Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37

Cloud

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtenafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om mezelf ff te quoten uit het vorige topic dat net dicht ging:
wildhagen schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:49:
Er is weer een vervelende Anoniem: 273970 bezig in nieuws: Amerikaanse justitie haalt negen sites uit de lucht

Geleuter over 'kopschot geven', 'mongooltjes', 'platenbonzen slachten' etc etc

Met name deze reacties:

- Anoniem: 273970 in 'nieuws: Amerikaanse justitie haalt negen sites uit de lucht'
- Anoniem: 273970 in 'nieuws: Amerikaanse justitie haalt negen sites uit de lucht'

Heb ze alledrie een welverdiende vette -1 gegeven wegens flamen, trollen en bedreigen met o.a. de dood.

Maar ook de rest van zijn reacties zijn geen echte hoogstandjes.

Kan daar niet eens naar gekeken worden, en ff een waarschuwing dat het hier Fok, Prive of Story niet is, en iets volwassener reacties gewenst zijn?
En de eerste en de derde hebben zojuist een +1 gehad, die mogen imho ook wel ff onderzocht worden, lijkt me overduidelijk meningmodden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:26

Herman

FP ProMod
Joepie! Weer nieuw deeltje! :)
Nog even terugkomen op mijn post van het vorig deeltje. Allereerst heeft deze nog wel wat zetjes nodig, indien deze daadwerkelijk -1 waard is. Ten tweede heeft iemand een +2 gegeven. Lijkt me modmisbruik.
daankyd in ''Signaalverlies iPhone 4 door death grip is 24dB''

Edit:
Ik blijf het jammer vinden dat de volgende post op '0' blijft staan: Witchhammer in 'Bezitters iPhone 4 melden problemen met bereik'
Ook al weet ik dat deze mod veel gezeur heeft opgeleverd, blijf ik van mening dat 0 een verkeerde mod is:
1) Het is een onbeargumenteerde bash
2) Kritiek op het moderatiesysteem op de verkeerde plek
Beide zouden genoeg zijn voor een -1. Combineer deze, en je komt toch niet op een 0?

[ Voor 40% gewijzigd door Herman op 01-07-2010 22:26 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31
Herman87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:53:
Joepie! Weer nieuw deeltje! :)
Nog even terugkomen op mijn post van het vorig deeltje. Allereerst heeft deze nog wel wat zetjes nodig, indien deze daadwerkelijk -1 waard is. Ten tweede heeft iemand een +2 gegeven. Lijkt me modmisbruik.
daankyd in ''Signaalverlies iPhone 4 door death grip is 24dB''

Edit:
Ik blijf het jammer vinden dat de volgende post op '0' blijft staan:
Witchhammer in 'Bezitters iPhone 4 melden problemen met bereik'
Ook al weet ik dat deze mod veel gezeur heeft opgeleverd, blijf ik van mening dat 0 een verkeerde mod is:
1) Het is een onbeargumenteerde bash
2) Kritiek op het moderatiesysteem op de verkeerde plek
Beide zouden genoeg zijn voor een -1. Combineer deze, en je komt toch niet op een 0?
ik had ze allebei al gemod, en allebei op -1, en daar horen ze ook lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ongelofelijk, de allereerste reactie in dat iPhone-artikel is er al weer op gericht om een flameware uit te lokken :/ Ik heb een -2 uitgedeeld waardoor het mogelijk is dat er nu wat reacties missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:26
Anoniem: 273970 in 'nieuws: Amerikaanse justitie haalt negen sites uit de lucht'

Staat nu op -1, maar is een grapje, en geen flame oid. en hoor volgens mij een 0 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die kan inderdaad nog wel op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:18

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Kixtart schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:06:
[...]

Omdat als je het wegedit er niks overblijft waarvoor de waarde 0 geschikt voor zou zijn ;)
Maar als er in een topic meerdere keren hetzelfde wordt uitgelegd (zoals het GB - GiB verhaal elke keer weer), komen de reacties die voor de zoveelste keer dat uitleggen ook op -1 vanwege nutteloze toegevoegde waarde.

Dit is een dubbelpost van dezelfde gebruiker, en die tweede neemt alleen maar ruimte in op de FP, want hij zegt exact hetzelfde en heeft dus ook absoluut geen toegevoegde waarde. Dat vind ik genoeg reden voor -1.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197152

Anoniem: 358024 in 'nieuws: Verbazing en ophef over mogelijk verbod op geweldgames'

Must Read? Weer iemand die zijn moderatierechten kwijt wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie is bijdehand, misplaatst en volledig overbodig. M.i. moet dit ontmoedigd worden met -1. Of zijn er andere invalspunten?

oddish2211 in 'nieuws: Verbazing en ophef over mogelijk verbod op geweldgames'

Ow jah, ook deze heeft een +3 gekregen. Lijkt me modmisbruik.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb hem als overbodig een 0 gegeven, maar een -1 is inderdaad ook prima te verdedigen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is een interessante offtopic reactie, dus +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 11:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Eens :) +2 gegeven en daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zo midden in die offtopic discussie is dit ook gewoon ontopic. Daarom kan deze post best op +1
zenlord in 'nieuws: Iraanse overheid maakt online-schietspel'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze totaal nutteloze oneliner mag wat mij betreft naar de -1: Harrie Stotter in 'nieuws: Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor vaste prijs'

Deze mag van mij wel naar de +2: Anoniem: 28557 in 'nieuws: Kroes: voor 2015 onbeperkt internetten in heel Europa voor vaste prijs'

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 02-07-2010 18:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zo nutteloos als wat ja,maar omdat het toch iets meer dan 1 woord is houd ik het op een 0 :P

Voorgestelde score voor de 2de reactie wel overgenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 02-07-2010 18:53 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

p0st in 'nieuws: BioShock 2 wordt uitgebreid met Protector Trials Pack'
en daaronder is zo gigantisch offtopic dat ik denk aan -1. Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volledig eens. Dat hoort niet. Dat mag absoluut niet op 0 blijven staan.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen... ...zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde...
Ook moet die eerste reactie waar de voetbal in word aangehaald op 0 staan, imho. (johnkessels87 in 'nieuws: BioShock 2 wordt uitgebreid met Protector Trials Pack') Heeft bij mij weten geen meerwaarde, dus geen +1 waard, en zorgt er voor dat er serieus off-topic word gegaan. Een 0 past daar beter.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 02-07-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@Ghost Dog staat nu op -1
@Phate_13 Staat nu op 0
Beiden hebben van mij een zetje gekregen.

Tsjonge, kereltje van dertien schrijft een keurige review... Zet iemand de volgende reactie eronder.
Nikeo Reactie op 'Acer Aspire M5811'
Dit lijkt mij echt niet echt de bedoeling. Is dit misschien een modbreak waard o.i.d.?

[ Voor 13% gewijzigd door Herman op 03-07-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat soort gedrag is inderdaad nogal ongewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Correctie op deze post aub, denk dat het wel een +2 waard is. Die 2 die 0 hebben gestemd mogen van mij part hun admin rechten inleveren.
Anoniem: 105188 in 'nieuws: Nokia: MeeGo gaat niet concurreren met Android of iPhone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 273970 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes'

Is gewoon een rantende flamebait én troll. Toch krijgt hij +1's, +2's en zelfs +3's, die mensen willen graag hun moderatierechten inleveren zo te zien. Iemand die ze daarbij wil helpen?

Is gewoon een -1, niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@SizzLorr : in het kader van 'meer +3 op GoT' krijgt ie er wat mij betreft eentje ;) Beloof je wel de volgende keer er de spelling-check er op los te laten?
Apple-trol heeft nog een paar duwtjes nodig, even wachten tot er meer mensen wakker zijn... Hele draad mag wel wat aandacht krijgen, de trollen hebben weer een Apple-day.

rubw87 in het Apple-draadje stond net nog op +1... 2 punten lager lijkt me een betere locatie.

[ Voor 20% gewijzigd door FreezeXJ op 03-07-2010 09:15 . Reden: echte trol gevonden ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 03:11:
Correctie op deze post aub, denk dat het wel een +2 waard is. Die 2 die 0 hebben gestemd mogen van mij part hun admin rechten inleveren.
Anoniem: 105188 in 'nieuws: Nokia: MeeGo gaat niet concurreren met Android of iPhone'
Wellicht is dit gedeelte als een onbeargumenteerde bash opgevat. Dan zou een 0 geen mismod zijn.
Laten we eerlijk zijn, die Ovi rotzooi van Nokia is dat, rotzooi. Nokia is nooit goed geweest in het luisteren naar zijn achterban. Van de tijden van PC Suite 5 tot nu alles is gewoon zwaar bagger en dat is opzich niet erg, niks kan in 1x goed gaan,
Zelf vind ik dit wat ongelukkig verwoord en ik kan begrijpen als modders hier een bash in zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Herman op 03-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 07:44:
Anoniem: 273970 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes'

Is gewoon een rantende flamebait én troll. Toch krijgt hij +1's, +2's en zelfs +3's, die mensen willen graag hun moderatierechten inleveren zo te zien. Iemand die ze daarbij wil helpen?

Is gewoon een -1, niet meer.
Die staat nu (krap) netto op -1.

Deze M$ flame mag wel naar -1: dj.verhulst in 'nieuws: Mozilla verhoogt beloning voor lekvinders'

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 03-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95032 in 'nieuws: T-Mobile start verkoop 8GB-versie iPhone 3GS'

Mag ook gerust op -1. Is redelijk duidelijk gericht om een reactie uit te lokken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 03-07-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die hele gebruiker mag wel even bijgestuurd worden met zijn 'fangirls'-trolls de hele tijd. Check zijn reacties van de laatste paar dagen maar eens, te triest voor woorden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de rest, ook 0 volgens mij, ipv +1:
invoil in 'nieuws: T-Mobile start verkoop 8GB-versie iPhone 3GS'
jeffhuys in 'nieuws: T-Mobile start verkoop 8GB-versie iPhone 3GS'
Razzah in 'nieuws: T-Mobile start verkoop 8GB-versie iPhone 3GS'

Niet leesbaar/voegen niets toe.

(En elke post die enkel over de deathgrip en de signaalproblemen van de Iphone 4 gaat, die mag op 0, imho, daar zijn al genoeg topics van geweest. Als mensen daar info over wensen, zal men daar wel gaan kijken. Alsook degenen die over Androids beginnen. Heeft daar niets te zoeken.)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 03-07-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Deze persoon mag van mij wel een waarschuwing krijgen: Anoniem: 273970 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes' hij is behoorlijk bezig in het hele artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen in dat artikel, zie o.a. de links die ik eerder al gaf, dat is knap irritant mannetje aan het worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:48:
Niet alleen in dat artikel, zie o.a. de links die ik eerder al gaf, dat is knap irritant mannetje aan het worden.
Absoluut een waardeloze post welke wat mij betreft door een Powermod bekeken mag worden gezien de naam van de poster al vaker voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En tegelijkertijd valt het mij op dat hij ook hele nette reacties kan posten bij hetzelfde artikel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dirk schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:58:
En tegelijkertijd valt het mij op dat hij ook hele nette reacties kan posten bij hetzelfde artikel....
Klopt en die hebben van mij ook +1's gehad, dus ik hoop dat een waarschuwing hem juist op het rechte pad kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreezeXJ schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:01:
@SizzLorr : in het kader van 'meer +3 op GoT' krijgt ie er wat mij betreft eentje ;) Beloof je wel de volgende keer er de spelling-check er op los te laten?
Apple-trol heeft nog een paar duwtjes nodig, even wachten tot er meer mensen wakker zijn... Hele draad mag wel wat aandacht krijgen, de trollen hebben weer een Apple-day.

rubw87 in het Apple-draadje stond net nog op +1... 2 punten lager lijkt me een betere locatie.
Ja ik had even FF4 geherinstalleerd waardoor ik geen spellingchecker had, dat samen met een dyslexie krijg je dat soort toestanden. Sorry ik zal de volgende keer mijn best doen. :)
Herman87 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:00:
[...]
Wellicht is dit gedeelte als een onbeargumenteerde bash opgevat. Dan zou een 0 geen mismod zijn.
[...]
Zelf vind ik dit wat ongelukkig verwoord en ik kan begrijpen als modders hier een bash in zien.
Mwah het is niet echt een bash want ik heb het allemaal meegemaakt en jah het is gewoon zo of eigenlijk mijn ervaring samen met dat van een autoriteit als Symbian Guru. :) Ik kan wel allerlei voorbeelden erbij halen met onderbouwing enzo maar om alles een voor een te behandelen, jah! Ik ging er eigenlijk van uit dat iedereen die met een objectief oog naar de geschiedenis van Nokia kan kijken, tot dezelfde conclusie zou komen. Ik wilde er niet al te lang op ingaan vandaar dat ik het zo kort heb verwoord. Had ik het anders kunnen verwoorden? Jah, jah... Ovi, Nokia Maps en Mokia meel servies... jah!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 03-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:52:
[...]

Absoluut een waardeloze post welke wat mij betreft door een Powermod bekeken mag worden gezien de naam van de poster al vaker voorbij is gekomen.
Ik zal morgen kijken mocht het nog niet opgepakt zijn :)

[ Voor 70% gewijzigd door Kixtart op 03-07-2010 17:11 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

vgroenewold schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Klopt en die hebben van mij ook +1's gehad, dus ik hoop dat een waarschuwing hem juist op het rechte pad kan houden.
Heb je Anoniem: 273970 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes' dan toevallig ook een -1 gegeven? Want die kan prima op 0. In dat geval mag je nog wel even kritisch naar je moderaties kijken, want ik kwam er zo nog wel een paar tegen.
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:02:
[...]

Ja ik had even FF4 geherinstalleerd waardoor ik geen spellingchecker had, dat samen met een dyslexie krijg je dat soort toestanden. Sorry ik zal de volgende keer mijn best doen. :)

[...]

Mwah het is niet echt een bash want ik heb het allemaal meegemaakt en jah het is gewoon zo. :) Ik kan wel allerlei voorbeelden erbij halen met onderbouwing enzo maar om alles een voor een te behandelen, jah! Ik ging er eigenlijk van uit dat iedereen die met een objectief oog naar de geschiedenis van Nokia kan kijken, tot dezelfde conclusie zou komen. Ik wilde er niet al te lang op ingaan vandaar dat ik het zo kort heb verwoord. Had ik het anders kunnen verwoorden? Jah, jah... Ovi, Nokia Maps en Mokia meel servies... jah!
Als ze om die reden een 0 hebben gegeven is de desbetreffende mod overgevoelig bezig geweest, zulke zaken kunnen nog prima door de beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dirk schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Heb je Anoniem: 273970 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes' dan toevallig ook een -1 gegeven? Want die kan prima op 0. In dat geval mag je nog wel even kritisch naar je moderaties kijken, want ik kwam er zo nog wel een paar tegen.
Is dat zo? Die zie ik dan graag, want ik modereer zo goed mogelijk, bovenstaande was zowiezo een fout ja, maar bij deze user zit de trigger op de -1 er na zoveel onzinnige post wat sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Open gewoon even alle posts die je van hem hebt gemod, mijn x6 tegen jouw x4 zorgt er toch al voor dat alle posts naar mijn zin staan, dus je ziet direct waar je afwijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dirk schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:32:
Open gewoon even alle posts die je van hem hebt gemod, mijn x6 tegen jouw x4 zorgt er toch al voor dat alle posts naar mijn zin staan, dus je ziet direct waar je afwijkt. :P
Ik tel er nog 1 en die vind ik toch echt -1 vanwege fanboi gezeur, de 10+ andere reacties staan allemaal goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95032 in 'nieuws: T-Mobile start verkoop 8GB-versie iPhone 3GS'

Deze mag van mij wel op 0 staan ipv -1. Ja het is off-topic, maar wel "on-topic als reactie op reactie", voor de rest niet kwetsend of bedoeld om reactie uit te leggen. Dat is dan eens een gewone ervaring. Maar het is inderdaad off-topic.

Persoonlijk vind ik het vallen onder "onschuldige off-topic reactie" = 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05
Roland684 in 'nieuws: Tweaker vindt een van grootste priemgetallen ooit'

Zonder bronvermelding vind ik dit een hele foute reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lastig geval. Je kunt ook gewoon om een bronvermelding vragen. Ik geef in de huidige vorm een 0 voor die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05
Ja, die vraag had Jejking ook al gesteld. Helaas nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ook, extreem suggestief namelijk.

Inhoudelijk trouwens onjuist, alsf het leger voor biologische wapens een @home-project gebruiken. Die kopen gewoon zelf een supercomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Delerium schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:14:
[...
Inhoudelijk trouwens onjuist, alsf het leger voor biologische wapens een @home-project gebruiken. Die kopen gewoon zelf een supercomputer.
Wat eventueel mogelijk zou zijn is dat de resultaten ook voor andere doeleinden te gebruiken zijn dan voor goede doelen. Geen idee of dat überhaupt zo is (hangt er wellicht ook vanaf hoe achterdochtig je bent) hoor maar ik vind de post nog steeds een 0 waard. Ongelijk kan worden weerlegd in een reactie toch?

Ik heb niet uitvoerig gezocht maar er blijken meer mensen te zijn die niet mee doen aan folding@home om deze reden: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33955205 (daar word het afgedaan als onzin overigens).

offtopic:
Een @home project is in potentie krachtiger dan een super computer

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 03-07-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zo ken ik er wel nog een. Lijkt mij dat je elk stukje kennis wel kan gebruiken voor goed of voor slecht, zo ook het F@H project. Je zou er medicijnen of biowapens mee maken. Zolang er geen overduidelijk geval bekend is dat dit daadwerkelijk wordt gebruikt om biowapens mee te maken, dat er wordt gelogen en dat het daadwerkelijk doel van het project het ontwerpen van biowapens is vindt ik het belangrijker dat die kennis er is dan wat er specifiek mee wordt gedaan, science for the sake of science zeg maar.

Het is een ethische vraagstuk wat al sinds de atoombom leeft en wat wij als tweakers ook niet 1, 2, 3 kunnen beantwoorden. Ik heb zelf ook ooit gezeten met zo'n dilemma. Heb gewerkt aan een defensie project met als doel een specifiek wapen te creëren waarvoor Nederland aan het buitenland (ie buiten Europa) voor afhankelijk was. Op een gegeven moment zat ik met het probleem dat ik specifiek een wapen aan het ontwerpen was. Als ik zo naar mijn collega's keek dan vonden meeste het veel belangrijker dat ze aan zoiets highprofile mee mochten doen dan dat ze het erg vonden aan een wapen te werken. Uiteindelijk heb ik mijzelf er ook maar zo van afgedaan. Het kan op een defensieve of offensieve manier gebruikt worden maar ik ben uiteindelijk niet de persoon die de trekker overhaalt, dat zijn de hoge pieten die een besluit nemen. Zo ook dit project, het kan uiteindelijk alle richtingen op maar de mensen die aan het onderzoek mee doen zijn niet de mensen die zo'n besluit nemen. Als je er anders over gaat denken kom je er toch nooit uit, dus tja.

Zonder specifieke bronvermelding is het niks anders dan zware speculatie en een zwaar misplaatste beschuldiging. -1 lijkt mij geordend.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 04-07-2010 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Deze post is blijkbaar alleen op lengte gemodereerd... Anoniem: 34296 in 'nieuws: Regering: niet elke keer expliciete toestemming nodig voor cookies'

Een typische degener... De eerste alinea is on-topic, en daarna komt er het off-topic oeverloze gezwets. Maar dat hadden de mods die +2 en +3 gaven blijkbaar niet meer gelezen. Ik kan er niet meer dan 0 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die zeepkist van degener moet inmiddels toch ook wel aardige slijtplekken vertonen. Kan er ook niks meer dan een 0 van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:57:
Die zeepkist van degener moet inmiddels toch ook wel aardige slijtplekken vertonen. Kan er ook niks meer dan een 0 van maken.
Yep, en toch staan er meerdere +3's en +2's tussen waardoor de post netto nog niet op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Ja zo ken ik er wel nog een. Lijkt mij dat je elk stukje kennis wel kan gebruiken voor goed of voor slecht, zo ook het F@H project. Je zou er medicijnen of biowapens mee maken. Zolang er geen overduidelijk geval bekend is dat dit daadwerkelijk wordt gebruikt om biowapens mee te maken, dat er wordt gelogen en dat het daadwerkelijk doel van het project het ontwerpen van biowapens is vindt ik het belangrijker dat die kennis er is dan wat er specifiek mee wordt gedaan, science for the sake of science zeg maar.

...
Is het niet beter om deze reactie gewoon als reply op de betreffende post te plaatsen? Je plaatst de betreffende post in een duidelijke context met een interessant verhaal. Dat werkt 2 kanten op. De post die je nu op -1 wilt zetten krijgt weerwoord, hoeft niet op -1 en jij krijgt waarschijnlijk een goede beoordeling. Je laat hier precies zien wat ik bedoelde: het weerleggen van een post door middel van een reply ipv een slechte moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 175233 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:45:
Deze post is blijkbaar alleen op lengte gemodereerd... Anoniem: 34296 in 'nieuws: Regering: niet elke keer expliciete toestemming nodig voor cookies'

Een typische degener... De eerste alinea is on-topic, en daarna komt er het off-topic oeverloze gezwets. Maar dat hadden de mods die +2 en +3 gaven blijkbaar niet meer gelezen. Ik kan er niet meer dan 0 van maken.
Moet nog een paar trapjes (staat nu op +0.6 gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

GENETX in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Reageert op een fipo, terwijl het verband ermee nogal tegenvalt. Wat moet hiermee nu weer gedaan worden... Ik vind het eigenlijk ongewenst gedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door dcm360 op 04-07-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcm360 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:46:
Reageert op een fipo, terwijl het verband ermee nogal tegenvalt. Wat moet hiermee nu weer gedaan worden... Ik vind het eigenlijk ongewenst gedrag.
Ik vind het persoonlijk wel een interessante opmerking die het lezen waard is: +1. Het is enkel jammer dat hij hem daar zet ja, maar toch... Ik had er zelf niet aan gedacht dat dit als reactie op die olieramp zou kunnen zijn. Dus interessant.

Andere reactie in die topic:
laurenssie in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd.
Zo streng zou ik het echter niet beoordelen, maar een +1 verdient die post niet, dus: 0.

Yippie in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Vind ik interessante informatie, moeite gedaan op het op te zoeken (wel maar wikipedia, maar toch):
In mijn ogen: +2.

m277755 in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
En hoe is dit +1 waard?

kaaas in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Nog eentje die +2 waard is. Zeer interessante link. (Misschien zelfs richting +3 onder het motto dat dat vaker moet gebeuren?)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 04-07-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

dcm360 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:46:
Ik zie het verband wel. hij kan prima op +1.
Anoniem: 197152 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Ik vind het persoonlijk wel een interessante opmerking die het lezen waard is: +1. Het is enkel jammer dat hij hem daar zet ja, maar toch... Ik had er zelf niet aan gedacht dat dit als reactie op die olieramp zou kunnen zijn. Dus interessant.

Andere reactie in die topic:
laurenssie in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'

[...]

Zo streng zou ik het echter niet beoordelen, maar een +1 verdient die post niet, dus: 0.
Een dergelijke offtopic reactie, mits netjes gesteld, krijgt normaal altijd een 0.
Yippie in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Vind ik interessante informatie, moeite gedaan op het op te zoeken (wel maar wikipedia, maar toch):
In mijn ogen: +2.
Het bij elkaar zoeken van gegevens is ook wat waard: +2.
Kernenergie is in principe offtopic inderdaad.
kaaas in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Nog eentje die +2 waard is. Zeer interessante link. (Misschien zelfs richting +3 onder het motto dat dat vaker moet gebeuren?)
Aangezien hij ook netjes aangeeft waar de video over gaat, +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, hij heeft na die post ook nog die toelichting er bij gezet, los een +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:45:

Bump: Bijna: staat nu op 0.5.

DenHond in 'nieuws: Zweedse Piratenpartij wil The Pirate Bay hosten vanuit parlement'
blouweKip in 'nieuws: Zweedse Piratenpartij wil The Pirate Bay hosten vanuit parlement'
Robin91 in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
freaq in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'
Verdienen niet meer dan 0, imho.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 04-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Is het niet beter om deze reactie gewoon als reply op de betreffende post te plaatsen? Je plaatst de betreffende post in een duidelijke context met een interessant verhaal. Dat werkt 2 kanten op. De post die je nu op -1 wilt zetten krijgt weerwoord, hoeft niet op -1 en jij krijgt waarschijnlijk een goede beoordeling. Je laat hier precies zien wat ik bedoelde: het weerleggen van een post door middel van een reply ipv een slechte moderatie.
Je hebt van die topics die zover de filistijnen in zijn geholpen vanwege all korte replies en mensen die denken even hun zegje te kunnen doen dat het niet meer uitmaakt of je iets plaatst, het valt toch niet meer op. In dat specifieke topic is het gehalte van mensen die moeten filosoferen over wis- en natuurkunde zo hoog dat het niet meer te houden is. Het gehalte van: "Wow, wat als er aliens landen op de aarde en voor hun is 1+1 = 4, wat dan? Denk er maar eens over na!" zonder even te beseffen dat ze het hebben over een grammaticaal probleem en niet over een algebraïsche probleem. Het nieuws bericht is naar de klote geholpen en jah daar kan ik niet veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weer een topic om in de gaten te houden: nieuws: 'Microsoft komt binnenkort met multitouch-muis'

Er zijn daar bijna geen waardevolle reacties te vinden (maar wel Apple getrash).

offtopic:
Het gaat echt berg afwaarts met de reacties heb ik het gevoel

Ook hier regent het nutteloze posts bestaande uit oneliners en "ik ook" reacties: nieuws: YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 04-07-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 34296 in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'

Lijkt me geen +1... ellenlange zeepkist, waarvan alleen de laatste twee alinea's enigszins ontopic zijn.

Geld overigens voor die hele subdraad, is gewoon volstrekt offtopic allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, en die -1 gever mag imho worden aangepakt, dat is op geen enkele manier te verdedigen, en voor de 0 geld eigenlijk wel een beetje hetzelfde.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mja, ik had die geloof ik ook eerst op 0 en dat al opgeschroefd naar +1. Die reactie is gewoon behoorlijk geedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Klopt. Toen ik +1 gaf stonden er nog maar 2 links.
Die -1 kan ik daardoor ook nog enigszins begrijpen: misschien dat de gever de links als spam opvatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Ik heb dit een -1 gegeven .Ik weet dat het een grap is ,maar ik vind dit geen humor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactie op 'YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update'

Door Petervanakelyen, zondag 4 juli 2010 18:50

Justin Bieber gestorven? Laten we hopen van wel
[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op zondag 4 juli 2010 18:51]

Petervanakelyen in 'nieuws: YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update'
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
is dat terecht of had ik deze flauwe grap een 0 moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind die -1 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 301785 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:04:
Ik heb dit een -1 gegeven .Ik weet dat het een grap is ,maar ik vind dit geen humor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactie op 'YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update'

Door Petervanakelyen, zondag 4 juli 2010 18:50

Justin Bieber gestorven? Laten we hopen van wel
Dat is inderdaad gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ,ik was een beetje onzeker .Als het alleen een flauwe grap was had ik gewoon een 0 gedaan .Ik begrijp de grap wel . Maar vanwege het karakter van de dood ,is het ergens ook niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik begrijp niet wat er offtopic/irrelevant is aan mijn post. Ik geef aan waar je de Free Edition van Alcohol 52% kan downloaden,daarbij geef ik een link die ik via de site van AlcoholSoft heb gekregen. Kan dit aangepast worden, naar iets positievers? Ik meen eerder behulpzaam te zijn dan dat het offtopic is, dit aangezien jullie zelf deze versie niet specificeren.

Dubbeldrank in 'meuk: Alcohol 52% & 120% 2.0.1.1820'

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dubbeldrank schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:48:
Ik begrijp niet wat er offtopic/irrelevant is aan mijn post. Ik geef aan waar je de Free Edition van Alcohol 52% kan downloaden,daarbij geef ik een link die ik via de site van AlcoholSoft heb gekregen. Kan dit aangepast worden, naar iets positievers? Ik meen eerder behulpzaam te zijn dan dat het offtopic is, dit aangezien jullie zelf deze versie niet specificeren.

Dubbeldrank in 'meuk: Alcohol 52% & 120% 2.0.1.1820'
Ik denk dat de meeste mensen zelf in staat zijn om een linkje naar de free te zoeken. Niemand vraagt direct om een link en de site die je aanhaalt is 3rd party. Ik begrijp dat je de post behulpzaam bedoeld maar snap ook wel dat mensen er een 0 voor geven wegens de gegeven redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Bor de Wollef schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen zelf in staat zijn om een linkje naar de free te zoeken. Niemand vraagt direct om een link en de site die je aanhaalt is 3rd party. Ik begrijp dat je de post behulpzaam bedoeld maar snap ook wel dat mensen er een 0 voor geven wegens de gegeven redenen.
Die 3rd party is de downloadlocatie die je krijgt vanaf de officiële site. De free edition wordt verder ook niet genoemd in de post, dus post is enkel een aanvulling op de tekortkoming van de meukpost. Als dit jullie redenatie is dan vind ik dat erg jammer, niet echt stimulerend om in de toekomst nog iets aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
_AvA_ in 'nieuws: YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update' gaat over of het een grap is dat Bieber dood is. En hoort net als de reactie waar het net over ging op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dubbeldrank schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:25:
[...]

Die 3rd party is de downloadlocatie die je krijgt vanaf de officiële site. De free edition wordt verder ook niet genoemd in de post, dus post is enkel een aanvulling op de tekortkoming van de meukpost. Als dit jullie redenatie is dan vind ik dat erg jammer, niet echt stimulerend om in de toekomst nog iets aan te vullen.
En dat maakt jouw post ontopic en relevant,voor mij iig reden genoeg om +1 te geven. :) Enne,laat je niet zo snel uit het veld slaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 04-07-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En deze idem

Je hoeft geen fan van steve te zijn ,maar uitschelden voor smeerlap is not done!.

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 04-07-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit;geen bash. :7

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 12-07-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dubbeldrank schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:25:
[...]

Kijk, dat wist ik niet. Met deze achtergrond informatie erbij ga ik er ook een +1 voor geven :)

edit: en je staat op +1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Bor de Wollef schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:15:
[...]

Kijk, dat wist ik niet. Met deze achtergrond informatie erbij ga ik er ook een +1 voor geven :)

edit: en je staat op +1 nu.
Heel fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Vihaio schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:42:
_AvA_ in 'nieuws: YouTube-bug maakt uitvoeren code mogelijk - update' gaat over of het een grap is dat Bieber dood is. En hoort net als de reactie waar het net over ging op -1.
Nee.

Een reactie op een troll hoort niet automatisch op -1. In dit geval is het een irrelevante en offtopic opmerking, maar op -1 hoort hij niet.
Anoniem: 301785 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:14:
Anoniem: 360198 in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes'
En ik heb weer een twijfel geval .Met een bron erbij is het ontopic,maar die bron zit er helaas niet bij.
Zonder bron zou het bashen kunnen zijn ,maar ook gewoon ontopic.
Wat is het dan -1 & 1+ tegen elkaar afwegen en een 0?
Dit is geen bash. Op geen enkele manier. Een negatieve reactie kan en mag. Zijn toon is netjes, de inhoud is helder en hij geeft een impliciete bron; ik zie niet hoe je hier ooit een bash in kunt zien. Als je hier een bash in zien ben je echt overgevoelig en zul jij je normen moeten bijstellen, dit soort reacties hoort gewoon op +1.
Bor de Wollef schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Dergelijke tekortkomingen kun je beter melden in Geachte Redactie, dan kunnen ze in de toekomst ook voorkomen worden. Niettemin is jouw reactie hier dan ook nuttig en mag hij best op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dirk schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:35:
[...]

Nee.

Een reactie op een troll hoort niet automatisch op -1. In dit geval is het een irrelevante en offtopic opmerking, maar op -1 hoort hij niet.
O, sorry. Ik las de reactie verkeerd. Dit is inderdaad gewoon een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Anoniem: 363670 in 'nieuws: 'Microsoft komt binnenkort met multitouch-muis''

het beetje inhoud in de reactie wordt gesmoord in een sausje van kinderachtig geflame; ik snap dan ook niet waar de 4 maal +1 vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan deze nu alsjeblieft een -1 krijgen?

Anoniem: 213604 in 'nieuws: Tweaker vindt een van grootste priemgetallen ooit'

Deze persoon heeft geen benul over hoe de wiskunde in elkaar steekt en hoe het relateert tot de fysieke wereld. Hij slaat al helemaal de plank mis met zijn statistieken en kansberekeningen want het is juist deze tak van de wiskunde welke sterk leunt op het in kaart brengen en voorspellen van een natuurlijk patroon.

Daarna zegt hij nog eens dat de wiskunde gebaseerd op kwantiteiten. Zijn tak van de wiskunde wel want met statistieken en kansberekeningen wil je juist een concreet en objectief resultaat maar in wiskunde in het algemeen is het zo dat je specifieke definities probeert te meiden en juist algemene definities wilt welke je overal kan toepassen. Pas als je een specifiek antwoord wilt ga je met concrete getallen werken maar daarvoor heb je dus niks met kwantiteiten te maken.

Wat hij niet eens begrijp is dat wiskunde juist leunt op patronen en dat dingen als functies er voor zijn om een patroon te omschrijven van een object. Dingen als wavelets en splines zijn juist de dingen die erop zijn gemaakt om patronen te herkennen en te omschrijven.

Sorry dat ik me zo moet uitdrukken maar wat hij schrijft is gewoon onzin en dom. Hij weet het wel zo te verwoorden dat mensen die het ook niet begrijpen met hem eens kunnen zijn. Hij is dus een speciale vorm van dom, iemand die andere mensen dommer maakt. Kun je ook zien aan de lange replies die de pagina vervuilen en dus goede berichten onderdrukken.

Deze persoon werkt waarschijnlijk bij een bank of verzekeringsmaatschappij (en we weten allemaal hoe goed die zijn) en denkt dat hij met zijn beperkte kennis aan wiskunde meteen alles kan defineren. Omdat zijn tak sterk leunt op patroon herkenning om dit te relativeren naar een concrete antwoord denkt hij dat dit meteen doorgetrokken moet worden naar alles zonder dat hij een graantje begrijpt waar de rest van de wiskunde nou allemaal voor is. Dit is wat mij part een -1 en de mensen die hoger dan 0 hebben gemod mogen wat mij part er ook uit. Het is maar goed dat ik geen powermod ben want ik had hem echt gebanned met het verhaal dat hij maar eerst de economie moet fixen en dan pas hier moet gaan hobbyen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-07-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Of je gelijk hebt of niet, dat zou je prima kunnen verwoorden in een reactie op zijn post op de FP, niet hier. Een -1 is bedoelt voor grove taal, beledigingen, etc. en dat is hier totaal niet aan de orde. Hij mag zaken onjuist voorstellen, hij doet dit voor zover ik zie met de beste bedoelingen. Klopt het niet, reageer daarop zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 voor die post is grof modmisbruik. Het is géén flame, géén troll, niet zwaar offtopic en niet op de man spelen, en dus geen -1.

Dat het inhoudelijk misschien niet klopt (kan ik niet beoordelen) is géén valide reden om een -1 uit te delen!

Ik geef hem dus keurig een +1, want dat lijkt me hier wel gepast.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 05-07-2010 07:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Dit is geen bash. Op geen enkele manier. Een negatieve reactie kan en mag. Zijn toon is netjes, de inhoud is helder en hij geeft een impliciete bron; ik zie niet hoe je hier ooit een bash in kunt zien. Als je hier een bash in zien ben je echt overgevoelig en zul jij je normen moeten bijstellen, dit soort reacties hoort gewoon op +1."
Dat zie ik zelf dus niet ,van daar ook mijn vraag .De persoon die hierop reageerde vond het wel een bash . Je hoeft niet te schelden & te vloeken of associale woorden te gebruiken om te bashen .Dat kan ook op normale wijze ,met normale woorden .Dat maakt het nog niet waar .In dit geval ,is het zonder bron ,onbewezen,en dus NIET per defintie geen bashen .
Heb je de rest van de reacties gelezen van die persoon?
.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 05-07-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Anoniem: 105188 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 02:38:

Deze persoon heeft geen benul over hoe de wiskunde in elkaar steekt en hoe het relateert tot de fysieke wereld.
(...)
Sorry dat ik me zo moet uitdrukken maar wat hij schrijft is gewoon onzin en dom. Hij weet het wel zo te verwoorden dat mensen die het ook niet begrijpen met hem eens kunnen zijn. Hij is dus een speciale vorm van dom, iemand die andere mensen dommer maakt. Kun je ook zien aan de lange replies die de pagina vervuilen en dus goede berichten onderdrukken.
(...)
Het is maar goed dat ik geen powermod ben want ik had hem echt gebanned met het verhaal dat hij maar eerst de economie moet fixen en dan pas hier moet gaan hobbyen.
Ik merk bij mijzelf dat ik hier beter niet op kan reageren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:10:
"Dit is geen bash. Op geen enkele manier. Een negatieve reactie kan en mag. Zijn toon is netjes, de inhoud is helder en hij geeft een impliciete bron; ik zie niet hoe je hier ooit een bash in kunt zien. Als je hier een bash in zien ben je echt overgevoelig en zul jij je normen moeten bijstellen, dit soort reacties hoort gewoon op +1."
Dat zie ik zelf dus niet ,van daar ook mijn vraag .De persoon die hierop reageerde vond het wel een bash . Je hoeft niet te schelden & te vloeken of associale woorden te gebruiken om te bashen .Dat kan ook op normale wijze ,met normale woorden .Dat maakt het nog niet waar .In dit geval ,is het zonder bron ,onbewezen,en dus NIET per defintie geen bashen .
Heb je de rest van de reacties gelezen van die persoon?
.
Verder vind ik het NIET normaal om meteen zo te reageren zoals JIJ doet.
Ik stelde een normale vraag,en dan verwacht ik een normaal antwoord.
Niet meteen dat arrogante gedrag laten zien,omdat je promod bent.
"Als jij hier een bash in ziet dan ben je overgevoelig "
Ik stel tenminste een vraag als ik het niet zeker weet.
Dat is absoluut geen bash neen. En ik denk dat het duidelijk is da jij de persoon bent die het snel zo opvat inderdaad. DirkW zegt ook op een rustige manier (naar mijn mening) waar het op staat, en dan reageer je zelf zo heftig daarop. Ik zou je adviseren te leren beter met kritiek om te gaan. Het is niet omdat iemand kritiek op je heeft dat hij arrogant is... Net zoals die post, het is niet omdat deze persoon iets negatief zegt over apple dat hij bashed...

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 05-07-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Herman87: OMG, daar had ik nog overheen gelezen. Is idd een forse troll, terwijl er met de aangedragen post juist (qua score) niks mis is. Typisch.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 05-07-2010 10:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
wildhagen schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:53:
@Herman87: OMG, daar had ik nog overheen gelezen. Is idd een forse troll, terwijl er met de aangedragen post juist (qua score) niks mis is. Typisch.
Ik schrik écht van die zinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Anoniem: 105188 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 02:38:

Deze persoon heeft geen benul over hoe de wiskunde in elkaar steekt en hoe het relateert tot de fysieke wereld. Hij slaat al helemaal de plank mis met zijn statistieken en kansberekeningen want het is juist deze tak van de wiskunde welke sterk leunt op het in kaart brengen en voorspellen van een natuurlijk patroon.

Daarna zegt hij nog eens dat de wiskunde gebaseerd op kwantiteiten. Zijn tak van de wiskunde wel want met statistieken en kansberekeningen wil je juist een concreet en objectief resultaat maar in wiskunde in het algemeen is het zo dat je specifieke definities probeert te meiden en juist algemene definities wilt welke je overal kan toepassen. Pas als je een specifiek antwoord wilt ga je met concrete getallen werken maar daarvoor heb je dus niks met kwantiteiten te maken.

Wat hij niet eens begrijp is dat wiskunde juist leunt op patronen en dat dingen als functies er voor zijn om een patroon te omschrijven van een object. Dingen als wavelets en splines zijn juist de dingen die erop zijn gemaakt om patronen te herkennen en te omschrijven.

Deze persoon werkt waarschijnlijk bij een bank of verzekeringsmaatschappij (en we weten allemaal hoe goed die zijn) en denkt dat hij met zijn beperkte kennis aan wiskunde meteen alles kan defineren. Omdat zijn tak sterk leunt op patroon herkenning om dit te relativeren naar een concrete antwoord denkt hij dat dit meteen doorgetrokken moet worden naar alles zonder dat hij een graantje begrijpt waar de rest van de wiskunde nou allemaal voor is. Dit is wat mij part een -1 en de mensen die hoger dan 0 hebben gemod mogen wat mij part er ook uit. Het is maar goed dat ik geen powermod ben want ik had hem echt gebanned met het verhaal dat hij maar eerst de economie moet fixen en dan pas hier moet gaan hobbyen.
hier kan ik kort over wezen:
1: jij weet niet waar hij werkt. stellen dat hij bij een bank of verzekering werkt omdat ''we allemaal weten hoe goed ze zijn'' is generaliserend tot op het bot. dat noem ik nou dom.
2: het is inderdaad goed dat je geen powermod bent want je vertoont alle kenmerken van corrupt gedrag. omdat jou iets niet aanstaat geeft je maar het recht om mensen te bannen op niks af? (hypothetisch gezien.)

oftewel:
maak je niet zo druk en geniet lekker verder. :>

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126 in 'nieuws: VS investeert 2 miljard dollar in zonne-energieprojecten'

Ja dat is zeer interessant, maar wel off-topic, in mijn ogen maakt het dat een +1. (Hoewel ik ook wel zeker snap waarom het een +2 krijgt. Misschien ben ik nu te streng aan het denken en on en off-topic te streng aan het afbakenen?)

JaWSnl in 'nieuws: 'Microsoft komt binnenkort met multitouch-muis''
En deze verdient imho wel een +2. Zoiets vind ik veel nuttiger dan het merendeel van de +1 posts.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 197152 op 05-07-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redneckerz schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:59:
[...]

hier kan ik kort over wezen:
1: jij weet niet waar hij werkt. stellen dat hij bij een bank of verzekering werkt omdat ''we allemaal weten hoe goed ze zijn'' is generaliserend tot op het bot. dat noem ik nou dom.
2: het is inderdaad goed dat je geen powermod bent want je vertoont alle kenmerken van corrupt gedrag. omdat jou iets niet aanstaat geeft je maar het recht om mensen te bannen op niks af? (hypothetisch gezien.)

oftewel:
maak je niet zo druk en geniet lekker verder. :>
1. Maar ik kan wel een geleerde gok doen, wat met grote waarschijnlijkheid wel zo zal zijn.
2. Ooit wel eens gehoord van sarcasme?
3. Waar moet ik van genieten? Een of andere idioot die geen benul heeft waar hij het over heeft en er voor zorgt dat de gehele eerst pagina van een bericht vol zit met rotzooi? En dat er dan nog eens mensen zijn die niet begrijpen waar het over gaat en hem nog eens een +3 geven? Inleveren die rechten!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-07-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vgroenewold schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:35:
[...]

Of je gelijk hebt of niet, dat zou je prima kunnen verwoorden in een reactie op zijn post op de FP, niet hier. Een -1 is bedoelt voor grove taal, beledigingen, etc. en dat is hier totaal niet aan de orde. Hij mag zaken onjuist voorstellen, hij doet dit voor zover ik zie met de beste bedoelingen. Klopt het niet, reageer daarop zou ik zeggen.
Juh maar dat kan je al in mijn verhaal opmaken. Kijk eens naar de lijst van reacties. Dat zijn er zoveel dat het niet uitmaakt of je reageert of niet. Ik wil juist dat die hele lijst aan reacties onzichtbaar worden zodat alles wat er onder zit niet wordt onderdrukt.

Maar hoe zit het dan met die +3tjes?
Herman87 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:49:
Ik merk bij mijzelf dat ik hier beter niet op kan reageren. :X
Oh van mij mag je hoor. :) Je moet je dan wel bedenken dat misschien het hard verwoord deel van het verhaal (wat bedoelt is als sarcasme trouwens) misschien tegen jou principes ingaat. Het rest van het verhaal is geheel volgens de richtlijnen de post van SanneV klpt geen zak van dus is het een -1.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-07-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 105188 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:54:
[...]

Oh van mij mag je hoor. :) Je moet je dan wel bedenken dat misschien het hard verwoord deel van het verhaal (wat bedoelt is als sarcasme trouwens) misschien tegen jou principes ingaat. Het rest van het verhaal is geheel volgens de richtlijnen de post van SanneV klpt geen zak van dus is het een -1.
Onzin, volgens de richtlijnen hoort dit geen -1 te zijn!

Een inhoudelijk onjuiste reactie moet in principe als laagste score een 0 krijgen (mits het verder geen trolls/flames etc bevat, en dat is hier niet het geval). En in dit geval is het imho een prima betoog dat best op +1 mag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:58:
Onzin, volgens de richtlijnen hoort dit geen -1 te zijn!

Een inhoudelijk onjuiste reactie moet in principe als laagste score een 0 krijgen (mits het verder geen trolls/flames etc bevat, en dat is hier niet het geval). En in dit geval is het imho een prima betoog dat best op +1 mag.
Wat jij wilt zeggen is dat als ik een onzin verhaal vertel maar dat als een grote groep aan mensen niet de kennis heeft om te begrijpen dat het onzin is, dat ik dan nog steeds een podium moet krijgen? Het is hier Tweakers, een techblog. Dan zou ik toch verwachten dat wetenschap de bovenhand krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 05-07-2010 13:01 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.