Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort drie weken naar Argentinië :) Mijn gear gaat mee in een Lowepro Passport sling (schoudertas). Omdat ik veel ga hiken wil ik zo licht mogelijk.

Nog in dubio wat mee gaat, vooralsnog onderstaande schrale setup (iets meer dan 1kg):

Canon EOS 450D
Tamron 17-50mm f/2.8 non-VC
Gorillapod (china kloon)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OAvdW4T.jpg

Ik verwacht een combinatie van veel landschap/natuur fotos's en de stad Buenos Aires.

Mijn 50mm f1.8 laat ik thuis aangezien ik geen meerwaarde zie. Verder is een B+W polarisatie in bestelling :) Gezien de landschapshots is een ballhead voor de gorillapod wellicht handig. Een ander statief, de Siriu T-025x lijkt mij wel ook wel wat.

Twijfels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De 50 zou ik sowieso wel meenemen voor wat avond sfeer shots. Qua gewicht is het echt helemaal niets, dus al gebruik je hem niet dan heb je er nog geen last van.
Een balhoofd op je gorillapod schiet weinig op, is extra gewicht en zo stevig is de pod al niet.

Statief zou ik juist niet meenemen, daar sleep je wel een ongeluk mee en merk je zeker de hele dag terwijl je hem misschien wel niet gebruikt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:31

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ten opzichte van de 17-50 f/2.8 win je iets aan licht, maar je moet wel het volume van een lens extra meenemen. Vermoedelijk grijp je maar erg weinig mis.
Een ander statief zou ik absoluut ook niet meenemen, tenzij je deze vooraf aan het hiken steeds ergens kan achterlaten. Maar of je hem tussen de hikes door gaat gebruiken? Als je op gewicht en ellende moet besparen, statief thuislaten!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 50mm weegt inderdaad niet veel maar denk dat ik er weinig mee ga doen. Gebruik de lens sowieso erg weinig. Achteraf beter een 35mm kunnen kopen.

Het BH1 balhoofd voor de Gorillapod lijkt mij juist wel praktisch. Heeft iemand er ervaring mee?
Volgens mij weegt het ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Misschien een tweede accu meenemen? Afhankelijk van hoe vaak je elektriciteit hebt kan dat wel handig zijn.

Verder lijkt me dit wel voldoende voor een hike. Voor avondfoto's kan je eventueel je zaklamp gebruiken om te lightpainten. Daar zijn online een boel tutorials voor te vinden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43

Bravo

Second Best

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:09:
De 50mm weegt inderdaad niet veel maar denk dat ik er weinig mee ga doen. Gebruik de lens sowieso erg weinig. Achteraf beter een 35mm kunnen kopen.

Het BH1 balhoofd voor de Gorillapod lijkt mij juist wel praktisch. Heeft iemand er ervaring mee?
Volgens mij weegt het ook niet veel.
Ik heb een keertje met een gorillapod mogen spelen, maar veel verder dan spelen kwam ik er niet mee. Met de 600D en 50mm erop had ik al erg veel moeite om de camera zo neer te zetten dat hij niet verder doorzakte en ik in mijn frame kreeg wat ik wilde. Met een balhoofd ertussen maak je het moment op de gorillapod alleen maar groter, dus denk ik dat de stabiliteit nog minder wordt.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:42:
Binnenkort drie weken naar Argentinië :) Mijn gear gaat mee in een Lowepro Passport sling (schoudertas). Omdat ik veel ga hiken wil ik zo licht mogelijk.
[...]
Hiken en een schoudertas :?
Ik zou eerder voor een kleine comfortabele rugzak (met bijv. een daypack-deel) gaan. Bij mij gaat op lange stukken een schoudertas altijd irriteren.
Of je stopt je camera in een reguliere rugzak. Gezien de spullen die je mee wilt nemen kan je de slingshot in steden gebruiken en een reguliere rugzak tijdens het hiken. Je camera kan in een trui/jas gewikkeld worden.
Bravo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:36:
[...]
Ik heb een keertje met een gorillapod mogen spelen, maar veel verder dan spelen kwam ik er niet mee. Met de 600D en 50mm erop had ik al erg veel moeite om de camera zo neer te zetten dat hij niet verder doorzakte en ik in mijn frame kreeg wat ik wilde. Met een balhoofd ertussen maak je het moment op de gorillapod alleen maar groter, dus denk ik dat de stabiliteit nog minder wordt.
Ik heb twee namaak Gorilladingussen en die zakken ook door de hoeven heen als ik er een 'flinke' camera op monteer (X-T1 of M9). Ik gebruik ze voor het plaatsen van LED licht panelen bij macro fotografie en die zijn niet zo zwaar. Ik dacht dus dat het doorzakken imitatie gerelateerd was.... is dus blijkbaar niet helemaal zo.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een schoudertas gaat bij lange tochten inderdaad wel wat irriteren.

Heb ook nog een Lowepro Mini Trekker AW, misschien neem ik die ook maar mee (ook al zal die dan voor 3 kwart leeg zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

die mini trekker kan je mooi als handbagage helemaal volstouwen voor het vliegtuig.
Bij mij gaat daar (bij vliegreizen) alles in wat ik niet kwijt wil raken of wat vertraagt aan mag komen.
Paar sokken, onderbroek, leesmateriaal, electronica, tablet, laptop, fotomeuk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik neem het volgende mee naar Slovenië:

- Canon 6D
- Canon 24-105mm
- Canon 70-300mm
- Lowepro Toploader Pro AW-65
- ThinkTank Retrospective 20

Meestal gaan de camera en 24-105mm (in de Lowepro tas) en de 70-300mm (in zijn eigen hoes) samen in de rugzak bij langere wandeltochten. De ThinkTank neem ik vaak mee als we wat korter onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 10:01
RAM1979 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:07:
Ik neem het volgende mee naar Slovenië:

- Canon 6D
- Canon 24-105mm
- Canon 70-300mm
- Lowepro Toploader Pro AW-65
- ThinkTank Retrospective 20

Meestal gaan de camera en 24-105mm (in de Lowepro tas) en de 70-300mm (in zijn eigen hoes) samen in de rugzak bij langere wandeltochten. De ThinkTank neem ik vaak mee als we wat korter onderweg zijn.
Kun je beetje wennen aan 6D :)

Veel plezier.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Hamed schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Kun je beetje wennen aan 6D :)

Veel plezier.
Thx, heb er zin in. Zie trouwens wel dat ik mijn sig nog even moet aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Het zware spul (op de MF TLR na dan) blijft dit jaar thuis.

Mee op reist 2014

Mamiya C330 TLR met drie rolletjes z/w 120-film
Cable release
Fuji X100s
Fuji WCL-x100 (wide angle converter)
Fuji X-E1 met OM 50mm f/1.4
Batterijen voor beide Fuji's
Manfrotto 055XPROB

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
In september ga ik 3 weken naar Zuid Afrika.
Kaapstad, Stellenbosch, zuidkust en tot slot 3 dagen in een wildpark.

In ieder geval gaat mee:
  • Canon 7D
  • Canon 17-55 2.8
  • Canon 70-300L
  • Velbon UltraMax iF met balhoofd
  • accu's, CF kaartjes, USB sticks en laptopje of tablet voor CF -> stick copie
  • 747 A+ GPS tracker
  • ClickElite Cloudscape rugzak
  • Powershot SX280HS als backup en voor in steden
De Cloudscape is een "rugzak met foto handigheidjes" in plaats van een "fototas voor op de rug".
Dat betekent dat je er redelijk wat spullen (lenzen, jack, eten/drinken, reisgids, etc) los in kunt stoppen maar dat je er ook makkelijk een statief eraan kunt hangen en snel je camera eruit kunt halen.
Maar vooral dat het erg comfortabel loopt op lange wandelingen en hij er (zonder statief uiteraard) niet uitziet alsof er duur fotospul inzit.

De enige beslissing die ik nog moet nemen is of er nog een UW mee gaat en zo ja welke (ik heb er nog geen).
De nieuwe Canon 10-18 IS lijkt me wel erg makkelijk voor erbij. Aan de andere kant is een 10-22 natuurlijk wel heel mooi. Of toch de Tokina 116 Pro...
Nog even wat nadenken en mezelf overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:00

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:48:
Het zware spul (op de MF TLR na dan) blijft dit jaar thuis.

[afbeelding]

Mamiya C330 TLR met drie rolletjes z/w 120-film
Cable release
Fuji X100s
Fuji WCL-x100 (wide angle converter)
Fuji X-E1 met OM 50mm f/1.4
Batterijen voor beide Fuji's
Manfrotto 055XPROB
Jij gaat met een Mamiya op vakantie???
Held! _/-\o_

ik wist niet eens dat er nog tweakers zijn met een Mamiya

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ga dit jaar "licht" op reis :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQN5jnEN8pMBW28le7R3o1Ug/full.jpg

een paar dingetjes(ga ze niet allemaal opnoemen)
• step up ringen, maten 46,49,52,55 en alles daartussenin.
• 2 flitsers
• flesje isopropanol (om lenzen vetvrij te houden)
• cpl + variabel ND filter, +2 normale ND filters
• Zaklamp

en de volgende lenzen, een tokina 80-200 een sigma 60mm f2.8 een panasonic 14-42 een Canon 25mm F1.4 en een minolta 50mm F2

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Vishari Beduk schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:55:
[...]

Jij gaat met een Mamiya op vakantie???
Held! _/-\o_

ik wist niet eens dat er nog tweakers zijn met een Mamiya
Haha, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Hoe doet iedereen het hier met geheugen?
Ik ga 3 weken naar amerika en tot nu toe had ik genoeg aan 16 gig kaartjes, maar die ga ik nu dus echt wel vol schieten.
Enige optie die ik zie is een 64 gig kaartje kopen volgens deze site passen daar iets van 1000 raw images op.

Hoe doen jullie het? Hoe maken jullie backups? Of gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

1000 is wel erg weinig.sandisk houd 24 bit aan wat onrealistisch is, meeste raw is 12 bit en soms heb je de mogelijkheid tot 14 bit.

Ik heb een 64GB kaartje in mn gx7 (16MP) en met raw only geeft de indicator zon 2400 shots aan.

En als je een laptop meeneemt is het overzetten zo gebeurd. anders moet je misschien ter plekke een extra kaartje kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 16-08-2014 13:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24
Op m'n 7D en 5D3 passen er ruim 1000 foto's op een 32GB, dus tenzij je een 36MP-camera hebt zal je met 64GB toch ook wel aan de 2000 foto's zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
24 bit RAW 8)7 Maar goed, zoals gezegd kun je makkelijk het dubbele kwijt op een kaartje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik pak m'n amateurfotografiemateriaal mee:
- Canon powershot A2500 point&shoot
- Fujifilm HS10
- Lader en oplaadbare batterijen

Geen statief, nada, gewoon wat rondlopen en pics pakken :P

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Dat zijn handige tips, ik schiet ook 16mp dus ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Schiet een foto op een hoge ISO, kijk hoeveel ruimte 'ie inneemt en je kan heel makkelijk uitrekenen hoeveel van die foto's je op 64GB kwijt zou kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Haas_nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:06:
In Nederland bij evenementen heb ik snel geheugen van 64GB in de camera; kan ik in een keer doorschieten.
In het buitenland ga ik voor risico spreiding (ik maak daar geen backups) en neem een verzameling langzame 16GB kaartjes mee.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Haas_nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:06:
Meerdere 16GB kaartjes en per kaart een 16GB USB stick als backup.
Dagelijks alles wat er die dag op de kaart bij is gekomen naar zowel USB als laptop copieeren.
En uiteraard niet de USB sticks in de laptoptas bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Laptop mee en iedere dag geheugenkaartjes kopiëren. En als er snelle wifi is, zoveel mogelijk online backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
3 weken is wel lang hoor, heb je geen notebook of tablet mee Haas?

ik nam vroeger voor de langere trips altijd m'n laptop mee en usb disk. Die heb ik vervangen door een tablet, daar dump ik m'n fotos dan op. Als je een smartphone hebt kan dat ook natuurlijk via OTG.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
OK een laptop mee sjouwen was niet de bedoeling!!
Ik ben even wat gaan zoeken (je bent een tweaker of je bent het niet...)
Heb vervolgens deze besteld:
http://www.amazon.com/Eas...?ie=UTF8&showViewpoints=1
Heb ik gelijk dat probleem opgelost dat mijn telefoon en tablet geen externe sd cards slikken.
En dat ik in het vliegtuig gewoon 8 uur lang stroom heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Als je hier een externe usb disk of grote usb stick aan kan hangen, (en werkende kan krijgen) dan is dit een prima oplossing :)

Overigens, bestaan er van die verloopstukjes/adapters van tablet naar standaard usb poort. Zelfs voor mn oude tf201 beschikbaar, voor de grotere merken uiteraard ook.

[ Voor 49% gewijzigd door Terryb47 op 17-08-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43

Bravo

Second Best

Voor een 8-daags verblijf in Zweden (Fredriksberg) gaat het volgende mee:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/14958951462_eb0ea88907_c.jpgHoliday gear by Bravo ., on Flickr
600D met 18-55, 10-22 en 50 1.8
B+W 110 ND 72mm met verloopringen
Flitser met accessoires (voor het geval dat en past toch in de tas)
Sirui statiefje
afstandsbediening
en een GPS tracker (IgotU)

Nu nog hopen dat het weer een beetje opklaart, anders wordt het vooral binnen zitten ben ik bang :'(

niet op de foto: laptop voor de verwerking en opslag van de foto's

[ Voor 5% gewijzigd door Bravo op 18-08-2014 17:26 . Reden: toevoeging ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Sjekster schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:26:
Over 3 maandjes weer richting Azië. Wordt minder een fototrip dan gewoonlijk, dus ik denk erover m'n 7D thuis te laten, en m'n E-PM1 (of een nog aan te schaffen OMD E-M10) mee te nemen incl 20 1.7 en 45 1.8.

Ik ga dan echter mijn UWA héél erg missen! Die gebruik in HK toch best vaak, en 20mm op MFT komt niet eens in de buurt. Dus daar moet ik nog een alternatief voor zien te vinden. Vind ik dat niet, dan gaat toch de 7D weer mee :+

Zijn er nog leuke goedkope MF wide angles voor MFT te vinden (vergelijkbaar met 16 tot 20mm op FF)? :)
Ahem...

Ik ga op reis en neem mee:

Olympus OMD E-M10 :+
Olympus 45mm f/1.8
Panasonic 20mm f/1.7
Samyang 7.5mm f/3.5 :+

Zowel de OMD als de Samyang waren lekker in de aanbieding vandaag, dus ik kon het niet laten 8)7

7D blijft deze vakantie lekker thuis!
Ik zit wel te twijfelen of ik toch niet de Cinetics Cinemoco Dolly meeneem. Heb nu wat extra ruimte zo zonder 7D + toebehoren :9

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben weer terug van vakantie, de minolta 50f2 was de enige lens die de tas niet uitkwam, ook de raynox close up lens is niet gebuikt.Ik pakte liever de 60mm f2.8 ipv de minolta. Die lens en de 14-42 zijn veel gebruikt voor straatwerk en panorama's. De canon is een heerlijke lens bij weinig licht, heeft een vrij uniek "karakter" maar ook veel last van flare. De 80-200 is alleen gebruikt voor een paar panorama's en wat dierentuin pics, maar de kwaliteit van die legacy lens is toch minder dan ik had gedacht, ik denk dat ik m de volgende keer thuislaat.Volgend jaar hoop ik een betere(native) telelens te hebben. Rest is allemaal gebruikt, ook de flitser.(had alleen de yongnuo meegenomen)

Wat ik miste op vakantie waren sterke nd filters, om die toeristen weg te blurren. ik had gelukkig wel wat nd filters bij mij , maar ik heb op locatie ook een nd16x aangeschaft.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 20:32 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik heb die powerbank/wifi-router/wifi-repeater binnen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oOYj2sI.jpg
Het is niet bepaalde en plug and play apparaat, maar ik heb al succes geboekt met het versturen van raw bestanden van SD naar HD.
Ik kan wel met 2 apparaten een 720p film streamen!
Heb nu 320 gig schijf erop zitten dus ik kan voor 320 gig aan foto's maken.
Wil hier nog wel een review van maken heb het product daarom ook aangemeld bij de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Sjekster schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:39:
[...]
Zowel de OMD als de Samyang waren lekker in de aanbieding vandaag, dus ik kon het niet laten 8)7
Cool!
Ik heb de Samyang 7.5mm f/3.5 ook veel gebruikt deze vakantie.
Vooral steden bezocht dus veel interieurs van gebouwen zoals kerken gefotografeerd.
mrc4nl schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:26:
Wat ik miste op vakantie waren sterke nd filters, om die toeristen weg te blurren. ik had gelukkig wel wat nd filters bij mij , maar ik heb op locatie ook een nd16x aangeschaft.
Je kan altijd nog deze truc gebruiken (maar heb je wel een statief nodig):
http://themetapicture.com...s-will-never-be-the-same/
:p

[ Voor 35% gewijzigd door leendertv op 23-08-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zie een wit vlak.... mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zie een wit plaatje :?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Ik heb er een link van gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op de link zie ik nog steeds niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik wel, een plaatje over de tip dat als je een vakantieplek zonder toeristen erop wilt, dat je meerdere foto's moet maken (15) en in Photoshop alle toeristen weg kunt shoppen met behulp van scripts » statistics » median.

[ Voor 80% gewijzigd door Hahn op 23-08-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BONOvJuCQAAVhiH.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

een enkeling gaat nog wel, maar ga hier maar eens tegen stacken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J0UmSQVq6cSzyCEYk36pV7Uw/full.jpg
ow en de karelsbrug zou helemaal een feest zijn geweest :N
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kSiYUOga6sU0kSTDsXIlfan8/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 22:24 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zolang al die mensen niet minutenlang op precies dezelfde plek blijven staan, zou je met die techniek al een heel eind kunnen komen hoor. En zo niet, dan moet het handmatig wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nouja dat weet ik dan voor de volgende keer. Het valt natuurlijk te proberen, toch denk ik dat het combineren van long exposures met de mediaan lijkt mij alsnog het effectiefste lijkt.Het probleem is gewoon dat als je rijen van toeristen voor elkaar hebt je de achtergelegen delen bijna niet op de gevoelige plaat krijgt maar juist de achtergelegen toerist en je dus meer een grijze waas hebt.

voor een enkele rij toeristen zou het een prima techniek zijn

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 22:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Goeie tip leen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mrc4nl schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:21:
Nouja dat weet ik dan voor de volgende keer. Het valt natuurlijk te proberen, toch denk ik dat het combineren van long exposures met de mediaan lijkt mij alsnog het effectiefste lijkt.Het probleem is gewoon dat als je rijen van toeristen voor elkaar hebt je de achtergelegen delen bijna niet op de gevoelige plaat krijgt maar juist de achtergelegen toerist en je dus meer een grijze waas hebt.

voor een enkele rij toeristen zou het een prima techniek zijn
Het gaat bij deze tip juist niet om long exposure. Met long exposure zou je een grijze waas krijgen, met dit script pak je uit andere foto's de onderdelen die niet bewegen, zoals een muur of een stenen trap, alles wat niet leeft dus ;)

Misschien dat je stap 2 fout leest, er staat dat je elke 10 seconden een foto moet maken, niet een foto van 10 seconden lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-08-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:31:
[...]

Het gaat bij deze tip juist niet om long exposure. Met long exposure zou je een grijze waas krijgen, met dit script pak je uit andere foto's de onderdelen die niet bewegen, zoals een muur of een stenen trap, alles wat niet leeft dus ;)
Ok point taken,ik ga het proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 22:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hamed schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:21:
[...]

Toch wel een dikke verandring :)

Ga in september voor 2 weken naar Iran en 1 week naar Dubai. Bij terugkomst in NL 2 weken werken en daarna meteen voor 2 weken naar Irland :9

1x 5DIII
1x EOS-M + 22mm
Sigma 35
Canon 135L
10x TS128GSDU3
Redged TSC-525K
ND en CPL filters
16-35 F4 IS krijg ik meteen bij mijn aankomst in Iran.
Ik ga toch wat minder spullen meenemen op vakantie over 3 weken.

16-35F4 heb ik gewoon hier in NL gekocht m.b.t. garantie.
Laat de Sigma 35 en Canon 135 thuis.

1x 5DIII
1x EOS-M + 22mm
Sigma 50ART
Canon 16-35F4
10x TS128GSDU3
Redged TSC-525K
ND en CPL filters

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Class 10 geheugenkaart an 128GB, of 10x een geheugenkaart van 128GB? Indien het laatste: doe je nog wat anders dan foto's maken op je vakantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Heel veel foto's maken. Alle dagen zijn volgeboekt.

Is wel handig, want ik neem deze keer geen laptop + externe hdd mee. ga daar ook niks bewerken. Geen tijd voor. Op een 128GB kaartje kan +- 5300 raw's op dacht ik :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
1 kaartje mee dus, en geen 10? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

1280GB aan foto's lijkt me wel iets te veel van het goede :9

Ben net terug van een bergwandeltocht in Italië. Uiteindelijk meegenomen:

- Fuji X100: heel veel gebruikt :+
- Leren beschermhoes: onderste deel altijd om de camera gehad. De flap die normaal gesproken over de rest van de camera gaat, heb ik niet gebruikt. Tijdens het wandelen had ik de camera toch om mijn nek hangen, dus was 'ie niet nodig. Wel handig ter bescherming onderweg als er 5 andere backpacks op liggen :)
- 5x accu: steeds stroom in de berghutten gehad, dus uiteindelijk maar 2 daarvan gebruikt
- 32GB geheugenkaart: 800 foto's geschoten, uiteindelijk zo'n 350 overgehouden na selectie. Meer dan genoeg ruimte gehad dus, de reserve van 4GB niet nodig gehad.
- Gorillapod: handig voor zelfportretten met de hele groep en lange sluitertijden. Iets van 15 keer gebruikt, gok ik.
- Pola: in 90% van alle gevallen op de camera gezeten, alleen in de hut zelf ging 'ie eraf.
- 3-stop ND: bij een paar watervalfoto's gebruikt, in totaal 5 keer of zo. Eigenlijk alleen gebruiken als iedereen even wacht met wandelen, dus niet heel praktisch gebleken. Die blijft de volgende keer misschien thuis.
- Draadontspanner: verdorie, vergeten! |:( Kwam erachter toen we al aan het rijden waren. Achteraf gezien niet gemist.

Wat heb ik gemist? Eigenlijk niks. Het is even wennen zo met alleen maar 35mm, maar het lage gewicht is een verademing. De beperkte brandpuntsafstand dwingt je wat creatiever na te denken en hoewel ik soms wel had gehoopt dat ik een langere of kortere lens bij me had, heb ik nu bij het nabewerken bijna geen enkele foto gecropt en zitten er slechts een tiental panorama's tussen. Één moment heb ik écht gemist: toen een murmeltier op vijf meter afstand stond. Gelukkig kon ik toen snel de 18-200 van m'n schoonpa uit z'n handen gritsen :)

Offtopic: Ben te lui om een test-/showcase aan te maken :o dus voor de geïnteresseerden: klikje naar de serie

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

tobiasvs schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:57:
Offtopic: Ben te lui om een test-/showcase aan te maken :o dus voor de geïnteresseerden: klikje naar de serie
ga ik lekker toch commentaar leveren (Aosta dal heeft altijd wel mijn belangstelling); de niet-bergen foto's zijn eigenlijk het leukst
de bergen foto's zijn wel erg bleek, vooral die nummer 2

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn

- Leren beschermhoes: onderste deel altijd om de camera gehad. De flap die normaal gesproken over de rest van de camera gaat, heb ik niet gebruikt. Tijdens het wandelen had ik de camera toch om mijn nek hangen, dus was 'ie niet nodig. Wel handig ter bescherming onderweg als er 5 andere backpacks op liggen :)
- 5x accu: steeds stroom in de berghutten gehad, dus uiteindelijk maar 2 daarvan gebruikt
- 32GB geheugenkaart: 800 foto's geschoten, uiteindelijk zo'n 350 overgehouden na selectie. Meer dan genoeg ruimte gehad dus, de reserve van 4GB niet nodig gehad.
- Gorillapod: handig voor zelfportretten met de hele groep en lange sluitertijden. Iets van 15 keer gebruikt, gok ik.
- Pola: in 90% van alle gevallen op de camera gezeten, alleen in de hut zelf ging 'ie eraf.
- 3-stop ND: bij een paar watervalfoto's gebruikt, in totaal 5 keer of zo. Eigenlijk alleen gebruiken als iedereen even wacht met wandelen, dus niet heel praktisch gebleken. Die blijft de volgende keer misschien thuis.
- Draadontspanner: verdorie, vergeten! |:( Kwam erachter toen we al aan het rijden waren. Achteraf gezien niet gemist.

Wat heb ik gemist? Eigenlijk niks. Het is even wennen zo met alleen maar 35mm, maar het lage gewicht is een verademing. De beperkte brandpuntsafstand dwingt je wat creatiever na te denken en hoewel ik soms wel had gehoopt dat ik een langere of kortere lens bij me had, heb ik nu bij het nabewerken bijna geen enkele foto gecropt en zitten er slechts een tiental panorama's tussen. Één moment heb ik écht gemist: toen een murmeltier op vijf meter afstand stond. Gelukkig kon ik toen snel de 18-200 van m'n schoonpa uit z'n handen gritsen :)

In de camera zelf zit er ook eentje he... ;) Die hoef je dan ook niet thuis te laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

True! Maar voor een belichting van een paar seconden heb je overdag net niet genoeg aan f/16 met ingebouwde ND (3 stops), pola (1,5 stop) en 0,5 stop overbelichten. Aan de andere kant heb je met een 3-stops ND erbij nog steeds geen wolkenstreepjes. Voor een watervalletje is het wel genoeg, dus in de toekomst wordt het denk ik gewoon alleen de ingebouwde ND :)
Vishari Beduk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

ga ik lekker toch commentaar leveren (Aosta dal heeft altijd wel mijn belangstelling); de niet-bergen foto's zijn eigenlijk het leukst
de bergen foto's zijn wel erg bleek, vooral die nummer 2
Klopt, we hebben toen een aantal keren wat miezerregen gehad. Hij klopt wel met de werkelijkheid, daar gaat 't me om :) Maar bedankt voor je commentaar!

[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 26-08-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13
Hele toffe serie tobias! d:)b Gewoon je serie van je website in 2 delen posten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
eens! Vind het ook een fijne serie met leuke afwisselingen.

[ Voor 5% gewijzigd door san.okk op 26-08-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:22
Hoe heb je dat effect in foto 4 voor elkaar gekregen? Prachtige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 00:08

Ook maar even een korte reactie dan, hele mooie foto's Tobias. Mooi cameratje die X100. Heb even op je site gekeken en vind al je reisfotografie erg mooi, goed oog voor detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hamed schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:58:
Heel veel foto's maken. Alle dagen zijn volgeboekt.

Is wel handig, want ik neem deze keer geen laptop + externe hdd mee. ga daar ook niks bewerken. Geen tijd voor. Op een 128GB kaartje kan +- 5300 raw's op dacht ik :)
Kan inderdaad maar beter te veel dan te weinig opslag hebben. Maar 50.000 foto's in een vakantie lijkt me toch wat overkill (en dan na de vakantie er doorheen worstelen en evt. bewerken :X ).

Wil je trouwens niets langers mee dan 50mm? Normaalgesproken hield je meen ik meer van de langere focale lengtes (50-135), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ze zijn klein en wegen bijna niks. Er gaan nog een paar mensen mee die dikke tele-primes mee hebben. Waaronder 200,400 en 600mm. Ik laat mijn tele-lenzen deze keer thuis.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hamed schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Ik ga toch wat minder spullen meenemen op vakantie over 3 weken.

16-35F4 heb ik gewoon hier in NL gekocht m.b.t. garantie.
Laat de Sigma 35 en Canon 135 thuis.

1x 5DIII
1x EOS-M + 22mm
Sigma 50ART
Canon 16-35F4
10x TS128GSDU3
Redged TSC-525K
ND en CPL filters
Dit is echt mijn laatste verandering. Alle tassen zijn al ingepakt en er zal echt niks meer bijkomen 8)7

1x 5DIII
1x EOS-M + 22mm
Sigma 50ART
Canon 16-35F4 Sigma 24-105ART
10x 5x TS128GSDU3
Redged TSC-525K
ND en CPL filters

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zou de Zeiss 100 nog meenemen voor heerlijke panorama's en mooie portretten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Hamed schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:46:
[...]

Dit is echt mijn laatste verandering. Alle tassen zijn al ingepakt en er zal echt niks meer bijkomen 8)7

1x 5DIII
1x EOS-M + 22mm
Sigma 50ART
Canon 16-35F4 Sigma 24-105ART
10x 5x TS128GSDU3
Redged TSC-525K
ND en CPL filters
Prima combinatie zo! Lekker compact. Die extra lengte kan best nog van pas komen lijkt me. Ben benieuwd naar de foto's.

Fijne reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Lekker compact..... 5D3+50Art.... lol ;)
Ik vind het overigens prima hoor. Ben laatst ook op vakantie geweest met 3 primes. Nergens spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
5D3+24-105 is nog meer lol ;) zwaarder en sowieso veel groter.

Wij gaan met 4 man op vakantie

1 - 5DIII +50 & 24-105AET
2 - 5DIII + TS-E 17mm & 200F2 <3
3 - 1Ds + 400II & wat extenders
4 - 5D2 + 85L1 & Zeiss 55mm

Genoeg spullen om uit te proberen dus. Qua gewicht kan ik niks meer meenemen.

Volgende keer beter :)

Thanks

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen Zeiss 100 mee.... sorry Hamed, maar dat worden geen mooie foto's ;)
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Compact qua bepakking.. :) moet toch in 1 goeie messenger passen. Dacht trouwens dat die 24-105 vergelijkbaar is met de 50mm qua formaat

Ik hoop een 24-105 tijdens de photokina op de kop te tikken

[ Voor 18% gewijzigd door san.okk op 08-09-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, de 24-105 en 50Art zijn redelijk gelijk qua formaat (even uit mijn hoofd gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
24-105 met zonnekap is 910 gram. 50A heb ik nog niet gewogen, maar 24-105 is ietsjes groter en ook veel dikker!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8CEfBKK7BXnVMMxO1nxiYiAk/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Hamed op 08-09-2014 19:41 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Met alles erop en eraan (lensdoppen+zonnekap) weegt de Sigma 50/1.4 Art 882gram (in Canon-uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Kan je nagaan. Nog zwaarder dan de 18-35 (die gevoelsmatig nog een stuk langer is). Grappig dat je alleen de sigma's meeneemt met zo'n uitgebreide collectie. Ben benieuwd hoe de 24-105 bevalt tijdens je trip.

Hij is inderdaad een stuk voller.

UC, had jij je set al uitgezocht voor CERN?

[ Voor 7% gewijzigd door san.okk op 08-09-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben nu in Berlijn en heb mee: D7100, 10-24mm, 35mm 1.8, 50mm f2 ai en 55-300 (voor de dierentuin). Daarbij heb ik nog een Sirui t 0005-x statief mee.

Gebruik tot nu toe vooral de 10-24, maar de 50mm f2 ai en 35 heb ik vandaag in de botanische tuin benut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik mag alleen handbagage meenemen en ik wil mijn statief mee... Ik heb al een koffer uitgezocht waar ik hem in delen in kan krijgen (binnenlengte van 51cm). Verder moet er ook nog kleding mee voor 5 dagen...
Dus wat ik mee neem hangt af van wat ik in mijn koffer krijg. Ik wil eigenlijk dezelfde 3 lenzen meenemen als naar het hoge noorden: Zeiss 21 en 100 en Sigma 50A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Kleren over elkaar aantrekken? Spullen in je jaszak doen? :P

Ik heb even mijn handbaggage gewogen, en ik kom op ong. 5.5 kilo uit, inclusief mijn Cinemoco Dolly, tablet etc. :o. Aardig wat gewicht wat ik toch blijkbaar bespaar door 7D thuis te laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
UC: Statief is toch altijd een lastig verhaal, ik zou gewoon betalen om een koffer te kunnen in checken.
of het moet heel warm zijn daar (5x t-shirt, underwear klaar) anders gaat met winterkleding je koffer heel snel vol zitten, een paar extra schoenen als je gaat hiken kan ook geen kwaad..oh en al die laders, notebook of tablet, scheerapparaat het tikt allemaal aan.

Ja, ben ook aan het inpakken haha, wat een gezeik is dat - elke keer weer zo lang mogelijk uitstellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Haha, hatelijk karweitje. Ik zou bijna spullen kopen puur voor vakantie, zodat ik de koffer altijd ingepakt kan houden :+.

Och, ik heb nog een paar avonden, dus nu weer ff verder gamen :+

@UC: wat voor statief heb je? Ik heb voor vliegvakanties een klein 30cm lang statiefje gekocht. Nee, niet zo stevig als een fullsize, maar wel 3x kleiner!

[ Voor 29% gewijzigd door Sjekster op 08-09-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb een normaal statief wat ingeklapt dus iets van 53cm is (met middenkolom en kop er al af).
Ik ga naar Geneve, waar het nu best lekker is. Ik trek gewoon wandelschoenen aan in het vliegtuig en een vest. Wat shirtjes, ondergoed, 1 paar gewone schoenen en nog een dunne broek in de koffer. En in een vakje nog wat toiletspulletjes. Dan is er hopelijk nog plek voor een camera en wat lenzen....

• Hamed
Ga toch de Zeiss 100 meenemen. Laat wel een extra broek thuis en Zeiss gaat mee :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Universal Creations
That's the spirit!

Wat betreft handbagage koffer: het paste allemaal. Lijstje:

4x shirts
1x broek
4x ondergoed
4 paar sokken
1 paar schoenen
toiletspullen
cameravak met camera (wat los uit de tas is gehaald)
camerarugzak (de naneu pro alpha)
in het cameravak: 5D2+grip, Zeiss 21 en 100, Sigma 50, Flitser, ND-filter, 5 CF-kaartjes, reserve accu's)
carbonstatief

Voor wie met hetzelfde probleem zit met enkel handbagage en een "koffer" zoekt die optimaal ruimte biedt (let wel dat de lengte 56cm is en niet alle luchtvaartmaatschappijen dat willen): Gabol Alaska Cabin Trolley 55
Hij is niet echt degelijk gemaakt, maar voor €30 en handbagage is het voor mij perfect.

[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 10-09-2014 19:03 ]

• san.okk
  • Niet online
Hamed schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:46:
[...]

Hamed schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:51:
Ga toch de Zeiss 100 meenemen. Laat wel een extra broek thuis en Zeiss gaat mee :)
Niet gelukt dus! 8)7 Bij twijfel had ik het ook gedaan.

• Universal Creations
Ik ben soms heel overtuigend ;)

• san.okk
  • Niet online
Universal Creations schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:01:
That's the spirit!

Wat betreft handbagage koffer: het paste allemaal. Lijstje:

4x shirts
1x broek
4x ondergoed
4 paar sokken
1 paar schoenen
toiletspullen
cameravak met camera (wat los uit de tas is gehaald)
camerarugzak (de naneu pro alpha)
in het cameravak: 5D2+grip, Zeiss 21 en 100, Sigma 50, Flitser, ND-filter, 5 CF-kaartjes, reserve accu's)
carbonstatief

Voor wie met hetzelfde probleem zit met enkel handbagage en een "koffer" zoekt die optimaal ruimte biedt (let wel dat de lengte 56cm is en niet alle luchtvaartmaatschappijen dat willen): Gabol Alaska Cabin Trolley 55
Hij is niet echt degelijk gemaakt, maar voor €30 en handbagage is het voor mij perfect.
Hehe.. Dat is duidelijk. Hij was zo stellig.

Ik zal de koffer in gedachte houden. Mooie primes gaan er mee. En geen overlap!

Fijne reis mannen. Benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Net terug van vakantie. EOS-M helemaal niet gebruikt. 50ART maar 4 foto's :X

24-105ART is zo goed als van de camera niet af geweest. Toch spijt gehad dat ik de 16-35F4 niet had meegenomen. Ik ga in maart 2015 weer voor 3 weken weg naar Iran en Dubai, Dan ga ik de 16-35 & 35ART meenemen. 16mm was echt nodig geweest met veel foto's. Helaas helaas 8)7

Lesje geleerd!

Alles bij elkaar 154GB aan foto's geschoten.

Zal binnenkort wat foto's poosten.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Hamed schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:02:
Net terug van vakantie. EOS-M helemaal niet gebruikt. 50ART maar 4 foto's :X

24-105ART is zo goed als van de camera niet af geweest. Toch spijt gehad dat ik de 16-35F4 niet had meegenomen. Ik ga in maart 2015 weer voor 3 weken weg naar Iran en Dubai, Dan ga ik de 16-35 & 35ART meenemen. 16mm was echt nodig geweest met veel foto's. Helaas helaas 8)7

Lesje geleerd!

Alles bij elkaar 154GB aan foto's geschoten.

Zal binnenkort wat foto's poosten.
154 GB 8)7

Ik zat na 2 weken op zo'n 90 GB en vond dat al heel veel :P

Was voor mij ook wel een eye opener qua apparatuur.

Heb de leica's 35mm en 90mm totaal niet gebruikt. De 18mm een keer.
De 28 en 50 had ik continue bij me. Jammer dat die twee niet dezelfde filtermaten hebben...

Mis kleur van de M9 soms best wel dus denk dat die ook toch weer eens terug zal komen. Al dan niet een M8 of M240 of misschien een ME....

Op de A7 alleen een 55mm lens welke perfect werkt maar wel vrij beperkt is. M'n vriending gebruikte de sony grotendeels en miste een zoom. Dus denk er nu aan de nieuwe 24-240 zoom van sony te kopen voor Indonesie volgend jaar. Toch wel handig alles in 1 te hebben met een hike.
Panoramamode werkt trouwens perfect met de sony :) Echt super handig.

En een goede heuptas en een broek met ruime zakken waar ik de lenzen in kan stoppen.

Zo blijft de zoektocht naar de ideale set voortgaan :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ook weer thuis. Voor het eerst een fish-eye gebruikt, en waar ik een beetje bang voor was is ook gebeurd: teveel foto's met dat kreng geschoten. De gigantische hoeveelheid aan omgeving die je met die lens op 1 foto kan krijgen, is nogal indrukwekkend in het begin. Daardoor ook ietwat veel (overbodige) foto's met deze lens geschoten. Desondanks heb ik er veeeeeel meer plezier van gehad dan ik had verwacht. Voor de timelapse foto's ook ideaal, want naderhand zijn veel shots prima (volledig of deels) te defishen. Kon zelfs via Lightroom, door gewoon een profiel voor een sigma 15mm fisheye te selecteren. Het profiel voor jpg defisht gewoon heel de plaat. Het RAW profiel corrigeert alleen. Maar ik schiet mijn timelapse vooralsnog gewoon in jpg, dus dat kwam goed uit :). Al met al prima MFT UWA on a budget. _/-\o_

In any way: voor timelapse heb ik 11270 foto's geschoten, voor ongeveer 45 fragmenten. Normale foto's bleven steken op het schamele aantal van 1052, waar er na selectie ongetwijfeld een hoop afvallen :+.

Fisheye is gebruikt voor 6016 foto's, de 20mm voor 5310, de 45mm voor 995.

In totaal 96GB volgeschoten.

Ik ben iig vrij weinig bezig geweest met normale fotografie, en meer met timelapse. De rest van de tijd gewoon lekker gefocussed op andere dingen (lees: eten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Volgende week voor een week naar Ireland.

5DIII
Zeiss 21
Sigma 35
3 accu's
TSC-427K
64GB kaartje
NB & CPL filters.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Lekker! Mooi "lichte" set ook (voor een FF dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ja lesje geleerd :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
Hamed schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:29:
Volgende week voor een week naar Ireland.
pfffff zwaar jaloers... welke regio ga je naartoe?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Dublin en omgeving

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
leuk hoor, veel plezier!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Volgende week naar Jordanië met:
- Fuji X-T1
- 18-55 kitlens
- Samyang 12mm f/2
- Nikon P7000 P&S
- Lee Filter systeem met little en big stopper
- Sirui N-2204X statief
- 4 accu's (3 Fuji 1 nikon)
- 6 * 16GB SD cards
- schoonmaak spullen en laders

Loop nog te twijfelen of ik de M9 met 35mm lens mee zou nemen......

[ Voor 12% gewijzigd door BlaTieBla op 26-10-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leica's zijn gemaakt om mee te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

True, maar ook weer extra gewicht (+accu en lader).... Focal(istisch) gezien dekt de kitlens van de Fuji het al.
Misschien dat ik hem wel voor de P&S inruil.
Morgen de boel maar eens bij elkaar harken en kijken wat ik qua ruimte en gewicht nog kan winnen in de F-Stop Guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
BlaTieBla schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:35:
Focal(istisch) gezien dekt de kitlens van de Fuji het al.
Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/opslag_zps6cb368dd.jpg

zou toch voldoende moeten zijn voor een korte trip :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
216GB als ik snel tel?

Dat is serieus 2/3 van mijn gehele (10 jaar oude, RAW-rijke) foto-archief. Lijkt me compleet onhandig ook, 12 van die kaartjes. Ben je soms bang dat je er één kwijt raakt? Die kans lijkt me met 12 kaartjes namelijk een stuk groter :P .

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 10-11-2014 23:18 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gok dat hij bang is dat 1 hele grote kaart kapot gaat met al zijn foto's erop :)

Kwijtraken doe je niet zo gauw als je alles elke keer in je tas propt gewoon.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Heb ik de vorige keer ook gedaan, maar het was gewoon niet nodig.

Een paar goeie CF kaarten zal wel voldoende zijn!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste