Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Zet het volgende in je custom stylesheet, is iets netter dan die van NMe omdat ie geen !importants nodig heeft :P
Die van mij heeft ook geen !important nodig, maar ik gebruik het alsnog om er zeker van te zijn dat mijn CSS altijd die van Tweakers overschrijft. ;) En met wat ranzige hacks heb ik ook de header erbij gesoept, werkt in elk geval als je de tracker rechts hebt zitten. Links weet ik niet. :+
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
body { background: url("http://crew.tweakers.net/NMe/customcss/takeover-bottom-50.jpg") bottom left fixed !important; }
#page { background: url("http://crew.tweakers.net/NMe/customcss/gradient.png") repeat-x scroll 0 396px rgba(84, 84, 84, 0.9) !important; }
.trackeritem { background-color: transparent !important; }
#layout {
    background:url("http://crew.tweakers.net/NMe/customcss/takeover-top3-80.jpg") no-repeat scroll left top transparent !important;
    padding-left:48px !important;
    padding-right:36px !important;
    padding-top:152px !important;
    margin-top: -10px !important;
}
.trackerright #layout { padding-right: 263px !important; }
#utracker { margin-top: 170px !important; margin-left: 50px !important; }

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

@ NMe en Wiethoofd _O_
Vrolijk achtergrondje zo, me likes.

Dus Femme ;) Zo wil ik ze graag zien :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
[...]

Zet het volgende in je custom stylesheet, is iets netter dan die van NMe omdat ie geen !importants nodig heeft :P En deze heeft nu wel de Settlers afbeelding bovenin, niet perfect zoals in die van crisp, maar beter dan niets 8)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
html { background: url("http://achelois.tweakers.net/~crisp/takeover/takeover-bottom-50.jpg") no-repeat fixed center bottom #414141; }
body { background: url("http://achelois.tweakers.net/~crisp/takeover/takeover-top3-80.jpg") no-repeat top center; padding-top: 150px; }
#page { background: url("http://achelois.tweakers.net/~crisp/takeover/gradient.png") repeat-x scroll 0 400px rgba(84, 84, 84, 0.9); }
#utracker .trackeritem { background: none transparent; }
Ik dacht dat jij hier niet meer kwam? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zet het volgende in je custom stylesheet, is iets netter dan die van NMe omdat ie geen !importants nodig heeft
Deze opmerking laat wel ongeveer zien dat je het nut van !important totaal niet begrijpt. Jammer voor jou is dan dat NMe wel gelijk heeft met toekomstbestendigheid.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
bonzz.netninja schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:02:
[...]

Mm dat is dan wel lastig ja. Komt dat wel eens voor, dat een adverteerder afhaakt omdat tweakers eisen stelt aan de advertenties?
Geen idee. Ik vermoed dat wij tot nu toe vaker 'Nee' hebben gezegd dan andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Femme schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Jouw idee is een grotere aantasting van de herkenbaarheid van Tweakers.net Ook levert het weinig ruimte op voor de advertentieuiting tenzij er tussen de titel van de pagina en het navigatiemenu veel extra ruimte wordt gereserveerd. Ik laat liever de navigatie en content een aansluitend geheel zijn en gebruik de ruimte erom heen voor de advertetie-uiting. Veel gebruikers draaien hun browser fullscreen en hebben dus veel loze ruimte in de achtergrond.
Het is in een aantal opzichten minder aantrekkelijk natuurlijk, dat is zo.

Is het eigenlijk waar? Dat veel gebruikers hun browser fullscreen draaien? Ik niet namelijk (heb echter wel 1920*1200 dus het zou ook zot zijn), en met zo'n enorme balk bovenaan de pagina heb ik eerder het idee op de verkeerde website te zijn aanbeland. Met een integratie in de layout zou ik dat dan weer niet hebben, en zou ook niet steeds extra te hoeven scrollen. Dus op die punten zou het imho weer aantrekkelijker zijn.

En ik gebruik de "belangrijkste nieuwsitems" zo goed als nooit, maar da's persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:49:
[...]

Het is in een aantal opzichten minder aantrekkelijk natuurlijk, dat is zo.

Is het eigenlijk waar? Dat veel gebruikers hun browser fullscreen draaien? Ik niet namelijk (heb echter wel 1920*1200 dus het zou ook zot zijn), en met zo'n enorme balk bovenaan de pagina heb ik eerder het idee op de verkeerde website te zijn aanbeland. Met een integratie in de layout zou ik dat dan weer niet hebben, en zou ook niet steeds extra te hoeven scrollen. Dus op die punten zou het imho weer aantrekkelijker zijn.
Ik heb geen recente statistieken maar twee jaar geleden werd 25 procent van de pageviews gedaan door browsers met een windowbreedte van 1440 of meer pixels, terwijl 43 procent van de pageviews werd gedaan op een horizontale beeldschermresolutie van 1400 pixels of hoger.

88 procent van de pageviews was toen op een beeldscherm van 1152 pixels of breder en 74 procent van de windows was gelijk of breder dan 1150 pixels.

Hieruit blijkt wel dat er erg veel fullscreen of met erg brede windows wordt gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

2 jaar geleden.. De afgelopen 2 jaar is de gemiddelde schermresolutie denk ik flink gestegen. :) En zodra je meer dan ~1366 pixels in de breedte hebt stop je denk ik wel met browsers fullscreen draaien. Tenminste, dat zou ik doen.

Lijkt me dus de moeite om nieuwe stats te verzamelen wat dat betreft gezien de markt de afgelopen 2 jaar is overspoeld met goedkope TFT's met hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:04:
2 jaar geleden.. De afgelopen 2 jaar is de gemiddelde schermresolutie denk ik flink gestegen. :) En zodra je meer dan ~1366 pixels in de breedte hebt stop je denk ik wel met browsers fullscreen draaien. Tenminste, dat zou ik doen.

Lijkt me dus de moeite om nieuwe stats te verzamelen wat dat betreft gezien de markt de afgelopen 2 jaar is overspoeld moet goedkope TFT's met hogere resoluties.
Ik lees:
maar twee jaar geleden werd 25 procent van de pageviews gedaan door browsers met een windowbreedte van 1440 of meer pixels, terwijl 43 procent van de pageviews werd gedaan op een horizontale beeldschermresolutie van 1400 pixels of hoger.
Dus destijds was meer dan de helft van de mensen met een schermbreedte van 1400 pixels of hoger fullscreen of in elk geval met een window van 1440 pixels breed aan het browsen. Daaruit blijkt dus dat er toch redelijk wat mensen zijn die fullscreen browsen met een hoge resolutie. Al zijn recente cijfers natuurlijk interessanter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb op mijn PC 1900x1200 en op mijn laptop 1680x1050 en ik draai altijd fullscreen met Firefox. Om de een of andere manier leest en werkt het veel relaxter als alles in het midden is in plaats van links of rechts en vooral als het browser-gebruik puur is ter entertainment.

De enige keer dat ik wel mijn browser kleiner maak is als ik een aflevering van een tv serie aan het bekijken ben. Voor de rest: altijd full screen.

Ik denk zelfs dat de gemiddelde gebruiker altijd de browser fullscreen zal gebruiken en het bij de gemiddelde gebruiker nog geen eens in zijn hoofd opkomt om een browser kleiner te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 13-07-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:13:
Ik denk zelfs dat de gemiddelde gebruiker altijd de browser fullscreen zal gebruiken en het bij de gemiddelde gebruiker nog geen eens in zijn hoofd opkomt om een browser kleiner te maken.
Dan vergeet je wel een belangrijk punt: de gemiddelde Tweaker is geen gemiddelde gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat speculeren niet zoveel zin heeft en het gewoon ooit een keer opnieuw gemeten zal moeten worden als het management daar behoefte aan heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:31:
[...]

Dan vergeet je wel een belangrijk punt: de gemiddelde Tweaker is geen gemiddelde gebruiker ;)
Gebruiker = bezoeker. En de gemiddelde bezoeker zie ik dus echt niet de browser kleiner maken (en dat laat toch ook al een beetje de statistieken van 2 jaar geleden zien).

Maar goed, zoals nMe al zei, dit is puur mijn gevoel en speculeren heeft inderdaad niet veel zin :P

[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 13-07-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Hoezo is dit een nieuwe manier van reclame? Ik heb het minimaal een keer eerder gezien van Blizzard of zo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:46:
Hoezo is dit een nieuwe manier van reclame? Ik heb het minimaal een keer eerder gezien van Blizzard of zo.
Dat ze een nieuwe manier van adverteren erbij hebben genomen wil toch niet zeggen dat het de hele tijd gebruikt moet worden? Ten eerste heb je daar ook adverteerders voor nodig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Fiber

Beaches are for storming.

He, de achtergrond reclame is weer terug op de FP, nu met "Starcraft, Wings of Liberty" Lijkt wel een stuk beter uitgevoerd dan de eerste keer. Blijkbaar is er geleerd van de fouten. Super. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hehehe ik zat eigenlijk al te wachten op een nieuw topic...

Bij mij in ieder geval geen problemen, net als de vorige keer :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Fiber schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:47:
He, de achtergrond reclame is weer terug op de FP, nu met "Starcraft, Wings of Liberty" Lijkt wel een stuk beter uitgevoerd dan de eerste keer. Blijkbaar is er geleerd van de fouten. Super. :)
Ja, er is intern nog een hoop gepraat naar aanleiding van de vorige 'takeover'. Deze keer heeft ook de crew vooraf mogen testen en zijn er maatregelen genomen om het verspringen van de layout te voorkomen. Ook al is het een behoorlijk opvallende uiting, we proberen toch om de gebruikerservaring zo positief mogelijk te laten zijn :)

De clientside impact van deze uiting is in onze ogen toch nog behoorlijk groot (veel flashfiles, veel externe requests), maar ook deze bevindingen worden door het reclamebureau serieus genomen zodat ook daar in de toekomst mogelijk nog meer verbetering in zit :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om een beetje uit te leggen hoe er lering is getrokken uit de vorige keer, het interne proces: voor het weekend is er in een crewforum een eerste testversie van de uiting gepost en die is incrementeel steeds verbeterd op aanwijzing van devvers en crew. Bovendien is de uiting door talloze crewleden met talloze systeemcombinaties getest, dus de problemen van de vorige keer zijn waarschijnlijk zoveel mogelijk uitgesloten.

Crisp noemt het feit dat het nog steeds Flash is ook en dat wordt ook gehekeld vanuit de crew, maar dit reclamebureau lijkt in elk geval open te staan voor verbetering. Nadat ik bij de vorige uiting best kwaad ben geweest over de gang van zaken kan ik nu in elk geval zeggen dat het goed is opgepakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat we hier een positievere ervaring aan overhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
En mijn browser crashte daarnet helaas, 3x achter elkaar. Pagina laden wel, maar na +/- 20 seconde crasht eerst de flash plugin en daarna m'n browser. Enige ideeën? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Post je combinatie van je browser en OS. Bij voorkeur met de exacte versienummers :)

Oh, en ook de versie van je flashplugin :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 04-08-2010 01:26 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:13:
[...]
Crisp noemt het feit dat het nog steeds Flash is ook en dat wordt ook gehekeld vanuit de crew [...]
Flash wordt wel meer gehekeld, en niet geheel onterecht ;)

Vroeger was flash een platform waar je op kon vertrouwen en dat ongeacht de browser of plug-in versie een stabiele featureset leverde met goede backwards-compatibility. Dat blijkt tegenwoordig echter niet meer zo vanzelfsprekend te zijn (en of dat de schuld van Adobe is laat ik graag in het midden).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is sowieso de "schuld" van Adobe maar niet omdat ze slechter programmeren ofzo. Ze hebben zichzelf nogal wat op de hals gehaald door de mogelijkheid om steeds meer hardware aan te kunnen spreken. Vanaf het moment dat Flash met je videokaart of webcam kon lullen is het eigenlijk bergafwaarts gegaan. :P

Technieken moeten gewoon gebruikt worden waar ze handig voor zijn. Op dit moment is flash nog steeds de geijkte manier om filmpjes weer te geven binnen een webpagina en dat zal de komende jaren ook nog wel zo blijven. Voor games is het ook heel erg leuk. Voor daadwerkelijk layoutwerk was het met de komst van HTML4 en CSS2 al achterhaald. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ook positieve geluiden mogen gehoord worden, ^^ Dit dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:06:
De clientside impact van deze uiting is in onze ogen toch nog behoorlijk groot (veel flashfiles, veel externe requests), maar ook deze bevindingen worden door het reclamebureau serieus genomen zodat ook daar in de toekomst mogelijk nog meer verbetering in zit :)
idd, het duurt hier ruim 20s voordat alles geladen is. (+/- 180 requests! en 1,2MB!) En vervolgens wordt er om de paar sec nog een paar requests gedaan, ik vraag me af waar die allemaal voor nodig zijn...

Verder is de integratie wel een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mwah, ik vind hem er eerlijk gezegd wel een beetje goedkoop ingeplakt om eerlijk te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WxqQODZoVBZ1zZ4ZJNpWTRPX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ik ben in ieder geval blij dat het dit keer niet op GoT is. Tijdens het lezen van een nieuwsbericht kan ik die advertentie nog wel even hebben, maar op GoT, waar je meestal toch wat langer zit dan bij een nieuwsbericht, wordt het toch wel erg vervelend. Verder ben ik blij dat het filmpje (bij mij) dit keer in elk geval niet automatisch begint.

Ik vind deze vorm van reclame nog steeds ordinair en smakeloos, maar als we het dan toch persé moeten doen, dan gaat het in ieder geval de goede kant op vind ik. :)

Edit @RaZ hieronder: Wow, er gaat een wereld voor me open. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

Ziet er goed uit. Nooit gedacht dat ik dat ooit over reclame zou zeggen.. :D

Hij is alleen niet helemaal Chromium 6.0.466.0 (52284) proof. Geen idee of dit de laatste Chronium build is, gebruik deze versie als portable browser op mijn USB stick. Krijg regelmatig "Missing plug-in" terwijl Flash gewoon werkt.
Edit: Op zo een moment lijkt zelfs helemaal niets van de reclame te laden. Ook de reclame achtergrondafbeeldingen niet, en zie ik de normale achtergrond (Okay, ook een afbeelding via custom CSS van NMe/Wiethoofd, ja ik gebruik het nog steeds! :D)
Zie na een refresh dat echt alles Flash is, dat is dan toch wel een beetje jammer, totaal niet nodig voor 90% van de banner.

Edit #veel, als we dan toch bezig zijn :+
Chrome 6.0.472.14 beta geeft ook af en toe "missing plug-in".

[ Voor 45% gewijzigd door Nakebod op 04-08-2010 08:47 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Terw_Dan: dat ziet er inderdaad niet uit, zelf heb ik er (thuis) nooit last van die dingen. 1024x600 FTW! :P

@dna1988: Kijk eens bij je voorkeuren, en zet de template eens van tweakers_ng naar tweakers... Dat is pas GoT >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Yep daar is ie weer, en weeral kan ik na omhoog scrollen niet meer naar links scrollen...

Mijn probleem (heeft echt niemand anders dit?) is dus nog steeds niet opgelost, terwijl dat van de meeste anderen wel is.

En dus ook nog maar eens een nieuwe screenshot genomen: http://twitpic.com/2bgnxc

Edit: Safari 5.0 (6533.16) OSX 10.6.4

[ Voor 6% gewijzigd door Hipska op 04-08-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 07:05
Firefox 3.6.8 op Ubuntu 10.04 en flash 10.1 r53 is in ieder geval prima.

De kleurtjes vloeken alleen een beetje met de rest van de style van T.net maar ach, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:10
Firefox 3.6.8 op Windows 7 Pro 32-bit zorgt voor 180mb geheugengebruik op de tweaker site en daarnaast een hang van 20s tot 1 minuut. :(
Dit op een Core 2 Duo laptop met 4gb(3,5gb) ram.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 17:22
Geen problemen hier op XP met FF3.6.8 (en ook met IE8,btw), alles laadt soepel.

En inderdaad, de bugs die ik bij de eerste reclameuiting tegenkwam zijn (iig voor mijn setup) netjes geplet.

Op deze manier vind ik het, ondanks dat ik het overkill blijf vinden, wel te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Terw_Dan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:30:
[...]

Mwah, ik vind hem er eerlijk gezegd wel een beetje goedkoop ingeplakt om eerlijk te zijn.
[afbeelding]
Zo ziet hij er niet uit bij mij :/. Bij mij is de hel achtergrond netjes anders.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is idd beter (ff uitgelogd om het te testen, heb een banner vrij abbo - waar ik heel blij mee ben) alleen jammer dat het nog steeds flash-zooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]

[afbeelding]
Da's de no-flash fallback zo te zien, dan krijg je inderdaad alleen de bovenkant...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:14:
[...]

Da's de no-flash fallback zo te zien, dan krijg je inderdaad alleen de bovenkant...
Zou kunnen, geen idee of die flashplugin nu werkt of niet. Wel jammer dat hij de zijkanten niet meepakt, dat zou prima kunnen zonder dat het stoort en het ziet er nog beter uit.

Overigens zie ik het ding nu helemaal niet meer hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:23

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

[afbeelding]
Bij jou ontbreken de zijkanten.... ;)

Laad-tijd bij mij is gewoon vrijwel "instant" (Google Chrome op Windows XP SP3, nieuwste flash, 7 jaar oude Centrino laptop. Goed is ook dat eerst de site laadt, en daarna pas die achtergrond. Heb ik ook wel eens andersom gezien bij andere sites. :)

Edit: Heb wel een snelle glasvezellijn, scheelt wellicht ook een beetje. Ziet er trouwens ook leuk uit op de HTC Desire met Android 2.2 (FroYo) als je de Mobile View uitschakeld. Goede test voor Flash 10.1

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 04-08-2010 10:37 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

- Windows Vista Business SP2 met alle updates
- FF 3.6.8
Doet het prima:
Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net

Evenals de vorige vorige keer (30 maart 2010):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QSTuQabPZmwFqDB50zfuU1Hp/thumb.png

Oeh ook twee tabs aan de rechterkant :p

Thanks to NMe ook een behoorlijke preproductie testprocedure in place (zoals het hoort).

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

bij mij laat het firefox vast lopen... Specifiek: hier. Hij blijft vaak hangen op cdn.eyewonder.com

Windows 7 64bit, firefox 3.5.11

edit: net geupdate naar firefox 3.6.8, en het probleem is er nog steeds.

[ Voor 25% gewijzigd door Thy King op 04-08-2010 11:45 ]

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Daar gaan we weer, ondanks dat het een hele verbetering is met de vorige takeovers ben ik niet geinteresseerd in starcraft en blijf ik het lelijk vinden....

voor mij dus weer:
http://tweakers.net/devicedetect?forceDeviceGrade=B
de mobile view.

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 04-08-2010 13:07 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Thy King schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:37:
bij mij laat het firefox vast lopen... Specifiek: hier. Hij blijft vaak hangen op cdn.eyewonder.com
Geen vastlopers, maar Flash is wel weer een CPU zuiger.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Sebazzz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

Geen vastlopers, maar Flash is wel weer een CPU zuiger.
Sorry hoor maar volgens mij loop je nu gewoon een beetje te trollen. 'Idle is er 2% cpu gebruik voor heel Opera als ik de tweakers.net website nu open heb. Als ik zelf het filmpje start gaat dit naar 7% en als ik de pop over trailer start naar 11% (en al tijdens het spelen weer terug naar 7%).

Natuurlijk is dit een slechte test er staat veel meer aan dan alleen de browser, maar als het zelfs hier al zo weinig cpu vraagt kan het iig niet hoger zijn.

Kortom: gezeur!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PcDealer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:34:
Thanks to NMe ook een behoorlijke preproductie testprocedure in place (zoals het hoort).
Niet thanks to mij hoor. :+ Ik heb me achter de schermen wel ingezet voor een betere procedure maar ik was verre van de enige. :D
roy-t schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:40:
[...]

Sorry hoor maar volgens mij loop je nu gewoon een beetje te trollen. 'Idle is er 2% cpu gebruik voor heel Opera als ik de tweakers.net website nu open heb. Als ik zelf het filmpje start gaat dit naar 7% en als ik de pop over trailer start naar 11% (en al tijdens het spelen weer terug naar 7%).

Natuurlijk is dit een slechte test er staat veel meer aan dan alleen de browser, maar als het zelfs hier al zo weinig cpu vraagt kan het iig niet hoger zijn.

Dat kan het best. Afhankelijk van browser, OS en hardware hebben we ook tijdens het testen gezien dat de CPU-usage soms want omhoog ging. Tijdens eerdere testen waren er zelfs mensen die zeiden 100% CPU-gebruik te zien gedurende 10 seconden na het openen van de site, en voor latere tests waren er bij de wat oudere systemen nog steeds meldingen van 50% CPU-usage voor een paar seconden.

Kortom: te kort door de bocht! ;)

[ Voor 60% gewijzigd door NMe op 04-08-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

[...]

Op mijn Athlon 64 3200+ waar ik nu noodgedwongen even gebruik van maak gaat de load echt wel wat verder omhoog, maar inderdaad, met zulke oude processors ben ik al blij als de flash soepel draait, dat de load naar 50% gaat kan me dan niet zoveel boeien.

[ Voor 54% gewijzigd door Dirk op 04-08-2010 13:46 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
:'(

Edit: verkeerde smiley boos -> verdrietig

[ Voor 92% gewijzigd door roy-t op 04-08-2010 13:46 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik kreeg net (5-10min geleden) een vastloper toen ik op de frontpage een advertentie wilde bekijken. Ik moest firefox opnieuw opstarten.

Firefox 3.5.10
Windows 7 Ultimate UK alle updates
Flash 10.1.53.64

Edit: Nu en daarvoor deed alles het gewoon goed.

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 04-08-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Hipska schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:13:
Yep daar is ie weer, en weeral kan ik na omhoog scrollen niet meer naar links scrollen...

Mijn probleem (heeft echt niemand anders dit?) is dus nog steeds niet opgelost, terwijl dat van de meeste anderen wel is.

En dus ook nog maar eens een nieuwe screenshot genomen: http://twitpic.com/2bgnxc

Edit: Safari 5.0 (6533.16) OSX 10.6.4
Niemand van de admins die hier iets op kan reageren? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik mis even wie de ads nou wel/niet voorgeschoteld krijgen. Vannacht kreeg ik alleen 't statische plaatje te zien (opera 10.60, linux), inmiddels krijg ik helemaal geen ads meer te zien. Not that I mind, maar ben wel benieuwd :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Helaas weer een verschuiving van het logo :r

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hipska schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Ik zie in de screenshot niet eens wat het probleem is. :+
silmaril8 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:48:
Ik kreeg net (5-10min geleden) een vastloper toen ik op de frontpage een advertentie wilde bekijken. Ik moest firefox opnieuw opstarten.

Firefox 3.5.10
Windows 7 Ultimate UK alle updates
Flash 10.1.53.64

Edit: Nu en daarvoor deed alles het gewoon goed.
Waarom gebruik je nog Firefox 3.5? Is een update naar 3.6 een optie? Niet alleen wat deze uiting betreft natuurlijk, ik kan me voorstellen dat je gehele ervaring op het web wat beter wordt met een up-to-date browser. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

NMe schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Ik zie in de screenshot niet eens wat het probleem is. :+
De hele linkerkant van t.net valt weg, inclusief tracker, en hij heeft geen scrollbalk om weer terug naar links te scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:34:
Waarom gebruik je nog Firefox 3.5? Is een update naar 3.6 een optie? Niet alleen wat deze uiting betreft natuurlijk, ik kan me voorstellen dat je gehele ervaring op het web wat beter wordt met een up-to-date browser. :P
Ik werk nu op mijn laptop en hier staat nog 3.5 op. Het fijne van Firefox 3.5 is dat ik dan nog een Nederlands woordenboek kan gebruiken. Toen ik een paar maanden geleden 3.6 installeerde werkte de woordenboeken niet goed en dat bleef hetzelfde bij elke update van 3.6, dus ben ik op deze laptop maar 3.5 blijven gebruiken. Misschien dat het bij de laatste 2 updates verandert is (heb die nog niet geïnstalleerd), maar als ik kijk naar mijn andere computer waar wel 3.6 opstaat, vind ik dat ik niet al te veel dingen mis (tabs bv is iets ander/beter).

Begin Juli had ik trouwens met de takeover juist geen last van errors als ik Firefox 3.5 gebruikte. Firefox 3.6 deed mijn browser toen crashen en links werkten toen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
Kan je dit niet wegkrijgen met een custom css? En zou iemand mij er anders een handje mee kunnen helpen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

@iMick

Met deze link:
zijn de ads weg, T.net gaat dan in de mobiele weergave.

Je hebt dan ook geen tracker en sommige dingen (zoals de PW en FP) zien er anders uit.

[ Voor 25% gewijzigd door donny007 op 04-08-2010 14:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

iMick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:44:
Kan je dit niet wegkrijgen met een custom css? En zou iemand mij er anders een handje mee kunnen helpen oid?
Ook dat valt volgens mij onder het blokkeren van banners, wat wel kan is via http://tweakers.net/devicedetect de weergave aanpassen (of flash deinstalleren zodat het geheel wel sneller laad en minder load genereerd, want ook bij mij is de FP niet echt prettig te gebruiken nu, scrollen gaat super traag en af en toe crashed de flashplugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ook hier een vastloper op de FP....

Vista 32bit,
Firexfox: Mozilla/5.0 (Windows; Windows NT 6.0; rv:2.0b2) Gecko/20100720 Firefox/4.0b2
Flash: Shockwave 10.1r53

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
donny007 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:50:
@iMick

Met deze link:
zijn de ads weg, T.net gaat dan in de mobiele weergave.

Je hebt dan ook geen tracker en sommige dingen (zoals de PW en FP) zien er anders uit.
Dat heb ik nu, maar die zijbalk mis ik toch wel een beetje veel dan ;). Maar met de Custom CSS zou het toch ook moeten kunnen? (uit de karmastore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Je kunt toch wel 1 dagje zonder tracker ;)

/me donny007 gebruikt de tracker zelden

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 04-08-2010 15:04 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Erkens schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Ook dat valt volgens mij onder het blokkeren van banners, wat wel kan is via http://tweakers.net/devicedetect de weergave aanpassen (of flash deinstalleren zodat het geheel wel sneller laad en minder load genereerd, want ook bij mij is de FP niet echt prettig te gebruiken nu, scrollen gaat super traag en af en toe crashed de flashplugin)
Waarom zou dat onder het blokkeren van banners vallen? Als T.Net je de mogelijkheid biedt om met custom CSS aan de slag te gaan, dan maakt dat toch niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Equator schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:05:
Waarom zou dat onder het blokkeren van banners vallen? Als T.Net je de mogelijkheid biedt om met custom CSS aan de slag te gaan, dan maakt dat toch niets uit?
Omdat het blokkeren van banners is, en om die weg te halen hebben we een bannervrij abo ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
moto-moi schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:14:
[...]

Omdat het blokkeren van banners is, en om die weg te halen hebben we een bannervrij abo ;)
Maar toch is het hinderlijk. De rest van de banners verwijder ik toch niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

iMick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Maar toch is het hinderlijk. De rest van de banners verwijder ik toch niet ;).
:D

Dus alles wat "hinderlijk" is mag weg? >:) Ik vind alle reclame uitingen "hinderlijk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hipska schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Ik kan dit met een zelfde setup (Safari 5.0 (6533.16), OS X 10.6.4) niet reproduceren, maar misschien snap ik niet helemaal wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Bah Firefox is net voor de 2e keer vastgelopen op de V&A icm de nieuwe site takeover, triestig ... Die site take overs leveren nu misschien wel goed geld op, maar op iets langere termijn gaan jullie hier echt mensen aan verliezen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

[...]

Nouja, als ik naar de FP surf en de ad komt tevoorschijn gaat mijn laptop van bzzz naar fuuuuuuu dus een CPU zuiger is het zeer zeker wel. Firefox 4 met Flash 10.1. Dit lijkt alleen de eerste keer te gebeuren, daarna niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 04-08-2010 15:43 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Het kan me normaal geen reetje schelen wat jullie doen maar nu is het wel heel erg; standaard vastlopen en ik heb net een kwartier op m'n langzaam crashende firefox moeten wachten.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Bij mij laadt de site in, vervolgens freezed ie voor 10 sec en dan doet alles het weer :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien wordt dezelfde lange-termijn policy gevolgd als commerciele TV zenders volgen: pomp er zo nu en dan content-onderbrekende commercials doorheen en blijf doorgaan totdat de protesten beginnen af te nemen door factoren zoals "gewenning" en "aanpassing" (gebruikers die hun pc's upgraden).

Als die periode achter de rug is kun je eventueel de frekwentie, duty-cycle en gebruikt beeldoppervlak van de reclame-uitingen geleidelijk verder opvoeren, totdat er een evenwicht is tussen reclame-inkomsten en gebruikers die afhaken en dus minder pageviews opleveren.

Ergens is er een break-even point, de truuk is om dat punt te vinden en langzaam te verschuiven.

Uiteindelijk kom je op de situatie uit zoals die voor commerciele TV geldt: de niet-commerciele content is er alleen nog maar om te voorkomen dat mensen wegzappen tussen de commercials door.

/doemdenk-mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik kon net een aantal seconden niets doen in mijn browser, hij was bevroren toen ik op de voorpagina zat.
Win7 Home Premium 64bit
FF 3.6.8
WIN 10.1.53.64

Hij was druk bezig wat in te laden van een website die ik niet heb onthouden.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:15
Bij mij doet de ad een beetje vreemd.. ene keer zie ik alles wel.. dan weer voor de helft en soms helemaal niets met missing plugin. Ik gebruik chrome 5.0.375.125 op windows XP

edit: En als ik met mijn muis cursor er over heen ga dan gaat de bovenste balk heen en weer verspringen..

[ Voor 23% gewijzigd door Kalua op 04-08-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik zie helemaal geen ad, doe ik iets verkeerd?

Al is dit zo te lezen een ad die ik best kan missen.. :X

[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 04-08-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Thy King schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:37:

Windows 7 64bit, firefox 3.5.11

edit: net geupdate naar firefox 3.6.8, en het probleem is er nog steeds.
En nu loopt ook de FP vast... Deze site takeover is niet bepaald een succes.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Thy King schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:59:
[...]
En nu loopt ook de FP vast... Deze site takeover takedown is niet bepaald een succes.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meaglin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 16:11
Ik weet niet wat er fout gaat met die SC2 site-takeover maar bij mij crasht het 80% van de tijd en forceert mij om dit bericht nu op google chrome te maken, kan hier niemand iets aan doen ofzo want het begint nogal vervelend te worden zo ...
en om gelijk greasemonkey dingen ofzo te gaan maken doe ik ook liever niet aangezien ik tweakers best wil ondersteunen als het om reclame gaat....

edit: ik gebruik firefox 3.6.8 onder windows 7 x64 enterprise

[ Voor 7% gewijzigd door Meaglin op 04-08-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Uitgebreidere omschrijving:

Wanneer je met een mighty mouse omhoog scrolled dan gaat dit niet altijd puur verticaal. Op een gegeven moment zit je dan zover naar rechts dat de tracker uit het zicht komt aan de linkerkant. Normaalgezien heb je dan een horizontale scrollbar, maar door een of andere reden bij deze advertentie is die er niet waardoor naar links scrollen niet lukt. (te zien op screenshot) Ook niet met de mighty mouse links scrollen werkt niet.

Hopelijk heb ik nu duidelijk genoeg beschreven wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 20:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
Net wel wat bugs:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NSfsb1nm4S5bLjK0pZDea1v8/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c3qDntiv4g6xhPZDAaFftGc0/thumb.png

Google Chrome 5.0.375.125

Puur random...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bij mij doet ie het in ieder browser goed. Heb Chrome, Safari en Firefox getest op een Macbook Pro 15 inch 2,66ghz Core2Duo 4 GB DDR3 met Mac Os X 10.6.4

Het enige dat me opvalt is dat ik in Firefox en Chrome de hele pagina van links naar rechts kan schuiven en in alle browers staat Blizzard Entertaiment teveel naar links, waardoor de B en de E (gedeeltelijk) wegvallen.

Ik werk op een resolutie van 1440 bij 900.

[ Voor 5% gewijzigd door Backpacker op 04-08-2010 19:39 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
joopv schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:29:
Misschien wordt dezelfde lange-termijn policy gevolgd als commerciele TV zenders volgen: pomp er zo nu en dan content-onderbrekende commercials doorheen en blijf doorgaan totdat de protesten beginnen af te nemen door factoren zoals "gewenning" en "aanpassing" (gebruikers die hun pc's upgraden).

Als die periode achter de rug is kun je eventueel de frekwentie, duty-cycle en gebruikt beeldoppervlak van de reclame-uitingen geleidelijk verder opvoeren, totdat er een evenwicht is tussen reclame-inkomsten en gebruikers die afhaken en dus minder pageviews opleveren.

Ergens is er een break-even point, de truuk is om dat punt te vinden en langzaam te verschuiven.

Uiteindelijk kom je op de situatie uit zoals die voor commerciele TV geldt: de niet-commerciele content is er alleen nog maar om te voorkomen dat mensen wegzappen tussen de commercials door.

We doen ons best maar we kunnen nu eenmaal niet bestaan zonder reclame inkomsten. Al hetgeen RTL4, Sp!ts en Tweakers.net je brengen wordt daaruit betaald. Natuurlijk doen we ons best om de uitingen binnen de spreekwoordelijke perken te houden maar soms moeten er ook gewoon geld verdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:29:

Ik ken zeer veel sites die gewoon fullpage ads tonen voordat je bij de content komt. Dat vind ik 100000000000000000000000x beter dan sites waarbij de content zelf wordt verprutst door allerlei ads banners en met een beetje geluk uitklapzooi over de content heen.

Bij een fullpage ad weet je gewoon waar je aan toe bent, je krijgt even wat reclame te zien en binnen een paar sec kun je terecht op de content. Vaak hebben die sites dan veel minder tot geen banners op de content.

Site takeover vind ik ook prima, maar het grote nadeel is dat Tweakers normaal gezien bloedsnel is. Al die moeite wordt compleet om zeep geholpen door een zeer traag ladende site takeover. Als de site normaal al gewoon trager zou zijn (zoals normale sites) dan zou de takeover niet eens te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
sorry hoor, maar ik begin echt teleurgesteld te raken.

Ik heb op de fp nog ongeveer 30% van mijn scherm over voor content door dat ding boven de header. Moet ik dan een abo nemen om normaal op tweakers te kunnen kijken? Een reclame vind ik niet erg, maar élke FP view dat contentverplaatsende ding is mij iets te gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:12:
sorry hoor, maar ik begin echt teleurgesteld te raken.

Ik heb op de fp nog ongeveer 30% van mijn scherm over voor content door dat ding boven de header. Moet ik dan een abo nemen om normaal op tweakers te kunnen kijken? Een reclame vind ik niet erg, maar élke FP view dat contentverplaatsende ding is mij iets te gek...
Psst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Ik ken zeer veel sites die gewoon fullpage ads tonen voordat je bij de content komt. Dat vind ik 100000000000000000000000x beter dan sites waarbij de content zelf wordt verprutst door allerlei ads banners en met een beetje geluk uitklapzooi over de content heen.
O, alsjeblieft niet. Dit ben ik echt niet met je eens, en die tussenpagina's vind ik alleen maar storender.
Site takeover vind ik ook prima, maar het grote nadeel is dat Tweakers normaal gezien bloedsnel is. Al die moeite wordt compleet om zeep geholpen door een zeer traag ladende site takeover. Als de site normaal al gewoon trager zou zijn (zoals normale sites) dan zou de takeover niet eens te merken zijn.
De oplossing is zo simpel als het maar wezen kan: tweakers moet zelf zijn eigen grote reclame takeovers gaan hosten, en deze zo simpel mogelijk houden (geen flash e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
daar stond hij op. Maar A selecteren en B terugselecteren deed the trick, maar dan mis ik de helft.

Ik ben al jaaaaren bezoeker hier, al bijna 9 jaar met 16300 posts en heb een aantal abo's gehad. Ben ook groot fan van de opbouw en de vooruitgang hier, maar deze banneruiting is echt zaad.

Als je dat ding 20x hebt gezien en geen actie hebt ondernomen kan hij toch wel uit? Dan is het decision-moment wel over en de proposition ook wel overgekomen

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 04-08-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Thy King schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:52:
[...]
O, alsjeblieft niet. Dit ben ik echt niet met je eens, en die tussenpagina's vind ik alleen maar storender.
Helemaal mee eens
De oplossing is zo simpel als het maar wezen kan: tweakers moet zelf zijn eigen grote reclame takeovers gaan hosten, en deze zo simpel mogelijk houden (geen flash e.d.)
Ook mee eens alleen is dat bij de adverteerders nog steeds geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maar hoe ga je nog converteren als iemand die ad al 50x heeft gezien? niet.. Dus whats the use then

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

zeef schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:21:
Ook mee eens alleen is dat bij de adverteerders nog steeds geen optie.
Is dat geen kwestie van onderhandelen? Bijvoorbeeld: je krijgt x uur (of 1 dag) extra voor hetzelfde geld, maar daar staat tegenover dat we de takeover op onze eigen server hosten, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

418O2 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:34:
maar hoe ga je nog converteren als iemand die ad al 50x heeft gezien? niet.. Dus whats the use then
Naamsbekendheid ;)
Je hoeft niet perse vandaag overtuigd te worden, als je de naam vandaag maar vaak genoeg ziet is de kans ook groter dat je het in de toekomst zult kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Thy King schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Is dat geen kwestie van onderhandelen? Bijvoorbeeld: je krijgt x uur (of 1 dag) extra voor hetzelfde geld, maar daar staat tegenover dat we de takeover op onze eigen server hosten, oid.
Nee, dat gaat 'm niet worden. Men wil er nu eenmaal zelf de controle over houden. Dat wil niet zeggen dat wij het waarschijnlijk niet beter en sneller kunnen hoor. Zie een stuk terug in dit topic het verhaal over de Settlers take over. Mooi gemaakt en zelf gehost. Alleen de klant had er geen €€ voor over.... Maar wie weet, de markt is altijd in beweging. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 04-08-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:55:
Nee, dat gaat 'm niet worden. Men wil er nu eenmaal zelf de controle over houden.
Wat houdt dat in dat? Ik zie het voordeel er namelijk niet van in, behalve dat je als klant een oogje op de views kan houden. Maarja, als je een ad met zoveel verschillende ladende deeltjes verzint dan werkt dat niet zo goed. Dus of een strakke ad die je zelf host, of een minder strakke door Tweakers gehoste ad.

Maargoed, volgens mij is het nieuwige wel van die takeovers af, alleen als er technische fouten worden gemaakt vallen ze op, dus men kan nu wel met dat spul ophouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
Dirk schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:26:
[...]

Naamsbekendheid ;)
Je hoeft niet perse vandaag overtuigd te worden, als je de naam vandaag maar vaak genoeg ziet is de kans ook groter dat je het in de toekomst zult kopen. :)
ik word vandaag niet overtuigd, en ook de komende dagen niet, die ads geven mij alleen maar meer reden om het product niet te kopen xD, plus het feit dat ik zoieso al niet van plan was om starcraft te kopen, omdat ik er 1 geen intresse in heb, en 2 geen geld voor heb

wat eerder al gezegd is, als je na 50 pageviews nog niks hebt ondernomen, zorg dan dat de ad verdwijnt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik vond het er erg mooi uit zien, had er ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het is geen klacht (ben eerder blij) maar ik ben toch nog nieuwsgierig hoe het kan dat ik de ad in het geheel niet gezien heb. Bepaalde browsers/versies/users-met-bepaalde-settings/users-uit-de-karma-top-500 uitgesloten misschien?

Ik heb overigens de standaard devicegrade (A) dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 05-08-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:55:
[...]

Nee, dat gaat 'm niet worden. Men wil er nu eenmaal zelf de controle over houden. Dat wil niet zeggen dat wij het waarschijnlijk niet beter en sneller kunnen hoor. Zie een stuk terug in dit topic het verhaal over de Settlers take over. Mooi gemaakt en zelf gehost. Alleen de klant had er geen €€ voor over.... Maar wie weet, de markt is altijd in beweging. ;)
Je stelt wel eisen aan de leverancier van de commerciele content neem ik aan, zoals de positie, maximale grootte, frekwentie en tijdsduur van de uitingen enzovoorts.
Dan lijkt het me ook logisch dat je eisen stelt aan de performance waarmee de uitingen naar de gebruiker geserveerd worden; bijvoorbeeld:

De content moet 99% van de tijd binnen 1000 milliseconden geserveerd worden, met een gemiddelde van niet meer dan 200ms over een etmaal bij zoveel hits. Of zoiets. <insert meer statistics jargon>.

Ik snap wel dat dat afhangt van factoren die de adverteerder niet allemaal onder controle heeft. En dat die misschien wel niet zo'n dik serverpark / ISP connectie heeft. Maar als je niet wilt dat je gebruikers last hebben van de uitingen (wat dus contra-productief is t.o.v. die uitingen) lijkt het me verstandig om kwantitatieve eisen aan de performance van de ads te verbinden, en die ook te controleren, meten en rapporteren naar de adverteerder.

Dat is in ieders belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:05:
Het is geen klacht (ben eerder blij) maar ik ben toch nog nieuwsgierig hoe het kan dat ik de ad in het geheel niet gezien heb. Bepaalde browsers/versies/users-met-bepaalde-settings/users-uit-de-karma-top-500 uitgesloten misschien?

Ik heb overigens de standaard devicegrade (A) dus daar kan het niet aan liggen.
2 opties: AdBlock, of je hebt niks over games gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 02:05:
Ik zit in de top 100 en kan hem wel zien:
PcDealer in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

NMe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:34:
[...]

2 opties: AdBlock, of je hebt niks over games gelezen. :P
3e optie: hij is zo laat uit z'n bed gerold dat we toen al de ad onder Linux stop hadden gezet. Enige wat 'ie dan nog gezien zal hebben is dat er ff ruimte bovenaan de pagina werd gereserveerd voor de header waarna hij weer naar boven sprong.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:50:
[...]

Wat houdt dat in dat? Ik zie het voordeel er namelijk niet van in, behalve dat je als klant een oogje op de views kan houden. Maarja, als je een ad met zoveel verschillende ladende deeltjes verzint dan werkt dat niet zo goed. Dus of een strakke ad die je zelf host, of een minder strakke door Tweakers gehoste ad.

Maargoed, volgens mij is het nieuwige wel van die takeovers af, alleen als er technische fouten worden gemaakt vallen ze op, dus men kan nu wel met dat spul ophouden :9
Vergis je niet, wij zijn op de mondiale schaal waarin dit soort dingen geregeld wordt maar een heel heel kleine speler. Dus we hebben niet zoveel te willen. De adverteerder levert zijn spul zelf aan en wij moeten dat inpassen. Natuurlijk is in het voortraject heel veel overleg geweest en heeft crisp een waslijst aan verbeteringen doorgegeven. Daar wordt wel naar gekeken in problemen oplossende zin maar een paar dagen voor de campagne alles omgooien, dat gaat niet. Overigens zijn er al campagnes in HTML5 in de US, zoals Daniël ook al postte. Het is dus een kwestie van afwachten voordat HTML5 in reclameland breed wordt gezien als alternatief.
marti-n schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:13:
[...]

ik word vandaag niet overtuigd, en ook de komende dagen niet, die ads geven mij alleen maar meer reden om het product niet te kopen xD, plus het feit dat ik zoieso al niet van plan was om starcraft te kopen, omdat ik er 1 geen intresse in heb, en 2 geen geld voor heb

wat eerder al gezegd is, als je na 50 pageviews nog niks hebt ondernomen, zorg dan dat de ad verdwijnt :P
Het is maar wat de adverteerder in wil kopen (en wat sales verkoopt). Deze keer heeft men voor 'alles 24/7' gekozen waarbij we zelf het forum eruit hebben gehouden.
joopv schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:12:

Je stelt wel eisen aan de leverancier van de commerciele content neem ik aan, zoals de positie, maximale grootte, frekwentie en tijdsduur van de uitingen enzovoorts.
Dan lijkt het me ook logisch dat je eisen stelt aan de performance waarmee de uitingen naar de gebruiker geserveerd worden; bijvoorbeeld:

De content moet 99% van de tijd binnen 1000 milliseconden geserveerd worden, met een gemiddelde van niet meer dan 200ms over een etmaal bij zoveel hits. Of zoiets. <insert meer statistics jargon>.

Ik snap wel dat dat afhangt van factoren die de adverteerder niet allemaal onder controle heeft. En dat die misschien wel niet zo'n dik serverpark / ISP connectie heeft. Maar als je niet wilt dat je gebruikers last hebben van de uitingen (wat dus contra-productief is t.o.v. die uitingen) lijkt het me verstandig om kwantitatieve eisen aan de performance van de ads te verbinden, en die ook te controleren, meten en rapporteren naar de adverteerder.

Dat is in ieders belang.
Dat is inderdaad in het belang van velen alleen zijn wij gewoonweg niet groot/belangrijk genoeg om die eisen op tafel te leggen. Natuurlijk doen we ons best om alles zo acceptabel mogelijk te maken en daar is ook deze keer veel tijd en moeite in gestoken. Maar aan het eind van de dag moeten ook hier de euro's verdiend worden en draaien we wel deze campagnes zoals de adverteerder ze wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, thuis zie ik hem wel, maar op m'n notebook zie ik het ding niet, terwijl ik op beide geen adblockers heb draaien (enkel flashtoggle in IE8, voor het zeldzame geval dat ik toch even flash nodig heb).
Niet dat ik er wakker van lig dat ik een advertentie niet zie, maar vreemd is het wel.
Ik zit geloof ik wel in die karma top 100 ofzo, maar het lijkt me sterk dat dat er überhaupt iets mee te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

joopv schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:12:
[...]

Dat is in ieders belang.
Dat advertenties over het algemeen niet erg goed zijn voor de clientside performance is voor ons een bekend gegeven, helaas vaak wat minder bekend bij adverteerders zelf :P

Bij de eerste takeover hebben we ook metingen gedaan en ik heb daar een rapport van gemaakt met een aantal aanbevelingen welke goed ontvangen werd door de adverteerder en daar intern doorgespeelt is naar de ontwikkelaars van het advertentieplatform.

Ik moet daarbij vermelden dat volgens de adverteerder wij de eerste waren die opmerkingen hadden met betrekking tot de performance impact op de pagina in het geheel wat denk ik wel een beetje aangeeft dat blijkbaar andere websites daar geen issue van maken. Dat wij (in ieder geval in Nederland) zo'n beetje eenzame pioniers zijn op het gebied van clientside performance wist ik wel, maar blijkbaar moet dit besef ook in de reclamewereld nog doordringen...

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)