Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Knul schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Nee, het is echt een 5750. De 5770 kost ongeveer 160 euro voor de 1gb versie, x2 = 320 euro. Dan kan ik net zo goed een 5850 halen. (Zie overigens deze review, gaat de 5750 CF de 5850 voorbij)

Ok, dan weet ik in ieder geval dat ik de 1gb versie moet hebben. Bedankt ;)
Je pakt dan net de pagina waar de CF er het beste uitkomt en zelfs een HD5870 verslaat. Kijk ik bijv. naar de page van Crysis, dan is een enkele HD5850 weer beter. In WaW schaalt CF toch echt wel fenomenaal trouwens :o

Sowieso al ziekelijk geweldig om te zien dat CF in de meeste gevallen wel zeker tot 85% schaalt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 17-07-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:11
Blue-Tiger schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Je pakt dan net de pagina waar de CF er het beste uitkomt en zelfs een HD5870 verslaat. Kijk ik bijv. naar de page van Crysis, dan is een enkele HD5850 weer beter. In WaW schaalt CF toch echt wel fenomenaal trouwens :o

Sowieso al ziekelijk geweldig om te zien dat CF in de meeste gevallen wel zeker tot 85% schaalt :)
Hij verslaat bijna altijd de 5850, behalve idd in Crysis. En hij is ook nog eens goedkoper dan één enkele 5850. Enige waar hij hem niet verslaat is idd Crysis, maar die ga ik toch niet spelen. Zou 2x een 5750 dan een betere investering zijn dan 1 GTX 460 of 5850? Hij is iig goedkoper, en presteert beter. De nadelen zijn wel dat hij meer warmte produceert, meer stroom verbruikt (hoewel 2x een tdp van 86W niet heel veel is) en minder toekomst bestendig is dan een 5850. Nog even een nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:? HD5750 CFX scheelt maar 7fps met HD5850 CFX in die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Knul schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:35:
[...]

Hij verslaat bijna altijd de 5850, behalve idd in Crysis. En hij is ook nog eens goedkoper dan één enkele 5850. Enige waar hij hem niet verslaat is idd Crysis, maar die ga ik toch niet spelen. Zou 2x een 5750 dan een betere investering zijn dan 1 GTX 460 of 5850? Hij is iig goedkoper, en presteert beter. De nadelen zijn wel dat hij meer warmte produceert, meer stroom verbruikt (hoewel 2x een tdp van 86W niet heel veel is) en minder toekomst bestendig is dan een 5850. Nog even een nachtje over slapen :)
Doe maar 2 nachtjes dan, op zondag heeft bestellen toch geen zin :+

Ja, goed, CF HD5750 zou je idd kunnen doen. Maar voor een totaalprijs van 200 euro kun je best overwegen een GTX460 aan te schaffen, toch? Is een heel mooi geprijsd kaartje en presteert niet eens zo slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Blue-Tiger schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Doe maar 2 nachtjes dan, op zondag heeft bestellen toch geen zin :+

Ja, goed, CF HD5750 zou je idd kunnen doen. Maar voor een totaalprijs van 200 euro kun je best overwegen een GTX460 aan te schaffen, toch? Is een heel mooi geprijsd kaartje en presteert niet eens zo slecht :)
Klopt, maar CF HD5750 presteert over het algemeen beter dan een 5850, die op zijn beurt vaak beter presteert dan een GTX460. Bovendien heb ik geen SLI certifed moederbord. Ik denk dat ik eruit ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^
Ik blijf het dom vinden dat CrossfireX eigenlijk gewoon op elk bord met 2 PCI-E sloten werkt. (minstens x4/x4) maar dat SLI alleen werkt op certified borden :S.
Edmin schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:54:
Kunnen we dat verder bespreken in een AoE2 topic?
Excuus, liet me even meeslepen }:O .

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 17-07-2010 15:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R NL schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:13:
^
Ik blijf het dom vinden dat CrossfireX eigenlijk gewoon op elk bord met 2 PCI-E sloten werkt. (minstens x4/x4) maar dat SLI alleen werkt op certified borden :S.
nVidia vraagt geld (volgens mij 5 dollar per mobo) voor zo'n certificaat, ATi niet.
Je kunt dus CrossFire ready dus al snel op een mobo plakken zonder dat ATi/AMD hiermee akkoord hoeft te gaan en het klinkt natuurlijk leuk. Maar nVidia zal er waarschijnlijk wel geen certificaat voor geven, waardoor je dat nooit zal zien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:53:
[...]

Het zal wss 2x HD5770 in CF zijn geweest ;) In geval van videomemory: de taken in CF worden verdeeld over beide kaarten, maar het videogeheugen blijft effectief gelijk aan 1 kaart. Dus in dat geval gelijk voor 1 GB gaan. 512 MB zou je sowieso tegenwoordig niet meer moeten doen.
512MB is voor de 1680x1050 resoluties nu nog gewoon voldoende. Zeker op kaarten als een HD5750/HD5770. http://www.tweakpc.de/har...on_hd_5750_512_mb/s07.php

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
Kijk anders eens naar de Gigabyte edition van de GTX 460.
Alleen spijtig dat die 768 mb heeft en niet 1gb, want dat scheelt in bandbreedte en weer in Rops(of Iops).
Want hij is de snelste van de 768 mb versies op die van MSI na, maar die van MSI maakt meer geluid en kost meer! de Gigabyte kost 201 euro als ik me niet vergis(wel nog niet te krijgen.., pricewatch).
Ik weet nog niet welke grafische kaart ik ga kopen.
Ik heb nu

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:23:
[...]

nVidia vraagt geld (volgens mij 5 dollar per mobo) voor zo'n certificaat, ATi niet.
Je kunt dus CrossFire ready dus al snel op een mobo plakken zonder dat ATi/AMD hiermee akkoord hoeft te gaan en het klinkt natuurlijk leuk. Maar nVidia zal er waarschijnlijk wel geen certificaat voor geven, waardoor je dat nooit zal zien.
nV vraagt daar wel iets meer voor (ik dacht richting de 30 dollar) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet overdrijven hè, 30 dollar... dan blijft er gewoon geen winst meer over bij sommige mobo's, is 5 dollar. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:21:
Niet overdrijven hè, 30 dollar... dan blijft er gewoon geen winst meer over bij sommige mobo's, is 5 dollar. :)
Afaik was het duurder, maar ik heb ook geen bronnen gevonden die iets duidelijk maken ;) Ik geloof jouw bedrag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Blue-Tiger schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:25:
[...]

Afaik was het duurder, maar ik heb ook geen bronnen gevonden die iets duidelijk maken ;) Ik geloof jouw bedrag wel.
Als je 5 dollar per mobo ''Nvidia belasting'' moet betalen dan verdient Nvidia er zat aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik ben van plan mijn systeem up te graden met een GTX460, maar ik heb daarvoor twee vragen.

Allereerst mijn systeem:
- Q6600 @2,4 GHZ, met een Cooler master Z600
- 4 GIG OCZ GOLD ddr2 800 geheugen
- Asus P5N32- SLI Premium moederbord.
- nVidia 8800GTS
- Twee schermen, een 1680x1050 en een 1280x1024

De game-eisen:
Alle hedendaagse games, en verder ook toekomstige games zoals guild wars 2, starcraft 2 en vele andere titels.

Oh en behalve dat, ben ik ook nog aan het 3d-en, en met het oog op CUDA renderers is nVidia wel zo handig. (ik meen me te herinneren, dat dat in opkomst was, correct me if i'm wrong)

Vervolgens de vragen:
- Gaat dit een bottleneck geven? Ik weet dat een Q6600 nu een beetje verouderd is, maar ik wil mijn systemen graag in fasen vernieuwen, dus een nieuwe videokaart is nu aan de beurt. Verder is het zo dat mijn processor niet goed klokt, wegens memoryholes, en een bange ik, omdat ik te gauw dingen vergeet.

- Welke kaart is het beste in de GTX460 reeks, met het oog op een nieuw systeem (sandy bridge) en waterkoeling

[ Voor 9% gewijzigd door windwarrior op 17-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De goedkoopste of één van EVGA door hun garantie van 10 jaar, wat je dus eigenlijk wel levenslang kunt noemen voor een videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:50:
De goedkoopste of één van EVGA door hun garantie van 10 jaar, wat je dus eigenlijk wel levenslang kunt noemen voor een videokaart.
En in geval van nVidia 5x levenslang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
windwarrior schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:47:

- Welke kaart is het beste in de GTX460 reeks, met het oog op een nieuw systeem (sandy bridge) en waterkoeling
Ga je ook de graka waterkoelen?

1GB versies van de GTX460 zijn nog moeilijk te vinden. pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI is er iig één om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ja uiteindelijk is het de bedoeling om alles in mijn PC watergekoeld te hebben (toekomstmuziek :D), maar dit gaat dus niet bottlenecken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:35:
[...]

512MB is voor de 1680x1050 resoluties nu nog gewoon voldoende. Zeker op kaarten als een HD5750/HD5770. http://www.tweakpc.de/har...on_hd_5750_512_mb/s07.php
Ok, maar ik wil het eigenlijk wel op 1920x1080 gaan spelen. Moet ik dan wel de 1gb variant halen?
Prijsverschil is 5 euro (als ik het bij een goede winkel haal, volgens shopsurvey's.) Ik ga dus sowieso voor de 1gb variant :).

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 18-07-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Voor die vraag over de bottleneck is dit artikel misschien interessant:

http://www.benchmarkextre...leneck%20Analysis/P1.html

Kort gezegd : Ja het zal een bottleneck vormen, vooral op lagere resoluties.

De vraag is echter of dit erg is. Je zegt zelf al stap voor stap een snellere PC te willen hebben, en de bottleneck zal niet zo erg zijn dat je geen verschil merkt tussen je huidige vidcard en je nieuwe. Bovendien is het mss een idee om je huidige processor te overclocken?

Succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet zoveel in die extra memory. Ik koop zelf altijd de modellen met de minste memory. Die marketing is enkel voor memory doeleinden. Ik heb onlangs een HD5770 512mb gekocht en deze werkt gewoon prima. Ik heb helemaal geen last van lage FPS, terwijl de meeste mensen 1024mb kopen. Omdat het maar een of twee tientjes meer kost, zeggen ze dan. Ja, twee tientjes meer voor die "1GB" op de doos. Voor de rest is het verspild geld. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs 3DGAMEMAN is het ermee eens dat de GTX460 best bang for buck is in the mid-range kaarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
chim0 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:53:
Zelfs 3DGAMEMAN is het ermee eens dat de GTX460 best bang for buck is in the mid-range kaarten. :)

[video]
Ik zou de Palit absoluut overslaan. Ze hebben namelijk andere samples naar reviewers gestuurd dan dat er in de doos in de winkel ligt. Bottom line: er is bezuinigd op koeling, waardoor het ding lawaaiiger wordt (hogere fanspeeds) en onder sommige omstandigheden hitteproblemen heeft. De beste optie lijkt me nu pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI.

En ja, ook ik was onder de indruk van de reviews van de Palit. :S
Lees: http://www.guru3d.com/new...sonic-could-have-issues-/

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 18-07-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet ik, het gaat ook niet om het merk Palit maar om de GTX460. ;)

Trouwens, als je naar beneden scrolt, zie je dat het een engineering sample betreft en dat het grotendeels opgelost is en dat de final version opgelost zal zijn. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit. Van wat ik tot nu toe gelezen heb, kan je het beste idd een OC versie met 1GB nemen, die presteren het best. Echter zullen deze waarschijnlijk wel duurder zijn dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De Gigabyte waar ik naar link is een OC versie met 1GB voor €200. ;) Helaas zijn alle andere 1GB uitvoeringen die de afgelopen week nog in de PW stonden er ook weer verdwenen. Het is dus nog even wachte nop leverbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat de kloks van de normale Palit Sonic zijn maar de Gigabyte OC is sowieso langzamer dan de Palit Sonic Platinum. De website van Palit is erg brak, geen specs enzo. :X

Gigabyte OC: 715/3600
Palit Sonic: 700/3800
Palit Sonic Plaitnum: 800/4000

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 19-07-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:39:
Ik geloof niet zoveel in die extra memory. Ik koop zelf altijd de modellen met de minste memory. Die marketing is enkel voor memory doeleinden. Ik heb onlangs een HD5770 512mb gekocht en deze werkt gewoon prima. Ik heb helemaal geen last van lage FPS, terwijl de meeste mensen 1024mb kopen. Omdat het maar een of twee tientjes meer kost, zeggen ze dan. Ja, twee tientjes meer voor die "1GB" op de doos. Voor de rest is het verspild geld. Altijd.
Waarom heb je dan geen kaart met 128 MB geheugen? Als geheugen toch niet uit maakt? ;)
Natuurlijk maakt geheugen uit misschien niet bij de HD5770 maar bij de HD5870 wil je wel 1 GB hebben..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Als je Vsync aanzet in combinatie met triple buffering (om geen FPS loss te hebben), dan komt extra videogeheugen blijkbaar goed van pas.

http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/

En triple buffering is wel zo handig met de LCD schermen en hun gevoeligheid voor tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan nog, voor 1680x1050 en lager is 512MB voldoende, zeker op de langzamere kaarten zoals de HD5750 en de HD5770. Je kan daar toch niet zo veel AA mee aanzetten om nog speelbare fps te hebben. Dan nog, in je link spreken ze over 256MB videokaarten :p. 512MB is al weer een verdubbeling daarvan. De berekening voor de opgenomen ruimte daarvoor blijft gelijk(simpel weg omdat het pixels zijn), dus al neemt de texture space flink toe met modernere games, % geheugen gebruik is op die resoluties met tripplebuffering niet echt iets om voor 1GB te gaan. Dit word natuurlijk wel een probleem op veel hogere resoluties met veel meer AA(Dus 1920 + 8x AA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

het is dan ook een oud artikel, ik ga er zelf een beetje vanuit dat textures ook een stuk meer kosten dan vroeger.

Kan je mij uitleggen waarom je bij een reso van 1680 geen AA aan zou willen zetten en met 1920 wel? Dat klinkt voor mij volkomen onlogisch :D Ik zet het meestal juist niet aan als ik op mijn tv game en wel als ik op mijn pc-scherm speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:29:
het is dan ook een oud artikel, ik ga er zelf een beetje vanuit dat textures ook een stuk meer kosten dan vroeger.
;( , Ben ik dan zo onduidelijk. Dat maakt niet uit. Wat je verliest aan tripplebuffering is het zelfde voor een 256MB kaart als voor een 512MB kaart. Dat betekend dat je maar een veel kleiner % verspeelt aan tripple buffering dan met een 256MB kaart. Dat betekend dat ondanks dat je meer textures hebt en dat het meer ruimte kost dan vroegah, je ook meer ruimte tot je beschikking heb. Dus heeft uit eindelijk niets te maken met wat je kwijt bent aan tripple buffering. Daarbij, zie je gewoon dat 512MB op die resoluties gewoon voldoende is voor die textures.
Kan je mij uitleggen waarom je bij een reso van 1680 geen AA aan zou willen zetten en met 1920 wel? Dat klinkt voor mij volkomen onlogisch :D Ik zet het meestal juist niet aan als ik op mijn tv game en wel als ik op mijn pc-scherm speel...
Waar zeg ik dat? Dat zeg ik dus nergens. Ik zeg dat je meer aan 1GB hebt op hogere resoluties met veel AA, waar een HD5770 eigenlijk niets sterk genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Allright allright, ik weet er niet genoeg vanaf om je te begrijpen.

Hier iig een antwoord op de vraag wat die extra memory helpt:

http://www.hardwarecanuck...-460-768mb-review-19.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:37:
Allright allright, ik weet er niet genoeg vanaf om je te begrijpen.

Hier iig een antwoord op de vraag wat die extra memory helpt:

http://www.hardwarecanuck...-460-768mb-review-19.html
*zucht*. Je begaat een hele grote fout. De 768MB versie is anders dan de 1GB versie. De 768 versie heeft een kleinere bus en minder ROPs. Bedank Nvidia maar weer voor de duidelijkheid.

http://www.tweakpc.de/har...on_hd_5750_512_mb/s07.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

I'll just shut up from now ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is niet nodig, gewoon alle linkjes goed lezen en wat je niet direct begrijp googlen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 08:07
Klein vraagje hier: ik wilde een oude computer van een nieuwe videokaart voorzien (cpu athlon 64 x2 4400 op s939). Nu wilde ik hier vanwege de leeftijd niet meer dan 50 euro insteken, en de keus lijkt vooral te gaan tussen de geforce 210 en de ati hd3450. Op tom's hardware guide nog geen vergelijking gevonden, zijn er hier ervaringen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide zijn niet echt geschikt voor gamen. Ik zou 2e hands kijken naar een HD4850 HD4770 of voor minder geld een HD4670.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
LordPierre schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:11:
Klein vraagje hier: ik wilde een oude computer van een nieuwe videokaart voorzien (cpu athlon 64 x2 4400 op s939). Nu wilde ik hier vanwege de leeftijd niet meer dan 50 euro insteken, en de keus lijkt vooral te gaan tussen de geforce 210 en de ati hd3450. Op tom's hardware guide nog geen vergelijking gevonden, zijn er hier ervaringen hierover?
Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een tweedehands HD4670, waarvan de prestaties ongeveer gelijkwaardig zijn aan een X1900.
V&A aangeboden: Asus EAH4670/DI/512M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Laatst online: 07:46
Ik wil een hd5770 in mijn nieuwe pc stoppen. Is het slim om gewoon de goedkoopste te nemen?
Deze Of heeft het zin om OC edities aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdPM schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:39:
Ik wil een hd5770 in mijn nieuwe pc stoppen. Is het slim om gewoon de goedkoopste te nemen?
Deze Of heeft het zin om OC edities aan te schaffen.
Ja, de goedkoopste is het beste. Het % dat je meer betaald is veel minder dan het % dat hij sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ok, ik kan pas eind van de zomer bestellen, dus hoop dat de prijzen nog beetje omlaag gaan, maar dan weet ik in ieder geval dat deze goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
OK, ik snap dat ik 2e hands meer koop voor dat geld, maar als ik jullie erbij vertel dat ik tot nu toe er een 6200 turbocache in had liggen, dan weet je wel wat voor 'gamer' ik ben :P. Dus mag ik nogmaals de vraag stellen, want ik wil dit graag nieuw kopen, of zijn 2e hands gpu's niet zo slijtagegevoelig? Ik weet dat bijv cpu's bij oc'en zonder goede koeling flink kunnen slijten, en datzelfde lijkt me bij foutieve gpu ocs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veranderd het antwoord niet om hoor ;). Slijten? Sja, dan zoek je toch een die niet overclocked is. Al moet ik zeggen dat een OC cpu die idd goed gekoeld is ook gewoon jaren mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Jep, maar 2e hands kan je niet echt zien of een gpu slecht oc'd is toch? Daarom liever nieuw. Blijft de vraag, als het dan tussen die 2 gaat, welke is dan minder slecht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zelfs al is hij overclocked geweest, de kans dat hij daardoor slecht is geworden is heel klein. Daarbij doet het gros van de mensen, zeker met budget kaarten, geen overclocking op zijn videokaarten. Advies blijft gewoon staan ;). En als je 1 van die 2 neemt, wat maakt het uit, ze zijn beide slecht, dus maakt het weinig uit welke je kiest. pricewatch: Club3D HD4650 1024MB GDDR3 PCI-E

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik ben op zoek naar een grafische kaart voor kantoorapplicaties. Absoluut geen grafische kracht vereist, maar ik wil er wel 2 dvi-schermen op aan kunnen sluiten en wellicht later een derde (hoewel dat wellicht ook met een goedkoop extra kaartje kan). Heeft iemand suggesties voor een goedkoop kaartje?

Rest van het systeem (het moet een brute rekenmachine worden, 95% matlab gebruik):

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 57,25 € 114,50 del
Sony Optiarc AD-7241S Zwart € 22,30 € 22,30 del
Antec Three Hundred € 49,- € 49,- del
Scythe Mugen 2 Rev. B € 31,99 € 31,99 del
Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm € 4,36 € 4,36 del
Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) € 15,27 € 15,27 del
Logitech Wheel Mouse Optical € 7,- € 7,- del
Intel Core i7 920 € 228,- € 228,- del
Antec TruePower TP-550 € 70,28 € 70,28 del
OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK € 133,13 € 133,13 del
Asrock X58 Extreme3 € 172,80 € 172,80 del

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE DP
Kan drie DVI schermen aan, al heb je wel een verloopje nodig van HDMI naar DVI (als die er al niet bij zit) en een actief verloopje van Display Port naar DVI (kost zo'n 100 euro)

Overigens zou ik eerder kiezen voor socket 1156 of AM3, tenminste volgens mij heeft socket 1366 helemaal geen voordeel voor jouw, wel nadelen zoals in verhouding duurder.

Voeding kan trouwens ook wel veel minder overdreven.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2010 18:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Nee, de 54xx & 55xx serie ondersteund voor zover ik weet geen 3 schermen.

Nvm, hij heeft gelijk :P.

Als 1 van de schermen VGA heeft kan er eventueel ook nog een DisplayPort -> VGA adaptertje worden gebruikt, deze kosten 30 euro.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2010 18:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:34:
Overigens zou ik eerder kiezen voor socket 1156 of AM3, tenminste volgens mij heeft socket 1366 helemaal geen voordeel voor jouw, wel nadelen zoals in verhouding duurder.
Matlab is perfect multicore hoor :). Programmeer het zelf ook en het geheugen gebruik kan ook aanzienlijk zijn. Ligt er natuurlijk wat ie precies voor berekeningen en bewerkingen doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:47:
[...]

Matlab is perfect multicore hoor :).
Dat onken ik nergens, ik heb het er niet eens over. ;)
Maar Core i7 860 is gewoon sowieso sneller en als platform goedkoper, en bij AM3 heb je sixcore's al weet ik niet hoe die het doen in Matlab.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:05:
[...]

Dat onken ik nergens, ik heb het er niet eens over. ;)
Maar Core i7 860 is gewoon sowieso sneller en als platform goedkoper, en bij AM3 heb je sixcore's al weet ik niet hoe die het doen in Matlab.
Ik heb ook geen idee, die van mij draaien op mijn dev machine X4 945 en op dual socket istanbuls op de cluster. Ik denk dat een i7 860 wel een goeie keuze is, maar er kan dan wel minder geheugen in. Al is de vraag of meer dan 8GB voor hem nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Mijn 8800GTX is een paar dagen overleden door de warmte , ik heb hem al geprobeerd weer tot leven te wekken in de oven maar hij is zo dood als een pier.

Budget:Rond de 350 euro

Huidige systeem:
Voeding:Antec EarthWatts EA650 650 Watt Power Supply
Moederbord: Asus P5k Premium
Processor:Q6600 2,4GHZ
Geheugen:OCZ DDR3 1066 Geheugen 4x1GB
Harde schijf:500GB WD Sata schijfje

Scherm:Yusmart 22inch

Ik wil eigenlijk DX11 gaan draaien en in principe de allernieuwste games gaan spelen op DX11
Dus in principe games op de hoogt mogelijke settings

Ik zat persoonlijk aan een Asus EN470GTX van Nvidia te denken.
pricewatch: Asus ENGTX470/2DI/1280MD5

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTX 460 en die overclocken(zijn ze erg geschikt voor) of een HD5850. GTX 460 OC en HD5850 zijn ongeveer even snel. GTX 470 is te duur, te heet, te hoog verbruik en belangrijker te langzaam voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
is de reference design cooler voor de hd 5770 beter dan de andere kaarten zonder die cooler?
(die eerste is niet meer leverbaar, maar het gaat even om het idee van de cooler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die club 3d koeler is wel goed hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Bedankt voor je pricewatch link van de club3d, die is zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
ok dat wilde ik ff weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
Verschil tussen de 460 en 470 is de Geheugen Bandbreedte.
192 bit op de 460 en 320 op de 470 maakt dat veel uit?
Ik denk dat ik wil graag voor een Nvidia ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Nee, hetverschil is de gpu. GTX470 = GF100, GTX460 = GF104. Dat is dus heel wat ingrijpender dan alleen de memcontroller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abominabilis schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:40:
Verschil tussen de 460 en 470 is de Geheugen Bandbreedte.
192 bit op de 460 en 320 op de 470 maakt dat veel uit?
256bit op de 1GB varant die je wil hebben. Maar hij is net nieuw, dus je moet nog even geduld hebben dat hij goed beschikbaar word. De geheugenklok is op 900MHz, effectief 3,6GHz, gezet en de geheugenbus is 192bit breed bij de 768MB-versie, terwijl de 1GB-versies een bus van 256bit hebben.
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 460-kaarten aan
Ik denk dat ik wil graag voor een Nvidia ga.
Waarom? ATI is net zo goed hoor. Tenzij je specifieke dingen doet die alleen nivdia doet, dan zou ik me daar niet op blind staren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:41:
[...]

256bit op de 1GB varant die je wil hebben. Maar hij is net nieuw, dus je moet nog even geduld hebben dat hij goed beschikbaar word. De geheugenklok is op 900MHz, effectief 3,6GHz, gezet en de geheugenbus is 192bit breed bij de 768MB-versie, terwijl de 1GB-versies een bus van 256bit hebben.
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 460-kaarten aan

[...]

Waarom? ATI is net zo goed hoor. Tenzij je specifieke dingen doet die alleen nivdia doet, dan zou ik me daar niet op blind staren.
Ik ga over een paar dagen 2 weken op vakantie dus in de tussentijd werk ik wel op mijn laptop dan.
Ik ga voor Nvidia omdat het toch een beetje vertrouwd is en vanwege ik een Intel Chipset heb toch ook wen een beetje een fan van Physx ben.
Ik weet het slappe argumenten maar toch.
Dan ga ik voor een 460 kaartje even kijken over 2 weekjes dan en tegelijk met het geld dat ik overhoud mischien nog wat andere hardware kopen.

pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI

[ Voor 5% gewijzigd door Abominabilis op 19-07-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en ik heb hem met name nodig voor het maken van ontwerpen en het werken met adobe photoshop en illustrator en dergelijke. Nou vroeg ik me af voor de keuze van mijn laptop welke videokaart ik er het beste in kan hebben?

alvast bedankt

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTX 480M in SLI in een Clevo X7200.....

Heb je de topic warning ook gelezen? Je kan denk ik ook beter hier terecht: [NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Abominabilis schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:58:
[...]

Ik weet het slappe argumenten maar toch.
Waarom slappe argumenten? Als jij bepaalde features wilt die een bepaalde kaart heeft, hoef jij je van mij niet te verantwoorden. Dat mensen het slappe argumenten vinden is slechts een mening en geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Waarom slappe argumenten? Als jij bepaalde features wilt die een bepaalde kaart heeft, hoef jij je van mij niet te verantwoorden. Dat mensen het slappe argumenten vinden is slechts een mening en geen feit.
Een mening dien je te onderbouwen met feiten. Feit is dat physX in weinig games word gebruikt en dan is het vaak ook nog geen GPU physX en last but not least moet het ook nog wat toevoegen, wat ook nog weinig het geval is. Maar goed, je moet idd toch ergens een keuze op maken, gezien ze gewoon aan elkaar gewaagd zijn, dan zijn het de kleine dingen die het doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Earnn schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:00:
Hallo, ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en ik heb hem met name nodig voor het maken van ontwerpen en het werken met adobe photoshop en illustrator en dergelijke. Nou vroeg ik me af voor de keuze van mijn laptop welke videokaart ik er het beste in kan hebben?

alvast bedankt
Volgens mij haalt Photoshop voordeel uit cuda. Ik zou naar een nVidia-kaart met cuda kijken. Zie hier wat voordelen.

Ik zou gaan voor een 260m en als je budget het toelaat een 460m.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Een mening dien je te onderbouwen met feiten.
Nee want een mening is een mening dus wat iemand van iets vind. Daar hoeft iemand geen verantwoordelijk voor af te leggen bij iemand anders. Je mag dus niet zeggen "Je bent een klootzak" maar je mag wel zeggen "Ik vind je een klootzak". Dat doet niets af of je misschien wel een heel aardig persoon bent.
Feit is dat physX in weinig games word gebruikt en dan is het vaak ook nog geen GPU physX en last but not least moet het ook nog wat toevoegen, wat ook nog weinig het geval is.
Er zijn genoeg games die er gebruik van maken en wederom is dit een mening van iemand of diegene het mooi vindt en wat vindt toevoegen of niet. De technologie is er, dat staat los van wat iemand ervan vindt. Ik mag een vlag die scheurt of glas dat breekt op een bepaalde manier door bepaalde technologie mooi vinden, dat is mijn persoonlijke mening gebaseerd op technologie die er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Nee want een mening is een mening dus wat iemand van iets vind. Daar hoeft iemand geen verantwoordelijk voor af te leggen bij iemand anders. Je mag dus niet zeggen "Je bent een klootzak" maar je mag wel zeggen "Ik vind je een klootzak". Dat doet niets af of je misschien wel een heel aardig persoon bent.
Dan mag je terug naar de middelbare school en opnieuw Nederlands volgen.
Er zijn genoeg games die er gebruik van maken en wederom is dit een mening van iemand of diegene het mooi vindt en wat vindt toevoegen of niet. De technologie is er, dat staat los van wat iemand ervan vindt. Ik mag een vlag die scheurt of glas dat breekt op een bepaalde manier door bepaalde technologie mooi vinden, dat is mijn persoonlijke mening gebaseerd op technologie die er al is.
Er is maar een heel klein % wat GPU physics gebruikt, dat is gewoon waar. Ja jij mag die paar games het waard vinden, dat is jouw mening, maar dat doet niets af aan het feit dat het weinig games zijn. Daardoor is het een zwak argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:19:
[...]

Dan mag je terug naar de middelbare school en opnieuw Nederlands volgen.
Discrimineer je me nu? Valt me tegen van je.

Ik zal hierop nog één keer reageren en hopenlijk kunnen we daarna weer on-topic verder gaan.

Dat je fervent aanhanger bent van ATI kaarten, is tot daar aan toe (dat is nu wel duidelijk uit je posts). Maar je onderliggende toon waarop je via kul argumenten mensen probeert te weerhouden om een Nvidia kaart aan te schaffen, vind ik (en daar is ie weer), op z'n zachts gezegd misselijkmakend en best wel een klein beetje zielig eigenlijk, om eerlijk te zijn. Op elke reactie waarin mensen een Nvidia kaart willen kopen, kom je met belachelijke argumenten, die niet eens argumenten zijn maar slechts een mening, om het niet te doen en een ATI kaart te kopen.

En ik hoef niet terug naar de middelbare school want ik weet heel goed wat het verschil is tussen een mening en een feit en wat jij doet is je mening geven en doen alsof het een feit is, een essentieel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:29:
[...]

Discrimineer je me nu? Valt me tegen van je.
Nee, op de middelbare school krijg je namelijk bij het vak Nederlands betogen en uiteenzettingen. Deze onderdelen dien je jouw mening te onderbouwen. Daar faal je jammer genoeg in en is het misschien verstandig omdat overnieuw te volgen.
Ik zal hierop nog één keer reageren en hopenlijk kunnen we daarna weer on-topic verder gaan.

Dat je fervent aanhanger bent van ATI kaarten, is tot daar aan toe (dat is nu wel duidelijk uit je posts)
Ik ben geen fervent aanhanger, ik heb gewoon nvidia kaarten gehad en nvidia moederborden. Dus wat je zegt is weer eens kul.
. Maar je onderliggende toon waarop je via kul argumenten mensen probeert te weerhouden om een Nvidia kaart aan te schaffen, vind ik (en daar is ie weer), op z'n zachts gezegd misselijkmakend en best wel een klein beetje zielig eigenlijk, om eerlijk te zijn. Op elke reactie waarin mensen een Nvidia kaart willen kopen, kom je met belachelijke argumenten, die niet eens argumenten zijn maar slechts een mening, om het niet te doen en een ATI kaart te kopen.
Sja, ik word misselijk van jouw gedrag. Hoe jij mensen jouw mening op dringt zonder je mening te onderbouwen met feiten. Iets wat ik wel doe. Daar bij ik heb feiten, welke feiten heb jij? Of wil je ontkennen dat een klein % van de games physX heeft en daarvan weer een klein % GPU physX ondersteund en daar weer een klein % van het ook nog wat toevoegd?
En ik hoef niet terug naar de middelbare school want ik weet heel goed wat het verschil is tussen een mening en een feit en wat jij doet is je mening geven en doen alsof het een feit is, een essentieel verschil.
Dat weet jij dus blijkbaar niet, anders had je het ook wel gesnapt. Maarja, kan net zo goed tegen een muur gaan praten, die zegt nog zinnigere dingen ook(namelijk niets ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Heeft iemand hier enig idee wanneer we de volgende generatie kaarten van nVidia/ATI kunnen verwachten? De GTX580 of HD6870-reeks dus? Er zit ongetwijfeld een lijn in de uitgave van een nieuw type, maar die lijn is mij niet bekend. Ik wil namelijk een kaart uit de volgende reeks kopen, en ben eigenlijk benieuwd hoe lang ik nog moet wachten (en hoeveel tijd ik nog heb om door te sparen :P).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:18:
Heeft iemand hier enig idee wanneer we de volgende generatie kaarten van nVidia/ATI kunnen verwachten? De GTX580 of HD6870-reeks dus? Er zit ongetwijfeld een lijn in de uitgave van een nieuw type, maar die lijn is mij niet bekend. Ik wil namelijk een kaart uit de volgende reeks kopen, en ben eigenlijk benieuwd hoe lang ik nog moet wachten (en hoeveel tijd ik nog heb om door te sparen :P).
Oktober komt ATI met zijn nieuwe serie, maar alleen de mid end en begin 2011 komt de high end.

Afbeeldingslocatie: http://www.4gamer.net/games/110/G011065/20100526093/TN/002.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:20:
[...]

Oktober komt ATI met zijn nieuwe serie, maar alleen de mid end en begin 2011 komt de high end.

[afbeelding]
Ik dacht dat ze de laatste tijd altijd eerst de high-end kaart op de markt brachten?

edit: OMG, ik moet natuurlijk een 'Barts' hebben :D.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 20-07-2010 14:25 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Ik dacht dat ze de laatste tijd altijd eerst de high-end kaart op de markt brachten?
Nou nu niet dus :p. Je moet bedenken dat Southern Islands eigenlijk nooit had moeten bestaan. Het zou Northern Islands worden op 32nm, maar 32nm is geschrapt bij TSMC en 28nm bulk is nog een tijd weg bij zowel Global Foundries als TSMC. Dus om het gat te vullen hebben ze Southern Islands gemaakt, wat een hybride is tussen Northeren Islands en Evergreen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

En nVidia zal zeker nog wel langer duren voordat ze met hun nieuwe generatie komen he?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:27:
En nVidia zal zeker nog wel langer duren voordat ze met hun nieuwe generatie komen he?
Nvidia heeft nog niet eens zijn volledige Fermi lineup op de markt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:28:
[...]

Nvidia heeft nog niet eens zijn volledige Fermi lineup op de markt :p.
Ik was er al bang voor ;(. Ik ben op zich wel nVidia-fan, maar de laatste tijd lopen ze een beetje achter op ATI...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:30:
[...]

Ik was er al bang voor ;(. Ik ben op zich wel nVidia-fan, maar de laatste tijd lopen ze een beetje achter op ATI...
Nou dan ga je naar de rooie kant :p. Komt van zelf weer een moment dat je weer naar de groene kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:33:
[...]

Nou dan ga je naar de rooie kant :p. Komt van zelf weer een moment dat je weer naar de groene kan :).
Ik ben er een beetje huiverig voor, ik heb drie laptops/pc's gehad/gebouwd met ATI, en drie keer gezeik met drivers gehad... nVidia nooit problemen gehad.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Ik ben er een beetje huiverig voor, ik heb drie laptops/pc's gehad/gebouwd met ATI, en drie keer gezeik met drivers gehad... nVidia nooit problemen gehad.
Alsof het aan de groene kant zo goed is. G80/G92's die bij bosjes dood gaan. Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten. Nvidia heeft ook slechte drivers nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten. Daarbij. Laptop drivers komen vaak niet van ATI zelf, maar gaan via de maker, die restricties oplegt. Ik moet zeggen dat ik in het verleden met zo wel ATI als Nvidia drivers problemen heb gehad, maar dat het tegenwoordig eigenlijk niet echt veel driver problemen zijn.
Vanaf versie 10.3 zullen de drivers voortaan ook werken op notebooks met een ATI Mobility Radeon HD 2000 of hoger, als de notebookfabrikant dit tenminste toestaat. Eerder werd de gebruiker meestal verplicht oudere drivers, geleverd door de notebook-fabrikant, te gebruiken. Volgens Tom's Hardware is dit bij Sony, Toshiba en Fujitsu nog steeds het geval, aangezien deze fabrikanten gebruik hebben gemaakt van de opt-out. De drivers verschijnen maandelijks en zijn nagenoeg identiek aan de desktop-varianten, maar wel aangevuld met features die voor laptops belangrijk zijn, zoals energiebesparing en weergave-aanpassingen door middel van hotkeys.
nieuws: Radeon-kaarten krijgen nieuwe features met Catalyst 10.2 en 10.3

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:59:
[...]

Alsof het aan de groene kant zo goed is. G80/G92's die bij bosjes dood gaan. Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten. Nvidia heeft ook slechte drivers nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten. Daarbij. Laptop drivers komen vaak niet van ATI zelf, maar gaan via de maker, die restricties oplegt. Ik moet zeggen dat ik in het verleden met zo wel ATI als Nvidia drivers problemen heb gehad, maar dat het tegenwoordig eigenlijk niet echt veel driver problemen zijn.
Tuurlijk maakt nVidia ook fouten. Maar je baseert je mening toch ook veel op eigen ervaringen. Mijn 8800GTX draait al weer ruim 3,5 jaar als een zonnetje, heb er veel plezier van, nog steeds. Maar uiteraard ben ik ook geen dief uit eigen portemonnee en zou ik op dit moment dus echt geen nVidia kopen :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 20:55

Tijn96

In speed we trust

heej,
ik heb een dell dimension e520
op het moment heb ik een ati radeo x1300/x1550
ik heb een budget van max 100,- euro.
het spel wat ik nu speel is AoC rise of the godslayer, alleen mijn FPS (frames per second) is nogal laag(20Fps max). ik heb er een Samsung scherm op aangesloten.
wat kunnen jullie mij adviseren?
alvast bedankt, als er volgens jullie nog info ontbreekt zeg het maar.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in, kan je hier posten hoeveel ampere hij heeft?

Videokaart: HD5750 512MB. pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:39:
Wat voor voeding zit er in, kan je hier posten hoeveel ampere hij heeft?

Videokaart: HD5750 512MB. pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE
waar kan ik dat vinden?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Op de voeding.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:43:
[...]

waar kan ik dat vinden?
Op de sticker van de voeding. Maar als ik de specs op zoek is het in iedergeval een 305 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:04:
[...]
Maar uiteraard ben ik ook geen dief uit eigen portemonnee en zou ik op dit moment dus echt geen nVidia kopen :D.
Volgens mij zijn ze met die GTX 460 weer redelijk op koers, als je het mij vraagt. Prima prestaties voor €200 d:)b

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Op de sticker van de voeding. Maar als ik de specs op zoek is het in iedergeval een 305 watt voeding.
ik heb gekeken, maar er zit geen sticker op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman87 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:46:
[...]

Volgens mij zijn ze met die GTX 460 weer redelijk op koers, als je het mij vraagt. Prima prestaties voor €200 d:)b
Sja, maar de HD5850 is sneller en evenredig duurder, dus valt het mee :). Hij klokt wel lekker trouwens :D (grote plus imho).
Tijn96 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:49:
[...]

ik heb gekeken, maar er zit geen sticker op....
Zou wel moeten... Naja Dell stopt altijd wel goeie voedingen er in en de HD5750 512MB is geen groot verbruiker.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:07:
[...]

Ik heb ook geen idee, die van mij draaien op mijn dev machine X4 945 en op dual socket istanbuls op de cluster. Ik denk dat een i7 860 wel een goeie keuze is, maar er kan dan wel minder geheugen in. Al is de vraag of meer dan 8GB voor hem nodig is.
Thanks voor alle adviezen. De genoemde grafische kaart lijkt me prima! De voeding zal ik nog even naar kijken.

Hoewel Matlab prima multicore kan functioneren, worden veel taken toch nog singlecore uitgevoerd. Het gaat dan met name om de echt simpele berekeningen. Mijn programma's moeten massa's data op een zeer eenvoudige manier analyseren. Dit vraagt meestal 1.5 gb dedicated geheugen per sessie (die slechts een core gebruiken). Ik wil drie sessie tegelijktijd draaien, dan heb ik nog een core over om m'n system responsive te houden.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet mijn programma ook, maar die schaalt zeer goed over multicore :D. (Parfor loops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Herman87 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:46:
[...]

Ja zeker, dat was voor het eerst in tijden dat nVidia een mooie én goed geprijsde kaart uitbrengt. Alleen te traag voor mij :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Ja zeker, dat was voor het eerst in tijden dat nVidia een mooie én goed geprijsde kaart uitbrengt. Alleen te traag voor mij :P.
maar als ik een nVidia videokaart koop voor onder de 100euro ben ik dan slecht uit.
(nVidia is dat software of hardware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:56:
[...]

maar als ik een nVidia videokaart koop voor onder de 100euro ben ik dan slecht uit.
Ja, de beste prijs performance kaart is zeker de HD5750 512MB :). De GTX 460 1GB is ongeveer 200+ euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tijn96 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:56:
[...]

Wikipedia: Nvidia
Maar op dit moment ben je vaak slechter uit met nVidia aangezien hun prijs-snelheidverhouding slechter is dan die van ATI.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bart ® schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:58:
[...]

Wikipedia: Nvidia
Maar op dit moment ben je vaak slechter uit met nVidia aangezien hun prijs-snelheidverhouding slechter is dan die van ATI.
maar hoe komt het dan dat ik een goede ati videokaart heb (x1550) en mijn spel (AoC rise of the godslayer) toch traag loopt.
als ik een asus koop is dat slim of zijn er andere opties behalve die dan die al is genoemd. want ik wil hem liever gewoon in de winkel kopen en waar ik was hadden ze een asus dus.... als ik fout zit of wat dan ook, geef gewoon feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Omdat een x1550 geen goede kaart is om mee te gamen.
In de winkel hadden ze 'een' Asus. Wat voor type?

Even een stukje videokaart 101:
Videokaarten worden verkocht door vreschillende merken, zoals Asus, Gigabyte, Gainward, MSI, Sapphire, enz.
Deze fabrikanten verkopen wel de kaarten, maar ze ontwikkelen niet zelf de gpu (de chip op de kaart). Dat gebeurt hoofdzakelijk door nVidia en ATi.

In het kort: Asus kan dus videokaarten verkopen waar een chip van ATi op zit, maar ook kaarten waar een chip van nVidia op zit. Het verschil kun je zien aan het typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:27:
[...]

maar hoe komt het dan dat ik een goede ati videokaart heb (x1550) en mijn spel (AoC rise of the godslayer) toch traag loopt.
als ik een asus koop is dat slim of zijn er andere opties behalve die dan die al is genoemd. want ik wil hem liever gewoon in de winkel kopen en waar ik was hadden ze een asus dus.... als ik fout zit of wat dan ook, geef gewoon feedback
Oei, je bent wel een echte newbee zeg :p. Nvdia en ATI zijn merken die de GPU(graphics processing unit) maken. Die maken verschillende modellen. Asus, Sapphire, MSI, Club 3D, zijn allemaal merken die complete borden verkopen en niet alleen de GPU. Je koopt dus een ATI kaart, van het merk Sapphire.

Wikipedia: Comparison of AMD graphics processing units
Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units

Dus het is niet zo als je merk x koop je in eens wat beters hebt dan iets anders. Een X1550 is gewoon een oude low end kaart. Ik snap ook niet waarom je niet online zou willen bestellen, zeker omdat het maar om een onderdeel gaat. Kwestie van je videokaart er uit halen en de nieuwe er in prikken. Daarbij betaal je in een fysieke shop gewoon meer voor het zelfde.
Pagina: 1 ... 4 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic