Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Met video kan het wel erg hard gaan.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Ik heb in ruim 3 weken vakantie 96gb volgeschoten, maar dat kwam meer door 11500 jpegs voor timelapse :+. Gewone foto's was rond 1500 RAW geloof ik. Dat had op 1 32 GB kaartje gepast, gok ik.

216GB voor een 'korte' trip lijkt me wel erg overkill. Of Vishari moet het type spray and pray zijn :+ ;)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 05:21
Sony Alpha SLT-A57 met een 18-135mm f/3.5-5.6.
Deze lens geeft ons genoeg ruimte om vrijwel alles goed te kunnen fotograferen. Verder gaat de GoPro 3+ Silver altijd mee...
We hebben een waterdichte camera rugtas waar alles in gaat. Dit was afgelopen vakantie echt een lifesaver.
Na een bezoek aan een waterval in Frankrijk werden we overvallen door een hoosbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:49
Bij mij gaat altijd de Canon 60D mee, en afhankelijk van waar en hoe ik reis een of meerdere van de volgende lenzen:
- 11-16 2.8 (Tokina)
- 17-40 4.0 L
- 50mm 1.8
- 85mm 1.8
- 70-200 4.0 IS L
- 17-85 IS (budgetlens)

Daarnaast +/- 32 - 64 GB SD geheugen, ministatief, soms echt statief (wel relatief compact), 3 accu's, wat filters etc.

Verder als ik genoeg ruimte heb ook nog een klein Panasonic Lumix camera'tje. Die is meer voor als ik ga klimmen ofzo en geen SLR mee omhoog wil slepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

nero355 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:57:
Ik gok dat hij bang is dat 1 hele grote kaart kapot gaat met al zijn foto's erop :)
:Y
inquestos schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:18:

Dat is serieus 2/3 van mijn gehele (10 jaar oude, RAW-rijke) foto-archief. Lijkt me compleet onhandig ook, 12 van die kaartjes. Ben je soms bang dat je er één kwijt raakt? Die kans lijkt me met 12 kaartjes namelijk een stuk groter :P .
Jij maakt te weinig foto's :+
Die 6 stuks 'Ultra' in het midden waren een miskoop; veeeeel te traag. En die Samsung vertrouw ik niet. Dan blijven er nog 4 bruikbare over, de rest is reserve dat verder nauwelijks plek inneemt.
Sjekster schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:01:
Of Vishari moet het type spray and pray zijn :+ ;)
Never!
3 fps is al te snel voor mij

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dat traag van SD kaarten herken ik wel. Ik had twee Lexar Professional SD kaarten bij me. Die konden de X-T1 makkelijk bijbenen. Toen die vol waren moest ik over op de Sandisk Ultra nogwat kaarten en toen bleken die toch wel erg traag te zijn.
Dat trage spul gaat mooi naar de M9 tas (die is toch niet rap genoeg :P) en voor de X-T1 komen extra nieuwe SD kaartjes die rap genoeg zijn. Niets zo frustrerend om na een burst >10 seconden te moeten wachten tot de boel op de kaart staat :X

Van mijn vakantielijst heb ik eigenlijk alleen de Nikon P7000 niet gebruikt. De 18-55 kitlens heeft 80% van de tijd op de camera gezeten. De Samyang in de gevallen dat ik meer groothoek nodig had (of tijdens wat astro-gepruts).

Was wel blij met de extra accu's. Op 1 dag heb ik er drie accu's doorgejast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
3 accu's op een dag? Zegt dat iets over de levensduur van de accu's of nam je zoveel foto's?

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 11-11-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mirrorless staat niet bekend om dslr achtige batterij prestaties. Ze verbruiken meer stroom en hebben doorgaans ook een kleinere batterij. Cipa rating is normaal gesproken iets van 250-300 shots. Dus met 3 batterijen zou je genoeg moeten hebben voor 900 foto's op een dag.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik doe op een gemiddelde vakantie nog geen 900 foto's per week, per dag vind ik wat veel. Of misschien dat je met veel long exposure of video ook veel batterijen nodig hebt. Maar vandaar dus ook de vraag over de levensduur van de accu's, het schijnt dat die bv. voor de A7 behoorlijk abominabel is.

[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 12-11-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
het scheelt al om goede stroombesparing te hebben; alleen al het beeldscherm standaard uitzetten en enkel de evf gebruiken, en je haalt vaak al de 1000 shots. Dan nog leren om de camera uit te zetten wanneer je hem niet verwacht te gebruiken, etc.. je kan er heel wat meer uitpersen. Als je toch geen actie/'decisive moments' verwacht, hoef je ook niet je camera altijd aan te hebben staan.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Vishari Beduk schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:52:
Die 6 stuks 'Ultra' in het midden waren een miskoop; veeeeel te traag.
[...]
3 fps is al te snel voor mij
Spreekt dat elkaar niet een beetje tegen? Je gaat me niet vertellen dat die SD kaart te traag is om een enkele foto weg te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 10:01
Sjekster schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:20:
[...]
Spreekt dat elkaar niet een beetje tegen? Je gaat me niet vertellen dat die SD kaart te traag is om een enkele foto weg te schrijven :o
Beetje wazig ja :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien heeft het over het lezen van de kaarten in de computer. Ik ben erg blij met mijn Lexar 1000x CF kaartjes. In de 1DX heerlijk snel, helaas heeft de 1D mkIII er niet veel baat bij.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

henkie196 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:53:
3 accu's op een dag? Zegt dat iets over de levensduur van de accu's of nam je zoveel foto's?
Normaal gesproken haal je inderdaad circa 300 foto's op 1 accu, maar nu kwam daar veel display werk bij kijken (wat toch meer vreet t.o.v. alleen EVF). Ook wilde moeders de vrouw regelmatig de 'nieuwe' foto's op haar mobiel hebben (via WiFi) wat ook weer meer batterijen eet.
Ik heb ook het idee dat constant aan en uitzetten meer verbruikt dan aan laten staan met de EVF sensor geactiveerd.

Overigens heb ik niet het idee dat LE opnames heel veel meer stroom gebruiken. Ik had verwacht dat een sluitertijd van 15 minuten (en dat dan gedurende een uurtje of 2) een lege(re) batterij op zou leveren, maar de indicator gaf nog geen batterij vermindering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Sjekster schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:20:
[...]
ik burst echt nooit, ik maak altijd foto's door daadwerkelijk iedere keer afzonderlijk op de ontspanknop te drukken
maar je moet het een keer gezien hebben; doe zo'n traag kaartje in een Nikon en druk op de ontspanknop
dan zie je de groene led branden dat de foto wordt weggeschreven naar de kaart
en die led blijft bijna twee seconde branden
dan snap je zelf wel dat het in combinatie met een kleine buffer snel afgelopen is

maar ik klaag niet, de kaartjes waren heel goedkoop en ik weet nu waarom

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Mijn punt blijft. Als je niet burst, wat maakt het dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Als die kaartjes niet voldoen aan je eisen zou ik ze mooi thuislaten (of zelfs wegdoen) hoe minder meuk bij je hoe beter, dan kan je ook niet in de war of dingen kwijt raken.

Dan nog op een 32gb kaartje kan je iets van 1100raw files kwijt als je een 24mp camera hebt? Met een backup kaartje erbij kom je al heel ver. Ik heb altijd een tablet bij me om m'n foto's op te dumpen, behalve de laatste keer toen heb ik m'n smartphone gebruikt als imagetank: werkt eigenlijk net zo goed d:)b

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Ga eind januari lekker 5 weken naar Thailand en Cambodja. We gaan met de backpacks en hebben wat motorroutes en trekkings gepland staan, dus het moet allemaal niet al te zwaar zijn.

Nikon D3200
18-105mm kitlens
50mm f1/8
32gb class 10-kaartje
Joby Gorillapod
Lensreinigings-setje

De 50mm zat van de week in de schoen (cadeautje van de Sint :>); lees er een beetje gemengde verhalen over maar neem hem iig maar mee in de hoop er wat mooie portretten mee te schieten ofzo. Kijk wel even, altijd leuk om wat aan te klooien natuurlijk. En kan zijn dat ik er zelf nog een 35mm f1/8 bij koop, of anders misschien volgend jaar maar weer. Wil daar sowieso ook niet de hele dag lopen wisselen en ben ook niet iemand die de hele reis graag door een lens beleeft.

Enfin, zin in!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Extra batterij zit er neem ik aan ook bij? Zo'n 50mm is altijd leuk, zelf in Indonesië veel plezier van gehad :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• werkenslaap
Nee, heb geen extra batterij eigenlijk. Vorig jaar in Nepal en het jaar daarvoor in India (toen nog Sony Nex3) eigenlijk nog nooit zonder juice gezeten, en indien nodig altijd savonds/snachts wel even kunnen opladen (het verbaast mij trouwens hoe lang zo'n batterij mee gaat). Maw nog nooit de noodzaak gehad er 1 extra aan te schaffen.

En wat ik al zei; schiet ook niet de hele dag door foto's, ben daar ook om het land zelf 'te beleven'. En natuurlijk ook een kwestie van je vriendin verbieden om savonds al de foto's door te bladeren he ;) Heb je gelijk weer meer tijd voor andere zaken.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Een batterij kan er ook zo maar op eens mee stoppen (als in kapot gaan). Ook daarom heb je een reserve batterij bij je.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Oei, ik zou het niet durven om zo'n reis te maken zonder reservebatterij... Zeker als je bedenkt dat die dingen bijna niks kosten, zou ik er voor de zekerheid toch een aanschaffen. Je hebt nu nog tijd om ze in China te kopen, daar heb je voor €10-€15 een à twee reservebatterijen. Ik zou het in ieder geval even overwegen!

• Terryb47
Ik zou zelf nooit zonder backup batterij vertrekken :)

Net een korte trip gemaakt naar Osaka/Kyoto en ik had mee:

Sony A7
FD 20/2.8
MD 35-70/3.5 macro
Super Multi Coated Takumar 135/3.5
Benro IT15
2x 32gb geheugenkaartjes
3x batterij

Die Benro speciaal vanwege downsizen gekocht, ondanks m'n fullsize CF tripod niet heel zwaar is scheelt het in totaal toch weer 500gram en 20cm in lengte...uiteindelijk nul keer meegenomen, 1x gebruikt in het hotel...wat lenzen betreft, 90% van m'n shots met de 35-70 geschoten. dat bevestigde m'n vermoedens al, op vakantie is een zoomlens toch vaak de beste oplossing. Tijdens m'n voorgaande trip had ik 24/50/85mm primes bij me en vond het verschrikkelijk om de hele tijd lenzen te moeten verwisselen.

Ook ditmaal geen tablet mee maar m'n foto's op m'n 64gb One Plus One gedumpt.

• werkenslaap
Oke, bedankt voor de tips dan. Ga er nog 1 aanschaffen of ik kijk desnoods in bangkok nog even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26

Zym0tiC

^_^

2015 kickstarten met een kort 3 daags bezoekje aan Hong Kong *O*

Wat mee gaat in mijn Crumpler Quick Escape Sling - L
D7100
Tokina 11-16 2.8
Nikkor 35 mm 1.8G
Nikkor 50 mm 1.8D
Sirui T005KX + C10X

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nice, van die sirui ga je plezier hebben. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 21:35
Net 3 dagen naar Parijs geweest en had het volgende mee:

Nikon d3200
35mm 1.8
50mm 1.8
2x batterij
16GB SD kaart

Dat kaartje was net genoeg, want schiet in raw + jpeg dus volgende keer 32gb extra mee.
Ook heb ik alleen de 35mm gebruikt en neem ik volgende keer de kitlens 18 55 mee. Voor binnen kon ik zelfs met de 35 lang niet alles er op krijgen wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
De 35mm 1.8 is voor full frame formaat film/sensor ontworpen. Dat maakt hem nog steeds een hele fraaie lens voor APS-C sensoren, maar de brandpuntsafstand is dan wat minder nuttig en de combi 35mm + 50mm zou ik zelf ook als zeer beperkt ervaren. Het zal per persoon verschillen maar ik schiet zelf toch voornamelijk op écht groothoek (17mm) of ga meteen richting 50mm. Ook veel foto's van mij zijn op 40mm maar dat is vooral omdat ik dan die 17-40 er nog op heb zitten als 'kittens' en dan tijdens een alpine trip of iets dergelijks niet wil gaan wisselen ;) Daarnaast heb ik ook nog een 11-16 2.8, maar merk dat ik die in praktijk weinig gebruik, evenals mijn 70-200 4.0 IS L lens. De 85mm 1.8 is daarintegen wel weer veel gebruikt het afgelopen jaar.

Wat erg nuttig en interessant is om te doen is al je foto's importeren naar Lightroom, dan kan je vervolgens zien welke lenzen je het meest gebruikt, en zelfs welke brandpuntsafstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Nikon 35mm f/1.8 is een DX lens dus speciaal voor APS-C camera's. Alleen komt de brandpuntsafstand op een DX overeen met ~50mm op fullframe (en dat voor een aantal doeleinden binnen redelijk krap).
Maar goed, 35mm en 50mm op APS-C in een grote stad betekent vooral niet te veel weidse opnames willen maken :). Betekent overigens niet dat je met belabberde foto's thuis hoeft te komen. Je moet alleen wat creatiever zijn in veel gevallen (wat dan vaak mooiere platen op kan leveren, omdat je niet die 'standaard' foto's uit een stad mee terug neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 21:35
Klopt, mijn doel was vooral (omdat ik met mijn ouders en vriendin was) om wat familiekiekjes te maken en hier en daar wat straatfotografie, maar we gingen toch redelijk veel gebouwen / kerken naar binnen waardoor het wel jammer was dat ik niet de sfeer kon vastleggen, maar meer met details moest doen. De lichtsterkte van de 35mm was dan wel meer mooi meegenomen voor in de donkere kerken. Dit jaar maar eens kijken voor een lichtsterke wide angle lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26

Zym0tiC

^_^

Sj44k13 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:10:
Nice, van die sirui ga je plezier hebben. Ideaal.
Helemaal mee eens! Ben ondertussen weer terug en de sirui is uitstekend bevallen. Het lage gewicht en de afmeting was een verademing en dan nog goed stabiel ook. Helaas alle 3 de dagen zwakjes met griep rondgelopen maar de extra balast was ondanks dat niet één keer vervelend.
Zym0tiC schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:59:
2015 kickstarten met een kort 3 daags bezoekje aan Hong Kong *O*

Wat mee gaat in mijn Crumpler Quick Escape Sling - L
D7100
Tokina 11-16 2.8
Nikkor 35 mm 1.8G
Nikkor 50 mm 1.8D
Sirui T005KX + C10X
De Tokina is goed bevallen, mooie platen mee geschoten, idem voor de nikkor 35mm alleen miste ik op sommige momenten wel een stukje tussen deze en de 16mm van de Tokina. De 50mm heeft op 10 foto's na vooral in de tas gezeten.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 10:41

Bonbridge

35-85

Komend jaar ga ik weer een prachtige reis maken. Ik ga een viertal weken backpacken in Nepal en India. En dan ga ik gelijk een lijstje in mijn hoofd maken wat ik graag meeneem:

- Canon 6D (heeft waarschijnlijk al meer dan 100k clicks gemaakt dus ik vind het riskant om alleen deze mee te nemen)
- Canon 5DII
- Canon 16-35/4.0L IS (100% zeker mee)
- Sigma 35/1.4 Art
- Canon 40/2.8 STM
- Canon 85/1.2L II

- SJCAM 5000
- Licht statief
- LEE soft grad 0.45-0.75
- LEE hard grad 0.3-0.6-0.9
- LEE polarizer 4x4
- LEE big stopper
- 3x 32gb CF
- 3x 32gb SD
- 3x accu
- Alles in een Lowepro Flipside 400

Ja het is best wel wat, maar voor mij is reizen i.c.m. fotograferen zo'n beetje het beste wat er is.
Ik twijfel alleen nog behoorlijk over de lange kant van deze set. Ik wil van alles fotograferen, vooral veel landschappen maar ook portretten van lokale bewoners etc. Ik denk eigenlijk dat de 70-200 misschien ook een heel belangrijke rol kan spelen tussen de grote gebergtes. Dus in mijn hoofd is het nu 85 vs 70-200. Maar de 70-200 is zo groot en lomp dat ik dat ook als een groot nadeel zie. Ik denk er soms zelfs aan om mijn 70-200LII te verkopen voor een 70-200/4.0 IS. Maar voor trouwerijen is dat dan weer een stap terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Bonbridge op 26-01-2015 20:08 ]

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, bij backpacken heb ik eigenlijk maar 1 advies: neem zo weinig mogeljk mee. Wel nice, klinkt als een mooie reis!

Qua tele: zeker een groot nadeel en in het geval van een 70-200mm f/2.8 wat mij betreft een no-go. Dat gewicht is echt immens en geen pretje om vier weken lang mee te zeulen. Misschien kan je met een f/4-variant ook uit de voeten? De IS-versie doet qua IQ nauwelijks onder en die ene stop lichtsterkte is de winst qua gewicht meer dan waard. Tweedehands kopen en naderhand weer verkopen kost je nauwelijks wat. Anders zou ik het lekker laten bij de 85mm.

Wat betreft bodies: twee meenemen is lekker voor de zekerheid, maar ook betekent weer extra gewicht. Zou daar nog wel even goed over nadenken. Vaak gaan sluiters als eerste raar doen bij hele korte sluitertijden, dus dat probleem is eventueel tijdelijk op te lossen door iets te diafragmeren of een nd te gebruiken. Anderzijds kan je ervoor opteren om nu alvast je sluiter te laten vervangen, mits je die 6D langer wil blijven gebruiken en je het de investering waard vind. Als laatste kan je ervoor kiezen om een kleine, lichtere aps-c body mee te nemen i.p.v. je 5d2. Een 60/70d heeft dezelfde accu's en geheugenkaartjes als je 6d, maar wel met een lager gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik zou dan zeker de 70-200 F4 IS overwegen, primes zijn leuk maar niet handig voor op vakantie (vind ik)
wie weet kan je die lenen/ruilen voor een paar weken?

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55
Morgen voor 5 dagen een korte trip naar Londen, dus toch even delen wat ik meeneem:

- Nikon D600
- Nikon 24-70mm f/2.8
- Nikon 85mm f/1.4G (Vandaag binnengekregen via V&A van een mede-tweaker _/-\o_ )
- 1 Batterij (Ik kan elke avond opladen)
- 2x 16GB SD kaarten
- ONA Camps Bay tas
- Olloclip voor iPhone 5

Wat ik thuislaat:

- Nikon 50mm f/1.8
- Nikon Speedlight SB-700

Naar mijn mening een licht setje als ik het met anderen vergelijk. Het blijft ook een korte trip.
Meer bezit ik niet, en heb ik naar mijn idee (nog) niet nodig. :)
De nifty fifty toch maar thuishouden omdat ik deze focal length al dek met de 24-70.
Daarnaast wil ik lekker die nieuwe lens uitproberen :*)

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je twee batterijen hebt zou ik ze beide meenemen. Neemt geen ruimte in en 'better safe than sorry'.

• Houstyn
Heb ik helaas niet. Staat echter wel bovenaan op mijn verlanglijstje ;)

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Circulair Polarisatiefilter? Auto'ssssss :D

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Hamed
Leuke glas met een vette camera, maar geen 2e accu?

Haal gewoon een extra accu. Altijd handig :+

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Houstyn
Haha mee eens, maar meestal doe ik werk dichtbij huis met de camera.
Ik ben nog nooit in de positie geweest dat me accu leeg is geraakt.
Maar me verjaardag is dichtbij, dus daar is het misschien een leuk presentje voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Weekje Ardennen met:
Fuji X-T1 +
  • Fuji 18-55 f/4
  • Fuji 23 f/1.4
  • Samyang 12mm f/2
  • Sigma 105mm f/2.8 Macro
En alle accessoires zoals statief, accu's, Lee filters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:26
Mooi setje om mee te nemen! Lekker compact ook :)

Zelf een weekje op wintersport en neem mee:
Olympus OM-D E-M10
Olympus 12mm F2
Panasonic Leica 25mm 1.4
Olympus 45mm 1.8

Redged TSC 424 statief + 2 accu's

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

BlaTieBla schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:25:
Weekje Ardennen met:
Fuji X-T1 +
  • Fuji 18-55 f/4
  • Fuji 23 f/1.4
  • Samyang 12mm f/2
En je 56 APD niet mee??

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je me die wilt GEVEN, dan gaat die ook mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Oeh lekkere lichte setjes jullie beide. Veel plezier daar ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
BlaTieBla schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:25:
Weekje Ardennen met:
Fuji X-T1 +
  • Fuji 18-55 f/4
  • Fuji 23 f/1.4
  • Samyang 12mm f/2
Kijk uit na je foto's :) Veel plezier
tommyz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:31:
Mooi setje om mee te nemen! Lekker compact ook :)

Zelf een weekje op wintersport en neem mee:
Olympus OM-D E-M10
Olympus 12mm F2
Panasonic Leica 25mm 1.4
Olympus 45mm 1.8

Redged TSC 424 statief + 2 accu's
Ook veel plezier gewenst.

[ Voor 33% gewijzigd door Hamed op 20-02-2015 18:21 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Zo, net terug van 4 weken Thailand met mijn vriendin. Hoewel ietwat toeristisch een heerlijk en prachtig land. Op fotogebied ook weer een hoop geleerd over mijn D3200 (ik fotografeer eigenlijk alleen maar tijdens vakanties), mede/vooral door de aankoop van een 50mm f1.8. Ik begrijp wel dat mensen een 50mm DX als lastig ervaren - je zit snel te dichtbij - maar heb er desondanks toch een paar prachtige platen mee geschoten. Het vergt wat meer creativiteit, maar vind zo'n prime (daarom?) erg leuk fotograferen (ook savonds/snachts).

Brengt mij op het volgende: in mei heb ik een trekking van 2 weken gepland staan in Schotland. Ik wil graag ook daar weer mooie foto's maken, maar aangezien we gaan lopen met backpacks wil ik de foto-apparatuur tot een minimum beperken, dwz body + 1 lens en eventueel een lichtgewicht statiefje. De 50mm blijft dan dus thuis ivm te beperkte range (geen allround gebruik mogelijk), maar ik twijfel of ik er een 35mm DX bij koop en die meeneem ipv mn 18-105 kitlens. Ik vond het werken met primelensen wel ontzettend leuk en leerzaam namelijk, bovendien is deze een stuk lichter dan mn zoomlens.

Uiteraard lever je de zoomfunctionaliteit in, maar zou je met alleen een 35mm daar een beetje uit de voeten kunnen? Of ben je dan voor bv wat landschappen echt te beperkt?

En hebben jullie misschien tips voor het dragen van de camera? Ik stop hem denk ik los in het bovenvak van mijn backpack, daar kan ik er snel bij en dan hoef ik geen extra tas te dragen. En nog goede tips voor een mooi, lichtgewicht en compact statiefje? Max 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Bonbridge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:00:
Komend jaar ga ik weer een prachtige reis maken. Ik ga een viertal weken backpacken in Nepal en India. En dan ga ik gelijk een lijstje in mijn hoofd maken wat ik graag meeneem:
[knip: hele hoop spul]
Ben zelf ook in Noord-India (6 weken) en Nepal (5 weken) geweest, in beide landen ook verschillende trekkings van 6-9 dagen gedaan, dus ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren en wat je van plan bent te gaan doen in 4 weken. De afstanden en reisduur moet je daar niet onderschatten (28 uur in een bus om ergens te komen is geen uitzondering) :)

Om heel eerlijk te zijn moet ik er trouwens niet aan denken om daar met zo veel apparatuur rond reizen. Enerzijds vanwege het gewicht maar ook vanwege het risico spul kwijt te raken (diefstal, verlies, beschadiging, etc). Maar ik reis, zeker in dergelijke landen, persoonlijk het liefst zo licht (lees: mobiel) mogelijk, wellicht dat jij daar anders in staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Niet alleen met landschappen, maar ook binnenshuis en in heel veel andere situaties gaat het wat aan de krappe kant zijn. Heb afgelopen zomer een huttentocht gedaan in Italië met een 23mm op crop, zie hier wat dat voor 'n foto's geeft. Ik had die tocht niet graag met een 50mm-equivalent gemaakt, te ver ingezoomd voor een setup met één lens. Zou eerder je 18-105mm meenemen (en heel misschien wel gewoon allebei!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Bedankt voor je reactie, ga ze eens bekijken :) Met 50mm-equivalent bedoel je dat een 35mm DX op gelijk is aan 50mm op FF neem ik aan? Ik denk dat het of een 35mm wordt, of alleen de 18-105, moet de 35 sowieso nog kopen namelijk!

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 24-02-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, dat bedoel ik inderdaad. Kan je ding zijn hoor, als je niet van groothoek houdt dan is het een prima lens om mee te nemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 24-02-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 00:08
Ik ben het wel met tobiasvs eens dat een 35mm equivalent erg fijn kan zijn voor landschappen en als allround lens. helaas heb je die niet zo goedkoop voor nikon geloof ik. Als betaalbaar, kwalitatief en lichtgewicht statief kan ik je de Beike 777c aanraden. Een chinees statief maar van goede kwaliteit (er is ook op tweakers een topic met meer uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik ging met mijn werk naar Frankrijk om de Mont Ventoux te befietsen en nam mee:
D7100
Nikon 10-24
Nikon 35mm 1.8
Sirui travel syatuef
RX100

Prima foto's meekunnen maken en de RX100 was handig voor wanneer ik niets mee wilde zeulen, bijvoorbeeld op de fiets :)
@werkenslaap: voor landschappen is een nikon 10-24 ook heel mooi. En die gaat nog net dichtbij genoeg voor veel foto's.

[ Voor 18% gewijzigd door Cobiwan op 24-02-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Volgend weekend een paar dagen Volendam. Ik neem mee:

5D2
17-35mm
28-70mm
35mm 1.4
50mm 1.4
85mm 1.8

B+W ND110
055XPROB
Batterijen + CF's

Dit alles in m'n schoudertas + 2 lenscases. Eerste twee lenzen zijn voor wat long exposures op de pier met zonsopgang en -ondergang (daar past de ND op), de rest om overdag lekker licht op pad te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar wat je lekker licht noemt, wel lekker lichtsterk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Haha inderdaad. Lens is hier ook aanwezig, bevalt erg goed. Ben benieuwd of ze ook een 85mm f1.4 uitbrengen :-) Maar 'k wil eerst een 70-200..

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dat bedoelde ik natuurlijk ook :+ Ach, alles bij mekaar zal het iets meer dan 2 kilo wegen (body + 3 primes, laat de 50mm misschien wel een dagje thuis). Zooms blijven in het huisje, statief gaat gewoon in de auto. Dan valt het nog wel mee :) Zeker in vergelijking met wat ik eerst altijd meesjouwde. Telelens gebruik ik eigenlijk nooit in m'n vrije tijd, dus die laat ik steeds vaker gewoon thuis.

De rest draagt het drinken en eten maar gewoon, ik heb de camera al. Probleem opgelost :P

[ Voor 34% gewijzigd door tobiasvs op 24-02-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Sluw schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:01:
Ik ben het wel met tobiasvs eens dat een 35mm equivalent erg fijn kan zijn voor landschappen en als allround lens. helaas heb je die niet zo goedkoop voor nikon geloof ik. Als betaalbaar, kwalitatief en lichtgewicht statief kan ik je de Beike 777c aanraden. Een chinees statief maar van goede kwaliteit (er is ook op tweakers een topic met meer uitleg).
Dan wordt het inderdaad gewoon de 18-105! Bedankt voor je tip van het statief, deze komt dan uit China? Wat voor levertijden moet ik dan aan denken?

Iemand nog tips voor het dragen van de camera tijden rugzak-trekkings? Waar laten jullie deze zodat je er ook nog makkelijk bij kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Werkenslaap, betreft rugzak een goede tas is heel fijn, kijk eens naaf f-stop en/of clikelite. Ik denk dat speciaal voor fotoapparatuur bedoelde tassen beter je wens kunnen vervullen dan een gewone rugzak. Zie ook: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 00:08
werkenslaap schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:41:
[...]

Dan wordt het inderdaad gewoon de 18-105! Bedankt voor je tip van het statief, deze komt dan uit China? Wat voor levertijden moet ik dan aan denken?

Iemand nog tips voor het dragen van de camera tijden rugzak-trekkings? Waar laten jullie deze zodat je er ook nog makkelijk bij kunt?
Ik had hem binnen een kleine 2 weken. Maar dat kan natuurlijk verschillen. Hier lees je trouwens meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Mr Pingu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:32:
Werkenslaap, betreft rugzak een goede tas is heel fijn, kijk eens naaf f-stop en/of clikelite. Ik denk dat speciaal voor fotoapparatuur bedoelde tassen beter je wens kunnen vervullen dan een gewone rugzak. Zie ook: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Bedankt, maar omdat we een trekking gaan doen met backpacks is een aparte cameratas niet echt een optie. Of deze cameratas moet ook nog 55L hebben voor de rest van de spullen? Ik denk toch dat het dan het boven- of ondervak van mn backpack gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heb je al gekeken bij de merken die ik gaf? Iszoiets nog steeds te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
werkenslaap schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:41:
Tja, als ik redelijkerwijs verwacht zo af en toe tijdens het wandelen een foto te willen nemen, dan haal ik meestal gewoon de camera uit de tas en hang om m'n schouder met iets als een sun-sniper of blackrapid strap. Tenzij het echt klimmen en klauteren wordt, dan moet de camera toch weer terug in de tas, want aan zo'n strap bungelt het te veel.

Overigens heeft F-stop ook nog een maatje groter dan de tas die Mr Pingu linkt. De Satori is 62 liter. Maar wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
werkenslaap schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Bedankt, maar omdat we een trekking gaan doen met backpacks is een aparte cameratas niet echt een optie. Of deze cameratas moet ook nog 55L hebben voor de rest van de spullen? Ik denk toch dat het dan het boven- of ondervak van mn backpack gaat worden!
Je kan natuurlijk gewoon de camera in je trekking tas doen, en als je daadwerkelijk denkt je camera veel nodig te hebben, deze doormiddel van een clip aan een van je banden van je rugzak te gespen?

https://peakdesign.com/store/?c=clips

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5508/11963272806_ec04c64ecb_c.jpgPeak Design Capture PRO Camera Clip by HendrikMorkel, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 25-02-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je hebt ook straps om de camera aan de ringen op de schouderbanden van je rugzak te bevestigen. Hij bungelt dan als het ware op je borst. Weet zo 1-2-3 niet welk merk die aanbiedt, maar zal vast iets van BlackRapid of Sun Sniper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Mr Pingu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:10:
Heb je al gekeken bij de merken die ik gaf? Iszoiets nog steeds te klein?
Jawel, maar ik heb al een hele fijne backpack van The North Face, deze wil ik niet vervangen dus zoek ik naar andere opties. Zo'n gesp lijkt me wel wat, dan heb je in ieder geval wel de handen vrij. Daar ga ik dus eens voor op pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
tobiasvs schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:28:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Kan je ding zijn hoor, als je niet van groothoek houdt dan is het een prima lens om mee te nemen :)
Het is inderdaad heel persoonlijk, ik vind zowel 35 as 50mm wel fijn op kleinbeeld. De ene keer neig ik meer naar 35 en de andere keer meer naar 50. Iets er tussenin zou ik het fijnst vinden. Overigens vind ik 50mm voor kleinbeeld geen enkel probleem. Maar ook dat is erg persoonlijk. Wanneer ik een Nikon APS-c camera zou hebben en ik zou zo'n trek doen, zou ik zeker de 35mm gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zaterdag Antwerpen en zondag Den Helder.

X-T1 + 23mm
TSC-525K
128GB kaart
3 accu's

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je laat je 56mm thuis? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Jep :)

Wil geen keuzes hoeven te maken. Tijd zat toch :o

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:58:
Je hebt ook straps om de camera aan de ringen op de schouderbanden van je rugzak te bevestigen. Hij bungelt dan als het ware op je borst. Weet zo 1-2-3 niet welk merk die aanbiedt, maar zal vast iets van BlackRapid of Sun Sniper zijn.
BlackRapid Backpack Strap :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Of een Focus die maakt 1 op 1 kopieën van BR voor een derde van de prijs

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hamed schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:23:
Jep :)

Wil geen keuzes hoeven te maken. Tijd zat toch :o
Ja, snap wel wat je bedoelt. Vind het zelf ook rustgevender om niet zo veel lenzen mee te sjouwen, anders blijf je elke keer nadenken over welke lens op je camera moet, met 1000x wisselen en stof op je sensor tot gevolg. Daarom vind ik de X100 ook zo fijn: je móet wel met 35mm schieten en na een paar minuten weet je precies waar je moet staan voor je foto :)

Heb zojuist even Lightroom Analytics gebruikt om te kijken hoe mijn verdeling is en wat ik dus deze zomervakantie mee ga nemen (hoewel dat natuurlijk wel een beetje kip en ei-verhaal is: wat je meeneemt gebruik je en dus zijn daar meer foto's van). Kwam op de volgende grafieken:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/1.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/2.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/3.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/4.png

Te verwachten: 35mm-equivalent is extreem vaak gebruikt (daarom maar de grafiek afgekapt), verder vooral in het groothoek tot standaard-bereik. Denk dat ik met die 35mm dus een verstandige aankoop heb gedaan :) Telelens gaat er misschien na de zomer uit, heb nog een paar opdrachten waar ik 'm voor gebruik maar hij is eigenlijk te veel waard om te verstoffen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hamed schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:19:
[...]
Kijk uit na je foto's :) Veel plezier
[...]
Heel de week bakken met regen gehad :( Toen we vrijdag weg reden kwam de zon er doorheen :X :X
Alleen binnen wat fotootjes van de familie gemaakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Beetje pech gehad dus!

Volgende keer beter :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 17:41
Ik neem mee:

D700
12-24
24-70
70-200

Nex5R
18-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 26-09 13:51
Dat is leuk, maar waar ga je naartoe? En waarom die set?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik ga binnenkort een maand naar Indonesie. Sumartra, Java en Bali.

Nou dacht ik zo min mogelijk mee te nemen. De leica monochrom en 2 lenzen. 28mm f/2 en 50mm f/2 lijkt een logische keuze maar ik ben bang 35mm te missen aangezien ik die het laatste jaar het meest gebruik. Dus misschien wordt het alleen de 35. Daar dus nog niet echt over uit.

Weet iemand voor bovenstaande set een goede heuptas? Liefst waterdicht en lichtgewicht.
Voor de overige spullen (oplader, accu's) heb ik een waterdichte tas welke in de rugzak gaat. Daar gaat de camera ook in mocht het te gek worden, maar toch wel fijn als die binnen handbereik is.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ga je bij al dat mooie groen de kleur niet missen met je monochrom?

(Neem een Fuji mee! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Sjekster schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:54:
Ga je bij al dat mooie groen de kleur niet missen met je monochrom?

(Neem een Fuji mee! :+ )
Liever niet ;), gaan wel verschillende kleurfilters mee.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertJRB op 08-03-2015 18:26 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 16:59
Ik ga over 2 weken naar barcelona (hoofdstad van de zakkenrollers). Zal ik m'n dSLR meenemen?

Dus Sony A57, Tamron 17-50 f/2.8, Minolta 70-210 F/3.5-4.5 + extra accu's geheugenkaartjes, schoonmaakspullen en filters. Of enkel een cheap compactje.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 26-09 13:51
Ik heb gewoon mijn dslr meegenomen naar Barcelona. Beetje de boel in de gaten houden natuurlijk, camera liefst aan je hand vast met een strap, dan kan er weinig gebeuren ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 16:59
Handstrap is wel een idee. heb een alu plaat liggen die ik op maat heb gemaakt om bij gebrek aan een grip als onderste bevestigingdpunt te dienen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Over 2 weken naar Dubai.

X-T1
14mm
23mm
56mm
60mm
3 accu's
3x 64GB
TSC-525K
B+W Graduated Grey 25% 58mm
B+W CPL filter 58mm
B+W CPL filter 62mm

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-09 20:00
Ik neem altijd al mijn gear mee: beter mee verlegen, dan om verlegen. In de praktijk laat je dan 2-3 lenzen in de tas, maar aangezien ik niet als backpacker reis kan dat ook

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Gers, ik ga steeds minder meenemen op vakantie. Waar ik vroeger hele tassen vol met meuk meezeulde, is nu de reisset gekrompen naar een Fuji x100s + groothoeklensje(±28/2.0 geloof ik), en een X20 voor mijn vriendin.

Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als ik weer op safari ga, maar zeker voor de backpack-achtige tripjes waarbij je elke 2 dagen wel weer naar een andere locatie reist is veel gear (mijn basisset is toch al snel een 1D + 16-35+70-200+24L) meezeulen niet echt comfy. Los daarvan is die x100s met zijn ouderwetse looks (en wat tape :P ) heerlijk discreet, en neem je die dus veel comfortabeler mee naar gebieden waar normaal gesproken camera's witte raven zijn.

Enige nadeel aan het ding is dat ik meer een ±24mm dan een ±35mm gebruiker ben, en dus aangewezen op die groothoeklens, en dat ding, los van wat added bulkyness, doet wat afbreuk aan de hybride viewfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hamed schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:15:
Over 2 weken naar Dubai.
[...]
B+W Graduated Grey 25% 58mm
[...]
Vind jij zo'n Grad Grey werken? Ik heb er vroeger wat mee gespeeld, maar kon er niet aan wennen. De overgang zit in het midden en is dus niet te verplaatsen. Daarnaast vond ik de overgang dermate slecht te zien in de viewfinder dat hij nog wel eens scheef stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nope het werkt niet. Heb hem de laatste paar dagen getest. Hij gaat niet mee en staat al te koop :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen 5 dagen naar Kopenhagen. Mee gaat eigenlijk alles behalve statief... Dus dat komt neer op:

70D
10-22
24-70 (net nieuw, sinds afgelopen woensdag :*))
40
70-300
1 accu
72GB aan SD-kaartjes
Gorillapod SLR-Zoom
SpyderCube (gaat vast tas niet uit komen... :9)
BlackRapid Wrist Strap
Zonnekap voor 10-22, 24-70 en 70-300 (was ik op vorige vakantie vergeten :o)

Goed volle tas, zal ongetwijfeld wat dingen achterlaten in appartement. Bijvoorbeeld 70-300 die ik echt heel sporadisch gebruik. Al zou ik eigenlijk gewoon er eens op moeten draaien, geeft toch andere foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Vandaag naar Sicilië

D7000
17-55 2.8
18-200 3.5-5.6
50 1.8
Extra accu
Cir.PL. filter
Aantal SD kaartjes
Lensdoekje

Dit alles in een lowepro flipside, die is lekker compact, stevig en veilig ( opening tegen de rug )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:36
LyP0 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:35:
Vandaag naar Sicilië

D7000
17-55 2.8
18-200 3.5-5.6
50 1.8
Extra accu
Cir.PL. filter
Aantal SD kaartjes
Lensdoekje

Dit alles in een lowepro flipside, die is lekker compact, stevig en veilig ( opening tegen de rug )
Cool, paar jaar geleden ook geweest. Auto gehuurd en het binnenland verkent. De omgeving van Corleone is zeker een aanrader, glooiend landschap en vanwege de film alleen al een aanrader.

Wij zaten in Cefalu, leuk stadje met van die smalle straatjes. Aanrader om foto's te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
martijn_tje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:41:
Ik ga over 2 weken naar barcelona (hoofdstad van de zakkenrollers). Zal ik m'n dSLR meenemen?

Dus Sony A57, Tamron 17-50 f/2.8, Minolta 70-210 F/3.5-4.5 + extra accu's geheugenkaartjes, schoonmaakspullen en filters. Of enkel een cheap compactje.
Vorig jaar Rome (ook berucht), is prima gegaan. Scheelde misschien dat wij in een groep waren. Heb een Sun Sniper strap maar de rest gewoon in de tas. Moet je toch goed je best doen om lenzen te ontvreemden uit je tas, camera heb je in de hand of binnen handbereik hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik ben over enkele maanden weer in de Oostenrijkse Alpen te vinden voor wat alpine-werk (cursus, klimmen, gletsjers (op stijgijzers), touwgroepen, toppen pakken, etc.). Altijd lastig wat mee te nemen. In de auto neem ik vrijwel alles mee, maar eenmaal met een rugzak voor meerdere dagen de bergen is koos ik vorige keer voor alleen mijn Canon 60D + 17-40 lens (en uiteraard wat extra accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigie86
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06 10:13
Ik ga zaterdag 2,5 week naar de westkust van de VS, roadtrip. En neem het volgende mee:

- Sony A6000
- 18-200mm + filters
- 16mm + UWA converter
- cullmann 400t statief(je)
- 32gb + 16gb
- 3 accu's
- acculader

Twijfel nog of ik de 50mm 1.8 mee zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rigie86 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:22:
Ik ga zaterdag 2,5 week naar de westkust van de VS, roadtrip. En neem het volgende mee:

- Sony A6000
- 18-200mm + filters
- 16mm + UWA converter
- cullmann 400t statief(je)
- 32gb + 16gb
- 3 accu's
- acculader

Twijfel nog of ik de 50mm 1.8 mee zou nemen.
Gebruik je hem? Lijkt me een klein lensje die je wel ergens mee kan pakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Sj44k13 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:04:
[...]

Gebruik je hem? Lijkt me een klein lensje die je wel ergens mee kan pakken toch?
Lijkt mij ook. Zeker op een roadtrip lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigie86
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06 10:13
Valorian schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:12:
[...]

Lijkt mij ook. Zeker op een roadtrip lijkt me dat geen probleem.
Dan zullen we 'm maar inpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rigie86 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:26:
[...]

Dan zullen we 'm maar inpakken ;)
Mooi. Vooral bij low-light is die 50mm wel echt een verademing. Al vind ik hem op een APS-C-formaat camera eigenlijk al iets teveel aan de zoom-kant. Verder een erg mooie lens als je portretten (al dan niet clandestien) gaat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Valorian schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:30:
Ik ben over enkele maanden weer in de Oostenrijkse Alpen te vinden voor wat alpine-werk (cursus, klimmen, gletsjers (op stijgijzers), touwgroepen, toppen pakken, etc.). Altijd lastig wat mee te nemen. In de auto neem ik vrijwel alles mee, maar eenmaal met een rugzak voor meerdere dagen de bergen is koos ik vorige keer voor alleen mijn Canon 60D + 17-40 lens (en uiteraard wat extra accu's).
Als ik jou was dan zou ik een extra compact camera meenemen.
Nadeel van DSLR (en ook MILC) is dat deze alleen tijdens een pauze gebruikt kan worden; dus mis de mooiste (actie) foto momenten.
Koop voor een paar tientjes een simpele compact bij het kruidvat, die in je borstzak past en die je met één hand kan bedienen.

Als je tijdens een beklimmening op een standplaats staat dan heb je natuurlijk één hand nodig om te zekeren (het zekeringstouw mag je nooit loslaten) maar je andere hand kan je dan gebruiken voor wat leuke actie foto's. En als je tijdens de cursus de Seilrollenflaschenzug oefent is het leuk als je foto's kan maken als je in de bergspleet hangt.
En zorg dat een touwtje aan de camera zit zodat je deze altijd direct los kan laten.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Vishari Beduk schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:58:
[...]

Als ik jou was dan zou ik een extra compact camera meenemen.
Nadeel van DSLR (en ook MILC) is dat deze alleen tijdens een pauze gebruikt kan worden; dus mis de mooiste (actie) foto momenten.
Koop voor een paar tientjes een simpele compact bij het kruidvat, die in je borstzak past en die je met één hand kan bedienen.

Als je tijdens een beklimmening op een standplaats staat dan heb je natuurlijk één hand nodig om te zekeren (het zekeringstouw mag je nooit loslaten) maar je andere hand kan je dan gebruiken voor wat leuke actie foto's. En als je tijdens de cursus de Seilrollenflaschenzug oefent is het leuk als je foto's kan maken als je in de bergspleet hangt.
En zorg dat een touwtje aan de camera zit zodat je deze altijd direct los kan laten.
Ah, jij kent ook je alpine-terminologie zie ik :) .. Ik ga voor de C2 dit jaar. En daarna nog wat rotsklimmen op eigen houtje. Binnenkort de (alpine) reddingstechnieken maar weer eens droogoefenen, want die zakken toch wel een beetje weg..

Een compact heb ik meestal wel mee als backup, dat is sowieso wel een goede tip ja. Ik heb nog een oude lumix (tz18, best fijn cameraatje) die ik wel vaker inzet voor als de SLR even onhandig is. Die heeft zelfs een keer een plons op een rots in een laag riviertje overleefd (what are the odds dat je zo'n ding exact uit je handen laat vallen terwijk je door het water struint...). Wil hem eigenlijk een keer vervangen door een camera met een iets betere ssensor, heb het idee dat de lens wel relatief goed is maar het beeld wordt, zeker als je op 100% bekijkt, toch wat korrelig. Misschien ga ik dan wel voor zo'n "rugged" versie.

Fotograferen tijdens klimmen/zekeren/vanaf standplaats is sowieso nog een hele uitdaging. Meestal hou ik het dan bij snapshots. Alleen in Italië vorig jaar nog wel eens leuke dingen gedaan. Toen waren we met 3'en dus dan kan je wat makkelijker echt mooie Fotos maken terwijl de anderen klimmen, vaak voor de zekerheid even de boel vastzetten en dan van net over de rand fotograferen.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste