Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
^^ Dat is ook inderdaad vervelend om te lezen. De toon die HW.info hiermee zet vind ik erg negatief, alsof het de fout van cp is. Ik heb nooit of te nimmer een negatief klankwoord over jullie gehoord laat staan gelezen. Uiteraard zul je altijd mensen hebben die wel eens een negatieve ervaring met jullie shop gehad zal hebben.

Zo heb ik er ook nog wel een paar met concurrent Salland gehad over RMA's en onderzoekskosten. Heb ooit eens getracht de discussie op te werpen aldaar maar ook hier in het forum, dat als de consument een vaste klant wordt van het bedrijf (er zullen consumenten zijn die zich na drie orders al als vaste klant beschouwen) je er vanuit mag gaan dat je wat krediet (karma) krijgt van het bedrijf. Klaarblijkelijk dachten hun daar anders over, en dan vraag ik me af: in de realiteit werkt het toch ook zo, waarom niet op het internet dan ook?

Ik kon jullie persoonlijk contact waarderen, merkte dat het vooral als maar beter werd, ik kan me mijn laatste order nog herinneren, toen had ik alleen nog maar (snel) contact met een medewerker. Niets is zo fijn als dat. Ik kreeg haast het gevoel alsof ik met een klantgerichte salesmanager te maken alla ScholtenAwater (toen hun nog oog hadden voor de klant)

Anyways, ik heb groots respect voor diegene van jullie die zich hier melden in dit forum en ons te woord staan. Ook dit beschouw ik nog steeds als blijk van goede service. Helaas heb je er geen kont aan, maar als we dan toch persoonlijk worden, en het klinkt dramatisch misschien van mijn kant. Maar voor mij was er maar een webwinkel en dat waren jullie en ik zou niet weten waar ik nu naar toe moet. Ik hoop vurig op een doorstart.

MvG een zeer tevreden klant

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:31:
[...]

Ja, alle mails werden handmatig beantwoord. Zo kun je de klant altijd persoonlijk te woord staan en krijg je niet van die standaard mails. Alle mails binnen CP werden handmatig beantwoord.

mvg.

een ex-medewerker
Ik bedoel meer de orderstatus updates, niet mailtjes van klanten. Afhankelijk van je systeem, gaat dit vaak automatisch (met scannen). Ik weet nog dat ik bij een webshop werkte toen in het begin alles nog handmatig ging, kost enorm veel tijd en fouten en uiteindelijk geld. Uiteindelijk kregen we een volledig geautomatiseerd ERP systeem en toen was het een stuk makkelijker, gewoon scannen en de rest ging automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:02:
[...]

Ik bedoel meer de orderstatus updates, niet mailtjes van klanten. Afhankelijk van je systeem, gaat dit vaak automatisch (met scannen). Ik weet nog dat ik bij een webshop werkte toen in het begin alles nog handmatig ging, kost enorm veel tijd en fouten en uiteindelijk geld. Uiteindelijk kregen we een volledig geautomatiseerd ERP systeem en toen was het een stuk makkelijker, gewoon scannen en de rest ging automatisch.
status-update mails werden automatisch verstuurd nadat er handmatig een status gewijzigd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

RedHat schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:10:
[...]
Ik kan echt geen touw vastknopen aan dit bericht. Ligt dat aan mij?
Waar het op neer komt is het volgende. ICT-waarborg zou zoals het er nu uit ziet de garantieafhandeling gaan voor cool-prices. Maar als ik letterlijk neem wat op ICT-waarborg staat gaat dit alleen om producten die sinds 1 januari dit jaar bij cool-prices gekocht zijn. Dus de garantieafhandeling van producten die vorig jaar of eerder gekocht zijn moet je zelf regelen.

Mijn complimenten voor de service die cool-prices bood. Zelfs meermalen op zaterdagochtend teruggebeld door de vaste man van cp op zaterdag.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 17-07-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Heel vreemd en onverwacht, 3 weken geleden een pc besteld, uiteraard al in huis, maar daar besteld vanwege de lage prijzen, en ontzettend goede service, paar dingen waren niet op voorraad, zelf gewijzigd naar andere producten via de mail contact.. lekker snel en betrouwbaar..

Erg zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:53:
Heel vreemd en onverwacht, 3 weken geleden een pc besteld, uiteraard al in huis, maar daar besteld vanwege de lage prijzen, en ontzettend goede service, paar dingen waren niet op voorraad, zelf gewijzigd naar andere producten via de mail contact.. lekker snel en betrouwbaar..

Erg zonde :(
Dat deed ik dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:59
Rutix schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:38:
[...]
@ kw4H: Had je nog gebelt naar de curator?
Ik heb niet gebeld. Volgens de website kon er niet telefonisch aangemeld worden dus heb dat (afgelopen vrijdagmiddag) via de e-mail gedaan. Als ik iets hoor dan laat ik het hier nog wel weten.
Wil namelijk eerst iets van de curator horen alvorens ik besluit ergens anders te bestellen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik neem mijn verlies gewoon, ik denk dat ik voor die paar tientjes niet al die inspanning hoef te doen om dan vervolgens achter in de rij aan te sluiten...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Complimenten aan de ex medewerkers die gewoon hier reageren (dikke + voor jullie)
Erg jammer dat een bedrijf zo ineens ten einde is. Gezien de goede reviews waren jullie een geduchte concurrent voor de grotere zaken als Informatique en Alternate.

De vraag is hadden jullie het zien aankomen? Ik bedoel er is toch wel een moment dat (geruchten) dat het niet goed gaat binnen het bedrijf. Het mag wel niet maar je zou je klanten die dan betaalden kunnen adviseren het maar even niet te doen?

Nogmaals is geen persoonlijk verwijt alleen meestal zie je de bui al hangen lijkt me ?

Hopelijk hebben jullie je salaris nog wel ontvangen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Geachte heer Storm,

De zekerheden die wij als ICTWaarborg bieden, gelden voor de periode dat een aangesloten bedrijf sinds 1 januari van dit jaar lid is of was. Cool-prices was sinds 25 maart 2010 aangesloten bij ICTWaarborg. Dit betekent dat men met een eventuele claim met betrekking tot de periode na 25 maart bij ons terecht kan en voor het overige het best contact kan opnemen met de curator, mr. W.L.H. Janssens. Informatie omtrent de situatie met betrekking tot het faillissement heeft de curator op de website van Cool-prices gezet.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Jan Bel

Juridisch redacteur / adviseur
ICTwaarborg verleent alleen hulp bij garantie op producten die na 25 maart 2010 zijn gekocht bij cool-prices.

Dat word dus naar de fabrikant voor al mijn producten voor garantie :\.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:13:
[...]

ICTwaarborg verleent alleen hulp bij garantie op producten die na 25 maart 2010 zijn gekocht bij cool-prices.
Volgens mij heeft cp de bui zien hangen rond die tijd, en zich toen maar aangemeld. Waarom zou je daar anders zo laat pas mee beginnen?

m.a.w. alles voor 25-03-2010 kun je dus vergeten, garantie, rma, defecten, alles EDIT: bij cp dan, garantie claimen bij de fabrikant kan inderdaad nog ja

[ Voor 26% gewijzigd door loewie1984 op 19-07-2010 12:43 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
loewie1984 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Volgens mij heeft cp de bui zien hangen rond die tijd, en zich toen maar aangemeld. Waarom zou je daar anders zo laat pas mee beginnen?
Sorry voor de noobvragen maar ik heb net de 7 voorwaarden van ICT Waarborg gelezen maar ik snap het niet. Wie gaat dat allemaal betalen? Of werkt het niet zo? En waarom accepteren ze een bedrijf wat net failliet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

m.a.w. alles voor 25-03-2010 kun je dus vergeten, garantie, rma, defecten, alles
Hoezo? Garantie kan nog mooi via de fabrikant hoor. Ik heb het weleens vaker via fabrikant gedaan. En de spullen die voor RMA bij cool-prices lagen krijg je of terug gerepareert of gewoon in staat zoals je hem opstuurde terug :). De vraag is alleen wanneer :P

@Chim0: Ze zijn 25 maart aangesloten. Toen was er volgens mij nog geen spraken van dat ze failliet gingen.
Ik weet zelf niet precies hoe ICTWaarborg werkt maar wat ik ervan snap is dat zij zorgen dat je of je garantie via een andere winkel die ook bij ICTWaarborg is aangesloten kan doen of het zelf regelen met de fabrikant.

[ Voor 21% gewijzigd door Rutix op 19-07-2010 12:39 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

m.a.w. alles voor 25-03-2010 kun je dus vergeten, garantie, rma, defecten, alles
Het is in ieder geval nog 'iets' ... :/

Wel vreemd hoor, waarom is de klant (weer) de dupe omdat een bedrijf zich zo laat aanmeldt?
Je zou toch verwachten van dat ze zorgen voor een goede bemiddeling voor alle klanten die nog garantie hadden?

Een bedrijf kan op deze manier zich op het allerlaatste moment aanmelden en zo (vrijwel) al zijn klanten duperen. Vind het niet echt netjes.

En het kan via de fabrikant... Ik heb ooit problemen aangemeld bij Asus en daar heen en weer over gemaild tot ik helemaal niets meer hoorde van hun. Paar keer nog een mail gestuurd maar waarschijnlijk verdwenen die mails in /dev/null ? ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 19-07-2010 12:41 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Kijk speculeren is natuurlijk niet op zijn plaats, maar stel dat cp het aan heeft zien komen en zich nog snel aangemeld heeft bij het waarborgfonds, dat fonds moet toch ook toetredingseisen hebben, net als bij een rechtsbijstand verzekering, daar moet je ook eerst 3 maanden ingeschreven staan voor je een zaak mag voorleggen. Kan me niet voorstellen dat je zo maar elk bedrijf klakkeloos toelaat zonder eerst in de boeken te kijken.

Nu zal het hoop ik bij cp wel anders zijn gegaan, maar je kunt je vragen erbij stellen waarom hun pas zo laat zich aangemeld hebben.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:37:
[...]

@Chim0: Ze zijn 25 maart aangesloten. Toen was er volgens mij nog geen spraken van dat ze failliet gingen.
Ik weet zelf niet precies hoe ICTWaarborg werkt maar wat ik ervan snap is dat zij zorgen dat je of je garantie via een andere winkel die ook bij ICTWaarborg is aangesloten kan doen of het zelf regelen met de fabrikant.
Ja ok, dat soort dingen maar geld en orders kan je dus naar fluiten? Of mag je die ook bij een andere winkel uitzoeken? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Ja ok, dat soort dingen maar geld en orders kan je dus naar fluiten? Of mag je die ook bij een andere winkel uitzoeken? Lijkt me niet.
Handleiding veilig online winkelen - keurmerken
Als eerder gezegd in dit topic: we schrijven die dingen niet voor niets ;)
Sc0rPi0N schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:39:
[...]

Wel vreemd hoor, waarom is de klant (weer) de dupe omdat een bedrijf zich zo laat aanmeldt?
Je zou toch verwachten van dat ze zorgen voor een goede bemiddeling voor alle klanten die nog garantie hadden?

Een bedrijf kan op deze manier zich op het allerlaatste moment aanmelden en zo (vrijwel) al zijn klanten duperen. Vind het niet echt netjes.
Hoe bedoel je dat? Het is geen verplichte kost om je bij een keurmerk aan te sluiten. Of dacht je dat dit een overheidsregeling was?

Winkels betalen een fee per maand, waaruit ook het regelen van garantie uit betaald wordt in dit soort gevallen. Het zou raar zijn als je garantie-opvang biedt over een periode waarin iemand niet aangesloten is, alleen al vanwege de kosten. Dus andersom: waarom zou een keurmerk de dupe moeten zijn van een bedrijf wat failliet gaat als ze net zijn aangemeld?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Handleiding veilig online winkelen - keurmerken
Als eerder gezegd in dit topic: we schrijven die dingen niet voor niets ;)
Mja, daar staat alleen in dat je je bij de curator moet melden maar niet wat die curator gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Er staat 100% direct een antwoord op je vorige vraag... En wat betreft je nieuwe vraag: er staat ook wat de curator gaat doen.

Binnen die 2 minuten dat je gereageerd hebt heb je -nooit- dat hele ding doorgenomen. Je loopt hier lang genoeg om te weten dat er best wat inzet verwacht wordt. Of denk je dat het prettig is een hoop tijd in een uitgebreide handleiding te steken om vervolgens allereerst te merken dat mensen al niet lezen, en dan vervolgens nog eens duidelijk laten blijken het maar liefst hapklaar voorgeschoteld te krijgen en het alsnog niet lezen als er concreet naar verwezen worden... Goeie manier om mensen pissed off te krijgen d:)b

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:08
Het hangt ook heel erg af van de fabrikant af hoe de garantie is, heb zelfs al ooit mee gemaakt dat de klant met een defect moederbord ( Gigabyte ) naar de fabrikant ging en het binnen een half uur gerepareerd was.
Nu is dit vaak eerder uitzondering dan regel maar er zijn ook een hoop fabrikanten die het wel goed hebben zitten met de garantie.
Al kan er natuurlijk altijd iets voorvallen dat het niet goed geregeld is.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Als je netjes aan de fabrikant uitlegt dat het bedrijf failliet is gegaan en als je koopbewijs hebt dan doen ze meestal niet heel moelijk. Ik heb iedergeval nooit echt problemen gehad via die manier, je moet meestal wel langer wachten tot hij gerepareert word of dat je een nieuwe krijgt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:39:
[...]

Het is in ieder geval nog 'iets' ... :/

En het kan via de fabrikant... Ik heb ooit problemen aangemeld bij Asus en daar heen en weer over gemaild tot ik helemaal niets meer hoorde van hun. Paar keer nog een mail gestuurd maar waarschijnlijk verdwenen die mails in /dev/null ? ;(
Zoals hierboven al aangegeven is; is het niet verplicht om je als webshop aan te melden voor welk keurmerk dan ook. De reden waarom CP zich zo laat heeft aangemeld is niet omdat ze het aan zagen komen maar omdat het een kwestie van geld is. Zo'n keurmerk kost geld en in de branche waar CP zich in bevond was de marge zo minimaal dat alle extra kosten direct merkbaar zijn. Om een voorbeeld te geven;

Thuiswinkelwaarborg kost je als webshop een bepaald bedrag per jaar en dit bedrag is afhankelijk van je omzet. (bron)

Deze kosten zijn +- 10% van je omzet, dit houdt dus in gezien de marges waarmee de meeste webshops hier op de pricewatch mee werken (tussen de 0,01 en 5/6%) je eigenlijk constant met verlies aan het verkopen bent om dit "mooie" keurmerk te kunnen voeren.

Veel klanten willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zijn op het moment van aanschaf niet bereid om te betalen voor meer zekerheid. Als het dan achteraf mis gaat zijn de bedrijven waar ze op dat moment een aankoop gedaan hebben de "boeman".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tuurlijk snap ik dat je als bedrijf moet betalen om een keurmerk te mogen plaatsen op je site.
Zo'n keurmerk zorgt meestal voor meer vertrouwen en dus voor meer omzet.

Ik dacht in eerste instantie dat het keurmerk meer iets was als hulpmiddel/bemiddelaar voor al je klanten bij een faillisement. Niet vanaf een bepaalde datum.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 19-07-2010 20:09 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Wat een geknooi. Ik heb een defecte samsung schijf. Bij ICT Waarborg wordt ik naar de curator gestuurd, want ik had 'm in februari gekocht. Even geprobeerd zelf via samsung te regelen, maar schijnbaar heeft cool-prices de schijf uit Saudi Arabie gehaald en dat accepteren ze dus niet. Iemand al ervaringen met RMA via de curator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Curator gaat geen RMA voor je regelen hoor... volgens de site van CP beraden ze zich op de in dit moment in RMA bevindende artikelen en verder niet.

Samsung al gebeld en hun het verhaal uitgelegd? Kan me toch niet voorstellen dat ze zo moeilijk doen. Zie http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do voor het nummer. Op het tweede tab (garantievoorwaarden) sluiten ze onderaan niet de garantie uit van artikelen van buiten de EU/Benelux. Wel raar verhaal trouwens met schijven uit SA maar ja :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik had Samsung van de week nog even gebeld en ze konden melden dat RMA hardeschijven via hun website gaan.
http://www.samsung.com/gl...hdd/support/warranty.html

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
Bastien schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:37:
Curator gaat geen RMA voor je regelen hoor... volgens de site van CP beraden ze zich op de in dit moment in RMA bevindende artikelen en verder niet.

Samsung al gebeld en hun het verhaal uitgelegd? Kan me toch niet voorstellen dat ze zo moeilijk doen. Zie http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do voor het nummer. Op het tweede tab (garantievoorwaarden) sluiten ze onderaan niet de garantie uit van artikelen van buiten de EU/Benelux. Wel raar verhaal trouwens met schijven uit SA maar ja :)

HaveHam schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:47:

Ik had Samsung van de week nog even gebeld en ze konden melden dat RMA hardeschijven via hun website gaan.
http://www.samsung.com/gl...hdd/support/warranty.html
Het telefoonnummer van de samsung site is voor hardeschijven waardeloos. Ze vertellen dat je het via de website moet regelen (samsunghdd.com). Bij hen (de mensen achter de formulieren daar) heb ik dit probleem neergelegd. Ik ben inmiddels via samsunghdd.com al twee keer weer terugverwezen naar het telefoonnummer. Deze sturen mij op hun beurt weer terug naar de site. Inmiddels heb ik een laatste verwoedde poging gedaan om ze nogmaals het verhaal uit te leggen, maar ik krijg sterk het idee dat ze de berichten maar half lezen. In de laatste mail vertelden ze me, dat het niet via samsung kan maar dat het via mijn verkoper diende te lopen...dat ik net verteld had dat die failliet was waren ze schijnbaar alweer vergeten. We zullen het zien.

Verder over het gebeuren met de curator, volgens ICT Waarborg lijkt dit wel de procedure te zijn. Dit stuurden ze terug n.a.v. mijn mail over RMA.
De zekerheden die wij als ICTWaarborg bieden, gelden voor de periode dat een aangesloten bedrijf sinds 1 januari van dit jaar lid is of was. Cool-prices was sinds 25 maart 2010 aangesloten bij ICTWaarborg. Dit betekent dat men met een eventuele claim met betrekking tot de periode na 25 maart bij ons terecht kan en voor het overige het best contact kan opnemen met de curator, mr. W.L.H. Janssens. Informatie omtrent de situatie met betrekking tot het faillissement heeft de curator op de website van Cool-prices gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Id3ntityX op 19-07-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Laatst online: 11-06 16:43
Terw_Dan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:27:
[...]

Hoe vervelend het ook is, op het moment dat de shop eerder stopt met het aannemen van orders dan kan de curator ze dat waarschijnlijk ook nog eens verwijten.
Als je weet dat je de volgende dag failliet gaat, en je doet of je neus bloedt en neemt toch lekker (vooruitbetaalde) orders aan, dan ben je m.i. toch zeer minnetjes bezig. "Oplichting" zal het wel net niet wezen (en dat woord mochten we hier ook niet gebruiken); maar moreel verwerpelijk vind ik het zeker. Zeg dan gewoon eerlijk: "Sorry. meneer, we gaan morgen failliet; U kunt Uw geld beter ergens anders besteden." Dan ga je nog 'out in style', zogezegd. Nu kan all_by_myself gewoon naar zijn geld fluiten. En waar doe je dat dan voor? Zodat er nu voor de preferente shuldeisers, zeg, 2 miljoen + 300 euro beschikbaar is ipv 2 miljoen? Dat gaat uitmaken, zeg.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Id3ntityX schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:02:
[...]

[...]

Het telefoonnummer van de samsung site is voor hardeschijven waardeloos. Ze vertellen dat je het via de website moet regelen (samsunghdd.com). Bij hen (de mensen achter de formulieren daar) heb ik dit probleem neergelegd. Ik ben inmiddels via samsunghdd.com al twee keer weer terugverwezen naar het telefoonnummer.
[...]
Vreemd, samsung HDD RMA moet inderdaad via die internet site. Het zou wel kunnen dat je een zogenaamde OEM schijf hebt, een type schijf waarvan de garantie is afgekocht door cool-prices of hun leverancier. Die kun je helaas niet rechtstreeks claimen bij samsung maar dien je altijd via het aankooppunt te claimen. Deze HDD's zijn uiteraard goedkoper (want : zonder garantie) , cool-prices (of zijn leverancier) neemt dan het risico van defecten op zich. In a few words : Als ie OEM is snel afscheid van nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Laatst online: 12-09 08:59
albatross schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:03:
[...]

Als je weet dat je de volgende dag failliet gaat, en je doet of je neus bloedt en neemt toch lekker (vooruitbetaalde) orders aan, dan ben je m.i. toch zeer minnetjes bezig. "Oplichting" zal het wel net niet wezen (en dat woord mochten we hier ook niet gebruiken); maar moreel verwerpelijk vind ik het zeker. Zeg dan gewoon eerlijk: "Sorry. meneer, we gaan morgen failliet; U kunt Uw geld beter ergens anders besteden." Dan ga je nog 'out in style', zogezegd. Nu kan all_by_myself gewoon naar zijn geld fluiten. En waar doe je dat dan voor? Zodat er nu voor de preferente shuldeisers, zeg, 2 miljoen + 300 euro beschikbaar is ipv 2 miljoen? Dat gaat uitmaken, zeg.
Je kan het leuk vinden of niet, maar het is al eerder ter sprake gekomen en het komt er gewoon op neer dat het weigeren van orders voordat je failliet gaat een nog grotere beerput opentrekt dan als je 'normaal' failliet gaat.
Het is nu eenmaal gebeurd en ja het is kut, maar dat is nu eenmaal hoe die wereld werkt. Uithuilen, doorgaan alsof je het geld kwijt bent, en misschien heb je een meevallertje als je je geld eventueel terugkrijgt.
Ik heb er iig een goede les van geleerd, en dat is niet vooruitbetalen ook al heeft het bedrijf een uitstekende reputatie, en bestel je daar al vier jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Antwoord wat ik van ICT Waarborg gehad heb, is al bekend maar voor de duidelijkheid:
De zekerheden die wij als ICTWaarborg bieden, gelden voor aankopen die door consumenten zijn gedaan gedurende de periode dat een aangesloten bedrijf sinds 1 januari van dit jaar lid is of was. Cool-prices was sinds 25 maart 2010 aangesloten bij ICTWaarborg. Dit betekent dat men met een eventuele claim met betrekking tot de periode na 25 maart bij ons terecht kan en voor het overige het best contact kan opnemen met de curator, mr. W.L.H. Janssens. Informatie omtrent de situatie met betrekking tot het faillissement heeft de curator op de website van Cool-prices gezet.
edit: sorry topic stond even open en was ondertussen hierboven ook al ingevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 20-07-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jammer, mooie en simpele webshop was het en leverden ook wat ze beloofden. Voorraad status was heilig en op mail werd snel gereageerd.

Heb aardig wat dingen daar aangeschaft dus ik hou dit topic even in de gaten mocht ik ook rma spullen krijgen.

Een andere shop had ik juist aan de wilgen gehangen omdat deze maar aan rommelde.... dan krijg je dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
dominator schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:26:
[...]

Vreemd, samsung HDD RMA moet inderdaad via die internet site. Het zou wel kunnen dat je een zogenaamde OEM schijf hebt, een type schijf waarvan de garantie is afgekocht door cool-prices of hun leverancier. Die kun je helaas niet rechtstreeks claimen bij samsung maar dien je altijd via het aankooppunt te claimen. Deze HDD's zijn uiteraard goedkoper (want : zonder garantie) , cool-prices (of zijn leverancier) neemt dan het risico van defecten op zich. In a few words : Als ie OEM is snel afscheid van nemen....
Het is geen OEM schijf, het is een gewone retailschijf. De schijf komt schijnbaar dus alleen uit Saudi-Arabië. Als ik me als enduser vanuit dit land aanmeld mag ik de RMA procedure ook wel starten via de site, vanuit Nederland alleen niet dus. Samsung meldde daarom aan mij het volgende:
Just to let you know that Samsung policy that any Samsung HDDs that were brought in from outside of your service region will not be honored.
Maar goed, zal nog even weer wachten tot de volgende berichten en het morgen wellicht nog een keertje bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:47:
Kijk speculeren is natuurlijk niet op zijn plaats, maar stel dat cp het aan heeft zien komen en zich nog snel aangemeld heeft bij het waarborgfonds, dat fonds moet toch ook toetredingseisen hebben, net als bij een rechtsbijstand verzekering, daar moet je ook eerst 3 maanden ingeschreven staan voor je een zaak mag voorleggen. Kan me niet voorstellen dat je zo maar elk bedrijf klakkeloos toelaat zonder eerst in de boeken te kijken.

Nu zal het hoop ik bij cp wel anders zijn gegaan, maar je kunt je vragen erbij stellen waarom hun pas zo laat zich aangemeld hebben.
Ik ben eind januari nog aangenomen dus toen zat het er echt nog niet aan te komen.

En ik zal proberen te vragen wat er met RMA's gaat gebeuren.
Kan niks beloven.

Helaas ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Id3ntityX schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:05:
[...]

Het is geen OEM schijf, het is een gewone retailschijf. De schijf komt schijnbaar dus alleen uit Saudi-Arabië. Als ik me als enduser vanuit dit land aanmeld mag ik de RMA procedure ook wel starten via de site, vanuit Nederland alleen niet dus. Samsung meldde daarom aan mij het volgende:
Dat bedoelde ik dus... een OEM schijf. Waarschijnlijk verhandeld zonder garantie vanuit arabie naar een europese distri, waar cool-prices hem weer vandaan heeft. Misschien dekt de naam niet helemaal het ding, maar zo worden ze nu eenmaal genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
dominator schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:15:
[...]

Dat bedoelde ik dus... een OEM schijf. Waarschijnlijk verhandeld zonder garantie vanuit arabie naar een europese distri, waar cool-prices hem weer vandaan heeft. Misschien dekt de naam niet helemaal het ding, maar zo worden ze nu eenmaal genoemd...
Gaat een beetje off-topic, maar toch even toelichten: zoals ik de schijf geleverd heb gekregen zou je dat inderdaad zeggen (vrij minimaal verpakt, etc.). Samsung geeft echter ook aan, je kunt dit nakijken op hun RMA site, dat het een retailschijf betreft. Een retailschijf uit Saudi-Arabië welteverstaan, import dus maar retail. Daarnaast heb ik de schijf ook gekocht als een retailversie. De term OEM vind ik overigens vaag blijven in deze gevallen.

update: Samsung is momenteel aan het kijken wat ze kunnen doen, eindelijk vooruitgang dus!

[ Voor 6% gewijzigd door Id3ntityX op 20-07-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dominator schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:15:
[...]

Dat is geen OEM. Hoe dan ook, ik kan me niet voorstellen dat als je Samsung belt ze niet iets voor je kunnen regelen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:08
Het kan wel kloppen dat samsung geen garantie op deze schijf geeft omdat het uit Saudi-Arabië komt dit is vaker het geval vaak draait dan de distri op voor de RMA aangezien dit af gekocht is.
En de winkelier stuurt de schijf naar de distri die hem dan een nieuwe geeft en de kapote gewoon weg gooit.
Alleen in het geval dat een winkel failliet gaat dan heb je een probleem omdat die het niet meer kan claimen bij de distri die dus eigenlijk de garantie moet afhandelen

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Thuiswinkelwaarborg kost je als webshop een bepaald bedrag per jaar en dit bedrag is afhankelijk van je omzet. (bron)

Deze kosten zijn +- 10% van je omzet, dit houdt dus in gezien de marges waarmee de meeste webshops hier op de pricewatch mee werken (tussen de 0,01 en 5/6%) je eigenlijk constant met verlies aan het verkopen bent om dit "mooie" keurmerk te kunnen voeren.

Veel klanten willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zijn op het moment van aanschaf niet bereid om te betalen voor meer zekerheid. Als het dan achteraf mis gaat zijn de bedrijven waar ze op dat moment een aankoop gedaan hebben de "boeman".
Een beetje offtopic:
Maar klopt dit wel? Zover ik kan zien betaal je in het meest ongunstige geval 1,8 %. ( dat is als je 50.001 per jaar omzet. Contributie is dan 500€ + 390€ per jaar. )

Meer omzet per jaar dan gaat ook het % omlaag.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:50:
[...]

Een beetje offtopic:
Maar klopt dit wel? Zover ik kan zien betaal je in het meest ongunstige geval 1,8 %. ( dat is als je 50.001 per jaar omzet. Contributie is dan 500€ + 390€ per jaar. )

Meer omzet per jaar dan gaat ook het % omlaag.
Webshops als CP draaien veel meer omzet dan de door jou genoemde 50.001 euro per jaar. Je moet zien dat een shop als deze uitkomt bij optie 10 of hoger (ik zal verder niet teveel in detail treden). Als je dan kijkt hoe hoog je contributie is op jaarbasis, dan kom je wel ongeveer uit op die 9/10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Webshops als CP draaien veel meer omzet dan de door jou genoemde 50.001 euro per jaar. Je moet zien dat een shop als deze uitkomt bij optie 10 of hoger (ik zal verder niet teveel in detail treden). Als je dan kijkt hoe hoog je contributie is op jaarbasis, dan kom je wel ongeveer uit op die 9/10%.
Misschien moet je toch nog eens een rekencursus gaan volgen, want tussen een omzet van 10 miljoen en een contributie van 10 duizend euro zit toch echt een factor duizend en niet een factor tien ;)

Verder stel ik voor dat we inderdaad weer gewoon on-topic verder gaan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Heeft iemand al reactie terug gehad van de curator zelf? Ik wacht nog steeds op reactie dat ik mijn RMA product terug wil hebben. Wil namelijk niet dat het bij de boedel ondergebracht word en dan verkocht word :\

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Misschien moet je toch nog eens een rekencursus gaan volgen, want tussen een omzet van 10 miljoen en een contributie van 10 duizend euro zit toch echt een factor duizend en niet een factor tien ;)

Verder stel ik voor dat we inderdaad weer gewoon on-topic verder gaan :)
je hebt helemaal gelijk!

*excuses*

en nu weer on-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:55:
Heeft iemand al reactie terug gehad van de curator zelf? Ik wacht nog steeds op reactie dat ik mijn RMA product terug wil hebben. Wil namelijk niet dat het bij de boedel ondergebracht word en dan verkocht word :\
Alle RMA producten zijn apart gezet in ieder geval.
Wat er verder mee gebeurt is aan de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24
Sc0rPi0N schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:40:
Even een tip (van de buren) voor de mensen die er ooit besteld hebben/hadden.
Log in (de website is nu nog online) en save je orderbonnen (PDF bestanden)

Zo heb je bewijs van wat je hebt gekocht ook als straks de hele site weg is.

Ik heb het net ook gedaan.
Het is wel jammer dat de site niet meer online is, ik kom net terug van vakantie en zie dat Cool-Prices failliet is.
Geen geprinte pdf'jes voor mij dus.

Ik vind het sowieso erg jammer: het was al jaren mijn preferred reseller, bij wie ik altijd weer terugkwam voor de service (snelle levering, snelle email antwoorden, en super RMA service) die ik bij anderen nooit kreeg. De enige shop die ik altijd vertrouwde.

Ik hoop voor alle gedupeerden dat alles zo goed mogelijk opgelost wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:17:
[...]

Alle RMA producten zijn apart gezet in ieder geval.
Wat er verder mee gebeurt is aan de curator.
Dat is al een klein beetje een zorg minder :). Zowiezo had ik de Handleiding veilig online winkelen wat beter moeten lezen want daar staat:
Artikelen die ingeleverd zijn voor garantie, zijn eerder al geleverd en voor de wet van eigenaar veranderd, en vallen daarmee NIET onder de faillissementsboedel.
Ik krijg het iedergeval wel terug gelukkig :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25
Dat had ik idd ook gelezen. Je hebt het ooit gekocht en is dus van jou en behoort daarom niet tot de boedel.

Er staat ook ergens in het verhaal dat het gebeuren via de curator zeker een jaar kan duren. Geldt dit dan ook voor zoiets als een RMA product dat er fysiek staat? Lijkt me niet, maar als anderen daar ervaring mee hebben, wil ik het graag horen.
Vaak komt er pas na meer dan een jaar een uiteindelijk bericht, meestal zeggend wat je nog terug gaat krijgen - ik heb nog niet gezien dat iemand het hele, of zelfs maar een significant deel van het aankoopbedrag terug heeft gekregen - vandaar het advies aan het begin het geld als verloren te beschouwen.
Heb zelf m'n gehele pc bij cp staan (met onbekende schade). In het kort: na RMA door TNT op de grond gekwakt waardoor ie dus weer stuk was voor ik hem terug had. Uiteindelijk een paar weken terug de GO gekregen om hem te laten repareren, en moet hem dus nu weer via de curator terug zien te krijgen (en dan is ie nog steeds stuk ben ik bang). Zit nu al maanden op een oude pc te werken, en vraag me af of ik niet beter meteen een nieuwe pc kan bestellen als dit echt lang gaat duren.

[ Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 21-07-2010 15:55 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
josh-hill schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:53:
Dat had ik idd ook gelezen. Je hebt het ooit gekocht en is dus van jou en behoort daarom niet tot de boedel.

Er staat volgens mij ook ergens in het verhaal dat het gebeuren via de curator zeker een jaar kan duren. Geldt dit dan ook voor zoiets als een RMA product dat er fysiek staat? Lijkt me niet, maar als anderen daar ervaring mee hebben, wil ik het graag horen.

[...]

Heb zelf m'n gehele pc bij cp staan (met onbekende schade). In het kort: na RMA door TNT op de grond gekwakt waardoor ie dus weer stuk was voor ik hem terug had. Uiteindelijk een paar weken terug de GO gekregen om hem te laten repareren, en moet hem dus nu weer via de curator terug zien te krijgen (en dan is ie nog steeds stuk ben ik bang). Zit nu al maanden op een oude pc te werken, en vraag me af of ik niet beter meteen een nieuwe pc kan bestellen als dit echt lang gaat duren.
zonder je te ontmoedigen, ben ik bang van wel ja. dat dat sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ja, sneller is het zeker. Daar ga ik wel van uit. Want hij heeft onbekende schade die gerepareerd moet worden.

Nja, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:16

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

In het kort: na RMA door TNT op de grond gekwakt waardoor ie dus weer stuk was voor ik hem terug had. Uiteindelijk een paar weken terug de GO gekregen om hem te laten repareren, en moet hem dus nu weer via de curator terug zien te krijgen (en dan is ie nog steeds stuk ben ik bang). Zit nu al maanden op een oude pc te werken, en vraag me af of ik niet beter meteen een nieuwe pc kan bestellen als dit echt lang gaat duren.
Heb je de PC zelf verzekerd verstuurd naar CP? Dan zou je het op TNT kunnen proberen te verhalen. Het is lullig als de schade gemaakt is met CP als zender: zij zijn de opdrachtgever aan TNT en vangen geld voor de schade, maar door het faillissement gaat dat geld naar andere eisers.
Als jij claimt dat je kleine schade geconstateerd hebt, daarom de PC naar CP hebt gestuurd en zij grote schade hebben geconstateerd, dan betekent het dat de schade is opgetrden met jou als opdrachtgever en jij het geld ontvangt (of het betekent dat jij in eerste instantie niet goed hebt gelet op de schade ;) ).
Ik ben niet zeker of je zo aan het frauderen of rationaliseren bent...

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Thanatoss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:02:
[...]

Heb je de PC zelf verzekerd verstuurd naar CP? Dan zou je het op TNT kunnen proberen te verhalen. Het is lullig als de schade gemaakt is met CP als zender: zij zijn de opdrachtgever aan TNT en vangen geld voor de schade, maar door het faillissement gaat dat geld naar andere eisers.
Als jij claimt dat je kleine schade geconstateerd hebt, daarom de PC naar CP hebt gestuurd en zij grote schade hebben geconstateerd, dan betekent het dat de schade is opgetrden met jou als opdrachtgever en jij het geld ontvangt (of het betekent dat jij in eerste instantie niet goed hebt gelet op de schade ;) ).
Ik ben niet zeker of je zo aan het frauderen of rationaliseren bent...
Dat is gewoon fraude. Dat ik niet kan zien wat de werkelijke schade is, betekent niet dat ik onzichtbare schade zo maar toe kan kennen aan het terug sturen. Verder is het zo dat je de boel goed moet verpakken. Dus als er iets mis gaat, ben je vaak zelf ook deels schuldig.

Het lijkt me idd de correcte procedure dat CP geld van TNT ontvangt voor de reparatie. Echter, zo is het niet afgesproken. Ik kreeg te horen dat ik de rekening naar TNT moest sturen en het dan van hen vergoedt krijg. Beetje kromme constructie natuurlijk. Ik heb dit alleen niet zwart-op-wit van de TNT zelf dus ik hoop dat ze niet weer moeilijk gaan doen (heb al eerder zoiets met TNT gehad en toen duurde het ook een half jaar voordat ik m'n vergoeding kreeg; toen slechts 11 euro).

Maar goed, we dwalen af. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13
Ik bestelde veel bij Cool-Prices. Gelukkig altijd onder incasso (of toen ik dat nog niet mocht rembours).
Ik betaal eigenlijk bij geen enkele webwinkel vooruit.

Maar anyway, best jammer. CP leverde snel en goedkoop. Nu mag ik weer op zoek naar een andere goede- en goedkope leverancier

7 augustus krijg ik een brief van de curator of ik even € 104,00 wilde betalen voor een bestelde order, die CP al gefactureerd had.
Aangezien de spullen niet naar mij verzonden zijn heb ik een mailtje terug gestuurd dat ik dit dus niet van plan ben

[ Voor 30% gewijzigd door metalmania_666 op 11-08-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Er staat ook ergens in het verhaal dat het gebeuren via de curator zeker een jaar kan duren. Geldt dit dan ook voor zoiets als een RMA product dat er fysiek staat? Lijkt me niet, maar als anderen daar ervaring mee hebben, wil ik het graag horen.

[...]

Nieuwe pc bestellen zal idd sneller zijn. Maar ik neem aan dat terug sturen van RMA's niet een jaar gaat duren. (Dat hoop ik teminste). Want ze hoeven voor mij part alleen maar retour naar me te sturen. Staat wel op de site dat de curator gaat kijken of hij nog repareert gaat worden of niet maar als dat een jaar gaat duren heb ik liever dat ze hem retour sturen en dat ik via de fabrikant het regel want als het een jaar duurt dan ben ik ookal bijna over me garantie heen >.>.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Weet iemand of er ook een faillissement veiling is van Compuzone/Cool-prices?

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik heb een mail terug gehad van de curator waarin staat dat ze mijn product niet meer gaan repareren en dat als ik mijn product terug wil hebben dat ik het kan komen ophalen in boxmeer. Daarnaast word aangegeven dat het mogelijk kan zijn dat mijn product niet meer aanwezig is(wtf?). Heb maar mail gestuurd of ze mijn product niet kunnen opsturen want het is voor mij bijna onmogelijk om het in boxmeer op te halen :S.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Rutix schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:43:
Ik heb een mail terug gehad van de curator waarin staat dat ze mijn product niet meer gaan repareren en dat als ik mijn product terug wil hebben dat ik het kan komen ophalen in boxmeer. Daarnaast word aangegeven dat het mogelijk kan zijn dat mijn product niet meer aanwezig is(wtf?). Heb maar mail gestuurd of ze mijn product niet kunnen opsturen want het is voor mij bijna onmogelijk om het in boxmeer op te halen :S.
Zijn hier vaste tijden voor of gewoon ding dong aan de deur in Boxmeer ik kom me RMA ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:09:
Zeer jammer. Wel vaker iets besteld en vond het een goede webshop. Niet verwacht dat deze failliet zou gaan.
mee eens, heb er ook redelijk wat besteld, stond bij mij zo'n beetje op 2 na 4launch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
AlexanderB schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:29:
[...]

mee eens, heb er ook redelijk wat besteld, stond bij mij zo'n beetje op 2 na 4launch..
Ja dat is nu de winkel geworden waar ik maar alles vandaan ga halen, 4Launch dus

edit: ik heb echt 2 weken moeten overdenken waar ik mijn spullen nu ga kopen voortaan. Een goede website, gunstige prijze, snelle communicatie, goede aftersales. Het is overal wel te vinden in de pricewatch shopreview maar zelden één shop die al deze kwaliteiten beheert. Het klinkt misschien dramatischer dan het is, maar ik heb toch even met mijn handen in het haar gezeten. Hoop nog steeds op een doorstart, zelfde bedrijf andere naam, zelfde personeel, zelfde principes.

[ Voor 45% gewijzigd door loewie1984 op 30-07-2010 15:35 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Rutix schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:43:
Daarnaast word aangegeven dat het mogelijk kan zijn dat mijn product niet meer aanwezig is(wtf?).
Mag dit eigenlijk zomaar? Of kun je een in zo'n geval de curator (als zijnde de huidige bestuurder) aansprakelijk stellen voor het verlies c.q. een vordering eisen met voorrang.

In princiepe zijn faillissements regels vrij duidelijk, echter ik vraag me dus af of het zoekmaken van aantoonbare eigendommen van anderen hier ook ondervalt of dat je in z'n situatie toch meer rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
De curator aansprakelijk stellen kan altijd. Het in rechte ook vastgesteld krijgen van een aansprakelijkheid van een curator is van een heel andere orde. De curator moet natuurlijk zorgvuldig en nauwgezet zijn werk verrichten, maar het uitgangspunt is toch een beetje dat bij een faillissement nu eenmaal gehakt wordt en dat daarbij spaanders vallen, zodat je niet zomaar die aansprakelijkheid erdoor krijgt bij een rechter. Alleen bij zeer ernstige, grove fouten bij het beheer van de boedel kun je misschien iets - en dat zal dan altijd nog eerder liggen in de sfeer van vervanging van de curator door een andere, en niet in de sfeer van persoonlijke aansprakelijkheid van de curator.

Het is best mogelijk dat er al bodembeslag is gelegd door de fiscus en dat gewoon alle op het terrein aanwezige zaken zijn meegenomen. Misschien hebben ook de eigenaars het product wel meegenomen, weten wij veel. Er zijn legio oorzaken te bedenken waarom jouw computer niet meer aanwezig is buiten de schuld van de curator om.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andso schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Zijn hier vaste tijden voor of gewoon ding dong aan de deur in Boxmeer ik kom me RMA ophalen?
Ik heb een mail gekregen met een datum en tijd waarop ik het moet komen halen. Ik weet niet of ze voor iedereen individueel een afspraak maken:). Ik denk dat je hiervoor de mail moet afwachten met de brief van de curator.
Dennism schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:28:
[...]

Mag dit eigenlijk zomaar? Of kun je een in zo'n geval de curator (als zijnde de huidige bestuurder) aansprakelijk stellen voor het verlies c.q. een vordering eisen met voorrang.

In princiepe zijn faillissements regels vrij duidelijk, echter ik vraag me dus af of het zoekmaken van aantoonbare eigendommen van anderen hier ook ondervalt of dat je in z'n situatie toch meer rechten hebt.
Ik heb de vraag gesteld waar de zin op sloeg en hoe die geinterpeert moest worden. Ik heb dit antwoord gekregen:
Of uw goederen aanwezig zijn kan vooraf niet met zekerheid worden gesteld, aangezien ik zulks niet heb kunnen controleren. In ieder geval zijn er niet in opdracht van de curator eigendommen van derden verkocht.
Ook heb ik te horen gekregen dat opsturen echt niet mogelijk is. Ik mag wel iemand anders schriftelijk machtigen die het komt ophalen. 8)7

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Of uw goederen aanwezig zijn kan vooraf niet met zekerheid worden gesteld, aangezien ik zulks niet heb kunnen controleren. In ieder geval zijn er niet in opdracht van de curator eigendommen van derden verkocht.
Al met al is er dus niet eerst even een volledige inventaris opgemaakt en uitgezocht wat van wie is. Vind ik persoonlijk erg slecht, en ook niet van volledige inzet getuigen.

Dat was wel anders toen het bedrijf waar ik werkte failliet ging, daar mocht van de curator niets het pand verlaten tot hij een volledige inventaris had opgemaakt met wat er in het pand aanwezig was. Waarbij wij na aantonen van eigendom persoonlijke attributen uit de boedel mochten halen voordat het pand op slot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19:12
Dennism schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:29:
[...]

Al met al is er dus niet eerst even een volledige inventaris opgemaakt en uitgezocht wat van wie is. Vind ik persoonlijk erg slecht, en ook niet van volledige inzet getuigen.

Dat was wel anders toen het bedrijf waar ik werkte failliet ging, daar mocht van de curator niets het pand verlaten tot hij een volledige inventaris had opgemaakt met wat er in het pand aanwezig was. Waarbij wij na aantonen van eigendom persoonlijke attributen uit de boedel mochten halen voordat het pand op slot ging.
Dan ga je uit van het moment dat de curator de boel 'opeist'. Voordat de curator binnenstapt kan er al een hele hoop verdwijnen, een faillisement komt niet uit de lucht vallen. Het gebeurt maar al te regelmatig dat het halve bedrijf al 'leeg' is....

Voordat een oude werkgever van mij failliet ging, waren er ook al een hoop dingen 'verdwenen', of ineens zonder bon, contant in de broekzak, verkocht door hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Heb de brief ook gehad. Datum en tijd waarop ik m'n eigendommen kan ophalen (en geen reparatie, maar dat had ik ook niet verwacht). Hierbij idd ook de opmerking dat het kan zijn dat m'n eigendommen er niet (meer) zijn. Beetje jammer dat dat niet ff gecontroleerd kan worden, but so be it. Ik hoop dat niemand voor jan met de korte achternaam op en neer hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josh-hill schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:04:
Heb de brief ook gehad. Datum en tijd waarop ik m'n eigendommen kan ophalen (en geen reparatie, maar dat had ik ook niet verwacht). Hierbij idd ook de opmerking dat het kan zijn dat m'n eigendommen er niet (meer) zijn. Beetje jammer dat dat niet ff gecontroleerd kan worden, but so be it. Ik hoop dat niemand voor jan met de korte achternaam op en neer hoeft te rijden.
Mag ik vragen wanneer je de brief naar de curator verstuurd hebt? Heb zelf helaas nog geen bericht gehad.
Toch netjes dat je nu al je spullen mag ophalen, ik ging zelf al uit van een langere periode. Nu hopen voor iedereen dat zijn spullen ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:30

ggr

Heb ook een brief van de curator gehad over mijn PC die ter reparatie bij Cool-Prices staat, kan donderdag 5-8 om 11.00u langskomen. Alsof ik gewoon even een dag vrij ga nemen om mijn computer (niet gerepareerd) op te halen, als ie er tenminste is, want dat kunnen ze niet garanderen.

Iemand andere tijden om spullen op te halen, want zo gauw ze daar hun deur open doen rij ik er naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik moet er zijn 5-8 om 11:30 :). En vind ook jammer dat ze niet kunnen controleren :\ want ik moet toch wel een uur en kwartier rijden om naar boxmeer te gaan. Maar ik krijg tenminste me videokaart terug en kan ik hem laten repareren bij de fabrikant.

@timtt: Ik had de mail direct gestuurd toen ze de pagina met uitleg op de cool-prices site hadden gezet. Dus 13 juli had ik mijn mail gestuurd :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mooi geweest zijn als ICT Waarborg ook vanuit hun garantie-opvang contact met de curator opgenomen zou hebben. Spreken ze bijvoorbeeld af dat de hele RMA zooi + administratie naar ICT Waarborg gaat en dat die de verdere afhandeling met de klanten op zich neemt.

Voor hunzelf ook handiger, aangezien nu iedereen zelf het spul gaat halen, en dan waarschijnlijk bij random aangesloten winkels gaat aankloppen. Beetje coördinatie waar iedereen kosten en moeite mee bespaard zou kunnen hebben.

Jammer :) Gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:20:
Het zou mooi geweest zijn als ICT Waarborg ook vanuit hun garantie-opvang contact met de curator opgenomen zou hebben. Spreken ze bijvoorbeeld af dat de hele RMA zooi + administratie naar ICT Waarborg gaat en dat die de verdere afhandeling met de klanten op zich neemt.

Voor hunzelf ook handiger, aangezien nu iedereen zelf het spul gaat halen, en dan waarschijnlijk bij random aangesloten winkels gaat aankloppen. Beetje coördinatie waar iedereen kosten en moeite mee bespaard zou kunnen hebben.

Jammer :) Gemiste kans...
behalve dan dat garantie via ICT waarborg voor mij niet geldt. Ze doen alleen producten die na 25 maart zijn gekocht.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:00:
[...]

behalve dan dat garantie via ICT waarborg voor mij niet geldt. Ze doen alleen producten die na 25 maart zijn gekocht.
Garantie-afhandeling, ja, maar het in banen leiden van retouren is iets wat vrijwel vanzelf loopt als je op zoek gaat naar de garanties die je gaat overnemen.

Het uitvoeren van garantie is wat anders natuurlijk, ook kwa kosten. Maar je kan niet stellen dat de kosten binnen het door lid betaalde moeten blijven: daarom is het een fonds. Sowieso, het stukje extra wat je toont als keurmerk staat niet in verhouding met de kosten die je maakt als je het voor de wél garantiegevallen toch al pro-actief oppakt :)

Sterker nog, ik zou het als keurmerk als pluspunt opnemen dat je pro-actief probeert met curator de nog aanwezige retouren op hun plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:02:
[...]

Garantie-afhandeling, ja, maar het in banen leiden van retouren is iets wat vrijwel vanzelf loopt als je op zoek gaat naar de garanties die je gaat overnemen.

Het uitvoeren van garantie is wat anders natuurlijk, ook kwa kosten. Maar je kan niet stellen dat de kosten binnen het door lid betaalde moeten blijven: daarom is het een fonds. Sowieso, het stukje extra wat je toont als keurmerk staat niet in verhouding met de kosten die je maakt als je het voor de wél garantiegevallen toch al pro-actief oppakt :)

Sterker nog, ik zou het als keurmerk als pluspunt opnemen dat je pro-actief probeert met curator de nog aanwezige retouren op hun plek te krijgen.
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk he :). Maarja dat is jammer genoeg niet gebeurt :(.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Rutix schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:02:
Ik moet er zijn 5-8 om 11:30 :). En vind ook jammer dat ze niet kunnen controleren :\ want ik moet toch wel een uur en kwartier rijden om naar boxmeer te gaan. Maar ik krijg tenminste me videokaart terug en kan ik hem laten repareren bij de fabrikant.
Hoe is het afgelopen? Videokaart terug? Verder hoe ging het in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb Kingston geheugen gekocht bij deze shop, bijna een jaar geleden, maar daar blijken fouten in te zitten. Dit wil ik dus via garantie laten vervangen. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Hoe kan ik garantie claimen bij bijvoorbeeld Kingston? :)
Rutix schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:00:
Dat heb ik dus ook :(

[ Voor 33% gewijzigd door Tarabass op 06-08-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Tarabass schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:41:
Ik heb Kingston geheugen gekocht bij deze shop, bijna een jaar geleden, maar daar blijken fouten in te zitten. Dit wil ik dus via garantie laten vervangen. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Hoe kan ik garantie claimen bij bijvoorbeeld Kingston? :)

[...]

Dat heb ik dus ook :(
Misschien offtopic maar collega van me hebt 2weken terug een RMA aangevraagd via kingston ook een defect Kingston bankje van CoolPrices. Hij heb RMA procedure van kingston zoals op de site vermeld staat gedaan. Hij kreeg mail met info en wat Kingston wil weten etc. Alles staat op de site vermeld je kan ze ook bellen. Hoe het nu verder is gegaan weet ik niet heb vakantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Tarabass schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:41:
Uhh.. dat staat gewoon op de site van kingston.
op http://www.kingston.com/ukroot/company/contact.asp staat een nederlands telefoonnummer wat je kan bellen. Leg het ze uit (winkel failliet) en zij vertellen wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dit meen je niet....... Ik kocht hier vrijwel altijd al m'n spullen. Tijdje niks met computeronderdelen gedaan dus ik surf direct naar hun site, gebeurt er niks... Dus ik maar in google getypt cool-prices, ik twijfelde misschien of het met of zonder streepje was... zie ik dat ze failliet zijn. 8)7

Ongelooflijk... de service was altijd erg goed. Meestal niet de goedkoopste maar de duidelijke website en goede service waren voor mij altijd een punt om er toch te bestellen. Ook een keer een videokaart kapot gegaan en binnen 3 dagen had ik een nieuwe liggen.

Jammer zeg... dit verbaast me echt. :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik zet het maar even hier neer, een topic erover beginnen is ook zo nutteloos.

Ik heb dus een set GeIL geheugenmodules gekocht bij cool-prices, waarvan ik inmiddels weet dat er 1tje niet goed werkt. De garantie is nog ruim geldig. Op de site van ICTWaarborg gekeken en omdat ik vóór 25-03-2010 de modules heb gekocht, kon ik maar beter de fabrikant of importeur contacten. Zodoende zoek ik op de website van GeIL en vind ik Wave-computers. Daar krijg ik iemand aan de lijn die mij doorstuurt naar Alternate (i was like lolwut). Bij Alternate zeiden ze: "probeer het maar gewoon bij ICTWaarborg". Okay, dus ik vul gewoon dat formulier in op hun website, maar submitten lukt niet vanwege de ingevulde aanschafdatum (27-01-2010). En de klantenservice was al gesloten, dus ik moet tot morgen wachten met bellen.

Uiteindelijk komen we er wel, hoop ik, maar echt duidelijk is dit allemaal niet. Wiens schuld dat is valt natuurlijk ook lastig te zeggen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.geil.com.tw/support/warranty
Er staat dat zo ook een forum en een mailadres hebben. Leg de situatie uit en kijk waar zij mee komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Het forum is gesloten, mja kan wel mailen maar lijkt me niet dat ik het rechtstreeks naar hun kan sturen ofzo, dat moet toch echt via een reseller denk ik. Morgen bel ik wel met ictw en als dat niets wordt dan zal ik GeIL contacten.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
och, GeiL is altijd wel netjes/ruimhartig met retourtjes naar mijn ervaring; dat zal het probleem niet zijn. wees blij dat het geen OCZ is :+
DJSmiley schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:52:
[...]

Dan ga je uit van het moment dat de curator de boel 'opeist'. Voordat de curator binnenstapt kan er al een hele hoop verdwijnen, een faillisement komt niet uit de lucht vallen. Het gebeurt maar al te regelmatig dat het halve bedrijf al 'leeg' is....

Voordat een oude werkgever van mij failliet ging, waren er ook al een hoop dingen 'verdwenen', of ineens zonder bon, contant in de broekzak, verkocht door hem.
en dat noemen we dan gewoon fraude; niet de normale weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Murk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:03:

Ik heb dus een set GeIL geheugenmodules gekocht bij cool-prices, waarvan ik inmiddels weet dat er 1tje niet goed werkt. De garantie is nog ruim geldig. Op de site van ICTWaarborg gekeken en omdat ik vóór 25-03-2010 de modules heb gekocht, kon ik maar beter de fabrikant of importeur contacten. Zodoende zoek ik op de website van GeIL en vind ik Wave-computers. Daar krijg ik iemand aan de lijn die mij doorstuurt naar Alternate (i was like lolwut). Bij Alternate zeiden ze: "probeer het maar gewoon bij ICTWaarborg". Okay, dus ik vul gewoon dat formulier in op hun website, maar submitten lukt niet vanwege de ingevulde aanschafdatum (27-01-2010). En de klantenservice was al gesloten, dus ik moet tot morgen wachten met bellen.

Uiteindelijk komen we er wel, hoop ik, maar echt duidelijk is dit allemaal niet. Wiens schuld dat is valt natuurlijk ook lastig te zeggen.
Ik heb ook geprobeerd contact te zoeken met ICTWaarborg. Via mail lukt iig niet want daar reageren ze klaarblijkelijk niet op. Nu zelf maar met Kingston geregeld, modules zijn inmiddels onderweg voor RMA. Kort gezegd zou ik dus sowieso bellen mocht je het via het ICTWaarborg willen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Tja, viel te verwachten, ICTWaarborg zegt ook niets te kunnen doen dus ik heb GeIL een mailtje gestuurd. Maar in Taiwan is het net 6 uur geweest, dus mijn mailtje lezen ze waarschijnlijk morgen pas. Enfin, als alles mee zit kan ik dus fijn mijn geheugenmodule naar de andere kant van de wereld versturen. Denk dat ik er een camera bij doe en die laat opnemen, ben eigenlijk wel benieuwd naar de reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13
*knip*

Als je niks te melden hebt, zeg dan niks. Alleen melden naar welke concurrent je tegenwoordig gaat voegt niets toe.

[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:29:
[...]

Dit is wel degelijk gebeurt.

Waarom de curator dit zegt weet ik echt niet want er zijn overal lijsten van gemaakt en alle RMA's liggen met orderbevestigingen en facturen bij elkaar, helemaal uitgezocht gewoon nog op de RMA afdeling.

En er mocht inderdaad niets het pand verlaten ook niet de orders die wij in alle haast nog compleet hebben gemaakt en wilden verzenden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Laatst online: 31-01-2023
Met me stomme kop heb ik de factuur niet bewaard, die heb ik meegestuurd naar de RMA afdeling.
Weet iemand of je die nog boven water kan krijgen?

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Heb je niet nog ergens iets dergelijks in je mail staan of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Blueberry33 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:16:
Met me stomme kop heb ik de factuur niet bewaard, die heb ik meegestuurd naar de RMA afdeling.
Weet iemand of je die nog boven water kan krijgen?
@hierboven: nee cp stuurde nooit facturen via de mail. Je kon de pdfjes downloaden via hun site of gebruik maken van de factuur die bij het pakket zat. Beide voor hem niet meer mogelijk. Als het om een de webshop ging niet zo een probleem die kunnen zo controleren of je iets echt op die en die datum hebt gekocht. (desnoods door middel van mailtjes). Wat de fabrikant betreft, je kunt het proberen door het uit te leggen. Fabrieksgarantie heeft toch niets met jou factuurdatum te maken. De reparateur van de fabrikant kijkt slechts naar het serienummer onder op jou artikel (dacht ik).

@Sc0rPi0N: Dat moet je altijd doen, zelfs als het om iets als een telefoonprovider gaat. Bij mij gingen er laatst nog 10 digitale Vodafone facturen verloren door een tussentijdse abonnementswijziging. Die willen ze best naar je opsturen hoor, maar zeker voor de uitgebreide versie moet je even goed in de buidel tasten. Ik zeg dit, omdat ik me kan voorstellen dat veel mensen niet zo snel zullen zien waarom je zelfs een telefoonprovider niet je facturen kunt toevertrouwen online.

[ Voor 22% gewijzigd door Malarky op 13-08-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Was was dat er hier iemand zei van "Sla je facturen op zolang de site nog in de lucht is" dat ik dat gelijk heb gedaan. Dat was 14 juli. 2 dagen later ofzo was de site weg en vervangen door een curator-info-pagina.

Ik zou je mail goed doorspitten en kijken of je de bonnen nog ergens hebt liggen die bij de orders zaten.
Zowiezo is het verstandig om de papieren versies altijd in een mapje te bewaren.
Goed daar heb jij nu niets aan, maar ik zou gewoon even zoeken.

Bedenk me ook net dat het misschien handig is om bij alle sites waar ik wat besteld heb, maar eens bonnen te gaan bewaren digitaal.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Naar ik kan oordelen bij mijn eerste RMA rechtstreeks aan een fabrikant, welk in mijn geval bij GeIL is, moet er een kopie bij van de "Packing list or invoice". Als je deze niet heb kun je het proberen uit te leggen, maar ik weet niet of hun nog legaal bezig zijn als ze producten repareren waarvan niet bewezen is dat de zender ze gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24
Murk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:03:

Ik claim garantie eigenlijk nooit bij de reseller. Als je direct naar de fabrikant gaat ben je vaak een stuk sneller.
Hier vind je de garantie policy van Geil, http://www.geil.com.tw/support/warranty
Vanaf "WARRANTY CLAIM PROCEDURE" staat duidelijk uitgelegd hoe en wat. (Mailtje sturen, nummer afwahcten en opsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Malarky schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:10:
Nee cp stuurde nooit facturen via de mail.
Ik zal dan wel een uitzondering op de regel zijn, want ik heb de facturen netjes in mijn mailbox staan. Ik zou het ook wel raar vinden als ze dat niet hadden opgestuurd denk ik. Het gebruikte mailadres btw is verkoop@cool-prices.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Laatst online: 18-09 16:45
Ik heb afgelopen week mijn defecte spulletjes op mogen halen bij Cool-prices op uitnodiging van de curator.
Wat me als eerste opviel was dat er nog redelijk wat spullen in het winkelpand aanwezig waren, echter alles wat een beetje waarde had zoals laptops was al weg.

Nadat ik aan de balie kenbaar had gemaakt wat ik terug wilde hebben werd dit uit het magazijn gehaald, en het papierwerk afgehandeld. Daarna werd me netjes een prettige dag gewenst en kon ik weer huiswaarts.

Toch erg zonde om deze goede webshop te zien gaan! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal Compuzone zeer missen, voor mij was het lekker dichtbij om naar de winkel te gaan. De concurrent in Boxmeer ken ik alleen maar klachten over en voor Compuzone niets dan lof.

Ik mag een beetje aannemen dat het splinternieuwe nieuwe pand dat CP / Compuzone heeft betrekt in Boxmeer te duur is gebleken en dat het waarschijnlijk op de oude wel uit kon. Natuurlijk zal dat niet de volledige oorzaak zijn van het faillissement, maar wel een deel ervan.

Is er overigens iets bekend over een eventuele doorstart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 07:42
Hey,

Heeft iemand een mailadres waarop ik contact kan opnemen met de curator? Mijn pc heeft alweer kuren...
Zijn nu circa 10 maanden verder en nog steeds werkt dat ding niet goed, na 3 keer rma...

Gr. Dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dion2000 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:48:
Hey,

Heeft iemand een mailadres waarop ik contact kan opnemen met de curator? Mijn pc heeft alweer kuren...
Zijn nu circa 10 maanden verder en nog steeds werkt dat ding niet goed, na 3 keer rma...

Gr. Dion
Curator's zijn niet veraantwoordelijk voor nieuwe Support/RMA zakken. Die man en zijn bedrijf kan je niet helpen. Je moet bij ICT waarborg indien je valt binnen de juiste datum. Als dat niet lukt dan moet je zelf uitzoeken waar de probleem aan ligt en de juiste fabrikant benaderen voor een coulant behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Supermario16 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:48:
Dit geeft mij wel aan het denken, ik plaats altijd bestellingen onder vooruitbetaling bij een andere webshop, maar vanaf nu ga ik deze pas betalen als deze op voorraad staan zodat de kans op zo'n gebeurtenis zo klein mogelijk gehouden wordt :) . Dit was een gezond bedrijf, daar ben ik van overtuigd!
De Wet zegt dat je helemaal niet verplicht bent het hele bedrag vooruit te betalen. Helaas accepteren de meeste webshops geen bestelling als je niet 100% vooruit betaald en rekenen ze absurd hoge kosten voor creditcard betalingen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ari3 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:12:
[...]
De Wet zegt dat je helemaal niet verplicht bent het hele bedrag vooruit te betalen. Helaas accepteren de meeste webshops geen bestelling als je niet 100% vooruit betaald en rekenen ze absurd hoge kosten voor creditcard betalingen.
Dan moet je dus stemmen met de voeten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

ze adverteren weer op marktplaats .
ze geven zelfs 2 jaar garantie op hun pc's .

[ Voor 42% gewijzigd door style2k op 12-09-2010 23:46 ]

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
style2k schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:41:
ze adverteren weer op marktplaats .
ze geven zelfs 2 jaar garantie op hun pc's .
??? :?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

ja precies dat dacht ik dus ook :)

hmm

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Lees voor het posten eerst even de startpost.

Wat wij in ieder geval niet willen zien:
Simpele "ik ook" reacties.
Beschuldigingen als "oplichting", etc.