Toon posts:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.651 views

• kevinvandorst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-08 00:21
Komt die inderdaad standaard gewoon met 4 van die ''PEG'' stekkers? Want ik had al wat meer voedingen bekeken maar die kwamen bijna allemaal maar met 1x6pin en 1x6+2pin pci-e stekkers. Bedankt iniedergeval!

• kevinvandorst
  • Laatst online: 20-08 00:21
Perfect, dat wordt hem, bedankt!

• SynnyS
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-11 19:37
Ik heb een p7p55d met een i7 860 overclocked @ 3,63Ghz
hierin steekt momenteel een nvidia 9600GT 512MB
Ik wil er graag een GTX460 bij in steken om op 4 schermen te gaan werken.

volstaat mijn voeding van (tagan) 500/550watt dan nog of heb ik dan echt iets zwaarders nodig?

tdp van 9600gt is 95w dacht ik, die van een gtx460 is 160w

[Voor 10% gewijzigd door SynnyS op 05-08-2010 13:01]

• SynnyS
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23-11 19:37
is het mogelijk om een tweede voeding in een systeem kast te zetten en die bijvoorbeeld alleen op de graka's aan te sluiten?

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:28
hallo, ik wil in mijn nieuwe pc een voeding die eventueel een crossfire setup van 5850's aankan of een sli setup van gtx 460's, nu heb ik een goede voeding gezien: pricewatch: Antec TruePower TP-650
Maar die vind ik erg duur, is dit ook een goede voeding: pricewatch: Scythe Stronger 700W
Of hebben jullie nog beter voedingen die goedkoper zijn dan de tp 650 en ook erg goed.

PC: Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Corsair 4000D Airflow | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

nyssyn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:00:
volstaat mijn voeding van (tagan) 500/550watt dan nog of heb ik dan echt iets zwaarders nodig?
Welke Tagan voeding hebben we het over?
nyssyn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:10:
is het mogelijk om een tweede voeding in een systeem kast te zetten en die bijvoorbeeld alleen op de graka's aan te sluiten?
Zie de TS voor dual PSU setup, maar een aanrader is het niet echt.
MvdPM schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:32:
hallo, ik wil in mijn nieuwe pc een voeding die eventueel een crossfire setup van 5850's aankan of een sli setup van gtx 460's, nu heb ik een goede voeding gezien: pricewatch: Antec TruePower TP-650
Maar die vind ik erg duur, is dit ook een goede voeding: pricewatch: Scythe Stronger 700W
Of hebben jullie nog beter voedingen die goedkoper zijn dan de tp 650 en ook erg goed.
De Scythe zou ik niet nemen, maar als je er snel bij bent, geen moeite hebt met verloopjes en niet van plan bent (zwaar) te overklokken dan zou ik de pricewatch: OCZ S61EPS-EU doen.
En als die niet meer leverbaar is dan deze: pricewatch: Chieftec Super CFT-650-14CS
En anders pricewatch: Chieftec Super CFT-750-14CS heeft alle aansluitingen voor twee videokaarten en ook genoeg ruimte voor een beste overklok.
Al deze voedingen zijn trouwens EOL, maar wel erg goed voor hun prijs.

[Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2010 19:50]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• [MAUS]
OK, heel erg bedankt.
Denk dat ik voor een van de chieftec 750 w ga.

PC: Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Corsair 4000D Airflow | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

• Wlie
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 22:00
Heb laatst in V&A een tweede EVGA GTX260 SSC gescoord voor een leuke prijs. Toen ik deze wou aansluiten zag ik dat ik 2 pci-e 6 aansluitingen te weinig heb.

Nu zijn er sata -> molex en molex -> pci-e converters te koop. Mijn vraag is of dit gaat werken. Op internet heb ik namelijk niet echt veel informatie kunnen vinden behalve dat twee converters achter elkaar de spanning omlaag helpt (is dit zo erg dat het niet meer werkt/instabiel wordt?).

De voeding levert als het goed is wel genoeg vermogen om deze kaarten in sli te kunnen draaien

de huidige voeding:
CoolerMaster Real Power M620

de hardware:
i7 920 2.66GHz
EX58-Extreme
6GB geheugen
3 harde schijven waarvan 1 raptor

• wtdeuce
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:00
-The_Mask- schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:39:
[...]

Je linkt gewoon naar dezelfde voeding....
Nee hoor, hij linkt naar de Bronze.

Waarover ik overigens net de knoop heb doorgehakt: ik ga 'm aanschaffen. Een review kan ik niet schrijven erover, want nu ik de afgelopen week e.e.a. over voedingen heb gelezen gaat dat benchmarken veel te ver voor mijn doen ;)
Ik hoop wel écht dat hij zo stil is als men zegt, want ik investeer nu dus ~70 euro voor alleen wat geluidsproductie. |:(
Wlie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:51:
Nu zijn er sata -> molex en molex -> pci-e converters te koop. Mijn vraag is of dit gaat werken. Op internet heb ik namelijk niet echt veel informatie kunnen vinden behalve dat twee converters achter elkaar de spanning omlaag helpt (is dit zo erg dat het niet meer werkt/instabiel wordt?).
De spanning zal vast wel iets omlaag gaan maar dit zal dan gaan om 0,0001V of zo. :p Kan dan ook prima werken.
De voeding levert als het goed is wel genoeg vermogen om deze kaarten in sli te kunnen draaien
Als het goed is wel, maar het is niet de meest hoogstaande voeding, dus dan is het altijd afwachten. ;)
V_Lichtenberg schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Nee hoor, hij linkt naar de Bronze.
Er bestaat geen andere, dus dan moet het dezelfde zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Reinman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-01-2012

Reinman

Tunnel Snakes Rule!

-The_Mask- schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:15:
Er bestaat geen andere, dus dan moet het dezelfde zijn. ;)
Je hebt gelijk, ik zal was in de war met de oudere M12 serie. Ik dacht dat bronze weer nieuwer was dan zonder de vermelding.

All the noobs and users will look up and shout "Help us!"... and I'll look down and whisper "No."

• Tjona100
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Hallo allemaal.

Mijn Zalman HP 600 heeft gisteravond de geest gegeven.
Dit in combinatie met een GTX 470 (had hiervoor een GTX 260)
dus nu ga ik opzoek naar een nieuwe PSU,
mijn Zalman 600w was dan ook wel weer 3+ jaar oud.
Gelukkig zijn er geen andere componenten beschadigd geraakt.

Ik zit nu te denken aan een:

- Antec Truepower TP-750W Blue ( i love blue leds) :D
- Corsair HX750W (single rail 12v)
- XFX Black Edition 750 Watt (het schijnt dat de BE van xfx kwalitatief goed zijn) maar XFX is net
nieuw op de markt op het gebied van voedingen, ze geven wel 5 jaar garantie mee.
- Cougar S700 (een gozer die ik ken heeft een HD 5870 draaien met een 550w versie van cougar)

Heeft iemand tips? Welke van deze voedingen het beste bij mijn systeem zou passen?
Uit reviews komen alle bovengenoemde voedingen wel goed uit de bus.

Ben niet van plan te gaan SLI'en of Crossfire'en.

Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Moederbord: Asus M4N98TD EVO
Geheugen: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G
CPU koeler: Arctic Freezer 64 Pro Rev.2
Videokaart: Gainward GTX 470
Drives: 1x DVD drive & 1x DVD brander
Harddisk: Samsung Spinpoint 750GB

FC: SW 1520-1563-8819

Tjona100 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:49:
- Cougar S700 (een gozer die ik ken heeft een HD 5870 draaien met een 550w versie van cougar)
Dat is niet zo vreemd hoor een HD5870 neemt maar zo'n 180 Watt max, een goede 450 Watt voeding is dan ook voor 99% van de mensen met een enkele HD5870 genoeg.
Heeft iemand tips? Welke van deze voedingen het beste bij mijn systeem zou passen?
Uit reviews komen alle bovengenoemde voedingen wel goed uit de bus.
Allemaal wat overdreven voor één videokaart, dit is meer bedoelt voor een tweede GTX470 erbij.

Een 550 Watt voeding is voor jouw meer dan genoeg.

Paar goede voedingen:
pricewatch: PC Power & Cooling S61EPS-EU voeding is al een tijdje EOL, maar soms hebben webshops nog ergens een voorraad weggehaald en voor een dikke 40 euro zul je geen betere voeding tegen komen.
pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W
pricewatch: Antec TruePower TP-550
Beide erg goede voedingen, beide gemaakt door Seasonic, net zoals de PC Power & Cooling hierboven overigens en de Antec en XFX die jij noemde.
pricewatch: Chieftec Nitro BPS-550C ook een erg goede voeding gemaakt door CWT, zelfde fabrikant die de Corsair die jij noemde heeft gemaakt.
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold beste voeding op dit moment samen met zijn grote broertje van 750 Watt.

AMD Nieuwsdiscussie

• BodyHammeR
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-11 08:37
vraagje:
Heb nu dit systeem:
-Asus P5B Deluxe
-Intel Core 2 Quad Q6600 G0
-Corsair CM2X1024-6400 (2x1Gb)
-NVidia 7900 GT/GTO 256 Mb
-DVD
-HDD SATA
-Recom RC 450 voeding

Binnenkort wil ik er een Sapphire HD5770 1Gb inzetten. Zal ik voldoende hebben aan deze voeding? of moet ik een anders aanschaffen (zo ja welke voor beste prestatie/prijs).
Overigens, nu ondervind ik problemen met mijn 7900 GT/GTO als ik Starcraft 2 speel (artefacten, hier en daar in het beeld). In fallout3 of 3Dmark is niet aan de hand? Kan dit ook aan mijn voeding liggen?

Thanks!
Een nieuwe voeding zou eigenlijk niet verkeerd zijn, is niet echt een goed ding.

Als je trouwens een 7900GT hebt is het verstandig om een HD5750 te nemen is namelijk best wel zuiniger dan een HD5770. Heb je een 7900GTO dan zou een HD5770 echter ook geen probleem mogen zijn aangezien die iets zuiniger is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Wlie
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 22:00
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:15:
[...]
De spanning zal vast wel iets omlaag gaan maar dit zal dan gaan om 0,0001V of zo. :p Kan dan ook prima werken.
oke en de s-ata uitgang kan ook genoeg vermogen leveren? er moeten namelijk twee pci-e connectors in me videokaart, niet dat me kabels straks smelten oid :9
Als je geen molex stekkers meer over hebt lijkt het mij slimmer om molex splitters te gebruiken dan s-ata power naar molex connectors.

Zijn ook beter te krijgen dan s-ata power naar molex.

En ook het liefst twee keer molex naar 6 pins PEG.

En niet één keer molex naar 6 pins PEG.

AMD Nieuwsdiscussie

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

MaNDaRK

Android Fan

Helaas, helaas, na ongeveer 4 jaar trouwe dienst heeft mijn Tagan 530W voeding het begeven. Nu maar hopen dat er niet meer stuk is :X

Ik heb de volgende onderdelen in mijn PC zitten:
#ProductVerbruik (W)
1Asus Rampage II Extreme20
1Intel Core i7 - 920200
1Asus Radeon 5770100
16Gb RAM (3x 2Gb)15
1Intel Postvile SSD - 40Gb5
6Diverse HDD's60
1NEC DVD/RW5
6Diverse 120mm Fans60
Totaal465

Nu ben ik alleen niet 100% zeker van de verbruiken. Zou iemand daar een blik op kunnen werpen?

Ook vraag ik me af wat voor een voeding ik nu nodig heb, ook met het oog op de toekomst dat er misschien wel een 2e GPU bijkomt...

Mijn oog is gevallen op een:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W of een pricewatch: Cooler Master Real Power M620
Volgens deze reviews: Tien hoogwaardige voedingen getest, heeft de OCZ wel een korte ATX kabel, iets wat me niet handig lijkt met een CM Stacker.

Dus dan blijft de CM over. Kom ik met deze voeding uit de voeten :? Of hebben jullie een alternatief?

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

Een Core i7 920 heeft een TDP van 130 Watt, verbruik zal dus nog wel wat lager liggen.
6 HD's nemen idd zo'n 60 Watt, DVD brander ook zo'n 10 Watt.
Een HD5770 doet idd max 100 Watt, maar dit wel tijdens Furmark, normaal haal je dit dus nooit.
De rest van de PC neemt hooguit 50 Watt.
Is samen dus 350 Watt, een goede 450 Watt voeding moet meer dan genoeg zijn.

Review van de OCZ voeding.

Conclusie:

Review van de Coolermaster.

Conclusie:
# Very high ripple that goes out of bounds at loads approaching the maximum rated power
# Poor voltage regulation at high loads
# Not function properly protections PSU so the following
# Burned in the CL2 test!
Beide dus gewoon slecht. :p

Wat voor eisen stel je aan de voeding? Moet die een tweede videokaart aan kunnen? Moet die erg stil zijn? Modulair? Heel erg efficient? En wat is het budget?

AMD Nieuwsdiscussie

• MaNDaRK

MaNDaRK

Android Fan

Hahaha, gelukkig dat jullie er nog zijn :P

Eisen:
Modulair: Ja graag.
2e video kaart: Hoeft niet
Stil: Redelijk.
Efficiëntie: Goed
Budget: 100,-

pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W

Goedkoopste modulaire voeding welke van goede kwaliteit is, kan overigens ook nog een tweede HD5770 aan.

Als modulair niet beslist hoeft kun je ook nog één van deze twee overwegen:
pricewatch: Corsair VX450W
pricewatch: Seasonic S12II-430

AMD Nieuwsdiscussie

• [MAUS]
http://www.hardocp.com/ar...ream_pro_700w_40c_update/

Volgens mij is die voeding nog niet eens zo heel slecht...

(ik heb er weinig verstand van maar toch)

• MaNDaRK

MaNDaRK

Android Fan

Bedankt -The_Mask-! :)

Ik denk toch dat ik voor de modulaire ga, dit ivm met kabel management en het aankunnen van de tweede HD5770 :)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:22
Heren,

Ik heb de opdracht gekregen een systeem te bouwen voor iemands zoontje. Puur om lekker op te kunnen gamen.

Ik heb het volgende samengesteld

Gigabyte GA-H55M-USB3
Intel Core i5 750
Club3d 5770 1GB
500GB Spinpoint F3

(incl. behuizing en cd/dvd fikker natuurlijk maar hierboven de onderdelen die er toe doen)

Nu wilden zei de mogelijkheid hebben om een 2e 5770 bij te plaatsen als het over een tijdje nodig blijkt te zijn. Hier moet dus met de bouw al rekening mee worden gehouden. Ik had een beQuiet Straightpower E7 450Watt in gedachten, maar met het vooruitzicht op een 2e kaart lijkt me dat wat aan de lage kant.

Nu ben ik opzoek naar een andere voeding, lijkt jullie deze hiervoor voldoende? http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l2=tot+600+Watt

Of moet ik beter kijken naar 600watters?

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

MvdPM schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:30:
Volgens mij is die voeding nog niet eens zo heel slecht...
Goed/slecht het is allemaal relatief. :p

Maar de kwaliteit van de voeding is gewoon niet heel erg hoog.
FastFred schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:34:
Nu wilden zei de mogelijkheid hebben om een 2e 5770 bij te plaatsen als het over een tijdje nodig blijkt te zijn.
Dat zal niet echt goed werken met dat mobo (zeg maar gewoon best wel slecht). Zou ook gewoon gaan voor een AMD config, daar zijn mobo's die prima CrossFire kunnen ook helemaal niet duur.
Hier moet dus met de bouw al rekening mee worden gehouden. Ik had een beQuiet Straightpower E7 450Watt in gedachten, maar met het vooruitzicht op een 2e kaart lijkt me dat wat aan de lage kant.
Als er niet mee wordt geoverklokt moet het prima gaan in principe.
Moet de voeding trouwens bij Alternate weg komen?

AMD Nieuwsdiscussie

• dwinzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09-11 17:01
Heren graag zou ik wat advies van jullie willen. Heb hier twee voedingen, een Coolermaster realpower m620 en een Zalman 600-HP. Ik wil graag weten of ze allebei genoeg ampere hebben op de 12 volt rails om een HD 5870 te draaien. De Zalman die heeft 4 rails met op ieder 16 ampere de Coolermaster van wat ik kan vinden drie 12volt rails met 19 ampere.

Overig systeem is:

Core2Duo e8500@3,8 (1,30)
Asus striker Extreme mobo
4 gig Kingston (4sticks)
1 DVD writer
1 DVD speler
1 XFI xtreme gamer geluidskaart
2 hdd
6 fans 2x 140mm, 4x 120mm(NZXT tempest)
1 fancontroller Sentry 2

Alvast bedankt voor de moeite en de tijd.
Alle twee de voedingen hebben een nogal slechte kant maar van alle twee voedingen mag je wel verwachten dat ze geen probleem met een HD5870 hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

• shaiwa887
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:43
Hopelijk kan ik mijn vraag hier stellen.
Ben net in het bezit gekomen van een Cooler Master Real Power Pro 1250W.
Voordat ik een voeding in mijn systeem zet test ik deze eerst.
Nu heb ik aan deze voeding drie harddisks en drie fans aangesloten.
Nu valt het mij op dat de fan van de voeding niet gaat draaien.
Iemand die weet of dat normaal is?

star citizen referal code

Nee dat is niet normaal de voeding is namelijk niet semi-passief.
Zie ook de site van Coolermaster:

AMD Nieuwsdiscussie

• shaiwa887
Leek mij ook niet :(
Kon zijn dat iemand het beter wist.. dat wordt dus open maken.

• shaiwa887
Aan een zwaarder systeem gehangen, cpu bun-in test aangezet.
Al snel een beetje herrie uit de voeding van de fan, net alsof deze niet kan starten.
Na een klein zetje gaat deze op volle snelheid draaien en na een paar seconden is langzamer en is deze onhoorbaar.
Helaas na diverse testen wil de fan niet uit zichzelf gaan draaien.

Veel fans kun je wel uit elkaar halen en schoonmaken en anders hem even smeren.
Helpt dat niet dan terug sturen naar degene waar je hem weg hebt (tweedehands neem ik aan) en anders opzoek naar een fan met dezelfde specs als deze.

AMD Nieuwsdiscussie

• shaiwa887
135mm. lijken lastig te krijgen :(
Iemand tips ;)

• dwinzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09-11 17:01
-The_Mask- schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 03:56:
Alle twee de voedingen hebben een nogal slechte kant maar van alle twee voedingen mag je wel verwachten dat ze geen probleem met een HD5870 hebben.
Thanks for the info! Maar hoe bedoel je een nogal slechte kant? Ik heb diverse reviews er op nageslagen en die waren allemaal positief.

[Voor 42% gewijzigd door dwinzz op 09-08-2010 13:27]

dwinzz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:26:
Ik heb diverse reviews er op nageslagen en die waren allemaal positief.
Van de Coolermaster heb ik eigenlijk maar één review gezien die hem echt teste.
En daar kwam die nou niet echt goed uit de bus.

De Zalman is een beetje aan de dure kant voor zijn prestaties en heeft veel te strak afgestelde OCP's, waardoor die nogal eens wil uitschakelen, terwijl je hem lang niet te veel belast.

AMD Nieuwsdiscussie

• T.Struik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02-03-2018
Beste mensen,

Ik ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen. Enige tijd terug heb ik een voeding gekocht (Zalman zm600, 600w)
Nu begin ik steeds meer te twijfelen of deze voeding wel genoeg biedt voor mijn toekomstige systeem.
Op de pagina van dit rekenmodel vind ik nog te weinig zekerheid.

Daarom roep ik de hulp in van kenners. Mijn systeem wordt ong. als volgt:

Moederbord:

ASUS P6X58D-E of Gigabyte GA-X58A-UD5
CPU:
Intel core i7 950
Ram:
3x 2 gb = 6 gb (later misschien meer)
Videokaart:
Nvidia 460 GTX
HDD:
ong 2 of 3 HD's en 1x een 120 GB OCZ Revo drive (pci-e x4)
Fancontroller:
M'n huidige Aerocoolpanel II
DVD:
2 lezers en 1 brander
Fans:
4x 120 mm
Koeling:
1x waterpomp (waarschijnlijk Corsair H70)

Met dit alles ben ik va plan toch zeker wel 4 jaar weer te gaan draaien. Waarschijnlijk zal er nooit een tweede of derde videokaart bij komen, maar eerder zal de ene die er in zit vervangen worden door een ander.
Mijn computer staat vrijwel uitsluitend overdag aan en ik ben niet van plan over te gaan klokken.

Kunnen jullie aan de hand hier van zeggen of de Zalman zm600 zal voldoen of dat hij toch te licht is, zo ja wat moet ik dan ong. aan watts hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Een goede voeding van 450 Watt moet al voldoen voor zo'n systeem.

Alleen zoals ik hierboven ook al zei de voeding heeft te strak afgestelde OCP's (zorgen voor de meerdere virtuele 12 voltlijnen) Hierdoor kan het zijn dat de voeding in de beveiliging schiet en uitschakeld terwijl dit helemaal niet nodig is. Oplossing is dan meestal het gebruik van een molex naar 6 pins PCI-e verloopje waardoor de verdeling wat beter is over de meedere virtuele 12 voltltijnen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
shaiwa887 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:12:
135mm. lijken lastig te krijgen :(
Iemand tips ;)
gewoon fan eruit slopen en een andere erin met tyrips of 2schroefjes ipv 4, 120mm zal niet helemaal leuk passen but who cares.

Nukezone FTW

• Denniszx
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-12 18:28
Hallo Tweakers!
Daar ben ik weer, aanschaf van de HD 5750 afgeblazen.
Nu viel mijn oog op een HD 5770 van Club3D, prima grafische kaart in mijn ogen. :9
Nu een nieuwe voeding aangezien mijn huidige systeem dat niet trekt.
Dus als ik nu een voeding koop, kan ik dan niet wat meer besteden aan een zware voeding ook al is het overkill voor mijn systeem.
Dan kan ik de voeding overplaatsen voor een nieuw systeem en ben ik dus goedkoper uit voor later als je 2 keer een nieuwe moet kopen.
Mijn oog viel op de Cooler Master Silent Pro 700 watt.
Bedankt,

Dennis ;)
Er zijn wel betere voedingen te krijgen dan die CM voor ongeveer hetzelfde geld, maar waarom een 700 Watt voeding? Of denk je echt er nog aan om drie HD5770's er nog bij te steken?

AMD Nieuwsdiscussie

• Northy
  • Laatst online: 27-11 23:47
Na het lezen van een aantal post hier ben ik benieuwd of de standaard voeding (500w) van de Antec Sonata III 500 voldoende zou zijn voor dit systeem: Mocht dit niet zo zijn welke voeding raden jullie mij aan ?
Alvast bedankt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 53,-€ 53,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Antec Sonata III 500€ 85,50€ 85,50
1Intel Core i7 930€ 249,-€ 249,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 127,50€ 127,50
1Asrock X58 Extreme3€ 166,31€ 166,31
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 198,90€ 198,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,21

• Denniszx
Ik wou graag met de aanschaf van deze voeding vooruit gaan zodat ik in de toekomst geen andere hoef te kopen
Of denk ik verkeerd?
Wat is dan een goeie voeding waarmee ik met de toekomst mee kan?
Bedankt,

Dennis ;)

• SuperMrBram
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 30-04-2012
Hallo,

Sorry als deze vraag dom is, maar kan een 8800GT lopen op een 380 Watt Coolermaster RS 380 PMAP, met 25A op de 12V rail (allebei 15). Icm een Phenom II X2 555. Het hele systeem gebruikte met een klein PCI kaartje max. 200 watt met LINPACK.

Alvast bedankt

edit: PSU calcs zeggen 360 watt met 20% capacitor aging.. dus waarschijnlijk een beetje net zo als hieronder

[Voor 17% gewijzigd door SuperMrBram op 10-08-2010 15:18]

• Sebedees
  • Laatst online: 15-11 17:47
Na verschillende uitbreidingen van mijn pc heb ik inmiddels het volgende systeempje:

CPU: Core2Extreme qx6700 @3600mhz (1,45v)
Graka: 2x HD 4870
Ram: 2x2GB Hyperx DDR2 op 2,2v
Mobo: p5q-pro
4 case fans, waaronder 1 San Ace van 6watt
2x Spinpoint f3 1TB
1x Intel Postville 80GB

Dit systeempje wordt van prik voorzien door een Cooler Master Silent pro M600. Volgens de voeding check van Antec zou dit systeem minimaal een voeding van 590 Watt moeten hebben. Vrij krap dus met deze voeding, zeker omdat het volgens dit topic maar een redelijke voeding is.

Mijn vraag is: is het allemaal prima zolang het systeem gewoon stabiel loopt, en doet de ingebouwde beveiliging gewoon goed zijn werk, of kan ik om problemen te voorkomen beter een andere voeding kopen? Heb natuurlijk geen zin in dat mijn hardware wordt beschadigd door te bezuinigen op een voeding.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• FastFred
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Goed/slecht het is allemaal relatief. :p

Maar de kwaliteit van de voeding is gewoon niet heel erg hoog.

[...]
Dat zal niet echt goed werken met dat mobo (zeg maar gewoon best wel slecht). Zou ook gewoon gaan voor een AMD config, daar zijn mobo's die prima CrossFire kunnen ook helemaal niet duur.

[...]

Als er niet mee wordt geoverklokt moet het prima gaan in principe.
Moet de voeding trouwens bij Alternate weg komen?
Late reactie van mij...

Wat is er mis met dit moederbord? Heeft 2x een PCI-e 2.0 x16 slot en Crossfire mogelijkheid? Ik zie het probleem niet helemaal?

Het systeem is reeds besteld bij Alternate en heb zojuist een Verzendbevestiging gekregen voor de componenten. Ik haal al 4 jaar zowat alles bij Alternate

Ik heb ook een AM3 systeem voor ze samengesteld, alleen moederbord en cpu waren anders. Maar hun voorkeur ging toch uit naar Intel

[Voor 7% gewijzigd door FastFred op 10-08-2010 16:15]

Northy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:17:
Na het lezen van een aantal post hier ben ik benieuwd of de standaard voeding (500w) van de Antec Sonata III 500 voldoende zou zijn voor dit systeem: Mocht dit niet zo zijn welke voeding raden jullie mij aan ?
Voeding moet het prima aan kunnen als max vraag je zo'n 300 Watt van de voeding.
Dennis.H schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:47:
Ik wou graag met de aanschaf van deze voeding vooruit gaan zodat ik in de toekomst geen andere hoef te kopen
Of denk ik verkeerd?
Nou alles verouderd van een PC voeding ook op den duur natuurlijk. ;)
Wat is dan een goeie voeding waarmee ik met de toekomst mee kan?
Wat denk je allemaal in de toekomst nog te gaan nemen? Komen er ooit nog twee mainstream/highend kaarten in je systeem? Zo ja wat voor kaarten denk je dan ongeveer aan?

AMD Nieuwsdiscussie

SuperMrBram schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:50:
Hallo,

Sorry als deze vraag dom is, maar kan een 8800GT lopen op een 380 Watt Coolermaster RS 380 PMAP, met 25A op de 12V rail (allebei 15). Icm een Phenom II X2 555.
Als het goed is moet het net gaan, maar het zo'n slechte voeding dat je hem eigenlijk sowieso moet vervangen.
Het hele systeem gebruikte met een klein PCI kaartje max. 200 watt met LINPACK.
Dat is natuurlijk wel inclusief inefficientie van de voeding dus het verbruik van de PC zelf licht nog onder de 150 Watt, voeding is namelijk niet echt efficient.
Sebedees schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:02:
Mijn vraag is: is het allemaal prima zolang het systeem gewoon stabiel loopt, en doet de ingebouwde beveiliging gewoon goed zijn werk, of kan ik om problemen te voorkomen beter een andere voeding kopen?
Zolang je geen dingen zoals Furmark en LinX gaat draaien (tegelijk) moet het wel gaan, maar die dingen tegelijk draaien is wel af te raden. Al zou in principe de beveiling wel in werking moeten treden als het hem te veel wordt.
FastFred schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:10:

Wat is er mis met dit moederbord? Heeft 2x een PCI-e 2.0 x16 slot en Crossfire mogelijkheid? Ik zie het probleem niet helemaal?
Als het mobo twee PCIe 2.0 x16 sloten had was er idd geen probleem maar dat kan sowieso niet. CPU heeft sowieso maar 16 lanes voor videokaarten beschikbaar. Dan ligt het aan het mobo als dit wordt verdeeld in twee keer 8 lanes of één keer 16 en 4 lanes van het chipset.
Dit laatste heeft jouw mobo en die 4 lanes lopen ook nog eens via de DMI interface waar ook de USB, sata en overige dingen overheen lopen. Er is dus totaal niet genoeg bandbreedte beschikbaar voor een tweede videokaart een tweede videokaart kan dus ook zorgen voor een slechtere speelbaarheid o.a. door micro stuttering waar je veel last van gaat krijgen.
Ik heb ook een AM3 systeem voor ze samengesteld, alleen moederbord en cpu waren anders. Maar hun voorkeur ging toch uit naar Intel
Tja mensen die denken dat Intel beter is houd je toch, want ze hebben dat immers van die handige buurman gehoord, ook al heeft die er in principe ook geen verstand van. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Denniszx
Ja, oke.
Wat is veroudering?
Ook al na een jaar of 2 jaar.
Als dat geen veroudering is, wat is dan een goeie voeding?
Wat beveel jij aan, jij bent en blijft namelijk de expert. :)
Bedankt,

Dennis ;)

• FastFred
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:36:
Tja mensen die denken dat Intel beter is houd je toch, want ze hebben dat immers van die handige buurman gehoord, ook al heeft die er in principe ook geen verstand van. :p
Ik ben de buurman niet, woon 4 straten verderop :+

Ik heb er toch wel redelijk verstand van hoor, alleen hoe dat met die lanes zat was mij niet bekend met dit moederbord. Mijn eigen P7P55D Pro icm Core i5 750 heeft namelijk altijd prima gedraaid op x8-x8 met 2 9800GTX'jes. Tot ik deze 2 weken terug vervangen heb door een GTX460, die nog bijna even snel is ook

Het AMD systeem bestond ook uit een Gigabyte bordje en een AMD Phenom II X4 955. Scheelde 50/60 euro in de prijs en qua prestaties (als ik even Google op CPU performance charts) stond hij niet ver onder de Core i5 750

EDIT: Jij hebt zelf ook Intel :X

[Voor 7% gewijzigd door FastFred op 10-08-2010 23:18]

Dennis.H schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:37:
Als dat geen veroudering is, wat is dan een goeie voeding?
Is een beetje koffiedik kijken, je weet natuurlijk niet wat er allemaal gaat veranderen.

pricewatch: OCZ S61EPS-EU
Kwaliteit is wat beter dan de Coolermaster die jij had, maar deze voeding is al tijden EOL soms hebben een webshop alleen nog een oude voorraad voor erg weinig. 70 euro zou zelf nog een mooie prijs zijn voor deze voeding. :)

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W is ook een erg goede voeding, ook een iets beter rendement trouwens.

pricewatch: Seasonic M12II 620W modulaire variant van bovenstaande voeding.

pricewatch: Chieftec Nitro BPS-750C nog een stapje hoger, voor als je ooit nog denkt bijvoorbeeld twee HD5870's te nemen en ook nog de CPU zwaar gaat overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

FastFred schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:16:
[...]

Ik ben de buurman niet, woon 4 straten verderop :+
Doelde niet op jouw maar van iemand anders, aangezien veel mensen gewoon van iemand horen dat AMD veel slechter is en die onzin dan ook gewoon over nemen. ;)
EDIT: Jij hebt zelf ook Intel :X
Ja hoe zo?

AMD Nieuwsdiscussie

• FastFred
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:36:
[...]
Doelde niet op jouw maar van iemand anders, aangezien veel mensen gewoon van iemand horen dat AMD veel slechter is en die onzin dan ook gewoon over nemen. ;)
Uhu, bekend fenomeen inderdaad :P
[...]

Ja hoe zo?
Jij neemt dus ook klakkeloos over wat de buurman zegt 8)

geintje

Toen ik de CPU kocht had AMD helemaal niks in het high-end sigment, er was nog helemaal geen Phenom II X6 te krijgen, volgens mij was er ook nog maar weinig/niks over de CPU bekend. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• wtdeuce
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:00
offtopic:
Ik krijg morgen de pricewatch: Seasonic M12II Bronze 520W binnen. Bedankt voor de tips mbt deze voeding :)

[Voor 31% gewijzigd door wtdeuce op 11-08-2010 13:13]

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:27
Heb zelf een coolermaster extreme power 500 watt. nog geen 2 weken oud.
Bevalt enorm goed op het onderstaande systeem
A-open mx4sgi-dn2 (socket 478, Intel 865G chipset)
Intel Pentium 4 3.0 ghz hyperthreading Prescott
Zalmann CNPS9500-LED CPU Koeler
Radeon 9000PRO 128 mb
Creative SB live 5.1
Alles op stock speeds

• FastFred
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:51:
Toen ik de CPU kocht had AMD helemaal niks in het high-end sigment, er was nog helemaal geen Phenom II X6 te krijgen, volgens mij was er ook nog maar weinig/niks over de CPU bekend. ;)
Ah, op die manier.

ff wat anders. Vandaag de componenten binnen gekregen. Alles in elkaar gezet, kabels meteen zo strak mogelijk weggewerkt. Start ik het systeem, hij geeft beeld, ik kom in de BIOS, temperaturen zijn in orde.

Er komt alleen een gruwelijk irritante piep van de voeding en na nader inspectie blijkt de ventilator niet te draaien, heb geprobeerd hem met een trekbandje aan te zwengelen, hierdoor erachter gekomen dat hij niet geblokkeerd is, maar hij draait simpelweg niet.

Is dat normaal bij deze voeding (dat gepiep sowiezo niet, maar misschien is de fan temperatuur geregeld)

Voeding is een Corsair VX550W

@ Geert, dat systeem had genoeg gehad aan een 300watt voeding. Minder zelfs, die 500watter zal de rest van z'n leven uit z'n neus staan te boren

[Voor 8% gewijzigd door FastFred op 11-08-2010 16:30]

• Nostordici
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-11 11:13
Ik wil binnenkort graag een andere videokaart aanschaffen, maar nu weet ik niet of mijn voeding het aankan.
Ik zat te denken aan een Palit gtx460 1GB of sonic platinum 1GB. De fabrikant raadt een 450 watt voeding aan, ik heb dus een 460 watt voeding.

Mijn systeem:
I7 860
6GB
2 * 1TB HD (5400rpm)
Geforce GT230 (huidige videokaart, deze wil ik dus gaan vervangen)
Voeding: HP DPS-460DB-3 A

Op de volgende link staat een foto van de gegevens van mijn voeding.

Voor mensen die liever niet op deze link klikken:
Input: 100-240V 8A, 47-63 Hz
Output: max 460V
+ 5.08V / 25A
+ 12Va / 18A
+ 12Vb / 15A
- 12V / 0.3A
+ 3.3V / 17A
+ 5.08VSB / 2A
+ 12Vc / 8A

Mijn vraag is nu of dit een voeding is van goede kwaliteit (hoog rendement) en of er met deze psu een gtx460 in mijn systeem kan worden gezet. Verder viel het me op dat er één 6pins connector aanwezig is, ik weet dat de Palit twee 6 pins aansluitingen nodig heeft. Valt deze videokaart nu af?
GeertH schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:25:
Heb zelf een coolermaster extreme power 500 watt. nog geen 2 weken oud.
In de zin van hij werkt dus is die goed? :?
Want een goede voeding is het absoluut niet.
The AcBel built Cooler Master eXtreme Power 500w is certainly one of the older and lower end designs in today's roundup and as such it really isn't surprising that it is not the top unit today. While the unit was able to output its claimed capacity at 45c (and at 100v AC input) it was not a great unit or even a passing unit as the DC Output Quality was just plain bad at full load. The unit’s component selection and build quality are far from top notch, the efficiency peaked at ~77% and bottomed out at ~71%. The DC Output Quality was out of specification limits at full load on ALL of the rails at 100v. At the current price of $49.99 the eXtreme Power 500w is certainly not an “eXtremely” amazing buy as it did not cleanly pass testing.
En dan hebben ze het ook nog over 50 dollar, voeding kost hier toch wel zo'n 55 euro en dat is natuurlijk gewoon belachelijk hoog voor zo'n slechte voeding.
A-open mx4sgi-dn2 (socket 478, Intel 865G chipset)
Intel Pentium 4 3.0 ghz hyperthreading Prescott
Zalmann CNPS9500-LED CPU Koeler
Radeon 9000PRO 128 mb
Creative SB live 5.1
Alles op stock speeds
Voor minder dan 40 euro had je al een Be Quiet! Pure Power van 300 Watt kunnen krijgen de kwaliteit van dat ding is al een stuk beter, efficientie trouwens ook, zo rond de 85% bij jouw PC.
Zelfs een Seasonic S12II-330 is goedkoper en die loopt natuurlijk helemaal rondjes om de Coolermaster.
FastFred schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:23:
maar misschien is de fan temperatuur geregeld)
Dat is die sowieso maar hij is niet semi-passief dus stil staan zou nooit moeten gebeuren als die aanstaat.

Er is dus iets goed mis met de PC of voeding of je hebt ergens kortsluiting of zo gemaakt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-12 06:42
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:51:
Maar er was wel gewoon Phenom II X4 wat hetzelfde is. ;)

En een Phenom II is misschien high-end binnen AMD maar lang niet zo high-end als een i7.

[Voor 11% gewijzigd door chim0 op 11-08-2010 20:06]

• Redblader
  • Laatst online: 28-11 21:07
chim0 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:05:
[...]

Maar er was wel gewoon Phenom II X4 wat hetzelfde is. ;)

En een Phenom II is misschien high-end binnen AMD maar lang niet zo high-end als een i7.
Hoezo is een quadcore hetzelfde als een hexacore?
En de Phenom II X6's hebben turboboost en clocken over het algemeen een stuk beter over vergeleken met de oude steppings van Phenom II X4's.

maar dit is een beetje off-topic bij de BBG voor voedingen O-)

[Voor 6% gewijzigd door Redblader op 11-08-2010 20:09]

• chim0
Redblader schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Hoezo is een quadcore hetzelfde als een hexacore?
Zoals hij het brengt, lijkt het alsof de X6 een revolutionair iets is, terwijl het gewoon hetzelfde principe is met een nieuw snufje.

De overgang van een Q95xx naar een i7 vind ik wel revolutionair.
chim0 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:05:
Nee idd daarom doet een Phenom II X6 het vaak ook beter dan de goedkoopste Core i7's...
Dat dus.
Shady15 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:40:
Mijn vraag is nu of dit een voeding is van goede kwaliteit
Ja Delta voedingen zijn normaal gesproken van prima kwaliteit.
(hoog rendement)
Geen info over gevonden, maar hoe oud is de voeding (ongeveer)? Neem aan vrij nieuw, ook typenr. van de PC toevallig?
en of er met deze psu een gtx460 in mijn systeem kan worden gezet.
Mag geen probleem zijn.
Verder viel het me op dat er één 6pins connector aanwezig is, ik weet dat de Palit twee 6 pins aansluitingen nodig heeft. Valt deze videokaart nu af?
Nee vaak zit er bij de videokaart wel een verloopje van molex naar 6 pins PEG en anders heeft elke PC boer wel zo'n verloopje liggen voor een paar euro.

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:21:
[...]

Nee idd daarom doet een Phenom II X6 het vaak ook beter dan de goedkoopste Core i7's...
Waar? In encoding progjes die baat hebben bij meerdere kernen. Duh, zo kan ik het ook. 8)7 Vergelijk gewoon eens puur op technologie en laat de prijs achterwege (laten we zeggen dat we een budget hebben van 1 miljoen euro). Dus 6 kerntjes tegen 6 kerntjes. Waar kom je dan op uit? Juist, 980X vs. X6. De rest is geschiedenis. :+

Bijna alle reviews concluderen dat AMD prijs/prestatie is maar Intel alleen prestatie is (wat ook gewoon zo is).

[Voor 7% gewijzigd door chim0 op 11-08-2010 20:29]

Dat is geen eerlijke vergelijking de Intel is op 32nm gebakken en het aantal transistors is ook niet gelijk.

Doe jouw nu even na, vergelijken doe je op prijs dat snapt iedereen hier behalve jij...
Dus geen onzin hier meer.

AMD Nieuwsdiscussie

• FastFred
-The_Mask- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:52:
Dat is die sowieso maar hij is niet semi-passief dus stil staan zou nooit moeten gebeuren als die aanstaat.

Er is dus iets goed mis met de PC of voeding of je hebt ergens kortsluiting of zo gemaakt. ;)
Ik heb zelf nog een VX450W liggen van mezelf, die ga ik morgen even uitproberen. Werkt alles dan wel naar behoren dan gaat de VX550W dus RMA naar Alternate

• Nostordici
-The_Mask- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:21:

Ja Delta voedingen zijn normaal gesproken van prima kwaliteit.
[...]
Geen info over gevonden, maar hoe oud is de voeding (ongeveer)? Neem aan vrij nieuw, ook typenr. van de PC toevallig?
Bedankt voor je snelle reactie.
Het gaat om een Hp Pavilion Elite 120
http://tweakers.net/price...e-hpe-120nl.html#tab:info

Verder zit er inderdaad bij de meeste videokaarten zo'n verloopje. Ik zal morgenmiddag mijn pc nog even openschoeven om te kijken of die aansluitingen vrij zijn. Verder zag ik op de site van de videokaartfabrikant het volgende staan:
Minimum 450W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 24A)

Mijn 12V lijn is 18A/15A of snap ik het nog niet zo goed? Probeer me er in te verdiepen, maar ben hier best wel een nub in :P
Shady15 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:45:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
Het gaat om een Hp Pavilion Elite 120
http://tweakers.net/price...e-hpe-120nl.html#tab:info
Zie dat de HPE-140NL ook werd uitgeleverd met een GTX260 verbruik hiervan is ongeveer hetzelfde, denk dat de voeding in beide PC's ook hetzelfde is. Zie geen reden anders om een 460 Watt voeding in de PC te steken namelijk. ;)
Mijn 12V lijn is 18A/15A of snap ik het nog niet zo goed? Probeer me er in te verdiepen, maar ben hier best wel een nub in :P
Je mist de derde virtuele 12 voltlijn van 8A nog. ;)
Overigens kun je het aantal ampere niet zo maar bij elkaar optellen, aantal ampere op de 12 voltlijnen wat de voeding samen kan geven moet de fabrikant zelf op geven.
Er staat op jouw voeding 12Va+12Vb+12Vc+5Vsb=431 Watt dit is wel met 5Vsb maar hier kan toch maar max zo'n 10 Watt van worden getrokken. Het maximale vermogen van de 12 voltlijnen samen is dus 431/12=36A.

AMD Nieuwsdiscussie

• Nostordici
Wel goed dat HP cablemanagement toepast, maar volgens mij heb ik maar twee vrije aansluitingen gevonden en dat waren niet de juiste. Het gaat om ps3, als ik de guide bekijk is dat floppy drive power, daar is vast geen converter voor. :P

Dus bij een videokaart upgrade zal ik dus toch een nieuwe psu moeten kopen of een lichtere videokaart welke maar één 6pins aansluiting nodig heeft. :(
Of zijn er nog andere mogelijkheden, met het ook op de garantie vervang ik liever niet zomaar de psu.

• Vhall
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-06-2014
Ik ben voornemens om binnen nu en +/- 2 maanden een nieuw systeem/upgrade aan te schaffen, welke op onderstaande hardware gebaseerd is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,04€ 18,04
1Cooler Master HAF 922€ 77,50€ 77,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Intel Core i7 920€ 275,-€ 275,-
1Cooler Master Real Power M620€ 76,-€ 76,-
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 123,50€ 123,50
1Asus P6X58D-E€ 211,90€ 211,90
1Sapphire Vapor-X HD5850 2GB GDDR5 PCIE€ 325,83€ 325,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.140,26

Het kan tegen die periode nog veranderen, maar het zal nooit veel zwaarder worden. Ervan uitgaande dat de videokaart het meest bepalende zal zijn. De videokaart die er nu in staat is meer ter prijsindicatie, de te kopen kaart zal wel gebaseerd zijn op een HD5850 of HD5870.

Nu zit ik even met het volgende, sinds vanochtend heeft mijn huidige voeding het begeven, dus moet ik op jacht naar een nieuwe voeding, met het oog op het nieuwe systeem, lijkt het me handig om alvast de beoogde voeding aan te schaffen.

Nu heb ik alleen een vraag, is 620W voldoende voor bovenstaande systeem, rekening houdend met nog enkele fans en eventuele crossfire in de nabije toekomst, of kan ik dan toch beter voor een wat zwaardere voeding kiezen zoals bijv:

Corsair hx650w

of

Antec Truepower tp650

En ik mag aannemen dat tijdelijk gebruik van een 620W/650W in een systeem dat nu liep op 500W geen probleem geeft? (Afgezien van het rendement en inefficiëntie).

MacBook Pro Mid 2012 || 450d || EF-S 18-55 IS || EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM || Lowepro Rover AW II || Hoya Filterspul || ps3 -> Vhalloren || PC Specs ||

Shady15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:13:
Of zijn er nog andere mogelijkheden, met het ook op de garantie vervang ik liever niet zomaar de psu.
Vast wel, kun je een foto maken van alle aansluitingen op de voeding? En of ze benoemen en ook degenen die je gebruikt? :)
Vhall schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:25:
Nu heb ik alleen een vraag, is 620W voldoende voor bovenstaande systeem, rekening houdend met nog enkele fans en eventuele crossfire in de nabije toekomst,
Nou de kwaliteit en prestaties van de Coolermaster zijn niet je van het dus die zou ik sowieso niet doen.
of kan ik dan toch beter voor een wat zwaardere voeding kiezen zoals bijv:

Corsair hx650w

of

Antec Truepower tp650
Dat zijn idd prima voedingen, met ook genoeg aansluitingen en vermogen beschikbaar.
En ik mag aannemen dat tijdelijk gebruik van een 620W/650W in een systeem dat nu liep op 500W geen probleem geeft? (Afgezien van het rendement en inefficiëntie).
Idd geen probleem, efficientie hoeft trouwens niet lager uit te vallen, dat ligt aan de vorige voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• Vhall
Dank voor je reactie -The_Mask-! Wel, de voeding die er nu in zit betreft een q-tek :D, die er ooit eens ingezet is door de plaatselijke computerboer, in een periode dat ik nog niet zo op de hoogte was van het belang van voedingen en ervan uitgaande dat het spul van de computerboer wel zou deugen. Laat staan de perikelen rond q-tek, dus deze wil ik ook zo spoedig mogelijk kwijt.

Dit gaat daarnaast de eerste keer worden dat ik de pc zelf uit elkaar ga halen en in elkaar ga zetten. Ik ga een dezer dagen een nieuwe behuizing aanschaffen (waarschijnlijk een HAF 922 of Lancool) + dus een nieuwe voeding en vervolgens de hardware van de huidige kast naar de nieuwe verplaatsen, zodat ik die gaandeweg kan vervangen.

Nu heb ik alleen een vraag, die q-tek is uiteraard niet modulair, dus dat is een dradenbende waar je eng van wordt en dat is eigenlijk het enige "waar ik tegen op zie", het aansluiten van alle kabeltjes, waarbij ik bang ben dat er iets mis kan gaan. Mijn vraag is dan ook, zijn er nog echte "Let op dat" momenten bij het aansluiten van de voeding + kabeltjes? (ik ben overigens geduldig en precies, dus als het niet past duw ik het ook niet door zeg maar ^^). Nu heb ik al wat guides gevonden, maar ik hoor het liever ook van wat mensen hier :Y.

MacBook Pro Mid 2012 || 450d || EF-S 18-55 IS || EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM || Lowepro Rover AW II || Hoya Filterspul || ps3 -> Vhalloren || PC Specs ||

Vhall schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:02:
Dank voor je reactie -The_Mask-! Wel, de voeding die er nu in zit betreft een q-tek :D, die er ooit eens ingezet is door de plaatselijke computerboer, in een periode dat ik nog niet zo op de hoogte was van het belang van voedingen en ervan uitgaande dat het spul van de computerboer wel zou deugen. Laat staan de perikelen rond q-tek, dus deze wil ik ook zo spoedig mogelijk kwijt.
Helaas heeft de gemiddelde computerboer geen verstand van voedingen.
Nu heb ik alleen een vraag, die q-tek is uiteraard niet modulair, dus dat is een dradenbende waar je eng van wordt en dat is eigenlijk het enige "waar ik tegen op zie", het aansluiten van alle kabeltjes, waarbij ik bang ben dat er iets mis kan gaan. Mijn vraag is dan ook, zijn er nog echte "Let op dat" momenten bij het aansluiten van de voeding + kabeltjes? (ik ben overigens geduldig en precies, dus als het niet past duw ik het ook niet door zeg maar ^^). Nu heb ik al wat guides gevonden, maar ik hoor het liever ook van wat mensen hier :Y.
Zou niks weten, volgens mij kun je niet echt iets verkeerd doen, past allemaal maar op één manier en als je een stekker vergeet werkt dat onderdeel gewoon niet, maar dat merk je dan wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Vhall
Nice! Dank je voor de feedback :Y). Dat is een van de hoofdredenen dat ik het van nu af aan zelf wil doen, zodat ik zelf kijk heb op wat er in- en uitgaat. Voordeel is dat ik nu begin met 4 jaar oude hardware, dus mocht er onverhoopt iets stuk gaan, dan is dat geen 'ramp' maar eerder een leermoment ;).

• Ed_L
  • Laatst online: 01-12 17:46
Heeft je oude moederbord wel een 24-pins aansluiting? Het zal wel, maar ik ben even niet zeker wanneer de overgang van 20 naar 24-pins is geweest.

[Voor 46% gewijzigd door Ed_L op 13-08-2010 10:32]

• Vhall
Ik heb even de specs van m'n mobo (Asus P5W-DH Deluxe) nagekeken en deze heeft een 24pins ATX connector. Bedankt voor de opmerking!

• Ed_L
  • Laatst online: 01-12 17:46
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:41:
Is niet van toepassing, de Corsair en Antec hebben beide een 20+4 pins ATX stekker. ;)
Da's mooi, je ziet steeds meer vaste 24-pins stekkers. :) En uiteindelijk bleek het niet nodig te zijn :P

• chim0
Stop dan eens met beweren dat een X6 sneller is dan een i7. ;)

• .stylez
  • Laatst online: 13-05-2013
Beste

Ik ben een nieuwe pc aan het samensteken, maar ik mis nog een voeding, had een enermax 1250W besteld, maar daar kunnen ze niet meer aangeraken( wisten ze me te zeggen 20 dagen na de bestelling -_- )

Nu zeiden vele mensen dat het een overkill was, en ik het met een 1000W voeding ook zou kunnen trekken.

De voeding moet mooi ogen, de kabels moeten ook mooi gesleeved zijn.

Specs:

I7 930 (Gaat overclockt zijn)
EVGA X58 classified
geluidskaart die bij asus rampage ii extreme zat
2x 5970
3x samsung spintpoint f3 500gb
7xenermax red apolish fans
3 scythe koelers (zonder led)
Swiftech mcp 355 pomp
3reepjes ddr3 ram
1 dvd brander
en redelijk veel lampjes

Kan iemand mij een geschikte voeding aanraden?

Ik had gedacht aan een 1200W voeding

Mvg

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dude neem in ieder geval ook een SSD. :)

Goede 1200w is de nieuwe Corsair. Zie o.a. tests bij Hardocp en Jonnyguru.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=189

Denk dat een goede 1000 het ook gaat trekken.

BTW: 2*5970 :? Lijkt me sowieso nogal overkill. Zeker terwijl binnen een paar maanden de ATI refresh voor de deur staat., maar wie ben ik.....

ps2:
jij hebt je pc uiteraard nu nodig en je kunt altijd wachten maar binnen 5 maanden komt Intel Sandybridge uit, nieuwe Intel SSD's, nieuwe ATI kaarten......

[Voor 62% gewijzigd door Help!!!! op 13-08-2010 19:20]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Help!!!! schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:12:
Dat denk ik ook. :)

Maar ik zou (als er ruimte voor is op het mobo) de twee HD5970's vervangen voor drie HD5870's.
Zuiniger, goedkoper en soms/vaak ook sneller, maar sowieso snel genoeg lijkt mij.

Paar erg goede voedingen:
pricewatch: Corsair TX950W
Niet modulaire voeding die tegen 80 plus silver aan zit (Corsair geeft hem echter bronze)

pricewatch: Chieftec Nitro BPS-950C
Modulaire voeding zit tegen 80 plus gold aan (Chieftec geeft hem silver mee)

Beide voedingen zijn gemaakt door CWT, de Corsair heeft echter 6 PCI-e connectors (genoeg dus voor drie HD5870's, de Chieftec, maar vier dus als je drie HD5870's neemt moet je met deze voeding twee verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e gebruiken).

pricewatch: Chieftec Nitro BPS-1200C
pricewatch: Corsair AX1200
Geven je beide nog veel meer ruimte (voor een vierde HD5870 of zo :p ) maar is in principe niet nodig.
Maar echt leverbaar zijn deze voedingen nog (steeds) niet.

Voor de rest houd het echter ook niet over met echte top voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

• .stylez
Help!!!! schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:12:
dude neem in ieder geval ook een SSD. :)

Goede 1200w is de nieuwe Corsair. Zie o.a. tests bij Hardocp en Jonnyguru.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=189

BTW: 2*5970 :? Lijkt me sowieso nogal overkill. Zeker terwijl binnen een paar maanden de ATI refresh voor de deur staat., maar wie ben ik.....

ps2:
jij hebt je pc uiteraard nu nodig en je kunt altijd wachten maar binnen 5 maanden komt Intel Sandybridge uit, nieuwe Intel SSD's, nieuwe ATI kaarten......
jah die ax 1200 van corsair die wilde ik dus hebben, maar hij is nergens leverbaar,
ga er ook een ssd van 80gb steken, maar moet nog rustig uitmaken welke ik ga kiezen:)
En die nieuwe ati kaarten, die zullen bijna even snel zijn als de 5000 reeks lol, alleen gaan ze minder warm worden en minder stroom verbruiken, that's all
Dat denk ik niet. ;)

Eerder precies het omgekeerde doordat ze op 40nm blijven.

[Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2010 20:48]

AMD Nieuwsdiscussie

• .stylez
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:47:
Dat denk ik niet. ;)

Eerder precies het omgekeerde doordat ze op 40nm blijven.
Nuja, Ik ken er ook het fijne niet van, maar het komt er gewoon op neer dat je kan blijven wachten van een computer te kopen, en ik heb nu al alle onderdelen dus het is te laat:p

ik heb deze voeding op het oog: Coolermaster Silent Pro Gold 1200 Power Supply
Wat vinden jullie ervan?

mvg

• Nostordici
-The_Mask- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:31:
[...]

Vast wel, kun je een foto maken van alle aansluitingen op de voeding? En of ze benoemen en ook degenen die je gebruikt? :)
Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar erg duidelijk wordt het niet. Benoemen, lastig voor een leek :P
Ik kan wel zeggen wat er allemaal in zit qua onderdelen:
MSI-7613 (Iona-GL8E) moederbord
2 * 1 TB SATA 3G vaste schijf (5400-rpm)
Blu-ray speler/dvd-brander
GeForce GT230
AVermedia DVB-T/PAL PCI Express x1 tv-tunerkaart

Deze link bevat een foto van de binnenkant van de kast. Verder is het jammer dat HP erg weinig informatie over de voeding verschaft, bijvoorbeeld hoeveel aansluitingen erop zitten.
.stylez schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:50:
ik heb deze voeding op het oog: Coolermaster Silent Pro Gold 1200 Power Supply
Wat vinden jullie ervan?
Het mag dan wel de beste voeding zijn van Coolermaster, voor een 80 plus Gold voeding behoort die tot de slechste voedingen. Prestaties van dat ding zijn redelijk, maar de voedingen die ik hierboven noemde zijn echt veel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Shady15 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

Ik heb geprobeerd wat foto's te maken, maar erg duidelijk wordt het niet. Benoemen, lastig voor een leek :P
Het gaat mij toch echt om de aansluitingen die je gebruikt en nog vrij zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• .stylez
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:27:
[...]

Het mag dan wel de beste voeding zijn van Coolermaster, voor een 80 plus Gold voeding behoort die tot de slechste voedingen. Prestaties van dat ding zijn redelijk, maar de voedingen die ik hierboven noemde zijn echt veel beter.
maar ik heb geen 3 5870's ...:p en ik ga weer niet beginnen met alles te verkopen lol , laat ik men vraag anders stellen .
Ik ben liever aan de veilige kant, welke 1200W voeding kan je mij aanraden?

Mvg
.stylez schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

maar ik heb geen 3 5870's ...:p en ik ga weer niet beginnen met alles te verkopen lol , laat ik men vraag anders stellen .
Wist niet dat je de PC al had. Je zei dat je één aan het samenstellen was. ;)
Ik ben liever aan de veilige kant, welke 1200W voeding kan je mij aanraden?
Met een goede 950 Watt voeding zit je ook aan de veilige kant, zeker als je de videokaarten niet gaat overklokken. En liever een erg goede 950 Watt voeding dan een wat mindere 1200 Watt voeding.

Maar helaas zijn bijna alle goede voedingen in dit segment niet eens leverbaar, maar ik noemde hier boven al een paar goede voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

• reddorian
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 07:32
Hallo Tweakers.

Ik ben zelf een PC aan het samenstellen.
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,50€ 89,50
1Fractal Design Define R2€ 92,76€ 92,76
1Coolink Corator DS€ 49,90€ 49,90
1Arctic Silver Arctic Silver 5€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i7 930€ 247,-€ 247,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 103,30€ 103,30
1OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK€ 151,-€ 151,-
1Asrock X58 Extreme3€ 163,92€ 163,92
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 269,48€ 269,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,90

Nu heb ik met name aan de kast en de voeding veel tijd besteed omdat ik wil dat die voorlopig even meekunnen.
Maar ik hoor alleen maar negatieve berichten over Cooler Master voedingen terwijl deze goed uit de tests en reviews komt.
Kan ik beter een andere voeding kiezen?
En is 600W genoeg voor dit systeem er rekening mee houdend dat ik er later nog een videokaart bij wil zetten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Bas

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

• Sokkiejjj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01-12 09:09

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Ben de laatste tijd nogal bezig om mijn core i7 930 op te fokken naar 4.4ghz met HT aan op 1,42V en ga binnenkort over op waterkoeling (Laing D5-MCP655 pomp, RX480 rad, 8x Scythe Ultra Kaze 3000 rpm).

De rest van mijn systeem is:
- Gigabyte GA-X58A-UD7 rev 1.0
- OCZ 3x 2GB - 2000Mhz 9-9-9-30 1T @ 1.65V
- Intel Core i7 930 @ 4410mhz (HT aan, 1,42V, trekt 312W max volgens HWMonitor, wil graag verder overklokken met waterkoeling).
- Club3D HD4870X2 (zal gekoeld worden door een Swiftech waterblok)
- 2x Samsung F1 640GB 7200rpm, 16mb cache
- 1x 230mm Cooler Master 700rpm fan
- 3x 200mm Cooler Master 800 rpm fans

Ik gebruik op dit moment een OCZ ModXStream Pro 700 Watt, en deze voeding trekt mijn overklok + volledige stress van HD4870X2 nauwelijks. De OCZ voeding is nu 23 maanden oud.
Is het raadzaam om op een andere voeding over te stappen of kan ik het bij deze houden?
Ik wil graag mijn i7 930 nog verder overklokken en als het even kan dadelijk met waterkoeling ook mijn HD4870X2 overklokken (800/1000 ong.).

Eis is dat de kabels gesleeved moeten zijn en dat de voeding modulair is.

[Voor 3% gewijzigd door Sokkiejjj op 17-08-2010 02:23]

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• chim0
reddorian schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:57:

En is 600W genoeg voor dit systeem er rekening mee houdend dat ik er later nog een videokaart bij wil zetten.
Dan zo ik minimaal een van de deze nemen:
pricewatch: Antec TruePower TP-650
pricewatch: Seasonic M12II 620W
pricewatch: be quiet! Straight Power E7 680W
pricewatch: Corsair HX650W
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W
pricewatch: Enermax Modu82+ II EPR625AWTII
pricewatch: Scythe Chouriki II 650Watt
pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P)

Iets anders..

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151097

Hij is dan wel fanless maar 139 dollar vind ik wel erg duur voor een 400W voeding, ook al is het een SeaSonic. Dat is even duur als de X-650.

[Voor 84% gewijzigd door chim0 op 18-08-2010 09:48]

• reddorian
Bedankt voor de reactie chim0.

heb net gisteren de voeding besteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro Gold 700W€ 113,68€ 113,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 113,68

Is het geworden, dus idd 100W meer.

Bas

Maar ik hoor alleen maar negatieve berichten over Cooler Master voedingen terwijl deze goed uit de tests en reviews komt.
Meeste Coolermaster voedingen zijn idd gewoon bagger Silent Pro's zijn nog wel te doen en Silent Pro Gold's zijn ook wel aardig, maar voor een 80 plus Gold voeding staan ze weer best laag, maar daar is de prijs dan ook na.
chim0 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:32:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151097

Hij is dan wel fanless maar 139 dollar vind ik wel erg duur voor een 400W voeding, ook al is het een SeaSonic. Dat is even duur als de X-650.
De prijs is best wel laag als je naar andere passieve voedingen kijkt:
pricewatch: Silverstone Nightjar 300W

Daarnaast de 400 Watt versie is intern bijna helemaal idetiek aan de 750 Watt versie alleen iets grotere heatsinks (kost meer). Maar ook moet die efficienter zijn bij een laag verbruik dan een 650/750 Watt 80 plus Gold voeding en dit is ook moeilijker en dus duurder.

AMD Nieuwsdiscussie

Sokkiejjj schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:20:
Is het raadzaam om op een andere voeding over te stappen of kan ik het bij deze houden?
Met zulke overkloks kun je in principe wel over de 700 Watt heen gaan...

Dus ja een andere voeding zou niet verkeerd zijn. ;)

pricewatch: Corsair HX750W lijkt mij een mooie vervanger niet alleen is de kwaliteit stukken beter, rendement is ook stukken hoger en hij kan ook best wat meer leveren (net over de 900 Watt)

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

De prijs is best wel laag als je naar andere passieve voedingen kijkt:
pricewatch: Silverstone Nightjar 300W
300W en 6 jaar oud en zo duur? :/

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:44
Hallo Tweakers.

Ik ben zelf een PC aan het samenstellen.
Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,50€ 89,50
1Fractal Design Define R2€ 92,76€ 92,76
1Coolink Corator DS€ 49,90€ 49,90
1Arctic Silver Arctic Silver 5€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i7 930€ 247,-€ 247,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 103,30€ 103,30
1OCZ Platinum OCZ3P1600C6LV6GK€ 151,-€ 151,-
1Asrock X58 Extreme3€ 163,92€ 163,92
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 269,48€ 269,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.242,90

Nu heb ik met name aan de kast en de voeding veel tijd besteed omdat ik wil dat die voorlopig even meekunnen.
Kan ik beter een andere voeding kiezen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bas
Ik heb vorige week een bijna identiek systeem in elkaar gezet met een Antec TP-550. Werkt voorlopig als een tierelier. Maar goed, dat is dus met 1x5850.

• reddorian
Bedankt voor de reactie Aap

Heb inmiddels al besteld en het is toch de 700W versie geworden.
Was best balen, eerst werd mijn voeding afgekraakt en ik had dinsdag mijn bestelling gedaan waaronder de Fractal Design Define R2, komt er woensdag het bericht dat de R3 uitkomt.

Ik heb nog geprobeerd om mijn bestelling te veranderen maar hij is al onderweg.
Gelukkig heb ik een goede review gevonden van een 600w en een 1200w SPG voeding waarbij ripple binnen de specificaties bleef. niet geweldig maar toch voldoende.
Dus ik zal het met voldoende moeten doen, ik wou dat ik dit artikel wat eerder had gevonden:

http://www.hardwaresecret...y-Reviews-Are-Wrong/410/4

Reddorian

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik zit een beetje te twijvelen tussen de volgende twee voedingen, aangezien de Antec nu ongeveer net zo duur is als de Corsair.
pricewatch: Corsair HX650W € 103,99
+ Lekker strakke voeding
+ Zwarte kabels
+ Platte kabels (Dit maakt het ombuigen een stuk makkelijker)
- Lawaaiig.. (~37dBa)

pricewatch: Antec TruePower TP-650 € 98,02
+ Word door medetweakers erg goed beoordeeld.
- Lelijke blauw-zwarte kleur
- Geen platte kabels, met sleeving welke half doorzichtig is..
- Lelijke connectors met felle kleuren
- Lawaaiig.. (~35dBa)

Of hebben de medetweakers een beter idee? (Max prijs is de Corsair, hooguit een enkele euro meer)
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee