Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:58

Herman

FP ProMod
Na verwoede pogingen lukt het mij maar niet om de onderstaande 2 reacties van moderaties te voorzien. :+
Zou iemand daarvoor zorg willen dragen? :$
Herman87 Reactie op 'Cooler Master Centurion 590'
Dadona Reactie op 'Cooler Master Centurion 590'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd in 'nieuws: Hoofd van Apples iPhone- en iPod-afdeling treedt af'

Weer eens een mooie Microsoft bash op A-4 formaat. Totaal niet relevant aan het artikel, toch bekroond door alle andere.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Dakreal schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:01:

Weer eens een mooie Microsoft bash op A-4 formaat. Totaal niet relevant aan het artikel, toch bekroond door alle andere.
Geen idee wat je met dat 'bekroond' bedoelt om eerlijk te zijn.

Met wat verwijzingen naar karakteranalyses door erkende deskundigen wil hier best +2 ofzo voor geven maar zo is het gewoon borrelpraat. Bronnen zijn ook niet controleerbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 09-08-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

De lengte valt me deze keer mee trouwens,en daar word het niet minder van.Het is enigzins ontopic als je kijkt waarop hij reageeert,maar meer dan een +1 kan ik er ook niet van maken. Achtergrondinformatie is wel aardig, het is maar net wat je dan nog relevant vindt.

Het is niet voor niets dat we vaak uiteenlopende scores zien op de posts van degener :)

[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 09-08-2010 10:27 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 23:58

Herman

FP ProMod
Dakreal schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:01:

De achtergrondinformatie is m.i. wel een +2 waard. Die zinloze alinea over MS is puur off-topic. Dus wel een puntje aftrek. Dan kom ik op een 1. :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Hoezo dat?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Arrogant en lichtelijk op de man. Aangezien ik de discussie daar toch al niet al te lekker vind lopen schuif ik deze maar op -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Alleen 'tuurlijk joh' geeft mijn zo'n gevoel, maar in totaal vind ik het zelf een 0. Maar echt stoute dingen zie ik dus niet ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nou vond ik die kubus maar een rotding :( ,maar volgens mij mag deze post toch best wel op +2. Beetje eigen input en een paar linkjes,is volgens mij niks mis mee.
kmf in 'nieuws: Kubus van Rubik oplosbaar in 20 stappen'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Is hoofdpijn een reden om -1 te geven? Ik kan hier echt niet normaal naar kijken in ieder geval: Bloodhatch in 'nieuws: 'Onderzoekers geven robots emoties''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
-1 vind ik sowieso te zwaar. Wel is die post moeilijk leesbaar ja. Daar kun je best een punt voor aftrekken. Ik heb geen zin om die post uit te lezen, dus ik onthoud me van moderatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
RoD schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:12:
-1 vind ik sowieso te zwaar. Wel is die post moeilijk leesbaar ja. Daar kun je best een punt voor aftrekken. Ik heb geen zin om die post uit te lezen, dus ik onthoud me van moderatie :P
Voor zover het mij wel lukt, meen ik te kunnen concluderen dat dit helemaal nergens over gaat (0 dus) en als ik er dan ook nog een punt af zou trekken... ;)

(nou ja, vooruit, we geven hem een 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ruudjah in 'nieuws: VU krijgt miljoenensubsidie voor reverse engineering-project'

Inhoudelijk uiteraard onjuist, zie ook de replies erop. Daarom eerder 0 dan +1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
cdwave in 'reviews: Test: twee GTX 460-videokaarten in sli'

Ik snap niet waarom dit een +2 moet zijn, er zit geen bronvermelding bij en ik kon er ook niets over vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zolang er niemand is die zijn verhaal ontkracht is ie wmb interessant,ook zonder bronvermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
pcgek schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:40:
Zolang er niemand is die zijn verhaal ontkracht is ie wmb interessant,ook zonder bronvermelding.
Dus in principe kun je onwaarheden verspreiden zolang niemand er maar mee zit?

Ik ben toch van mening als je iets post met dergelijke informatie, dat je wel je bronnen moet vermelden, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het verhaal wordt nu al in twijfel getrokken en het lijkt me ook stug dat dit daadwerkelijk het geval is, dan was het allang ergenswaar uitgebreid besproken. Van mij hoef je dus geen +2 te geven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het klopt min of meer gewoon wat hij zegt, hoor, al kan het wel iets meer genuanceerd worden. Maar in mijn optiek verdient het gewoon een +2.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ok, dan verbaast het me alleen dat ik het nog nooit ben tegengekomen in een review of iets dergelijks. Of ik moet het natuurlijk vergeten zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 11-08-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 17:50
ik vind deze post even offtopic als zn parent:
Verwijderd in 'nieuws: Google geeft Gmail nieuwe layout'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stresstak in 'nieuws: 'RIM geeft Saudische overheid inloggegevens BlackBerry-gebruikers'' lijkt me een ongewenste opmerking van iemand die hoogstwaarschijnlijk zelf nooit in dat soort landen is geweest.

Nu mag iedereen uiteraard zelf besluiten wat hij van bepaalde zaken vindt gebaseerd op welke informatie ook, maar het heeft uiteraard niets met het artikel te maken en is in mijn ogen ook een regelrechte flame.

• Dirk

Dirk

Omdat het soms heel lastig is om te bepalen wat nog een nuttig bijdrage is en wat niet. Dit zit eigenlijk allemaal op of net over het randje. :)

• Dakreal
ataryan in 'reviews: Test: twee GTX 460-videokaarten in sli'

Kan hier even naar gekeken worden? Beetje rare opmerking aan het eind als die z'n gelijk niet krijgt.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is sowieso al een onduidelijke offtopicreactie,en als ik de laatste zin daarbij optel staat ie wmb best op -1

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Lostsouls in 'nieuws: Europese Commissie start consultatie over internetrichtlijn'

Ik moet zeggen dat ik deze niet echt offtopic vind. Hij reageert op iemand die een 0 score heeft maar in zijn post ventileerd hij zijn mening o.b.v. het artikel. Worden meningen met een 0 beoordeeld?

• Brunniepoo
MistrX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:04:
Lostsouls in 'nieuws: Europese Commissie start consultatie over internetrichtlijn'

Ik moet zeggen dat ik deze niet echt offtopic vind. Hij reageert op iemand die een 0 score heeft maar in zijn post ventileerd hij zijn mening o.b.v. het artikel. Worden meningen met een 0 beoordeeld?
Mjah, ik vind deze post niet veel toevoegen eigenlijk. Leuk dat hij vindt dat platenmaatschappijen te veel verdienen maar daar gaat het helemaal niet over, die discussie kan hij op genoeg andere plekken voeren.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je moet een reactie natuurlijk niet gaan afrekenen op een deel van de inhoud. :P Reactie is verder gewoon ontopic en rijp voor een +1. Niet al te streng zijn hoor ;)

edit:

Brunniepoo:

Wat is er mis met een offtopicdiscussie die in veel gevallen ook best interessant kan zijn? iemand die iets interessants heeft te zeggen op offtopic is ook gewoon ontopic en +1 waardig. In sommige gevallen heb ik daar wel eens een +2 aan gegeven :)

[ Voor 46% gewijzigd door pcgek op 12-08-2010 12:11 ]

• Brunniepoo
Nouja, dat gedeelte is meer dan de helft van de reactie en de rest vind ik ook al vrij wazig/incoherent (alleen het tweede kwart voegt iets 'relevants' toe.) Iemand die zijn filter op +1 heeft staan mist hier mijns inziens echt niets aan.
Daarnaast kan juist dat off-topic stuk weer een hele discussie uitlokken die hier niet thuishoort, wat gelukkig nog niet gebeurd is.

edit: @Pcgek:
Tuurlijk, maar dan moet het dus wel interessant zijn en niet een discussie die elke dag bij minstens drie berichten gevoerd wordt, en dat zou hier het geval zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Brunniepoo op 12-08-2010 12:18 ]

• sleeplift
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08-2022
SonyEricsson in 'nieuws: Motorola ziet aandeel op telefoonmarkt halveren'

Ik zou zeggen (maximum) een 0, want ik zie eigenlijk niet op wie of wat deze reactie reageert?

• Dirk

Dirk

Die reactie had inderdaad ergenswaar threaded thuisgehoord, nu heb je er niets aan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple TV gaat iTV heten en kan geen 1080p-content afspelen''

+1? +3? WTF? Hier willen wat mensen graag van hun modrechten af....

Overduidelijke -1 wegens trollende fipo (zelfde minuut gepost als newpost).

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

deze hier heeft een 0 voor offtopic zijnde: Mannes in 'nieuws: 'Gearbox neemt ontwikkeling Duke Nukem Forever over''

maar de opmerking die erin wordt gezet is zo verschrikkelijk oud dat ik het eigenlijk een -1 waard vind.

en deze ongemodde reply: In Search of Sunrise in 'nieuws: 'Gearbox neemt ontwikkeling Duke Nukem Forever over''

BiA is juist een succesvolle serie.

en Dhr Rizon, die al vaker kickt op de lagere scores zou hier ook wel een -1 voor moeten krijgen:
Verwijderd in 'nieuws: 'Gearbox neemt ontwikkeling Duke Nukem Forever over''

en deze een 0: mdj84nl in 'nieuws: 'Gearbox neemt ontwikkeling Duke Nukem Forever over''

de 2 andere reacties boven deze kunnen wel een +1 krijgen, of een 0 imo.

also: het is weer flink raak op een Apple bericht...

[ Voor 4% gewijzigd door Redneckerz op 12-08-2010 20:38 . Reden: link toevoeging ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• dragontje124
  • Laatst online: 07-09 17:50

• Dirk

Dirk

Zo ernstig vind ik die niet, hij kan ook wel op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Voor de +3's is er idd maar 1 weg naar de uitgang, de +1's ook ei'k, een veel duidelijkere -1 zal je niet gauw zien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Geen idee, heb de reactie maar een +1 gegeven en daar staat hij nu ook op :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kennelijk vond de auteur van het artikel het niet eens belangriijk om te melden,kan me voorstellen dat de lezer het ook niet echt wat uitmaakt..Vind het zelf nog eerder een irrelevante post dan dat ie een +2 waard is..
Daarom zie ik er niet meer in dan een +1.
DarkTemple in 'nieuws: Computers thuisgebruikers ontdekken zeldzame pulsar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, dat is dus ábsoluut geen +2 waard, dit hoort in GR thuis, een 0 is dan ook zeker niet onverdedigbaar. Een +1 moet ook nog wel kunnen, en die geef ik hem dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het ook een +1. Dit geeft nou niet echt meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer even een klacht, dit is erg, want?
Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf denkt na over paywall op website'
en die boven mij 'Betalen voor populistisch en tendentieus non-nieuws... de vervuiler betaalt, zeg maar. Veel succes!'
Verwijderd in 'nieuws: Slimme parkeermeters in San Francisco kunnen prijzen variëren'

kritiek op iets moet kunnen! mijn offtopic mening ventileren in een duidelijk aangekondigd offtopic stukje moet ook kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:44:
en die boven mij 'Betalen voor populistisch en tendentieus non-nieuws... de vervuiler betaalt, zeg maar. Veel succes!'
Dat onzinnige ranten/bashen op de Telegraaf zou je op zich nog wel een 0 kunnen geven, maar mij bevalt de algehele toon van de reactie niet, dus een -1 vind ik ook prima.
Verwijderd in 'nieuws: Slimme parkeermeters in San Francisco kunnen prijzen variëren'

kritiek op iets moet kunnen! mijn offtopic mening ventileren in een duidelijk aangekondigd offtopic stukje moet ook kunnen?
Je zou een 0 kunnen krijgen als het niet zo denigrerend was. Op deze manier vind ik het gewoon niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:44:
Dit is gewoon een troll/flame naar de Telegraaf.

Ook hier zit weer een flamerige passage in. In zijn totaliteit mag ie van mij echter nog wel op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is dat ook geen troll richting Telegraaf? Sowieso de hele reactie, maar ook niet-onderbouwde termen als 'zooi' etc...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Naar mijn mening een beetje een lastige, want wat is het verschil tussen het uiten van je mening en troll in dit geval. Ik denk dat ik zelf een 0 wel een goede score vind.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is wel iets voor te zeggen. Voor mij is het vooral de toon waarop hij zijn reactie zet, die mij een -1 doet geven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

On-topic je mening ventileren is geen trollen, maar iets tot 'zooi' bestempelen omdat het niet aan jouw kwaliteitseisen voldoet is wmb wel een troll.
* botoo doet -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 23-09 12:56
Deze post _Thanatos_ in 'nieuws: RIM werkt aan klaptelefoon met BlackBerry 6' vind ik nou niet echt een +2 waard zoals door iemand gegeven, maar eerder een 0 omdat het een reactie is op iets wat totaal offtopic is in dit nieuwsbericht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Yezpahr in 'nieuws: Apple-medewerker aangeklaagd voor uitlekken bedrijfsinformatie'

Ik snap niet waarom deze reactie -1 krijgt en zijn parent een +3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat is er zo relevant aan die reactie dan? De opmerkingen die hij maakt horen niet echt op de FP,en het is nog behoorlijk op de man ook. Tis net een schoolmeester. Ik geef er een -1 voor

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 16-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
pcgek schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:36:
Wat is er zo relevant aan die reactie dan? De opmerkingen die hij maakt horen niet echt op de FP,en het is nog behoorlijk op de man ook. Tis net een schoolmeester. Ik geef er een -1 voor
Dus je mag iemand afbranden op de man zolang je informatie maar klopt, en als iemand daar dan wat van zegt dan krijgt diegene -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Waar lees jij dat robvanwijk iemand afbrandt dan? Hij reageert ontopic en stelt op een normale manier wat vraagtekens bij de uitspraken die iemand doet. Kan er niet iets ongewenst in ontdekken. Als je dat al afbranden vindt dan ben je wel heel erg gevoelig hoor. ;)

De post van Yezpahr heeft helemaal niets met het artikel te maken,die reageert inhoudelijk totaal offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 16-08-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Robvanwijk reageert inderdaad gewoon netjes, niets mis mee. Door punt voor punt op de quotes te reageren blijven zijn antwoorden gewoon mooi overzichtelijk, dat kan prima. Yezpahr loopt enkel te zeiken en op de man te spelen, die staat prima op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mstam in 'nieuws: Internet Explorer bestaat 15 jaar'

Lijkt me een nogal duidelijke troll, en dus -1? En dan toch 4x +2 kijgen, lijkt me een meningmodder?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik denk dat hij het een grappige reactie vond o.i.d., of dat het een misklik was, want de rest van zijn historie ziet er prima uit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ergens heeft hij nog wel een punt ook. En ook al is dat niet zo,ik kan het ongewenste er eigenlijk niet van inzien,heb er een 0 aan gegeven.
Soldaatje in 'nieuws: TPB-medeoprichter: The Pirate Bay moet stille dood sterven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat mij betreft ook een 0 inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ in 'nieuws: Roadmap van Intel met 25nm-ssd's duikt op'

Zo'n bewering, wellicht fout, zonder enig bewijs: Dat is eerder een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nou,in deze vorm(door het gebruik van een vraagteken) wil ik er nog wel een +1 voor geven.

edit:
@Phate_13: Er zit een ontopic/relevante vraagstelling in zijn reactie,en de rest van zijn post breekt wmb ook niets af. Een 0 zou best kunnen,maar ik vind groen mooier ;)

[ Voor 52% gewijzigd door pcgek op 16-08-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Daarmee kwam ik op 0 uit.

Alsook:
reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
(Ik weet het niet zeker, maar daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik volg de ssd scène zeer hard, dus ga ik er vanuit dat dit incorrect is.)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Idd een troll, -1 staat hij nu ook op, kan nog wel een klein tikje gebruiken voor de zekerheid.

Verwijderd in 'plan: Win een bètakey voor World of Warcraft: Cataclysm' behoort volgens mij ook tot de trollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
De +3-gever lijkt de weg een beetje kwijt: Artje in 'nieuws: 'Motorola-tablet gaat Stingray heten''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
dan kun je nu nog een keer aan de slag want er is er een bij gekomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij was dit in eerste instantie al iets voor in GR.(artikel is wel al aangepast trouwens na melding). En dan nog,het nieuws gaat over Ddr4 geheugen dus interessant was het sowieso al niet. Al met al lijkt me een +1 meer dan genoeg. Zit zelf wat te twijfelen tussen een 0 en een +1.
Verwijderd in 'nieuws: Ddr4-geheugen krijgt snelheid van 2133MHz tot 4266MHz'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie in 'plan: Kijk vanuit Tweakers.net HQ naar Sail 2010'

Waarom wordt dat een -1. De optische resolutie van een Axis lens komt niet boven de 0.3Mpix uit en vind het eigenlijk geen uitdaging om een willekeurige L-lens te nemen en daar vanaf te streamen. Post wordt dus niet inhoudelijk gemodereerd.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kan er niet iets ongewenst in ontdekken,heb er een nulletje voor gegeven. En daar staat hij nu op :)

edit:
Zie nu pas dat het om een '.planreactie' gaat,wat dat betreft ook nog best wel ontopic. En als ik kijk wat er dan verder aan reacties staan kan ie ook nog wel op +1. Heb mijn score bij deze aangepast dus.

edit2:

Hier kan ik,ondanks een .plan, met 3 brillen op nog geen +1 van maken. Is wmb 0 waardig,en ook gegeven.
Hipska in 'plan: Kijk vanuit Tweakers.net HQ naar Sail 2010'

[ Voor 81% gewijzigd door pcgek op 18-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
BadRespawn in 'nieuws: Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot'

Hoezo zou dit bericht van mij off topic zijn, in een discussie over of er wel of niet concurrentie is op de NL kabelmarkt, waar overige berichten on topic zijn gemod?

En deze:

on topic
engelbertus in 'nieuws: Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot'

een vraag van mij daarover, off topic

reactie daarop, on topic
engelbertus in 'nieuws: Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot'

2 reacties daarop (waaronder één van mij), off topic
eymey in 'nieuws: Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot'

Het kan aan mij liggen maar ik zie vrij struktureel + voor pro-UPC en pro-Ziggo reacties (voldoende concurrentie), en - voor reacties die kritisch zijn tav UPC en Ziggo (onvoldoende concurrentie).
Ziet er uit als meningmodden; de mening van de rechter, UPC, Ziggo en fans, versus de mening van anderen over wat "concurrentie" nou eigenlijk is.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Ik kwam hier om te klagen over het structureel irrelevant modden van reacties in het topic Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot.. Ik zie dat ik niet de enige ben die dit is opgevallen.

Het gaat dan om reacties die het niet eens zijn met de uitspraak die door een powermodder meteen op irrelevant word gezet (met meteen een score van 6). Dit gebeurt met goed onderbouwde reacties waar je het wel of niet eens mee kan zijn maar die volledig on topic zijn zoals dit. Je kan eigenlijk de hele thread door want dit is zeer structureel en naar mijn mening word hier het een en ander gemanipuleerd.

Reacties postief t.o.v. de uitspraak worden meteen +1 on-topic gepowermod. Hier word heel duidelijk gerommeld, graag optreden.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb geen tijd om de moderaties inhoudelijk te bekijken, maar ze zijn niet door een powermod gedaan, maar door een gewone user met 6x weging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik heb persoonlijk het omgekeerde gevoel. Ik zag erg veel pro-uitspraak reacties naar beneden gemodereerd worden en anti-uitspraak reacties omhoog. Er wordt inderdaad wat op mening gemodereerd.

@FullThrottle, ik weet vrij zeker dat er geen PowerMod aan het meningmodereren is. Misschien ben je niet op het hoogte van het feit dat iedereen de weging x6 kan bereiken? :)
Mwa een +1 van mij, gezien de context.
En deze:
een vraag van mij daarover, off topic
Dat soort korte vragen hoeven van mij niet met een +1 beloond te worden. Sorry maar dat is een inkopper op iets wat engelbertus helemaal niet eens bedoelt.
Die laatste twee heb ik dan wel weer een +1 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CorVus in 'nieuws: 'Apple test Nederlandse hardware voor volgende iPhone''

Ik weet het niet 100 procent zeker, maar volgens mij is dit niet echt een +3 waard? Als in: misschien ff nakijken?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2010 18:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Om nog maar even te reageren op klachten over de moderatie in nieuws: Rechter: kabelmarkt gaat weer op slot:

De meeste gewraakte x6-mods zullen wel van mijn hand zijn.

Ik heb de meeste vlak na het posten gedaan en een groot verschil met modereren op basis van dit mismoderatiestopic is dat ik meer oog heb gehad voor de volgorde van posten. Er is zó ontzettend vaak hetzelfde gezegd in al die posts, en dat wordt zelden tot nooit meegewogen bij het 'oplossen' van 'mismods'. In het begin heb ik dus veel posters die vonden dat er geen sprake was van concurrentie nog een +1 gegeven (ondanks ze volgens mij het bericht niet goed gelezen hebben, maar dat terzijde), maar toen dat eenmaal een keer of dertig was gezegd (en meerdere malen bestreden), ben ik 0 gaan geven op basis van de modfaq:
0: Off-topic / irrelevant

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Zodoende...

overigens ben ik dan ook van mening dat iets meer terughoudendheid met het herstellen van vermeende mismods geen kwaad zou kunnen, zeker als het gaat om 0 of +1

[ Voor 5% gewijzigd door Brunniepoo op 18-08-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En dat is inderdaad een goede reden om hier nullen uit te delen. Sommige standpunten worden wel erg vaak herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een prima reden om 0'en uit te delen ja, want er werd echt verschrikkelijk veel herhaald. No harm done hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Zolang dat toegepast wordt aan beide "kanten" van een debat, prima. Anders creëer je een tendens van optiek, en dat is weer iets anders wat erg grenst aan het probleem van "mening modden".

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Maar natuurlijk werkt dat beide kanten op! Een dubbele reactie is een dubbele reactie, ongeacht de inhoud. :) Al moet ik wel zeggen dat het in dit geval (gezien het enorme aantal reacties) ondoenlijk is om achteraf nog reacties te gaan beoordelen op dubbele inhoud. Als je er echter - zoals Brunniepoo - bovenop zit, dan kun je daar wel degelijk rekening mee houden en naar acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
kozue in 'nieuws: 'Google brengt Chrome-tablet eind november uit''

Hoort volgens mij niet op +1. Het eerste stuk is gewoon on-topic, maar het off-topic stukje is gewoon een rant. Een 0 lijkt mij wel een mooie score voor deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrHarry in 'nieuws: Brein deelt vonnis mee aan Pirate Bay-oprichter'

Domme WO2-vergelijking die nergens op slaat..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Inderdaad. -2 it is. eh modbreak dus. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 20-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Brein deelt vonnis mee aan Pirate Bay-oprichter'

De +3-gever lijkt me een meningmodder die nagekeken mag worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

On it.
Done.

[ Voor 52% gewijzigd door Dirk op 20-08-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
In de categorie 'lijkt me niet de bedoeling': tweede zin van dbreuning in 'nieuws: Brein deelt vonnis mee aan Pirate Bay-oprichter'

[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 20-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Dirk schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:00:
[...]

Afgehandeld.

[...]

Ja. Het is gewoon een onzinnige flame die eerder ook al ontkracht is.
Duidelijk. fijn dat meningen niet verkondigd mogen worden. Volgende keer Pro Kuik en dan +3 ontvangen. Ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dakreal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Duidelijk. fijn dat meningen niet verkondigd mogen worden. Volgende keer Pro Kuik en dan +3 ontvangen. Ty
En dit is weer een troll.

Meningen mag je best verkondigen, maart dan wel op een normale (lees: volwassen, niet kinderachtige) manier, en zonder meteen anderen te beledigen etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
wildhagen schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

En dit is weer een troll.

Meningen mag je best verkondigen, maart dan wel op een normale (lees: volwassen, niet kinderachtige) manier, en zonder meteen anderen te beledigen etc.
Even kijken:

- Stichtingen worden gesubsidieerd door de staat --- FEIT
- Tim Kuik gaat op kosten van zijn stichting op zoek naar de aangeklaagde --- FEIT
- Het Nederlands recht is niet van toepassing op andere landen --- FEIT

Heel leuk dat je het er niet mee eens bent, maar dit is een prima volwassen manier. Misschien moet je af en toe je eigen "Meningen" ook even doorlezen. Want ik zie doorgaans een hoop onzin voorbij komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dakreal op 20-08-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Dakreal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Even kijken:

- Tim Kuik gaat op kosten van zijn stichting op zoek naar de aangeklaagde --- FEIT

Heel leuk dat je het er niet mee eens bent, maar dit is een prima volwassen manier. Misschien moet je af en toe je eigen "Meningen" ook even doorlezen. Want ik zie doorgaans een hoop onzin voorbij komen.
Ik ben het op alle punten met je eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

djexplo in 'nieuws: AMD staakt ondersteuning 3DNow-instructieset'
Staat nu op 80x +2, maar eigenlijk klopt er maar weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dakreal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Even kijken:

PERTINENT ONWAAR.
[.edit: nvm, ga hier maar verder, daar is het ontopic: .oisyn in 'nieuws: Brein deelt vonnis mee aan Pirate Bay-oprichter']
Dat is idd ook een feit, maar het Nederlandse recht is dat het vonnis afgeleverd moet worden bij de aangeklaagde voordat het überhaupt in kan gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kerberos84 in 'nieuws: Brein deelt vonnis mee aan Pirate Bay-oprichter'

Lijkt me niet helemaal een -1, ondanks dat kleine regeltje onderin? Een 0 moet, alles bij elkaar opgeteld, wel kunnen lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.