Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, hij zegt "misschien ben je iets te fascistisch". Hij vraagt het zich af. Dat is zijn recht. Dat maakt de reactie niet passender overigens, en daarom heb ik 'm ook een -1 gegeven, en zoals gezegd slaat de redenatie ook nergens op. Maar hij zegt niet dat je een fascist bent.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pdxnet96 in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''

Volgens mij is dat eerder een -1, dan 0 of zelfs +2 die hij krijgt? Toonzetting is trollerig, en de helft van de reactie is moderatiegeleuter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:39:
pdxnet96 in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''

Volgens mij is dat eerder een -1, dan 0 of zelfs +2 die hij krijgt? Toonzetting is trollerig, en de helft van de reactie is moderatiegeleuter.
Die wilde ik ook net posten. Een duidelijke -1 welke nu helaas nog op 0 staat netto. Wie tikt hem naar de juiste score?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij kreeg er net zelfs 6x +1 bij, lijkt me toch wel meningmodden, want dat is de reactie sowieso nooit van zijn leven waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 15:46
.oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:17:
Nee, hij zegt "misschien ben je iets te fascistisch". Hij vraagt het zich af. Dat is zijn recht. Dat maakt de reactie niet passender overigens, en daarom heb ik 'm ook een -1 gegeven, en zoals gezegd slaat de redenatie ook nergens op. Maar hij zegt niet dat je een fascist bent.
Als iemand zich afvraagt of je te facistisch bent dan staat het volgens diegene al vast dat je facistisch bent. Alleen de mate waarin staat dan ter discussie.
Maar ik heb de originele reactie niet gezien, dus ik weet niet wat er precies stond.

[ Voor 36% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er stond letterlijk wat ,oisyn daar tussen aanhalingstekens zet. Dat is nu dus weggeëdit (terecht), de rest van de reactie is onveranderd gebleven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jesse schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Als iemand zich afvraagt of je te facistisch bent dan staat het volgens diegene al vast dat je facistisch bent.
Nee, dat klopt niet. Op het moment dat je "te" gebruikt impliceert dat sowieso dat er een schaalverdeling is, niet dat het binair is. En als er een schaalverdeling is kun je iets dus voor jou mening te X vinden zonder dat het daadwerkelijk X is. Als een maat 50 dopsleutel niet op een maat 52 bout past dan is hij "te klein", maar niet meteen daadwerkelijk klein (want 50 is best groot).

Om dezelfde reden kan iemand aan de extreem-linkerkant van het politiek spectrum iemand in het midden te fascistisch noemen, maar ik zou niet zonder meer willen stellen dat het midden fascistisch is.

Maar goed, dit lijkt me een verder nutteloze offtopic discussie hier ;)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2010 12:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit was een 0 maar wat nu te doen nu er een edit in staat omdat de poster niet blij is met zijn moderatie?

Dakreal in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Bor de Wollef schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:51:
Dit was een 0 maar wat nu te doen nu er een edit in staat omdat de poster niet blij is met zijn moderatie?

Dakreal in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten negeren privacy bij gebruik telecomdatabank''
-1 lijkt mij.
Maar bij edit's was het een beetje de ongeschreven regel dat je gewoon mod zoals je em aantreft dacht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben het niet eens met de stelling om bij een opmerking over moderatie er zonder meer een punt af te trekken. Er is een verschil tussen verontwaardiging over moderaties (zoals hier het geval is), en het doodleuk uitfoeteren van moderators (zoals bijv. "het is wel weer duidelijk dat alle t.net modetors apple fanboys zijn"). Ik ben het ermee eens dat iets erover zeggen niet thuishoort in de reactie, maar ik vind het wat ver gaan om een 0-reactie daarom maar ook meteen op -1 te gooien.

Een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
In de faq staat het als volgt:
Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
Dat betekend dat ik toch (i.t.t. mijn standpunt hierboven) met .oisyn mee ga in deze.

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 26-07-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is de toon die de muziek maakt, die reactie kan inderdaad nog wel op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ja vind ik wel. Heb overigens Verwijderd in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord' maar lichtelijk aangepast :| Sommige mensen kennen echt géén manieren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de toon die de muziek maakt gesproken:

FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'

Ik had deze post eerst op 0 gemod, maar nadat ik 'm nog een keer las vond ik 'm toch niet meer dan een -1 waardig.

Weer zo'n vage post: FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord' Deze mag toch wel een 0 naar mijns inziens.

edit: link bijgevoegd en typo

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Gezien het feit dat het een .plan betreft, heb ik een beetje mijn twijfels. Het is zeker geen fijne reactie, maar ja, iedereen mag zijn mening ventileren.. Wat mij betreft is -1 en 0 allebei okay, maar ik neig zelf ook naar -1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat het een .plan betreft, heb ik een beetje mijn twijfels. Het is zeker geen fijne reactie, maar ja, iedereen mag zijn mening ventileren..
Iedereen mag zijn mening ventileren, daar ben ik het geheel mee eens.
Doch, dit vind ik stoken. Het kan uitlokken naar meerdere van dit soort negatieve reacties.
De eerst post voegt geen waarde toe aan het bericht, alleen waarde in de min.
Het .Plan bericht betreft een omschrijving van een positieve happening, en ik vind de eerste post een besmeuring.

*Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:03

hellknight

Medieval Nerd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:43:
Over de toon die de muziek maakt gesproken:

FX16 in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'

Ik had deze post eerst op 0 gemod, maar nadat ik 'm nog een keer las vond ik 'm toch niet meer dan een -1 waardig.
...
Cloud schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:47:
Gezien het feit dat het een .plan betreft, heb ik een beetje mijn twijfels. Het is zeker geen fijne reactie, maar ja, iedereen mag zijn mening ventileren.. Wat mij betreft is -1 en 0 allebei okay, maar ik neig zelf ook naar -1.
Dat een -1 en een 0 beidde kunnen lijkt me redelijk, maar de 8x +2 mogen wel even nagekeken worden denk ik...
(zelf een -1 gegeven)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Cloud schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:38:
Ja vind ik wel. Heb overigens Verwijderd in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord' maar lichtelijk aangepast :| Sommige mensen kennen echt géén manieren.
Is het niet de gewoonte om duidelijk te maken dat er een admin edit heeft plaats gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Oh hij weet wel dat er een edit heeft plaatsgevonden hoor ;)

Als je een modbreak (zo'n kadertje) bedoelt; dat zou in dit geval alleen maar meer aandacht aan die offtopic discussie geven. Modbreaks gebruiken we meer als de boodschap ook bedoeld is voor andere lezers (en ook nog gelezen gaat worden) :) Natuurlijk mogen andere lezers ook niet schelden, maar dat is meer common knowledge. Zouden we bijvoorbeeld de spelfout discussie in 't geheel vroeg af willen kappen (waar het nu wat laat voor is), dan zou een modbreak weer wel toepasselijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 26-07-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

.oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:33:
Ik ben het niet eens met de stelling om bij een opmerking over moderatie er zonder meer een punt af te trekken.
Wie plaatst die stelling dan want ik zie hem nergens in die bewoording staan?
Overigens vind ik verontwaardigde posts over een moderatie in TMF horen en niet als een edit in een post.

Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'nieuws: Beveiligingsonderzoeker vindt zwak punt in wpa2' ?

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 26-07-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ten eerste heeft hij het bericht niet begrepen (max 0), ten tweede loopt hij te zeiken (een punt aftrek). Totaal -1 dus.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:35:
Ten eerste heeft hij het bericht niet begrepen (max 0), ten tweede loopt hij te zeiken (een punt aftrek). Totaal -1 dus.
Eens.

Deze is overigens ook geen +3 waard imho: Rob Coops in 'nieuws: TNO: ipv6-uitrol in Nederland blijft achter op top 5 Europa'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waarom niet? Het ziet er mij uit als een leuk stukje achtergrond over de noodzaak van ipv6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het geheel nogal niet onderbouwd voor een +3. Ik heb een +2 uitgedeeld om die reden. Het is voor mij te veel "ik las laatst" / "ik denk", "ik vraag mij af" om hier een must read van te maken. Hoewel de post interessant is vormen de vragen op zich voor mij ook niet de must read.

Deze mag ook wel op +2 wat mij betreft: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: TNO: ipv6-uitrol in Nederland blijft achter op top 5 Europa'

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 26-07-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:50

Herman

FP ProMod
Ik twijfel of de volgende reacties niet off-topic zijn...

Biggar Reactie op 'Rechter VS: omzeilen van drm-dongle is geen DMCA-overtreding'
bbob1970 Reactie op 'Rechter VS: omzeilen van drm-dongle is geen DMCA-overtreding'

(Er stond me iets bij dat Pro-nieuwsitems wat strenger mochten worden gemod)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hoewel dit op de rand zit kan dit nog wel als ontopic hoor. De reacties geven gewoon de waarde van het vonnis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
.oisyn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:17:
Klinkt mij toch een beetje in de oren van: "Ik zei niet dat je een klootzak was, maar alleen maar dat je je gedroeg als een klootzak." Kinderen denken vaak op die manier 'slim' te wezen en technisch schelden vermeden te hebben. Gelukkig prikken de meeste ouders daar recht doorheen. :) Zouden we op tweakers ook moeten doen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bor de Wollef schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Wie plaatst die stelling dan want ik zie hem nergens in die bewoording staan?
Dat stond ook nergens ;). Ik had alleen het vermoeden (uit eerdere discussies) dat mensen wellicht zo redeneerden, en ik wilde even aangeven dat ik het daar iig niet mee eens ben en dat ik daarom de post op een 0 beoordeelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Israëlisch bedrijf verstuurt 3d-hdtv-beelden via whdi'

Hoe moeten dit soort reacties gemod worden? Hij heeft duidelijk een aantal punten maar naar mijn inziens verpest hij het door op het einde een sneer neer te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:34:
Verwijderd in 'nieuws: Israëlisch bedrijf verstuurt 3d-hdtv-beelden via whdi'

Hoe moeten dit soort reacties gemod worden? Hij heeft duidelijk een aantal punten maar naar mijn inziens verpest hij het door op het einde een sneer neer te zetten..
Voor mij doet de sneer aan het eind voldoende afbreuk om er -1 van te maken. Mensen moeten maar eens leren dat je zo niet met elkaar omgaat en hoort te discussiëren op argumenten ipv gegooi met modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vond ik dus ook al maar alsnog krijgt hij gewoon +2 moderaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze mag op 0 gezien het aangehaalde letterlijk in het nieuwsitem staat: Techno Overlord in 'nieuws: Nederlandse gameontwikkelaar Playlogic stevent af op faillissement'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
beetje vaag ja. 2x weging. En nog 2x 0 ook.
Ik heb er maar +1 bij gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

't is inmiddels 8x -1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het een op de man reactie vinden. -1 is wat zwaar, maar meer dan een 0 zie ik er ook niet in.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Met dat vetgedrukte 'jij' krijg ik inderdaad het gevoel dat je op de man speelt, wat het voor mij maximaal een 0 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De 0 kan ik ook wel inkomen, maar de -1 vind ik gewoon nergens op slaan. Het vetgedrukte is overigens om de nadruk erop de leggen dat het niet de gamesindustrie is die wakker moet worden, maar hijzelf.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, op de man mag op -1, dus zo gek vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Wie kaatst kan de bal verwachten.
Ik vind het daarom absoluut geen op de man spelen. Zou toch wel erg vreemd (hypocriet) zijn als iemand wel een bepaald taalgebruik naar de gamesindustry mag gebruiken, maar exact hetzelfde taalgebruik niet op hem gebruikt mag worden en het dan ineens ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
uhmm.. 35x +3 voor mcdronkz in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs, Mac Pro's en Cinema Display'
0 of -1 kan ik prima mee leven, maar +3 snap ik niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat een post en wat een moderaties ja, hier willen écht een stel mensen dolgraag van hun modrechten af.

Ik geef hem een -1, dit is echt een overduidelijke troll, zoals de modbreak ook al aangeeft. In de dierentuin mag je de aapjes niet voederen, hier moet je de trolls niet voederen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik snap die +3s wel.
Gewoon pure meningmods. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon mismods blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
't schijnt dat op Tnet HQ de reactie gewaardeerd wordt omdat die zo slecht is dat íe weer goed is.

Altijd fijn, backup van de niet-modererende crew.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:12:
't schijnt dat op Tnet HQ de reactie gewaardeerd wordt omdat die zo slecht is dat íe weer goed is.
Zijn dat ook degenen die de +3's (nu al 42!) geven?

Want ook dan moeten de modrechten worden ingetrokken lijkt me, of geld voor crewleden de mod-FAQ niet?

Want in dat laatste geval kunnen we denk ik het modsysteem wel helemaal afschaffen dan, als de eigen crew de eigen (!) regels al niet eens wenst na te leven. Hoe kan je dan van je bezoekers verwachten dat die dat wel doen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Nou, specifiek, er zitten enkele gewoon x1-weging users tussen. Mensen die door de modbot toch wel gepakt worden. En ik denk dat doordat je je moderatie kan veranderen men alsnog een -1 gaat geven oid, ik heb al 1 x6 van +3 naar -1 zien gaan.

Och, voor 1 mismod loop ik niet warm, maar dat het sneu is wordt wel intern aangekaart zo. Want dit krijg je inderdaad slecht uitgelegd aan jullie en bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:23:
Nou, specifiek, er zitten enkele gewoon x1-weging users tussen. Mensen die door de modbot toch wel gepakt worden. En ik denk dat doordat je je moderatie kan veranderen men alsnog een -1 gaat geven oid, ik heb al 1 x6 van +3 naar -1 zien gaan.

Och, voor 1 mismod loop ik niet warm, maar dat het sneu is wordt wel intern aangekaart zo. Want dit krijg je inderdaad slecht uitgelegd aan jullie en bezoekers.
De bezoekers én de HQ zijn kennelijk van mening dat de post toegevoegde waarde biedt op de frontpage, dat geef je zelf al aan :). Wie ben jij dan om je mening betreffende de moderatie op te dringen aan een ander? Je bent blijkbaar jaloers op het feit dat je er nog nooit in geslaagd bent een dergelijke kwaliteitspost te schrijven die dusdanig gewaardeerd wordt, dat 'ie nu al met circa 50 +3's beoordeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat hij 50 +3's krijgt wil niet zeggen dat het een +3 is, want het is een niets toevoegende troll (én FiPo), en die hoort conform de FAQ keurig netjes op -1.

Dat er een stel mensen hun modrechten zwaar aan het misbruiken zijn, doet daar niets aan af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
mcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:36:
[...]

De bezoekers én de HQ zijn kennelijk van mening dat de post toegevoegde waarde biedt op de frontpage, dat geef je zelf al aan :). Wie ben jij dan om je mening betreffende de moderatie op te dringen aan een ander? Je bent blijkbaar jaloers op het feit dat je er nog nooit in geslaagd bent een dergelijke kwaliteitspost te schrijven die dusdanig gewaardeerd wordt, dat 'ie nu al met circa 50 +3's beoordeeld is.
Kun je het aub bij inhoudelijke argumenten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
wildhagen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:39:
Dat hij 50 +3's krijgt wil niet zeggen dat het een +3 is, want het is een niets toevoegende troll (én FiPo), en die hoort conform de FAQ keurig netjes op -1.
De theorie strookt niet altijd met de praktijk, zoals je ziet :). Wat in theorie een 'niets toevoegende troll (én FiPo)' zou moeten zijn, blijkt in de praktijk uit te pakken als een post die vele lovende kritieken en beoordelingen krijgt, gewaardeerd wordt door de t.net HQ en een waardevolle toevoeging voor de FP blijkt te zijn. *knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

*knip*
Kunnen we dit op de man spelend getroll achterwege laten?

En een waardevolle toevoeging kan ik het niet noemen, het heeft eigenlijk geen enkele serieuze inhoud, het is puur bedoeld om reacties uit te lokken. En in moderatietermen heet dat een troll, en een troll is per definitie een -1 waard, want dit soort wangedrag is niet gewenst.

Dat er misbruikers zijn die er dan toch een +3 geeft maakt niet dat dat de bedoeling is, het heet niet voor niks misbruikers.

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 18:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mwa, ik kan me ook nog wel voorstellen dat mensen dit grappig vinden. Die reactie is niet per definitie een -1. Een +3 is inderdaad modmisbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 27-07-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is er dan grappig aan een troll die ook nog eens als overduidelijke FiPo begon (gepost in dezelfde minuut als de newspost)? Want dat het een troll is, lijkt me nogal duidelijk, het ligt er vrij dik bovenop.

Een 0 is idd nog wel enigszins te verdedigen als je heel erg soepel bent, maar alles daarboven lijkt me toch echt onverdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Welke score het ook is, troll mogen in dit topic achterwege gelaten worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Kennelijk zat de poster al te wachten op een appleartikel(gezien de tijd van posten),en had zijn reactie al klaarliggen. Heeft zich dus speciaal voorbereidt. Ach,vind hem niet onaardig in elkaar zitten,en moest er wel om lachen. Een +1 moet volgens mij nog wel kunnen,en dus ook gegeven . Al is dat wmb ook wel de max voor deze post.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:23:
Dan hoop ik wel dat hier nog wat over naar buiten komt, voor mij persoonlijk zou dit wel eens de druppel kunnen zijn. Naast de faq vind ik er niet meer dan een -1 in, hoewel +1 (grappig) als uiterste verdedigbaar is naar mijn idee (hoewel het eigenlijk meer -1 dieptriest is, maargoed). Als er vanuit de organisatie 3 punten gemiddeld en 4 punten modaal afwijkend gemodereerd wordt zie ik er weinig in om door te gaan met modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de -1's.... Maar een +1 voor een geslaagde grap is wat mij betreft prima verdedigbaar als moderatie. Kwestie van verschillend inzicht in de bedoeling van de post.

Maar een +3 is uiteraard een absurde mismod. Dat is volstrekt onverdedigbaar. Iedereen die dat geeft mag van mij onmiddellijk de modrechten worden afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Phoenix_the_II in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs, Mac Pro's en Cinema Display' is echt geen +1 waard. Die hele thread is offtopic tot ongewenst.

Deze hoeft ook niet op 0 of +1: FX16 in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs, Mac Pro's en Cinema Display'

Nadat de startpost de toon heeft gezet is er weinig interessants nog te lezen zoals helaas te vaak de laatste tijd. Ik neem aan dat er ook deze keer goed naar modmisbruik zal worden gekeken?

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 27-07-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:12:
Je snapt dat dat sarcasme is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Waarom is de post van mcdronkz nu op -1 gefixt?

edit:
@KIxtart:

Dat is duidelijk genoeg,en ook begrijpelijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door pcgek op 27-07-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Omdat we users niet willen aansporen om op een dergelijke manier fipo's te maken / bovenaan te staan. Een dergelijke reactie kan best en kan zelfs nog verschillende scores hebben, maar dit gaat nergens over. Daarnaast heeft de reactie veel weg van een troll / flamebait en wordt ook door velen zo opgevat en hierdoor is een -1 ook gerechtvaardigd. Mocht je het met punt twee niet eens zijn, dan blijft de eerste reden wel nog steeds overeind.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die eerste reden vindt ik een drogreden.

De reactie wordt dus op -1 gezet wordt omdat die off-line voorbereid was, en als eerste gepost?? Dat vindt ik een heel wonderlijk definitie van een fipo.... Als het ergens tussenin had gestaan, dan was het wel OK geweest?

edit: Huh.... zie net dat hij op momenteel op 0 gefixed is? (Hetgeen sowieso het gemiddelde was....)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

Lijkt me een overduidelijke -1 wegens trollen. Die +1-gever mag nagekeken worden wegens overduidelijk meningmodden.

Abom in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

Ook degene die dat een +3 gaf mag nagekeken worden, want meer dan een +1 is het echt niet.

CobraVE in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

Volgens mij is dat offtopic, en dus eerder 0 dan +1?

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2010 19:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Die laatste lijkt me gewoon ontopic in de draad, ik heb er een +1 aan gegeven. Maar een 0 zou ook nog kunnen als je er niks in ziet.

@wildhagen:

Alleen de eerste die ontopic reageerde op offtopic heeft van mij een +1 ontvangen, de posts die daar op volgen een 0 wegens 'doet er weinig toe'.

[ Voor 38% gewijzigd door pcgek op 28-07-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij is in de draad misschien wel ontopic, maar de hele draad is offtopic, en daarmee dus alle posts in die draad ook.

Sowieso is de draad-parent, naast enkel offtopic, ook nog eens inhoudelijk onjuist en licht trollerig van toon door de trieste verkleinwoordjes. Kom ik op drie redenen voor een 0, voor de hele draad, inclusief de genoemde post.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2010 20:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

ik heb weer een mooie, nog ongemodde reactie voor de liefhebbers:

Kevinp in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

trollen over Wilders, wat nergens voor nodig is, en Hirsch Ballin een halve zool noemen? :S

minimaal een -1, reactie slaat nergens op.

en deze: piratepraat in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

mag een 0tje. niet echt informatief, maar ook niet kwalijk. de overheid corrupt noemen zorgt er in mijn ogen voor dat deze een 0 heeft.

en ik ga nog even door: Verwijderd in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

offtopic geneuzel die de stroomlijn uit het topic haalt, een -1 lijkt mij hier voldoende. of een 0..

en de laatste: Verwijderd in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

deze vind ik wel een +1 waardig, op zn minst informatief als je niet weet waar het over gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Redneckerz op 28-07-2010 20:30 . Reden: toevoegen. ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
En wat dachten jullie van deze? Mentalist in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

Een wel heel transparante truuk om met een klein inleidingszinnetje ("Mooi zo! Als er nu...") je gram te willen halen omdat iemand je genaaid heeft op Marktplaats. M.i. niet alleen off-topic, maar zo moedwillig off-topic dat ik er geen traan om zou laten als iemand die op -1 zet.

En deze is totaal onbegrijpelijk: Edgarz in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

[ Voor 16% gewijzigd door albatross op 28-07-2010 21:59 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

modelmark in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

Moderatiegeleuter en dus -1, geen +1 en zeker geen +2 waard.

modelmark in 'nieuws: Hirsch Ballin wil wetgeving computercriminaliteit aanscherpen'

Geld een beetje hetzelfde voor denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2010 07:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

onze grote vriend een_naam wilt graag van de site af:

Verwijderd in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

aangezien hij al een mail op zak heeft, lijkt het mij dat jullie zijn verzoek inwilligen.

overigens: een dikke -1, of zelfs een -2.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

PaulBloem in 'nieuws: R4-kaartjes ook in VK illegaal bevonden'

Waarom is deze ongewenst? Ik bedoel, hij beledigd niemand etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is inderdaad een informatieve, zij het ietwat offtopic post. Die mag van mij op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, ik heb m juist een 0 gegeven wegens incorrect. Maar een -1 kan ik er ook zeker niet in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ah, ik zie het, daar zit inderdaad een forse fout in. Dan is een 0 inderdaad de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'plan: Tweakers.net verhuisd naar Amsterdam-Noord'

Deze post ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik bedoel, er staan wel wat dingen in omschreven die naar de waarheid buigen. Maar waneer ik verder naar het einde lees, zie ik gewoon een rode draad van eigen mening in het verhaal.
En dan weer jammer om op het einde te zeuren met de vraag: "[Even kijken wat onze professionele moderators hier mee gaan doen]"

Ik dacht daarom een 0 maar....een +1 vind ik ook niet slecht.
Géén idee waarom deze post een +3 heeft btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Ik geef 'm een nul en ik zou vanavond een mail moeten bakken. Z'n lange lappen lijken indrukwekkend maar bevatten wel zinssnedes als:
Ik vind het toch een beetje verraad.
...
Voor de bedrijven ben je tenslotte als consument niet meer dan een mestgans die ze hun producten door de strot proberen te duwen.
Het probleem van zo'n betoog is namelijk dat de argumentatie niet tot die conclusie leidt maar dat de conclusie vooraf al staat en het dan cherry-picking wordt van de juiste argumenten, voorbijgaande over het geheel van argumenten en een juiste balans daarin. Alhoewel in dit betoog die argumenten die tot deze conclusie ontbreken.

Ik zal eens kijken of er vanavond een mailtje de deur uitkan. Ietswat minder lappen tekst of andere structuur zou zijn eieren veel beter verkoopbaar maken voor het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degener was toch al een paar keer gemailed door andere powermods, of haal ik er nu een paar door elkaar?

Die mails maken weinig indruk, want hij blijft gewoon onverminderd doorgaan met zijn zeepkist-betogen.

Is dat niet gewoon een -1? Geen inhoud, alleen een stevige rant/flamebait richting Hirsh Ballin (o.a., maar niet alleen, dat geleuter over "griezels).

En dan klagen over censuur, maar het woord nog niet eens foutloos kunnen schrijven. Hoe serieus moet je zo'n post dan nog nemen?

[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2010 17:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
wildhagen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:40:

Is dat niet gewoon een -1? Geen inhoud, alleen een stevige rant/flamebait richting Hirsh Ballin (o.a., maar niet alleen, dat geleuter over "griezels).

En dan klagen over censuur, maar het woord nog niet eens foutloos kunnen schrijven. Hoe serieus moet je zo'n post dan nog nemen?
Ik heb hem een 0 gegeven. De termen 'griezels' en 'IT analfabeten' en de manier waarop geven hem een puntje aftrek, maar ik vind ze te slap om hem direct naar een -1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mee eens,valt nog wel mee.

Is een +2 voor deze post niet wat overdreven? Info staat gewoon in het artikel onder de link. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen het nieuws (+links)goed doornemen, en als je het op die manier bekijkt zou een 0 ook op zijn plaats zijn. Ik heb er dan toch nog een +1 voor gegeven omdat het niet in het artikel zelf geschreven staat.

Dj Neo Ziggy in 'nieuws: Patriot Memory breidt Inferno-serie ssd's uit'

[ Voor 43% gewijzigd door pcgek op 29-07-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een +2 voor deze post niet wat overdreven? Info staat gewoon in het artikel onder de link. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen het nieuws (+links)goed doornemen
Je kan er niet vanuit gaan dat iedere lezer ook de links nakijkt die toegevoegd zijn aan een nieuwsbericht. (dat doe ik ook meer dan helft van de keren niet)

En het feit dat Dj Neo Ziggy meldt, vind ik daarom informatief en zeker een toevoeging aan het nieuwsbericht.
Vooral omdat het gebeuren omtrent het TRIM commando nogal vaak voorbij komt...en wel een beetje een gemis is in dit nieuwsbericht. Van mij een +2

enough said. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:22:
[...]

Je kan er niet vanuit gaan dat iedere lezer ook de links nakijkt die toegevoegd zijn aan een nieuwsbericht. (dat doe ik ook meer dan helft van de keren niet)
Dan zijn die lezers kennelijk niet geinteresseert in dit nieuwsartikel,en heeft de betreffende post al helemaal geen waarde,net als alle andere reacties trouwens. Want dat is wat je hiermee wil zeggen. :?

Informatief wil zeggen :Van toegevoegde waarde op het artikel,en daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Lijkt me in elk geval geen mismod :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Als je er vanuit gaat dat de lezer al op de hoogte was van deze info(en dat is heeeel goed mogelijk) wel :P

Daarom is een +1 voor die post ook wel kostendekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn die lezers kennelijk niet geinteresseert in dit nieuwsartikel,en heeft de betreffende post al helemaal geen waarde,net als alle andere reacties trouwens. Want dat is wat je hiermee wil zeggen. :?
Mijn punt is; in hoeverre zijn lezers geïnteresseerd in dit nieuwsbericht?
Je kunt het uit verschillende hoeken bekijken:

1 daarvan: Mensen lezen het om 'gewoon' op de hoogte te blijven van de SSD onwikkeling en verder niet. Dus wel lezen maar niet geïnteresserd genoeg om ook de toegevoegde links aan te klikken.
Maar door de post kunnen lezers wel getriggerd worden om op onderzoek te gaan naar de functie van het TRIM commando. (om er vanuit te gaan dat er mensen zijn die er nog niets van weten)

/me En zo kan ik nog wel 10 minuten doorgaan.
Informatief wil zeggen :Van toegevoegde waarde op het artikel,en daar is hier geen sprake van.
Oneens. Al kan ik geen ongelijk geven aan een +1 beoordeling........maar zoals ik zeg, ik vind een +2 meer op zijn plaats, omdat ik vind dat de post wel van toegevoede waarde is.

No offense natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Jouw punt is: Jouw mening. Mijn argument is,en de feiten zijn: Alle info (ink trimverhaal)staat vermeld in het artikel.

No offence,maar zo simpel is het.

@kixtart

Ach ja, wat is een link in een reactie waar relevante info achter schuilt nu nog waard?

Beetje principieel vandaag,vergeef me :)

[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 29-07-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar feit ook dat het niet in het artikel zelf vermeld staat en er nu een reden is om de bron te bekijken :) Het is aan de beoordeler wat belangrijker is, de reactie of de bron*. Ik ben niet van mening dat een +2 een mismod is en volgens mij ben jij (pcgek) het hier ook wel mee eens, al valt jouw moderatie anders uit :)

*: Eigenlijk meer de reactie als aanvulling tot het artikel en het aansporen om de bron te bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 29-07-2010 20:41 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:38
mijn post: yannickie111 in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen' heeft 1 moderatie (op -1 :? ), toch staat hij op 0.
ik vind het zelf eigenlijk geen 0 waard, en al helemaal geen -1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
yannickie111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:58:
mijn post: yannickie111 in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen' heeft 1 moderatie (op -1 :? ), toch staat hij op 0.
ik vind het zelf eigenlijk geen 0 waard, en al helemaal geen -1 :X
Iemand met een 1x weging kan geen -1 moderatie bekrachtigen. De reactie wordt pas -1 als iemand met zwaardere weging ook die moderatie geeft. Zie TMF miniFAQ

Wat je post betreft: leuk dat je blij bent met sony, maar verder is die niet echt interessant, omdat onderbouwing ontbreekt. Vervang sony door apple en het zou een troll zijn. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 29-07-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56
Deze reactie: modelmark in 'nieuws: Man krijgt boete voor belediging burgemeester via Twitter'

Mag van mij een dikke -2 krijgen iig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Dat is toch een vrij bekend stukje proza wat ie daar quote?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eigenlijk vind ik hem ook niet zo erg, snap alleen niet het punt niet wat hij probeert te maken hiermee met betrekking tot het artikel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer zo'n betoog...pff.

In mijn optiek is deze post een dikke -1 waardig......of een hele krappe 0.

edit:typo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Jesse schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:24:
[...]

Iemand met een 1x weging kan geen -1 moderatie bekrachtigen. De reactie wordt pas -1 als iemand met zwaardere weging ook die moderatie geeft. Zie TMF miniFAQ

Wat je post betreft: leuk dat je blij bent met sony, maar verder is die niet echt interessant, omdat onderbouwing ontbreekt. Vervang sony door apple en het zou een troll zijn. :P
misschien zit er niet heel erg veel onderbouwing in, wel een beetje vind ik.
maar kijk voor de grap de eerste post van artikel eens: My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
die is minder waard dan mijne vind ik, en die is gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

yannickie111 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:48:
[...]

misschien zit er niet heel erg veel onderbouwing in, wel een beetje vind ik.
maar kijk voor de grap de eerste post van artikel eens: My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
die is minder waard dan mijne vind ik, en die is gewoon +1.
Tja, dan geef ik die ook een 0 :+
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:05:

Hier weer zo'n betoog...pff.

In mijn optiek is deze post een dikke -1 waardig......of een hele krappe 0.

edit:typo
Het is een enorme zeikreactie, maar om hem nou direct een -1 te geven...

[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 29-07-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dirk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:00:
[...]

Tja, dan geef ik die ook een 0 :+
of mij een +1 :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:00:

Het is een enorme zeikreactie, maar om hem nou direct een -1 te geven...
Mwah, als het alleen een zeikreactie was, had het idd nog wel op 0 gekund.

Maar naast een zeikreactie is het ook nog eens moderatiegezeur (laatste alineas), en dat moderatiegezeur bevat ook nog eens een troll richting VNU/Tweakers.

Dat duwt het imho toch echt wel richting een -1 hoor. Het is dus de optelsom die het een -1 maakt, niet het enkele feit dat het een zeikreactie is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yannickie111. :)

Ik begrijp dat je het niet leuk vind,om een 0 te krijgen.
Waarschijnlijk omdat het gewoon een normale leuke post is in jouw ogen.
Daar komt het probleem ;Zelf kan je onmogelijk objectief zijn,inzake de mod ,van jouw reactie.
Dat is altijd subjectief.(of je moet Dissociatieve identiteitsstoornis hebben, en aan uit treding doen :+ )

In ieder geval 3 mensen ,met ervaring,hebben gekeken naar jouw post,en bevonden hem off topic en/of irrelevant ,een 0.
Gelukkig vat je het sportief op,en T.net vind het ook leuk als jij post en je gevoel en/of gedachtes zo de ruimte geeft.
En in dit specifiek geval is het fijn dat je enthousiast bent over een bepaald merk,maar als je FAQ mod leest,
(wat ik je echt aanraad,om zo verder ongenoegen te voorkomen)dan is 0 de juiste score.

Wat Jesse ook zegt ,vervang sony door apple en het was een -1.

Wat ik eigenlijk met dit hele verhaal wil zeggen.
Ik post ook wel eens ,waarvan ik weet dat is een 0,maar ik vind het dan toch leuk om te posten.
Zo`n post wat jij daar neerzette is niet verkeerd,en het voelt vast goed zo iets neer te zetten.
En dat is prima.Dat is goed.Maar geen +1.

En die post die jij aan haalt,
My_self in 'nieuws: Sony ziet verkoop Bravia, Vaio en PS3 sterk stijgen'
is ook een 0,en die heb ik ook gegeven.
Daar heb je zeker gelijk in d:)b .
een +1 is teveel voor die post.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nog mensen die deze 2 posts even naar de +1 willen tillen? De posters geven namelijk hetzelfde antwoordt binnen een paar minuten na de eerste.
DarkJack in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'
Billster in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'

Omdat het posts zijn die je eigenlijk als '1' moet zien lijkt me het een beetje zwaar om deze ,die 17 minuten later nog eens komt, te bestraffen met een -1. Dat kan toch nog best op 0?
Tqwan in 'nieuws: MSI introduceert gamelaptops met HD 5870 Mobility'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 21:03
Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2010'

Mijn reactie na kijken score: Wait..., whut?
Dat +3 is volgens mij puur meningmodden, hij is niet meer dan -1 waard imo. Wat jullie?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat +3 is volgens mij puur meningmodden, hij is niet meer dan -1 waard imo. Wat jullie?
Mee eens. Van mij ook een -1.

@DirkW
Met zijn parent erbij is het een 0, geen -1.
Punt gemaakt.

/me Stevie_O leert hierbij een wijze les om voortaan ook naar de voorgaande reactie te kijken ipv alleen de genoemde reactie te beoordelen. (met uitzonderingen daargelaten)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 03:31 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.