Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgens mij is dat eerder een -1, dan 0 of zelfs +2 die hij krijgt? Toonzetting is trollerig, en de helft van de reactie is moderatiegeleuter.
Virussen? Scan ze hier!
Die wilde ik ook net posten. Een duidelijke -1 welke nu helaas nog op 0 staat netto. Wie tikt hem naar de juiste score?wildhagen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:39:
pdxnet96 in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''
Volgens mij is dat eerder een -1, dan 0 of zelfs +2 die hij krijgt? Toonzetting is trollerig, en de helft van de reactie is moderatiegeleuter.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Virussen? Scan ze hier!
Als iemand zich afvraagt of je te facistisch bent dan staat het volgens diegene al vast dat je facistisch bent. Alleen de mate waarin staat dan ter discussie..oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:17:
Nee, hij zegt "misschien ben je iets te fascistisch". Hij vraagt het zich af. Dat is zijn recht. Dat maakt de reactie niet passender overigens, en daarom heb ik 'm ook een -1 gegeven, en zoals gezegd slaat de redenatie ook nergens op. Maar hij zegt niet dat je een fascist bent.
Maar ik heb de originele reactie niet gezien, dus ik weet niet wat er precies stond.
[ Voor 36% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 13:23 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nee, dat klopt niet. Op het moment dat je "te" gebruikt impliceert dat sowieso dat er een schaalverdeling is, niet dat het binair is. En als er een schaalverdeling is kun je iets dus voor jou mening te X vinden zonder dat het daadwerkelijk X is. Als een maat 50 dopsleutel niet op een maat 52 bout past dan is hij "te klein", maar niet meteen daadwerkelijk klein (want 50 is best groot).Jesse schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:17:
[...]
Als iemand zich afvraagt of je te facistisch bent dan staat het volgens diegene al vast dat je facistisch bent.
Om dezelfde reden kan iemand aan de extreem-linkerkant van het politiek spectrum iemand in het midden te fascistisch noemen, maar ik zou niet zonder meer willen stellen dat het midden fascistisch is.
Maar goed, dit lijkt me een verder nutteloze offtopic discussie hier
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2010 12:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dakreal in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''
-1 lijkt mij.Bor de Wollef schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:51:
Dit was een 0 maar wat nu te doen nu er een edit in staat omdat de poster niet blij is met zijn moderatie?
Dakreal in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''
Maar bij edit's was het een beetje de ongeschreven regel dat je gewoon mod zoals je em aantreft dacht ik.
[ Voor 42% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 13:29 ]
Een 0 van mij dus.
Dat betekend dat ik toch (i.t.t. mijn standpunt hierboven) met .oisyn mee ga in deze.Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 14:43 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'
Ik had deze post eerst op 0 gemod, maar nadat ik 'm nog een keer las vond ik 'm toch niet meer dan een -1 waardig.
Weer zo'n vage post: FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord' Deze mag toch wel een 0 naar mijns inziens.
edit: link bijgevoegd en typo
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 16:00 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Iedereen mag zijn mening ventileren, daar ben ik het geheel mee eens.Gezien het feit dat het een .plan betreft, heb ik een beetje mijn twijfels. Het is zeker geen fijne reactie, maar ja, iedereen mag zijn mening ventileren..
Doch, dit vind ik stoken. Het kan uitlokken naar meerdere van dit soort negatieve reacties.
De eerst post voegt geen waarde toe aan het bericht, alleen waarde in de min.
Het .Plan bericht betreft een omschrijving van een positieve happening, en ik vind de eerste post een besmeuring.
*Just my 2 cents.
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:43:
Over de toon die de muziek maakt gesproken:
FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'
Ik had deze post eerst op 0 gemod, maar nadat ik 'm nog een keer las vond ik 'm toch niet meer dan een -1 waardig.
...
Dat een -1 en een 0 beidde kunnen lijkt me redelijk, maar de 8x +2 mogen wel even nagekeken worden denk ik...Cloud schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:47:
Gezien het feit dat het een .plan betreft, heb ik een beetje mijn twijfels. Het is zeker geen fijne reactie, maar ja, iedereen mag zijn mening ventileren.. Wat mij betreft is -1 en 0 allebei okay, maar ik neig zelf ook naar -1.
(zelf een -1 gegeven)
Your lack of planning is not my emergency
Is het niet de gewoonte om duidelijk te maken dat er een admin edit heeft plaats gevonden?Cloud schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:38:
Ja vind ik wel. Heb overigens Verwijderd in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord' maar lichtelijk aangepastSommige mensen kennen echt géén manieren.
Als je een modbreak (zo'n kadertje) bedoelt; dat zou in dit geval alleen maar meer aandacht aan die offtopic discussie geven. Modbreaks gebruiken we meer als de boodschap ook bedoeld is voor andere lezers (en ook nog gelezen gaat worden)
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 26-07-2010 17:30 ]
Wie plaatst die stelling dan want ik zie hem nergens in die bewoording staan?.oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:33:
Ik ben het niet eens met de stelling om bij een opmerking over moderatie er zonder meer een punt af te trekken.
Overigens vind ik verontwaardigde posts over een moderatie in TMF horen en niet als een edit in een post.
Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker vindt zwak punt in wpa2' ?
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 26-07-2010 19:20 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Eens.Dirk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:35:
Ten eerste heeft hij het bericht niet begrepen (max 0), ten tweede loopt hij te zeiken (een punt aftrek). Totaal -1 dus.
Deze is overigens ook geen +3 waard imho: Rob Coops in 'nieuws: TNO: ipv6-uitrol in Nederland blijft achter op top 5 Europa'
Deze mag ook wel op +2 wat mij betreft: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: TNO: ipv6-uitrol in Nederland blijft achter op top 5 Europa'
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 26-07-2010 19:48 ]
Biggar Reactie op 'Rechter VS: omzeilen van drm-dongle is geen DMCA-overtreding'
bbob1970 Reactie op 'Rechter VS: omzeilen van drm-dongle is geen DMCA-overtreding'
(Er stond me iets bij dat Pro-nieuwsitems wat strenger mochten worden gemod)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Klinkt mij toch een beetje in de oren van: "Ik zei niet dat je een klootzak was, maar alleen maar dat je je gedroeg als een klootzak." Kinderen denken vaak op die manier 'slim' te wezen en technisch schelden vermeden te hebben. Gelukkig prikken de meeste ouders daar recht doorheen..oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:17:
Nee, hij zegt "misschien ben je iets te fascistisch". Hij vraagt het zich af. Dat is zijn recht. Dat maakt de reactie niet passender overigens, en daarom heb ik 'm ook een -1 gegeven, en zoals gezegd slaat de redenatie ook nergens op. Maar hij zegt niet dat je een fascist bent.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Dat stond ook nergensBor de Wollef schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:17:
[...]
Wie plaatst die stelling dan want ik zie hem nergens in die bewoording staan?
Verwijderd
Hoe moeten dit soort reacties gemod worden? Hij heeft duidelijk een aantal punten maar naar mijn inziens verpest hij het door op het einde een sneer neer te zetten..
Voor mij doet de sneer aan het eind voldoende afbreuk om er -1 van te maken. Mensen moeten maar eens leren dat je zo niet met elkaar omgaat en hoort te discussiëren op argumenten ipv gegooi met modder.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:34:
Verwijderd in 'nieuws: Israëlisch bedrijf verstuurt 3d-hdtv-beelden via whdi'
Hoe moeten dit soort reacties gemod worden? Hij heeft duidelijk een aantal punten maar naar mijn inziens verpest hij het door op het einde een sneer neer te zetten..
Ik heb er maar +1 bij gegooid.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2010 13:37 ]
Ik vind het daarom absoluut geen op de man spelen. Zou toch wel erg vreemd (hypocriet) zijn als iemand wel een bepaald taalgebruik naar de gamesindustry mag gebruiken, maar exact hetzelfde taalgebruik niet op hem gebruikt mag worden en het dan ineens ongewenst is.
0 of -1 kan ik prima mee leven, maar +3 snap ik niet zo
Ik geef hem een -1, dit is echt een overduidelijke troll, zoals de modbreak ook al aangeeft. In de dierentuin mag je de aapjes niet voederen, hier moet je de trolls niet voederen.
Virussen? Scan ze hier!
Gewoon pure meningmods. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon mismods blijven.
Altijd fijn, backup van de niet-modererende crew.....
Zijn dat ook degenen die de +3's (nu al 42!) geven?Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:12:
't schijnt dat op Tnet HQ de reactie gewaardeerd wordt omdat die zo slecht is dat íe weer goed is.
Want ook dan moeten de modrechten worden ingetrokken lijkt me, of geld voor crewleden de mod-FAQ niet?
Want in dat laatste geval kunnen we denk ik het modsysteem wel helemaal afschaffen dan, als de eigen crew de eigen (!) regels al niet eens wenst na te leven. Hoe kan je dan van je bezoekers verwachten dat die dat wel doen?
Virussen? Scan ze hier!
Och, voor 1 mismod loop ik niet warm, maar dat het sneu is wordt wel intern aangekaart zo. Want dit krijg je inderdaad slecht uitgelegd aan jullie en bezoekers.
De bezoekers én de HQ zijn kennelijk van mening dat de post toegevoegde waarde biedt op de frontpage, dat geef je zelf al aanDelerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:23:
Nou, specifiek, er zitten enkele gewoon x1-weging users tussen. Mensen die door de modbot toch wel gepakt worden. En ik denk dat doordat je je moderatie kan veranderen men alsnog een -1 gaat geven oid, ik heb al 1 x6 van +3 naar -1 zien gaan.
Och, voor 1 mismod loop ik niet warm, maar dat het sneu is wordt wel intern aangekaart zo. Want dit krijg je inderdaad slecht uitgelegd aan jullie en bezoekers.
Dat er een stel mensen hun modrechten zwaar aan het misbruiken zijn, doet daar niets aan af.
Virussen? Scan ze hier!
Kun je het aub bij inhoudelijke argumenten houden?mcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:36:
[...]
De bezoekers én de HQ zijn kennelijk van mening dat de post toegevoegde waarde biedt op de frontpage, dat geef je zelf al aan. Wie ben jij dan om je mening betreffende de moderatie op te dringen aan een ander? Je bent blijkbaar jaloers op het feit dat je er nog nooit in geslaagd bent een dergelijke kwaliteitspost te schrijven die dusdanig gewaardeerd wordt, dat 'ie nu al met circa 50 +3's beoordeeld is.
De theorie strookt niet altijd met de praktijk, zoals je zietwildhagen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:39:
Dat hij 50 +3's krijgt wil niet zeggen dat het een +3 is, want het is een niets toevoegende troll (én FiPo), en die hoort conform de FAQ keurig netjes op -1.
[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 18:02 ]
Kunnen we dit op de man spelend getroll achterwege laten?*knip*
En een waardevolle toevoeging kan ik het niet noemen, het heeft eigenlijk geen enkele serieuze inhoud, het is puur bedoeld om reacties uit te lokken. En in moderatietermen heet dat een troll, en een troll is per definitie een -1 waard, want dit soort wangedrag is niet gewenst.
Dat er misbruikers zijn die er dan toch een +3 geeft maakt niet dat dat de bedoeling is, het heet niet voor niks misbruikers.
[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 18:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 27-07-2010 17:55 ]
Een 0 is idd nog wel enigszins te verdedigen als je heel erg soepel bent, maar alles daarboven lijkt me toch echt onverdedigbaar.
Virussen? Scan ze hier!
☻/
/▌
/ \
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Dan hoop ik wel dat hier nog wat over naar buiten komt, voor mij persoonlijk zou dit wel eens de druppel kunnen zijn. Naast de faq vind ik er niet meer dan een -1 in, hoewel +1 (grappig) als uiterste verdedigbaar is naar mijn idee (hoewel het eigenlijk meer -1 dieptriest is, maargoed). Als er vanuit de organisatie 3 punten gemiddeld en 4 punten modaal afwijkend gemodereerd wordt zie ik er weinig in om door te gaan met modereren.Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:23:
Verwijderd
Maar een +3 is uiteraard een absurde mismod. Dat is volstrekt onverdedigbaar. Iedereen die dat geeft mag van mij onmiddellijk de modrechten worden afgenomen.
Deze hoeft ook niet op 0 of +1: FX16 in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs, Mac Pro's en Cinema Display'
Nadat de startpost de toon heeft gezet is er weinig interessants nog te lezen zoals helaas te vaak de laatste tijd. Ik neem aan dat er ook deze keer goed naar modmisbruik zal worden gekeken?
[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 27-07-2010 20:25 ]
Je snapt dat dat sarcasme is neem ik aan?Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:12:
't schijnt dat op Tnet HQ de reactie gewaardeerd wordt omdat die zo slecht is dat íe weer goed is.
edit:
@KIxtart:
Dat is duidelijk genoeg,en ook begrijpelijk
[ Voor 42% gewijzigd door pcgek op 27-07-2010 22:59 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
De reactie wordt dus op -1 gezet wordt omdat die off-line voorbereid was, en als eerste gepost?? Dat vindt ik een heel wonderlijk definitie van een fipo.... Als het ergens tussenin had gestaan, dan was het wel OK geweest?
edit: Huh.... zie net dat hij op momenteel op 0 gefixed is? (Hetgeen sowieso het gemiddelde was....)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 17:38 ]
Lijkt me een overduidelijke -1 wegens trollen. Die +1-gever mag nagekeken worden wegens overduidelijk meningmodden.
Abom in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'
Ook degene die dat een +3 gaf mag nagekeken worden, want meer dan een +1 is het echt niet.
CobraVE in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'
Volgens mij is dat offtopic, en dus eerder 0 dan +1?
[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2010 19:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
@wildhagen:
Alleen de eerste die ontopic reageerde op offtopic heeft van mij een +1 ontvangen, de posts die daar op volgen een 0 wegens 'doet er weinig toe'.
[ Voor 38% gewijzigd door pcgek op 28-07-2010 20:53 ]
Sowieso is de draad-parent, naast enkel offtopic, ook nog eens inhoudelijk onjuist en licht trollerig van toon door de trieste verkleinwoordjes. Kom ik op drie redenen voor een 0, voor de hele draad, inclusief de genoemde post.
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2010 20:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Kevinp in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'
trollen over Wilders, wat nergens voor nodig is, en Hirsch Ballin een halve zool noemen?
minimaal een -1, reactie slaat nergens op.
en deze: piratepraat in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'
mag een 0tje. niet echt informatief, maar ook niet kwalijk. de overheid corrupt noemen zorgt er in mijn ogen voor dat deze een 0 heeft.
en ik ga nog even door: Verwijderd in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'
offtopic geneuzel die de stroomlijn uit het topic haalt, een -1 lijkt mij hier voldoende. of een 0..
en de laatste: Verwijderd in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'
deze vind ik wel een +1 waardig, op zn minst informatief als je niet weet waar het over gaat.
[ Voor 54% gewijzigd door Redneckerz op 28-07-2010 20:30 . Reden: toevoegen. ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Een wel heel transparante truuk om met een klein inleidingszinnetje ("Mooi zo! Als er nu...") je gram te willen halen omdat iemand je genaaid heeft op Marktplaats. M.i. niet alleen off-topic, maar zo moedwillig off-topic dat ik er geen traan om zou laten als iemand die op -1 zet.
En deze is totaal onbegrijpelijk: Edgarz in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'
[ Voor 16% gewijzigd door albatross op 28-07-2010 21:59 ]
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Moderatiegeleuter en dus -1, geen +1 en zeker geen +2 waard.
modelmark in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'
Geld een beetje hetzelfde voor denk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2010 07:35 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'
aangezien hij al een mail op zak heeft, lijkt het mij dat jullie zijn verzoek inwilligen.
overigens: een dikke -1, of zelfs een -2.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Waarom is deze ongewenst? Ik bedoel, hij beledigd niemand etc.
Verwijderd
Deze post ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik bedoel, er staan wel wat dingen in omschreven die naar de waarheid buigen. Maar waneer ik verder naar het einde lees, zie ik gewoon een rode draad van eigen mening in het verhaal.
En dan weer jammer om op het einde te zeuren met de vraag: "[Even kijken wat onze professionele moderators hier mee gaan doen]"
Ik dacht daarom een 0 maar....een +1 vind ik ook niet slecht.
Géén idee waarom deze post een +3 heeft btw.
Het probleem van zo'n betoog is namelijk dat de argumentatie niet tot die conclusie leidt maar dat de conclusie vooraf al staat en het dan cherry-picking wordt van de juiste argumenten, voorbijgaande over het geheel van argumenten en een juiste balans daarin. Alhoewel in dit betoog die argumenten die tot deze conclusie ontbreken.Ik vind het toch een beetje verraad.
...
Voor de bedrijven ben je tenslotte als consument niet meer dan een mestgans die ze hun producten door de strot proberen te duwen.
Ik zal eens kijken of er vanavond een mailtje de deur uitkan. Ietswat minder lappen tekst of andere structuur zou zijn eieren veel beter verkoopbaar maken voor het publiek.
Die mails maken weinig indruk, want hij blijft gewoon onverminderd doorgaan met zijn zeepkist-betogen.
Verwijderd in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'
Is dat niet gewoon een -1? Geen inhoud, alleen een stevige rant/flamebait richting Hirsh Ballin (o.a., maar niet alleen, dat geleuter over "griezels).
En dan klagen over censuur, maar het woord nog niet eens foutloos kunnen schrijven. Hoe serieus moet je zo'n post dan nog nemen?
[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2010 17:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb hem een 0 gegeven. De termen 'griezels' en 'IT analfabeten' en de manier waarop geven hem een puntje aftrek, maar ik vind ze te slap om hem direct naar een -1 te zetten.wildhagen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:40:
Is dat niet gewoon een -1? Geen inhoud, alleen een stevige rant/flamebait richting Hirsh Ballin (o.a., maar niet alleen, dat geleuter over "griezels).
En dan klagen over censuur, maar het woord nog niet eens foutloos kunnen schrijven. Hoe serieus moet je zo'n post dan nog nemen?
Is een +2 voor deze post niet wat overdreven? Info staat gewoon in het artikel onder de link. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen het nieuws (+links)goed doornemen, en als je het op die manier bekijkt zou een 0 ook op zijn plaats zijn. Ik heb er dan toch nog een +1 voor gegeven omdat het niet in het artikel zelf geschreven staat.
Dj Neo Ziggy in 'nieuws: Patriot Memory breidt Inferno-serie ssd's uit'
[ Voor 43% gewijzigd door pcgek op 29-07-2010 18:58 ]
Verwijderd
Je kan er niet vanuit gaan dat iedere lezer ook de links nakijkt die toegevoegd zijn aan een nieuwsbericht. (dat doe ik ook meer dan helft van de keren niet)Is een +2 voor deze post niet wat overdreven? Info staat gewoon in het artikel onder de link. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen het nieuws (+links)goed doornemen
En het feit dat Dj Neo Ziggy meldt, vind ik daarom informatief en zeker een toevoeging aan het nieuwsbericht.
Vooral omdat het gebeuren omtrent het TRIM commando nogal vaak voorbij komt...en wel een beetje een gemis is in dit nieuwsbericht. Van mij een +2
enough said.

Dan zijn die lezers kennelijk niet geinteresseert in dit nieuwsartikel,en heeft de betreffende post al helemaal geen waarde,net als alle andere reacties trouwens. Want dat is wat je hiermee wil zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:22:
[...]
Je kan er niet vanuit gaan dat iedere lezer ook de links nakijkt die toegevoegd zijn aan een nieuwsbericht. (dat doe ik ook meer dan helft van de keren niet)
Informatief wil zeggen :Van toegevoegde waarde op het artikel,en daar is hier geen sprake van.
Daarom is een +1 voor die post ook wel kostendekkend
Verwijderd
Mijn punt is; in hoeverre zijn lezers geïnteresseerd in dit nieuwsbericht?Dan zijn die lezers kennelijk niet geinteresseert in dit nieuwsartikel,en heeft de betreffende post al helemaal geen waarde,net als alle andere reacties trouwens. Want dat is wat je hiermee wil zeggen.
Je kunt het uit verschillende hoeken bekijken:
1 daarvan: Mensen lezen het om 'gewoon' op de hoogte te blijven van de SSD onwikkeling en verder niet. Dus wel lezen maar niet geïnteresserd genoeg om ook de toegevoegde links aan te klikken.
Maar door de post kunnen lezers wel getriggerd worden om op onderzoek te gaan naar de functie van het TRIM commando. (om er vanuit te gaan dat er mensen zijn die er nog niets van weten)
/me En zo kan ik nog wel 10 minuten doorgaan.
Oneens. Al kan ik geen ongelijk geven aan een +1 beoordeling........maar zoals ik zeg, ik vind een +2 meer op zijn plaats, omdat ik vind dat de post wel van toegevoede waarde is.Informatief wil zeggen :Van toegevoegde waarde op het artikel,en daar is hier geen sprake van.
No offense natuurlijk.
No offence,maar zo simpel is het.
@kixtart
Ach ja, wat is een link in een reactie waar relevante info achter schuilt nu nog waard?
Beetje principieel vandaag,vergeef me
[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 29-07-2010 20:51 ]
*: Eigenlijk meer de reactie als aanvulling tot het artikel en het aansporen om de bron te bekijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 29-07-2010 20:41 ]
☻/
/▌
/ \
ik vind het zelf eigenlijk geen 0 waard, en al helemaal geen -1

Iemand met een 1x weging kan geen -1 moderatie bekrachtigen. De reactie wordt pas -1 als iemand met zwaardere weging ook die moderatie geeft. Zie TMF miniFAQyannickie111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:58:
mijn post: yannickie111 in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen' heeft 1 moderatie (op -1), toch staat hij op 0.
ik vind het zelf eigenlijk geen 0 waard, en al helemaal geen -1
Wat je post betreft: leuk dat je blij bent met sony, maar verder is die niet echt interessant, omdat onderbouwing ontbreekt. Vervang sony door apple en het zou een troll zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 29-07-2010 21:27 ]
Mag van mij een dikke -2 krijgen iig..
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Hier weer zo'n betoog...pff.
In mijn optiek is deze post een dikke -1 waardig......of een hele krappe 0.
edit:typo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 22:10 ]
misschien zit er niet heel erg veel onderbouwing in, wel een beetje vind ik.Jesse schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:24:
[...]
Iemand met een 1x weging kan geen -1 moderatie bekrachtigen. De reactie wordt pas -1 als iemand met zwaardere weging ook die moderatie geeft. Zie TMF miniFAQ
Wat je post betreft: leuk dat je blij bent met sony, maar verder is die niet echt interessant, omdat onderbouwing ontbreekt. Vervang sony door apple en het zou een troll zijn.
maar kijk voor de grap de eerste post van artikel eens: My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
die is minder waard dan mijne vind ik, en die is gewoon +1.
Tja, dan geef ik die ook een 0yannickie111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:48:
[...]
misschien zit er niet heel erg veel onderbouwing in, wel een beetje vind ik.
maar kijk voor de grap de eerste post van artikel eens: My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
die is minder waard dan mijne vind ik, en die is gewoon +1.
Het is een enorme zeikreactie, maar om hem nou direct een -1 te geven...Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:05:
Verwijderd in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'
Hier weer zo'n betoog...pff.
In mijn optiek is deze post een dikke -1 waardig......of een hele krappe 0.
edit:typo
[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 29-07-2010 23:02 ]
Mwah, als het alleen een zeikreactie was, had het idd nog wel op 0 gekund.Dirk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:00:
Het is een enorme zeikreactie, maar om hem nou direct een -1 te geven...
Maar naast een zeikreactie is het ook nog eens moderatiegezeur (laatste alineas), en dat moderatiegezeur bevat ook nog eens een troll richting VNU/Tweakers.
Dat duwt het imho toch echt wel richting een -1 hoor. Het is dus de optelsom die het een -1 maakt, niet het enkele feit dat het een zeikreactie is.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik begrijp dat je het niet leuk vind,om een 0 te krijgen.
Waarschijnlijk omdat het gewoon een normale leuke post is in jouw ogen.
Daar komt het probleem ;Zelf kan je onmogelijk objectief zijn,inzake de mod ,van jouw reactie.
Dat is altijd subjectief.(of je moet Dissociatieve identiteitsstoornis hebben, en aan uit treding doen
In ieder geval 3 mensen ,met ervaring,hebben gekeken naar jouw post,en bevonden hem off topic en/of irrelevant ,een 0.
Gelukkig vat je het sportief op,en T.net vind het ook leuk als jij post en je gevoel en/of gedachtes zo de ruimte geeft.
En in dit specifiek geval is het fijn dat je enthousiast bent over een bepaald merk,maar als je FAQ mod leest,
(wat ik je echt aanraad,om zo verder ongenoegen te voorkomen)dan is 0 de juiste score.
Wat Jesse ook zegt ,vervang sony door apple en het was een -1.
Wat ik eigenlijk met dit hele verhaal wil zeggen.
Ik post ook wel eens ,waarvan ik weet dat is een 0,maar ik vind het dan toch leuk om te posten.
Zo`n post wat jij daar neerzette is niet verkeerd,en het voelt vast goed zo iets neer te zetten.
En dat is prima.Dat is goed.Maar geen +1.
En die post die jij aan haalt,
My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
is ook een 0,en die heb ik ook gegeven.
Daar heb je zeker gelijk in
een +1 is teveel voor die post.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 20:48 ]
DarkJack in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'
Billster in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'
Omdat het posts zijn die je eigenlijk als '1' moet zien lijkt me het een beetje zwaar om deze ,die 17 minuten later nog eens komt, te bestraffen met een -1. Dat kan toch nog best op 0?
Tqwan in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'
Mijn reactie na kijken score: Wait..., whut?
Dat +3 is volgens mij puur meningmodden, hij is niet meer dan -1 waard imo. Wat jullie?
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Verwijderd
Mee eens. Van mij ook een -1.Dat +3 is volgens mij puur meningmodden, hij is niet meer dan -1 waard imo. Wat jullie?
@DirkW
Punt gemaakt.Met zijn parent erbij is het een 0, geen -1.
/me Stevie_O leert hierbij een wijze les om voortaan ook naar de voorgaande reactie te kijken ipv alleen de genoemde reactie te beoordelen. (met uitzonderingen daargelaten)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 03:31 ]
Dit topic is gesloten.