Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:45:
De FCC vereist een aantal zaken mbt de antenne en straling richting het hoofd. Je hoeft echter niet per definitie de antenne onderin te plaatsen, bovenin mag ook mits de straling maar niet naar het hoofd gaat. Aangezien dat nogal uitermate lastig, complex en mogelijk nagenoeg onmogelijk is, is het veel makkelijker en goedkoper om de antenne onderin te stoppen. Juist om dat laatste plaatst vrijwel iedere fabrikant die antenne onderin. Dan is de ontvangst weliswaar minder door afscherming van de antenne maar hij is nog altijd goed genoeg om te telefoneren en andere dingen te doen. Dat iets niet optimaal werkt wil nog niet zeggen dat het dan totaal niet werkt. Goed is vaak al meer dan prima qua werking. Uiteindelijk boeit het totaal niet hoe goed en efficiënt die antenne wel niet in elkaar steekt qua ontwerp. Het gaat erom dat je ontvangst hebt en er zo weinig mogelijk straling richting het hoofd gaat.
Welkom bij de discussie lees anders even de rest ook even na, beetje spuit 11.
Vanuit regulatie is de plaatsing van de antenne in de iPhones en de Nexus One dan ook correct. Qua optimale werking van de antenne an sich niet. Boeit dat? Zoals ik zei: voor geen ene sikkepit.
Mwah, blijkbaar wel want blijkbaar levert het onderin plaatsen van een antenne weer andere problemen welke niet wenselijk zijn.
Bovenstaande staat verder helemaal los van de discussie hoe schadelijk gsm straling is. Het FCC heeft dit nou eenmaal zo bepaald en daar dien je aan te voldoen als je iets op de markt wil brengen. Het is dus een kwestie van voldoen aan wet- en regelgeving, niet een discussie of dit wel/niet klopt (welke overigens ook interessant is maar op dit moment nogal onzinnig omdat de meningen heel erg uiteen lopen net als de onderzoeksresultaten: men weet het gewoon niet).
De reden waarom het FCC dit implemeteert is juist om de schadelijk straling in te perken, dus het staat helemaal niet los en moet men handellen in de geest van de wetgeving. Men weet het trouwens wel. Blootstellen aan een hoge dosis is altijd schadelijk, waar men niet uit is of langdurig blootstelling aan de minimale waarden van een GSM ook daadwerkelijk schadelijk kunnen zijn. De SAR restricties van het FCC zijn er juist voor om een spontane blootstelling aan een hoge dosis te voorkomen, men zegt verder niks over het langdurig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Er zijn heel erg veel invloeden van buitenaf die voor storing kunnen zorgen waardoor een signaal bagger is ondanks het feit dat je zeer dicht bij een zendmast zit.
Sterker nog; als je direct naast of onder een antenne staat zal je een waardeloze verbinding hebben. Je signaal wordt volledig weggeblazen of je staat in een node of blind spot.
Vijf stuks is nou eenmaal een fors stuk onnauwkeuriger dan 30 stuks.
Nauwkeuriger betekent in dit soort (UI)gevallen gebruikersonvriendelijker. Je zou natuurlijk ook de dBm-meetwaardes kunnen neerzetten maar daar kan een consument helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Verder moeten we ons wel goed beseffen dat het hier om een Amerikaanse provider gaat die alleen maar een 3G netwerk heeft. Het wegvallen van de 3G verbinding betekent in dat geval dat er geen enkele verbinding meer is. Hier in de EU werkt dat niet. Bij ons is er nog een GSM netwerk actief waarop we terugvallen zodra de 3G verbinding er niet meer is of wanneer de 3G verbinding onvoldoende is.
Euh, en de GSM/EDGE-only originele iPhone werkte op kabouterscheetjes? AT&T heeft ook gewoon een GSM-netwerk hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:02:
Sterker nog; als je direct naast of onder een antenne staat zal je een waardeloze verbinding hebben. Je signaal wordt volledig weggeblazen of je staat in een node of blind spot.
Mwah ik bedoel het niet als beterweter opmerking maar dat heeft niet te maken met een blindspot oid. Als je zo dicht op de antenne staat dan krijg je teveel overspraak en is het vermongen overdracht ook te hoog waardoor je telefoon eigenlijk niks anders dan onzin ontvangt waar het niks van snapt. Vergelijk het met 10 mensen die keihard in je oor gaan schreeuwen, dat begrijp jij dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat bedoelde ik met weggeblazen ;) ik heb ook in de RF gezeten en o.a. voor TNO onderzoek gedaan naar straling, dus ik heb het zoveel mogelijk in 'layman's terms' uitgedrukt (het gevaar bestaat dat je verhaal te technisch wordt). Met een blind spot bedoel ik het feit dat een antenne niet isotropisch is en een rondstraler slechte afstralingskarakteristieken recht onder de antenne heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilf op 03-07-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44
quote:
[...]
Nee die is hetzelfde. De andere 3GS'en kunnen dat ook prima.
quote:
[...]
De 16 en 32GB versies bestaan met de introductie van de 8GB versie niet meer.
Ik neem aan dat de 16 en 32 gb niet meer bestaan met de introductie van de iPhone4 niet die van 3GS 8GB want die is al te koop in bij t-mobile.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
ik vind het een fantastische zet van Apple!

Alle aandacht is verschoven op een paar streepjes maar daar gaat het echter helemaal niet om, ook niet het kunnen voeren van gesprekken etc. Dat lukt allemaal wel.

De 4 verliest gewoon in vergelijking met nadere toestellen teveel signaal. Daarbij zijn er genoeg filmpjes te vinden waarbij een speedtest.net app niet eens meer kon draaien dan wel met zwaar verminderende resultaten. Dat zonder vreemde grip maar gewoon met 1 vinger ..

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Vandaag in Duitsland iPhone 4 bekeken, ik moet zeggen dat ik d'r niet echt wild van werd. Design vond ik matig, ligt niet zo lekker in de hand als de 3GS (geen afgeronde hoeken meer) en verder ook weinig spannends. OK, het scherm is wel scherper, maar da's voor mij niet genoeg om te upgraden vanaf een 3GS...
Tel daarbij de antenneproblemen op.... en ;w
Sla dus maar een generatie over...

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 03-07-2010 18:58 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over het scherm hebben. Die resolutie is hoger, hoe gaan ze het nou doen met all die apps in de appstore? Wordt de resolutie geupscaled of krijg je er zwarte balken omheen? Of werkt het gewoon helemaal niet?

Steve heeft er niks over gezegd in zijn presentatie dus dan ga ik er nu maar even van uit dat het gewoon helemaal niet meer werkt en dat een hoop herschreven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:07:
Nu we het toch over het scherm hebben. Die resolutie is hoger, hoe gaan ze het nou doen met all die apps in de appstore? Wordt de resolutie geupscaled of krijg je er zwarte balken omheen? Of werkt het gewoon helemaal niet?

Steve heeft er niks over gezegd in zijn presentatie dus dan ga ik er nu maar even van uit dat het gewoon helemaal niet meer werkt en dat een hoop herschreven moet worden.
Die werken gewoon hoor. Geen zwarte balken ofzo, gewoon upscaled. Niet heel lelijk, wel minder mooi.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
De resolutie is exact 4x hoger. Iedere pixel op de 3G(S) is dus exact 4 pixels op de iPhone 4.

M.a.w. oude apps werken prima op de iPhone 4.

Feitelijk is de resolutie van oude apps dus exact zoals op de oude, alleen door het scherpere scherm en de hogere resolutie in andere apps valt wel ineens op hoe laag de resolutie van de vorige generatie eigenlijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Crusader

Arc Nature

Hoedje schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Je hebt de brief ook gelezen :?

[...]
nee sorry, ik heb dit topic niet meer zo gevolgd, is gewoon mijn onderbuikgevoel. Blijkbaar is er nieuws over dit onderwerp, ik ga wel even zoeken.
[...]

Eh nee, ze gaan de maskering die ze ooit hebben aangebracht nu weer ongedaan maken. Mensen klaagden met de 3G over een slechte verbinding vergeleken met andere telefoons omdat het aantal streepjes minder waren. Na al die forse kritiek heeft Apple de formule maar aangepast zodat er meer streepjes werden weergegeven.
Ik kan je niet helemaal volgen. Als ze die maskering ongedaan maken (waarin ze dus expres al méér streepjes laten zien) dan zou je met de iPhone 4 toch nóg minder streepjes zien als we nu al zien? Da's dan toch een verslechtering?

[ Voor 51% gewijzigd door Crusader op 03-07-2010 21:08 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Sterker nog, ze hebben ooit juist weergave-systeem aangepast, omdat toen het gezeik was dat het bereik zo laag was :P

Nu gaan ze het dus weer terugveranderen om dit gezeik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bosmonster schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:02:
De resolutie is exact 4x hoger. Iedere pixel op de 3G(S) is dus exact 4 pixels op de iPhone 4.

M.a.w. oude apps werken prima op de iPhone 4.

Feitelijk is de resolutie van oude apps dus exact zoals op de oude, alleen door het scherpere scherm en de hogere resolutie in andere apps valt wel ineens op hoe laag de resolutie van de vorige generatie eigenlijk was.
De GUI is neem ik aan ook vector based dus het formaat wijzigt niet maar de resolutie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
watch :)

http://xlvoordeel.nl/

Hmmz soort zelfde site als ivoordeel.nl? :)
Deze is echter met iPhone 4

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2wgx75g.jpg

40,25 euro p/mnd. iPhone 4 249 euro :( is wel duur

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt omdat Iphone 4 nog niet officieel in NL geleasede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
YouTube: iPhone 4 Issues

Dit bedoel ik. Fantastische zet van Apple om te beginnen over de weergave van streepjes terwijl dat het probleem niet is.

Speedtest kan niet eens uitgevoerd worden.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wilf schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:04:
[...]

De GUI is neem ik aan ook vector based dus het formaat wijzigt niet maar de resolutie wel.
Nee die is hoofdzakelijk pixelbased, maar alles is nu ook gewoon 2x zo groot beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
-laat maar, kan in ander topic-

[ Voor 92% gewijzigd door EN-IS op 03-07-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Van wat ik tot dusver zag was dat dus niet het geval. Er zijn ook diverse mensen die het diverse malen hebben gevraagd en daar op geen enkele wijze een antwoord hebben gekregen. Enige wat je ziet is een terugval van 5 naar 1 of 2 streepjes. Verder moeten we ons wel goed beseffen dat het hier om een Amerikaanse provider gaat die alleen maar een 3G netwerk heeft. Het wegvallen van de 3G verbinding betekent in dat geval dat er geen enkele verbinding meer is. Hier in de EU werkt dat niet. Bij ons is er nog een GSM netwerk actief waarop we terugvallen zodra de 3G verbinding er niet meer is of wanneer de 3G verbinding onvoldoende is. Het wegvallen van telefoontjes en dataverbindingen is bij ons een stuk minder waarschijnlijk. Technisch gezien kan het wel wanneer het omschakelen mis gaat om wat voor reden dan ook.
Dit is niet waar. Ik heb zelf AT&T en in gebieden van slechte dekking gebeurt het regelmatig dat 3G wegvalt, en de telefoon terugvalt op Edge, en soms GPRS. En ik kan dan nog steeds bellen of smsen.

Overigens geloof ik best wel dat het gewoon een softwarefoutje is. Wanneer ik met mijn iphone 4 in een winkel sta waar slechte dekking is, geeft de 4 soms nog maar 1 bar. Ik kan dan wel nog gewoon internetten en bellen. Dat hoef ik met de 3GS niet te proberen, daar kon ik vaak niet eens mee bellen in die bepaalde winkel, terwijl de 3GS wel mooi 2 of 3 bars aangaf..

Na 3 dagen zonder screenprotector rondlopen heb ik een paar krasjes op mijn scherm (en ik ben er heel voorzichtig mee geweest). Kon hier nergens een screenprotector vinden voor de 4, aangezien Apple ze niet wil verkopen, en AT&T alleen een anti-glare protector verkoopt die er verrot uitziet. Heb er nu maar een oude van de 3GS opgeplakt (al past dat niet helemaal).

[ Voor 10% gewijzigd door Ainnir op 04-07-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees_frl schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:54:

Dit bedoel ik. Fantastische zet van Apple om te beginnen over de weergave van streepjes terwijl dat het probleem niet is.

Als antenne engineer moet je toch weten dat als je 2 verschillende antennes aanraakt deze gaan storen. Zelfs de gemiddelde consument weet dat als je een antenne aanraakt dit geen positief effect heeft.
Of heb ik het hier totaal mis?

Guglielmo Marconi zou zich hierbij omdraaien in zijn graf als hij hiervan zou horen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Ainnir schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Dit is niet waar. Ik heb zelf AT&T en in gebieden van slechte dekking gebeurt het regelmatig dat 3G wegvalt, en de telefoon terugvalt op Edge, en soms GPRS. En ik kan dan nog steeds bellen of smsen.

Overigens geloof ik best wel dat het gewoon een softwarefoutje is. Wanneer ik met mijn iphone 4 in een winkel sta waar slechte dekking is, geeft de 4 soms nog maar 1 bar. Ik kan dan wel nog gewoon internetten en bellen. Dat hoef ik met de 3GS niet te proberen, daar kon ik vaak niet eens mee bellen in die bepaalde winkel, terwijl de 3GS wel mooi 2 of 3 bars aangaf..

Na 3 dagen zonder screenprotector rondlopen heb ik een paar krasjes op mijn scherm (en ik ben er heel voorzichtig mee geweest). Kon hier nergens een screenprotector vinden voor de 4, aangezien Apple ze niet wil verkopen, en AT&T alleen een anti-glare protector verkoopt die er verrot uitziet. Heb er nu maar een oude van de 3GS opgeplakt (al past dat niet helemaal).
gewoon Zagg bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyBeR schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:09:
[...]

Nee die is hoofdzakelijk pixelbased, maar alles is nu ook gewoon 2x zo groot beschikbaar.
En dan merk je ineens wanneer ze een icoon uit de library hebben getrokken of er zelf eentje hebben gemaakt. Zoals met de T.NET app waar alle iconen low-res zijn op 1 na :+
[...]

Dat vind ik best een prestatie eerlijk gezegd. Ik ben er een jaarlang helemaal niet -heel- voorzichtig mee geweest en heb 0 krassen zonder screenprotector op mn 3GS :P

Nodeloos te zeggen dat de 4G ook nog krasloos is.

Overigens begin ik wel steeds meer last te krijgen van het signaalverlies, terwijl dit in het begin bijna niet te merken was. Toch maar zo'n bumpertje bestellen.

[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 04-07-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Inderdaad. Gewoon Zagg bestellen, zowel voor als achterkant. Je hebt ook nog de full-body, dus inclusief de randen.

http://www.zagg.com

Enkel de voorkant en een stuk goedkoper, $1,30 incl. verzenden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41043

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou me bijna meer storen aan een screenprotector dan aan een paar krasjes. Nu ben ik gewoon extra voorzichtig, dat scheelt hopelijk ook.

Op de Palms en HTC's die ik vroeger heb gehad was een screenprotector bijna noodzakelijk vanwege de sporen die de stylus achterliet, het glazen touchscreen van m'n Palm had na een tijdje een rasterpatroon gekregen door m'n Bejeweled-verslaving :P maar mijn vingers hebben geen scherpe metalen punt zoals een stylus.

Ik ga wel een bumper halen, dat is geen overbodige luxe als "butterfingers" je middle name is ...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Bosmonster schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:59:

Overigens begin ik wel steeds meer last te krijgen van het signaalverlies, terwijl dit in het begin bijna niet te merken was. Toch maar zo'n bumpertje bestellen.
in welke situaties merk je dit het meest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bosmonster schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:59:

Nodeloos te zeggen dat de 4G ook nog krasloos is.
is de 4G de opvolger van de iPhone 4?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
4G is een andere benaming voor de iPhone 4.

4G wil zeggen 4e generatie iPhone. Oftwel de iPhone 4! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Slasher waarom is het nou weer nodig om zo'n opmerking te plaatsen, je snapt heus wel wat hij bedoelt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Slasher schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:06:
[...]

is de 4G de opvolger van de iPhone 4?
Het wordt zo vaak fout gezegd dat ik hetzelf ook al fout ga doen! :D

Maar idd, iedereen weet wat er bedoeld wordt, dus boeiend :)
Kees_frl schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:51:
[...]

in welke situaties merk je dit het meest?
Ik begin het steeds meer te merken als mn bereik al iets minder is. Heb nog geen last gehad van wegvallende verbindingen, maar als je ineens je balkjes ziet droppen van 5 naar 1 krabbel je toch ff op je hoofd. Dan kunnen ze wel zeggen dat het aan de weergave ligt, maar er zit zelfs met de conservatieve weergave nog wel een aardig verschil tussen 1 en 5 balkjes natuurlijk...

Het is wel een beetje een smet op een verder perfecte telefoon, dus maar zo'n bumpertje kopen :)

[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 04-07-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1611g8y.jpg

Lekker dit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wauw dat doe je goed. Maar je gebruikt de telefoon dus amper? Ik kom per dag aan 6uur gebruik :+ Of gebruik ik hem dan gewoon veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand een goed alternatief voor een car-kit voor de iPhone als deze met tomtom GPS software wordt gebruikt? Ik heb de originele gevonden maar deze vind ik veel te duur. Iemand een goed en goedkoop alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Droned schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:51:
Weet iemand een goed alternatief voor een car-kit voor de iPhone als deze met tomtom GPS software wordt gebruikt? Ik heb de originele gevonden maar deze vind ik veel te duur. Iemand een goed en goedkoop alternatief?
Ik heb 1 waarin ik mijn htc TD klem en in kan meerdere telefoons erin zetten. Zoek op universele houder )en eventueel lader

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
matthijst schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:58:
Vandaag in Duitsland iPhone 4 bekeken, ik moet zeggen dat ik d'r niet echt wild van werd. Design vond ik matig, ligt niet zo lekker in de hand als de 3GS (geen afgeronde hoeken meer) en verder ook weinig spannends. OK, het scherm is wel scherper, maar da's voor mij niet genoeg om te upgraden vanaf een 3GS...
Tel daarbij de antenneproblemen op.... en ;w
Sla dus maar een generatie over...
Je hebt zeker net een 3GS gekocht...... ;) Whaha

Dan zou ik ook zo reageren.....ik vind de 4 er wel stukken beter uitzien.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Demazelen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:19:
Je hebt zeker net een 3GS gekocht...... ;) Whaha

Dan zou ik ook zo reageren.....ik vind de 4 er wel stukken beter uitzien.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten

gr
Neu... een 2G vlak na release gekocht, vervangen door een 3GS bij release vorig jaar.
Was van plan 'm nu te vervangen door een iPhone 4, maar vind het de 630 euro niet echt waard (weinig verbeteringen tov 3GS)... OK, mooier scherm, sneller, betere camera, maar om daar zoveel geld voor neer te leggen, daar heb je ook een iPad voor ofzo.

Als ik een 3G had gehad had ik het misschien wel gedaan...
De 4 ziet er wel een stuk steviger uit (geen last van haarscheuren en barsten in de case lijkt me), maar ik vind het jammer dat het afgeronde randen die de vorige versies hadden er afgehaald zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 04-07-2010 21:40 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusader schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:52:
Ik kan je niet helemaal volgen. Als ze die maskering ongedaan maken (waarin ze dus expres al méér streepjes laten zien) dan zou je met de iPhone 4 toch nóg minder streepjes zien als we nu al zien? Da's dan toch een verslechtering?
Destijds waren er al klachten van mensen dat de ontvangst zo slecht zou zijn. Dit was puur en alleen gebaseerd op de streepjes die men 1 op 1 vergeleek met andere telefoons. Apple heeft destijds het algoritme gewijzigd waardoor er meer streepjes werden getoond en toen waren mensen weer helemaal blij. Dat bijt ze nu dus in de buik omdat hetzelfde nu weer gebeurd: mensen zeuren over de ontvangst op basis van streepjes. Apple's reactie? Wederom een wijziging aan het algoritme die de streepjes toont. Hopelijk is het ditmaal wel een fatsoenlijke berekening waardoor het aantal streepjes beter weergeeft wat er qua signaal aan de hand is. Ik heb met mijn iPhone 3G (dus niet de 3GS) in de afgelopen 2 jaar dat ik het ding heb me al dikwijls afgevraagd of het aantal streepjes wat ik zag wel het juiste aantal was. Het correspondeert niet altijd met wat ik merk aan verbinding (bij 3 streepjes gaan bellen en bij het ophangen zien dat ie op gsm is gesprongen; zou met 3 streepjes aan 3G niet nodig zijn aangezien het me ook lukt om bij 1 zo'n streepje nog over 3G te kunnen bellen).
Bosmonster schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:45:
Sterker nog, ze hebben ooit juist weergave-systeem aangepast, omdat toen het gezeik was dat het bereik zo laag was :P

Nu gaan ze het dus weer terugveranderen om dit gezeik...
Dat bedoel ik dus exact.
Kees_frl schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:54:

De streepjesweergave is niet het probleem maar de oorzaak van het probleem. Echter zijn er nog wel een aantal andere dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn. Men kijkt naar het aantal streepjes om af te leiden hoe goed het signaal is. Deze methode is van nature al erg onnauwkeurig en er zit ook nog eens een bug in de berekening die Apple gebruikt. Daardoor kun je en mag je ook niet af gaan op het aantal streepjes. Desondanks blijven mensen na diverse malen erop gewezen te zijn dat nog altijd doen. Het aantal streepjes klopt gewoon niet waardoor mensen denken dat ze een goede verbinding hebben terwijl dat helemaal niet zo is. Zo kun je het juist ook andersom hebben: denken dat je amper signaal hebt terwijl de verbinding prima in orde is.

Btw, de 1e keer dat Apple de streepjes aanpaste zorgde er voor dat ineens niemand meer ontvangstproblemen had ;)
[...]

Dat zat ik me later inderdaad ook te bedenken dus daar heb je inderdaad gelijk in.
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:53:
[...]

Als antenne engineer moet je toch weten dat als je 2 verschillende antennes aanraakt deze gaan storen.
Als antenne engineer moet je ook weten dat een antenne allerlei troep opvangt, het ding niet vanuit zichzelf signalen de lucht in stuurt en het zeker geen heilig ding is wat ten alle tijden optimaal kan werken... :O Het verhaal over antennes begint nu wel heel erg slaapverwekkend te worden. Ik heb liever dat mensen zelf eens gaan nadenken dan het antenne verhaal die iemand het internet opslingerde maar blijven herhalen. Er is meer dan een antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah een van de verkoop punten van het toestel is het design en het feit dat het is gemaakt van hard glas dus niet snel krast. Dan vindt ik het zonde om het te verbergen onder een dof laagje plastic. Trouwens met die hard hoeken heb ik ook twijfels of een protector er wel goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
Bij mij werkt visual voice mail niet. En ik heb vaak dat als ik iemand bel of opgebeld wordt dat er dan staat call forwarding active.

Ik heb mijn netwerk instellingen al een keer gereset. Ik heb 1 standaard profile van t-mobile. En call forwarding staat 100% zeker uit.

Wat is heir aan de hand? Volgens mij het gekomen door iOS4 of toen het gezeik met t-mobile begon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Call forwarding wordt door het netwerk geactiveerd zodra je belt of gebeld wordt: andere gesprekken gaan dan naar voicemail. Maar je telefoon zou die melding moeten onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook heel positief over de batterij:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1566073/Mobile%20Photo%205%20Jul%202010%2015%2057%2028.jpg

Dit is met WiFi, 3G en Bluetooth continu aan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja het lijkt erop dat standy véél minder batterij verbruikt. Met alleen gebruik zie je namelijk niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Vandaag nog ff het bereik getest op een plek waar ik volle T-Mobile 3G dekking heb :

iPhone klem in linkerhand: na 30 seconden ongeveer 1 streepje eraf, 10 seconden later nog 1 streepje eraf en toen ging ie weer naar 4 streepjes..

Ik heb dus echt nergens last van volgens mij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
goed om te horen!

nam de 3G snelheid ook erg af? of heb je dit niet getest?

speedtest.net app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Laatst online: 02-09 20:37
Kees_frl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:02:
goed om te horen!

nam de 3G snelheid ook erg af? of heb je dit niet getest?

speedtest.net app
Nee, dat had ik idd even moeten doen.. denk dat snelheid wel iets minder was maar niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Great, vandaag voor het eerst gemerkt dat m'n 3GS na een paar minuten tijdens een phonecall ineens reboot. Altijd korte gesprekken dus nooit eerder opgevallen. Ga je googlen, vind je dit: thread op Apple forum :X Nog mensen met dit probleem?

*edit:
Als ik m'n carkit of een handsfree gebruik doet het probleem zich trouwens niet voor, enkel wanneer ik 'm als gewone telefoon gebruik. Am I holding it wrong? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Darkstar op 05-07-2010 20:34 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkstar: Ik heb het Appel forum doorgelezen en het enige wat mij bekend voorkwam was een crash van een application (Facebook) Dacht eerst dat het aan Facebook zelf lag maar na het verwijdert te hebben en opnieuw geïnstalleerd heb ik er geen last van meer van gehad. Van een reboot tijdens phone calls geen last. Zal het wel in de gaten houden gezien er zoveel mensen last van hebben (met name in Europa zoals ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ik zou graag een woord toevoegen aan mijn nederlandstalige woordenboek. Ik ben uit België en hier gebruiken wij nogal vaak het woord ge, nu als ik dit typ gaat hij dit automatisch veranderen naar Gè.

Ik heb al geprobeerd safiri te openen in google search het woord in te typen maar het lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ge tikt dan zal hij gè waarschijnlijk als optie geven als je even wacht met verder tikken. Als je nu minimaal 3x achter elkaar op het kruisje drukt zal hij ge gaan onthouden. Er zit een soort van zelflerend systeempje achter die leert dat als je de suggestie blijft weigeren je waarschijnlijk je getikte woord wil hebben en niet de suggestie. Je kunt natuurlijk ook gewoon de autocorrectie uitzetten, dan geeft hij geen suggesties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
ppl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:50:
Als je ge tikt dan zal hij gè waarschijnlijk als optie geven als je even wacht met verder tikken. Als je nu minimaal 3x achter elkaar op het kruisje drukt zal hij ge gaan onthouden. Er zit een soort van zelflerend systeempje achter die leert dat als je de suggestie blijft weigeren je waarschijnlijk je getikte woord wil hebben en niet de suggestie. Je kunt natuurlijk ook gewoon de autocorrectie uitzetten, dan geeft hij geen suggesties meer.
Ik heb nu minumum 20 keer achter elkaar als hij gè suggestie geeft op het kruisje gedrukt maar nog steeds wilt hij het als ik ge typ veranderen naar gè ! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is de antibelgentaalfunctie :P Het correcte woord is 'je' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie belt ook via een SIP provider zoals voipraider.com? Ik gebruik Softphone ervoor, en ik kan gratis 300 min per week en dat voor 12 $ per 90 dagen, mits ik de FUP niet overschrijd, wat ik blijkbaar al vaker gedaan heb, maar dan nog is het goedkoop.

Ik gebruik Softphone ervoor en werkt echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Zo heb de iPhone 4 nu een week en gebruik hem gemiddeld zo'n 6uur per dag als ik de iPhone zelf mag geloven. Toestel voldoet aan al mijn verwachtingen eigenlijk. Al hoop ik wel op een jailbreak omdat ik bitesms toch wel erg mis.

Het multitasken werkt ook erg goed. Vooral met applicaties als twitter en de tweakers app. Batterij ben ik redelijk tevreden over. Met mijn gebruik zit ik elke avond toch wel op 10%.

Al met al is het toestel een verademing na de 3G, man wat was die traag. Nu gauw een jailbreak en dan is het toestel helemaal af.

Overigens nog een vraagje, vinden meer mensen dat het toestel af en toe wel erg warm wordt? Vooral tijdens GPS gebruik merk ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ik heb ook net TomTom geïnstalleerd maar de meeste mnsen zeggen dat de gps heel wat batterij slikt. Is dit waar? Ik dacht een autolader te kopen voor tijdens het navigeren op te laden maar heb gehoord dat deze niet snel genoeg oplaadt tijdens het navigeren waardoor de batterij nog altijd zal leeglopen.

De TomTom carkit wil ik niet kopen wegens te duur door het weinige gebruik van navigatie. Iemand een goed alternatief voor de officiële iPhone autolader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je hebt net TomTom al gekocht/geinstalleerd en nu ga je je afvragen of het wel wat is? :P

Probeer het gewoon en zie hoe het voor jou werkt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droned schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:02:
Ik heb ook net TomTom geïnstalleerd maar de meeste mnsen zeggen dat de gps heel wat batterij slikt. Is dit waar? Ik dacht een autolader te kopen voor tijdens het navigeren op te laden maar heb gehoord dat deze niet snel genoeg oplaadt tijdens het navigeren waardoor de batterij nog altijd zal leeglopen.

De TomTom carkit wil ik niet kopen wegens te duur door het weinige gebruik van navigatie. Iemand een goed alternatief voor de officiële iPhone autolader?
Omdat de backlight constant aan staat tijdens het navigeren en omdat de processor ook vol wordt belast wordt hij dus zeer warm en heeft hij veel energie nodig. Dat is een nadelige bijkomst val elke navigatie applicatie. Koop gewoon een autolader en een raamplakkertje. Maar zoals Bosmonster al had gezegd, Google kan je al een heel eind helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Snippertje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:34:
Zo heb de iPhone 4 nu een week en gebruik hem gemiddeld zo'n 6uur per dag als ik de iPhone zelf mag geloven. Toestel voldoet aan al mijn verwachtingen eigenlijk. Al hoop ik wel op een jailbreak omdat ik bitesms toch wel erg mis.

Het multitasken werkt ook erg goed. Vooral met applicaties als twitter en de tweakers app. Batterij ben ik redelijk tevreden over. Met mijn gebruik zit ik elke avond toch wel op 10%.

Al met al is het toestel een verademing na de 3G, man wat was die traag. Nu gauw een jailbreak en dan is het toestel helemaal af.

Overigens nog een vraagje, vinden meer mensen dat het toestel af en toe wel erg warm wordt? Vooral tijdens GPS gebruik merk ik dit.
Idd Bitesms is echt samen met SBsettings en Installeerus een toegevoegde waarde :)

Vergeet niet je IMEI nummer door te geven dan zetten ze je licentie van BiteSMS om.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 05:47:
[...]

Omdat de backlight constant aan staat tijdens het navigeren en omdat de processor ook vol wordt belast wordt hij dus zeer warm en heeft hij veel energie nodig. Dat is een nadelige bijkomst val elke navigatie applicatie. Koop gewoon een autolader en een raamplakkertje. Maar zoals Bosmonster al had gezegd, Google kan je al een heel eind helpen.
Zoals ik zei ben ik inderdaad van plan een autolader te kopen, mijn vraag is echter of deze de iPhone genoeg zal kunnen opladen tijdens het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Droned schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Zoals ik zei ben ik inderdaad van plan een autolader te kopen, mijn vraag is echter of deze de iPhone genoeg zal kunnen opladen tijdens het navigeren.
Bij mij is dat geen probleem. TomTom doet zijn werk en de IPhone wordt zonder probleem opgeladen.
Heb gewoon zo'n plug in de sigaretten aansteker waar een usb-aansluiting op zit en daar prik ik de standaard IPhone-kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ppl schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:50:
Werkt niet altijd, bij mij verandert hij the altijd in THE, terwijl ik het al tientallen keren gecorrigeerd heb.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

FireStarter schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:47:
[...]

Idd Bitesms is echt samen met SBsettings en Installeerus een toegevoegde waarde :)

Vergeet niet je IMEI nummer door te geven dan zetten ze je licentie van BiteSMS om.
Eerst maar eens een jailbreak. Overigens is mijn licentie de vorige keer ook niet omgezet toen ik een nieuwe iPhone kreeg. Heb toen gemaild, maar nooit een reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49
Vraag mij af hoe jullie vinden dat de GPS werkt op de iPhone 4..is dit nu ook een stuk stabieler en beter?
Vorige iPhones hoorde je nog regelmatig mensen klagen dat het af en toe weg viel of totaal niet werkte.
Merken jullie hier nu ook verbetering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik heb mijn Belgische iPhone een week of wat geleden ingeleverd bij de Nederlandse Saturn omdat k een haarscheur had. Zaterdag een brief gekregen dat ik hem weer op kon halen. Gerepareerd en wel opgehaald gisteren.

Klopt het dat er in en op een iPhone nergens terug te vinden is dat het om een 3GS gaat of 3G? is dit te zien aan het serienummer oid? Is er ook ergens aan te zien of het om een T-mobile gesimlockte iPhone gaat?

Ook snap ik het multitasking niet echt. Als ik twee keer op de home knop druk krijg ik inderdaad een overzicht van verschillende apps. Kan ik deze uitschakelen, hier tussen switchen? Of wat is hier de bedoeling van? Heeft iemand een linkje waar dit beschreven staat?

[ Voor 23% gewijzigd door virtualJac op 06-07-2010 10:23 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Daejji schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:04:
Vraag mij af hoe jullie vinden dat de GPS werkt op de iPhone 4..is dit nu ook een stuk stabieler en beter?
Vorige iPhones hoorde je nog regelmatig mensen klagen dat het af en toe weg viel of totaal niet werkte.
Merken jullie hier nu ook verbetering in?
Werkt goed. Heb het idee dat hij sneller een fix heeft. Maar had met de 3G ook nooit problemen.

Overigens net even de death grip getest. Heb dan nog 1 steepje 3G over (was full). Vervolgens speedtest gedaan: 357 (max 384). Vervolgens zonder death grip: 348.

Nu een aantal keer getest (verschillende plekken met wisselend bereik) en het lijkt erop dat het inderdaad optisch is. Alleen in de trein merk ik dat ik minder vaak 3G heb dan met mijn oude 3G iPhone. Wellicht ligt dat aan het wisselen van zendmasten wat deze misschien minder goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
virtualJac schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:14:
Klopt het dat er in en op een iPhone nergens terug te vinden is dat het om een 3GS gaat of 3G? is dit te zien aan het serienummer oid? Is er ook ergens aan te zien of het om een T-mobile gesimlockte iPhone gaat?
Volgens mij kan je het aan de achterkant zien, bij de 3gs zijn alle opdrukken volledig glimmend en bij de 3g niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb mijn Belgische iPhone een week of wat geleden ingeleverd bij de Nederlandse Saturn omdat k een haarscheur had. Zaterdag een brief gekregen dat ik hem weer op kon halen. Gerepareerd en wel opgehaald gisteren.

Ook snap ik het multitasking niet echt. Als ik twee keer op de home knop druk krijg ik inderdaad een overzicht van verschillende apps. Kan ik deze uitschakelen, hier tussen switchen? Of wat is hier de bedoeling van? Heeft iemand een linkje waar dit beschreven staat?
heb ff gegoogled en kwam de volgende tekst tegen: (check het modelnummer)
A1303 is een iPhone 3Gs, A1241 is een iPhone 3G, A1203 is een iPhone (1e generatie)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Oxigeon schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:33:
[...]

heb ff gegoogled en kwam de volgende tekst tegen: (check het modelnummer)
A1303 is een iPhone 3Gs, A1241 is een iPhone 3G, A1203 is een iPhone (1e generatie)
Thnx. Is het in ieder geval zeker dat ik een 3GS teruggekregen heb :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkicker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2016
virtualJac schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:38:
[...]

Thnx. Is het in ieder geval zeker dat ik een 3GS teruggekregen heb :)
Maar je had ook gewoon een 3GS ingeleverd? Of een 3G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49
Je geeft al aan dat als je 2 keer op de homebutton drukt er applicaties omhoog komen..dus het kan niet anders dan dat het minimaal een 3GS is. Dit werkt nl. niet op de 3G (zonder jailbreak in ieder geval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verder merk je het ook wel snel genoeg aan de snelheid :+

3G is niet vooruit te branden, zeker niet met iOS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Japie.G

Colour Classic

sowieso, als je bij de 3G twee keer op de homeknop drukt krijg je niet dat multitask menuutje. Je hebt dus hoe dan ook een 3GS..

[ Voor 80% gewijzigd door Japie.G op 06-07-2010 12:02 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

Bosmonster schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:50:
Verder merk je het ook wel snel genoeg aan de snelheid :+

3G is niet vooruit te branden, zeker niet met iOS4.
Ik heb nergens last van, 3G met iOS4 EN multitasking (geen wallpaper).
Heb 'm wel gerestored als nieuwe telefoon, niet geupdate. Nergens last van, loopt als een zonnetje. Nog sneller zelfs dan 3.1.3 (maar die was traag door alle jailbreak apps die erop stonden, ik heb nu alleen de veelgebruikte jailbreak apps erop staan)

Kort samengevat: er staan een aantal apps in deze lijst, hier kun je in scrollen en switchen inderdaad.
Programma's afsluiten doe je hetzelfde als dat je apps verwijdert: vinger even op een app houden, dan gaan ze trillen en kun je ze afsluiten

[ Voor 49% gewijzigd door ijskonijn op 06-07-2010 12:07 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
hij heeft er kennelijk last van, dat is niet meteen zeiken omdat jij er geen last van hebt :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

Kees_frl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:04:
hij heeft er kennelijk last van, dat is niet meteen zeiken omdat jij er geen last van hebt :+ :)
Je hebt gelijk inderdaad :)
Heb m'n post aangepast en die regel eruit gehaald ;)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dan heb je hem denk ik nog nooit naast een 3GS gehouden. Ik zou me mateloos irriteren aan de traagheid van een 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 20:26
iPhone 4: antenne "probleem". (heb hem sinds vandaag en gelijk mee getest)

Als ik mijn hand op de betreffende hoek houd valt inderdaad bereik FLINK terug.
echter... als ik mijn hand daar houd dan komt het bereik ook weer volledig terug.
Dat voorkomt natuurlijk bij slecht bereik niet dat er no service komt.

Het ziet er nu naar uit dat het idd een software probleem is (en niet een probleem dat de bars verkeerde waarden geven, maar dat iPhone het bereik te traag wisselt/zich te traag opnieuw instelt.

ff vergeten te melden: je DATA (3G) komt niet terug...

kortom:
  1. vol bereik + 3G
  2. hand linksonder plaatsen
  3. 0 streepjes (valt niet weg bij mij hier) + geen data
  4. hand vasthouden
  5. 5 streepjes + GPRS

[ Voor 18% gewijzigd door Arnold op 06-07-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droned schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Nogmaals, WWGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

GS2K1 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:24:

echter... als ik mijn hand daar houd dan komt het bereik ook weer volledig terug.

Het ziet er nu naar uit dat het idd een software probleem is (en niet een probleem dat de bars verkeerde waarden geven, maar dat iPhone het bereik te traag wisselt/zich te traag opnieuw instelt.

ff vergeten te melden: je DATA (3G) komt niet terug...

kortom:
  1. vol bereik + 3G
  2. hand linksonder plaatsen
  3. 0 streepjes (valt niet weg bij mij hier) + geen data
  4. hand vasthouden
  5. 5 streepjes + GPRS
Dan heb jij het toch heel anders dan ik. Als ik mijn hand erop houd veranderd het aantal streepjes naar 1 met 3G. Snelheid van data veranderd niet. Bij jou valt dus alleen je 3G weg. Je hebt namelijk 2x5 streepjes. Eerst 5x3G en vervolgens 5xGPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Snippertje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Dan heb jij het toch heel anders dan ik. Als ik mijn hand erop houd veranderd het aantal streepjes naar 1 met 3G. Snelheid van data veranderd niet. Bij jou valt dus alleen je 3G weg. Je hebt namelijk 2x5 streepjes. Eerst 5x3G en vervolgens 5xGPRS.
Dat maakt het interessant! Vanavond op andere plekken wat meer testen ook dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
3G valt bij mij ook niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droned schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Ik heb nu minumum 20 keer achter elkaar als hij gè suggestie geeft op het kruisje gedrukt maar nog steeds wilt hij het als ik ge typ veranderen naar gè ! ?
Dan zou je kunnen overwegen om het helemaal uit te zetten. Volgens mij kun je bij een jailbreak de aangemaakte woordenlijst weghalen waardoor je autocorrectie als het ware weer naar de beginstand reset. Als je je er echt aan stoort is dat wellicht nog iets om uit te zoeken.
Tourniquet schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:52:
[...]

Werkt niet altijd, bij mij verandert hij the altijd in THE, terwijl ik het al tientallen keren gecorrigeerd heb.
Dat zou misschien kunnen omdat je Nederlands gebruikt ipv Engels. Ik wil nog wel eens vaak Engelstalige dingen tikken dus ik heb zowel het Nederlandse als Engelse (UK) toetsenbord geactiveerd. Tijdens het tikken kun je heel makkelijk van toetsenbordtaal wisselen.
GS2K1 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:24:

M.a.w. je test is totaal onbruikbaar omdat je alleen maar naar streepjes kijkt. Je test krijgt meer betekenis als je gaat onderzoeken wat je nou echt aan bereik hebt en wat die streepjes voorstellen. Je zult eenzelfde test moeten doen als wat Anandtech heeft gedaan (of beter) vooraleer je er echt iets zinnigs over kunt zeggen. Je verhaal is nu eigenlijk totaal niet onderbouwd (met name de stelling dat het niet de streepjesweergave is). Dat trage wisselen is iets wat ik bij vrijwel iedere telefoon heb gezien (als ik me beperk tot de streepjesweergave) dus dat is niet bijzonder bij de iPhone. Wat doet jou nou vermoeden dat de iPhone traag is met "het bereik" wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de nieuwe iphone graag halen als die uit is en wordt mn 1ste iphone en vraag me af of jullie hem wel direct aanraden onlangs een paar problemen die er zijn? en ik vroeg me af of de prijzen ongeveer al bekend zijn. dus hoeveel per maand en hoeveel eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:19:
Ik wil de nieuwe iphone graag halen als die uit is en wordt mn 1ste iphone en vraag me af of jullie hem wel direct aanraden onlangs een paar problemen die er zijn? en ik vroeg me af of de prijzen ongeveer al bekend zijn. dus hoeveel per maand en hoeveel eenmalig?
3 woorden: Gebruik de zoekfunctie..
3 andere woorden: Doe eens moeite..

Dit soort dingen zijn al tig keer besproken.. en je hangt hier al een tijdje rond dus snap niet dat je zelf die regels ook niet snapt.. het is bij tweakers wel de bedoeling dat je zelf wat moeite doet.. en de laatste 3 pagina's doorkijken is echt niet zoveel moeite

[ Voor 18% gewijzigd door darkpluisje op 06-07-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:39
Mijn ervaringen qua ontvangst iphone 4 met de 'death grip' op Vodafone 3G.

Zonder 'death grip': 4 à 5 bars en 1,8Mbit down & 0,31 Mbit up
Met 'death grip': 1 bar 0,81Mbit down 0,12 up. Alleszins redelijk.

Heb 2 metingen gedaan en daarvan 't gemiddelde genomen.

Overigens met gewoon bellen merk ik geen verschil met m'n oude iPhone 3G. Daarbij houdt ik 'm hetzelfde vast en dat is zonder death grip.

Tijd voor een poll? :)

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 07-07-2010 00:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Eén ding dat ik me afvraag over de iPhone 4, mede dankzij de hoge resolutie scherm. Als ik een mkv bestand heb van een serie (720p) kan ik deze (afhankelijk van het geluid natuurlijk) remuxen naar een mp4 zodat hij gewoon afspeelbaar is op de iPhone? Of moet ik eerst gewoon helemaal omzetten? Wat zijn de specificaties rond codecs ed. Kan dat namelijk niet vinden voor de iPhone 4.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
@amiet: http://www.apple.com/nl/iphone/specs.html

Word iedereen op het topic tegenwoordig zo lui of zijn het alleen de apple fanboys hier die weigeren om iedere keer ook maar google te gebruiken of door het topic te bladeren -_-'

[ Voor 3% gewijzigd door darkpluisje op 07-07-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Sorry dat was inderdaad lomp dat ik dat zelf niet had kunnen vinden. Zocht op google naar iPhone 4 codecs. Overigens las ik net dat AppleCare heeft gezegd dat de firmware update het antenne probleem niet zal verhelpen, en dat gebruikers hem dus toch anders moeten gaan vasthouden of een bumbper moeten kopen. Dit is wel echt van de gekken. (van www.iphoned.nl)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 00:27

Crusader

Arc Nature

Amiet01 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:01:
Overigens las ik net dat AppleCare heeft gezegd dat de firmware update het antenne probleem niet zal verhelpen, en dat gebruikers hem dus toch anders moeten gaan vasthouden of een bumbper moeten kopen. Dit is wel echt van de gekken. (van www.iphoned.nl)
Het is allemaal net zo logisch als wanneer jij een glas met inhoud op z'n kop houdt, dat dan de inhoud er uit valt. We hebben allemaal geleerd dat je een glas rechtop moet houden en niet andersom vast moet houden. De natuurwet (zwaartekracht in dit geval) zegt dat je anders kunt gaan dweilen. Dit is logisch en hoor je niemand over klagen of laat staan z'n glazen terugbrengen naar de Blokker.

Nu hebben we te maken met een andere natuurwet (electromagnetische straling) die zegt dat je een antenne niet vast moet pakken, omdat dan z'n efficiëntie behoorlijk afneemt. En nou zijn ineens de rapen gaar?

Als je het mij vraagt is Apple gewoon te ambitieus en in dit geval niet slim bezig geweest met hun antenne design. Looks op de eerste plaats zetten en daarna pas functionaliteit is niet handig. Is op geen enkele wijze te verhelpen met een software aanpassing.

* Crusader vindt het wel grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt om een natuurwet :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Crusader schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:47:
[...]

Het is allemaal net zo logisch als wanneer jij een glas met inhoud op z'n kop houdt, dat dan de inhoud er uit valt. We hebben allemaal geleerd dat je een glas rechtop moet houden en niet andersom vast moet houden. De natuurwet (zwaartekracht in dit geval) zegt dat je anders kunt gaan dweilen. Dit is logisch en hoor je niemand over klagen of laat staan z'n glazen terugbrengen naar de Blokker.

Nu hebben we te maken met een andere natuurwet (electromagnetische straling) die zegt dat je een antenne niet vast moet pakken, omdat dan z'n efficiëntie behoorlijk afneemt. En nou zijn ineens de rapen gaar?

Als je het mij vraagt is Apple gewoon te ambitieus en in dit geval niet slim bezig geweest met hun antenne design. Looks op de eerste plaats zetten en daarna pas functionaliteit is niet handig. Is op geen enkele wijze te verhelpen met een software aanpassing.

* Crusader vindt het wel grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt om een natuurwet :P
Nee hoor das een software probleem, blokker heeft daar onlangs een nieuwe firmware voor uitgebracht O-)

Ik heb vanaf het begin hier al gezegd dat het inderdaad geen software probleem is, enige wat ze denkk doen met die software is zorgen dat hij sneller meer streepjes laat zien .. Het zou namelijk onzin zijn dat met een bumper (als je de antenne dus niet aanraakt) het software probleem geholpen zou zijn :P
Vind het alleen zo flauw dat apple geen bedrijf is wat zijn fout toegeeft.. mja dat zal ze wel geld kosten, dus blijven ze schijnheilig zo hun kont redden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb een nieuwe computer en daar iTunes 9.2.0.61 op geinstalleerd voor mijn iPhone 3G (software v3.1.3). Deze iTunes is voor mij nieuw, omdat ik hiervoor nog met v9.0 werkte.

Nu heb ik mijn muziekmap toegevoegd aan de iTunes-bibliotheek en zie mijn muziek in iTunes. Maar als ik een track van iTunes naar mijn aangekoppelde iPhone sleep, krijg ik een soort verkeersbord te zien met een rode streep er doorheen, en kan ik dat enkele nummer niet naar mijn iPhone zetten.
Met mijn films is het hetzelfde verhaal. Ik zie ze gewoon in iTunes, maar krijg ze niet 1 voor 1 naar mijn iPhone.

Met de oude iTunes lukte dat gewoon. Heb ik wellicht iets niet goed ingesteld?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
ppl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:23:
[...]

M.a.w. je test is totaal onbruikbaar omdat je alleen maar naar streepjes kijkt. Je test krijgt meer betekenis als je gaat onderzoeken wat je nou echt aan bereik hebt en wat die streepjes voorstellen. Je zult eenzelfde test moeten doen als wat Anandtech heeft gedaan (of beter) vooraleer je er echt iets zinnigs over kunt zeggen. Je verhaal is nu eigenlijk totaal niet onderbouwd (met name de stelling dat het niet de streepjesweergave is). Dat trage wisselen is iets wat ik bij vrijwel iedere telefoon heb gezien (als ik me beperk tot de streepjesweergave) dus dat is niet bijzonder bij de iPhone. Wat doet jou nou vermoeden dat de iPhone traag is met "het bereik" wisselen?
Waarom ik denk dat de iPhone 4 traag is? omdat ik het vergelijk met een iPhone 3G met iOS 4.
Die bouwt vele malen sneller de steepjes op (en ja ik weet dat het niet onderbouwd is met cijfers, maar als we uitgaan van de officiele verklaring van Apple dat het bij alle iPhones door zelfde algoritme fout zit, dan moet je zoeken naar verschil in toestel).
Natuurlijk totaal niet met cijfers onderbouwd of wetenschappenlijk aangetoond, het is gewoon wat ik ervaar/zie als gebruiker.

En hoe dan ook; het klopt niet. Het is niet dat ik er last van zal hebben met gebruikt, maar het is niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mijn 3GS was in sommige gevallen sneller dan mijn 4, maar dat is voornamelijk bij grafische toepassingen die gebruik maken van de volledige resolutie. Niet zo heel gek dus, aangezien de resolutie verviervoudigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
wvexeltweakers schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:08:
Ik heb een nieuwe computer en daar iTunes 9.2.0.61 op geinstalleerd voor mijn iPhone 3G (software v3.1.3). Deze iTunes is voor mij nieuw, omdat ik hiervoor nog met v9.0 werkte.

Nu heb ik mijn muziekmap toegevoegd aan de iTunes-bibliotheek en zie mijn muziek in iTunes. Maar als ik een track van iTunes naar mijn aangekoppelde iPhone sleep, krijg ik een soort verkeersbord te zien met een rode streep er doorheen, en kan ik dat enkele nummer niet naar mijn iPhone zetten.
Met mijn films is het hetzelfde verhaal. Ik zie ze gewoon in iTunes, maar krijg ze niet 1 voor 1 naar mijn iPhone.

Met de oude iTunes lukte dat gewoon. Heb ik wellicht iets niet goed ingesteld?
Waarschijnlijk moet je even aanvinken dat je je iPhone handmatig wilt beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ppl schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:23:
[...]
Dat zou misschien kunnen omdat je Nederlands gebruikt ipv Engels. Ik wil nog wel eens vaak Engelstalige dingen tikken dus ik heb zowel het Nederlandse als Engelse (UK) toetsenbord geactiveerd. Tijdens het tikken kun je heel makkelijk van toetsenbordtaal wisselen.
Toetsenbord staat dan inderdaad op Nederlands. Ik gebruik vaak bandnamen in Nederlandstalige teksten en die beginnen vaak met "The". :P Om voor 1 woord de taal te wisselen denk ik nooit aan. Vind het ook vaag waarom er in het Nederlands THE van wordt gemaakt. Is toch geen bekende afkorting ofzo? En vind het ook vreemd waarom hij na een x-aantal correcties niet doorheeft dat je daarna die suggestie niet meer wil hebben.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enige wat ze denkk doen met die software is zorgen dat hij sneller meer streepjes laat zien
Fout, hij liet juist te veel streepjes zien, ook al had je geen goede verbinding meer gaf hij nog steeds aan 'goede verbinding' maar pakte je hem vast, en dan ging de verbinding nog het laatste stukje omlaag, (van 5 naar 2,1 bijvoorbeeld) leek het dus alsof je verbinding compleet wegviel.

Terwijl hij met de nieuwe update straks ipv 5 de juiste 2,3 aangeeft, en dan terugvalt naar 1 als je hem vastpakt, iets wat ongeveer elke telefoon doet als je al op een punt bent met minder bereik.

Daarnaast hebben meerdere review sites aangegeven dat ze op meer plekken kunnen bellen met de iPhone 4 dan met voorgaande.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Als ik de 3G functie van mijn 3GS activeer dan valt de complete ontvangst van mijn telefoon weg, dus 3G + GSM. In non-3G modus kan ik bellen en internetten via GPRS.

Weet iemand wat hier aan te doen is? Restoren in DFU modus heb ik al gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Artbij op 07-07-2010 13:29 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 18-09 12:43
Volgend vraagje: sindskort krijg ik, wanneer ik een sms wil versturen altijd de melding:
"Cannot activate cellular data network"

Ik heb al eens gegoogled en sommigen hebben dit probleem ook, elke oplossing die ik online heb gelezen heb ik geprobeerd, telkens mislukte het.

Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Ligt het nou aan mij of is het antenne probleem van de Iphone 4 helemaal niet softwarematig?
waarom zou Apple dit ons doen geloven??

als je gesprek wegvalt omdat je hem zo vast houd dan kan dat toch nooit opgelost worden door middel van een softwareupdate?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
rohit schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:25:
Ligt het nou aan mij of is het antenne probleem van de Iphone 4 helemaal niet softwarematig?
waarom zou Apple dit ons doen geloven??

als je gesprek wegvalt omdat je hem zo vast houd dan kan dat toch nooit opgelost worden door middel van een softwareupdate?
Als ze alleen verdeling streepjes aanpakken blijft het probleem bestaan.
Als ze zorgen dat bij "storing" op de antenne de software sneller schakelt naar andere frequentie (?) dan is het eventueel wel op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Helemaal oplossen zullen ze niet kunnen doen. Het afschermen van de antenne is met iedere telefoon een probleem en dat zal ook zo blijven.

Bij de iPhone 4 heb je alleen het extra probleem met het contact maken van de 2 verschillende antennes.

Dit laatste kunnen ze vast gedeeltelijk compenseren met een betere softwareafhandeling van de frequentiewisselingen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.