• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dit topic is bestemd om te discussiëren over het faillissement van Compuzone BV beter bekend als Cool-prices.nl en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Zie ook nieuws: Bedrijf achter Cool-Prices failliet verklaard.

Info over de curator:
nare man schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:16:
[...]
Curator: mr. W.L.H. Janssens
Adres: Postbus 92 5460AB Veghel
Telefoon: 0413-311777
Info over ICTWaarborg:
http://www.ictwaarborg.nl...rices-failliet-verklaard/
http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl-failliet/

Kijk ook in de handleiding veilig online winkelen voor tips wat je kan doen, en hoe je het risico op schade bij faillissement kan voorkomen of minimaliseren.

[Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 15-07-2010 09:13]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RemcoDelft
  • Laatst online: 22:07
Zeker bij webwinkels zouden consumenten niet achteraan moeten staan. De koop-op-afstand wetgeving voorziet totaal niet in deze situatie, wat mij betreft zou dat best aangepast mogen worden.

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Zou het netjes vinden als tweakers er ook even melding van maakt om teleurgestelde klanten te voorkomen.

Naar mijn mening zijn de problemen pas begonnen toen ze overgingen op hun nieuwe systeem. Ik heb toen 2 weken op een order moeten wachten die op voorraad stond. Bleek dat er nogal wat problemen waren met het nieuwe systeem. Ik heb daarna nooit meer wat gekocht daar, ook omdat excuses uitbleven. Ik verwacht dat meer klanten dat gedaan hebben. Zo zie je maar, het gaat niet alleen om de prijs. Sterkte voor de benadeelden en natuurlijk de eigenaars.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:09
Erg jammer, heb er vaak iets gekocht maar omdat ze geen mogelijkheid boden om af te halen ging ik vaker bij andere webshops bestellen die wel deze mogelijkheid boden

• all_by_myself
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-07 11:38

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ja, ik ben met je eens dat je als klant gewoon net zoveel rechten hebt als leveranciers. Sterker nog, zij zijn hiervoor verzekerd, klanten niet.

Maar goed, ik moet zometeen mijn agressie maar even botvieren op een bokszak ofzo...

AMD Ryzen 7-2700, 16GB, Win10 x64

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Mijn topic:

*knip* het is niet de bedoeling dat gebruikers zelf topics openen over dit soort zaken. Vooruitlopend op het verwijderen van dat topic in elk geval vast even het linkje weg.

[Voor 67% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2010 16:17]

• Kev0
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Zeer jammer. Wel vaker iets besteld en vond het een goede webshop. Niet verwacht dat deze failliet zou gaan.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:52
Dit nieuws komt bij menig koud op het dak vallen lijkt me. Altijd een goede webshop geweest, met scherpe prijzen en ook mijn RMÁ's zijn hier altijd netjes afgewerkt.

Zonde dat ze dan toch failliet gaan.

Hoe wordt de garantie nu geregeld? Mocht een van mijn componenten alsnog kapot gaan?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-07 00:08
Lijkt wel of tegenwoordig de beste, de meest betrouwbare en gerenommeerde webshops failliet gaan. Zeer sneu voor mensen die daar een bestelling hadden staan. Mijn advies: betaal liever iets meer en bestel onder rembours: krijg je je spullen niet, dan betaal je ook niets.

• dropdeath
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-08 14:14
Ja zo iets is altijd vervelend ook voor het personeel dat er werkt maar zo zie je maar weer dat een scherpe prijs niet altijd goed is voor je cashflow.

www.nolimitoss.nl

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Jammer, maar het verbaast niet. De marges zijn flinterdun en reserves zijn vaak niet aanwezig. Dan hoeft de omzet maar een klein dipje te kennen en de onderneming raakt al in de problemen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:32
Al bekend wie de curator is?
Heb nog een bestellingen open staan bij ze.

Bestelde altijd hardware bij hun omdat ze altijd snel leverden.
Erg jammer.

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 19:39
Cornelison schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:10:
Dit nieuws komt bij menig koud op het dak vallen lijkt me. Altijd een goede webshop geweest, met scherpe prijzen en ook mijn RMÁ's zijn hier altijd netjes afgewerkt.

Zonde dat ze dan toch failliet gaan.

Hoe wordt de garantie nu geregeld? Mocht een van mijn componenten alsnog kapot gaan?
Aankloppen bij de fabrikanten. Over het algemeen als je netjes uitlegt dat de shop waar jij het gekocht failliet is gegaan willen ze je meestal wel helpen.

Heb ik ook gehad bij een bepaalde winkel toen mijn videokaart van Asus stuk ging. Ik moest dan wel zelf de verzendkosten naar hun betalen maar heb wel een nieuwe 4870 gehad :)

[Voor 38% gewijzigd door jimmy87 op 14-07-2010 16:14]

• Kippenijzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:04

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Toch weer lekker standaard dat de site nog gewoon online is. Ik ben benieuwd hoe lang dit zo zal blijven.

• BastiaanN
  • Niet online
Kippenijzer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:
Toch weer lekker standaard dat de site nog gewoon online is. Ik ben benieuwd hoe lang dit zo zal blijven.
Bestellen kan niet meer :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• jimmy87
  • Laatst online: 16-09 19:39
Je kunt er al niks meer bestellen hoor, over het algemeen blijven die sites wel online.

Edit:
Spuitelf 8)7

[Voor 3% gewijzigd door jimmy87 op 14-07-2010 16:16]

• TRRoads
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-03-2011
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:11:
Lijkt wel of tegenwoordig de beste, de meest betrouwbare en gerenommeerde webshops failliet gaan. Zeer sneu voor mensen die daar een bestelling hadden staan. Mijn advies: betaal liever iets meer en bestel onder rembours: krijg je je spullen niet, dan betaal je ook niets.
Niet zo'n snugger advies. Je koopt juist online wegens de lagere prijs. Als je iets meer wil betalen kun je net zo goed gewoon naar de winkel gaan, dan heb je het eerder in huis en nog eens wat betere service ook.

Menig webshop biedt ook gewoon afhalen + PIN aan, dat is een veel betere tip.

Overigens is het niet meer dan logisch dat de betere (qua service) shops als eerste omvallen in deze markt. De marges zijn niet bestaand (vaak negatief voor een groot deel) en reserves zijn er ook niet. Service kost geld, dus shops met goede services kunnen dit soort dippen in de markt het slechtste aan en vallen als eerste om.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
De bestelfunctionaliteit is wel al geblokkeerd, dus dat is al stukken beter dan wat we een poosje geleden een paar keer hebben meegemaakt :)

Volgens het bericht op Hardware.info zouden garantiezaken via ICTWaarborg afgehandeld kunnen worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nare man
xares schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:
Al bekend wie de curator is?
Heb nog een bestellingen open staan bij ze.

Bestelde altijd hardware bij hun omdat ze altijd snel leverden.
Erg jammer.
Naam: COMPUZONE B.V.
Vestigingsadres: Erflanden 2 5831ZA Boxmeer
Correspondentieadres: Postbus 16 5830AA Boxmeer
KvK-nummer: 17120543

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
14-07-2010 she.10.531.F.1300.1.10 Uitspraak faillissement op 13 juli 2010

Curator: mr. W.L.H. Janssens
Adres: Postbus 92 5460AB Veghel
Telefoon: 0413-311777

Rechtbank: 's-Hertogenbosch
Rechter-commissaris: mr P.P.M. van der Burgt
Insolventienummer: F.10/531

www.rechtspraak.nl > registers > centraal insolventieregister

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb dus een bestelling lopen (...ehh, laten lopen is beter), geen enorm bedrag, maar ik baal als een stekker.

Ik bestel altijd bij gerenomeerde webshops en betaalde altijd onder rembours (geen spullen, niks betalen), maar ben daar vanaf gestapt toen Ideal zijn intrede deed.

En zelfs dan kun je het niet vermijden.....

Ja, voor de mensen die ook een bestelling hebben open staan. Gewoon melden bij de curatoren, maar houd er maar rekening mee dat je je geld gewoon kwijt bent.

Boos worden doe ik wel, zeker gezien het feit dat ik de 12e juli heb besteld en voor hen toen al lang duidelijk was dat ze de volgende ochtend naar de rechtbank moesten, maar toch gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Dat is gewoon niet eerlijk werken zo.

Maar goed,... ik ga zo naar huis en onder het genot van een biertje zachtjes huilen... ;(

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:23
Wow, wat onverwacht. Ik ben altijd super tevreden geweest over deze shop. Met name de snelle levering en de uitstekende verpakking. Wellicht toch ten onder gegaan aan concurrentie van nieuwe prijsvechters in de markt?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Belachelijk ook dat je als klant achteraan komt te staan terwijl die toch echt uiteindelijk het geld betaald.

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:22

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hardware.info
Klanten van Cool-Prices die problemen met hun product hebben kunnen terecht bij ICTWaarborg om zo garantiezaken af te handelen.
ICTwaarborg
Dit bedrijf is niet aangesloten bij ICTWaarborg.
:?
Het lijkt me toch leuk om nog wel wat garantie te hebben op een compleet systeem.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 10:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Zie dat de Cool-Prices nog wel in de PW vermeld staat.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• nare man
all_by_myself schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:16:
(...)

Ik bestel altijd bij gerenomeerde webshops en betaalde altijd onder rembours (geen spullen, niks betalen), maar ben daar vanaf gestapt toen Ideal zijn intrede deed.

En zelfs dan kun je het niet vermijden.....
(...)
Juist dan kun je het niet vermijden. Door te betalen met iDeal maak je het geld vooraf onherroepelijk over terwijl je wederpartij zijn deel van de prestatie nog moe verrichten. Daarmee trek je dus het faillissementsrisico naar je toe. Je kunt beter met creditcard betalen, in elk geval als jouw creditcard-maatschappij een verzekering aanbiedt tegen faillissementen voordat je de zaken hebt ontvangen.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
remy007 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:18:
Zie dat de Cool-Prices nog wel in de PW vermeld staat.
Ik heb het faillissement al doorgegeven aan de betreffende crew, dus dat komt vast in orde :)

• TweakBoy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:30
Orion84 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Ik heb het faillissement al doorgegeven aan de betreffende crew, dus dat komt vast in orde :)
ik zag al een comment van de tweakers crew staan.. maar de mededeling is zo klein en zie je zo over het hoofd..

[Voor 0% gewijzigd door TweakBoy op 14-07-2010 16:22. Reden: tikfout]

---

• Rexcore
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-09 09:14
ik heb dan behoorlijk mazzel, want afgelopen weekend had ik toch bijna op de bestelknop geramd bij coolprices. 1200 euro was ik dan lichter geweest. Maar gelukkig heeft een lichte twijfeling aan gekozen systeem me toch weerhouden om te bestellen. Godzijdank!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

all_by_myself schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:16:

Boos worden doe ik wel, zeker gezien het feit dat ik de 12e juli heb besteld en voor hen toen al lang duidelijk was dat ze de volgende ochtend naar de rechtbank moesten, maar toch gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Dat is gewoon niet eerlijk werken zo.
Hoe vervelend het ook is, op het moment dat de shop eerder stopt met het aannemen van orders dan kan de curator ze dat waarschijnlijk ook nog eens verwijten. De shop heeft niet eens zo heel veel keuze hierin.

Toch wel jammer dat deze shop ophoudt te bestaan, ik heb er altijd met veel plezier gekocht en werd altijd netjes geholpen (de eerste bestellingen waren nog in hun zolderkamertjes tijdperk zelfs). Ik had dit ook niet echt verwacht moet ik eerlijk zeggen.

30" monitor te koop

• Matsuka
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-02-2020
Orion84 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:20:
[...]

Ik heb de prijzen van Coolprices tot nadere orde uit de Pricewatch gehaald.

http://www.youtube.com/watch?v=QENfsjW-rM8

• Frostbite
  • Laatst online: 18-09 10:07

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even een tip (van de buren) voor de mensen die er ooit besteld hebben/hadden.
Log in (de website is nu nog online) en save je orderbonnen (PDF bestanden)

Zo heb je bewijs van wat je hebt gekocht ook als straks de hele site weg is.

Ik heb het net ook gedaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ik woon vlakbij Boxmeer dus ken de winkel ook al vanaf het prille begin, toen *knip* (eigenaar) nog alleen in het (toenmalig) kleine zaakje stond heb ik nog vaak persoonlijk bij hem spullen gekocht.
Gisteren reed ik toevallig nog langs de zaak en ik zag een bordje staan "Wegens omstandigheden gesloten"; toen kreeg ik al een vaag vermoeden..
Ze zijn afgelopen jaar verhuisd naar een nieuw, véél groter pand. Misschien heeft ze dat de das om gedaan?
Jammer dat deze zaak omvalt. Voor alle klanten, maar ook vooral voor werknemers en eigenaar.

Geen NAW gegevens posten a.u.b., de voornaam van de eigenaar valt daar ook onder.

[Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2010 16:51]

• TRRoads
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-03-2011
Bulls schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:18:
Belachelijk ook dat je als klant achteraan komt te staan terwijl die toch echt uiteindelijk het geld betaald.
Waarom vind jij jezelf belangrijker dan andere schuldeisers? De volgorde van schuldeisers die aan bod komen is al jaren zo en daar lijkt me ook helemaal niets mis mee.

Je praat hier over toeleveranciers die voor tien en honderdenduizenden euro's het schip in gaan. Waarom vind jij jouw paar tientjes belangrijker? Omdat jij een consument bent ipv een groot gemeen bedrijf?

De houding van consumenten in Nederland begint echt door te slaan. 8)7

• Floppus
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik herhaal hem nog maar eens in het topic:
Handleiding veilig online winkelen - faillissement

Daar worden ook wat statements van mensen hier ontkracht (dat de leveranciers voorrang zouden hebben bijvoorbeeld).

[Voor 59% gewijzigd door Floppus op 14-07-2010 16:55]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• dropdeath
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-08 14:14
Als leverancier heb je vaak een voordeel en dat is dat je er voor verzekerd bent maar vaak kost het ze toch 10% van het openstaande bedrag.

www.nolimitoss.nl

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:21
Orion84 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:16:
Volgens het bericht op Hardware.info zouden garantiezaken via ICTWaarborg afgehandeld kunnen worden.
Leuk, maar als ik op cool-prices op het logo klik van ICTWaarborg komt de melding naar voren dat Cool-Prices niet is aangesloten. Komt dit door het faillissement?

-

• Hollanda
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-09 00:35

Hollanda

Onlydutch

Edd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Leuk, maar als ik op cool-prices op het logo klik van ICTWaarborg komt de melding naar voren dat Cool-Prices niet is aangesloten. Komt dit door het faillissement?
In de google cache is te zien dat ze wel lid waren (ook ten tijde van mijn laatste bestelling), even ICTwaarborg gemaild en gevraagd naar de status.

[specs] | [Gameservers] | [Join our Steam Community !!!]

• nare man
dropdeath schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:00:
Als leverancier heb je vaak een voordeel en dat is dat je er voor verzekerd bent maar vaak kost het ze toch 10% van het openstaande bedrag.
Als je als leverancier verzekerd bent, dan sta je ook niet in de rij van concurrente schuldeisers. Dan heb je je schade al vergoed gekregen van de verzekeraar.

De leverancier die zich niet verzekerd heeft en dus schade lijdt, is even 'zielig' als de consument met zijn al wel betaalde maar nog niet ontvangen bestelling.

[Voor 16% gewijzigd door nare man op 14-07-2010 17:43]

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 12:26

Moortn

Hallo

Hollanda schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:14:
[...]

In de google cache is te zien dat ze wel lid waren (ook ten tijde van mijn laatste bestelling), even ICTwaarborg gemaild en gevraagd naar de status.
Misschien dat dit niet de aangewezen plek is, maar zijn er mensen die ervaring hebben met garantie via ICTwaarborg? Zelf heb ik vrij veel componenten bij cool-prices gekocht, waaronder een paar samsung hardeschijven die nog wel eens kapot willen gaan.

Verder is dit natuurlijk zonde van zo'n goede webshop. Deze lijken de laatste tijd vaak in moeilijkheden te komen, terwijl de wat mindere maar grotere (en vaak duurdere) webshops blijven bestaan.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-09 20:47
De site is inmiddels aangepast, waarop ze een en ander uitleggen.
Belangrijkste stukje voor de consument die besteld heeft:
Ik ben een bestaande klant en heb recent een bestelling geplaatst onder vooruitbetaling (iDeal/Creditcard).
Uw order zal niet meer uitgeleverd worden. U kunt uw vordering schriftelijk aanmelden bij de curator. In dit schrijven dient u het totaalbedrag van uw vordering te noemen, vergezeld van stukken waaruit uw vordering blijkt zoals bijvoorbeeld uw orderbevestiging en betaalbewijs. De vordering kan ook per e-mail worden ingediend, maar wordt alsdan slechts als ingediend beschouwd nadat u van de curator een bevestiging heeft ontvangen.
Klinkt misschien hoopvol; maar ik ben bang dat je echt niks meer gaat krijgen. Je staat dan helemaal onderaan de lijst...

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-09 16:19
Thanatoss schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:18:
[...]

[...]

:?
Het lijkt me toch leuk om nog wel wat garantie te hebben op een compleet systeem.
Volgens google cache waren ze dat voor het faillissement nog wel:
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:21
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, uit de google cache blijkt dat ze lid waren. Op zich dat ze dan CP wel erg snel van de site hebben verwijderd. Je mist op deze manier wel vitale info.

Op de site van CP staat trouwens nu ook wat je moet doen om jezelf aan te melden. Daar hebben ze het ook over dat je voor garantie je kan wenden tot ICTWaarborg.

-

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-08 08:10
Wat jammer zeg. Heb vorig jaar meerdere grote bestellingen bij ze gehad en nooit problemen gehad.
Weet iemand waarom ze failliet zijn?

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Hollanda
  • Laatst online: 12-09 00:35

Hollanda

Onlydutch

[...]

quote: ICTwaarborg (via mail)
Goedenavond,

Dit bedrijf is aangesloten bij ICTWaarborg, wij proberen zo snel
mogelijk informatie op onze website te zetten.

Vriendelijk groetend,

Sander Vale

ICTWaarborg
http://www.ictwaarborg.nl...rices-failliet-verklaard/
quote: ICTwaarborg website
ICTWaarborg-deelnemer Compuzone B.V. / Cool-Prices is failliet verklaard. Aankopen welke gedurende aansluiting bij ICTWaarborg zijn gedaan vallen onder onze zekerheden. Morgen meer informatie.

Geplaatst op 14 juli 2010 om 18:07

[Voor 26% gewijzigd door Hollanda op 14-07-2010 19:07. Reden: link toegevoegd]

[specs] | [Gameservers] | [Join our Steam Community !!!]

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:27
Tjonge, hier sta ik even van te kijken. Heb altijd met plezier bij Cool-Prices bestelt. En werd altijd keurig geholpen. 1 keer een meningsverschil gehad, maar dat werd uiteindelijk ook keurig opgelost! Ze hadden altijd ruime voorraden en concurrerende prijzen.

Jammer, maar ik hoop op een doorstart!

• Jewie
  • Laatst online: 17-08 16:46
all_by_myself schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:08:
Ja, ik ben met je eens dat je als klant gewoon net zoveel rechten hebt als leveranciers. Sterker nog, zij zijn hiervoor verzekerd, klanten niet.

Maar goed, ik moet zometeen mijn agressie maar even botvieren op een bokszak ofzo...
Beetje klinkklare onzin: neem van mij maar aan dat leveranciers met dit faillissement voor duizenden euro's de boot in zullen gaan, waarbij dit voor consumenten aannemelijk beperkt zal blijven tot hooguit een paar honderd euro.

Overigens verbaast het mij ook ontzettend dat het bedrijf failliet is verklaard: heb er mening bestelling geplaatst en dat tot grote tevredenheid. Erg jammar.

• 0scar
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:56

0scar

MacIJver

Erg jammer, ik kocht daar zeer regelmatig. Prima prijzen, prettige site en goede service. Heb meerdere mensen deze zaak aangeraden.

Hoe het zit als er privé eigendommen bij dat bedrijf staan voor bijv reparatie. Kunnen die via de curator worden terggevorderd? Het is immers geen eigendom van CP en kan dus niet onderdeel zijn van hun inventaris, toch?

Edit: @ Floppus bedankt...

Altijd leuk om naar je eigen handleiding te refereren toch? ;)

[Voor 12% gewijzigd door 0scar op 14-07-2010 20:43]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Floppus

Floppus

Adviseur

0scar schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:58:
Erg jammer, ik kocht daar zeer regelmatig. Prima prijzen, prettige site en goede service. Heb meerdere mensen deze zaak aangeraden.

Hoe het zit als er privé eigendommen bij dat bedrijf staan voor bijv reparatie. Kunnen die via de curator worden terggevorderd? Het is immers geen eigendom van CP en kan dus niet onderdeel zijn van hun inventaris, toch?
Floppus in "Handleiding veilig online winkelen / tro..."
Vervelender kan het zijn als het artikel al afgegeven was bij de winkel, en deze dan failliet gaat. In dit geval is het zeer van belang dat een bewijs van aankoop en de correspondentie rond de inlevering van het artikel bij de curator terechtkomt. Artikelen die ingeleverd zijn voor garantie, zijn eerder al geleverd en voor de wet van eigenaar veranderd, en vallen daarmee NIET onder de faillissementsboedel.

Wel kan het gebeuren dat het artikel bij de leverancier is, en deze zich beroept op retentierecht - het achterhouden van het te repareren artikel tot uitstaande betalingen voldaan zijn. In dit geval heeft het betalen van die vordering voorrang op andere schuldeisers, zodat er een zeer goede kans is dat het artikel alsnog retour komt.
We schrijven die dingen niet voor niets... ;)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Supermario16
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:42
Heb bij de start van cool prices (jaar of 5-6 geleden) bij Compuzone stage gelopen voor een half jaar. De eigenaar was een zeer (technisch) kundige man die ook wist wat ondernemen was (was mijn indruk in ieder geval). Het verbaast mij echt dat dit bedrijf om is gevallen! Enige tijd geleden hebben ze een nieuw pand gekregen, als je zoiets ziet aankomen ga je dit soort verplichtingen niet aan, ik ga er in ieder geval niet vanuit dat hij met opzet een zelf opgebouwde onderneming ten gronde wil richten.

Dit geeft mij wel aan het denken, ik plaats altijd bestellingen onder vooruitbetaling bij een andere webshop, maar vanaf nu ga ik deze pas betalen als deze op voorraad staan zodat de kans op zo'n gebeurtenis zo klein mogelijk gehouden wordt :) . Dit was een gezond bedrijf, daar ben ik van overtuigd!

• vectrace
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-10-2013
Ik wens de directie en personeel de komende tijd heel veel sterkte toe.

Alvanaf 2004 was ik klant bij cool-prices.nl de webshop werdt steeds beter en ook de service erachter. Ik bestelde altijd veel en in de periode 2006-2008 heb ik er zelf gewerkt. Met tevredenheid, er werdt hard gewerkt om het gemakkelijker te maken voor de klant, er werdt onderzoek gedaan en ook werd de service steeds beter.

Cool-prices.nl was voor mij een voorbeeld iets waar ik tegen op kijk. Veel respect voor de ondernemer die ook gewoon vanuit zijn zolder kamer is begonnen en het heeft gemaakt tot waar het voor kort stond. Een fantastisch bedrijf die overal in de regio bekend stond. Had je het over een computerwinkel dan kwam compuzone altijd als eerste naar voren. Ze hadden goed en gemotiveerd personeel die wisten waar ze over praten. Een nieuw pand een nieuw systeem Cool-prices was inovatief en probeerde zich op alle vlakken te verbeteren!

Helaas zijn deze dingen niet altijd te vermijden maar hier wordt wel alles aan gedaan om het te voorkomen want failiet gaan dat wil je niet dat overkomt je. Ik lees hierboven het een en ander over garantie. Dit kan inderdaad via het waarborg fonds en in somige gevallen bij de leverancier rechtstreeks. Helaas raken we nu een goede webshop kwijt.

Nogmaals directie en personeel veel sterkte!

Greetz kevin

[Voor 8% gewijzigd door vectrace op 15-07-2010 01:07]

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:06
Jewie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:
[...]

Beetje klinkklare onzin: neem van mij maar aan dat leveranciers met dit faillissement voor duizenden euro's de boot in zullen gaan, waarbij dit voor consumenten aannemelijk beperkt zal blijven tot hooguit een paar honderd euro.
Als je het zo bekijkt (uiteraard niet wettelijk gezien), is die "paar honderd euro" schade voor de betreffende consument waarschijnlijk erger dan een paar duizend euro voor een grote distributeur. een distri die duizenden euro's per maand omzet verdiend ws een groot deel meer dan een gemiddelde consument die misschien ex vastelasten 2-300 euro per maand vrij te besteden heeft....

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• koevoetnet
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2012
Ik ben ook een van de gedupeerde. Zal wel kunnen fluiten naar mijn centen en producten..

Bestelling was geplaatst op 09-07-2010 en zou deze de 12e en uiterlijk 13 juli moeten binnenkrijgen volgens hun live chat support.

Fantastisch Cool-Prices!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 12-09 21:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

koevoetnet schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:29:
Ik ben ook een van de gedupeerde. Zal wel kunnen fluiten naar mijn centen en producten..

Bestelling was geplaatst op 09-07-2010 en zou deze de 12e en uiterlijk 13 juli moeten binnenkrijgen volgens hun live chat support.

Fantastisch Cool-Prices!
*knip* Waarom plaats je niet gewoon een TR als iets je niet aanstaat of als het volgens jou niet volgens de regels is?

Maar goed. Vind het jammer dat ze weg zijn. Had af en toe dingetjes bij ze gekocht. Maar idd, marge was gewoon te laag. Maar er is ook gewoon zo'n grote concurrentie.

[Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 15-07-2010 16:01]

Huub Huub Barbatruc!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Jewie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:
[...]

Goed, dit gaat dus nergens over. Als je als ondernemer niet de moeite neemt om je hiervoor te verzekeren, dan ben je wel erg stom. Sommige ondernemers nemen dat risico, prima, maar dat je het dan klinkklare onzin noemt zegt meer over jou dan over mij.

Kijk, mijn punt is dat je je als klant hiervoor niet kunt verzekeren, je bent eigenlijk aan de goden overgeleverd.

Hetgeen ik geleerd heb van dit alles: ik bestel niet meer met vooruitbetaling, want blijkbaar ben je als klant nog steeds niet genoeg beschermd in dit land. Allemaal mooi hoor die emblemen van allemaal waarborgen, maar je ziet nu dat je er eigenlijk niets voor koopt.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:58

BazzH

Kei-goed...

all_by_myself schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:18:
[...]

Goed, dit gaat dus nergens over. Als je als ondernemer niet de moeite neemt om je hiervoor te verzekeren, dan ben je wel erg stom. Sommige ondernemers nemen dat risico, prima, maar dat je het dan klinkklare onzin noemt zegt meer over jou dan over mij.

Kijk, mijn punt is dat je je als klant hiervoor niet kunt verzekeren, je bent eigenlijk aan de goden overgeleverd.

Hetgeen ik geleerd heb van dit alles: ik bestel niet meer met vooruitbetaling, want blijkbaar ben je als klant nog steeds niet genoeg beschermd in dit land. Allemaal mooi hoor die emblemen van allemaal waarborgen, maar je ziet nu dat je er eigenlijk niets voor koopt.
Kopt. De echt betrouwbare webwinkels (enige jaren geleden bekend als postorderbedrijven) bieden je dan ook de mogelijkheid om achteraf per accept-giro te betalen. Maarja, die zijn niet het aller-goedkoopst..... en hebben vaak niet het assortiment waar de tweaker naar op zoek is.

Bestel maar eens een wasmachine via Wehkamp bijvoorbeeld. Die betaal je pas, nadat je het apparaat al in huis hebt. Zie de iets hogere prijs maar als "verzekeringspremie".

Think smart........ Act stupid........

• Floppus

Floppus

Adviseur

[...]

Je kan je als klant prima tegen dit soort dingen 'verzekeren' - het staat al tijden uitgelegd in de eerder aangehaalde handleiding. Als je dan de bijkomende kosten of moeite probeert te besparen, tsja, dan is het lullig dat het misgaat. Je bent dan gedupeerd, maar je kan moeilijk de leverancier of de wet erop gaan aankijken als je zelf het risico neemt. Je bent niet aan de goden overgeleverd, maar aan je eigen verstand.

Je concludeert nu dat de waarborgen mooie logo's zijn: wat ze doen staat ook al tijden letterlijk in de aankoophandleiding. Informatie is altijd wel degelijk beschikbaar, alleen nemen veel mensen de moeite pas zich te informeren als ze hun hoofd stoten.

Komt morgen de overheid met een plan dat alle internetbestellingen een toeslag van 2% gaan krijgen om schade voor gedupeerden te dekken dan is het moord en brand, gaan we kijken of we niet import-heffingen ontduikend in het buitenland kunnen bestellen. Plus dat je bij zo'n wet niet eens de keuze hebt en gewoon meebetaalt aan het verzekeren van anderen.

Nogmaals, het is *natuurlijk* vervelend als je gedupeerd bent. Het is alleen enigszins vermoeiend dat het keer op keer uitdraait op wat anderen zouden moeten (hebben) doen zodat je zelf maar geen verantwoordelijkheid hebt voor wat je doet - niet specifiek naar jou toe, maar het is altijd wel raak.

[Voor 22% gewijzigd door Floppus op 15-07-2010 08:48]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb geen zin om te reageren op bovenstaande want de toon staat mij niet aan. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en ja, ik lees alle handleidingen.

• Noordvogel
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 25-08 08:39

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Wat staat je niet aan in de toon van Floppus? Als je alle handleidingen had gelezen, had je ook geweten dat vooruit betalen (iDeal of overschrijving) bepaalde risico's met zich meebregt. Maar als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten bij de goedkoopste webshop, doen mensen het toch.

Wat betreft de logo's van waarborgorganisaties: in dit geval zeggen ze dus wel iets. Eerder in dit topic werd ICTwaarborg geciteerd die de garantie-afhandeling voor Cool-Prices gaan overnemen.

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 12:05

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik vind het echt jammer dat cp de fles op is gegaan. Heb denk ik in totaal voor zo'n 10k daar besteld sinds 2006. Stuk of 35 orders zal ik wel geplaatst hebben in de loop der tijd. Gisteren nog even gauw alle pdf's met orderbonnen gedownload voor dat de site plat ging.

Ik hoop dat ze hun activiteiten kunnen hervatten door middel van een doorstart. cp maakte juist het verschil in hun aftersales, nooit deden hun moeilijk, zelfs wanneer er onderzoekskosten in rekening gebracht werden, kon je met een vriendelijk mailtje een coulance verzoek doen tot kwijtschelding van deze kosten.

Eigenlijk sta je er dan niet bij stil dat je je leverancier dan nog verder onder druk zet. In mijn beleving is het testen van een harde schijf, voeding of dergelijk ander onderdeel d.m.v. de juiste apparatuur binnen 10 minuten uitgelezen, en als je iets een dag moet stress-testen ga je ook ander werk doen in de tussen tijd. Dus ik vond die 35 eu altijd maar deels gerechtvaardigd. Achteraf denk ik, als ik die keren gewoon betaald had voor de 'goede' service die ik altijd ontvangen heb, gewoon iets extra's dan maar, dan was het misschien nooit zo ver gekomen.

Ze hadden pasgeleden zelfs de verzendkosten verlaagd vanwege het feit dat uit hun poll naar voren was gekomen dat het gros van de mensen die er bestelden dit te duur vonden. - Ook hier enigzins logisch, 9,95 eu voor een standaard pakket verzenden is nog steeds 2,05 eu te duur, zou je zeggen. Maar je vergeet wellicht dat als je een order doet van drie collie dat cp dan 3 keer pakketkosten moet betalen en jij maar een keer. Een model wat helaas door ons vanzelfsprekend wordt gevonden, en waar we gaan begrip voor zouden hebben als je 5 eu per collie extra zou moeten betalen.

Nu snap ik die marges ook, als je 1 eu marge hebt op een bestelling, wat gesuggereerd wordt en dus als realistische marge gezien mag worden en iemand besteld een computer van zegge en spreke 10 onderdelen. En je pakt op elk onderdeel 1 eu, maar vervolgens heeft het pakket al 2 of 3 collie, dan ben je die marge eigenlijk al kwijt.

Ik vraag me af hoe de situatie bij hun nu is, of men direct bij schulden de hand in eigen boezem heeft gestoken en heeft gezegd, stekker eruit tis niet meer winstgevend, of dat ze maanden hebben getracht met alle mogelijke middelen het hoofd boven water te houden. In het eerste geval is er nog hoop om het bedrijf weer gezond te maken, als je maanden struisvogel beleid voert wordt die kans steeds kleiner natuurlijk.

Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel eu er nodig is cp er bovenop te helpen, gezien het aantal positieve reacties op de frontpage en in het forum. Als iedereen hier op tweakers die cp een warm hart toedraagt vanwege hun activiteiten een storting doet en hun zouden een goed werkend plan hebben om door te starten. Hell ik heb er wel 50 eu voor over, nu moet ik op zoek naar een nieuwe webshop die zo goed aangeschreven staat als cp met hun aftersales.

tot zover mijn relaas

discogs

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
loewie1984 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:56:
Ik vraag me af hoe de situatie bij hun nu is, of men direct bij schulden de hand in eigen boezem heeft gestoken en heeft gezegd, stekker eruit tis niet meer winstgevend, of dat ze maanden hebben getracht met alle mogelijke middelen het hoofd boven water te houden. In het eerste geval is er nog hoop om het bedrijf weer gezond te maken, als je maanden struisvogel beleid voert wordt die kans steeds kleiner natuurlijk.
Een faillissement vraag je niet zelf aan omdat je in de problemen komt een faillissement vragen je schuldeisers aan als ze geen andere uitweg meer zien om je aan je verplichtingen te laten voldoen. Juist als je het bedrijf "failliet laat gaan" door als bestuurder niet naar oplossingen te zoeken loop je het risico dat je wanbestuur ten laste wordt gelegd.

• loewie1984

loewie1984

Orion84 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Een faillissement vraag je niet zelf aan omdat je in de problemen komt een faillissement vragen je schuldeisers aan als ze geen andere uitweg meer zien om je aan je verplichtingen te laten voldoen. Juist als je het bedrijf "failliet laat gaan" door als bestuurder niet naar oplossingen te zoeken loop je het risico dat je wanbestuur ten laste wordt gelegd.
Helder! Dank,

[Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 15-07-2010 10:13]

discogs

• RemcoDelft
  • Laatst online: 22:07
[...]

Als je als ondernemer aan honderden zaken levert, kan je waarschijnlijk beter zelf het risico dragen dan verzekeringspremie betalen. Simpelweg omdat de verzekering er aan wil verdienen, en als de kans groot is dat er bijvoorbeeld jaarlijks een afnemer in betalingsproblemen komt, kan je dan de rest van het jaar de premie opsparen. Verzekeren moet je alleen doen tegen kosten die je niet zelf kan dragen. Regelmatig terugkerende kosten verzekeren is niet nuttig.
loewie1984 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:56:
Eigenlijk zou ik wel eens willen weten hoeveel eu er nodig is cp er bovenop te helpen, gezien het aantal positieve reacties op de frontpage en in het forum. Als iedereen hier op tweakers die cp een warm hart toedraagt vanwege hun activiteiten een storting doet en hun zouden een goed werkend plan hebben om door te starten. Hell ik heb er wel 50 eu voor over, nu moet ik op zoek naar een nieuwe webshop die zo goed aangeschreven staat als cp met hun aftersales.
Een faillissement ruimt simpelweg onrendabele bedrijven op, en geeft daarmee nieuwe kansen voor andere bedrijven. Het aloude "de een z'n dood, is de ander z'n brood". Een failliet bedrijf financieel steunen is trekken aan een dood paard.

• Malarky
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Alleen het afgelopen jaar als reseller toch zon 25k bij cool-prices omgezet. Na ongeveer 10 kleine of grote bestellingen bieden ze de optie al om voor een automatische incasso te kiezen die standaard bij cp op vrijdags wordt voldaan. Geen risico voor mij dus. Jammer willen de meeste anderen dat niet, hooguit voor mij als kleintje wat dure distri's.

Ik weet uit ervaring hoe hard het kan gaan in de computerbranche. Ik weet nog hoe mijn baas notabene door vakantie vergat een rekening te betalen. Dan ligt al snel de rekening +10% marge om te beginnen van het incassobureau op de deurmat als je de eerste brief ook mist door vakantie. Als je dan s'morgens ruzie maakt met het incassobureau over hun marge wordt je smiddags door vrijwel al je distri's gebeld die bij diezelfde hele grote Nederlandse debiteurenbeheerder (ben de naam kwijt) dat je eerst je lopende rekening moet voldoen en dat ze je per direct niet meer op krediet mogen leveren. Dan moet je direct met je liquide middelen (lastig als je net een duur nieuw pand hebt) eigenlijk al je kortlopende schulden voldoen. Ik verwacht wel dat het bij grote webwinkels als cp niet zo'n vaart loopt omdat distri's niet bij het faillisement gebaat zijn, maar je kunt wel begrijpen als je als webwinkel vandaag hoort dat er niet meer geleverd gaat worden op krediet, kun je vrijwel direct je deuren sluiten.

• nare man
Weet je wat de beste verzekering is tegen faillissement van een webshop? Niet bij een webshop kopen, maar bij een echte winkel :)

Je zou voor de grap eens moeten kijken wat de premie is voor een kredietverzekering. Kijk vervolgens eens naar het prijsverschil tussen een webshop (inclusief verzendkosten) en een echte winkel.

Ik durf de stelling wel aan dat de procentuele stijging die je als consument ondervindt door bij een echte winkel te kopen, geringer is dan de stijging die een leverancier ondervindt door een kredietverzekering af te sluiten.
[...]
Juist als je het bedrijf "failliet laat gaan" door als bestuurder niet naar oplossingen te zoeken loop je het risico dat je wanbestuur ten laste wordt gelegd.
En als je als bestuurder je eigen faillissement niet aanvraagt terwijl je moet begrijpen dat het een hopeloze zaak is dan word je net zo hard aansprakelijk gesteld. Zoek maar eens op de Beklamel-norm.

Onverantwoorde voortzetting van een slechtlopende onderneming is nog een grotere bitch dan aansprakelijkheid voor onnodig aangevraagd faillissement.
all_by_myself schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:01:
Ik heb geen zin om te reageren op bovenstaande want de toon staat mij niet aan.
Wat jou niet aanstaat is dat Floppus gelijk heeft.

Wel ranten en schreeuwen en vloeken, maar niet de hand in eigen boezem steken. Don't you just love the interwebs.

[Voor 39% gewijzigd door nare man op 15-07-2010 11:22]

• Jewie
  • Laatst online: 17-08 16:46
Even een algemene reactie omtrent mijn 'stelling' dat leveranciers meer gedupeerd raken door dit faillissement dan consumenten, die slechts voor enkele honderden euro's de boot in zullen gaan. Ik heb dit zelf ook in bepaalde mate meegemaakt.

Bij ons is een afnemer (dus debiteur) twee jaar geleden failliet gegaan, hierdoor hebben wij als onderneming een schadepost opgelopen van ongeveer EUR 30.000,-. Dergelijke bedragen vallen niet of nauwelijks te verzekeren: je betaalt je wurm aan de premies en door het afsluiten van een verzekering ga je akkoord met een legio voorwaarden waardoor je debiteurenbeheer ontzettend strak moet zijn. Dit laatste zorgt ervoor dat je relatie met je klant/afnemer onder druk komt te staan, in veel gevallen onnodig. Een en ander komt dus niet ten goede aan de onderlinge relatie.

Ondanks het faillissement hebben wij de boel hier kunnen opvangen omdat er een goed financieel jaar is gedraaid. In het slechtste geval waren wij door het faillissement ook zelf ten onder kunnen gaan (dit gebeurt heel vaak, soort sneeuwbaleffect) waardoor ook wij 30 mensen op straat hadden staan.

Hopelijk is hiermee duidelijk gemaakt in hoeverre de schadepost voor leveranciers veel groter is ten opzichte van consumenten. Vraag voor jezelf maar eens af wat voor jou erger zal zijn: het feit dat je je bestelling misloopt (schadepost: paar honder euro) of dat je werkgever een faillissement moet aanvragen omdat hun grootste afnemer (Compuzone) failliet is verklaard, waardoor je je baanzekerheid kwijt bent.

Wat betreft het aanvragen van een faillissement: dit gebeurt zelden tot nooit door een leverancier. De reden hiervoor is dat een leverancier's claim vrijwel nooit preferent is, dus bij een faillissementaanvraag benadeelt de leverancier zichzelf. In de meeste gevallen wordt het faillissement door de bank of de Belastingdienst aangevraagd, dit zijn de enige twee (meest) preferente schuldeisers.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
nare man schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:11:
[...]
En als je als bestuurder je eigen faillissement niet aanvraagt terwijl je moet begrijpen dat het een hopeloze zaak is dan word je net zo hard aansprakelijk gesteld. Zoek maar eens op de Beklamel-norm.

Onverantwoorde voortzetting van een slechtlopende onderneming is nog een grotere bitch dan aansprakelijkheid voor onnodig aangevraagd faillissement.
Bij eerdere faillissementen werd vaak geroepen "waarom stopten ze dan niet met verkopen op het moment dat het de verkeerde kant uit dreigde te gaan", waarbij door mensen met verstand van zaken werd opgemerkt dat een winkel dat niet kan doen omdat het opgevat kan worden als wanbestuur.

Wellicht dat ik die opmerking wat te ruim geïnterpreteerd heb in mijn bericht waar jij nu op reageert, maar het lijkt me toch niet dat "stekker eruit tis niet meer winstgevend" zomaar een optie is?

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ondanks mijn kwaadheid en irritatie over de gang van zaken moet ik zeggen dat ik dit heel netjes vind:

http://www.cool-prices.nl/

• loewie1984

loewie1984

all_by_myself schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:05:
Ondanks mijn kwaadheid en irritatie over de gang van zaken moet ik zeggen dat ik dit heel netjes vind:

http://www.cool-prices.nl/
Dat is het ook, en ik vind dit nog steeds een blijken van hun goede service en dienstverlening. We hebben het in het verleden wel anders gezien. Een site op zwart binnen 24 uur na faillisement vind ik een uitzonderlijk iets, en dat is gewoon een nette actie. Wederom een aanwijzing dat cp er niet op uit is mensen te flessen.

EDIT: overigens lees ik het volgende op hwinfo:
Eerder al waren er problemen geconstateerd rond deze webshop toen orders niet uitgeleverd werden en werd tot overmaat van ramp een groot deel van de prijzen in de Hardware.Info prijsvergelijker ook nog eens foutief weergegeven, waarna Cool-Prices bij ons tijdelijk gedeactiveerd werd.
Is dit zo, is iemand bekend met dit verhaal, leveringsproblemen etc. waarom heeft t.net dit dan niet opgepikt, is er geen topic van iemand die zich beklaagd over dit feit, en is er niets terug te lezen in de shopreview over dit debakel.

[Voor 36% gewijzigd door loewie1984 op 15-07-2010 13:10]

discogs

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:46
Heb maandag nog een besteliing geplaatst die dinsdag keurig in is bezorgd dus ze lijken nog bestellingen te hebben uitgeleverd tot het laatste moment. Wilde gisteren net een order plaatsen voor een koeler en case toen ik uit mijn ooghoeken de coolprices naam op tweakers zag staan.

"Better ask questions before you shoot"

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

loewie1984 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:15:
[...]
[...]

Is dit zo, is iemand bekend met dit verhaal, leveringsproblemen etc. waarom heeft t.net dit dan niet opgepikt, is er geen topic van iemand die zich beklaagd over dit feit, en is er niets terug te lezen in de shopreview over dit debakel.
Zoals ik hierboven al zei is dat een goed mogelijke gang bij zaken bij een faillissement. Cool-prices mag dan wel voorraad aanhouden voor populaire producten maar voor verreweg het grootste deel van het assortiment was het een doorgeef luik van de distribiteur. Als een van deze of meerderen per direct stoppen met leveren (waar ze toe in staat zijn) heeft cool-prices direct leveringsproblemen aan zijn klanten.

• loewie1984

loewie1984

Duidelijk, alleen grappig dat hw.i dit heeft opgemerkt zoals hun zelf claimen

Volgens mij is 90 % van alle webshops een doorgeefluik van de distributeur, kijk voor de grap eens bij azerty, salland, 4launch en alternate bij de zeldzame producten staat sowieso een levertijd indicatie aangegeven van meer dan een week, en vaak staat er 2-3 dagen. Er zijn maar weinig shops met een voorraad zoals cp die had. Ook dat was gewoon een zeker iets waarom ik bij hun bestelde, op voorraad betekende bij hun ook fysiek op de plank. Maar helaas, ben bang dat er weinig meer zal veranderen. ;w cp

[Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 15-07-2010 14:51]

discogs

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:46
loewie1984 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:50:
Duidelijk, alleen grappig dat hw.i dit heeft opgemerkt zoals hun zelf claimen

Volgens mij is 90 % van alle webshops een doorgeefluik van de distributeur, kijk voor de grap eens bij azerty, salland, 4launch en alternate bij de zeldzame producten staat sowieso een levertijd indicatie aangegeven van meer dan een week, en vaak staat er 2-3 dagen. Er zijn maar weinig shops met een voorraad zoals cp die had. Ook dat was gewoon een zeker iets waarom ik bij hun bestelde, op voorraad betekende bij hun ook fysiek op de plank. Maar helaas, ben bang dat er weinig meer zal veranderen. ;w cp
Inderdaad, had altijd precies hetzelfde maar we moeten ook niet al te dramatisch doen er zijn nog genoeg goede webshops over.

• loewie1984

loewie1984

Noem er eens 2

discogs

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-09 18:08
[...]

Dat is het ook, en ik vind dit nog steeds een blijken van hun goede service en dienstverlening. We hebben het in het verleden wel anders gezien. Een site op zwart binnen 24 uur na faillisement vind ik een uitzonderlijk iets, en dat is gewoon een nette actie. Wederom een aanwijzing dat cp er niet op uit is mensen te flessen.

[...]

Ik weet wel dat ongeveer 1 a 2 jaar geleden ze zijn overgestapt op een nieuw backend systeem waardoor orders te laat werden uitgeleverd, voorraadindicaties niet klopten en tal van dat soort dingen. Toen werden er ook flink wat negatieve shopreviews geplaatst hier op t-net. Weet dit nog omdat ik me erover verbaasde omdat mijn voorgaande orders altijd perfect zijn verlopen, evenals aftersales.
Misschien dat ze die periode hiermee bedoelen?

PSN: Sluuz

• kw4h
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-08 09:53
Dit is best een bittere pil. Heb de afgelopen 4 jaar probleemloos en met zeer goede service bij CP onderdelen besteld. Een week geleden nog een complete set onderdelen voor een nieuwe pc. Vanwege een niet leverbaar product een andere gekozen, en afgelopen dinsdag was de status 'voldaan' en kon ik de voortgang bij TNT zien.
Echter, de volgende dag waren ze failliet en het pakket is dus niet aan TNT meegegeven... best zuur. Dacht eerst dat ik nog geluk had maar de status is nog steeds 'voorgemeld'. Als ik nou niet die vertraging had dan was er voor mij niks aan het handje :F

Eerder vanavond de curator gemaild, en morgen er maar eens achteraan bellen om te zien wat er allemaal mogelijk is. Maar van wat ik nu zie moet ik maar van het slechtste uitgaan...

Als zich een mirakel voordoet dan laat ik het hier nog wel weten. Het pakket stond al praktisch in de laadklep, wie weet wat er nog mogelijk is.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:52
loewie1984 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:50:
kijk voor de grap eens bij azerty, salland, 4launch en alternate bij de zeldzame producten staat sowieso een levertijd indicatie aangegeven van meer dan een week, en vaak staat er 2-3 dagen.
Logisch toch? Zeldzame producten ga je niet op voorraad houden en sommige producten hebben zelfs een schriftelijke bevestiging nodig alvorens ze besteld worden. Ik heb bij Alternate gewerkt en het magazijn gezien. Geloof me, die hebben een "voorraadje" en helemaal nu ze zelf ook distri zijn is het nog makkelijker inkopen. Alhoewel ze eigenlijk half distri zijn want ze halen het ook weer ergens anders vandaan, geloof Duitsland maar weet het niet zeker maar veel ook gewoon bij BAS etc. alleen waarschijnlijk voor nog lager dan de standaard distriprijzen.

Wat betreft Cool-Prices, altijd triest zoiets. Heb er laatst nog een budget PC gekocht voor een kennis, hopenlijk blijft ie het doen.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ik heb even een aantal berichten over het hoe en wat rond faillissementen afgesplitst naar Faillissementen, hoe en wat. In dat topic liep al een meer algemene discussie over faillissementen en op deze manier kunnen we ons hier meer focussen op de situatie rond Cool-prices.
Algemene discussie over faillissementen dus graag verder in dat topic :)

• Vastelaovend89
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 10:10
Jammer. Ik heb hier 2,5 jaar geleden mijn pc besteld. Overigjaar nog mijn moederbord laten vervangen.
Service en bestelling prima verlopen.

Eng en streng

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Cool - Prices was ook 4 jaar mijn vaste leverancier voor hardware.Perfecte afhandeling en goede service.Ik vertrouwde de shop goed genoeg om enkele honderden euro's vooraf te betalen.Ze kwamen erg stabiel over.

Maar 2 jaar terug ben ik daarmee gestopt vanwege de beschikbaarheid van hun producten, het beperkte assortiment in vergelijking met andere shops en de zeer onoverzichtelijke website.
Steeds vaker waren producten niet op voorraad bij de leverancier of ze waren zelfs helemaal niet leverbaar.
Wanneer je dan een systeem aan het samenstellen was, dan had de helft van de producten in de basket al een levertijd van een week of langer.

Al met al toch jammer dat er weer eentje de deuren moet sluiten.

• timtt
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 31-07-2010
Erg slecht nieuws dit!
Helemaal omdat ik afgelopen donderdag mijn moederbord, processor en geheugen vanwege een probleem met mijn pc RMA heb opgestuurd. Ze zouden onderzoeken waar dit probleem precies aan lag.
Nu ligt dus bijna mijn hele pc op de RMA afdeling van cool-prices en ik ben bang dat het erg lang gaat duren voordat ik dit terug zal krijgen. Telefonisch en op de mail krijg ik geen antwoord meer en behalve een postbus heb ik ook geen vast adres van dit bedrijf, want de beste oplossing lijkt mij dat ik deze spullen nu zelf op ga halen. Weet iemand of dit mogelijk is en heeft iemand dan ook een vast adres van dit bedrijf? Of moet ik nu echt wachten tot de curator tijd heeft gevonden om RMA afhandelingen van klanten af te handelen?

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:22

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

U heeft een defect artikel opgestuurd/ingeleverd en deze is op dit moment ter reparatie in ons bezit, wat nu?

De curator zal zich beraden of de reparatie kan en zal worden verricht. U kunt zich schriftelijk melden bij de curator. In dit schrijven dient u de relevante gegevens omtrent de door u retour gezonden c.q. ter reparatie aangeboden goederen op te nemen.

Telefonisch aanmelden is niet mogelijk.

Adres curator:
Mr. W.L.H. Janssens
Postbus 92
5460 AB Veghel

compuzone@bierensgroup.com

Als kenmerk van de curator dient u in uw correspondentie het nummer 1005084 te gebruiken.
Zelfs als er iemand aanwezig zou zijn, dan zouden ze niets mee mogen geven. De curator is nu verantwoordelijk en zal dus pas je spullen vrij geven wanneer je aannemelijk maakt dat het van jou is.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Doutzen
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-09 10:53
heel erg jammer, goede ervaringen mee...

sterkte aan de betrokkenen

• tss68nl
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:48
nare man schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:43:
[...]
Als je als leverancier verzekerd bent, dan sta je ook niet in de rij van concurrente schuldeisers. Dan heb je je schade al vergoed gekregen van de verzekeraar.
Wat een onzin zeg, als je er niet zoveel van af weet, zet dan anderen ook niet op het verkeerde been. |:(

Een verzekering zal altijd eerst proberen de schuldvraag af te wenden en uit het faillisement zoveel mogelijk geld te halen. Heeft de curator zijn werk gedaan en heeft de betreffende leverancier zijn geld nog niet terug én is hij voldoende verzekerd, dan zal de verzekering pas een claim honoreren.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 10:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

timtt schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:13:
Erg slecht nieuws dit!
Helemaal omdat ik afgelopen donderdag mijn moederbord, processor en geheugen vanwege een probleem met mijn pc RMA heb opgestuurd. Ze zouden onderzoeken waar dit probleem precies aan lag.
Nu ligt dus bijna mijn hele pc op de RMA afdeling van cool-prices en ik ben bang dat het erg lang gaat duren voordat ik dit terug zal krijgen. Telefonisch en op de mail krijg ik geen antwoord meer en behalve een postbus heb ik ook geen vast adres van dit bedrijf, want de beste oplossing lijkt mij dat ik deze spullen nu zelf op ga halen. Weet iemand of dit mogelijk is en heeft iemand dan ook een vast adres van dit bedrijf? Of moet ik nu echt wachten tot de curator tijd heeft gevonden om RMA afhandelingen van klanten af te handelen?
Dit staat in de handleiding :)
Floppus in "Handleiding veilig online winkelen / tro..."

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Floppus

Floppus

Adviseur

tss68nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:16:
[...]

Wat een onzin zeg, als je er niet zoveel van af weet, zet dan anderen ook niet op het verkeerde been. |:(

Een verzekering zal altijd eerst proberen de schuldvraag af te wenden en uit het faillisement zoveel mogelijk geld te halen. Heeft de curator zijn werk gedaan en heeft de betreffende leverancier zijn geld nog niet terug én is hij voldoende verzekerd, dan zal de verzekering pas een claim honoreren.
Heb je daar een bron van, voor je zoals nu een advocaat verwijt dat hij niets weet van juridisch beladen zaken zoals een faillissement?

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 21:34
Thanatoss schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:25:
[...]

Zelfs als er iemand aanwezig zou zijn, dan zouden ze niets mee mogen geven. De curator is nu verantwoordelijk en zal dus pas je spullen vrij geven wanneer je aannemelijk maakt dat het van jou is.
Inderdaad. Je moet het bij de curator aanmelden. Ik heb precies hetzelfde met me RMA voor me videokaart. Die was vrijdag binnengekomen volgens cool-prices en wilde dinsdag eens kijken wat me status was en toen zag ik tweakers en de site. Heel jammer van cool-prices want ik vond het zeker een goede webwinkel en ik bestelde daar alles wat ik nodig had.

Nu maar hopen dat ik me videocard snel retour krijg want dan kan ik de garantie laten lopen via ICTWaarborg of Asus.

@ kw4H: Had je nog gebelt naar de curator?

Nothing to see here!

• Frostbite
  • Laatst online: 18-09 10:07

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rutix schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:38:
[...]

Inderdaad. Je moet het bij de curator aanmelden. Ik heb precies hetzelfde met me RMA voor me videokaart. Die was vrijdag binnengekomen volgens cool-prices en wilde dinsdag eens kijken wat me status was en toen zag ik tweakers en de site. Heel jammer van cool-prices want ik vond het zeker een goede webwinkel en ik bestelde daar alles wat ik nodig had.

Nu maar hopen dat ik me videocard snel retour krijg want dan kan ik de garantie laten lopen via ICTWaarborg of Asus.

@ kw4H: Had je nog gebelt naar de curator?
offtopic:
Wat voor videokaart had je gekocht / retour gezonden?

Gelukkig heb ik op tijd nog een andere kaart gehad. Verder was het een goede zaak.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• Murk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Murk

Is this thing on?

Ik heb veel bij deze webshop gekocht, en altijd met tevredenheid. Ik vind het enorm jammer dat ze aan de grond zitten.

Maar aan de bon+garantie op mijn geheugenreepjes heb ik dus niets meer, want RMA verloopt daarbij altijd via de reseller, of niet? (geheugenmerk GeiL)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Floppus

Floppus

Adviseur

Murk schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:19:
Ik heb veel bij deze webshop gekocht, en altijd met tevredenheid. Ik vind het enorm jammer dat ze aan de grond zitten.

Maar aan de bon+garantie op mijn geheugenreepjes heb ik dus niets meer, want RMA verloopt daarbij altijd via de reseller, of niet? (geheugenmerk GeiL)
Cool-Prices was aangesloten bij ICT Waarborg. Je kan hen benaderen voor informatie over garantie-afhandeling. Over het algemeen betekent dit dat je bij andere ICT Waarborg aangesloten winkels terechtkan om de garantie richting de fabrikant af te laten handelen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Eerste defecte product van CP na faillissement al weer terug van klant. Eind december bij CP gekocht en wat denk je wat er op ICT Waarborg staat: "dat deelnemer was van ICTWaarborg dat vanaf 1 januari dit jaar extra zekerheden biedt in geval van een faillissement." en "Aankopen die gedurende de betreffende periode zijn gedaan vallen onder onze zekerheden." Ik ga toch eens met ze mailen om te kijken wat ze nog voor me kunnen betekenen.

• Brae
  • Laatst online: 15-12-2014
Het is fijn om te lezen dat het overgrote deel van de mensen hier ons gaan missen.
Dan hebben we ons werk in ieder geval goed gedaan, service stond hoog in ons vaandel.

Ik wens alle klanten die een bestelling of RMA open hadden staan veel sterkte en succes toe.
Het is aan de curator om hierover te beslissen.

Ik ga mijn collega's ontzettend missen, het was een fijn team om mee te werken.
Ook wens ik de eigenaars veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Met vriendelijke groet,

Ex - orderstatus C-P.nl

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:52
Deden jullie de orderstatus handmatig dan?

• Brae
Vragen omtrent de orderstatus/levertijden e.d kwamen bij mij terecht.

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 21:34
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:08:
[...]

offtopic:
Wat voor videokaart had je gekocht / retour gezonden?

Gelukkig heb ik op tijd nog een andere kaart gehad. Verder was het een goede zaak.
offtopic:
Ik had een GTX 275 voor de RMA gezonden omdat de 2de DVI poort het niet meer deed ;)

@Brae: We gaan jullie zeker missen en vinden het ook erg jammer :(.

Als je een aanmelding naar de curator via email stuurt krijg je dan een bevestiging terug? (Wil namelijk zeker weten dat mijn aanmelding van mijn product goed is ontvangen.)

Nothing to see here!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:38
Malarky schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:59:
Eerste defecte product van CP na faillissement al weer terug van klant. Eind december bij CP gekocht en wat denk je wat er op ICT Waarborg staat: "dat deelnemer was van ICTWaarborg dat vanaf 1 januari dit jaar extra zekerheden biedt in geval van een faillissement." en "Aankopen die gedurende de betreffende periode zijn gedaan vallen onder onze zekerheden." Ik ga toch eens met ze mailen om te kijken wat ze nog voor me kunnen betekenen.
Ik kan echt geen touw vastknopen aan dit bericht. Ligt dat aan mij?

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:45
RedHat schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Ik kan echt geen touw vastknopen aan dit bericht. Ligt dat aan mij?
offtopic:
Ik lees er vrij vlot overheen? Misschien wat langdradige zinsopbouw, maar voor mij wel leesbaar.

eMeals.nl

• Brae
Rutix schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:00:
[...]

offtopic:
Ik had een GTX 275 voor de RMA gezonden omdat de 2de DVI poort het niet meer deed ;)

@Brae: We gaan jullie zeker missen en vinden het ook erg jammer :(.

Als je een aanmelding naar de curator via email stuurt krijg je dan een bevestiging terug? (Wil namelijk zeker weten dat mijn aanmelding van mijn product goed is ontvangen.)
Geen flauw idee, wij zitten allemaal thuis en het is in handen van de curator.

• Hanould
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-10-2016
[...]

Toch even een mededeling over bovenstaande verhaal, dit klopt niet in deze situatie.

mvg

een (ex)medewerker

• Hanould
[...]

[...]

Vervelend om te moeten lezen dat hw.info deze informatie gebruikt om aan te geven dat dit het begin van het einde zou zijn. De verkeerde prijs in de prijsvergelijker van hw.info was te danken aan een -niet nader te noemen- leverancier die overgestapt was/is op een nieuw systeem. Hierdoor werden verkeerde prijzen gekoppeld waardoor de prijzen die CP hanteerde automatisch verkeerd getoond werden.

mvg

een ex-medewerker

[Voor 4% gewijzigd door Hanould op 17-07-2010 22:31]

• Hanould
chim0 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:09:
[...]

Deden jullie de orderstatus handmatig dan?
Ja, alle mails werden handmatig beantwoord. Zo kun je de klant altijd persoonlijk te woord staan en krijg je niet van die standaard mails. Alle mails binnen CP werden handmatig beantwoord.

mvg.

een ex-medewerker
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee