Toevoeging: Ik wil toch even reageren op wat negatievere posts richting HBO/WO geschoolden... Zij hebben geinvesteerd in hun toekomst toen ze de kans hadden! (en helaas misbruiken een aantal dat...)
In Nederland is er een stevig sociaal vangnet, niets mis mee maar het wordt naar mijn mening teveel afgevallen voor iets wat sommige mensen 'krijgen' en voor gegarandeerd nemen... Wees BLIJ met het systeem, en als je het er niet mee eens bent ga dan werken...!
@ 2 posts terug
@ 1 post hierboven
)
In Nederland is er een stevig sociaal vangnet, niets mis mee maar het wordt naar mijn mening teveel afgevallen voor iets wat sommige mensen 'krijgen' en voor gegarandeerd nemen... Wees BLIJ met het systeem, en als je het er niet mee eens bent ga dan werken...!
@ 2 posts terug
Omdat die persoon misschien eerst investeerd (15k studieschuld, nieuw systeem misschien meer) en daarna de vruchten daarvan mag plukken door een hoger salaris er aan over te houden? Heb je toevallig een huis gekocht? Daar wil je vast ook meer voor als je het verkoopt?Waarom vind jij dat terecht?
Een zware opleiding (arts oid) zal veel minder in trek zijn als iedereen elke maand exact hetzelfde zou krijgen aan loon, werk wat veel meer mensen (ongeschoold/laag-geschoold) kunnen is meer aanbod dan vraag dus minder loon (marktwerking).Het is imho nog veel makkelijker om gewoon maar even te roepen dat iemand wel even een avond studie (bijv) erbij zou kunnen doen. Vergeet niet, net zei je nog dat je het niet meer dan terecht vond dat iemand misschien wel 30x minder verdient dan jij, die persoon zal waarschijnlijk dan meerdere baantjes oid hebben en de tijd en het geld niet hebben voor een avond studie.
Altijd humoristisch om te zien hoe anderen zich verongelijkt voelen als een ander door een hogere opleiding meer verdient (tang, varken?...) In een leenstelsel zal een student van 'arme' ouders ook aan bod kunnen komen door na de studie terug te betalen, wat nu ook kan omdat diezelfde persoon een hogere stufi krijgt. Mijn ouders hebben niet bijgedragen aan mijn opleiding, hier heb ik zelf voor gewerkt!Altijd humoristisch om dit soort dingen te lezen van een student die niet werkt maar toch geld ( /OV ) ontvangt / ontvangen heeft.
Helemaal als je het combineert met je eerdere uitspraken. Dan krijgen studenten dus geen geld meer, die taxi-chauffeur krijgt significant minder dan jou. De kinderen van die taxi-chauffeur die krijgen dus nooit jouw kansen hoe slim / productief die ook zijn.
Veel zullen het er niet mee eens zijn, en zien nu alleen gratis geld dat daarna verdwijnt. Na hun opleiding zullen velen er denk ik anders tegenaan kijken; investeren in je eigen toekomst gaat na je opleiding toch ook geld kosten en zien ze de waarde er pas van.Kijk voor een praktijkvoorbeeld eens naar je medestudenten. En vraag hun eens wat hun zouden vinden van een afschaffing OV, een halvering
Misschien je eigen tekst terug lezen? Ik kan niet zien wat jou kant is, maar ik zie je hooguit 1 kant afvallen?...Tja, wmb moet het eens afgelopen zijn met dure heertjes die kanten van een systeem afvallen wat ze niet aanstaat, maar aan de andere van hetzelfde systeem wel het maximale proberen te krijgen.
@ 1 post hierboven
Wie zegt dat dat 'echt' werk is? Misschien eentonig maar door de arbo-regels valt het verder wel mee en mag je fysiek toch weinig doen...Ze zouden jou ook eens 40 uur in de week in een fabriek moeten zetten, zodat je eens komt te weten wat ECHT werken is. Niet dat stomme gedoe wat jij gaat doen, de hele dag achter een pc-tje zitten, met wat papier aan het spelen zijn, vergaderingetjes houden.
Wie meer verdient betaal nou eenmaal meer belasting en draagt zo ook financieel bij aan de maatschappij. Wat graaien hier mee te maken heeft? Populistische nieuws gelezen? Ja, er wordt door verschillende ambtenaren/overheidsfunctionarissen gegraait, sommige HBO/Uni personen gaan gewoon in loondienst en hebben daar verder niets mee te maken... Naast werken zijn er genoeg die vrijwilliger zijn bij b.v. een sportvereniging... (onze hele sportvereniging draai zo ongeveer op HBO-ers...Ik vraag me af wat jij gaat bijdragen aan de maatschappij? Wordt het wel bijdragen? Of wordt het graaien?

Ik hoor veel frustraties? Tjakkaaa!!!!Mooi zo, daarom kaats ik em wel naar je terug. Ik heb een hekel aan die pocherige types.
[ Voor 26% gewijzigd door N3oC op 05-09-2010 17:22 . Reden: Wat typos en bericht samengevoegd ]
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl