Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik ook de HTC desire gekocht.. als het goed is krijg ik die deze week binnen (of begin volgende week) kan niet wachten tot ik hem heb :)

Misschien dat die vraag hier niet hoort.. maar is het een beetje makkelijk om je iTunes bestanden over te zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door appelsientje op 09-08-2010 19:25 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
XstarzZ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:23:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742379

wss intresant voor sommigen hier, zo kan je al je apps naar je sd kaart verplaatsen.
Hou er rekening mee dat je widgets maar beter niet naar de sd kaart kan verplaatsen anders kunnen ze "verdwijnen" na een reboot.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
appelsientje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:24:
Ik ook de HTC desire gekocht.. als het goed is krijg ik die deze week binnen (of begin volgende week) kan niet wachten tot ik hem heb :)

Misschien dat die vraag hier niet hoort.. maar is het een beetje makkelijk om je iTunes bestanden over te zetten?
HTC Sync 3.0 kan hier geloof ik mee overweg.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
k7of9 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:25:
[...]

Hou er rekening mee dat je widgets maar beter niet naar de sd kaart kan verplaatsen anders kunnen ze "verdwijnen" na een reboot.
oke, dank je voor de waarschuwing! Zal ik zeker rekening mee houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:05:
hmmm, ik heb zonet m'n desire naar beneden laten donderen.
En heb nu een soort deukje aan de bovenkant in het metalen randje.
Dat kun je schudden, vrees ik. Bij HTC kun je alleen achterkantjes nabestellen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:28
Meende dat je met Froyo wat makkelijk printscreens kon maken van het desbetreffende scherm?
Tot nu toe nog niet tegen gekomen. Iemand tips?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

planetandroid

Er is momenteel een update bezig van de HTC Hero. Daarnaast schijnt het dat HTC Desire's van T-Mobile vandaag zijn geüpdatet naar 2.2.
bron
Iemand met t-mobile (& branded Desire) die dit kan bevestigen ? Die van mij meldt nog steeds dat er geen updates gevonden zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er inmiddels ook 2.2 opzitten maar verplaatsen of installeren van apps lukt niet op de sd-kaart. iemand hier een tip of truuk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:15

Nakebod

Nope.

henidde schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:43:
Meende dat je met Froyo wat makkelijk printscreens kon maken van het desbetreffende scherm?
Tot nu toe nog niet tegen gekomen. Iemand tips?
Ik weet dat Layar een screenshot functie heeft, al weet ik niet of die er eigenlijk met 2.1 ook al was...
Het is jammer dat ShootMe root nodig heeft, want dat is toch wel imho de beste app voor "system wide" screenshots te maken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
TheRookie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:48:
[...]

bron
Iemand met t-mobile (& branded Desire) die dit kan bevestigen ? Die van mij meldt nog steeds dat er geen updates gevonden zijn :/
Nope. Als ik handmatig conroleer op systeemsoftware-updates zegt hij: "De telefoon is up-to-date. Er zijn updates beschikbaar op de telefoon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Fiber schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:40:
Of de app even opzoeken in de Market onder het kopje downloads. dan krijg je ook een uninstall optie. Voordeel is dat je dan de reden van de uninstall kan aangeven. Handig voor de app-bakkers. Je kan daar tegenwoordig ook aanvinken dat een app automatisch mag updaten. Helaas moet je dat wel voor elke app afzonderlijk doen. Heb nog geen optie kunnen vinden om het voor alle apps tegelijk aan te vinken.
Alleen jammer dat developers (of app bakkers ;) ) deze informatie helemaal niet krijgen. Informatie wordt wel gebruikt voor de Android Market. Ik zou heel graag weten waarom mijn applicaties gedeinstalleerd worden. Vooral ook omdat sommige mensen hem wegdoen, vanwege een bug, die ik er later uit heb gehaald. Zou eigenlijk fijn zijn als je ze daar vervolgens op zou kunnen wijzen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 10-08-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:50:
heb er inmiddels ook 2.2 opzitten maar verplaatsen of installeren van apps lukt niet op de sd-kaart. iemand hier een tip of truuk voor?
EDIT: gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 20:48
NRG-81 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:14:
Ben toch wel benieuwd naar de ervaringen mbt accugebruik onder froyo.

Ik merk echt een flinke verslechtering van m'n accu.
Ik haalde gisteren met moeite het einde van de dag, zo'n 16 uur.
Onder 2.1 haalde ik gemakkelijk het einde van de dag met nog zo'n 20 - 30% over
Synchronisaties zijn niet veranderd na update.

Spare parts (of Telefoon -> *#*#4636*#*# -> Accugeschiedenis) laat het volgende beeld zien.

Ander gebruik:
"Wordt uitgevoerd" is 2 tot 3 keer zo hoog als "Scherm aan".

Gedeeltelijk wakegebruik:
Android-systeem is de grootste verbruiker die voorkomt dat de telefoon gaat slapen (vandaag 1 uur, telefoon is nu 10 uur van de lader).

Heb inmiddels ook gezien dat ook de update van facebook onder froyo een wakelock veroorzaakt, die heb ik dus maar verwijderd.

Mogelijke oorzaken:
Widget Nieuws en Weer (maar die staat op handmatig updaten)
WhatsApp

Iemand dezelfde ervaring?
Ik vraag me met name af waarom het Android-systeem een wakelock veroorzaakt sinds froyo.
Iemand dezelfde ervaring? Heb dit gepost in het topic voor FroYo update voor HTC Desire maar daar geen reactie gehad.

Ik verdenk nu ook:
Twitter (de app van Twitter zelf)
Scoreboard
Y5 Battery Saver

Of heeft niemand last van battery drain na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Batterij is wel flink snel leeg ja, ik ben blij als ik de avond haal. Ik ga ervanuit dat daar nog verbetering in gaat komen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:39

Halfkakkende

Vandring

NRG-81 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:23:
[...]

Iemand dezelfde ervaring? Heb dit gepost in het topic voor FroYo update voor HTC Desire maar daar geen reactie gehad.

Ik verdenk nu ook:
Twitter (de app van Twitter zelf)
Scoreboard
Y5 Battery Saver

Of heeft niemand last van battery drain na de update?
Ik merk dit ook sinds de update van Froyo. Ik ben van 36 á 48 uur standby naar, volgens JuicePlotter, 10 uur gegaan en ik gebruik het toestel helemaal niet heel erg vaak :(. Het valt me op dat veel apps opstarten die op handmatige controle staan of ik eigenlijk nog nooit gebruikt heb (bijvoorbeeld Facebook, News And Wather, Footprints, Layar).

Nu heb ik begrepen dat Facebook een bug bevat (en de fix ook weer een bug 8)7 ), waardoor hij toch automatisch opstart en actief blijft, dus die ga ik even de-installeren tot er een fatsoenlijke fix is.

Daarnaast had ik mijn 2.1 geroot en draaide ik SetCPU met enkele profielen, maar daar had ik het idee van dat het meer tussen de oren zit dan daadwerkelijk werkt, maar daar ben ik nu lang niet meer zo zeker van.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Salandur

Software Engineer

ik had er last van, maar dat kwam door een bug in de facebook for android applicatie, waarvoor inmiddels een update beschikbaar is. Maar sinds de laatste keer volledig leeg en weer opladen heb ik geen last meer van een snel leeglopende batterij, doe nu al een dag met mijn telefoon en heb nog 50% over.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Salandur schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:40:
ik had er last van, maar dat kwam door een bug in de facebook for android applicatie, waarvoor inmiddels een update beschikbaar is. Maar sinds de laatste keer volledig leeg en weer opladen heb ik geen last meer van een snel leeglopende batterij, doe nu al een dag met mijn telefoon en heb nog 50% over.
De update heeft de battery drain schijnbaar nog niet opgelost. Buiten dat vind ik het een vreselijke app. Je wordt naar de mobiele touch website geleid elke keer als je een reactie wilt geven. Je kan geen foto's toevoegen aan je wall en reacties worden vaak gewoonweg niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:30
ik heb ook een HTC desire besteld. ik kom van een iphone 3g af, dus ik ben erg benieuwd.....

als het goed is krijg ik de zilveren variant, maar ik begreep dat die minder goed leverbaar is?

Ben erg benieuwd naar andriod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik heb onlangs mijn desire terug gekregen met een complete swap van het binnenwerk.
Ik heb het vermoeden dat ik nu een LCD heb in plaats van een AMOLED.

Het valt mij op dat ik in zonlicht veel beter beeld heb als voor de tijd. Hoe kan ik er achter komen welk scherm ik nou echt heb. Op zich vind ik het niet zo erg, want ik gebruik hem veel buiten, maar als je een mobiel koopt met amoled vind ik het wel vervelend als ze niet melden dat ze er een lcd in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:54:
[...]

Dat kun je schudden, vrees ik. Bij HTC kun je alleen achterkantjes nabestellen voor zover ik weet.
hmmm, oke. dan zal ik ermee moeten leren leven dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:15:
[...]

Wat je nu doet is het weggooien van de snelkoppeling van je homescreen. Wil je iets verwijderen, dan moet je naar "instellingen->applicaties->applicaties beheren". Als je dan een applicatie selecteert krijg je de optie om deze te verwijderen.
En als je hem nóg langer op het prullenbakje houdt zie je uninstall verschijnen, nog makkelijker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe hebben jullie de brightness van het scherm ingesteld? bij mij stond hij (volgens mij standaard) op een "vaste" brightness met het schuifbalkje op de helft. Toen heb ik hem op automatisch gezet, leek me handiger en ook beter voor de accu-duur, maar nu heb ik het gevoel dat hij constant op volle helderheid staat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
Chaoss schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:15:
Hoe hebben jullie de brightness van het scherm ingesteld? bij mij stond hij (volgens mij standaard) op een "vaste" brightness met het schuifbalkje op de helft. Toen heb ik hem op automatisch gezet, leek me handiger en ook beter voor de accu-duur, maar nu heb ik het gevoel dat hij constant op volle helderheid staat.
Ik gebruik gewoon de Energiebeheer widget van Android. Hierin heb je paar verschillende instellingen voor de brightness. Binnen zet ik hem waarschijnlijk voor de helft aan, 's avonds op het laagst en buiten op z'n hoogst. Door die widget kan je altijd makkelijk en snel de brightness aanpassen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Laatst online: 25-05 18:09
spuit 11 sry bovenstaande advies is veel beter :P

[ Voor 28% gewijzigd door Staffie666 op 10-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb de setting ook naar automatic gewijzigd, maar zie wel degelijk verschil als ik bijv. net van kantoor naar buiten loop, de zon in, dan wordt hij ineens veel beter leesbaar. Dus het werkt bij mij wel degelijk. Wat me wel opvalt, als je daarna je setting handmatig een keer wijzigt, dan is de automatic setting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ow hey die widget had ik nog helemaal niet gezien, ik gebruike die losse knopjes van HTC, maar deze is wel handig. zeker voor die 3 standen van het beeldscherm.

domme vraag maar dat 2'de knopje van rechts waar is die voor? vermoed iets van data transfer of zo? maar mijn 3G gaat er niet van uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Even verduidelijken; je bedoelt je energiewidget? :)

2e knopje van rechts schakelt je automatische sync van items (zoals mail/gmail/contacten/facebook/whatsapp/en-al-het-andere-uit-je-sync-menu) in of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Salandur

Software Engineer

2e knopje van rechts is voor data synchronisatie van o.a. facebook, twitter etc.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah energie widget, dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 15-09 20:48
Salandur schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:40:
Die update zorgde ervoor dat Facebook een wake lock veroorzaakte, waardoor de telefoon niet in slaapstand ging. Ik ervaar dit nu ook zonder de Facebook update.

Nu is het het Android systeem dat de wakelock veroorzaakt (voor ongeveer 20-25% van de tijd).
Mijn probleem heeft dus niks met Facebook te maken, maar (waarschijnlijk) met een app die resources vraagt van het systeem. Kan iemand spare parts (of *#*#4636#*#*) bekijken op gedeeltelijk wakegebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ff een bericht over dat geweldige "SwiftKey" toetsenbord vervanger. Ik was skeptisch, omdat HTC zelf ook een redelijk goed toetsenbord heeft en zag het nut niet echt in van een replacement toetsenbord. Maar wat had ik het mis. Dat "SwiftKey" (nu gratis ivm beta; te vinden in de market) werkt echt supergoed. Het voorspelt snel het woord wat je wilde typen en door dan op de spatie te drukken, wordt het volledige woord ingevult. Je typt letterlijk echt vele malen sneller. Je kan ook gewoon volledig typen en het blijft dan veel beter bestand tegen fouten.

Nadelen heeft het ook. Wat ik zelf ervaren heb is dat de voorspellingsbalk aan het toetsenbord zit waardoor je weinig over houdt voor de applicatie waarin je aan het typen bent. Wat sommige andere opmerken is de steeds tragere werking en slechtere voorspelbaarheid. Of dit zo is weet ik niet, daar kom ik dan nog wel achter. Tot nu toe werkt het echt een stuk beter (en dus ook sneller) dan het bestaande HTC Desire toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Anteros schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:15:
Ff een bericht over dat geweldige "SwiftKey" toetsenbord vervanger. Ik was skeptisch, omdat HTC zelf ook een redelijk goed toetsenbord heeft en zag het nut niet echt in van een replacement toetsenbord. Maar wat had ik het mis. Dat "SwiftKey" (nu gratis ivm beta; te vinden in de market) werkt echt supergoed. Het voorspelt snel het woord wat je wilde typen en door dan op de spatie te drukken, wordt het volledige woord ingevult. Je typt letterlijk echt vele malen sneller. Je kan ook gewoon volledig typen en het blijft dan veel beter bestand tegen fouten.
Maar waarom is "Swiftkey" beter dan, want het automatisch aanvullen/voorspellen is een standaard functie die het HTC toetsenbord ook heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Het voorspellen en leren gaat vele malen sneller. Hij heeft dus veel sneller het woord gevonden wat jij bedoelde en daarom hoef je veel minder te typen. Ook blijft SwiftKey meer en langer fout ongevoelig als je snel typt. Ik type nu al sneller en veel meer zonder fouten, dan met het HTC toetsenbord.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Het is gratis en je kan het altijd de-installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Anteros op 10-08-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Als ik met 720p film dan krijg ik echt schokkerig beeld. Dat dit aan de frames ligt, lijkt me denk ik duidelijk. Maar het gaat nu wel echt slecht ermee, het lijken allemaal wel losstaande foto's.

Iemand oplossing of een goede verklaring hiervoor?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
The Anarchist schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:33:
Ik heb onlangs mijn desire terug gekregen met een complete swap van het binnenwerk.

Het valt mij op dat ik in zonlicht veel beter beeld heb als voor de tijd. Hoe kan ik er achter komen welk scherm ik nou echt heb. Op zich vind ik het niet zo erg, want ik gebruik hem veel buiten, maar als je een mobiel koopt met amoled vind ik het wel vervelend als ze niet melden dat ze er een lcd in stoppen.
Geeft een volledig zwart scherm toch licht in het donker? LCD.

Ik blijk ook LCD te hebben (heb hem sinds 3 dagen) en als ik buiten in de zon zit zet ik tijdelijk m'n brightness even op max. Dan kan ik er prima mee werken. Ben wel benieuwd hoe hinderlijk een amoled scherm is in de zon. Hoop het binnenkort eens te kunnen vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Victorio op 10-08-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
@Balachmar
Slimme user icon. :) Handige pricewatch en kieskeurig app trouwens. Hebben veel producten inmiddels zo'n QR code? :?
Anteros schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:15:

Nadelen heeft het ook. Wat ik zelf ervaren heb is dat de voorspellingsbalk aan het toetsenbord zit waardoor je weinig over houdt voor de applicatie waarin je aan het typen bent. Wat sommige andere opmerken is de steeds tragere werking en slechtere voorspelbaarheid. Of dit zo is weet ik niet, daar kom ik dan nog wel achter. Tot nu toe werkt het echt een stuk beter (en dus ook sneller) dan het bestaande HTC Desire toetsenbord.
Heb je ook ervaring met SlideIT Keyboard? Wellicht kun je die ook eens proberen en vergelijken. Weer een andere vorm van typen.

[ Voor 5% gewijzigd door Victorio op 10-08-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand mij uitleggen hoe het "Alleen toegestane gebruikers" werkt in Foyo Wifi Tethering? Ik krijg een melding -als ik connect met een PC- dat er een verzoek is, maar als ik daarop klik gebeurt er niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Heeft iemand hier last van geen verbinding tot de Hotmail servers ? Hotmail werkt wel op mijn pc, maar pushmail op mijn desire niet meer.. Heb al opnieuw ingesteld, maar misschien moet je dit weer afwachten ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Victorio schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:58:
@Balachmar
Slimme user icon. :) Handige pricewatch en kieskeurig app trouwens. Hebben veel producten inmiddels zo'n QR code? :?
Ik hoop dat er apps bij zitten die je handig vindt! :D
De pricewatch scanner en product scanner (kieskeurig (heb ik in overleg alvast verandert in deze naam, omdat ze als het goed is ooit komen met een eigen Android app)) maken gebruik van "gewone" barcodes. De EAN 13 codes, die je bijvoorbeeld ook in de supermarkt ziet. Dus die worden inderdaad veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag een beetje inzet voordat je hier een vraag dumpt.

[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 10-08-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Balachmar schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:43:
[...]

Ik hoop dat er apps bij zitten die je handig vindt! :D
De pricewatch scanner en product scanner (kieskeurig (heb ik in overleg alvast verandert in deze naam, omdat ze als het goed is ooit komen met een eigen Android app)) maken gebruik van "gewone" barcodes. De EAN 13 codes, die je bijvoorbeeld ook in de supermarkt ziet. Dus die worden inderdaad veel gebruikt.
Oh... maar EAN is toch alleen maar een nummertje? Op het doosje van m'n Desire staat een EAN code maar die kan hij niet vinden binnen pricewatch/kieskeurig...

(Deze post is niet offtopic want hij gaat over het doosje van de Desire. :+)

[ Voor 6% gewijzigd door Victorio op 10-08-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar dacht ik laatst ook aan, wat als mijn amoled scherm gerepareerd moet worden en je krijgt er een slcd voor terug....
een van de redenen dat ik dit toestel heb gekocht is vanwege het amoled scherm, en dan zal ik toch zeker niet akkoord gaan met een slcd :N

lijkt me ook dat HTC dit toch niet zomaar kan/mag doen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

Simpel, zet de nachtklok aan. Ga naar een donkere omgeving. Zie je echt alleen de tijd oplichten > AMOLED. Is zwart niet echt zwart maar donkergrijs > LCD. LCD heeft altijd achtergrondverlichting, bij AMOLED is iedere pixel individueel verlicht en derhalve heb je dus perfecte zwartwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik ben er niet helemaal uit wat nu beter is (qua beeld en energieverbruik) Amoled of LCD. Ik lees tegenstrijdige verhalen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mirelia schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:18:
Ik ben er niet helemaal uit wat nu beter is (qua beeld en energieverbruik) Amoled of LCD. Ik lees tegenstrijdige verhalen namelijk
Wat betreft beeld is het persoonlijke voorkeur. De kleuren van Amoled zijn wat "levendiger" en daardoor springt het beeld er mooi uit vind ik, alleen zijn soms de kleuren net te. De kleuren van s-lcd zijn daarintegen kleurechter. En wat betreft energieverbruik: Amoled kan zuiniger zijn omdat het individuele pixels uit kan schakelen wanneer ze niet worden gebruikt. Maar wanneer je bijvoorbeeld veel op het web zit moeten vrijwel alle pixels aan omdat de kleur wit over het hele scherm weergegeven moet worden, in dat geval kan Amoled zelfs 300% meer verbruiken dan s-lcd dat een constant energieverbruik heeft.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier nog maar een keer langs zien komen, en dat is al een tijdje geleden. Het probleem van oververhitting van de Desire.

Ik heb het in warm Frankrijk een paar keer gehad, dat de telefoon voortdurend herstartte en steeds warmer werd, terwijl ik alle dataverbindingen - die meestal voor de warmte zorgen - en gps uit had staan. Terug in Nederland had de Desire bijna nergens meer last van. Voor de oververhitting maakt het niet uit of je hem oplaadt of niet. De batterij slaat gewoon op hol. Het leek mij aanvankelijk een hardwareprobleem. Als je op Google zoekt naar Desire overheat vind je fora vol mensen die hetzelfde probleem ervaren, en er lijkt niet echt een oplossing voor te zijn behalve op de Noordpool gaan wonen.

Echter: ik heb de resultaten van mijn zoektocht even geanalyseerd en heb geconstateerd dat na de Froyo update (hoe toepasselijk, bevroren yoghurt) weinig problemen meer worden gemeld. Dus misschien is het toch een softwareprobleem en is het door de update meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
BastiaanN schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:28:
[...]

Wat betreft beeld is het persoonlijke voorkeur. De kleuren van Amoled zijn wat "levendiger" en daardoor springt het beeld er mooi uit vind ik, alleen zijn soms de kleuren net te. De kleuren van s-lcd zijn daarintegen kleurechter. En wat betreft energieverbruik: Amoled kan zuiniger zijn omdat het individuele pixels uit kan schakelen wanneer ze niet worden gebruikt. Maar wanneer je bijvoorbeeld veel op het web zit moeten vrijwel alle pixels aan omdat de kleur wit over het hele scherm weergegeven moet worden, in dat geval kan Amoled zelfs 300% meer verbruiken dan s-lcd dat een constant energieverbruik heeft.
Het is mij helemaal duidelijk. bedankt hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:55:
Echter: ik heb de resultaten van mijn zoektocht even geanalyseerd en heb geconstateerd dat na de Froyo update (hoe toepasselijk, bevroren yoghurt) weinig problemen meer worden gemeld. Dus misschien is het toch een softwareprobleem en is het door de update meteen opgelost.
Voor de update werd mijn Desire regelmatig ook erg heet. Soms kon ik het ruiken. Maar na de update wordt de Desire soms nog wel behoorlijk warm, maar niet zo heet als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:30:
[...]

Voor de update werd mijn Desire regelmatig ook erg heet. Soms kon ik het ruiken. Maar na de update wordt de Desire soms nog wel behoorlijk warm, maar niet zo heet als voor de update.
Zo warm dat je hem kunt ruiken?
Kan aan mij liggen maar lijkt me verre van gezond. Mijn desire schommelt tussen 30/35 met af en toe een uitschieter naar beneden als die voor een open raam ligt (in de kou maar dat is logisch)
Heel makkelijk te controleren dmv de accu widget van htc zelf. Goed het geeft de temp van de batterij maar gezien alles dicht op elkaar zit lijkt me dat de temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
MarcoC schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:54:
[...]
Simpel, zet de nachtklok aan. Ga naar een donkere omgeving. Zie je echt alleen de tijd oplichten > AMOLED. Is zwart niet echt zwart maar donkergrijs > LCD. LCD heeft altijd achtergrondverlichting, bij AMOLED is iedere pixel individueel verlicht en derhalve heb je dus perfecte zwartwaardes.
Ik heb dat later ook geprobeerd. Ik had een puur zwarte jpg. Met de galerie full screen. Alleeen als het echt donker is (in een kast ofzo) zie ik het scherm uiterst minimaal oplichten. Ik vraag me zelfs af of dat niet van de verlichting van de toetsen komt. Anders moet ik zeggen dat het echt een super goed lcd scherm is met super goede zwart waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

The Anarchist schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:15:
[...]
Ik heb dat later ook geprobeerd. Ik had een puur zwarte jpg. Met de galerie full screen. Alleeen als het echt donker is (in een kast ofzo) zie ik het scherm uiterst minimaal oplichten. Ik vraag me zelfs af of dat niet van de verlichting van de toetsen komt. Anders moet ik zeggen dat het echt een super goed lcd scherm is met super goede zwart waardes.
Bij LCD zie je altijd wel wat 'lekkage' van licht. Net zo als hier:
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/2508/cimg1728pk4.jpg
zAo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:18:
Kan iemand mij uitleggen hoe het "Alleen toegestane gebruikers" werkt in Foyo Wifi Tethering? Ik krijg een melding -als ik connect met een PC- dat er een verzoek is, maar als ik daarop klik gebeurt er niets?
Na 7x proberen kreeg ik opeens de optie om het MAC adress van de iPad toe te voegen. Nice dit :)

[ Voor 25% gewijzigd door zAo op 11-08-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
Voor de mensen die nog problemen hebben met het batterij drain probleem, de LED light widget(door picolyl) was bij mij de boosdoener. Ik heb alleen de 5 pagina's hiervoor gelezen dus mss is het al eerder gemeld, maar ik bespaar anderen graag de moeite van de zoektocht die ik nodig had voordat het mij duidelijk was. (ik gebruik geen facebook oid, dus daar kon het niet aan liggen.)

Inmiddels is er een update van deze widget uitgekomen. Ik ben nu aan het testen of deze het probleem oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door Amrod op 11-08-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
zAo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:48:
[...]

Bij LCD zie je altijd wel wat 'lekkage' van licht. Net zo als hier:
Ik heb het net nog een keer getest in een absoluut donkere kamer. Het is niet zo erg als in jouw plaatje. Het scherm heeft een heel minimale egale gloed (fullscreen zwart plaatje). Maar als je dan op power drukt zie je het scherm echt zwart worden. Maar het moet dus echt heel donker zijn wil je het kunnen zien. Het zal dus wel een LCD zijn. Maar goed, de desire is nu tenmiste beter bruikbaar buiten. Al vind ik het wel een erg slechte zaak dat het niet gemeldt wordt als je een ander type scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Je kan ook gewoon kijken naar het scherm. Als je bv witte tekst op een zwarte achtergrond hebt, dan zie je bij AMOLED een beetje een gekartelde rand. Tevens zie je wat 'halo'-effecten langs de rand. Dit komt door het Pentile-effect wat gebruikt wordt voor de pixels in het AMOLED-scherm. Een LCD heeft gewoon RGB en daardoor zal je dit effect niet zien. Tekst is scherper, geen valse/halo kleuren en geen 'spikkels' op het scherm bij bepaalde kleuren.

@Victorio: Ik heb SlideIT niet geprobeerd, maar wel Swype (op een HD2). Dat was ook erg prettig maar had als nadeel dat je sommige toetsen niet kon zien omdat je vinger er boven zat. Ik vind "SwiftKey" prettiger werken. Verbaas me er nog steeds over... werkt nog steeds goed, snel en accuraat.

[ Voor 24% gewijzigd door Anteros op 11-08-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Anteros schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:54:
Je kan ook gewoon kijken naar het scherm. Als je bv witte tekst op een zwarte achtergrond hebt, dan zie je bij AMOLED een beetje een gekartelde rand. Tevens zie je wat 'halo'-effecten langs de rand. Dit komt door het Pentile-effect wat gebruikt wordt voor de pixels in het AMOLED-scherm. Een LCD heeft gewoon RGB en daardoor zal je dit effect niet zien. Tekst is scherper, geen valse/halo kleuren en geen 'spikkels' op het scherm bij bepaalde kleuren.
Tja, hier kan ik me ook wel een beetje in vinden. Bij zwarte achtergrond/witte tekst zie je gekartelde randen en gekleurde spikkels langs de randen (als je goed kijkt)
Maar het scherm wordt na het uitschakelen donkerder als met een zwart scherm (zie vorige post).

Nu weet ik het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Dat hij donkerder wordt als je hem uitschakelt heb ik ook (en ik heb 10000% AMOLED). Een AMOLED is namelijk ook niet helemaal zwart. Wel veel zwarter dan LCD, maar niet zwart-zwart. Als ik het zo hoor, heb je gewoon AMOLED en geen LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Natuurlijk is het interessant om te weten hoe het zit, maar het feit dat je het 'niet meer weet' geeft toch eigenlijk al gewoon aan dat het helemaal niet boeit? Het enige voordeel dat ik zie in een AMOLED scherm is de lage zwartwaarde, maar verder is de kleurechtheid slechter, het verbruik bij lichte beelden (browsen?) hoger en kan je verkleuringen krijgen, is de scherpte iets minder en heb je het 'halo' effect waar jullie het net al over hadden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Nu online
Idd, het maakt op zich niet uit. Maar ik heb liever een RGB-lcd dan het 'verrotte' scherm van de Desire. Ben er namelijk helemaal niet tevreden over. Dat pentile is erg storend. Leesbaarheid in de zon is slecht (al is het meestal wel te doen), stroomverbruik is hoger met teveel info op het display, enz. LCD is scherp, beter leesbaar in de zon, enz.

Ik heb een HD2 gehad en hoewel de kleuren veel meer gesatureerd zijn op de Desire, was het voordeel van dat scherm echt groter. Vooral de resolutie. Zelfs op de 4.3" van de HD2 was het scherper dan op de 3.7" van de Desire.

Nee, geef mij maar LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er op de dozen van lcd-desires niet of er een lcd scherm op zit?
En mijn Amoled scherm verdwijnt compleet als er ook maar een beetje zonlicht op schijnt. Ik denk dat ik misschien toch liever lcd gehad had dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:24:
En mijn Amoled scherm verdwijnt compleet als er ook maar een beetje zonlicht op schijnt. Ik denk dat ik misschien toch liever lcd gehad had dan
Ik had met zekerheid een amoled. Maar de desire was 2 maanden weg voor reparatie en is nu terug met compleet nieuw binnenwerk.
Voor de reparatie zag ik in zonlicht bijna niets. Nu is het scherm best bruikbaar in zonlicht. Vandaar.
Van die spikkels en kartels kan ik niet meer zeggen of het veranderd is. Daarvoor was ie te lang weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Luuk1983 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Natuurlijk is het interessant om te weten hoe het zit, maar het feit dat je het 'niet meer weet' geeft toch eigenlijk al gewoon aan dat het helemaal niet boeit? Het enige voordeel dat ik zie in een AMOLED scherm is de lage zwartwaarde, maar verder is de kleurechtheid slechter, het verbruik bij lichte beelden (browsen?) hoger en kan je verkleuringen krijgen, is de scherpte iets minder en heb je het 'halo' effect waar jullie het net al over hadden.
Hoezo geeft dat aan dat het mij helemaal niet boeit? Dat geeft aan dat ik echt niet meer weet welk type scherm ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44
Volgens mij zit er wel wat verschil in de displays. Ik heb 100% een amoled, maar deze is toch redelijk normaal leesbaar in zonlicht, handmatig brightness op 100%.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
janvanduschoten schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Volgens mij zit er wel wat verschil in de displays. Ik heb 100% een amoled, maar deze is toch redelijk normaal leesbaar in zonlicht, handmatig brightness op 100%.
Dat is ook een mogelijkheid. Want bij het eerste scherm zag ik bij direct zonlicht echt bijna niets meer. Misschien dat de latere schermen beter geworden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44
The Anarchist schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:43:
[...]

Dat is ook een mogelijkheid. Want bij het eerste scherm zag ik bij direct zonlicht echt bijna niets meer. Misschien dat de latere schermen beter geworden zijn?
Ik had een van de eerste, dus misschien schermen uit verschillende fabrieken, want ik heb ook al vrijwel geen paarse gloed, terwijl ik hier toch behoorlijke paarse schermen heb gezien.

Ik heb net ff mijn doosje van de Desire erbij gehaald, en aan de zijkant van het doosje staat;
Hoogtepunten

Geniet van een levendige visuele ervaring op het grote AMOLED-scherm van 3,7 inch.
Volgens mij kun je het gewoon op de verpakking zien wat je hebt qua scherm. Staat dit er niet op, dan heb je denk ik een LCD.

edit] op de achterkant van het doosje staat het bij de specificaties ook nog een keertje.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 11-08-2010 10:49 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
janvanduschoten schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Ik had een van de eerste, dus misschien schermen uit verschillende fabrieken, want ik heb ook al vrijwel geen paarse gloed, terwijl ik hier toch behoorlijke paarse schermen heb gezien.

Ik heb net ff mijn doosje van de Desire erbij gehaald, en aan de zijkant van het doosje staat;

[...]

Volgens mij kun je het gewoon op de verpakking zien wat je hebt qua scherm. Staat dit er niet op, dan heb je denk ik een LCD.
Ja, maar de mijne is terug gekomen in zo'n reparatiedoosje van HTC. Vandaar

Sowieso heb ik het idee dat er veel verschil zit in alle toestellen. Ook met software die bij sommige niet draait, camerakwaliteit, wifi/gsm verbindingen etc., meldingen die bij sommige wel/niet goed werken. Zelfs na fabrieksinstellingen lijken toestellen onderling soms iets anders te werken

[ Voor 19% gewijzigd door The Anarchist op 11-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
Heb een vervelend bugje gevonden...

Ik heb voor iedereen in een gezin een contactpersoon staan. Elk van die contactpersonen heeft een mobiel nummer als primair nummer. Daarnaast staat het thuisnummer van dat gezin ook bij iedereen ingesteld (niet-primair), voor de volledigheid... Om ook gemakkelijk naar de thuistelefoon te bellen, heb ik ook een contactpersoon (bv "familie xxx"). Daar staat enkel het thuisnummer, als primair nummer, ingesteld.

Het probleem is nu, dat als iemand mij van dat thuisnummer belt, ik gewoon de naam/afbeelding van een willekeurige contactpersoon zie (waarschijnlijk de alfabetisch eerste), waarbij android dat thuisnummer heeft teruggevonden. Ja, er staat wel "T: ...." onder de afbeelding als iemand belt, waaruit ik kan afleiden dat er vanaf de thuistelefoon wordt gebeld, maar ik vind het toch verwarrend... Hij zou eerst naar een primair telefoonnummer moeten zoeken in de lijst en dié contactpersoon tonen ("familie xxx"), en als dat niet gevonden werd, dan overschakelen op het huidige gedrag.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
ik heb een klein vraagje. wanneer ik soms een smsje wil typen dan opent hij de thread, maar begint dan helemaal boven aan. ik moet dan helemaal naar beneden scrollen om er voor te zorgen dat ik bij het invoer veld kom. is hier een handigere manier voor? zelfde gebeurd als je aan het typen bent en ik per in de sms thread druk, dan gaat hij helemaal naar het eerste smsje toe.

@ Klein Kipje, de telefoon heeft de visserij overleefd.. ben geloof ik niet van de dijk af gevallen ;) foto's maken gaat wel moeilijk met twee bier in je ene hand en dan met je andere hand dat knopje indrukken. had liever een knop net zoals bij de G1

[ Voor 25% gewijzigd door stavast op 11-08-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:32:

Ik heb voor iedereen in een gezin een contactpersoon staan. Elk van die contactpersonen heeft een mobiel nummer als primair nummer. Daarnaast staat het thuisnummer van dat gezin ook bij iedereen ingesteld (niet-primair), voor de volledigheid... Om ook gemakkelijk naar de thuistelefoon te bellen, heb ik ook een contactpersoon (bv "familie xxx"). Daar staat enkel het thuisnummer, als primair nummer, ingesteld.

Het probleem is nu, dat als iemand mij van dat thuisnummer belt, ik gewoon de naam/afbeelding van een willekeurige contactpersoon zie (waarschijnlijk de alfabetisch eerste), waarbij android dat thuisnummer heeft teruggevonden. Ja, er staat wel "T: ...." onder de afbeelding als iemand belt, waaruit ik kan afleiden dat er vanaf de thuistelefoon wordt gebeld, maar ik vind het toch verwarrend... Hij zou eerst naar een primair telefoonnummer moeten zoeken in de lijst en dié contactpersoon tonen ("familie xxx"), en als dat niet gevonden werd, dan overschakelen op het huidige gedrag.

Ik denk niet dat dit een bug genoemd kan worden, maar meer iets waar ze gewoon geen rekening mee gehouden hebben. Ken eigenlijk ook niemand die zo zijn telefoonboek indeelt. Waarom haal je het niet gewoon als secundair nummer weg bij alle gezinsleden? Wat is de toegevoegde waarde van dit secundair nummer. Neem aan dat je toch wel weet uit welk gezin ze komen als je ze op hun thuisnummer wil bellen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Mijn Nokia doet dit ook. Hij heeft eigenlijk geen enkele manier om te weten wie er nu belt en zal gewoon de eerste contactpersoon pakken die dat nummer heeft. JIJ wil in dit geval dat hij eerst de 'persoon' pakt waar je dit nummer als primair hebt ingesteld, maar in andere gevallen is dat misschien weer andersom. Kortom: er is niet een bepaalde logica voor te verzinnen. Er zou eventueel wel een instelling voor gemaakt kunnen worden, dat dan weer wel.

Maar op mijn Nokia E66 heb ik heb het nummer van mijn werk bij mezelf (ja ik zelf mezelf in me adresboek :P) onder 'werk telefoon' gezet en daarnaast heb ik een contactpersoon 'werk'. Maar als het werk belt dan zie ik dat ik telefoon van mezelf krijg :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

Ik kwam het volgende tegen, betreffende het verschil tussen de amoleds en slcd's
Lees het linkje maar voor het hele verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://blog.gsmarena.com/pics/10/08/htc-desire-slcd/main.jpg

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:56

Fiber

Beaches are for storming.

........
Het probleem is nu, dat als iemand mij van dat thuisnummer belt, ik gewoon de naam/afbeelding van een willekeurige contactpersoon zie (waarschijnlijk de alfabetisch eerste), waarbij android dat thuisnummer heeft teruggevonden.......
Geen oplossing, workaround zou zijn dat je de fam. naam zo aanpast dat hij alfabetisch als eerste gekozen wordt. Desnoods zet je er een spatie, een a of een 1 voor..... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
The_Fes schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:45:
[...]
Ik denk niet dat dit een bug genoemd kan worden, maar meer iets waar ze gewoon geen rekening mee gehouden hebben. Ken eigenlijk ook niemand die zo zijn telefoonboek indeelt. Waarom haal je het niet gewoon als secundair nummer weg bij alle gezinsleden? Wat is de toegevoegde waarde van dit secundair nummer. Neem aan dat je toch wel weet uit welk gezin ze komen als je ze op hun thuisnummer wil bellen.
Welja "bug". Schoonheidsfoutje dan :) Ik had het graag iets anders gezien. Dat hij namelijk primaire nummers voorrang geeft bij het weergeven van de contactpersoon als je gebeld wordt, net zoals hij het doet bij het zelf bellen/sms'en. Is gewoon logischer.

Zal blijkbaar niets anders opzitten dan de huistelefoon bij elke contactpersoon te verwijderen zodat er maar 1 uniek primair huisnummer overblijft in de aparte "familie xxx" contacten...

Toegevoegde waarde is de volledigheid. Visitekaartje bevat dan ook beide nummers. Als ik een contactpersoon selecteer en ze nemen niet op op hun mobiel nummer, dan kan ik snel het andere thuisnummer selecteren. Zonder dat nummer moet ik een volledig andere contactpersoon gaan opzoeken. Beetje jammer, that's all.
Fiber schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

Geen oplossing, workaround zou zijn dat je de fam. naam zo aanpast dat hij alfabetisch als eerste gekozen wordt. Desnoods zet je er een spatie, een a of een 1 voor..... :)
Aha, met een spatie zet hij de "familie .."'s in ieder geval vooraan in de lijst. Zal later eens zien of hij nu ook echt die contacten weergeeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 11-08-2010 12:33 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
pinda powerrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:21:
Ik kwam het volgende tegen, betreffende het verschil tussen de amoleds en slcd's
Lees het linkje maar voor het hele verhaal.
Interessant. Als ik dit zo lees, geef mij maar een S-LCD scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:56

Fiber

Beaches are for storming.

Luuk1983 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Interessant. Als ik dit zo lees, geef mij maar een S-LCD scherm!
Allemaal leuk, maar helaas valt er niets te kiezen. Je zou hooguit onderling kunnen ruilen. Als de slcd echt zuiniger is en het buiten beter doet zou ik ook ook liever een slcd hebben. ;) Beetje hetzelfde als met de iPad, daar zijn ook 2 versies van, een ips en een mva.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!
Gister heb ik mijn HTC Desire binnen gekregen. Eerste indruk: FANTASTISCH!
Heb er ook gelijk een geheugenkaart van 16GB bijgekocht. Heb nu een vraag over het plaatsen ervan.
Moet ik de bestanden die zijn geïnstalleerd op de meegeleverde 4GB kaart kopiëeren naar de 16GB kaart? Zo ja, is dat gewoon knippen/plakken of komt er meer bijkijken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:26:
Aha, met een spatie zet hij de "familie .."'s in ieder geval vooraan in de lijst. Zal later eens zien of hij nu ook echt die contacten weergeeft :)
Helaas dat werkt niet.. Ik denk dat de spatie eruit gefilterd wordt, ik ga het even proberen met een één ervoor.

EDIT: Zelfs dat lijkt niet te werken...

[ Voor 5% gewijzigd door Kale Kiwi op 11-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:56:
Goedemiddag!
Gister heb ik mijn HTC Desire binnen gekregen. Eerste indruk: FANTASTISCH!
Heb er ook gelijk een geheugenkaart van 16GB bijgekocht. Heb nu een vraag over het plaatsen ervan.
Moet ik de bestanden die zijn geïnstalleerd op de meegeleverde 4GB kaart kopiëeren naar de 16GB kaart? Zo ja, is dat gewoon knippen/plakken of komt er meer bijkijken?

Bedankt!
heb ik wel gedaan, gewoon knippen en plakken

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Bij mij staat er gewoon "3,7 inch aanraakgevoelig scherm". Verder niets over LCD/Amoled. Ik heb LCD dus.
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:56:
Goedemiddag!
Ik wil ook een 16Gb kaartje gaan kopen maar ik zou juist met een leeg kaartje beginnen. Dan kun je hem zo schoon mogelijk proberen te houden.

[ Voor 38% gewijzigd door Victorio op 11-08-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:10
zo ik mag nu ook meespammen in dit topic, eigenlijk zit ik al sinds maandag nonstop met mn nieuwe desire te spelen :)
meteen maar een nuttige bijdrage:
janvanduschoten schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:48:
[...]
Hoogtepunten
Geniet van een levendige visuele ervaring op het grote AMOLED-scherm van 3,7 inch.
[...]
edit] op de achterkant van het doosje staat het bij de specificaties ook nog een keertje.
op mijn doosje staat
op de zijkant bij Hoogtepunten: -Geniet van een levendige visuele ervaring op het grote scherm van 3,7 inch.
achterop bij Highlights: -Enjoy a vivid visual experience on the large 3.7 inch display
achterop bij Specifications: Display 3.7 inch touch-sensitive screen

niets over AMOLED, dus het zal een LCD zijn (ik herken op witte pagina's ook eerder een gele tint dan een blauwe tint)
dus je kan (als je een nieuwe desire hebt) gewoon op de verpakking zien of het een AMOLED of LCD is.
edit- darn, iemand was me al weer voor
jra2k schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:58:
[...]
heb ik wel gedaan, gewoon knippen en plakken
ik heb er een lege kaart ingeschoven, dat gaat ook prima.

[ Voor 10% gewijzigd door rlKoekie op 11-08-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Heb zojuist een Desire besteld...toch wel een beetje aarzelend. Ik heb vorig jaar een tijd een HTC Diamond gehad (Windows Mobile) en deze na 2 maanden verkocht omdat ik me kapot ergerde aan de traagheid en het niet responsive touchscreen. Nu toch maar weer een poging gedaan, en ik hoop dat ik niet teleurgesteld wordt. Is er iemand die me gerust kan stellen op dit vlak die ook een HTC Diamond heeft gehad?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SaferSephy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:13:
Heb zojuist een Desire besteld...toch wel een beetje aarzelend. Ik heb vorig jaar een tijd een HTC Diamond gehad (Windows Mobile) en deze na 2 maanden verkocht omdat ik me kapot ergerde aan de traagheid en het niet responsive touchscreen. Nu toch maar weer een poging gedaan, en ik hoop dat ik niet teleurgesteld wordt. Is er iemand die me gerust kan stellen op dit vlak die ook een HTC Diamond heeft gehad?
Totaal verschillend OS en hardware. Daarnaast zijn er natuurlijk de reviews die je door kunt nemen, en de talloze ervaringen in dit topic.

Trek dus zelf je conclusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik heb ook een WM telefoon gehad (Qtek 9100) maar die dingen zijn echt niet met elkaar te vergelijken. Ten eerste de touch screens (capacitief) zijn veel beter en ten tweede is het Android systeem toch echt een stuk beter. Zo is het on screen toetsenbord echt goed. Mijn vader heeft een HTC P3470, en was echt verbaasd over hoe goed het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Als ik met 720p film dan krijg ik echt schokkerig beeld. Dat dit aan de frames ligt, lijkt me denk ik duidelijk. Maar het gaat nu wel echt slecht ermee, het lijken allemaal wel losstaande foto's.

Iemand oplossing of een goede verklaring hiervoor??

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
720p is een gimmick die gewoon (nog?) niet lekker werkt, max 18fps oid. Ik schiet in ieder geval op 480 (de 720 filmpjes zien er toch uit alsof het gewoon geupscalede 480 filmpjes zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Loze posts zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik kan je gerust stellen: het touchscreen is wel 100 keer beter als de touch diamond. Daarnaast is Android ongeveer 100 keer sneller dan Windows mobile. Ik heb ook een diamond gehad en sta echt versteld van het verschil tussen deze toestellen.

Ik denk dat je echt blij verrast zult worden!! Er is zoveel meer mogelijk met de Desire en Android!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

GVR

Het is inderdaad een wereld van verschil. Dat is niet zozeer te wijten aan Windows of Androïd (alhoewel ik Androïd nog steeds beter vind reageren op de desire als Windows op de HD2), maar zeker ook aan de veel snellere hardware en beter scherm, niet te vergelijken met de 'oude' touchscreens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

Ik heb zelf ook de Diamond gehad (Touch Pro, HD1 en HD2) en daarvoor nog andere WM toestellen. Maar met de overgang van de HD1 naar de HD2 was ik al zeer aangenaam verrast door de snelheid (Snapdragon CPU) en door het capacitieve scherm. Nu heb ik sinds kort een Desire en dit toestel doet daar een schep bovenop. Android werkt lekker en goed, plus de snelheid van een Snapdragon platform.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Voor mensen die nog een schild willen: Je schijnt ze hier gratis te kunnen krijgen (enkel verzendkosten) hier Heb er één besteld, weet niet of die aankomt, maar is de gok van 2 euro wel waard ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 11-08-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:05:
Voor mensen die nog een schild willen: Je schijnt ze hier gratis te kunnen krijgen (enkel verzendkosten) hier Heb er één besteld, weet niet of die aankomt, maar is de gok van 2 euro wel waard ;)
Goeie tip, meteen gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Hmmm, als ik op betalen met Paypal klik krijg ik een error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Accessoires worden hier niet besproken. Gebruik aub het daarvoor bestemde topic.

• Victorio
Ik heb een in paar dagen tijd lekker veel apps getest en m'n interne geheugen vol gesmeten met rommel. Wat is de beste manier om m'n Desire weer zo leeg mogelijk te maken?

- SD formatteren
- Reset uitvoeren zonder backup terug te zetten

Kan dat op die manier, zodat ik alleen de default 2.1 ROM heb?
(Nee, ik vind het niet erg m'n instellingen handmatig terug te zetten en m'n favo apps opnieuw te downloaden etc.)

Verder heb ik besloten niet te gaan debranden, rooten en handmatig te updaten naar 2.2. Ik wacht gewoon lekker op de Froyo update van T-Mobile. Ook al duurt dat nog een maand.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Een reset is wel de beste manier, ja. Maar je komt altijd terug in de situatie van de laatst gedownloade update. Als je eenmaal 2.2 erop hebt staan dan kom je daar na een reset ook weer bij terug. Idem voor 2.1-update1. Als je helemaal terug wil moet je wel het nodige overhoop halen met rooten en het installeren van de originele 2.1 Rom

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Even een vraagje, hebben meer mensen problemen met de camera functie na de update?

(Ik heb geen tijd om topic terug te lezen, ik zit momenteel in hartje Parijs op vakantie namelijk)

Ik heb echt behoorlijke problemen er mee namelijk. Ik heb de dag voor dat ik op vakantie ging de update gedaan (k denk lekker filmpjes schieten in 720p) Maar ik heb steeds dat hij vastloopt op de camera functie - zowel foto als video. Direct na de update naar 2.2 deed ie het overigens wel gewoon, heb toen een paar filmpjes kunnen maken. Maar nu al een paar dagen problemen ermee.

Vanmiddag als voorbeeld, ik zet de camera aan, krijg keurig beeld maar zodra ik op de trackball klik gaat het 00:00:00 en t rode icoontje weg uit beeld, hij gaat dus niet lopen en t beeld blijft wel, maar schokkerig, en ik kan geen menu of wat ook doen, alleen home knop werkte. Terug bij t homescreen lijkt de telefoon t verder gewoon te doen. Weer naar camera, krijg ik alleen een volledig zwart scherm. Toen de telefoon helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, direct weer problemen bij het starten van de camera functie. Dus weer terug naar t home scherm gedrukt, in mn zak gedaan en verder door parijs gelopen. Uur later ofzo denk ik wat voel ik dan, is de telefoon echt bloedheet geworden en de batt is bijna leeg ineens!

Erg vervelend dit... meer mensen soort gelijke problemen?

Overigens, voor de update heb ik ook vaak filmpjes gemaakt en nooit deze problemen gehad.

• 13art
  • Laatst online: 19:30
Is dat de officiele update?
Met verkeerde radiorom doet de camera het namelijk ook niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Staffie666
Victorio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:19:
Ik heb een in paar dagen tijd lekker veel apps getest en m'n interne geheugen vol gesmeten met rommel. Wat is de beste manier om m'n Desire weer zo leeg mogelijk te maken?

- SD formatteren
- Reset uitvoeren zonder backup terug te zetten

Kan dat op die manier, zodat ik alleen de default 2.1 ROM heb?
(Nee, ik vind het niet erg m'n instellingen handmatig terug te zetten en m'n favo apps opnieuw te downloaden etc.)
Terug naar fabrieks instellingen?
Mijn desire vroeg na de eerste rom update of ik daadwerkelijk mijn back-up gegevens wou gebruiken, denk als je nee aantikt dat hij dan helemaal opnieuw begint.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisterenavond de synchronisatie uitgeschakeld in de energie widget van HTC, maar vannacht om 4 uur kreeg ik wel een melding van een nieuwe mail. Het lijkt of die niets uit deed op het uitgeschakelde item. Nou ja, voor de volgende keer maar alle wireless dingen uitzetten via de widgets.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Staffie666
MegaTronics schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:17:
Gisterenavond de synchronisatie uitgeschakeld in de energie widget van HTC, maar vannacht om 4 uur kreeg ik wel een melding van een nieuwe mail. Het lijkt of die niets uit deed op het uitgeschakelde item. Nou ja, voor de volgende keer maar alle wireless dingen uitzetten via de widgets.
Standby knop inhouden en dataverbinding verbreken werkt ook :-)
Wat betreft mail, het is push mail... Volgens mij valt dat niet onder het normale syncen met online diensten
gezien je bij alle online diensten moet vragen of er nog berichten zijn, push wordt gewoon doorgestuurd dus als je verbinding hebt ontvang je het.
Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.