Anoniem: 151391

Stukfruit schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:13:
Ik vind het eigenlijk net alsof ik een krant aan het lezen ben :P Het enige wat ik tot nu een nadeel vind zijn rode letters op een grijze achtergrond. Lichtgrijze of witte letters zijn prima te lezen, zelfs als de tekst klein is, maar rood is echt een ramp waarbij je eerst flink moet inzoomen.

Op een slcd scherm bedoel je?
Stukfruit schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:13:
@Watcherob:

Het scherm (niet alleen die van de Desire) gebruikt ivm geheugen- en snelheidswinst maar 16 bits per pixel dus het zou daardoor kunnen komen dat sommige wallpapers er slecht uitzien. Vooral verlopen (van de ene kleur naar de andere) zijn hier erg vatbaar voor. Enige oplossing is ditheren. Kan je met de meeste fotobewerkingsprogramma's voor elkaar krijgen.

Verder zijn jpeg's sowieso niet ideaal als ze al half tot moes gecomprimeerd zijn. Probeer ze altijd in hoge kwaliteit op te slaan of te downloaden.
Het rare is dan wel dat sommige wallpapers er wel goed uitzien (met name die van HTC zelf) en andere niet. Je ziet het idd in kleurverlopen.

Met jou theorie zou het met elke wallpaper hetzelfde moeten zijn maar dat is niet zo.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mathijshuis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:27:
Bij de 2600mAh accu leveren ze een backcover mee. Heb je die ook nodig of kan je gewoon de orginele backcover gebruiken ?

>> ik was te snel. de backcover die ze meeleveren lijkt dus nodig te zijn zodat de accu past :)
Als je goed kijkt zie je dat de cover een heel stuk uitsteekt :)

http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_41891_1.jpg

Lijkt me dat ze er opzettelijk geen foto van de zijkant bij hebben gezet, dan zou er niemand er een willen :F
Of laat ik het zo zeggen: je gaat toch geen sexy Desire kopen om er dan zo'n uitstulping aan vast te schroeven... ;(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

StefanvanGelder schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:30:
[...]

Maar toch vind ik de bouwkaliteit van de Desire niet echt goed. Ik kom van een iPhone 2G af, ook met alu body enzo. Ik moet zeggen dat de knoppen toch veel beter aanvoelen, ja zelfs nog na 3 jaar gebruik! Maar ik moet wel zeggen dat ook de opvolgers van de iPhone 2G qua body niet tegen de 2G op konden. (die was echt goed)
Nou... De bouwkwaliteit van de 3G iPhone was ook niet alles, (de 2G heb ik geen ervaring mee). Haarscheurtjes in de back cover, de ringerswitch viel er bij sommige spontaan van af, het plastic was erg kras gevoelig.

De Desire komt op mij hartstikke stabiel over. Je hebt alleen onvermijdelijk de aparte back cover, daardoor lijkt het voor het oog minder stevig, aan de andere kant kun je er iig wel een andere batterij of geheugenkaart in doen.

Ik ben redelijk 50-50 over de iPhone en de Desire maar qua behuizing kies ik zeker voor de Desire.

• Stukfruit
  • Niet online
AMOLED.
Het rare is dan wel dat sommige wallpapers er wel goed uitzien (met name die van HTC zelf) en andere niet. Je ziet het idd in kleurverlopen.

Met jou theorie zou het met elke wallpaper hetzelfde moeten zijn maar dat is niet zo.
HTC heeft er erg hun best op gedaan om in zo hoog mogelijke kwaliteit op te slaan en de boel te ditheren, daarom gaf ik je dat ook als tip ;)

Ditheren is een oude techniek uit de tijd van toen er nog afbeeldingen gebruikt werden met 256 kleuren (palet) en minder. Je kan er pixels mee "verstrooien" door het verloop heen, waardoor het voor het oog meer lijkt alsof het vloeiend is.

Hoe je dat doet zal je even op moeten Googelen, ik heb hier even tijdelijk geen fotobewerkingsprogramma's bij de hand om de stappen voor je neer te pennen.

Wordt trouwens ook door Google aangeraden aan ontwikkelaars om te doen met oa. de afbeeldingen in hun apps.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:38

pinda powerrr

Slow down...

rreevvss schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:36:
Carkit troubles..
.......

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Heeft iemand iets vergelijkbaars gehad?
Ik had in beide auto's een CK-7W, maar in de auto waar ik altijd in rijdt, werkte het voor geen meter. Verwisseld met een Parrot CK3000 Evo en probleem weg.

Vervolgens heb ik in de andere auto een perfecte verbinding met de CK-7W.....

Snap je het nog? 8)7

Waiting on the world to change

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou me niets verbazen dat er op die andere CK-7W een andere firmware staat. Maar ja, hoe controleer je dat?

[Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 01-09-2010 07:30]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Geweldig. Draadbreuk in de meegeleverde oordopjes, net op de plek waar de connector uit de telefoon ophoudt. In ieder geval niet geschikt voor in je broekzak dus.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

dread

Sluwe vlaming

pinda powerrr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:32:
[...]

Ik had in beide auto's een CK-7W, maar in de auto waar ik altijd in rijdt, werkte het voor geen meter. Verwisseld met een Parrot CK3000 Evo en probleem weg.

Snap je het nog? 8)7
Ach Bij mij werkt het af en toe wel en dan weer niet. Die bluetooth ondersteuning nu werkt voor geen meter. Op mijn carkit werken alle nokia's samsung, hero en de desire voor de froyo update.
Nu heb ik een desire die niet meer werkt op mijn carkit (JVC KD-BT1).

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10-2022

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

OkeOkeOke schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Als je nog problemen met disconnecten hebt kun je misschien hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7281604 ook eens kijken.
Die carkit snelkoppeling heeft geen complete oplossing gebracht. Echter kan ik nu wel zeggen dat het disconnecten vd bluetooth tot het verleden hoort. Ik kan nu ook oproepen op het stuur beantwoorden, de sync van telefoonnr's lijkt goed te gaan. Maarrr... ik kan dus geen oproep plaatsen, kies ik via het stuur een nummer en wil ik dit bellen, dan stopt na 2 seconden de oproep. Tevens gebeurt niks op mijn Desire, dat zou wel moeten.
Na een factory reset na de update van Froyo werktte dit wel, maar nu dus al een tijdje niet meer. Vorige week nogmaals een factory reset uitgevoerd, maar helaas zonder resultaat.
Ik heb dus nu 90% functionaliteit, als ik trouwens bel op mijn toestel neemt de carkit het wel over als die aangesloten is, grappig!

Die pagina had ik al gevonden, helaas moet je hiervoor je toestel geroot hebben en dat wil ik nou juist nog niet doen...

[Voor 5% gewijzigd door SuB-Gold op 01-09-2010 10:22]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er een apart topic over het bestellen van een los toestel bij diverse winkels? Ik sta op het punt om de Desire (bruin) als los toestel aan te schaffen, maar dat valt nog niet mee. Diverse winkels gemaild maar die hebben hem allemaal niet op voorraad. Kreeg net ook een antwoord van Digitique dat ze het toestel direct van de site gaan halen wegens leveringsproblemen. Bij Wehkamp is de telefoon momenteel het goedkoopste maar ook daar staat de leveringstijd op 3+ weken... :/

pricewatch: HTC Desire Bruin

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:24:
Is er een apart topic over het bestellen van een los toestel bij diverse winkels? ...
Wat is er mis met zelf zoeken???
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

monnick schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:24:
Is er een apart topic over het bestellen van een los toestel bij diverse winkels? Ik sta op het punt om de Desire (bruin) als los toestel aan te schaffen, maar dat valt nog niet mee. Diverse winkels gemaild maar die hebben hem allemaal niet op voorraad. Kreeg net ook een antwoord van Digitique dat ze het toestel direct van de site gaan halen wegens leveringsproblemen. Bij Wehkamp is de telefoon momenteel het goedkoopste maar ook daar staat de leveringstijd op 3+ weken... :/

pricewatch: HTC Desire Bruin
De openingspost is bedoeld voor faq's, dus daar had je het al kunnen vinden bij "verwante topics".

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Anoniem: 373180

Is er al iemand die een zgn powerbooster (oplaadbare externe accu) gebruikt? Ik vraag me af hoe snel ze de Desire laden en of er met een aangekoppelde booster te werken valt.

Denk er zelf aan om de Sanyo KBC L2 te kopen, 45 euro voor 5000mA is relatief goedkoop t.o.v. normale Desire accu's. Bovendien hoef je de telefoon niet te herstarten.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:38
Anoniem: 373180 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:30:
Is er al iemand die een zgn powerbooster (oplaadbare externe accu) gebruikt? Ik vraag me af hoe snel ze de Desire laden en of er met een aangekoppelde booster te werken valt.

Denk er zelf aan om de Sanyo KBC L2 te kopen, 45 euro voor 5000mA is relatief goedkoop t.o.v. normale Desire accu's. Bovendien hoef je de telefoon niet te herstarten.
Is eigenlijk iets meer voor in Accessoires voor de HTC Desire niet? ;) Daar reageer ik even op je post, want ook ik ben toch wel zeer benieuwd naar dit soort oplossingen!

Anoniem: 154383

Mn oude abonement afgelopen, dus gister eindelijk besteld!
Kijken wat het wordt, AMOLED of SLCD...
En vraag me af of 2.2 er al op staat.. Afwachten dan maar..

Het is trouwens een Spaanse, maar Android kan je gewoon elke taal in stellen toch?
Hopen dat er ook niet te veel Orange troep op zit.. De Desire die bij Orange in de winkel stond had iig geen logotje ed.

offtopic:
/zwaait even naar pinda :w

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

TheVMaster

Moderator WOS
dread schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:26:
[...]

Ach Bij mij werkt het af en toe wel en dan weer niet. Die bluetooth ondersteuning nu werkt voor geen meter. Op mijn carkit werken alle nokia's samsung, hero en de desire voor de froyo update.
Nu heb ik een desire die niet meer werkt op mijn carkit (JVC KD-BT1).
Dat probleem heb ik ook, sinds de Froyo update! Zowel bluetooth als ook Wifi verbindingen zijn gewoon NIET stabiel meer. Dacht in eerste instantie dat het aan de wifi verbinding op de camping lag, maar thuis (en na een factory reset) bleef het probleem. Pff...morgen komt HTC hem ophalen om hem na te kijken, maar volgens mij kunnen ze me beter gewoon gelijk een nieuw toestel geven :+

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 12:49
jra2k schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

same here...., gaat dit nog veranderen?
En bij mij ook... Hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is wel vervelend.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Steephh
  • Laatst online: 00:43
mathijshuis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:27:
Bij de 2600mAh accu leveren ze een backcover mee. Heb je die ook nodig of kan je gewoon de orginele backcover gebruiken ?

>> ik was te snel. de backcover die ze meeleveren lijkt dus nodig te zijn zodat de accu past :)

[...]
Met wat ducktape kan je de orginele ook wel gebruiken denk ik... >:)

Anyways, dat mega accu pack ziet er vrij lelijk uit en het biedt niet echt veel meerwaarde (qua langere accutijd)... Wat dat betreft was dat niet echt een geweldige aankoop, maar goed ik dacht: even proberen.. :P

_@/'

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
pinda powerrr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:32:
[...]

Snap je het nog? 8)7
Volgens mijn gesprekspartners ben ik ook goed te verstaan met de CK-7W in onze auto... raar verhaal zo...

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb nog even een vraag mbt branding/simlock. Mijn HTC desire heb ik via marktplaats geregeld en is simlock vrij. Op de aankoopbon zag ik dat hij geleverd is bij een verlenging van Vodafone en tussen de scenes (of thema's) staat ook de Vodafone Scene. Hij is dus sowieso branded.
Klopt het dat Vodafone branded Desires wel simlock-vrij zijn? Of is mijn toestel gewoon naderhand sim unlocked? En vervalt de garantie eigenlijk bij sim unlocken?

Heb gisteren trouwens ook de SLCD en AMOLED kunnen vergelijken. Persoonlijk vind ik de SLCD mooier, zwart is zwarter (bij amoled wat rood/bruinig) en wit ook witter. Kleuren blijven ook iets mooier onder een invalshoek.

[Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-09-2010 13:44]

4015Wp west (Dordrecht)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Frankster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:22:
[...]

En bij mij ook... Hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is wel vervelend.
Wel slecht, het was al sinds december 2009 bekend dat basic auth uitgeschakeld zou worden. Hopen dat ze snel een update uitbrengen met OAuth of xAuth ondersteuning.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:42:
Heb gisteren trouwens ook de SLCD en AMOLED kunnen vergelijken. Persoonlijk vind ik de SLCD mooier, zwart is zwarter (bij amoled wat rood/bruinig) en wit ook witter. Kleuren blijven ook iets mooier onder een invalshoek.
Hoe zit het met het stroomverbruik van SLCD vs AMOLED? Mij is dat roodbruinige niet zo belangrijk, dat treedt ook enkel bij lagere helderheid op en vind ik niet eens zo storend. Maar stroomverbruik wel..

• Laguna
  • Laatst online: 09:20

Laguna

Connaisseur

Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:42:
Ik heb nog even een vraag mbt branding/simlock. Mijn HTC desire heb ik via marktplaats geregeld en is simlock vrij. Op de aankoopbon zag ik dat hij geleverd is bij een verlenging van Vodafone en tussen de scenes (of thema's) staat ook de Vodafone Scene. Hij is dus sowieso branded.
Klopt het dat Vodafone branded Desires wel simlock-vrij zijn? Of is mijn toestel gewoon naderhand sim unlocked? En vervalt de garantie eigenlijk bij sim unlocken?

Ik heb de Desire gewoon los gekocht bij de MM icm een sim only abo van Vodafone en ik kan die scene ook selecteren, dus die scene wordt waarschijnlijk gewoon van de sim kaart gehaald en daarbij is het dus geen aanduiding dat het om een branded toestel zou gaan.

Ik heb een AMOLED scherm en zwart is gewoon zwart bij mij, bij SLCD is dit juist niet het geval door de backlight die altijd aanwezig is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 15:52
Anoniem: 151391 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

Nou... De bouwkwaliteit van de 3G iPhone was ook niet alles, (de 2G heb ik geen ervaring mee). Haarscheurtjes in de back cover, de ringerswitch viel er bij sommige spontaan van af, het plastic was erg kras gevoelig.

De Desire komt op mij hartstikke stabiel over. Je hebt alleen onvermijdelijk de aparte back cover, daardoor lijkt het voor het oog minder stevig, aan de andere kant kun je er iig wel een andere batterij of geheugenkaart in doen.

Ik ben redelijk 50-50 over de iPhone en de Desire maar qua behuizing kies ik zeker voor de Desire.
In mijn post zeg ik ook dat de 2G iPhone beter was dan de opvolgers ervan:p Oa de 3G en 3GS dus.

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

• Stefanovic45
Anoniem: 151391 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

In mijn post zeg ik ook dat de 2G iPhone beter was dan de opvolgers ervan:p Oa de 3G en 3GS dus.
Anoniem: 154383 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:11:
Mn oude abonement afgelopen, dus gister eindelijk besteld!
Kijken wat het wordt, AMOLED of SLCD...
En vraag me af of 2.2 er al op staat.. Afwachten dan maar..
Als je nu besteld krijg je volgens mij altijd een SLCD scherm.

• Stukfruit
  • Niet online
bluppfisk schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:40:
[...]

Hoe zit het met het stroomverbruik van SLCD vs AMOLED? Mij is dat roodbruinige niet zo belangrijk, dat treedt ook enkel bij lagere helderheid op en vind ik niet eens zo storend. Maar stroomverbruik wel..
AMOLED is iets zuiniger bij donkere schermen omdat zwarte pixels geen energie verbruiken. Witte of zwarte pixels maakt bij SLCD niets uit qua energieverbruik omdat de backlight voor het hele scherm is en zou daarom juist weer iets zuiniger zijn dan AMOLED.

Uiteindelijk boeit het weinig :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iemand al hotmail met exchange activesync aan de gang gekregen? Ik krijg de fout: aanmaken van account is mislukt. probeer later opnieuw

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Sj44k13 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:19:
iemand al hotmail met exchange activesync aan de gang gekregen? Ik krijg de fout: aanmaken van account is mislukt. probeer later opnieuw
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar waarom laat je Gmail je Hotmail niet ophalen / Hotmail laten doorsturen naar Gmail?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-03 21:11

dommerick

is domm

Komt er ook weer een levering met AMOLED schermen?

Heeft geen signature.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 12:49
Nou, net een antwoord op mijn mail over het niet werken van HTC Peep gekregen. Dit is het antwoord:
Bedankt voor uw vraag over twitter/peep Op dit moment zijn wij bezig met een onderzoek naar onze twitter client, HTC peep, welke op dit moment niet werkt. Ik wil uw gegevens van de telefoon doorgeven aan ons onderzoeks team en zou u willen vragen mij de volgende gegevens toe te sturen. Device model: Serial Number: IMEI Number: ROM: RADIO: OS: AKU: ROM Date: Country: Customer name: Customer phone number: Contact Us ID(if you have one): Customer email: Customer address: What the customer wants(eg IW repair, SKU, swap device): Fault description/technical issue: We raden u ook aan onze ondersteuningspagina in de gaten te houden voor updates hierover.
Niet echt behulpzaam vind ik.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

sphere

Debian abuser

Via *#*#4636#*#* kom je in het service menu. Als je dan lang op de home knop drukt zie je een "Testen" knop.

Is die toe te voegen als snelkoppeling oid?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-03 09:02
CodeCaster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:48:
Geweldig. Draadbreuk in de meegeleverde oordopjes, net op de plek waar de connector uit de telefoon ophoudt. In ieder geval niet geschikt voor in je broekzak dus.
Heb ik ook. Mooi balen.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 17:25

Deem

Ontcijfer mij!

Frankster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:48:
Nou, net een antwoord op mijn mail over het niet werken van HTC Peep gekregen. Dit is het antwoord:

[...]

Niet echt behulpzaam vind ik.
Inderdaad een rare reactie, het komt waarschijnlijk bij alle HTC toestellen voor die gebruik maken van Peep. (Hero, legend, Desire enz.)

"May our framerates be high and our temperatures low."

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Quote (je) uit het software forum over HTC Peep e.d.
Rhapsody schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:14:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34614471

Twitter heeft Basic Auth. uitgeschakeld, grote kans dat Twidroid dat nog gebruikt.
Twitterproblemen zijn verder te volgen via

Android Software & Discussie - Deel 8

[Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 01-09-2010 17:06]

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-03 21:43
janvanduschoten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:29:
[...]
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar waarom laat je Gmail je Hotmail niet ophalen / Hotmail laten doorsturen naar Gmail?
Ik zit ook op Activesync te wachten. Dit is helaas geen optie voor mij, omdat ik al mijn e-mail berichten in Hotmail heb laten staan... En dat gaat tot 2,5 jaar terug. Maar raar dat activesync (nog) niet voor Android werkt, sommige krijgen het overigens wel aan de praat las ik ergens.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Laguna schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:59:
[...]

Ik heb de Desire gewoon los gekocht bij de MM icm een sim only abo van Vodafone en ik kan die scene ook selecteren, dus die scene wordt waarschijnlijk gewoon van de sim kaart gehaald en daarbij is het dus geen aanduiding dat het om een branded toestel zou gaan.

Ik heb een AMOLED scherm en zwart is gewoon zwart bij mij, bij SLCD is dit juist niet het geval door de backlight die altijd aanwezig is.
Op je simkaart zal hij niet staan. Ik heb zelf Telfort, en na een factory reset is de Vodafone scene gewoon aanwezig. Lijkt me dat je toch wel een branded toestel hebt.
Maar ik vraag me nog steeds af of de branded vodafone versie simlock heeft.

En de Amoled is trouwens ook bij hogere helderheid roder bij donkere achtergrond. Gisteren zelf kunnen waarnemen.

4015Wp west (Dordrecht)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:52:
[...]

Op je simkaart zal hij niet staan. Ik heb zelf Telfort, en na een factory reset is de Vodafone scene gewoon aanwezig. Lijkt me dat je toch wel een branded toestel hebt.
Maar ik vraag me nog steeds af of de branded vodafone versie simlock heeft.

En de Amoled is trouwens ook bij hogere helderheid roder bij donkere achtergrond. Gisteren zelf kunnen waarnemen.
Branded toestellen worden niet los verkocht in winkels anders dan in de Vodafone shop, dus ik heb zeker geen branded toestel. Het kan ook zijn dat die scene bij Vodafone vandaan komt bij activeren van de sim kaart, geen idee hoe die scene er precies inkomt, maar ik kan wel met 100% zekerheid zeggen dat het geen garantie is dat het toestel daarmee branded zou zijn.

Ook merk ik bij mijn toestel niets van rood bij donkere achtergronden, maar dit kan per toestel verschillen. Ik heb blijkbaar een exemplaar die de kleuren allemaal vrijwel correct weergeeft, ook van de roze gloed kan ik niets ontdekken bij grijswaardes, zoals de HTC website (zelfs niet met een lage brightness).

Iemand die hier nog wat over kan zeggen?
Laguna in "HTC Desire - Deel 6"

[Voor 18% gewijzigd door Laguna op 01-09-2010 18:10]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:35
Pinin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:57:
Mijn HTC legend heeft een softwarefout en wordt morgen omgeruild door een htc desire. (dit is een foutje van de retailer), ik mag kiezen om de nieuwe desire te houden of een nieuwe legend op te laten sturen.
Maar misschien kan iemand wat vragen beantwoorden over de desire brown.

1. hoe bevalt de bouwkwaliteit na enkele maanden? (legend is zeer degelijk)
2. iemand een idee hoe ik een superlcd scherm herken als ie nog in doos zit en gesealed?
3. bevalt froyo nou wel of niet?
Nou, ik heb de Desire gehouden, ziet er prima uit. (enig nadeel tot nu toe is de breedte, erg breed...)

Maar om mijn een eigen vraag te beantwoorden.
1. Bouwkwaliteit van de case is zeker minder dan Legend, maar hardware buttons zijn veeel beter.
2. Er staat nergens op de doos meer het woord AMOLED maar gewoon 3,7"display (ik heb dus een slcd)
3. Update niet nodig, fabriek af al 2.2

There is no such thing as too much coriander.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij is er nog vrij weinig bekend over Android 3.0 (Gingerbread), alleen dat Google redelijk hoge eisen stelt waaraan een apparaat moet voldoen voor de nieuwe versie van het OS:
The upcoming Android 3.0 version has quite a tight specifications list, mostly limited to high-end smartphones. The list of requirements is presented with a recommended 1GHz processor, 512MB RAM, and a 3.5" touchscreen display.
De Desire voldoet wel aan alle eisen toch? Hoe groot is de kans dat er vroeg of laat 3.0 wordt uitgerold op de Desire toestellen?

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:12
Yep, heb het werkend hier (eindelijk). Met de standaard mailclient van HTC werkt het dus gewoon niet, maar ik heb de standaard mail app van Froyo opgescharreld en die doet het wel: apk'tje.

Je moet dan gewoon je e-mailadres en wachtwoord invullen en dan op handmatig instellen klikken. Dan kies je uiteraard voor Exchange en in het volgende scherm moet je de gebruikersnaam nog even aanvullen (moet ook je e-mailadres zijn) en de server moet m.hotmail.com zijn. Dan klik je op volgende en na nog wat instellingen zou ie het moeten doen :).

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 13:09
Het werkt wel op Android toestellen maar niet met de Mail app van HTC zelf. Het werkt alleen met de Mail app van Android zelf wat weer niet wordt geleverd op de Desire (en elk ander HTC Android toestel). Je kan proberen de Mail app van Android te downloaden en installeren (niet via de Market verkrijgbaar maar wel op verschillende fora, zoals XDA). Nadeel kan zijn dat je daar geen widget van hebt. Maar wel syncen van je mail, contacten en agenda!

Hier nog een link van de instellingen: http://windowslivehelp.co...99-497d-80d7-ab8b11237ed0

Wel interessante quote van die pagina:
• Gebruikers kunnen altijd andere toestellen proberen, maar support zal in dat geval op korte termijn beperkt zijn.
•Android Support: Het Hotmail team zal Android aan de lijst van ondersteunde toestellen toevoegen, in de komende maanden, wanneer het testen is afgerond.
§ Toegang vanaf Android 2.1 word NIET supported due to known client issues on Android 2.1.
§ Er zijn gebruikers de succesvol kunnen synchroniseren via de standaard applicatie of de Touchdown applicatie op Android 2.2.
Blijkbaar zullen ze daar een app voor uitbregen in de toekomst (wellicht met Messenger erin?) ;)

Edit: bovenstaande post was me net voor

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 19:40
ahhh nice die "e-mail" app...

Hier doet hij het nu ook, heerlijk dat exchange! Wel jammer dat je nu 2 mail apps hebt..
Maar wat ik me af vraag, kost dit nou veel extre energie oftewel batterij?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• StarC
  • Laatst online: 07:13
Mijn Desire staat op automatische brightness. Ik heb echter het idee dat dit matig tot slecht reageert. Als de zon er fel op staat wordt het scherm niet feller waardoor het moeilijk te lezen is.

Wat is jullie ervaring hiermee?

• Dayuum
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12-2019
Heb hem nu een aantal maanden en nog geen 1 krasje.

Wat is deze telefoon krasbestendig zeg

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-03 11:51
StarC schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:50:
Mijn Desire staat op automatische brightness. Ik heb echter het idee dat dit matig tot slecht reageert. Als de zon er fel op staat wordt het scherm niet feller waardoor het moeilijk te lezen is.

Dan staat hij al op de hoogste brightness. Ik hoop dat je inmiddels toch wel weet dat een AMOLED scherm (zeer) slecht leesbaar is in de zon?!

StarC schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:50:

Het scherm is nooit te lezen in de zon. Daarbij, dat heb je in 30 sec gecontroleerd he. Ga in de zon staan, zet automatische helderheid uit, zet hem zelf op zijn hoogst en zie daar dat het scherm nog steeds onleesbaar is :)

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er iemand die de black edition heeft.? Video
Is deze echt leverbaar in Nederland?

Ik vind deze wel erg gaaf vergeleken met de brown edition. Zilver vind ik echt lelijk, maar goed das een kwestie van smaak.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 17:43
Ziet er voor mij uit als creatief spuitwerk...

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:22
Zelf zie ik ook niks van de roze gloed op het AMOLED scherm. Echter, de telefoon gaat heel vaak op de schermblokkering uit het niets. Dit zou geen probleem zijn als je normaal gewoon de balk naar beneden kunt schuiven om hem weer te unlocken, maar mijn touchscreen is uitgeschakeld en ik kan de balk dus ook niet omlaag schuiven. Zodoende blijft de gsm geblokkeert... Erg vervelend eigenlijk. Ik heb een beetje gezocht, maar vind geen oplossing? Menu indrukken en dan schuiven werkt ook niet...

Edit: ik weet niet of de vraag duidelijk is (en volgens mij is het ook echt een domme vraag), maar hoe krijg je je scherm dus weer "wakker"?

Edit 2: als je op de power-button duwt gaat het scherm weer licht geven, maar hij reageert dus niet op aanraking... En je kunt dus niet de balk naar beneden schuiven...

[Voor 23% gewijzigd door zunrob op 01-09-2010 23:45]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
zunrob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:31:
Zelf zie ik ook niks van de roze gloed op het AMOLED scherm. Echter, de telefoon gaat heel vaak op de schermblokkering uit het niets. Dit zou geen probleem zijn als je normaal gewoon de balk naar beneden kunt schuiven om hem weer te unlocken, maar mijn touchscreen is uitgeschakeld en ik kan de balk dus ook niet omlaag schuiven. Zodoende blijft de gsm geblokkeert... Erg vervelend eigenlijk. Ik heb een beetje gezocht, maar vind geen oplossing? Menu indrukken en dan schuiven werkt ook niet...

Edit: ik weet niet of de vraag duidelijk is (en volgens mij is het ook echt een domme vraag), maar hoe krijg je je scherm dus weer "wakker"?
Uh...power toets bovenop toestel indrukken?

• zunrob
dafmay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:42:
[...]

Uh...power toets bovenop toestel indrukken?
Dan gaat je scherm aan, en geeft licht, maar hij reageert niet op aanraking. Je kunt dus niet de schuifbalk naar beneden schuiven...

Heb de originele post even verduidelijkt. :)

[Voor 7% gewijzigd door zunrob op 01-09-2010 23:45]

Anoniem: 372575

Ik heb geen Froyo maar toch al 2x software achtige problemen....
Ergens met bladeren in mijn 8 favorieten gaat het mis, slaat mijn telefoon vast en doet niks het meer.
Pas na verwijderen van batterij werkt hij weer maar dan krijg ik een SD-kaart foutmelding.
Na een Reboot vanuit het menu (via power en volume knop) en 2e keer batterij verwijderen werkte hij weer.

Dit is nu al 2x in één week gebeurd... beetje jammer... iemand een idee wat t kan zijn toevallig?

• dafmay
zunrob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:44:
[...]

Dan gaat je scherm aan, en geeft licht, maar hij reageert niet op aanraking. Je kunt dus niet de schuifbalk naar beneden schuiven...

Heb de originele post even verduidelijkt. :)
Al geprobeerd om batterij eruit te halen en daarna weer in de telefoon te stopen en opstarten...misschien is het een eenmalige hick-up...

• zunrob
dafmay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:52:
[...]

Al geprobeerd om batterij eruit te halen en daarna weer in de telefoon te stopen en opstarten...misschien is het een eenmalige hick-up...
Ja, al gedaan, dit mocht ook niet baten. De gsm is ook al teruggezet naar factory instellingen, en zojuist een harde reset (weet niet zeker of dit wel of niet hetzelfde is). Na de factory reset heeft ie in ieder geval nog steeds hetzelfde probleem gegeven (gewoon scherm uit, en als je dan weer op de power button duwt reageert het scherm niet meer op aanraking, maar is wel gewoon aan)... Even afwachten of ie het na de harde reset nog steeds doet. Dit lijkt me trouwens wel een software probleem te zijn...

Ik ben een beetje aan het googelen, maar ik krijg het probleem niet goed in een query in het Engels samengevat...

[Voor 9% gewijzigd door zunrob op 01-09-2010 23:56]

• dafmay
Anoniem: 372575 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:48:
Ik heb geen Froyo maar toch al 2x software achtige problemen....
Ergens met bladeren in mijn 8 favorieten gaat het mis, slaat mijn telefoon vast en doet niks het meer.
Pas na verwijderen van batterij werkt hij weer maar dan krijg ik een SD-kaart foutmelding.
Na een Reboot vanuit het menu (via power en volume knop) en 2e keer batterij verwijderen werkte hij weer.

Dit is nu al 2x in één week gebeurd... beetje jammer... iemand een idee wat t kan zijn toevallig?
Probeer eens om de cache van de web browser te legen. Ergens onder Menu van de telefoon > instellingen > applicaties > applicaties beheren > alle applicaties > internet > cache wissen.

Of als test je SD kaart er even uitlaten en kijken of het probleem nog steeds voordoet.

[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 01-09-2010 23:58]

• dafmay
zunrob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:54:
[...]

Ja, al gedaan, dit mocht ook niet baten. De gsm is ook al teruggezet naar factory instellingen, en zojuist een harde reboot (weet niet zeker of dit wel of niet hetzelfde is). Na de factory reset heeft ie in ieder geval nog steeds hetzelfde probleem gegeven (gewoon scherm uit, en als je dan weer op de power button duwt reageert het scherm niet meer)... Even afwachten of ie het na de harde reset nog steeds doet. Dit lijkt me trouwens wel een software probleem te zijn...
Je hebt dus een complete hard reset uitgevoerd en nog steeds het probleem? En je gebruikt niet toevallig een screenprotector? Anders zou ik toch denken aan een hardwarematig probleem met de telefoon...gevalletje garantie.

• zunrob
dafmay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:56:
[...]

Je hebt dus een complete hard reset uitgevoerd en nog steeds het probleem? En je gebruikt niet toevallig een screenprotector? Anders zou ik toch denken aan een hardwarematig probleem met de telefoon...gevalletje garantie.
Screenprotector is wel in gebruik, maar ik heb hier nog geen enkele keer iets van gemerkt tijdens het gewone gebruik... Dus dat zal het probleem niet zijn.
Het kan hardwarematig zijn, al snap ik het dan niet helemaal hoe en wat...

• dafmay
zunrob schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:02:
[...]

Screenprotector is wel in gebruik, maar ik heb hier nog geen enkele keer iets van gemerkt tijdens het gewone gebruik... Dus dat zal het probleem niet zijn.
Het kan hardwarematig zijn, al snap ik het dan niet helemaal hoe en wat...
Hmm...hoe vervelend het ook is, ik zou toch even de screenprotector eraf halen om te zien of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Springt het scherm wel steeds uit op gezette tijden...maw steeds na 30sec of 1 minuut oid (zoals ingesteld dus...)? Of gebeurd het willekeurig?

• zunrob
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:08:
[...]

Hmm...hoe vervelend het ook is, ik zou toch even de screenprotector eraf halen om te zien of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Springt het scherm wel steeds uit op gezette tijden...maw steeds na 30sec of 1 minuut oid (zoals ingesteld dus...)? Of gebeurd het willekeurig?
Volgens mij, maar shoot me als het niet klopt (gsm is van mijn vriendin), is het toch wel een beetje willekeurig... Echter weet ik dat dus niet zeker!

[Voor 3% gewijzigd door zunrob op 02-09-2010 00:15]

• dafmay
zunrob schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:15:
[...]

Volgens mij, maar shoot me als het niet klopt (gsm is van mijn vriendin), is het toch wel een beetje willekeurig... Echter weet ik dat dus niet zeker!
Kun je toch eenvoudig timen...? Anyway...op gezette tijden is goed, anders niet.

Maar, ik blijf zeggen....screenprotector eraf. Kans is behoorlijk groot dat je probleem daarna weg is...zoniet, je moet het toch hebben geprobeerd.

• zunrob
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:26:
[...]

Kun je toch eenvoudig timen...? Anyway...op gezette tijden is goed, anders niet.

Maar, ik blijf zeggen....screenprotector eraf. Kans is behoorlijk groot dat je probleem daarna weg is...zoniet, je moet het toch hebben geprobeerd.
Ik heb het haar doorgegeven. :) (ben nu niet bij haar) In ieder geval bedankt voor het meedenken!

• dafmay
zunrob schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:35:
[...]

Ik heb het haar doorgegeven. :) (ben nu niet bij haar) In ieder geval bedankt voor het meedenken!
No problem...laat nog even weten hoe het is afgelopen.

• zunrob
Het was dus wel willekeurig (het uitvallen). Nu, na de harde reset is het nog niet voorgekomen... Met de nadruk op nog. Even afwachten dus. :)

• TheMystery
  • Laatst online: 29-03 19:54
Johantjuuh schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:39:
ahhh nice die "e-mail" app...

Hier doet hij het nu ook, heerlijk dat exchange! Wel jammer dat je nu 2 mail apps hebt..
Maar wat ik me af vraag, kost dit nou veel extre energie oftewel batterij?
Ik heb exchange nu ook werkend alleen met improved mail, alleen laat deze geen html mail zien.
Doet de froyo mail.apk dit wel? want dan ga ik die eens proberen.

• Upbeat
TheMystery schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:16:
[...]

Ik heb exchange nu ook werkend alleen met improved mail, alleen laat deze geen html mail zien.
Ik heb het niet erop werkend gekregen. Bij de HTC mail app kan je nog instellen de hoeveelheid KB/MB die je wil laten zien, bij deze dus niet. :/

• dafmay
zunrob schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:47:
Het was dus wel willekeurig (het uitvallen). Nu, na de harde reset is het nog niet voorgekomen... Met de nadruk op nog. Even afwachten dus. :)
Ah...ok. Hopelijk is het nu opgelost :)

• bluppfisk
  • Niet online
Gek. Mijn Desire is net omgeruild (scherm was kapot gegaan). Ik geloof dat ik nu SLCD heb ipv AMOLED. Kan ik dat ergens zien?

Wat ook meteen opviel, is dat de hele boel niet meer zo vertraagt tijdens het installeren van applicaties. Ik kan gewoon verderdoen. Wat is hier gebeurd?

• Stefanovic45
Het is al 100 keer uitgelegd in dit topic hoe je de verschillen kunt zien...

• dafmay
StefanvanGelder schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:07:
Het is al 100 keer uitgelegd in dit topic hoe je de verschillen kunt zien...
Werkelijk niet te filmen inderdaad...mensen plempen maar van alles neer zonder ook maar enige moeite zelf te doen 8)7

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 18:19
TheMystery schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:16:
[...]

Nee, lukte mij ook niet met froyo (OpenDesire). Best jammer, want html mails vind ik wel belangrijk, dan maar geen activesync.

isthistheshitorwhat

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:27:
[...]

Werkelijk niet te filmen inderdaad...mensen plempen maar van alles neer zonder ook maar enige moeite zelf te doen 8)7
Als je bedoelt dat de doos de juiste informatie geeft, dan ga ik nu wat roet in het eten gooien.
Ik en een bekende van me hebben beide een HTC Desire, beide staat AMOLED op de doos, maar de schermen zijn duidelijk anders in kleurweergave! IMEI op doos komt overeen met toestel.
De ene neigt wat meer naar rood/bruin met donkere achtergronden, en dat is dezelfde die er wat geler (minimaal hoor) uitziet bij witte achtergrond, waar de andere een wat koelere wit weergeeft (meer naar blauw toe). Onder een hoek is de een wat blauwer dan de ander. Beide staan op zelfde helderheid niveau, zelfde firmware.
Dus: Amoled op de doos betekent niet per se dat je amoled hebt! OF Er is nog verschil in batches amoled schermen, maar dat lijkt me eigenlijk stug.

Persoonlijk denk ik dat de schermen eerder zijn gewijzigd dan de verpakkingen.

[Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-09-2010 11:43]

4015Wp west (Dordrecht)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 17:22

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nee ze bedoelen andere punten. Is hier ontelbare keren besproken hoe je fysiek kan zien of je amoled of slcd hebt. Weet het zo niet meer uit mijn hoofd en ga het niet opzoeken. Is eerder de taak voor de vraagsteller.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:41:
[...]

Als je bedoelt dat de doos de juiste informatie geeft, dan ga ik nu wat roet in het eten gooien.
Ik en een bekende van me hebben beide een HTC Desire, beide staat AMOLED op de doos, maar de schermen zijn duidelijk anders in kleurweergave! IMEI op doos komt overeen met toestel.
De ene neigt wat meer naar rood/bruin met donkere achtergronden, en dat is dezelfde die er wat geler (minimaal hoor) uitziet bij witte achtergrond, waar de andere een wat koelere wit weergeeft (meer naar blauw toe). Onder een hoek is de een wat blauwer dan de ander. Beide staan op zelfde helderheid niveau, zelfde firmware.
Dus: Amoled op de doos betekent niet per se dat je amoled hebt! OF Er is nog verschil in batches amoled schermen, maar dat lijkt me eigenlijk stug.

Persoonlijk denk ik dat de schermen eerder zijn gewijzigd dan de verpakkingen.
Je kan het het makkelijkste zien aan het diagonale raster (van héél dichtbij) dat alle amoled schermen hebben en lcd's niet :)

• dafmay
Floris-K schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:46:
Nee ze bedoelen andere punten. Is hier ontelbare keren besproken hoe je fysiek kan zien of je amoled of slcd hebt. Weet het zo niet meer uit mijn hoofd en ga het niet opzoeken. Is eerder de taak voor de vraagsteller.
Exact! Een beetje eigen initiatief wordt hier wel verwacht...

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 19:40
Realityweb schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:33:
[...]

Nee, lukte mij ook niet met froyo (OpenDesire). Best jammer, want html mails vind ik wel belangrijk, dan maar geen activesync.
Hier lukt het ook niet idd, best jammer! Check nu gewoon om de 15 minuten met htc mail :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• bluppfisk
  • Niet online
Jazzle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:46:
[...]

Je kan het het makkelijkste zien aan het diagonale raster (van héél dichtbij) dat alle amoled schermen hebben en lcd's niet :)
Dankjewel. Niet iedereen kan elke nieuwe post in een topic volgen en zoeken op amoled levert veel te veel resultaten op. Aan al die mensen die hier zitten neuten dat de vraag al 100 keer is gesteld: jullie dragen anders ook wel bij aan de vervuiling van het topic. Reageer dan niet, of beter, reageer op het stukje dat wel nieuw is:

"Wat ook meteen opviel, is dat de hele boel niet meer zo vertraagt tijdens het installeren van applicaties. Ik kan gewoon verderdoen. Wat is hier gebeurd?"

Dank.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 10:54
Ik krijg bij de standaard mail app geen notificatie meer in de statusbalk bij nieuwe email. Volgens mij was dit eerst wel. Ik heb hem een tijdje niet gebruikt maar ik wil hem weer gebruiken.

Hebben meer mensen dat? Of is het een instelling (volgens mij staat alles goed)?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Jazzle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:46:
[...]

Volgens de verpakking zou ik amoled hebben, maar ik zie allesbehalve een raster.

Edit: http://pocketnow.com/andr...has-slcd-or-amoled-screen

[Voor 12% gewijzigd door raptorix op 02-09-2010 13:44]

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:07

qntal

Omlet du fromage!

Kan ik zonder problemen een andere sd kaart in de telefoon doen? Wordt deze dan automatisch geformateerd en/of aangepast mbt filesystems ed? of moet ik zelf nog wat doen?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anoniem: 191432 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:21:
Ik weet dat het al vaak gezegd is, maar de batterijduur valt me nog steeds erg tegen. Door een dag de telefoon op standby te hebben vreet hij nog 30% weg. Dat vind ik echt niet normaal want bij de iPhone was dat 0 of 1%! Wifi, bluetooth, mobiele gegevens altijd aan en roaming staan allemaal uit. JuiceDefender helpt niet. Heeft iemand nog andere dingen die ik kan proberen?

Dan nog weerwidget. Het updaten werkt echt niet meer lekker sinds de update. Hij haalt volgensmij ook vaak eerst het weer op en dan de nieuwe locatie, niet echt handig dus als je vaak ergens anders bent want je moet iedere keer 2x updaten. In de klokwidget met het weer verschijnt vaak het weer gewoon niet, dan staat er alleen 'Huidige locatie' of gewoon de huidige locatie. Hoe is dit op te lossen?

Ik heb al een tijdje niet meer gekeken in dit topic. Op beide punten heb ik zojuist gezocht binnen dit topic maar ik heb niks nieuws kunnen vinden.
De weerwidget werkt hier ook erg brak met 2.2, aangezien ik het toestel pas onlangs in gebruik heb genomen en direct heb geupdate naar 2.2, weet ik niet of dit voorheen met 2.1 wel altijd goed werkte. Ik zie nu al de hele dag "Huidige locatie" staan in plaats van de plaatsnaam. Soms staat er bij mij ook "The Hague" in plaats van "Den Haag".

Tevens als je een nieuw telefoonnummer invoert staat er bovenaan "Save to people" terwijl Nederlands als taal geselecteerd staat.

Ook staat de tijdzone bij een aantal plaatsen verkeerd aangegeven, bij Amsterdam bijvoorbeeld wordt dan GMT+02:00 getoond en bij mijn weten is dit altijd al GMT+01:00 geweest.

[Voor 10% gewijzigd door Laguna op 02-09-2010 14:32]

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:01

Salandur

Software Engineer

Laguna schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:31:
[...]

De weerwidget werkt hier ook erg brak met 2.2, aangezien ik het toestel pas onlangs in gebruik heb genomen en direct heb geupdate naar 2.2, weet ik niet of dit voorheen met 2.1 wel altijd goed werkte. Ik zie nu al de hele dag "Huidige locatie" staan in plaats van de plaatsnaam. Soms staat er bij mij ook "The Hague" in plaats van "Den Haag".

Tevens als je een nieuw telefoonnummer invoert staat er bovenaan "Save to people" terwijl Nederlands als taal geselecteerd staat.

Ook staat de tijdzone bij een aantal plaatsen verkeerd aangegeven, bij Amsterdam bijvoorbeeld wordt dan GMT+02:00 getoond en bij mijn weten is dit altijd al GMT+01:00 geweest.
Bij mij valt sinds 2.2 ook af en toe de huidige locatie weg. Aangezien ik nooit in Den Haag kom kan ik niet voor je controleren of ik dat probleem heb.
Wat betreft de tijdzone: we zitten nu in de zomertijd, dus GMT+02:00. In de wintertijd is het GMT+01:00.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:49
Salandur schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:51:
Bij mij valt sinds 2.2 ook af en toe de huidige locatie weg.
Ik heb nog geen Desire, ben me aan het inlezen (hij is wel besteld). Als ik het goed begrepen heb wordt Froyo automatisch aangeboden, maar ben je verplicht die te installeren als je dat niet wilt? Ik ben toch al aardig wat berichtjes met nadelen tegengekomen.

Ik kan hem ook meteen rooten en met custom Roms gaan klooien, maar om dat nu meteen al de eerste dag te doen ben ik wat huiverig voor.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
grun93 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:15:
[...]
Ik kan hem ook meteen rooten en met custom Roms gaan klooien, maar om dat nu meteen al de eerste dag te doen ben ik wat huiverig voor.
Dat is sowieso het makkelijkst als je er nog Eclair op hebt staan:
Gewoon rooten met unrevoked, en je roms installeren via rom manager. Eenvoudiger kan niet.
Om weer terug te gaan van Froyo naar Eclair is wat lastig.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52
[...]

Ik heb nog geen Desire, ben me aan het inlezen (hij is wel besteld). Als ik het goed begrepen heb wordt Froyo automatisch aangeboden, maar ben je verplicht die te installeren als je dat niet wilt? Ik ben toch al aardig wat berichtjes met nadelen tegengekomen.

Denk nou niet meteen als je een paar puntjes van kritiek leest hier, dat Froyo meteen slecht is... Er waren ook puntjes aan te merken op 2.1 en zo zijn er ook puntjes op 2.2. Ik gok dat 99% van de mensen 2.2 een verbetering ten opzichte van 2.1 vinden, maar perfect is het natuurlijk nooit.

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
madmaus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:29:
Ik krijg bij de standaard mail app geen notificatie meer in de statusbalk bij nieuwe email. Volgens mij was dit eerst wel. Ik heb hem een tijdje niet gebruikt maar ik wil hem weer gebruiken.

Hebben meer mensen dat? Of is het een instelling (volgens mij staat alles goed)?
Ik heb dat ook gehad. Pas na sd formateren en fabrieksinstellingen herstellen was het opgelost.

Misschien dat sd formatteren en gegevensopslag van de mail app wissen ook al genoeg is.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

[...]

Die nadelen waren er met 2.1 ook, wellicht nog wel meer ;-)

Zoals bij elk product kan het voorkomen dat iets het niet goed doet; ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Mijn Desire werkt perfect, heb meteen 2.2 geinstalleerd (wat volgens mij niet verplicht was?).

Ander voorbeeld: ik heb een popcorn a-110; en deze heb ik elke keer netjes geupdate naar de nieuwste firmware. Elke keer las ik op het forum dat diverse gebruikers last hadden van verschillende bugs; maar bij mij heeft het ding (zo goed als) altijd perfect gewerkt.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03 10:54
The Anarchist schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:28:
[...]

Ik heb dat ook gehad. Pas na sd formateren en fabrieksinstellingen herstellen was het opgelost.

Misschien dat sd formatteren en gegevensopslag van de mail app wissen ook al genoeg is.
Oh das fijn, hahaha ik heb geen behoefte om me sdkaart te formateren. Alles staat daar op.
En ik heb net de gegevensopslag verwijderd maar dat was het ook niet.

Ik zie op internet meer mensen met die probleem, maar weinig oplossingen behalve degene die hierboven staan.

Mensen ervaring met een andere mail app?

[Voor 13% gewijzigd door madmaus op 02-09-2010 15:45]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
madmaus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:39:
[...]

Oh das fijn, hahaha ik heb geen behoefte om me sdkaart te formateren. Alles staat daar op.
En ik heb net de gegevensopslag verwijderd maar dat was het ook niet.
Je kan natuurlijk eerst de belangrijke mappen backuppen (foto, mp3, navigatie, etc), heb ik ook gedaan.

En als je toch al gebackupped hebt kan je evt terug naar fabrieksinstellingen. Bij mij is het in algeheel stukken sneller en stabieler geworden.

[Voor 15% gewijzigd door The Anarchist op 02-09-2010 15:45]

• Upbeat
Wat betreft het wegvallen van het weerbericht op de klok&weer widget... bij mij gebeurt dat alleen na het ontkoppelen van de Desire als DiskDrive.

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-03 13:05
Op Hogeschool Zuyd gebruiken we een infonet, waarop je kunt inloggen en vervolgens dingen als rooster etc kunt checken. Het vervelende is alleen dat dit niet werkt op m'n desire. Op de computer komt er een promptvenstertje dat vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord. Als je dit annuleert kom je terecht op de bekende 'You're not authorised to view this page'-pagina. Op mn desire kom ik echter meteen op die pagina, vermoedelijk omdat de browser niet aan promptvenstertjes doet. Heeft iemand enig idee hoe dit te voorkomen is? Heb verschillende browsers geprobeerd, en op een iphone doet hij het wel.

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hier gaan we verder: HTC Desire - Deel 7
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee