[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Alleen Hardwareheaven heeft apparatuur om een voeding te testen, maar schijnbaar gebruiken ze die lang niet allemaal bij deze review. Rest die je noemt mag je niet eens een review noemen, ze testen de voeding totaal niet. Zou zelfs beter zijn als zulke sites niet eens 'reviews' van voedingen mochten schrijven want er zijn ook nog mensen die het serieus nemen, waardoor dus mensen bagger voedingen als goed zien.

Nu over High-Power (Sirtec/Sirfa of hoe je ze ook wil noemen ;) )
Ze zijn niet echt (of echt niet eigenlijk) bekend onder hun eigen naam, komt vooral omdat je de voedingen eigenlijk totaal niet in retail verkoop ziet. Maar vooral in systemen of als OEM voor een andere fabrikant.
Chieftec, Thermaltake, Hiper, Lian-Li, Recom, Scythe, Tuniq, OCZ en PC Power & Cooling allemaal bekende merken welke voedingen verkopen die eigenlijk gemaakt zijn door hun.
Wat betreft de kwaliteit, nou dat is van regelrechte bagger tot voedingen die gewoon goed zijn, maar uitmuntende voedingen zul je (bijna) niet zien van hun. Gemiddeld zullen ze zo uit komen op matig, maar tegenwoordig zijn ze al een stuk beter dan een aantal jaar geleden iig.

Maar om een voeding een slechte/redelijke/goede koop te noemen is vooral de prijs die je er voor moet betalen nogal belangrijk en aangezien ik daar geen idee over heb is het altijd moeilijk te zeggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High Power produceerd voor veel andere merken, Heb even na gevraagd de voedingen van High Power zijn vergelijk baar met ocz en seasonic.

Prijzen zijn verschillend zo heb ik een 1200W die voor de consument rond de 230 euro komt. en een 750 wat komt rond de 130 euro. Lijken mij zeer redelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
High Power produceerd voor veel andere merken, Heb even na gevraagd de voedingen van High Power zijn vergelijk baar met ocz en seasonic.
OCZ of Seasonic is wel even andere koek.
Prijzen zijn verschillend zo heb ik een 1200W die voor de consument rond de 230 euro komt. en een 750 wat komt rond de 130 euro. Lijken mij zeer redelijke prijzen.
Dat zijn dezelfde prijzen als van topmerken maar of ze ook kunnen tippen aan de kwaliteit van die topmerken, betwijfel ik. Tenminste, dat is wat ik geleerd heb. Er zijn maar een paar topfabrikanten die voedingen maken voor zichzelf en voor anderen en de rest is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
Vergelijkbaar met OCZ idd, omdat zoals ik hierboven al zei veel OCZ voedingen door High Power worden gemaakt. Vergelijkbaar met Seasonic, nee totaal niet Seasonic is wel zoveel beter.
Dat ligt eraan ze maken wel veel meer 1200 Watt voedingen en wel veel meer 750 Watt voedingen, dus een type is wel handig want het kan ook net zo goed totaal overpriced zijn. Prijzen zijn dus incl. btw en marge?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High Power maakt die producten voor OCZ en Seasonic..

prijzen zijn consumenten prijzen: incl btw en marge

type:
HPC-1200-G14C
HP-750-G14C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:17:

type:
HPC-1200-G14C
HP-750-G14C
Onzin, Seasonic maakt zijn voedingen zelf en produceert daarnaast ook voor anderen. OCZ voedingen zijn niet allemaal regelrechte bagger, het is erg afhankelijk van de serie. Misschien zijn de OCZ voedingen die wel OK zijn toevallig allemaal door High Power gemaakt, dat zou ik niet direct kunnen zeggen, maar vooralsnog klinkt het als een boel marketingonzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:17:
Geen één maakt voedingen voor Seasonic, dat doen ze allemaal zelf (gelukkig)

type:
HPC-1200-G14C
HP-750-G14C
Dat is niet het hele typenr. er staat altijd nog bij als het 80 plus, bronze, silver, gold of zo is.
En tussen de goedkoopste en duurste zit nog al een erg groot verschil in prestaties en kwaliteit.
Cronax schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:00:
[...] Misschien zijn de OCZ voedingen die wel OK zijn toevallig allemaal door High Power gemaakt, dat zou ik niet direct kunnen zeggen,
Nee dat is niet zo, de echt goede OCZ voedingen zijn gemaakt door CWT.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2010 13:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk ze produceren niet voor seasonic, ze zijn vergelijkbaar met seasonic.
Had het verkeerd uit begrepen uit het gesprek.

HPC-1200-G14C --> 80+ Gold
HP-750- G14C -> 80+ Silver

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:33:
Je hebt gelijk ze produceren niet voor seasonic, ze zijn vergelijkbaar met seasonic.
Dat klopt dus even min, Seasonic is echt tig keer beter...
HPC-1200-G14C --> 80+ Gold 230 euro
Corsair AX1200W is maar 20 euro duurder en veel beter denk dat veel mensen dan toch eerder daar voor gaan of voor de Coolermaster Silent Pro Gold van 1200 die 20 euro goedkoper is.
HP-750- G14C -> 80+ Silver 130 euro
pricewatch: Scythe Chouriki II 750Watt Plug-In intern hetzelfde, 20 euro goedkoper...
En voor 130 euro moet die concurren met de pricewatch: Corsair HX750W, en daar heeft die echt geen kans tegen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:33:
Had het verkeerd uit begrepen uit het gesprek.

HPC-1200-G14C --> 80+ Gold
HP-750- G14C -> 80+ Silver
Zoals -The_Mask- al aangeeft zijn de twee niet echt vergelijkbaar, de enige andere merken die eventueel vergelijkbaar zijn met Seasonic zijn Antec en Corsair...

Daarbij, de ene 80+ voeding is de andere niet. Als het product net binnen de spec is kan het de rating dus al krijgen, terwijl een echte kwaliteitsvoeding ruim binnen spec is met zaken als ripple e.d. waardoor je een veel stabielere en dus kwalitatievere voeding krijgt. Een goed voorbeeld is de door -The_Mask- aangehaalde Corsair HX750W, Corsair geeft die zelf een 80+ Silver rating mee maar door de hoge kwaliteit voldoet de voeding aan de 80+ Gold specs.

Ik denk dat we dus de conclusie kunnen trekken dat die voedingen vrij duur zijn voor hetgeen ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Cronax schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat we dus de conclusie kunnen trekken dat die voedingen vrij duur zijn voor hetgeen ze bieden.
Die conclusie kunnen we pas trekken als een website als Hardwaresecrets deze voedingen heeft getest.

Er wordt wel erg snel de conclusie getrokken dat deze voedingen niet goed zouden zijn terwijl niemand ze grondig getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ook wel dat de conclusie erg snel getrokken word..

zou eigenlijk is een paar samples grondig moeten laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:11:
Er wordt wel erg snel de conclusie getrokken dat deze voedingen niet goed zouden zijn terwijl niemand ze grondig getest heeft.
Zeker niet goed gelezen?

Ik zeg echt niet zo maar wat hoor, het is gewoon zo...

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2010 22:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de reviews die ik lees op internet. hebben ze allemaal goede scores

http://www.80plus.org/man...P-750-G14_750W_Report.pdf

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zei je ook in het begin, maar dat waren geen reviews waar ze een voeding testen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je dan precies met voedingen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.80plus.org/man..._detail.aspx?id=42&type=2

denk dat je hier wel wat mee kan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De site van 80plus.org test geen kwaliteit of prestaties of ook maar iets wat er op zou moeten lijken, dus ik snap niet wat ik er mee moet. Daarnaast iedereen kent die site bijna wel...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:57:
wat bedoel je dan precies met voedingen testen
Ik vraag mij af of je al mijn replays wel goed gelezen hebt want je steld nogal vaak dezelfde vraag, terwijl ik er al een antwoord op had gegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2010 23:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ik kon de site niet, je had het toch over efficentie bij het belasten van de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:09:
okee ik kon de site niet, je had het toch over efficentie bij het belasten van de voeding
Nee efficientie van een voeding heeft vrij weinig met de kwaliteit nodig en bij prestaties is efficientie ook maar één van de zoveel dingen waarop prestaties is gebasseerd.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

heb een review gevonden van een ocz voeding die geproduceerd is door highpower

http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/973

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik had je ook een paar gegeven en ook de gemiddelde prestaties van de HighPower voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

okee ik zal eens kijken of ik wat samples kan krijgen en die laten testen :) denk dat dat de enige manier is om er achter te komen wat de kwaliteit van de voedingen is.

• chim0
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:23:

Ik zeg echt niet zo maar wat hoor, het is gewoon zo...
Dat weet ik maar zulke bagger is het toch ook weer niet?

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Zo, hij is besteld hoor, als deze erin hangt laat ik wel weten wat ik er van vind :)

http://tweakers.net/price.../seasonic-m12ii-520w.html

Paar maanden terug heeft The Mask deze geadviseerd, vandaar dat ik het even meld hier :p

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:23:
okee ik zal eens kijken of ik wat samples kan krijgen en die laten testen :) denk dat dat de enige manier is om er achter te komen wat de kwaliteit van de voedingen is.
En door wie zou je het willen testen? In NL gaat dat niet lukken naar mijn weten. Daarnaast reviews genoeg, maar dat had ik al gezegd...

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

okee.. dat is wel jammer dat het niet gaat in Nederland.

Ik zie weinig reviews van high power voedingen.. alleen onder andere merknamen geproduceerd.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:37:
alleen onder andere merknamen geproduceerd.
Dat maakt niet uit entern zijn ze toch gelijk.
chim0 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 03:46:
[...]

Dat weet ik maar zulke bagger is het toch ook weer niet?
Nee tegenwoordig niet meer, maar nu is High-Power vaak overpriced.

Vind de pricewatch: Scythe Chouriki II 750Watt Plug-In zelf al aan de dure kant, maar de HP-750-G14C Silver moet zelf nog 20 euro meer kosten terwijl het gewoon dezelfde voeding is, alleen andere buitenkant en andere fabrikant die hem verkoopt. Voor 130 euro zit je in dezelfde prijscatagorie als de Corsair HX750W. Je mag dan wel goed gek zijn om de High-Power te nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

jaah je hebt gelijk :) als je dan toch moet kiezen.. kies je eerder voor een bekend merk.

ik ga eens kijken of er wat te onderhandelen valt haha :P omdat ze nu gewoon te duur zijn, en zeker voor een merk dat nog niet actief is op de markt is dat een moeilijke strijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:03:
en zeker voor een merk dat nog niet actief is op de markt is dat een moeilijke strijd
Sorry maar begrijp je gewoon totaal niet wat ik zeg of lees je het gewoon niet?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa ik lees het

high power wordt niet meer verkocht op de nederlandse markt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kingwin en Rosewill zijn merken waar je beter importeur van kan worden, die hebben nog voedingen in het assortiment waarbij de prijs/prestatie wel erg hoog ligt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb eens flink door dit topic heengeworsteld voor mijn zoektocht naar de beste betaalbare voeding.
Er zit nu een HKC 400W geval in, gratis bij de kast van €30 :P .
Nu heb ik gelezen dat dit soort voedingen extreem gevaarlijk kunnen zijn, volgens één bericht kwamen er zelfs steekvlammen en rookwolken uit.. :?
Zelf begin ik met de dag achterdochtiger te worden, ik ruik nu ook een "elektronica" luchtje van de pc vandaan komen.. Bovendien voelt de voeding bij full load bloedheet aan.
Aangezien mijn pc-kast bij het raam onder de gordijnen staat, geeft mij dit niet zo'n veilig gevoel. :/

Mijn specs:

Phenom II X4 965BE
Nvidia Geforce 9600GT ( de 59 watt versie)
Asrock A785GXH/128M
2x DDR2 800
1x 7200rpm HDD
1x DVD RW
USB toetsenbord en muis (draadloos)
PCI wireless insteekkaart

Aan uitbreidingen zat ik te denken aan een kaartlezer, processorkoeler, een betere videokaart en wat fans.. waar ik trouwens een (waarschijnlijk noob) vraagje over heb: zijn goede voedingen nou ook beter voor de koeling? Als ik namelijk "be quiet" hoor, lijkt me dat niet bevorderlijk voor de airflow.

Verder wil ik ooit eventueel overclocken. Mocht ik een keer genoeg op hebben gestoken van voltages en wattages enzo O-)

Volgens een calculator zou ik genoeg hebben aan 350W. Kan dat ook met een betere videokaart (zeg max 150W) en een lichte overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waxina schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:45:
zijn goede voedingen nou ook beter voor de koeling?
Nee, maar dat is in principe voor jouw ook niet echt nodig. De voeding is namelijk loeiheet omdat zulke beroerde voedingen nogal veel energie verprutsen welke dus verloren gaat aan warmte. Een goede voeding zal dus veel minder lucht verplaatsen maar ook veel minder warm worden.
Kan dat ook met een betere videokaart (zeg max 150W) en een lichte overclock?
Zou de Corsair CX400W nemen goedkoopste echt goede voeding en moet meer dan genoeg zijn voor bijvoorbeeld een HD5770 en met flinke overklok van de CPU en videokaart. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Laatst online: 21-11-2024
Die valt inderdaad behoorlijk mee in prijs :9 .
Dat scheelt dan weer. Ik zat me eerst toch een beetje blind te staren op de seasonic 520W, vooral ook omdat voedingen minder efficient schijnen te zijn als bijna aan de max zit. Maar ik kan de overige €25 goed gebruiken voor andere onderdelen.
Bedankt voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Mijn voeding van Enermax 620W is net overleden. Vraag me af hoeveel ik daadwerkelijk nodig heb (van een A-merk). En dan ook nog bepaal de aanraders? Mijn systeem:

Asus Commando moederbord
Intel Q6700 (zal standaard draaien, maar een lichte overklok moet de voeding wel aankunnen)
4GB HyperX DDR2 memory (4x 1GB)
Asus GTX260 (heeft 2 PCI-E kabels nodig)
2x WD Caviar SE16 500GB
X-Fi Fidelty geluidskaart
Intel Pro 1000GT ethernet
Plextor PX-760-A DVD brander
Scythe Mugen (Infinity) CPU-koeler
Stuk of 6 120mm stille case fans (van Arctic Cooling)

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 13-09-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

barzi schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:45:
Mijn voeding van Enermax 620W is net overleden. Vraag me af hoeveel ik daadwerkelijk nodig heb (van een A-merk). En dan ook nog bepaal de aanraders? Mijn systeem:

Asus Commando moederbord
Intel Q6700 (zal standaard draaien, maar een lichte overklok moet de voeding wel aankunnen)
4GB HyperX DDR2 memory (4x 1GB)
Asus GTX260 (heeft 2 PCI-E kabels nodig)
2x WD Caviar SE16 500GB
X-Fi Fidelty geluidskaart
Intel Pro 1000GT ethernet
Plextor PX-760-A DVD brander
Scythe Mugen (Infinity) CPU-koeler
Stuk of 6 120mm stille case fans (van Arctic Cooling)

Alvast bedankt!
Maximaal zo'n 330W als die GTX260 een core 216 is, anders zo'n 35W meer.
Een 450W-voeding is dus prima, dan kan je zelfs nog behoorlijk overklokken.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede 450 Watt voeding is al genoeg, zelfs met een aardige overklok.

Maar heb je geen upgrades in gedachten? En waar moet de voeding aan voldoen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:12:
[...]

Maximaal zo'n 330W als die GTX260 een core 216 is, anders zo'n 35W meer.
Een GTX260 is er in drie versie, de oude GTX260 met 192 cudacore's op 65nm gebakken. Daarna kwam er één met 216 cudacore's ook nog op 65nm, daarna is ook het productieproces veranderd na 55nm. Dit is dus de zuinigste, maar één met 216 cudacores kan ook veel minder zuinig zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor GTX260 versie het is, laten we maar uit gaan van de minst zuinige. Upgrade mogelijkheden: ja, dat zou er na een tijdje wel inzitten. Maar als ik zo lees dat ik ongeveer 365W nodig heb, dan is 450 - 500W voldoende toch, ook met de kijk op een uitbreiding?

Zag dat Recom redelijk goedkope voedingen produceert (450W). Het merk staat ook in de TS, betekent dit dat het een (goede) A-merk is? Ik zelf heb er nog nooit van gehoord namelijk (ben wel bekend met Tagan, Enermax, Antec etc. De wat "grotere" namen). Budget is namelijk niet zo goed.

Voeding hoeft niet perse aan iets te voldoen. Stil zijn zou wel fijn zijn maar geen must, net als modulair. Wel heb ik liever dat de voeding 2x een PCI-E aansluiting heeft, anders moet ik er ook weer zo'n converter bij kopen (2 molex -> PCI-E). Bovendien zitten de PCI-E aansluiting volgens mij altijd op een aparte lijn, wat me wel zo stabiel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
barzi schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:51:
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor GTX260 versie het is, laten we maar uit gaan van de minst zuinige. Upgrade mogelijkheden: ja, dat zou er na een tijdje wel inzitten. Maar als ik zo lees dat ik ongeveer 365W nodig heb, dan is 450 - 500W voldoende toch, ook met de kijk op een uitbreiding?
Ligt eraan wat voor upgrades je in gedachten hebt, een tweede GTX260 gaat dan bijvoorbeeld niet werken.
Zag dat Recom redelijk goedkope voedingen produceert (450W). Het merk staat ook in de TS, betekent dit dat het een (goede) A-merk is?
Nee, dat is zeker geen A-merk.
Budget is namelijk niet zo goed.
En hoe hoog is het budget?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Vraagje: ik ben van plan een i7 processor te kopen, met 12 GB DDR3 ram. Videokaart zal een middenklasser worden. (rond de 120 euro)

Ik heb nog een oude voeding liggen: een Cooler Master Real Power M520.

Is deze voeding (520 watt) genoeg om de boel stabiel te trekken?

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik heb op dit moment een game pc met een fatsoenlijke 650 Watt voeding. Omdat ik niet meer game wil ik hem gaan gebruiken als een HTPC met een nieuwe behuizing erom heen.
Ik wil de processor onderklokken, er zuinige fanless GPU instoppen, en één HD eruit halen.

De PC zal dan minder vermogen nodig hebben, ik neem dan aan dat de PSU alleen het vermogen uit de muur trekt dat ook wordt verbruikt? Stel dat ik 250 Watt verbruik, is een 650 Watt PSU dan even zuinig als een 350 Watt uitgaande van dezelfde efficiency?

• Perzikvrucht
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:03:
[...]
Ligt eraan wat voor upgrades je in gedachten hebt, een tweede GTX260 gaat dan bijvoorbeeld niet werken.

[...]
Nee, dat is zeker geen A-merk.
[...]

En hoe hoog is het budget?
Het liefst zo goedkoop mogelijk. Valt AOpen wel onder de categorie A-merk? Wilde dan deze voeding halen:

http://www.itwijdemeren.n...ma-power500w-p-15279.html

• Ghost Dog
  • Laatst online: 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

hattorihanzo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:36:
Ik heb op dit moment een game pc met een fatsoenlijke 650 Watt voeding. Omdat ik niet meer game wil ik hem gaan gebruiken als een HTPC met een nieuwe behuizing erom heen.
Ik wil de processor onderklokken, er zuinige fanless GPU instoppen, en één HD eruit halen.

De PC zal dan minder vermogen nodig hebben, ik neem dan aan dat de PSU alleen het vermogen uit de muur trekt dat ook wordt verbruikt? Stel dat ik 250 Watt verbruik, is een 650 Watt PSU dan even zuinig als een 350 Watt uitgaande van dezelfde efficiency?
Ten eerste: met een HTPC 250W verbruiken is veel te veel. Met een beetje moeite moet dat makkelijk onder de 100W kunnen zijn.

Ten tweede: Als die 650W-voeding even efficiënt is als die 350W-voeding, gebruiken ze natuurlijk evenveel.
Een HTPC gebruikt als het goed is echter minder dan 100W, dus zit die 650W-voeding dan onder de 20% belasting. Dat is juist waar de efficiëntie van voedingen meestal keihard keldert, naar soms maar 50%.
barzi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:13:
Het liefst zo goedkoop mogelijk. Valt AOpen wel onder de categorie A-merk?
:N

De echte A-merken zijn: Corsair, Enermax en Seasonic.
Dan zijn er nog een heleboel merken die ook wel goed zijn, maar AOpen is hoogstens redelijk voorzover ik weet. Veel reviews zijn er niet over te vinden, maar wellicht kan Mr. Mask (PhD) je daar wat meer over vertellen. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ghost Dog schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:32:
Ten eerste: met een HTPC 250W verbruiken is veel te veel. Met een beetje moeite moet dat makkelijk onder de 100W kunnen zijn.
Mooi zo. Ergens een goede guide op internet om je pc zuiniger te maken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:55

D4NG3R

kiwi

:)

AOpen is een A-Merk ja, maar IDD een HTPC kan makkelijk onder de 100w.

Een ION bordje kan bijvoorbeeld Full HD zonder stotteren aan, en trekt nog geen 50w. Tel hier een HDD en DVD/Blu-Ray speler en een Fan bijop, en je zit hooguit aan de 60 - 65w. Met een wlan kaart misschien 10w extra tot max 75w.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 15:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -The_Mask-
  • Niet online
Laten we het over A producten en B producten hebben in plaats van A-merk en B-merk, want wanneer is iets een B-merk? Als ze éénmaal een wan product hebben uitgebracht, of de helft bagger is of als zo goed als alles bagger is?

AMD Nieuwsdiscussie

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Noem hoe je het wilt, het idee blijft hetzelfde.

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee juist niet, want wanneer is iets dan een A-merk en wanneer een B-merk volgens jouw?

Coolermaster voedingen? A of B merk?
OCZ? Antec? CWT? Rosewill? Enhance?

Wat zijn dit dan A of B merk voedingen?

AMD Nieuwsdiscussie

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

-The_Mask- schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:28:
Wat zijn dit dan A of B merk voedingen?
Kan je IMO niet zeggen, sommigen zijn goed/beter, andere zijn brak/slechter. Maar ik denk dat bijvoorbeeld sweex oid wel echt een B merk is, niet alleen wat voedingen betreft maar de rest van hun assortiment ook wel. Behalve als ze opeens een goede voeding maken, dan niet meer. Ik denk dat je per serie moet kijken.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
wie kan mij helpen aan een goed en betrouwbaar antwoord op volgende vraag.

ik heb in mijn huidige systeem, amd x2 4800+
4gb value kingston ram, 2 sata hdd,s 1 dvd speler en verder alleen paar koelertjes voor de flow
7800 gtx dit via een zallman 460B APS.

nu wil ik mijn videokaart upgraden omdat spellen gewoon niet lekker lopen en mijn FPS soms drastisch naar beneden schiet zonder dat er eigenlijk reden voor zou moeten zijn!

voor een gtx 280 nvidia kaart zou deze voeding dan voldoende zijn en zo niet zou een AMD HD 5770 wel passen of is ook dit teveel gevraagd van deze voeding?

alvast bedankt

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• -The_Mask-
  • Niet online
Meer dan een HD5770 zou ik sowieso niet doen, CPU gaat dit niet echt meer bijhouden. Zou een HD5750 nemen is ook nog eens een stuk zuiniger een HD5770 neemt ongeveer evenveel als de 7800GTX die je nu hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:47
Gigabyte GA-EP35C-DS3R --> (vervangen voor Gigabyte X48T-DQ6)
Intel E8400 (licht overgeklokt naar 3.6Mhz) --> (vervangen voor Intel Q9300)
OCZ Intel Extreme Edition OCZ3X16004GK (2x2 gig)
1x Asus EN8800GT/G/HTDP/512M --> worden er twee(heb nog een liggen)
1x OCZ Solidstatedisk Vertex 2 60GB
2x WD Raptor 74GB
1x WD 160GB
4x ventilators

Gebruik nu een Cooler Master 500W iGreen Power, is deze voldoende???
Ga wel overklokken.

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je het mobo en de CPU vervangt waarom dan niet gelijk een socket 1156 of AM3 nemen? Vooral AM3 geeft veel meer waar voor je geld.

Wat betreft de voeding een goede 500 Watt voeding mag totaal geen probleem hiermee hebben, de Coolermaster van jouw valt alleen niet in het rijdje goede voedingen dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of het gaat werken...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo,

Ik heb een vraagje over de voeding van een bepaald systeem. Ik heb al een hoop tijd gestoken in het Googlen naar het stroomverbruik van de onderdelen van het systeem, maar de gegevens die ik vind lopen uiteen van 35 tot 275 watt (voor een videokaart). Het gaat hierom:
- MSI 760GM-E51
- AMD Athlon II X4 640
- Sapphire HD5670
- 2x2gb Kingston ValueRAM 1333MHz
- Xigmatec Utgard
- 2x Xigmatec XLF 120mm LED
- 1x Xigmatec XLF 170mm LED
- 1x Samsung Spinpoint F3 HD502HJ 500GB
- 1x Samsung SH-D163B
- Scythe Kaze Master 5,25"
- LG W2253V-PF

Nu is mijn vraag, waar kan ik hiervan het stroomverbruik vinden? Tot nu toe heb ik het alleen van de monitor gevonden (40W). Ik heb ook al gezocht op TDP, alleen blijkbaar is dat niet hetzelfde als stroomverbruik. :P

Ik hoef dus geen afhaalchinees-style een voeding voorgeschoteld te krijgen (dat mag wel natuurlijk), maar ik ben vooral nieuwsgierig naar waar jullie de gegevens vandaan hebben, en wat de gegevens dan zijn.

Alvast bedankt!!

P.S. Ik was van plan een voeding van Be Quiet! Pure Power te nemen, wat voor marge moet ik dan aanhouden vergeleken met het berekende verbruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Tidob op 18-09-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TDP staat voor Thermal Design Power. Oftewel wat een apparaat (onder normale omstandigheden) maximaal uit je stopcontact kan trekken.

De HD5670 (1GB) trekt maximaal 61W onder full load. dus een goede 250 - 300w voeding voldoet gewoon. (Eventueel zelfs 200w, maar meestal zijn deze niet echt efficient)

Gewoon deze nemen van Be Quiet: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Is meer als genoeg.

Ga je trouwens voor stilte? Omdat je zo gigantisch veel fans in je systeem steekt, maar geen andere CPU koeler. Terwijl deze echt een herrie schopt (AMD Stock fans gaan tot 5000 RPM, gemiddeld zo rond de 2K, en zijn niet bepaald stil...)

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:32:
TDP staat voor Thermal Design Power. Oftewel wat een apparaat (onder normale omstandigheden) maximaal uit je stopcontact kan trekken.
De naam zegt het al, TDP is dus geen verbruik, maar hitte wat de koeler moet kunnen afvoeren.
Ga je trouwens voor stilte? Omdat je zo gigantisch veel fans in je systeem steekt, maar geen andere CPU koeler. Terwijl deze echt een herrie schopt (AMD Stock fans gaan tot 5000 RPM, gemiddeld zo rond de 2K, en zijn niet bepaald stil...)
Als je de koeler goed monteert en de fan temp gestuurd is hoor je hem (zo goed als) niet.

AMD Nieuwsdiscussie

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Oops, die Scythe Slip Stream hoorde er niet bij, foutje bij het kopiëren (heb het al geëdit). De rest van de fans zit standaard bij de case.

De videokaart heeft maar 512MB, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt?

En verder, ik was eigenlijk uitgegaan van 430 of meer watt, dus dat is weer een meevaller. :) Bedankt voor de informatie!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Is een Be Quiet Straight Power 600 watt voeding genoeg om een gtx 460 1GB in sli te voeden? Hier komt nog een overclock bij en een phenom x6 (OC) + 1HDD

• -The_Mask-
  • Niet online
Tidob schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:23:
De videokaart heeft maar 512MB, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt?
Nee een HD5670 is te traag om nuttig gebruik te maken van 1GB.
alikebap schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:15:
Is een Be Quiet Straight Power 600 watt voeding genoeg om een gtx 460 1GB in sli te voeden? Hier komt nog een overclock bij en een phenom x6 (OC) + 1HDD
Zo lang het geen extreme overklok wordt zal het wel gaan, al heb je wel twee 6 pins PCI-e stekkers te weinig, maar dat is wel op te lossen door een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e.
Maar als je de voeding nog niet hebt, er zijn wel beteren voor hetzelfde geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
Ik dacht de phenom tot 3.8 Ghz te brengen en de gtx 460 sli tot +- 900 Mhz. Ik kan deze voeding vrij goedkoop krijgen daarom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hmmm, wat versta je onder vrij goedkoop en welke voeding is het precies?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:37:
Hmmm, wat versta je onder vrij goedkoop en welke voeding is het precies?
Be quiet straight power 600 watt voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welk type precies dus, want er zijn meerdere Straight Power's van 600 Watt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

alikebap schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:06:
Be quiet straight power 600 watt voor 50 euro.
-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:16:
Welk type precies dus, want er zijn meerdere Straight Power's van 600 Watt. ;)
Er zijn 2 typen:

Be Quiet Straight-Power BQT E5-600W ~48A (OEM: FSP Group)
&
Be Quiet Straight-Power BQT E7-600W ~45A (OEM: FSP Group)

@ Mask: hier een handig overzicht van alle voedingen met hun maximale 12V vermogen in Ampère en de desbetreffende OEM/Fabrikant.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Noem ze dan maar op... , graag typenrs/max 12V vermogen/betreffende OEM.
Je bent altijd zo kort...
[...]

Alle? En als je het topic goed had bekeken had je ook wel gezien dat ik al kon...
Het draadje wordt daar zoveel mogelijk uptodate gehouden, er zullen altijd nieuwe/onbekende modellen zijn die missen en later worden toegevoegd.
Bedankt voor je waardering. :>

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor voeding heb ik nodig voor de volgende setup?
Q9550 @ 3.8Ghz 1,26 V
Asus 5850 iets overclocked @ 1,25 V
Asus Maximus 2 Formula
Cooler Master V8 CPU koeler
1 DVD schrijver
2 SATA HDD's
en 6 Fans.

en wat heb ik nodig als ik er nog een 5850 bij wil zetten? Of is dat niet aan te raden omdat mijn cpu het dan niet meer bij houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als er een E5 en E7 is zal er ook wel een E6 zijn niet waar?
Je bent altijd zo kort...
Doe ik meestal als het nergens over gaat, anders verpruts ik m'n tijd te veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:23:
Wat voor voeding heb ik nodig voor de volgende setup?
Goede voeding vanaf 450 Watt, welke minimaal 32 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.
en wat heb ik nodig als ik er nog een 5850 bij wil zetten? Of is dat niet aan te raden omdat mijn cpu het dan niet meer bij houd?
CPU is meer dan snel genoeg op 3,8GHz.
Voeding van minimaal 650 Watt met vier PCI-e connectors.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:32:
[...]
Goede voeding vanaf 450 Watt, welke minimaal 32 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.

[...]

CPU is meer dan snel genoeg op 3,8GHz.
Voeding van minimaal 650 Watt met vier PCI-e connectors.
oke, bedankt voor de informatie. Ik heb nu een Cooler Master M520, is het aan te raden om deze te vervangen voor een goede 500 Watt voeding? Of misschien dan een goede 700 Watt, en zo ja, hebben jullie misschien wat goede voedingen voor mij? Liefst modulair :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:43:
k heb nu een Cooler Master M520, is het aan te raden om deze te vervangen voor een goede 500 Watt voeding?
De CM is dan geen high-end ding, maar één HD5850 zou die wel aan moeten kunnen.
Of misschien dan een goede 700 Watt, en zo ja, hebben jullie misschien wat goede voedingen voor mij? Liefst modulair :9
pricewatch: Chieftec Super CFT-750-14CS
pricewatch: XFX XXX Edition 650 Watt
pricewatch: Antec TruePower TP-650
pricewatch: Antec TruePower TP-750
pricewatch: Corsair HX650W
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 775W
pricewatch: Corsair HX750W
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold
pricewatch: Corsair AX750
pricewatch: Thermaltake Toughpower Grand 750W
pricewatch: Seasonic X-750
Allemaal erg goede voedingen met een goede prijs/prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
OK mijn voeding is gister doorgebrand na 5 min. van stressen. Furmark (multi GPU) en P95. Het betreft een 680Watt voeding van Be-Quiet (E7) van 1 maand oud.

Mijn setup:

i7 860 @ 4GHZ
4GB ram 2000MHz
Maximus Fomula 3
2x 470GTX
1x SSD
4x HD's
1x SATA6 en USB3 kaart

Nu dacht ik dat die 680 dit net zou trekken. Nou niet echt dus. Het vreemde is ook dat de voeding compleet is doorgebrand. Hoort een dergelijke voeding van 120 euro niet beveiligd te zijn tegen overload?

Is deze voeding echt te zwak? Bij aanschaf van een andere, wat voor type raden jullie me aan? Ik zit te denken aan een CM M1000 of P8 900 van BQ. Of is dit nog te weinig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb een mooi werkend systeem met een
- MSI Speedster 1 (K9ND)
- 8x 1GB DDR2 667 ECC
- 6x 1TB sata HDD
- 2x AMD Opteron 2347HE
- ATI HD4890 1GB SuperClocked

wat allemaal zonder veel mekkeren op een BeQuiet Darkpower P7 750 watter draait (de versie met 6x20A 12v lijnen). geloof dat ik niet over de 460W ga volgens mijn metertje.

nu wil ik de procs echter vervangen met 2x 8358SE, welke een TDP van ~105W avg/137W TDP hebben tegen 55W avg /75W TDP van de 2347HE's.
zou de voeding dat nog steeds zo makkelijk trekken of wordt het gevaarlijk?

edit: net furmark + prime95 gedraaid en dan gaat het al naar de 608W, in-game is het echter meer 450W... eigen vraag ruimschoots beantwoord: dit kan niet. nevermind

edit: ik heb het idee dat een single-12v rail voeding veel beter zou zijn voor mijn systeem gezien de grote behoefte aan power voor het mobo via o.a. de p6 stekker. zou een corsair AX850 een goede zijn met 70A op 1 rail?

[ Voor 54% gewijzigd door powerflux op 20-09-2010 20:50 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stijnd schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:23:
i7 860 @ 4GHZ
4GB ram 2000MHz
Maximus Fomula 3
2x 470GTX
1x SSD
4x HD's
1x SATA6 en USB3 kaart

Nu dacht ik dat die 680 dit net zou trekken. Nou niet echt dus. Het vreemde is ook dat de voeding compleet is doorgebrand. Hoort een dergelijke voeding van 120 euro niet beveiligd te zijn tegen overload?
Sowieso.
Is deze voeding echt te zwak?
Ja een goede voeding van 850 Watt zou ik sowieso minimaal nemen.
Bij aanschaf van een andere, wat voor type raden jullie me aan? Ik zit te denken aan een CM M1000 of P8 900 van BQ. Of is dit nog te weinig... >:)
Nou ik zou beginnen met het nemen van een echt goede voeding. :p
pricewatch: Seasonic M12D-850
pricewatch: Corsair HX850W
pricewatch: Corsair AX850W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
Die seasonic is vrij goedkoop, goedkoper dan een vergelijkbaar model van Be-Quiet. Is een duurdere Corsair het prijsverschil waard? Ik wil nl. wel genoeg headroom hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulgozer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11-2021
Gigabyte GA-P55-USB3 iP55
Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL7.0
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C
Sapphire HD5770 1GB

OCZ Voeding ModXStream 500W

Gaat dat lukken met deze voeding? Ook als ik evt later nog een 5770 bijzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

OCZ Voeding ModXStream 500W

Single werkt dat prima. Crossfire van die kaarten word denk ik krap, ik zou voor 600W gaan.

Ik ben van plan 2 3870x2 kaartjes in crossfire te zetten (jaja ik weet dat ze achterhaald zijn maar ik kon ze goedkoop krijgen), maar mijn voeding is een 600W OCZ StealthXstream. Volgens GPUreview.com is de maximale power draw van deze kaart een niet misselijke 250W, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. In andere reviews van de kaart van onder andere overclockers.net en hardware canucks kwam de maximale draw van het complete systeem op ongeveer 320W uit wanneer je deze kaart een beetje kietelt, dat is dus inclusief hardwerkende CPU etc, en dat leek me realistischer. Zou betekenen dat de kaart ongeveer 200W uit de muur trekt.

Ik ben van plan de kaarten over te klokken en draai bovendien een tot quadcore unlockede Phenom II x2 555 op 4Ghz. Zie specs in mijn sig. Situaties waarin zowel GPUs als CPU maximaal gestressed zullen worden bestaan eigenlijk niet, dus bottom line denk ik dat het met 600W kiele kiele net zal gaan. Maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
Stijnd schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:52:
Die seasonic is vrij goedkoop, goedkoper dan een vergelijkbaar model van Be-Quiet. Is een duurdere Corsair het prijsverschil waard? Ik wil nl. wel genoeg headroom hebben.
Ik heb gekozen voor de cm 1000 silent pro gold. Ik ben er bly mee, specs zyn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stijnd schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:52:
In principe hebben ze alle drie een goede prijs/prestatie dus is maar net hoeveel je er aan uit wil geven.
De Seasonic is al een wat ouder model, daarom is die niet meer zo duur.
De Corsair HX850W is één van de beste voedingen en de AX850W doet er nog een schepje boven op qua buitenwerk (fan en volledig modulair)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Bulgozer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:42:
Mag geen probleem zijn al helemaal niet als je niet gaat overklokken, maar als je de voeding nog niet hebt zou ik een betere halen. :) En dan beter in de zin van kwaliteit en niet beter in de zin van een dom stickertje waar op staat hoeveel Watt die wel niet kan leveren. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

En dan beter in de zin van kwaliteit en niet beter in de zin van een dom stickertje waar op staat hoeveel Watt die wel niet kan leveren.
Dat vind ik een uitspraak van niets. Mijn ervaring is dat OCZ uitstekende voedingen levert, 80+, actieve PFC en alles, voor een zacht prijsje. Dat iedereen zweer bij Corsair bijvoorbeeld zal me een zorg zijn, als een product voor mij geen verschil in functie of betrouwbaarheid biedt kies ik de goedkoopste optie.

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:34:
[...]

Dat vind ik een uitspraak van niets.
Die ging niet over OCZ. ;)
Mijn ervaring is dat OCZ uitstekende voedingen levert, 80+, actieve PFC en alles, voor een zacht prijsje.
80 plus certificaat zegd natuurlijk niks over de kwaliteit en prestaties van de voeding en actieve PFC is natuurlijk alleen leuk voor de energie maatschappij.
Dat iedereen zweer bij Corsair bijvoorbeeld zal me een zorg zijn, als een product voor mij geen verschil in functie of betrouwbaarheid biedt kies ik de goedkoopste optie.
Denk niet dat iedereen zweert bij Corsair, ik iig sowieso niet.
Maar in principe is OCZ vaak een beetje aan de dure kant, kijkend naar prijs prestatie. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:30:
Zou betekenen dat de kaart ongeveer 200W uit de muur trekt.
Een HD3870X2 neemt max zo'n 130 Watt tijdens games en 160 Watt tijdens Furmark, twee dus zo'n 300 Watt max, een Phenom II X4 op 4GHz zal waarschijnlijk niet meer dan zo'n 200 Watt nemen, samen zit je dan dus op 500 Watt, dus het zal wel gaan maar het houd niet over.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Een HD3870X2 neemt max zo'n 130 Watt tijdens games en 160 Watt tijdens Furmark
Waar baseer jij dat precies op, of misschien beter: waar baseert GPUreview.com dan in hemelsnaam een verbruik van 250W op? 130 watt valt me dan ineens gigantisch mee voor een dual core GPU die op 55nm is geproduceerd. En ik ben benieuwd of ik zelfs die 130W uit mn molexen kan trekken, omdat mn PSU maar 2x PCI-E aansluitingen heeft, maar dat is een ander verhaal.

Toen ik mn setup zonet door de PSU calculator haalde rekende die toch een slordige 750-800W uit, dat vind ik wel een gigantisch verschil. Ik heb er geen spectaculaire randapparatuur aan hangen, dus hoe komt dit?
Die ging niet over OCZ
Waar ging dat dan over, hij stelt een OCZ voeding voor en jij zegt vervolgens dat je voor iets beters zou gaan. Wat bedoel je dan precies :p

Nu ik er serieus naar kijk valt me inderdaad het budget gehalte van OCZ wel mee, maar het hangt er vanaf naar welke klasse je kijkt. Bij 400W ben je goedkoper uit met een Antec, Chieftec, Silverstone, een hele rits, noem maar op, maar op 600W is zo'n StealthXstream bakkie weer relatief goedkoop.

[ Voor 58% gewijzigd door Singular1ty op 22-09-2010 20:53 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:43:
[...]

Waar baseer jij dat precies op, of beter: waar baseert GPUreview.com dan in hemelsnaam een verbruik van 250W op? 130 watt valt me dan ineens gigantisch mee voor een dual core GPU die op 55nm is geproduceerd...
GPUreview baseert zich op het verbruik van de hele PC, hoogstwaarschijnlijk. Overigens is een HD3870X2 geen dual core GPU. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

GPUreview baseert zich op het verbruik van de hele PC, hoogstwaarschijnlijk. Overigens is een HD3870X2 geen dual core GPU.
Dan is een verbruik van 250watt uitzonderlijk laag. Als je kijkt naar bijvoorbeeld een 4870, dan wordt daar maar 130W voor gerekend. Dualcore GPU is idd niet de juiste term, maar je snapt wat ik bedoel en andersom ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:54:
[...]

Dan is een verbruik van 250watt uitzonderlijk laag. Als je kijkt naar bijvoorbeeld een 4870, dan wordt daar maar 130W voor gerekend.
Een HD3870X2 is dan ook totaal geen snelle kaart, een HD4870 is gewoon altijd sneller en zelfs twee HD3870X2's in CrossFire worden vaak genoeg verslagen als er veel AA wordt gebruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:43:
Waar ging dat dan over, hij stelt een OCZ voeding voor en jij zegt vervolgens dat je voor iets beters zou gaan. Wat bedoel je dan precies :p
Dat was wel precies hetgene wat ik wel bedoelde, maar wat je eerst quote dit dus:
En dan beter in de zin van kwaliteit en niet beter in de zin van een dom stickertje waar op staat hoeveel Watt die wel niet kan leveren.
dat ging niet over die OCZ. ;)
Nu ik er serieus naar kijk valt me inderdaad het budget gehalte van OCZ wel mee, maar het hangt er vanaf naar welke klasse je kijkt. Bij 400W ben je goedkoper uit met een Antec, Chieftec, Silverstone, een hele rits, noem maar op, maar op 600W is zo'n StealthXstream bakkie weer relatief goedkoop.
OCZ had heel erg goede 400 Watt voedingen, maar die zijn beide EOL...

Maar goede voedingen voor een goede prijs zijn hier in NL "vrij schaars" helaas.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

De 3870x2 is 2 generaties oud inmiddels. Hij legt het soms af tegen de 4870 maar voor 100 euro heb ik geen 2x 4870, wel 2x 3870x2. Reden genoeg voor mij om het nog even daarmee te rooien terwijl ik wacht tot de 6k serie de prijzen van de huidige generatie videokaarten keldert.

Ik vind je argument dat ie maar 130W verbruikt omdat het totaal geen snelle kaart is nergens op trekken. Toen ie uitkwam was het de snelste kaart van die generatie (totdat de 9800gx2 kwam) met een dito verbruik.

Kaarten gaan voor de performance uiteraard niet lineair meer verbruiken, anders hadden we nu videokaarten die 1200W uit de muur trokken. Door het gebruik van fijnere fabricageprocessen blijft het verbruik van high-end kaarten binnen de perken terwijl de prestaties steeds indrukwekkender worden. De 3870x2 is op 55nm gebouwd, en heeft voor de performance die hij levert dus relatief veel meer prik nodig...

Als een 4870 ongeveer 150W pakt (Google), kan een 3870x2 daar lijkt me nooit onder zitten, simpelweg omdat het een dubbele kaart is en ie op een lompere architectuur gebouwd is. Ik ga denk ik nog eens grondig het web afstruinen naar wat ie nou eigenlijk verbruikt >:C
Maar wat bedoel je dan wel?

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:20:
De 3870x2 is 2 generaties oud inmiddels. Hij legt het soms af tegen de 4870 maar voor 100 euro heb ik geen 2x 4870, wel 2x 3870x2. Reden genoeg voor mij om het nog even daarmee te rooien terwijl ik wacht tot de 6k serie de prijzen van de huidige generatie videokaarten keldert.
Een HD3870X2 legt het altijd af tegen een HD4870 twee HD3870X2's in CrossFire worden vaak genoeg ook nog verslagen zoals ik hierboven ook al zei.
Ik vind je argument dat ie maar 130W verbruikt omdat het totaal geen snelle kaart is nergens op trekken. Toen ie uitkwam was het de snelste kaart van die generatie (totdat de 9800gx2 kwam) met een dito verbruik.
Vergeleken met de volgende generatie de HD4xxx was een HD3xxx gewoon slecht vooral met AA zakte de performance van een HD3xxx ongelovelijk hard in.
En twee HD3870X2's voor 100 euro is niet goedkoop, een HD4870 is veel goedkoper tweedehands en twee HD4850's kosten ongeveer evenveel en zijn stukken sneller.
Als een 4870 ongeveer 150W pakt (Google), kan een 3870x2 daar lijkt me nooit onder zitten, simpelweg omdat het een dubbele kaart is en ie op een lompere architectuur gebouwd is. Ik ga denk ik nog eens grondig het web afstruinen naar wat ie nou eigenlijk verbruikt >:C
Een HD4870 zit tijdens games idd max zo rond de 150 Watt, waarom een HD3870X2 eronder zit is niet zo vreemd, een HD4870 heeft ook meer streamprocessors dan een HD3870X2.
Maar wat bedoel je dan wel?
Dat veel mensen denken dat ik met een betere voeding bedoel één waar op het stickertje staat dat die meer kan leveren, maar dat heeft vrij weinig met beter nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 22-09-2010 23:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb hier een second opinion over nodig. 3870x2 is niet op alle vlakken trager dan de 4870, ja bij de AA gaan ze een beetje zweten.
Een HD4870 zit tijdens games idd max zo rond de 150 Watt, waarom een HD3870X2 eronder zit is niet zo vreemd, een HD4870 heeft ook meer streamprocessors dan een HD3870X2.
Een 3870x2 heeft 2 cores, en is op 15nm groter proces geproduceerd. Kan me dus nog steeds niet voorstellen dat die minder verbruikt dan de singlecore 40nm 4870. Noem me eigenwijs.
Dat veel mensen denken dat ik met een betere voeding bedoel één waar op het stickertje staat dat die meer kan leveren, maar dat heeft vrij weinig met beter nodig.
Laat maar...

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Een gewone 3870 heeft al een TDP van 105W, een X2 dus al veel hoger. Volgens deze site 190.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:46:
Ik heb hier een second opinion over nodig. 3870x2 is niet op alle vlakken trager dan de 4870, ja bij de AA gaan ze een beetje zweten.
Ik zei ook niet op alle vlakken trager, maar quad crossfire schaalt gewoon niet zo heel goed en het verschil tussen een HD3870X2 en HD4870 is vaak al erg groot.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Palit/HD_4870_Sonic_Dual_Edition/images/crysis_1680_1050.gif
Een 3870x2 heeft 2 cores, en is op 15nm groter proces geproduceerd. Kan me dus nog steeds niet voorstellen dat die minder verbruikt dan de singlecore 40nm 4870. Noem me eigenwijs.
HD4870 en HD3870X2 zijn beide op 55nm geproduceerd, maar omdat een HD3870X2 zelfs minder streamprocessors heeft dan een HD4870 is het ook niet vreemd dat een HD4870 sneller is, arcitectuur is immers verbeterd.
StefanvanGelder schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:53:
Een gewone 3870 heeft al een TDP van 105W, een X2 dus al veel hoger. Volgens deze site 190.
TDP is geen verbruik...

AMD Nieuwsdiscussie

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Is mijn voeding goed genoeg voor de volgende setup?
Het is meer dan zat voor een ati 5770, maar ik weet niet of het de 460 wel aan kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 56,90€ 56,90
1be quiet! L7 350W€ 37,50€ 37,50
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,80€ 75,80
1Asrock M3N78D€ 46,98€ 46,98
1Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)€ 149,10€ 149,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,28

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

lordMocro schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:43:
Is mijn voeding goed genoeg voor de volgende setup?
Het is meer dan zat voor een ati 5770, maar ik weet niet of het de 460 wel aan kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 56,90€ 56,90
1be quiet! L7 350W€ 37,50€ 37,50
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 75,80€ 75,80
1Asrock M3N78D€ 46,98€ 46,98
1Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)€ 149,10€ 149,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,28
Moet lukken.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.