Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:45:
Ik vertrek morgen op vakantie naar het buitenland. Nu wil ik niet perongeluk op het internet zitten en dat ik opeens een rekening heb van 900 euro wanneer ik terug ben, daarom vroeg ik me af, wanneer ik Mobiel Netwerk op uitzet. Weet ik dan 100% zeker dat ik niet perongeluk onverwachte kosten hebt?
Verder heb ik een ander klein vraagje tussendoor, omdat ik hier toch al een vraagje stel:
Ik zit dus bij T-Mobile met een Web 'N' Walk 25 abbo. Alles wat ik niet opmaak in een maand hou ik gewoon nog extra en over. Mocht ik bellen/smsen (of zelfs internetten) in het buitenland (andere tarieven...) gaat het dan gewoon van dat geld af of worden dit wel echt aparte kosten die ik moet betalen aan het einde van de maand?
bvd
Punt 1: Instellingen > Draadloos & Netwerken > Mobiele netwerken en vervolgens het vinkje bij Gegevens roaming uitschakelen. Je krijgt dan geen data verbinding tot stand gebracht. Dit stond bij mij overigens standaard uit, kwam na 5 dagen er pas achter dat dat de oorzaak was dat ik geen data verbinding had
Punt 2: Volgens mij is het -1 sms/minuut + bijkomende kosten maar dat zal t-mobile je beter kunnen vertellen

Buzz_Fuzz schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:34:
Ik heb sinds een paar dagen men Desire. Met 2.1 kon ik perfect gegevens en instellingen backuppen met de ingebouwde backup functie. Met 2.2 niet meer.
Ja, ik heb manueel gezocht naar Privacy > Backup, en dat gevonden, maar buiten die 2 checkboxes die ik eens uit en aan heb gezet, is er geen optie voor "backup now", of "restore now".....
Met AndExplorer zie ik wel een backup map op de SD kaart, maar de files daarin dateren van enkele dagen geleden (ten tijde van 2.1). Sinds dan werd er niets meer gebackupped en ik kan het ook niet manueel forceren.....
Meer nog, maar dit kan ongerelateerd zijn, toen ik deze morgen men desire weer aan zette, waren men homescreens compleet fucked up. Icoontjes waren verplaatst, widgets waren verdwenen, andere widgets die ik nog nooit heb toegevoegd, stonden nu plots wel op men homescreen, en dan nog half buiten beeld... (Na terug schikken en rebooten, bleef alles ditmaal wel op zijn plaats staan).
Any ideas? Of suggesties voor gratis backup apps? En dus niet enkel men sms'en en contacten, nee ook alle homescreens en settings.
Ik las nu wel dat sinds 2.2 app-settings gebackupped worden naar google zelf, maar ik lees niets over phone-settings & sms'en ......
Ik heb hetzelfde vraagstuk aangezien sinds de Froyo update mijn explorer niet meer werkt (crashed direct), om dit te verhelpen zou ik de telefoon moeten resetten maar ik wil uiteraard mijn gegevens niet kwijtraken. Om nu op een 3rd party ontwikkelaar te vertrouwen dat alles mee komt vind ik ook weer zowat.
Ik hang momenteel aan de lijn bij HTC Nederland om hier navraag over te doen, wellicht hebben zij een goed advies, ik zal dit bericht bijwerken als ik iets weet.
edit:
De medewerker bij HTC kon helaas geen passend antwoord bieden, hij heeft even een desire gekaapt en kwam tot de conclusie dat het menu item inderdaad verdwenen was. Hij adviseerde een backup app uit de market te gebruiken maar welke alle instellingen e.d. meeneemt kon hij helaas niet zo vertellen.
Tevens HTC maar even geattendeerd dat de handleiding op de website nog op 2.1 was gebaseerd ipv 2.2 met betrekking tot het backuppen, dat zou hij intern even doorgeven.
Dus helaas geen oplossing vanuit HTC
[
Voor 7% gewijzigd door
sPENKMAN op 06-08-2010 17:57
]