Aangezien ik het bureau niet gebruik, is het zonde van de ruimte. En als ik daar het bureau zou plaatsen (waar jij zegt), dan kan ik het raam haast niet meer openen, aangezien daar het raam zit
.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je heb het over een XC module voor de aansturing van ambx setjes, heb je hier toevallig een link van? kan het niet vinden.Zuluman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:25:
[...]
ik kijk via de hdx-1000 :-0. maar het gaat mij niet om de beleving bij een film. ik heb wel eens een film via de laptop gekeken maar ik vind het effect te zwak. misschien als ik 5 sets heb dat t er op begint t lijken. uiteindelijk wil ik de ambx xc module hebben. daar kan je je ps3/hdx/dvb-c decoder/etc op aansluiten. deze analyseert je beelden en stuurt je rgd ledstrips aan. helaas nog geen budget voor.
MrJoinT schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:07:
[...]
Je heb het over een XC module voor de aansturing van ambx setjes, heb je hier toevallig een link van? kan het niet vinden.
Zuluman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
[...]
thanks! Wat die verlicht betreft dat valt wel mee. Hij ziet er niet zo fel uit als op de foto. Ik kan m op een vaste kleur zetten of binnen die kleur varieren, dimmen of zefls witlicht..En het vast wel mee bij tv kijken. Als het goed is kan je via een plugin met een bepaalde mediaplayer een film kijken en werkt t zoals ambilight. Het werkt helaas niet met mijn HDX1000. Het kan wel maar dan heb je een ambient Xc nodig die geloof ik 1500-2000 kost. En een goede rgd ledstrip. Ik geloof dat je circa 100 euro per meter kwijt bent dan. Maar dat is een project voor volgende jaar. Ik wil dan een verlaagd plafond maken (5cm) wat vrijhangt van de wanden (ca. 10cm) en in die koof de rgd ledstrips maken. en dan krijg je zoiets
[video]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ah, tnx, even gemist, excuses. Jammer dat het zo duur is. Al heb ik online geen prijzen kunnen vinden.
Anoniem: 100386
Kan je ajb een soort van "recensie" van dat apparaat geven, hoe bevalt ie ?SNEAK-NL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:54:
Weer eens een update
[afbeelding]
Te zien:
Oppo BDP-83 (regiovrij voor dvd en blu-ray)
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:13:
[...]
Kan je ajb een soort van "recentie" van dat apparaat geven, hoe bevalt ie ?
Want ik overweeg deze speler ook aan te schaffen, ik hoor er nl. alleen maar goede dingen over. Is de mod idd zo goed dat je de F/W gewoon kunt updaten etc ?
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Ik heb het ooit eens geprobeerd met een DMX interface en DMX LED RGB Pars, Maar de software werkte niet onder Windows Mediacenter. Volgens mij werkt alleen Ambilight van philips goed op alle bronnen omdat de TV het dan zelf aanstuurd. Nadeel is dat de verlichting vast zit in je tvMrJoinT schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:48:
[...]
Ah, tnx, even gemist, excuses. Jammer dat het zo duur is. Al heb ik online geen prijzen kunnen vinden.
Ik wil graag ambilight, maar hoef niet perse een tv van philips. Het is even afwachten hoe de nieuwe tv`s uit de 9705H serie gaan presteren, anders zal ik iets met ambx xc moeten doen om het ambilight effect te verkrijgen. Optimaal zou natuurlijk zijn om een goede plasma te combineren met ambx xc.
[Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 28-08-2010 15:30]
Kort en bondig.Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:13:
[...]
Kan je ajb een soort van "recensie" van dat apparaat geven, hoe bevalt ie ?
Want ik overweeg deze speler ook aan te schaffen, ik hoor er nl. alleen maar goede dingen over. Is de mod idd zo goed dat je de F/W gewoon kunt updaten etc ?
Hoe oud kan een blu ray speler nou zijn sinds het slechts een paar jaar uit is?SNEAK-NL schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:27:
[...]
Kort en bondig.
Ik vind em echt zo goed ja.
firmware kan je gewoon updaten, het omschakelen van de regio is enigzins omslachtig maar daar kan ik best mee leven.
De speler is supersnel vergeleken met mijn ''oude sony blu-ray speler''.
Beeld en geluidskwaliteit lijkt beter hoewel dat best tussen me oren kan zitten
als je meer vragen heb lees ik het wel
Wat een über plek om te racen!sopsop schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:05:
Zal mijn setup ook eens posten:
[afbeelding]
Wat u ziet:
• Celexon electrisch scherm 220cm breed
• De projectie wordt verzorgd door een Acer H7530D (1080p DLP)
• Een Logitech G27 racestuur i.c.m. een Wheelman Pro, die het eenvoudig maakt om de hele setup in luttele seconden op te vouwen en uit het zicht op te bergen.
• Mordaunt Short Carnival 5.1 speakerset (met active sub)
Wat u niet ziet:
• PS3 Slim
• Denon AVR-1508
• UPC HD Mediabox (DVR)
• Samsung 37" Full HD LCD
• Logitech Harmony 885
• HDMI Switch (1 input, 2 output)
• Zelfbouw multimediawand bekleed met laminaat
• Logitech PS3 remote (om de PS3 met de Harmony te bedienen)
Zal binnenkort de niet zichtbare zaken eens op de foto zetten.
[Voor 46% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-08-2010 17:16]
Anoniem: 255763
Ik zie dat je een nice race positie hebt.sopsop schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:05:
Zal mijn setup ook eens posten:
[afbeelding]
Wat u ziet:
• Celexon electrisch scherm 220cm breed
• De projectie wordt verzorgd door een Acer H7530D (1080p DLP)
• Een Logitech G27 racestuur i.c.m. een Wheelman Pro, die het eenvoudig maakt om de hele setup in luttele seconden op te vouwen en uit het zicht op te bergen.
• Mordaunt Short Carnival 5.1 speakerset (met active sub)
Wat u niet ziet:
• PS3 Slim
• Denon AVR-1508
• UPC HD Mediabox (DVR)
• Samsung 37" Full HD LCD
• Logitech Harmony 885
• HDMI Switch (1 input, 2 output)
• Zelfbouw multimediawand bekleed met laminaat
• Logitech PS3 remote (om de PS3 met de Harmony te bedienen)
Zal binnenkort de niet zichtbare zaken eens op de foto zetten.
[Voor 67% gewijzigd door raymonvdm op 29-08-2010 20:03]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Het zijn de details die het afmaken. En als je dat kan doen met zulke goedkope spullen, et ziet er puik uit!Zuluman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:39:
de basisverlichting zit erin! lichtslang 9m a 8,99 :-)
[afbeelding]
totaal geen last van. eerder beter.barry457 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:56:
Netjes je verlichting zo. Is het niet alleen storend als je tv kijkt?
netjes tochVoodoo_man schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:21:
updatetje aan mijn kant n.a.v de oude post Voodoo_man in "Post hier pics en specs van je home cine..."
Oud en crappy foto hoe het begon met enkel de AVreceiver/dvd en tv + complete de tangent set (5.0)
[afbeelding]
Toen later begon het gespeel met andere luidsprekers
[afbeelding]
Naar dit :
Philips 22RH427 fronts
Philips 22RH426 surround
Tangent Millenium 200 surround-back
Tangent Millenium Center
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar huidig:
[afbeelding]
[afbeelding]
+ natuurlijk een mooie vloermat voor wat oppervlakkige weerkaatsing.
Ze moeten nog een lik verf krijgen en ik moet het front ook nog afmaken. Alles ligt al klaar maar heb de tijd nog niet zo. Hele bouw project staat hier: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/index.htm
De Tangent Millenium 200's staan nu als surround (dus waar op de eerdere plaatjes de kleinere Philips 426'en stonden). De 426'en stonden wat laag bij de grond en viel het effect van de surround wat weg. De 426'en staan nu surround-back maar daar doen ze het goed en ze zijn aanwezig. Bijkomende update die niet te zien is, de 426 kisten zijn extra gedempt met bitumen matten en steenwol. Een wereld van verschil als ik ze even apart neem en op stereo weergave beluister met wat fatsoenlijke cd's.
Even wat details;
Pioneer VSX-917V-k
Pioneer DV-400V
Samsung DCB-B270R
LG 26LC42
Set Eigenbouw zuilen (lxbxh=30x30x90) op basis van Philips 22RH427
Set Tangent Millennium 200
Set Tangent Millennium Centre
Set Philips 22RH426
Na een MCACC calibratie is het echt onwijs wat een geluid. Detail is erg aanwezig net als warmte maar ook volume. Het middenbereik valt bij hele hoge versterking wel wat meer op maar niet storend. Het laag is mindblowing te noemen.
Als ik de ramen en deuren met een simpele film als Transformers2 op een versterking van -28dB zonder foefjes als loudness kan laten trillen... Dan hoef ik _geen_ subwoofer.
Vreemd genoeg klinkt de gehele setup ook al 1 geheel. Je zou het haast niet zeggen maar toch is het zo, in mijn oren dan
Voor minder dan 1000eu een dijk van een geluidssysteemIk vind dat altijd wel leuk als je soms ziet wat voor astronomische bedragen er neer gelegd worden voor 1 set speakers....en dan te weten dat ik die 1000eu reken inc. de a/v receiver en dvd speler
Is dat gewoon zo'n "kerstmis" lichtslang die je bij een bouwmarkt o.i.d. kan halen?Zuluman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:39:
de basisverlichting zit erin! lichtslang 9m a 8,99 :-)
Metal up your ass
Ja zeker leuke afleveringPHiXioN schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:50:
[...]
Moet je de aflevering van IKEA van Discovery Channel's Megafactories kijken, daar zie je hoe die LACK meubels worden gemaakt. Best aardig om te zien. 50 euro is toch geen geld, en van een afstand ziet het er nog best leuk uit.
Metal up your ass
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
[Voor 22% gewijzigd door Meelobee op 30-08-2010 20:32]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
yep...en gewoon een heldere witte.geeft een mooi egaal lichtbeeld. wel een beetje van de wand af anders zie je lichtstrepen....en geen led...die zijn veel te wit...maar t is maar waar je van houdJaymzHetfield schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Is dat gewoon zo'n "kerstmis" lichtslang die je bij een bouwmarkt o.i.d. kan halen?
Echt een heel lelijke sub inderdaad. Ik ben inderdaad op zoek naar een mooie downfiring type.Martijn1990 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:41:
Leuke set, mooie tv ook.
Gaat het je vriendin echt op de grootte van de sub of meer om het uiterlijk? Dat tweede kan ik namelijk best inkomen, no offenseEen mooie kubus down firing sub vind ik zelf namelijk heel netjes ogen. En dan hoeft hij misschien niet veel kleiner te worden?
Die is inderdaad sexy, maar ik kon de 5 surround speakers voor €90 overnemen en de sub zou nog eens 190 zijn. Okay, dan heb ik een mooie sub, maar die is nog steeds huge. Dus het liefste zou ik dan de sub hebben van de HKTS7. Die is namelijk een stuk kleiner. Anyway, dat zal volgende maand worden, want deze maand kan ik dat niet verantwoorden tegenover het vrouwtje.Nico111 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:47:
Heb je de subwoofer niet meer van de HKTS 11? Anders zet je die toch weer neer?
Die is gewoon super sexy
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Anoniem: 361617
Klopt, heb ook op aanraden van verkoper eigen CD meegenomen naar winkel, maargoed daar kon die weer niet voluit.. Ik luister voornamelijk hardcore en terror, maar ook klassieke muziek. Als ik uiteindelijk moet kiezen dan liever hardere bass.. (die moet je niet horen maar voelenMektheb schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:32:
50Watt is al erg veel, in mijn ogen zegt het "watt" maar dan ook echt helemaal niks.
Het is voorall smaak, ik hou meer van kraak helder en weinig bass, dan bass en mindere andere tonen.
Smaken verschillen en het beluisteren voor je iets koopt is echt een must voor audio in mijn ogen.
Ben op het moment bezig voor me 2e set in huis een buizenversterker te versieren die me broer bouwt, en zelf onderhoudt en ook voor anderen doet.
Ben sinds ik dat gehoort heb op me eigen speakers helemaal in me nopjes ervan kost wat maar heb je ook wat.
Mooie whermacht buizen erop en gaan.
Lang verhaal kort te maken smaken verschillen, en het verschil in merk met merk x samen is ook weer anders, en een verkoper kan wel een "mening geven" maar of het dan ook echt mooi is is zoiezo anders, want jouw huis is anders als waar de winkel is dus kan het zoiezo al anders zijn.
Ja inderdaadAnoniem: 361617 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:39:
[...]
Klopt, heb ook op aanraden van verkoper eigen CD meegenomen naar winkel, maargoed daar kon die weer niet voluit.. Ik luister voornamelijk hardcore en terror, maar ook klassieke muziek. Als ik uiteindelijk moet kiezen dan liever hardere bass.. (die moet je niet horen maar voelen)
Nee...Anoniem: 361617 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:25:Onkyo TX-SR578 (7x130W).
Als ik dit zo lees dan kan je beter een PA-setje neerzetten dan een home cinema, een home cinema is gewoon niet bedoeld waar jij het voor wilt gebruiken.Anoniem: 361617 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:39:
[...]
Als ik uiteindelijk moet kiezen dan liever hardere bass.. (die moet je niet horen maar voelen)
[Voor 17% gewijzigd door FeaR op 01-09-2010 13:47]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat dacht ik ook, ben alleen zo bang dat ik uiteindelijk de boel opblaasMektheb schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:41:
[...]
Ja inderdaad, dan denk ik de onkio wat beter voor je is.
Gebeurt dus niet, want zo veel vermogen levert die Onkyo niet...Anoniem: 361617 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:43:
[...]Dat dacht ik ook, ben alleen zo bang dat ik uiteindelijk de boel opblaas(voor mij een duur geintje dan)
[Voor 40% gewijzigd door Mektheb op 01-09-2010 13:46]
Me vriendin wilt hem gebruiken voor films kijken, en liever niet dat het te groot is ( staat in redelijk kleine ruimte) Maar heb geen buren, woon in een weiland zegmaarFeaR1986 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:42:
[...]
Nee...
1 x 130 Watt bij 6 Ohm gemeten bij 1000 Hz.
Als je een TX-SR578 hebt en je hangt er een volledige 5.0 set aan (subwoofer is actief, dus die vraagt geen vermogen van de receiver) dan kakt een Onkyo in tot een Watt of 30. De AVR 255 is ook een betere receiver op dat vlak dan de Onkyo. Onkyo is zo overrated als het gaat om vermogen. Sinds een paar jaar biedt Onkyo gewoon veel aansluitingen en dergelijke voor weinig geld, helaas wordt dat geld onder andere bezuinigd op de voeding waardoor deze dus inkakt bij meerkanaals gebruik.
Feit dat je set niet aan de verwachtingen voldoet is meer te wijten aan je huidige speakers: dat zijn gewoon melkpakjes die eigenlijk alleen mid-hoog en hoog weer kunnen geven. De rest doet de subwoofer. Hang eens een paar goede vloerstaanders op zuilen aan je AVR 255 en dan zal je een stuk beter geluid hebben.
[...]
Als ik dit zo lees dan kan je beter een PA-setje neerzetten dan een home cinema, een home cinema is gewoon niet bedoeld waar jij het voor wilt gebruiken.
Negen van de tien mensen weten dat niet van Onkyo en negen van de tien komen er ook niet achter. Onkyo geeft hun vermogens ook heel gemeen aan. Op de sticker staat inderdaad wel heel groot kreten als "130 Watt x 7.1" of wat dan ook. Maar redden doen ze dat dus niet, met 30 Watt heb je het wel gehad. Nu is dat meer dan genoeg om inderdaad de buren gek te maken, dus niemand komt er achter. Maar als je je er een paar lastig aan te sturen speakers aan hangt (< 4 Ohm constant, lage gevoeligheid of rare impedantiedippen) dan smelt een Onkyo gewoon weg. Harman Kardon geeft ten minste aan wat de receiver zeker kan leveren, in mijn ogen een veel betere manier om het vermogen aan te geven.Anoniem: 361617 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:48:
[...]Me vriendin wilt hem gebruiken voor films kijken, en liever niet dat het te groot is ( staat in redelijk kleine ruimte) Maar heb geen buren, woon in een weiland zegmaarEn had nu zo iets kan later uitbreiden naar een paar goeie vloerstaanders met die Onkyo als basis.. Maar als je echt zegd dat die HK AVR 255 dus eigenlijk meer vermogen heeft, dan weet die verkoper niet goed waar die het over heeft. (Ik zelf trouwens ook niet echt)
[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 01-09-2010 13:55]
Het word er niet makkelijker op, maar wel super bedankt, dit wist ik dus echt nietFeaR1986 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:55:
Negen van de tien mensen weten dat niet van Onkyo en negen van de tien komen er ook niet achter. Onkyo geeft hun vermogens ook heel gemeen aan. Op de sticker staat inderdaad wel heel groot kreten als "130 Watt x 7.1" of wat dan ook. Maar redden doen ze dat dus niet, met 30 Watt heb je het wel gehad. Nu is dat meer dan genoeg om inderdaad de buren gek te maken, dus niemand komt er achter. Maar als je je er een paar lastig aan te sturen speakers aan hangt (< 4 Ohm constant, lage gevoeligheid of rare impedantiedippen) dan smelt een Onkyo gewoon weg. Harman Kardon geeft ten minste aan wat de receiver zeker kan leveren, in mijn ogen een veel betere manier om het vermogen aan te geven.
Lang verhaal kort:
AVR 255 houden en betere speakers kopen, kom je verder mee dan met de TX-SR578.
[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 361617 op 01-09-2010 13:59]
Wat ben je van plan?noskill schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:08:
Ik ben nu al een dik uur aan het kijken in dit topic, en ik heb echt heel veel mooie kamers gezien. Jaloers, en kudos voor al die net ingerichte woonkamers! Jullie hebben mij er bij deze definitief tot aangezet om mijn zolderkamert eens goed onderhanden te nemen... Hier zal wel wat tijd overheen gaan, maar ik ga jullie op de hoogte houden o:)!
Metal up your ass
Basement Bios ---- Exo-S
[Voor 14% gewijzigd door ind0mi op 02-09-2010 12:25]
[Voor 19% gewijzigd door TFDev op 01-09-2010 19:29]
Wat is dat voor salontafel? Ziet er relaxed uit.ind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
Ik volg dit topic al een hele tijd en nu vind ik het eens tijd worden om mijn HT te posten.
Metal up your ass
is deze salontafelJaymzHetfield schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:01:
[...]
Wat is dat voor salontafel? Ziet er relaxed uit.
Heb ik gisteren nou iets teveel gedronken of hangt die tv daadwerkelijk ietsjepietsjes scheef??ind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
Ik volg dit topic al een hele tijd en nu vind ik het eens tijd worden om mijn HT te posten.
Nickname does not reflect reality
Nah, ligt aan de foto.. of moet ik nog een foto posten met de waterpas erop?Brad Pitt schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:19:
[...]
Heb ik gisteren nou iets teveel gedronken of hangt die tv daadwerkelijk ietsjepietsjes scheef??
Wil ik er wel twee zien, eentje op de tv én eentje op de grond, dan pas geloof ik jeind0mi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:50:
Nah, ligt aan de foto.. of moet ik nog een foto posten met de waterpas erop?
Nickname does not reflect reality
Of je concludeert aan de hand van het feit dat de vloer en het kastje onder de TV even scheef staan als de tv zelf dat de TV niet scheef staat maar de foto scheef genomen is. Tenzij scheve huizen een nieuwe soort moderne kunst zou zijn, maar het lijkt me niet echt praktisch.RoaDHouse schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:19:
TV hangt scheef dat kan je zo zienof de vloer loopt scheef.
Hij kan wel waterpas hangen maar optisch lijkt hij scheef, daarom hang ik een TV altijd zonder waterpas op
Die RGB leds heeft die een toegevoegde waarde bij een TV, want het is niet hetzelfde als ambi of ambx.tolunaygul12 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:49:
Ik volg al een tijdje dit topic, en nu is het tijd om mijn setup te laten zien
42" LG hd ready plasma TV
LG 5.1 theater set
Dreambox DM500S
JVC VCR (opnemen series. niet meer in gebruik ivm met dreambox en streamen naar server)
Wii met 2 Wiimotes
dvd collectie
RGB verlichting achter TV (2meter ledstrip)
TV: (dvd film stream vanaf mijn desktop via dreambox)
[afbeelding]
Dvd speler, center en dreambox:
[afbeelding]
Subwoofer:
[afbeelding]
Tv met verlichting:
[afbeelding]
Kast1:
[afbeelding]
Kast2:
[afbeelding]
Paar aansluitingen achter TV:
[afbeelding]
Closeup center:
[afbeelding]
kleuren:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
en nog een hoop kleuren en een paar colorchange modes
[Voor 18% gewijzigd door PaulBloem op 03-09-2010 13:05]
Vind het er ruimtelijk een beetje raar uitzien, maar dat komt misschien omdat het zweeft? Tja... als je mijn mening vraagt: IK vind het niet mooi. Maar jij moet er tegenaankijken...PaulBloem schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:04:
Onderstaand wordt een nieuw knutsel project van mij. Heb het even in Google sketchup gemaakt om een idee te geven.
Het gaat dus om datgene wat onder de tv zit. Dat wil ik gaan maken. Het is schuin zodat de tv zo kan staan dat het niet achter de open haard zit als je op de linker bank zit. Uiteraard een echte foto wanneer we zover zijn.
Edit:
Het donkere gedeelte moet speakerstof voorstellen. Hier zitten dan alle apparaten achter, maar wel te besturen met de afstandsbediening. Alles wordt gestreamd dus geen cd's of dvd's te wisselen.
Sketch:
[afbeelding]
Ideeën, tips of comments... gaarne!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/
Wat voor een speaker standaards heb je voor je speakers gebruikt en kan ik daar ook de kabel door een buisje naar boven doen want dat kan ik niet helemaal zienind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
TV Samsung LE40686
YAMAHA RX-V1900
UPC HDTV DVR
XBOX 360 Elite
PCH A-200
Frontspeakers: Mission M70 (op Atacama Nexus 60 stands)
Center: Mission M3C1
(wat je niet ziet) surroundspeakers : Mission M30 (ook op stands)
links in de hoek staat de sub; Yamaha FSW-100
en op de tafel ligt de Logitech Harmony Remote waarmee alles wordt bediend.
[afbeelding]
in de toekomst wil ik nog mooie vloerstaanders halen en een nieuwe sub..
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Deaddust schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:22:
[...]
Wat voor een speaker standaards heb je voor je speakers gebruikt en kan ik daar ook de kabel door een buisje naar boven doen want dat kan ik niet helemaal zien
ind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
TV Samsung LE40686
YAMAHA RX-V1900
UPC HDTV DVR
XBOX 360 Elite
PCH A-200
Frontspeakers: Mission M70 (op Atacama Nexus 60 stands)
Center: Mission M3C1
(wat je niet ziet) surroundspeakers : Mission M30 (ook op stands)
links in de hoek staat de sub; Yamaha FSW-100
en op de tafel ligt de Logitech Harmony Remote waarmee alles wordt bediend.
[afbeelding]
in de toekomst wil ik nog mooie vloerstaanders halen en een nieuwe sub..
[Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 03-09-2010 14:36]
wij hebben thuis ook een gas haard en onze tv hangt er 20cm boven en de hitte bereikt hem niet (wel een speciaal soort plaat tussen) dus het kan zeker.ed31 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:38:
@PaulBloem: zit dat tv-meubel direct tegen de kachel aan geplaatst? Lijkt me geen goed plan ivm de hitte.
Sowieso vraag ik me af hoe het zit met de stralingswarmte direct naast die kachel in combinatie met je apparatuur.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
ed31 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:38:
@PaulBloem: zit dat tv-meubel direct tegen de kachel aan geplaatst? Lijkt me geen goed plan ivm de hitte.
Sowieso vraag ik me af hoe het zit met de stralingswarmte direct naast die kachel in combinatie met je apparatuur.
het is een open haard met hout welke eigenlijk bijna nooit aan staat. Zonde eigenlijk.. toch maar weer eens doen in de winter :-)Tijn96 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:37:
[...]
wij hebben thuis ook een gas haard en onze tv hangt er 20cm boven en de hitte bereikt hem niet (wel een speciaal soort plaat tussen) dus het kan zeker.
ik heb gelijksoortige stands, mission stancette. kon ook niet door de stand zelf maar even een gaatje boren boven en onder en voila het kan wel. dat is tenminste als het holle buizen zijn en niet massief.en de mission stancette staan op spikes. gaatje in vloer en kabel via kruipruimte naar de amp.Martijn1990 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:35:
[...]
[...]
Edit: Kabel kan niet door de stand zelf, heb ze stands ook namelijk.
Tenzij de stands gevuld zijn met zand, dan is een gaatje onderin weer niet zo handig..Zuluman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:02:
[...]
ik heb gelijksoortige stands, mission stancette. kon ook niet door de stand zelf maar even een gaatje boren boven en onder en voila het kan wel. dat is tenminste als het holle buizen zijn en niet massief.en de mission stancette staan op spikes. gaatje in vloer en kabel via kruipruimte naar de amp.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
De TV naast de openhaard in een hoek vind ik persoonlijk niet mooi. Tevens kan er maar een hele kleine TV staan, hooguit 80cm lijkt het wel. Plus, de speakers kunnen niet goed staan. Dit omdat je ze in een 'ruit' moet zetten terwijl de kamer een vierkant is. Als ik jou was zou ik het een kwartslag draaien. De grote bank tegen de raam kant. de openhaard rechts daarvan, en de kleinere bank links daarvan. Dan kan de TV tegenover het raam staan en kunnen je speakers optimaal (?) geplaatst worden. En je kan dan nog steeds een gigantische TV of beamer later nemen. (ik weet niet hoe het zit met de openhaard dicht bij de bank, maar je zegt hem toch bijna nooit aan te hebben)PaulBloem schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:04:
Onderstaand wordt een nieuw knutsel project van mij. Heb het even in Google sketchup gemaakt om een idee te geven.
Het gaat dus om datgene wat onder de tv zit. Dat wil ik gaan maken. Het is schuin zodat de tv zo kan staan dat het niet achter de open haard zit als je op de linker bank zit. Uiteraard een echte foto wanneer we zover zijn.
Edit:
Het donkere gedeelte moet speakerstof voorstellen. Hier zitten dan alle apparaten achter, maar wel te besturen met de afstandsbediening. Alles wordt gestreamd dus geen cd's of dvd's te wisselen.
Sketch:
[afbeelding]
Ideeën, tips of comments... gaarne!
[Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 03-09-2010 16:28]
Waar heb je die tv meubel vandaan?ind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
[Voor 54% gewijzigd door Dark Matter op 03-09-2010 18:02]
Ik heb je tv meubel op de site van Neckermann tegengekomen, ziet er goed uit en de prijs van € 99,- is ook niet verkeerd. Zou jij voor mij de exacte maten van het stuk waar jouw receiver in staat willen opmeten? Ik heb het gevoel dat de site van Neckermann niet klopt.ind0mi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:15:
[img=640,480]http://i52.tinypic.com/2wc49wg.jpg"%5Dafbeelding[/img]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 415 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
De tv meubel is van JYSK. Ik heb alleen het linkerkastje gemodificeerd. Normaal zitten er lades links en rechts.. Van de voorpaneel van de lade heb ik een klapdeurtje van gemaakt met schuifarm en de achterkant eruit gezaagd, zodat m'n Yamaha RX-V1900 er ook in past
Als ik het plaatje en de maten zo bekijk is dat vak waar de receiver in staat een "gesloten" vak aangezien ik daaronder een deurtje zie zitten. En gezien ze als hoogte van het complete meubel 32 cm opgeven lijkt mij niet dat dit vak daar veel van afwijkt.knny schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:02:
[...]
Zij geven dit aan namelijk:
Afm. open vakken: ca. B50 x D42 x H10 cm. (10cm lijkt mij erg laag)
Tot. afm.: ca. B160 x D45 x H32 cm.
http://raptr.com/Doppert/about
Misschien moet je de post boven die van jou nog eens lezenDoppert schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:13:
[...]
Als ik het plaatje en de maten zo bekijk is dat vak waar de receiver in staat een "gesloten" vak aangezien ik daaronder een deurtje zie zitten.
https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/
Ik dacht het alind0mi schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:22:
[...]
De tv meubel is van JYSK. Ik heb alleen het linkerkastje gemodificeerd. Normaal zitten er lades links en rechts.. Van de voorpaneel van de lade heb ik een klapdeurtje van gemaakt met schuifarm
PSN: vndk_
Solar Edge 2,96 Wp 8x 415 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Anoniem: 362344
Ik zou als je dat zo maakt, de vensterbank het zelfde hout mee geven en dat naadloos met elkaar verbinden. Dan blijft het geheel wat strakker.
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 362344 op 04-09-2010 16:05]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
[Voor 19% gewijzigd door Bremg op 04-09-2010 22:01]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thnx!
Thnx!. Ik wil graag nieuwe speakers, inclusief center. Heel veel ruimte onder de TV is er niet. Ik verwacht iig niet dat het gaat passen. Het liefst wil ik de versterker lager zetten, en een nieuwe center op de plek waar nu de versterker staat. Alleen moet ik dan eea aan kabels gaan wegwerken. Lees: Dat zoek ik nog nietMartijn1990 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:56:
Ziet er leuk uit, idd leuke stoelen. Is het een idee om je center precies onder je tv te zetten op die lege plank of vind je dit niet staan? Je center zal er in ieder geval een stuk beter door klinken omdat hij meer op oorhoogte staat.
Dat zou wel kunnen idd. Moet ik wel wat gaan tweaken aan de kast. Maar dan kan ik wel gelijk de versterker lager zetten.. Toch maar eens tijd voor vrij maken!simonr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:54:
Of anders je Mac, ik vind dat een mooi ding, maar zo valt 'ie een beetje in het niet naast je (bakbeest) HK.
[Voor 20% gewijzigd door Xcalibur op 06-09-2010 20:00]
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Lijkt me een kwestie van; ik wil zo min mogelijk kabel zien.Meelobee schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:57:
Cool, maar waarom hangen je speakers zo hoog? Komt het geluid niet echt ten goede lijkt me..
[Voor 3% gewijzigd door Xcalibur op 06-09-2010 20:00]
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Verschil zul je - ondanks dat je geen audiofreak bent - wel degelijk horen. Ik had eerst mijn speakers te laag staan en sinds ik ze heb opgehangen op oorhoogte klinkt het stukken beter. Dat is ongeveer vergelijkbaar met te hoog plaatsen. Nu gaan er veel geluiden 'verloren' omdat ze over je heen gaan.Xcalibur schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:59:
[...]
Wat de plaatsing van de speakers betreft, ik heb hier al meer opmerkingen over gehad. Idee was inderdaad "zo weinig mogelijk kabels zien". Ze hebben tijdelijk op een kastje en de vensterbank gestaan, wat qua hoogte tamelijk ideaal zou moeten zijn, maar ik heb niet het idee dat ik verschil hoor .... Maar ik ben dan ook niet zo'n audiofreak
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Is het geen optie om de speakers naar beneden te laten wijzen?LuPo schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:29:
[...]
Verschil zul je - ondanks dat je geen audiofreak bent - wel degelijk horen. Ik had eerst mijn speakers te laag staan en sinds ik ze heb opgehangen op oorhoogte klinkt het stukken beter. Dat is ongeveer vergelijkbaar met te hoog plaatsen. Nu gaan er veel geluiden 'verloren' omdat ze over je heen gaan.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
hmm geen onaardig idee, inderdaad. Het mooie van Sketchup is dat je ook meer kan maken... denk dat ik jou idee ook even gaan doen. Het was sowieso het idee om de vensterbank en tv meubel in 1 hout soort te maken zodat het een geheel lijkt.Anoniem: 362344 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:43:
[...]
Ik zou als je dat zo maakt, de vensterbank het zelfde hout mee geven en dat naadloos met elkaar verbinden. Dan blijft het geheel wat strakker.
Ook zou ik de verbinding tussen dat verkant en het tv meubel naadloos maken. Dat ziet er ook veel strakker uit. Dan hoort het geheel ook meer bij elkaar (combinatie muurtje, blok/tv meubel, vensterbank)
vraag me wel af wat je rechts gaat doen, met je muur.. want een groot wit plakaat? Misschien kan je vanaf dat bruine muurtje tot de andere kant van de muur een soort boeken kast bouwen(zelfde princiepe als dat blok waar je een openhaard in wilt maken). Geeft stukken meer sfeer aan de rest van de kamer (voor zo ver ik dat op de tekening kan zien) en het ziet er wat minder kil en leeg uit.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Keurig zolderkamertje hoor..._Piv0 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:17:
Na veel meekijken bij jullie zal ik mijn zolder slaapkamertje eens laten zien. Ik woon nog bij mijn moeder thuis dus heb niet de mogelijkheid om de woonkamer onder handen te nemen.![]()
[afbeelding]
Wat zien we:
Samsung PS-50C91 ( Helaas niet aan het houten wandje op te hangen)
Denon AVR-1610
JBL ES80 Front speakers
JBL ES150 Subwoofer
JBL ES25 Center speaker
Humax IHDR-5050c
Xbox 360
Logitech Harmony 555
Rii Mini Wireless Keyboard / Mouse
Ikea Multicolor Dioders
[afbeelding]
Film Mode
[afbeelding]
Met zonder stofkap
[afbeelding]
JBL ES10 Surround Speakers
[afbeelding]
Het computerhoekje:
Samsung P2370 monitor
Logitech Illuminated Keyboard
Logitech G5 Mouse
Logitech Z4 audio setje
[afbeelding]
Overview
[afbeelding]
Close-up
Tubes....It's what make music music!
Leuke kamer hoor!_Piv0 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:17:
Na veel meekijken bij jullie zal ik mijn zolder slaapkamertje eens laten zien. Ik woon nog bij mijn moeder thuis dus heb niet de mogelijkheid om de woonkamer onder handen te nemen.![]()
[afbeelding]
Wat zien we:
Denon AVR-1610
JBL ES80 Front speakers
JBL ES150 Subwoofer
JBL ES25 Center speaker
Humax IHDR-5050c
Xbox 360
Logitech Harmony 555
Ikea Multicolor Dioders
[afbeelding]
Film Mode
[afbeelding]
Met zonder stofkap
[afbeelding]
[afbeelding]
Het computerhoekje:
Samsung P2370 monitor
Logitech G5 Mouse
Logitech Z4 audio setje
[afbeelding]
Overview
[afbeelding]
Close-up
Ziet er goed uit! Maar ik zou die front speakers iets naar voren schuiven, zeker omdat de E80 nogal wat lage tonen kan produceren en daardoor wat wollig klinkt als hij in een hoekje staat. Als je hem 20 cm naar voren schuift dan zal je zien dat het at beter door de kamer verdeeld wordt_Piv0 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:17:
[afbeelding]
Wat zien we:
Denon AVR-1610
JBL ES80 Front speakers
JBL ES150 Subwoofer
JBL ES25 Center speaker
Humax IHDR-5050c
Xbox 360
Logitech Harmony 555
Ikea Multicolor Dioders
[afbeelding]
Film Mode
[afbeelding]
Met zonder stofkap
[afbeelding]
[afbeelding]
Het computerhoekje:
Samsung P2370 monitor
Logitech G5 Mouse
Logitech Z4 audio setje
[afbeelding]
Overview
[afbeelding]
Close-up
Een subwoofer is pas een must bij een 2.1 opstellingbrndst schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:56:
[...]
( ik heb alleen nog geen subwoofer aangeschaft, terwijl het eigenlijk een must is met een 2.0 opstelling )
[...]
Ik heb alleen maar 2.0 opstellingen en een subwoofer is echt niet nodig, maar dat is waarschijnlijk smaak en per speakerset verschillend.McRubz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:42:
[...]
Een subwoofer is pas een must bij een 2.1 opstelling![]()
Ik heb zojuist mijn Onkyo TX-SR608 met Harmon Kardon HKTS 30 5.1 setje binnengekregen. Over een maand verhuizen van studentenkamer naar een "echt" huis. Zal dan eens wat plaatjes plaatsen.
Fuck, zo te zien zijn de prijzen hiervan ook al gestegenknny schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:02:
[...]
Ik heb je tv meubel op de site van Neckermann tegengekomen, ziet er goed uit en de prijs van € 99,- is ook niet verkeerd. Zou jij voor mij de exacte maten van het stuk waar jouw receiver in staat willen opmeten? Ik heb het gevoel dat de site van Neckermann niet klopt.
Ik wil weten of mijn Denon receiver er ook in gaat passen.
Zij geven dit aan namelijk:
Afm. open vakken: ca. B50 x D42 x H10 cm. (10cm lijkt mij erg laag)
Tot. afm.: ca. B160 x D45 x H32 cm.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
salontafel is nooit 99,- geweest..Dagi schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:39:
[...]
Fuck, zo te zien zijn de prijzen hiervan ook al gestegen
Salontafel kost nu: 199 euro ipv 99
Tv meubel kost nu: 299 euro ipv 99
Grrr...
Geen Blu-ray spelert?_Piv0 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:17:Foto's + verhaal
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details