Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 6

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dit is een HTC Desire topic en geen helpdesk. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd (o.a De melding dat je hem nu aan het downloaden / installeren bent voegt niets toe.).

Voordat je hier een vraag stelt: Heb je de handleiding gelezen, op Google gezocht of heb je zelf al het antwoord gevonden. Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en Friend Stream-widget worden alle updates en nieuwsfeeds van netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één Widget weergeven. Zo kun je eenvoudig je vrienden volgen en de laatste foto's links en berichten als eerste ontvangen en zelf berichten en uploads plaatsen.

Calendar widget
HTC heeft de Calendar Widget verbeterd en een nieuwe versie erin toegevoegd. Nu kan je niet alleen de Calendar per maand bekijken, maar ook een lijst met aankomende afspraken bekijken.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View
Helicopter View is een van de meest besproken functie in de nieuwe versie van HTC Sense. Met deze functie kan je nu al je screen in een blik bekijken. Dit kan je doen op twee manieren: Door middel van in en uit zoomen net zoals je dat doet in de Browser/Foto's of op de home knop drukken wanneer je op de middelste scherm bent.

People widget
Deze widget was ook al beschikbaar in de vorige versie van Sense, maar HTC heeft deze verbeterd en nu kan je wanneer je contacten in groep heb geplaatst, kan je deze groep apart toevoegen op je homescreen.

Toekomstige Updates

FroYo Android 2.2
Wat is er nieuw?
De FroYo Update geeft gebruikers de volledige functies die je ook bijvoorbeeld op de Nexus One kan vinden. HTC voegt waarschijnlijk het opnemen van video in 720p, een widget genaamd HTC's App Share widget, HTC Caller ID en de mogelijkheid om via HTC Sync je iTunes library te syncen.

Er schijnt ook een paar nieuwe widgets zijn toegevoegd, zoals een Calculator widget, FM Radio widget, een nieuwe berichten widget (als toevoeging op de standaard berichten widget, maar nu in een lijst vorm) . Deze zijn echter niet genoemd in de onderstaande officiële pers bericht.
"The Android 2.2 (FroYo) update for HTC Desire will start rolling out across Europe this weekend. As well as including the complete set of Android 2.2 features, the update will contain a few special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide 720p video capture, HTC's App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, and improved multi-language keyboard. Also, through the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates. The update won't delete any of the phone's content. However, due to the size of the update, we would advise using a WiFi connection to download it wherever possible to avoid additional data charges.

This update will initially roll out to unlocked HTC Desire handsets. Operator specific versions of the update are undergoing testing and we expect to make them available in several weeks' time."
Belangrijkste features FroYo
Ben je vergeten wat FroYo voor features met zich mee brengt? Hier dan even om je op te frissen.
  • Ondersteuning voor Flash 10.1
  • Dalvik Virtual Machine
  • Portable Wi-Fi hotspot
  • Betere Launcher
  • Betere Exchange functies
  • Apps op je SD-kaart installeren
  • Back-up voor apps
  • Content kan worden gesynchroniseerd met iTunes.
Wat is HTC's App Share widget?
De App Share Widget kunt u uw favoriete apps met een simpel gebaar met een nieuwe app widget delen aan andere gebruikers.

Wat is HTC Caller ID?
Wanneer iemand belt kan je nu met HTC Caller ID hum Facebook foto, de laatste status en zelfs hun verjaardag laten zien, wanneer deze is ingevuld.

HTC Sync en iTunes
HTC gebruikers kunnen vanf deze update hun afspeellijst nu syncen naar hun Desire. Dat kan alleen gedaan worden doormiddel van HTC Sync.
Sinds dit alleen maar voor Windows is kunnen andere gebruikers die Linux/OSX gebruiken deze functionaliteit niet gebruiken.
Video's

Veel gestelde vragen over FroYo
Wie zal deze update ontvangen?
De update wordt uitgerold naar iedereen die een simlock-vrij toestel heeft.

Waarom wordt deze update niet tegelijk aan iedereen verspreid?
Er wordt zo hard mogelijk gewerkt om deze update aan iedereen te kunnen uitgeven.

Hoe zit het met 'Branded' toestellen?
Degene die een 'branded' HTC Desire heeft moet wachten totdat de provider(s) klaar zijn met het veranderen en het testen van de update. Pas dan wordt de update verspreid 'Over-the-air'. Dit heeft te maken met de aanpassingen die wordt gedaan door de provider zelf. Dit staat ook in het officiële pers bericht bericht van HTC, zie hierboven.

Waarom is deze update sneller dan de update voor de HTC Hero?
Er was niet zo'n groot verschil tussen Eclair en FroYo. Het verschil tussen Cupcake en Eclair was aanzien groter en dus was daar meer ontwikkel tijd voor nodig. Doordat het verschil tussen Eclair en FroYo minder was hadden we minder ontwikkeling nodig. Om de gebruikerservaring te kunnen garanderen werd gehandhaafd op het hoge niveau onze klanten verwachten.

Gingerbread Android 3.0
Wat betreft Android 3.0 Gingerbread? Zal de HTC Desire deze ontvangen?
Over toekomstige updates is nog helemaal niks bekend. Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB

Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

HTC Desire met Android 2.2 Froyo ROM v2.04.0.0 Froyo

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Tweaker.net User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

HTC Desire review door thijs5812
Sinds afgelopen woensdag heb ik een HTC Desire. Al een maand geleden had ik hem besteld bij smartphonestunts, en vanaf dat moment had ik me voorgenomen om een review te gaan schrijven als ik hem had, dus bij deze.

Qua smartphones was ik een aardige noob, ik heb wel een jaar met een ipod touch rondgelopen, maar heb me er niet echt in verdiept. Als gevolg daarvan had ik ook het heilige geloof dat Apple the one and only was, en was ik eigenlijk ook van plan om een iPhone te gaan kopen. Na me er een beetje in te verdiepen, ben ik tot de conclusie gekomen dat Android eigenlijk meer iets voor mij is. O.a. omdat het zoveel vrijer is, en omdat android (een soort van) flash ondersteunt. En omdat je met android niet de massa volgt XD.
Dat ik de HTC Desire heb gekozen is dan natuurlijk logisch, want dat is met de Milestone en de Nexus One de telefoon met de beste specs.

[...]
HTC Desire review door BastiaanN
Ik mag me sinds tweeënhalve week de trotse eigenaar van een HTC Desire noemen. Wat een geweldig toestel! Ik wil middels deze review de ervaringen met het toestel van afgelopen weken met jullie delen. Gezien ik inmiddels elk hoekje van de telefoon al heb uitgetest denk ik dat ik wel genoeg ondergrond heb om een review te plaatsen.

[...]
HTC Desire review door jpkroeke
Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

[...]
HTC Desire review door zonoskar
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

[...]
HTC Desire review door Leekah
[...]

Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het toestel is ontzettend snel, heeft een prachtig scherm en maakt gebruik van een verbeterd maar nog steeds vertrouwd Android. Ik heb even kort een issue met de Market gehad dat erg vervelend was maar dat heeft zich vanzelf opgelost. Ook zit er een klein bugje in het SMS-icoontje maar dit is niet storend. Goed bereik, veel applicaties.
Kortom, het is een zeer goede koop waarbij je echt waar krijgt voor je geld.
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

V Mijn Desire geeft (vooral) bij grijswaarden een roze/paarse gloed, wat moet ik doen?
A Dit zijn twee losstaande 'problemen'.
1 Heeft jou Desire een roze gloed bij bepaalde grijswaarden: oorzaak is het PentileMatrix scherm. De intensiteit van het roze verschilt per telefoon. Een oplossing kan zijn een ander toestel te nemen maar het is geen garantie op verbetering.
2 Heeft jou Desire een paarse gloed bij lage brightness: iedere Desire heeft dit een heel klein beetje bij brightness van 0% maar er zijn een aantal waarbij dit buiten proportie is. In het laatste geval beschouwt HTC het toestel als Dead On Arrival. Met andere woorden; Omruilen is de oplossing.
Heb je vragen over dit specifiek geval? Dan kan je in deze topic je vragen stellen.

V MMS op de HTC Desire met Vodafone werkt niet. Hoe zit dat?
A De APN handmatig instellen gaat niet. De oplossing is als volgt:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Download XML-bestand. Voor Vodafone Business download deze XML-Bestand.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten.

V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?
A Maak eerst een bestand met de name .nomedia aan in de betreffende map, daarna kun je de map vullen met bestanden.
HOW TO : Exclude images from Gallery
Let op: Als je dit .nomedia bestand naderhand toevoegd worden alle bestanden in die map verwijderd.
Zie ook: Klik

V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

V SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
A 1 Na verluid is het probleem verholpen als je telefoon uit zet en de batterij een paar seconden uit je telefoon haalt en daarna doe je de batterij weer in het toestel en zet je het toestel aan.
2 Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten.

VHoe importeer je contacten vanaf je oude telefoon naar de HTC Desire?
A Selecteer op van je oude telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
- Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
- Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
- Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
- Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
- Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
- Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
- Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
- Verwijder al je Phone-contacts
- Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
- Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
- Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
- Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.

Links

Voor de officiële accessoires van HTC kan je deze hier kopen?
HTC Accessory Store

Bespreken van Apps voor Android wordt hier gedaan.
Android Software & Discussie - Deel 6

Maak je eigen Docking station!?
Allans diy HTC Desire dock is a work of art Alleen in het engels!

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Alleen in het engels!

Wat weten we over Froyo voor de Desire?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686994

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714"][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1411071"]Android Software & Discussie - Deel 6[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]De huidige Firmware is [/b]2.09.405.8
Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart
  • 04-05-2010: Deel 4 gestart + FAQ toegevoegd
  • 29-05-2010: Links toegevoegd
  • 02-06-2010: Deel 5 gestart
  • 06-07-2010: Deel 6 gestart
  • 30-07-2010: Toekomstige updates toegevoegd, betreft FroYo.

[Voor 215% gewijzigd door Tenshu op 02-08-2010 12:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
ToDoList
  • Email Widget vertalen naar het Nederlands
  • FroYo update uitbreiden met Foto's en Video's

[Voor 81% gewijzigd door Tenshu op 30-07-2010 16:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 09:14

Tjado

Dé man

Nice, deel 6 alweer!

Net op de frontpage: Custom rom maakt 720p-opnames op HTC Desire mogelijk

In het filmpje zie je ook een HotSpot mogelijkheid, werkt dit ook op de Desire? :o Een mobiele hotspot vond ik echt een van de top features van de Evo, zou echt geweldig zijn als dit ook op de Desire mogelijk is.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 20:59

Deem

Ontcijfer mij!

Deel 6! het schiet op zo. De hotspot mogelijkheid zit default in Froyo 2.2. Het is dus wachten totdat HTC met 2.2 komt of je moet terugvallen op de costum roms op xda.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Tjado schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:09:
[...]

In het filmpje zie je ook een HotSpot mogelijkheid, werkt dit ook op de Desire? :o Een mobiele hotspot vond ik echt een van de top features van de Evo, zou echt geweldig zijn als dit ook op de Desire mogelijk is.
Android 2.2 Froyo kan je telefoon instellen als hotspot, dit zal ongetwijfeld wel in de Desire zitten.
Er is ook nu Plurk toegevoegd en het heeft tevens widgets. Wie gebruikt er eigenlijk Plurk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 13:57
Vorige topic is net dicht gegaan dus ik stel mijn vraag hier nog even opnieuw:

Ik overweeg de aanschaf van deze telefoon maar 1 ding houd mij tegen. Ik heb even getest met een Desire van een collega. Als ik bel via mijn carkit (Nokia CK7W) dan hoort de andere persoon zichzelf terug, ik zelf in de auto hoor geen echo's of iets dergelijks. Ik zie op internet wel meerdere postings met dit probleem maar nooit iemand met een oplossing. Is dit uberhaubt een probleem wat op te lossen is?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 09:04

Roytoch

Nietes

Best wel baas dat mijn vier punten zoveel tegenstand krijgen, maar toch maar even uitweiden:
Ik heb als smartphones een tytn, x1 en een iphone3gs gehad voor deze telefoon. Ik heb dus al enige ervaring met batterijduur icm smartphones en de desire is echt veel slechter. Ik kom met iets zwaarder gebruik de ochtend niet door als ik hem om 6 uur afkoppel. Sterker nog: opstaan, van de lader halen, 2,5 uur muziek met 3g en wifi uit kost me al 25% van de accu. Dan kan je mij veel zeggen, maar deze batterij is, al dan niet exemplarisch, poep.

De camera heb ik proefshots van geplaatst in het vorige deel. Het ligt niet aan de lens of instellingen, en de foto's hebben een blauwgrijze waas op mijn laptop (en ja, dat is dan net weer een apple), computer (windows), telefoon zelf, en op ieder ander zijn pc. Dus, de camera is, al dan niet wederom exemplarisch, kapoet of brak.

De speakers, tsja. Alle andere telefoons hier doen het beter. Persoonlijke smaak natuurlijk, als je van gekraak houdt dan zijn het toppertjes. Boukwaliteit: hij kraakt toch echt :) plastic fantastic maar zoals al eerder opgemerkt, de relatief lage prijs komt niet uit de lucht vallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van mijn Desire, launcherpro erop en customizen is geweldig en echt een stuk beter dan het toch wat verouderde iOS4, maar er zijn wel degelijk minpunten en die mogen ook benoemd worden.

Ik bel morgen in ieder geval even met HTC, kijken wat zij ervan zeggen, maar ik zal wel niet al te ver komen. We'll see :)

Welles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:52

zAo

GPLv2 Fanboy

Deem schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:13:
Deel 6! het schiet op zo. De hotspot mogelijkheid zit default in Froyo 2.2. Het is dus wachten totdat HTC met 2.2 komt of je moet terugvallen op de costum roms op xda.
Als het in de OTA updates zit. Ik gok dat de branded toestellen het niet zullen krijgen, net als bij de iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

roy.ahuis schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:55:
Best wel baas dat mijn vier punten zoveel tegenstand krijgen, maar toch maar even uitweiden:
Ik heb als smartphones een tytn, x1 en een iphone3gs gehad voor deze telefoon. Ik heb dus al enige ervaring met batterijduur icm smartphones en de desire is echt veel slechter. Ik kom met iets zwaarder gebruik de ochtend niet door als ik hem om 6 uur afkoppel. Sterker nog: opstaan, van de lader halen, 2,5 uur muziek met 3g en wifi uit kost me al 25% van de accu. Dan kan je mij veel zeggen, maar deze batterij is, al dan niet exemplarisch, poep.

De camera heb ik proefshots van geplaatst in het vorige deel. Het ligt niet aan de lens of instellingen, en de foto's hebben een blauwgrijze waas op mijn laptop (en ja, dat is dan net weer een apple), computer (windows), telefoon zelf, en op ieder ander zijn pc. Dus, de camera is, al dan niet wederom exemplarisch, kapoet of brak.

De speakers, tsja. Alle andere telefoons hier doen het beter. Persoonlijke smaak natuurlijk, als je van gekraak houdt dan zijn het toppertjes. Boukwaliteit: hij kraakt toch echt :) plastic fantastic maar zoals al eerder opgemerkt, de relatief lage prijs komt niet uit de lucht vallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van mijn Desire, launcherpro erop en customizen is geweldig en echt een stuk beter dan het toch wat verouderde iOS4, maar er zijn wel degelijk minpunten en die mogen ook benoemd worden.

Ik bel morgen in ieder geval even met HTC, kijken wat zij ervan zeggen, maar ik zal wel niet al te ver komen. We'll see :)
Het valt me wel op hoe snel je conclusies trekt gebaseerd op je eigen, ongelukkige, ervaringen. Misschien zou je de accuduur toch bij je eigen gebruik en programma's moeten zoeken? Of misschien is je Desire gewoon brak? Lees het topic en de vorige eens door over accu duur. Same voor je camera.

Je mag dan zeggen dat je blij bent met de Desire, maar je komt behoorlijk bashend over.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 19:44
master_viper schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:06:
[...]

Het valt me wel op hoe snel je conclusies trekt gebaseerd op je eigen, ongelukkige, ervaringen. Misschien zou je de accuduur toch bij je eigen gebruik en programma's moeten zoeken? Of misschien is je Desire gewoon brak? Lees het topic en de vorige eens door over accu duur. Same voor je camera.

Je mag dan zeggen dat je blij bent met de Desire, maar je komt behoorlijk bashend over.
Als je het mij vraagt, is hij net alles behalve 'bashend' en legt hij gewoon uit wat er bij hem mis is en geeft hij zelfs aan dat het mogelijk enkel voor hem geldt. Dus welke conclusies hij te snel trekt weet ik niet, maar hoeveel ik ook van mijn desire houd (ik ga er nog net niet mee in de douche ;) ), de gebreken die hij opsomt bestaan wel degelijk. Ook ik heb last van de speaker (ik versta in mijn auto slechts 30% van de mensen die mij bellen, en ja, dit is natuurlijk ook afhankelijk van hun toestel. Maar gekraak en laag maximum volume zijn toch een probleem van de desire.) en vind van tijd tot tijd ook dat ik hem wel veel aan het stopcontact moet hangen (ben juicedefender aan het testen). Wel geen probleem met de camera hier, maar daar liggen de verwachtingen dan ook nooit hoog bij een gsm/smartphone.

Hij is gewoon realistisch, niets mis mee, hoewel ik ook liever hoor praten over het geweldige scherm, de snelheid, de vele mogelijkheden,... is het gewoon werkelijkheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
Omdat het andere topic dicht is, hier een herhaling van mijn schaamteloze kick: O-)
Groentenboer schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:59:
Mij valt op dat met de gewone mail app mijn mail niet automatisch wordt gecontroleerd iedere 15 minuten, terwijl ik dat wel zo heb ingesteld. Heb zowel WiFi als apn op actief staan. Iemand enig idee?

En meteen nog een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen: als je in de browser lang op een link klikt, kan je kiezen voor "link delen". Is er een mogelijkheid om de programma's die hierin voorkomen aan te passen? Standaard staan daar bijvoorbeeld Facebook, friendstream en peep in, terwijl ik die helemaal niet gebruik. Het zorgt er wel voor dat het lijstje (onnodig) lang wordt en laten Hyves en Twitter nou helemaal onderaan staan... weet iemand waar ik moet zoeken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 09:38
Groentenboer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:30:
Omdat het andere topic dicht is, hier een herhaling van mijn schaamteloze kick: O-)

[...]
Ik zou dat idd ook wel eens willen weten. Maar ik heb ook nog niets gevonden :(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

master_viper schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:06:
[...]
Dat vind ik echt te makkelijk, maar speciaal om dit te counteren:
- Het scherm, de kleuren, maaaster. Kom van iPhone af dus dit is zo'n grote verbetering. En dan 's nachts, als het scherm zwart is met witte tekst, hoe meesterlijk is het dat je dan geen bak licht in je gezicht krijgt door het amoled scherm! Echt het beste onderdeel van de telefoon
- Internet is geniaal door het grote scherm, en typen ook. De trilling bij het typen helpt me echt met typen, en ik ga nu eens beginnen met kijken of swype het nog beter maakt.
- Android is echt een verbetering tov iOS, wat ik al zei dat ik nu Launcherpro draai met wat aangepaste widgets enzo, dat kan op iOS dus gewoon niet en heb ik altijd onbegrijpelijk gevonden (de aankomende afspraken zitten vanaf lock gewoon te ver wegverstopt in de agenda-app, terwijl ik hier de jorte-widget heb)

Ik ben positief over de telefoon. Ik heb ook nog steeds de 3gs liggen hier maar die gaat niet meer mee naar school en werk, alleen de Desire. Daarnaast vind ik het toestel ook nog eens veel mooier dan de inmiddels toch wel redelijk saaie iphone. Een bruine telefoon heeft bij mij sowieso pluspunten, is weer eens wat anders dan het saaie en bekende zwart :)

Maarrrr dat wil dus niet zeggen dat ik ook geen minpunten ervaar. Zoals al gezegd heb ik al wat smartphones gehad hiervoor dus het is voor mij vrij eenvoudig vergelijken. Ik vind dat dat dan ook genoemd moet kunnen worden, zeker als ik daarbij aangeef me te beseffen dat de kans groot is dat het exemplarisch is. Ik neem morgen in ieder geval contact op met HTC, en dan zie ik wel wat ze ervan zeggen.

Welles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 09:53
Ik vind persoonlijk de kwaliteit van mijn foto's met de Desire matig.

Oordeel zelf:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Johnnyzz schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:44:

Oordeel zelf:

[afbeelding]
Tja, wat had je anders verwacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 14:07

Oordeel zelf:

[afbeelding]
Je hebt niet op 5MP gefotografeerd? Bovendien zijn de lichtomstandigheden verre van optimaal. Ik vind de Desire prachtige snapshots maken, voor een telefoon, that is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 09:53
Die discussie over de kwaliteit van foto's snap ik ook niet echt. Als je mooie foto's wil, koop dan een fatsoenlijk camera.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30
Ach ja prima voor een snapshot inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Maar ja daarvoor heb ik dan weer mn canon :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:33
Wat voor mij erg heeft geholpen is de zelfontspanner op 2 seconden zetten. Dan kun je de telefoon goed stilhouden bij het maken van de foto ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 114502

Offtopic:
Goede wedstrijd iedereen :)

Gepost vanaf terrasje op het jansplein arnhem met de prachtige desire :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 09:39
hopelijk komt met de froyo update ook een update voor de FM-radio waarin deze beter werkt dan de huidige:

- off button zet alleen de radio geluid uit, niet de software zelf
- wanneer de radio aan staat wordt de desire traag (bij mij)
- niet altijd staat de radio op de laatst gebruikte frequentie, maar op het begin van de FM band, een scan naar eerst volgende station levert dan een jump op naar het eind van de FM band. Zelfde gebeurd als je eerst zelf de slider dicht bij de gewenste frequentie zet en dan de scan doet.

wat ik tot nu toe nog niet heb gevonden is andere software voor de fm radio, streaming radio wil ik niet.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wbt de startpost: herkent schrijf je in dit geval met een d en het stukje over de releasedatum van de desire mag er volgens mij ook wel uit :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 287044

Voor degenen die in het vorige topic het hadden over een defecte batterij-klepje.
Ik heb er een te koop gezien bij Smartphoneworld.
Ze hebben daar ook andere onderdelen en accessoires.

Kijk maar eens op deze link:
http://shop.smartphoneworld.nl/index/p/30/id/2503/gid/2/htc-desire-onderdelen-tools.html

(Ik geef toe dat ze niet goedkoop zijn, maar hebben wel goede service!
Heb zelf daar de desire cradle besteld.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 10:33

Ken.

\m/.([oO]).\m/

LOL.. 35 Euro.. Voor zo'n stukje eh.. rubberachtig plastic :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09

Nakebod

Nope.

En ik weet zeker dat er mensen zijn die dat ervoor betalen.
Heb hem nu al voor ongeveer de helft gezien @ Expansys, en zelfs dat vind ik veel te duur.
Sterker nog, voor mijn oude telefoon (HTC Diamond) had ik een orginele (dikkere) accu met nieuwe achterkant voor 25 euro.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 08:56
Anoniem: 287044 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:53:
Voor degenen die in het vorige topic het hadden over een defecte batterij-klepje.
Ik heb er een te koop gezien bij Smartphoneworld.
Ze hebben daar ook andere onderdelen en accessoires.

Kijk maar eens op deze link:
http://shop.smartphoneworld.nl/index/p/30/id/2503/gid/2/htc-desire-onderdelen-tools.html

(Ik geef toe dat ze niet goedkoop zijn, maar hebben wel goede service!
Heb zelf daar de desire cradle besteld.)
Zo smart zijn de prijzen niet bij boven genoemde club, bij http://www.htcaccessorystore.com kost een HTC Desire Batterij Cover BC E410 zilver of bruin € 19,99 .Trouwens bij bruine uitvoering staat een zilver cover best aardig :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Foto's van die zilveren cover op de brown? :)

Welles

• hakar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2019
Voor alle mensen met accu problemen,, download de juicedevender app!!!!!!! gewoon alles aanzetten en je zult duidelijke verschil merken in de accu duur!! Waar ik voorheen nog net de avond kon halen lukt het me nu met hetzelfde gebruik 2 dagen!!

• Cyleo
Stuwie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:37:
[...]

Zo smart zijn de prijzen niet bij boven genoemde club, bij http://www.htcaccessorystore.com kost een HTC Desire Batterij Cover BC E410 zilver of bruin € 19,99 .Trouwens bij bruine uitvoering staat een zilver cover best aardig :9
Ja, ik zou'm ook hier bestellen, heb je'm rechtstreeks van HTC :) soms wel extreem lange levertijd op sommige artikelen trouwens.

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 08:32
Bij plaatsen van de bestelling word je doorgelinkt naar Expansys en kom je uit op een totaal van €31,77.
Heb het toch maar gedaan ondanks het hoge bedrag, want batterij cover was niet meer om aan te zien.
Weet niet of het de oorzaak is, maar ik gebruikte ook een Valenta pouch...

Levering was erg snel. Maandag rond 16.00 uur besteld en om 9.15 uur de volgende dag stond de koerier van DHL aan de deur.

Item / Stock Aant Prijs Totaal
------ ---------------------------------------- --- ------- --------
199271 Desire Batterij Cover BC E410 1 16.80 16.80
Op Voorraad
------ ---------------------------------------- --- ------- --------
16.80
Verzend Info 9.90
BTW (19%) 5.07
--------
Totaal 31.77
--------

Deze prijzen zijn in Euros.

Uw betalings keuze is Paypal.

The LawnMooherMen

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 00:27
@roy.ahuis:

je hebt wel veel mankementen aan jouw toestel. :-( De kwalitatief mindere speaker herken ik, de overige punten heb ik niet bij mijn eigen exemplaar. Uit reacties van anderen hier kun je ook aflezen dat er meer toestellen zijn die deze mankementen niet hebben.

Als het je lukt om je toestel om te ruilen heb je dus een grote kans op verbetering! :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GoT surft eigenlijk helemaal niet fijn op m'n HTC. De browser zoomt na elke link steeds weer helemaal uit, en met 50 ppp is dat te klein om te lezen, en als ik inzoom schiet 'ie naar de posts en laat 'ie de poster niet zien. Als ik dan naar links scroll zie ik wel de naam van de posters en de avatars, maar mis ik de helft van de posts... Er is geen zoomniveau dat prettig werkt. Ligt aan de site neem ik aan, verder werken alle sites zo'n beetje prima.

Ik heb ook Opera Mini 5 geprobeerd, maar die ondersteunt geen multi-touch om te zoomen, en bij een tap zoomt 'ie eigenlijk altijd te ver in... :P

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:52:
GoT surft eigenlijk helemaal niet fijn op m'n HTC. De browser zoomt na elke link steeds weer helemaal uit, en met 50 ppp is dat te klein om te lezen, en als ik inzoom schiet 'ie naar de posts en laat 'ie de poster niet zien. Als ik dan naar links scroll zie ik wel de naam van de posters en de avatars, maar mis ik de helft van de posts... Er is geen zoomniveau dat prettig werkt. Ligt aan de site neem ik aan, verder werken alle sites zo'n beetje prima.

Ik heb ook Opera Mini 5 geprobeerd, maar die ondersteunt geen multi-touch om te zoomen, en bij een tap zoomt 'ie eigenlijk altijd te ver in... :P
Pssst..

Browser -> Instellingen -> Pagina's openen in overzicht (uitzetten)
Browser -> instellingen -> Standaardzoom (instellen naar keuze)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hé, dat scheelt, bedankt :)

Blijft natuurlijk dat GoT te breed is :P

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pfoei, ik werd even heel bang na het lezen van het volgende artikel: http://www.androidcentral...ersion-sense-ui-christmas

Gelukkig bedoelden ze dat we allemaal Froyo zullen hebben voordat het kerst is, ipv rond de kerst. Let's hope so :P

Dat zit wel Schnorr.

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
daar we een nieuw deel zijn begonnen stel ik de vraag nog een keer:

wanneer ik mijn telefoon aanzet dan moet ik de pincode van mijn sim-kaart invoeren. allemaal geen probleem. maar wacht ik te lang bij dit scherm dan gaat deze weg en kom ik in het homescreen terecht. bij mijn G1 hoefde ik dan alleen maar een telefoon gesprek te beginnen om vervolgens weer bij het scherm voor pincode invoer te komen. dit is niet het geval bij de desire. ook het op vliegtuig modus zetten en er weer afhalen mag niet baten.

weet iemand hoe ik mijn pincode voor mijn sim kaart kan invoeren als dit scherm niet wordt weergegeven? het steeds opnieuw opstarten is ook niet alles lijkt mij :*)

hoop dat het een beetje duidelijk is. google geeft niet veel weg (behalve sim unlock) en de handleiding lijkt hier niets over te zeggen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

stavast schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:51:
daar we een nieuw deel zijn begonnen stel ik de vraag nog een keer:

wanneer ik mijn telefoon aanzet dan moet ik de pincode van mijn sim-kaart invoeren. allemaal geen probleem. maar wacht ik te lang bij dit scherm dan gaat deze weg en kom ik in het homescreen terecht. bij mijn G1 hoefde ik dan alleen maar een telefoon gesprek te beginnen om vervolgens weer bij het scherm voor pincode invoer te komen. dit is niet het geval bij de desire. ook het op vliegtuig modus zetten en er weer afhalen mag niet baten.

weet iemand hoe ik mijn pincode voor mijn sim kaart kan invoeren als dit scherm niet wordt weergegeven? het steeds opnieuw opstarten is ook niet alles lijkt mij :*)

hoop dat het een beetje duidelijk is. google geeft niet veel weg (behalve sim unlock) en de handleiding lijkt hier niets over te zeggen.
Hoe lang wacht jij dan? Ik heb net mijn telefoon aangezet en bewust nog niet mijn Pin ingevult. Ik heb nu 10 minuten gewacht maar kom echt niet op mijn homescreen zonder eerst mijn Pin in te voeren.

• stavast
Deem schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:26:
[...]

Hoe lang wacht jij dan? Ik heb net mijn telefoon aangezet en bewust nog niet mijn Pin ingevult. Ik heb nu 10 minuten gewacht maar kom echt niet op mijn homescreen zonder eerst mijn Pin in te voeren.
en als je nu op de home knop drukt of iets anders geks doet.

nog een andere klein vraagje. is het mogelijk om woorden te verwijderen uit het woordenboek. ik heb vaak het probleem dat ik ipv het woord "het", "jet" krijg en dat is best vervelend. ik heb het hier dus niet over het gebruikers woordenboek.

[Voor 24% gewijzigd door stavast op 07-07-2010 10:31]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:27
hakar schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:28:
Voor alle mensen met accu problemen,, download de juicedevender app!!!!!!! gewoon alles aanzetten en je zult duidelijke verschil merken in de accu duur!! Waar ik voorheen nog net de avond kon halen lukt het me nu met hetzelfde gebruik 2 dagen!!
Pfftt...spuit-11 ;) Maar serieus...geweldige app, verlengd de batterijduur aanzienlijk!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 13:54
Hebben jullie Juice Defende Ultimate of de free versie?
Heeft Ultimate echt voordeel op de free versie?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• dafmay
madmaus schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:24:
Hebben jullie Juice Defende Ultimate of de free versie?
Heeft Ultimate echt voordeel op de free versie?
De gratis versie werkt exact hetzelfde (maw hetzelfde + effect op batterijduur) als de betaalde versie, maar mist een aantal functies. Uit m'n hoofd...wifi auto aan-/uitzetten...en wellicht een paar anders settings. Kijk voor overzicht even na op hun webpagina.

[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 07-07-2010 11:27]

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 17:45

Xymox

Determinism rulez !

oeps

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:34
stavast schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:29:
[...]

nog een andere klein vraagje. is het mogelijk om woorden te verwijderen uit het woordenboek. ik heb vaak het probleem dat ik ipv het woord "het", "jet" krijg en dat is best vervelend. ik heb het hier dus niet over het gebruikers woordenboek.
Ja precies! Hier loop ik ook heel erg tegenaan. Bij mij is het dan alleen over het woordje "is". Heb hem echt al tig keer ingevoerd in het woordenboek, maar altijd staat gp en gs eerder dan is. Echt super irritant omdat je dan niet door kunt typen. GP en GS staan alleen helemaal niet in het woordenboek, en ik dacht dat hij wel zo slim zou zijn, dat wanneer ik 1000 keer is gebruik, en die ook heb toegevoegd in het woordenboek, en ik gp en gs hooguit 3 keer per ongelijk gebruikt heb, dat hij dan is wel vooraan zou zetten. Maar nee hoor, gewoon altijd op de 3e plek. Vind het buitengewoon irritant worden..

• Binnetie
  • Laatst online: 23:46
Over de backcover, hij is op Ebay een stuk goedkoper te vinden: http://cgi.ebay.nl/Hard-C...3%B6r&hash=item27b2a12c57

Het zal wel namaak zijn en ik weet niet of ze met black de kleur brown bedoelen, maar de prijs is erg zacht.

[Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 07-07-2010 11:59]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat lijkt meer een houder voor een carkit. :)

Ik heb trouwens weer wat aparts. Ik heb in m'n Google Calender een event staan: vakantie. Dat event begint op een dag, zeg 1 augustus, om 10 uur, en eindigt een week later, zeg 8 augustus, om 18 uur.

Nu heb ik iedere tussenliggende dag (ongeacht welke Agenda-app ik gebruik) een event staan van 10 tot 18 uur 8)7 Waarom zet 'ie de datum er dan niet bij 8)7

En ook stom dat de led niet knippert na ontvangst van een sms wanneer de Desire aan de oplader ligt. Binnenkort Handcent maar eens proberen, ik lees er hier veel goeds over :)

Ook vervelend vind ik dat je woorden met apostrof niet kunt toevoegen aan je woordenboek. Woorden als "ge-sms't, z'n, m'n, 'n" gebruik ik wel vaak...

[Voor 108% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2010 14:26]

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 22:24
Binnetie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:58:
Over de backcover, hij is op Ebay een stuk goedkoper te vinden: http://cgi.ebay.nl/Hard-C...3%B6r&hash=item27b2a12c57

[afbeelding]
Het zal wel namaak zijn en ik weet niet of ze met black de kleur brown bedoelen, maar de prijs is erg zacht.
Dit is een bescherm cover en niet een vervanging voor de achterkant van je telefoon. Wat ze hierboven bedoelen is echt een vervanging voor de achterkant van je telefoon (dus het ding wat je weghaalt als je bv de batterij wilt vervangen).

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
Er staat erbij Tasche, dus lijkt me niet dat het de back cover is ;)

En hij lijkt niet eens op het origineel :P

• stavast
diabolofan schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:49:
[...]

Ja precies! Hier loop ik ook heel erg tegenaan. Bij mij is het dan alleen over het woordje "is". Heb hem echt al tig keer ingevoerd in het woordenboek, maar altijd staat gp en gs eerder dan is. Echt super irritant omdat je dan niet door kunt typen. GP en GS staan alleen helemaal niet in het woordenboek, en ik dacht dat hij wel zo slim zou zijn, dat wanneer ik 1000 keer is gebruik, en die ook heb toegevoegd in het woordenboek, en ik gp en gs hooguit 3 keer per ongelijk gebruikt heb, dat hij dan is wel vooraan zou zetten. Maar nee hoor, gewoon altijd op de 3e plek. Vind het buitengewoon irritant worden..
het woord "via" doet hij ook in hoofdletters.. dat ding is gek jongen ;)

• Binnetie
  • Laatst online: 23:46
Upbeat schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:02:
Er staat erbij Tasche, dus lijkt me niet dat het de back cover is ;)

En hij lijkt niet eens op het origineel :P
Ah sorry niet goed gelezen. Ik zoek nog even verder naar een backcover want die ben ik ook nodig. Had mijn Desire in een telefooncondoom, maar iemand drukte sleutels in mijn broek en daar was de condoom zelfs niet tegen bestand. Gevolg een kras op mijn cover.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik denk al, waarom reageert niemand meer in het Desire topic...maar hier zijn we alweer dus :')
Gister aardig wat foto's buiten gemaakt in schemer. Vanavond eens kijken hoe ze op de computer uitvallen

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

[...]

Ik heb echt van alles geprobeerd maar ik krijg het niet gereproduceerd. Het maakt niet uit wat ik doe en waar ik op druk. Ik moet echt eerst mijn pin invullen voordat ik ook maar iets kan doen.

• stavast
Deem schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:21:
[...]

Ik heb echt van alles geprobeerd maar ik krijg het niet gereproduceerd. Het maakt niet uit wat ik doe en waar ik op druk. Ik moet echt eerst mijn pin invullen voordat ik ook maar iets kan doen.
bizar. ik kan gewoon naar het home scherm. en heel soms als ik switch tussen schermen dan zie ik het pincode scherm verschijnen.

Anoniem: 198256

Is het normaal dat de Desire soms wel vijf minuten doet over uitschakelen? Een van de weinige ergernissen van mijn kant tot nu toe. Unbranded, voorzien van de meest recente software(update).

• madmaus
Anoniem: 198256 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:12:
Is het normaal dat de Desire soms wel vijf minuten doet over uitschakelen? Een van de weinige ergernissen van mijn kant tot nu toe. Unbranded, voorzien van de meest recente software(update).
Ja dit is "normaal". Sommige app sluiten blijkbaar niet goed af. Heb verhalen gelezen dat een telefoon helemaal niet uitgaat.
Misschien taskkiller installeren en voordat je afsluit eerst alles killen?
Ikzelf heb er geen last van altijd binnen een paar seconden uit.

Vraagje van mijn kant.
Hoe kan ik op het standaard toetsenbord het = teken tevoorschijn toveren? Ik zie het nergens staan

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:34
madmaus schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:24:
Vraagje van mijn kant.
Hoe kan ik op het standaard toetsenbord het = teken tevoorschijn toveren? Ik zie het nergens staan
Naast de punt staat "12#", druk daar op. Nu krijg je speciale tekens. Daar staat inderdaad geen =-teken, maar als je dan op 1/2 drukt (links naast de spatiebalk) dan ga je naar pagina 2.
Daar staat hij op de eerste rij de vijfde van links.

• madmaus
diabolofan schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:29:
[...]

Naast de punt staat "12#", druk daar op. Nu krijg je speciale tekens. Daar staat inderdaad geen =-teken, maar als je dan op 1/2 drukt (links naast de spatiebalk) dan ga je naar pagina 2.
Daar staat hij op de eerste rij de vijfde van links.
Held :*)
Pagina 2 was me nog nooit opgevallen. Het is gelukt!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

stavast schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:30:
[...]

bizar. ik kan gewoon naar het home scherm. en heel soms als ik switch tussen schermen dan zie ik het pincode scherm verschijnen.
Heb jij het vinkje in Instellingen -> Beveiliging -> SIM-kaartvergrendeling instellingen -> SIM-Kaart vergrendelen wel aan staan?

Bij die optie staat in het klein: PIN-code vereist voor gebruik van telefoon. Ik vermoed dat die bij jou uit staat.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 15:42
Ik zal mijn vragen ook in dit topic nog maar even stellen:

Hebben jullie ook wel eens dat de pinch-zoom niet lekker werkt? Ik heb het regelmatig bij Google Maps dat ik inzoom en als ik daarna wil uitzoomen, gaat ie toch verder met inzoomen! Dit blijft ie doen totdat ik de kaart verschuif of op 'My location' druk. Ook andersom heb ik dat probleem, dan blijft ie uitzoomen terwijl ik in wil zoomen.
Zolang ik m'n vingers nog op het scherm heb, lijkt het goed te gaan. Dan zie ik de kaart gewoon normaal groter/kleiner worden, maar zodra ik het scherm los laat, gaat het toch mis.

Vaak gaat ie overigens ook na het loslaten nog iets verder in- of uitzoomen dan ik had aangegeven.

Bij foto's gaat het overigens wel gewoon goed, al wil ie daar ook nog wel eens net iets verder zoomen dan ik aangeef.

Nog een vraagje: is het ook mogelijk om de SD-kaart zowel op de PC toegankelijk te hebben, als op de telefoon? Ik heb 'm ingesteld als 'Diskdriver' in Android, maar dan ontkoppelt ie 'm van de telefoon. Probleem is dat mijn default ringtone op die SD-kaart staat en dus niet afgespeeld wordt als de telefoon aan de PC hangt. Bovendien is het lastig om steeds de telefoon aan de PC te hangen om er bestanden op te zeggen en vervolgens de telefoon weer los te halen om die bestanden te kunnen gebruiken.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

maikel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:48:
Ik zal mijn vragen ook in dit topic nog maar even stellen:
...Vraag...
Nog een vraagje: is het ook mogelijk om de SD-kaart zowel op de PC toegankelijk te hebben, als op de telefoon? Ik heb 'm ingesteld als 'Diskdriver' in Android, maar dan ontkoppelt ie 'm van de telefoon. Probleem is dat mijn default ringtone op die SD-kaart staat en dus niet afgespeeld wordt als de telefoon aan de PC hangt. Bovendien is het lastig om steeds de telefoon aan de PC te hangen om er bestanden op te zeggen en vervolgens de telefoon weer los te halen om die bestanden te kunnen gebruiken.
Antwoord op de SD-kaart vraag is nee, dat gaat helaas niet. Ik vind het opzich niet zo erg omdat ik files tussen telefoon en pc meestal via Wifi of Bluetooth verplaats.

[Voor 30% gewijzigd door Deem op 07-07-2010 14:53]

Anoniem: 185676

Hallo

Sinds een paar maanden nu in het bezit van de Desire, prachtig dingetje! Nu heb ik alleen een probleem, wat ik in alle delen van deze discussie nog maar 1 keer ben tegengekomen, en helaas zonder oplossing.

Als ik iemand bel, of ik word zelf gebeld, dan gaat mijn telefoon standaard op speaker. Dit is tijdens het bellen wel uit te zetten, maar nergens in instellingen aan te passen. Toen ik de telefoon kreeg was het ook niet aan de orde.
Ik heb een factory reset gedaan, en een hard reset, hadden allebei geen effect.

Zijn er toevallig mensen die hetzelfde probleem hebben, en hier een oplossing voor weten? Internet heeft mij alleen iemand opgeleverd die vertelde dat je de batterij even los moest halen. Helaas werkt ook die oplossing niet voor mij...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:34

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Is het makkelijk om van de standaard Micro-sd naar een groter formaat (8gb class6) te gaan? Kan je gewoon een kopie maken van de oude en deze op de nieuwe plaatsen of is het nodig om de kaart te laten herkennen door de Desire en dat Android er bepaalde bestanden op plaatst?

Zal het veel uitmaken om van een class 2 naar 6 te gaan? Ik doel dan voornamelijk op het laden van muziek wat volgens mij nog een beetje sneller kan.

-= Very annoying forum person =-

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:35
Je kunt gemakkelijk even een back-up maken van je oude kaart op de pc en deze dan kopiëren naar je nieuwe kaart (gewoon copy-paste). Ik denk dat een class 6 kaart wel iets sneller laadt dan een class 2, maar het grootste verschil tussen de twee zit hem in de schrijfsnelheden en die zijn niet zo van belang bij het laden van gegevens die er al opstaan.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 20:27
Deem schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:52:
[...]

Antwoord op de SD-kaart vraag is nee, dat gaat helaas niet. Ik vind het opzich niet zo erg omdat ik files tussen telefoon en pc meestal via Wifi of Bluetooth verplaats.
Antwoord op de vraag zou moeten zijn: JA! Dit kan. Je moet Root access hebben en dan het programma Dual Mount SD Widget installeren.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Anoniem: 191432

Telefoon heeft vandaag +/- 30% verbruikt toen het scherm uit stond en ik er niets mee deed. Hoe kan dat?

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 22:24
Anoniem: 191432 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:52:
Telefoon heeft vandaag +/- 30% verbruikt toen het scherm uit stond en ik er niets mee deed. Hoe kan dat?
- Automatische updates van o.a. mail, nieuws, weerbericht etc?
- Wifi, GPS, bluetooth aan?
- Slecht bereik waardoor de telefoon continue zoekt naar ontvangst?
- ...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:43
Bij mij 25 procent, en deze staat nu twaalf uur aan. Heb et ongeveer tien keer mee gesynct en een paar webpages bekeken. Vijftig procent in 24 uur is volgens mij no :P rmaal.

PVoutput

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Anoniem: 191432 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:52:
Widgets ? Dataverbindingen ? Synchronisatie ? Slecht 3g bereik ?

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 15:02
maikel schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:48:
Hebben jullie ook wel eens dat de pinch-zoom niet lekker werkt? Ik heb het regelmatig bij Google Maps dat ik inzoom en als ik daarna wil uitzoomen, gaat ie toch verder met inzoomen! Dit blijft ie doen totdat ik de kaart verschuif of op 'My location' druk. Ook andersom heb ik dat probleem, dan blijft ie uitzoomen terwijl ik in wil zoomen.
Zolang ik m'n vingers nog op het scherm heb, lijkt het goed te gaan. Dan zie ik de kaart gewoon normaal groter/kleiner worden, maar zodra ik het scherm los laat, gaat het toch mis.
Dat viel mij ook al op: wel pinch and zoom, maar werkt omgekeerd als je loslaat. Beetje tegen de intuitie in. Misschien zat een programmeur even niet op te letten en heeft hij wat code verwisseld. Het zou kunnen dat ze dat met een update repareren.
Trouwens, ik had met GMaps dat de telefoon zichzelf plotseling uitschakelde, heel vreemd. :?
Heeft iemand een idee waar dat aan ligt?
Ik gebruik GMaps maar niet meer tot de volgende update, is mij nog iets te buggy. En Google Earth werkt wel goed, naast nog wat andere alternatieve applicaties.

Anoniem: 363525

[...]

Dat kan

Ga naar: Instellingen >Taal en Toetsenbord > Touch Input > Gebruikerswoordenboek
En voila hier kun je woorden toevoegen en verwijderen

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:42
toch apart dat hij de ene keer echt superlang op accu doet en andere keer echt weinig en hou ik amper 1 dag vol... heb hem nu 11 uur van de lader gehaald en heb nu nog 86% over... ik had hem wel helemaal tot 100% laten opladen, omdat ik hem erafhaalde met 96%...

als ik het zo bekijk kan ik makkelijk 2 dagen ermee doen.

Ik heb wat gesmst, beetje geinternet.. niet superveel mee gedaan uiteraard(dat is wel te zien aan de %, maar dan nog...)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• marcel-o
  • Laatst online: 13-05 17:53

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

mn batterij record is verbroken.
67 uur _O_ en nog 13%

en dan bel ik zo nu en dan, een smsje of 4 en ff nieuws checken.

soms is t minder dan n dag. Maar dan internet ik ongeveer 2 uur in de trein en zie je procenten tellen.

Anoniem: 191432

bsmpower schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:58:
[...]

- Automatische updates van o.a. mail, nieuws, weerbericht etc?
- Wifi, GPS, bluetooth aan?
- Slecht bereik waardoor de telefoon continue zoekt naar ontvangst?
- ...
Bluetooth niet, de rest wel :P Maar dat moet toch gewoon stoppen op de achtergrond zou ik zeggen... Ik had eerst een iphone, die kan een hele nacht op standby staan en maar 1% verbruiken. Wat adviseren jullie dan? Ik ga niet iedere keer al die dingen uitzetten als ik mijn scherm even uit wil zetten.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:24
@ CodeCaster & stavast:
De issues die jullie hebben met de hoofdletters en rare woorden, worden mijns inziens veroorzaakt door Handcent.

• dafmay
Anoniem: 191432 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:06:
[...]

Bluetooth niet, de rest wel :P Maar dat moet toch gewoon stoppen op de achtergrond zou ik zeggen... Ik had eerst een iphone, die kan een hele nacht op standby staan en maar 1% verbruiken. Wat adviseren jullie dan? Ik ga niet iedere keer al die dingen uitzetten als ik mijn scherm even uit wil zetten.
Ipv te mekkeren, begin dan eens met de posts van de afgelopen dagen door te lezen...er is al zo ontzettend veel voorbij gekomen mbt de batterijduur en hoe deze zo hoog mogelijk te krijgen. Moeten wij nu alles voor jou voor de tigste keer gaan herhalen...dacht het niet! Gewoon even rustig inlezen...dan komt alles goed. Niet te geloven hoe lui en gemakzuchtig sommige mensen kunnen zijn...

[Voor 3% gewijzigd door dafmay op 07-07-2010 20:15]

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

...
Twee kiekjes gemaakt op Curacao (5M foto, maar omlaag geschaald naar 640x480 ivm GoT). De kleurdiepte is misschien wel een beetje flets, maar ik ben prima te spreken over de kwaliteit van de camera. Hij doet niet onder voor mijn oude compact cameraatje (zolang je geen optische zoom gebruikt tenminste...).

• dafmay
Mini-me schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Twee kiekjes gemaakt op Curacao (5M foto, maar omlaag geschaald naar 640x480 ivm GoT). De kleurdiepte is misschien wel een beetje flets, maar ik ben prima te spreken over de kwaliteit van de camera. Hij doet niet onder voor mijn oude compact cameraatje (zolang je geen optische zoom gebruikt tenminste...).

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit...en dan bedoel ik dus niet alleen de foto-kwaliteit :)

• Cyleo
Volkan1984 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:07:
@ CodeCaster & stavast:
De issues die jullie hebben met de hoofdletters en rare woorden, worden mijns inziens veroorzaakt door Handcent.
Dat is niet helemaal waar, ik gebruik geen handcent, maar ook ik heb wel eens last van een willekeurige hoofdletter, vooral bij is, dan staat er opeens Is of Ik.

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57
Sinds vandaag ook eigenaar van de HTC desire maar ik heb 2 vraagjes en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

GPS aan laten staan is dat alleen slecht voor batterij of kan je hem standaard beter uitzetten?
En ik heb via vodafone internet maar thuis heb ik WIFI. Als ik beide opties aanzet op de telefoon welke gebruikt hij dan automatisch?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

De camera wordt slechter bij weinig licht. Met daglicht kan je er prima mee kieken. De rest heet Photoshop :)

• Cyleo
En GPS kun je bij je energy aan laten staan, android zet'm zelf aan als dat nodig is, en ook weer uit als deze niet word gebruikt ;) Is natuurlijk wel een kleine aanslag op je batterij, maar bij normaal gebruik (savonds opladen) heb ik het niet echt gemerkt.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:33
Mijn WiFi werkt niet. Pagina's laden niet. Met andere apparaten heb ik er geen last van. Pagina's laden maar half, iemand een idee?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

reemprive schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:40:
Mijn WiFi werkt niet. Pagina's laden niet. Met andere apparaten heb ik er geen last van. Pagina's laden maar half, iemand een idee?
Als je de router op een ander kanaal zet, heb je er dan nog last van ?

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Weet iemand in welke map de HTC widget "Notities" (die gele memos) zijn afbeeldingen opslaat? Ik heb een tijdje terug wat mappen weggegooid en nu blijkt de widget niet meer te werken...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 19:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand een antwoord op het volgende ?

ALs ik een sms wil sturen, wil ik het toetsenbord van de telefoon en als ik een mail stuur wil ik het qwerty toetstenbord gebruiken.

Als ik eenmaal instel bij een sms dat ik het toetsenbord van de telefoon gebruik en daarna een mail stuur, dan staat het toetsenbord nog op dat van de telefoon.

Enig idee hoe je kunt instellen welk toetsenbord je standaar kan instellen bij bv sms en mail ?

XBL: MRE Inc

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
MRELynx schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:04:

ALs ik een sms wil sturen, wil ik het toetsenbord van de telefoon en als ik een mail stuur wil ik het qwerty toetstenbord gebruiken.

Als ik eenmaal instel bij een sms dat ik het toetsenbord van de telefoon gebruik en daarna een mail stuur, dan staat het toetsenbord nog op dat van de telefoon.

Enig idee hoe je kunt instellen welk toetsenbord je standaar kan instellen bij bv sms en mail ?
Wat jij wilt, gaat volgens mij niet lukken. Je kan maar voor één layout kiezen.
Stamgastje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:46:
Weet iemand in welke map de HTC widget "Notities" (die gele memos) zijn afbeeldingen opslaat? Ik heb een tijdje terug wat mappen weggegooid en nu blijkt de widget niet meer te werken...
De app verwijderen en opnieuw installen?

[Voor 21% gewijzigd door 210667 op 07-07-2010 23:48]

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

MRELynx schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:04:

Volgens mij kan dat ook niet.

Wat wel kan is dat je staand het nummerieke toetsenbord gebruik voor sms, en dat je emails liggend typt met full qwerty.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:42
Mini-me schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey die plek herken ik! Is toch 1 van die knip's? Grote knip ofzo? Leuke foto's! Kwaliteit is echt prima in orde voor een smartphone vind ik. Had eerst een touch dual en dat was echt drama...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• stavast
Deem schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Heb jij het vinkje in Instellingen -> Beveiliging -> SIM-kaartvergrendeling instellingen -> SIM-Kaart vergrendelen wel aan staan?

Bij die optie staat in het klein: PIN-code vereist voor gebruik van telefoon. Ik vermoed dat die bij jou uit staat.
staat jammer genoeg gewoon aan
Anoniem: 363525 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:30:
[...]

Dat kan

Ga naar: Instellingen >Taal en Toetsenbord > Touch Input > Gebruikerswoordenboek
En voila hier kun je woorden toevoegen en verwijderen
ik bedoel het ingebouwde woordenboek.

[Voor 28% gewijzigd door stavast op 08-07-2010 00:16]

• Volkan1984
@ Cyleo, heb je ooit iets als Handcent gebruikt?

Anoniem: 354049

stavast schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:13:

staat jammer genoeg gewoon aan

[...]
daar moet je het vinkje juist weghalen, dus uitzetten, anders blijft ie zeuren om een pin

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 354049 op 08-07-2010 08:01]

• stavast
Anoniem: 354049 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:01:
[...]

daar moet je het vinkje juist weghalen, dus uitzetten, anders blijft ie zeuren om een pin
ik wil wel graag mijn simkaart beveiligen met een pincode. het probleem is dat hij juist niet blijft zeuren.

Anoniem: 354049

ohhh dan heb ik je vraag verkeerd gelezen.

niet zeuren dan.

:-) hihihi

• Volkan1984
Wat ik mij afvraag: als je op het tweede tabblad van de tekens op het toetsenbord kijkt (dus 12# drukken en dan op 2/2), zie ik rechtsonder een aantal lege vakjes staan.. zou je die zelf kunnen toewijzen? Zo ja, hoe dan? Ben daar wel benieuwd naar.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hey mensen,

Sinds een week of 1.5 is mijn Desire een aantal maal opnieuw opgestart zonder echte reden. Het gebeurt vooral als ik Robo Defense speel. Dan is ie ook heel erg warm na reboot. Kan het komen door de 1.21 update?

• madmaus
Waar staat "mobiel standby" eigenlijk voor bij accugebruik?
Er staat bij de omschrijving: accu gebruikt door radio.

Maar de radio gebruik ik nooit, en in taskkiller zie ik hem ook niet staan.
Of is het een algemene omschrijving?

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Unplugged for 67 hours, 39% remaining.

Af en toe een belletje/sms/WiFi. 3G heb ik (nog) niet aan.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 11:42

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Sj44k13 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:22:
Hey mensen,

Sinds een week of 1.5 is mijn Desire een aantal maal opnieuw opgestart zonder echte reden. Het gebeurt vooral als ik Robo Defense speel. Dan is ie ook heel erg warm na reboot. Kan het komen door de 1.21 update?
Bij mij is ie ook aardig rebooterig sinds de laatste update, sowieso als ik google navigation gebruik, crashed ie om de paar minuten. Nu maar wachten op de volgende update :)

www.onbereikbaar.nl

• Cyleo
Volkan1984 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:39:
@ Cyleo, heb je ooit iets als Handcent gebruikt?
Nope, de standaard applicatie volstaat voor mij.

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

FRoSTy schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:49:
[...]

Bij mij is ie ook aardig rebooterig sinds de laatste update, sowieso als ik google navigation gebruik, crashed ie om de paar minuten. Nu maar wachten op de volgende update :)
Gisteren heb ik nog iets van 5 potjes Robo Defence gedaan en er was niks aan de hand, de telefoon werd maar iets warmer. Met Google Navigatie ook geen problemen, maar ook hiermee wordt de telefoon wel iets warmer en vooral wanneer hij aan de oplader hangt. Ik heb met mijn Desire nog nooit een spontane reboot gehad (met mijn Hero wel eens). Fabrieksinstellingen herstellen?
madmaus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:24:

Was het niet zo dat met "radio" het gsm verkeer wordt bedoelt?

[Voor 4% gewijzigd door WhiteRaver op 08-07-2010 10:07]

Graag gedaan.

• Volkan1984
@ madmaus, "mobiel standby" staat voor de tijd dat je mobiel standby staat en wel GSM/ 3G/ H-signalen ontvangt. Dat gebeurt via de radio. In dit geval staat de radio voor de ontvanger van de draadloze signalen waarmee je aan je mobiele netwerk verbonden bent (niet te verwarren met de radio waarmee je muziek luistert :)).
madmaus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:24:

@ Cyleo, OK dat dacht ik. Bij mij was het wel de oorzaak van de problemen beschreven door stavast en companen :)
Cyleo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Nope, de standaard applicatie volstaat voor mij.

[Voor 17% gewijzigd door Volkan1984 op 08-07-2010 10:15. Reden: Samenvoeging van posts]

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee