Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 342.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik woon in een appartementencomplex met allemaal studio's (eigen voordeur, keuken en badkamer) voor studenten en jong-werkenden. Ik hoor regelmatig muziek van omwonenden, maar daar staat tegenover dat ze mij ook regelmatig horen (denk ik). :)

Niemand klaagt daarover en meestal is het na een uurtje ook wel weer voorbij. Ik heb zelden meegemaakt dat het gebonk de hele dag doorging. Zolang je het niet te bont maakt moet je van elkaar wel wat kunnen hebben. Wat ook helpt is als je de mensen een klein beetje kent, dan accepteer je veel meer van ze. Als je de buren totaal niet kent dan heb je al snel de neiging om erover te gaan klagen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Lethalis schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

Het hangt een beetje af van waar je woont en wat voor soort huis. Een collega van mij zit in een nieuwbouw woning (2 onder 1 kap) waarbij de woningen onderling ook nog eens gescheiden zijn (ieder zijn eigen muur, en daartussen isolatie).

Hij moet het wel heel bont maken voordat zijn buren er last van krijgen.

Ik daarentegen woon in een flat uit de jaren 60, waar de enige scheiding tussen mij en mijn boven- en onderburen een paar houten balken, latjes en gipsplaten zijn. Als mijn buren verkouden zijn dan hoor ik precies wanneer ze hoesten of hun neus snuiten.

Alsnog kan ik wel op een aardig volume muziek afspelen.. maar dat komt dan weer omdat ik op dit moment geen subwoofer gebruik. Ik denk dat daardoor minder van het geluid bij de buren terecht komt (weet het niet zeker, maar vooralsnog is er niet geklaagd O-) ).

Een oud collega van mij zat weer in een nieuwere flat.. beter geisoleerd, maar die had als buren allemaal oude mensen. Je zou zeggen dat die doof zijn, maar die kwamen echt voor elk klein dingetje klagen.

Anyways.. ik wil een hoekwoning wanneer ik een huis ga kopen :+
Een hoekwoning is nog geen garantie voor niet klagende buren, geloof me.
Ik woon ook op een hoek en de buurvrouw van 5 huizen verder is al een keer komen klagen.
Moet daarbij wel even zeggen dat het ontzettend brak geïsoleerd is, want ik hoor de buurman altijd pissen 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
wow zuluman, dat zal wel een heleboel geld gekost hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zuluman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
[...]

thanks! Wat die verlicht betreft dat valt wel mee. Hij ziet er niet zo fel uit als op de foto. Ik kan m op een vaste kleur zetten of binnen die kleur varieren, dimmen of zefls witlicht..En het vast wel mee bij tv kijken. Als het goed is kan je via een plugin met een bepaalde mediaplayer een film kijken en werkt t zoals ambilight. Het werkt helaas niet met mijn HDX1000. Het kan wel maar dan heb je een ambient Xc nodig die geloof ik 1500-2000 kost. En een goede rgd ledstrip. Ik geloof dat je circa 100 euro per meter kwijt bent dan. Maar dat is een project voor volgende jaar. Ik wil dan een verlaagd plafond maken (5cm) wat vrijhangt van de wanden (ca. 10cm) en in die koof de rgd ledstrips maken. en dan krijg je zoiets

[video]
Wow! Wat mooi! Jammer dat je dan weer de hele boel moet openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Sanction schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

Wow! Wat mooi! Jammer dat je dan weer de hele boel moet openbreken.
ik hoef niks open te breken dan. de bovenste plank van de av meubel kan ik er zo afhalen. ik heb nog ruimte boven mijn dvb-c recorder. en verlaagd plafond heb ik nog niet gemaakt. je ziet nu nog de onderkant van de betonnen breedplaatvloer. wat houten regelwerk tegen t beton schroeven. gipsplaatjes erop zetten. laten afstucen ( ik kan niet alles helaas) en omdat het plafond niet tot de muren koopt kan je zo bij de zijkant om de ledstips erin te leggen. en kabels kunnen via de koof bij de trap naar beneden naar t av meubel.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

2Silent schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:56:
wow zuluman, dat zal wel een heleboel geld gekost hebben..
tja niks is gratis in het leven. maar troost je ik ben 38 en alles heb ik langzaam opgebouwd. de versterker is volgens mij uit ergens 1999/2000. speakers ook op de sub na. die heb ik 4 jaar geleden gekocht. de ps3 bc fat heb ik toen ie net uit was gekocht met een aanbieding nadat ik mijn ps2 met alle games had verkocht. moest iets bijleggen. als je allemaal in eens moet kopen dan is t een berg geld. maar ja. de een gaat 4x per jaar op vakantie en/of heeft een mooie nieuwe auto. ik ga 1x per jaar en heb een auto van 15 jaar oud. het is maar waar je je prioriteiten legt.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Pietjepot schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:17:
[...]

Als ik die foto zo bekijk kan dat toch nooit lekker ziten om te gamen? Je kunt je voeten niet kwijt zoals ik het zie of tegen dat kastje aan. Voor de rest super mooie setup en je geeft me ideeën voor mn eigen huis vandaar de interesse >:) :P
de beloofde pic..
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5260.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:53

BrammT

The one and only!

@ Zuluman: zoals jij je setup hebt is bijna precies zoals ik het graag zou willen hebben.
Echt geweldig!
Je vrouw/vriendin zal het ook wel mooi belangrijk vinden als ze dit allemaal goedkeurt. :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Zuluman schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

ik hoef niks open te breken dan. de bovenste plank van de av meubel kan ik er zo afhalen. ik heb nog ruimte boven mijn dvb-c recorder. en verlaagd plafond heb ik nog niet gemaakt. je ziet nu nog de onderkant van de betonnen breedplaatvloer. wat houten regelwerk tegen t beton schroeven. gipsplaatjes erop zetten. laten afstucen ( ik kan niet alles helaas) en omdat het plafond niet tot de muren koopt kan je zo bij de zijkant om de ledstips erin te leggen. en kabels kunnen via de koof bij de trap naar beneden naar t av meubel.
Goed over nagedacht dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik zit de laatste tijd flink te stoeien met mijn set sinds ik samen ben gaan wonen met m'n vriendin. Ik heb een Sony STR DA 1200ES versterker met 4x JBL E80 vloerstaander en een EC25 center speaker. Voorheen stond alles in mijn slaapkamer aangesloten op de X-Fi Elite Pro van m'n PC met DTS Connect. In audio Creation mode zonder al die rommel zoals Crystalizer klonk na wat afstellen mijn set erg goed naar mijn mening (ja ik heb wel betere sets gehoord maar die kosten ook meer). Echter nu in de nieuwe woning staat alles in de huiskamer op de PC na en staan de speakers ook niet optimaal. Ik krijg het geluid niet echt helemaal naar wens meer ook omdat ik de hoge kwaliteit van mijn DTS Connect lijntje mis omdat de PC te ver weg staat om aangesloten te worden op mijn set en nu geen andere kabels wil kopen. :(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:18:
Playstation 3: Staat achter klapdeurtje
Leuke set!

Ik heb zelf ook m'n PS3 (60gb model) sinds kort achter een deurtje staan maar ik moet echter het deurtje open houden tijdens gebruik anders gaan de ventilatoren als een gek staan draaien. Heb jij hier ook last van?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:18:
Excuses voor de brakke pics en het is nog niet afgewerkt. Ook de plaatsing van de apparatuur moet nog verbeteren.
Hij word een beetje ondergesneeuwd door alle andere reacties, maar ik wil toch even reageren ;)

Ik wil toch even kwijt dat dit echt een hele mooie set is, 7.1 met MA lijkt mij heel mooi. Brakke pics of niet, ik ben best benieuwd naar meer foto's, ook naar de opstelling van de achter speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ik heb die Radius serie ooit bij RAF geluisterd en ik moet zeggen dat er uit de kleine 90 al een geluid komt waar je u tegen zegt. Echt kristalhelder geluid en niet iets wat je uit zo'n klein kastje zou verwachten. Beter dan dat wordt het niet voor 7.1 surround... ok, misschien een SVS PB13 Ultra toevoegen aan de huidige sub, maar dat is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nieuwe plannen voor mijn apparatuur: binnenkort trek ik in bij mijn vriendin en daar zal de huidige situatie er aan moeten geloven :).

De huidige setup daar bestaat uit
- Samsung 2032mw
- Pioneer A109
- oud paar KEF 303 onder een doek
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/random/newhifi/huidig1c.png

Dat gaat helemaal de deur uit (of naar zolder ofzo), bank een kwart slag draaien en de tv/hifi positie kan naar een andere wand.
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/random/newhifi/IMG_6927c.JPG

Mijn spul invoegen, al eerder te zien in het topic,
- Mac Mini
- Panasonic 42G15
- North Star Design M192
- PM7001Ki (pre) -> UcD400 (nog niet op foto)
- Magnepan MMG (/ Monitor Audio GS10)
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/random/newhifi/SL742829c.JPG

Heerlijk programma trouwens, dat SketchUp. Handig voor previsualisatie, ontwerp meubel en hopelijk om de uiteindelijke schrik wat te verminderen: het 'overleg' is pas net begonnen, maar het liefst heb ik natuurlijk in volle glorie de Magnepans O+
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/random/newhifi/newhifi_mmgc.png

Dat proberen we eerst, maar ik ben bang dat die panelen niet echt gewaardeerd gaan worden :P. Misschien dat de GS10 nog op standaards ervoor mag, anders komen die naast de TV op het (nog te bouwen) meubel terecht.
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/random/newhifi/newhifi_gs10c.png

Ach ja.. compromissen horen erbij. Planning staat nu op eind augustus / begin september, lukt het allemaal dan volgt er nog wel een update.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Poeh... en daar ga jij wonen? WHY!? Ze moet wel HEEL leuk zijn als je daar vrijwillig heen wilt... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Leuke set!

Ik heb zelf ook m'n PS3 (60gb model) sinds kort achter een deurtje staan maar ik moet echter het deurtje open houden tijdens gebruik anders gaan de ventilatoren als een gek staan draaien. Heb jij hier ook last van?
Relatief speel ik weinig op de ps3 (zeker in de zomer), maar inderdaad zet ik wel een deurtje open. Ik wil eigenlijk deze aanschaffen: http://www.marmitek.com/n...?product.php?&product=510 (niet voor de ps3 neem ik aan te gebruiken). Lijkt me erg handig, als ik de decoder achter het deurtje zet en de centerspeakers onderin kan plaatsen en de ps3 ook zichtbaar.
Martijn1990 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:17:
[...]

Hij word een beetje ondergesneeuwd door alle andere reacties, maar ik wil toch even reageren ;)

Ik wil toch even kwijt dat dit echt een hele mooie set is, 7.1 met MA lijkt mij heel mooi. Brakke pics of niet, ik ben best benieuwd naar meer foto's, ook naar de opstelling van de achter speakers :)
De radius serie bestaat uit verschillende grootte van de speakers. Voor heb ik de grote 270's. Achter enmidden de 90. Er komt inderdaad verrassend veel geluid uit die kleintjes. De subwoofer, R360, is helemaal gaaf vind ik, die laat mijn vloer op 25% al trillen. Heerlijk bij films. Ik zal eens kijken waarom de foto's zo brak zijn, is toch een goede toestel waarmee ik ze heb gemaakt. Het komt denk ik door het slechte licht in huis.

Aan de overkant van de set, staat dus mijn bank. Daarlangs heb ik de 2 Radius 90's geplaatst. Kabels zijn daar weggewerkt met kabelgoot uiteraard. De middenspeakers, ook Radius 90, staan op de helft. Als je van strakke kleine speakers houdt, zijn ze zeker aan te bevelen. Helder geluid, maar de subwoofer moet er zeker bij voor films. Die trekt de set echt omhoog.

De Radius serie is hier te vinden, ze heten nu HD, maar ik heb volgens mij de vorige serie (die er wel hetzelfde uitziet).

http://www.monitoraudio.co.uk/products/radius-hd

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5245.jpg

Die gaming stoel is dat een x rocker ? Waar vind je die in het wit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Rde schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:23:
[afbeelding]

Die gaming stoel is dat een x rocker ? Waar vind je die in het wit ?
Sorry, al gevonden op http://www.urbindsign.nl/...ls/racer-sound-game-chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

bij de gamma gekocht maar hier hebben ze een heel groot assortiment

deze met verhoging lijkt me wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.zitmeubelen.nl/images/comfort%20white.1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Zuluman op 15-08-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
@zuluman:

Ik zit even te zoeken naar die Philips AmBX dingen, maar ik kom alleen die gaming apparatuur tegen (speakers met lichtjes etc..)
Heb je misschien wat meer info over deze verlichting?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Pusherman_ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:18:
@zuluman:

Ik zit even te zoeken naar die Philips AmBX dingen, maar ik kom alleen die gaming apparatuur tegen (speakers met lichtjes etc..)
Heb je misschien wat meer info over deze verlichting?

tnx!
volgens mij zijn ze ermee gestopt. liep niet echt. en ambx en philips waren neit eens over de richting van de onwikkeling. teveel een concurrentie voor hun ambi light tv's. ik heb 2x de startersset gekocht voor 25 euro per set. ik geloof dat ze over de 100 euro waren. ik heb nog een 3e set van een medetweaker kunnen kopen. je vindt de startersset alleen nog op marktplaats voor rond de 40 euro. de startersset heeft alleen verlichting. je kan nog fans aansluiten enzo. maar het ging mij puur om de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Zuluman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:26:
[...]

volgens mij zijn ze ermee gestopt. liep niet echt. en ambx en philips waren neit eens over de richting van de onwikkeling. teveel een concurrentie voor hun ambi light tv's. ik heb 2x de startersset gekocht voor 25 euro per set. ik geloof dat ze over de 100 euro waren. ik heb nog een 3e set van een medetweaker kunnen kopen. je vindt de startersset alleen nog op marktplaats voor rond de 40 euro. de startersset heeft alleen verlichting. je kan nog fans aansluiten enzo. maar het ging mij puur om de verlichting.
ziet er wel gaaf uit... hoe sluit je het aan en hoe bedien je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Pusherman_ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:31:
[...]

ziet er wel gaaf uit... hoe sluit je het aan en hoe bedien je het?
usb kabel en bijbehoren software. http://www.ambx.com/forum/ plugins voor diverse mediaplayers. en ook voor in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Zuluman schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

usb kabel en bijbehoren software. http://www.ambx.com/forum/ plugins voor diverse mediaplayers. en ook voor in games.
hmmz.. erg interessant.. blijkbaar voor meeste windows apparaten werkt het, maar voor bv een Popcorn Hour mediaplayer is het niet echt mogelijk.. bediening gaat altijd via een pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Zuluman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
[...]

thanks! Wat die verlicht betreft dat valt wel mee. Hij ziet er niet zo fel uit als op de foto. Ik kan m op een vaste kleur zetten of binnen die kleur varieren, dimmen of zefls witlicht..En het vast wel mee bij tv kijken. Als het goed is kan je via een plugin met een bepaalde mediaplayer een film kijken en werkt t zoals ambilight. Het werkt helaas niet met mijn HDX1000. Het kan wel maar dan heb je een ambient Xc nodig die geloof ik 1500-2000 kost. En een goede rgd ledstrip. Ik geloof dat je circa 100 euro per meter kwijt bent dan. Maar dat is een project voor volgende jaar. Ik wil dan een verlaagd plafond maken (5cm) wat vrijhangt van de wanden (ca. 10cm) en in die koof de rgd ledstrips maken. en dan krijg je zoiets

[video]
Heb er even over nagedacht en heb eigenlijk wel interesse in zo'n systeem, met name voor films. Ik heb op de fora van de fabrikant echter gelezen dat rechtstreeks BluRay niet werkt; iemand enig idee hoe dat zit? Kan ook maar twee dealers (Lekkerkerk en Maastricht) vinden, maar die lijken zich alleen op het professionale segment te richten. Is er een een dealer die zich ook op particulieren richt en ik het als project uit handen kan geven? Heb zelf twee linkerhanden dus kan nog net een (scheve) spijker in de muur slaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuluman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:29:
Ik ben bezig met een complete makeover van de woonkamer. Ik heb namelijk verleden jaar zelf een serre gebouwd. (bouwkundig ing.) Zo zag t er eerst uit. Na 6 jaar is t tijd voor nieuwe kleuren en wat nieuw meubilair. We hebben al gesausd en voor bank moeten we nog een jaar sparen (Leolux Rising Dune:-) Onze huidige design bank is 15 jaar oud. Het leer is nog prima en het design is nog zeer eigentijds maar tijd voor wat anders.

Voor de av apparatuur had ik de Elevenfive van mdfialia op het oog. Maar hij is: 1 te duur en 2 toch niet helemaal wat ik wou. Zelf ontwerpen/maken is leuker. De Elevenfive is ca. 2m hoog. De lengtewerking gesuggereerd op de foto zou dan verloren gaan op mijn wand van 4,3m x 2,65m. Ik heb dus een mdf plaat van 3,05mx1,22m genomen. En zo heb je wat meer vrijheid om alles aan je apparatuur aan te passen. Hij is nog niet helemaal af.

Er moet nog wat detailwerk worden verricht waar de meeste tijd in gaat zitten. De plaat rechts moet nog worden opgehanden. Er moeten nog alu matte strips op een aantal randen en op de plaat moet nog in zilver wat artwork worden gemaakt. De philips ambx starter set (x3) zit erin maar ik moet nog rondom de basisverlichting aanbrengen. Naast de radiator moet ik nog eea afwerken en de av kast in serre is een mock-up de final ga ik over 2 weken afmaken. Maar hier alvast een preview. En sorry voor de slechte pics. Ik kon de tripod niet vinden en de batterijen waren bijna leeg. Als ik klaar ben maak ik nieuwe pics.

En oh ja - Wat je ziet of niet (want t is wat donker :-)

Woonkamer
Samsung ps42q7h plasma
Marantz sr4200 amp
Jamo x3m10 fronts
Jamo x830 surround
Klipsch ksw-10
Jamo x8cen center
Sony PS-3
HDX1000 NMT + 1,5 TB hdd
Samsung 1,5TB external hdd
Samsung DCB-850 PVR (zou graag de dual hd tuner met hdmi willen van samsung)
Laptop 17" toshiba sattelite p100-108
HDMI 4x2 matrixsplitter kan alle bronnen weergeven op 2 schermen. dualscreen of separaat. ps3 en hdx gaa prima maar laptop raakt in de war ivm de verschillende resoluties van de full hd 25" hanspree monitor in de serre en de 42"hdready plasma in de woonkamer. Misschien als de 50" fullhd plasma er komt dat t dan wel werkt.
oh ja nog een vuilniszak vol kabels..letterlijk...(stiekem ware t er 2)

Serre
Hanspree 25" full hd monitor
Nintendo wii
Creative inspire t6100
Tritton ax360 5.1 headset (aangesloten via de marantz digital out kan ik digitaal geluid via de t6100 of via de headset beluisten en analoog geluid tv over de speakers in de woonkamer luisteren, Als ik een DVB-c HD receiver met hdmi heb sluit ik die aan op de matrix splitter en kan ik ook tv kijken op de 25"hanspree) Nu game ik vaak op de PS-3 in de serre als mijn vrouwtje popstart/idols/hollands got talent/etc kijkt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wouw. Wat ontzettend gaaf. Kun je er een keer foto's van maken met stabiele hand en bij daglicht? Een paar strakke foto's zouden gaaf zijn. Nogmaals, wouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Wouw. Wat ontzettend gaaf. Kun je er een keer foto's van maken met stabiele hand en bij daglicht? Een paar strakke foto's zouden gaaf zijn. Nogmaals, wouw.
daglicht fots staan er al op pagina 28/29 ofzo...niet zo heel erg strak...had niet echt de tijd ervoor genomen...nog zoveel klusjes te doen...
Sanction schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:56:
[...]

Heb er even over nagedacht en heb eigenlijk wel interesse in zo'n systeem, met name voor films. Ik heb op de fora van de fabrikant echter gelezen dat rechtstreeks BluRay niet werkt; iemand enig idee hoe dat zit? Kan ook maar twee dealers (Lekkerkerk en Maastricht) vinden, maar die lijken zich alleen op het professionale segment te richten. Is er een een dealer die zich ook op particulieren richt en ik het als project uit handen kan geven? Heb zelf twee linkerhanden dus kan nog net een (scheve) spijker in de muur slaan. :+
je kan die pro bedrijven altijd benaderen...ik bedoel een klant is een klant. en anders moet je gewoon een bedrijf vinden wat het kan installeren. ik bedoel een ambient xc kan je wel los kopen.

en hier wat links die je kunne inspireren voor je interieur

contemporist
momoy
trendir

[ Voor 7% gewijzigd door Zuluman op 15-08-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Hier dan mijn slaapkamer/filmhoekje weer is.

Bestaat uit:
TV: Panasonic TX-P42S20
Receiver: Pioneer VSX-919
HTPC
PS3
Fronts: XTZ 99.26 Walnut
Center: XTZ 99.26 Walnut
Rears: Monitor Audio Bronze BR1 Walnut
Subwoofer: XTZ 99 W12.16
BD speler: Panasonic DMP-BD35

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/2820/1001176g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/8863/1001181.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/8299/1001182qw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/1680/1001186.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/8826/1001187y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/455/1001191t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9210/1001188s.jpg

Reacties/feedback is altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Martijn1990 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:21:

Bestaat uit:
HTPC
PS3

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke kamer hoor!

Ik heb een paar vraagjes:

- Welke speaker kabel gebruik je, en is dit voor bi-amping of gebruik je gewoon een 4 aderige kabel voor je achterspeakers en split je het daar weer?

- Welke HDMI kabel gebruik je ?

- Wat voor speaker aansluitingen gebruik je ? Ik heb zelf haakse van vivanco (MM) en dat is niet altijd even handig omdat ze haaks zijn

- Waarom is het bij jou zo netjes en bij mij niet ?
Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/got/CIMG4794_sized.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 15-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
raymonvdm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

Leuke kamer hoor!

Ik heb een paar vraagjes:

- Welke speaker kabel gebruik je, en is dit voor bi-amping of gebruik je gewoon een 4 aderige kabel voor je achterspeakers en split je het daar weer.
- Welke HDMI kabel gebruik je ?
- Wat voor speaker aansluitingen gebruik je
Dankje :)

- De voorspeakers zijn idd bi-amped en gebruik daar W&M (Weber & Maurer) LS-03 kabels voor. Achterspeakers zijn gewoon singlewire aangesloten met goedkope kabel en de center is bi-wire aangesloten (omdat het kan), ook met de W&M LS-03.
- Ik gebruik W&M HD-01 HDMI kabels.
- Hoe bedoel je dit precies?
- Achter/onder mijn meubel liggen ook veel losse kabels, dit is alleen een foto van achter de receiver en dat zit wel redelijk netjes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

raymonvdm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:08:
Hij is vanmorgen om 9:00 door z'n ma uit bed geschopt met de mededeling dat ie vandaag toch echt 's moest gaan opruimen. De hele dag is ie in de weer geweest om vuile was bij elkaar te zoeken, kleren van stapeltjes uit te zoeken om in de kast te leggen en hangen, afstoffen, stofzuigen, schoonmaken en noem maar op. Toen riep z'n moeder dat ze gingen eten. Na het eten is ie maar foto's voor het A/V topic gaan maken want het is maar zelden zo netjes, dus nu of nooit.

Zoiets :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

Hij is vanmorgen om 9:00 door z'n ma uit bed geschopt met de mededeling dat ie vandaag toch echt 's moest gaan opruimen. De hele dag is ie in de weer geweest om vuile was bij elkaar te zoeken, kleren van stapeltjes uit te zoeken om in de kast te leggen en hangen, afstoffen, stofzuigen, schoonmaken en noem maar op. Toen riep z'n moeder dat ze gingen eten. Na het eten is ie maar foto's voor het A/V topic gaan maken want het is maar zelden zo netjes, dus nu of nooit.

Als je eenmaal samenwoont dan is dat niet anders :X , Al heb je dan het geluk dat je moeder niet meer roept O-)

@Martijn1990

Ik bedoel de stekkers die aan je speakerkabel zitten. Want volgens mij is dit geen kant en klaar oplossing maar heb je zelf de stekker er op gezet. Ik gebruik zelf ProCab LS440 en die is vergelijkbaar vandaar de vraag. Ik doe overigens niet aan bi-amp omdat ik dan niet genoeg aansluitingen heb op mn versterker want ik kan alle speakers bi-ampen.

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 15-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
[...]

Moet toegeven dat ik het wel een leuk verhaal vind ;)
Maar het is over het algemeen wel zo netjes eigenlijk, kan zelf heel slecht tegen losse rommel etc om mij heen.
raymonvdm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

Als je eenmaal samenwoont dan is dat niet anders :X , Al heb je dan het geluk dat je moeder niet meer roept O-)

@Martijn1990

Ik bedoel de stekkers die aan je speakerkabel zitten. Want volgens mij is dit geen kant en klaar oplossing maar heb je zelf de stekker er op gezet. Ik gebruik zelf ProCab LS440 en die is vergelijkbaar vandaar de vraag. Ik doe overigens niet aan bi-amp omdat ik dan niet genoeg aansluitingen heb op mn versterker want ik kan alle speakers bi-ampen.
Ik bi-amp ook alleen mijn fronts, omdat ik alleen daarvoor ruimte heb op mijn receiver. Qua stekkers gebruik ik locking banana's van W&M. Die zitten op de kabels geschroefd en kunnen makkelijk/snel in de receiver geschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

raymonvdm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:
Ik woon al wat jaartjes samen maar mij gebeurt het gelukkig nooit ;) Nou is m'n vriendin ook niet zo'n neuroot die constant alles netjes wil hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Martijn1990 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Moet toegeven dat ik het wel een leuk verhaal vind ;)
Maar het is over het algemeen wel zo netjes eigenlijk, kan zelf heel slecht tegen losse rommel etc om mij heen.

[...]

Ik bi-amp ook alleen mijn fronts, omdat ik alleen daarvoor ruimte heb op mijn receiver. Qua stekkers gebruik ik locking banana's van W&M. Die zitten op de kabels geschroefd en kunnen makkelijk/snel in de receiver geschoven worden.
Ik vind vooral die stekker met een krimpkous een betere oplossing dan hier thuis. Maar dit lijken niet de locking varianten te zijn. Het lijken me eerder deze http://www.hifi123.nl/BS-512-p-16171.html

@Exirion Bij die van mij komt het ook met vlagen, Maak ik rommel dan is het huis te klein, maar als zij een keer rommel maakt dan "mag" dat |:( Maar verder is ze wel lief hoor 8)

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 15-08-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

Ik woon al wat jaartjes samen maar mij gebeurt het gelukkig nooit ;) Nou is m'n vriendin ook niet zo'n neuroot die constant alles netjes wil hebben.
Ik hoor hier alleen maar gezeur over troep. Vooral over mijn grote computer bureau die vol met apparaten en wat rommel staat. Single zijn had ook wel zijn mooie kanten ;(

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
raymonvdm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:50:
[...]

Ik vind vooral die stekker met een krimpkous een betere oplossing dan hier thuis. Maar dit lijken niet de locking varianten te zijn. Het lijken me eerder deze http://www.hifi123.nl/BS-512-p-16171.html

@Exirion Bij die van mij komt het ook met vlagen, Maak ik rommel dan is het huis te klein, maar als zij een keer rommel maakt dan "mag" dat |:( Maar verder is ze wel lief hoor 8)
Klopt wat je zegt. In de speakers (en 2 in de receiver) zitten de locking plugs. De rest met de krimpkous zijn diegene die jij laat zien (BS-512).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Jij hebt ervaring haha? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Martijn1990 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:21:

Bestaat uit:
HTPC
PS3

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit. Maar waarom heb je een aparte BD speler als je ook al een PS3 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wie niet? ;) Voor mij is het gelukkig wel een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
hyptonize schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:44:
[...]
Ziet er goed uit. Maar waarom heb je een aparte BD speler als je ook al een PS3 hebt?
Dankje,

De PS3 had ik al en kon heel goedkoop aan een BD speler komen. De speler is sowieso energie zuiniger en ik vind het geluid mooier. Valt meer aan in te stellen en klinkt wat opener dan de PS3.

En het feit dat er DTS HD Master of Dolby TrueHD in het schermpje staat maakt het ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Martijn1990 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

Dankje,

De PS3 had ik al en kon heel goedkoop aan een BD speler komen. De speler is sowieso energie zuiniger en ik vind het geluid mooier. Valt meer aan in te stellen en klinkt wat opener dan de PS3.

En het feit dat er DTS HD Master of Dolby TrueHD in het schermpje staat maakt het ook leuk ;)
inderdaad dat is ook mijn rede geweest om een losse speler te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Misschien wel aardig voor de liefhebber, ik heb mijn CM-7 speakers te koop gezet.
V&A aangeboden: 2 x BOWERS & WILKINS CM 7 wengé

Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

Hierbij mijn bijdrage:

Bestaat uit:
TV: 40" Samsung LE40A656
Receiver: Samsung AVR-720 (7.1)
HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300 Barebone (core2quad 2,33GHz, 4GB RAM, 1,5TB HDD, xbmc@ubuntu)
PS3 & Wii
Tele2 digitale decoder
Frontspeakers: Bose 301 direct/reflecting (Bose FS-01 steunen zijn nog onderweg)
Center: Logitech (69 watt RMS) afkomstig uit Z5500 set
Rears: 2x Logitech (62 watt RMS) afkomstig uit Z5500 set
Surround-back: 2x Logitech (62 watt RMS) afkomstig uit Z5500 set
Subwoofer: Logitech (188 watt RMS) afkomstig uit Z5500 set

Afbeeldingslocatie: http://www.hollatz.nl/huiskamer/P1010976.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hollatz.nl/huiskamer/P1020071.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hollatz.nl/huiskamer/P1020072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hollatz.nl/huiskamer/P1020074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:44:
[...]

Wie niet? ;) Voor mij is het gelukkig wel een tijd geleden.
Ghehe, nja ik heb er nog steeds plezier van. :/
Tijd dat ik op mijzelf ga.

Ook leuk, ben je film aan het kijken zoals ik gisteravond, volume 'iets' verder open, ouders zitten 2 verdiepingen lager in de woonkamer. Komt pa naar boven omdat beneden alles meetrilt. :X

Anyway, iemand ervaring met wat je onder stukken tegel kunt doen, ik dacht aan een stuk kurk, maar die zijn er niet in die grote maten (voor onder de speakers it is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Joopieboy schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:05:
[...]

Ook leuk, ben je film aan het kijken zoals ik gisteravond, volume 'iets' verder open, ouders zitten 2 verdiepingen lager in de woonkamer. Komt pa naar boven omdat beneden alles meetrilt. :X

Anyway, iemand ervaring met wat je onder stukken tegel kunt doen, ik dacht aan een stuk kurk, maar die zijn er niet in die grote maten (voor onder de speakers it is).
Kan je niet met kleinere stukken de tegel op 4punten laten dragen? Effect zal ongeveer hetzelfde zijn gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij de Albert Heijn heb je voor bijna niks van die kurk onderzettertjes. Die kun je er makkelijk onder kitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vloertegels van kurk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Ikea lack tv-meubel (verkrijgbaar in 4kleuren voor 49,-)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105340

Ben niet zo'n heel groot fan van ikea, maar voor dat geld vond ik het een leuke poging waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
njh schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Ben niet zo'n heel groot fan van ikea, maar voor dat geld vond ik het een leuke poging waard :)
Haha daar zat ik ook al naar te kijken! Toch niet helemaal goed gekeken dan, dat ik hem niet herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

njh schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:24:
[...]

Kan je niet met kleinere stukken de tegel op 4punten laten dragen? Effect zal ongeveer hetzelfde zijn gok ik zo...
Dat zou eventueel wel kunnen, 4 vilt plakkers van de Ikea ofzo. :)
Exirion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:26:
[...]

Bij de Albert Heijn heb je voor bijna niks van die kurk onderzettertjes. Die kun je er makkelijk onder kitten :)
Die zijn te klein haha.
Nee een stuk kurk voor onder de vloertegel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap niet precies wat je nou wil. Wat ik jaren lang heb gebruikt is stoeptegels om de speakers met spikes op te zetten, met onder de stoeptegels 4 kurk onderzetters gekit. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Dat zou eventueel wel kunnen, 4 vilt plakkers van de Ikea ofzo. :)

[...]

Die zijn te klein haha.
Zijn jouw pootjes van je speaker dan ZO groot? :+ Het moet natuurlijk alleen onder de pootjes he (of een andere willekeurige plaats, aan de randen lijkt het me het slimste).

[...]

Nee een stuk kurk voor onder de vloertegel. ;)

Joh echt, hij bedoelt dat je een losse vloertegel van kurk neerlegt, daarop een steen en dan daarop je speaker zet. :+

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 16-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iets met wakker worden enzo. :+

2: Nee maar de pootjes staan wel vrij ver uit elkaar, dus heb ik een vrij grote tegel nodig. :P

3: Goed idee, maar waar haal je een grote kurken tegel? :P

Kleine kurken onderzetters die je ook onder glazen steekt is ook een idee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Joopieboy schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:40:
Kleine kurken onderzetters die je ook onder glazen steekt is ook een idee trouwens.
Dat zei ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Ik heb em al bijgepraat via MSN, hij's nog erg slaperig en vaag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu mijn bekabeling aan het aansluiten, maar moet ik nu bij mijn Onkyo receiver bij frontspeakers, bi-amp of normal instellen? Er zit wel zo'n bridge tussen, maar is maar met 1 draad aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.itwissen.info/bilder-klein/gebrueckte-bi-wiring-anschluesse-foto-avguide-dotch.png

Zo dus, maar dan zitten alleen in de bovenste kabels.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Normal. Als je de bridge er uit haalt, en met 2 paar van kabels het boeltje gaat aansluiten, dan kan hij op bi-amp.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:40:
Iets met wakker worden enzo. :+

2: Nee maar de pootjes staan wel vrij ver uit elkaar, dus heb ik een vrij grote tegel nodig. :P

3: Goed idee, maar waar haal je een grote kurken tegel? :P

Vorige week heb ik op aanraden van talloze kenners twee squashballetjes gehaald. Deze doormidden gesneden en op de vier hoeken met de ronde kant naar boven onder de tegel gelegd. Simpel, goedkoop en doeltreffende oplossing. Doe er je voordeel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 24-07 20:14
TomSwinnen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:22:
Normal. Als je de bridge er uit haalt, en met 2 paar van kabels het boeltje gaat aansluiten, dan kan hij op bi-amp.
2 paar kabels uiteraard op twee verschillende uitgangen van de versterker

als je hem met 2 paar kabels aansluit op de speaker zonder brug, en twee paar kabels op de versterker bij één uitgang, heb je bi-wire. Dat is weer wat anders. Dan hoef je de versterker niet op bi-amp te zetten.

Als je de brug er tussenlaat en één kabel hebt lopen van de versterker naar de speaker, moet je ook NIET de versterker op bi-amp zetten. Dit was volgens mij hoe jij het had gedaan,, dus nee.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-08-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de post nu toch al gemaakt voor op een ander forum, dus kan ik hem evengoed hier plaatsen. Setup valt natuurlijk in het niets bij wat sommigen hier staan hebben, maar ik vind het nu helemaal geweldig, en ben eigenlijk blij dat ik er als student niet meer aan uitgegeven heb.

Ik heb eindelijk m'n multimediamuur gekregen zoals ik hem eigenlijk altijd al wilde. (Op de distributiekabel die nog weggewerkt moet worden na.)

Het heeft een tijdje geduurd omdat ik voor elk component gewacht heb tot ik een superkoopje tegenkwam. Uiteindelijk was het het wachten waard, want ondertussen heb ik eigenlijk maar de helft uitgegeven van wat ik dacht dat het me ging kosten.

Een foto: (klikbaar voor hogere resolutie)

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/90n47p.jpg

Wat zie je:
TV: Panasonic 42" Full-HD plasma (TH42PZ70)
Receiver/surround: Sony HT-DDWG800
- Telenet HD-digicorder
- Sony PS3 (120GB Fat Limited Edition)
- Xbox 360 Arcade +20GB HD

Wat zie je niet:
- HTPC: Nvidia Ion + Atom 330 + XBMC Live
- Ikea Dioder ledverlichting (Niet goed te zien op de foto.) Hier heb ik een circuit met infraroodontvanger tussen gesoldeerd zodat dit op afstand te bedienen is met de de Harmony.
- Logitech Harmony 525, de afstandsbediening die alles aan de hand van macro's kan aansturen.
- De Nokia N900, die alles via IR kan bedienen, en ook gebruikt wordt om de webinterface van de HTPC mee te bedienen.
- De Belkin N+ router + gigabit switch die alles onderling verbindt, en ook de verbinding met de Macbook Air en de desktop pc verzorgt.

Nieuwe componenten zullen er denk ik pas komen wanneer ik een deftige plasma 3d-tv kan vinden voor minder dan €750. (Lees: over een jaar of twee.)

Edit, zoals gevraagd in de startpost ook nog een fototje van waar je zit om van al dat audiovisueel geweld te genieten.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5yyav5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:53:
ik had de post nu toch al gemaakt voor op een ander forum, dus kan ik hem evengoed hier plaatsen. Setup valt natuurlijk in het niets bij wat sommigen hier staan hebben, maar ik vind het nu helemaal geweldig, en ben eigenlijk blij dat ik er als student niet meer aan uitgegeven heb.

Ik heb eindelijk m'n multimediamuur gekregen zoals ik hem eigenlijk altijd al wilde. (Op de distributiekabel die nog weggewerkt moet worden na.)

Het heeft een tijdje geduurd omdat ik voor elk component gewacht heb tot ik een superkoopje tegenkwam. Uiteindelijk was het het wachten waard, want ondertussen heb ik eigenlijk maar de helft uitgegeven van wat ik dacht dat het me ging kosten.

Een foto: (klikbaar voor hogere resolutie)

[afbeelding]

Wat zie je:
TV: Panasonic 42" Full-HD plasma (TH42PZ70)
Receiver/surround: Sony HT-DDWG800
- Telenet HD-digicorder
- Sony PS3 (120GB Fat Limited Edition)
- Xbox 360 Arcade +20GB HD

Wat zie je niet:
- HTPC: Nvidia Ion + Atom 330 + XBMC Live
- Ikea Dioder ledverlichting (Niet goed te zien op de foto.) Hier heb ik een circuit met infraroodontvanger tussen gesoldeerd zodat dit op afstand te bedienen is met de de Harmony.
- Logitech Harmony 525, de afstandsbediening die alles aan de hand van macro's kan aansturen.
- De Nokia N900, die alles via IR kan bedienen, en ook gebruikt wordt om de webinterface van de HTPC mee te bedienen.
- De Belkin N+ router + gigabit switch die alles onderling verbindt, en ook de verbinding met de Macbook Air en de desktop pc verzorgt.

Nieuwe componenten zullen er denk ik pas komen wanneer ik een deftige plasma 3d-tv kan vinden voor minder dan €750. (Lees: over een jaar of twee.)
Ziet er netjes uit! Leuke TV en gameset heb je daar! ;)
Ik moet binnenkort ook maar eens een ps3 +TV gaan kopen.. heb alleen nog geen ruimte op mijn kamer voor een plasma :(

Wat heb je veel schoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/sony_av.jpg
via V&A 2de hands een Sony blu-ray speler gekocht (60,- euro incl. 2 films :P ) + Popcornhour A110 alles aangesloten op mijn Sony AV dmv HDMI :) en vervolgens naar mijn beamer..

vervolgens mijn nieuwe speeltje omdat mijn Sanyo Z1 niet geweldig meer projecteerd (streperig effect, helaas nog niet weten te fixen. heb er voornamelijk last van bij wit / fel beeld).. kortom die gaat naar de slaapkamer.. tja.. uhm 2 beamers.. :X

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/hd200x.jpg
Optoma HD200x (FullHD) ,erg blij mee :) , heb 3,5m afstand en projecteer op een doek van 2x1(,5)m, Avatar springt iig van het doek, prachtige kleuren :) :P :Y)

Echt ook een stuk stiller nu in de woonkamer nu de popcornhour mijn pc vervangen heeft en de hd200x is ook heel wat stiller. daarnaast kan ik al eerder kijken en hoef ik niet meer te wachten totdat het buiten donker is, kortom voor 750,- euro heb je naar mijn mening een pracht van een beamer.. speakers is nog niet geweldig, maar ben opzich tevreden..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 17:27
XeNoBiTe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:
[...]
Vorige week heb ik op aanraden van talloze kenners twee squashballetjes gehaald. Deze doormidden gesneden en op de vier hoeken met de ronde kant naar boven onder de tegel gelegd. Simpel, goedkoop en doeltreffende oplossing. Doe er je voordeel mee. ;)
Een andere goedkope oplossing: bij de bouwmarkt rubbers voor onder de wasmachine kopen. Werkt hier in combinatie met stoeptegels al jaren uitstekend. Scheelt weer netjes snijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 09:59
AMDFreak schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:45:
[afbeelding]

[afbeelding]
Playstation 3
LG3000 119cm tv
Onkyo HTS3200B

Kabeltjes netjes in de muur weggefreest.
Sfeer verlichting wil ik binnenkort ook gaan aanbrengen.

Hebben jullie nou nooit gezeik met de buren?
Wow! Je hebt precies hetzelfde meubel en Onkyo set als ik! Goede smaak :P

Ik heb geen geneuzel met de buren, die wonen pas 200m verderop! Ga wel een stoeptegel onder mijn sub van de onkyo en z5500 leggen met halve squashballetjes zoals hier eerder is aangeraden vind ik wel leuk om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enige tijd alle mooie foto's en reacties bekeken te hebben, hierbij mijn HT set :)

http://img802.imageshack.us/img802/9660/sdc10019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/9660/sdc10019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/9660/sdc10019.th.jpg

- Philips 42pfl7864
- CI+ Module Ziggo
- PS3 fat 80GB
- Onkyo TXSR 507
- Klipsch HD 300 5.1 set
- Sony Walkman 20gb

Achterkant:

- PS3 -> HDMI -> Onkyo -> HDMI -> TV
- TV -> Coax Digitaal -> Onkyo
- SubWoofer aangesloten met Sub Y kabel ( Goldkabel Profi)
- Klipsch boxen aangesloten met Monster geluidskabel
- Sony Walkman -> Mini Jack to Stereo Monster Cable -> Onkyo
- Ikea TV meubel past perfect bij de hoogte van de Sub :)

Hou ervan om met zo min mogelijk apparaten zo veel mogelijk te bereiken. Gebruik daarom de PS3 voornamelijk als Mediacenter waarop al mijn muziek gestreamd staat vanaf de PC. Muziek word zo afgespeeld via de versterker, net zoals de Bluray filmpjes, TV HD kijken via CI+ :) Ben der blij mee.

In de toekomst: PC via HDMI naar Onkyo en TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38
@ReseTTim: 750 euro voor een HD beamer is volgens mij niet zoveel :) Jij zegt 3,5m projectieafstand...ik vraag me af, wat als ik het ding op een meter of 6 zou zetten:? Mijn woonkamer heeft een wat afwijkende vorm, zou dan van muur tot muur moeten namelijk. Kun je hem dan ook kleiner zetten en toch een goede resolutie behouden :?

* The Eagle de ballen verstand van beamers heeft :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
njh schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:55:
[...]

Moet je de aflevering van IKEA van Discovery Channel's Megafactories kijken, daar zie je hoe die LACK meubels worden gemaakt. Best aardig om te zien. 50 euro is toch geen geld, en van een afstand ziet het er nog best leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Jarnowtje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:21:
[...]

Wow! Je hebt precies hetzelfde meubel en Onkyo set als ik! Goede smaak :P

Ik heb geen geneuzel met de buren, die wonen pas 200m verderop! Ga wel een stoeptegel onder mijn sub van de onkyo en z5500 leggen met halve squashballetjes zoals hier eerder is aangeraden vind ik wel leuk om te proberen!
Twee honderd meter?:o Dat heb je netjes gedaan:P Ik heb ook nooit last van buren gelukkig, maar ze leven echt geen 200m van me af.. eerder 7m tussen onze huizen ofsow:P Maar ze klagen niet als ik mijn muziek hard aan heb of eens lekker een film kijk zoals ik het graag wil :) Helaas doen de meewonenden hier dat wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
[...]

Ik heb er wasmachine rubber onder liggen is standaard een stuk van 60 bij 60. Eventueel kun je ook kijken voor een "speeltuin" tegel die hebben ze ook bij de bouwmarkt enzo..

Voor mn iQ90 speakers zoek ik nog spikes deze staan namelijk op een ongerubberde tegel. Ik zoek dus spikes met rubber.... (En 4 orignele spikes omdat ik er 4 kwijt ben |:( )

Spikes zojuist besteld, zag op een webwinkel dezelfde. Ik ga dan nog even wasmachine rubber halen voor onder mn chinees natuursteen

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 18-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Kort vraagje tussendoor:

Een simpel tv meubel (mag uit meerdere, 2, onderdelen bestaan) met een breedte van 180 cm, circa 50 cm diep en 40 á 50 cm hoog (met 20 cm, of meer, tussenruimte). Ikea heeft niet exact wat ik zoek (qua afmetingen), iemand wellicht tips waar ik nog meer kan kijken? Heb uiteraard zelf al wat speurwerk gedaan, maar kan tot zover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
mauricedb schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:48:
Kort vraagje tussendoor:

Een simpel tv meubel (mag uit meerdere, 2, onderdelen bestaan) met een breedte van 180 cm, circa 50 cm diep en 40 á 50 cm hoog (met 20 cm, of meer, tussenruimte). Ikea heeft niet exact wat ik zoek (qua afmetingen), iemand wellicht tips waar ik nog meer kan kijken? Heb uiteraard zelf al wat speurwerk gedaan, maar kan tot zover niets vinden.
Dit misschien iets voor je? http://www.wehkamp.nl/won...,17,19,18,20,22&PI=1&SM=3

Heb hem zelf ook en ziet er goed uit.
Bovenste vak is 22 cm hoog en onderste 12 cm en beide 141 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Of deze http://www.spectral.nl/sp...et/factory-outlet/?id=125

[ Voor 48% gewijzigd door raymonvdm op 18-08-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
mauricedb schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:48:
Kort vraagje tussendoor:

Ik zat met het zelfde probleem. Uiteindelijk bij Ikea 2x een Besta bank gekocht, bijbehorende pootjes er onder en schuifdeuren. Dan krijg je zoiets: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29888871 ; echter een stuk goedkoper ;)
Losse kast / bank: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60134049

Bij mij staat er een 32" CRT breedbeeld op en staat ie 15 cm van de wand af (dank u TV :P ) en dat gaat prima. Staat alles bij elkaar dus 240x55x50 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

The Eagle schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:25:
@ReseTTim: 750 euro voor een HD beamer is volgens mij niet zoveel :) Jij zegt 3,5m projectieafstand...ik vraag me af, wat als ik het ding op een meter of 6 zou zetten:? Mijn woonkamer heeft een wat afwijkende vorm, zou dan van muur tot muur moeten namelijk. Kun je hem dan ook kleiner zetten en toch een goede resolutie behouden :?

* The Eagle de ballen verstand van beamers heeft :+
Een projector heeft vrijwel altijd een zoomlens waarmee je het beeld goed passend kunt krijgen op het scherm.
Die zoom is uiteraard beperkt en leent niet iedere projector zich ervoor om een afstand van 6 meter tot het doek te hebben. Wanneer de projector verder van het doek af staat, wordt ook de lichtopbrengst minder.
Je kunt op http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm berekenen wat de minimale en maximale afstand van bijna alle projectoren is

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:12:
Ben nu mijn bekabeling aan het aansluiten, maar moet ik nu bij mijn Onkyo receiver bij frontspeakers, bi-amp of normal instellen? Er zit wel zo'n bridge tussen, maar is maar met 1 draad aangesloten.

[afbeelding]

Zo dus, maar dan zitten alleen in de bovenste kabels.
Ik heb al mijn luidsprekers "gewoon" aangesloten (kabels op de bovenste aangesloten, met banaanpluggen voor het gemak/looks). Wel heb ik die koppeling plaatjes vervangen door een kort stukje luidspreker kabel. Dit geeft een net iets beter resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/846/55471226.png
Bovenstaande niet mijn luidspreker btw. Wel op deze manier aangesloten en de kabels boven ipv onder

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 18-08-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Bierdopje120 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:57:
[...]

Twee honderd meter?:o Dat heb je netjes gedaan:P Ik heb ook nooit last van buren gelukkig, maar ze leven echt geen 200m van me af.. eerder 7m tussen onze huizen ofsow:P Maar ze klagen niet als ik mijn muziek hard aan heb of eens lekker een film kijk zoals ik het graag wil :) Helaas doen de meewonenden hier dat wel :/
ik heb wel een per ongeluk de muziek van mijn straatfeest verzorgt. ik was kwaad en had m'n ramen open gezet en de stereo opengezet en toen zag ik dat er zo'n barbecue was. maar ik heb idd eigenlijk altijd last van meewonenden als de buren overburen noem het maar op :+ .

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
@ bovenstaande reacties: Dat zijn meubels van 120 cm breed, ik heb er echt eentje nodig van 180 cm (mag ook 120+60 cm zijn, wel zelfde model uiteraard). Ik wil er namelijk mijn tv + receiver op kwijt (op de bovenkant). Tv is een meter en receiver is circa 45 cm. + ruimte voor 2 speakers kom je al snel op die 180 cm.

Let niet op de meubels/kleuren, maar het moet er ongeveer zo uit gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20100818105937.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Relaxte stoel :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Laatst online: 21:53

BrammT

The one and only!

@ Mauricedb: gefeliciteerd met je verjaardag & je tekening. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Haha mooi he :P

Dankjewel BrammT.

Niemand een oplossing? Kan gewoon nergens zo'n meubel vinden waar ik naar opzoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:47:

Niemand een oplossing? Kan gewoon nergens zo'n meubel vinden waar ik naar opzoek ben.
Naar Gamma,Karwei of de Praxis gaan en MDF halen en op maat laten zagen,thuis in mekaar zetten en kleurtje verf erover heen naar eigen smaak.
Eventueel nog wat pootjes eronder en klaar is Kees(Maurice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:01:
@ bovenstaande reacties: Dat zijn meubels van 120 cm breed, ik heb er echt eentje nodig van 180 cm (mag ook 120+60 cm zijn, wel zelfde model uiteraard). Ik wil er namelijk mijn tv + receiver op kwijt (op de bovenkant). Tv is een meter en receiver is circa 45 cm. + ruimte voor 2 speakers kom je al snel op die 180 cm.

[afbeelding]
Ik heb deze gekocht, erg mooi maar wel redelijk laag.
http://www.good2bhome.nl/shop/blo-min-p-40.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:01:

[afbeelding]
Volgens mij kom je dan op deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60134049
en deze
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20134051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Die is weer niet diep genoeg :P

@ Sanction: Is een mooi meubel, maar mij toch wat te prijzig.

@ iedereen: Ik denk dat ik dan maar deze doe (2 stuks) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036
Dat plankje eronder is niet echt dik te noemen, maar met een PS3, 360 (en toekomstige HTPC) moet dat toch wel goed gaan. Dit is hetzelfde kastje die ik nu ook heb, echter staan nu de receiver+PS3+360 op dat dunne plankje. Plankje buigt al helemaal door (heb er wel een stukje buis onder gezet waardoor het niet verder buigt/het plankje weer wat rechter staat). Straks komen dan de PS3 en 360 op 1 dun plankje, HTPC heeft een plankje voor zichzelf (met games en dergelijke) en de receiver komt naast de tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20100818131934.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

wow nice! ik ga eens kijken of ik de misses kan overtuigen over 1 van deze meubelen.
past een stuk meer in dan in mijn huidige kast.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20:

@ iedereen: Ik denk dat ik dan maar deze doe (2 stuks) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036
Dat plankje eronder is niet echt dik te noemen, maar met een PS3, 360 (en toekomstige HTPC) moet dat toch wel goed gaan. Dit is hetzelfde kastje die ik nu ook heb, echter staan nu de receiver+PS3+360 op dat dunne plankje. Plankje buigt al helemaal door (heb er wel een stukje buis onder gezet waardoor het niet verder buigt/het plankje weer wat rechter staat). Straks komen dan de PS3 en 360 op 1 dun plankje, HTPC heeft een plankje voor zichzelf (met games en dergelijke) en de receiver komt naast de tv.

[afbeelding]
Doe je leuk zo die plaatjes maken :9
Misschien is de TV ophangen een idee? Dan kun je het hele oppervlak het meubel gebruiken voor je spul omdat er ook geen poot van de tv staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
mauricedb schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20:

[afbeelding]
Aanvullend vwb die opmerking van die Besta kasten / banken van mij: de TV die daar op staat is niet alleen 60 diep maar weegt ook 59 kilo. En dat gaat prima, nog geen doorzakking gezien bij het plaatsen op de dragende punten :) Is alles bij elkaar 2.40m breed dus tenzij je die ruimte niet heb hou je ook nog eens mooi iets over om bijv. een vaas of iets anders leusk op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
@ The Eagle

Het gaat niet alleen om de diepte op het kastje, maar ook er binnenin. Daarbij komt dat 120 cm te klein is en 240 cm juist weer te groot is (past simpelweg niet) voor in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13
Ik heb ook twee van die besta kasten naast elkaar zoals eagle, maar dan zonder pootjes. Werkt prima en die kast kan 30kg aan. Je kan vele combinaties maken, 60,120,180,240cm, deurtjes, pootjes etc.
Enige nadeel is dan dat de kast 40 diep is, maar dat kan alleen een probleem zijn als je een hele grote high end receiver hebt. Veel budget/mid receivers zijn z'n 38 cm diep en moeten nog prima in de besta kast passen. En vanwege kabels die achter de kast lopen zal hij ook nooit helemaal tegen de muur staan, is ook weer wat extra ruimte voor de receiver. En als je geen deurtje voor je apparatuur zet in de besta kan de receiver prima wat uitsteken met de volume knop etc, dat is ook weer een paar centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Rutger Mulder schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:27:
Ik heb ook twee van die besta kasten naast elkaar zoals eagle, maar dan zonder pootjes. Werkt prima en die kast kan 30kg aan. Je kan vele combinaties maken, 60,120,180,240cm, deurtjes, pootjes etc.
Enige nadeel is dan dat de kast 40 diep is, maar dat kan alleen een probleem zijn als je een hele grote high end receiver hebt. Veel budget/mid receivers zijn z'n 38 cm diep en moeten nog prima in de besta kast passen. En vanwege kabels die achter de kast lopen zal hij ook nooit helemaal tegen de muur staan, is ook weer wat extra ruimte voor de receiver. En als je geen deurtje voor je apparatuur zet in de besta kan de receiver prima wat uitsteken met de volume knop etc, dat is ook weer een paar centimeter.
Nee,, Mijn Denon AVR 2807, wat volgens mij een mid-end reciever is, is ook al 42cm diep, en dan kun je nog geen kabels er op aansluiten want die heb ik niet meegerekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Hier dan mijn Home Cinema;

Samsung LE52B750
Onkyo TX-SR507 B
Dreambox DM800 HD + 500 GB
HTPC;
  • MS-Tech MC-1200
    • Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
    • AMD Phenom II X2 550 BE
    • Corsair DDR3 2GB 1333 Mhz
http://img821.imageshack.us/img821/4279/18082010065.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/357/18082010066.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 18-08-2010 16:44 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vandaag een aanbieding gehad om mijn 50" Pioneer LX5090 in te ruilen voor een LX608 60" pioneer..

Twijfel.. twijfel twijfel..

1300 euro inclusief ophalen/brengen en ik krijg er 2 jaar garantie bij.. (huidig toestel heeft nog 2 jaar).

Wat denken jullie? Goede deal? 608 is een ouder type.. garantie is wel goed.. en een groter scherm (maar misschien wel te groot voor 4 meter kijkafstand?).. Lastig!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

Workaholic schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:30:
Vandaag een aanbieding gehad om mijn 50" Pioneer LX5090 in te ruilen voor een LX608 60" pioneer..

1300 euro inclusief ophalen/brengen en ik krijg er 2 jaar garantie bij.. (huidig toestel heeft nog 2 jaar).

Wat denken jullie? Goede deal? 608 is een ouder type.. garantie is wel goed.. en een groter scherm (maar misschien wel te groot voor 4 meter kijkafstand?).. Lastig!
Ik zou het doen, omdat het kan! 4 meter en 60 inch....wtf 8)7 Mn vriendin zou me iets aandoen als ik ermee thuis kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Workaholic schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:30:

Ik zou het absoluut NIET doen. De lx5090 heeft superieure zwartwaarden t.o.v. de lx608. Die 10" extra is toch geen kwaliteitsverschil waard? Bij mij gaat beeldkwaliteit boven schermgrootte, maar wellicht is dat bij jou anders.

Kijkafstand van 4m vind ik overigens prima voor een 60", maar ook dat is smaak.

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Jordy van e schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:32:
[...]

Ik zou het doen, omdat het kan! 4 meter en 60 inch....wtf 8)7 Mn vriendin zou me iets aandoen als ik ermee thuis kwam :+
Wat betreft minimale kijkafstand (hangt ook af van wat je als prettig ervaart...):

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/xlkmjq.jpg

Ik kijk naar een 52" op 2,5 meter afstand. Bevalt me prima.

[ Voor 7% gewijzigd door CrimsoN72 op 18-08-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

CrimsoN72 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:32:
[...]

Ik kijk naar een 52" op 2,5 meter afstand. Bevalt me prima.
Exactly the same here! Het mag van mij zelfs nog iets groter. Maar vooralsnog ben ik tevreden. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Exactly the same here! Het mag van mij zelfs nog iets groter. Maar vooralsnog ben ik tevreden. :)
Ik een 50" op 2,5 meter, kleiner wil ik absoluut niet meer. Als de bouw van mijn huis klaar is wordt het tijd om me te orienteren op een beamer :)
Dat duurt echter nog een kleine 2 jaar dus voorlopig nog geen foto's van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Ik kijk naar een 55" op 4 meter en bevalt ook echt prima hoor maar bij slechte uitzendingen(komt niet veel voor) zie je wel dat het beeld slechter is dan normaal,niet echt helder en scherp..Maar ben je aan het gamen of een bluray'tje aan het kijken dan had ik wel een 60" kunnen nemen :*) en eerlijk gezegd ben ik nu wel gewend dit scherm en dat heb je denk ik wel bij elk scherm,hoe groot hij ook is..het wend en word als normaal beschouwd ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.