Rakkerzero schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:40:
[...]
Ik denk dat Blizzard andere dingen moet doen om gearscore uit de wereld te helpen.
Straks in Cataclysm heb je dus Rare (blue) en Epic (purple) gear uit dungeons. Blizzard moet zorgen dat de kwaliteit van deze items heel dicht op elkaar liggen. Zelfs zo bij elkaar dat weinig uitmaakt of je nu blue of een epic hebt, maar dat epic net dat kleine verschil kan maken. En dan de rest van dungeon/raid skill laten afhangen. Dan pas krijg je dat men niet meer op dat gearscore gaat focussen, want dat heeft geen zin meer op dat moment. Het probleem dat dan nog blijft is dat men enkel mensen aanneemt die bepaalde achievements gehaald hebben. Maar dat is aan de andere kant weer een manier om aan te tonen hoe goed iemand in een raid/dungeon is.
Achievements echter geven weer het probleem dat het ellenlang kan duren op bepaalde servers eer je eindelijk zelf ooit die achi krijgt, omdat iedere langer spelende speler het maar als vereiste blijft nemen.
Zo ben ik zelf pas in begin maart weer begonnen met WoW na een lange stop, de wotlk was allemaal nieuws. Ergens medio april lvl 80 gedinged. Sindsdien met guild wel ICC kunnen doen en een legio andere raids, gaat allemaal vlekkeloos. 5.3k gs en vaak qua dps top of the charts. ToC echter ben ik met guild nog niet ingekomen, veel signups en weinig kans dus. Puggen is niet te doen momenteel.... want ik heb geen achi.
Je kunt blijven vragen tot je een ons weegt, maar gewoon zo goed als geen mogelijkheid om het met een pug te doen. Tactics, geen probleem, kan ze ze zo vertellen. Skill, niet zo'n issue. Doorgewinterde mmo gamer en pak het allemaal vlot op. Maar enkel en alleen dankzij achi's.... kom ik ToC maar niet in

.
Kom je een pug tegen welk niet voor achi vraagt, dan vraagt er weer iemand in de instance of iedereen achi heeft. Een paar zeggen nee en half de raid leaved instantly

.
Hopeloze situatie gewoon, en verziekt gewoon een groot deel van het spel als je het mij vraagt. Mede daarom zal ik dus graag een goed uitgebalanceerde raid tool zien

.
Mektheb schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:37:
[...]
hoop het niet.
Hoop ze de nadruk meer leggen op een guild, dat je dus een guild nodig hebt om dingen te doen, en voor iedereen die dat niet wilt sja sorry.
Vroegah was het ook zo zonder guild kwam je nergens, hoop dat terug komt.
Dan zie je mensen en stuk meer serious zijn en minder snel van die ninja looters zijn.
Maar goed ieder ze ding mijn keus op wat ikwil is niet iemand anders ze keus.
zo ben ik ook nog voor atunements. en key's wat ja vervelend is voor je alt of voor nieuwe mensen te gearen, maar met een goeie core hoef je toch niet elke x mensen te vervangen, en nogmaals mijn visie is niet iedereen ze visie

Ik denk niet zozeer dat het veel van guilds weg zal trekken echter. Zeker niet als enkel 10 man via de tool werkt. 25 zal dan mainly via guilds zijn. Ook de guild rep, achi's, etc zal men ertoe zetten te raiden binnen een guild. Tevens de hoop op world of realm firsts zal liggen binnen guilds, randoms zullen dat denk ik niet behalen behalve als de matchmaking echt top zou zijn

.
Zelf zou ik een tool eerder gebruiken voor de avonden dat bijv je guild raid al vol zit, en je dus weinig te doen hebt. Maar main raiding gewoon bij de guild te behouden.
[
Voor 23% gewijzigd door
psychodude op 17-07-2010 18:17
]