Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Moederboard (ATX) pas zonder problemen in de behuizing.
Voeding is buiten het rendement om dus voldoende, hij ligt er nog en dus toepasbaar :-)
Waarom vind je de kaart een vreemde keuze? Wil het setje via HDMI opmijn tv aansluiten, voldoet de kaart dan niet? Wat zou je adviseren?
groet
Marcel
-The_Mask- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:12:
[...]
Misschien een wat kleiner mobo zodat die in een kleinere behuizing kan, tenminste als dit voor belang is. Daarnaast vind ik de GT240 een wat vreemde keuze.
[...]
Ja, maar hij is al wat verouderd, wat dus o.a. resulteert in een niet zo hoog rendement.
Nou een GT240 is al weer wat ouder natuurlijk, maar sowieso niet de meest geschikte HTPC videokaart.IkWeetHetNiet schreef op woensdag 10 november 2010 @ 02:07:
Waarom vind je de kaart een vreemde keuze? Wil het setje via HDMI opmijn tv aansluiten, voldoet de kaart dan niet? Wat zou je adviseren?
Maar dit is meer voor [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn huidige setup:
CPU: i7 965 EE @ 3,5 (binnenkort ga ik tweaken tot de 4.0GHz)
Mobo: Ramapge Extreme II Gene
Mem: Dominator GT 1600 C7
GPU: GTX 480 @750 Mhz (Temp max 40 graden bij full load).
PSU: Cooler Master Real Power 850W
HDD: 2x SSD 80GB in raid0
2x Velociraptors 300GB in raid 0
2x Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB
Optische drive: Samsung DVD writer
Waterkoeling:
Cpu block:Watercool Heatkiller 3.0
Gpu block: Ek-Fc480 GTx-Nickel+nickel backplate
Pomp: Laing Mcp355
Rads:EK-CoolStream RAD XT 240+XSPC RS120 Rad
Resevoir: Xspc DDc 5.25 Dual bay resevoir one
Dit alles in een Corsair Oblivan 800D.
Nu ga ik een 2e GTX 480 aanschaffen. Maar trekt mijn voeding dit?
Ik heb bij bij enkele kennissen geïnformeerd, de 1 zegt, je moet naar een 1000W of 1100W voeding toe.
Dit had ik zelf ook al bedacht en ben ook al op zoek... Echter...
De ander zegt dat iedereen maar een dikke voeding aanschaft zonder dat deze volledig benut wordt en hij zegt dat mijn setup makkelijk een 2e 480 erbij kan hebben. Ook als ik nog verder wil gaan overklokken.
Afgezien van de vraag waarom je zo'n systeem wilGekkehuus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:20:
Nu ga ik een 2e GTX 480 aanschaffen. Maar trekt mijn voeding dit?
Dat wordt aardig krap, zeker gezien de overklok, waarbij de GTX480 300W wel haalt. Je komt dan met zo'n systeem wel vrij makkelijk aan de 850W, en waarschijnlijk zelfs meer.
Dat zou ik niet aan die (of eigenlijk welke) CM-voeding (dan ook) vertrouwen.
Voor jouw systeem zou ik inderdaad wel naar 950+-W-voedingen kijken.
Een paar degelijke voedingen uit die categorie:
pricewatch: Corsair HX1000W
pricewatch: Antec TruePower Quattro 1000
pricewatch: Silverstone Strider 1200W
pricewatch: Corsair AX1200
pricewatch: Chieftec Nitro BPS-950C (kon alleen een review van het 750W-model van hetzelfde platform vinden (waar Mask ook gereageerd heeft
Maar je hebt de beste voeding van dit moment er niet tussen staan.
Voeding van zo rond de 1000 Watt is idd aan te raden, een standaard GTX480 wil namelijk al over de 300 Watt gaan, laat staan een overgeklokte.
Maar wat zijn de eisen waar de voeding aan moet voldoen?
[ Voor 68% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2010 16:33 ]
AMD Nieuwsdiscussie
I see, verkeerd gelezen.-The_Mask- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:30:
De Nitro van 950W is van een ander platform dan de rest, is CWT DSG, nog beter dus.

En dat is?Maar je hebt de beste voeding van dit moment er niet tussen staan.
pricewatch: Antec HCP-1200?
Die is duur en niet verkrijgbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Ghost Dog op 10-11-2010 17:01 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Modulair
Stil
Sli Ready
Betrouwbaar
Waarom is CM geen, heb welliswaar hiervoor bijna altijd Antec of Corsair gehad, maar had nog niet gehoord dat CM geen goed A-merk was.
Alle bovengenoemde voedingen: check!Gekkehuus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:26:
De eisen waar de voeding aan moet voldoen.
Modulair
Daarin zit bij bovenstaande voedingen redelijke verschillen. Van stil naar niet stil:Stil
Corsair AX1200 (erg stil)
Antec HCP-1200 (bijna even stil als de Corsair hierboven)
Corsair HX1000W (CWT-build, dus elektrisch uitstekend, maar qua geluid niet het beste)
De 3 hieronder weet ik niet van hoe de geluidsproductie is:
Chieftec Nitro BPS-950C (net als HX1000W een CWT-build, dus qua geluid waarschijnlijk vergelijkbaar)
Silverstone Strider 1200W (gebouwd door Enhance, dus ik verwacht dat hij redelijk stil is, net als de AX1200W, maar ik weet het absoluut niet zeker)
Antec TruePower Quattro 1000 (heeft een 80mm-fan, dus ik verwacht deze het meeste geluid te maken)
Alle bovengenoemde voedingen: check! (Waarom zouden het anders zulke dikke voedingen zijn?Sli Ready
Alle bovengenoemde voedingen: check!Betrouwbaar
CM maakt hooguit redelijke voedingen, maar er zitten ook een aantal flink rotte appels tussen hun line-up. Echt goed zijn ze bijna nooit.Waarom is CM geen, heb welliswaar hiervoor bijna altijd Antec of Corsair gehad, maar had nog niet gehoord dat CM geen goed A-merk was.
Kijk eens naar het grote broertje van hem.Ghost Dog schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:07:
Antec TruePower Quattro 1000 (heeft een 80mm-fan, dus ik verwacht deze het meeste geluid te maken)
HX1000 zou ik trouwens vergeten, die heeft zijn beste tijd wel gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2010 19:19 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Als ik reviews mag geloven is de Antec TruePower Quattro 1200 gewoon ronduit lawaaiig, zeker als de load wat hoger wordt.-The_Mask- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:18:
[...]
Kijk eens naar het grote broertje van hem.
JonnyGuru:
Hij gaat al vrij snel over de 1000rpm (200W), en op full load doet de fan ruim 3000rpm, waarop elke 120mm-fan gewoon ronduit herrie maakt.The Bad:
* fan gets rip-roaring, leaf-blowing, hair-drying loud when the unit is hot
Ach, hij is nog steeds te koop, voldeed altijd prima, en is niet heel duur.HX1000 zou ik trouwens vergeten, die heeft zijn beste tijd wel gehad.
(Zelf zou ik meteen voor de AX1200W gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Ghost Dog op 10-11-2010 19:38 ]
Ik heb niks gelezen, maar zei: "heeft een 80mm-fan, dus ik verwacht deze het meeste geluid te maken" en de HCP-1200 heeft ook een 80mm fan dus dat zegt niet zoveel. Is maar net hoe goed de koeling intern is.Ghost Dog schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:35:
[...]
Als ik reviews mag geloven is de Antec TruePower Quattro 1200 gewoon ronduit lawaaiig, zeker als de load wat hoger wordt.
JonnyGuru:
AMD Nieuwsdiscussie
Een met een 80mm-fan gekoelde voeding kan stil zijn, maar over het algemeen zullen ze dat niet zijn, omdat een kleinere fan bij gelijke luchtverplaatsing sneller moet draaien en dus meer geluid produceert.-The_Mask- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:39:
[...]
Ik heb niks gelezen, maar zei: "heeft een 80mm-fan, dus ik verwacht deze het meeste geluid te maken" en de HCP-1200 heeft ook een 80mm fan dus dat zegt niet zoveel. Is maar net hoe goed de koeling intern is.
De HCP-1200 is inderdaad weer een voorbeeld van hoe het wel kan (alhoewel de aanname dat die stil is en vergelijkbaar met de AX1200W alleen van meningen van (weliswaar reviewers van o.a. HardOCP) komt, en niet gestaafd wordt door SPCR).
Tot ik echter in een review meer informatie kan vinden zou ik niet zomaar aannemen dat een met een 80mm-fan gekoelde voeding stil is.
Kan een 4 maanden oude HX1000 voor een mooie prijs overnemen, maar nu lees ik;
Ik neem aan dat deze ondanks dat er tegenwoordig nieuwere / betere en duurdere modellen bestaan deze voor mijn bedoelingen toch wel functioneerd.-The_Mask- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:18:
HX1000 zou ik trouwens vergeten, die heeft zijn beste tijd wel gehad.
AMD Nieuwsdiscussie
€ 100,- compleet met bon, doos en alle kabels.-The_Mask- schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:16:
Dat wel, maar wat voor prijs kun je hem krijgen? Minder dan 150 lijkt mij anders kun je beter de Chieftec halen, beide komen van CWT, de Chieftec is alleen een veel nieuwer en efficienter model.
[ Voor 77% gewijzigd door Gekkehuus op 11-11-2010 10:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Intel C2Q Q8400
3 HDD's
HD5850
GTS450
2 staafjes DDR2 ram
4 fans + fancontroller
Asrock P45XE
Voeding:
OCZ Fatal1ty 550Watt
Drive it like you stole it.
Net een Antec True Power TP-550 van 1½ maand oud kunnen kopen voor € 50,00 inclusief verzendkosten.-The_Mask- schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:22:
[...]
pricewatch: Seasonic S12II 520W goede niet modulaire voeding.
pricewatch: Antec HCG-520 zelfde voeding intern, maar nog niet goed leverbaar.
pricewatch: Seasonic M12II 520W modulaire versie van bovenstaande.
pricewatch: Antec TruePower TP-550 nieuwer en beter design ook van Seasonic.
pricewatch: Seasonic X-560 semi passieve 80 plus Gold voeding.
Als je hem nog niet hebt, dan ook niet nemen is geen goede voeding...
Q8400 komt natuurlijk ook al uit het stenentijdperk
Dat kan natuurlijk ook.MAB The Frisian schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:
[...]
Net een Antec True Power TP-550 van 1½ maand oud kunnen kopen voor € 50,00 inclusief verzendkosten.
[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 12-11-2010 13:40 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Motivatie? Ik heb hem al en de kaart komt volgende week ergens aan. Volgens jou moet ik het niet proberen?-The_Mask- schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:39:
Dat zei ik niet, ik zei alleen als je hem nog niet had dat je een betere moest halen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil voor mijn toekomstige HTPC een MS-Tech MC-1200 aanschaffen.
De reacties op de voeding die in deze kast zitten lopen uit een.
Het lijkt er op dat er een 2e revisie van de kast op de markt is gekomen met een andere voeding en afstandsbediening. De mensen die de nieuwe voeding er in hebben zitten klagen niet over het geluids overlast (de kwaliteit van de voeding zelf wordt in het midden gelaten).
Het enige wat is over deze voeding heb weten te vinden is dat het een SFX12V 2.3 voeding is (no name).
Het lijkt mij sowieso slim deze noname voeding te vervangen voor een ander type omdat deze htpc waarschijnlijk veel aan gaat staan.
Mijn vraag is welke SFX voeding kan ik het best nemen?
SFX Voedingen in Pricewatch
Ik neig zelf naar de be quiet! omdat de silverstone me te duur is en de seasonic de fan extern heeft en ik nog niet weet of dit in de mc1200 kast past.(is evenals de be quiet! 64mm hoog) en de seasonic minder goed verkrijgbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Konijn op 12-11-2010 16:47 ]
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 12-11-2010 16:57 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nog interresanter word het denk ik wanneer ook een categorie met gemiddelde en slechte merken / series word benoemd. Dit samen met een goede calculator (extrme PSU calculator) zal ervoor zorgen dat bijna iedereen zelf zijn berekenning uit zal kunnen voeren.
Ook zijn er veel voedingen tot 30 euro te vinden van minder bekende merken zoals LC-Power, huntkey, techsolo enz. Vooral interresant voor vervanging van een kapotte voeding van simpele systemen. Kan iemand mij vertellen hoe deze merken presteren, en welke hiervan de "beste" is?
Zelf werk ik bij vervanging vaak met Enlight deze is de laatste tijd slecht verkrijgbaar maar ik kan via een opkoper goedkoop aan een aantal komen, is dit een aanrader?
[ Voor 10% gewijzigd door piethoogland op 12-11-2010 17:41 ]
Dat is sowieso wel nodig want veel goede fabrikanten hebben ook wel eens een slechte serie.piethoogland schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:14:
In de openingspost worden enkele voedingen benoemd. Misschien handig om hierbij te vermelden of/dat dit alleen om A-merken gaat. Persoonlijk zou ik hierbij een klein beetje onderbouwing ookwel fijn vinden.
Nog interresanter word het denk ik wanneer ook een categorie met gemiddelde en slechte merken / series word benoemd.
Zal wel tegenvallen, calculator houd met lang niet alles rekening.Dit samen met een goede calculator (extrme PSU calculator) zal ervoor zorgen dat bijna iedereen zelf zijn berekenning uit zal kunnen voeren.
Ehh, slecht, slecht en slecht geen idee welke het slechste is trouwens.Ook zijn er veel voedingen tot 30 euro te vinden van minder bekende merken zoals LC-Power, huntkey, techsolo enz. Vooral interresant voor vervanging van een kapotte voeding van simpele systemen. Kan iemand mij vertellen hoe deze merken presteren, en welke hiervan de "beste" is?
Ligt eraan welke maar meestal is het wel te doen.Zelf werk ik bij vervanging vaak met Enlight deze is de laatste tijd slecht verkrijgbaar maar ik kan via een opkoper goedkoop aan een aantal komen, is dit een aanrader?
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 114584
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 760 Boxed | € 163,74 | € 163,74 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB | € 163,79 | € 163,79 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 105,69 | € 105,69 |
1 | Gigabyte GA-P55-USB3 | € 79,26 | € 79,26 |
1 | MSI N460GTX Hawk | € 160,62 | € 160,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,10 |
Hier komt nog een oude dvd-speler en een oude hardeschijf bij. Momenteel heb ik een 520W voeding van OCZ (de Modstream 520) en als ik de berichten hier zo lees zou dat genoeg moeten zijn voor bovenstaande setup. De voeding is echter al een paar jaar oud en heeft niet de juiste connectors (1x PCI-E en maar 1x 4-pins connectors).
Mijn vraag is, kan ik het met deze voeding proberen of is het verstandiger een nieuwe voeding te kopen? (Corsair TX650 ofzo)
Spire Jewel Black 550W
Corsair VX550W
Voor m'n 2de systeempje.
En in verhouding tot de Antec TP 550W ?
[ Voor 14% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-11-2010 13:50 ]
Slecht[b][message=35025281,noline]MAB The Frisian schreef op zaterdag 13 november 2010 @ Spire Jewel Black 550W
Prima voedingCorsair VX550W
Stukje beter weer.En in verhouding tot de Antec TP 550W ?
AMD Nieuwsdiscussie
Nou die oude OCZ kan maar weinig vermogen leveren op de 12 voltlijnen, goede 400 Watt voedingen kunnen vaak meer leveren, dus het wordt allemaal wel wat aan de krappe kant.Anoniem: 114584 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:41:
Hier komt nog een oude dvd-speler en een oude hardeschijf bij. Momenteel heb ik een 520W voeding van OCZ (de Modstream 520) en als ik de berichten hier zo lees zou dat genoeg moeten zijn voor bovenstaande setup.
Je kan het proberen maar het is verstandiger om een nieuwe te kopen.Mijn vraag is, kan ik het met deze voeding proberen of is het verstandiger een nieuwe voeding te kopen? (Corsair TX650 ofzo)
Een goede 500 Watt voeding is overigens al meer dan genoeg, maar door de prijsdaling van de pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou ik die nemen. Zit rond dezelfde prijs als een goede 500 Watt voeding.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 85% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-11-2010 22:54 ]
AMD Phenom X6 1090T
Gigabyte GA-890FXA-UD5
Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Sapphire Vapor-X 5770 1GB PCI-e 16x
Perc5i SAS RAID controller
8x Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB
Samsung DVDDLRW
Dit alles wordt nu gevoed door een Enermax Liberty ELT500AWT, nu wordt hier nog een Sapphire Vapor-X 5770 1GB PCI-e 16x aan toegevoegd en hier begin ik te twijfelen of de voeding dit wel leuk gaat vinden. Overigens de hardeschijfen starten niet allemaal tegelijk daat zorgt de RAID controller voor met behulp van staggered spinup, dit om de voeding voor hoge pieken te behoeden.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hier het systeem:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,25 | € 77,25 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,49 | € 32,49 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 79,- | € 79,- |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 51,31 | € 51,31 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 199,- | € 199,- |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 153,84 | € 153,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 840,28 |
Bij voorbaat dank
Dat maakt qua verbruik bijna niets uit (30W meer).grapefruit schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:07:
Nog even een snelle voedingcheck. Had ik een tijdje geleden ook al gepost maar heb de videokaart vervangen door de nieuwe AMD en een X6 1090T i.p.v. X4 955 dankzij een wat ruimer budget.
Ook ben ik benieuwd of de merken die in de openingspost onder het kopje links staan allemaal A-merken zijn?
Ik ken Enlight niet echt goed. Voorzover ik weet zijn hun voedingen redelijk, maar ik zou even naar Mask's oordeel vragen.piethoogland schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:49:
Nog iemand die wat kan zeggen over de kwaliteit van het merk Enligt? (zie mijn post iets hierboven).
Zeer zeker niet. Wat the **** doet Huntkey daar bijvoorbeeld?!Ook ben ik benieuwd of de merken die in de openingspost onder het kopje links staan allemaal A-merken zijn?

AMD Nieuwsdiscussie
Het is idd aan de krappe kant, de voeding kan namelijk maar 384 Watt leveren op de 12 voltlijnen._Dune_ schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:38:
Ff een voeding checkup, ergens ben ik bang dat ik mij misrekend heb en de uitbreiding net te veel wordt voor de voeding, wat heb ik in huis:
AMD Phenom X6 1090T
Gigabyte GA-890FXA-UD5
Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Sapphire Vapor-X 5770 1GB PCI-e 16x
Perc5i SAS RAID controller
8x Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB
Samsung DVDDLRW
Dit alles wordt nu gevoed door een Enermax Liberty ELT500AWT, nu wordt hier nog een Sapphire Vapor-X 5770 1GB PCI-e 16x aan toegevoegd en hier begin ik te twijfelen of de voeding dit wel leuk gaat vinden. Overigens de hardeschijfen starten niet allemaal tegelijk daat zorgt de RAID controller voor met behulp van staggered spinup, dit om de voeding voor hoge pieken te behoeden.
Een standaard HD5770 verbruikt max 100 Watt twee dus 200 Watt, blijft er nog maar 184 Watt over voor de CPU en HD's en dat is toch erg krap. Nou is de Enermax een goede voeding en ik verwacht dan ook dat als je geen dingen als Furmark gaat draaien het wel stabiel zou moeten draaien. Maar wordt tijd om te denken aan een nieuwe voeding. Moderne voeding van 500 Watt zal overigens wel genoeg moeten zijn omdat die veel meer vermogen leveren op de 12 voltlijnen.
AMD Nieuwsdiscussie
Om heel even hierop terug te komen, welke zou je dan voorstellen om te kopen met diezelfde setup? Maar die ook nog goed is om eventueel naar een HD5850 crossfire over te stappen?-The_Mask- schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:39:
[...]
Q8400 komt natuurlijk ook al uit het stenentijdperk
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 160457
Heb een Antec Earthwatts 650, uit 2008. Doet het goed in mijn systeem i7 920/6GB/2x 1TB HDD/XFI/GTX275. De pc is zo'n beetje 24/7 aan sinds 2009, de voeding is uit 2008.-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:58:
Door de prijsverlaging van de pricewatch: Antec TruePower TP-650 is dit een erg goede koop.
Is het verstanding om deze te vervangen of kan het geen kwaad zo?
Kan deze voeding een systeem aan met een 6850 1Ghz crossfire en een phenom x6 1055t 4Ghz?-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:58:
Door de prijsverlaging van de pricewatch: Antec TruePower TP-650 is dit een erg goede koop.
Ik zie op de site van Enermax 456W staan bij de 2 12V-lijnen.-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:17:
[...]
Het is idd aan de krappe kant, de voeding kan namelijk maar 384 Watt leveren op de 12 voltlijnen.
Of heeft _Dune_ de oude versie? Die kan inderdaad maar 384W geven. Dan wordt het inderdaad redelijk krap, alhoewel het zou moeten kunnen.
De 350W van jouw pc moet de voeding nog wel makkelijk aankunnen.Anoniem: 160457 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:04:
[...]
Heb een Antec Earthwatts 650, uit 2008. Doet het goed in mijn systeem i7 920/6GB/2x 1TB HDD/XFI/GTX275. De pc is zo'n beetje 24/7 aan sinds 2009, de voeding is uit 2008.
Dat zijn wel dikke OC's, waarmee je denk ik wel op de 600W afstevent. Volgens mij moet het nog wel kunnen, maar misschien kan je dan beter voor een 750W-voeding gaan.alikebap schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:13:
[...]
Kan deze voeding een systeem aan met een 6850 1Ghz crossfire en een phenom x6 1055t 4Ghz?
[ Voor 55% gewijzigd door Ghost Dog op 14-11-2010 21:47 ]
Voeding kan nog gewoon mee zoveel neemt een Core i7 920 en een GTX275 nu ook niet.Anoniem: 160457 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:04:
[...]
Heb een Antec Earthwatts 650, uit 2008. Doet het goed in mijn systeem i7 920/6GB/2x 1TB HDD/XFI/GTX275. De pc is zo'n beetje 24/7 aan sinds 2009, de voeding is uit 2008.
Zulke overkloks zorgen best wel voor een erg verhoogd verbruik, goede 750 Watt voeding is wel aan te raden.alikebap schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:13:
[...]
Kan deze voeding een systeem aan met een 6850 1Ghz crossfire en een phenom x6 1055t 4Ghz?
Als het heel goedkoop moet kun je de pricewatch: Chieftec Super CFT-750-14CS nemen is maar een paar euro duurder.
AMD Nieuwsdiscussie
Hij had het niet over een ECO II en volgens mij heeft hij die ook niet.Ghost Dog schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:36:
[...]
Ik zie op de site van Enermax 456W staan bij de 2 12V-lijnen.
Of heeft _Dune_ de oude versie? Die kan inderdaad maar 384W geven. Dan wordt het inderdaad redelijk krap, alhoewel het zou moeten kunnen.
AMD Nieuwsdiscussie
Then forget I said anything.-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:45:
[...]
Hij had het niet over een ECO II en volgens mij heeft hij die ook niet.
Klopt het is een ELT500AWT, deze heeft inderdaad 384 Watt op de beide 12 Volt lijnen (gezamelijk). Heb je misschien nog een suggestie voor een eventuele vervangende voeding? Overigens zal ik naar verwachting nooit echt het volle vermogen aanspreken, furmark draai ik in iedergeval niet.-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:45:
[...]
Hij had het niet over een ECO II en volgens mij heeft hij die ook niet.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dag Mask bedankt voor je reactie, ik had je vraag als een retorische vraag opgevat. Het gaat om de 350 en 450W variant via de selectedoutledstore.nl Meer info heb ik helaas niet maar ik heb inmiddels besloten te bestellen.-The_Mask- schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:08:
Ik had al lang een reactie gegeven, maar stelde ook een vraag om welke het ging.
En wat zijn de eisen aan de voeding?_Dune_ schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:38:
[...]
Klopt het is een ELT500AWT, deze heeft inderdaad 384 Watt op de beide 12 Volt lijnen (gezamelijk). Heb je misschien nog een suggestie voor een eventuele vervangende voeding? Overigens zal ik naar verwachting nooit echt het volle vermogen aanspreken, furmark draai ik in iedergeval niet.
Ik heb even op hun site gekeken, maar daar staat ook niks. Die winkel wordt zo te zien niet gerund door mensen met kennis van zaken. Een PC met een Pentium 4 en GTS250piethoogland schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:24:
[...]
Dag Mask bedankt voor je reactie, ik had je vraag als een retorische vraag opgevat. Het gaat om de 350 en 450W variant via de selectedoutledstore.nl Meer info heb ik helaas niet maar ik heb inmiddels besloten te bestellen.

AMD Nieuwsdiscussie
De shop heeft wel goede reviews ontvangen ook wat betreft kennis van zaken. Dus dat zal wel goed zitten denk dat ze gewoon hele grote partijen opkopen en verkopen. Alleen de adviesprijzen die ze noemen slaan nergens op als je deze naast pricewatch legt.
In ieder geval bedankt
Anoniem: 114584
Dat dacht ik zelf ook al. Ik ben toch voor safe gegaan en heb die Antec voeding gekocht, lekker makkelijk aan te sluiten en het nieuwe systeempje draait als een zonnetje! Bedankt voor je advies!-The_Mask- schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:28:
[...]
Nou die oude OCZ kan maar weinig vermogen leveren op de 12 voltlijnen, goede 400 Watt voedingen kunnen vaak meer leveren, dus het wordt allemaal wel wat aan de krappe kant.
[...]
Je kan het proberen maar het is verstandiger om een nieuwe te kopen.
Een goede 500 Watt voeding is overigens al meer dan genoeg, maar door de prijsdaling van de pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou ik die nemen. Zit rond dezelfde prijs als een goede 500 Watt voeding.
Na het snel berekenen van de continue beschikbare vermogen wat ik nodig heb kwam ik uit op 447W. Dus met een 500W of 530W a-merk voeding zou voldoende moeten zijn?
Het enige waar ik geen verstand van heb is dat er op nieuwe voedingen een 6- of 8-pins PCI-e stekker zit, maar op mijn Ati X1800 XT zit een 4-pin stekker. Is het mogelijk om dit aan te sluiten evt. met verloop stekker oid?
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Ik had vandaag een klein akkefietje met mijn voeding, en ik wou het toch even van me afschrijven.
Ik heb dus een kleine upgrade aan mijn systeem gedaan;
Moederbord vervangen:
- oud: Asus P5N32-E SLI
- nieuw: Asus P6X58D-E
Processor vervangen:
- oud: Intel Q6600 quadcore
- nieuw: Intel Core i7 950
Geheugen vervangen, maar dat is in dit geval minder interessant.
De voeding in kwestie is de Zalman ZM850-HP.
Deze heb ik anderhalf jaar voor de oude setup gebruikt zonder problemen. Het is een sterke, stille en stabiele voeding.
Echter, toen ik de nieuwe onderdelen had geinstalleerd en een clean install van Windows gedaan had, merkte ik op dat de voeding spontaan begon te piepen als de processor belast werd. Het is een soort van krijsend geluid met een hoge frequentie, wat bijvoorbeeld lijkt op het geluid dat sommige dvd-branders maken als je een dvd brandt.
Ik vondt het erg storend in ieder geval, net alsof ik een piep in mijn oren had.
Ik keek dus even rond op GoT, en even dacht ik aan 'Coil whine' maar het was dus simpeler: ik moest in de BIOS bij de CPU-instellingen de energiebesparende functie C1E uitzetten. Kennelijk zorgt deze optie voor een varierend voltage in de vcore, waar sommige voedingen niet goed mee overweg kunnen.
Dit fenomeen komt niet alleen voor bij de Zalman, maar ook bij andere merken
Dit leek me wel relevant voor dit topic, aangezien er verscheidene topics zijn met mensen die hetzelfde probleem (piepende voeding) hebben/hadden.
Nu heb ik nog wel een vraag over de C1E optie: Stel, ik zou het gepiep niet erg vinden en de C1E optie aan laten staan, zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor mijn voeding?
[ Voor 7% gewijzigd door ArbalestNL op 18-11-2010 03:29 ]
Nu loop ik vast op de voeding.
1 | Antec Sonata Proto | € 57,50 | € 57,50 |
1 | Zalman CNPS9300 AT | € 23,40 | € 23,40 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 63,- | € 63,- |
1 | OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 80GB | € 202,50 | € 202,50 |
1 | OCZ Gold DDR3 PC3-16000 Low Voltage Dual Channel | € 83,- | € 83,- |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 122,50 | € 122,50 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 114,85 | € 114,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,75 |
Handleiding geeft aan min 450W voeding 1000W voeding bij gebruik SLI
Er komt nog een DVD brander, HDD en een firewire Floppy DTV-C bij in.
Ik ben geen gamer, maar mocht er in de toekomst een andere grafische kaart bij inkomen heb ik dan genoeg aan deze voeding?
Wat is je setup? Die PSU-calculators zitten er namelijk nog wel eens naast.Bear schreef op donderdag 18 november 2010 @ 02:58:
Mijn voeding van mijn pc is van de week kapot gegaan (Antec standaard 450W) die bij me sonata II kast zat.
Na het snel berekenen van de continue beschikbare vermogen wat ik nodig heb kwam ik uit op 447W. Dus met een 500W of 530W a-merk voeding zou voldoende moeten zijn?
Het enige waar ik geen verstand van heb is dat er op nieuwe voedingen een 6- of 8-pins PCI-e stekker zit, maar op mijn Ati X1800 XT zit een 4-pin stekker. Is het mogelijk om dit aan te sluiten evt. met verloop stekker oid?
En weet je zeker dat er een 4-pins stekker op zit? Een grafische kaart met een 4-pins connetor ben ik namelijk nog nooit tegengekomen. Dat zou dat een gewone molex moeten zijn.
Hier is bijvoorbeeld duidelijk te zien dat er op de X1800 XT een gewone 6-pins PCI-e-stekker zit.
Waarschijnlijk is het nog steeds gewoon coil whine, maar treedt het alleen op bij een specifiek verbruik. Het uitschakelen van C1E zorgt ervoor dat de CPU meer blijft verbruiken, waardoor het verbruik dan dus anders is dan dat waarbij de coil whine optreedt.ArbalestNL schreef op donderdag 18 november 2010 @ 03:24:
Nu heb ik nog wel een vraag over de C1E optie: Stel, ik zou het gepiep niet erg vinden en de C1E optie aan laten staan, zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor mijn voeding?
Ik merk iets vergelijkbaars bij mijn voeding. Heel soms (ik weet zo niet wanneer precies) kan ik ook een zachte coil whine uit mijn voeding horen komen, als ik iets doe dat mijn graka op een bepaalde manier belast.
In principe kan coil whine geen kwaad, maar het uitzetten van C1E zorgt er wel voor dat je pc minder zuinig wordt.
Je hebt er nu überhaupt geen graka in, waardoor het verbruik hooguit zo'n 175W zal zijn, en elke ATX2.3 voeding uit de PW zal voldoen (deze is dan bijvoorbeeld al prima).Dennis t schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:37:
Er komt nog een DVD brander, HDD en een firewire Floppy DTV-C bij in.
Ik ben geen gamer, maar mocht er in de toekomst een andere grafische kaart bij inkomen heb ik dan genoeg aan deze voeding?
Met een degelijke grafische kaart (6870 oid) zal dat verbruik op zo'n 325W liggen (en met 2 van dergelijke graka's op 475W, dus 600W is nog steeds niet echt nodig), dus is een 380+W-voeding nog steeds ruim voldoende. Sowieso is die (of eigenlijke elke) OCZ niet echt super; voor dat geld zijn er betere voedingen te krijgen met een vergelijkbaar vermogen.
Het hangt er dan van af wat je zoekt in een voeding. Moet hij bijvoorbeeld modulair zijn, of erg stil, en ga je voor één graka of CF/SLI?
Voor een goede redelijk geprijsde niet-modulaire voeding kan je naar deze kijken, en als je modulair wil is een van deze een uitstekende keuze. (de Antec is erg goed geprijsd op dit moment, en wat dat betreft zeker een aanrader.)
Het heeft niet met het verbruik te maken maar is echt is met C1E, komt ook erg vaak voor.Ghost Dog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:43:
[...]
Waarschijnlijk is het nog steeds gewoon coil whine, maar treedt het alleen op bij een specifiek verbruik. Het uitschakelen van C1E zorgt ervoor dat de CPU meer blijft verbruiken, waardoor het verbruik dan dus anders is dan dat waarbij de coil whine optreedt.
Ik merk iets vergelijkbaars bij mijn voeding. Heel soms (ik weet zo niet wanneer precies) kan ik ook een zachte coil whine uit mijn voeding horen komen, als ik iets doe dat mijn graka op een bepaalde manier belast.
In principe kan coil whine geen kwaad, maar het uitzetten van C1E zorgt er wel voor dat je pc minder zuinig wordt.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 347546
Core i7 950
Asrock x58 Extreme 3
Sapphire hd 5770 1gb Vapor-X (oc versie) (heb ik al)
Intel postville 80gb (heb ik al)
Samsung 1TB hd (heb ik al)
3x2 Kingston hyperx 1600 3x2 gb
2x 12v casefan
evt een betere cpu koeler
Voor nu ga ik dit systeem niet overclocken, later met een betere gpu en psu wel.
*edit
Volgens het boekje levert de voeding 360 watt op de 12 volt lijn, dit zou ruim voldoende moeten zijn maar misschien zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 347546 op 19-11-2010 14:39 ]
Net een ongebruikte/nieuwe kunnen kopen voor € 46,75 inclusief verzendkosten.
Moet idd prima gaan.Anoniem: 347546 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:35:
Volgens het boekje levert de voeding 360 watt op de 12 volt lijn, dit zou ruim voldoende moeten zijn maar misschien zie ik iets over het hoofd?
NetjesMAB The Frisian schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:29:
[...]
Net een ongebruikte/nieuwe kunnen kopen voor € 46,75 inclusief verzendkosten.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 347546
Bedankt voor de reactie, leek mij ook prima gaan.
Maar daar er zelfs in de bbg naar mijn idee veel te zware voedingen worden aangeraden had ik het idee misschien iets over het hoofd te zien.
Ja ok mijn fout, er zit gewoon een 6pins stekker op gpu, mijn setup is:Ghost Dog schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:43:
[...]
Wat is je setup? Die PSU-calculators zitten er namelijk nog wel eens naast.
En weet je zeker dat er een 4-pins stekker op zit? Een grafische kaart met een 4-pins connetor ben ik namelijk nog nooit tegengekomen. Dat zou dat een gewone molex moeten zijn.
Hier is bijvoorbeeld duidelijk te zien dat er op de X1800 XT een gewone 6-pins PCI-e-stekker zit.
Amd X2 3800+ Manchester
2 gb ram dual channel
His x1800xt
2x ide hd 7200 rpm
1x sata hd 7200 rpm
1x floppydrive
Of zie specs in mijn sig.
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil binnenkort mijn systeem gaan upgraden maar wil dit doen in stapjes. Ik wil naar een i7 core gaan. zelf zat ik te denken aan het volgende:
Intel Core i7 950
Asus P6X58D-E
Scythe Mugen 2 Rev. B
Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE (staat nog niet vast, wil gewoon een goede value for money vga)
Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX
OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB
Zelf heb ik nog 2x 320gb seagate en een 1TB samsung
Een X-fi soundblaster kaartje
Wireless Lan kaartje
Komt nog een backup schijf extern bij
Mijn CM stacker heeft nogal wat fans, 8 in mijn geval.
Zelf had ik een Seasonic M12II 620W op het oog. Want ik wil sowieso een modulaire voeding, die graag ook stil is. Mijn vraag is of de voeding de setup gaat trekken? Die wattage calculators zitten er nog wel eens flink naast namelijk. En wat vinden jullie van de keuze voor de voeding?
Mvg,
Simon
Maar de pricewatch: Antec TruePower TP-650 heeft een betere prijs/prestatie.
AMD Nieuwsdiscussie
Zag ook de seasonic x-650, schijnt de beste in de 650w klasse te zijn. Ga daar ook even over lezen maar weet niet of het die extra euro's waard zijn.
Sommigen noemen hem stil anderen juist weer niet, maar de Seasonic van 520W is sowieso stil dus dan zou je die ook kunnen nemen, kost ongeveer evenveel.Simontjee schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:33:
Wat mij wel uitmaakt is dat ze hem soms als lawaaiig beschrijven.. Weet iemand dit uit de praktijk?
Als jij het de euro's waard vindt gaat het om, een goede voeding voor een goede prijs is het wel, maar de 560W versie moet ook genoeg zijn.Zag ook de seasonic x-650, schijnt de beste in de 650w klasse te zijn. Ga daar ook even over lezen maar weet niet of het die extra euro's waard zijn.
pricewatch: Seasonic X-560
pricewatch: NZXT Hale90 550W is ook een erg goede voeding voor zijn prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 22-11-2010 10:11 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Kunnen jullie globaal zeggen hoeveel Watt mijn systeem zal verbruiken?
* Asus P5B mobo (Intel® P965 Express Chipset)
* Geheugen: 4 GB intern
* CPU: Intel 2 Duo E6300
* Video: HD5770
* Windows 7 32bits
* 2 DVD drives
Dank!
AMD Nieuwsdiscussie
Bij Alternate werd een 600W aangeraden.
Vond dat al heel veel omdat ik altijd met een 300W heb gewerkt..
Ik heb momenteel dezelfde cpu en hoeveelheid geheugen ingebruik. een 8800GT en een Asus commando mobo. ook 2drives en nog heel wat randapparatuur en nog wat pci kaartjes en ik gebruik nu een 450Watt voeding.geertvduin schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:34:
Heren,
Kunnen jullie globaal zeggen hoeveel Watt mijn systeem zal verbruiken?
* Asus P5B mobo (Intel® P965 Express Chipset)
* Geheugen: 4 GB intern
* CPU: Intel 2 Duo E6300
* Video: HD5770
* Windows 7 32bits
* 2 DVD drives
Dank!
Had ik destijds gedaan omdat die in de BBG stond (jaartjes terug alweer) Het heeft altijd als een tierelier gedraaid, dus 600W heb je sowieso niet nodig! zou ook geen 200W nemen ook al zou dat kunnen.. (gewoon gevoelsmatig ook hoor, denk dat the mask er meer verstand van heeft) zou eerder 300-400Watt range kijken
CPU misschien zo'n 50 Watt, af vraag ik mij af of je zelfs dat wel gaat halen.
50 Watt voor de rest zit je op 200 Watt max, goede 300 Watt voeding moet dus ook meer dan genoeg zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Weet jij of deze pricewatch: Scythe Chouriki II 750Watt Plug-In voedingen wat zijn ? Prijs/certificering zijn ze gunstig geplaatst, maar geluid/overige kwaliteit weinig over te vinden.
I don't hate you, I nothing you
Ik ben dan wel niet Mr. Mask, maar ik kan je wel zeggen dat de 850W-variant in elk geval matig is (hier te zien).ipazza schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
Weet jij of deze pricewatch: Scythe Chouriki II 750Watt Plug-In voedingen wat zijn ? Prijs/certificering zijn ze gunstig geplaatst, maar geluid/overige kwaliteit weinig over te vinden.
De efficiëntie is goed, maar hij heeft een vrij hoge ripple op de 12V-lijn, stevige voltagepieken bij opstarten, en het soldeerwerk is vrij matig.
Ik zou voor een pricewatch: Antec TruePower TP-750 gaan, want die is even duur, en stukken beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 24-11-2010 16:51 ]
Ook naar de HX750 van corsair allemaal rond de 120 euro. Alleen de corsair en scythe zijn 80 silver. Dat vind ik toch ook wel fijn om te hebben.
Iemand bekend met de ThermalTake 775 watt voeding?
Die 1 of 2% efficiëntie gaat niet zo'n verschil maken.ipazza schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:11:
Ja daar heb ik ook naar zitten kijken,
Ook naar de HX750 van corsair allemaal rond de 120 euro. Alleen de corsair en scythe zijn 80 silver. Dat vind ik toch ook wel fijn om te hebben.
De Antec is altijd nog 80 Plus Bronze, dus gewoon zuinig.
Jawel, CWT PSH II design, met niet de allerbeste condensators.ipazza schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:11:
Iemand bekend met de ThermalTake 775 watt voeding?
Maar wat voor PC moet er op draaien?
AMD Nieuwsdiscussie
2x HD5770
Niet echt iets waar ik die volle 775 voor nodig heb, maar wil net als de vorige voeding die heb gekocht weer mee voorruit kunnen en nieuwe kaarten in kunnen prikken zonder moeite. Condensators worden juist in deze review geprezen (solid japanese capacitors? ) http://www.kitguru.net/co...ughpower-xt-775-review/5/
Oké goede reden dan.ipazza schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:38:
Niet echt iets waar ik die volle 775 voor nodig heb, maar wil net als de vorige voeding die heb gekocht weer mee voorruit kunnen en nieuwe kaarten in kunnen prikken zonder moeite.
Als ze uit Japan komen betekend het niet direct dat ze goed zijn natuurlijk. Is vooral leuk als marketing verkooppraatje, doet het altijd goed bij veel mensen.Condensators worden juist in deze review geprezen (solid japanese capacitors? ) http://www.kitguru.net/co...ughpower-xt-775-review/5/
Condensators die erin zitten komen van Nippon Chemi-con, Teapo en JunFu.
Nippon Chemi-con = uitstekend
Teapo = matig/redelijk
JunFu = slecht
Maar ik heb nog even terug gekeken, maar het valt wel wat mee de JunFu's zitten niet op belangrijke plekken en het was niet CWT PSH II maar DSG, lijkt ook allemaal zo op elkaar.
Maar de huidige PC zou ook op een goede 500 Watt voeding moeten draaien, maar omdat je wat meer ruimte wil houden zou ik gaan voor één van onderstaanden:
pricewatch: Antec TruePower TP-650 voeding had al een redelijke prijs/prestatie, maar nu is de prijs zo'n 25 euro omlaag gegaan nu is die verreweg de beste keuze voor zijn geld.
pricewatch: Chieftec Super CFT-750-14CS wat oudere voeding intern zelfde als de Corsair TX750W (CWT PSH) maar dan wel modulair. Voor 75 euro een prima koop als de Antec wat aan de krappe kant is en het niet te veel mag kosten.
pricewatch: Antec TruePower TP-750 grote broertje van de 650W versie, iets mindere prijs/prestatie als de 650W maar voor zo'n 110 euro wel de beste 750 Watt voeding die je kan kopen hier. In mijn ogen is die namelijk net wat beter dan de Thermaltake. Voeding is net zoals zijn kleine broertje gemaakt door Seasonic.
pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) ook een erg goede voeding voor zijn prijs. Bijna goed voor 80plus Gold en volledig modulair, gemaakt door Enhance.
pricewatch: Seasonic M12D-850 80+ Silver Label voor een paar euro meer vind je zelf een 850 Watt voeding met ook 80 plus Silver. Maar misschien een beetje aan de ruime kant.
pricewatch: Corsair AX750 (Seasonic X design, maar goedkoper dan de Seasonic zelf
AMD Nieuwsdiscussie
De afgelopen tijd zit ik stiekempjes weer te denken aan een SLI opstelling, ik ben alleen benieuwd of mijn voeding dit fatsoenlijk gaat draaien, sowiezo zou ik een voeding willen met 4x PCI-e omdat ik dan met cable management niet met 2 converters blijf zitten.
Systeem is het volgende:
Asus P7P55D Pro (wordt waarschijnlijk binnenkort vervangen door een P55 bord met usb 3.0 en sata600 enzo)
Core i5 750 (wordt overgeclockt zodra nieuwe mobo er is)
4GB DDR3 1333 OCZ low voltage
Gigabyte GTX460 OC 1GB (daar wil ik er dus eentje van bij halen)
2 HDD's
Fancontroller met 4 casefans, 5 casefans totaal
dvd spelert
Realpower M620 (is van april 2008)
De voeding wordt sowiezo vervangen, maar kan de voeding het qua wattage aan? Zodat ik eerst de 2e videokaart kan kopen en een paar maand later de voeding upgrade voor 4x PCI-e.
En welke voeding zouden jullie mij aanraden voor bovenstaand systeem met 2 kaarten? Eisen zijn sowiezo dat hij modulair moet zijn, stil is (dat zijn ze volgens mij altijd wel, iig de A merken) en 4x PCI-e moet hebben. Prijs maakt niet zo heel denderend veel uit, ik heb de pricewatch ingesteld op 100 tot 150 euro omdat ik op een voeding niet wil besparen.
Zelf zat ik te denken aan de HX750W, maar misschien hebben jullie een beter alternatief?
Verder vond ik deze voeding eerlijk gezegd minder stil als ik verwacht had. Ik heb nu een AOpen 300W (ik dacht eerst 350) met een draaiknop achterop voor de fan. Deze maak niet meer herrie als de Seasonic terwijl hij al een paar jaar oud is. Maakte AOpen een paar jaar geleden goede voedingen?
Voor degene die opzoek is naar deze voeding, ik verwacht dat hij snel hier tussen komt te staan. De doos heeft een klein scheurtje opgelopen, maar de voeding is gewoon nieuw:
[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 25-11-2010 10:59 ]
Heeft iemand tips voor een betaalbare voeding die wel een mooie lange 8pins voedings kabel heeft?
Upside down
Waarom koop je geen verlengsnoertje?Craytahar schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:05:
Heeft iemand tips voor een betaalbare voeding die wel een mooie lange 8pins voedings kabel heeft?
Deze of deze bijvoorbeeld.
Upside down
Een goede 600 Watt voeding zou er totaal geen probleem mee hebben, jouw voeding valt alleen niet echt in het rijtje van goede voedingen. Maar zolang je niet gaat overklokken en geen programma's zoals Furmark en LinX gaat draaien moet het nog wel gaan. Overklokken en tegelijk LinX en Furmark draaien op die voeding is ten zeerste af te raden.FastFred schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:40:
De voeding wordt sowiezo vervangen, maar kan de voeding het qua wattage aan?
Hier de enige goede review naar mijn weten van die voeding, wel in het Grieks.
http://www.thelab.gr/powe...er-m620-review-81146.html
Dan lijkt deze mij het meest geschikt: pricewatch: Corsair AX750En welke voeding zouden jullie mij aanraden voor bovenstaand systeem met 2 kaarten? Eisen zijn sowiezo dat hij modulair moet zijn, stil is (dat zijn ze volgens mij altijd wel, iig de A merken) en 4x PCI-e moet hebben. Prijs maakt niet zo heel denderend veel uit, ik heb de pricewatch ingesteld op 100 tot 150 euro omdat ik op een voeding niet wil besparen.
AMD Nieuwsdiscussie
Scheelt dan wel dat ik geen Grieks kan-The_Mask- schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:28:
[...]
Een goede 600 Watt voeding zou er totaal geen probleem mee hebben, jouw voeding valt alleen niet echt in het rijtje van goede voedingen. Maar zolang je niet gaat overklokken en geen programma's zoals Furmark en LinX gaat draaien moet het nog wel gaan. Overklokken en tegelijk LinX en Furmark draaien op die voeding is ten zeerste af te raden.
Hier de enige goede review naar mijn weten van die voeding, wel in het Grieks.
http://www.thelab.gr/powe...er-m620-review-81146.html
[...]
Dan lijkt deze mij het meest geschikt: pricewatch: Corsair AX750
De AX750 is duurder dan de HX750 zie ik. De AX zit dan ook wat dichter tegen de max aan voor wat ik er aan uit wil geven. Wat is het verschil tussen de HX en AX? Is dit verwaarloosbaar? Ik stel geen extreme eisen aan een voeding, afgezien van dat hij voldoende vermogen moet hebben, stil moet zijn en modulair. Een beetje een fatsoenlijk merk ook wel.
EDIT: ik ben niet iemand die zich druk maakt om 2% meer/minder efficientie. Voorlopig betaal ik de energie rekening nog niet
Wat is er niet goed aan de M620 trouwens? Heeft toch 2,5 jaar lang gedraaid op verschillende configuraties (van core 2 duo 8600gts/9800gt/9800gtx sli). Zoals je zelf al aangeeft is het niet aan te raden om Furmark en Prime95 tegelijk te laten draaien, dat kon hij met 9800GTX sli icm Core i5 750 ook niet

Even op een rijtje zetten wat ik tot nu toe gevonden heb
AX750 80% gold
HX750 80% silver
AX750 is volledig modulair (eerder een nadeel dan een voordeel omdat je dan met zo'n dikke 24-pins stekker aan je voeding zit)
HX750 heeft 24-pins ATX en 8-pins cpu kabels vast op de voeding zitten
HX750 schakelt zichzelf bij 912Watt pas uit als beveiliging @ HardwareSecrets review
Zometeen nog ff een goede review van de AX vinden.
[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 26-11-2010 13:13 ]
Ik heb trouwens een paar jaar oude Huntkey lw6500h3 500w

[ Voor 9% gewijzigd door DeMuts op 26-11-2010 23:38 ]
Iig handig om te weten:
Speedfan leest de voltages altijd verkeerd uit en Huntkey voedingen kun je vaak beter direct vervangen.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 385305
Later wil ik deze 2 componenten er weer uit halen om een nieuw systeem om heen te bouwen. Daarbij denk ik aan een makkelijk overclockbare cpu (bijv een i7 die rond de 3.8 gz haalt), 2 hdd van 1 tb pstuk, een leuk moederbordje van rond de (175 euro), de nieuwe videokaart en 6gb geheugen. Kan iemand een ruwe schatting maken van wat voor soort voeding ik daarvoor nodig heb die ook op de p p6025nl gebruikt kan worden. Ik zat zelf te denken aan een voeding van rond de 650 watt maar heb geen idee of dit overkill is of juist onvoldoende.
alvast bedankt!
Ik heb een pc met Core Quad 2.40 ghz en 2 gb geheugen en een Saphire HD5750.-The_Mask- schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:12:
Wat voor PC hebben we het over?
Iig handig om te weten:
Speedfan leest de voltages altijd verkeerd uit en Huntkey voedingen kun je vaak beter direct vervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2010 13:50 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Vcore 1.282V
+3.3V 3.344V
+12V 12.112V
Sytem temp 34 graden
CPU temp 40 graden
Het het verschil is erg groot, de ene is ook gemaakt door Seasonic en de andere door Channell Well Technologie.FastFred schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:21:
De AX750 is duurder dan de HX750 zie ik. De AX zit dan ook wat dichter tegen de max aan voor wat ik er aan uit wil geven. Wat is het verschil tussen de HX en AX? Is dit verwaarloosbaar?
Maar het grote verschil voor jouw is dat de AX veel stiller zal zijn.
Staat hier dan niks tussen: -The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25"Ik stel geen extreme eisen aan een voeding, afgezien van dat hij voldoende vermogen moet hebben, stil moet zijn en modulair. Een beetje een fatsoenlijk merk ook wel.
Niks behalve de slechte prestaties, kwaliteit en de te hoge prijs.Wat is er niet goed aan de M620 trouwens?
AMD Nieuwsdiscussie
Heb je niks aan, klopt sowieso niet namelijk. Sensors zijn sowieso lang niet precies genoeg. Zelfs met een multimeter ga je niet zien of de voeding wel stabiele voltages levert. Hoge rimple/noise kan er zo maar voor zorgen dat het voltage tussen de 11 en 13V schommelt terwijl de multimeter/bios gewoon netjes 12V laat zien.DeMuts schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:51:
Wat ik zou even uit de Bios haal is het volgende:
Vcore 1.282V
+3.3V 3.344V
+12V 12.112V
Sytem temp 34 graden
CPU temp 40 graden
AMD Nieuwsdiscussie
Dus zoiezo voeding vervangen omdat Hentkey een B merk is?-The_Mask- schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:58:
[...]
Heb je niks aan, klopt sowieso niet namelijk. Sensors zijn sowieso lang niet precies genoeg. Zelfs met een multimeter ga je niet zien of de voeding wel stabiele voltages levert. Hoge rimple/noise kan er zo maar voor zorgen dat het voltage tussen de 11 en 13V schommelt terwijl de multimeter/bios gewoon netjes 12V laat zien.
Dit topic is gesloten.