het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
Ja, aangezien de officiele statement van Apple is dat alle telefoons daar last van hebben, is wat ondersteunende informatie wel handig.skaars schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:14:
[...]
En? Ben je nu aan het zoeken naar "Jij ook" problemen bij niet-apple producten?
Hahaha, te grappig, als dit echt zo is verdiend die man geen eigen bedrijf. Als je zo met je klanten omgaat en ze er ook nog heel veel voor laat betalen...Tourniquet schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:33:
Geen idee of dit "genuine" is, maar Steve Jobs zegt dit in een reactie:
[afbeelding]
Na alle filmpjes bekeken te hebben en een analyse van mijn "iPhone vasthoudgedrag" kan ik met een gerust hart een iPhone 4 bestellen. Ik heb 'm nooit zo klemvast dat ik het gebied linksonder met m'n hand bedek.
Vermakelijk en bizar, hoe makkelijk bepaalde mensen te manipuleren zijn.Slasher schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:39:
Wel vermakelijk om te lezen dat mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat wat zulke mankementen vertoond
Ik ben gelukkig geen early adaptor, dus mij maakt het allemaal niet uit
Hoe star en moeilijk sommige mensen zijn,maar hoe makkelijk mensen aan de andere kant zijn...
Moet je voor de lol eens een auto verkopen , nieuw bij een dealer, waar je maar net op een bepaalde manier gas moet geven want anders slaat de motor af. Zul je dan ook mensen hebben die het erbij laten zitten lol?
Het bereik van de 3GS (ik heb hem) is al beduidend slechter dan andere toestellen (nokia bijvoorbeeld).Blitzkicker schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:00:
Ik hoor iedereen wel over het signaal dat afneemt als je hem in je hand hebt, maar zijn er nou al echt mensen die daardoor niet kunnen bellen of waar het gesprek afgekapt word tijdens het bellen?
Dat merk ik in huis, waar mijn iphone regelmatig niet kan bellen, en daar had ik voorheen nooit last van.
Maar goed ik heb ook een vlek in het scherm, een donkere, dus hij gaat gewoon terug naar apple.
Je hangt er een waarde van 1000 euro aan vast. Daar verwacht ik iets van. En daar horen geen vlekken in het scherm bij... Dus hij gaat terug.
Ik snap niet dat sommige mensen zo makkelijk met zich laten sollen...
Maar goed ik ben dan ook niet blind doordat ik het woord apple zie staan.... Voor sommige fanboys is dat wel het geval!
Wil je eens proberen om er een stuk metaal tussen te porren en flink te wrikken? Beetje buigen naar links, buigen naar rechts... wedden dat het bereik afneemt!Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:14:
Zelfs met mijn vette handen of een stuk metaal tussen de contactpunten krijg ik er geen streepje vanaf
Conclusie: boeien! Top-telefoon!
Hebben de 3G en de 4G dezelfde powerconnector?
Ik wil graag zo'n Iphone dock met speakers halen, maar die moet dan ook voor de 4G geschikt zijn
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het is 4 zonder G en het antwoord is ja. Alleen moet je wel oppassen met de dockvorm. De iPhone 4 is immers dunner, maar wel hoekiger dan de 3G/3GS.Atlas schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:40:
Hele stomme vraag, maar ik kan het niet vinden.
Hebben de 3G en de 4G dezelfde powerconnector?
Ik wil graag zo'n Iphone dock met speakers halen, maar die moet dan ook voor de 4G geschikt zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2010 12:43 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Denk je dat je van 'malletje' moet wisselen? We hebben nu een Classic 120 en een 3G in gebruik; wisselen van die dingetjes hoeft niet. Ik hoop dat het straks -als ik een 4 heb- ook niet nodig is.Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:43:
[...]
Het is 4 zonder G en het antwoord is ja. Alleen moet je wel oppassen met de dockvorm. De iPhone 4 is immers dunner, maar wel hoekiger dan de 3G/3GS.
Een classic heeft ook een afgeronde achterkant. Helaas heb ik geen 3G/S dock meer. Maar het 4 dock heeft een duidelijk andere vormsmeerbartje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:46:
[...]
Denk je dat je van 'malletje' moet wisselen? We hebben nu een Classic 120 en een 3G in gebruik; wisselen van die dingetjes hoeft niet. Ik hoop dat het straks -als ik een 4 heb- ook niet nodig is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
ow, iets met straling ofzo
[ Voor 20% gewijzigd door Licko op 25-06-2010 12:50 ]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Er zit alleen een splitsing aan de linkerkant. De splitsing aan de rechterkant is voor het symmetrische design:Licko schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:49:
waarom hebben ze die antennes niet omgedraaid zodat die splitsing boven zat?
ow, iets met straling ofzo
ah oke. die uitsparing kon natuurlijk ook weer niet boven ivm de knopjesHoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:52:
[...]
Er zit alleen een splitsing aan de linkerkant. De splitsing aan de rechterkant is voor het symmetrische design:
[afbeelding]
Webb said that he arrived at a choice between two conclusions: either the gaps in the band were not really involved with the antenna and the RF current, or that they were. "And if they are…that's one's of the dumbest things I've ever seen," he said. "You can't pick up the iPhone and not interfere with the antenna. It's even harder to pick up the phone and not interfere with the antenna than the first-generation iPhone."
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2365650,00.asp
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:48:
[...]
Een classic heeft ook een afgeronde achterkant. Helaas heb ik geen 3G/S dock meer. Maar het 4G dock heeft een duidelijk andere vorm
Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:43:
[...]
Het is 4 zonder G en het antwoord is ja. Alleen moet je wel oppassen met de dockvorm. De iPhone 4 is immers dunner, maar wel hoekiger dan de 3G/3GS.
Canaria heeft gemeld dat ze er last van heeft tot nu toe.Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:58:
Is er eigenlijk een Nederlandse gebruiker die wel last heeft van het probleem? Tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen gelezen
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2010 13:02 ]
Het is heel willekeurig en reproduceren lukt niet.
Als het gebeurt schiet de ontvangst naar 0-2 streepjes en even later weer terug, zonder de telefoon te verplaatsen in m'n hand.
Ik heb Vodafone hier en normaal geproken vol bereik.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Heb je los van was de telefoon aangeeft wel een telefoon gesprek kunnen voeren? Ook met je hand stevig om het toestel heen?Canaria schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:03:
Ja ik heb het soms. De ene keer als ik er al even mee bezig ben, de andere keer als ik hem net opgepakt heb.
Het is heel willekeurig en reproduceren lukt niet.
Als het gebeurt schiet de ontvangst naar 0-2 streepjes en even later weer terug, zonder de telefoon te verplaatsen in m'n hand.
Ik heb Vodafone hier en normaal geproken vol bereik.
Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:01:
[...]
[...]
[...]
Canaria heeft gemeld dat ze er last van heeft tot nu toe.
On-topic: wel zuur dat je dus twee verschillende docks moet hebben voor 'oude' apparatuur en de Iphone 4
Dat is zeker jammer.. (geen flame) maar enigszins wel te verwachten bij Apple. Vader moet laatst een nieuw kabeltje voor de oplader. €20,-smeerbartje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:21:
[...]
alert!
On-topic: wel zuur dat je dus twee verschillende docks moet hebben voor 'oude' apparatuur en de Iphone 4.
Treden dezelfde problemen bij de splitsing aan de bovenkant? Iedereen heeft het alleen maar over de linker onderkant. Komt natuurlijk ook omdat niemand zn telefoon boven op een verkeerde manier vastpakt.Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:52:
[...]
Er zit alleen een splitsing aan de linkerkant. De splitsing aan de rechterkant is voor het symmetrische design:
[afbeelding]
Heeft iemand al geprobeerd dan om de iPhone4 in een 3G dock te proppen? Weinig zin om een nieuwe te halen.smeerbartje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:21:
[...]
alert!
On-topic: wel zuur dat je dus twee verschillende docks moet hebben voor 'oude' apparatuur en de Iphone 4.
PSN: Shiver23
Hier 't zelfde... om nog maar te zwijgen van m'n Lantec speakersetje... autolader, etc. Ik kan me haast niet voorstellen dat de iPhone 4 niet in de oude dock past.Shiver23 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:40:
[...]
Heeft iemand al geprobeerd dan om de iPhone4 in een 3G dock te proppen? Weinig zin om een nieuwe te halen.
Van Fok, iemand in Nederland met T-Mobile:Hoedje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:58:
Is er eigenlijk een Nederlandse gebruiker die wel last heeft van het probleem? Tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen gelezen
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mensen hebben hem normaal niet aan de bovenkant vast, dus al zou dat het geval zijn (en ik neem aan van wel voor de mensen die er last van hebben), zal je daar in de praktijk dus nooit last van hebben.aicaramba schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:35:
[...]
Treden dezelfde problemen bij de splitsing aan de bovenkant? Iedereen heeft het alleen maar over de linker onderkant. Komt natuurlijk ook omdat niemand zn telefoon boven op een verkeerde manier vastpakt.
Hier ook problemen met de Alpine IDA-X100 Na update van een iPhone 3GS naar iOS4 wordt de iPhone niet meer herkend. Hier voor werkte alles probleemloos. Net bij een Apple Store geweest en daar vertelden ze me dat ik het moest melden bij Apple support en dat ik verder maar een update af moest wachten van of de iPhone of de radio. Het is nog maar de vraag of dat gaat gebeuren en ik vind het een slechte zaak dat na een update de ondersteuning voor diverse apparaten komt te vervallenSnowDude schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:30:
Ik heb sinds de update naar iOS 4 problemen met mijn Pioneer auto radio, Als ik mijn iPhone 3GS aansluit via de USB poort wordt deze niet meer herkend. Het probleem is bekend bij Pioneer maar ze hebben nog geen oplossing, hun advies was de iPhone down graden naar versie 3.x
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
toen ik met mijn dok geen opzetstukje had voor een nano (had normaal een touch) heb ik gewoon het grootste dock stukje gepakt wat ik had en hem daar in gezet. Hij past gewoon en houd zichzelf aan de connector omhoog, niet echt een probleem dat het ding niet netjes aansluit. Dus neem aan dat als je het oude opzetstukje pakt van bijv de classic dat hij daar gewoon in pastShiver23 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:40:
[...]
Heeft iemand al geprobeerd dan om de iPhone4 in een 3G dock te proppen? Weinig zin om een nieuwe te halen.
Oke, maar de Iphone 4 moet dan dus niet 'groter' zijn...darkpluisje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:03:
[...]
toen ik met mijn dok geen opzetstukje had voor een nano (had normaal een touch) heb ik gewoon het grootste dock stukje gepakt wat ik had en hem daar in gezet. Hij past gewoon en houd zichzelf aan de connector omhoog, niet echt een probleem dat het ding niet netjes aansluit. Dus neem aan dat als je het oude opzetstukje pakt van bijv de classic dat hij daar gewoon in past
Jij hebt het over de universal dock denk ik? Ik heb een dock voor de 3G. Ik lees wel dat de 4 in de dock van de originele iPhone past.darkpluisje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:03:
[...]
toen ik met mijn dok geen opzetstukje had voor een nano (had normaal een touch) heb ik gewoon het grootste dock stukje gepakt wat ik had en hem daar in gezet. Hij past gewoon en houd zichzelf aan de connector omhoog, niet echt een probleem dat het ding niet netjes aansluit. Dus neem aan dat als je het oude opzetstukje pakt van bijv de classic dat hij daar gewoon in past
PSN: Shiver23
Gisteravond mijn telefoon met 69 procent batterij naast mijn bed gelegd, vanmorgen wastie hardstikke leeg

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
lijkt me dat die dunner en kleiner is als een classic of niet ?smeerbartje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:05:
[...]
Oke, maar de Iphone 4 moet dan dus niet 'groter' zijn...
@Bosmonster: daarom zou ik ook de classic/video nemen, is volgens mij de grootste apple die er is
[ Voor 16% gewijzigd door darkpluisje op 25-06-2010 14:38 ]
Heb je vervolgens ook weer een backup terug gezet? Ik ben dus ook terug gegaan omdat mijn autoradio nu niet meer werkt met mijn iPhone maar nu kan ik de backup niet terug zetten omdat de software versie op mijn iPhone te oud is...Damian schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:20:
Ik heb 4.0 er weer af geknikkerd.
Gisteravond mijn telefoon met 69 procent batterij naast mijn bed gelegd, vanmorgen wastie hardstikke leegVoor zover ik weet geen apps open staan. Ik miste multitasking en dergelijk toch niet...
Je veronderstelling gaat niet op, voor mensen die de telefoon gebruiken in landscape modus.Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:46:
[...]
Mensen hebben hem normaal niet aan de bovenkant vast, dus al zou dat het geval zijn (en ik neem aan van wel voor de mensen die er last van hebben), zal je daar in de praktijk dus nooit last van hebben.
Hoeveel mensen gebruiken safari in landscape modus, of typen een sms in landscape modus? Heel wat dus.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ben tevens benieuwd wanneer de eerste nederlandse reviews komen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
In augustus heeft Vodafone nog geen iPhone 4's en de Apple store gaat ze voorlopig niet simlockvrij verkopen in NL (iig niet zo lang Vodafone dus geen iPhone 4's verkoopt).Oxigeon schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:03:
Dus al met al moet je wil je de telefoon voor alle functies gebruiken, een bumper kopen. Volgens mij wist Apple dat dit ging komen omdat ze ook die bumpers gaan verkopen en zo dus weer meer willen verdienen. Al met al twijfel ik nog steeds niet aan de Iphone 4, zodra ik in augustus een nieuw abbo kan halen wil ik deze ook gaan kopen met een abbo van Vodafone. Dat zal dus mijn eerste Iphone worden.
Ben tevens benieuwd wanneer de eerste nederlandse reviews komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2010 15:07 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 25-06-2010 15:09 ]
Dat maakt niet uit. De metalen delen waar je in knipt worden niet gebruikt.Executor16 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:09:
De mensen die last hebben van ontvangstproblemen.. Hebben jullie een geknipte simkaart of een echt Micro Sim? Ik vraag me af of het daar aan zou kunnen liggen. Sommige simkaarten moeten namelijk zelfs in het metalen gedeelte worden geknipt. Misschien dat dat niet echt gezond is
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee klopt. Maar wil ook wel eventjes wachten tot Vodafone ze wel aanbied. Denk aan september of oktoberBosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:06:
[...]
In augustus heeft Vodafone nog geen iPhone 4's en de Apple store gaat ze voorlopig niet simlockvrij verkopen in NL (iig niet zo lang Vodafone dus geen iPhone 4's verkoopt).
Wel apart, ik kreeg zojuist de volgende mail van Centralpoint.nlBosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:06:
[...]
In augustus heeft Vodafone nog geen iPhone 4's en de Apple store gaat ze voorlopig niet simlockvrij verkopen in NL (iig niet zo lang Vodafone dus geen iPhone 4's verkoopt).

39
Ex. BTW. Sneaky. Dat wordt dus nog even 19% meer.Fietsbel schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Wel apart, ik kreeg zojuist de volgende mail van Centralpoint.nl
[afbeelding]
Sneaky? Als je centralpoint ziet als bedrijfsnaam dan weet je dat er nog btw bij moet en het staat er nog redelijk groot bij vermeld ook.CyBeR schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:22:
[...]
Ex. BTW. Sneaky. Dat wordt dus nog even 19% meer.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat is gewoon import, met beperkte beschikbaarheid.Fietsbel schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Wel apart, ik kreeg zojuist de volgende mail van Centralpoint.nl
[afbeelding]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mja, ik ken CP omdat ik daar vaak bestel maar dit soort dingen is (zeker met zo'n advertentie) meer op consumenten gericht.Gunner schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:24:
[...]
Sneaky? Als je centralpoint ziet als bedrijfsnaam dan weet je dat er nog btw bij moet en het staat er nog redelijk groot bij vermeld ook.
Natuurlijk is het sneaky. Een winkel, die aan consumenten verkoopt, is Nederland zelfs verplicht om de prijzen inclusief BTW te melden.Gunner schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:24:
[...]
Sneaky? Als je centralpoint ziet als bedrijfsnaam dan weet je dat er nog btw bij moet en het staat er nog redelijk groot bij vermeld ook.
Zojuist getest, iPhone 4 past niet in een iPhone 3G(S) dock of iPad dock. First gen. iPhone dock past inderdaad wel, maar dat is niet zo vreemd gezien de vlakke achterkant van de iPhone 1G.Shiver23 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:11:
[...]
Jij hebt het over de universal dock denk ik? Ik heb een dock voor de 3G. Ik lees wel dat de 4 in de dock van de originele iPhone past.
Dan is het wel een hele dure grap aan het worden bij CP. Was ik toch nog een stuk goedkoper uit met vlucht erbijCyBeR schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:22:
[...]
Ex. BTW. Sneaky. Dat wordt dus nog even 19% meer.
YouTube: iPhone 4: FaceTime DemoVerwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:38:
al facetime filmpjes?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik kan het fenomeen reproduceren op m'n inmiddels antieke 3G. Niet tot 'geen signaal' maar ik krijg er wel 3 balkjes vanaf. Geen problemen verder.
Ik heb het gelezen, en ik begrijp nu meer de achtergrond van het probleem
Maar toch Apple, wel een schoonheidsfoutje. Voor de rest ziet het eruit als een top smartphone.
P.S.
Ja ik snap dat het inderdaad tegen de regels in gaat als fabrikanten dit anders doen. Zouden ze toch even nieuwe manier vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door MarluXiaXl op 25-06-2010 20:26 ]
Dit is gewoon not done!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
maar aangezien ik links ben zal ik ook we flinke problemen krijgen met die antenne, als je hem vast heb raak je sowieso al beide antennes aan..... even afwachten wat ermee gaat gebeuren
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
De verhalen zijn sterk overdreven. Overigens is het juist als je rechts bent een issue, aangezien je dan belt met je linkerhandT7D_Sneezy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:50:
ik was ook overtuigd van de iPhone 4, ben erg blij met mijn 3g...
maar aangezien ik links ben zal ik ook we flinke problemen krijgen met die antenne, als je hem vast heb raak je sowieso al beide antennes aan..... even afwachten wat ermee gaat gebeuren
Als linkshandige zou je juist nergens last van moeten hebben.
Ze zien er echt allemaal hetzelfde uit, dus denk dat de tienduizenden foto's die inmiddels op internet staan wel genoeg zijn of niet?cv8x schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:01:
Mensen die de iPhone al in hun bezit hebben; kunnen jullie wat pics plaatsen? Thanks!
Als je iets specifieks wilt zien dat je nergens kunt vinden, prima.
[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2010 22:31 ]
Ik ben rechts en ik bel rechts? Ik hou hem dan wel weer links vast om met mijn rechterhand het toestel te bedienen.Bosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:30:
[...]
De verhalen zijn sterk overdreven. Overigens is het juist als je rechts bent een issue, aangezien je dan belt met je linkerhand
Verwijderd
Bij Apple producten is de end-user regelmatig beta tester. Krassen op iPod Nano scherm, verkleuringen MacBook 1, scheuren MacBook 1, hitteproblemen MacBook Pro....dfrenner schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:11:
[...]
Ik vraag me trouwens wel af hoe de testprocedure bij Apple in elkaar zit. Niet goed genoeg in ieder geval.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 23:10 ]
Computerbedrijf Apple adviseert kopers van de nieuwe generatie iPhone 4 smartphones het toestel
op een juiste manier vast te houden. Op de eerste koopdag vrijdag kreeg Apple klachten over de werking
van de signaalontvangst via de ingebouwde antenne. Sommige kopers van de nieuwe iPhone ontdekten
dat de sterkte van de signaalontvangst afneemt als het toestel linksonder in de handpalm ligt.
Apple stelde dat gebruikers de iPhone niet op die manier moeten afschermen.
"Alle telefoons hebben gevoelige gebieden", zei Apple-topman Steve Jobs tegen website Ars Technica.
"Hou het ding gewoon niet zo vast", waarschuwde hij. Een andere manier om het probleem te ondervangen
is een soort rubber etui te kopen waar de iPhone in kan. "Het vastpakken van een mobiele telefoon heeft
altijd een vermindering van de antennewerking tot gevolg, waarbij sommige plekken gevoeliger zijn dan andere, afhankelijk van de plek waar de antenne is ingebouwd", aldus Apple in een verklaring.
Bron: fok.nl
Juist Apple gaat even zeggen hoe je dat ding vast moet houden

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 25-06-2010 23:33 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Met ons product heeft u een geweldige ontvangst maar je moet op 1 hand staan en je voet in je reet stoppen terwijl je met je oren het nummer intoets...CLB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:32:
EDIT @ Hierboven: 3 generaties iPod Touches met dezelfde ugly ass krassen op de acherkant
Computerbedrijf Apple adviseert kopers van de nieuwe generatie iPhone 4 smartphones het toestel
op een juiste manier vast te houden. Op de eerste koopdag vrijdag kreeg Apple klachten over de werking
van de signaalontvangst via de ingebouwde antenne. Sommige kopers van de nieuwe iPhone ontdekten
dat de sterkte van de signaalontvangst afneemt als het toestel linksonder in de handpalm ligt.
"Alle telefoons hebben gevoelige gebieden", zei Apple-topman Steve Jobs tegen website Ars Technica.
"Hou het ding gewoon niet zo vast", waarschuwde hij. Een andere manier om het probleem te ondervangen
is een soort rubber etui te kopen waar de iPhone in kan. "Het vastpakken van een mobiele telefoon heeft
altijd een vermindering van de antennewerking tot gevolg, waarbij sommige plekken gevoeliger zijn dan andere, afhankelijk van de plek waar de antenne is ingebouwd", aldus Apple in een verklaring.
Juist Apple gaat even zeggen hoe je dat ding vast moet houdenEn anders koop je even 'n accessoire
Belachelijk dat ze geen excuses aanbieden of niks, het word gewoon een beetje afgedaan ..
Nu is de media er mee bezig en zie je 100 filmpjes op YouTube staan met deze problemen..
Zijn vandaag en gisteren natuurlijk al miljoenen iPhones over de toonbank gegaan, dus ik ben benieuwd hoe of wat qua daadwerkelijke aantallen.. Zal over 'n maandje wel ergens een enquete worden gehouden denk ik zo..
Maar Apple die even gaat zeggen 'ja kan gebeuren ligt aan de plek waar de antenne is ingebouwd' my arse..
Ik vind de iPhone 4 een heel slick apparaat, heb de 2G gehad, prachtig mooi.. Heb een hele tijd Android gebruikt, wil nu de iPhone 4 is 'proberen' maar even 1,2,3 'slechte ontvangst' voor lief nemen.. uh daar bedank ik voor =)
Als het daadwerkelijk is een groot probleem is zal Apple dat echt wel gaan zien in de verkoopcijfers. Daar komen ze niet mee weg, een smartphone moet kunnen bellen, en als dat problemen oplevert zakken de verkopen. Simpel als dat.
Miljoenen iPhones zullen het niet zijn maar er zijn wel al honderdduizenden iPhone 4's in omloop. Mensen die geen problemen hebben komen dat niet snel meedelen. Mensen die wel problemen hebben lopen binnen een uur op een forum te klagen. Over de iPhone 3G is met launch ook enorm geklaagd over dropped calls en 3G problemen. Uiteindelijk bleek dat ook allemaal overdreven en mee te vallen.
Er zijn inderdaad filmpjes van mensen met problemen. Bekijk echter eens het filmpje van Hoedje, die heeft nergens last van. Wanneer je de iPhone 4 op de genoemde manier vastpakt geloof ik best dat de antennes gaan interfereren, het is echter niet zo dat dan gelijk heel je bereik weg is. Als het een streepje minder wordt, who cares? Zolang de verbinding maar in stand blijft. Met al die verschillende ervaringen valt daar weinig duidelijks over te zeggen, dus wacht gewoon maar af tot Engadget of een andere site met een test op meerdere locaties met meerdere iPhones komt.
Overigens moet je eens ophouden met alles 'wat jij hebt gehad' de hemel in te prijzen, want dat gemauw over je Milestone, Android en iPhone 2G is ondertussen wel redelijk uitgekauwd.
[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 25-06-2010 23:59 ]
Ik ga mijn iPhone 4 maar snel omruilen voor een Android toestel, immers staan er filmpjes op YouTube waar Android helemaal de hemel in geprezen wordt, DUS is het zo.
Naar mijn idee een hele grote design error waar Apple tot voor kort geen weet van heeft gehad. Het gevonden test model zat in een plastic case waardoor het probleem niet is opgemerkt vermoed ik.
Denk dat de ene persoon er meer last van hebben dan de andere door de mate van vochtige/zweterige handen. Hoe meer zweet hoe beter de geleiding lijkt me.
De reactie van Apple vindt ik wel bijzonder knullig moet ik zeggen. Vooral net doen of er niks aan de hand is, maarja, dat is wel iets waar Apple goed in is.
Jouw keuze voor een nieuwe mobiel gaat toch altijd over bergen en dalenCLB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:40:
Apple komt er toch mee weg joh, let maar op..
Nu is de media er mee bezig en zie je 100 filmpjes op YouTube staan met deze problemen..
Zijn vandaag en gisteren natuurlijk al miljoenen iPhones over de toonbank gegaan, dus ik ben benieuwd hoe of wat qua daadwerkelijke aantallen.. Zal over 'n maandje wel ergens een enquete worden gehouden denk ik zo..
Maar Apple die even gaat zeggen 'ja kan gebeuren ligt aan de plek waar de antenne is ingebouwd' my arse..
Ik vind de iPhone 4 een heel slick apparaat, heb de 2G gehad, prachtig mooi.. Heb een hele tijd Android gebruikt, wil nu de iPhone 4 is 'proberen' maar even 1,2,3 'slechte ontvangst' voor lief nemen.. uh daar bedank ik voor =)
Ik zou even wachten op een echte reactie van Apple ipv een paar emailtjes van 1 regel die van Steve Jobbs zou moeten komen. Mocht blijken dat het een probleem is dat echt vaak voorkomt is het natuurlijk wel ontzettend slecht. Maar ook dan is het wachten op een echte oplossing.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
YouTube: Iphone 4 verliest ontvangst
Bovendien zijn er genoeg filmpjes waarbij het gesprek wel weg valt. Dat je iets niet wilt zien betekent niet dat het er niet is.
Hoe groot het probleem is, is echter wel een goed punt. Om daar een goed oordeel over te geven moeten we nog even afwachten.
Maar naar mijn mening zijn er mensen met het probleem (ook in nl) en ook vallen er gesprekken weg, nogmaals hoe groot het probleem is is afwachten. (voor de personen die het ervaren knap minder)
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
als ik internet heb ik hem met links vast, bellen doe ik met beide handen afwisselend, maar als ik het zo bekijk komt er wel vaak een vinger linksonder en een andere vinger links halverwege als ik hem met de rechterhand vasthoud, als ik hem met links vasthoud raak mn hele handpalm de complete linkerkant van het toestelBosmonster schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:30:
[...]
De verhalen zijn sterk overdreven. Overigens is het juist als je rechts bent een issue, aangezien je dan belt met je linkerhand
Ik zie anders nergens mensen posten dat de problemen met het vasthouden uit de duim gezogen verhaaltjes zijn en dat de Youtube filmpjes in scene gezet zijn.Kees_frl schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:03:
filmpje van NL gebruiker die er last van heeft.
YouTube: Iphone 4 verliest ontvangst
Bovendien zijn er genoeg filmpjes waarbij het gesprek wel weg valt. Dat je iets niet wilt zien betekent niet dat het er niet is.
Die bumper zit ook niet iedereen op te wachten. Heb je een pracht telefoon, moet je er een hoesje omheen doen. Zonde van het prachtige design imho.
Een coating op de antenne zou kunnen maar die zal naar verloop ook wel afslijten...
Daar heb je dealextreme voor :-)skaars schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:32:
Dat is zeker jammer.. (geen flame) maar enigszins wel te verwachten bij Apple. Vader moet laatst een nieuw kabeltje voor de oplader. €20,-gaat het net...
Ik vertik het 17 euro voor een kabeltje van niets neer te leggen.
Dus ik heb 6 kabeltjes gekocht voor 10 euro (incl. gratis verzending)
Direct voor 2 collega's en mijn vrouw ook, allemaal dik tevreden en dat voor minder dan 2 euro per kabeltje...
Hahaha je maakt me nog wel even aan 't lachen voordat ik ga slapen zeg... Ik zeg toch duidelijk dat ik 't wil afwachten, omdat er nu 100 filmpjes op internet staan, er miljoenen iPhones verkocht zijn en er dus eerst maar is moet blijken hoe groot de problemen daadwerkelijk zijn =) Jammer dat ik eigenlijk nog geen iPhone 4 heb, dan zou je de eerste zijn waarmee ik is zou lachen via FaceTime!Muthas schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:55:
In plaats van ongefundeerd maar wat rond te bazuinen zou je ook de berichtgeving even kunnen afwachten voor je met conclusies en totaal onzinnige aannames gaat komen. Zeker als die gebaseerd zijn op triest vertaalde teksten van Fok!
Ik 't de hemel inprijzen... Lees was je wil lezen! Slaap lekker Apple fanboy!offtopic:
Overigens moet je eens ophouden met alles 'wat jij hebt gehad' de hemel in te prijzen, want dat gemauw over je Milestone, Android en iPhone 2G is ondertussen wel redelijk uitgekauwd.
Gezemel? Het is een basisfunctionaliteit en een telefoon van 1000 euro... Noem het maar gezemel...Skip0Pot2Mus schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:50:
Mbt reception gezemel;
Hahaha, waren alle gebruikers maar zo makkelijk en simpel. Dan kun je ten minste nog eens fouten maken in de IT! Dit is gewoon een gevalletje slecht getest en slecht design, niet nagedacht...Remy schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:07:
Hier een verklaring voor het iPhone 4 antenne-gebeuren (via Renegade op Twitter): http://www.antennasys.com...le-iphone-4-antennas.html
Ik heb het gelezen, en ik begrijp nu meer de achtergrond van het probleemHeb zelf overigens geen iPhone, maar degenen die hem wel hebben of krijgen kunnen alvast de vulcan antenna grip gaan oefenen
Natuurlijk, ze zien de bui al hangen hoor!CLB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:32:
EDIT @ Hierboven: 3 generaties iPod Touches met dezelfde ugly ass krassen op de acherkant
Juist Apple gaat even zeggen hoe je dat ding vast moet houdenEn anders koop je even 'n accessoire
Heel arrogant...darkpluisje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:35:
[...]
Met ons product heeft u een geweldige ontvangst maar je moet op 1 hand staan en je voet in je reet stoppen terwijl je met je oren het nummer intoets...
Belachelijk dat ze geen excuses aanbieden of niks, het word gewoon een beetje afgedaan ..
Ik twijfel er ook niet aan of ze ermee wegkomen. Tuurlijk komen ze ermee weg. Op een of andere manier ligt de acceptatie grens bij veel apple gebruikers een stuk lager, waarbij diezelfde gebruikers de lat extreem hoog leggen bij concurrenten. Tja zo is je voorkeurstoestel altijd de beste van de wereld...CLB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:40:
Apple komt er toch mee weg joh, let maar op..
Helemaal mee eens. Het terughalen is echt niet meer te doen, er zijn er al zo veel geproduceerd en daarbij is het inderdaad een design fout. Maar goed een beetje ervaring met atennes moet die bewustwording versterken toch?tm030614 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:01:
Tja, blijf het vreemd vinden dat Apple in elke demo zijn telefoon vasthoud op een manier waarvan ze nu beweren dat het beter is om hem op een andere wijze vast te houden.
Naar mijn idee een hele grote design error waar Apple tot voor kort geen weet van heeft gehad. Het gevonden test model zat in een plastic case waardoor het probleem niet is opgemerkt vermoed ik.
Denk dat de ene persoon er meer last van hebben dan de andere door de mate van vochtige/zweterige handen. Hoe meer zweet hoe beter de geleiding lijkt me.
De reactie van Apple vindt ik wel bijzonder knullig moet ik zeggen. Vooral net doen of er niks aan de hand is, maarja, dat is wel iets waar Apple goed in is.
In de verklaring zegt hij ook dat iedere telefoon dat heeft. En inderdaad, daarom wordt de antenne ook beschermd. Wat verwacht je dan als je hem gaat blootleggen?
Kijk naar de instelling van de mede tweakers in dit forum. Die doen de problemen nu al af als onzin, zonder enige ervaring. Daar hoef je straks echt geen youtubefilmpjes van te verwachten hoor, als ze het probleem ook hebben...fsfikke schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:05:
[...]
Ik zie anders nergens mensen posten dat de problemen met het vasthouden uit de duim gezogen verhaaltjes zijn en dat de Youtube filmpjes in scene gezet zijn.
Verwijderd
YouTube: 3gs signal loss
edit: ook opvallend dus dat mensen het ineens merken bij alle andere telefoons (van oudere iPhones tot Nokia's en Androids). Goh.. misschien zit er wel een kern van waarheid in het statement van Apple dat zo'n beetje alle telefoons daar last van hebben als je de antenne volledig afschermt met je hand, maar nu ineens iedereen er een punt van maakt.
[ Voor 101% gewijzigd door Bosmonster op 26-06-2010 00:58 ]
Inderdaad, er zijn berichten van mensen met problemen dus opeens zijn alle nieuwe iPhones rot. En iedereen die het iets afwachtender bekijkt is een vieze Apple fanboy die verblind is door liefde voor alles van AppleBosmonster schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:50:
De mensen die het hardst schreeuwen zijn de mensen zonder iPhone 4, das ook opvallend

Die instelling maak je vooral zelf op. Niemand beweert dat er absoluut geen problemen is.dfrenner schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:32:
[...]
Kijk naar de instelling van de mede tweakers in dit forum. Die doen de problemen nu al af als onzin, zonder enige ervaring. Daar hoef je straks echt geen youtubefilmpjes van te verwachten hoor, als ze het probleem ook hebben...
Maar als ik naar je posts kijk zie ik daar een tendens in om alles van de negatieve kant te bekijken en dingen vooral iets te overdrijven. Dus de waarheid zal wel in het midden liggen. Ik neem aan dat jij ook geen ervaring hebt met de nieuwe iPhone?
Zullen we dat soort kinderachtige stigmatiseringen achterwegen laten?CLB schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:26:
[...]
Ik 't de hemel inprijzen... Lees was je wil lezen! Slaap lekker Apple fanboy!
[ Voor 55% gewijzigd door fsfikke op 26-06-2010 01:05 ]
Verwijderd
Niemand heeft het ook over jou.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:04:
Wat zou ik er voor voordeel bij hebben om hier om 2 uur s'nachts te liegen over het gebruik van mijn telefoon. Ik wil alleen aangeven dat bij de 3GS dus (bij mij) het bereik volledig verdwijnt als ik hem zo in mijn linker hand houdt. Zou alleen maar als muziek in de oren moeten klinken van de echte Apple fanboys omdat het dan misschien een softwarematig probleem is.
Jij bevestigt overigens ook alleen maar mn punt met betrekking tot de andere telefoons, dus prima.
Overigens weer even ontopic:
Het scherm was natuurlijk mn eerste goede indruk, want dat is het eerste dat je ziet. Dat is iets dat je gewoon niet kunt beschrijven, maar gewoon met je eigen ogen moet zien.
Maar nu na anderhalve dag grotendeels aangestaan te hebben op de initiele fabriekslading (40% ofzo?) en er aardig wat mee gespeeld te hebben zat ie nog steeds op 20% batterij. Wilde eindelijk de batterij even leeg hebben, voor optimalisatie en calibratie, dus ging maar even 3D gamen (wat er weer geweldig uit ziet op het scherm natuurlijk
Mijn tweede zeer positieve indruk dus is de batterij die merkbaar sterker is geworden (en/of de processor die merkbaar zuiniger is geworden natuurlijk
Nadeel daarbij dan weer wel is dat het opladen ook langer duurt... Hij ligt inmiddels al anderhalf uur ofzo aan de lader en hij is nog steeds niet vol.
[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 26-06-2010 01:17 ]
Ten eerste is 't niet aan jou om te bepalen om te zeggen wat er 'normaal' is om te posten, wat niet gepost kan worden en wat kinderachtig is... Ten tweede quote je wel heel selectief zeg.. Makkelijk zat zo om CLB nog verder in 't verdomhoekje te stoppen, omdat hij niet gelijk in 1x een iPhone heeft gekocht (omdat ik wil wachten op de witte) en 't punt aanhaalt van slechte verbindingen wat zichzelf nog goed moet bewijzen. Ik word half aangevallen omdat ik daarop wil wachten omdat ik dat een grote / belangrijke issue vind. Het zou is bij 't nieuwe high end toestel van Nokia of SE moeten gebeuren dit, dan was 't toestel gelijk geflopt. Nu moet ik mn bed uit voor 'n begrafenis, maar daar zal de stemming nog enigzins vrolijker zijn dan hier denk ik zo...fsfikke schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:56:
Zullen we dat soort kinderachtige stigmatiseringen achterwegen laten?
http://www.appleinsider.c...monday_with_ios_4_01.html
Ben benieuwd, gezien dit het gene was wat me nu tegen hielt
Dat noemen ze een grapje... Heb je nu naast slechte ontvangst ook al slechte humor ?

@Enzoronald: zou toch vreemd zijn als ze eerst het probleem herkennen, en het daarna afdoen als een software iets..
Denk dat het meer een soort van coverup zou zijn waarbij ze de ontvanger wat meer stroom laten verbruiken (ten koste van het algehele gebruik) zodat het signaal wat sterker word ofzo...
[ Voor 39% gewijzigd door darkpluisje op 26-06-2010 09:24 ]
Was ook mijn eerste gedachte. Alleen dan een wat andere workaround, waarbij ze de software laten 'herkennen' wanneer het toest wordt vastgepakt bij de antenne (verlies van ontvangstsignaal is te detecteren) en vervolgens de software dit niet meer laten weergeven in de indicator.darkpluisje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:20:
[...]
Denk dat het meer een soort van coverup zou zijn waarbij ze de ontvanger wat meer stroom laten verbruiken (ten koste van het algehele gebruik) zodat het signaal wat sterker word ofzo...
Want uiteindelijk zijn natuurwetten niet tegen te gaan met een software aanpassing. Signaalkwaliteit gaat nou eenmaal achteruit als je met je fikken aan de antenne zit. En dan helpt het al helemaal niet wanneer die antenne nog eens aan de buitenkant van het toestel zit en er om vraagt aangeraakt te worden. Iedere vergelijking met andere telefoons gaat mank wat mij betreft, omdat de iPhone 4 deze als vrijwel enige aan de buitenkant heeft zitten. Works as designed zou ik zeggen
If it ain't broken, play with it till it breaks.
denk dat ze dat eerste niet zomaar kunnen maken, je zou namelijk nogsteeds merken dat je telefoongesprek wegvalt terwijl hij zegt wel verbinding te hebben.. Op het eerste oog los je het op maar zodra mensen erachter komen komt apple er alleen maar nog slechter uitCrusader schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:39:
[...]
Was ook mijn eerste gedachte. Alleen dan een wat andere workaround, waarbij ze de software laten 'herkennen' wanneer het toest wordt vastgepakt bij de antenne (verlies van ontvangstsignaal is te detecteren) en vervolgens de software dit niet meer laten weergeven in de indicator.
Want uiteindelijk zijn natuurwetten niet tegen te gaan met een software aanpassing. Signaalkwaliteit gaat nou eenmaal achteruit als je met je fikken aan de antenne zit. En dan helpt het al helemaal niet wanneer die antenne nog eens aan de buitenkant van het toestel zit en er om vraagt aangeraakt te worden. Iedere vergelijking met andere telefoons gaat mank wat mij betreft, omdat de iPhone 4 deze als vrijwel enige aan de buitenkant heeft zitten. Works as designed zou ik zeggen
Maar dan lost Apple dus eigenlijk niets op met de update. Je "bereik" (de balkjes) blijft dan wel goed, maar als je in gesprek bent valt het gesprek alsnog weg. Dus dan lijkt het alleen beter, terwijl het eigenlijk bedrog is.Crusader schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:39:
[...]
Was ook mijn eerste gedachte. Alleen dan een wat andere workaround, waarbij ze de software laten 'herkennen' wanneer het toest wordt vastgepakt bij de antenne (verlies van ontvangstsignaal is te detecteren) en vervolgens de software dit niet meer laten weergeven in de indicator.
Zoals gebruikelijk worde na installatie de programma's e.d. vanaf de reservekopie opnieuw geactiveerd, echter hier gaat het mis....
binnen Itunes zie ik staan dat er 570 mb aan foto's op de Iphone staan, echter....ik kan ze nergens meer vinden.
In de app foto staan 0 foto's.
Zie ik iets over het hoofd? hebben jullie dit ook? en wat zou de mogelijke oplossing kunnen zijn, of moet ik helaas concluderen dat ik mijn foto's kwijt ben
Betreft trouwens allemaal foto's gemaakt met de Iphone.
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
dan nog ze zeggen 1, maar ze doen ...Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:56:
Voor de volledigheid, hier hetzelfde bericht:
http://www.iphoneclub.nl/...ng-voor-wegvallend-bereik
tis voor apple ook gewoon een probleem wat hun naam bedoezelt, zeker gezien het een design fout zou zijn en apple het juist van design moet hebben dus zouden ze het beter op een software fout kunnen gooien..
Maar het kan ook inderdaad een software fout zijn, hoewel het raar is dat je 2 antennes verbind en het dat oplost en dat het niet bij alle telefoons zo is, dat zou je namelijk verwachten met software.
We zijn er echt niet allemaal op uit om jou te pakken hoor. Die opmerking over jouw lange weg naar de aanschaf van een nieuwe telefoon was gewoon een grapje omdat je in het verleden wel vaker maanden bezig was met de keus van een nieuwe telefoon.CLB schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 05:12:
[...]
Ten eerste is 't niet aan jou om te bepalen om te zeggen wat er 'normaal' is om te posten, wat niet gepost kan worden en wat kinderachtig is... Ten tweede quote je wel heel selectief zeg.. Makkelijk zat zo om CLB nog verder in 't verdomhoekje te stoppen, omdat hij niet gelijk in 1x een iPhone heeft gekocht (omdat ik wil wachten op de witte) en 't punt aanhaalt van slechte verbindingen wat zichzelf nog goed moet bewijzen. Ik word half aangevallen omdat ik daarop wil wachten omdat ik dat een grote / belangrijke issue vind. Het zou is bij 't nieuwe high end toestel van Nokia of SE moeten gebeuren dit, dan was 't toestel gelijk geflopt. Nu moet ik mn bed uit voor 'n begrafenis, maar daar zal de stemming nog enigzins vrolijker zijn dan hier denk ik zo...
En ik denk niet dat ik de enige ben die het niet prettig vind als we alleen nog maar op de man gaan spelen en elkaar uit gaan schelden voor Apple-fanboy of Apple-basher enz.
Anyway hoop ik dat Apple met de volgende update het probleem echt op kan lossen. En niet dat het zo'n fix is die gewoon wat meer streepjes laat zien
+ folders!
- ttttttttrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg
- onwerkbaar
- opstarten duurt minuten
- drukken op SMS-berichten: na 6 seconden gebeurt er wat (je ziet eerst een wit veld met grijze streepjes, wat lijkt op het complete SMS-overzichtsveld maar dan compleet leeg)
- drukken op foto: na 6 seconden gaat de sluiter open, na het nemen van een foto blijft deze 3 secondes dicht en vanuit Foto naar het bekijken van een foto (linksonderin op thumb drukken) duurt 6 seconden
- Safari gaat als dikke stront door een trechter. Onwerkbaar langzaam, neiging om telefoon tegen een muur te gooien
- alle programma's gaan hakkelig en stoterig
- Reactietijd is enorm traag bij alles
- Toetsenbord komt hakkelig en traag omhoog, na het typen zijn de daadwerkelijk getypte letters soms pas zichtbaar na de eerst getypte zin
- agenda laadt traag en lijkt eerst leeg, daarna komen de puntjes erin
Hopelijk wordt 4 snel minder bloated voor de 3G; wat meer hardwarematig backwards compatible voor mijn slechts anderhalf jaar oude telefoon, want dit is echt belachelijk. Wat heb ik nu aan een telefoon waarbij er geen directe correlatie tussen handeling en reactie meer is? Op de ontgrendelingknop bovenaan drukken, er gebeurt niks, nog maar eens drukken en na 3 seconden heel snel een flits zien van de slider...
Verwijderd
Ben namelijk van plan er een los te kopen en dan een Vodafone kaart erin te zetten...Ik heb zelfs al een Voda abo afgesloten en de tel die ik erbij kreeg verkocht. Maar hoe zit dat nou precies met dat knippen en vooral, werkt het?
Denken jullie trouwens dat je uiteindelijk gewoon met je simkaart naar een Voda shop kan gaan en 'm daar 1) laten knippen of 2) om kan ruilen voor een officiele microsim als die beschikbaar zijn?
Knippen werkt prima. Naar de Vodafone shop gaan werkt mischien, ligt er aan wie er voor je staat. Ik vroeg aan een jongen in de winkel in Haarlem of ze micro-sims hadden en het antwoord was dat 'ie die zelf knipte. Als Vodafone zelf micro-sims levert kun je gewoon een sim-swap doen natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:52:
Heeft iemand al ervaring met het knippen van een Vodafone SIM voor de iPhone 4. Ik heb er al even naar gezocht in dit topic maar volgens mij is dit punt nog niet behandeld, terwijl CyBer en iemand anders het wel over Voda hadden icm 'de 4' en iets met IPCC???
Ben namelijk van plan er een los te kopen en dan een Vodafone kaart erin te zetten...Ik heb zelfs al een Voda abo afgesloten en de tel die ik erbij kreeg verkocht. Maar hoe zit dat nou precies met dat knippen en vooral, werkt het?
Denken jullie trouwens dat je uiteindelijk gewoon met je simkaart naar een Voda shop kan gaan en 'm daar 1) laten knippen of 2) om kan ruilen voor een officiele microsim als die beschikbaar zijn?
--
Los daarvan: ik heb dus ook even geprobeerd of m'n 3G ook balkjes verliest (helaas is de field test mode pleite

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 26-06-2010 12:59 ]
Yep, heel irritant. Bovendien al een paar spontane reboots gehad, en drie-kwart van mijn muziek speelt niet meer af. Hoop dat dat in ieder geval gedeeltelijk wordt opgelost!Wilf schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:22:
Na een week iOS4 @ 3G de balans:
+ folders!
- ttttttttrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg
- onwerkbaar
- opstarten duurt minuten
- drukken op SMS-berichten: na 6 seconden gebeurt er wat (je ziet eerst een wit veld met grijze streepjes, wat lijkt op het complete SMS-overzichtsveld maar dan compleet leeg)
- drukken op foto: na 6 seconden gaat de sluiter open, na het nemen van een foto blijft deze 3 secondes dicht en vanuit Foto naar het bekijken van een foto (linksonderin op thumb drukken) duurt 6 seconden
- Safari gaat als dikke stront door een trechter. Onwerkbaar langzaam, neiging om telefoon tegen een muur te gooien
- alle programma's gaan hakkelig en stoterig
- Reactietijd is enorm traag bij alles
- Toetsenbord komt hakkelig en traag omhoog, na het typen zijn de daadwerkelijk getypte letters soms pas zichtbaar na de eerst getypte zin
- agenda laadt traag en lijkt eerst leeg, daarna komen de puntjes erin
Overigens is de kans groter dat er iets mee gebeurt als je hier het probleem rapporteert:
http://www.apple.com/feedback/iphone.html
Zoef
*knip*Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:52:
Heeft iemand al ervaring met het knippen van een Vodafone SIM voor de iPhone 4.
Idem hier! Erg frustrerend. Backup teruggezet, alles staat goed behalve m'n foto's!tjaumin schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:01:
heb een nogal vaag issue... heb sinds gisteren op mijn 3G telefoon OS4 geinstalleerd, reservekopie eerst aangemaakt en daarna installatie van de nieuwe software.
Zoals gebruikelijk worde na installatie de programma's e.d. vanaf de reservekopie opnieuw geactiveerd, echter hier gaat het mis....
binnen Itunes zie ik staan dat er 570 mb aan foto's op de Iphone staan, echter....ik kan ze nergens meer vinden.
In de app foto staan 0 foto's.
Zie ik iets over het hoofd? hebben jullie dit ook? en wat zou de mogelijke oplossing kunnen zijn, of moet ik helaas concluderen dat ik mijn foto's kwijt ben
Betreft trouwens allemaal foto's gemaakt met de Iphone.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb gisteravond mn Vodafone kaart verknipt en dat werkte prima. Wel heb ik het volgende gedaan als voorbereiding:Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:52:
Heeft iemand al ervaring met het knippen van een Vodafone SIM voor de iPhone 4. Ik heb er al even naar gezocht in dit topic maar volgens mij is dit punt nog niet behandeld, terwijl CyBer en iemand anders het wel over Voda hadden icm 'de 4' en iets met IPCC???
- Bij de aanschaf gekozen voor een microsim prepaid kaartje zonder beltegoed. Apple bood dit aan en een voorbeeld is erg prettig natuurlijk!
- De PDF geprint die hier ergens in dit (of het import) topic is te vinden.
- Bij Vodafone Duo Sim gehaald. Hiermee krijg je 2 nieuwe simkaarten. Je oude simkaart kun je gebruiken om te oefenen (die is niet meer bruikbaar) en je hebt vervolgens een reserve in normaal formaat.
Vervolgens heb ik gewoon de microsim op de gewone sim gelegd volgens het voorbeeld van de PDF en langs de randjes geknipt. Werkte perfect. Daarna hoekjes licht bijgevijld en hij paste precies in de tray.
Heb ook nog even met de iphone 4 zitten testen en ik kan zeggen dat het niet ligt aan het contact maken tussen de twee antennes, zoals in het begin het verhaal ging. Wel is het net als met de rest zo dat als ik de telefoon volledig omsluit met mijn handen, het bereik minder wordt. Zelfde wat jij hebt dus.CyBeR schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:58:
[...]
Los daarvan: ik heb dus ook even geprobeerd of m'n 3G ook balkjes verliest (helaas is de field test mode pleite) als ik 'm vast houd, en dat is dus inderdaad zo. Voor 4.0 kan ik me niet herinneren dat dat zo was. Dus dat lijkt toch in ieder geval een beetje aan de software te liggen.
Verwijderd
Ok mooi, ty. Heb nog even op Vodafone gekeken voor duosim en dat kan je kennelijk op elk moment aanvragen ook als je een bestaand abo hebt (EUR13.69), dus mocht het alsnog mis gaan kan ik nog een paar nieuwe kaartjes bestellen.
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.