Zijn ze zo breekbaar tegenwoordig? Ik lees weleens iets over problemen met Nvidia-chips, maar dan gaat het over laptops met Nvidia-chipset waar iets mis mee is.
[...]
Je weet dat beide kaarten en vooral de 7900GS extreem oud is. En vooral een 7900GS zal erg moeilijk te krijgen zijn en waarschijnlijk in verhouding ook veel te duur zijn.
Daarom kijk ik ook op de tweedehandsmarkt. Hier op t.net, Marktplaats, etc. Je vorige opmerking suggereert dat die kaarten al zowat rijp voor de sloop zijn? Is de GTS250 al zo extreem oud? Ik hoef niet per se het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik hoef geen Crysis te spelen, ik wil Civ V
spelen beta-testen.
[...]
Omdat ze er geen verstand van hebben.

Ja, zoiets dacht ik al. Maar goed, ik wil natuurlijk niet dat mijn pc affikt omdat de voeding het niet aankan.
[...]
Beiden zouden geen probleem mogen zijn, maar waarom beperk je je tot alleen deze twee kaarten?
Dat is geen harde beperking, maar gewoon een vereenvoudiging van de zoektocht. Ik kijk naar
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html en zoek een Nvidia-kaart die minstens 600 punten scoort, en m'n voeding niet opblaast. Ik wil Civilization V kunnen spelen zonder continu de strategic view (aka Catan-modus) aan te moeten hebben, en verder heb ik er niet zoveel eisen aan. 7900GS is minimum spec voor Civ V, en scoort 607 punten, vandaar. Er zitten een hoop [89][789]00M-types tussen de 600 en 700 punten, zo'n mobiele chip op een PCI-express kaartje zou natuurlijk helemaal ideaal zijn qua stroomverbruik, maar vind die maar eens.
En ja, die eendimensionale puntenindex is ook niet perfect. I get it. Maar als ik die niet gebruik, wordt het helemaal complex. M'n huidige geintegreerde 7050 scoort 59 punten, 10% van wat wordt gezegd dat je nodig hebt. Ik haal zo'n 3 fps met alles op Low/Minimum. Ik zou het fijn vinden als ik een aantal dingen op Medium kon zetten en het gewoon speelbaar blijft (zonder ontsnappende magische rook of brand).
Maar goed, het begint een beetje offtopic te worden, maar als je suggesties hebt, voel je vrij