dtech schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 02:15:
Hoe het met de undead zit vind ik idd ook een beetje vaag nu ik er over nadenk

Eerst scourge gemaakt, zich losgemaakt, maar dan? is hij gelijk DK (maar dan zouden alle rassen dit type zijn, of zouden er iig geen human DK's zijn omdat die forsaken DK's zijn) of heeft hij eerst nog een bestaal als forsaken geleid

maarja de forsaken waren eerst deel vd Scourge en in bijv. warcraft 3 (ja de beroemde culling of stratholme missie) waren de mensen al besmet met het virus en stonden ze op het punt te transformeren van Human naar Scourge arthas wou verdere verspreiding voorkomen door de gehele populatie van stratholme ehh uit te schakelen..
maarja aan de andere kant ook weer een raar verhaal aangezien deze mensen in een soort van ghouls veranderen,de pallies werden tot DK gemaakt en ik vond op wowwiki.com een zinnetje waarin stond dat in lordaeron (waar de undercity onder is gevestigd) nadat de populatie was gevallen door dat rare virus de paladins nog tot de laatste man doorvochten omdat zij inmume waren voor dat virus en onder hevige martelingen gehersenspoeld werden alvorens ze tot DK werden gemaakt..maarja in het geval van wow is er gewoon een hele hoop lore(games,boeken,trading cards,role play game) en soms loopt het een beetje door elkaar..
Arthas was zeer zeker niet de eerste paladin hoor dit was Uther the Lightbringer..
gevolgt door "Saidan Dathrohan" , Tirion Fordring" , "Turalyon" en "Gavinrad the Dire"
dit waren de eerste paladins waarvan uther de allereerste was en zijn Door de archbischip "Alonsus Faol" in het leven geroepen,uther was de pupil/clerk van deze man en na intensieve gevechtstraining en een studie in strategie/oorlog was de eerste paladin geboren,vervolgens werden de volgende 3 gerecruit uit de gelederen van "Noble Knights" en "Clerics"en kregen zij ook een training in de Art of War en "the Light" de order of the "Knights of the Silver hand" was geboren! (dit gebeurde vlak na de 1e oorlog en voor de 2e /tussen warcraft 1 en 2)..
de laatste van de eerste 5 pallies "Gavinrad the Dire"werd als kandidaat naar voren geschoven door niemand minder dan Anduin Lothar "The Lion of Azeroth" a.k.a. "The Champion of Stormwind" die een zeer grote rol speelde in de 2e oorlog (warcraft 2)
arthas was in warcraft 2 nog maar een jochie en werd pas paladin toen de Knights of the Silver hand al lang en breed bestonden en werd nota benen zelfs door uther the lightbringer getrained en gedoceert! hij was toen net iets ouder dan koning varian die als jochie in veiligheid was gebracht naar lordaeron omdat stormwind vernietigd was toen..
later toen arthas DK (warcraft 3 en uitbreiding)was en nog Geen Lichking moest ie de urn met de as van zijn vader hebben (king terenas de 2e) en die werd bewaakt door o.a. Gavinrad en Uther..de Knights of the Silver hand waren toen al door arthas opgeheven omdat zij niet meehielpen aan de Culling of Stratholme..toch verdedigde Uther het as vd Koning en betaalde daarvoor de hoogste prijs.
dan kan je nog verder gaan over dat de leden van de opgeheven Knights of the Silver Hand de Scarlet Crusade en Argent Dawn Begonnen etc etc maar dan typ ik straks nog een hele pagina vol en ik ben alweer uitgelopen haha maarja typt zo lekker

maarja om ff terug te komen op waar ik eigelijk op wou reageren : Athas was niet de 1e Prins van Lordaeron niet de eerste paladin,niet de eerste DK en niet de Eerste Lichking
eigelijk was het gewoon een aparte knaap maar hij heeft nog wel onder de rok van Jaina Proudmoore mogen kijken

(zie boek: Arthas Rise of the Lichking)
p.s. Sorry for the Wall of text..liet me weer ff gaan haha [editje] ff een mooi stukje art erbij