Op een slcd scherm bedoel je?Stukfruit schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:13:
Ik vind het eigenlijk net alsof ik een krant aan het lezen benHet enige wat ik tot nu een nadeel vind zijn rode letters op een grijze achtergrond. Lichtgrijze of witte letters zijn prima te lezen, zelfs als de tekst klein is, maar rood is echt een ramp waarbij je eerst flink moet inzoomen.
Het rare is dan wel dat sommige wallpapers er wel goed uitzien (met name die van HTC zelf) en andere niet. Je ziet het idd in kleurverlopen.Stukfruit schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:13:
@Watcherob:
Het scherm (niet alleen die van de Desire) gebruikt ivm geheugen- en snelheidswinst maar 16 bits per pixel dus het zou daardoor kunnen komen dat sommige wallpapers er slecht uitzien. Vooral verlopen (van de ene kleur naar de andere) zijn hier erg vatbaar voor. Enige oplossing is ditheren. Kan je met de meeste fotobewerkingsprogramma's voor elkaar krijgen.
Verder zijn jpeg's sowieso niet ideaal als ze al half tot moes gecomprimeerd zijn. Probeer ze altijd in hoge kwaliteit op te slaan of te downloaden.
Met jou theorie zou het met elke wallpaper hetzelfde moeten zijn maar dat is niet zo.