Hallo
Ik heb momenteel een HP p6150nl, alles nog standaard behalve de harde schijf.
Mijn specs:
CPU: Intel Core2 Quad Q9300 (2.50GHz)
RAM: 6GB DDR3 @ 1066MHz (merk niet aangegeven op de HP site)
Harde schijf: Seagate ST3500320NS (Barracuda ES.2 SATA 3.0-Gb/s 500GB)
Moederbord: IPIEL-LA3 (Eureka3)
Videokaart: nVidia GT 220 1024MB (volgens HP, maar in eigenschappen zie ik tot 4096MB shared?)
Voeding: Stock 300W
Resolutie: 1280x1024 (19'' non-widescreen)
Afgaand op benchmarks, de Windows 7 prestatie index en diverse spellen, ben ik zeer tevreden met mijn hardware - behalve de videokaart.
Hij heeft tot nu toe goed gewerkt, maar bij de nieuwere games haperd hij nog wat.
Omdat ik gisteren ben uitgenodigd voor de Final Fantasy XIV beta en deze nogal traag loopt (5-10 FPS met geluk) ben ik met spoed op zoek naar een betere videokaart, met name voor bovengenoemd spel maar ook voor casual gamen in het algemeen.
Ik ben niet echt op zoek naar het nieuwste van het nieuwste, maar gewoon dat ik er nog een tijdje enigzins tegen aan kan met de wat nieuwere games. Grafisch gezien vind ik het vrijwel nooit een punt om alles helemaal laag te zetten, maar aangezien ik sommige games (FFXIV e.d.) niet eens op het laagste kan spelen, wil ik graag enige verbetering.
Mijn budget bedraagd ongeveer 100-150 euro, maar als het echt niet anders kan wil ik nog wel een beetje rekken. Ik heb geen voorkeur voor nVidia of ATI, maar ik hoorde via-via dat de nieuwe reeks van ATI nogal veel problemen heeft?
Alvast bedankt voor jullie advies!
[
Voor 2% gewijzigd door
Iv00w op 13-07-2010 15:06
. Reden: OS + resolutie vergeten ]