Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vdDVpxU.png
Het Beike-777 statief is iets wat al best lang op m’n verlanglijstje stond. Een vriend die stage had gelopen in China had er eentje meegenomen naar Nederland en eigenlijk wou ik ook wel zoiets. Vergelijkbare producten zijn in Nederland 180+ euro, dus het moest voor minder kunnen! En uiteraard als hardcore Chinashopper.. gewoon uit China halen dan maar. Hij is een stuk goedkoper dan in Nederland en voor Amateurfotograven misschien wel interresant om ook te importeren, vandaar mijn review hier.

Heb het statief uiteindelijk via cheapagency van taobao afgehaald, hij kwam in een wel zo bekende gele getapete doos met daarin de productverpakking van het statief.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KXmJ8Cl.png

De Beike-777 is een mid-budget maar zeer uitgebreid statief. Belangrijkste features voor mij waren de twist lock uitschuifbare poten, een balhoofd met waterpas en redelijk lichtgewicht (1570 gram) in een klein opbergbaar formaat.
Overige features zijn zichtbaar in de onderstaande afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NH4Rx2L.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zmF40zJ.png
(Beunchinees plaatje met nog wat additionele specs)

Het statief bestaat eigenlijk uit twee belangrijke onderdelen, het statief en het balhoofd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/My30x1R.png
Het statief is een multi part statief bestaande uit drie delen.
- Tripod
- Monopod (Los onderdel van tripod)
- Verlengstuk (tussen het balhoofd en de tripod, optioneel)

Het tripod gedeelte bestaat uit drie uitklapbare poten die in twee verschillende hoeken vast te zetten zijn. Elke poot heeft vier hoogte standen die te bedienen zijn met twist-locks. Een van de poten van de tripod is los te schroeven zodat je een monopod hebt die in hoogte verstelbaar is. Het balhoofd kan op de monopod met of zonder het tussenstuk bevestigd worden. Het in hoogte verstelbare tussenstuk is handig als je de poten uitgezet hebt in dezelfde stand en nog een klein beetje met de hoogte wilt verstellen om dit simpel te doen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l1GHcqN.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UwpuGvT.png
Het balhoofd dat bij de BK-777 geleverd wordt is eigenlijk een balhoofd wat ze ook los verkopen, namlijk de BK-03a met deze specs:
Model no.: BK-03A
Main Material: Aluminum alloy
Net Weight: 410g
Ball Diameter: 36mm
Height: 94mm
Base diameter: 55mm
Maximum Load: 8kg
Quick release plate: Benro, Arca Swiss standard compatible (with 1/4” screw, suitable for all SLR cameras; 3/8” screw mount at the bottom, can be widely applied to various professional tripods.)

Het is dus een aluminium balhoofd met Quick release plate en verstelbaar in verschillende richtingen. Er zitten drie verschillende draaiknopjes op om de hoek waarin hij verstelbaar is vast te zetten of los te maken. Onderaan het balhoofd zit nog een rotatie mechanisme met gradenaanduiding zodat je bijvoorbeeld voor panorama foto’s om de 3 graden een foto kan maken. Ook zitten er twee waterpassen op zodat je je camera perfect horizontaal of verticaal kan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QSQNCVg.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0zTo3Lt.png

Overige “ overall” features van het statief zijn de in en uitklapbaarhied tot een klein pakket die in tas past. En in het midden onder het statief zit een haakje waar je een tasje of iets dergelijks aan kan hangen om het statief te verzwaren. Dit haakje zie je normaal niet maar kan je uittrekken (en trekt zichzelf weer in door middel van een veertje).
De twee vaste poten hebben een foampadding om stevig grib te hebben op het statief als je deze wilt verplaatsen bijvoorbeeld.
Het gehele statief kan in een klein tasje wat bijgeleverd wordt opgeborgen worden. Dit tasje van 35cm bij 12cm (rond) heeft een schouderband zodat je hem makkelijk onderweg kan dragen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AdBO3gJ.png

Het statief is door de vier in hoogte verstelbare punten, twee te kiezen hoeken en het in hoogte verstelbare middenstuk in veel verschillende hoogte vast te zetten. De minimale hoogte is 65cm, tot maximaal 150cm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pw7BWOK.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X10SZVV.png

Mijn conclusie over de Beike 777 is dat het een echt een top bang-voor-buck statief is. Super kwaliteit voor een schappelijke prijs. En alle onderdelen voelen zo stevig aan dat ik er van uit ga dat hij lang mee zal gaan. Het kleine opvouwen maar toch 1,5m hoog kunnen is een van de top features van dit statief en ook de voornaamste reden waarom ik hem gekocht heb.
Er is ook een BK-777c versie, die in plaats van deze versie die van Aluminium gemaakt is van Carbon gemaakt is, maar deze is weer een stukje duurder en geeft ook minder stabiliteit door het gewicht van zichzelf.
Wil je het statief ook kopen, of ben je geintereseerd in andere Beike produchten? Kijk dan op hun taobao site of andere pagina (Guangzhou Beike photographic equipment factory, www.gzbeike.com)
Product prijs $57.83 Shipping kosten door EMS $56 Service fee $3.47 Totaal gewicht van het pakketje was 2.10kg
Product linkjes: Beike 777 (normale versie) en de Beike 777c (carbon versie)]

Via ebay, aliexpress of een van de bekende chinese webshops (hier bijvoorbeeld) te verkijgen, vergelijk even prijs kan nog wel eens wat opleveren! (Ook westerse shops hebben 'm af en toe, Amazon etc...)

[ Voor 4% gewijzigd door tokko1 op 26-09-2015 22:06 . Reden: Oude aankoop link verwijdert en nieuwe linkjes naar ebay, aliexpress etc. bij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:38
Dank voor de review tokko1. De meeste statieven van dit kaliber zijn een stuk duurder. Ben een beetje huiverig voor de kwaliteit. Zie ze op ebay wel voor ± € 85,- inclusief verzendkosten dus dat is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Sluw schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:43:
Dank voor de review tokko1. De meeste statieven van dit kaliber zijn een stuk duurder. Ben een beetje huiverig voor de kwaliteit. Zie ze op ebay wel voor ± € 85,- inclusief verzendkosten dus dat is te doen.
Huiverig qua dat het uit china komt?
Wat ik in de afgelopen weken heb ervaren is hij gewoon top :*)
Mooie aluminium onderdelen, stevige twist-lock en schanieren etc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Naar aanleiding van je review ben ik ook naar dit statief gaan kijken. Ik zag alleen dat de kop niet geweldig is. Hoe heb jij dit ervaren?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 23:54

Chiron

Moderator Discord
Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de kop, en hoe gevoelig ie is voor stof en vuil. De statieven van andere (goedkopere) merken zijn bijvoorbeeld ook prima, maar je kan er beter een goeie kop van een ander merk op zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 13-11-2014 10:10 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• tokko1
Chiron schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de kop, en hoe gevoelig ie is voor stof en vuil. De statieven van andere (goedkopere) merken zijn bijvoorbeeld ook prima, maar je kan er beter een goeie kop van een ander merk op zetten.
Wat wil je over de kop weten? Kan weinig zeggen over de slijtage op dit moment, en/of gevoeligheid voor stof.. tot nu toe merk ik geen verschil met toen ik hem kreeg (5 weken?) geleden.

De kop is ook los te bestellen als je zelf een kijkje wilt nemen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 23:54

Chiron

Moderator Discord
Hangt ook een beetje af van het gebruik, maar als reisstatief moet ie wel tegen dingen als zand, stof en vocht kunnen.

Meestal krijg je dan last van speling in de kogel, of hij gaat juist stroever.

Maar dat is een beetje lastig te testen op zo'n korte termijn en hangt ook af van het gebruik.

Is er ook een iets langer model? Ikzelf kan prima leven met 45cm opgeklapt, als ie daarmee wat hoger kan dan 150cm.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52

S913

Abusus non tollit usum

Lijkt verdomd veel op mijn Benro, alleen iets kleiner en veel vriendelijker geprijsd :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik ben in de markt voor een statief of een monopod dat opgevouwen niet boven de 40 cm komt. Koolstofvezel had ik uit mijn hoofd gezet vanwege de kosten, maar die Beike-777c is lichtgewicht, klein én kan worden gebruikt als monopod. Mooie vondst dus! Zo te zien is hij te krijgen vanaf ongeveer 100 euro inclusief verzendkosten en dat klinkt goed, maar toch voelt het een beetje raar.
Waar vergelijk je het balhoofd mee? Heb je ook andere statieven of is dit je eerste? In ieder geval bedankt voor de review!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• tokko1
Siempie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:32:
Ik ben in de markt voor een statief of een monopod dat opgevouwen niet boven de 40 cm komt. Koolstofvezel had ik uit mijn hoofd gezet vanwege de kosten, maar die Beike-777c is lichtgewicht, klein én kan worden gebruikt als monopod. Mooie vondst dus! Zo te zien is hij te krijgen vanaf ongeveer 100 euro inclusief verzendkosten en dat klinkt goed, maar toch voelt het een beetje raar.
Waar vergelijk je het balhoofd mee? Heb je ook andere statieven of is dit je eerste? In ieder geval bedankt voor de review!
Dit is mijn eerste 'echte' statief, hiervoor alleen maar 20 euro/dollar troep gehaald.

En ik vergelijk het met materiaal in fotowinkel/mediamarkt die qua prijzen allemaal dubbele/veelvoud kosten 8)7

In china is enorm veel troep te krijgen, slechte na-maak of andere imitatie troep.. als je weet hoe je moet zoeken, contacten hebt in china en een shitload aan ervaring kan je op dit soort juweeltjes stuiten :*)
(Alhoewel, dan moet je nog geluk hebben, soms denk je dit wordt echt een topper en is het crap, maar bij deze was het wel echt een top prijs/kwaltieit product ;) )

• Ample Energy
  • Nu online
Oké, bedankt. Ik neem de gok en ga voor de koolstofvezelversie. Al is dat blauw ook wel erg mooi :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• tokko1
Siempie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:53:
Oké, bedankt. Ik neem de gok en ga voor de koolstofvezelversie. Al is dat blauw ook wel erg mooi :P
Volgens mij is de kleur onafhankelijk van de versie ;) Dus er zou een een blauwe carbon versie moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Gister nog niet, maar omdat je dat plaatste dacht ik, ik ga nog even rondkijken.
http://www.ebay.com/itm/B...ipods&hash=item2ed955e77b
133 + 10 USD
"7. Material: Carbon Fiber
8. Color: Black & Blue"
Dan ga ik die vanavond bestellen ;)

• Ample Energy
  • Nu online
Ik heb die van mij eergister binnen gekregen. Ik heb nog niet zo veel tijd gehad om er mee te spelen, maar hier zijn mijn eerste ervaringen:
Allereerst: Hij is zwart en goud. Ach, wat maakt mij het uit. Ik ga er die arme Chinezen niet mee lastigvallen in ieder geval.

De quick release gaat, zoals de foto in de startpost laat zien, door middel van een draaiknop in plaats van een hendeltje. Ik hou zelf meer van het hendeltje (is net wat sneller), maar het draaisysteem werkt natuurlijk ook en dat het een seconde langer duurt maakt voor mij niet uit. Wel is het natuurlijk nog bekijken of het net zo lang mee gaat, maar ik hoop dat ik daar pas over een paar jaar iets over kan zeggen.

Het gewicht is geweldig, want hij weegt bijna niks. Ik denk dat het balhoofd meer dan de helft van het gewicht is. Het gewicht, in combinatie met de lengte van 35 cm wanneer hij is ingeklapt, was voor mij de grootste reden om hem aan te schaffen. Daarin stelt hij absoluut niet teleur.

Het balhoofd is prima. Ik ben meer van de videoheads, maar hij functioneert gewoon goed en door de smooth adjust-draaiknop blijft hij ook goed op zijn plek zitten als je een kleine aanpassing doet. Hij is ook los te draaien en 90 graden te draaien, wat ik een must vind. Hoe hij met stof omgaat kan ik nog niet zeggen. Aan de waterpassen heb je niks. Ik in ieder geval niet. Ze zijn leuk voor een globaal idee, maar ik vind dat een waterpas zeer accuraat moet zijn, anders kan je net zo goed door de viewfinder kijken. Het is een leuk idee, maar voor 50 cent extra had het goed kunnen werken.

Ik hoopte dat het voetje misschien losgetrokken zou kunnen worden en een wat puntiger iets zou laten zien, maar helaas. Ook is de gewichtshaak helemaal vlak, dus daar moet ik nog iets aan doen. Dit zijn natuurlijk geen dealbrekers, maar ze hadden het product net iets beter kunnen maken.

De pootjes worden erg dun als je ze helemaal uittrekt en dat voelt een beetje raar wanneer je hem als monopod gebruikt. Ze werken prima, maar om er volledig op te vertrouwen en er gewicht op te zetten laat ik liever het laatste stukje ingeschoven zitten en dan wordt hij dus wel erg laag. Ik vind het zelf geen probleem (ik ben ongeveer 1.95 meter), maar het is misschien iets waar je rekening mee moet houden je je niet graag naar voren kromt.

Overigens maak je er een monopod van door het bovenste gedeelte los te draaien en de voorste poot (die zonder foam) los te draaien en die twee delen daarna op elkaar te draaien.

Ik heb er €100 voor betaald en ik ben nog geen statief tegengekomen die je meer kan bieden voor dit geld. Als je op zoek bent naar een eerste statief denk ik dat dit statief de beste keuze is die je kunt maken. Zelfs als blijkt dat je toch iets langers of zwaarders wilt blijft dit een goed, compact en lichtgewicht statief dat je altijd op de fiets / in de auto mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Gisteren besloten om de aluminium versie te bestellen via aliexpress.com voor 69€ incl. verzending. Kreeg vandaag al bericht dat deze verzonden is met China mail Air. Het wordt mijn 1e statief dus ben benieuwd naar mijn eigen ervaringen t.z.t . :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb de Q-555 gisteren binnen gekregen. Niet vanuit China besteld maar via Amazon.co.uk, aangezien de prijs vrijwel gelijk was en ik dus zeker geen btw en invoer hoefde te betalen (prijs was 55 pond inclusief verzenden)

De Q-555 wordt volgens mij onder allerlei merken verkocht, maar op het kaartje wat aan het statief zat stond toch duidelijke Beike. Heb voor de 555 gekozen omdat de poten hier niet via draaiknoppen worden vastgezet, maar via van die 'klikhendeltjes'. Leek me iets sneller en praktischer. De Q-555 heeft echter wel een ballhead die niet kan pannen. Daar had ik eigenlijk niet zo snel bij stil gestaan, want dat heb ik in geval ik video opneem met m'n camera soms wel nodig. Dus heb gisteravond nog een losse BK-03 ballhead besteld. Dat waren de kosten ook niet, voor 25 euro inclusief verzenden krijg ik die thuisgestuurd.

Mijn eerste indruk van de 555 is dat het een stevig statief is, hij voelt in ieder geval best robuust. De kleuren zijn goud/zwart en het ziet er best hoogwaardig uit. Erg praktisch toch ook wel het kleine opvouw formaat (35cm lang) en de mogelijkheid om er een monopod van te maken.

Meeste reviews die je leest over Beike producten zijn toch erg positief, zeker prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe groot is die doos precies. Ik heb iemand die elke week op en neer naar China gaat dus ik wil hem vragen even een (stapeltje) mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Heb de doos niet meer alleen de statief+zak.
Die ruim gemeten is 13x13x40cm, en hij paste precies in de doos.
Dus als je daar vanuit gaat (met misschien 1 á 2 cm speling) zit je wel veilig ;)

Edit:
Op Aliexpress een verkoper gevonden waarbij stond:
Package Size: 40cm x 15cm x 15cm (15.75in x 5.91in x 5.91in)

[ Voor 35% gewijzigd door tokko1 op 11-01-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Heb hem ook maar via aliexpress besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik heb mijn Beike-777 gister binnengekregen. Nog niet in het veld kunnen gebruiken, maar mijn eerste indruk is erg positief.

Ook duurde het maar twee weken om het pakketje te ontvangen, en geen naheffingen! :)

Voor €50 echt een koopje.

Enige nadeel, voor mij, is het gewicht; 1.5kg is meer dan de rest van mijn uitrusting bij elkaar.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:07:
Ik heb mijn Beike-777 gister binnengekregen. Nog niet in het veld kunnen gebruiken, maar mijn eerste indruk is erg positief.

Ook duurde het maar twee weken om het pakketje te ontvangen, en geen naheffingen! :)

Voor €50 echt een koopje.

Enige nadeel, voor mij, is het gewicht; 1.5kg is meer dan de rest van mijn uitrusting bij elkaar.
Heb je een linkje voor mij? De goedkoopste die ik op AliExpress/Ebay kan vinden is rond de 90 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Linkje zou inderdaad handig zijn. Ik ben ook geïnteresseerd.

Hoeveel weegt de Carbon versie? Ik zie op de website 1.38kg staan, maar dat zou dan slechts 120 gram schelen? Is er wellicht ook een kleinere versie?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hoe sterk is dat haakje? ziet er op het eerste gezicht een beetje fragiel uit, maar kan het op de foto slecht zien. En voor €50 wil ik ook wel een linkje zien :P

En is de BK-476/475 de opvolger van deze tripod? Zie op de site van de fabrikant niet direct de 777 nog terug, maar dat kan misschien aan mijn chinees liggen en de trage site.

@inquestos: Volgens mij is de BK-555 kleiner. Maar als ik zo snel kijk en voor zover ik chinees snap, hebben ze nu een 4xx serie ofzo?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:33
En, hoe bevallen ze na enige maanden gebruik? Ik ben de carbon-versie aan het overwegen, er stonden er nog een paar op de shortlist en momenteel blijven zo ongeveer de Beike 777 en de MeFOTO RoadTrip over.

Redenen om de MeFOTO te nemen zijn de extra draaiknop om te kop vast te zetten (Canon 700D + grip + 70-300 lens + flitser weegt wel wat), 8 cm hoger en de mogelijkheid tot spikes, redenen om de Beike te nemen zijn prijs (helft goedkoper), gewicht (13 gram... :P ) en 4cm korter ingeklapt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Paul schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:11:
En, hoe bevallen ze na enige maanden gebruik? Ik ben de carbon-versie aan het overwegen, er stonden er nog een paar op de shortlist en momenteel blijven zo ongeveer de Beike 777 en de MeFOTO RoadTrip over.

Redenen om de MeFOTO te nemen zijn de extra draaiknop om te kop vast te zetten (Canon 700D + grip + 70-300 lens + flitser weegt wel wat), 8 cm hoger en de mogelijkheid tot spikes, redenen om de Beike te nemen zijn prijs (helft goedkoper), gewicht (13 gram... :P ) en 4cm korter ingeklapt.
Ik heb 'm de afgelopen tijd een paar keer (8?) gebruikt, en merk nog geen slijtage of nadelen die ik niet al in mijn review genoemd had. Voordeel nogsteeds de extreme mobiliteit.. ding gooi je zo in je tas of aan de band om je nek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-07 13:12
Ik was op zoek naar een klein en betaalbaar statief en kwam mede foor dit topic uit bij de beike 777.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het statief binnen is, en uiteraard wat de kwaliteit is.

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb gisteren op eBay een 777 Carbon (10mm lager, 190 gram lichter) gekocht, zodra deze binnen is zal ik het hier ook laten weten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Linkje naar de ebay-site?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb de volgende gekocht: eBay: Beike BK-777C 1490mm Carbon Fibre Travel Folded Tripod Ball head Monopod 8KG+Bag.

Er is wel een goedkopere, maar die heeft na 5 dagen nog niet op mail gereageerd en die doet niet aan Free Returns (for what it's worth).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Ik zag net dit topic in een ander topic voorbij komen en zag dat er nog een paar vraagjes waren.
PWM schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:44:
Hoe groot is die doos precies. Ik heb iemand die elke week op en neer naar China gaat dus ik wil hem vragen even een (stapeltje) mee te nemen.
Voor het geval het nog van belang is, op de milimeter af: 11.5 x 11.5 x 38.5 cm.
Dit is echt de doos van het statief, dus niet de verzenddoos.
Paul schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:11:
En, hoe bevallen ze na enige maanden gebruik?
[...]
Hij bevalt nog steeds heel goed! Geen merkbare slijtage of iets dergelijks en dat gewicht blijft zo ontzettend lekker. Ik heb nooit een reden om het statief thuis te laten, maar wel een tas mee te nemen. Ik hang hem gewoon (ingeklapt) aan de zijkant van de tas en ik heb amper door dat hij er is.
De Beike heeft overigens ook 2 draaiknoppen: 1 grote en 1 kleine. Ik heb de grote op stroef gezet zodat mijn camera (70D + kortere lens, zonder flitser) niet zomaar omvalt als ik de kleine losdraai. Ik finetune alles dus met de kleine.
Ik wilde eerst ook graag spikes, maar ik heb het nog niet echt gemist. Ik zie nog wel het voordeel, maar voor mij staat hij ook in drassig land snel genoeg stabiel.

Het enige echte nadeel van het statief is dat het door zijn gewicht niet het meest stabiele statief is. Je hebt een vrij hoge kans op bewegingsonscherpte als je per sé het knopje wilt gebruiken. Met live view afdrukken gaat meestal goed, maar ik zet hem tegenwoordig altijd op de 2 seconden timer. Dan heb je geen probleem meer. Het statief van een vriend van me (Manfrotto, sowieso niet onder de 5kg) heeft dit nadeel niet, maar ik zou absoluut niet willen ruilen! Het formaat en het gewicht is nog steeds genieten en mijn statief gaat overal mee naar toe, die zware van die vriend van me gaat nooit mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb het statief ondertussen ook binnen, bevalt erg goed :)

Qua beweging, er zit een haak aan onder de centrale kolom, daar hang ik mijn tas aan. Verder, voor ~5 euro haal je van eBay een RC-6 en voor ~13 euro een TC-80N3-kloon (even opletten dat er de juiste stekker aan zit) :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Daar is die haak voor inderdaad. Ik klooi alleen vaak in m'n tas: even wat drinken pakken of eens zien waar die pancake-lens nou weer heen is en zo :P
Ik ga maar zo'n apparaatje halen dan! Is sowieso wel handig voor timelapses en ik zie ook wel mogelijkheden voor evenementen/feestjes.

Gaat het trouwens goed met de camera, grip, 300 mm en flitser op het statief? Ik ga er vanuit dat hij stevig blijft staan, maar misschien is het afstellen minder prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Goeie review.

Ik zie nu dat het statief duurder is dan eerst. En er is nu b.v ook een q999, maar ik heb zoveel bekeken dat ik door de bomen het bos niet zie qua verschil. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Daywalk3r schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:43:
Goeie review.

Ik zie nu dat het statief duurder is dan eerst. En er is nu b.v ook een q999, maar ik heb zoveel bekeken dat ik door de bomen het bos niet zie qua verschil. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Hier kost hij ongeveer 't zelfde hoor :)
http://www.ebay.com/itm/P...10563?hash=item4622e170e3

Gebruik 'm nog met veel plezier dus geen ervaring met hun Q999 of andere modellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-07 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Deze ziet er uit als een kopie van mijn benro

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet zo'n beetje dezelfde?
http://www.ebay.com/itm/Q...DSLR-Camera-/171699084714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

tokko1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:11:
[...]

Hier kost hij ongeveer 't zelfde hoor :)
http://www.ebay.com/itm/P...10563?hash=item4622e170e3

Gebruik 'm nog met veel plezier dus geen ervaring met hun Q999 of andere modellen :P
Besteld. Die Q-666 lijkt er op, maar aangezien de ervaring over deze gaat op safe gespeeld.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 12:08

The.Terminator

Un boer met bier

Zit ook nog te zoeken naar een statief en kwam deze ook nog tegen.
Voor de bezitters, bevalt het statief nog steeds goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Bevalt nog steeds goed ;) kan er verder weinig over zeggen. Prima gemaakt, klein op te bergen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
The.Terminator schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:58:
Zit ook nog te zoeken naar een statief en kwam deze ook nog tegen.
Voor de bezitters, bevalt het statief nog steeds goed ?
Heb 'm toevallig gisteren weer uit de kast gehaald na twee maanden niet gebruikt te hebben. En hij verrast me nog steeds qua formaat/gewicht _/-\o_ Dus wat mij betreft nog steeds een aanrader.

(Thumb's up op de OP wordt gewaardeerd :D heb even wat linkjes toegevoegd naar prijzen op Ebay, Aliexpress, China shop)

[ Voor 12% gewijzigd door tokko1 op 26-09-2015 22:08 ]

Verwijderd

Mede gestimuleerd door de reacties in dit topic heb ik zojuist dit statief besteld via Amazon.co.uk. Ben benieuwd! Gewicht, hoogte en functionaliteit lijken zeer interessant voor thuisgebruik, maar ook voor op reis. Bedankt voor alle info en zal mijn eerste indruk delen zodra het statief is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is nou echt het verschil tussen een 555 666 en 777 ? Ze lijken allemaal op elkaar.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Christiano007 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:17:
Wat is nou echt het verschil tussen een 555 666 en 777 ? Ze lijken allemaal op elkaar.
Ik kan ook niet zo snel hele grote verschillen vinden behalve de verschillende 'sluitingen' om de buizen te verstellen.
Dus of het een Twist-lock is of eentje met z'n klem-schakelaar. ;)

Maar dit is wat ik op het eerste zich kon vinden, misschien zijn er nog wel meer verschillen maar dat durf ik niet zo snel te zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

tokko1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:41:
[...]

Ik kan ook niet zo snel hele grote verschillen vinden behalve de verschillende 'sluitingen' om de buizen te verstellen.
Dus of het een Twist-lock is of eentje met z'n klem-schakelaar. ;)

Maar dit is wat ik op het eerste zich kon vinden, misschien zijn er nog wel meer verschillen maar dat durf ik niet zo snel te zeggen :X
De BK is met klemmen wat ik zie, de duurdere kunnen een tikkeltje hoger. Meer zie ik zelf ook niet.

Heb de 555 besteld bij Amazon.de voor €52,- incl gratis verzenden. Mocht het toch niets zijn voor mij verkoop ik die wel weer voor dezelfde prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb hem al binnen, nog niet open gemaakt maar zal zsm wat impressies plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Christiano007 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:50:
Heb hem al binnen, nog niet open gemaakt maar zal zsm wat impressies plaatsen
Dat is snel gegaan, ik ben benieuwd!

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 00:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoe verhoudt de 777 zich tot bijvoorbeeld de Cullman 460M?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Ook in china is het trouwens een populair ding, zit nu in Shanghai en al bij twee bedrijven de Beike/andere kopie zien staan. Hij kost hier voor een statief echt drie keer niets.. Van mij paste niet in m'n koffer maar overweeg om er toch zelf ook maar een tweede te halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 00:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

SalimRMAF schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:43:
Hoe verhoudt de 777 zich tot bijvoorbeeld de Cullman 460M?
Ik heb de 777 besteld (moet wel eerst Alipay verifiëren?). Ik vind het wel een probleem dat je geen handvat hebt waarmee je de kop kan draaien. Kun je deze los aanschaffen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SalimRMAF schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Ik heb de 777 besteld (moet wel eerst Alipay verifiëren?). Ik vind het wel een probleem dat je geen handvat hebt waarmee je de kop kan draaien. Kun je deze los aanschaffen?
Hmmm volgens mij heb je dan meteen een ander type kop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je hebt dan (tenzij je zelf gaat knutselen) inderdaad een andere kop nodig.

Waarom wil je het handvat? Ga je video schieten? Het statief is niet echt stevig, vooral niet met [uitgeschoven] tussenstuk en de poten helemaal uitgeschoven, en als je dan ook nog je camera gaat bewegen dan ga je dat terugzien in de video.

Daarnaast is het een ballhead, dus tilten kun je al helemaal vergeten :) Dat gaat of zo stroef dat het niet vloeiend lukt, of zo soepel dat je camera ompleurt zodra je hem los laat...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:58
Inderdaad. Volgens mij heb je niet helemaal door dat ballheads echt gericht zijn op statische toepassingen terwijl pan/tilt-heads gemaakt zijn voor video.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lavidz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 13:53
Door deze review heb ik er een besteld. Ik laat me verrassen!

PSN: Lavidz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik heb er ook een gekocht nav dit artikel. Thanks!

Heb gemerkt dat er meerdere merken zijn, allemaal uit dezelfde fabriek van Beike.

Bijvoorbeeld QZSD is exact hetzelfde, maar dan type nummer 999 of 999c (carbon). Daarvan liggen de prijzen volgens mij nog lager dan Beike. Althans, op Ebay in ieder geval wel. Zomei is volgens mij ook zo'n merk met exact hetzelfde type, maar weer een ander kleurtje (volledig zwart).

De QZSD heb ik (normale model) voor 65 dollar gekocht. De carbon kost rond de 90 geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Loona35 op 02-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:16
Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een statief. Voornamelijk voor op reis, lange sluitertijdfoto's, etc. Hij hoeft niet ultra compact te zijn dus daarom vind ik deze reeks wel interessant. Ook omdat de prijs vriendelijk is, snap ook wel dat het niet te vergelijken is met een top spec Gitzo.

Ik zie dat de belastbaarheid (volgens de verkopers...) varieert van 5, naar 8 en 15 kg. Maar kan iemand wat meer duidelijkheid geven over de stijfheid van deze statieven (Beike of QZSD)? Is hij stijf genoeg om een simpele combi (bijv. d5300 met kitlens) fatsoenlijk stil te houden? Staat deze dan flink nog na te trillen bij elke beweging? Of kan je een D750 + 24-70 netjes dragen zonder al te veel trillingen?

Ik las al dat dit statief een ontzettend goede Bang for Buck verhouding heeft. Maar wat voor een setups gebruiken jullie met deze statieven?

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Mnijland schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:44:
Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een statief. Voornamelijk voor op reis, lange sluitertijdfoto's, etc. Hij hoeft niet ultra compact te zijn dus daarom vind ik deze reeks wel interessant. Ook omdat de prijs vriendelijk is, snap ook wel dat het niet te vergelijken is met een top spec Gitzo.

Ik zie dat de belastbaarheid (volgens de verkopers...) varieert van 5, naar 8 en 15 kg. Maar kan iemand wat meer duidelijkheid geven over de stijfheid van deze statieven (Beike of QZSD)? Is hij stijf genoeg om een simpele combi (bijv. d5300 met kitlens) fatsoenlijk stil te houden? Staat deze dan flink nog na te trillen bij elke beweging? Of kan je een D750 + 24-70 netjes dragen zonder al te veel trillingen?

Ik las al dat dit statief een ontzettend goede Bang for Buck verhouding heeft. Maar wat voor een setups gebruiken jullie met deze statieven?
D5300 + kit gaat makkelijk, het zou me verbazen als een D750 + 24-70 niet lukt. Trillingen is een ander verhaal, hij zal even veel trillen als andere lichtgewicht statieven gewoon omdat het geen zwaar ding is. Maar trillen gebeurt alleen als de ondergrond niet stabiel is of je er tegenaan stoot. Er zit wel zo'n haak aan waar je gewicht aan kunt hangen voor extra balans.

Edit D750 + 24-70 f/2.8 is <2 kilo. Dat gaat echt prima lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Loona35 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:08:
Ik heb er ook een gekocht nav dit artikel. Thanks!

Heb gemerkt dat er meerdere merken zijn, allemaal uit dezelfde fabriek van Beike.

Bijvoorbeeld QZSD is exact hetzelfde, maar dan type nummer 999 of 999c (carbon). Daarvan liggen de prijzen volgens mij nog lager dan Beike. Althans, op Ebay in ieder geval wel. Zomei is volgens mij ook zo'n merk met exact hetzelfde type, maar weer een ander kleurtje (volledig zwart).

De QZSD heb ik (normale model) voor 65 dollar gekocht. De carbon kost rond de 90 geloof ik.
Volgens mij zijn er inmiddels een aantal fabrieken dat dit statief, of varianten ervan maken en "OEM" aanbieden. Dus dat je je eigen logo er op kan zetten en misschien nog wat kleine aanpassingen kan doorvoeren voordat je een batch van 5000 stuks besteld (dan kan de prijs nog wat lager etc. )
Qua kwaliteit is het letterlijk wat je ervoor betaald hoe hoger de kwaliteit je krijgt, vooral op aliexpress. Verschil zal 'm zitten in de sluitingen van de verstelbare poten en met name de kop. Alle andere onderdelen zijn niet zo "spannend" en kunnen eigenlijk alle Chinese fabrieken wel produceren.

Blijf me verbazen wat ze bij de Mediamarkt of andere elctro boer vragen voor een statief wat verdacht veel op deze Beike of andere OEM van dit model lijkt. Momentje genieten van de prijs/kwaliteit die jij gekregen hebt direct uit china O+
Pagina: 1