Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Goed puntSnippertje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:56:
[...]
Als jij mij kan vertellen hoe je een iphone 4 jailbreakt

I'll get back to you on that...
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2010 13:00 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik snap ook neit hoe ik zonder backup weer al mijn app data (game saves e.d.) terug krijg.Snippertje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:51:
[...]
Ja dat wel. Maar ik heb niet zo'n zin om alles weer helemaal opnieuw te gaan doen, dat kost me echt teveel tijd. Zal het morgen eens uitgebreid testen zonder aan te sluiten en dan de hele dag
Idd.. zolang iTunes geen partial restore optie aanbiedt is een clean install voor mij ook geen optie.Mag schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:03:
[...]
Ik snap ook neit hoe ik zonder backup weer al mijn app data (game saves e.d.) terug krijg.
Je kunt de backup wat manipuleren. De juiste files eruit pikken en die 'backup' gebruiken. Denk dan aan je smsdb, savegames, etc. Kost alleen wel wat moeite denk ik.Bosmonster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:05:
[...]
Idd.. zolang iTunes geen partial restore optie aanbiedt is een clean install voor mij ook geen optie.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik wacht toch liever op een mooie case van SwitchEasy. Weet ik in ieder geval zeker dat de kwaliteit van die hoesjes ook in orde is. Die zullen binnenkort toch snel met iPhone4 cases komen lijkt me.
Mijn iPhone 4 is ook binnen. Prachtig apparaat
Het bereik neemt inderdaad af als ik hem raar en klamperig vast ga houden, het verbinden onderin lijkt ook effect te hebben, maar niet hinderlijk. De verbinding valt niet geheel weg...
Verwijderd
Die heeft vaak veel meer verbindingen dan de iphone en ook de sterkte is beter.
Gefeliciteerdjoost.van.donge schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:38:
En tadaaa, wat een leuk pakketje!
Mijn iPhone 4 is ook binnen. Prachtig apparaat
Het bereik neemt inderdaad af als ik hem raar en klamperig vast ga houden, het verbinden onderin lijkt ook effect te hebben, maar niet hinderlijk. De verbinding valt niet geheel weg...
kun je eens een testje doen met de speedtest.net app? Normaal download en met 1 vinger linksonder op het zwarte lijntje?
Veel plezier met het toestel, maar dat moet wel goedkomen.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Wel een beetje?joost.van.donge schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:38:
De verbinding valt niet geheel weg...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Wifi is bij mij wel een stuk sterker geworden, maar nog steeds niet optimaal.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:44:
Is het wifi bereik van de iphone 4 ook verbeterd? Mijn iphone moet het altijd afleggen tegen de nokia e71
Die heeft vaak veel meer verbindingen dan de iphone en ook de sterkte is beter.
Verwijderd
Dat komt omdat de APN fout is. Het is 'live.vodafone.com'.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:00:
Tussen al het iPhone 4 posten door, heb ik ineens een probleem met mijn 3GS. Ik heb een Belgische icm een vodafone abo inclusief internet uiteraard. Na de update naar iOS4 heb ik geen 3g verbinding meer, het bleek dat de instellingen verwijderd waren bij de update. Ik dus netjes de APN, gebruikersnaam en pass ingevoerd (vodafone.live.nl / vodafone / vodafone), maar er gebeurt niets. Ik ben al terug geweest naar de vodafone winkel, maar die zeggen gewoon: "ik zou hem terugzetten naar voor de update". Is dit echt de enige oplossing?
Verwijderd
Oke, ik ben scheel (en die dude in de vodafone winkel ook). Bedankt, het werkt weer.CyBeR schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:01:
[...]
Dat komt omdat de APN fout is. Het is 'live.vodafone.com'.
Interessant artikel, die een hoop onzin de wereld uithelpt.
Het verklaart ook waarom je er soms niks van merkt en soms juist wel.
Originele artikel van Anandtech (nog stuk uitgebreider):
http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2010 18:43 ]
Uit dat tabelletje blijkt dat zelfs als je hem open in je handpalm legt je een minder sterk signaal hebt dan met een 3GS. Was niet de hele reden dat ze de antenne verwerkte in de behuizing zodat ze een beter signaal zouden hebben? Nu blijkt dat wat je ook doet het signaal altijd minder is..Bosmonster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:41:
http://www.macrumors.com/...-signal-strength-dropoff/
Anders trek je dingen dus nogal uit z'n verbandFrom my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.
Die vermindering moet je wel toepassen op de daadwerkelijke waardes van de telefoon. Als die van de 3GS standaard al een heel stuk minder zijn blijft de iPhone 4 dus een stuk beter presteren bijvoorbeeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2010 19:06 ]
Ah, sorry, ik baseerde het hieropBosmonster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:00:
Wel het hele artikel lezen ipv alleen de plaatjes kijken..
[...]
Anders trek je dingen dus nogal uit z'n verband
Die vermindering moet je wel toepassen op de daadwerkelijke waardes van de telefoon. Als die van de 3GS standaard al een heel stuk minder zijn blijft de iPhone 4 dus een stuk beter presteren bijvoorbeeld.
Ik dacht dus dat die waardes wél met elkaar te vergelijken waren.First, Anandtech managed to hack together a way for the iPhone 4 to report actual signal strength instead of the usual 5 bar signal strength scale. As has been noted by many, this 5 bar scale can be a poor representation of the actual signal strength. As seen above, nearly 40% of the range of possible signal levels is reported as 5 bars. Because of this broad range, there could be a huge difference in actual signal strength despite the same "5 bars" being displayed.
maar geen artikel dat helaas aangeeft dat er niks aan de hand is, dat is wel degelijk het geval.Bosmonster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:41:
http://www.macrumors.com/...-signal-strength-dropoff/
Valt me ook op dat verschillende sites de data verschillend opvatten, kennelijk maar net hoe je het wilt lezen.
Anandtech: Antenna is improved, but bumper is needed
http://modmyi.com/forums/...and-nails-death-grip.html
http://www.appleinsider.c...ne_4_reception_issues.htm
http://www.slashgear.com/...but-more-finicky-3092343/
Vooral op basis van de eerste link, geeft aan dat er nog wel iets opgelost zou moeten worden.
Beetje het verhaal van het ontvangst is het beste van alle iPhones tot nu toe, maar alleen als je hem niet verkeerd beet houdt...
Oja voor men begint, wil zelf ook graag de iPhone wil niks naar beneden praten etc etc maar ik wacht nog wel af wat er gaat gebeuren. Vond de filmpjes met 1 vinger op de zwarte lijn links onder bij 3G internetpagina's laden te overtuigend.
[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 30-06-2010 19:54 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Ze geven idd aan dat er wel degelijk een te hoog verval is, dat met een bumper op te lossen is.Kees_frl schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:49:
[...]
maar geen artikel dat helaas aangeeft dat er niks aan de hand is, dat is wel degelijk het geval.
Wat ik vooral interessant vond is dat het verklaart waarom sommige mensen "er geen last van hebben" en sommigen wel. Of afhankelijk van de locatie.
Dit is dus simpelweg niet zo, het is puur visueel. Met een goed bereik is het verval niet groot genoeg om er ook maar 1 balkje vanaf te krijgen. Terwijl met een minder bereik je direct terugvalt naar 1 a 2. Het verval is dus niet groter, het is slechts een weergave-verschil.
ja niet elk balkje is evenveel ''bereik'' waard.. Dat doen ze express zo lijkt het altijd alsof je meer bereik hebt alsdat je hebt wat een fabrikant goed staat. Het kan gerust dat met 5 balkjes, je na 2 balkjes al de helft van je bereik kwijt bentBosmonster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:18:
[...]
Ze geven idd aan dat er wel degelijk een te hoog verval is, dat met een bumper op te lossen is.
Wat ik vooral interessant vond is dat het verklaart waarom sommige mensen "er geen last van hebben" en sommigen wel. Of afhankelijk van de locatie.
Dit is dus simpelweg niet zo, het is puur visueel. Met een goed bereik is het verval niet groot genoeg om er ook maar 1 balkje vanaf te krijgen. Terwijl met een minder bereik je direct terugvalt naar 1 a 2. Het verval is dus niet groter, het is slechts een weergave-verschil.
gheghe kwam deze tegen, moest hem even posten:

[ Voor 9% gewijzigd door darkpluisje op 30-06-2010 20:47 ]
Overigens haal ik met de 4 vooral via 3G veel hogere snelheden.
3G:

Wifi:

Heb de 3GS niet bij me hier op het werk, maar de snelheden die ik met de 3GS haalde zijn gemiddeld 50% lager voor download en 75% lager voor upload!
Deze snelheden zijn overigens gemeten in een omgeving waar niet zo'n geweldige dekking is.
[ Voor 77% gewijzigd door Ainnir op 30-06-2010 21:30 ]
damn das sneller als mijn internet hier thuis -_-Ainnir schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:23:
Nog een bugje gevonden: spotlight search werkt niet als je alleen applicaties aanvinkt.
Heb de 3GS niet bij me hier op het werk, maar de snelheden die ik met de 3GS haalde zijn gemiddeld 50% lager voor download en 75% lager voor upload!
Deze snelheden zijn overigens gemeten in een omgeving waar niet zo'n geweldige dekking is.
Mwah.. de balkjes geven prima aan of je bereik goed is of niet. Zoals Anandtech al zegt is er niks aan de hand met 2 balkjes of meer (-107dBm of hoger). Dus 5 balkjes is gewoon altijd "goed bereik".darkpluisje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:33:
[...]
ja niet elk balkje is evenveel ''bereik'' waard.. Dat doen ze express zo lijkt het altijd alsof je meer bereik hebt alsdat je hebt wat een fabrikant goed staat. Het kan gerust dat met 5 balkjes, je na 2 balkjes al de helft van je bereik kwijt bent
Kwestie van interpretatie, maar niet fout.
-------------
bars dBm Change dBm mW pwr
5 max -51 ---- 7.9E-6
5 min -91 -40 dBm 7.9E-10
4 -101 -10 dBm 7.9E-11
3 -103 -2 dBm 5.01E-11
2 -107 -4 dBm 1.995 E-11
1 -113 -6 dBm 5.01E-12
As most people judge 4 or 5 bars as great reception, more bars does not = better signal but I won't get into that here, This means you can have a 50 dBm drop in signal strength before most consumers would visually perceive poor signal performance from looking at the scale. As decibels are logarithmic. Using a short hand power level comparison of every -3 dBm you are halving the amount of power. So at -101 dbm you only receive 1/16 or only 6% of the power of -51 dbm. That is a 94% power loss!
-------------------------
overigens maken deze getallen me ook helemaal niks uit. Zolang ik resultaten zie in 3G ontvangst waarbij de data snelheid echt aanzienlijk beperkt wordt tot geen data verkeer meer mogelijk door een simpele vinger dan denk ik toch hm (speedtest app). Ik kan wel ontvangst hebben, maar als ik er minder tot niks mee kan.
[ Voor 58% gewijzigd door Kees_frl op 30-06-2010 23:47 ]
Bij welke telco is dat?Ainnir schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:23:
Nog een bugje gevonden: spotlight search werkt niet als je alleen applicaties aanvinkt.
8<
Ik heb thuis met t-mobile en 3G gemiddeld zo'n 1920 kbps down en 340 updarkpluisje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:32:
[...]
damn das sneller als mijn internet hier thuis -_-
Wat me vooral opviel is dat de wifi snelheden hoger zijn dan met mn 3GS. Ik haal nu meer dan 10mbit down en rond de 7mbit up, waar ik met de 3GS wel echt een stuk lager bleef hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2010 22:41 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Hier precies hetzelfde, iOS 4 is een ramp op de 3G, mijn iphone van 1 jaar oud is nu bijna onbruikbaar geworden, als ik dit had geweten had ik nooit geupdate, hopelijk komt er snel een update of ik denk niet dat ik nog ooit iets van Apple koop.Wilf schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:22:
Na een week iOS4 @ 3G de balans:
+ folders!
- ttttttttrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg
- onwerkbaar
- opstarten duurt minuten
- drukken op SMS-berichten: na 6 seconden gebeurt er wat (je ziet eerst een wit veld met grijze streepjes, wat lijkt op het complete SMS-overzichtsveld maar dan compleet leeg)
- drukken op foto: na 6 seconden gaat de sluiter open, na het nemen van een foto blijft deze 3 secondes dicht en vanuit Foto naar het bekijken van een foto (linksonderin op thumb drukken) duurt 6 seconden
- Safari gaat als dikke stront door een trechter. Onwerkbaar langzaam, neiging om telefoon tegen een muur te gooien
- alle programma's gaan hakkelig en stoterig
- Reactietijd is enorm traag bij alles
- Toetsenbord komt hakkelig en traag omhoog, na het typen zijn de daadwerkelijk getypte letters soms pas zichtbaar na de eerst getypte zin
- agenda laadt traag en lijkt eerst leeg, daarna komen de puntjes erin
Hopelijk wordt 4 snel minder bloated voor de 3G; wat meer hardwarematig backwards compatible voor mijn slechts anderhalf jaar oude telefoon, want dit is echt belachelijk. Wat heb ik nu aan een telefoon waarbij er geen directe correlatie tussen handeling en reactie meer is? Op de ontgrendelingknop bovenaan drukken, er gebeurt niks, nog maar eens drukken en na 3 seconden heel snel een flits zien van de slider...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 23:35 ]
Apple zoekt antenne-engineers voor iPhone en iPad
http://www.iphoneclub.nl/...eers-voor-iphone-en-ipad/
The specified request cannot be executed from current Application Pool
Hij stond in iTunes wel op mijn telefoon in het ringtonesmapje en deed het daar ook op, ook in iTunes stond hij lokaal in mijn ringtonesmapje. Hij is 26 seconden, korter dan meeste andere ringtones die ik zelf gemaakt heb (ik ben bekend met de 30 sec. max-wet).
De naam was ook niet raar, gewoon een enkel woordje zonder spaties, namelijk antwoord1
Ook de naam veranderen door de 1 verwijderen maakte geen verschil.
Ik heb maar 8 eigen ringtones, dus de hoeveelheid kon het ook niet zijn.
Wat denk je: een totaal andere zinloze naam werk wel
antwoord is een verboden woord..?
-EDIT-
Eh... Toch een 8-aangepast-limiet? Nieuwe ringtone gemaakt die dooley heet, 13 secondes lang en zelfde verhaal... Antwoord deed het uiteindelijk na het eerst verwijderen van een negende ringtone en daarna de naam veranderen...
[ Voor 35% gewijzigd door Wilf op 01-07-2010 02:28 ]
Ik heb last van hetzelfde. Ik zit uit frustratie honderden keren op de knopjes te tappen zonder dat er een reactie uit mn telefoon komt. soms wil ik de telefoon helemaal fijn persen. SMS scherm was al super traag, is nog steeds super traag. Het toetsenbord kwam al steeds trager, maar nu reageert het helemaal sloom. Als je ANYWHERE wilt typen, kan ik 10 seconden wachten totdat het invoerveld onderhand een keer de focus heeft.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:33:
[...]
Hier precies hetzelfde, iOS 4 is een ramp op de 3G, mijn iphone van 1 jaar oud is nu bijna onbruikbaar geworden, als ik dit had geweten had ik nooit geupdate, hopelijk komt er snel een update of ik denk niet dat ik nog ooit iets van Apple koop.
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
hij heeft ook last van signaalverlies als hij hem krampachtig vasthoudt, moet apple toch echt wel een oplossing voor vinden. is het een bug of een feature?
Onzin!Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:00:
Tussen al het iPhone 4 posten door, heb ik ineens een probleem met mijn 3GS. Ik heb een Belgische icm een vodafone abo inclusief internet uiteraard. Na de update naar iOS4 heb ik geen 3g verbinding meer, het bleek dat de instellingen verwijderd waren bij de update. Ik dus netjes de APN, gebruikersnaam en pass ingevoerd (vodafone.live.nl / vodafone / vodafone), maar er gebeurt niets. Ik ben al terug geweest naar de vodafone winkel, maar die zeggen gewoon: "ik zou hem terugzetten naar voor de update". Is dit echt de enige oplossing?
Had hetzelfde probleem hier met twee toestellen. Instellingen invoeren van vodafone en de toestel even uitzetten en weer aan. één keer heb ik gehad dat ik op het toestel twee keer de instellingen moest invoeren. Maar de toestellen doen het gewoon zonder problemen.
http://gizmodo.com/557683...em-tests-we-got-a-problem
De store is weer up. alleen de speciale iPhone page is nog steeds offline. Wel is de link nog op de FP van tMobile..Xental schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:30:
En de store is nu dus al een uurtje offline, meest opvallend is toch wel dat de t-mobile iphone (4) pagina ook helemaal plat ligt nu:
[...]
Spannend
A Soldiers manual and a pair of boots.

dit wil zeggen dus dat de 3gs een beter bereik heeft?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Zie:rohit schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
[afbeelding]
Bosmonster in "[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 27"
Hoi!
Voornamelijk dat de 3GS minder hinder ondervindt van vasthouden. Attenuation betekent demping.rohit schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
[afbeelding]
Verwijderd
Vraag me toch echt af hoe vaak je heel erg krampachtig een telefoon vasthoudt bij het bellen? Dat is zo onnatuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:29:
een maat van me heeft gisteren zijn iphone binnen gekregen, geweldig mooi ding.
hij heeft ook last van signaalverlies als hij hem krampachtig vasthoudt, moet apple toch echt wel een oplossing voor vinden. is het een bug of een feature?
nou nou nou, ze hebben wel een hele "specificatie"pagina toegevoegd.. alsof we dat nog niet wisten..To_Tall schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:47:
[...]
De store is weer up. alleen de speciale iPhone page is nog steeds offline. Wel is de link nog op de FP van tMobile..
Spannend
Ik ben tevreden over het bereik. De iPhone 4 doet het in praktijk echt beter dan de 3G en 3GS die ik hiervoor heb gehad. Maar op o.a. Macrumors zijn er heel veel klachten te lezen.
Ik ben wel benieuwd hoelang Apple het stilzwijgen nog kan volhouden. Dit lijkt toch niet iets te zijn wat overwaait. Het is toch al ruim een week lang dominant in het nieuws. Op een gegeven moment moet het toch een impact gaan hebben op de verkopen en vooral het imago van de iPhone. Immers wat de waarheid nu ook is... bij dit soort herhaaldelijke berichten maakt het niet meer uit hoe het echt zit, maar wordt de waarheid al geschreven door de media.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

[ Voor 41% gewijzigd door skaars op 01-07-2010 15:57 ]
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
die is nog best wel sexyskaars schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:53:
Slightly offtopic, maar bumpers zijn een "oplossing", dan maar wel meteen een mooie nietwaar?![]()
[afbeelding]
Vind je die serieus mooier dan de apple bumper?Jarnoootje schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:00:
[...]
die is nog best wel sexymocht het nodig zijn is dit een mooiere oplossing dan de apple bumper case !
Het ding druist zo'n beetje compleet in tegen de Apple designfilosofie en kan ik derhalve niet anders bestempelen als verkrachting van de iPhone 4.
Ik ben trouwens benieuwd waar die iOS4 update blijft die "begin deze week" zou verschijnen..
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 16:08 ]
Denk dat dat een kwestie van smaak is, dus kan iemand anders beter voor zichzelf beslissen.Bosmonster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:06:
[...]
Vind je die serieus mooier dan de apple bumper?
Het ding druist zo'n beetje compleet in tegen de Apple designfilosofie en kan ik derhalve niet anders bestempelen als verkrachting van de iPhone 4.
Ik ben trouwens benieuwd waar die iOS4 update blijft die "begin deze week" zou verschijnen..
Tuurlijk, maar feit is dat het niet strookt met de apple designfilosofie. Wat dat betreft is het vreemd als je de iPhone4 mooi vindt en deze bumper ook.BioHazard schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:14:
[...]
Denk dat dat een kwestie van smaak is, dus kan iemand anders beter voor zichzelf beslissen.
Het is alsof je een dikke plastic spoiler op je bentley plakt. Maar er zijn ook vast mensen die dat mooi vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 16:17 ]
Verwijderd
Net zoals dat er mensen zijn die zowel een spoiler als een Bentley geen porem vinden, zoals ikBosmonster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:17:
Het is alsof je een dikke plastic spoiler op je bentley plakt. Maar er zijn ook vast mensen die dat mooi vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 16:24 ]
Foto's van mijn unbox party

Even wat ervaringen:
Ik heb alle iPhones gehad maar het moge duidelijk zijn dat dit de beste is, zoals apple al zegt : de grootste stap sinds de eerste iphone.. ik geef ze gelijk, ik ben erg onder de indruk ! Alleen al het design en de materialen die zijn gebruikt, het voelt echt aan als een absoluut luxe en duur apparaat wat een minpunt met zich meebrengt: je bent continu bang hem te laten vallen.. Ik heb hem zelfs al 2x laten vallen omdat hij zo glad is maar geen enkele schade gelukkig.. Ik ga zeker een bumper halen binnenkort. Al met al ben ik zeer te spreken over het design, als ik nu de 3G van een vriend in me handen heb, pff ik wil hem niet afkraken ofzo maar dat is toch wel een stukkie minder
Grootste verbeteringen : Retina Display, snelheid, de camera('s) en de verbeterde accu.
Ik vond de displays van voorgaande iPhones al hartstikke mooi, maar dit scherm is echt mindblowing. Werkelijk de allerkleinste lettertjes zijn nog superscherp.. Ik heb ook een iPad (welke ook geen onaardige resolutie heeft) maar het verschil is vrij groot tussen iPhone 4 en iPad.. Kan niet wachten tot de volgende iPad met Retina Display ! Foto's en video's hebben zoveel meer detail nu op dat kleine scherm, je moet het zien om te geloven!
Foto's en video's gemaakt met de nieuwe HD camera zien er echt prachtig uit op het scherm en op de computer natuurlijk al helemaal.. Ook de front-facing camera doet zijn werk vrij goed moet ik zeggen met foto's en video.. FaceTime heb ik nog niet kunnen proberen..
Wat kan ik verder nog zeggen, jullie zijn wel bekend met iOS 4 denk ik.. jammer dat weinig apps nog iOS 4 (en iPhone 4) compatible zijn maar dat komt vanzelf wel.. Flight Control en GodFinger zijn wel al iOS 4.0 compatible en dat werkt perfect, fast-app swichting is echt een enorme toevoeging.
ehmm.. oh ja de LED Flash werkt ook heel erg goed moet ik zeggen.. er komt een belachelijk sterk licht uit dat kleine lampje
GPS werkt ook beter dan het op mijn 3GS deed.. ik heb sneller een fix en op de snelweg geen enkele keer bereik weggevallen, niks op aan te merken..
Dan even over het probleem met het wegvallende bereik : ik thuis altijd al matige 3G ontvangst gehad en dat is nu gewoon hetzelfde.. Als ik de zwarte strip linksonder in de metalen rand bedek met hand of vinger dan valt mijn 3G weg maar heb ik wel nog prima GPRS ontvangst dus ik vind het prima..
En als laatste nog : voorheen had ik op zolder geen of slechte WiFi ontvangst maar dat is nu ook gefixed met WiFi-N ondersteuning, overal in en om het huis goede en snelle verbinding.
Om even kort af te sluiten: dit is voor mijn de ultieme telefoon, ik zou niet eens weten wat ze nog kunnen verbeteren voor het volgende model. Dit toestel heeft alles wat ik zou willen. Ik was al erg te spreken over de 3GS maar de iPhone 4 heeft nog zoveel meer te bieden !
Voor mij werkt die fix!Good Fella schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:52:
MacRumors.com heeft net een artikel gepost met een mogelijke oplossing:
http://www.macrumors.com/...a-fix-with-mixed-results/
Ik had zelf geen last van wegvallende gesprekken omdat ik de telefoon sowieso al anders vasthield (Vodafone) Maar zag wel als ik de telefoon links onder beetpakte het aantal balkjes ontvangststerkte teruglopen. Dit laatste kan ik niet meer reproduceren sinds ik de contactjes heb afgeplakt.
[ Voor 0% gewijzigd door connos op 01-07-2010 16:46 . Reden: typo ]
Schakel 3G in 1
Mobiele data 1
Mobiele data
APN: internet.proximus.be
gebruikersnaam:
wachtwoord:
Mms
APN: event.proximus.be
Gebruikersnaam: mms
Wacthwoord: mms
MMSC: mmsc.proximus.be/mms
Mms-proxy: 10.55.14.75:8080
Maximale mms-grootte:
MMS UA Prof URL:
Dat kan niet.
Ten eerste heeft bereik niets met de SIM te maken. Als die geen contact maakt, kun je niet met het netwerk verbinden. Dat is iets anders dan minder signaal ontvangen.
Ten tweede, die pads die eventueel geshort zouden worden zijn power en ground. Wat er dna gebeurt kun je denk ik zelf wel bedenken.
Ten derde, de binnenkant van de SIM tray is al voorzien van een niet-geleidend laagje. Kijk er maar eens in.
Wat ik me nou afvraag, in hoeverre heb je nou daadwerkelijk een screenprotector nodig, en wat zijn jullie ervaringen zonder protector? Ik heb hiervoor een 3GS en een 3G gehad, maar altijd met screenprotector..
iTunes en de iPhone geven beiden aan dat er 25 video files (656,6 MB) zich op de iPhone bevinden, maar ze zijn onvindbaar.
Heeft iemand een idee hoe ik deze files kan verwijderen (of zichtbaar kan maken) ondanks dat ze niet zichtbaar zijn op de iPhone en in iTunes? Zelf dacht ik dat het misschien podcasts zijn, maar dat is ook niet het geval na het een en ander nagekeken te hebben.
Heb nooit een screenprotector gehad. Zolang je hem niet met scherpe objecten zoals sleutels in een tas of zak stopt zul je er ook niet zo snel krassen op krijgen.Ainnir schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:10:
Wat ik me nou afvraag, in hoeverre heb je nou daadwerkelijk een screenprotector nodig, en wat zijn jullie ervaringen zonder protector? Ik heb hiervoor een 3GS en een 3G gehad, maar altijd met screenprotector..
Daarnaast heeft de iPhone een vette vinger resistent scherm wat je te niet doet met een protector. Niet dat je er geen vette vingers op krijgt, maar het is minder en het is er ook sneller weer afgeveegd.
@swipe: Gebruik een tool als PhoneView of iPhone explorer oid en neem eens een kijkje
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 01-07-2010 22:12 ]
Bedankt! iPhone Explorer werkt.Bosmonster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:11:
[...]
@swipe: Gebruik een tool als PhoneView of iPhone explorer oid en neem eens een kijkje
Blijkt dat er nog video files van verscheidene podcasts op de iPhone waren opgeslagen onder de Music folder.
Vreemd dat de iPhone / iTunes deze niet kan zien. Maargoed, nogmaals bedankt.
sinds iOS4 heb ik op mn 3g erg vaak een wegvallende verbinding.
Maar het aller ergste : de agenda...... afspraken verdwijnen! ik vul ze in op mijn iphone, hang hem aan iTunes en dan zijn mn afspraken weg. Alle instellingen staan gewoon goed, dus agenda's synchroniseren en niet overschrijven oid, erg onhandig!
Ik gebruik dus wel altijd screen protectors, die dingen zitten binnen 3 dagen vol met krassen. Terwijl de mensen die geen screen protector gebruiken vaak jaren zonder echte krassen doen... Ik betwijfel zelf dan ook of ik uberhaupt nog wel die dingen ga gebruiken.Bosmonster schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:11:
[...]
Heb nooit een screenprotector gehad. Zolang je hem niet met scherpe objecten zoals sleutels in een tas of zak stopt zul je er ook niet zo snel krassen op krijgen.
Daarnaast heeft de iPhone een vette vinger resistent scherm wat je te niet doet met een protector. Niet dat je er geen vette vingers op krijgt, maar het is minder en het is er ook sneller weer afgeveegd.

Ik heb een half uurtje genavigeerd, bijna de hele dag op wifi gezeten (denk een half uur maximaal 3G). 2 telefoongesprekken van 3minuten gevoerd. Spelletje (half uur ongeveer totaal) gespeeld. En vrij veel gesmst.
Het is beter dan een 3G, maar nog steeds niet echt super ofzo.
Screenprotectors zijn ook maar plastic stickers feitelijk die lang niet zo sterk zijn als het glas van de iPhone zelf. Een kras op het glas van je iPhone moet je best je best voor doen.Mag schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:03:
[...]
Ik gebruik dus wel altijd screen protectors, die dingen zitten binnen 3 dagen vol met krassen. Terwijl de mensen die geen screen protector gebruiken vaak jaren zonder echte krassen doen... Ik betwijfel zelf dan ook of ik uberhaupt nog wel die dingen ga gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2010 10:45 ]
Verwijderd
July 2, 2010
Letter from Apple Regarding iPhone 4
Dear iPhone 4 Users,
The iPhone 4 has been the most successful product launch in Apple’s history. It has been judged by reviewers around the world to be the best smartphone ever, and users have told us that they love it. So we were surprised when we read reports of reception problems, and we immediately began investigating them. Here is what we have learned.
To start with, gripping almost any mobile phone in certain ways will reduce its reception by 1 or more bars. This is true of iPhone 4, iPhone 3GS, as well as many Droid, Nokia and RIM phones. But some users have reported that iPhone 4 can drop 4 or 5 bars when tightly held in a way which covers the black strip in the lower left corner of the metal band. This is a far bigger drop than normal, and as a result some have accused the iPhone 4 of having a faulty antenna design.
At the same time, we continue to read articles and receive hundreds of emails from users saying that iPhone 4 reception is better than the iPhone 3GS. They are delighted. This matches our own experience and testing. What can explain all of this?
We have discovered the cause of this dramatic drop in bars, and it is both simple and surprising.
Upon investigation, we were stunned to find that the formula we use to calculate how many bars of signal strength to display is totally wrong. Our formula, in many instances, mistakenly displays 2 more bars than it should for a given signal strength. For example, we sometimes display 4 bars when we should be displaying as few as 2 bars. Users observing a drop of several bars when they grip their iPhone in a certain way are most likely in an area with very weak signal strength, but they don’t know it because we are erroneously displaying 4 or 5 bars. Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place.
To fix this, we are adopting AT&T’s recently recommended formula for calculating how many bars to display for a given signal strength. The real signal strength remains the same, but the iPhone’s bars will report it far more accurately, providing users a much better indication of the reception they will get in a given area. We are also making bars 1, 2 and 3 a bit taller so they will be easier to see.
We will issue a free software update within a few weeks that incorporates the corrected formula. Since this mistake has been present since the original iPhone, this software update will also be available for the iPhone 3GS and iPhone 3G.
We have gone back to our labs and retested everything, and the results are the same— the iPhone 4’s wireless performance is the best we have ever shipped. For the vast majority of users who have not been troubled by this issue, this software update will only make your bars more accurate. For those who have had concerns, we apologize for any anxiety we may have caused.
As a reminder, if you are not fully satisfied, you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.
We hope you love the iPhone 4 as much as we do.
Thank you for your patience and support.
Apple
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2010 15:53 ]
gaat mij niet eens zozeer om het bellen maar de giga daling in 3G door maar 1 vinger links onder te houden.
De resultaten van het onderzoekje van signaal verlies van de 4 tov andere modellen/telefoons negeren ze ook eventjes.
Sure, the odd way Apple calculates bars has been noted before, but what's troubling is that this is the second time Apple has blamed signal strengh / reception issues on software and it doesn't fully explain calls dropping and data degradation when the iPhone 4 is held in a very particular (but common) way. It's also worth noting that Apple in no way admits to an antenna design flaw
The update will also be available for the iPhone 3GS and 3G, which are also affected by the miscalculated signal strength indicators. hoeveel klachten waren daar dan over?
Geen death grip gedoe over de 3 G(s) gehoord en nu 4 wel maar allemaal hebben ze last van hetzelfde?
YouTube: Broadcast Yourself.
en zo nog velen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kees_frl op 02-07-2010 17:23 ]
Ik ben allerminst een Apple fan boy en ik neem het echt nooit op voor fouten van Apple (ik ben een kritische gebruiker, zowel zakelijk als privé) maar het toegeven dat je al 4 jaar een belachelijk grote calculatiefout heb gemaakt spreekt ook wel voor je.
Dat zijn zeer zware woorden.Upon investigation, we were stunned to find that the formula we use to calculate how many bars of signal strength to display is totally wrong.
[ Voor 28% gewijzigd door Wilf op 02-07-2010 18:28 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 02-07-2010 19:03 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nee. Dit is een redelijke visualisering:aicaramba schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:50:
Ah, logisch.. Dus het antenne probleem is juist heel goed. De 'death grip' zorgt er voor dat het juiste aantal balkjes wordt weergegeven ^^. *sarcasm mode off*

Zo kan het dus lijken dat je van 5 streepjes naar 1 gaat (dus van heel goed bereik naar heel slecht) terwijl je eigenlijk van niet-zo-goed naar nog-slechter gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door Joepv op 02-07-2010 20:40 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Dan moet het met de 3GS en 3G wel heel erg gesteld zijn, want elke reviewer zegt dat hij beter bereik heeft van de voorgaanden, hoewel met minder streepjes en meer 'streepjes mindering' bij het vasthouden kunnen ze nu op plekken bellen waar ze met de 3GS nooit hadden kunnen bellen zonder dat het wegviel.Kees_frl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:37:
het zou ook niet zozeer om de signalering van het ontvangst moeten gaan maar het resultaat, dit model dropt gewoon teveel (in vergelijking tot andere telefoons) in signaal sterkte. En dat heeft resultaat op bijv 3G snelheden.
Verder vandaag ook weer de batterij getest:
Nog 10% batterij over
5uur en 21minuten gebruik
12 uur en 58 minuten standby
Daarbij zat dus ongeveer een half uur streaming radio en redelijk wat 3G browsing. En vooral veel wifi, een uur muziek en een half uur een spelletje. Valt me niet tegen dit keer
Wel weer mooi van de langere batterij duur. Zonder 3G heb je er alleen minder aan (niet dat je overal 3G voor nodig hebt).
[ Voor 27% gewijzigd door Nowa op 02-07-2010 23:45 ]
43% of all statistics are worthless.
Het is puur als ik hem vasthoud dat het duidelijk minder is. Erg irritant, zeker in de trein omdat het zoeken naar zendmasten veel trager gaat.Nowa schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:44:
@ Snippertje. Wat een tegenstrijdige berichten toch allemaal. Antenne moet veel beter zijn maar toch heb je veel slechter 3G bereik. Ik weet het onderhand niet meer.
Wel weer mooi van de langere batterij duur. Zonder 3G heb je er alleen minder aan (niet dat je overal 3G voor nodig hebt).
Ik heb alleen maar iPhone 4 filmpjes gezien waarbij het aantal streepjes ineens naar beneden ging. Het enige filmpje met de iPhone 4 waarbij een dropped call was, was van een of andere sukkel die niet begrijpt dat als je maar 1 streepje hebt je ontvangst niet zo geweldig is en je moet voorbereiden op het feit dat je telefoontje weg kan vallen. Van al die berichtgeving heb ik dus helemaal niets gezien waarbij die drop in streepjes ook werd gerelateerd aan daadwerkelijk slechte ontvangst wat kan resulteren in telefoontjes die eruit vliegen. Er wordt tot dusver alleen maar iets aangetoond mbt de representatie van het signaal dus eigenlijk weten we niet zo heel erg veel.Kees_frl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:37:
het zou ook niet zozeer om de signalering van het ontvangst moeten gaan maar het resultaat, dit model dropt gewoon teveel (in vergelijking tot andere telefoons) in signaal sterkte. En dat heeft resultaat op bijv 3G snelheden.
Ik zou meer waarde hechten aan verhalen zoals dat van Snippertje waarbij men uit gaat van het gebruik: hapert de stream met de iPhone 4 vaker dan met de 3G of 3GS dan kun je stellen dat er een mogelijkheid is van een verbindingsprobleem en niet van een probleem in de weergave van het aantal streepjes.
Gek genoeg lijkt het er op dat de antenne beter is bij slecht ontvangst. Waar de 3GS dan geen verbinding meer heeft en je dus niet meer kunt bellen heeft de iPhone 4 dat wel. Maar ja, de berichten zijn inderdaad tegenstrijdig omdat er heel veel mensen zijn die denken dat ze er verstand van hebben terwijl ze in werkelijkheid er absoluut geen flauw benul van hebben. Het is wel erg opvallend dat het vaak de iPhone 4 bezitters zijn die vol lof zijn over het apparaat terwijl de niet-bezitters het alleen maar over de slechte ontvangst (wat ze meten aan de hand van die o zo onnauwkeurige streepjes) hebben. Ook dat draagt enorm bij aan de verwarring. Ik zou het houden bij het artikel van Anandtech en de officiële respons van Apple aangezien die heel duidelijk maken wat er aan de hand is (en vooral ook het feit dat je absoluut niet op het aantal streepjes moet gaan vertrouwen en puur op basis van dat aantal gaan concluderen of je ontvangst hebt of niet). Neem de rest maar met een korrel zout.Nowa schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:44:
@ Snippertje. Wat een tegenstrijdige berichten toch allemaal. Antenne moet veel beter zijn maar toch heb je veel slechter 3G bereik. Ik weet het onderhand niet meer.
Over twee weekjes gaat m'n Vodafone abonnement in, dus dan hoop ik sowieso erop vooruit te gaan
Verwijderd
Ik vindt dit maar onzin. Ja het is inderdaad waar en ook een probleem wat zeer lang bekend is. Dit is ook de reden waarom meeste fabrikanten de antenne bovenin doen, hierdoor is de kans voor een mogelijke overlap met je handen zeer minimaal. Het is sinds kort dat telefoons dit probleem laten zien en opmerkelijk zijn het ook de (onervaren) nieuwkomers die last hebben van dit fenomeen. De Google Nexus One is ook al zo'n telefoon wat last heeft van hetzelfde en ook een telefoon waarbij de antenne plaatsing fout is.
Ontwerpen van een mobiele telefoon is echt een stukje kunst wat je moet beheersen. Ik verbaas me elke keer weer over hoe men het voor elkaar krijgt om zoveel componenten, welke allemaal hun eigen frequenties, eisen en voeding hebben, in een steeds kleinere behuizing te persen.
Als je echt alles tot de bare minimum zou strippen en je geen rekening zou houden met restricties enzo dan kan je een telefoon maken wat 2 a 3 mm dik is maar dat kan niet omdat je hebt te maken zoveel restricties en dat maakt het groot. Dat mag niet in de buurt van dat maar ze moeten toch met elkaar communiceren. Dat mag niet beinvloed worden door dat dat moet er een metalen behuizing omheen, etc. etc. etc. En als slagroom op het toetje heb je nog eens te maken met die dikke vette metalen accu wat alles verstoort!
Fabrikanten (kunstenaars) die het goed doen daar heb ik niks anders dan hulde voor maar diegene die het niet goed doen moeten gewoon een klap in de gezicht krijgen (figuurlijk) zodat ze leren van hun fouten. Toen de foto's van die "gestolen" IP4 uitlekte waren er al mensen, waaronder ook experts en hoog opgeleiden, die riepen dat dat gewoon niet kon en wat blijkt nu? Het kan ook niet. Tja.
Wat ik ook frapant vindt is dat er mensen zijn die beweren dat ze zeer dicht op een zendmast zitten en toch het probleem kunnen produceren. Dat klopt niet echt met wat Apple beweert. Iemand heeft het dan toch fout.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 05:28 ]
Het hoeft niet per definitie een designfout te zijn. Ik heb begrepen dat er bepaalde regels zijn (vanuit de FCC onder andere) die stellen dat de antenne onderaan het toestel moet zitten, om zo min mogelijk in de buurt te komen van je hersenen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 05:23:
[...]
Ik vindt dit maar onzin. Ja het is inderdaad waar en ook een probleem wat zeer lang bekend is. Dit is ook de reden waarom meeste fabrikanten de antenne bovenin doen, hierdoor is de kans voor een mogelijke overlap met je handen zeer minimaal. Het is sinds kort dat telefoons dit probleem laten zien en opmerkelijk zijn het ook de (onervaren) nieuwkomers die last hebben van dit fenomeen. De Google Nexus One is ook al zo'n telefoon wat last heeft van hetzelfde en ook een telefoon waarbij de antenne plaatsing fout is.
Ontwerpen van een mobiele telefoon is echt een stukje kunst wat je moet beheersen. Ik verbaas me elke keer weer over hoe men het voor elkaar krijgt om zoveel componenten, welke allemaal hun eigen frequenties, eisen en voeding hebben, in een steeds kleinere behuizing te persen.
Als je echt alles tot de bare minimum zou strippen en je geen rekening zou houden met restricties enzo dan kan je een telefoon maken wat 2 a 3 mm dik is maar dat kan niet omdat je hebt te maken zoveel restricties en dat maakt het groot. Dat mag niet in de buurt van dat maar ze moeten toch met elkaar communiceren. Dat mag niet beinvloed worden door dat dat moet er een metalen behuizing omheen, etc. etc. etc. En als slagroom op het toetje heb je nog eens te maken met die dikke vette metalen accu wat alles verstoort!
Fabrikanten (kunstenaars) die het goed doen daar heb ik niks anders dan hulde voor maar diegene die het niet goed doen moeten gewoon een klap in de gezicht krijgen (figuurlijk) zodat ze leren van hun fouten. Toen de foto's van die "gestolen" IP4 uitlekte waren er al mensen, waaronder ook experts en hoog opgeleiden, die riepen dat dat gewoon niet kon en wat blijkt nu? Het kan ook niet. Tja.
Wat ik ook frapant vindt is dat er mensen zijn die beweren dat ze zeer dicht op een zendmast zitten en toch het probleem kunnen produceren. Dat klopt niet echt met wat Apple beweert. Iemand heeft het dan toch fout.
Zie: http://www.antennasys.com...le-iphone-4-antennas.html
Dat de antenne nu aan de zijkant zit, was misschien een te grote gok voor Apple. Maar ik denk dat het aan de scheiding ligt van de antennes. Wellicht hadden ze beter de hele onder- en bovenkant kunnen gebruiken als scheiding (mar dan nog kun je het voor elkaar krijgen om beide kanten te verbinden).
Verwijderd
Mwah ik weet niet wat de situatie in America is maar ik kan je zeggen (als iemand die meerdere telefoons open heeft gedraaid) dat de antennen echt bovenin zitten. Behalve de iPhone, daar zit hij onderin maar dat heeft meer te maken met het design van Apple.Nik schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:44:
[...]
Het hoeft niet per definitie een designfout te zijn. Ik heb begrepen dat er bepaalde regels zijn (vanuit de FCC onder andere) die stellen dat de antenne onderaan het toestel moet zitten, om zo min mogelijk in de buurt te komen van je hersenen.
Zie: http://www.antennasys.com...le-iphone-4-antennas.html
Dat de antenne nu aan de zijkant zit, was misschien een te grote gok voor Apple. Maar ik denk dat het aan de scheiding ligt van de antennes. Wellicht hadden ze beter de hele onder- en bovenkant kunnen gebruiken als scheiding (mar dan nog kun je het voor elkaar krijgen om beide kanten te verbinden).
Dat artikel zegt ook niet dat het FCC verplicht om de antenne onderin te doen. Het zegt alleen dat het FCC regels heeft voor uitgestraalde en opgenomen vermogen. Om dit te testen maken ze gebruik van een gelatine hoofd maar hebben verder niks om een hand te simuleren. Ze zeggen dat het juist om deze redenen het voordelig is voor een fabrikant om die antenne onderin te doen want dan is het makkelijker om door de FCC tests te komen.
Dan vraag ik me sterk af wat voor telefoons je hebt opengedraaid. Bij vrijwel alle moderne mobiele telefoons zit de antenne toch echt onderin. Dit komt voornamelijk vanwege de regels van de FCC, immers de meeste telefoons hebben een universeel ontwerp en worden met lichte cosmetische veranderingen wereldwijd uitgebracht.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:30:
[...]
Mwah ik weet niet wat de situatie in America is maar ik kan je zeggen (als iemand die meerdere telefoons open heeft gedraaid) dat de antennen echt bovenin zitten. Behalve de iPhone, daar zit hij onderin maar dat heeft meer te maken met het design van Apple.
Dat artikel zegt ook niet dat het FCC verplicht om de antenne onderin te doen. Het zegt alleen dat het FCC regels heeft voor uitgestraalde en opgenomen vermogen. Om dit te testen maken ze gebruik van een gelatine hoofd maar hebben verder niks om een hand te simuleren. Ze zeggen dat het juist om deze redenen het voordelig is voor een fabrikant om die antenne onderin te doen want dan is het makkelijker om door de FCC tests te komen.
Hier zie je een rijtje van telefoons die ook last hebben met wegvallend bereik: http://bwana.posterous.co...ibit-signal-issues-when-c. Allemaal hebben ze er last van als je de onderkant van de telefoon omklemt, omdat daar de antenne zit. De Nexus One is gelijk aan de HTC Desire. De HTC Legend heeft ook de antenne onderin zitten. Bij de Galaxy S heeft T.net zelfs het "death grip" (nogal foute term imo) aangetoond, ook daar zit de antenne onderin.
Overigens zit bij de iPhone 4 de antenne juist niet alleen onderin. De hele rechterzijkant is de 2G/3G antenne van het streepje bovenin tot het streepje aan de linkerkant.
En daarom vind ik het dikke BS dat Apple het als een softwarematig probleem afdoet. Apple gaat simpelweg de symptomen maskeren met de nieuwe software update.Hoedje schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:38:
[...]
Hier zie je een rijtje van telefoons die ook last hebben met wegvallend bereik: http://bwana.posterous.co...ibit-signal-issues-when-c. Allemaal hebben ze er last van als je de onderkant van de telefoon omklemt, omdat daar de antenne zit.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je hebt de brief ook gelezenCrusader schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:03:
[...]
En daarom vind ik het dikke BS dat Apple het als een softwarematig probleem afdoet. Apple gaat simpelweg de symptomen maskeren met de nieuwe software update.
To start with, gripping almost any mobile phone in certain ways will reduce its reception by 1 or more bars. This is true of iPhone 4, iPhone 3GS, as well as many Droid, Nokia and RIM phones.
Verwijderd
Kijk maar eens bij de i8910, zit toch echt bovenin.Hoedje schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:38:
[...]
Dan vraag ik me sterk af wat voor telefoons je hebt opengedraaid. Bij vrijwel alle moderne mobiele telefoons zit de antenne toch echt onderin. Dit komt voornamelijk vanwege de regels van de FCC, immers de meeste telefoons hebben een universeel ontwerp en worden met lichte cosmetische veranderingen wereldwijd uitgebracht.
Hier zie je een rijtje van telefoons die ook last hebben met wegvallend bereik: http://bwana.posterous.co...ibit-signal-issues-when-c. Allemaal hebben ze er last van als je de onderkant van de telefoon omklemt, omdat daar de antenne zit. De Nexus One is gelijk aan de HTC Desire. De HTC Legend heeft ook de antenne onderin zitten. Bij de Galaxy S heeft T.net zelfs het "death grip" (nogal foute term imo) aangetoond, ook daar zit de antenne onderin.
Overigens zit bij de iPhone 4 de antenne juist niet alleen onderin. De hele rechterzijkant is de 2G/3G antenne van het streepje bovenin tot het streepje aan de linkerkant.
YouTube: I8910 Omnia HD disassembly disassemblaggio smontaggio
De E71 heeft toevallig ook zijn antenne bovenin en ik dacht dat de Blackberry Storm dat ook had maar dat weet ik niet zeker. Maar het ding is dat dit een design besluit is en niet een regel van het FCC. Het FCC zegt alleen dat er een x hoeveelheid energie uitgestraald en opgenomen mag worden. Tevens ik weet niet waarom je steeds het FCC erbij haalt want het FCC heeft verder geen onderzoek gedaan op dit onderwerp (omdat het in de US zo controversieel is). De standaard van het FCC is gebaseerd op studies en uitkomsten die door het IEEE zijn opgesteld. Het IEEE heeft weer zijn onderzoek gedaan samen met het ICNIRP.
Zowel het FCC als het IEEE stellen geen eisen aan de plaatsing van de antennen zolang het uitgestraalde en opgenomen vermogen onder een limiet zit. Het is wel zo dat je voordeliger bent met het onderin plaatsen want dan is het opgenomen vermogen een stuk lager, in de tests van het FCC dan.
Het verhaal ging over goed ontwerp van een geheel systeem en niet alleen over of de antennen onderin moeten zitten, ik weet ook wel dat de IP4 antennen niet onderin zitten.
Om het te ondersteunen even dit filmpje en bijbehorend artikel bij Gizmodo.Crusader schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:03:
[...]
En daarom vind ik het dikke BS dat Apple het als een softwarematig probleem afdoet. Apple gaat simpelweg de symptomen maskeren met de nieuwe software update.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tNmXrVNeGzs]
http://gizmodo.com/5577812/
PSN: Shiver23
Dit begint een hoog "someone's wrong on the internet" gehalte te krijgen. Maar ik ben het niet met je eens dat "antennen echt bovenin zitten [...] behalve bij de iPhone". Dat is namelijk ook niet het geval bij de twee voorbeelden die je geeft.
Nou, volgens de handleiding zit de antenne toch echt onder (bladzijde C onder Troubleshooting). Of neem dit plaatje uit de quickreference: http://i44.tinypic.com/6fxrht.jpg. In het filmpje is het waarschijnlijk de antenne voor wifi/bluetooth/GPS, maar niet voor GSM.Kijk maar eens bij de i8910, zit toch echt bovenin.
YouTube: I8910 Omnia HD disassembly disassemblaggio smontaggio
Bij de E71 zit de antenne ook onderin. Daar is juist zoveel gedoe over geweest: http://www.boygeniusrepor...71-2-reception-issues-mmm & bijvoorbeeld http://discussions.nokia....rove-reception/m-p/353418. En als de antenne echt bovenin zou zitten, dan zou de telefoon aan de onderkant vastpakken niet zo'n effect hebben:De E71 heeft toevallig ook zijn antenne bovenin en ik dacht dat de Blackberry Storm dat ook had maar dat weet ik niet zeker.
Steeds? Volgens mij heb ik hiervoor pas één keer op je gereageerdTevens ik weet niet waarom je steeds het FCC erbij haalt want het FCC heeft verder geen onderzoek gedaan op dit onderwerp (omdat het in de US zo controversieel is).
Hier ben ik het mee eens. Dus plaatsen veel (vrijwel alle) fabrikanten tegenwoordig de antenne in het onderste gedeelte van de telefoon. Er zijn inderdaad geen directe regels waar de antenne geplaatst moet worden, maar dit is wel het indirecte gevolg om de tests van de FCC door te komen.Zowel het FCC als het IEEE stellen geen eisen aan de plaatsing van de antennen zolang het uitgestraalde en opgenomen vermogen onder een limiet zit. Het is wel zo dat je voordeliger bent met het onderin plaatsen want dan is het opgenomen vermogen een stuk lager, in de tests van het FCC dan.
Natuurlijk maar jij zegt dat het een slecht onderwerp is als de antenne onderin zit (of eigenlijk niet bovenin zit). Nogmaals dat is zo bij vrijwel alle moderne telefoons zo.Het verhaal ging over goed ontwerp van een geheel systeem en niet alleen over of de antennen onderin moeten zitten, ik weet ook wel dat de IP4 antennen niet onderin zitten.
Want hij is wel goedkoper, maar hij zou wel iOS4.0 volledig aankunnen, waarom 16 en 32 gb dan niet
Maar wordt de 3GS (alle 3)wel goedkoper als de iPhone 4 uitkomt. Want er is nog geen prijs bekend van de iPhone 4!!
Eind Juli maar dat kan nog 28 dagen duren in het ergste geval
Ik heb echt niet veel zin meer om te wachten op de iPhone 4!! Maar ik wil hem wel zo graag, want hij is zo mooi en het touchscreen is het beste wat ik ooits mee heb gemaakt, als ik die nokia's van mijn vrienden in mijn hand heb ga ik bijna huilen, net zoals die van HTC.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
Kijk als we nou per stuk gaan discuseren welke onder en welke boven zit dan is het einde zoek. Ik heb trouwens nog even de blackberries opgezicht en de 9300 is boven maar de 9500 is onder.
Maar goed het ging erom dat niet het FCC dit heeft bepaald en daar zijn we het met zijn tweeen over eens dus is het verhaal klaar.
Nee die is hetzelfde. De andere 3GS'en kunnen dat ook prima.alaintje schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:39:
Is de iPhone 3GS 8GB nu sneller dan zijn broers van 16 en 32 gb?
Want hij is wel goedkoper, maar hij zou wel iOS4.0 volledig aankunnen, waarom 16 en 32 gb dan niet?
De 16 en 32GB versies bestaan met de introductie van de 8GB versie niet meer.Maar wordt de 3GS (alle 3)wel goedkoper als de iPhone 4 uitkomt. Want er is nog geen prijs bekend van de iPhone 4!
Van wat ik tot dusver zag was dat dus niet het geval. Er zijn ook diverse mensen die het diverse malen hebben gevraagd en daar op geen enkele wijze een antwoord hebben gekregen. Enige wat je ziet is een terugval van 5 naar 1 of 2 streepjes. Verder moeten we ons wel goed beseffen dat het hier om een Amerikaanse provider gaat die alleen maar een 3G netwerk heeft. Het wegvallen van de 3G verbinding betekent in dat geval dat er geen enkele verbinding meer is. Hier in de EU werkt dat niet. Bij ons is er nog een GSM netwerk actief waarop we terugvallen zodra de 3G verbinding er niet meer is of wanneer de 3G verbinding onvoldoende is. Het wegvallen van telefoontjes en dataverbindingen is bij ons een stuk minder waarschijnlijk. Technisch gezien kan het wel wanneer het omschakelen mis gaat om wat voor reden dan ook.Joepv schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:39:
Streepjes of geen streepjes. Er vielen toch verbindingen weg?
Correct, het is iets wat iedere telefoon zou doen indien er geen netwerk is waarop men terug kan vallen.Als je dan al slecht bereik had met een verkeerde indicatie dan moet met een andere telefoon in dezelfde omgeving de verbinding toch ook wegvallen? En zoals ik het lees viel de verbinding met andere telefoons niet weg.
De FCC vereist een aantal zaken mbt de antenne en straling richting het hoofd. Je hoeft echter niet per definitie de antenne onderin te plaatsen, bovenin mag ook mits de straling maar niet naar het hoofd gaat. Aangezien dat nogal uitermate lastig, complex en mogelijk nagenoeg onmogelijk is, is het veel makkelijker en goedkoper om de antenne onderin te stoppen. Juist om dat laatste plaatst vrijwel iedere fabrikant die antenne onderin. Dan is de ontvangst weliswaar minder door afscherming van de antenne maar hij is nog altijd goed genoeg om te telefoneren en andere dingen te doen. Dat iets niet optimaal werkt wil nog niet zeggen dat het dan totaal niet werkt. Goed is vaak al meer dan prima qua werking. Uiteindelijk boeit het totaal niet hoe goed en efficiënt die antenne wel niet in elkaar steekt qua ontwerp. Het gaat erom dat je ontvangst hebt en er zo weinig mogelijk straling richting het hoofd gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 05:23:
Dit is ook de reden waarom meeste fabrikanten de antenne bovenin doen, hierdoor is de kans voor een mogelijke overlap met je handen zeer minimaal. Het is sinds kort dat telefoons dit probleem laten zien en opmerkelijk zijn het ook de (onervaren) nieuwkomers die last hebben van dit fenomeen. De Google Nexus One is ook al zo'n telefoon wat last heeft van hetzelfde en ook een telefoon waarbij de antenne plaatsing fout is.
Vanuit regulatie is de plaatsing van de antenne in de iPhones en de Nexus One dan ook correct. Qua optimale werking van de antenne an sich niet. Boeit dat? Zoals ik zei: voor geen ene sikkepit.
Bovenstaande staat verder helemaal los van de discussie hoe schadelijk gsm straling is. Het FCC heeft dit nou eenmaal zo bepaald en daar dien je aan te voldoen als je iets op de markt wil brengen. Het is dus een kwestie van voldoen aan wet- en regelgeving, niet een discussie of dit wel/niet klopt (welke overigens ook interessant is maar op dit moment nogal onzinnig omdat de meningen heel erg uiteen lopen net als de onderzoeksresultaten: men weet het gewoon niet).
In dit geval ben jij degene die het fout heeft ben ik bang. Er zijn heel erg veel invloeden van buitenaf die voor storing kunnen zorgen waardoor een signaal bagger is ondanks het feit dat je zeer dicht bij een zendmast zit. Draadloze signalen zijn namelijk zeer onderhevig aan storingen, denk hierbij aan een zendmast van een zendamateur (wat vaak ook de reden is waarom mensen bezwaar maken tegen de vergunning voor zo'n mast; ze ondervinden storing op hun apparatuur zoals telefoon, tv, wifi, etc.).Wat ik ook frapant vindt is dat er mensen zijn die beweren dat ze zeer dicht op een zendmast zitten en toch het probleem kunnen produceren. Dat klopt niet echt met wat Apple beweert. Iemand heeft het dan toch fout.
Eh nee, ze gaan de maskering die ze ooit hebben aangebracht nu weer ongedaan maken. Mensen klaagden met de 3G over een slechte verbinding vergeleken met andere telefoons omdat het aantal streepjes minder waren. Na al die forse kritiek heeft Apple de formule maar aangepast zodat er meer streepjes werden weergegeven. Dit stond zelfs vrijwel letterlijk in de changelog. Het was afwachten wanneer die wijziging zich tegen hun ging keren en dat is dus nu met die iPhone 4. Niet zo raar dat ze dan nu met een update de maskering weer ongedaan gaan maken. Nou kun je niet zomaar even de schuld op Apple schuiven, zoals je in de grafiek in dit topic kunt zien is het vrij lastig om goede waarden te vinden voor het weergeven van x aantal streepjes. Helaas heb je ook maar 5 streepjes en niet 30 waardoor je sowieso al een probleem met nauwkeurigheid hebt. Vijf stuks is nou eenmaal een fors stuk onnauwkeuriger dan 30 stuks.Crusader schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:03:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.