Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Telefoon uit->aanzetten met volume down en power knop->CLEAR STORAGE (selecteren met volumeknoppen en bevestigen met de [power] knop.Victorio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:19:
Ik heb een in paar dagen tijd lekker veel apps getest en m'n interne geheugen vol gesmeten met rommel. Wat is de beste manier om m'n Desire weer zo leeg mogelijk te maken?
- SD formatteren
- Reset uitvoeren zonder backup terug te zetten
Kan dat op die manier, zodat ik alleen de default 2.1 ROM heb?
(Nee, ik vind het niet erg m'n instellingen handmatig terug te zetten en m'n favo apps opnieuw te downloaden etc.)
Verder heb ik besloten niet te gaan debranden, rooten en handmatig te updaten naar 2.2. Ik wacht gewoon lekker op de Froyo update van T-Mobile. Ook al duurt dat nog een maand.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De synchronisatie-setting heeft inderdaad geen invloed op je IMAP mailbox (heb hetzelfde probleem), maar enkel op de settings zoals ingesteld in settings -> Account & Sync.MegaTronics schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:29:
Het is de standaard mail client naar een IMAP box. Daar zit weinig push achter, gezien het feit dat je zelf moet aangeven hoevaak die moet checken op mail. Maar goed, ik zet voortaan wel alle wireless dingen uit.
Mogelijk dat het met warmte te maken heeft, want vanochtend gebeurde het niet, maar de keren daarvoor druk met de telefoon in de weer geweest, had hij in de zon gelegen, etc.
Vreemde is alleen dat hij het alleen deed als je de telefoon tegen je oor aan hield. En niet als je hem bijvoorbeeld op tafel legte en dan op de speakerfunctie zette...
Heb nog gekeken of de proximity sensor wel werkte, maar het scherm ging gewoon uit en regeert dan ook echt niet meer. Dus geen idee wat het zou kunnen zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 12-08-2010 11:26 ]
Keuze maken tussen Samsung Galaxy S en HTC Desire
Ik "moet" dezelfde keuze maken, maar neig toch naar de Desire omdat:
- Ik heb het niet zo op Samsung.
- Updates van Samsung komen later of helemaal niet.
- Sommige hebben GPS problemen met de Galaxy S, ik wil GPS veel gebruiken.
- Desire is net wat goedkoper.
- Desire vind ik er beter uit zien. Volgens mij voelt de Desire ook steviger aan.
Toch heeft de Galaxy S ook voordelen: betere accu, groter scherm, extra GPU chip, minder dik en zwaar, momenteel beter leverbaar.
Je zult de keuze echt zelf moeten maken. Wat vind jij belangrijk en kijk welke telefoon bij je past.
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 12-08-2010 11:26 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ah ok. Dat is ook nog een manier natuurlijk. Weet je ook wat die precies doet? Clear storage klinkt namelijk als het wissen van het externe geheugen.janvanduschoten schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:38:
[...]
Telefoon uit->aanzetten met volume down en power knop->CLEAR STORAGE (selecteren met volumeknoppen en bevestigen met de [power] knop.
Ik ga vanavond even voor de zekerheid m'n SD backuppen en dan alles eraf gooien. Ben benieuwd welke processen er dan nog draaien en hoeveel geheugen vrij is.
Ah ok. Heb het ook maar eens uitgezet. Twitter app check ik dan wel handmatig nu en dan. Ik gebruik de K9 mail app voor m'n (push/imap) mail en die werkt idd gewoon prima zonder synchronisatie.Halfkakkende schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:56:
[...]
De synchronisatie-setting heeft inderdaad geen invloed op je IMAP mailbox (heb hetzelfde probleem), maar enkel op de settings zoals ingesteld in settings -> Account & Sync.
[ Voor 28% gewijzigd door Victorio op 12-08-2010 10:13 ]
Jup originele update, mijn toestel is niet geroot of wat ook. Gewoon de officiële HTC update via het toestel.l3art schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 06:44:
Is dat de officiele update?
Met verkeerde radiorom doet de camera het namelijk ook niet.
Maar ik begrijp dat er niet meer meldingen van mensen zijn geweest met camera problemen?
Hmmm... als het vaker voor blijft komen toch maar een even bezoekje aan de winkel denk ik want dan zal het aan mijn individuele toestel liggen ben ik bang.
[edit]
Wat betreft kleuren van de Desire (n.a.v post hierboven) klopt het dat er ook een paars/aubergine-achtige versie is met een zwarte achterkant? Die zag ik namelijk laatst bij iemand, en ik heb de bruine in de winkel ook even in m' n handen gehad en die was voor mijn gevoel echt anders.
[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 12-08-2010 10:44 ]
Verwijderd
Als je helemaal schoon wilt beginnen, kun je het beste de harde reset uitvoeren (clear storage). Deze zal alle data van je telefoon wissen, niet van je sd kaart. Wil je het zeker weten, dan kun je uiteraard voordat je je telefoon aanzet om een harde reset te geven je sd kaart verwijderen.Victorio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:12:
[...]
Ah ok. Dat is ook nog een manier natuurlijk. Weet je ook wat die precies doet? Clear storage klinkt namelijk als het wissen van het externe geheugen.Ruimt hij ook de interne zaken op?
Ik ga vanavond even voor de zekerheid m'n SD backuppen en dan alles eraf gooien. Ben benieuwd welke processen er dan nog draaien en hoeveel geheugen vrij is.
Je zult na de reset wel weer alles moeten ingeven, zoals taal, google account, etc. Hij is dan zoals je hem voor het eerst uit de doos haalde (qua software dan
Geen enkel garantie, bla bla bla
Edit] en nog een linkje naar de HTC site Restarting or factory resetting your phone
[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 12-08-2010 10:53 ]
was bij mij ook, na het updaten hing de camera zichzelf elke keer op, ook na reboot van het toestel. De volgende dag deed hij het ineens weer wel, en nu nog steeds.. zag zo snel dit op youtube YouTube: HTC Desire - Update to 2.2 - Successful (except for the camera) staan:ElayZ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:41:
[...]
Jup originele update, mijn toestel is niet geroot of wat ook. Gewoon de officiële HTC update via het toestel.
Maar ik begrijp dat er niet meer meldingen van mensen zijn geweest met camera problemen?
Hmmm... als het vaker voor blijft komen toch maar een even bezoekje aan de winkel denk ik want dan zal het aan mijn individuele toestel liggen ben ik bang.
[edit]
Wat betreft kleuren van de Desire (n.a.v post hierboven) klopt het dat er ook een paars/aubergine-achtige versie is met een zwarte achterkant? Die zag ik namelijk laatst bij iemand, en ik heb de bruine in de winkel ook even in m' n handen gehad en die was voor mijn gevoel echt anders.
Camera fix: Preferences -> Applications -> Camera -> Clear Data
(zelf vertaald: instellingen -> applicaties -> alle applicaties -> camera -> alle data wissen (niet programma zelf natuurlijk))
bovenstaande heb ik niet hoeven doen, maar misschien bij jou wel nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door elpino.rv op 12-08-2010 11:06 ]
Verwijderd
Persoonlijk vind ik de naam Brown ook best wel verkeerd gekozen. Dan denken mensen sneller aan een lelijke kleurVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:47:
Die "paarse" dat is gewoon de brown versie. Als ik mijn bruine desire soms zie liggen dan denk ik dat het inderdaad paars is. Het is niet zuiver bruin
IMHO dan. Maar paars is ook niet helemaal correct, al zit er wel een lichte paarstint in. Sterker nog, op dit moment door de lichtinval ofzo vind ik hem eerder grijs dan paars
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Vind ik ook. Ik noem het eerder donker grijs dan echt een 'kleur'. Ik baalde ervan toen ik begreep dat T-Mobile alleen de Brown uitleverde, had liever zwart gewild. Vind het echter toch wel erg prima zo.Nakebod schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:24:
[...]
Persoonlijk vind ik de naam Brown ook best wel verkeerd gekozen. Dan denken mensen sneller aan een lelijke kleur
IMHO dan. Maar paars is ook niet helemaal correct, al zit er wel een lichte paarstint in. Sterker nog, op dit moment door de lichtinval ofzo vind ik hem eerder grijs dan paars
Verwijderd
jra2k schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:58:
[...]
heb ik wel gedaan, gewoon knippen en plakken
Bedankt voor jullie reacties! Maar het staat 1-1,rlKoekie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:05:
[...]
ik heb er een lege kaart ingeschoven, dat gaat ook prima.
Welke van de twee is de beste optie? Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb alleen het mapje foto's en MP3 's gekopieerd en later weer geplakt. De rest kun je missen, geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties! Maar het staat 1-1,![]()
Welke van de twee is de beste optie? Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft?
Maar als die opstart zijn de problemen nog niet voorbij. In het begin werkt hij meestal perfect maar al na enkele minuten werken de Back en Search knop al niet meer. Of ze reageren niet of het lijkt alsof ze constant worden ingedrukt. Dit alles gebeurt momenteel op Froyo maar ook voor de update had ik hier al af en toe last van.
Ik ben nu voor de laatste keer een totale reset aan het proberen (Formateren SD, CLEAR STORAGE), om te kijken of het daarna beter gaat. Mocht dat niet zo zijn zal ik hem maar op moeten sturen naar HTC? Of heeft iemand anders nog enig idee hoe ik dit kan oplossen of komt het iemand misschien bekend voor? Kan ik misschien nog via de PC de software volledig resetten? Ben een beetje ten einde raad dus alle input is welkom
Verwijderd
Komt mij niet bekend voor, alleen als ik bewust een combinatie van hardwareknoppen bewust ingedrukt hou. B.v voldown en aan/uit-knop. Vermoedelijk heb je te maken met plakkende hardwareknoppen of een mobo-foutje. [kortsluitinkje o.i.d.] Je zou een harde-reset kunnen proberen, maar ben bang dat dat niet gaat helpen. Reken op een RMA.The Yorick schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:44:
Ik heb de laatste tijd ernorm veel last van mijn HTC Desire, zo af en toe wilt hij gewoon totaal niet meer opstarten. Wat gebeurt er? Ik zet hem aan en kom vervolgens in het Fastboot scherm met de volgende opties: BOOTLOADER, REBOOT, REBOOT BOOTLOADER, POWER DOWN. Soms kan ik navigeren in dit menu, soms is er totaal geen reactie als ik op de volume up/down knoppen druk. Na heel vaak batterij eruit-erin en opstarten kan ik soms wel navigeren in het menu, en een random combinatie van bovenstaande dingen zorgt er soms voor dat de Desire weer opstart.
Maar als die opstart zijn de problemen nog niet voorbij. In het begin werkt hij meestal perfect maar al na enkele minuten werken de Back en Search knop al niet meer. Of ze reageren niet of het lijkt alsof ze constant worden ingedrukt. Dit alles gebeurt momenteel op Froyo maar ook voor de update had ik hier al af en toe last van.
Ik ben nu voor de laatste keer een totale reset aan het proberen (Formateren SD, CLEAR STORAGE), om te kijken of het daarna beter gaat. Mocht dat niet zo zijn zal ik hem maar op moeten sturen naar HTC? Of heeft iemand anders nog enig idee hoe ik dit kan oplossen of komt het iemand misschien bekend voor? Kan ik misschien nog via de PC de software volledig resetten? Ben een beetje ten einde raad dus alle input is welkom
Ik had ook een hardware probleem met de toetsen. Swap van binnenwerk was enige oplossing.The Yorick schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:44:
Je kan nog even proberen om alle kaarten er uit te halen en fabrieksinstellingen herstellen. Als dat niet helpt moet je hem (laten) opsturen.
Ben er nu achter dat als ik in die menu's ben de navigatie wel werkt als ik een paar keer op de Back en Search buttons ram, misschien dat er dan toch ergens iets vast zit ofzo, kan me alleen niet herinneren of ik dit al vanaf de eerst dag hebVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:01:
[...]
Komt mij niet bekend voor, alleen als ik bewust een combinatie van hardwareknoppen bewust ingedrukt hou. B.v voldown en aan/uit-knop. Vermoedelijk heb je te maken met plakkende hardwareknoppen of een mobo-foutje. [kortsluitinkje o.i.d.] Je zou een harde-reset kunnen proberen, maar ben bang dat dat niet gaat helpen. Reken op een RMA.

Verwijderd

Hoe zorg ik nu dat apps meteen op de sd terecht komen bij installatie vanuit de market? Iedere keer handmatig is niet erg handig...
En ik weet dat ik widgets niet op sd moet zetten...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 13:53 ]
Iemand enig idee hoe dit goed valt op te lossen?
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Iemand idee of ik die van HD2 op de desire kan krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door xxACxx op 12-08-2010 14:08 ]
Niet. De standaardmuziekapplicatie is gewoon bar slecht met het degelijk uitlezen en interpreteren van tags. Andere speler gebruiken dus, in de market zijn er vast wel genoeg te vindenBastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:33:
Ik ben nu eens bezig om een hele partij muziek op mijn telefoon te zetten. Bij albums die specifiek van een bepaalde artiest zijn gaat het goed maar wanneer ik een verzamel-cd heb, komt voor elke verschillende artiest dat album nog een keer extra in de albumlijst. Nu heb ik dus ongeveer 100 keer "80 was prachtig vol. 1" in mijn album lijst staan. Ik heb geprobeerd om de mappenstructuur om te draaien en als eerste map de naam van het album te gebruiken maar dit helpt niet. Ook heb ik de "Album Artist" bij elke track ingesteld op "Various Artists" maar dat helpt ook niet.
ehh jammer...Mute schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:08:
Niet, tenzij iemand 'm namaakt voor Android.
Mortplayer van de Market halen en die gebruiken. Deze gebruikt de folderstructuur ipv de tags.BastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:33:
Ik ben nu eens bezig om een hele partij muziek op mijn telefoon te zetten. Bij albums die specifiek van een bepaalde artiest zijn gaat het goed maar wanneer ik een verzamel-cd heb, komt voor elke verschillende artiest dat album nog een keer extra in de albumlijst. Nu heb ik dus ongeveer 100 keer "80 was prachtig vol. 1" in mijn album lijst staan. Ik heb geprobeerd om de mappenstructuur om te draaien en als eerste map de naam van het album te gebruiken maar dit helpt niet. Ook heb ik de "Album Artist" bij elke track ingesteld op "Various Artists" maar dat helpt ook niet.
Waarom is dat?
Mailtjes worden keurig als gelzen gemarkeerd als ik ze op mijn telefoon heb bekeken etc.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Gek, ik heb zelf ook een 'verzamel' album erop staan en dit werkt perfect met de HTC muziekspeler. De albumtitel is bij mij allemaal precies hetzelfde ( 'Nederlanse Top 40 Nr.29-2010') en zowel Artiest als Albumartiest is bij mij gewoon de daadwerkelijke artiest. Toch heb ik maar 1 album in mijn lijst staan en komen hier keurig alle nummers in te staan?BastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:33:
Interessant, kan je de folderstructuur eens posten? Misschien ben ik zoals gewoonlijk weer te ingewikkeld bezig o.i.dFabianNL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:33:
[...]
Gek, ik heb zelf ook een 'verzamel' album erop staan en dit werkt perfect met de HTC muziekspeler. De albumtitel is bij mij allemaal precies hetzelfde ( 'Nederlanse Top 40 Nr.29-2010') en zowel Artiest als Albumartiest is bij mij gewoon de daadwerkelijke artiest. Toch heb ik maar 1 album in mijn lijst staan en komen hier keurig alle nummers in te staan?
Verwijderd
Ik zelf zou denk ik gaan voor de optie updaten en dan resetten.
Heb heel simpel op mijn SD kaart Music\Top 40 en daarin dus alle nummers.BastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:34:
[...]
Interessant, kan je de folderstructuur eens posten? Misschien ben ik zoals gewoonlijk weer te ingewikkeld bezig o.i.d
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
FabianNL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:19:
[...]
Heb heel simpel op mijn SD kaart Music\Top 40 en daarin dus alle nummers.
Ja, zeker doen. Er valt toch niets te verliezen.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:
Kleine vraag: is het verstandiger om je desire voordat je gaat updaten naar froyo 2.2 te ,, hard resetten'' of nadat je froyo hebt geïnstalleerd?
"May our framerates be high and our temperatures low."
Bij mij hielp taggen met monkeymedia ookBastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:20:
[...]
<sdcard>\<album>\<file.mp3> werkt inderdaad perfect. Ik had alle andere combinaties al geprobeerd maar die werken dus niet.
Verwijderd
Het zijn niet echt krasjes maar meer stipjes, en er zit een patroon in.
De stipjes zitten echt op het glas, en zijn het beste zichtbaar bij 100% brightness.
Zijn er meerdere mensen die dit hebben?
Het lijkt erop dat dit vanuit de fabriek zo is. Denk dat ik maar even terug ga naar de Mediamarkt.
Dat is volgens mij normaal? Want dat heb ik ook, het is een soort rasterVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:35:
Op het scherm van mijn bruine Desire zitten allemaal miniscule 'krasjes'.
De stipjes zitten echt op het glas, en zijn het beste zichtbaar bij 100% brightness.
Het lijkt erop dat dit vanuit de fabriek zo is. Denk dat ik maar even terug ga naar de Mediamarkt.
Verwijderd
dat is het type glas/scherm. Heeft de HD2 ook. Hoort zoVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:35:
Verwijderd
Ja dat hoort zo.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:35:
Iemand een idee hoe ik het weer goed krijg? Heb zelf niets verandert aan de telefoon, ligt dus echt aan de crash.... kan ook niks vinden op Google.
Waiting on the world to change
Weet iemand of die instellingen bij "Instellingen>Accounts en Sync" hoort of elders? Ik dacht dat ik het daar had ingesteld.
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Dat is heel makkelijk op te lossen. In iTunes of VLC geef je voor alle nummers dezelfde albumartiest aan. In dat veld zet je dan gewoon de naam van de verzameling en klaar.BastiaanN schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:33:
Dit is hetzelfde als wanneer je een album hebt van bijvoorbeeld Pink en er staat bij een nummer Pink feat. huppeldepup dan ziet die dat ook als losse artiest en dus een ander album. Even bij albumartiest Pink neerzetten lost dat probleem op.
Zal niet weten waarom je dit zou willen doen? Heeft volgens mij geen aantoonbaar nut...Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:
Kleine vraag: is het verstandiger om je desire voordat je gaat updaten naar froyo 2.2 te ,, hard resetten'' of nadat je froyo hebt geïnstalleerd?
Mocht je het doen zal ik het in ieder geval doen ná je update, dat had bij Windows Mobile nog wel eens zin omdat je dan nogmaals alles wiste en de gehele ROM er opnieuw opzetten waardoor 'oude data' er nooit meer op kon staan
[ Voor 84% gewijzigd door GVR op 13-08-2010 00:13 ]
Eeeh? Is dat niet een van de dingen die hij geprobeerd had?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:29:
"Ook heb ik de "Album Artist" bij elke track ingesteld op "Various Artists" maar dat helpt ook niet."
[...]
Dat is heel makkelijk op te lossen. In iTunes of VLC geef je voor alle nummers dezelfde albumartiest aan. In dat veld zet je dan gewoon de naam van de verzameling en klaar.
Bedankt voor de reply's.elpino.rv schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:04:
[...]
was bij mij ook, na het updaten hing de camera zichzelf elke keer op, ook na reboot van het toestel. De volgende dag deed hij het ineens weer wel, en nu nog steeds.. zag zo snel dit op youtube YouTube: HTC Desire - Update to 2.2 - Successful (except for the camera) staan:
Camera fix: Preferences -> Applications -> Camera -> Clear Data
(zelf vertaald: instellingen -> applicaties -> alle applicaties -> camera -> alle data wissen (niet programma zelf natuurlijk))
bovenstaande heb ik niet hoeven doen, maar misschien bij jou wel nodig.
Ik heb clear data gedaan en dit helpt ook niet. Camera blijft problemen geven.
Ook lijkt het erop dat ik een probleem met de batterij heb, als ik de telefoon volledig herstart en opgeladen heb (wat ik afgelopen nacht gedaan heb) dan was vandaag de batterij om ongeveer 13:00 alweer leeg!
(om 9:00 uit de lader gegaan en aangezet, camera app niet aan gehad en ook adv task killer geeft maar paar app. die draaien aan)
En dit terwijl hij nagenoeg alleen maar op stand-by heeft gestaan de hele dag, echt idioot dit.
Voorheen deed ik er dan soms 2/2,5 dag mee als ik m zo weinig gebruik.
Ik ga dan toch maar een harde reset doen morgen maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten alles weer opnieuw instellen en invoeren enzo.
Behoorlijk k*t dit zeg!
Kan ik alle applicaties en instellingen backuppen en terug zetten op een of andere manier?
En gevondenpinda powerrr schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:25:
Afgelopen week crashte de internetbrowser, na een hoop rebooten weer aan de praat gekregen. Maar nu zijn alle thumbnails van de bladwijzers weg en ze komen er ook niet meer.
Iemand een idee hoe ik het weer goed krijg? Heb zelf niets verandert aan de telefoon, ligt dus echt aan de crash.... kan ook niks vinden op Google.
Blijkt dus dat tijdens/door het crashen van de browser de map was veranderd waar de thumbs worden opgeslagen.
De map staat op de SD kaart en heet .bookmark_thumb deze was bij mij veranderd in .bookmark_thumb1
Geen idee hoe en waarom, maar het werkt weer
Waiting on the world to change
@ Hieronder:
Dat is een eventuele oplossing indien er geen andere mogelijkheid is.
[ Voor 14% gewijzigd door MegaTronics op 13-08-2010 09:12 ]
Is de Gmail widget geinstalleerd en geplaatst? Dan zou je die instellingen moeten kunnen invoeren en heb je daarna de optie om het automatisch syncen aan of uit te zitten binnen "Instellingen>Accounts en Sync".vr6-only schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:27:
Ik ben al een tijdje zoet met het volgende en ik kom er niet uit. Ik wil mijn contacten en calender niet synchen met Gmail. Toen ik het toestel voor de eerste instelde kreeg ik netjes de opties om dat uit te vinken en nu, na een harde reset, zie ik die opties niet meer.
Weet iemand of die instellingen bij "Instellingen>Accounts en Sync" hoort of elders? Ik dacht dat ik het daar had ingesteld.
Stel het aantal posts per pagina anders in...MegaTronics schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:35:
Over de Internetbrowser, bestaat er ook een 'toets' om naar het eind van de webpagina te springen? Ik heb volgens mij alles al bekeken en het niet gevonden. Nu moet ik zo lang door het topic scrollen om de laatste bijdrages te kunnen lezen.
@hierboven...
Ik snap wel waarom je dit graag wil... loop er zelf ook wel eens tegenaan bij bepaald sites.
Ik ben een dergelijke feature echter nog niet tegen gekomen in andere browsers.
Leuke info: Best browsers for Android...
[ Voor 59% gewijzigd door Victorio op 13-08-2010 11:00 ]
Verwijderd
Ziet er een gaaf ding uit. Echter, ik merk een rammeltje in de µUSB-lader. Het lijkt alsof er een componentje los zit in de behuizing van de netlader.
Is dit normaal bij het type lader van de Desire (TC E250)?
Ja gaaf he, ik heb hem ookVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:12:
Ik heb net een nieuwe HTC Desire silver.
Ziet er een gaaf ding uit. Echter, ik merk een rammeltje in de µUSB-lader. Het lijkt alsof er een componentje los zit in de behuizing van de netlader.
Is dit normaal bij het type lader van de Desire (TC E250)?
Bij de USB-lader die van mijn hoor ik geen rammeltje. De USB-lader van mijn oude n95 8gb hoorde ik het wel maar nooit teruggeweest naar de winkel want hij deed gewoon zijn werk. Doet het nog steeds trouwens.
Verwijderd
Op het internet heb ik verschillende mogelijkheden bekeken om de Sense Interface uit te schakelen.
Sense Launcher Pro
Echter blijft de Sense interface door gebruik van bijv Launcher Pro wel op de achtergrond draaien.
Bestaat er een mogelijkheid om de gehele Sense interface te verwijderen zodat je de look and feel van Google Froyo ervoor terug krijgt. (Zonder een Custom Rom te installeren.)
Ik zou graag willen dat mijn interface er precies zo uit ziet zoals op dit filmpje: YouTube: Android 2.2 Froyo On Htc Desire review
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Alvast Bedankt!
Als je je Desire zo wilt hebben, zul je hem moeten rooten en er een custom ROM op moeten zetten.Het kan dus, maar je moet er wel iets voor doenVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:57:
Ik heb een vraag over het uitschakelen van de HTC Sense interface op mijn Desire.
Op het internet heb ik verschillende mogelijkheden bekeken om de Sense Interface uit te schakelen.
Sense Launcher Pro
Echter blijft de Sense interface door gebruik van bijv Launcher Pro wel op de achtergrond draaien.
Bestaat er een mogelijkheid om de gehele Sense interface te verwijderen zodat je de look and feel van Google Froyo ervoor terug krijgt. (Zonder een Custom Rom te installeren.)
Ik zou graag willen dat mijn interface er precies zo uit ziet zoals op dit filmpje: YouTube: Android 2.2 Froyo On Htc Desire review
Alvast Bedankt!
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 13-08-2010 11:10 ]
Ben wel op zoek naar een beetje een subtiele.... anders zie je ook niks van je HTC
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Verwijderd
Je kan sense ook handmatig beëindigen terwijl je launcher pro runt. Dus dan draait sense niet meer op de achtergrond.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:57:
Ik heb een vraag over het uitschakelen van de HTC Sense interface op mijn Desire.
Sense Launcher Pro
Alvast Bedankt!
Verwijderd
Als ik Sense handmatig stop maak ik nog steeds gebruik van de look and feel van de Sense interface en ik wil juist the look and feel van Google. ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:19:
[...]
Je kan sense ook handmatig beëindigen terwijl je launcher pro runt. Dus dan draait sense niet meer op de achtergrond.
Ontvang ik als ik mijn desire root nog officieele updates?
Zoals janvanduschoten al aangeeft kan dit alleen mbv een custom rom. Ik heb toevallig zelf onlangs m'n Desire ge-root en dat was eigenlijk een koud kunstje (dankzij info en tips van janvanduschoten!). Nu draai ik de Modaco r8 custom rom, zie http://android.modaco.com...2-09-405-8-release-frf91/Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:57:
Sense Launcher Pro
Alvast Bedankt!
Het mooie van deze custom rom is dat je 'm zelf kunt "samenstellen"...en dus bijv de gehele Sense rompslomp kunt weglaten
Mbt Custom rom's zie het GoT topic : [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 13-08-2010 11:40 ]
Nee. Maar verder hoort dit onderwerp dus niet in dit topic thuisVerwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:24:
[...]
Als ik Sense handmatig stop maak ik nog steeds gebruik van de look and feel van de Sense interface en ik wil juist the look and feel van Google. ;-)
Ontvang ik als ik mijn desire root nog officieele updates?
[ Voor 96% gewijzigd door BastiaanN op 13-08-2010 11:53 ]
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Dolphin HD heeft dat wel:Victorio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:21:
[...]
Ik snap wel waarom je dit graag wil... loop er zelf ook wel eens tegenaan bij bepaald sites.
Ik ben een dergelijke feature echter nog niet tegen gekomen in andere browsers.
Gestures. Druk die gestures toets en teken een pijltje naar beneden. werkt erg goed
Alleen een screenprotector, gekocht op marktplaats voor 2,- ofzoappelsientje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
Gebruiken jullie trouwens ook een bescherming voor jullie HTC? en zo ja welke?
Ben wel op zoek naar een beetje een subtiele.... anders zie je ook niks van je HTC
[ Voor 55% gewijzigd door Bender op 13-08-2010 13:23 ]
Als ik bij de camera tegen mijn telefoon tik dan hoor ik een rammeltje, alsof er iets los zit. Het is niet de camera. is dat bij andere ook zo?
balletje van het spel teeter.
Verwijderd
Voorlopig ben ik erg te spreken over de support van HTC,....
Gistermiddag werkte mijn telefoon ineens niet meer, zowel de softe als de harde reset werkte niet. De telefoon was dood, na vele malen proberen heb ik HTC gebeld. Ze wilden hem meteen de volgende dag per koerier op komen halen en ik had de keuze uit 4 tijdsslots (waar kom je dat nog tegen, meestal moet je de hele dag thuis blijven).
Vandaag toch nog eigenwijs geprobeerd hem weer aan te krijgen. We zullen het maar wijten aan zwarte maanvlekken, want hij deed het weer. Ik wilde nu toch een harde reset doorvoeren via de knoppencombinatie, maar de telefoon gaf aan dat de image ontbreekt, er verscheen dus alleen een rood uitroepteken op het beeldscherm. Inmiddels had ik HTC gebeld dat de telefoon niet meer opgehaald hoefde te worden en apart HTC gemaild en screenimages gemaakt dat de telefoon de image niet kon vinden. Ik heb dit apart gedaan omdat ik gisteren een man aan de telefoon had die ik niet zo goed verstond vanwege zijn accent en ik zo screenshots kon meezenden. Ik ben net terug gebeld met HTC (waar kom je dat nog tegen!) met de vraag of alles het nu inmiddels weer deed. Ik kreeg toch te horen dat als ik dat image probleem opgelost wilde hebben, de telefoon toch een keer ingenomen moest worden. Dat ga ik dan maar een keer doen. Vreemd genoeg is het wel dat ik er toch een nieuwe image opgekregen heb, alleen dan via het menu als android opgestart is en dus niet via de bootloader.
Mijn android versie is trouwens 2.2
Toppie support tot nu toe!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 13:53 . Reden: Typo's ]
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook. Dit is nu mijn tweede Desire omdat ik de eerste heb moeten ruilen en de eerste had het ook.Triloxigen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:22:
Als ik bij de camera tegen mijn telefoon tik dan hoor ik een rammeltje, alsof er iets los zit. Het is niet de camera. is dat bij andere ook zo?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 14:28 ]
Ik denk dat je doelt op een screenprotector, maar mocht je een hoesje bedoelen:appelsientje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
Gebruiken jullie trouwens ook een bescherming voor jullie HTC? en zo ja welke?
ik heb deze aangeschaft. De desire past daar goed in maar zit wel strak. De beste manier is om je telefoon ondersteboven in de hoes te schuiven.
Qua screenprotector heb ik gewoon eentje van Adapt voor desire geschikte gekocht; Die doet wat ie moet doen. Scherm bevat nu (denk ik) wel wat meer vingervegen, maar dat zie je niet als je het toestel voor je houdt.
[ Voor 25% gewijzigd door Rhapsody op 13-08-2010 14:36 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dit heeft de mijne ook, 4 weken oud.Triloxigen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:22:
Is denk ik het gewichtje welke aan het vibrator-motortje vastzit.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:27:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Dit is nu mijn tweede Desire omdat ik de eerste heb moeten ruilen en de eerste had het ook.
ligt dat aan mij of hebben andere dit ook ? ik heb overigens KPN/Hi.
Al het goed is is er ook gelijk een nieuwe "radio" op je toestel gekomen, die zorgt voor de aansturing van je 3G, wifi, ontvangst etc. Het zou dus wel kunnen. Ikzelf heb er geen last van, ook Hi (maar wel een geroot toestel, dus niet helemaal dezelfde software als jij).Nyokki schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:18:
ik vind het net lijken of zinds de Froyo update mn ontvangst erop achteruit is gegaan ?
ligt dat aan mij of hebben andere dit ook ? ik heb overigens KPN/Hi.
Is dit niet gewoon de G-sensor? Elk toestel heeft dit, tenzij er iets kapot is.Triloxigen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:22:
Vreemd, bij mij dook het pas sinds gisteren op
Het is wel de camera.. Heb ik ook, had ik ook bij mn oude 5800, alleen moest je iets harder tikken.Triloxigen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:22:
[...]
Alleen een screenprotector, gekocht op marktplaats voor 2,- ofzo
Het is dat focusding dat kan bewegen ;o.
Heeft (bijna) elke telefoon met autofocuscamera.PerfectLight schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:39:
[...]
Het is wel de camera.. Heb ik ook, had ik ook bij mn oude 5800, alleen moest je iets harder tikken.
Niet gewoon de lens zelf? Deze maakt namelijk ook lawaai als je de camera app opstart om te focussen?Victorio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:32:
[...]
Is dit niet gewoon de G-sensor? Elk toestel heeft dit, tenzij er iets kapot is.
te laat
[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 13-08-2010 15:40 ]
Ok, dus niks om me zorgen te maken dat er iets afgebroken is oid?PerfectLight schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:39:
[...]
Het is wel de camera.. Heb ik ook, had ik ook bij mn oude 5800, alleen moest je iets harder tikken.
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
dat zou het dan verklaren meschien inderdaad.janvanduschoten schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:32:
[...]
Al het goed is is er ook gelijk een nieuwe "radio" op je toestel gekomen, die zorgt voor de aansturing van je 3G, wifi, ontvangst etc. Het zou dus wel kunnen. Ikzelf heb er geen last van, ook Hi (maar wel een geroot toestel, dus niet helemaal dezelfde software als jij).
Hij kan de meeste apps gewoon niet vinden.
Aloqa bijvoorbeeld - Doe je dit : http://www.aloqa.com/myAloqa/download
Scan je de barcode in, opent ie de market, zegt ie :
..en dat heb ik nou al met zoveel apps gehad.There are no matches in Android Market for the search: pname:com.aloqa.me.client_modules.android
Que pasa ?
En als je gewoon zoekt op de naam van de app? Wordt ie dan wel gevonden?LDenninger schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:00:
Ik heb net m'n Desire binnen, maar hoe werkt die Android Market ?
[...]
..en dat heb ik nou al met zoveel apps gehad.
Que pasa ?
I intend to live forever. So far, so good.
Van de website van AloqaLDenninger schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:00:
Ik heb net m'n Desire binnen, maar hoe werkt die Android Market ?
[...]
..en dat heb ik nou al met zoveel apps gehad.
Que pasa ?
Available in the US, Canada, Germany, Austria and the UK.
Stuur ze maar een mailtje dat je het ook wilt hebben, maar in NL woont.
Als developer kun je zelf kiezen in welke landen je je app beschikbaar maakt.
Zo maak ik mijn Pricewatch Scanner app alleen beschikbaar voor Belgie en Nederland, omdat andere landen toch niets aan prijsvergelijkingen in NL regio hebben.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik heb eerst een zilveren HTC Desire gehad en op die doos zat een sticker met een note: Dat de telefoon met speciale coating is bewerkt dus dat je op moet passen voor afgevende producten etc.
Nu heb ik sinds enkele dagen bruine Desire ontvangen, echter zit er op deze doos geen sticker! Is dat bij jullie ook zo het geval ?
Anders zou ik mn Valenta hoes nu gewoon weer kunnen gebruiken? (deze heeft namelijk afgegeven op mn zilveren Desire
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Staat er op de zijkant van de doos: Hoogepunten, super mooi AMOLED scherm van 3,7 inch ?JolleNL schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:44:
Ik heb een bruine HTC Desire gekocht bij een telecom winkel maar hoe kan ik nou precies zien of het AMOLED of SLCD is?
Dit staat er bij mij wel op namelijk, is ook een nieuw toetstel, gisteren gehaald bij belcompany
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Op de doos welke ik heb ontvangen stond dat er niet op, al was dat wel tijdens de launch. (bruine versie voor de duidelijkheid)Johantjuuh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:36:
Even iets wat mij opviel,
Ik heb eerst een zilveren HTC Desire gehad en op die doos zat een sticker met een note: Dat de telefoon met speciale coating is bewerkt dus dat je op moet passen voor afgevende producten etc.
Nu heb ik sinds enkele dagen bruine Desire ontvangen, echter zit er op deze doos geen sticker! Is dat bij jullie ook zo het geval ?
Anders zou ik mn Valenta hoes nu gewoon weer kunnen gebruiken? (deze heeft namelijk afgegeven op mn zilveren Desire)
Op meerdere sites heb ik gelezen dat bepaalde hoesjes niet geschikt waren voor de zilveren versie.Johantjuuh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:36:
Even iets wat mij opviel,
Anders zou ik mn Valenta hoes nu gewoon weer kunnen gebruiken? (deze heeft namelijk afgegeven op mn zilveren Desire)
Edit: Van een beschrijving van een hoesje:
Let op: Uitsluitend te gebruiken met de Desire Brown omdat de Desire zilver is voorzien van een afgevende teflon laag welke verkleuring veroorzaakt op het toestel.
Op beide dozen hier staat geen melding van AMOLED en gezien het feit dat het zwart niet zwart is in een donkere kamer is het echt een SuperLCD. Niet dat het mij veel uitmaakt, het gaat om het apparaat en dat is prima in orde.Johantjuuh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:49:
[...]
Staat er op de zijkant van de doos: Hoogepunten, super mooi AMOLED scherm van 3,7 inch ?
Dit staat er bij mij wel op namelijk, is ook een nieuw toetstel, gisteren gehaald bij belcompany
[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 13-08-2010 18:00 ]
Achterop de doos staat bij mij "Display: 3.7-inch AMOLED touch sensitive screen".JolleNL schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:44:
Ik heb een bruine HTC Desire gekocht bij een telecom winkel maar hoe kan ik nou precies zien of het AMOLED of SLCD is?
ipv de Sense meuk daar uit slopen lijkt me me een stuk handiger om gewoon de Modaco kitchen te gebruiken waar vantevoren al geen Sense in zit.dafmay schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Zoals janvanduschoten al aangeeft kan dit alleen mbv een custom rom. Ik heb toevallig zelf onlangs m'n Desire ge-root en dat was eigenlijk een koud kunstje (dankzij info en tips van janvanduschoten!). Nu draai ik de Modaco r8 custom rom, zie http://android.modaco.com...2-09-405-8-release-frf91/
Het mooie van deze custom rom is dat je 'm zelf kunt "samenstellen"...en dus bijv de gehele Sense rompslomp kunt weglatenEnfin...ter info.
Mbt Custom rom's zie het GoT topic : [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Bij mij staat er "Display: 3.7-inc touch sensitive screen".Southern Sun schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:58:
[...]
Achterop de doos staat bij mij "Display: 3.7-inc AMOLEDh touch sensitive screen".
Zal wel SLCD zijn dus! Jammer, maar dit ziet er nog steeds erg mooi uit.
Misschien moet jij eerst eens leren lezen...k7of9 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:16:
[...]
ipv de Sense meuk daar uit slopen lijkt me me een stuk handiger om gewoon de Modaco kitchen te gebruiken waar vantevoren al geen Sense in zit.
Misschien moet jij eerst eens leren normaal te reageren...dafmay schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:36:
[...]
Misschien moet jij eerst eens leren lezen...
Nou kerel leg maar uit, wat heb ik gemist volgens jou?
De link die jij plaatst is namelijk een kitchen gebaseerd op een Sense rom. En je kan nog zo allerlei zaken uitvinken, Sense blijft in zekere mate aanwezig. De kitchen waar ik op doel heeft _helemaal geen_ Sense, dus hoef je het er niet uit te halen ook. Bijdehandje.
[ Voor 34% gewijzigd door k7of9 op 13-08-2010 19:16 ]
Hmm...zou ik zo snel niet weten. Staat ie mischien hier tussen?zAo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:07:
Weet iemand wat een telefoon + rood gevarendriehoek betekend? Ik pakte zojuist mijn telefoon en dat was alles wat ik zag. Moest de batterij eruit halen om het weer te laten booten.
http://forums.t-mobile.co...at-do-they-mean/m-p/76626
Dit topic is gesloten.