Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Server is vanavond 1x gecrashed en had 2x een enorme hickup.Team Fortress 2
Fixed a case where some items would display an empty string for their name
Een keer tijdens het changen naar pl_badwater, en één keer gedurende pl_badwater.
[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 11-09-2010 00:36 ]
Volgens mij is HH1 al geupdate, maar dat weet ik niet zeker, zou je even uit moeten proberen.Beakzz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:40:
Wil net TF2 gaan spelen maar nu zijn bijna alles servers out of date omdat steam auto update. Is er een manier om hem terug te zetten naar de vorige versie of ben ik gewoon klaar met spelen vandaag ?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Bij mij geen problemen
Trouwens; ik zou nog een foto posten van mijn gamershanden. Het is een ergonomisch gecurveerd toetsenbord, en de bult ligt tussen de TGV en de YHB lijn. Ik kan zo heel gemakkelijk bij alle knoppen aan de WASD kant om te gamen, behalve "\", ctrl en de windowsknop.

Ik denk niet dat er iets abnormaals aan mijn muispositie is?;

[ Voor 17% gewijzigd door Svardskampe op 11-09-2010 13:47 ]

Ik heb sinds de 10,8 update van catalyst ongeloofelijk veel lag, niet alleen in TF2, maar ook in andere games als Borderlands.
Verwijderd
Nergens last van.. aka ligt dus niet aan cata.Sedative schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:31:
Stiekem een niet-released item O.o
Ik heb sinds de 10,8 update van catalyst ongeloofelijk veel lag, niet alleen in TF2, maar ook in andere games als Borderlands.
Al eens helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Dat hielp bij mij namelijk wel. 10.7 ging lekker in TF2 en L4D2, maar 10.8 was echt om te huilen. Driver helemaal weggehaald (ook via apparaat beheer uninstallen) en vervolgens de drivers geinstalleerd. Heeft iig de problemen voor de Valve games opgelost.Sedative schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:31:
Stiekem een niet-released item O.o
Normaal update ik de drivers alleen bij problemen, TF2 draaide lekker, maar had heel veel problemen met Settlers 7 dus daarom maar nieuwe drivers erop gegooid, maar dat maakte in eerste instantie meer kapot qua performance... De volledige uninstall loste in ieder geval de problemen weer op.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
- i come originaly from bosnia
- i dont have time to play tf2 every day (althought i try to)
- i am 40 and my 12 year old son was also playing tonite on that " pupkin map"
- i real world i am software developer, if there is anything you need that i can help with about tf2 comunity i will gladly help
Hi,miner schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:55:
Just for the guys that had some questions tonite on got server:
- i real world i am software developer, if there is anything you need that i can help with about tf2 comunity i will gladly help
Yeah, I asked where you were from. If you want to be more active in the community go to, teamfortress.be and sign up!
http://etf2l.org/high/provisional-groups/
Kudos aan alle ETF2L admins om dit allemaal goed te regelen.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verwijderd
Dat voten onder 1/tm4 zat was geen probleem.
Edit: bijvoorbeeld dat de server zelf alleen maar vanilla + een paar populaire custom maps aandraagt, maar dat met nominate de exotischere maps in de vote kunnen worden gebracht.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 10:36 ]
Binnekort nog een nieuw item. Identification scrollLUH-3417 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:04:
Dus... wat is dit? Hij is niet via mijn backpack terug te zien. Heb TF2 nog niet opgestart, maar heeft iemand enig idee wat het is?
[afbeelding]
Het was wel duidelijk te merken dat de meeste spelers het in eerste instantie niet doorhadden.
Maar... Toen kwam de server met een mapchange naar Well, en, well, geen Allspeak meer.

Nou blijkt dus dat de Allspeak vote alleen door admins gestart kan worden. Jammer. Is het iets om beschikbaar te maken voor gewone spelers? Zolang het toch uit te voten valt en per mapwissel weer default naar Off zou het geen kwaad moeten kunnen.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
@JumpStart
Ik wil de votealltalk wel eens starten als we alleen met een klein groepje regulars zijn, om het wat gezelliger te maken en te voorkomen dat ze weggaan. Zo ook gisteren.
Ik denk dat als iedereen die vote kan initiëren je continue wordt doodgegooid met votes totdat hij een keer passed. Hij wordt ongeveer de helft van de tijd negatief beslist, waarna ik het er ook bij laat tot de volgende map.
Voor de admins, die vote starten doe je door /votealltalk te zeggen
[ Voor 73% gewijzigd door frickY op 12-09-2010 11:49 ]
Edit: Trouwens, een mogelijke reden dat de vote 50/50 ja/nee scoort kan ook te maken hebben met dat je in eerste instantie denkt de Crits/NoCrits vote te krijgen. Ik stemde daardoor de eerste keer op 'nee'.
[ Voor 42% gewijzigd door JumpStart op 12-09-2010 11:56 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Kom gezellig op de mumble, maar laat alltalk aub uit! (zie tf2.be voor mumble gegevens)JumpStart schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:44:
Gisteren werd de Allspeak vote geïnitieerd. Eerste vote haalde het niet, de tweede vote wel, en vervolgens konden we lekker losgaan op Dustbowl stage 3. Ik vond het in ieder geval een gezellige en levendige boel!
Het was wel duidelijk te merken dat de meeste spelers het in eerste instantie niet doorhadden.![]()
Maar... Toen kwam de server met een mapchange naar Well, en, well, geen Allspeak meer.
Nou blijkt dus dat de Allspeak vote alleen door admins gestart kan worden. Jammer. Is het iets om beschikbaar te maken voor gewone spelers? Zolang het toch uit te voten valt en per mapwissel weer default naar Off zou het geen kwaad moeten kunnen.
Erhhmmm, daar zit ik al langer hoorVerwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:11:
[...]
Kom gezellig op de mumble, maar laat alltalk aub uit! (zie tf2.be voor mumble gegevens)
Je moet in dit geval kijken naar hoe laagdrempelig een oplossing is. Voicecom zit in TF2. Als je server-side Alltalk aan kan zetten doe je dat zonder verdere obstakels op te werpen. Een toevallige bezoeker kan dus meteen meedoen. Dat maakt de server aantrekkelijker en toegankelijker.
Het hele Mumble-verhaal is leuk voor regulars, maar laagdrempelig is het zeker niet. Je moet de client hebben, je moet de adresgegevens hebben, daarvoor moet je niet alleen een website bezoeken maar je ook registreren, enzovoorts.
Verwijderd
Wat nou als ik als regular een hekel heb aan alltalk? (en ik ben zeker niet de enige!)JumpStart schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:59:
[...]
Erhhmmm, daar zit ik al langer hoor* JumpStart speelt steamgames met andere nick dan hier op t-net
Je moet in dit geval kijken naar hoe laagdrempelig een oplossing is. Voicecom zit in TF2. Als je server-side Alltalk aan kan zetten doe je dat zonder verdere obstakels op te werpen. Een toevallige bezoeker kan dus meteen meedoen. Dat maakt de server aantrekkelijker en toegankelijker.
Het hele Mumble-verhaal is leuk voor regulars, maar laagdrempelig is het zeker niet. Je moet de client hebben, je moet de adresgegevens hebben, daarvoor moet je niet alleen een website bezoeken maar je ook registreren, enzovoorts.
Alltalk is voor een paar rondjes grappig, maar daarna wil je weer normaal een spy kunnen callen of aan je teammates willen zeggen dat je gaat pushen zonder dat de tegenstander dat weet.
En hallo hydra!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Cool you show up here, I always thought you were a dutch guy thoughminer schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:55:
Just for the guys that had some questions tonite on got server:
Mumble heeft minder lag, en de kwaliteit is hoger. Mumble heeft ook een overlay, daarmee kan je ook in-game zien wie er blaat. Maar als je een tijdje met dezelfde mensen speelt dan ben je er wel achter welke stem bij wie hoort.aapelite schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:07:
Waarom wordt mumble eigenlijk gebruikt bij matches terwijl je teamtalk al hebt? kwalitatief doet het er naar mijn idee niet voor elkaar onder en wat ik vaak merk is dat ik via mumble de stem en de naam niet echt snel aan elkaar kan linken terwijl de teamtalk lekker een symbooltje geeft bij die persoon. Mumble heeft wel dat soort overlay, maar daar let ik bij het spelen minder op.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik doelde op tijdens de match, omdat ik daar dus wel enige meerwaarde zag (in ieder geval als je nog niet vaker op die manier teamplay hebt gedaang0tanks schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:15:
Omdat het ook handig is om met elkaar te kunnen communiceren buiten een match.
Minder lag en hogere kwaliteit geloof ik allemaal, maar om eerlijk te zijn heb ik het nog niet zo gemerkt. Het maakt me verder weinig uit
Dit natuurlijk om alles zo eerlijk mogelijk te houden.
Nou leek het me een goed idee om dat ook op de GoT server te installeren want laten we eerlijk zijn er is soms nog best veel teamstacking en votescramble werkt dan niet echt want alle stackers stemmen tegen :-/
Dat zou inderdaad wel een goede oplossing kunnen zijn. Ik weet niet hoe het stack gehalte op de tweakers server is, maar op de servers waar ik meestal speel is het gewoon een stack royaal .Relis schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:02:
Sommige servers waar ik op zit hebben een plugin die automatisch scrambled als bijv. BLU te snel wint of als er een bepaald puntenratio tussen RED en BLU wordt overschreden.
Dit natuurlijk om alles zo eerlijk mogelijk te houden.
Nou leek het me een goed idee om dat ook op de GoT server te installeren want laten we eerlijk zijn er is soms nog best veel teamstacking en votescramble werkt dan niet echt want alle stackers stemmen tegen :-/
Als voorbeeld een tijdje geleden:Een divisie 1 clan (noem geen namen, geen GOT) die even doodleuk de server leeg halen door zo te stacken.
Als de match start zie je ze ook allemaal wachten op een plaats bij het winnend team.
Inderdaad heeft scramble dan geen nut op omdat het winnende team gewoon tegen stemt. Dit met resultaat dat bij het verliezende team de ene na de andere (rage) quit.
Opzich maakt mij dat niet uit omdat winnen of verliezen niet belangrijk is en ik meer voor de fun speel, wat mij wel mateloos irriteert is dat de auto balance dan de teams gelijk gaat trekken, je zou dan denken leuk weer gebalanceerde teams.... Maar helaas de mensen die ge autobalanced worden gaan spectaten en dan weer het winnende team joinen.
Als ik mijn server nog zou hebben dan is dat imo de eerste keer een kick van de server, de tweede keer een ban voor 24 uur en de derde keer een perma ban (gelukkig heb ik geen server
Misschien een optie om alleen de random join button te gebruiken zodat ze niet kunnen kiezen tussen blauw of rood.
De laatste tijd ben ik weer veel sniper aan het spelen, lukt best aardig moet ik zeggen (ook af en toe wel eens van die quickscope scout headshots
Echter sniper tegen sniper wilt niet echt lukken, heb me al aangeleerd om blijven te lopen maar dan toch van die snipers die je zien scope-en en bam dood. Heb wel de instellingen van tf2 flink aangepast voor een zo hoog mogelijke fps, dat heeft al goed geholpen . Helaas lukt het met sommige snipers nog niet
Zou dat more high fps config (oid) kunnen helpen? Of blijft het dan toch gewoon een skill issue?
[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 12-09-2010 15:00 . Reden: grammatica ]
Bij mumble kan je blij stealthen; terwijl je dood bent vanuit spectating spies callenaapelite schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:07:
Waarom wordt mumble eigenlijk gebruikt bij matches terwijl je teamtalk al hebt? kwalitatief doet het er naar mijn idee niet voor elkaar onder en wat ik vaak merk is dat ik via mumble de stem en de naam niet echt snel aan elkaar kan linken terwijl de teamtalk lekker een symbooltje geeft bij die persoon. Mumble heeft wel dat soort overlay, maar daar let ik bij het spelen minder op.

@Relis
In de meeste gevallen ontstaat een steamroll omdat er een team is waarin iedereen het vertikt om medic te spelen. Die scrambles vind ik vaak veel verpesten, zeker als je net lekker bezig was in vervolgens in een ongeorganiseerd zooitje terecht komt.
Ook zijn op GoT de meeste inderdaad sportief genoeg om zelf van team te changen.
Verwijderd
En ik kan het volume hoger zetten dan de game.Shabbaman schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:17:
[...]
Mumble heeft minder lag, en de kwaliteit is hoger. Mumble heeft ook een overlay, daarmee kan je ook in-game zien wie er blaat. Maar als je een tijdje met dezelfde mensen speelt dan ben je er wel achter welke stem bij wie hoort.
LOL trouwens @ teamstack verhaal. Omdat ze te goed zijn mogen ze niet samenspelen?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 16:58 ]
Is er een truukje om steam te laten zien dat ik alle bestanden echt nog heb, of moet ik de boel echt opnieuw installeren (en dus alle custom maps kwijt, instellingen weg etc.)?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Je kunt je custom maps + instellingen backupenGizz schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:45:
Heel vaag: wil voor het eerst deze week TF2 spelen, is steam er opeens van overtuigd dat ik het hele spel nog niet geïnstalleerd hebTerwijl ik al meer dan een jaar met deze installatie speel. Al mijn andere steamgames staan nog wel netjes geïnstalleerd aldus steam.
Is er een truukje om steam te laten zien dat ik alle bestanden echt nog heb, of moet ik de boel echt opnieuw installeren (en dus alle custom maps kwijt, instellingen weg etc.)?
(pfiles/Steam/Steamapps/username/team fortress 2/tf/maps
pfiles/Steam/Steamapps/username/team fortress 2/tf/cfg)
Als je het spel opnieuw hebt geinstallleerd dan zet je het terug!
Omdat ze te goed zijn mogen ze de sfeer op een public verpesten?Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
[...]
LOL trouwens @ teamstack verhaal. Omdat ze te goed zijn mogen ze niet samenspelen?
Ik heb alle drie de opties wel gebruikt. Of ik deed een poging tot winning team joining, of ik deed gewoon ~quit of ik ging voor de meest fatsoenlijke keuze en liet een 6-0 steamroll over me heen komen, ondertussen een poging tot !scramble doende.
Ik heb ook aan de andere kant van het hek gezeten, toen ik nog de [GoT] tag droeg in plaats van [strikerz.crew] (dat was voordat wij als clan in hibernation afstand deden van onze tag, voor de T-net community). Dan is het gewoon leuk om samen met je clanmaatjes te overheersen. Zeker leuk, maar het komt de sfeer op de pub niet ten goede.
Als een clan goed bezig is, dan zouden ze het fatsoen moeten hebben om een public niet te verstoren door te clan-stacken. Als ze dan per sé buiten officiele matches willen samenspelen, dan is daar de PCW voor. Een pub door clan-stacken leeg jagen is gewoon ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke gedrag.
Thx, ben nu opnieuw aan het installeren. Ben alleen bang dat al mijn favoriete servers ook opnieuw ingesteld moeten worden.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:49:
[...]
Als je het spel opnieuw hebt geinstallleerd dan zet je het terug!
Ook gek: ik heb de Steamcloud voor instellingen al vanaf dat het beschikbaar kwam aangezet, maar nu heb ik 0KB van de 1,6MB die de Cloud maximaal mag zijn in gebruik volgens Steam. Alsof hij nog nooit wat bewaard heeft daar.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wat mij betreft mag de vorige dus terug, eventueel met op optie 1, 2 en 3 "don't change".
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
Kan je het ook onder F1, F2, F3, F4 doen?CapTVK schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:51:
De oude 1,2,3,...keuze optie is gemakkelijk weer in te stellen. Zitten we wel weer met het probleem dat iedereen op "1": zit te rammen bij een mapvote.
Kan met de ingame chat ook hoor (tf_teamtalk)frickY schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:27:
[...]
Bij mumble kan je blij stealthen; terwijl je dood bent vanuit spectating spies callen
He is...Shabbaman schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:17:
[...]
Cool you show up here, I always thought you were a dutch guy though
Als ik naar zijn profiel + posthistory kijk is hij gewoon NL.
Also; tijdens matches kan je alleen first person sectaten als je dood bent.RaCio schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:09:
[...]
Kan met de ingame chat ook hoor (tf_teamtalk)
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Liever niet, daar zit bij mij scorebord, screenshot, demorecorder en uh, nog iets heel erg belangrijks.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:36:
[...]
Kan je het ook onder F1, F2, F3, F4 doen?
Tsja, ik maak me daar minder druk over dan dat er steeds dezelfde maps in het lijstje staan.CapTVK schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:51:
De oude 1,2,3,...keuze optie is gemakkelijk weer in te stellen. Zitten we wel weer met het probleem dat iedereen op "1": zit te rammen bij een mapvote.
Nee, de keys zijn gebonden aan de (weapon) slot buttonsVerwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:36:
[...]
Kan je het ook onder F1, F2, F3, F4 doen?
Nu moet je iets specifieker zijn dan met "steeds dezelfde maps". Welke komen steeds voor?Shabbaman schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:07:
[...]
Tsja, ik maak me daar minder druk over dan dat er steeds dezelfde maps in het lijstje staan.
In principe werkt deze plugin onder andere met een functie waarmee je maps in kan delen naar groepen (bijvoorbeeld alle ATT/DEF maps zoals dustbowl. PL voor alle payload maps etc...) en kan aangeven dat er altijd (minstens) een map uit die groep wordt gekozen. Daarnaast kan je binnen zo'n groep ook nog nog weights aan maps verbinden. Zo heb ik als test populaire maps als dustbowl en badwater extra weight meegegeven.
Als er random maps worden gekozen (gewoon RTV dus) komen deze dus sneller terug. Dit speelt met name als er bijvoorbeeld geen of te weinig maps worden genominate. De plugin gaat dan "at random" maps kiezen. De maps uit de verplichte groepen gaan er atlijd in, en de maps met weight hebben een grotere kans erin te komen.
Ter toelichting: nominate werkt nog steeds. Enige verschil is dat alle maps nu in een ander .txt bestand zijn opgeslagen. Daarom lijkt de nominate lijst opeens anders opgebouwd.
Een van de problemen waar ik intussen tegenaan loop is dat round_end_maps.txt roet in het eten gooit. Ook bij een RTV wil de server doodleuk deze negeren en doorschakelen naar de volgende map op de round_end lijst. Ik weet dat dit probleem ook op de oude server al speelde en dacht altijd dat dit met de plugins te maken had.
P.S. Beste plaats om hier verder over door te gaan is hier :
http://www.teamfortress.b.../viewtopic.php?f=7&t=2043
ik verloor gewoon 25 punten omdat een noob mij neer haalde en omdat ik niet van wapen kon wisselen.
Als je de volgende map niks aan vindt dan RTV je toch of verlaat je de server gewoon.
Ook al staat de votemenu op 4.5.6 . Ik blijf toch wel op die knop rammen maar deze cijfers zijn zo irritant.
Liever vote voor een slechte map dan niks meer kunnen doen door een votemenu.
Martndemus: het lost niks op om ze op F1,F2,F2,F4 te zetten.
Dat maakt het alleen nog erger door special binds en je moet nog steeds eerst op de F1 klikken om van wapen te wisselen.
Als je hem gewoon op 1,2,3 zet. dan is het gewoon snel 2x achter elkaar klikken en je bent van die votemenu.
Desnoods haal je de votemenu eruit op het einde van de map, maar alleen aleen bij RTV te gebruiken en dan nog steeds vote1,2,3
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik woon al bijna 20 jaar in Amsterdam.User.tmp schreef op maandag 13 september 2010 @ 06:55:
[...]
He is...
Als ik naar zijn profiel + posthistory kijk is hij gewoon NL.
Misschien is het verwarrend dat mijn post in het engels is, maar ik voel me meer comfortabel met het engels dan nederlands.
Dat deel was ik idd wel vergeten!frickY schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:27:
[...]
Bij mumble kan je blij stealthen; terwijl je dood bent vanuit spectating spies callen
[ Voor 69% gewijzigd door Pykow op 13-09-2010 15:33 ]
Verwijderd
Mapvote eruit.
Laat de server een map kiezen.
Tijdens warmup/round end kunnen mensen aangeven of ze de map leuk vinden met Yes/No.
Bedenk maar een slim plan om die rotatie evenwichtig te maken..
Volgens mij gaat niemand die vote nextmap missen.
x2 ?Waster schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:27:
Hoe kun je spies callen? Je kunt alleen je teammates zien, dus die hadden het dan ook kunnen callen.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
Badlands 24/7. Ok? Deal!Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:52:
Wat misschien ook een idee is:
Mapvote eruit.
Tijdens warmup/round end kunnen mensen aangeven of ze de map leuk vinden met Yes/No.
Op een gegeven moment ben je die maps ook wel weer een beetje zat..
Nieuwere maps zijn óók leuk mensen, upward doublecross etc etc
dustbowl,Badlands en Gravil pit komen te vaak langs op de pub server.
[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 13-09-2010 17:25 ]
Verwijderd
Ik zei slim systeem, niet dom systeem wat na een tijdje 24/7 goldrush doet. En btw, mensen worden goldrush wel zat dus verliest hij wel stemmen ofzo.
Tijdens de warmup lijkt me echt geen feestVerwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:52:
Mapvote eruit.
Als je PC wat langer nodig heeft om de map te laden is de kans dat er al geswitched wordt voordat je op de server aankomt vrij groot. En voor zover ik weet kon TF2 daar niet zo lekker tegen (dat tijdens het laden de map geswitched wordt). Daarnaast is een vote niet eerlijk als nog niet iedereen op de server is.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Het is de bedoeling dat je alleen stemt of je de map leuk vind, niet dat hij van map wisselt..Gertjan. schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:26:
[...]
Tijdens de warmup lijkt me echt geen feest
Als je PC wat langer nodig heeft om de map te laden is de kans dat er al geswitched wordt voordat je op de server aankomt vrij groot. En voor zover ik weet kon TF2 daar niet zo lekker tegen (dat tijdens het laden de map geswitched wordt). Daarnaast is een vote niet eerlijk als nog niet iedereen op de server is.
Alleen vote terwijl je dood bent lijkt me idealer, maar dat kan denk ik niet. Maar als de vote op zijn minst sluit als je op 1, 2 of 3 drukt is het probleem van niet kunnen swtichen tenminste weg, en heb je ook nog steeds het probleem opgelost dat men altijd voor de map op [1] vote met de oude plugin.
Denk dit eens even verder door...Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:52:
Mapvote eruit.
Wat je op die manier creëert is de gemiddelde map voorkeur van bezoekers van de laatste tijd. En dat kan iets heel anders zijn dan de voorkeur van de spelers die op dat moment op de server zitten.
Dus, stel dat je een server vol hebt met, overwegend, regulars, die verder kijken dan alleen Dustbowl, Badlands of Badwater. Stel dat die lui zin hebben in Upward? Sorry, but no cigar!.
Nu kan je gewoon Upward nomineren, en dan maakt zo'n nieuwe map een goede kans. Als je met een lijst van popi maps werkt, dan is de kans dat Upward voorbij komt (of vul willekeurig andere minder gevraagde maps in) zeer klein. En als ze niet veel gespeeld worden, dan maken ze ook weinig kans om goed te scoren bij de "Did you like this map/Rate this map" poll. Hoezo "Catch 22" ?
maandag 13 september 2010
19:47 - cabo: hallooooooooooo MART!!!
19:47 - cabo: alles goed
19:48 - cabo: ga nu uit de server
19:48 - cabo: want ik wil spelen
19:48 - GoT Martndemus: nee
19:48 - GoT Martndemus:
19:49 - cabo: wat heb je dan?
Wut,Cabo schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:52:
Hoe vaak ik egen "!revote" typ omdat die vote mij eigenlijk irriteert als ik bezig ben.
maandag 13 september 2010
19:47 - cabo: hallooooooooooo MART!!!
19:47 - cabo: alles goed
19:48 - cabo: ga nu uit de server
19:48 - cabo: want ik wil spelen
19:48 - GoT Martndemus: nee
19:48 - GoT Martndemus:
19:49 - cabo: wat heb je dan?
Cabo, je weet dat ik je raar vind, maar waar de hell gaat bovenstaande convo over?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
De mensen die willen stemmen type dan !votemap en diegene die dat niet willen niet.
Of er heeft maar 1 iemand gevote. Wordt het dan zijn map?
Verwijderd
- Dan word de volgende in de maplist gespeeldfrickY schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:14:
Wat doe je dan als je er niemand gevote heeft en de timelimit is voorbij?
Of er heeft maar 1 iemand gevote. Wordt het dan zijn map?
- Yep.
Net als AllTalk, Crit on/off etc.
gehehe, alles goed? neekKaltUu schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:48:
[...]
Wut,
Cabo, je weet dat ik je raar vind, maar waar de hell gaat bovenstaande convo over?
edit: Waar zit Mistav eigenlijk?
[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 15-09-2010 01:19 ]
edit: Yup, echt weg. Zo gemakkelijk is het dus.
http://wiki.teamfortress....ry_talk:Community_scripts
[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 15-09-2010 09:02 ]
Ik vind mapvote niet irritant, maar wel als het tijdens een spel opeens van map wordt gewisseld.
Lol. Anders gaan we gewoon zelf onze eigen scripts schrijven!CapTVK schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:55:
Ligt het aan mij of zijn de community en class scripts op de TF2 official wiki verdwenen? Ook met de history/changes kan ik ze niet snel terugvinden. Het lijkt wel of ze helemaal verdwenen zijn.
edit: Yup, echt weg. Zo gemakkelijk is het dus.
http://wiki.teamfortress....ry_talk:Community_scripts
Verwijderd
Maakt dingen juist moeilijkerSedative schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:29:
Wat hebben mensen toch tegen scripts? Of je nu rocketjumpt met een script, of je doet het zelf, wat maakt het uit? Je doet niets illegaals of tegen de regels van het spel, en bovendien is het niet lame omdat het "skills emuleert" aangezien het dingen gewoon makkelijker maakt. Waarom de moeite doen altijd zelf die combo te doen, als je gewoon simpel een knop daarvoor kan assignen?
Je script doet het nooit fout, jij wellicht wel als je moet opletten op de pyro achter je, de hwg naast je, en je healthbar. Het maakt dingen niet makkelijker, het doet dingen automatisch.Sedative schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:29:
Wat hebben mensen toch tegen scripts? Of je nu rocketjumpt met een script, of je doet het zelf, wat maakt het uit? Je doet niets illegaals of tegen de regels van het spel, en bovendien is het niet lame omdat het "skills emuleert" aangezien het dingen gewoon makkelijker maakt. Waarom de moeite doen altijd zelf die combo te doen, als je gewoon simpel een knop daarvoor kan assignen?
Of je het gebruik moet je zelf weten, ze zijn inderdaad gewoon 'toegestaan'. Maar ik vind het zonde.
Een aimbot of wallhack maakt het spel ook makkelijker. Maar die worden wel als "lame" bestempeld. Met andere woorden, dat iets er voor zorgt "dat het gewoon makkelijker wordt" zegt niets over of het nou wel of niet door de community geaccepteerd wordt.Sedative schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:29:
Een script zorgt er voor dat je dingen kan zonder dat het vaardigheden vereist. Misschien kon je het al (neem rocketjumpen als voorbeeld) maar kan je het nu beter, of je hebt nooit de moeite genomen om het te oefenen en kan je het ineens. Hoe dan ook, ineens wordt het 100% repeteerbaar en voorspelbaar.
Is dat goedkoop? Ja, dat is goedkoop want je kan nu dingen (beter dan zonder scripts) zonder de moeite/inspanning om de vaardigheden te leren. En omdat het geen extra inspanning meer kost heb je meer tijd en aandacht over voor andere aspecten van de gameplay. Ten opzichte van iemand die wel eerlijk, op basis van skills, dezelfde acties uithaalt, die op die manier meer moeite kosten, ben je dus de route aan het afsnijden. Je scripts doen afbreuk aan vaardigheden. Dit spelletje is toch "skill-based"?
Ik ga er verder niet van wakker liggen hoor. Scripts zijn mogelijk binnen de technische grenzen van het spel, en dus legaal. Maar dat sluit niet uit dat ze nog steeds een vorm van shortcuts zijn, en dus "lame".
Gelukkig is er nog de oude "originele" TF2 wiki waar alles nog is te vinden. Maar ik denk dat de gemiddelde TF2 wiki bezoeker de "official" TF2 Wiki van Valve als canon zal nemen en dan later als makke schapen met het argument komen "als scripts waren toegestaan hadden ze wel op de TF2 wiki gestaan".
Uiteindelijk erg jammer want als je wilde weten hoe scripts nou werken vond je daar gemakkelijk een hoop voorbeelden. Ook praktische zaken hoe je bijvoorbeeld met scripts netwerk instellingen kan testen. Die weg is nu afgesloten. De pro's blijven intussen hun scripts toch wel gebruiken. Jammer voor de rest die het misschien had willen leren.
Zo zullen bijna alle medics wel een Ubercall of fake call script hebben.
FPS Scripts om de game beter te laten lopen ( of gewoon omdat je het fijner vindt like me
netwerk scripts zodat je sneller kan reageren.
Scripts zijn gewoon fijn om te gebruiken
Ik gebruik een competitive script met een eigen gemaakte Rainbow crosshair
Een officiële game-wiki, een "out-of-the-box" / "vanilla" versie dus, heeft geen scripts. Je kan dus beredeneren dat scripts in de Official Wiki niet thuis horen.They [scripts dus] can't really be classed as information about the Team Fortress series, and there are other sites (fpsbanana, tf2mods) that are suited for user-submitted content - including scripts, and are able to moderate them more effectively than we.
En dit klopt ook gewoon: Ook weer: de versie zoals geleverd, plus alle officiële updates. Geen custom spul (models, maps, sounds, mods, plug-ins, scripts) dus.Support We aren't a repository of every community creation. Just like we wouldn't host a custom model, we shouldn't host a custom script.
Nu heb ik mn flare gun en backburner gesmelt (schrijf je dat zo?
iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik ze weer unlock?
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ik weet wel zeker van niet want 99% van de TF2-spelers zijn gewoon fun-players die waarschijnlijk niet eens alle in-game regels kennen (wat de exacte verschillen zijn tussen wapens etc). Voor goede FPS zullen de meesten gewoon met grafische settings klooien of gewoon een pc hebben die met v-sync toch wel 60FPS haalt. En dat lukt bij TF2 gemakkelijk.Pykow schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:51:
Ik denk dat ongeveer 60% van de TF2 spelers een script gebruiken.
Zo zullen bijna alle medics wel een Ubercall of fake call script hebben.
FPS Scripts om de game beter te laten lopen ( of gewoon omdat je het fijner vindt like me)
netwerk scripts zodat je sneller kan reageren.
Scripts zijn gewoon fijn om te gebruiken
Ik gebruik een competitive script met een eigen gemaakte Rainbow crosshair
Je kan ze op twee manieren krijgen. 1 is de random drop en als je daarop wacht, je krijgt geloof ik gemiddeld elke 45 minuten een random drop waarvan die wapens 1 van de 35-40 is of zo? Als je de achievement-milestones nog niet hebt voor pyro kun je die gaan halen en krijg je ze ook.Huig schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:28:
oh shit, ik ben redelijk nieuw met tf en wilde wel eens een nieuw hoedje hebben.
Nu heb ik mn flare gun en backburner gesmelt (schrijf je dat zo?) maar ben ik ze dus kwijt
![]()
iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik ze weer unlock?
edit: bijna vergeten, je kan ook een class-token maken met drie pyro-wapens en dan die smelten met een primary of secondary wapen van een andere class. Maar dat is ook nogal wat gedoe. Die 'recepten' voor craften kan je wel ergens googelen.
Hoe ik mijn backpack organiseer is dat ik van alle wapens en items (behalve metal) er één op pagina twee neer kwak, mooi gesorteerd. Ik heb inmiddels bijna alles (crit-a-cola nog niet
[ Voor 40% gewijzigd door bwerg op 15-09-2010 15:39 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Dan roept de medic dat hij een uber heeft ook als het niet zo is. Handig om je tegenstanders te misleiden.MrAngry schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:14:
Wat is dat fake uber trouwens?, ik zie het af en toe langskomen in de chat en nu wordt het hierboven weer aangehaald, dus wie verlicht me
Ik zou ook graag weten hoe scripts iets dat skill vereist makkelijker zou maken. De mogelijkheden met de scripts in tf2 zijn zo beperkt dat het vaak alleen maar blijft bij wat globale settings wijzigen en een aliasje of bindje toewijzen.
Mee eens, ik denk dat het lang niet 60% is. Ik heb in het begin ook heel lang zonder scripts o.i.d. gespeeld totdat ik de high fps config ontdekte.bwerg schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:29:
[...]
Ik weet wel zeker van niet want 99% van de TF2-spelers zijn gewoon fun-players die waarschijnlijk niet eens alle in-game regels kennen (wat de exacte verschillen zijn tussen wapens etc). Voor goede FPS zullen de meesten gewoon met grafische settings klooien of gewoon een pc hebben die met v-sync toch wel 60FPS haalt. En dat lukt bij TF2 gemakkelijk.
Rocketjump scripts? Eentje voor normaal en eentje voor crouched (extra hoog), dus iedere keer een voorspelbare hoogte, wat mij toch best een voordeel lijkt. Als spy kan je ook tijd winnen/heisa sparen met cloak/uncloak/sapper/disguise scripts.Waster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:42:
Ik heb al een hele tijd geleden gezocht naar nuttige scripts om inderdaad te kijken of me dat een voordeel zou opleveren. De meeste scripts, en vooral degenen op de tf2wiki, zijn zo zinloos en omslachtig dat ze het alleen maar lastiger maken.
Ik zou ook graag weten hoe scripts iets dat skill vereist makkelijker zou maken. De mogelijkheden met de scripts in tf2 zijn zo beperkt dat het vaak alleen maar blijft bij wat globale settings wijzigen en een aliasje of bindje toewijzen.
Het enige script dat ik (nog steeds!!

Sowieso is het handiger op zoek te gaan naar de orange box, die is vaak goedkoper en beter verkrijgbaar dan TF2. Ligt ook nergens meer in de schappen maar sommige game-zaken kunnen hem nog wel bestellen.Gnermo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:45:
Hij is NERGENS te krijgen voor de pc, behalve op Steam zelf ofcourse.... Maar dan is hij dus 30 euro.
"high fps config" noem ik geen script maar een configuratie bestandg0tanks schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:50:
[...]
Mee eens, ik denk dat het lang niet 60% is. Ik heb in het begin ook heel lang zonder scripts o.i.d. gespeeld totdat ik de high fps config ontdekte.
Het is maar hoe je het bekijkt. Er moet heel wat gebeuren voordat een 'configuratie bestand' de grafische instellingen e.d. kan aanpassen.chrisO schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:03:
[...]
"high fps config" noem ik geen script maar een configuratie bestand
Fixed.[b][message=34692494,noline]g0tanks schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:50[/message totdat ik aimbot ontdekte.
We hebben al zo vaak een discussie gehad over scripts en al dan niet oneerlijke voordelen. Een feit is dat Valve het de spelers met opzet makkelijk heeft gemaakt om scripts te gebruiken. Sommige scripts zien ze als fout, en die worden geblokeerd. Zo kan je nu het wait-command niet meer gebruiken, waardoor veel scripts niet meer werken. Aan de andere kant, er was hier iemand die een reloadscript als HAXZOMGHAX beschouwde. Ondertussen heeft Valve die optie gewoon ingebouwd in TF2.
Wat betreft rocketjumpscripts: het lijkt alleen maar zo dat je er door geholpen wordt, uiteindelijk kan je echt veel beter jumpen als je het gewoon leert.
Op de Talk-pagina is dit eerst besproken en onderbouwt, is de conclusie getrokken dat het hosten van custom content (scripts, models, maps, etc) niet tot hun doel behoort, en dus is de content geschrapt. Liever zo concreet argumenten afwegen en knopen doorhakken dan een bureaucratische molen met pols, ellenlange discussies en zonder resultaat.CapTVK schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:39:
Over scripts kun je ellenlange discussies houden. Waar ik me zorgen over maak is dat een of twee mensen direct betrokken bij de"official" TF2 Wiki doodleuk zonder problemen een volledige categorie uit de TF2 Wiki kunnen deleten. Als je niet wist dat ie had bestaan zou je niet beter weten. Een categorie die er vanaf het allereerste begin al in zat!
Voor de mensen die toch graag scripts gebruiken zijn er voldoende andere bronnen.
Ik heb het niet nagekeken, maar lijkt me dat zoiets nog wel besproken wordt in de documentatie van de Source-engine. Dit staat namelijk los van TF2 an sich.Uiteindelijk erg jammer want als je wilde weten hoe scripts nou werken vond je daar gemakkelijk een hoop voorbeelden. Ook praktische zaken hoe je bijvoorbeeld met scripts netwerk instellingen kan testen. Die weg is nu afgesloten.
Gewoon voicemenu 2 optie 8 dus. Dat is wat mij betreft gewoon een alias en geen 'script'. Bij een script denk ik aan iets wat gedurende zijn runtime acties uitvoert en eventueel de configuratie aanpast, zoals rocketjump of pyro-panic.g0tanks schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:30:
Dan roept de medic dat hij een uber heeft ook als het niet zo is. Handig om je tegenstanders te misleiden.
Aliassen om je rates te switchen of tussen beeldkwaliteit en prestatie te togglen vallen mijns inziens niet onder de gewraakte scripts.
Onder je?Waster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:44:
Maar het lastigste aan de rocketjumps is waar je de rockets moet schieten. Daar helpt het script je niet mee.
En als je een keer snel weg wilt vluchten in plaats van hoog wilt springen moet je meer van je af schieten in plaats van recht onder je, leg dat je script maar eens uit. Of je moet ook nog meerdere scripts maken om onder verschillende hoeken te kunnen rocket-jumpen en verschillende hoogtes (crouch of niet). Maar goed, leer dan gewoon rocketjumpen want het is nou ook weer niet zò moeilijk.
Nee serieus, ik heb wel een paar goede scripts

edit: Ik zie Koeitje alleen op de server, hij wil geowned worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 15-09-2010 18:31 ]
Ik zag het ook al, vreemd.Cabo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:29:
edit: Ik zie Koeitje alleen op de server, hij wil geowned worden.
Dit topic is gesloten.
De gegevens van de tweakers server kun je hier vinden.
Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!