n voltmeter besteld en binnengekregen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36147

Nu wilde ik deze installeren, maar bij het nameten bleek hij voor geen meter te kloppen. Geen probleem, want er zit een variabel weerstandje op. Ik dus draaien aan dat weerstandje (weerstand op accu was 13,5V, voltmeter zat op 12,5 volt), voltmeter gaat keurig omhoog totdat hij 13,1 oid bereikt en dan springt hij weer een paar volt terug (einde van weerstand bereikt oid).
Nu bedacht ik me om hem gewoon 1 volt lager te zetten, dus op 12,5V, dat haalt in principe toch niet veel uit (het bereik van dat ding is toereikend). Maar weet iemand toevallig of zoiets ook lineair afloopt? Ik zal het ook nog wel even nameten maar als iemand mij nu al uitsluitsel kan geven scheelt mij dat weer wat meten en kan ik direct een RMA aanvragen.

edit: met mijn beperkte natuurkundige inzichten lijkt het me wel lineair verlopen, en als het niet lineair zou verlopen zou het ook niet met 1 zo'n variabel weerstandje te kalibreren zijn lijkt me? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 31-08-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Mijn vriend en ik zitten er aan te denken een kist te maken met een TK2050 icm met een Subwoofer.
Nu willen we deze woofer gebruiken.
Alleen weten we niet hoe groot de kist moet zijn om een goede bas te krijgen.
en weet iemand mischien deze boxen er voor geschikt zijn of moet ik autoboxen gebruiken?

ik heb dit schema gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq115/hoodride2cv/subwoofer-1.jpg

maar eigenlijk mijn belangrijkste vraag is hoe ik mijn subwoofer ruimte moet berekenen,
hij komt in een aparte ruimte dan de ander boxen en accu+versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.12vhifi.nl/subwoofers.html

Hier staat wel wat info over het berekenen en woofers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een autoradio in mijn kratje bouwen. Welke is aan te raden?

Wel het liefst met LCD scherm FM radio en CD ;)

Mvg.john

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 22:11
eko990 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:28:
Mijn vriend en ik zitten er aan te denken een kist te maken met een TK2050 icm met een Subwoofer.
Nu willen we deze woofer gebruiken.
Alleen weten we niet hoe groot de kist moet zijn om een goede bas te krijgen.
en weet iemand mischien deze boxen er voor geschikt zijn of moet ik autoboxen gebruiken?

ik heb dit schema gemaakt: [afbeelding]

maar eigenlijk mijn belangrijkste vraag is hoe ik mijn subwoofer ruimte moet berekenen,
hij komt in een aparte ruimte dan de ander boxen en accu+versterker
Dit schema is niet goed omdat je een class-d versterker niet kunt bruggen (wat jij nu wel met de subwoofer hebt gedaan). De subwoofer moet op 1 kanaal komen behalve als je een dubbelspoels woofer van 2x4ohm neemt. Je kunt dan echter geen stereo signaal insturen.
Verder moeten volgens mij vrijwel alle passieve scheidingsfilters áchter de versterker, maar dit weet ik niet zeker.
Verder moet de kast gewoon een mooie grootte hebben. Het ligt er maar net aan hoe groot jij je kist wil maken. Wil je echt berekeningen erop los laten moet je op de site die hieronder gelinkt wordt kijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:51:
Ik wil een autoradio in mijn kratje bouwen. Welke is aan te raden?

Wel het liefst met LCD scherm FM radio en CD ;)

Mvg.john
Bijna alle autoradio's zijn hiermee uitgerust dus kies er maar eentje uit zou ik zeggen. ;) Wij weten ook niet wat jij mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 20:58
Kiekeboe,

Het was even zoeken om het recente deel te vinden, ben ooit ingesprongen bij 3.
Mijn "krat" is inmiddels afgelopen zomer afgebouwd.
Heb via dit forum heel veel informatie en ideeën opgedaan!

Heb als eerste project alles ingebouwd in een 0,5Liter alfa bierkrat.
Maar kwam al gauw erachter dat ik dit beter moest doen.
Daar ben ik dus afgelopen zomer aan begonnen.

Zie de foto's hier onder ;

Het kratje is gemaakt van 18MM Multiplex.
Door multiplex krijg je een vele betere sound uit je speakers en het neemt al die nare trillingen weg. Ook zorgt het kratje voor een lekkere Bassreflex.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QV7G4ONC.jpg
Dit is de zijkant van het kratje in de grondlak gezet. In het gat komt later een handvat in

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4DI7QDR.jpg
Dit is de voorkant, de gaten wat je ziet zijn voor de speakers ( Sony Xplod)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AP7AG4HF.jpg
Dit is de achterkant, hier komen later de Volt & Ampere meters in,de aan/uit schakelaar, 2 ledjes om te kijken of hij oplaad, en aan/uit staat, ingang voor de Ipod & aansluiting voor de oplader.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUNSPZDX.jpg
Dit is de deksel/boven kant (die niet open kan). Als het kratje klaar is, is er geen mogelijkheid meer om hem open te maken. in de bak in de deksel komt straks de 500watt Sony Xplod versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAUONLTW.jpg
Dit is de binnenkant, aan de deksel heb ik alvast de 230V/25A accu/druppel lader gemonteerd(eerst gekit(voor trillingen en warmte, en daarna met 4 schroeven vast geschroefd).

de volgende 3 foto's is het kratje met de uiteindelijke verflaag!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RY8T8RBN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3BHG7BOL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YRL7D8K.jpg

Zal straks even wat foto's maken van het kratje, nu hij helemaal klaar is :)

[ Voor 86% gewijzigd door skywalker1 op 01-09-2010 13:07 . Reden: meer info toegevoegd! ]

ASUS ROG Strix SCAR 17 G733QS | 5900HX | RTX 3080 16GB | 32GB RAM | QHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Michel5128 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:
[...]

Dit schema is niet goed omdat je een class-d versterker niet kunt bruggen (wat jij nu wel met de subwoofer hebt gedaan). De subwoofer moet op 1 kanaal komen behalve als je een dubbelspoels woofer van 2x4ohm neemt. Je kunt dan echter geen stereo signaal insturen.
Verder moeten volgens mij vrijwel alle passieve scheidingsfilters áchter de versterker, maar dit weet ik niet zeker.
Verder moet de kast gewoon een mooie grootte hebben. Het ligt er maar net aan hoe groot jij je kist wil maken. Wil je echt berekeningen erop los laten moet je op de site die hieronder gelinkt wordt kijken.
Je kunt veel class-t versterkers niet bruggen, maar je kunt wel prima het stereo signaal op een dual voice coil subwoofer zetten hoor!

Wij hebben eigenlijk een vergelijkbare setup in onze kist, alleen hebben we 2x de TA2024 op 12V gebruikt. Als actieve filter hebben wij een MiniDSP ingezet, dat is echt briljant. Kan je alles corrigeren.

Een actief filter kan voor de versterker overigens. Waar je trouwens wel rekening mee moet houden, is dat de subwoofer wellicht een ander rendement heeft dan de frontspeakers! Wij hebben de sub bijvoorbeeld 7db harder staan dan de main speakers.

De kastgrootte kan je met WinISD bereken. Maar de woofer die je hebt gekozen heeft niet echt duidelijke parameters. Ik denk sowieso dat je beter een 8" subwoofer kunt nemen, als je het geheel portable wilt houden. Ik zou mikken op een dikke output tussen de 50-100Hz (daaronder kost teveel, levert te weinig op). Onze sub 'piekt' op 60Hz en werkt in het gebied dat ik aangaf. Dat levert echt een prima 'vette' kick in rock op of een dikke baslijn in dancemuziek. Niet een vieze bonk, gewoon lekker vet :).

Eko, de keuze voor speakerunits zou ik zeker anders doen! Die subwoofer heeft volgens mij een veel te grote kast nodig en die hogetonen speakers kan je pas vanaf 2Khz inzetten! Een sub speelt door tot max 300Hz, heel misschien 500Hz in deze toepassing. Daarboven nemen de stereo speakers het over.

Je kunt beter 2 fullrange drivers (autoluidsprekers zijn een eenvoudige goedkope oplossing :P) met een subwoofer erbij. Je hebt nu voor ongeveer 80 euro aan speakers. Ik zou dat budget verdelen in 30 euro voor een setje autospeakers en dan 50-60 voor een subwoofer die goed speelt in een kleine behuizing.

Een W8 van Tangband kost zo'n 60 euro en die kan je prima in een gesloten behuizing van 10liter doen en klinkt dan nog prima. Die is alleen niet 'DVC'. Een Dayton Audio SD-215 is dat wel. Die hebben wij in onze kist gebruikt en ik kan je vertellen, met alleen 2x10watt van de TAw2024 speelt het op een lekker campingniveau. Met 2x50watt zou dit een flink stuk serieuzer moeten spelen.

Je zou ons idee kunnen namaken. Zie hier voor een bouwtopic:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=8646

Je hebt wel een beetje een complex onderwerp zo hoor!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:43
Hé Jongens!

Ik wil nu gaan beginnen aan een kratradio, was het vorig jaar al van plan. Maar ben er helaas toen niet aan toegekomen.

Nu heb ik nog 2 accuutjes op zolder staan die ik vorig jaar juli bij een beveiligingsbedrijf heb opgehaald, zou ik die nog kunnen gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/448/sdc10385e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Iemand nog een oude LPT kabel (Liefst niet gegoten), 4 4k7 weerstandjes en 4 druk knopjes (Pulse) Liggen voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
mike--ie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:23:
Hé Jongens!

Ik wil nu gaan beginnen aan een kratradio, was het vorig jaar al van plan. Maar ben er helaas toen niet aan toegekomen.

Nu heb ik nog 2 accuutjes op zolder staan die ik vorig jaar juli bij een beveiligingsbedrijf heb opgehaald, zou ik die nog kunnen gebruiken?

[afbeelding]
De specs zien er prima uit hoor, maar het is natuurlijk niet te zien hoeveel deze nog van hun oorspronkelijke vermogen hebben. Probeer hem eens helemaal op te laden en meet dan met een multimeter het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Begin anders met meten van de spanning. Als die nog boven de 11V zit, kan je hem wel gebruiken. Ik heb er zelf een die ik een jaar opgeslagen heb en die meet 4,5V. Die is zegmaar dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Wat is trouwens het elektronische verschil tussen een Class-T versterker en een Class-D versterker?
En waar baseren ze die naam op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Webstarr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:33:
Iemand nog een oude LPT kabel (Liefst niet gegoten), 4 4k7 weerstandjes en 4 druk knopjes (Pulse) Liggen voor weinig?
Lokale elektronicaboer al eens geprobeerd? Die heeft ze voor de verzendkosten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HotFix schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:16:
Wat is trouwens het elektronische verschil tussen een Class-T versterker en een Class-D versterker?
En waar baseren ze die naam op? :P
Volgens mij noemt Tripath hun uitvoering van klasse D gewoon T-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JvS schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:21:
[...]

Volgens mij noemt Tripath hun uitvoering van klasse D gewoon T-klasse.
precies. Class T is een "geuzennaam" door de T van Tripath. Het is gewoon een classe D versterker.

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Dag Mensen,

Ik ben van plan zelf een kratradio te gaan maken. Mijn doel is gewoon hard geluid te kunnen spelen voor ~6 uur.
Ik heb al een 12V 7ah lood-gelaccu.
Ik had de Marquant Versterker Type: MCA-200 Op het oog

Wie kan mij vertellen of dit gaat werken en welke boksen en andere dingen ik hierbij nog nodig heb?

Alvast bedankt!

• BBotman
xammies schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:44:
Dag Mensen,

Ik ben van plan zelf een kratradio te gaan maken. Mijn doel is gewoon hard geluid te kunnen spelen voor ~6 uur.

Wie kan mij vertellen of dit gaat werken en welke boksen en andere dingen ik hierbij nog nodig heb?

Alvast bedankt!
Sorry, maar deze vraag komt elke twee pagina's langs. Het kost je hoogstens vijf minuten bladeren en je hebt het antwoord op al je vragen.

Om marktaandeel van Marquant af te snoepen: ga voor een TA2024 zoals op www.kratradio.nl
Veel zuiniger!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
xammies schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:44:
Dag Mensen,

Alvast bedankt!
Of lees de topicstart. O-)

• xammies
Oké bedankt! En heb ik voor een dergelijke radio perse een autoradio nodig of volstaat het ook gewoon met een draadje naar je ipod?

• HotFix
Je bedoelt tussen de MCA-200 en je mp3? Of je mp3 rechtstreeks op speakers en accu? Nee dat laatste zal vooral niet werken 8)7
Maar je kan inderdaad wel volstaan met een mini-jack naar component tulp :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

xammies schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:07:
Oké bedankt! En heb ik voor een dergelijke radio perse een autoradio nodig of volstaat het ook gewoon met een draadje naar je ipod?
Nogmaals, lees de topicstart. Daar staan al je vragen in beantwoord.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
xammies schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:07:
Ja, een draadje naar je iPod volstaat. Hiervoor moet je wel even een connector aan de draadjes van de TA2024 solderen, of deze als accessoire meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Goed, bedankt allemaal!
Nu heb ik dus de
- MarQuant Mca-200
- Marquant SpeakersType: MCS-16
- 12v7ah Accu
- Tulpkabel van iPod naar Versterker.

Nu heb ik dus nog draad nodig om m'n accu op de versterker aan te sluiten en een schakelaartje. Welke heb ik daarvoor nodig?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
xammies schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:11:
Goed, bedankt allemaal!
Nu heb ik dus de
- MarQuant Mca-200
- Marquant SpeakersType: MCS-16
- 12v7ah Accu
- Tulpkabel van iPod naar Versterker.

Nu heb ik dus nog draad nodig om m'n accu op de versterker aan te sluiten en een schakelaartje. Welke heb ik daarvoor nodig?
Bedankt!
Gewoon luidsprekerkabel volstaat, lees de topicstart eens, daar staat het allemaal in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een zekering is ook zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Werkt een luidspreker kabel van accu naar versterker dus gewoon?
Wat voor een zekering/schakelaar zou ik hierbij moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:check je mail

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 03-09-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
snipje ivm hierboven

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 03-09-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snipje ivm hierboven

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 03-09-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

xammies schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:18:
Werkt een luidspreker kabel van accu naar versterker dus gewoon?
Wat voor een zekering/schakelaar zou ik hierbij moeten aanschaffen?
Iets meer eigen inzet graag? Kijk eens hoe anderen het hebben opgelost, lees te topicstart goed door, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Bedankt voor al jullie hulp! Mijn boxen doen het en het geeft echt super geluid! Ik zal spoedig wat foto's en een filmpje hier op de site zetten. Het enige waar ik bang voor ben is dat de accu niet heel lang mee zal gaan. 12v7ah met de marquant versterker en 2x 130watt boxen.

Groetjes!

Waar kan je trouwens de goedkoopste gelaccu lader krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door xammies op 04-09-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben allemaal een prijs tussen de 15 en de 30 euro.
Maakt vrij weinig uit waar je er een haalt want de verzendkosten maken de prijzen toch wel weer gelijk.

Zoek gewoon via wat webshops of de lokale shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
Als het goed is heb ik volgende week de oude autoradio van mijn moeder ter beschikking om een kratradio te gaan maken :D

Alleen ik heb nog een paar vraagjes:

- Als ik in plaats van een versterker een autoradio gebruik, hoe zit het dan met de HKS? Moet ik dan gewoon de - en + ook daar op aansluiten zoals je de versterker ook moest aan sluiten?

- En de radio heeft een AUX-IN, dus wil ik nog een mp3-decoder in de krat zetten zodat ik ook USB + SD kaartjes kan afspelen, want dat zit niet op de radio ook al speelt ie wel mp3 af.

- En kan ik de druppellader gewoon aan m'n accu laten zitten als ik muziek afspeel (zodat ik de druppellader in de krat kan monteren), en kan ik hem ook als ik muziek afspeel tegelijkertijd opladen?

- Hoe frees je het makkelijkste gaten in de krat? En hoe haal je al die 'flessenrekken' weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
- Als ik in plaats van een versterker een autoradio gebruik, hoe zit het dan met de HKS? Moet ik dan gewoon de - en + ook daar op aansluiten zoals je de versterker ook moest aan sluiten?

- En de radio heeft een AUX-IN, dus wil ik nog een mp3-decoder in de krat zetten zodat ik ook USB + SD kaartjes kan afspelen, want dat zit niet op de radio ook al speelt ie wel mp3 af.

- En kan ik de druppellader gewoon aan m'n accu laten zitten als ik muziek afspeel (zodat ik de druppellader in de krat kan monteren), en kan ik hem ook als ik muziek afspeel tegelijkertijd opladen?

- Hoe frees je het makkelijkste gaten in de krat? En hoe haal je al die 'flessenrekken' weg?
- Ja
- Wat is de vraag? Het kan in ieder geval wel ;)
- Je kunt de oplader er wel in laten zitten, maar tegelijk opladen en afspelen gaat niet goed.
- De rekken haal je t makkelijkst uit met een tang (of bijv snoeischaar :P) en beitel en hamer

[ Voor 58% gewijzigd door lars019 op 04-09-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindijer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2018
Goedendag,

Ik ben sinds het begin van de zomervakantie bezig met het bouwen van een kistradio.

Ik heb een probleem. De Hks beveiliging heb ik zelf gesoldeerd, maar als ik op de groene knop druk dan gaat het lampje branden en als ik deze weer los laat gaat het lampje uit. En er komt ook geen muziek uit de speakers, als ik op de rode knop druk brandt er geen lampje, maar heb ik wel muziek en de accu wordt daarbij opgeladen.

Ik maak gebruik van:
-Accu
-Voeding
-Lader
-Versterker met speakers. TA2024.

De accu staat op 13,00 volt op het moment. Dankzij het opladen wat hij kennelijk wel deed, daarvoor nog op 12,44 volt.

Ik ben nog wel een beginner in het solderen van printplaten en heb de beveiliging van v2.1 die in een vorig deel van deze reeks forums te vinden was.
Er staat bij een van deze onderdelen heel klein 'bottom view', maar dat geldt alleen voor dat onderdeeltje (LM 385 2,5V), toch? Is er misschien nog ergens een forum die uitleg geeft over het solderen van printplaten of iets dergelijks?

Heeft iemand een link met foto's waarop de Hks goed te zien is en waaruit ik misschien kan afleiden wat ik fout heb gedaan? Ik heb alle verbindingen nagekeken en gecontroleerd met het schakelschema.

Ik hoorde ook iets over een nieuwere versie die overschakelt op het moment dat de netvoeding wordt aangesloten. Is daar meer bekend over?

M.v.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
lars019 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:17:
[...]

- Ja
- Wat is de vraag? Het kan in ieder geval wel ;)
- Je kunt de oplader er wel in laten zitten, maar tegelijk opladen en afspelen gaat niet goed.
- De rekken haal je t makkelijkst uit met een tang (of bijv snoeischaar :P) en beitel en hamer
Die 2e vraag was idd om te weten of het kan, maar hoezo kan ik niet tegelijkertijd opladen en afspelen?

En nog een paar vragen:

- Kan ik de radio verbinden met de speakers/accu door middel van de ISO-stekker uit elkaar te halen, en alleen de draden gebruiken die ik nodig heb?

- En ik wil deze LED voltmeter kopen; http://cgi.ebay.com/3-1-2...ain_0&hash=item19bf2a0ff3
Er staat dat als ik bijv. de punt in digit 2 wil, moet ik die pin met een draadje met de GND (ground) verbinden, dat is volgens mij de - op me accu. Maar als ik de HKS bouw, hoe moet ik dan al die - draadjes solderen? Gewoon alles bij elkaar, wat tin er op, en solderen maar?

- En is deze multimeter een beetje degelijk? Of is het beter er eentje bij de Praxis/Hornbach te halen?

- Moet ik een zekering gebruiken als ik de HKS gebruik, zo ja, wat voor zekering en tussen welke draad?

- Wat voor draad kan ik het beste gebruiken om alles met elkaar te verbinden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mike--ie op 04-09-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
mike--ie schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:34:

- En is deze multimeter een beetje degelijk? Of is het beter er eentje bij de Praxis/Hornbach te halen?
Wat denk je zelf?
Een bamimultimeter van 1 euro, of een wat duurdere uit een degelijke nederlandse bouwmarkt? ;)
Waarschijnlijk werkt die multimeter van 1 euro wel, maar ik denk dat je voor de langere duur er beter eentje in nederland kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:41:
[...]

Wat denk je zelf?
Een bamimultimeter van 1 euro, of een wat duurdere uit een degelijke nederlandse bouwmarkt? ;)
Waarschijnlijk werkt die multimeter van 1 euro wel, maar ik denk dat je voor de langere duur er beter eentje in nederland kan halen.
Ik denk eigenlijk dat die bamimultimeter ( :> ) van 1 dollar van binnen precies dezelfde is als die van 5 tot 10 euro van de bouwmarkt :) De echt wat betere kosten toch al snel 70 euro of het tienvoudige daarvan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Lindijer schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:25:
Goedendag,

Ik ben sinds het begin van de zomervakantie bezig met het bouwen van een kistradio.

Ik heb een probleem. De Hks beveiliging heb ik zelf gesoldeerd, maar als ik op de groene knop druk dan gaat het lampje branden en als ik deze weer los laat gaat het lampje uit. En er komt ook geen muziek uit de speakers, als ik op de rode knop druk brandt er geen lampje, maar heb ik wel muziek en de accu wordt daarbij opgeladen.

Ik maak gebruik van:
-Accu
-Voeding
-Lader
-Versterker met speakers. TA2024.

De accu staat op 13,00 volt op het moment. Dankzij het opladen wat hij kennelijk wel deed, daarvoor nog op 12,44 volt.

Ik ben nog wel een beginner in het solderen van printplaten en heb de beveiliging van v2.1 die in een vorig deel van deze reeks forums te vinden was.
Er staat bij een van deze onderdelen heel klein 'bottom view', maar dat geldt alleen voor dat onderdeeltje (LM 385 2,5V), toch? Is er misschien nog ergens een forum die uitleg geeft over het solderen van printplaten of iets dergelijks?

Heeft iemand een link met foto's waarop de Hks goed te zien is en waaruit ik misschien kan afleiden wat ik fout heb gedaan? Ik heb alle verbindingen nagekeken en gecontroleerd met het schakelschema.

Ik hoorde ook iets over een nieuwere versie die overschakelt op het moment dat de netvoeding wordt aangesloten. Is daar meer bekend over?

M.v.g
Ik heb al veel hKS'je gesoldeerd dus kan je wellicht wel helpen.. Dat lm385'je is inderdaad de enige waarvoor dat bottomview opgaat. Stuur mij maar even 2 foto's van boven en onderkant, dan zal ik je ook wat terugsturen en even die van jouw zo goed en kwaad als het gaat bestuderen :-) (mail staat in profiel of bestellen apengeval kratradio punt nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer eens verder gegaan met me kist. Geverfd en alles aangesloten. Deze week komt speakertapijt binnen dat om de ongeschilderde kanten komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/radio1.jpg
Moet nog een rooster/grill voor de speakers komen
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/radio2.jpg
plaatje voor bediening en opladen wat dieper in de achterkant gemaakt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/radio3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/radio4.jpg

Er moet voor de speakers alleen nog zo'n alluminium grill, die heb ik eerder gezien in dit forum. Maar waar zijn die te koop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:47:\
Er moet voor de speakers alleen nog zo'n alluminium grill, die heb ik eerder gezien in dit forum. Maar waar zijn die te koop??
Gewoon bij de Gamma zijn die wel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:56
Nadat ik eerst al eens de meest hufterprove kratradio heb gemaakt voor een vriend, heb ik nu besloten om zelf een kistradio'tje te maken. :)

ingredienten:

- 8'' woofertje
- een subfilter
- 6,5'' woofertje voor hoog/mid
- marquant mca-475 :X
- 15ah accu'tje + zekeringetje
- computervoeding
- een omschakelaar om van voeding te switchen naar accu en vice versa
- 15 mm mdf
- veeel schroeven en montage kit :9
- kilometers kabel en heel veel aluminium hoekprofiel.

Dan neemt men de boormachine + decoupeerzaag ter hand en fabriceert dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TBDVEQ66.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGCSFVOP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJM6LEPI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AR7VGOPA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJPSWRCF.jpg

en dan natuurlijk even proberen :

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEAVHHUY.jpg

Ik moet zeggen, komt toch nog een best lekker geluidje uit! had ik eigenlijk niet verwacht!
En het gaat ook aardig hard ;)

Natuurlijk is die nog niet af, moet nog geschilderd worden, sluitingen erop etc...
Maar het begint al ergens op te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
Zoals jullie misschien al weten ben van plan een kistradio te maken voor mijn profielwerkstuk
Nu moet ik van mijn leraar eerst een onderzoeksvraag of hoofvraag hebben. Maar dat is moeilijker dan ik dacht.
Hebben jullie misschien een ideetje?

Ik ben ook van plan de HKS zelf de solderen (misschien daar iets over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Wat is de samenhang tussen capaciteit van de accu en speeltijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Robbertt schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:58:
Zoals jullie misschien al weten ben van plan een kistradio te maken voor mijn profielwerkstuk
Nu moet ik van mijn leraar eerst een onderzoeksvraag of hoofvraag hebben. Maar dat is moeilijker dan ik dacht.
Hebben jullie misschien een ideetje?

Ik ben ook van plan de HKS zelf de solderen (misschien daar iets over??
  • Optimale formaat van de kist voor de optimale klank?
  • Zoals al genoemd: samenhang tussen accu capaciteit en speelduur.
  • Samenhang tussen geluidsvolume en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is niet de bedoeling. Dingen kopen/verkopen gaat via http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 07-09-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
You've got a DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen g schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:55:
Nadat ik eerst al eens de meest hufterprove kratradio heb gemaakt voor een vriend, heb ik nu besloten om zelf een kistradio'tje te maken. :)
Ziet er tof uit!

Met mijn kist heb ik nog weinig voordering. Ik denk dat het probleem ligt bij 1 van de aansluiting van de tulp stekker. Momenteel heb ik een Jack-kabel in een tulp-stekker gestoken (in het vrouwtje wel te verstaan :+ ). Nu heb ik wel geluid, maar als of het uit oordopjes komt. Zelfs op vol volume van m'n Ipod krijg je niet meer als een hoop geruis en weinig 'muziek'.

Aan het einde van de week maar eens kijken of er via een RCA-kabel naar Jack-kabel er beter geluid uit komt. Als dat het geval is dan word het zooitje in gebouwt en zal ik weer een nieuw fotootje plaatsen.

Work in progress zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk :) youtube werkt weer meer dus hier het filmpje van de poef.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bqPjG_iy1Pg]

net als vele andere, zeer slecht geluid ivm. telefoon ;)

Ondertussen nog met plexiglas aan de glas geweest om de lage tonen zijwaarts te kaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/08/1283943060-460.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/08/1283943108-650.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/08/1283943083-550.jpg

project is nu zo goed als klaar, kan hier voorlopig nog wel even van genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:04:
Eindelijk :) youtube werkt weer meer dus hier het filmpje van de poef.

[video]

net als vele andere, zeer slecht geluid ivm. telefoon ;)

Ondertussen nog met plexiglas aan de glas geweest om de lage tonen zijwaarts te kaatsen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

project is nu zo goed als klaar, kan hier voorlopig nog wel even van genieten :D
Zie er heel mooi uit! Wat mocht het kosten?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hier ook druk bezig met een krat-radio.
Ik heb even 2 vragen.

Ik heb nu een Analoge Paneel voltz meter gekocht (voor 15v DC), kan ik die gewoon rechtstreeks op de + en - van de (gel)accu aansluiten?
Want ik las ergens dat je nog wat dingen nodig hebt (weerstanden ofzo?, maar weet niet zeker of dat om iets speciaals ging) of zit dat allemaal in dat ding verwerkt?

Daarnaast wil ik eigenlijk 2 gelaccu's van 12volt aan elkaar knopen.
Kan dit ongestraft of krijg ik dan 24volt of andere gekke dingen? moet ik daar nog wat tussen zetten of hoe werkt dat? (en kan ik dan die paneelmeter voor beide accu's gebruiken? of moet ik er dan 2 hebben?).

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-09-2010 19:13 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 09:34
Heeft iemand toevallig al een oorzaak/oplossing gevonden voor het feit dat meer mensen last hebben van gel-accu laders die er spontaan mee op houden? Die van mij geeft wel aan als je hem verkeerd aansluit maar het ledje laden/charge doet helemaal niet! Ik heb er 1 keer een accu mee opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Is de accu nog wel goed? meet hem anders is door met een multimeter.
als mijn accu verrot is laad die ook niet op, dus brand er ook geen led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 09:34
Heb hem al met meerdere accu's geprobeerd en ze zijn allen nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

BrcBas schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:06:
Heb hem al met meerdere accu's geprobeerd en ze zijn allen nog goed!
Dat is raar zeg.
Heb je wel een goede oplader gekocht?
Ik gebruik een automatische loodaccu lader.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Verwijderd

Maandag mn speakertapijt en handvatten binnengekregen, en dus gelijk mn kist bekleed ;) Hieronder foto's. Moet nu alleen nog een grill voor de speakers, en een slot op de achterkant.
Geluid dat er uitkomt is echt ongelofelijk goed :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/metstof1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/metstof2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/metstof3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/metstof4.jpg

Verwijderd

xammies schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:27:
[...]

Zie er heel mooi uit! Wat mocht het kosten?

Groetjes
Poef - gratis
accu - gratis
versterker- €12,-
Speakers - € 90,-
snoeren en accesoires - € 5,-
voltmeter € 3,-
plexiglas € 25,- (nog veel restanten liggen wel ;)

In totaal op en rond 130 euro :D

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Vraagje tussendoor (A)
M'n Kistje is bijna af, maar eigg wil ik er nog een voltmeterje in, alleen is m'n eigenpaneel meter er mee gestopt. waarschijnlijk overbelast, want waar mn kratje stond, hing ook een heerlijk geurtje in de lucht 8)7 :9

Vraagje dus: Wie heeft er nog een Paneelmeter liggen, tegen vergoeding natuurlijk. of misschien nog een samenkopen actie?

Verder,
Eerder in dit Forum las ik een stukje over een aantal ledjes die reageerden de muziek, alleen kan ik het niet meer terug vinden.
Kan iemand me uitleggen hoe ik zo'n ding zelf maak? schema ofzo, en hoe werkt dit precies, gaan er meer groene led's branden als een hogere spanning op komt? en als er teveel spanning op komt, de roden branden?

Alvast bedankt :)

Techjunk & gadgetfreak

Verwijderd

Beste mensen
ik ga ook een kratradio bouwen met : 2 boxen - versterker - auto accu (geen gel) - voeding voor versterker dat ik kan schakelen tussen voeding en accu ( ik dacht ik bouw er dan een computer voeding in en dat ik dan zon molex van 12 volt op op de versterker aansluit, met natuurlijk een schakelaar ertussen) - en ik zou graag iets willen dat ik de accu kan opladen, is het ook mogelijk dit te doen met dezelfde computer voeding met een 12 volt molex ? dat ik als ik de versterker voed ook de accu kan opladen met een schakelaar ertussen. ?

Ik hoop dat jullie mijn idee begrijpen, ik ben ook weer niet zo heel technisch.
Ik had trouwens al wel gekeken bij het start topic want daar stond ook een schema, maar die vond ik erg vaag..
bedankt mvg yoyo6

EDIT
ik heb zelf een schema gemaakt klopt dit ?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/3517qza.png

een paar vragen: is het mogelijk om een computer voeding te gebruiken ? en is het ook mogelijk dat ik de accu oplaat via de computer voeding ? en kan dit tegelijk met als de voeding de versterker voed en de voeding de accu oplaat ? en is er ook iets dat ik kan zien hoe vol de accu nog is ? en tussen welke schakeling moet ik die dan zetten ?

bedankt

specs voor in mijn krat
xxl versterker 400 watt 2 uitgangen
2x bosschman 400watt

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 17:59 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Kun je eigenlijk de druppellader gewoon aan de accu laten hangen als hij niet in het stopcontact zit? (en in de kist verwerken).
Of moet ik er dan een schakelaar tussen zetten omdat hij dan de accu leeg trekt?
Ik heb namelijk verschillende schema's gezien, maar zoals deze zeg maar:

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL92/6251713/17925351/389174649.jpg

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Mud.Starrr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:51:
Kun je eigenlijk de druppellader gewoon aan de accu laten hangen als hij niet in het stopcontact zit? (en in de kist verwerken).
Of moet ik er dan een schakelaar tussen zetten omdat hij dan de accu leeg trekt?
Ik heb namelijk verschillende schema's gezien, maar zoals deze zeg maar:

[afbeelding]
Meestal trekt je druppellader, zonder er een schakelaar tussen te plaatsen, je accu leeg.
Denk bijvoorbeeld aan indicator ledjes die branden.

Het beste is dus gewoon een schakelaar er tussen zetten.

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Piet bel schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:08:
[...]

Meestal trekt je druppellader, zonder er een schakelaar tussen te plaatsen, je accu leeg.
Denk bijvoorbeeld aan indicator ledjes die branden.

Het beste is dus gewoon een schakelaar er tussen zetten.
Bedankt!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het bestellen op Kratradio.nl? Ik heb namelijk afgelopen dinsdag een gelacculader besteld maar heb deze nog steeds niet binnen. Ook heb ik 'Levi' gemaild of hij al is verstuurd maar daarop krijg ik geen reactie.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
xammies schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:05:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het bestellen op Kratradio.nl? Ik heb namelijk afgelopen dinsdag een gelacculader besteld maar heb deze nog steeds niet binnen. Ook heb ik 'Levi' gemaild of hij al is verstuurd maar daarop krijg ik geen reactie.

Bedankt!
Ja, ik heb meerdere bestellingen gedaan en het komt vast helemaal goed. Vergeet niet dat Levi niet de hele dag achter zijn computer zit te wachten op een e-mail. Misschien is je bestelling al verwerkt maar heeft hij je e-mail nog niet beantwoord. Gewoon even afwachten, komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil voor mij controleren of dit een goed schema is ?
bedankt mvg !

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hek3l5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:35:
Wie wil voor mij controleren of dit een goed schema is ?
bedankt mvg !

[afbeelding]
Je schema klopt inderdaad aardig. Je kunt een accu niet met een computervoeding opladen. Hier heb je nu de druppellader voor. Om een computervoeding in te schakelen moet je vaak nog even het groene en zwarte draadje op de grote stekker doorverbinden.
Verder kan ik je adviseren om van schakelaar 1 en 2 één wisselschakelaar te maken. Zo staat hij altijd óf op de voeding óf op de accu. Zoals je het nu hebt kun je per ongeluk beide inschakelen wat niet goed is voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:12:
[...]

Je schema klopt inderdaad aardig. Je kunt een accu niet met een computervoeding opladen. Hier heb je nu de druppellader voor. Om een computervoeding in te schakelen moet je vaak nog even het groene en zwarte draadje op de grote stekker doorverbinden.
Verder kan ik je adviseren om van schakelaar 1 en 2 één wisselschakelaar te maken. Zo staat hij altijd óf op de voeding óf op de accu. Zoals je het nu hebt kun je per ongeluk beide inschakelen wat niet goed is voor de accu.
Bedankt voor je hulp michel5128
morgen krijg ik als het goed is mijn apparatuur binnen :)

ik denk dat ik dan toch maar gewoon een normale voeding gebruik van 12 V 5 A
maar moet ik dan een voeding hebben met het teken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mget.nl/static/images/min.jpg

of met het teken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mget.nl/static/images/plus.jpg ?

en hoe moet ik al die snoertjes aan sluiten op de accu kan ik gewoon 6 snoertjes de + en - uit versterker - uit acculader - uit voltmeter , 3 per kant + en - kan ik die gewon erop plakken of is daar een speciaal snoertje of maniertje ofzo voor of is er een printplaatje voor die de snoertjes samen laat komen ?

bedankt sorry ik ben niet super slim met dit soort dingen tsja alles valt te leren :)
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een probleempje..

Ik heb zojuist tweetertjes in mij kratje gebouwd zie hier foto's

Voorkant+tweeters
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/3919/p1020156.jpg

Binnenkant: Vraagje kan dit allemaal geen last kwa kortsluiting enzo>?

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/9157/p1020160q.jpg

Versterker:

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/9157/p1020160q.jpg

Maar als ik nu mij kabel in mij telefoon stopt gaat hij knetteren en knallen hoe kan ik dit oplossen? Eerst had ik er een schakelaar tussen maar die werkt nu plots niet meer ik ga daar ook nog ff voor op zoek. Maar heeft iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:09:
Maar als ik nu mij kabel in mij telefoon stopt gaat hij knetteren en knallen hoe kan ik dit oplossen? Eerst had ik er een schakelaar tussen maar die werkt nu plots niet meer ik ga daar ook nog ff voor op zoek. Maar heeft iemand ideën?
Heb je een scheidingsfilter tussen de versterker en die tweeters, of tenminste een condensator in serie ermee gezet? Ik kan dat niet zien op de foto's. Zonder scheidingsfilter/condensator gaan die tweeters binnen de kortste keren kapot.
Als je een stekkertje in/uit jouw telefoon haalt krijg je contactgeluiden, brom, ploppen en knallen als je het volume normaal laat staan. Zet daarom het volume laag als je stekkertjes gaat wisselen.
Ik begrijp niet wat jij bedoelt met een schakelaar die plots niet meer werkt: wat voor schakelaar, waar zat het tussen en wat werkt er niet meer?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat ploppel enzo dat was eerst niet omdat de schakelaar het nog deed. Maar nu gaat hij gewoon niet meer aan en uit. Hier wat foto's duidelijk van de versterker en binnenkant. Want ik snapte niet echt wat je bedoelde.

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6137/p1020158d.jpg

Nog x versterker.:
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/8286/p1020161r.jpg

Draden:

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/627/p1020163zz.jpg

Schakelaar's:

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9143/p1020165p.jpg

..

Als je nog meer informatie nodig heb zeg het maar:P

Gr.johnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:19:
Kijk dat ploppel enzo dat was eerst niet omdat de schakelaar het nog deed. Maar nu gaat hij gewoon niet meer aan en uit. Hier wat foto's duidelijk van de versterker en binnenkant. Want ik snapte niet echt wat je bedoelde.
Het fotootje van de schakelaars laat zien dat het kennelijk in een knoedel aan de aansluitingen is gedraaid en niet gestript, gesoldeerd of geisoleerd. Dit lijkt helemaal nergens op zoals het nu is gedaan, alle goede bedoelingen ten spijt. Haal alle aansluitingen los, knip de overbodig lange draden af, strip opnieuw een kort stukje isolatie, vertin de draden en soldeer alles goed vast. Tenslotte nog een stukje krimpkous erover en klaar.
Je kunt ook schakelaars halen met kabelschoen aansluitpunten en de draden op een kabelschoentje vastzetten. Het is namelijk niet de bedoeling dat de kabeltjes los kunnen raken of dusdanig ongeisoleerd zijn dat de aansluitingen elkaar kunnen raken.

De tweeters moeten via een scheidingsfilter worden aangesloten, zoals ze nu zijn aangesloten gaan ze kapot. Een simpele condensator kan al voldoen als scheidingsfilter. Weet je of die tweeters misschien al een ingebouwde en dus niet zichtbare condensator hebben?

Heb je geen idee wat ik hier vertel, dan rest jou niets anders dan je òf grondig inlezen en te leren solderen òf iemand vragen het voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
BBotman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:15:
[...]

Ja, ik heb meerdere bestellingen gedaan en het komt vast helemaal goed. Vergeet niet dat Levi niet de hele dag achter zijn computer zit te wachten op een e-mail. Misschien is je bestelling al verwerkt maar heeft hij je e-mail nog niet beantwoord. Gewoon even afwachten, komt goed!
Van die e-mail zou ik begrijpen, helaas verteld hij dat de lader dinsdag op de bus zou zijn gedaan. Dan zou deze er nu al moeten zij, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
xammies schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:14:
[...]

Van die e-mail zou ik begrijpen, helaas verteld hij dat de lader dinsdag op de bus zou zijn gedaan. Dan zou deze er nu al moeten zij, niet?
Normaal gesproken wel, maar ook de TNT kan fouten maken.. weetjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Kort vraagje tussendoor :) Ik heb zojuist voor de grap eens besloten de BR poort te verwijderen en het achtergebleven gat open te laten. Nu blijk ik toch een heuse luchtverplaatsing wél te voelen tov de BR poort geïnstalleerd. Dan voel ik namelijk nauwelijks / geen luchtstroom. Kan het kwaad de BR poort die ik hier heb (met een lengte van ~30 cm) in te korten tot ongeveer de helft. Ik heb geen idee van de precieze werking van zo'n BR poort, maar voor mijn gevoel lijkt de verplaatsing wel beter te zijn als ik besluit hem in te korten.

Iemand op- of aanmerkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
xammies schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:14:
[...]

In principe wel, ware het niet dat ik hem helemaal niet verstuurd had. Daar kwam ik vanochtend achter en heb hem alsnog verstuurd.

Ik heb inmiddels een ander systeem om mijn orders en de status ervan bij te houden en het zou nu wat soepeler moeten lopen :P Sorry Xammes! Hoewel voor jou niet zo interessant, maar afgelopen tijd inneens weer veel bestellingen en daardoor zijn er wat dingetjes missgelopen..
BBotman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:47:
[...]

Normaal gesproken wel, maar ook de TNT kan fouten maken.. weetjewel
Klopt, ongeveer: 3 op de 100 gaat fout. (mijn ervaring inmiddels :P ) Dat gaat dan over briefpost.

Maar goed, kunnen ook mensen bij zitten die ten onrechte zeggen dat het niet afgeleverd is.. (2de reden om mijn ordersysteem anders in te richten ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door lredev op 10-09-2010 23:32 ]

Verwijderd

DeBolle schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:04:
[...]

Het fotootje van de schakelaars laat zien dat het kennelijk in een knoedel aan de aansluitingen is gedraaid en niet gestript, gesoldeerd of geisoleerd. Dit lijkt helemaal nergens op zoals het nu is gedaan, alle goede bedoelingen ten spijt. Haal alle aansluitingen los, knip de overbodig lange draden af, strip opnieuw een kort stukje isolatie, vertin de draden en soldeer alles goed vast. Tenslotte nog een stukje krimpkous erover en klaar.
Je kunt ook schakelaars halen met kabelschoen aansluitpunten en de draden op een kabelschoentje vastzetten. Het is namelijk niet de bedoeling dat de kabeltjes los kunnen raken of dusdanig ongeisoleerd zijn dat de aansluitingen elkaar kunnen raken.

De tweeters moeten via een scheidingsfilter worden aangesloten, zoals ze nu zijn aangesloten gaan ze kapot. Een simpele condensator kan al voldoen als scheidingsfilter. Weet je of die tweeters misschien al een ingebouwde en dus niet zichtbare condensator hebben?

Heb je geen idee wat ik hier vertel, dan rest jou niets anders dan je òf grondig inlezen en te leren solderen òf iemand vragen het voor je te doen.
Ik heb het gesoldeerd en kousen overheen gedaan zie hier foto's.:

Schakelaars:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/112/p1020167y.jpg

Ccondensator:
Zijn dit de goede? Want deze zaten erbij. En hoe moet ik hem aansluiten palarel of serie?

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/2685/p1020176m.jpg

En de grote is de goeie toch?

Vandichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/7326/p1020174o.jpg

Dit staat erop:

470mfd
50vnp

?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Blue-Tiger schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:04:
Kort vraagje tussendoor :) Ik heb zojuist voor de grap eens besloten de BR poort te verwijderen en het achtergebleven gat open te laten. Nu blijk ik toch een heuse luchtverplaatsing wél te voelen tov de BR poort geïnstalleerd. Dan voel ik namelijk nauwelijks / geen luchtstroom. Kan het kwaad de BR poort die ik hier heb (met een lengte van ~30 cm) in te korten tot ongeveer de helft. Ik heb geen idee van de precieze werking van zo'n BR poort, maar voor mijn gevoel lijkt de verplaatsing wel beter te zijn als ik besluit hem in te korten.

Iemand op- of aanmerkingen? :)
Een bas reflex poort werkt als een "massaveer" systeem. Het idee erachter is dat je de lucht in die poort aan het trillen brengt om zo je laag te versterken / verdiepen (heel kort door de bocht). Ook zal die poort op de afstemmingsfrequentie de doorlaat verminderen. Eronder is het gewoon een open pijp :+
Leesvoer: Wikipedia: Basreflexsysteem

Die poort moet exact berekend zijn tov. de parameters van de speakers én de inhoud de kist. Heb je speakers zonder (thiele/small) parameters dan heb je eigenlijk niets aan een poort.

In jouw geval heb je dus een "kist met een gat"; natuurlijk voel je daar luchtverplaatsing doorheen; en je zal wat meer middentonen uit het gat horen komen.

Mijn advies is om de kist helemaal dicht te maken.

• lredev
Het verplicht doorklikken naar imageshack zou verboden moeten worden! Gebruik Flickr, Picasa, mijnablum.nl of erg makkelijk en vlot zonder registratie: Tinypic:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/28jidsg.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2dayvc0.png

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dpu8p1.png

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25hn2n8.jpg

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

teacher schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:03:
[...]

Een bas reflex poort werkt als een "massaveer" systeem. Het idee erachter is dat je de lucht in die poort aan het trillen brengt om zo je laag te versterken / verdiepen (heel kort door de bocht). Ook zal die poort op de afstemmingsfrequentie de doorlaat verminderen. Eronder is het gewoon een open pijp :+
Leesvoer: Wikipedia: Basreflexsysteem

Die poort moet exact berekend zijn tov. de parameters van de speakers én de inhoud de kist. Heb je speakers zonder (thiele/small) parameters dan heb je eigenlijk niets aan een poort.

In jouw geval heb je dus een "kist met een gat"; natuurlijk voel je daar luchtverplaatsing doorheen; en je zal wat meer middentonen uit het gat horen komen.

Mijn advies is om de kist helemaal dicht te maken.
Goed, concreet en kort :) Een tweetal maandjes geleden werd hier echter ook gezegd dat het niet zoveel uitmaakte, gesloten of BR-systeem, dus heb ik voor die laatste optie gekozen omdat er toch vrij weinig fout kon gaan. In ieder geval, TS-parameters krijg je niet bij autospeakers dus echt afstemmen kan dan ook niet. Maar dit is achteraf gewoon een goeie les geweest voor de volgende keer :*)

• lredev
Blue-Tiger schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:38:
[...]

Goed, concreet en kort :) Een tweetal maandjes geleden werd hier echter ook gezegd dat het niet zoveel uitmaakte, gesloten of BR-systeem, dus heb ik voor die laatste optie gekozen omdat er toch vrij weinig fout kon gaan. In ieder geval, TS-parameters krijg je niet bij autospeakers dus echt afstemmen kan dan ook niet. Maar dit is achteraf gewoon een goeie les geweest voor de volgende keer :*)
Volgens mij is toch steeds gezegd: Altijd een gesloten kist maken, tenzij je de basspoort kan berekenen. Sommige hebben toevalliger wijs geluk gehad met een BR-poort die in hun oren wel lekker lijkt te klinken. Dan is het natuurlijk prima, maar dat is geen garantie.

Bij de grotere autospeakers is het enige advies: Stevige, grote, gesloten houten kist.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

lredev schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:13:
[...]

Volgens mij is toch steeds gezegd: Altijd een gesloten kist maken, tenzij je de basspoort kan berekenen. Sommige hebben toevalliger wijs geluk gehad met een BR-poort die in hun oren wel lekker lijkt te klinken. Dan is het natuurlijk prima, maar dat is geen garantie.

Bij de grotere autospeakers is het enige advies: Stevige, grote, gesloten houten kist.
Je weet toch wat ik had gemaakt? Een koffer, dus ik had al wat beperking kwa ruimte...

• DeBolle

DeBolle

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:07:

Ik heb het gesoldeerd en kousen overheen gedaan zie hier foto's.:
Zo, dat is een verschil zeg, dat ziet er erg goed uit nu! Nu ook geen storingen, kraken of ploppen meer?
Ccondensator:
Zijn dit de goede? Want deze zaten erbij. En hoe moet ik hem aansluiten palarel of serie?
Een condensator werkt als een hoogdoorlaatfilter, en moet daarom in serie met een tweeter gezet worden. Als ik het goed zie heb je daar trouwens een compleet scheidingsfilter, je kunt overwegen die in z'n geheel te gebruiken. In dat geval kun je simpelweg de uitgang van de versterker op de ingang aansluiten en dan de grote luidsprekers op de laag-uitgang aansluiten, de tweeters dan natuurlijk op de hoog-uitgang.
Die filters zater erbij zei je, zit er niet een schemaatje of handleiding bij? Dan weet je zeker hoe het aangesloten moet worden.

Voor de juiste waarde moet je eigenlijk de impedantie van de tweeter weten en de frequentie van waaraf het hoog doorgelaten moet worden. Bij een 8 ohm tweeter kun je een condensator van 10 uF gebruiken voor een kantelfrequentie van ongeveer 1800 Hz, gebruik eentje van 5 uF voor 4000 Hz.
Bij een tweeter van 4 ohm impedantie gebruik je simpelweg tweemaal de waarde bij 8 ohm, dus 22 uF bij 2000 Hz of 10 uF bij 4000 Hz.

Verwijderd

Dankje.:P

Kan ik niet alleen die condensator er op aansluiten want dat scheidingsfilter heb ik alle draden er van af geknipt omdat ik dacht dat ik die toch niet zou gebruiken? En me boxen+tweeters zijn 100W en 8Ohm maar omdat er 2 op een aansluiting zit worden ze toch 4Ohm?

?

• DeBolle

DeBolle

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:24:
Dankje.:P

Kan ik niet alleen die condensator er op aansluiten want dat scheidingsfilter heb ik alle draden er van af geknipt omdat ik dacht dat ik die toch niet zou gebruiken? En me boxen+tweeters zijn 100W en 8Ohm maar omdat er 2 op een aansluiting zit worden ze toch 4Ohm?
De tweeters zitten nu parallel met de andere luidsprekers en krijgen zonder scheidingsfilter het volledige frequentiebereik op zich. Dat betekent dat ze óók de lage tonen voor hun kiezen krijgen - ze zouden dan dezelfde uitslag moeten gaan maken dan de lage tonen luidspreker en dat kunnen ze eenvoudig niet. Ergo, na enige tijd verbranden de spreekspoelen of vliegt de kleine dome uit de spleet en gaat scheef terug. In beide gevallen zijn ze onherstelbaar beschadigd.
Daarom moeten tweeters altijd via een scheidingsfilter worden aangesloten - daarmee voorkom je dat lagere frequenties er naar toe gaan.
Voor wat betreft de impedantie klopt het, twee luidsprekers van 8 ohm parallel geeft een totale impedantie van 4 ohm. Het houdt ook in dat beiden elk de helft van het vermogen voor hun rekening nemen. Daarmee krijg je meteen ook een ander probleem, de helft van het vermogen voor de lage tonen gaat naar de tweeters en die kunnen dat niet weergeven. Dus gaat de helft van jouw lage tonen verloren. De hoge tonen gaan naar beide luidsprekers, wat ze beiden wél kunnen, dus worden jouw hoge tonen ongeveer twee maal harder.
Enfin, op de foto's kan ik niet zien hoe de aansluitingen hebben gelopen op de scheidingsfilters, kun je een fotootje maken van de onderzijde? Dan kan ik je aangeven hoe de boel het beste kan worden gebruikt en aangesloten.
Wil je alleen een condensator er tussen hebben, dan moet je even kijken naar de waarde van de kleine condensator of die geschikt is. De grote is 470 microfarad en dat is een waarde die te hoog ligt voor een tweeter alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Nou, ik heb inderdaad geduldig gewacht op mijn pakketje van Levi van kratradio.nl. De hele zaterdag is er iemand thuisgebleven om te zorgen dat de chauffeur niet voor een leeg huis komt te staan. Inmiddels is het pakketje er nog steeds niet. Vanavond heb ik het uiterlijk nodig ivm. een week weg. Er wordt gezegd dat je pakketje dinsdag wordt verstuurd, vervolgens verstuurd hij het vrijdag, zegt hij, en zaterdag heb je het nog steeds niet. Wie weet hoe ik nu alsnog voor een week een druppellader voor mijn gelaccu kan bemachtigen? Ik woon in Zeist.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

xammies schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:01:
Wie weet hoe ik nu alsnog voor een week een druppellader voor mijn gelaccu kan bemachtigen? Ik woon in Zeist.
Bedankt!
Probeer een koopzondag-winkel, zoals de Mediamarkt in Almere of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
Bedankt voor je reactie, mediamarkt verkoopt ze helaas niet, iemand nog andere ideeën?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeBolle schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:42:
[...]

De tweeters zitten nu parallel met de andere luidsprekers en krijgen zonder scheidingsfilter het volledige frequentiebereik op zich. Dat betekent dat ze óók de lage tonen voor hun kiezen krijgen - ze zouden dan dezelfde uitslag moeten gaan maken dan de lage tonen luidspreker en dat kunnen ze eenvoudig niet. Ergo, na enige tijd verbranden de spreekspoelen of vliegt de kleine dome uit de spleet en gaat scheef terug. In beide gevallen zijn ze onherstelbaar beschadigd.
Daarom moeten tweeters altijd via een scheidingsfilter worden aangesloten - daarmee voorkom je dat lagere frequenties er naar toe gaan.
Voor wat betreft de impedantie klopt het, twee luidsprekers van 8 ohm parallel geeft een totale impedantie van 4 ohm. Het houdt ook in dat beiden elk de helft van het vermogen voor hun rekening nemen. Daarmee krijg je meteen ook een ander probleem, de helft van het vermogen voor de lage tonen gaat naar de tweeters en die kunnen dat niet weergeven. Dus gaat de helft van jouw lage tonen verloren. De hoge tonen gaan naar beide luidsprekers, wat ze beiden wél kunnen, dus worden jouw hoge tonen ongeveer twee maal harder.
Enfin, op de foto's kan ik niet zien hoe de aansluitingen hebben gelopen op de scheidingsfilters, kun je een fotootje maken van de onderzijde? Dan kan ik je aangeven hoe de boel het beste kan worden gebruikt en aangesloten.
Wil je alleen een condensator er tussen hebben, dan moet je even kijken naar de waarde van de kleine condensator of die geschikt is. De grote is 470 microfarad en dat is een waarde die te hoog ligt voor een tweeter alleen.
Hier heb ik een foto van de onderkant.:

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/4038/p1020182p.jpg

De kleine blauwen condensator is 4,7MFD 50VNP

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:13:
[...]

Hier heb ik een foto van de onderkant.:

[afbeelding]

De kleine blauwen condensator is 4,7MFD 50VNP

?
Lezen is moeilijk?
lredev schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:32:
Het verplicht doorklikken naar imageshack zou verboden moeten worden! Gebruik Flickr, Picasa, mijnablum.nl of erg makkelijk en vlot zonder registratie: Tinypic:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 35% gewijzigd door Webstarr op 12-09-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn foto's zijn 3-5 MB dan gaan jullie weer zuren dat ik ze moet verkleinen enzo. En dan duurt het bij jullie 4minuten als ze geladen zijn.? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Als je lrdev post bekijkt zei je dat je op tinypic de optie verkleinen hebt .... -,-

[ Voor 89% gewijzigd door Webstarr op 12-09-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webstarr schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:28:
Als je lrdev post bekijkt zei je dat je op tinypic de optie verkleinen hebt .... -,-
Wat maak je er nou een probleem van als je nou een keer op een link klik.. of moet wachten dat je hem geladen heb?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.