Toon posts:

Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 338.970 views

• UXO72
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-07-2016
Hi,

Mij eerste post onder dit profiel. Ik was jaren actief op Tweakers maar ben een tijd weg geweest.
Ik ben al een aardig jaartjes bezig met HTPC (eerste al in 1997) en wil mij steentje bijdragen.
Sinds een jaar geleden heb ik deze hobby weer opgepakt sinds ik groter ben gaan wonen.

De set is verre van af maar het begin is er.
Sinds vorige week heb ik Jamo S606 set staan die mijn oude Wharfdale's 504.1 set hebben vervangen.
De huidige woonkamer setup :

HTPC : zelfbouw in een Thermaltake Back case, OS Win7, draait Mediaportal, X-Factor skin, 3 TB media opslag, 1 Gb netwerk, etc.
AV receiver : Onkyo TX-SR606
DVD/HDD : Sony RDR-HX510
Kabel TV : Humax IR Fox C
TV : LG 92cm
Frontfill : Jamo S606 (Bi-amp aangestuurd)
Rearfill : Sony nog wat..... (typenr kwijt)
Beamer : Toshiba
Scherm : 3 mtr
AB : Logitec Harmony One

Het klinkt al vrij aardig wat oa. te danken is aan een zwevende houten vloer met ongeveer 40 cm vrije ruimte.
Laag trekt lekker diep door al mis ik met deze nieuwe luidsprekers wel een deel sub laag.

Wishlist/planning bestaat uit : center speaker, actieve subwoofer en een HD beamer. TV kaart en dergelijke voor in de HTPC laat ik voor wat het is aangezien ik daarvan toch te weinig gebruik maak. Mij gaat het met name om de muziek en films.

Op de zolder heb ik een andere HTPC staan met een Samsung 82 cm TV en een Logitec sub setje. Zodra ik mijn uitgeleende Sony EX versterker terug heb komen daar de Wharfdale's te staan. Deze zolder wordt als foto set gebruikt (ben amateur fotograaf) en vandaar dat ik daar ook een soort van home theater(tje) heb staan.

ps, de houten wand wordt nog behangen en wand wordt nog afgewerkt zodra de nieuwe houtkachel is geplaatst ;)

[Voor 7% gewijzigd door UXO72 op 18-08-2010 23:23. Reden: Foto edit, extra info HTPC]

Nee heb je en ja kan je krijgen........

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51

spaceboy

Op grote hoogte

Doe 's wat grotere plaatjes man! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• UXO72
spaceboy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:14:
[...]

Doe 's wat grotere plaatjes man! :)
Was er mee bezig toen jij replyde.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 15:10
Bierdopje120 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Nee,, Mijn Denon AVR 2807, wat volgens mij een mid-end reciever is, is ook al 42cm diep, en dan kun je nog geen kabels er op aansluiten want die heb ik niet meegerekend ;)
Ik heb zelf drie van die kleine (60 cm) Besta kastjes naast elkaar, zonder deurtjes en zonder achterpaneel, zodat kabels en dergelijke gewoon uit mogen steken.

Mijn reciever past perfect op deze manier (Denon AVR-1910, 38 cm diep) en mijn HTPC (kast is een Antec Fusion Remote Black - 42cm diep), past ook, maar steekt wel iets uit aan de achterkant. Het kan dus wel, maar hangt wel af van hoe dicht tegen de muur je de kastjes zet.

Dat is ook wel het mooie van dat Ikea spul. Geen zin in deurtjes of achterpaneel? Dan laat je het lekker weg. Kijk gewoon nog eens goed rond bij de Ikea, maar let dan vooral ook op wat je allemaal zou kunnen weglaten of combineren.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 08:36
DirtyDutch schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:22:
Ik kijk naar een 55" op 4 meter en bevalt ook echt prima hoor maar bij slechte uitzendingen(komt niet veel voor) zie je wel dat het beeld slechter is dan normaal,niet echt helder en scherp..Maar ben je aan het gamen of een bluray'tje aan het kijken dan had ik wel een 60" kunnen nemen :*) en eerlijk gezegd ben ik nu wel gewend dit scherm en dat heb je denk ik wel bij elk scherm,hoe groot hij ook is..het wend en word als normaal beschouwd ;)
@ Workaholic
Als het toch wend zoals je hier hoort van mede tweakers denk ik dus dat het het geld niet waard zou zijn. 50'' is al een mooi groot scherm. Tuurlijk, hoe groter hoe beter (Totdat je je hoofd moet draaien om alles te zien dan :( ) maar ik denk niet dat het je geld waard zal zijn. Immers, 50'' word nu als normaal beschouwen. 1.300 euro en een nieuwe 60'' later, is dát ineens normaal. Ik zou het dan investeren in je audioset, of voor die meerprijs kun je er zelfs een beamer BIJ kopen! ;)

@UXO72, Ziet er leuk uit! Vind het persoonlijk jammer van het kleurrijke mandje in je TV meubel wat eigenlijk afbreuk doet aan de bijpassende kleuren combinaties. Een beamer is ook altijd tof! :> Maar kan dat scherm niet groter geprojecteerd worden of was het een bewuste keuze niet het volledige doek te benutten of heb je de tijd nog niet genomen of ervoor gevonden om je beamer goed in te stellen? :9 En wat een übermediacenter kast heb jij :D

PS: Is die achterwand nog niet af of houd je dat zo? :)
Niet slecht bedoelt ofsow (teruglezend kom ik nogal kritisch over kwam ik achter) maar gewoon nieuwsgierigheid. En die achterwand is gewoon niet mijn persoonlijke smaak ;)
DarkFlow schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:55:
[...]

Ik heb zelf drie van die kleine (60 cm) Besta kastjes naast elkaar, zonder deurtjes en zonder achterpaneel, zodat kabels en dergelijke gewoon uit mogen steken.

Mijn reciever past perfect op deze manier (Denon AVR-1910, 38 cm diep) en mijn HTPC (kast is een Antec Fusion Remote Black - 42cm diep), past ook, maar steekt wel iets uit aan de achterkant. Het kan dus wel, maar hangt wel af van hoe dicht tegen de muur je de kastjes zet.

Dat is ook wel het mooie van dat Ikea spul. Geen zin in deurtjes of achterpaneel? Dan laat je het lekker weg. Kijk gewoon nog eens goed rond bij de Ikea, maar let dan vooral ook op wat je allemaal zou kunnen weglaten of combineren.
Uiteraard kun je het meubel ook een stukje van de muur af zetten. Helemaal niet bij nagedacht. Dan zal je wel apparatuur van 65cm er in kunnen zetten! Zolang het maar niet naar achteren kanteld. Maar je hebt gelijk dat als je het kastje bijv 10cm van de muur afzet, er 10cm extra audioapparatuur in kan. Maar ik moet wel zeggen dat ik pootjes onder mijn Denon heb zitten, indien deze 10cm zou uitsteken zou de voorkant op pootjes staan en de achterkant niet :o De pootjes kun je er wel afhalen.. Maar onder zitten ventilatie gaten voor de aanvoer van koude lucht bij het gigantische koelbok in de versterker. En aan de onder kant zit een.. Ik weet niet wat het is.. Een uitstupsel iig waardoor hij niet goed zou kunen staan zonder pootjes :o maar als je de laatste pootjes er voor de helft op zou zetten zou je al snel een cm of 5 besparen en dan kun je nog vrij de kabels er op aansluiten :)

[Voor 52% gewijzigd door Bierdopje120 op 19-08-2010 01:35]

• UXO72
@Bierdopje120 :
De wand wordt verder afgewerkt (kiertjes afsmeren, egaliseren en behangen) zodra de nieuw aan te schaffen houtkachel er staat. Nu moet een deel van de wand minstens nog 1 keer open vanwege de rookgas afvoer. Er stond tot 2 weken terug een grote schouw van 2 meter breed, die is dus nu weggehaald.
Het mandje is van mijn vriendin. Er komt nog een nieuw meubel (waarschijnlijk eigen bouw) die minder breed en wat dieper zal zijn. Ik zal dan bewust te weinig ruimte gaan overhouden voor de vrouwelijke prullaria zoals mandjes, beeldjes, vazen, etc. ;)

De beamer hangt aan de tegenovergestelde muur aan een aangepaste tv beugel (omgedraaid en gaten geboord die overeenkomen met de schroefgaten van de beamer). De afstand van beamer tot aan het scherm is ruim 5 meter en hangt best hoog. Ik heb allerlei concessies moeten doen om het ogelijk te houden.

Het scherm is destijds groter aangeschaft dan voor deze woonkamer nodig is omdat er toen sprake van was dat wij zouden gaan verhuizen wat uiteindelijk niet doorging. Met de afmetingen die op de foto is te zien staat de beamer op de kleinste mogelijke stand. En kan ik het beeld uberhaupt niet vol krijgen aangezien de beamer een oudere 4:3 beamer is en geen 16:9 kan projecteren terwijl de HTPC dit wel doet (clone stand). Dus ik heb altijd 2 zwarte balken. Het liefste zou ik gelijk een andere beamer kopen maar de HTPC wordt voor 75% gebruikt voor het afspelen van muziek dus heeft de uitbreiding met een center, actieve subwoofer en nieuwe rear fill luidsprekers mijn voorkeur. Maar na de afgelopen grote verbouwing van de woonkamer heb ik alvast wel een HDMI kabel weggelegd mocht er zo'n beamer komen.

Maar het scherm hoeft ook niet perse in de laagste stand. Het kijken van een film is nu al erg prettig.
De HTPC case is een Thermaltake Bach en ik heb toen bewust gezocht naar een betaalbare full-atx kast. Deze heeft de zelfde hoogte als de AV receiver en ik heb grote handen en ik kan gewoon niet werken met een mini atx zonder mijn handen open te halen. En de kast is helemaal gedempt met matten en een silent cpu fan en stille harde schijven. Je hoort de HTPC bijna niet. De meeste geluid wordt nu gemaakt door een externe LaCie HD is op de HTPC is aangesloten. Deze wordt naast media ook nog gebruikt voor downloaden van Usenet. Dit gebeurd in de uren dat ik slaap. De HTPC is daarom ook helemaal over te nemen met de extern bureaublad optie zodat ik niet steeds moet omschakelen terwijl mijn vriendin een van haar series zit te kijken ;)

[Voor 15% gewijzigd door UXO72 op 19-08-2010 07:56. Reden: Extra tekst over HTPC.]

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 18:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

sorry..my bad...zat niet op te letten

[Voor 98% gewijzigd door Zuluman op 19-08-2010 10:00]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 16:43

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Een set om jaloers op te zijn d:)b . Ik zag alleen met mijn oplettende oog (:9) dat de rechter speaker op het plaatje waar de beamer omlaag is opeens verdwenen is? :? En de linkerspeaker staat achter de beamer, is dat niet nadelig voor het geluid?

• UXO72
hyptonize schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:13:
[...]

Een set om jaloers op te zijn d:)b . Ik zag alleen met mijn oplettende oog (:9) dat de rechter speaker op het plaatje waar de beamer omlaag is opeens verdwenen is? :? En de linkerspeaker staat achter de beamer, is dat niet nadelig voor het geluid?
Het scherm is niet gesloten. Dwz. als je deze van dichtbij ziet zitten er hele kleine gaatjes in bedoeld om geluid door te laten. Is een truuk die ze in de bioscoop ook gebruiken. Ik heb tot zover nog geen verschil opgemerkt als het scherm omlaag is.

Ps, om de foto met scherm omlaag en Transformers II op het scherm staan nog de oude Wharfdale's aangesloten. Deze zijn veel kleiner als de Jamo's die ik er nu heb staan.

[Voor 12% gewijzigd door UXO72 op 19-08-2010 10:31. Reden: Opm. luidsprekers.]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 20:55
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20:
Die is weer niet diep genoeg :P

@ Sanction: Is een mooi meubel, maar mij toch wat te prijzig.

@ iedereen: Ik denk dat ik dan maar deze doe (2 stuks) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036
Dat plankje eronder is niet echt dik te noemen, maar met een PS3, 360 (en toekomstige HTPC) moet dat toch wel goed gaan. Dit is hetzelfde kastje die ik nu ook heb, echter staan nu de receiver+PS3+360 op dat dunne plankje. Plankje buigt al helemaal door (heb er wel een stukje buis onder gezet waardoor het niet verder buigt/het plankje weer wat rechter staat). Straks komen dan de PS3 en 360 op 1 dun plankje, HTPC heeft een plankje voor zichzelf (met games en dergelijke) en de receiver komt naast de tv.

[afbeelding]
Deze tafeltjes gaan doorbuigen als je daar je mediacenter of versterker opzet. Wil je dit een beetje voorkomen, dan moet je een aluminum hoekprofiel plaatsen in het midden van het onderste plankje. Ik heb hem zelf namelijk ook gehad.

Ik heb de grote van de twee nog in gebruik als salon tafel en daarbij is de onderste plank op alle poten vastgezet met witte hoekbeugeltjes.

Er is trouwens een tweaker die dit heeft gemaakt:
http://members.home.nl/snoek/meubel1.JPG staat volgens google ergens hier Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36

Het kastje wat ik nu gebruik is trouwens zonder achterwant, zo kan de warmte er makkelijk uit. En kan ik via de achterkant goed bij de kabels.

[Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 19-08-2010 16:58]

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:50
Even opgezocht:

Snoekieboe in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

De bovenkant (de dikke plank) buigt overigens niet door hoor. Heb er nu al een hele tijd een TV opstaan van 22 kilo en dat gaat gewoon prima. Weet niet of je dan die dikke of het dunne plankje bedoeld? Misschien inderdaad verstandig om van die aluminium reepjes aan de poten te maken waar dan het dunne plankje op leunt.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 23:00
K0L3N schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:14:
wat word er gerepareerd aan je fronts, foamrand?
Idd de foamranden, hoewel ik moet zeggen dat het jbl setje ook niet verkeerd klinkt.. mischien houd ik het zo wel qua speakers, de vrouw vind kleinere speakers beter.. mja.. :P

• Bierdopje120
Eventussen door ik krijg morgen mijn nieuwe Rel Q200E te bemachtigen.:D Rel adviseerd om de neutrik speakon kabel te gebruiken, speciaal voor de audiofiele muziek fanaten. Ik vroeg me dus af wat een betere keuze zal zijn als ik mijn Rel ALLEEN maar ga gebruiken voor HT, kan ik dan beter voor de Speakon kabelgaan, of gewoon zo'n Y kabel (ben ff naam kwijt?) bij kopen. En zijn de verschillen hiertussen groot?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05
Bierdopje120 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:30:
Eventussen door ik krijg morgen mijn nieuwe Rel Q200E te bemachtigen.:D Rel adviseerd om de neutrik speakon kabel te gebruiken, speciaal voor de audiofiele muziek fanaten. Ik vroeg me dus af wat een betere keuze zal zijn als ik mijn Rel ALLEEN maar ga gebruiken voor HT, kan ik dan beter voor de Speakon kabelgaan, of gewoon zo'n Y kabel (ben ff naam kwijt?) bij kopen. En zijn de verschillen hiertussen groot?
Laat je niet teveel leiden door marketing. Zeker bij een subwoofer ga je geen verschillen tussen kabels horen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 22:55
Als hij voor HT is, gewoon een rca -> rca kabel in de LFE uitgang van je versterker prikken.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:33:
[...]

Laat je niet teveel leiden door marketing. Zeker bij een subwoofer ga je geen verschillen tussen kabels horen.
Jawel, de speakon kabel sluit je aan op het al versterkte kanaal van de fronts, op deze manier zitten de specifieke karakteristieken van je versterker ook in je subwoofer geluid en kan de subwoofer zelf het hoge geluid filteren. De Y-kabel wordt al voor de versterking aangesloten en is vaak door de receiver al gefilterd en niet af te stellen op de subwoofer zoals anders het geval zou zijn.

Maar inderdaad, voor films is een simpele rca op het LFE kanaal het beste omdat je dan gewoon het .1 kanaal in je 5,1 geluid gebruikt. Voor muziek is het echter een ander verhaal ;)

[Voor 12% gewijzigd door Jazzle op 19-08-2010 22:39]

• Bierdopje120
Bedankt. Ik wou het nog even een keer horen van jullie. @Exiron, ik weet het, en dat doe ik ook niet. Alleen het gaat hier over twee verschillende manieren van aansluiten, zie reactie van Jazzle. Vandaar dat ik de vraag stelde. Ik geloof ook niet dat kabels veel verschil laten horen, en ookal doen ze dat wel, voor die meerprijs koop ik liever wat anders.

Bedankt voor de snelle reacties moet ik zeggen. Ik heb al zin om morgen mijn nieuwe sub op te halen! De eerste (kwalitatieve) sub ooit voor mij!:D

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:49

vanDaal

-ismeereentje

Ruim twee jaar geleden mijn setup hier gepost. Nu zijn er op zich weinig updates geweest tot nu toe. Maar daar gaat binnenkort namelijk verandering in komen. We gaan verhuizen! :) Het duurt nog even, zeker een paar maanden. Maar ik ben al druk bezig met het opdoen van inspiratie voor de inrichting. Dit topic volg ik natuurlijk ook nog steeds.

Anyway. Eerst wordt er flink verbouwd, de hele achterkant bijvoorbeeld. Uiteindelijk moet dit het resultaat worden (aanklikbaar):

Voorkant:

Achterkant 1:

Achterkant 2:

Begane grond:

Plattegrond (en voorlopige indeling):

Qua inrichting hebben we natuurlijk al wel een aantal ideeën. In ieder geval redelijk modern, zoals het nu ook ongeveer is. Uiteraard blijf ik hier updates posten, al kan het dus nog wel even duren (start bouw per oktober ongeveer). Maar suggesties en inspiraties zijn natuurlijk welkom! :Y

• Bierdopje120
vanDaal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:19:
Ruim twee jaar geleden mijn setup hier gepost. Nu zijn er op zich weinig updates geweest tot nu toe. Maar daar gaat binnenkort namelijk verandering in komen. We gaan verhuizen! :) Het duurt nog even, zeker een paar maanden. Maar ik ben al druk bezig met het opdoen van inspiratie voor de inrichting. Dit topic volg ik natuurlijk ook nog steeds.

Anyway. Eerst wordt er flink verbouwd, de hele achterkant bijvoorbeeld. Uiteindelijk moet dit het resultaat worden (aanklikbaar):

Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant 1:
[afbeelding]

Achterkant 2:
[afbeelding]

Begane grond:
[afbeelding]

[afbeelding]

Qua inrichting hebben we natuurlijk al wel een aantal ideeën. In ieder geval redelijk modern, zoals het nu ook ongeveer is. Uiteraard blijf ik hier updates posten, al kan het dus nog wel even duren (start bouw per oktober ongeveer). Maar suggesties en inspiraties zijn natuurlijk welkom! :Y
Leuke setup uit je eerdere post hoor! Zeker eens wat anders. Vind het persoonlijk een beetje apart qua stijl, maar dat is zeker niet negatief :9
Qua indeling, zo kun je moeilijk je linker rear speaker kwijt raken?:o Maar verder lijkt me het de beste mogelijke keuze.

Ennuh.. Kloppen de verhoudingen wel in het 'kantoor'? Het lijkt me namelijk ineens een hele kleine bureaustoel en bureau. Of ligt dat aan mij? de verhoudingen van ander meubilair lijkt wel te kloppen :)

[Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 19-08-2010 23:54]

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:05
vanDaal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:19:

[afbeelding]

Wat ik al zou doen, is de deur van het kantoor meer in de overloop trekken. Dit is al nutteloze ruimte, net als de ruimte achter de deur in de kantoor. Dit kan dan net zo goed op 1m² ipv 2m².

Waarom wissel je de badkamer niet met de overloop? De badkamer heeft een rare, krappe indeling. Zo kan je de badkamer via de overloop bereiken ipv door de slaapkamer. Gunstiger bij verkoop.
Als de verhouding beetje klopt; probeer dan maar naar de toilet in de badkamer te gaan. Je moet er dwars langs!

Lijkt de doorgang in de hal een niet beetje smal? Tussen trap en meterkast.
Verder moet je even opletten bij de afvoer van je afzuigkap in de keuken. Je wilt natuurlijk een strakke wand in de slaapkamer, en geen hoek waarin de afvoer loopt.

Verder mooi pandje! :9~

[Voor 7% gewijzigd door BlackiE1982 op 20-08-2010 00:02]

Leeg

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:08

Zou je me kunnen vertellen hoe het programme heet waarmee je een plattegrond zoals jij hebt, maakt?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06

Jack

MHz Matters

Is dit de indeling die jezelf hebt bedacht? Of in overleg met een architect/interieur designer?
Ik gok het eerste NOFI :)

Ik zou zeggen op de begaande grond:
- hoekkeuken aan de voorkant, bij de entree.
- 8 persoons eettafel in het midden
- zithoek aan de achterkant, bij het daglicht/uitzicht.

Boven:
- Badkamer omruilen met de inloopkast, maar wel groter dan het huidige inloopkasthok
- Huidige badkamer weg en geen inloopkast er voor weer
- Grote raam bij de vide voor het uitzicht, maar wel afgesloten van de begane grond i.v.m. geluid.

Maak anders eens een nieuw topic hiervoor, ben wel benieuwd wat anderen te zeggen hebben hierover :)

[Voor 3% gewijzigd door Jack op 20-08-2010 01:50]

[Specs]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ohw, het is een architectentopic geworden. :P

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 17:55

mindcre8r

The Baka Crow..

Sanction schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 06:00:
Ohw, het is een architectentopic geworden. :P
kan wel zijn maar hij heeft wel gelijk ;)

Tameguchi kitten ja ney o

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
Eens is met Jack over het huis en het aparte topic ;)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Die inloopkast gaat toch wel een walkinfridge worden, of niet soms?

Verder erg mooi huis. Ik zou kunnen leven met de indeling, maarja voordat ik zo'n woning kan betalen zijn we 20 jaar verder...

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:49

vanDaal

-ismeereentje

Inderdaad veel niet HT-gerelateerde reacties, was niet helemaal de bedoeling :P (zal ze toch beantwoorden)
Bierdopje120 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:47:
Leuke setup uit je eerdere post hoor! Zeker eens wat anders. Vind het persoonlijk een beetje apart qua stijl, maar dat is zeker niet negatief :9
Qua indeling, zo kun je moeilijk je linker rear speaker kwijt raken?:o Maar verder lijkt me het de beste mogelijke keuze.
Haha, de rears gaan in principe tegen de achtermuur (rechtermuur) aan. De linker rear speaker valt op de plattegrond een beetje weg tegen de lengtemaat die er staat. Overigens zou het ook kunnen dat de rear speakers direct bij de bank komen te staan, ben er nog niet uit.
Ennuh.. Kloppen de verhoudingen wel in het 'kantoor'? Het lijkt me namelijk ineens een hele kleine bureaustoel en bureau. Of ligt dat aan mij? de verhoudingen van ander meubilair lijkt wel te kloppen :)
Verhoudingen van meubilair kloppen niet overal, bureau klopt inderdaad niet.
BlackiE1982 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:57:
Wat ik al zou doen, is de deur van het kantoor meer in de overloop trekken. Dit is al nutteloze ruimte, net als de ruimte achter de deur in de kantoor. Dit kan dan net zo goed op 1m² ipv 2m².
Je bedoelt de overloop zoveel mogelijk weghalen, bijvoorbeeld door de deuren direct aan het 'trapgat' te zetten? Dat is inderdaad wel een overweging.
Waarom wissel je de badkamer niet met de overloop? De badkamer heeft een rare, krappe indeling. Zo kan je de badkamer via de overloop bereiken ipv door de slaapkamer. Gunstiger bij verkoop.
Als de verhouding beetje klopt; probeer dan maar naar de toilet in de badkamer te gaan. Je moet er dwars langs!
Het is misschien een beetje verwarrend zoals het er nu staat, maar er is nog een 2e verdieping met een (2e) badkamer. De badkamer op de 1e etage is een badkamer-en-suite en gaat een open geheel vormen met de (hoofd)slaapkamer en vide.
Lijkt de doorgang in de hal een niet beetje smal? Tussen trap en meterkast.
Nee, dat is nu ook al zo en daar kun je relatief gemakkelijk doorheen.
Verder moet je even opletten bij de afvoer van je afzuigkap in de keuken. Je wilt natuurlijk een strakke wand in de slaapkamer, en geen hoek waarin de afvoer loopt.
Klopt, hadden we ook al bedacht. Maar nog niet echt een idee hoe we dat gaan voorkomen. Er loopt nu al wel een hoek in de slaapkamer waardoor stamleidingen naar boven gaan (CV).
Gangster93 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:10:

Zou je me kunnen vertellen hoe het programme heet waarmee je een plattegrond zoals jij hebt, maakt?
Google SketchUp Pro 7
Jack schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:49:
Is dit de indeling die jezelf hebt bedacht? Of in overleg met een architect/interieur designer?
Ik gok het eerste NOFI :)
Er is wel een architect inschakeld bij de achterkant. De indeling is een beetje sam-sam gegaan.
Ik zou zeggen op de begaande grond:
- hoekkeuken aan de voorkant, bij de entree.
- 8 persoons eettafel in het midden
- zithoek aan de achterkant, bij het daglicht/uitzicht.
Die opstelling hebben we enigszins overwogen, alleen dan voordat de entree er gepland was. Er zijn wel wat nadelen:
- je komt binnen bij de keuken
- een kookeilandopstelling is lastiger, daarvoor is het net te smal

Desalniettemin trigger je me wel om hier even naar te kijken. Het was dus nog niet overwogen in combinatie met de entree op deze manier.
Boven:
- Badkamer omruilen met de inloopkast, maar wel groter dan het huidige inloopkasthok
- Huidige badkamer weg en geen inloopkast er voor weer
- Grote raam bij de vide voor het uitzicht, maar wel afgesloten van de begane grond i.v.m. geluid.
Zoals je boven leest, ligt het iets anders. Vide is inderdaad wel afgesloten. Heb hier geen pics geplaatst van de eerste verdieping, het ging eigenlijk over HT :+
Maak anders eens een nieuw topic hiervoor, ben wel benieuwd wat anderen te zeggen hebben hierover :)
Ik ook en vind het meedenken (nu al) erg goed. Maar op GoT is hier niet echt een plek voor, toch? In de meeste forums staan alleen wat algemene topics ("Ervaring met huis kopen deel 5" in W&I), geen specifieke. Of ik moet er wel een algemeen topic (Huizen, architectuur en verbouwplannen of zoiets) van maken...

• teacher
  • Laatst online: 21:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed plan!

Je kan ook best, als een soort van "blog" je verbouwing bespreken. Niks mis mee.
Maar dit topic is er (zeker vanaf nu) specifiek voor HT :)

Wise enough to play the fool

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:05
vanDaal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:49:
[...]
Het is misschien een beetje verwarrend zoals het er nu staat, maar er is nog een 2e verdieping met een (2e) badkamer. De badkamer op de 1e etage is een badkamer-en-suite en gaat een open geheel vormen met de (hoofd)slaapkamer en vide.
Ja, ik snapte al dat er nog een verdieping was. Ik ben een bouwkundige, dus dat moet dan wel 8)7
Je bedoelt de overloop zoveel mogelijk weghalen, bijvoorbeeld door de deuren direct aan het 'trapgat' te zetten? Dat is inderdaad wel een overweging.
Niet zoveel. Het is wel prettig om een overloop te hebben. De deur van de kantoor naar boven schuiven tot aan de trap van de begane grond.
[...]
Klopt, hadden we ook al bedacht. Maar nog niet echt een idee hoe we dat gaan voorkomen. Er loopt nu al wel een hoek in de slaapkamer waardoor stamleidingen naar boven gaan (CV).
[...]
Die opstelling hebben we enigszins overwogen, alleen dan voordat de entree er gepland was. Er zijn wel wat nadelen:
- je komt binnen bij de keuken
- een kookeilandopstelling is lastiger, daarvoor is het net te smal

Desalniettemin trigger je me wel om hier even naar te kijken. Het was dus nog niet overwogen in combinatie met de entree op deze manier.
Je zou ook, zoals al gezegd is, je leefruimte naar achter brengen. Meer licht en in de tuin kijken van de bank.
Eventueel keuken naar eettafel en eettafel in het midden. Keuken is breed genoeg: 3,50m. 0,6m voor keuken en 2x ruime! doorgangen van 1m, dan hou je nog 0,9m over voor je keukeneiland.
Ook iets gunstiger voor afvoer.
Maar ieder heeft zijn eigen smaak. :*)

Leeg

• Zuluman

Zuluman

ik dacht meer aan zoiets. heb het al aan m gemaild.

oh ja en om ontopic te blijven. welke apparatuur en schermgrootte ga je daarbij gebruiken? :-)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• UXO72
Als aanvulling op mijn eerdere topic (Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !!) heb ik nog een vraag. Ik merk nu dat mij rearfill naar mijn gevoel te blikkerig zijn. Het zijn dan ook cheapo butt luidsprekers dus dat was te verwachten. Nu wil ik evt. mijn oude Wharfdale's die voorheen als front speelden daar gaan plaatsen maar deze zijn vrij groot (wordt nog wel een gevecht met de dame van het huis).

Is er een maatstaf qua grootte en vermogen voor rearfill luidsprekers ? De woonkamer is 5.90 L x 4 B. Enige tips zijn welkom.

Anoniem: 323171

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit topic en aangezien ik mijn kamer laatst compleet veranderd heb dacht ik dat het wel leuk was om het met jullie te delen.
Zelf ben ik een erg grote film fan en daarom hebben we een nieuwe kast gebouwd om al mijn dvd's en nu blu-rays in kwijt te kunnen.
Natuurlijk heb ik ook wat om al mijn films mee af te spelen 8)

Het doel was om alles strak en netjes neer te zetten of te hangen en alle kabels wegwerken (ik denk 200 meter kabel wat je niet meer ziet).
Mijn kamer en meteen mijn kast is 4,5 meter lang en 2 meter hoog.

Hier onder een foto van voor de grote verbouwing, daarna een aantal van het eind resultaat, met dank aan mijn vrienden die flink hebben gewerkt _/-\o_

Alles is nieuw, muren verven, posters, nieuwe vloer en een op maat gemaakt bureau voor mijn pc, alleen mijn vitrine kast en bed bleven....

Before:

After:

Verder heb ik de volgende apparatuur:

TV: Sony KDL-40W4000
Receiver: Harman/Kardon AVR 255
Centerspeaker: JBL ES25C
Frontspeakers: JBL ES80
Rearspeakers: JNL ES10
Subwoofer: Yamaha YST-FSW050 (ligt onder het bed)
Blu-ray speler: Sony BDP-S360
Gameconsole: Xbox 360 (+ 3 TB aan hardeschijven voor mijn HD-WMV films).
Digitale Decoder: Amino 130M

Verder nog een PC, Lian-Li PC-V350 behuizing (Core2Duo, 4GB DDR2, 2 TD HD) om te downloaden en wat te surfen op het web, aangesloten via HDMI op mijn reciever en voor de warme dagen een nieuwe lamp/ventilator op afstandbediening.

Alles bedien ik lekker lui vanuit mijn bed met de Logitech Harmony One.

Complimentjes zijn altijd welkom evenals vragen.... ;)

Have Fun!

gr,
Rolo

• Sanction
  • Niet online
Je bent wel een hele grote filmfan met al die memorabilia. :P

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mooie collectie zo _/-\o_ Hoeveel dvd's/blurays heb je ongeveer staan? :o

Anoniem: 296523

@Rolo

w00t jij hebt NBC. Die film owned zwaar
Maar voor de rest übergrote colletie heb je! -aanbid-
Echt te gek!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:27
FF snel 2 vraagjes @rolo2009
Ik zoek al een tijd zo'n bordje Dolby Digital, waar heb jij deze gehaald? En een XBOX360, pakt deze zonder te mekkeren HD WMV bestanden?

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 15:43
ShitHappens schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:56:
Ik zoek al een tijd zo'n bordje Dolby Digital, waar heb jij deze gehaald? En een XBOX360, pakt deze zonder te mekkeren HD WMV bestanden?
Hier te vinden om ze zelf te maken.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Who Am I? schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:45:
[...]

Hier te vinden om ze zelf te maken.
Offtopic maar toch; Mijn virusscanner (AVG) komt naar voren op deze site. :o

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 09:36
Ik zoek al een tijd zo'n bordje Dolby Digital, waar heb jij deze gehaald?
eBay ?

Het Dolby Digital bordje heb ik destijds kunnen regelen in de bioscoop, is een origineel zelf van Dolby en niet een zelf gemaakte.

HD-WMV bestanden zijn speciaal om af te spelen via een Xbox360 ;)

Jazzle schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:34:
Mooie collectie zo _/-\o_ Hoeveel dvd's/blurays heb je ongeveer staan? :o
Uhhhhh dvd's heb ik door de jaren aangeschaft en zijn er ergens over de 1200....
Ben er nu mee gestopt en over gestapt naar Blu-rays.
Als je alles per film bij elkaar pakt, dus Planet Earth is 1 en de Die Hard box zijn dan 4 films kom ik precies op 127 uit ;)

• raymonvdm
  • Laatst online: 17-05 20:55
UXO72 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:10:
Als aanvulling op mijn eerdere topic (Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !!) heb ik nog een vraag. Ik merk nu dat mij rearfill naar mijn gevoel te blikkerig zijn. Het zijn dan ook cheapo butt luidsprekers dus dat was te verwachten. Nu wil ik evt. mijn oude Wharfdale's die voorheen als front speelden daar gaan plaatsen maar deze zijn vrij groot (wordt nog wel een gevecht met de dame van het huis).

Is er een maatstaf qua grootte en vermogen voor rearfill luidsprekers ? De woonkamer is 5.90 L x 4 B. Enige tips zijn welkom.
Ik denk dat het formaat niet heel veel uitmaakt, het gaat er mee om wat ze kunnen. Ik zou gewoon tegen de vrouw zeggen. "Damn woman, ik ga hier even mee testen...." Dan kun je het eventueel gewoon zo laten staan. En het is makkelijker om achteraf om vergeving te vragen, dan van tevoren om toestemming 8)

(Deze regel is overigens geen 100% regel :+ )

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:01:
@ bovenstaande reacties: Dat zijn meubels van 120 cm breed, ik heb er echt eentje nodig van 180 cm (mag ook 120+60 cm zijn, wel zelfde model uiteraard). Ik wil er namelijk mijn tv + receiver op kwijt (op de bovenkant). Tv is een meter en receiver is circa 45 cm. + ruimte voor 2 speakers kom je al snel op die 180 cm.

Let niet op de meubels/kleuren, maar het moet er ongeveer zo uit gaan zien:

[afbeelding]
Mag ik vragen met welk tekenprogramma je deze tekening gemaakt hebt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:13

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij is dat Google SketchUp :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 19:19

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

ThinkPadd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:07:
Volgens mij is dat Google SketchUp :)
Zo aan de eerste foto te zien is het idd SketchUp.

Edit :

Gelijk maar even foto`s gemaakt van de nieuwe situatie.

De PC - Media Center
http://tweakers.net/ext/f/F8cmL6W3LNZmhWidMFJLYtpa/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/efusnUvogmN7R1jU9KtW1XGt/thumb.jpg

[Voor 49% gewijzigd door Mexel op 22-08-2010 10:25]

↓ volgende bericht hieronder ↓

• UXO72
raymonvdm schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:30:
[...]

Ik denk dat het formaat niet heel veel uitmaakt, het gaat er mee om wat ze kunnen. Ik zou gewoon tegen de vrouw zeggen. "Damn woman, ik ga hier even mee testen...." Dan kun je het eventueel gewoon zo laten staan. En het is makkelijker om achteraf om vergeving te vragen, dan van tevoren om toestemming 8)

(Deze regel is overigens geen 100% regel :+ )
Hahahaha, ja die truuk heb ik al eens uitgehaald toen ik ineens met de Honda Fireblade voor de deur stond :*)
Maar ga ze inderdaad gewoon testen en zien we wel verder. Thanx.

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:13
Update-je van mijn kant.
Toch besloten de minipods op te ruimen, nu een setje audio physic yara evo bookshelf (mouth full)
Man dat klinkt een stuk beter, niet zo fel, neutraal u name it. (al zijn de minipods beter dan meeste denken maar er is verschil :))

Binnenkort verhuizen dan een nieuw meubel dus nieuwe foto`s (het witte meubel gaat de verkoop in)

Set:
rotel ra-05
rotel rcd-06
audio physic yara evo bookshelf
upc
playon!hd
xbox360

Voorheen:

Nu

[Voor 6% gewijzigd door Monkeyk2010 op 22-08-2010 17:23]

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 17:47
Toch vind ik de Minipods mooier, zeker op dat witte meubel, maar goed als dit beter klinkt.

• Zuluman

Zuluman

Wand is dichter bij voltooiing. Speakerstof maandag besteld en zaterdag binnen gekregen. via e-bay besteld voor 15 euries uit UK. houten frame gemaakt van hardhouten glaslatten (2 voor 6,30). Alu hoeklijtjes vastgemaakt. 2,7m voor 7,5 per stuk. Alleen nog aan de onderzijde van de plaat en de zijkanten nog bevestigen. Het is niet alleen voor de esthetiek maar ook voor bescherming van de plaat tegen de boze stofzuiger. :-) (althans, in mijn handen dan) volgend weekend laptopschap maken. en even kijken waar ik een matglazen plaatje ga bestellen voor de bovenrand. er moet ook nog een lichtslang rondom komen als basisverlichting. dus of ambx of gewoon warmwitlicht. maar nergens lichtslangen te vinden hier op t moment.

zit nu ongeveer op de 250 euries voor materialen. en ik verwacht nog circa 100 euro kosten. das natuurlijk excl. apparatuur en bijbehorende kabels :-) De 3 startersets van ambx waren bij elkaar 70,- euro. Ik zou er nog graag 2 bij willen voor een wat homogener beeld.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Tip: Disassembleer ze, scheelt een hoop ruimte.

Edit: Die AMBX-setjes ;)

[Voor 23% gewijzigd door Joep op 22-08-2010 19:41]

• Zuluman

Zuluman

Joep schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:41:
Tip: Disassembleer ze, scheelt een hoop ruimte.

Edit: Die AMBX-setjes ;)
Dat heb ik gedaan. Anders hadden ze niet gepast. Alleen heb ik die kunststofplaatjes er weer op gezet om het licht wat meer diffuus te maken. Als ik de matte glazen plaat heb zal ik ze eraf halen. zelfde geldt voor die zuiltjes. De voet is eraf, maar rest erop laten zitten voor nu. Ik ga alles op een plaat bevestigen zodat ik het er zo in kan leggen, glasplaat en al.

• Joep
  • Laatst online: 14:13
Oh ja, nu zie ik het. Als je een lange matte glasplaat monteert zal het waarschijnlijk al verbeteren. Heb je trouwens gewone ledjes of smd-ledjes?

• Zuluman

Zuluman

Joep schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:02:
Oh ja, nu zie ik het. Als je een lange matte glasplaat monteert zal het waarschijnlijk al verbeteren. Heb je trouwens gewone ledjes of smd-ledjes?
ik heb geen idee wat voor ledjes in de ambx sets van phillips zitten. ik zie rode, groene en blauwe ledjes zo groot als een erwt op de wall-washer unit die groter zijn dan de ledjes van de zuiltjes (die zitten op een printplaatje en zijn zo groot als een speldeknop)

• Monkeyk2010
[message=,noline]gambr0 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:56[/message]:
Toch vind ik de Minipods mooier, zeker op dat witte meubel, maar goed als dit beter klinkt.
Helemaal mee eens in het nieuwe huis komt een kleiner kastje en de speakers er langs op stands dus uiteindelijk wordt het weer mooi :)
Vandaar dat het meubel ook te koop is, het nieuwe kastje wordt een geinig ding later foto's hiervan :)

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
off-topic vraagje:

Hoe heet het nou als een AV-receiver analoge bronnen over HDMI kan weergeven, zodat je maar 1 kabel hebt lopen? Ik breek mn kop hier al uren over maar ik kom er niet op! hoe heet deze handigheid?

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Anoniem: 80673 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:27:
off-topic vraagje:

Hoe heet het nou als een AV-receiver analoge bronnen over HDMI kan weergeven, zodat je maar 1 kabel hebt lopen? Ik breek mn kop hier al uren over maar ik kom er niet op! hoe heet deze handigheid?
Je bedoelt upscaling?

Anoniem: 269152

@Zuluman

Je hebt alle kastjes voor digitale tv etc. ook achter de wand verstopt? Verslechtert het de ontvangst niet of gaat zappen gewoon prima?

• Zuluman

Zuluman

Anoniem: 269152 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:36:
@Zuluman

Je hebt alle kastjes voor digitale tv etc. ook achter de wand verstopt? Verslechtert het de ontvangst niet of gaat zappen gewoon prima?
zappen gaat prima. ze zitten achter het speakergaas.

[Voor 5% gewijzigd door Zuluman op 23-08-2010 11:38]

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:18
Monkeyk2010 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:22:
Update-je van mijn kant.
Toch besloten de minipods op te ruimen, nu een setje audio physic yara evo bookshelf (mouth full)
Man dat klinkt een stuk beter, niet zo fel, neutraal u name it. (al zijn de minipods beter dan meeste denken maar er is verschil :))

Binnenkort verhuizen dan een nieuw meubel dus nieuwe foto`s (het witte meubel gaat de verkoop in)

Set:
rotel ra-05
rotel rcd-06
upc
playon!hd
xbox360

Voorheen:
[afbeelding]

Nu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat leuk om weer eens wat Rotel/stereo spul voorbij te zien komen!! Ik vind ze in hun eenvoud werkelijk prachtig om te zien en te horen! Weer wat anders dan alle (eveneens brute en mooie) surround installaties.
Heb zelf ook de RCD-06 van Rotel staan en ben er zéér te spreken over! Bevalt het jou ook goed?

• Monkeyk2010
Rcd icm de ra05 en dan helemaal met de audio physic is helemaal top klinkt zooooo lekker.
Altijd veel surround etc gehad alles geprobeerd van kef eitjes tot volwaardige surround sets maar voor muziek blijft een "simpele" stereo set gewoon het lekkerste klinken.

Wil hier verder geen discussies mee aanwakkeren :) stereo of surround blijft een persoonlijke keuze en vooral persoonlijke smaak :)

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@dirkmans

Nee dat is het niet. Dat is van een 720p, 1080p maken, of iets soortgelijks. Ik weet iig dat niet alle AV apparatuur analoog naar digitaal kan omzetten, maar dat is wel een harde eis.. Vandaar dat ik naar de term opzoek ben

EDIT

Het is "upconverting".
http://www.the-home-cinem...home-cinema-glossary.html

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 80673 op 22-08-2010 22:47]

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
Zuluman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:38:
Wand is dichter bij voltooiing. Speakerstof maandag besteld en zaterdag binnen gekregen. via e-bay besteld voor 15 euries uit UK. houten frame gemaakt van hardhouten glaslatten (2 voor 6,30). Alu hoeklijtjes vastgemaakt. 2,7m voor 7,5 per stuk. Alleen nog aan de onderzijde van de plaat en de zijkanten nog bevestigen. Het is niet alleen voor de esthetiek maar ook voor bescherming van de plaat tegen de boze stofzuiger. :-) (althans, in mijn handen dan) volgend weekend laptopschap maken. en even kijken waar ik een matglazen plaatje ga bestellen voor de bovenrand. er moet ook nog een lichtslang rondom komen als basisverlichting. dus of ambx of gewoon warmwitlicht. maar nergens lichtslangen te vinden hier op t moment.

zit nu ongeveer op de 250 euries voor materialen. en ik verwacht nog circa 100 euro kosten. das natuurlijk excl. apparatuur en bijbehorende kabels :-) De 3 startersets van ambx waren bij elkaar 70,- euro. Ik zou er nog graag 2 bij willen voor een wat homogener beeld.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er erg gaaf uit!!! Leuk idee ook om de playstation zo neer te zetten. >:) 8)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Monkeyk2010 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:22:
Update-je van mijn kant.

Set:
rotel ra-05
rotel rcd-06
upc
playon!hd
xbox360

Voorheen:
[afbeelding]

Nu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was het niet een idee om te upgraden naar bigpods? Deze heb ik ook en klinken beter/even goed als de b&w 705s die ik hiervoor had. Het ziet er nu wel veel saaier uit bij je :P

Ik heb trouwens ook rotel spul staan :)

• Monkeyk2010
bigpods heb ik beluisterd maar konden niet tippen aan de audio physic in mijn beleving en waren een behoorlijk stuk duurder, vindt ze niet 1400 euro waardig
de rest van de woon kamer maakt het wat flitsender :) maar wil ook een ander gezelliger oud houten meubel gaan bouwen.

De speakers komen op stands zodat ze niet meer op de kast hoeven.

De pods blijven kwa uiterlijk absoluut de favouriet alleen mistte kwa klank wat (blijft iets persoonlijks natuurlijk)

• Reinier
  • Laatst online: 20:33
Erg mooi! Lijkt me wel een potentieel stofnest, achter die wand.

En zie ik daar een Jaga Iguana radiator? ;)

• Zuluman

Zuluman

Reinier schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Erg mooi! Lijkt me wel een potentieel stofnest, achter die wand.

En zie ik daar een Jaga Iguana radiator? ;)
nu is het idd een potentieel stofnest maar ik ben nog niet klaar met de verlichtingsmodule. een matte glazen plaat. wat rest is eens in de week een plumeau erover halen en eens in de 2 weken een nat doekje.

en nee het is niet de iguana. het is de deco space enkel vertikaal. :-)

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 13:59
Monkeyk2010 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:09:
maar wil ook een ander gezelliger oud houten meubel gaan bouwen.
Yes. Weer eens wat anders. *O*
Pics als het klaar is?

Pics van de fabricage mogen ook trouwens :)

[Voor 8% gewijzigd door centr1no op 23-08-2010 12:27]

• mythic
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 20:16
Wand is dichter bij voltooiing. ....
Ik vraag me wel af hoe je die wand opgehangen hebt. ik zie nergens sporen van vijzen ofzo. + is die plaat uit 1stuk? want voegen zie ik ook al niet. Wel netjes gedaan

[Voor 3% gewijzigd door mythic op 23-08-2010 14:11]

• Zuluman

Zuluman

mythic schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:55:
[...]

Ik vraag me wel af hoe je die wand opgehangen hebt. ik zie nergens sporen van vijzen ofzo. + is die plaat uit 1sruk? want voegen zie ik ook al niet.
ik heb een houten dubbel H frame op zijn kant opgehangen van balken 89mm x 38mm. daarna een mdf-plaat met lakdraagfolie van 3050mm x 1220mm genomen (uiteindelijke maat is 3050mmx1150mm). hoekijzers om de op de plaat vastgezet en vervolgens op het houten frame gehangen en vastgeschroefd vanaf boven. onder zit ie niet vast. de tv beugel zit door de plaat op de houtenbalk geschroefd. ik wou de plaat niet tv laten dragen. dus achterhout gebruiken voor de wat zwaardere tv's of mdf van 38mm dik wil ook werken.

voor ik de plaat heb opgehangen heb ik ter plaatse van de plank een sparing gemaakt van 1500mm x 200mm. vervolgend heb ik de onderteplank met de de zijkante bevesitgd. door de opening geschoven (de 89mm van de balk+18mm van het mdf. de rest hangt over.

en rechts van de rechterspeaker zit een passtuk van 600mm x 1150mm. tussen de stukken zit ook een hoeklijn. zo krijg je een strakke naad van 1mm. ik wou nog fotos maken van de build maar t ging redelijk rap en simpel.
hier een snelle schets in paint. let even niet op de verhoudingen/maten maar meer voor het principe.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoe zitten die hoekijzers aan de MDF plaat?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Zuluman

Zuluman

Meelobee schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:57:
Hoe zitten die hoekijzers aan de MDF plaat?
de hoekijzers had ik hier niet getekend maar die zitten om de 500mm aan de plaat geschroefd met 4.0x16mm hoekijzer is geloof ik 70mm x 70mm. ze dragen dus alleen de mdf plaat. de tv en de hangende bak worden gedragen door het frame wat met 8x M10 bouten in de betonnen muur zit.

• Exirion
  • Laatst online: 21:05
Zuluman: misschien is het de moeite waard om een apart topic te maken voor je opstelling? Veel mensen hebben echt totaal geen kaas gegeten van hoe je een constructie met wat hout en metaal kunt maken, en het blijft wel erg lang doorslepen in dit topic zo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

OMD

Mand!

Ik ben ook niet zo een held met dat soort dingen maar zou ook graag een uitgebreide uitleg willen :)

erg gaaf!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 08:34

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Weer eens een update

Te zien:
Pioneer PDP-LX5090
Onkyo TX-SR876 Pioneer SC-LX72
Samsung DCB-H360R
Humax 5050C
Philips DVDR5597H
Oppo DV-981HD
Sony BDP-S350 (regio a en b )
Toshiba HD-E1
Playstation 60GIG versie
Wii

Jamo s6 serie in 7.0
Rel STORM5 de .1

naar

Te zien:
Pioneer PDP-LX5090
Samsung DCB-H360R
Humax 5050C
Philips DVDR5597H
Oppo DV-981HD
Sony BDP-S350 (regio a en b )Toshiba HD-E1
Oppo BDP-83 (regiovrij voor dvd en blu-ray)
Playstation 60GIG versie
Wii

Jamo s6 serie in 7.0
Rel STORM5 de .1

dus de upscaler eruit en de sony, daarvoor terug de ultieme combi, rete snel apparaat vergeleken met de sony _/-\o_

• Barreljan
  • Laatst online: 26-05 14:21

Barreljan

...Zoom-Zoom...

updatetje aan mijn kant n.a.v de oude post Voodoo_man in "Post hier pics en specs van je home cine..."

Oud en crappy foto hoe het begon met enkel de AVreceiver/dvd en tv + complete de tangent set (5.0)

Toen later begon het gespeel met andere luidsprekers

Naar dit :

Philips 22RH427 fronts
Philips 22RH426 surround
Tangent Millenium 200 surround-back
Tangent Millenium Center

Naar huidig:

+ natuurlijk een mooie vloermat voor wat oppervlakkige weerkaatsing.

Ze moeten nog een lik verf krijgen en ik moet het front ook nog afmaken. Alles ligt al klaar maar heb de tijd nog niet zo. Hele bouw project staat hier: http://www.pc-mania.nl/site/speakers/index.htm

De Tangent Millenium 200's staan nu als surround (dus waar op de eerdere plaatjes de kleinere Philips 426'en stonden). De 426'en stonden wat laag bij de grond en viel het effect van de surround wat weg. De 426'en staan nu surround-back maar daar doen ze het goed en ze zijn aanwezig. Bijkomende update die niet te zien is, de 426 kisten zijn extra gedempt met bitumen matten en steenwol. Een wereld van verschil als ik ze even apart neem en op stereo weergave beluister met wat fatsoenlijke cd's.

Even wat details;

Pioneer VSX-917V-k
Pioneer DV-400V
Samsung DCB-B270R
LG 26LC42
Set Eigenbouw zuilen (lxbxh=30x30x90) op basis van Philips 22RH427
Set Tangent Millennium 200
Set Tangent Millennium Centre
Set Philips 22RH426

Na een MCACC calibratie is het echt onwijs wat een geluid. Detail is erg aanwezig net als warmte maar ook volume. Het middenbereik valt bij hele hoge versterking wel wat meer op maar niet storend. Het laag is mindblowing te noemen.
Als ik de ramen en deuren met een simpele film als Transformers2 op een versterking van -28dB zonder foefjes als loudness kan laten trillen... Dan hoef ik _geen_ subwoofer.

Vreemd genoeg klinkt de gehele setup ook al 1 geheel. Je zou het haast niet zeggen maar toch is het zo, in mijn oren dan :)

Voor minder dan 1000eu een dijk van een geluidssysteem :*) Ik vind dat altijd wel leuk als je soms ziet wat voor astronomische bedragen er neer gelegd worden voor 1 set speakers....en dan te weten dat ik die 1000eu reken inc. de a/v receiver en dvd speler :+

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:43

KoffieNT

banaan

Mooi hoor, lijkt wel een chalet, dat huis. Alleen ehh, die tv past niet echt bij de rest van de setup. Daar hoort een 50"+er te staan :P.

:D

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik zou wel willen maar dan komt ie erg ver naar voren te staan vanwege het schuine dak en die steunbalk die er zit :+

TV vind ik wel goed zo

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
SNEAK-NL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:54:
Weer eens een update

[afbeelding]

Te zien:
Pioneer PDP-LX5090
Samsung DCB-H360R
Humax 5050C
Philips DVDR5597H
Oppo DV-981HD
Sony BDP-S350 (regio a en b )
Toshiba HD-E1
Playstation 60GIG versie
Wii

Jamo s6 serie in 7.0
Rel STORM5 de .1

naar

[afbeelding]
[afbeelding]

Te zien:
Pioneer PDP-LX5090
Samsung DCB-H360R
Humax 5050C
Philips DVDR5597H
Oppo DV-981HD
Sony BDP-S350 (regio a en b )Toshiba HD-E1
Oppo BDP-83 (regiovrij voor dvd en blu-ray)
Playstation 60GIG versie
Wii

Jamo s6 serie in 7.0
Rel STORM5 de .1

dus de upscaler eruit en de sony, daarvoor terug de ultieme combi, rete snel apparaat vergeleken met de sony _/-\o_
Hoe bevalt de Lx je? Ik was aan het kijken naar de marantz sr6004 maar die mist soms wat detail. Het geluid van pioneer vind ik zeker niet slecht, hoewel het soms iets warmer zou mogen... :)

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 23:08

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe stuur je die AMBX lampjes dan aan? dat gaat toch via usb? of heb je er een HTPC staan?

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 08:34

SNEAK-NL

galloooooooooooo

sparda schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

Hoe bevalt de Lx je? Ik was aan het kijken naar de marantz sr6004 maar die mist soms wat detail. Het geluid van pioneer vind ik zeker niet slecht, hoewel het soms iets warmer zou mogen... :)
Hij bevalt mij prima, uiteraard wat zitten zitten tweaken met alle instellingen maar ik ben er zeer tevreden mee uiteindelijk.

ik had eerst een onkyo tx-sr876 maar de pio vind ik persoonlijk mooier klinken en meer detail weergeven.

• Zuluman

Zuluman

Zitilites schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Hoe stuur je die AMBX lampjes dan aan? dat gaat toch via usb? of heb je er een HTPC staan?
staat aangesloten op een laptop.
Exirion schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:55:
Zuluman: misschien is het de moeite waard om een apart topic te maken voor je opstelling? Veel mensen hebben echt totaal geen kaas gegeten van hoe je een constructie met wat hout en metaal kunt maken, en het blijft wel erg lang doorslepen in dit topic zo :)
das misschien een idee. dus bij deze ga ik niet meer in op allerlei "hoe heb je dat gemaakt" vragen. tja eigen schuld had ik maar fotos van de build moeten maken.

maar dit blijft een van de leukste forums. dus allen blijf posten van studentenkamer tot private homecinema!

• Zitilites
Zuluman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

staat aangesloten op een laptop.
Dus als je dvd of bluray kijkt via de ps3 die er staat heb je geen lichteffecten? of gebruik je standaard de laptop?

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-05 10:04
Voodoo_man schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:21:
Na een MCACC calibratie is het echt onwijs wat een geluid. Detail is erg aanwezig net als warmte maar ook volume. Het middenbereik valt bij hele hoge versterking wel wat meer op maar niet storend. Het laag is mindblowing te noemen.
Is dit zoveel verschil? Heb ook een Pioneer AV receiver (met Quadral zuilen), maar gebruik deze in een stereo opstelling. Heb nooit de configuratie doorlopen, omdat ik dacht dat het toch geen zin had. Misschien toch eens doen als ik jou post zo lees?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Zuluman

Zuluman

Zitilites schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:55:
[...]

Dus als je dvd of bluray kijkt via de ps3 die er staat heb je geen lichteffecten? of gebruik je standaard de laptop?
ik kijk via de hdx-1000 :-0. maar het gaat mij niet om de beleving bij een film. ik heb wel eens een film via de laptop gekeken maar ik vind het effect te zwak. misschien als ik 5 sets heb dat t er op begint t lijken. uiteindelijk wil ik de ambx xc module hebben. daar kan je je ps3/hdx/dvb-c decoder/etc op aansluiten. deze analyseert je beelden en stuurt je rgd ledstrips aan. helaas nog geen budget voor.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Joepv schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:19:
[...]

Is dit zoveel verschil? Heb ook een Pioneer AV receiver (met Quadral zuilen), maar gebruik deze in een stereo opstelling. Heb nooit de configuratie doorlopen, omdat ik dacht dat het toch geen zin had. Misschien toch eens doen als ik jou post zo lees?
Grootste probleem bij het weergeven van geluid is het vervormen door de kamer. Je kan zelf een hoop stellen maar de MCACC doet onwijs veel berekeningen per speaker hoe het geluid is en past daar op aan en dat kan je zelf nooit volledig halen met je eigen oor. Smaak is uiteraard ook in de picture, niet te vergeten natuurlijk

Voorbeeld is mijn rechter front, daarvan is de bass en wat hogere tonen a 200hz een stuk lager als die op links. Waarom, omdat de rechter in de hoek staat. Dan komt de bass veel meer naar voren en eigenlijk te veel en dat kan als storend bestempeld worden.

Ik kan het ook gewoon uitzetten als ik wil, de EQ op off ipv AllChannel en dan op normale Stereo weergave. Wil ik echt simpel dan is het op Direct zetten.

Je hebt die functie op je receiver, waarom niet eens testen wat het doet? Wel leuk is om na de tests de uiteindelijke settings in het menu eens door te kijken hoe bijv. de EQ ingesteld is per box :)

[Voor 4% gewijzigd door Barreljan op 25-08-2010 14:06]

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 03:40
Geen echte home cinema alleen ik kijk op beide sets wel graag film. Moet zeggen dat ik wel overweeg een surround receiver aan te schaffen alleen ik wil eigenlijk eerst de TV vervangen. Nu zou het een beetje onzin zijn omdat ik al die HDMI mogelijkheden toch niet gebruik. Met deze opstelling zou ik net zo goed een receiver van een paar generaties terug kunnen pakken.

De opstelling is inmiddels wel bekend alleen sinds de vorige keer is er een heel leuk apparaatje bijgekomen. Het mengpaneel de deur uit en dat is vervangen door een heel mooi monitor aanstuurdertje. Aangesloten via optisch met de PC en met SPDIF op een cd-speler die ook op de andere set aangesloten staat.  Ik hoop SET 1 zo snel mogelijk te verhuizen naar Groningen alleen heb daar tot heden geen geschikte kamer gevonden. Slaap daar nu bij kennissen alleen dit is maar tijdelijk. Dus, heeft iemand nog een kamer ter aanbieding >:)

SET 1

Dynaudio BM12a
TC BMC-2
Neutrik bekabeling
Zelfbouw AMD X255 met Windows 7 64Bit en DDRIII (enz,enz)

SET 2/3/4

Dynaudio Focus 220's
JM Lap Laurate
Pioneer el cheapo grande viejo
NAD C316BEE
Rotel RCD-665 BX aangesloten analoog op de NAD en Digitaal op de BCM-2
Pioneer + grado Gold + horrman pre

Het setje waar ik het gelukkigst van word

Fender squier Jazz VM
Roland Cube 30 BASS.
In Groningen heb ik nog een EBS Classic 60 met een Vintage fretless (deze moet ik nog kopen alleen de keuze is wel duidelijk) staan.

heb trouwens vandaag beide dynaudio's uitgebreid getest. Omdat ze allen op dezelfde bron geschakeld kunnen worden kan je ze meteen testen. Valt mij op de de klank van de HiFi en studio monitoren heel erg overeen komt. Allebei erg mooi. De focus 220's geven een heel groots doch rustig geluid met soms een iets te enthousiaste bas. De monitoren zijn strakker in het laag en wat gedetailleerde in alles. Wat mij opvalt is de perfecte plaatsing van de instrumenten/zang. Wel krijg je bij de monitoren meer het gevoel dat je naar een goede hoofdtelefoon luistert.

Nu staan de JM laps aan die ik voor 20euro heb weten te krijgen. Moet zeggen dat als je gewoon een leuk muziekje wilt je voor weinig geld al klaar bent  :o. De Pioneer speakertjes moet ik maar weer eens aansluiten, Alleen die hebben geen bananen dus dat gaat wat lastiger...

[Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-08-2010 16:03]

• Zitilites
Zuluman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

ik kijk via de hdx-1000 :-0. maar het gaat mij niet om de beleving bij een film. ik heb wel eens een film via de laptop gekeken maar ik vind het effect te zwak. misschien als ik 5 sets heb dat t er op begint t lijken. uiteindelijk wil ik de ambx xc module hebben. daar kan je je ps3/hdx/dvb-c decoder/etc op aansluiten. deze analyseert je beelden en stuurt je rgd ledstrips aan. helaas nog geen budget voor.
Oke maar hoe wordt dat philips Ambx setje/setjes dan aangestuurd? daar is toch software voor nodig? Of kunnen mediaspelers dat tegenwoordig ook?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:50
Roderiktweaker schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:49:

Het setje waar ik het gelukkigst van word
[afbeelding]
Fender squier Jazz VM
Roland Cube 30 BASS.
In Groningen heb ik nog een EBS Classic 60 met een Vintage fretless (deze moet ik nog kopen alleen de keuze is wel duidelijk) staan.
mooie VM..

Je zou bijpassend bij je TC ook een TC Bass amp moeten kopen joh ;) zijn erg erg mooie dingen :9~

• Roderiktweaker
darkpluisje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

mooie VM..

Je zou bijpassend bij je TC ook een TC Bass amp moeten kopen joh ;) zijn erg erg mooie dingen :9~
Zeker, Is eigenlijk wel zo mooi om het in een merk te houden...Hahah...
Maar als arme student waren die monitoren van 2000euro (per paar) al wel een beetje prijzig...
Trouwens heb even op deze bas gespeeld. Hij ziet er niet uit alleen hij speelt echt grandioos !
Trouwens die Roland komt echt een gaaf geluidje uit. Even afwachten hoe groot mijn nieuwe kamer word alleen moet op zich wel voldoende zijn!.

[Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-08-2010 18:31]

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-04 16:04

daan08

PEBKAC

@roderik

Zag je focus 220 setje op MP staan. Ondanks BM6 in bezit begint het toch wel weer te jeuken. Welke tweeter zit erin?

• Roderiktweaker
bulldoze schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46:
@roderik

Zag je focus 220 setje op MP staan. Ondanks BM6 in bezit begint het toch wel weer te jeuken. Welke tweeter zit erin?
Stuur mij maar een PB'tje. Ik weet niet welke tweeter er in zit alleen je zou dit allicht via dynaudio kunnen achterhalen. Heb de Focus nog niet op een echt goede versterker gehoord alleen in mijn situatie komen de BM12's gewoon veel beter uit. De monitoren gaan zoals je weet wel krankzinnig luid alleen die Focus luidsprekers zijn toch anders afgesteld. Moet wel zeggen dat ik die 220's niet helemaal benut. NAD gaat klank technies goed alleen mijn voorkeur gaat naar een versterker met meer SPRITZ.
Trouwens het is wel de bedoeling om er 1250euro voor te krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-08-2010 01:28]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
@Roderik

Hoe bevalt die BMC-2? En dan met name als DAC naar headphone, ik zoek nog iets wat als headphone amp, DAC en in mindere mate monitorconsole kan spelen. Helaas heeft Apogee besloten alleen nog maar Apple-only te ontwikkelen omdat het een stel kneuzen zijn.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-05 10:04
Voodoo_man schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

Grootste probleem bij het weergeven van geluid is het vervormen door de kamer. Je kan zelf een hoop stellen maar de MCACC doet onwijs veel berekeningen per speaker hoe het geluid is en past daar op aan en dat kan je zelf nooit volledig halen met je eigen oor. Smaak is uiteraard ook in de picture, niet te vergeten natuurlijk

Voorbeeld is mijn rechter front, daarvan is de bass en wat hogere tonen a 200hz een stuk lager als die op links. Waarom, omdat de rechter in de hoek staat. Dan komt de bass veel meer naar voren en eigenlijk te veel en dat kan als storend bestempeld worden.

Ik kan het ook gewoon uitzetten als ik wil, de EQ op off ipv AllChannel en dan op normale Stereo weergave. Wil ik echt simpel dan is het op Direct zetten.

Je hebt die functie op je receiver, waarom niet eens testen wat het doet? Wel leuk is om na de tests de uiteindelijke settings in het menu eens door te kijken hoe bijv. de EQ ingesteld is per box :)
Heb vanmorgen de MCACC configuratie doorlopen met de auto instellingen via de mic, en heb nu ook veel beter laag. Geluidsbeeld is ook anders, maar dat kan ook voodoo zijn. :) Ook mooi dat je meerdere profielen kan aanmaken, dus instellingen per luisterpositie. Thnx, voor het wakkerschudden :*)

Ik zal als ik tijd heb eens een foto van mijn opstelling maken en hier posten, is het toch nog een beetje on-topic :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Roderiktweaker
ConZito schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:57:
@Roderik

Hoe bevalt die BMC-2? En dan met name als DAC naar headphone, ik zoek nog iets wat als headphone amp, DAC en in mindere mate monitorconsole kan spelen. Helaas heeft Apogee besloten alleen nog maar Apple-only te ontwikkelen omdat het een stel kneuzen zijn.
Hij bevalt echt super. Normaal is hij vrij duur alleen ik heb hem nieuw voor 75euro kunnen krijgen bij aankoop van de Dynaudio's. Heeft voor mij voldoende aansluitmogelijkheden kan mijn computer via TOS aansluiten en de CD-speler via SPDIF. Geluidskwaliteit is super voor het aansturen van de monitoren. Ik heb een Grado SR80 en dit is geen lastige hoofdtelefoon alleen de kwaliteit is wel beter dan rechtstreeks uit de PC of via het oude mengpaneel. Echt een aanrader ! zeer stabiel mooi product

Alleen als je echt iets specifiek voor je hoofdtelefoon wenst zullen er voor die prijs echt betere alternatie zijn (allicht uit china ?). Ik gebruik de hoofdtelefoon alleen voor na 22:00...

[Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-08-2010 15:57]

• mauricedb
Hierbij nieuwe foto's van mijn kant :D

Foto's zijn klikbaar.

Vroeger (twee weken terug):

Doordat het plankje van het witte kastje helemaal doorboog (waar de receiver, PS3 en 360 (staat niet op foto) opstaan) en ik de receiver niet goed kon zien vanuit bed (vanwege het volume), heb ik mijn slaapkamer een iets andere indeling gegeven.

Nu:

In het donker:

Met lamp aan:

Van veraf is de apparatuur helemaal niet te zien, van dichtbij wel :P

Witte kastje vervangen voor twee zwarte versies. Nu is de TV meer het middelpunt (en niet het witte kastje). En de receiver is nou prima te zien (het volume althans). Rechts naast mijn bed heb ik een opblaasbare ligstoel (ligt bij de foto's op de kast rechts), als ik game of een film kijk kan ik zo de tv naar rechts bijdraaien (poot van tv blijft staan). Komt overigens nog een nieuwe wekker/klok, eentje die wat meer past bij het zwart :P

Wat jullie zien:
  • Sony 40W4000
  • Onkyo TX-SR507
  • Harman Kardon HKTS11
  • PlayStation 3 (via PMS worden films van PC naar PS3 gestreamt)
  • Xbox 360
  • En enkele games

• Bierdopje120
mauricedb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:10:
Hierbij nieuwe foto's van mijn kant :D

Foto's zijn klikbaar.

Vroeger (twee weken terug):

[afbeelding]

[afbeelding]

Doordat het plankje van het witte kastje helemaal doorboog (waar de receiver, PS3 en 360 (staat niet op foto) opstaan) en ik de receiver niet goed kon zien vanuit bed (vanwege het volume), heb ik mijn slaapkamer een iets andere indeling gegeven.

Nu:

In het donker:
[afbeelding]

Met lamp aan:
[afbeelding]

Van veraf is de apparatuur helemaal niet te zien, van dichtbij wel :P
[afbeelding]

Witte kastje vervangen voor twee zwarte versies. Nu is de TV meer het middelpunt (en niet het witte kastje). En de receiver is nou prima te zien (het volume althans). Rechts naast mijn bed heb ik een opblaasbare ligstoel (ligt bij de foto's op de kast rechts), als ik game of een film kijk kan ik zo de tv naar rechts bijdraaien (poot van tv blijft staan). Komt overigens nog een nieuwe wekker/klok, eentje die wat meer past bij het zwart :P

Wat jullie zien:
  • Sony 40W4000
  • Onkyo TX-SR507
  • Harman Kardon HKTS11
  • PlayStation 3 (via PMS worden films van PC naar PS3 gestreamt)
  • Xbox 360
  • En enkele games
Wat leuk om eerst een donkere foto te doen om ons in spanning te houden :9 Vind het er persoonlijk nu een stuk beter uit zien. Heb je het naar de andere kant van de deur verplaatst?:S

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:13

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Van 1x IKEA naar 2x IKEA :P

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• mauricedb
@ Bierdopje120, jep dat klopt. Nu heb ik in het midden van de kamer veel meer ruimte. In de oude situatie stond het bed haast in het midden van de kamer, nu is het allemaal wat logischer. Hiervoor heb ik wel een bureau op moeten offeren (waar de tv en dergelijke nou staan, daar stonden eerst de kledingkast + bureau naast elkaar, kledingkast staat nou op de plek waar de tv eerst stond). Maar aangezien ik weinig tot niets met dat bureau deed, maakte mij dat niet heel veel uit.

Om een indruk te hebben van de hele kamer met hoe het eerst was en nu:

Oud:

Nieuw:

@ ThinkPad, haha inderdaad. Die tafeltjes kosten ook niets, dus heb daarom twee zwarte versies gekocht. Dit ook omdat deze tafeltjes wat betreft afmetingen voldoen, heel veel andere tafeltjes (die veel duurder zijn) hadden verkeerde afmetingen.

• barry457
  • Laatst online: 05-03 10:24
Geweldig tafeltje, voor weinig. Zelf ook gehad in bruine versie. Enige probleem is dat na 1 jaar het onderste plankje bij mij ging doorzaken. Stond bijna niks op (dvd speler en setop box). Nu niet meer nodig, ben verhuisd, en heeft nu dienst als tafel voor laserprinter op zolder. :P

• Bierdopje120
mauricedb schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:54:
@ Bierdopje120, jep dat klopt. Nu heb ik in het midden van de kamer veel meer ruimte. In de oude situatie stond het bed haast in het midden van de kamer, nu is het allemaal wat logischer. Hiervoor heb ik wel een bureau op moeten offeren (waar de tv en dergelijke nou staan, daar stonden eerst de kledingkast + bureau naast elkaar, kledingkast staat nou op de plek waar de tv eerst stond). Maar aangezien ik weinig tot niets met dat bureau deed, maakte mij dat niet heel veel uit.

Om een indruk te hebben van de hele kamer met hoe het eerst was en nu:

Oud:

[afbeelding]

Nieuw:

[afbeelding]

@ ThinkPad, haha inderdaad. Die tafeltjes kosten ook niets, dus heb daarom twee zwarte versies gekocht. Dit ook omdat deze tafeltjes wat betreft afmetingen voldoen, heel veel andere tafeltjes (die veel duurder zijn) hadden verkeerde afmetingen.
Waarom heb je het bureau dan niet neergezet waar je nu de stoel hebt getekend? Dan kun je er een bureaustoel bij het bureau maken en dan kan je deze omdraaien voor de tv. Of ben je het bureau verder helemaal niet nodig? Het lijkt me zo (Nieuw ipv oud) een veel betere oplossing :9
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee